Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'pomocy' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 46 wyników

  1. Witam. Mam pytanie a zarazem bardzo dużą prośbę o szybka odpowiedz/poradę. Jestem posiadaczem Passata B5 1998r 1.9 TDI 110km dotychczas w bardzo dobrym stanie wizualnym i technicznym (1,5 roku w kraju po starszej osobie) Wczoraj podczas postoju na światłach uderzył we mnie samochód ciężarowy bo nie wyhamował na śliskiej nawierzchni. Uderzenie było dość porządne ale obyło się bez wizyty w szpitalu (żadnych uszczerbków na zdrowiu, jedynie delikatny ból pleców po godzinie od zdarzenia). Napisaliśmy oświadczenie. Oczywiście wg wzoru kierowca MAN-a przyznał się do winy. Policji nie wzywaliśmy. W kwestii uszkodzeń. Zderzak tył w kilku miejscach pęknięty, cały porysowany itd Lampa lewa tył do wymiany - cala popękana. Klapa bagażnika cala powyginana i tu mam problem. Nie można jej otworzyć. Jutro albo pojutrze ma się pojawić rzeczoznawca z ubezpieczalni sprawcy kolizji. Nie wiem czy w bagażniku nie ma kolejnych uszkodzeń np blacha podłogi bagażnika, prowadnice, siłowniki itp. Nie wiem czy mogę sam się z tym szarpać żeby na sile to otworzyć czy jak ? Obawiam się ze rzeczoznawca powie ze sama klapa bagażnika dostała a w środku okaże się ze jest wiele więcej zniszczeń. Jak to najlepiej załatwić ? Ubezpieczyciel zapytał czy chce formę gotówkową czy opcje ze oni sami rozlicza sie z warsztatem.Zdecydowałem się na opcje gotówkową. Orientuje sie ktoś ile w takim wypadku można na oko spodziewać sie od ubezpieczalni? Chciałbym znać mniej wiecej wytyczne zeby nie zostac oszukanym bo słyszałem ze wiele ubezpieczalni oszukuje i wypłaca duzo za male odszkodowania i potem jest problem. Bede bardzo wdzięczny za odpowiedz, z gory dzieki
  2. W razie problemów z autem - Zapraszamy śląskich kierowców do skorzystania z 20% rabatu na usługi Pomocy Drogowej Tel. 730-115-000 | Pomoc Drogowa Katowice 24h. Cena rabatowa obowiązuje w godzinach od 06:00 do 16:30. Zapraszamy!
  3. Witam Posiadam Seata ibize 1.4 mpi z 1999r 60km w samochodzie jest zainstalowana instalacja gazowa stag-4. Mam z samochodem problem od pewnego czasu a mianowicie jak jest zimny gdy go odpalę obroty mi maleją tak do 400 tak z 2-3sec pobuczy i zgaśnie, chyba że dam gazu to ten proces się przedłuży lub go wgl nie będzie. Ogólnie falujące obroty na starcie, trudności z utrzymaniem go na zimnym, czasami przy jeździe czuć takie szarpnięcie jakby się zadławił a potem okej. Gdy np jadę sobie w korku na 1 biegu czy 2-gim gdy wcisnę gaz to nie jest typowe przyspieszenie tylko szarpnięcie/zadławienie. Opisałem chyba wszystkie objawy. Wymienione już zostały przewody wysokiego napięcia i świece. Proszę was o pomoc.
  4. Dzis mialam małą stłuczke, mój facet mnie zabije . Ile moze kosztowac wymiana części - to się chyba fachowo nazywa grill przedni lewy, znalazłam coś takiego na allegro: http://allegro.pl/atrapa-kratka-zaslepka-vw-golf-v-5-1k0-2003-2008-r-i5584038168.html Czym się różni ATRAPA od nie ATRAPY. I co zrobic z tym wgnieceniem poniżej Samochód jest uszkodzony w zaznaczonym miejscu. Pozdrawiam
  5. Dzis mialam małą stłuczke, mój facet mnie zabije . Ile moze kosztowac wymiana części - to się chyba fachowo nazywa grill przedni lewy, znalazłam coś takiego na allegro: Czym się różni ATRAPA od nie ATRAPY. I co zrobic z tym wgnieceniem poniżej ATRAPA KRATKA ZASLEPKA VW GOLF V 5 1K0 2003-2008 R (5584038168) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Samochód jest uszkodzony w zaznaczonym miejscu. Pozdrawiam
  6. Witam , mam dylemat nad zakupem samochodu, wlasciwie pomiedzy dwoma . Honda civic VII generacji 1.7ctdi 100Km a Fiatem Stilo 1.9jtd 115km .Obe te auta sa podobne i oba w podobnej cenie . Ktos mial z nimi doczynienia ? Prosze o podpowiedz !
  7. Witam, szukam prezentu dla teścia, który uwielbia składać modele samochodów z okresu PRL-u. Znalezienie dla niego modelu, którego nie ma graniczy z cudem. Ma już również myszkę do komputera i pendrive-a z jednym z takic samochodów. Może ktoś z Państwa ma jakiś pomysł? Bo mi już ich niestety brakuje . Mąż też już nie wie co kupować. A Państwo, że tak powiem "siedzą w temacie" Bardzo liczę na pomoc.
  8. Kupiłem auto z komisu - Ford Mondeo 1.6 benzyna, 90KM, 1996' Miałem jakąś polise od nich Liberty Direct ważną ale podobno nie opłaconą do końca, (policzono mi 26zł do 1 raty za to) w tej sam dzień przyszedł od nich sms w celu zawarcia umowy OC, zadzwoniłem po kilku dniach do nich (dziś). Mam 30 lat, to 1 moje auto i ubezpieczenie, myśle sobie - zapłacę pare stówek... auto nie drogie i ma 1.6 silnik... kobieta wyliczyła mi przez tel u nich ubezpieczenie i wychodzi teraz ponad 1900zł do zapłaty... to jakiś żart!? Rozłożyłem to na 2 raty a nie wiem czy podołam opłacić pierwszą ratę wynoszącą 1000zł! a mam na to niby 14 lub 30 dni (okres ochronny na email otrzymałem i rachunek za 1 ratę do zapłaty)... Co jeśli nie zdąze opłacić takiej kwoty za te 14-30 dni w terminie i czy kwota nie jest za wysoka jak dla mnie... pomocy.
  9. WITAM planuje kupić auto dostawcze w granicach 20000 zł może ktoś coś doradzi chce kupić blaszaka średniego i nie wiem co myślałem o fordzie z 2008 roku ale podobno to słabe aut renault master też kiepski fiat ducato Iveco nie wiem czego szukać w rocznikach od 2005---2008 może ktoś pomoże byłbym wdzięczny za jakieś opinie porady pozdrawiam
  10. Toyota GT86 Cabrio może powstać bez pomocy Subaru Koncept już jest, i to całkiem fajny, więc myślę, że Toyota w końcu wypuści taki model na rynek
  11. Unikanie wypadków, optymalna ochrona, szybkie wezwanie pomocy: koncepcja zintegrowanego bezpieczeństwa w BMW i3 [TABLE] [TR] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] Pierwszy seryjny samochód elektryczny BMW Group zdobył najwyższe oceny za ochronę pasażerów i dzieci w próbach zderzeniowych Euro NCAP. Monachium. BMW i3 zdobyło najwyższą ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP za ochronę pasażerów i dzieci przeprowadzonych w tym samym czasie, co premiera rynkowa modelu. Jak się spodziewano, ten elektryczny samochód uzyskał w dziedzinie bezpieczeństwa biernego wyniki na równie wysokim poziomie, co najlepsze samochody z konwencjonalnym napędem swego segmentu rynkowego. Koncepcja zintegrowanego bezpieczeństwa obejmuje wszystkie obszary: od unikania kolizji po Inteligentne Wezwanie Pomocy; a także nie tylko spełnia wymagania Euro NCAP, ale je znacznie przewyższa. Dzięki rewolucyjnej koncepcji samego auta, BMW i3 zapewnia swym użytkownikom nie tylko wywołującą szeroki uśmiech radość z jazdy i wyjątkowe parametry w zakresie ochrony środowiska, ale i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Koncepcja zintegrowanego bezpieczeństwa, stworzona specjalnie dla pierwszego seryjnego elektrycznego modelu BMW Group, obejmuje wszystko – od systemów wsparcia kierowcy skupiających się na pomocy w uniknięciu kolizji, poprzez systemy bezpieczeństwa biernego aż po funkcję Inteligentnego Wezwania Pomocy. Spełnia najbardziej wyśrubowane standardy ochrony wypadkowej na świecie. Celem zintegrowanej koncepcji bezpieczeństwa BMW jest osiągnięcie optymalnego połączenia aktywnych i pasywnych systemów, które najlepiej odpowie na wyzwania związane z sytuacjami drogowymi w prawdziwym życiu. Wśród owych aktywnych funkcji są systemy zapobiegające, które pomagają kierowcy w uniknięciu kolizji. Dostępny w BMW i3 system Wsparcia Jazdy Plus (Driving Assistant Plus) obejmuje zarówno ostrzeganie o kolizji, jak i przed pieszym – z funkcją aktywnego hamowania. Unikatowe w tym segmencie wielkości rozwiązanie – szczególnie w ruchu miejskim – albo zapobiega kolizji, albo w ogromnym stopniu ogranicza jego intensywność i skutki. Jednocześnie precyzyjnie zdefiniowane drogi odprowadzania energii, obfite strefy kontrolowanego zgniotu i klatka pasażerska o solidności i budowie czyniących z niej strefę przeżycia, a także elektronicznie kontrolowane, wzajemnie powiązane systemy ochronne działają wspólnie dla optymalnego zabezpieczenia pasażerów, jeśli kolizji nie da się uniknąć. Unikatowa w tym segmencie jest też funkcja Inteligentnego Wezwania Pomocy z automatycznym lokalizowaniem pojazdu i układem rozpoznawania zakresu i powagi uszkodzeń – która jest standardowym wyposażeniem BMW i3. Ten system, który automatycznie nawiązuje kontakt telefoniczny z Centrum Alarmowym, a tym samym maksymalnie skraca czas konieczny na zaalarmowanie służb ratowniczych, już w roku 2010 zdobył dla BMW Group specjalną nagrodę za Najbardziej Zaawansowane Rozwiązanie od Europejskiego Instytutu Badań Zderzeniowych. jednak na chwilę obecną standardowe procedury testowe nie obejmują w swych ocenach funkcji Inteligentnego Wzywania Pomocy. Prawny wymóg instalacji takiego systemu w nowo rejestrowanych samochodach w Unii Europejskiej nie pojawi się przed rokiem 2015. Skuteczność systemów bezpieczeństwa biernego w BMW i3 była analizowana podczas procesu konstrukcyjnego samochodu w rozlicznych testach zderzeniowych przeprowadzanych przez specjalistów BMW Group w dziedzinie badania wypadków drogowych – we współpracy z ekspertami niezależnymi. W ramach tego procesu brano pod uwagę poza Euro NCAP wymogi wszystkich procedur homologacyjnych i testów bezpieczeństwa na całym świecie – w tym najechanie przez inny pojazd na tył BMW i3 oraz kapotaż. Wyjątkowo trwała klatka pasażerska wykonana z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP) oraz precyzyjne współdziałanie systemów ochronnych pozwoliły BMW i3 uzyskać wyjątkowo wysokie wyniki w dziedzinie zabezpieczenia pasażerów i dzieci w testach Euro NCAP. Zanotowano ekstremalnie niskie ryzyko urazów zarówno w testach zderzenia czołowego, jak i bocznego oraz testu słupa. Szczególnie godna zauważenia była minimalna deformacja klatki pasażerskiej CFRP, co także podnosi skuteczność działania systemów ochronnych. Źródło: BMW Group
  12. Witam szukam pomocy na temat GPF czyli Gasoline particulate filter. Orientuje się ktoś może co to dokladnie jest i do czego służy lub ma jakies pomocne materiały? mogą byc w jezyku angielskim.
  13. Witam serdecznie Dotknęłam styki przy alternatorze i poszły iskry. Przekręcam kluczyk, wszystkie kontrolki świecą ale nie reaguje rozrusznik. Sprawdzałam bezpieczniki i są ok. Pomocy bo nie wiem czego mam szukać. I jeszcze jedno pytanie Gdzie znajdują się przekaźniki do alternatora, rozrusznika i kierunkowskazów ? Proszę o pomoc i cenne dla mnie wskazówki.
  14. Zdałem prawo jazdy uzbierałem na autko i tu zaczyna się problem. Potrzebuje pomocy w wyborze pierwszego samochodu dysponuje 4 tysiącami na razie upatrzyłem sobie 3 autka i chętnie poznał bym o nich opinie. 1.Peugeot 306 1.6 1995r. (Peugeot 306 1.6 1995r. KLIMA ! Olsztyn ? Tablica.pl) 2.BMW 520 M50B20 e34 1990r. (BMW 520 M50B20 e34 LPG Olsztyn ? Tablica.pl) 3.BMW E30 320i 1989r. (Bmw E30 320i Gaz Olsztyn ? Tablica.pl) Z góry mówię że nie chce samochodu który ledwo jedzie pod góre jak to w zwyczaju mają elki i tak licze się z tym że bmw pali sporo. Będę bardzo wdzięczny za opinie o awaryjności słabych punktach tych aut oraz chętnie poznam wasze propozycje samochodów do 4000 zł.
  15. Witam, obecnie jeżdżę zafirą A 1,6 16V LPG. przyszedł czas na zmianę i pojawił się problem co następne. Założenie jest takie że "musi" to być auto do przerobienia na LPG do 2L pojemności. Mam dziecko i często zdążają się jakieś wyjazdy więc musi to być mini van lub kombi. Z mini vanów na placu boju z rożnych względów został tylko VW Touran ale w grupie VW silniki do gazu to tylko 1,6 8V 102KM które boje się że mogą być trochę słabe do tego auta. Z tego samego powodu duży minus dla Seata Altea XL no i Skody Octavi. VW Passat tez ma tylko wyżej wymieniony silnik który można zrobić na lpg wiec ten sam problem co powyżej. Audi ma szerszą paletę silników bo 1,8T oraz 2.0 to już dają spoko osiągi ale w tej cenie trudno znaleźć coś sensownego z A4 B7 no i obawiam sie ilości miejsca z tyłu dla dziecka z fotelikiem. Volvo V50 są mi nie znane jeśli chodzi o awaryjność i problemy użytkowe więc proszę tu ewentualnie o poradę o tym samochodzie. Z zasady wszelkie francuzy odpadają. Mam do wydania 35 tysięcy PLN (na LPG i wstępny serwis mam dodatkowy budżet), zależy mi na tym aby to był mini van lub kombi (w gre wchodzą też SUV) stosunkowo najmłodszy i rozsądny w utrzymaniu jeśli chodzi o awarie itd. Wiem ze szukam auta idealnego którego nie ma ale może pomożecie mi wybrać mniejsze zło Proszę o wszelkie informacje o powyższych lub jakieś inne propozycje. Z góry dzięki i Pozdrawiam Tomek
  16. więcej -> 987 mln zł pomocy publicznej dla firm motoryzacyjnych, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, rynek nowych samochodów, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. Witam! Mam problem z automatyczną skrzynią biegów Dodge Caravan 3.0l V6 96r... Skrzynia na początku miała problem z przerzucaniem 1 na 2 , po jakimś czasie do doszło do tego ze ruszał z 2 a teraz już się posypało do końca gdy próbuje wrzucić D , R , 1 , 2 nic nie reaguje tak jakby miał ciągle luz Wie ktoś co to może być ? Czytałem ze w tej skrzyni są jakieś kanaliki które się zapychają powodując ze skrzynia nie ma biegów ale czy to prawda? Jeśli to ten kanaliki to trzeba skrzynie wyciągać czy można to zrobić od ręki ? Dodam jeszcze ze skrzynie 30tyś km naprawiałem.. trochę mnie to kosztowało:frown: POMOCY !
  18. BMWGroup Polska wspiera Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy -artystyczna maska BMW do wylicytowania na charytatywnej aukcji. Artystycznainterpretacja oryginalnej maski BMW serii 3 została przekazana BMWGroup Polska na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.Dodatkowo wylicytować można także udział w imprezie xDrvie LiveRoadShow, która odbędzie się 17 lutego w Warszawie. Akcja jestkolejnym elementem współpracy – BMW Group Polska jest partneremPokojowego Patrolu WOŚP, a ratownikom służy model BMW X1. Warszawa.Pracaautorstwa Ewy Żuchnik nosi tytuł „5” i jest jedną z finałowychprac konkursowych w projekcie BMW/ART/TRANSFORMY/2012, stworzonymprzez BMW Group Polska z myślą o polskich artystach młodegopokolenia. W listopadzie ubiegłego roku podczas całodniowegowarsztatu twórczego w malarni Teatru Wielkiego - Opery Narodowejponad 20 młodych artystów przekształciło maski modelu BMW serii 3w obiekty sztuki. Projekt BMW/ART/TRANSFORMY/2012 nawiązuje dojedynej w swoim rodzaju kolekcji dzieł sztuki na czterech kołachBMW Art Cars Collection. Mecenasem projektu jest OperaLab,interdyscyplinarna inicjatywa twórcza, w którą zaangażowanyjest Teatr Wielki – Opera Narodowa. Partnerem została zaśFundacja Bęc Zmiana. Wramach współpracy między BMW Group Polska i WOŚP model BMW X1jest użytkowany jako samochód ratowniczy instruktorów PokojowegoPatrolu WOŚP. Auto otrzymało dodatkowe wyposażenie w postaciurządzeń potrzebnych do udzielania pierwszej pomocy, a takżewykorzystywanych podczas szkoleń prowadzonych przez ratownikówPokojowego Patrolu. Model przekazany przez BMW Group Polska jestobecny na wszystkich szkoleniach prowadzonych przez Patrol, a takżena wszystkich imprezach masowych, na których ratownicy iwolontariusze Pokojowego Patrolu wspierają służby medyczne. BMWGroup wspiera organizacje pozarządowe i projekty o charakterzecharytatywnym i edukacyjnym na całym świecie. Sukces BMW Group odzawsze polegał na długoterminowej strategii i odpowiedzialnymdziałaniu. Rozsądna polityka ekologiczna i społecznościowa,odpowiedzialność za produkt oraz zaangażowanie w ochronę zasobównaturalnych to integralna część strategii korporacyjnej firmy. Źródło: BMW Group
  19. Witam, zwracam się z takim oto problemem. Proszę o rady. Narzeczony kupił auto od handlarza, sprowadzone z Niemiec, z dokumentami, wszystko grało. Do czasu. W czasie tłumaczenia dokumentów okazało się, że nie ma dalszej, drugiej części dowodu rejestracyjnego, brakuje kilku zdań bez których rejestracja nie jest możliwa. Zaczęło się szukanie dokumentu. Narzeczony skontaktował się z handlarzem, który twierdził, że to co miał to oddał i że nie miał żadnych innych dokumentów. Tłumaczka natomiast skontaktowała się z Niemcem od którego handlarz kupił auto. Niemiec również twierdził, że dokumenty są kompletne, ale, że jeszcze poszuka. Cała rejestracja utknęła w martwym punkcie. Może ktoś był w podobnej sytuacji? Czy jest możliwe wydanie duplikatu dowodu w niemczech? Ile to kosztuje? Narzeczony osobiście musi to zrobić? Na jednym z forum wyczytałam, że można pocztą? Czy Niemiec może wnieść o wydanie duplikatu, skoro już właścicielem nie jest? Dziękuję z góry za odpowiedzi i prosze o pomoc..
  20. od jakiegoś czasu szukam wahacza przedniego górnego do spalinówki Ofna (na 99% jest to model violaton 9.5) i za nic w świecie nie mogę go znaleźć, jestem ze śląska i znalazłem sklep w Siemianowicach Śląskich lecz jest zamknięty. Czy ktoś z forumowiczów posiada ofnę i gdzie się zaopatruje w części? Dzięki
  21. więcej -> Nowa Fiesta: Łatwiejsze wezwanie pomocy w razie wypadku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  22. Witam . Kolega planuje zakup zacisków na sprężyny do golfa 3 , i zapytał mnie czy to jest bezpieczne i da się na tym jeździć? Proszę o jakieś porady
  23. BMW Group Polska i Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy szkolą dziennikarzy. Nauka udzielania pierwszej pomocy oraz testowanie systemu BMW xDrive były elementami szkolenia dla grupy dziennikarzy, zorganizowanego wspólnie przez BMW Group Polska i Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Przez dwa wrześniowe dni w siedzibie Uniwersytetu WOŚP w miejscowości Szadowo-Młyn nieopodal Kwidzyna dziennikarze mieli niepowtarzalną okazję uczyć się, jak pomóc osobom wymagającym natychmiastowej reanimacji, w tym ofiarom wypadków drogowych. Warszawa/Szadowo-Młyn. Dziennikarze szkoleni byli przez najlepszych instruktorów Pokojowego Patrolu WOŚP. Podczas wykładów i praktycznych ćwiczeń uczyli się m.in. resuscytacji krążeniowo – oddechowej u osób dorosłych i niemowląt, użycia automatycznego defibrylatora, opatrywania ran, czy wyciągania poszkodowanych z samochodu. Świeżo zdobyte umiejętności dziennikarze musieli sprawdzić podczas symulacji dramatycznych wydarzeń na drodze. Wszyscy uczestnicy warsztatów spisali się doskonale i zebrali pochwały od instruktorów WOŚP za prawdziwe zaangażowanie i dociekliwość. Zdobytą wiedzę teoretyczną i praktyczną potwierdziły przyznane wszystkim imienne certyfikaty American Heart Association. „Umiejętność niesienia pomocy w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia to najpotrzebniejsza wiedza na świecie”, mówią instruktorzy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Warto zdobywać taką wiedzę, bo dzięki niej wszyscy możemy czuć się bardziej bezpieczni – także na drodze, gdzie często dochodzi do nieprzewidzianych zdarzeń. BMW Group od lat pracuje nad rozwiązaniami, które poprawiają bezpieczeństwo na drodze. Jednym z takich rozwiązań jest inteligentny napęd na cztery koła, dlatego po zakończeniu szkoleń z zakresu pierwszej pomocy dziennikarze wzięli udział w testach samochodów wyposażonych w system xDrive. Kierowcy sprawdzali system kolejno w warunkach szosowych i off-roadowych. Każdy mógł na własnej skórze przekonać się, że stały zmienny napęd na cztery koła w optymalny sposób pozwala na rozdzielenie mocy na obie osie tak, by zapewnić pojazdowi maksymalną trakcję niezależnie od rodzaju i stanu nawierzchni. W teście wzięły udział BMW X1, X3, X5 M i X6 M oraz BMW serii 5 Touring. Wspólne warsztaty BMW Group Polska i WOŚP to efekt długofalowej współpracy rozpoczętej w tym roku. Polski oddział BMW przekazał na potrzeby Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy BMW X1, które zostało samochodem ratowniczym instruktorów Pokojowego Patrolu WOŚP. Auto otrzymało dodatkowe wyposażenie w postaci urządzeń potrzebnych do udzielania pierwszej pomocy oraz sprzętu wykorzystywanego podczas szkoleń prowadzonych przez ratowników Pokojowego Patrolu. Samochód przekazany przez BMW Group Polska jest obecny na wszystkich szkoleniach prowadzonych przez Patrol, a także na wszystkich imprezach masowych, na których ratownicy i wolontariusze Pokojowego Patrolu wspierają służby medyczne. Brał też udział w szkoleniu dziennikarzy w Szadowo-Młyn. Pokojowy Patrol to wolontariusze Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wszyscy członkowie Patrolu przeszli specjalistyczne szkolenie. Pracują podczas Festiwalu Przystanek Woodstock, styczniowego Finału WOŚP, a także przy wszystkich inicjatywach podejmowanych przez Orkiestrę. Wspierają też w zakresie zabezpieczenia inne imprezy masowe. Członkowie Pokojowego Patrolu podczas trzydniowego szkolenia uczą się zasad udzielania pierwszej pomocy, współpracy w grupie, aktywności w podejmowaniu roli lidera oraz zasad pracy służby informacyjnej w czasie imprez masowych. Do tej pory przeszkolonych zostało już ponad 7 000 tysięcy osób. BMW Group wspiera organizacje pozarządowe i projekty o charakterze charytatywnym i edukacyjnym na całym świecie. Sukces BMW Group od zawsze polegał na długoterminowej strategii i odpowiedzialnym działaniu. Rozsądna polityka ekologiczna i społecznościowa, odpowiedzialność za produkt oraz zaangażowanie w ochronę zasobów naturalnych to integralna część strategii korporacyjnej firmy. Źródło: BMW Group
  24. NoweVito dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na PrzystankuWoodstock Mercedes-Benz od lat wspiera Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. W tym roku podczas XVIII Festiwalu Przystanek Woodstock gwiazdy wożone były eleganckimi vanami ze srebrną gwiazdą na masce. Była to też okazja do przekazanie Jurkowi Owsiakowi kluczyków do nowiutkiego Vito. Podczastegorocznego Przystanku Woodstock, Wielka OrkiestraŚwiątecznej Pomocy otrzymała od Mercedes-Benz prezent szczególny:nowe Vito 116 kbi. Kluczyki od Aleksandra Rzepeckiego,przedstawiciela Mercedes-Benz Polska odebrał osobiście JurekOwsiak, założyciel i Prezes Fundacji WOŚP. „Samochódten będzie nam służył nie tylko do przewożenia VIPów naWoodstocku. Przede wszystkim będzie on potrzebny Fundacji na codzień, do przygotowywania kolejnego Finału WOŚP,czy do obsługi Ogólnopolkiego Programu Edukacyjnego Ratujemy iUczymy Ratować” - tłumaczy Owsiak – „Coroczny Finał tociężka praca wielu ludzi, którzy do wykonywania zadań potrzebujądobrych i niezawodnych samochodów. Jest to niezbędne, abyśmy mogliskutecznie organizować Finał oraz prowadzić szkolenia z zakresuudzielania pomocy, co ma przecież na celu ratowanie życia izdrowia.” Vitonie jest pierwszym Mercedesem w służbie WOŚP. Poza pracującymidla niej na codzień Sprinterami, na Przystanku Woodstock gościefestiwalowi wożeni byli eleganckimi vanami Viano oraz Vito. PrzystanekWoodstock to największa impreza plenerowa w Polsce.Jest podziękowaniem WOŚP dla tysięcy wolontariuszy zbierającychco roku pieniądze na sprzęt medyczny dla dzieci. Podczas festiwaluna którym występują gwiazdy muzyki polskiej i zagranicznej, możnaspotkać również artystów, dziennikarzy, działaczy społecznych,wybitne osobistości polskiego życia publiczne, a w tym roku równieżPrezydentów Rzeczypospolitej Polskiej oraz Republiki FederalnejNiemiec. Według szacunków organizatora w tym roku bawiło się nanim ponad 600 tysięcy ludzi. Źródło: Mercedes-BenzPolska
  25. Witam. Mam problem z Opelem Vectra B 95r. 1.8 16V. Samochód miał wwsokie bądz też za niskie obroty. Samochód, aż wył. Na luzie sięgało do 3tys obrotów. Podłączony został pod komuter. Wyszło, że do wymiany jest przepływka, silniczek krokowy do czyszczenia i jakaś uszczelka. Oczywiście samochód miał być jutro postawiony do mechanika, ale... Nie zdążył.. Pojawił się problem. Po zgaszeniu silnika (około 2godz jazdy) samochód po godzinie nie chciał zapalić. Jak zapalił to wogóle nie miał siły dusił się nie można było dodać gazu, ponieważ gasł, tak jak by był gdzieś zapchany jakiś filtr dodam,że to było na benzynie, bo na gaz nie było mowy podłączenia ponieważ jest sekwencja, więc jak się domyślacie miał bardzo niskie obroty. Po kolejnej próbie odpalenia nie było szans nawet na załapanie iskry, tak jak by chciał już się zapalić,a nie mógł. Więc próbowaliśmy z popychu i znów duszenie i padł. Więc czy to mogło się stac właśnie pod przepływomierza już do końca padł? Czy może właśnie chodzi o tą uszczelke, silniczek krokowy?? Proszę o jakąś podpowiedz, ponieważ samochód znajduje się 30 km od mojego zamieszkania, więc jak się domyślacie trzeba go ściągnąć, a może nie ma takiej potrzeby, bo może właśnie tam można by było coś zrobić.
×