Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'ponad' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 74 wyników

  1. Ponad 13 mln Mercedesów Klasy E w wersjach limuzyna i kombi sprzedanych na całym świecie Chiny, USA i Niemcy najważniejszymi rynkami zbytu modelu Klasa E pierwszym Mercedesem produkowanym w Chinach Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing osobowych Mercedesów: "Klasa E to najbardziej wolumenowy model w historii Mercedes-Benz" Stuttgart. Na całym świecie Mercedes-Benz dostarczył już ponad 13 mln egzemplarzy Klasy E w wersjach limuyzna i kombi. "Klasa E to najbardziej wolumenowy model w historii naszej firmy" - mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing osobowych Mercedesów. "Z takim wynikiem Klasa E jest kluczowym elementem strategii wzrostu Mercedes-Benz 2020". W ubiegłym roku limuzyny i kombi Klasy E znalazły na świecie 257 571 nabywców (+6,2%) - wybierał je średnio co szósty nabywca nowego Mercedesa. Niesłabnącą popularnością cieszy się zwłaszcza limuzyna. Tylko w maju br. na jej zakup zdecydowało się 80% klientów. Niemal połowa egzemplarzy modelu trafiła do Państwa Środka lub USA. Klienci z Chin chętnie zamawiają oferowaną wyłącznie tam wersję przedłużaną, z dodatkową ilością miejsca w drugim rzędzie siedzeń (35% dostaw w 2014 r.). W Europie, dla odmiany, istotną rolę odgrywa wariant kombi - w Niemczech sprzedaje się go niemal tyle samo, co limuzyn. Najpopularniejsze wersje silnikowe i elementy wyposażenia Limuzyny Klasy E są najchętniej kupowane w wersjach E 350 oraz E 220 BlueTEC - to zasługa, odpowiednio, klientów z USA i Europy. W przypadku kombi królują modele E 200 BlueTEC i E 220 BlueTEC. Nabywcy z Państwa Środka preferują przedłużane limuzyny E 260. Na liście wyposażenia najczęściej przewijają się podgrzewane przednie fotele, wspomaganie parkowania Active Park Assist, a także inteligentne reflektory LED-owe oraz zbiornik paliwa o zwiększonej pojemności. Produkcja w Sindelfingen i Pekinie Produkcja przodka Klasy E rozpoczęła się w 1947 roku w fabryce w Sindelfingen, największych zakładach Daimler AG na świecie. To centrum kompetencji w dziedzinie wytwarzania osobowych Mercedesów. W 2006 roku montaż Klasy E rozpoczął się w Pekinie - był to pierwszy model Mercedes-Benz "made in China". Od 2010 roku jest tam produkowana również odmiana przedłużana, zaprojektowana specjalnie z myślą o potrzebach lokalnego rynku. Laureatka wielu nagród Klasa E charakteryzuje się szczególnie niską utratą wartością. W rankingu "Giganci wartości rezydualnej 2019" opublikowanym przez magazyn "Focus Online" i instytut badań rynkowych "Bähr & Fess Forecast" model E 350 BlueTEC został uznany za najlepszy w segmencie pod względem wartości rezydualnej. W najnowszym badaniu jakości samochodów i zadowolenia klientów J.D. Power przeprowadzonym po 3 latach użytkowania Klasa E zajęła pierwsze miejsce w swoim segmencie. W tegorocznym raporcie awaryjności niemieckiej organizacji rzeczoznawców DEKRA model zdobył tytuł "Najlepszego ze wszystkich klas". Blisko 70 lat sukcesów W 1947 roku Mercedes-Benz uruchomił produkcję pierwszego powojennego modelu - 170 V - i zapoczątkował trwającą do dziś historię Klasy E. W 1993 roku, przy okazji liftingu typoszeregu 124, model oficjalnie zyskał swoją obecną nazwę. Kolejna generacja, wprowadzona na rynek w 1995 roku seria 210, wyróżniała się przełomowym designem z charakterystycznymi, podwójnymi przednimi lampami. Następca - typoszereg 211 z 2002 roku - otrzymał szereg innowacyjnych rozwiązań w zakresie ekonomiki i bezpieczeństwa. Obecne wydanie Klasy E (seria 212) trafiło do sprzedaży w 2009 roku. Cztery lata później model otrzymał zaktualizowany design i przeszedł kompleksową modernizację - wzbogacił się m.in. o nowe, wydajne silniki oraz innowacyjne systemy wspomagające. Źródło: Mercedes Benz Polska
  2. Witam, od kilku dni jestem posiadaczem Xary II 1.6 16V 2001 rok, w której poprzedni właściciel zamontował LPG (wiem że sekwencja ale nic poza tym - jak sprawdzić co mam?) i dzisiaj zauważyłem mały problem. Otóż podczas gdy czujniki poziomu LPG w zbiorniku pokazują mniej więcej połowę auto przełącza się na Pb, poprzedzając to typowymi dla kończącego się gazu objawami, czyli samochód np. gaśnie. Gazu tak jakby nie było, po zatankowaniu wchodzi 20l, a jej pojemność to 42l, czyli powinno wejść z 32-33l. Gdzie szukać przyczyny? Ktoś miał coś podobne
  3. Kolejny rekordowy dla Audi AG rok - ponad 1,74 mln sprzedanych w 2014 samochodów Globalna sprzedaż wzrosła o 10,5 procent Szef Audi Rupert Stadler mówi: „Doskonały rok 2014 to dowód świetnej kondycji naszej marki“ Luca de Meo, szef sprzedaży Audi podkreśla: „Wzrost sprzedaży Audi w USA prawie trzykrotnie szybszy niż wzrost całego tamtejszego rynku“ Doskonały rok w Polsce: niemal 26 % większa sprzedaż niż w roku poprzednim Ingolstadt/Poznań, 9 stycznia 2014 r. W roku 2014, koncern z Ingolstadt wyraźnie przekroczył zakładany cel - sprzedaż ponad 1,7 mln aut. Pod koniec roku, Audi miało na koncie już blisko 1 741 100 sprzedanych samochodów, czyli o 10,5 procent więcej niż w 2013. W ten sposób, producent ponownie zwiększył swe tempo wzrostu i dzięki blisko 165 600 dodatkowym klientom, zanotował drugi co do wielkości w swej historii wzrost sprzedaży. Ten sukces to przede wszystkim zasługa cieszących się ogromnym zainteresowaniem modeli typu SUV (+15,8%) oraz rodziny A3 (+53,2%), w roku 2014 po raz pierwszy dostępnej w sprzedaży na całym świecie. W grudniu Audi kontynuowało dwucyfrowy wzrost sprzedaży wszystkich swoich modeli, zamykając rok z wynikiem lepszym o 14,7 procent i oddając w tym miesiącu do rąk klientów blisko 150 tys. samochodów. „Wyniki roku 2014 to ewidentny dowód siły przyciągania naszej marki“ – stwierdził Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. „Jeszcze przed wejściem w życie drugiego etapu naszej ofensywy modelowej zanotowaliśmy doskonały, rekordowy pod względem sprzedaży rok, pomimo tego, że na wielu rynkach wciąż obserwujemy skutki kryzysu.“ Szef sprzedaży Audi AG Luca de Meo podkreśla fakt zaawansowanej globalizacji, stanowiącej ważny czynnik sukcesu: „W ubiegłym roku we wszystkich regionach świata zwiększyliśmy sprzedaż i zyskaliśmy nowe udziały w rynkach. W Chinach powiększyliśmy przewagę w segmencie premium, a w Europie wypracowaliśmy poziom sprzed kryzysu. Na rynku amerykańskim sprzedaż Audi rośnie prawie trzy razy szybciej niż całkowita sprzedaż na całym tamtejszym rynku motoryzacyjnym.“ W roku 2014 Audi odnotowało nowe rekordy sprzedaży w aż 50 krajach. W ten sposób, sprzedaż samochodów z czterema pierścieniami w logo na całym świecie, po raz piąty z rzędu wzrosła o ponad 100 tysięcy egzemplarzy. W porównaniu z 949 729 sprzedanymi w roku 2009 samochodami, w ubiegłym roku na zakup pojazdu marki Audi zdecydowało się prawie 800 tys. klientów więcej. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż w tym samym okresie więcej niż podwoiła się, z 82 716 egzemplarzy w roku 2009, do 182 011 w roku 2014. Popyt na samochody marki Audi wzrósł tu w roku 2014 o 15,2 procent. Dzięki 19 238 wprowadzonym na rynek samochodom, grudzień był dla Audi of America najlepszym miesiącem sprzedażowym w całej historii i czterdziestym ósmym z rzędu rekordowym miesiącem. Podobnie jak w latach 2011, 2012 i 2013, również w 2014 sprzedaż Audi w USA rosła z miesiąca na miesiąc. Znaczną zasługę miało w tym Audi Q5, które dzięki 42 420 sprzedanym egzemplarzom (+5,1%), stało się po raz pierwszy najpopularniejszym modelem Audi w USA. W dziewiątym roku obecności na rynku, wyraźnie zwiększyła się także sprzedaż luksusowego SUV-a Audi Q7 – o 15,9 procent. W segmencie samochodów kompaktowych, Audi Q3 uzupełnia od jesieni portfolio SUV-ów marki Audi na amerykańskim rynku. Udany debiut w amerykańskich salonach, jeszcze wiosną ubiegłego roku, miało także Audi A3 Limousine. Do doskonałych wyników Audi w Ameryce Północnej w roku 2014, przyczyniły się także: Kanada (+19,5%) i Meksyk(+10,5%), w których wzrost był również dwucyfrowy. Mimo trudnej sytuacji na wielu rynkach, Audi AG wyraźnie zwiększyło sprzedaż także w Ameryce Południowej, przede wszystkim w Brazylii (+89,9%, 12 350 aut). Popyt na tamtejszym rynku rósł szybciej niż zakładano i pod koniec roku w salonach sprzedaży niestety brakowało samochodów. W Europie, sprzedaż Audi w 2014 roku wzrosła o 4,2 procent i wyniosła blisko 762 900 egzemplarzy. To nowy, najlepszy wynik najlepiej na naszym kontynencie sprzedającej się marki premium. Podczas gdy wyniki całej branży motoryzacyjnej w samej tylko Europie Zachodniej nadal pozostają o około jedną piąta niższe w porównaniu do wyników sprzed kryzysu, Audi w roku 2014 sprzedało o blisko osiem procent więcej pojazdów. W ubiegłym roku duży wzrost zanotowało zwłaszcza Audi w Wielkiej Brytanii, o 11,8 procent czyli 158 829 samochodów, przekraczając w ten sposób po raz pierwszy liczbę 150 tys. wprowadzonych na rynek aut. Wyraźny wzrost Audi zanotowało także w Hiszpanii (+9,4%, 38 277 egzemplarzy), w Niemczech (+2,2%, 255 582 auta) i we Włoszech (+4,3%, 49 022 samochody). W Polsce zarejestrowano 7 015 nowy samochodów Audi, co przełożyło się na 25,85 % wzrostu w stosunku do całego roku 2013. Dzięki temu Audi w Polsce po raz pierwszy przekroczyło poziomo 7 000 sprzedanych aut w ciągu jednego roku. W niestabilnej nadal gospodarczo Francji, sprzedaż utrzymała się na ubiegłorocznym poziomie (+0,4%, tj. 57 214 aut). Na każdym z pięciu największych europejskich rynków motoryzacyjnych, Audi zakończyło rok 2014 jako najlepiej sprzedająca się marka premium w segmencie samochodów osobowych. Niestety, nie zdołało utrzymać równie dobrego jak w roku 2013 poziomu sprzedaży w Rosji. W obliczu trudnych warunków ramowych, sprzedaż spadła tu w porównaniu z rekordowym rokiem 2013 o 5,9 procent i wyniosła 34 014 egzemplarzy. Mimo to, sytuacja Audi była tu bardziej stabilna niż sytuacja całego rynku. Na wszystkich rynkach europejskich, sprzedaż Audi w roku 2014 nakręcała przede wszystkim rodzina A3 (+19%). Również sprzedaż Audi A3 Limousine, które zadebiutowało jesienią 2013, na naszym kontynencie przekroczyła oczekiwania. Ważną rolę odegrały także wyjątkowo wydajne modele ultra. Wprowadzana stopniowo w ostatnich miesiącach gama tych aut, zdobyła już prawie 10 procent rynku Audi w Europie. W przypadku Audi A6, udział modeli ultra wyniósł blisko jedną trzecią. Wśród dużych, azjatyckich rynków zbytu Audi, w ubiegłym roku prym wiodła Korea Południowa, gdzie do rąk klientów oddano aż o 38 procent (22 647 egzemplarzy) więcej aut spod znaku czterech pierścieni. Dzięki dużemu popytowi zwłaszcza na modele luksusowe, wyniki sprzedaży Audi na tym rynku w okresie pięciu minionych lat wzrosły ponad czterokrotnie. Pozytywnym bilansem rocznym Audi może pochwalić się w Japonii (+9,1%, 31 356 samochodów) i w Indiach (+8,5%,10 851 aut). Także w Chinach Audi kontynuowało kurs wzrostowy. W 2014 sprzedaż w Państwie Środka wzrosła o 17,7 procent (578 932 egzemplarzy). W ten sposób, Audi AG jako pierwszy producent samochodów segmentu premium, sprzedało w Chinach ponad pół miliona aut. W samym tylko grudniu, kluczyki do swojego nowego Audi odebrało 62 576 chińskich klientów, zapewniając Audi najlepszy pod względem sprzedaży miesiąc w historii przedsiębiorstwa. W całym roku 2014, obok nadal rosnącej liczby sprzedanych modeli luksusowych, znaczący wpływ na wyniki Audi w Chinach miał także dostępny na tutejszym rynku od jesieni ubiegłego roku model A3 Limousine lokalnej produkcji i cała rodzina SUV-ów. Audi sprzedało dwa razy więcej egzemplarzy modelu Q3 (+103%) niż rok temu. To właśnie SUV-y były motorem wzrostu sprzedaży koncernu na całym świecie, zapewniając jej zwiększenie o 15,8 procent (507 500 sprzedanych egzemplarzy). W roku 2014 prawie co trzeci klient Audi zakupił SUV-a; dwa razy tyle co w roku 2011. Bestsellery: Q3 i Q5, to najlepiej sprzedające się modele klasy premium w całym tym segmencie rynkowym. Biorąc natomiast pod uwagę klasę samochodów luksusowych, przypomnieć należy, że w nadchodzącym tygodniu na targach North American International Auto Show w Detroit zadebiutuje nowe Audi Q7. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. [h=3]Rekord SKODY: ponad milion samochodów wyprodukowanych w 2014 roku![/h] 2014 to dla ŠKODY kolejny rok wielkich sukcesów: od stycznia do listopada marka dostarczyła już 955 300 samochodów na całym świecie, notując też najlepszy wynik w listopadzie w swojej historii. To wynik aż o 34 500 samochodów lepszy od osiągniętego w pierwszych jedenastu miesiącach zeszłego roku i o 16 100 aut więcej niż w tym czasie w 2012 roku, kiedy ŠKODA zanotowała swój najlepszy dotychczas wynik. Był to też najlepszy listopad w historii marki. Dużą zasługę w tym imponującym sukcesie miał bardzo silny rozwój rynku chińskiego: w porównaniu do listopada 2013 roku, w tym roku sprzedaż zwiększono aż o 46,9%.[TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD][/TD] [TD]Już teraz ŠKODA osiągnęła lepszy wynik produkcji niż w całym roku 2013, gdy rok zakończono wynikiem 920 800 samochodów. Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland, zapowiada: „ŠKODA ustanowi w tym roku nowy rekord sprzedaży. Po doskonałym wyniku uzyskanym w listopadzie, osiągnięcie miliona wyprodukowanych samochodów w jednym roku jest już pewne. To dla nas wielkie, bezprecedensowe wydarzenie, z którego wszyscy w ŠKODZIE jesteśmy bardzo dumni”.[/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Imponujący wzrost wyników sprzedaży ŠKODY jest efektem nieustannego rozwoju oferty modelowej marki, który przynosi jej także zainteresowanie nowych grup docelowych. Nowa ŠKODA Fabia debiutowała na pierwszych europejskich rynkach w połowie listopada, podczas gdy nowa ŠKODA Fabia Combi trafi do pierwszych salonów na początku roku 2015. Obydwie wersje nadwoziowe wyróżniają się przepełnionym emocjami designem, maksymalną funkcjonalnością, niskim zużyciem paliwa i wyposażeniem obejmującym innowacyjne technologie, dotychczas znane tylko z samochodów wyższych klas. W Europie Wschodniej (wliczając całą Rosję) osiągnięto miesięczny wynik 10 600 samochodów dostarczonych do Klientów (w listopadzie 2013 roku – 11 300). Po jedenastu miesiącach udział rynkowy marki wzrósł do 4,4% (w okresie od stycznia do listopada 2013 roku wynosił on 3,9%). W Rosji ŠKODA sprzedała w jedenastym miesiącu 2014 roku 7 600 samochodów, co stanowi wzrost o 2,9% wobec wyniku osiągniętego przed rokiem. Udział rynkowy ŠKODY w Rosji wzrósł w listopadzie do 3,8% (od początku roku do końca listopada: 3,4%). Czeska marka zanotowała w tej części kontynentu największe, dwucyfrowe wzrosty w Rumunii (800 samochodów, wzrost o 37%) i Bułgarii (200 samochodów, o 10,7% więcej). [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD]W Europie Centralnej ŠKODA dostarczyła w listopadzie 12 800 samochodów – o 1,6% więcej niż w analogicznym okresie w roku 2013. Po pierwszych jedenastu miesiącach roku udział rynkowy marki wzrósł do imponujących 20,2% (na koniec listopada 2013 roku wynosił on 19,1%). Na rodzimym rynku wynik marki wzrósł o 10% do 6 500 egzemplarzy (skok z 5 900 sztuk). ŠKODA zanotowała także wzrost na Słowenii: o 3,1%.[/TD] [TD][TABLE=width: 270, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD=width: 20] [/TD] [TD=width: 250][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Czeska marka pozostaje w rewelacyjnej formie w Chinach, które są największym odbiorcą jej samochodów. W samym tylko listopadzie w porównaniu do tego samego miesiąca sprzed roku sprzedaż wzrosła o 46,9% do 26 800 samochodów (w listopadzie 2013 roku wynosiła ona 18 200 aut). W tym roku ŠKODA sprzedała już 250 600 samochodów na rynku chińskim – więcej niż kiedykolwiek w skali roku w całej swojej historii. Największym zainteresowaniem w tym kraju w listopadzie cieszył się model Octavia, którego nowa generacja zadebiutowała tam latem bieżącego roku – osiągnął on rekordowy wzrost sprzedaży aż o 112,4%. ŠKODA zanotowała rekord także w Turcji, gdzie sprzedała w listopadzie najwięcej samochodów w okresie jednego miesiąca w historii – aż 1 800 samochodów, czyli o 21,6% więcej niż w tym samym czasie w roku 2013.Marka osiągnęła swój trzeci najlepszy miesięczny wynik w Izraelu z wynikiem sprzedaży lepszym aż o 23,3% niż w analogicznym okresie rok temu (1 600 wobec 1 400 sztuk). Dużym odbiorcą samochodów ŠKODA pozostają także Indie, gdzie w minionym miesiącu dostarczono do Klientów 1 200 samochodów (1 700 w listopadzie 2013 roku). [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD][/TD] [TD]W samym listopadzie bieżącego roku zarejestrowano w Polsce 2 941 samochodów. W okresie od stycznia, do listopada zarejestrowano już 40 249 aut, co stanowi wzrost w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku o 20,47%.[/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Dostarczenia samochodów ŠKODA do Klientów w listopadzie 2014 roku (w sztukach, zaokrąglone do 100, według modelu, różnica procentowa wobec listopada 2013 roku)- ŠKODA Octavia (36 400; +18.2%)- ŠKODA Fabia (12 600; -13.0%)- ŠKODA Superb (7 300; +3.0%)- ŠKODA Yeti (8 700; -1.3%)- ŠKODA Roomster (2 700; -6.5%)- ŠKODA Rapid (19 000; +30.5%)- ŠKODA Citigo (sprzedawana wyłącznie w Europie: 3 400; +4.8%) Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. BMW Group sprzedała ponad milion pojazdów w pierwszych 6 miesiącach roku 2014 – więcej niż kiedykolwiek dotąd w ciągu jednego półrocza. Klientom na całym świecie wydano 1 020 211 pojazdów, co oznacza wzrost o 6,9% w porównaniu z tym samym okresem ub.r. (954 501 szt.). Także sprzedaż w samym czerwcu osiągnęła rekordowy poziom: wydano o 4,8% więcej pojazdów – 193 342 (w ub.r. – 184 489). „Po raz pierwszy sprzedaliśmy ponad miliona samochodów w pierwszej połowie roku – to dowód na siłę naszych marek premium w BMW Group” – powiedział Ian Robertson, członek zarządu BMW AG, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Czerwiec to kolejny z długiej serii miesięcy rekordowych, potwierdzających iż jesteśmy na dobrej drodze do sprzedania ponad 2 mln pojazdów w roku 2014. Mamy zamiar kontynuować wzrost sprzedaży w drugiej połowie roku, gdy w salonach pojawią się tak ekscytujące auta jak BMW X4 czy BMW serii 2 Active Tourer.’ W skali świata sprzedaż pojazdów marki BMW wzrosła w czerwcu o 7,3%, do 164 214 (153 075). Od początku roku klienci na całym świecie odebrali 886 347 pojazdów marki BMW – to wzrost o 10,2% wobec zeszłorocznych 804 227 sztuk. Sprzedaż aut marki MINI zgodnie z przewidywaniami jest wciąż niższa od zeszłorocznej (131 896 sztuk wobec 148 799 w ub.r., –11,4%). Jednak sprzedaż nowego MINI hatchback, podstawowego modelu, który w nowej swej generacji pojawił się w salonach w marcu, zaczyna odzwierciedlać pozytywną reakcję klientów, wykazując wzrost o 3,2%. Pozytywny trend wzrostowy będzie obserwowany przez resztę roku. Sprzedaż marki Rolls-Royce w pierwszej połowie roku wyniosła 1968 sztuk, 0 33,4% więcej niż w ub.r. (1475). Rolls-Royce notuje wciąż bardzo duży popyt na model Wraith, wyraźną reakcję rynku na świeżo wprowadzony model Ghost Series II oraz popyt na rodzinę Phantom. Dobrą sprzedaż raportują region Azji i Pacyfiku, Bliski Wschód i Europa. W połowie roku USA wyprzedziły Chiny jako największy rynek marki na świecie. Marka planuje dalszy silny wzrost i rekordowy rok 2014. Globalna sprzedaż BMW Motorrad wyniosła w pierwszej połowie roku 70 978 motocykli i skuterów, co oznacza wzrost o 9,3% wobec ub.r. (64 941). W samym czerwcu sprzedano 11 827 pojazdów (12 541, –5,7%). Na trzech głównych rynkach zanotowano globalny wzrost. W Azji BMW Group dostarczyła klientom 321 915 pojazdów BMW i MINI, co oznacza wzrost o 18,3% (272 100). Rekordowe wzrosty zanotowano w Korei Południowej (+19,3%) oraz w Chinach kontynentalnych (+23,1%). W regionie Ameryk wzrost jest stały, dla marek BMW i MINI wyniósł 3,4%. W samych USA wyniósł 5,1%, w Meksyku – o 6,2%. Sprzedaż BMW Group w Europie także poszła w górę, wzrastając o 2,1%. W samym czerwcu na rodzimym rynku, w Niemczech, o 2,4%. Źródło: BMW Group
  6. Rekordowy dla Audi AG kwartał - sprzedano ponad 400 tys. pojazdów · Łączna sprzedaż wzrosła w marcu o 15,4 procent i wyniosła 170 450 sprzedanych samochodów · Szef sprzedaży Audi, Luca de Meo, mówi: „Wzrost w Europie większy niż dynamika całego rynku” · Wzrost sprzedaży w Polsce o 51,9% po pierwszym kwartale Ingolstadt, 7 kwietnia 2014 r. W marcu 2014, Audi oddało do rąk klientów więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej rozpatrując pojedynczy miesiąc. Kupujący na całym świecie nabyli blisko 170 450 samochodów marki Audi, co daje 15,4 procent wzrostu sprzedaży w stosunku rok do roku. Ten wynik sprawia, że marzec 2014 to pięćdziesiąty pierwszy z rzędu miesiąc nieprzerwanego wzrostu globalnej sprzedaży czterech pierścieni. Chiny (+36,6%), Niemcy (+10,2%) i Wielka Brytania (+12,7%) zanotowały w ubiegłym miesiącu szczególnie znaczący przyrost. Łączna sprzedaż Audi w całym pierwszym kwartale 2014 zwiększyła się o 11,7 procent i wyniosła 412 850 samochodów. To pierwszy raz, gdy koncernowi udało się przekroczyć liczbę 400 tysięcy wprowadzonych na rynek egzemplarzy w trzy pierwsze miesiące danego roku. “W marcu osiągnęliśmy doskonały wynik pod dwoma względami: to koniec najlepszego kwartału i zarazem najlepszy miesiąc w historii naszej firmy” – podsumował Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. “Dzięki nowym modelom, takim jak A3 Limousine, internacjonalizacja naszej sprzedaży nabiera rozpędu. W pierwszym kwartale osiągnęliśmy wzrost we wszystkich regionach świata, w tym co najważniejsze w Europie, gdzie nasza dynamika sprzedaży przewyższyła dynamikę całego tutejszego rynku.” W marcu z dużym sukcesem zadebiutowały kabriolety, co odegrało ważną rolę w świetnym rozpoczęciu wiosny. Sprzedaż Audi A5 Cabriolet (+8,3%) i Audi TT Roadster ( +22,6%) wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem. Ponadto, na pierwszych rynkach pojawiło się nowe Audi A3 Cabriolet. W marcu swą premierę rynkową świętowało także Audi A3 Sportback g-tron, otwierając drogę ku mobilności neutralnej pod względem emisji CO2, możliwej dzięki wykorzystaniu e-gazu Audi. Sprzedaż całej rodziny A3 wzrosła o 52,5 procent i wyniosła w ubiegłym miesiącu blisko 28 750 egzemplarzy. Audi Q7 (+39%) i Audi A8 (+49%) mogą pochwalić się największą dynamiką sprzedaży spośród wszystkich dużych modeli producenta z Ingolstadt. W Europie Audi zamknęło marzec zwiększając sprzedaż wszystkich modeli, łącznie o 7,2 procent (blisko 88,750 aut). Duży przyrost sprzedaży zanotowano ponownie w Niemczech (+10,2%, 27 226 samochodów), a także na dwóch pozostałych największych rynkach europejskich, gdzie Audi może pochwalić się dużą dynamiką. 28 068 aut z Ingolstadt sprzedano w Wielkiej Brytanii (12,7% wzrostu w porównaniu rok do roku), a we Francji 5425 samochodów (5,1% wzrostu). W Polsce Audi sprzedało w marcu 884 samochody (64,62 % wzrostu) i tym samym ugruntowało świetną sprzedaż w całym pierwszym kwartale na poziomie 2116 samochodów (51,9 % więcej niż w okresie analogicznym roku ubiegłego). Audi to lider na rynku premium w Europie. Łącznie, koncern w pierwszym kwartale sprzedał na rodzimym kontynencie prawie 200 350 samochodów, czyli o 6,8 procent więcej niż rok temu. Wśród rynków azjatyckich największą dynamiką w marcu może pochwalić się Korea Południowa, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 82 procent (2457 egzemplarzy). Sprzedaż Audi od początku roku wzrosła tu o 54,5 procent i osiągnęła liczbę 6815 pojazdów z czterema pierścieniami na masce. W Chinach sprzedaż nakręcał ogromny popyt na duże modele Audi. Łączna sprzedaż A6, A7, Q7 i A8 wzrosła o 38,3 procent. Sprzedaż całej gamy modelowej łącznie, w Państwie Środka wyniosła 47 636 aut, co daje wzrost o 36,6 procent w stosunku do porównywalnego okresu ubiegłego roku. Od początku tego roku Audi w Chinach sprzedało 124 520 samochodów, co daje wzrost o 21,1 procent. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż wzrosła do liczby 14 246 egzemplarzy, czyli o 7,5 procent w porównaniu z marcem 2013. O wiele więcej klientów niż rok temu zainteresowało się SUV-em Q7 (+45,8%). W ubiegłym kwartale Audi sprzedało w USA 35 228 samochodów, co daje wzrost o 3 procent. W kwietniu do palety modeli Audi dostępnych w USA dołączy Audi A3 Limousine. Model ten już z sukcesem wszedł na rynek w Brazylii, gdzie Audi zanotowało trzycyfrowy wzrost sprzedaży w marcu (+137%, 891 aut). [TABLE] <tbody>[TR] [TD]Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach [/TD] [TD=colspan: 3]w marcu [/TD] [TD=colspan: 3]razem [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do marca 2013 r. [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2013 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]170 450 [/TD] [TD]147 712 [/TD] [TD]+15,4% [/TD] [TD]412 850 [/TD] [TD]369 494 [/TD] [TD]+11,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]88 750 [/TD] [TD]82 759 [/TD] [TD]+7,2% [/TD] [TD]200 350 [/TD] [TD]187 568 [/TD] [TD]+6,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Niemcy [/TD] [TD]27 226 [/TD] [TD]24 701 [/TD] [TD]+10,2% [/TD] [TD]66 458 [/TD] [TD]59 116 [/TD] [TD]+12,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Wielka Brytania [/TD] [TD]28 068 [/TD] [TD]24 913 [/TD] [TD]+12,7% [/TD] [TD]43 671 [/TD] [TD]39 242 [/TD] [TD]+11,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Francja [/TD] [TD]5 425 [/TD] [TD]5 162 [/TD] [TD]+5,1% [/TD] [TD]14 581 [/TD] [TD]14 541 [/TD] [TD]+0,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Włochy [/TD] [TD]4 516 [/TD] [TD]4 707 [/TD] [TD]-4,1% [/TD] [TD]12 537 [/TD] [TD]12 096 [/TD] [TD]+3,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Hiszpania [/TD] [TD]4 088 [/TD] [TD]4 061 [/TD] [TD]+0,7% [/TD] [TD]11 519 [/TD] [TD]10 897 [/TD] [TD]+5,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Rosja [/TD] [TD]3 758 [/TD] [TD]3 753 [/TD] [TD]+0,1% [/TD] [TD]8 286 [/TD] [TD]8 278 [/TD] [TD]+0,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Polska [/TD] [TD]884 [/TD] [TD]537 [/TD] [TD]+64,6% [/TD] [TD]2 116 [/TD] [TD]1 393 [/TD] [TD]+51,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]14 246 [/TD] [TD]13 253 [/TD] [TD]+7,5% [/TD] [TD]35 228 [/TD] [TD]34 186 [/TD] [TD]+3,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]1 040 [/TD] [TD]867 [/TD] [TD]+20,0% [/TD] [TD]3 075 [/TD] [TD]2 609 [/TD] [TD]+17,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Brazylia [/TD] [TD]891 [/TD] [TD]376 [/TD] [TD]+137,0% [/TD] [TD]3 115 [/TD] [TD]1 160 [/TD] [TD]+168,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]47 636 [/TD] [TD]34 864 [/TD] [TD]+36,6% [/TD] [TD]124 520 [/TD] [TD]102 810 [/TD] [TD]+21,1% [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Tor Nurburgring kupiony za ponad 100 milionw euro Ja słyszałem, że tor miał kupić ADAC. Czyżby afera z plebiscytem na auto roku wpłynęła na zmianę kupca toru?
  8. Najlepszy styczeń w historii Mercedes-Benz: ponad 15-proc. wzrost sprzedaży · Po rekordowych wynikach w 2013 roku Mercedes-Benz nie zwalnia tempa. W styczniu firma sprzedała na całym świecie 109 477 samochodów (+15,4 proc.). · Największym motorem wzrostu był rynek chiński - sprzedaż wzrosła tam o 45 proc. Stuttgart. Mercedes-Benz rozpoczął nowy rok z 15,4-proc. wzrostem sprzedaży. W ubiegłym miesiącu firma dostarczyła klientom na całym świecie 109 477 aut, więcej niż w którymkolwiek styczniu w historii. - Po zeszłorocznych rekordach notujemy kolejny duży wzrost. To między innymi zasługa dobrze przyjętych przez klientów Klas E i S - mówi Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars ds. sprzedaży i marketingu. - Wiosną na rynek trafi następna odsłona Klasy C. Nowych nabywców przyciągnie również GLA, pierwszy kompaktowy SUV Mercedes-Benz. W Europie sprzedaż aut spod znaku trójramiennej gwiazdy wzrosła o 5,9 proc., do 40 830 sztuk. Szczególnie imponujące wyniki odnotowano w Wielkiej Brytanii (+15,1 proc.) i Rosji (+42,5 proc.). W rodzimych Niemczech dostarczono w styczniu 13 595 samochodów (+8,4 proc.), a Mercedes-Benz niezmiennie był tam najpopularniejszą marką premium. Także w Polsce firma ma za sobą udany początek roku. W styczniu br. zarejestrowano nad Wisłą 602 osobowe i dostawcze Mercedesy, co daje ponad 2-proc. udział w rynku (dane PZPM). Kontynuację pozytywnych trendów z ubiegłego roku zaobserwowano w Azji. Mercedes-Benz pozostaje najchętniej wybieraną importowaną marką premium w Japonii, gdzie odnotowano 73,4-proc. wzrost sprzedaży. W Chinach popyt na nowe auta spod znaku trójramiennej gwiazdy zwiększył się o 44,9 proc., w Indiach o 54,0 proc., a w Korei Południowej o 89,5 proc. W USA, na największym rynku zbytu Mercedes-Benz, firma sprzedała w styczniu br. rekordową liczbę 22 604 aut (+0,5 proc.) i po raz kolejny zyskała status lidera w segmencie premium. Nieprzerwane wzrosty sprzedaży notują kompaktowe modele niemieckiej marki – Klasy A, B i CLA. W styczniu br. znalazły one łącznie 27 198 nabywców (+32,1 proc.). Już wiosną dołączy do nich kompaktowy SUV GLA. Rośnie również popyt na Klasę E - w ubiegłym miesiącu dostarczono ponad 20 tys. egzemplarzy wersji sedan i kombi, o 32,0 proc. więcej niż przed rokiem. Szczególnie popularny jest oferowany w Chinach i tam produkowany wariant z przedłużanym rozstawem osi. Flagowa limuzyna ze Stuttgartu, Klasa S, sprzedała się w styczniu br. w rekordowej liczbie 7431 sztuk (+69,2 proc.) i po raz kolejny zdobyła tytuł najczęściej wybieranej luksusowej limuzyny świata. W tym samym czasie do klientów trafiło 9506 egzemplarzy "samochodów marzeń" - coupe, kabrioletów i roadsterów Mercedes-Benz. Tradycyjnie już, SLK, Klasa E Kabriolet i CLS zajmują czołowe pozycje w rankingach rejestracji nowych aut w swoich segmentach. Po udanym 2013 roku, gdy dostarczono ponad 100 tys. smartów, marka zakończyła pierwszy miesiąc br. wynikiem 6511 sprzedanych egzemplarzy (styczeń 2013 r.: 7285 sztuk). W czwartym kwartale br. na rynek trafi nowa generacja miejskiego smarta - w wersji 2- oraz 4-miejscowej. Wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Cars [TABLE=width: 448] [TR] [TD] [/TD] [TD]Styczeń 2014 [/TD] [TD]Styczeń 2013 [/TD] [TD]Zmiana % [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mercedes-Benz [/TD] [TD]109 477 [/TD] [TD]94 895 [/TD] [TD]+15,4 [/TD] [/TR] [TR] [TD]smart [/TD] [TD]6 511 [/TD] [TD]7 285 [/TD] [TD]-10,6 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mercedes-Benz Cars [/TD] [TD]115 988 [/TD] [TD]102 180 [/TD] [TD]+13,5 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Sprzedaż Mercedes-Benz wg rynków [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]40 830 [/TD] [TD]38 539 [/TD] [TD]+5,9 [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Niemcy [/TD] [TD]13 595 [/TD] [TD] 12 541 [/TD] [TD]+8,4 [/TD] [/TR] [TR] [TD]NAFTA [/TD] [TD]25 198 [/TD] [TD]24 783 [/TD] [TD]+1,7 [/TD] [/TR] [TR] [TD]- USA [/TD] [TD]22 604 [/TD] [TD]22 501 [/TD] [TD]+0,5 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Azja [/TD] [TD]39 324 [/TD] [TD]27 254 [/TD] [TD]+44,3 [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Japonia [/TD] [TD]4 015 [/TD] [TD]2 315 [/TD] [TD]+73,4 [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Chiny [/TD] [TD]24 199 [/TD] [TD]16 695 [/TD] [TD]+44,9 [/TD] [/TR] [/TABLE] Źródło: Mercedes-Benz Polska
  9. Ponad 1,57 mln egzemplarzy samochodów Audi sprzedanych w roku 2013 -Globalny wzrost sprzedaży Audi o 8,3 procent dzięki dużemu popytowi na nową rodzinę A3 i modele serii Q -Prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler, podkreśla znaczenie sukcesu: „Ponad 600 tysięcy nowych klientów w cztery lata“ -Luca de Meo, szef sprzedaży Audi zaznacza: „Audi w 2013 miało rekordowe wyniki sprzedaży na ponad 40 rynkach i po raz pierwszy osiągnęło pozycję czołowej marki premium w Wielkiej Brytanii“ -Wzrost sprzedaży w Polsce o ponad 9 % Ingolstadt, 9 stycznia 2014 r. Audi AG pobiło kolejny rekord sprzedaży rocznej. W roku 2013, koncern z Ingolstadt sprzedał na całym świecie prawie 1 575 500 pojazdów, o 8,3 procent więcej w porównaniu z całym rokiem 2012. W ten sposób, roczna sprzedaż czterech ringów po raz czwarty z rzędu wzrosła o ponad 100 tys. egzemplarzy. Najważniejszymi czynnikami zwiększenia sprzedaży były w minionym roku trzy największe rynki eksportowe Audi, na których zanotowano dwucyfrowe wskaźniki wzrostu: Chiny – plus 21,2 procent, USA – plus 13,5 procent i Wielka Brytania – plus 14,9 procent. W Europie i w Chinach, Audi dominowało w 2013 roku jako najlepiej sprzedająca się marka w segmencie premium. Na koniec roku, w grudniu, globalna sprzedaż Audi wzrosła o 18,4 procent w stosunku do roku 2012 i wyniosła blisko 130 700 sprzedanych samochodów. „W ubiegłym roku położyliśmy kolejny, ważny kamień milowy. Nasz strategiczny cel w postaci 1,5 mln sprzedanych samochodów osiągnęliśmy dwa lata wcześniej niż zakładaliśmy, a nawet go przekroczyliśmy“ – stwierdził Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. – „W ten sposób, tylko w minionych czterech latach, zyskaliśmy ponad 600 tysięcy nowych klientów“. Szef marketingu i sprzedaży Audi, Luca de Meo, podkreśla rozmiary sukcesu: „W 2013 roku, na ponad 14 rynkach całego świata, Audi zanotowało rekordowe poziomy sprzedaży. W Wielkiej Brytanii po raz pierwszy w historii zajęliśmy pierwsze miejsce w segmencie premium.“ W zakończonym właśnie roku, wzrost sprzedaży koncernu Audi napędzał sukces nowej generacji całej rodziny modeli A3. Wskaźniki dotyczące A3 wzrosły na całym świecie, w porównaniu z rokiem ubiegłym, o 18,6 procent (202 300 sprzedanych samochodów). Najmłodszym członkiem rodziny A3, dostępnym na pierwszych rynkach od września 2013, jest Audi A3 Limousine. W Chinach i w USA, nowa generacja Audi A3 pojawi się wiosną 2014. Wyraźnie większym popytem w 2013 roku cieszyły się też SUV-y: Q3, Q5 i Q7. Audi Q5 ponownie sprzedawało się najlepiej, porównując z podobnymi modelami konkurencji. Łącznie, globalna sprzedaż SUV-ów marki Audi wzrosła ponad proporcjonalnie aż o 23,8 procent i wyniosła 438 400 samochodów oddanych do rąk klientów. W nadchodzących latach, Audi poszerzy paletę serii Q o kolejne modele. W USA, sprzedaż wszystkich modeli Audi wzrosła łącznie o 13,5 procent, osiągając wielkość 158 061 sprzedanych aut. Największy wzrost dotyczył modelu Q5 (40,8 procent) i luksusowego SUV-a Q7, którego sprzedaż wzrosła aż o 45,1 procent. W tym roku, paletę modeli Q oferowanych przez Audi of America powiększy Audi Q3. Podobnie jak w latach 2011 i 2012, w 2013 sprzedaż Audi co miesiąc biła kolejne rekordy i na koniec roku po raz pierwszy przekroczyła pułap 150 tysięcy sprzedanych samochodów. Od roku 2009, roczna sprzedaż Audi na amerykańskim rynku wzrosła prawie o 90 procent. Dużą dynamikę Audi w Ameryce Północnej potwierdza także bilans sprzedaży za 2013 rok w Meksyku. Dzięki wzrostowi o 23,5 procent (11 712 egzemplarzy), cztery ringi już trzeci rok z rzędu zdobywają pozycję numer jeden na meksykańskim rynku samochodów premium. W Europie Audi sprzedało w 2013 roku blisko 732 300 aut ( minus 0,9 procent w stosunku do 2012), ale po raz kolejny więcej niż każdy inny producent segmentu premium. Wynik ten pokazuje, że sprzedaż Audi na europejskim rynku kształtowała się gorzej niż w skali globalnej i była nieznacznie niższa niż w 2012 roku, który dla Audi był sprzedażowo najlepszym rokiem w całej historii aktywności przedsiębiorstwa na rynku europejskim. Na skutek wciąż kryzysowej sytuacji na rynku w Niemczech, wskaźniki sprzedaży w roku 2013 spadły tu w porównaniu z rekordem roku 2012. Audi AG sprzedało na swoim rodzimym rynku 250 025 samochodów, o 5 procent mniej niż w roku 2012. Wyraźny wzrost nastąpił natomiast w Rosji. Rynek ten, na którym w 2013 roku sprzedano 36 150 egzemplarzy (plus 7,9 procent), wspiął się na siódmą pozycję wśród największych rynków zbytu Audi. W Wielkiej Brytanii, 142 039 sprzedanych samochodów zapewniło przyrost o 14,9 procent i szczególnego rodzaju premierę. W roku 2013, Audi po raz pierwszy w Zjednoczonym Królestwie zajęło pierwsze miejsce, jako najlepiej sprzedająca się marka premium. Sprzedaż samochodów marki Audi na tutejszym rynku podwoiła się w ciągu dziesięciu lat. W 2003 roku Audi UK sprzedało tylko 70 107 samochodów. Swą czołową pozycję w segmencie premium, Audi AG potwierdziło także na tych rynkach, które są szczególnie dotknięte przez kryzys: we Włoszech, gdzie sprzedaż spadła o 6,1 procent (47 007 sprzedanych aut), we Francji, gdzie spadek wyniósł 8,3 procent (57 012 sprzedanych aut) i w Hiszpanii (-3,2 procent, 34 977 sprzedanych aut). W Polsce, po bardzo udanym czwartym kwartale, Audi zakończyło 2013 rok z 5574 samochodami zarejestrowanymi przez klientów. Oznacza to wzrost o 9,1 procent w porównaniu do roku poprzedniego. Największym powodzeniem cieszyły się tutaj modele Audi Q5, Audi A6 i cała rodzina Audi A3. W Chinach, Audi wzmocniło swą obecność na rynku i przekroczyło zakładany cel roczny: 450 tysięcy dostarczonych klientom samochodów. Do końca grudnia, 491 989 chińskich klientów zdecydowało się na zakup auta marki Audi. To o 21,2 procent więcej w porównaniu z rokiem 2012. Do zwiększenia sprzedaży przyczyniło się zwłaszcza produkowane w Państwie Środka Audi Q3. W ubiegłym roku sprzedano tam 42 501 egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a. Obok jego większego brata, Audi Q5, dwucyfrowymi wskaźnikami wzrostu sprzedaży w Chinach mogą pochwalić się także najpopularniejsze limuzyny marki Audi. Sprzedaż modelu A4 L wzrosła w tym czasie o 20 procent i wyniosła 120 450 egzemplarzy, a w przypadku Audi 6 L, o 15,3 procent (153 163 samochodów). Dodatkowo, Audi AG w minionym roku rozszerzyło w Chinach także ofertę cieszących się tu dużym popytem modeli sportowych, wprowadzając na rynek S6, S7 Sportback i RS 5 Cabriolet. Zdecydowanie pozytywnymi wynikami sprzedaży, Audi zakończyło ubiegły rok także na innych rynkach regionu Azji Południowo-Wschodniej. W Japonii sprzedano 28 735 samochodów Audi, czyli o 20,1 procent więcej niż w roku 2012. W Korei Południowej przyrost wyniósł aż 32,7 procent, co odpowiada liczbie 20 031 egzemplarzy. Dzięki 10 002 sprzedanym samochodom (+11,1 procent), mimo trudnych warunków panujących na rynku, Audi jako pierwszy producent segmentu premium przekroczyło w Indiach pułap 10 tys. aut oddanych do rąk klientów. Japonia, Korea Południowa i Indie to tym samym trzy z ponad 40 rynków, na których Audi zanotowało w 2013 roku nowe rekordy sprzedaży. [TABLE] [TR] [TD]Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach [/TD] [TD=colspan: 3]W miesiącu grudniu [/TD] [TD=colspan: 3]łącznie [/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]2012 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do grudnia 2012 r. [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]2012 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do całego roku 2012 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]130 700 [/TD] [TD]110 383 [/TD] [TD]+18,4% [/TD] [TD]1 575 500 [/TD] [TD]1 455 123 [/TD] [TD]+8,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]47 900 [/TD] [TD]45 226 [/TD] [TD]+6,0% [/TD] [TD]732 300 [/TD] [TD]739 030 [/TD] [TD]-0,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Niemcy [/TD] [TD]15 813 [/TD] [TD]16 913 [/TD] [TD]-6,5% [/TD] [TD]250 025 [/TD] [TD]263 163 [/TD] [TD]-5,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Wielka Brytania [/TD] [TD]7 193 [/TD] [TD]4 760 [/TD] [TD]+51,1% [/TD] [TD]142 039 [/TD] [TD]123 640 [/TD] [TD]+14,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Francja [/TD] [TD]4 118 [/TD] [TD]5 193 [/TD] [TD]-20,7% [/TD] [TD]57 012 [/TD] [TD]62 202 [/TD] [TD]-8,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Włochy [/TD] [TD]3 526 [/TD] [TD]3 791 [/TD] [TD]-7,0% [/TD] [TD]47 007 [/TD] [TD]50 085 [/TD] [TD]-6,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Hiszpania [/TD] [TD]1 555 [/TD] [TD]1 763 [/TD] [TD]-11,8% [/TD] [TD]34 977 [/TD] [TD]36 139 [/TD] [TD]-3,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Rosja [/TD] [TD]2 585 [/TD] [TD]2 194 [/TD] [TD]+17,8% [/TD] [TD]36 150 [/TD] [TD]33 512 [/TD] [TD]+7,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Polska [/TD] [TD]564 [/TD] [TD]420 [/TD] [TD]+34,29% [/TD] [TD]5 574 [/TD] [TD]5 111 [/TD] [TD]+9,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]17 013 [/TD] [TD]14 841 [/TD] [TD]+14,6% [/TD] [TD]158 061 [/TD] [TD]139 310 [/TD] [TD]+13,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]1 336 [/TD] [TD]1 240 [/TD] [TD]+7,7% [/TD] [TD]11 712 [/TD] [TD]9 482 [/TD] [TD]+23,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Daleki Wschód [/TD] [TD]56 700 [/TD] [TD]41 380 [/TD] [TD]+37,0% [/TD] [TD]579 100 [/TD] [TD]478 879 [/TD] [TD]+20,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]48 325 [/TD] [TD]35 279 [/TD] [TD]+37,0% [/TD] [TD]491 989 [/TD] [TD]405 838 [/TD] [TD]+21,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Indie [/TD] [TD]856 [/TD] [TD]931 [/TD] [TD]-8,1% [/TD] [TD]10 002 [/TD] [TD]9 003 [/TD] [TD]+11,1% [/TD] [/TR] [/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. Audi AG: po ośmiu miesiącach roku, ponad milion sprzedanych samochodów - Około 118 650 aut sprzedanych w sierpniu 2013 - wzrost o 9,8 procent - Luca de Meo, szef sprzedaży Audi przewiduje: „W Europie ważny będzie wrześniowy debiut Audi A3 Limousine“ - Sukces ofensywy silników diesla nakręca sprzedaż w USA Ingolstadt, 10 września 2013. Audi AG, po raz pierwszy w swej historii, już w sierpniu przekroczyło próg miliona sprzedanych samochodów. Od stycznia do sierpnia, 1 030 450 klientów z całego świata zdecydowało się na zakup auta z czterema ringami. To o 7,2 procent więcej niż w tym samym okresie roku 2012. W ubiegłym miesiącu koncern cały czas kontynuował wzrost, który wyniósł 9,8 procent. Przekłada się to na sprzedaż 118 650 nowych samochodów. Znaczące przyrosty Audi zanotowało ponownie w Ameryce Północnej (o 19,6 procent) i w Regionie Azji Południowo-Wschodniej (o 22,4 procent). „Stany Zjednoczone i Chiny przewodziły rankingom sprzedaży koncernu także w sierpniu. Na tych właśnie rynkach notujemy ciągły, dwucyfrowy wzrost. Dzięki temu, nasze starania o osiągnięcie zakładanego na ten rok celu strategicznego w postaci półtora miliona sprzedanych samochodów, powinny zakończyć się sukcesem“ – powiedział Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Niestety na wielu rynkach europejskich nadal wieją silne nieprzyjazne wiatry. Niemniej w nadchodzącym tygodniu, na Starym Kontynencie zadebiutuje model A3 Limousine, który z pewnością wywinduje nas w górę.“ W sierpniu przede wszystkim duże zainteresowanie nowym trzydrzwiowym Audi A3 i Audi A3 Sportback sprowadziło nowych klientów do salonów. Wskaźniki sprzedaży rodziny A3, w porównaniu z rokiem ubiegłym, wzrosły na całym świecie o 16,6 procent (14 150 aut). Biorąc natomiast pod uwagę Audi Q3, które od przyszłego roku dostępne będzie także na rynku amerykańskim, sprzedaż w sierpniu wzrosła aż o 45 procent (prawie 10 750 samochodów). W przypadku Audi Q5 wzrost wyniósł 40,9 procent (niecałe 19 800 egzemplarzy). Znacznie rosła też sprzedaż obu cieszących się największym popytem limuzyn Audi: modelu A4 Limousine - o 10,8 procent (19 100 aut) i Audi A6 Limousine – o 11 procent (około 18 250 samochodów). W USA, w minionym miesiącu doskonale sprzedawał się model A6 i wszystkie luksusowe limuzyny z Ingolstadt. Sukces Audi w tym prestiżowym segmencie to przede wszystkim zasługa cieszącego się dużym zainteresowaniem silnika Clean Diesel, dostępnego od lipca we wszystkich dużych modelach Audi. A6, A7 Sportback, Q7 i A8 sprzedawały się w sierpniu 2013 o 31,2 procent lepiej niż w tym samym miesiącu roku 2012. Ich udział w całkowitej sprzedaży czterech ringów w USA wzrósł do 35 procent. Dla przypomnienia, w 2010 roku wynosił on jedynie 18 procent. W minionym miesiącu dynamicznie zwiększała się też sprzedaż Audi Q5 (3 845 egzemplarzy, +91,6 procent). Tak ogromny skok, to zasługa wersji z silnikiem TDI, która pojawiła się na amerykańskim rynku w lipcu tego roku. Łączna sprzedaż wszystkich modeli Audi w Stanach Zjednoczonych wzrosła w sierpniu o 21,5 procent i wyniosła 14 005 samochodów. W Europie natomiast, trudna sytuacja gospodarcza wielu krajów wyraźnie odbija się na wskaźnikach sprzedaży czołowego producenta samochodów segmentu premium na tym kontynencie. Podczas gdy rok temu Audi – w przeciwieństwie do konkurencji – notowało jeszcze wzrosty sprzedażowe, w sierpniu tego roku nastąpił spadek o 3,4 procent (46 100 aut). Od początku roku, w porównaniu do okresu styczeń – sierpień 2012, sprzedaż spadła o 2,3 procent (490 450 samochodów). Oznacza to, że sytuacja Audi w Europie jest trudniejsza niż na pozostałych kontynentach. Podobnie jak globalnie, w sierpniu wzrosła także sprzedaż Audi w Chinach. Po upływie zaledwie ośmiu miesięcy tego roku, sprzedano tu ponad 300 tysięcy samochodów. Dzięki wzrostowi o 19,6 procent (312 683 sztuk), producent z Ingolstadt uzyskał już teraz praktycznie taki sam wynik sprzedaży jak w całym roku 2011. Wówczas Audi od stycznia do grudnia sprzedało chińskim klientom 313 036 samochodów. W podsumowanym właśnie miesiącu, głównie SUV-y - Q3 i Q5 przyczyniły się do tak znacznego sukcesu czterech ringów na tym rynku. Łącznie w sierpniu 2013, w Państwie Środka koncern sprzedał 42 778 aut, co daje wzrost o 22,9 procent w stosunku do porównywalnego okresu 2012 roku. Audi może pochwalić się także wzrostem sprzedaży w innych państwach Regionu Azji Południowo-Wschodniej: w Japonii o 12,6 procent (1 935 sprzedanych samochodów) i w Korei Płd. o 47 procent - 1 852 wprowadzonych na rynek aut. [TABLE] [TR] [TD]Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach [/TD] [TD]w miesiącu sierpniu [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD]łącznie [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]2012 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do sierpnia 2012 r. [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]2012 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2012 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]118 650 [/TD] [TD]108 091 [/TD] [TD]+9,8% [/TD] [TD]1 030 450 [/TD] [TD]960 936 [/TD] [TD]+7,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]46 100 [/TD] [TD]47 762 [/TD] [TD]-3,4% [/TD] [TD]490 450 [/TD] [TD]501 916 [/TD] [TD]-2,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Niemcy [/TD] [TD]19 131 [/TD] [TD]20 180 [/TD] [TD]-5,2% [/TD] [TD]169 380 [/TD] [TD]178 065 [/TD] [TD]-4,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Wielka Brytania [/TD] [TD]4 466 [/TD] [TD]4 144 [/TD] [TD]+7,8% [/TD] [TD]89 067 [/TD] [TD]79 204 [/TD] [TD]+12,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Francja [/TD] [TD]3 563 [/TD] [TD]3 706 [/TD] [TD]-3,9% [/TD] [TD]38 670 [/TD] [TD]41 992 [/TD] [TD]-7,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Włochy [/TD] [TD]2 473 [/TD] [TD]2 408 [/TD] [TD]+2,7% [/TD] [TD]31 316 [/TD] [TD]34 099 [/TD] [TD]-8,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Hiszpania [/TD] [TD]2 159 [/TD] [TD]2 270 [/TD] [TD]-4,9% [/TD] [TD]26 297 [/TD] [TD]27 132 [/TD] [TD]-3,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Rosja [/TD] [TD]2 767 [/TD] [TD]2 972 [/TD] [TD]-6,9% [/TD] [TD]23 902 [/TD] [TD]22 292 [/TD] [TD]+7,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]14 005 [/TD] [TD]11 527 [/TD] [TD]+21,5% [/TD] [TD]101 346 [/TD] [TD]88 392 [/TD] [TD]+14,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]960 [/TD] [TD]856 [/TD] [TD]+12,1% [/TD] [TD]7 533 [/TD] [TD]5 547 [/TD] [TD]+35,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Daleki Wschód [/TD] [TD]49 550 [/TD] [TD]40 481 [/TD] [TD]+22,4% [/TD] [TD]368 750 [/TD] [TD]308 413 [/TD] [TD]+19,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]42 778 [/TD] [TD]34 800 [/TD] [TD]+22,9% [/TD] [TD]312 683 [/TD] [TD]261 548 [/TD] [TD]+19,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Indie [/TD] [TD]875 [/TD] [TD]726 [/TD] [TD]+20,5% [/TD] [TD]6 426 [/TD] [TD]5 406 [/TD] [TD]+18,9% [/TD] [/TR] [/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. Mercedes klasy S Pullman bdzie kosztowa ponad 200 000 euro Pullman zastępuje Maybacha, więc nic dziwnego, że kosztuje fortunę. A jaki dom można byłoby mieć za takie pieniądze...
  12. Jaguar F-Type Coupe R-S bdzie mia ponad 700 KM Powinien wyjść kolejny piękny Jaguar
  13. więcej -> 5 lat Mazdy w Polsce i ponad 15 000 sprzedanych samochodów, testy samochodów osobowych, badania rynku motoryzacyjnego, baza rejestracji pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. więcej -> Ponad 100 akcesoriów Mopar dla nowego Jeepa Grand Cherokee, wiadomości ze świata motoryzacji, rynek nowych samochodów, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. Nowy Rekord Guinnessa w ciągłym drifcie - ponad 82 km Ładny wynik... ale po lodzie wyszłoby jeszcze więcej
  16. Mopar: ponad 100 ekskluzywnych akcesoriów dla nowego Jeepa Grand Cherokee - Pierwszy flagowy model Jeepa spersonalizowany akcesoriami Mopar został właśnie zaprezentowany na Sycylii. - Katalog Mopar zawiera ponad 25.000 produktów wysokiej jakości. Nowy Jeep Grand Cherokee został właśnie zaprezentowany dziennikarzom prasy międzynarodowej w miejscowości Sciacca (Agrigento) na Sycylii. Samochód pojawi się w sprzedaży we Włoszech i na głównych rynkach europejskich, także w Polsce - od lipca br. Mopar, dział posprzedażny Fiat S.p.A i Chrysler Group LLC, również bierze udział w tym ważnym wydarzeniu, prezentując flagowy model Jeepa spersonalizowany ekskluzywnymi akcesoriami, takimi jak komplet aluminiowych sportowych nakładek na pedały, maty ochronne do bagażnika oraz aluminiowe listwy progowe z podświetlanym logo Jeep. Ponad 100 akcesoriów Mopar jest dedykowanych nowemu Grand Cherokee. Akcesoria te komponują się doskonale z modelem, jego stylem oraz charakterystykami technicznymi i mechanicznymi. Dodatkowo, produkty Mopar są wyjątkowe, ponieważ zostały opracowywane przez ten sam zespół inżynierów, który zaprojektował samochód: to bezpośrednie powiązanie jest tym, czego inni producenci aftermarket nie są w stanie zaoferować. Produkty Mopar są dedykowane właścicielom wszystkich modeli samochodów Grupy Fiat i Chrysler, ale to właśnie Klienci Jeepa zwracają szczególną na świat akcesoriów i personalizacji. Dowodem na to jest fakt, że Grand Cherokee jest jednym z pojazdów najczęściej doposażonym przez właścicieli w akcesoria. Mopar uczestniczy w działaniach Działu Części Zamiennych i Usług (Parts & Service) oraz Obsługi Klienta (Customer Care ) w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) w ramach obsługi posprzedażnej Fiat S.p.A. i Chrysler Group LLC. Spółka Mopar została założona w 1937 roku i oferuje ponad 450.000 oryginalnych części zamiennych i około 25.000 akcesoriów wysokiej jakości. Marka Mopar jest obecna w 130 różnych krajach na całym świecie. Tylko ci, którzy naprawdę znają każdy szczegół i komponent samochodu są w stanie troszczyć się o niego kompleksowo. To właśnie dlatego oryginalne części zamienne Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Fiat Professional, Jeep i Abarth dystrybuowane przez Mopar pozwalają zachować niezawodność, komfort i osiągi takie, jak w chwili opuszczenia fabryki. Źródło: Fiat Auto Poland
  17. GM zainwestuje w Opla ponad 4 mld euro No proszę, Opel chce współpracować z PSA Chyba Francuzi nieźle sobie radzą, skoro np. partnerem Renault jest Mercedes.
  18. Nowy VW Golf R może mieć ponad 300 KM i być tańszy od poprzednika Z napędem na 4 koła mogą sobie pozwolić na taką moc. Ford, wsadzając 300 KM w przednionapędowego Focusa RS zrobił wg mnie błąd...
  19. Dzięki racjonalizatorskim pomysłom pracowników, Audi zaoszczędziło ponad 71 mln euro - Nowy rekord programu racjonalizatorskiego 2012 - Udział w programie bierze blisko połowa pracowników Audi - Thomas Sigi, szef kadr Audi mówi: „Pracownicy wiedzą najlepiej jak zoptymalizować procesy w naszych zakładach“ Program racjonalizatorski Audi, prowadzony po raz kolejny w roku 2012, dał impuls do wprowadzenia licznych rozwiązań usprawniających pracę w fabrykach Audi. W ubiegłym roku, w obu niemieckich zakładach, Ingolstadt i Neckarsulm, koncern wdrożył 16 011 pomysłów zaproponowanych przez pracowników. Dzięki temu, zaoszczędzono 71,1 mln euro. „Tylko zaangażowani pracownicy, gotowi do codziennej, wydajnej pracy i wdrażania swoich pomysłów w praktyce, są gwarancją sukcesu Audi“ powiedział Thomas Sigi, szef kadr i zatrudnienia Audi. „Każdy członek załogi Audi jest ekspertem w swojej dziedzinie i wie najlepiej, jak możemy jeszcze wydajniej optymalizować procesy w naszych zakładach.“ W ubiegłym roku, kreatywne pomysły i propozycje zmian racjonalizatorskich przedstawiło 21 424 pracowników, czyli ponad 45 procent zatrudnionych w fabrykach Audi w Niemczech. Bilans tych propozycji, to 28 271 kreatywnych pomysłów, z których 16 011 zastosowano w praktyce. „Decydujące znaczenie ma nie ilość, ale możliwość realizacji idei“ – podkreśla Wolfgang Andreä, kierownik Działu Zmian i Racjonalizacji. „Nawet pomysły o pozornie niewielkim znaczeniu, mogą stać się impulsem do dużych zmian w całej firmie.“ Sukces racjonalizatorskiego programu Audi znalazł uznanie w całej branży. W roku 2012, Niemiecki Instytut Mikroekonomii, już po raz ósmy, nagrodził go jako najlepszy program racjonalizatorski w niemieckiej branży motoryzacyjnej. Korzyści z przedstawionych pomysłów są bardzo różne. Począwszy od optymalizacji procesów połączonej z redukcją kosztów, poprzez poprawę jakości, aż po udoskonalenie ergonomii pojazdów. Dla przykładu, pomysł Mahmuta Yildiz z Neckarsulm, dotyczący termoizolatorów stosowanych w tunelu wału napędowego Audi A4.* Dotychczas, w pojazdach napędzanych benzyną, producent stosował inne termoizolatory niż w pojazdach napędzanych olejem napędowym.** Yildiz wpadł na pomysł, by termoizolator używany w samochodach z silnikiem Diesla stosować we wszystkich wariantach modelu A4. Jest to nie tylko tańsze, ale też zapewnia lepszą termoizolację.* Redukuje koszty produkcji, a także upraszcza magazynowanie i logistykę. A co najważniejsze, korzysta na tym klient, ponieważ w samochodach benzynowych montuje się teraz lepszy termoizolator. Fakt, że drobne zmiany mogą mieć ogromne znaczenie, potwierdza też pomysł dwójki uczniów z Ingolstadt.* W procesie produkcji generatorów, łożyska pierścieni ślizgowych dopasowywano dotychczas przy pomocy obcinaka bocznego. Z tego powodu, czasami występowały minimalne różnice w wymiarach, co utrudniało końcowy montaż łożyska. Bianca Gressel i Patrick Ferch zaproponowali, by elementy te wycinać przy pomocy praski dźwigniowej. Jest to nie tylko bardziej ergonomiczne, ale też poprawia jakość tak obrabianych elementów. Pomysłowość swoich pracowników Audi nagradza premiami, których wysokość zależy od uzyskanych oszczędności. W roku 2012, na premie wydano łącznie 6,7 mln euro. Najlepsi i najbardziej pomysłowi uczestnicy programu racjonalizatorskiego, 15 kwietnia tego roku, odbiorą w Ingolstadt specjalne odznaczenia. By z sukcesem stosować jakiś pomysł w praktyce, konieczne jest wsparcie przełożonych i ekspertów, którzy są w stanie ocenić proponowane ulepszenia.** Dlatego Audi nagrodzi w tym roku także „Najlepszych rzeczoznawców“, „Najlepszych przełożonych“ i „Najlepszych koordynatorów pomysłów“. Źródło: Volkswagen Group Polska
  20. NISSAN URUCHOMI PRODUKCJĘ NOWEGO SAMOCHODU OSOBOWEGO I ZAINWESTUJE PONAD 130 MILIONÓW EURO W BARCELONIE Nissan zdecydował, gdzie będzie produkował nowy samochód osobowy. W tym samym miejscu firma zlokalizuje także dodatkową linię produkcyjną pickupa o ładowności 1 tony oraz montownię przekładni do pojazdów elektrycznych. Nissan ogłosił, że produkcję nowego samochodu osobowego tej marki uruchomi w swoich zakładach w Barcelonie. Produkcja rozpocznie się w lipcu 2014 roku. Oferta Barcelony została zaakceptowana wkrótce po zawarciu nowego porozumienia z radą zakładową zwiększającego konkurencyjność fabryki. Wartość inwestycji związanych z uruchomieniem produkcji nowego samochodu osobowego wyniesie 110 milionów euro. Moce produkcyjne fabryki zwiększą się o 80 000 pojazdów rocznie. Powstanie 1000 nowych miejsc pracy w samym zakładzie oraz kolejne 3000 u kooperantów. Podjęta decyzja spowoduje większą dywersyfikację produkcji w Barcelonie, gdzie dotychczas produkowano głównie lekkie pojazdy dostawcze i samochody terenowe, a więc modele, których sprzedaż spadła najbardziej wskutek kryzysu gospodarczego. Nakładem 14 milionów euro Nissan umieści w Barcelonie linię produkcyjną pickupa o ładowności 1 tony i wydajności 24 000 pojazdów rocznie. Kolejne 6 milionów euro firma przeznaczy na uruchomienie montażu skrzyń biegów do Nissana LEAF i Nissana e‑NV200. Inwestycje, których łączna wartość w najbliższych latach przekroczy 130 milionów euro zostaną przeznaczone na modernizację linii produkcyjnych na potrzeby nowego modelu samochodu osobowego, wdrożenie nowych technologii niezbędnych do obsługi produkcji pojazdów elektrycznych oraz dostosowanie bazy dostawców pod kątem nowych wymagań produkcyjnych. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Nissan zainwestuje także ponad 200 milionów euro w produkcję nowego pojazdu ciężarowego w Avili oraz w produkcję modelu e‑NV200 w Barcelonie, który jest już drugim stuprocentowo elektrycznym pojazdem w ofercie Nissana. Powyższe inwestycje wyraźnie potwierdzają wagę, jaką Nissana przywiązuje do swojej aktywności w sektorze przemysłowym w Hiszpanii oraz zaangażowanie na rzecz podnoszenia konkurencyjności w porozumieniu ze związkami zawodowymi, administracją państwową i pracownikami. Zakłady w Barcelonie mają szansę znaleźć się w grupie najbardziej konkurencyjnych i uniwersalnych obiektów tego typu, w których można będzie produkować samochody osobowe, terenowe, dostawcze i elektryczne - a więc szeroką gamę modeli zaspakajających zróżnicowane potrzeby klientów. Dyrektor Zarządzający Nissan Motor Ibérica Frank Torres powiedział: „Mam przyjemność poinformować Państwa o owocach umowy w sprawie zwiększenia konkurencyjności zawartej w ubiegłym tygodniu, która otworzyła drogę do nowych możliwości w zakresie produkcji. Najważniejszą sprawą będzie teraz skuteczne wprowadzenie nowych produktów na rynek oraz przestrzeganie postanowień umowy zapewniających konkurencyjność. Jestem pewien, że wtedy pojawią się kolejne możliwości". „W najbliższych latach zakłady w Barcelonie będą pracować pełną parą, produkując ponad 200 000 pojazdów rocznie i utrzymując swoją atrakcyjność dzięki nowym modelom. Zważywszy na trwający kryzys jest to nie tylko wielkie osiągnięcie Nissana, ale także całej branży w tym kraju" - dodał Torres. źródło: NISSAN
  21. Ponad 70 procentowy wzrost rejestracji samochodów osobowych Volkswagena w Polsce Poznań, 14 lutego 2013 r. – Volkswagen znakomicie rozpoczął rok dostarczając klientom na świecie w styczniu 491.900 samochodów (styczeń 2012: 419.100; +17,4%). W Polsce w styczniu tego roku zarejestrowano 2.622 samochody osobowe marki Volkswagen, jest to o 70,59 procent więcej niż przed rokiem (styczeń 2012: 1.537). Christian Klingler, Członek Zarządu odpowiedzialny za sprzedaż oraz marketing koncernu i marki Volkswagen na świecie powiedział: „Pomimo trudnej sytuacji na rynkach europejskich, marka Volkswagen dobrze rozpoczęła 2013 rok zwiększając sprzedaż”. Volkswagen zanotował wzrost sprzedaży niemal na wszystkich kontynentach. Wyjątkiem jest Europa, gdzie cały rynek boryka się z problemami. Volkswagen na tym kontynencie w styczniu sprzedał 116.900 samochodów (styczeń 2012: 125.500; -6,8%). Spadek spowodowany był przede wszystkim problemami na rynkach Europy Zachodniej. W Europie Centralnej i Wschodniej sprzedano 18.200 aut, notując wzrost o 8,8 procent (styczeń 2012: 16.800). Na rynku rosyjskim sprzedano 10.000 samochodów osobowych Volkswagena (styczeń 2012: 9.300; +7,2%). Bardzo duży wzrost rejestracji nowych, osobowych samochodów marki Volkswagen zanotowano w Polsce. W styczniu 2013 roku zarejestrowano 2.622 samochody, jest to o 70,59 procent więcej niż przed rokiem (styczeń 2012: 1.537). Zdecydowanie wzrósł także udział w rynku, który wyniósł dokładnie 10 procent (styczeń 2012: 6,36%). W Ameryce Północnej marka Volkswagen dostarczyła klientom 43.800 aut notując wzrost o 10,6% (2012: 39.600). W Stanach Zjednoczonych nowe osobowe Volkswageny odebrało 29.000 klientów (2012: 27.200; + 6,7%). W Ameryce Południowej marka sprzedała 63.100 samochodów (2012: 64.300; -2%), poprawiając jednocześnie wynik na największym w regionie rynku – Brazylii o 5,1% (2012: 43.800, 2013: 46.100 aut). Największy wzrost sprzedaży Volkswagen zanotował w Azji, gdzie dostarczono 251.100 samochodów (2012: 174.700; +43,7%), z czego 235.000 aut znalazło nabywców na rynku chińskim (2012: 159.900; +47%). W Indiach na zakup osobowych samochodów Volkswagena zdecydowało się 4.600 klientów (styczeń 2012: 5.800; -19,9%). Źródło: Volkswagen Group Polska
  22. więcej -> Ponad 100 000 sztuk Range Rover Evoque sprzedanych w 2012, najnowsze modele samochodów, ranking samochodów osobowych, baza rejestracji pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. więcej -> Ponad 20 000 aut we flocie LeasePlan, nowości na rynku samochodowym, ranking samochodów osobowych, pojazdy zasilane paliwem wodorowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  24. Toyota/Lexus wzywa do serwisu milion pojazdw Kolejna akcja serwisowa Toyoty... A może to po prostu przesadna dbałość?
  25. więcej -> Opel Adam i ponad 20 000 zamówień, statystyki sprzedaży, nowości na rynku samochodowym, baza rejestracji pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×