Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'polska' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 179 wyników

  1. Skup Samochodów!

    Skup samochodów z całej Polski! SKUP AUT WROCŁAW, POZNAŃ ORAZ CAŁA POLSKA. SKUPUJEMY AUTA MARKI MAZDA I INNE SAMOCHODY W BARDZO KORZYSTNYCH CENACH Zainteresowanych zapraszam do kontaktu: 533 74 74 74 albo przez stronę: http://mazdamarket.pl/
  2. Peugeot 307 1.6 HDI 90KM, 2007 rok lub zamiana na Berlingo, Partner, Dustera z dopłatą Salon Polska Bezwypadkowy-jedynie stłuczka parkingowa tylnych drzwi, widoczne na zdjęciach Bez DPF Bez dwumasy Wtryski Boscha (elektromagnetyczne - naprawialne) Po wymianie rozrządu Wyrażam zgodę na sprawdzenie w dowolnym serwisie Kolor:szary "HURRICANE" Wyposażenie: -ABS -Wspomaganie kierownicy -Klimatyzacja ręczna -Centralny z pilota -Seryjnie nie posiada filtra cząstek stałych -reflektory przeciwmgielne -elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne i podgrzewane -elektrycznie sterowane szyby przednie -poduszka powietrzna kierowcy i pasażera -regulacja wysokości fotela kierowcy -radio seryjne -komputer pokładowy Więcej informacji udzielę telefonicznie. Powyższa oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66§1 kodeksu cywilnego oraz innych właściwych przepisów prawnych. http://otomoto.pl/oferta/peugeot-307-sprzedam-peugeot-307-salon-polska-1-6-hdi-90km-bezwypadkowy-ID6ydzPL.html
  3. Polska w eliminacjach

    Myślicie, że Polacy dowiozą awans na Euro? Póki co idzie im całkiem nieźle
  4. Fiat Ducato Panorama laureatem plebiscytu Fleet Awards Polska Już po raz 14. najdłużej ukazujący się drukiem w Polsce i największy miesięcznik branżowy „Flota” ogłosił laureatów plebiscytu „Fleet Awards Polska”. Fiat Ducato Panorama zwycięzcą w kategorii „Minibus”. Spośród importerów Grupa Fiat Chrysler Automobiles zdobywa tytuł „Firmy przyjaznej fleet managerowi”. Już po raz 14. najdłużej ukazujący się drukiem w Polsce i największy miesięcznik branżowy „Fleet” ogłosił laureatów plebiscytu „Fleet Awards Polska”. Zwycięzcą w kategorii „Minibus” został samochód Fiat Ducato Panorama, zaś spośród importerów Grupa Fiat Chrysler Automobiles zdobyła tytuł „Firmy przyjaznej fleet managerowi”. „Fleet Awards Polska” to branżowy plebiscyt cieszący się największym uznaniem managerów flot, producentów i importerów samochodów oraz firm usługowych w Polsce. Powstał on z potrzeby zewnętrznej, bezstronnej i kompleksowej oceny rozwiązań dostępnych na polskim rynku flotowym, a jego wyniki stanowią pomoc dla każdego managera floty szukającego najlepszej oferty dla swojej firmy. Przez 14 lat trwania plebiscytu jego formuła ewoluowała, ostatecznie osiągając optymalną formę szanowaną przez juniorów oraz nominowanych. Plebiscyt tradycyjnie składa się z dwóch integralnych części – głosowania internetowego oraz Wielkiego Testu Flotowego. W pierwszym etapie, który w tym roku trwał od 6 marca do 15 kwietnia, na portalu fleet.awards.pl zostało założonych 4310 kont uprawniających do głosowania i oddanych łącznie przeszło 120 000 głosów. W drugiej części – Wielkim Teście Flotowym - zorganizowanym w dniu 15 kwietnia w Warszawie – wzięło udział blisko 400 gości, w tym prawie 220 managerów floty, którzy wystąpili w roli jurorów oceniających 90 udostępnionych do testu samochodów flotowych. Na ocenę końcową złożyły się trzy składowe: głosowanie internetowe (waga: 0,3), dane z pierwszych rejestracji z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców za okres marzec 2014-marzec 2015 (waga: 0,2) oraz średnia ocen danego pojazdu z Wielkiego Testu Flotowego (waga: 0,5). W kategorii „Minibus” najwyższą sumę ocen otrzymał Fiat Ducato Panorama. Fiat Ducato Panorama to przeznaczona do przewozu osób wersja najlepiej sprzedającego się średniej wielkości furgonu w Europie w 2014 roku. Model Ducato, produkowany nieprzerwanie od 1981 roku w fabryce Sevel we włoskiej Val di Sangro, doczekał się pięciu generacji, 5 milionów wyprodukowanych egzemplarzy, pozostając absolutnym liderem w branży i wzorcem w swojej kategorii. Pośród licznych mocnych stron Ducato, na szczególną uwagę zasługują mocne i oszczędne silniki MultiJet II o mocach od 115 do 180 KM oraz całkowicie nowy silnik Natural Power (CNG) o pojemności 3 litrów i mocy 136 KM (euro 6), jak i bogactwo innowacyjnych pod względem technologicznym elementów wyposażenia, takich jak najnowszej generacji systemy bezpieczeństwa i systemy wspomagające jazdę oraz nowy system Infotainment. Ponadto, dzięki kilku specjalnym modernizacjom technicznym, Ducato poprawił swoją i tak już doskonałą wytrzymałość i solidność, co w konsekwencji zwiększyło wartość rezydualną. Wszystko to, w połączeniu z niskimi kosztami obsługi i konkurencyjnymi cenami części zamiennych, pozwala poszczycić się modelowi Ducato najniższymi w swojej kategorii kosztami utrzymania i naprawy, co zasadniczo przekłada się na poprawę „Total Cost of Ownership" (całkowitego kosztu eksploatacji). W porównaniu z wcześniejszą generacją rodzina Ducato powiększa się, dzięki wprowadzeniu nowych wersji Kombi, idealnych do transportu zarówno osób, jak i towarów, oraz wyróżnionej w plebiscycie „Fleet Awards Polska” wersji Panorama. Do nich dołączają wersje do przewozu towarów, w tym furgony, furgony częściowo przeszklone oraz przeszklone i wersje typu kabina do zabudowy. Ducato oferuje obecnie najszerszą na rynku gamę samochodów z napędem na przód: wystarczy pomyśleć, że łącząc różne rozwiązania dotyczące nadwozia, silnika i mechaniki, można uzyskać około 10 tysięcy wariantów samochodów dostawczych: do transportu osób oraz baz pod zabudowy. W obrębie gamy furgonów można wybrać spośród ośmiu różnych ładowności, które zmieniają się od 8 do 17 m³ i mogą poszczycić się najlepszą wydajnością w tej kategorii. Poza tym, Ducato jest dostępny w czterech wariantach długości i trzech wariantach wysokości oraz pięciu wariantach długości zabudów. Nagrodzony Ducato Panorama występuje w wersjach 8- i 9-miejscowej, w dwóch rozstawach osi, w dwóch długościach i wysokościach oraz z obszernym bagażnikiem o pojemności od 1,6 do 2,5 m3. Auto może być wyposażone w nowoczesną deskę rozdzielczą techno, która łączy miękkie w dotyku materiały, czarne, błyszczące powierzchnie oraz chromowania. W tunelu centralnym wbudowany jest ekskluzywny system radiowy UConnect z kolorowym ekranem dotykowym 5", wyposażonym w odtwarzacz CD MP3, Bluetooth, sterowanie na kierownicy oraz kamerę pomocną podczas cofania. Poza tym, komfort wewnątrz jest zapewniony przez szeroki zakres regulacji foteli zarówno kierowcy, jak i pasażerów oraz przez bardzo wydajny układ klimatyzacji zarówno przedniej, jak i tylnej części kabiny. Wreszcie, bezpieczeństwo gwarantują najnowszej generacji elektroniczna kontrola stabilności i poduszka powietrzna „full size" o pojemności 120 litrów, zapewniająca maksymalne bezpieczeństwo pasażerów. Specjalnym wyróżnieniem została również uhonorowana Grupa Fiat Chrysler Automobiles, której uczestnicy plebiscytu „Fleet Awards Polska” przyznali spośród importerów tytuł „Firma przyjazna fleet managerowi” za wprowadzone rozwiązania w zakresie sprzedaży i obsługi flotowej. FCA Poland wraz z autoryzowanymi Dealerami marek Grupy FCA od wielu lat zajmują się obsługą zarówno dużych firm, jak i małych przedsiębiorstw. Zebrane na rynku flotowym doświadczenie sprawia, że FCA w stanie sprostać każdym wymaganiom związanym z mobilnością, a także zapewnić stałą obsługę serwisową na najwyższym poziomie. Programem flotowym objęte są wszystkie marki Fiat Chrysler Automobiles oferowane w Polsce: Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Fiat Professional, Abarth i Jeep. Oparty o jednolite stawki za części i roboczogodziny Serwisowy Program dla Firm, pakiety przeglądów, czy wydłużona gwarancja to przykłady rozwiązań flotowych wspierających codzienną pracę fleet managera. Źródło: Fiat Auto Poland
  5. Mercedes-Benz Polska - Rekordowy rok 2014 I Wyniki finansowe II Sprzedaż i Serwis 2014 1. samochody osobowe: sprzedaż, serwis i części zamienne 2. samochody dostawcze: sprzedaż, serwis i części zamienne 3. samochody ciężarowe: sprzedaż, serwis i części zamienne III Sieć dealerska I. Wyniki finansowe Spółka Mercedes-Benz Polska odnotowała w 2014 roku obroty w wys. 3.170 mln PLN, co oznacza wzrost o 13,3% w porównaniu do 2013 (2.781 mln PLN). II. Rekordowa sprzedaż samochodów osobowych i ciężarowych Samochody osobowe Mercedes-Benz (MBC) W 2014 roku Mercedes-Benz po raz czwarty z rzędu pobił roczny rekord sprzedaży i dostarczył więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej – w ręce klientów trafiło 1 650 010 aut, o 12,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Miesiąc w miesiąc notowano wzrosty liczby dostaw. Ubiegły grudzień okazał się najlepszym pod względem sprzedaży miesiącem w historii firmy (163 171 sztuk, +17,2 proc.), podobnie jak ostatni kwartał ub. roku (454 854). Na polskim rynku zarejestrowano historyczny rekord: 7493 nowych Mercedesów – o 22,7 proc. więcej niż w roku 2013 (z uwzględnieniem osobowych wersji samochodów dostawczych). Modele Mercedes-Benz przodują w kluczowych segmentach rynku – dotyczy to m.in. Klasy A (876 sztuk), CLA (718 sztuk), C (1117 sztuk), CLS (180 sztuk) oraz Klasy S. Flagowa limuzyna koncernu Daimler AG znalazła w Polsce 544 nabywców, czterokrotnie więcej niż dwie najpopularniejsze limuzyny konkurencji. Ubiegły rok stał pod znakiem supersportowych pojazdów ze stajni AMG. W Polsce zarejestrowano 332 modele AMG (przy 408 sprzedanych). Dla porównania, rok 2013 zamknięto wynikiem blisko trzykrotnie niższym (112 egzemplarzy). Najbardziej popularne były kompaktowe modele Mercedes-AMG – CLA 45 AMG (94 szt.) i A 45 AMG (104 szt.), a także sportowe wydania Klasy S (56 szt.). Wprowadzony do sprzedaży wiosną ub.r. GLA 45 AMG znalazł 19 nabywców. Ponadto, w 2014 roku dostarczono w Polsce m.in. 18 sztuk SUV-a GL 63 AMG oraz 13 egzemplarzy E 63 AMG. Sprzedaż ogółem 7493 szt. Najpopularniejsze modele Klasa C: 1117 szt., Klasa A: 876 szt., Klasa E: 741 szt., Klasa GLA: 735 szt. Nagrody dla marki Mercedes-Benz Car of the Year - Finalista – Klasa C Top Gear - Sportowy Samochód Roku: Mercedes AMG GT, Rodzinny Samochód Roku: Mercedes Klasa C Kombi, Luksusowy Samochód Roku: Mercedes S Coupe Moto.pl - Niespodzianka roku 2014: Sprzedaż Mercedesa G 63 AMG 6x6 w Polsce Samochód Roku Playboya 2014 - Auto sportowe - Mercedes Benz A45 AMG Plany na 2015 Ofensywa modelowa Mercedes-Benz nie słabnie. W najbliższych miesiącach do sprzedaży trafią między innymi zaprezentowane niedawno modele CLA Shooting Brake oraz GLE Coupe, najbardziej ekskluzywne wydanie Klasy S pod marką Mercedes-Maybach oraz nowy samochód sportowy z Affalterbach – Mercedes-AMG GT. Druga połowa roku to czas debiutów nowego SUV-a klasy średniej o nazwie GLC (zastąpi w ofercie Klasę GLK), a także odnowionej Klasy A oraz modeli GLE i GLS (zastąpią Klasę ML GL). Pod koniec roku w salonach pojawi się kolejna (i nie ostatnia) odmiana nadwoziowa nowej Klasy C – Coupe. „Rok 2015 upłynie nam zatem pod hasłem SUVów. Zmodernizujemy praktycznie wszystkie modele w tej kategorii. W połowie roku ofertę sportowej marki Mercedes-AMG wzmocnią pierwsze modele z rodziny AMG Sport: Klasa C, GLE oraz GLE Coupe, stanowiące pomost między autami „cywilnymi” a topowymi wariantami AMG. Otwieramy również nowy rozdział luksusu: Mercedes-Maybach Klasy S to samochód, który ma spełniać najbardziej wyszukane wymagania klientów. Od Klasy S odróżnia go między innymi dodatkowa przestrzeń, specjalne fotele oraz jeszcze bardziej luksusowo wykończona kabina, oferująca szerokie możliwości indywidualizacji. Mercedes-Maybach nie jest jednak linią wyposażenia – to podmarka, która w przyszłości będzie dostarczać Mercedesy w wyjątkowo ekskluzywnej formie. Najbliższe dwanaście miesięcy zapowiada się zatem ekscytująco!” – mówi Niels Kowollik, Prezes Zarządu Mercedes-Benz Polska. Nowy rok to dla Mercedesa również nowa, bardziej przejrzysta nomenklatura rosnącej gamy modelowej. W przyszłości nowe modele Mercedesa otrzymają jedno-, dwu- lub trzyliterowe nazwy pisane wielkimi literami. „Nowa nomenklatura opiera się na pięciu głównych klasach oferowanych samochodów: A, B, C, E oraz S. Tu nie nastąpią żadne zmiany. W przypadku SUV-ów, poza legendarną Klasą G, wszystkie modele otrzymają trzyliterowe oznaczenia, rozpoczynające się od frazy „GL” i zakończone oznaczeniem klasy pojazdu. „G” wskazuje na terenowy rodowód, a litera „L” od lat pojawia się w historii Mercedes-Benz i ułatwia wymowę poszczególnych nazw – wystarczy wspomnieć roadstera SL czy nowsze sedany w stylu coupé z rodziny CLS oraz CLA.” – wyjaśnia Kowollik. Oto pełna lista nowości w 2015 roku: luty: Mercedes-Maybach Klasy S Mercedes-AMG C 63 marzec: Mercedes-AMG GT CLA Shooting Brake czerwiec-lipiec: gama modeli AMG Sport (Klasa C, GLE i GLE Coupe) lipiec: GLE Coupe wrzesień: GLC (następca Klasy GLK) GLE (ML po liftingu) GLS (GL po liftingu) Klasa A po liftingu listopad: Klasa C Coupe Serwis W 2014 roku kontynuowano program „Karta Klienta Mercedes-Benz” dla użytkowników pojazdów osobowych starszych niż 4 lata. Karta Klienta oferuje nie tylko korzyści finansowe, takie jak 30% rabatu na wybrane usługi eksploatacyjne, ale również mobilność, krótszy czas oczekiwania na przegląd czy serwis czy osobistego doradcę serwisowego.Na koniec roku 2014 ilość wydanych Kart Klienta sięgnęła 43.000 sztuk, a z usług w ramach programu skorzystało ponad 11 000 klientów. Nowością było wprowadzenie Pakietu Komfort – produktu ubezpiecze-niowego, obejmującego pokrycie kosztów napraw o charakterze gwarancyjnym do 4-ego lub 5-ego roku eksploatacji włącznie. Przeznaczony dla samochodów używanych w wieku do 2 lat Pakiet Komfort stanowi uzupełnienie wprowadzonego rok wcześniej Pakietu Gwarancyjnego dla pojazdów nowych. W sumie w 2014 roku sprzedano 4 680 pakietów. Części zamienne W 2014 w zakresie sprzedaży Oryginalnych Części Mercedes-Benz do samochodów osobowych odnotowaliśmy 7-procentowy wzrost. O prawie 30% wzrosła sprzedaż oryginalnych akcesoriów i kolekcji. W dalszym ciągu rozwijała się sprzedaż fabrycznie regenerowanych części z linii EconomyLine, których asortyment produktowy jest stale poszerzany. W ramach programu BestParts kontynuowaliśmy program profesjonalizacji sprzedaży części zamiennych „przez ladę” rozszerzając działania o kolejne serwisy. W tej chwili certyfikat profesjonalizacji programu Best Parts posiadają 24 serwisy. 2. Samochody dostawcze Mercedes-Benz W roku 2014 rynek wzrósł we wszystkich segmentach samochodów dostawczych. W Polsce zarejestrowano 55.682 pojazdy, co oznacza wzrost o 16,5%. Na rosnącym rynku rósł też Mercedes-Benz. Liczba zarejestrowanych samochodów dostawczych wzrosła z 4213 sztuk w ubiegłym roku do 4494 w 2014. W największym stopniu przyczyniły się do tego samochody średniego segmentu – Vito, a także następca Viano – Klasa V. Rejestracja tych pojazdów wzrosła o niemal 20% - z 877 do 1084 sztuk. Mimo wprowadzenia do sprzedaży dopiero w drugiej połowie roku, sukcesem było 187 zarejestrowanych Klas V. Wynik jest także bardzo dobry dla Vito, mimo że nowy model debiutował dopiero na sam koniec roku. Pojazdy Mercedesa z tego segmentu zwiększyły swój rynkowy udział do 14,92%. Sprzedaż nowego Sprinter wzrosła z 2.843 do 3.011 sztuk (o 5,91%). Dwie premiery – Klasy V (w czerwcu) oraz Vito (w listopadzie) oferują liczne, często niespotykane u konkurencji systemy bezpieczeństwa. Dodatkowo Klasa V wyróżnia się wyjątkowym w tym segmencie komfortem, czyniącym z niej prawdziwego Mercedesa wśród vanów. Vito z kolei szczyci się wyjątkowo niskim spalaniem (5,7 l/100km). Jest to jedyny na rynku samochód dostawczy występujący w trzech wariantach napędu – na oś przednią, tylną, lub w wersji 4x4, debiutującej już w 2015. Pobity został kolejny rekord spalania dużym samochodem dostawczym. Zwycięzcy trzeciej edycji konkursu Grand Prix Van Economy udało się na ponad 50-cio kilometrowym dystansie osiągnąć wynik 4,7l/100km Sprinterem 213 CDI. Nagrody 2014 dla samochodów dostawczych Znak Jakości KidZone – Marco Polo Samochód Flotowy do 3,5T (Fleet Derby) – Sprinter Złoty Paragon („Hurt i Detal”) – Sprinter Kurierskie vany roku (wydawnictwo ETM) – Vito i Sprinter Red Dot – Klasa V Nagroda za wyjątkową liczbę systemów bezpieczeństwa („Reisemobil International”) – Sprinter Auto Flotowe Roku (Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych ) – Citan Dobra Marka 2015 – Jakość, Zaufanie, Renoma (Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk ) – Samochody dostawcze Mercedes-Benz Plany na 2015: „Liczymy na dalsze wzrosty rynku, choć zapewne nie tak duże jak w ubiegłym roku, co było m.in. efektem tzw. „kratek”. Jesteśmy przekonani, że dobre wyniki przyniesie pierwszy pełny rok sprzedaży Nowego Vito, jako pioniera w zakresie ekonomii, bezpieczeństwa i funkcjonalności. Polską premierą roku będzie Marco Polo (zaprezentowane wcześniej w Niemczech), czyli rekreacyjna wersja Klasy V. Oba modele zostaną zaprezentowane podczas zawodów Ironman 70.3 w Gdyni, dla których oficjalnym samochodem jest właśnie Klasa V. Pojazdy te są dopasowane do potrzeb osób prowadzących aktywny tryb życia, a ceniących sobie jednocześnie komfort i życie rodzinne. Zdecydowanie chcemy promować kwestie bezpieczeństwa na drodze, gdzie jesteśmy pionierem licznych rozwiązań, takich jak choćby Asystent Bocznego Wiatru. Dla nas jako producenta samochodów jest to szczególnie ważny temat, ze względu na wciąż wysoką liczbę ofiar wypadków drogowych.” – mówi Christoph Stemmer, Dyrektor Zarządzający Mercedes-Benz Vans. Serwis W 2014 roku kontynuowano program „Van Service Center”, zakładający podniesienie jakości usług dla pojazdów dostawczych przy zachowaniu przystępnego poziomu cen. W ramach programu oferowaliśmy klientom korzystną ofertę produktów i usług serwisowych, m.in. „Pogwarancyjne pakiety serwisowe”, obejmujące podstawowe czynności przeglądowe i eksploatacyjne (np. wymiana oleju czy klocków hamulcowych).. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszył się organizowany już po raz drugi cykl imprez pod nazwą Van Service Center Patrol. W 2014 roku wprowadziliśmy również produkt umożliwiający właścicielom samochodów dostawczych Mercedes-Benz dodatkową ochronę przed kosztami nieoczekiwanych napraw po upływie 2-letniej ochrony gwarancyjnej – dzięki Pakietowi Gwarancyjnemu Van lub Pakietowi Komfort Van klient zyskuje możliwość pokrycia kosztów napraw o charakterze gwarancyjnym nawet do 5-ego roku eksploatacji włącznie. Ponadto 14 tys. klientów serwisu samochodów dostawczych odebrało po naprawie upominek w podziękowaniu za wizytę w Autoryzowanym Serwisie Mercedes-Benz. Części zamienne W 2014 sprzedaż Oryginalnych Części Mercedes-Benz wzrosła o prawie 4%. Szczególnie wart podkreślenia jest rozwój sprzedaży fabrycznie regenerowanych części z linii EconomyLine. W 2014 roku dość mocno marka rozwinęła ofertę opon i kół kompletnych do pojazdów dostawczych, odnotowując ponad 40% wzrost sprzedaży. W ramach programu BestParts kontynuowany był rozwój programu profesjonalizacji sprzedaży części zamiennych do warsztatów nieautoryzowanych w kolejnych serwisach. Samochody ciężarowe Mercedes-Benz To był bardzo dobry rok dla ciężarowych Mercedesów. Firma odnotowała rekordowe wyniki rejestracji, zwłaszcza w segmencie powyżej 16 ton. Podczas gdy rynek pojazdów ciężarowych zmniejszył się o ponad tysiąc pojazdów, liczba zarejestrowanych Mercedesów wzrosła z 2577 do 2737 sztuk. Udział marki zwiększył się w ten sposób z 16% do 18,3%, co jest historycznym wynikiem. Tradycyjnie, fundamentalny wpływ na dobry wynik miała silna pozycja w segmencie ciągników siodłowych (niemal 2300 zarejestrowanych pojazdów). Natomiast największe wzrosty odnotowały ciężkie podwozia - o niemal 20% więcej niż w 2013, ponad 450 sztuk. Bez wątpienia miała tu znaczenie ugruntowana pozycja nowego Actrosa. Po raz pierwszy na wynik wpłynął zdobywający popularność i wielokrotnie nagradzany Arocs oraz dobre perspektywy rozwoju sektora budowlanego. W segmencie 6-16 ton co piąty rejestrowany w Polsce pojazd okazał się Mercedesem – wzrost udziałów o ponad 4 proc. Łącznie zarejestrowanie 3065 pojazdów ciężarowych >6T dało niemieckiemu producentowi udział w polskim rynku przekraczający 18,5%. Przyniosło to drugie miejsce, ze stratą do lidera nie całych 100 sztuk. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego świetnego wyniku, choć oczywiście nie spoczywamy na laurach – komentuje Przemysław Rajewski, Dyrektor Zarządzający Mercedes-Benz Trucks. – Sukces zawdzięczmy naszym produktom i doskonale funkcjonującej sieci dilerskiej. Nowy Actros był w zeszłym roku jedynym sprawdzonym pojazdem ciężarowym spełniającym normę Euro VI, obecnym na rynku już od połowy 2011 roku. Program „EcoBestia-Fuel Duel” pomógł nam przekonać klientów do wyjątkowo niskiego spalania w naszych pojazdach. Istotna jest również zmiana mentalności polskich firm, które coraz częściej biorą pod uwagę całkowite koszty użytkowania pojazdów (total costs of ownership), a nie tylko cenę zakupu. Technologicznym wydarzeniem roku była zdecydowanie prezentacja pojazdu przyszłości - Future Truck 2025. Jest to pierwsza na świecie autonomiczna ciężarówka. Nie tylko dostosowuje ona prędkość i odległości do warunków drogowych - trzyma się także sama wyznaczonych, nieraz krętych pasów ruchu, a nawet ustępuje drogi mijającym ją pojazdom uprzywilejowanym. Wraz z fundacją Trucker’s Life, Mercedes-Benz Polska rozpoczął program budowy otwartych siłowni dla kierowców ciężarówek. Sześć takich obiektów już powstało przy stacjach benzynowych przy najważniejszych drogach w kraju, zaś w najbliższym czasie planuje się stawiać kolejne. Zdrowie i kondycja fizyczna kierowców są bardzo ważne także z punktu widzenia bezpieczeństwa – absolutnego priorytetu Mercedesa. Nagrody 2014 Laury Buildera („Builder”) – Arocs Plany na 2015 "W nadchodzącym roku nie planujemy większych premier. Paleta naszych samochodów ciężarowych została w pełni odświeżona i bardzo dobrze przyjęta przez rynek, co potwierdzają wyniki. Dlatego w 2015 chcemy się skupić na ofercie około sprzedażowej – wynajmie długoterminowym Charterway, czy atrakcyjnych ofertach leasingowych. Stawiamy też na promocję telematyki, a zwłaszcza systemu FleetBoard, oferując jednocześnie związane z nim nowe rozwiązania. Planujemy także dalszy rozwój programu Fuel Duel (dawniej EcoBestia), w ramach którego aktualni i potencjalni klienci mają okazję porównać spalanie w swoich pojazdach innych marek, ze spalaniem w odpowiednikach Mercedesa. Dotychczas wygrywaliśmy zdecydowaną większość takich pojedynków, co bez wątpienia przyczyniło się do rynkowego sukcesu." - mówi Rajewski. Serwis: Coraz większym zainteresowaniem klientów cieszyła się oferta pogwarancyjnych pakietów serwisowych, obejmujących podstawowe czynności przeglądowe w stałej, atrakcyjnej cenie. Kontynuowaliśmy również program „Ty dbasz o Mercedesa, Mercedes dba o Ciebie”, w ramach którego kierowcy samochodów ciężarowych otrzymywali upominki przy wykonywaniu napraw w Autoryzowanych Stacjach Obsługi Mercedes-Benz. W ciągu roku w Stacjach zorganizowano cykl spotkań z klientami, podczas których mogli m.in. zapoznać się z pełną ofertą serwisową oraz obejrzeć dynamiczny pokaz „modelowej” naprawy samochodu ciężarowego. Części zamienne: Elastyczna polityka cenowa, zwiększenie dostępności części Economy Line oraz skrócenie czasu dostawy do klientów zapewniły nam stabilny wzrost sprzedaży części. Zwłaszcza oferta oryginalnie regenerowanych części Economy Line cieszyła się zwiększonym zainteresowaniem. Uruchomiliśmy program indywidualnie dopasowywanej oferty na naprawę dużych podzespołów – m.in. silników i skrzyń biegów. Nasze doświadczenia z wprowadzeniem oleju MB pomogły nam uzupełnić portfolio oferowanych przez nas produktów o opony i części do naczep. Planujemy dalsze rozszerzanie dostępności produktów. III Sieć dealerska W roku 2014 cała sieć Mercedes-Benz koncentrowała się na dalszej specjalizacji i profesjonalizacji. Był to drugi rok funkcjonowania na warszawskim Powiślu Stacji Mercedes, która zdobyła olbrzymią popularność i zapewniła sobie stałe grono miłośników. Sukces mediowy i marketingowy projektu potwierdzają nie tylko liczne nagrody, ale przede wszystkim liczby: 25.000 odwiedzających, 1023 tzw. leady, niemal 800 jazd testowych i prawie 1.900 publikacji w mediach i social mediach. To wszystko uczyniło Stację Mercedes nie tylko warszawskim przebojem lata, ale także ważnym narzędziem komunikacyjnym Mercedesa.Rok 2014 był istotny dla rozwinięcia działalności handlowej firmy w zakresie internecie. Jest to jeden z celów długofalowej strategii Mercedes-Benz 2020 (Best Customer Experience). Na początku ubiegłego roku ruszył projekt „Mercedes connect me”, czyli oferta długoterminowego wynajmu samochodów. Równie duże znaczenie miało powstanie pierwszego internetowego salonu Mercedes-Benz Warszawa, umożliwiającego nabycie samochodu bez wychodzenia z domu. Nowe stacje Mercedes-Benz nowy oddział Mirosław Wróbel Sp. z o.o. w Częstochowie - sprzedaż i serwis samochodów osobowych i dostawczych MB. Nowy oddział Mercedes-Benz Sosnowiec sp. z o.o. w Będzinie – sprzedaż i serwis samochodów ciężarowych MB i FUSO oddziały Sobiesław Zasada Automotive Sp. z o.o. sp. k. w Bielsku-Białej, Łodzi i Brzozie k. Bydgoszczy – modernizacja obiektów Duda-Cars SA w Poznaniu – modernizacja obiektu Danuta i Ryszard Czach sp. z o.o. w Rzeszowie - modernizacja obiektu Plany na 2015 W 2015 roku Mercedes-Benz Polska będzie kontynuować optymalizację jakości sieci dealerskiej, przy jej jednoczesnym dalszym rozbudowywaniu. Powstaną nowe obiekty w podwarszawskich Jankach (jedyny w Polsce salon dedykowany wyłącznie sprzedaży i serwisowi samochodów dostawczych) i w Gorzowie Wielkopolskim. Spójna strategia rozwoju całej sieci uwzględniająca jednocześnie potrzeby poszczególnych segmentów ( samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych) to fundament sukcesu w przyszłości. Nagrody w dziedzinie PR i komunikacji marketingowej 2014 Tytuł Projekt Roku dla Stacji Mercedes - magazyn „Brief”, kategoria Komunikacja Marketingowa Złote Szpalty dla publikacji „Stacja Mercedes” – konkurs „Szpalty Roku”, kategoria Publikacja Jednorazowa Dyrektor Marketingu Roku dla diałów Sieci, PR i Marketingu Mercedes-Benz Polska za przeprowadzenie projektu Stacja Mercedes Golden Arrow dla Stacji Mercedes – organizator Polskie Stowarzyszenie Marketingu, kategoria Experimental Marketing PRotony dla działu PR w kategorii naljepsza osoba/zespół PR w firmie Źródło: Mercedes Benz Polska
  6. Tomasz Jakubek laureatem nagrody BMW Group Polska w konkursie FameLab 2014! BMW Group Polska już po raz trzeci wspierała ten prestiżowy konkurs dla młodych naukowców. Jego finał odbył się 10 maja w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Warszawa. Tomasz Jakubek otrzymał specjalną nagrodę BMW dla najbardziej elektryzującego i innowacyjnego famelabera. Laureat odwiedzi w nagrodę fabrykę samochodów BMW w Lipsku, gdzie produkowane jest BMW i3, pierwszy elektryczny samochód w segmencie premium. „Tomasz Jakubek zachwycił nas swoją prezentacją dotyczącą katalizatorów obniżających temperaturę spalania i eliminujących szkodliwą substancję powstającą przy spalaniu węgla, zwaną sadzikiem, która odzwierciedla priorytety BMW - marki stawiającej na innowacyjność“ powiedziała Katarzyna Gospodarek, Corporate Communications Manager BMW Group Polska. „BMW od wielu lat inwestuje w badania, których wynikiem są dziesiątki innowacyjnych wynalazków prowadzących do udoskonalania pojazdów mających istotny wpływ na środowisko naturalne oraz komfort życia zarówno kierowców, jak i pieszych.” Zwyciężczynią tegorocznej edycji konkursu FameLab 2014 została dr Joanna Bagniewska, który zaprezentowała wyniki badań przeprowadzonych na chomikach. Jak się okazało, pod wpływem dużej ilości melatoniny, czyli hormonu snu, wydzielającego się w okresach ciemności, chomikom zaczęły kurczyć się jądra. Jednak – jak przekonywała zwyciężczyni – pomimo faktu, że melatonina jest odpowiedzialna za czuwanie i sen również u człowieka, to ta przypadłość nie grozi jednak mężczyznom. Tym samym, badaczka zwróciła uwagę na konieczność ostrożnej analizy wyników badań przeprowadzanych na zwierzętach. Laureat konkursu otrzymał 30 000 zł na cele naukowe oraz 5 000 zł na wybrany przez siebie cel. Dr Joanna Bagniewska będzie reprezentowała Polskę podczas międzynarodowego finału projektu w Cheltenham w Wielkiej Brytanii. FameLab to międzynarodowy konkurs adresowany do młodych fizyków, inżynierów, biotechnologów oraz innych eksploratorów nauk ścisłych. Każdy z nich ma zaledwie trzy minuty, by w jasny, zrozumiały i atrakcyjny sposób przedstawić wybrane zagadnienie ze swojej dziedziny oraz przekonać do siebie jury i publiczność. W prezentacji można użyć dowolnych rekwizytów, które nie są multimedialne i badacz jest w stanie sam wnieść je na scenę. Organizatorem polskiej edycji FameLabu jest Centrum Nauki Kopernik. Tegoroczne jury konkursowe tworzyli: profesor Marek Abramowicz, światowej sławy astrofizyk, dr hab. Jacek Wiśniewski, badacz zajmujący się konstruowaniem przekazów społecznych oraz kreacją znaczeń, dziennikarka i popularyzatorka nauki oraz zastępczyni dyrektora Centrum Nauki Kopernik - Irena Cieślińska, a także dziennikarz Piotr Najsztub. Galę poprowadził znany historyk i publicysta, Jan Wróbel. Źródło: BMW Group
  7. Nagroda „Fleet Awards Polska 2014” dla Fiata Fiorino. Najstarszy magazyn branżowy „Flota” ogłasza wyniki plebiscytu „Fleet Awards Polska 2014”. 13. edycja plebiscytu rekordowa pod względem liczby nominowanych pojazdów i usług oraz uczestników głosowania internetowego. Fiat Fiorino zwycięzcą kategorii „Mały samochód dostawczy”. Najstarszy na rynku magazyn branżowy „Flota” ogłosił wyniki 13. edycji plebiscytu „Fleet Awards Polska”, rekordowej zarówno pod względem liczby nominowanych pojazdów i usług, jak i głosujących złożonych wyłącznie z fachowców bezpośrednio związanych z rynkiem motoryzacyjnym i transportowym. Najwięcej punktów w kategorii „Małe samochody dostawcze” uzyskał Fiat Fiorino. Kilkanaście lat tradycji plebiscytu sprawia, że „Fleet Awards Polska” należy obecnie do najbardziej rozpoznawalnych i miarodajnych projektów flotowych w Polsce. Konkurs wskazuje kierunek zainteresowań branży flotowej w zakresie pojazdów i dedykowanych rozwiązań dostępnych na naszym rynku, a przyznane wyróżnienia stanowią wyraz uznania fleet managerów i mają bezpośrednie przełożenie na strefę zakupową. Na wyniki plebiscytu składają się punkty uzyskane w głosowaniu na platformie internetowej Plebiscyt Fleet Awards Polska 2014, w których w tym roku wzięła udział rekordowa liczba przeszło 10 tys. uczestników, oceny 250-osobowego jury z organizowanego na początku kwietnia Wielkiego Testu Flotowego oraz ujęte po raz pierwszy w historii plebiscytu dane rejestracyjne nowych pojazdów z 2013 roku według CEPiK (Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców). Waga poszczególnych składowych ocen wynosi: 0,2 z głosowania internetowego, 0,5 z testów empirycznych i 0,3 z danych z CEPiK-u. Co istotne, zarówno prawo głosu w etapie internetowym, jak i możliwość zasiadania w komisji oceniającej pojazdy podczas Wielkiego Testu Flotowego mają wyłącznie osoby ściśle związane z branżą flotową, przy czym z głosowania są wyłączone nominowane firmy. W tym roku uczestnicy plebiscytu wybierali swoich faworytów spośród blisko 90 nominowanych pojazdów podzielonych na 15 kategorii i 60 usług. Według internautów, jury Wielkiego Testu Flotowego oraz danych rejestracyjnych CEPiK najwyższą ocenę w kategorii „Małe Samochody Dostawcze” uzyskał Fiat Fiorino. Włoski furgon wygrał z nominowanymi w tym samym segmencie: Fordem Transitem Connect, Mercedesem Benz Citan, Volkswagenem Caddy oraz Skodą Praktik. Najmniejszy samochód dostawczy Fiata został stworzony do codziennej pracy w zatłoczonym mieście i w dalszej trasie. Łatwy w prowadzeniu i parkowaniu jak typowe auto miejskie jest jednocześnie niezwykle ładowny i do tego oszczędny. Wyposażony w masywny przód i wygodne, przesuwane drzwi boczne o wysokości 1041 mm i szerokości maksymalnej 644 mm pomieści ładunek o pojemności aż 2,5 m3. Kabina jest przytulna i bezpieczna, dodatkowo wyposażona w zintegrowany system informacyjno-rozrywkowy Blue&Me TOM TOM z funkcją ecoDrive:info, która pomaga jeździć w sposób bardziej ekonomiczny i ekologiczny. Fiat Fiorino występuje w trzech wersjach wyposażenia: Standard, Elegant i Adventure, z czterema jednostkami napędowymi do wyboru. Wśród nich znajdziemy 73-konny silnik 1.4 8v o mocy 73 KM, dwa MultiJety 1.3 16v o mocach 75 i 95 KM, oba wyposażone w sterowane elektronicznie bezpośrednie wtryski „Common Rail” z turbosprężarką i intercoolerem, oraz zasilany metanem i benzyną 1.4 Natural Power generujący moc odpowiednio 70 i 77 KM. Cena tego małego furgonu zaczyna się od 45 879 PLN za model 2013. Fiorino występuje również w wersji Kombi, z homologacją osobową lub ciężarową N1. Fiat Fiorino to chętnie wybierany mały samochód dostawczy na rynkach europejskich, m.in. 3.000 samochodów dostawczych Fiorino 1,3 MultiJet z 6-biegową półautomatyczną skrzynią biegów Comfort-Matic jeździ po drogach Szwecji, używanych przez szwedzką pocztę - Posten, która zatrudnia ponad 30 000 pracowników i jest jedną z największych firm w Szwecji. Fiat Fiorino uzyskał prestiżowe wyróżnienie „Van of the Year 2009” (Samochód Dostawczy Roku 2009). Źródło: Fiat Auto Poland
  8. Siema. W wakacje jadę pracować do niemiec i prawdopodobnie będę szukał sobie samochodu. Do dyspozycji mam merca w202 z karoserią w opłakanym stanie(rdza) i zamierzam kupić coś innego. Da się znaleźć coś fajnego do 3k euro? Może coś z audi a4/a6 bmw e39/e46? Silnik dobrze by było max 2.0 żeby dużo nie płacić na granicy. Nie pogardzę skórzanymi fotelami
  9. Mercedes-Benz Polska 2013 – Stabilne wzrosty I. Wyniki finansowe Spółka Mercedes-Benz Polska odnotowała w 2013 roku obroty w wys. 2.781 mln PLN, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu do 2012 (2.460 mln PLN). II. Wzrost sprzedaży samochodów osobowych, rekordowa sprzedaż samochodów ciężarowych 1. Samochody osobowe Mercedes-Benz (MBC) W 2013 roku dział samochodów osobowych Mercedes-Benz Cars (Mercedes-Benz, smart) zrealizował plany sprzedaży, co pozwoliło marce na zajęcie drugiego miejsca w segmencie premium. Wzrost sprzedaży samochodów osobowych Mercedes-Benz (12,8%) wyprzedził rynek ( wzrost o 6,3%). Łącznie Klienci zarejestrowali 6191 pojazdów osobowych Mercedes-Benz i smart. W 2013 zadebiutowało wiele modeli: w kwietniu pojawiła się Klasa E (809 sztuk) i CLA (698), a już miesiąc później Klasa E w wersji coupe i cabrio. Najważniejszą premierą 2013 była Nowa Klasa S, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem (ponad 200 zebranych zamówień od klientów w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia sprzedaży). Rok zakończył się premierą Klasy GLA, najmniejszego SUV’u Mercedesa, dzięki czemu obecnie dysponujemy najszerszą gamą modeli SUV wśród producentów aut premium. Zdecydowanie najpopularniejszym modelem w roku 2013 była Klasa A (951 nabywców i lider segmentu) . Ubiegły rok stał pod znakiem supersportowych pojazdów ze stajni AMG – łącznie sprzedano 140 samochodów z Affalterbach (wzrost o 103% w porównaniu do 2012). Najpopularniejsze modele to Klasa A 45 AMG, GL 63 AMG i G 63 AMG (20 sztuk) oraz CLA 45 AMG. Sama sprzedaż nowej gamy pojazdów kompaktowych AMG (NGCC) to 49 sztuk, czyli 35% całej sprzedaży AMG w 2013 r. Highlightem marketingowym była obecność Mercedesa na „Top Gear Live” we wrześniu na Stadione Narodowym w Warszawie, gdzie pojawiły się premiery superspotowych modeli A 45 AMG, E 63 AMG i S 63 AMG. Od sierpnia 2013 roku Polska jest jednym z 10 krajów na świecie z certyfikowaną szkołą jazdy AMG - AMG Driving Academy. Od tego momentu możemy prowadzić szkolenia z naszymi instruktorami AMG nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie w ramach obszaru działania AMG Driving Academy. W 2013 roku zorganizowano ponad 20 lokalnych eventów (AMG Basic Training), AMG Advance Training w Portimao – Portugalia czy AMG A 45 Driving Experience Nuerburgring. W sumie przeszkolono ponad 300 klientów z Polski. Sprzedaż ogółem 6191 szt., w tym: Mercedes-Benz: 6107 szt. (+12,8 %), smart: 84 szt. (+29,2 %) Najpopularniejsze modele Klasa A: 951 szt. (786 szt. w 2012 r.) Klasa B: 711 szt. (938 szt. w 2012 r.) Klasa E: 809 szt. (757 szt. w 2012 r.) Klasa GLK: 634 szt. (585 szt. w 2012 r.) Nagrody dla marki Mercedes-Benz Męska Rzecz 2013 – A 45 AMG Złota Kierownica 2013 – Klasa S Samochód dla Twardziela „Playboy” – Klasa G Car of the Year Finalist – Klasa G Tytuł Superbrand 2013 I Business Superbrand 2013 Nagroda dla Magazynu Mercedes-Benz “Srebrne Szpalty” Plany na 2014 Debiuty 2014: 15 marca 2014 - polska premiera Nowej Klasy C i GLA. Klasa C to najpopularniejszy model Mercedes-Benz. Poprzednia generacja (typoszereg W204), zaprezentowana w 2007 roku, znalazła na świecie ponad 2,4 mln nabywców. Nowy Mercedes GLA dołączy do szerokiej gamy SUV-ów marki Mercedes-Benz - najszerszej spośród europejskich producentów aut premium. Obecnie liczy pięć modeli (GLA, GLK, ML, GL oraz G). Jednocześnie GLA jest czwartym z rodziny pięciu nowych samochodów kompaktowych (NGCC). Te już oferowane - Klasy A, B i CLA - spotkały się na rynku ze znakomitym przyjęciem. Tradycyjnie, najwyższe miejsce w gamie modeli Mercedes-Benz zajmuje model z nadwoziem coupé. Podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie (IAA) we wrześniu 2013 zadebiutował prototyp nowej generacji luksusowego gran turismo – Mercedes Klasy S Coupe. Oficjalna premiera na zbliżającym się salonie motoryzacyjnym w Genewie. „Nie możemy się doczekać >>normalności<< czyli wprowadzenia regularnej możliwości odliczenia VAT od samochodów osobowych dla firm. To pomoże wszystkim producentom, szczególnie w segmencie premium. Pierwsze dwa miesiące są dla nas ciężkie, ale zdecydowaliśmy się, że nie będziemy sprzedawać naszych aut osobowych jako ciężarówki. Naszym głównym argumentem będą nowe modele: Klasa GLA, Klasa C i Klasa S Coupe.„ - mówi Niels Kowollik, CEO Mercedes-Benz Polska i dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars. 2. Samochody użytkowe Rynek samochodów użytkowych odnotował w 2013 roku wzrost zarówno w liczbie rejestracji samochodów dostawczych, jak i ciężarowych. Liczba zarejestrowanych w Polsce Mercedesów użytkowych osiągnęła rekordowy poziom 7126 sztuk, co oznacza wzrost względem poprzedniego roku o ponad 7,6%. Samochody dostawcze Mercedes-Benz Po spadkowym roku 2012, rok 2013 przyniósł ponowne wzrosty sprzedaży samochodów dostawczych wszystkich segmentów. W Polsce zarejestrowano 47.802 takich pojazdów, co oznacza wzrost o 7%. Pozytywna sytuacja rynkowa została dobrze wykorzystana przez Mercedes-Benz. Liczba zarejestrowanych samochodów dostawczych wzrosła z 3895 sztuk w ubiegłym roku do 4213 w 2013. W dużym stopniu przyczynił się do tego Citan, który w pierwszym pełnym roku obecności na rynku osiągnął liczbę rejestracji 495 sztuk. Sukcesy odniósł również Sprinter. Dużym zainteresowaniem cieszył się zarówno poprzedni model, jak i wyznaczający trendy Nowy Sprinter. Łącznie, liczba rejestracji obu modeli w Polsce wyniosła 2843, co oznacza wzrost względem 2012 o niemal 200 sztuk. W efekcie, udział Mercedes-Benz na rynku samochodów dostawczych osiągnął wzrost o kolejne 0,1 pkt. proc. i wyniósł 8,8%. Premierą roku była premiera Nowego Sprintera, spełniającego normę emisji spalin Euro VI. Pzyjazna środowisku technologia oczyszczania spalin i nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa samochodów dostawczych jak asystent bocznego wiatru (minimalizujący efekt gwałtownych bocznych podmuchów), czy asystent martwego pola (ostrzegający kierowców o innych pojazdach znajdujących się poza obszarem widoczności lusterek) stanowią precedens w tym segmencie.Pojazd zachował przy tym swoją zwyczajową uniwersalność, pozostając „Pierwszym do pracy, w każdych warunkach.” Rok 2013 był pierwszym pełnym rokiem dla Citana. Podczas finału konkursu Grand Prix Van Economy, uczestnicy osiągali wyniki spalania poniżej 3l /100km, zaś zwycięzca obniżył zużycie paliwa do niewiarygodnych 2,6 l/100km (co więcej: jazdy finałowe odbywały się na odcinku ponad 50 km przebiegającym częściowo przez obszary zabudowane). Nagrody 2013 dla samochodów dostawczych · Samochód piekarniczy roku 2013 – Sprinter („Back Journal”) · Najlepszy Samochód Dostawczy w segmencie do 3,5t („Fleet Derby 2013”) · Kurierski van roku 2013 – Vito (ETM-Verlag) · Kurierski van roku 2013 – Sprinter (ETM-Verlag) · Internetowy Samochód Roku – Sprinter (otomoto.pl) Plany na 2014: „Rok 2014 będzie rokiem pełnym wyzwań. Oczekujemy, że zwiększymy sprzedaż we wszystkich trzech segmentach aut dostawczych, od Citana przez Vito do Sprintera. Najlepsze produkty w swoich klasach, nowe technologie w sprzedaży, ciekawa oferta produktów około sprzedażowych oraz dalsza profesjonalizacja sieci sprzedaży samochodów dostawczych Mercedes-Benz w Polsce pozwoli nam zrealizować te ambitne plany i po raz kolejny zwiększyć udział w rynku. Na pewno najgłośniejszymi wydarzeniami tego roku będzie wprowadzenie Klasy V oraz Nowego Vito w końcówce roku.” – mówi Christoph Stemmer, dyrektor sprzedaży i marketingu samochodów dostawczych Mercedes-Benz. Samochody ciężarowe Mercedes-Benz i Fuso Po spadkowym roku 2012, ubiegły rok przyniósł odbicie na rynku aut ciężarowych powyżej 6T. Liczba rejestracji nowych ciężarówek wzrosła z 15810 do 18062 sztuk (wzrost o 14,2%). Mercedes-Benz sprzedał 2913 pojazdów. Jest to wynik czyniący Polskę czwartym największym rynkiem pojazdów ciężarowych dla Daimler AG w Europie (i dziesiątym na świecie). Firma Mercedes-Benz odnotowała największy wzrost sprzedaży w sektorze ciągników siodłowych – liczba rejestracji wzrosła z 1837 do 2203 sztuk, czyli o niemal 20%. To zasługa głównie Nowego Actrosa - 1500 sprzedanych pojazdów. Licząc od premiery, po Polskich drogach jeździ już ponad 2700 takich pojazdów. Łączna sprzedaż nowych Actrosów w całym koncernie przekroczyła już 30.000 sztuk. Premierami 2013 były budowlany Arocs oraz dystrybucyjny Atego. Dzięki temu, już od pierwszego kwartału Mercedes-Benz dysponował zupełnie nową ofertą pojazdów przystosowanych do normy emisji spalin Euro VI. Odnowioną serię A (Actros, Antos, Arocs, Atego) uzupełniły również premiery nowej odsłony Unimoga, Econica oraz Fuso Cantera, również dysponujące silnikami Euro VI. Klienci oraz osoby zainteresowane nowinkami technicznymi w ciężkiej motoryzacji miały okazję zobaczyć pełną gamę pojazdów Mercedes-Benz podczas licznych zlotów, takich jak Master Truck, czy Spotkania Trakerskie. Sukces rynkowy Mercedes-Benz z pewnością zawdzięcza najniższym na rynku wynikom zużycia paliwa, co w segmencie ciągników siodłowych potwierdził prowadzony w 2013 roku program „ECO-Bestia”. Uczestniczący w nim Klienci mieli okazję porównać spalanie Actrosa Euro VI z pojazdami konkurencji. Wyniki pokazały, że „ECO-Bestie” spalały średnio znacznie mniej od ciężarówek konkurencji. Wraz z obniżeniem pozostałych kosztów wpływających na TCO (całkowite koszty użytkowania pojazdu), znacząco wpłynęło to na konkurencyjność aut spod znaku Gwiazdy. Nagrody 2013 · Ciężarówka Roku 2013 – Actros („Polski Traker”) · Internetowy Samochód Roku – Actros (otomoto.pl) · Zielona Ciężarówka Roku – Actros („Trucker”) · Najlepszy Pojazd Offroadowy w kategorii „Pojazdy Specjalne” – Unimog („Off Road”) · Najlepsza Ekspozycja Zlotu Master Truck 2013 – Mercedes-Benz Plany na 2014 "Pierwszym ważnym wydarzeniem nowego roku będzie wejście na rynek Nowego Actrosa w wersji SLT – przystosowanego do transportu ładunków o masie do 250 ton. Uzupełni to naszą ofertę w zakresie samochodów do zadań specjalnych. Po dwóch latach premier nowych modeli, planujemy skoncentrować się na dalszym rozwoju usług telematycznych (system FleetBoad). Zależy nam zarówno na rozwoju samego produktu, jak i na zainteresowaniu nim większej liczby klientów. Priorytetem będzie też utrzymanie zadowolenia Klientów z obsługi serwisowej. Planujemy zwiększenie udziału w segmencie podwozi, który w 2013 roku przejawiał trendy wzrostowe. Liczymy również, że w całej naszej ofercie ważnym atutem dla Klientów będzie nasze ponad 2,5 roczne doświadczenie w eksploatacji silników Euro VI." - mówi Przemysław Rajewski, szef działu samochodów ciężarowych Mercedes-Benz. 3. Serwis i części zamienne Serwis W 2013 roku kontynuowano program „Karta Klienta Mercedes-Benz” dla użytkowników pojazdów osobowych starszych niż 4 lata. Karta Klienta oferuje nie tylko korzyści finansowe, takie jak 30% rabatu na wybrane usługi, ale również mobilność, krótszy czas oczekiwania na przegląd czy serwis, osobistego doradcę serwisowego i inne. Na koniec roku 2013 ilość wydanych Kart Klienta sięgnęła 25.000. W serwisie samochodów dostawczych został wprowadzony program pod nazwą „Van Service Center”, który opiera się przede wszystkim na podniesieniu jakości usług przy zachowaniu przystępnego poziomu cen. Równie istotną kwestią jest też poprawa komunikacji do klienta. Zaoferowaliśmy klientom korzystną ofertę produktów i usług serwisowych, m.in. „Pogwarancyjne pakiety serwisowe”, obejmujące podstawowe czynności przeglądowe i eksploatacyjne (np. wymiana oleju czy klocków hamulcowych). W ciągu roku zorganizowano liczne spotkania z użytkownikami samochodów dostawczych bezpośrednio w serwisach Mercedes-Benz, jak też cykl imprez pod nazwą Van Service Center Patrol, które miały miejsce na największych giełdach i przy hurtowanich na terenie całego kraju. W zakresie pojazdów ciężarowych oprócz atrakcyjnej oferty Pogwarancyjnych Pakietów Serwisowych zaoferowaliśmy kierowcom możliwość odbierania upominków za naprawy. Była to druga edycja tego programu. W tym roku obdarowaliśmy ponad 15.000 osób. Rok 2013 był również rokiem kolejnej edycji programu motywacyjnego „Aftersales Team of The Year”, w którym rywalizowali pracownicy obsługi posprzedażnej z Autoryzowanych Serwisów Mercedes-Benz. Do programu zgłosiło się 46 serwisów, które w I etapie rozwiązywały testy on-line z tematyki serwisowej i części zamiennych. W finale spotkało się 8 najlepszych teamów, które rozwiązywały zadania gwarancyjne, marketingowe oraz z zakresu diagnostyki pojazdu. Zwycięzcą okazała się firma BMG Bogdan Goworowski, oddział w Gdańsku. Części zamienne W 2013 sprzedaż Oryginalnych Części Mercedes-Benz wzrosła o 3,7%. Najwyższy przyrost odnotowano w segmencie części do samochodów dostawczych (5,3%). Ubiegły rok to większy udział sprzedaży części przez autoryzowane serwisy dzięki elastycznej polityce cenowej pozwalającej szybko dopasować ofertę do wymagań zmieniającego się rynku. Szczególnie wart podkreślenia jest rozwój sprzedaży fabrycznie regenerowanych części z linii EconomyLine, gdzie odnotowaliśmy sprzedaż o prawie 20% przekraczającą rok 2012. W ramach programu BestParts kontynuowano rozwój programu profesjonalizacji sprzedaży części zamiennych „przez ladę” rozszerzając działania o kolejne serwisy. Rok wykorzystaliśmy na dalszą poprawę standardów obsługi przez zwiększenie dostępności części oraz skrócenie czasu samej dostawy do klientów. III Sieć dealerska W 2013 roku główne działania koncentrowały się na dalszym podnoszeniu specjalizacji i profesjonalizacji sieci dealerskiej na rzecz celem utrzymania satysfakcji klientów i dążenia do postrzegania marki Mercedes-Benz jako wyjątkowej marki premium w Polsce. Od lipca do października na warszawskim Powiślu w wyjatkowy sposób Mercedes promował markę w przestrzeni miejskiej. Uruchomiona została Stacja Mercedes, czyli tymczasowy pawilon, w którym pod jednym dachem spotkały się kultura, sztuka, sport, motoryzacja i design. Zarówno bogaty program artystyczny, jak i oferta samochodowa spotkały się z ogromnym uznaniem publiczności. W ciągu niecałych trzech miesięcy działalności Stację Mercedes odwiedziło 20 tysięcy osób i odbyło się ponad 600 jazd testowych. Poprzez Stację Mercedes udało się w oryginalny sposób dotrzeć do wielu ludzi, którzy wcześniej nawet nie myśleli o marce Mercedes-Benz. Projekt Stacja Mercedes, będący częścią realizacji ogłoszonej w lipcu 2013 strategii Mercedes-Benz 2020 (Best Customer Experience), został uznany przez miesięcznik Brief za najlepszy Projekt Komunikacji Marketingowej Roku 2013, otrzymał wyróżnienie dwutygodnika Gala („Sukces Roku”) oraz nominację do European Excellence Awards w kategorii motoryzacja. Elementem realizowanej od kilku lat polityki dążenia do poprawy efektywności i jakości sieci Mercedes-Benz była dalsza konsolidacja. I tak firma Mirosław Wróbel Sp. z o. o. przejęła w Zielonej Górze punkt od firmy Autoservice. Danuta i Ryszard Czach gruntownie wyremontowała swój obiekt Mercedes-Benz w Rzeszowie znacząco podnosząc jego standard i estetykę. Na Śląsku Mercedes-Benz Sosnowiec nabył istniejący obiekt konkurencji w Będzinie w celu zaadaptowania go na potrzeby serwisu Mercedes-Benz dla samochodów ciężarowych. Samochody osobowe, dostawcze i ciężarowe Mercedes-Benz: · nowy oddział Mirosław Wróbel Sp. z o.o. w Przylepie k. Zielonej Góry - sprzedaż i serwis samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych MB. · zakup przez Mercedes-Benz Sosnowiec sp. z o.o. stacji Iveco w Będzinie w celu adaptacji na potrzeby sprzedaży i serwisu samochodów ciężarowych · oddział Sobiesław Zasada Automotive Sp. z o.o. sp. k. oddział w Brzozie – rozszerzenie zakresu autoryzacji: serwis samochody dostawcze MB Nagrody 2013 · Firma Mirosław Wróbel, działająca we Wrocławiu, Opolu, Lubinie i Zielonej Górze otrzymała tytuł „Najlepsza duża grupa dealerska” w ramach 4. edycji polskich Nagród Rynku Dealerskiego. To nie koniec sukcesów - Michał Łuczak, prezes spółki, został uznany za Człowieka Roku Rynku Dealerskiego. Plany na 2014 W roku 2014 kluczowymi tematami dla sieci będzie prezentacja pełnej palety produktów NGCC (new generation compact cars) czyli kompaktowych samochodów osobowych, a także rozwój nowoczesnych form sprzedaży. Kontynuowane będą prace nad rozwojem kanałów sprzedaży i form kontaktu z klientem, jak Stacja Mercedes, czy dostępny od połowy lutego 2014 serwis „Mercedes-Benz connect me”„ oferujący długoterminowy wynajem samochodu Mercedes-Benz przez Internet. Będą to przykłady dalszych prac nad indywidualizacją kontaktów z klientami. Kontakt: Ewa Łabno-Falęcka Tel. +22 / 312 72 20 ewa.labno-falecka@daimler.com Firma Mercedes-Benz Polska powstała w 1996 r. Jest wyłącznym importerem samochodów osobowych, dostawczych i cieżarowych (i części zamiennych) marek Mercedes-Benz, smart, Maybach i Fuso Canter. W 2012 roku obroty spółki wyniosły prawie 2,5 mld zł, a sprzedaż - niemal 12.000 pojazdów. Od początku spółka inwestowała w siec logistyki i dystybucji. Powstało m.in. Europejskie Centrum Logistyczne w Ołtarzewie, zaopatrujace w części zamienne (poza Polską) także Ukrainę, Białoruś i Republiki Bałtyckie. Profesjonalna sieć sprzedaży i serwisu to ponad 50 punktów dealerskich i stacji obsługi na terenie całego kraju, w tym dwa salony firmowe: w Sosnowcu (wg International Service Check jeden z dówch najlepszych serwisów wszystkich marek w Europie) i Warszawie. Mercedes-Benz Polska zatrudnia ponad 200 osób w trzech lokalizacjach w Warszawie: w siedzibie spółki przy ul. Gottlieba Daimlera, w Europejskim Centrum Logistycznym, w Ołtarzewie k/Warszawy oraz w TruckStore w Annopolu. Firma jest mocno zaangażowana społecznie, współpracuje m.in. z PAH, ośrodkiem KARTA i WOŚP. Działa czynnie na rzecz podniesienia kwalifikacji młodej kadry technicznej tworząc „Klasy Patronackie Mercedes-Benz” w technikach samochodowych. Od 2000 współpracuje z GRSP, członek-założyciel „Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego”. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  10. Porsche Cayman S vs Porsche 911 S 50th Anniversary | Test | Drive | TopGear Polska
  11. Porsche 911 (991) vs Porsche Cayman S | Teaser | TopGear Polska
  12. Mercedes 300 SL Gullwing | TopGear Polska
  13. Dębica najsilniejszą polską marką opon Awans Dębicy w Rankingu Polskich Marek o największej wartości „Rzeczpospolitej” Dębica, 20 grudnia 2013 r. – Dębica jest 5-tą najczęściej wybieraną marką w Polsce i zajmuje 14-stą pozycję wśród najmocniejszych marek produktów niespożywczych oraz pierwszą wśród producentów opon w Polsce. W ogólnej klasyfikacji, marka Dębica zajęła 110. miejsce, jak wynika z opublikowanego przez dziennik „Rzeczpospolita” X Rankingu Polskich Marek. Na 60 ocenionych najsilniejszych marek, Dębica zajęła 18. pozycję pod względem świadomości marki, a więc awansowała o cztery pozycje wobec Rankingu za 2012 rok. Świadomość marki oznacza jej znajomość i pełni ważną rolę w procesie podejmowania decyzji o zakupie przez konsumentów. Marka Dębica zajęła również 14. miejsce pod względem wskaźnika referencji, który określa odsetek gotowości użytkowników marki do polecenia jej innym. „Mocna pozycja marki Dębica w rankingu dziennika Rzeczpospolita oznacza, że jest ona już od lat bardzo dobrze znana wśród Polaków i budzi zaufanie. Nasza marka zajmowała równie dobre miejsca w każdej z dotychczasowych edycji Rankingu Polskich Marek, co jest zasługą wysokiej jakości naszych opon, sprawdzonych i docenionych przez miliony kierowców” – powiedział Jacek Pryczek, Prezes Zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. W zestawieniu marek „Rzeczpospolitej” ocenie poddano 330 najcenniejszych polskich marek, których łączna wartość to niemal 60 mld zł. W rankingu 199 marek zyskało na wartości, w tym marka Dębica, podczas gdy 108 marek straciło. W Rankingu marka Dębica wyprzedziła tak uznane marki, jak m.in. Gazeta Wyborcza, Hortex, Śnieżka, Empik czy Wyborowa. W 2013 roku Firma Oponiarska Dębica S.A. znalazła się na 54. miejscu rankingu 100 najszybciej rozwijających się spółek giełdowych, prestiżowego magazynu ekonomicznego „Forbes”. Spółka otrzymała ogólną ocenę 5,14, tym samym wyprzedzając tak znane firmy, jak PZU, KGHM, Pekao, czy InterCars. Spółka otrzymała także wyróżnienie konsumentów. Opony marki Dębica zdobyły najwyższą liczbę wskazań w ogólnopolskim badaniu postaw i preferencji konsumenckich „Dobry Produkt 2012”. Badanie przeprowadziła Redakcja ‘Forum Biznesu’ - dodatku do ‘Dziennika Gazety Prawnej’. Firma Oponiarska Dębica S.A. otrzymała także w 2013 roku certyfikat Top Employers, przyznawany co roku przez międzynarodowy Instytut CRF tym firmom, które prowadzą najlepszą politykę personalną. Spółka została ponadto liderem eksportu w zestawieniu Największych Przedsiębiorstw Podkarpacia. W dorocznym Rankingu ,,Złotej Setki”, dębicki producent opon zdobył również wyróżnienia w kategoriach: zysk netto, udział eksportu w sprzedaży, wielkość zatrudnienia oraz najwyższa kapitalizacja giełdowa. To kolejny rok z rzędu, gdy wyróżnienie zostało przyznane Firmie Oponiarskiej Dębica S.A. Ponadto, Spółka zajęła 46. pozycję wśród 400 największych przedsiębiorstw w Polsce, które zostały wytypowane do Rankingu firm przemysłowych, który został przygotowany wspólnie przez wywiadownię gospodarczą Bisnode D&B Polska oraz tygodnik „Gazeta Finansowa”. Podstawowym kryterium zestawienia były przychody przedsiębiorstw osiągnięte w 2012 roku. Spółka uzyskała w 2012 roku przychody w wysokości ponad 2.1 mld zł, plasując się tym samym przed takimi firmami, jak np. Orlen Gaz Sp. z o.o., Grupa Azoty S.A., Mostostal Warszawa S.A., czy Stalprodukt S.A. Źródło: Dębica
  14. Volkswagen Group Polska z nowoczesnym centrum logistycznym Volkswagen Group Polska, oficjalny importer marek Volkswagen, Audi, Seat, ŠKODA, Porsche i Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce podpisał umowę dot. budowy nowoczesnego centrum logistycznego o powierzchni 30.000 mkw. Będzie to pod względem powierzchni druga inwestycja w Wielkopolsce i siódma w Polsce. Volkswagen Group Polska to dzisiaj największa grupa motoryzacyjna w Polsce, blisko co czwarty nowy samochód sprzedany w naszym kraju pochodzi z tej grupy*. „Cieszymy się niezmiernie z tej inwestycji. Nowe centrum logistyczne będzie większe od obecnej przestrzeni magazynowej o 6.000 mkw co gwarantuje nam zdecydowanie wyższą produktywność i znaczący wzrost efektywności procesu logistycznego” - powiedział Ralf Jochen Berckhan, Prezes Zarządu VW Group Polska. Nowe centrum logistyczne spowoduje również wzrost jakości świadczonych usług oraz możliwość ich poszerzenia. Stanislav Pekar, Dyrektor ds. Obsługi Posprzedażnej w VW Group Polska wyjaśnił: „Przygotowujemy się do wprowadzenia tzw. usługi SDD (Same Day Delivery) polegającej na realizacji zamówienia dealera w dniu, w którym ją zleca. Volkswagen Group Polska będzie tym samym prawdopodobnie pierwszą firmą w Polsce świadczącą tę usługę dla tak szerokiego grona odbiorców”. Piotr Cegieła, Dyrektor Logistyki w Volkswagen Group Polska podkreślił: „Nowy magazyn odznaczać się będzie wysokim stopniem automatyzacji w zakresie rozwiązań dla transportu wewnątrzmagazynowego oraz składowania. Wśród nowoczesnego wyposażenia wyróżnić możemy m.in. przenośniki rolkowe czy regały automatyczne. Nowa infrastruktura znacznie podwyższy komfort pracy, również w kontekście dostępnego zaplecza socjalnego. Budynek będzie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych”. Z myślą i w trosce o środowisko nowe centrum zostanie wybudowane w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologiczne gwarantujące m.in.: duży dopływ naturalnego oświetlenia dziennego (okna będą stanowić 4% powierzchni dachu i 13% powierzchni ścian**), zachowanie temperatury 17 st. C w obiekcie dzięki nowoczesnym rozwiązaniom izolacyjnym. Deweloper zobowiązany jest dostarczyć budynek zgodny z certyfikacją BREEAM świadczącą o najwyższych standardach ekologicznych. Umowa została podpisana z firmą Segro***, która specjalizuje się w budowie nowoczesnych centrów logistycznych na terenie całej Europy. „Z radością witamy VW Group Polska wśród naszych klientów w Poznaniu. Zgodnie z założeniem strategicznym SEGRO, oferujemy naszym Klientom powierzchnie w pełni dostosowane do indywidualnych potrzeb prowadzonej przez nich działalności” – powiedział Paweł Sapek, Dyrektor ds. Rozwoju SEGRO na Europę Centralną. W procesie wyboru lokalizacji oraz negocjacji warunków komercyjnych inwestycji VW Group Polska reprezentował Jones Lang LaSalle. „Jesteśmy przekonani, że nowe centrum dystrybucyjne w Poznaniu w najwyższym stopniu spełni zakładane funkcje operacyjne, a warunki umowy pozwolą na maksymalizację korzyści płynących z inwestycji” – powiedział Tomasz Mika, Dyrektor Działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych Jones Lang LaSalle w Polsce. Nowy obiekt zostanie wybudowany w miejscowości Komorniki, w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A2 łączącej Poznań ze Świeckiem, co pozwoli również w znaczący sposób obniżyć natężenie ruchu ciężarówek w centrum Poznania****. Uruchomienie inwestycji planowane jest na pierwszy kwartał 2015 roku. W przyszłości VW Group Polska planuje także rozbudowę nowego centrum logistycznego. * Liczba zarejestrowanych samochodów osobowych marek dostarczanych na rynek przez Volkswagen Group Polska w okresie od stycznia do listopada: Volkswagen: 23.597 szt., Audi: 5.010 szt., Seat: 1.640 szt., Skoda: 33.411 szt., Porsche: 389 szt. ** Standardem w Polsce są przeszklenia na poziomie 2% powierzchni dachu i 0% powierzchni ścian. *** SEGRO jest wiodącym Europejskim właścicielem-zarządcą oraz deweloperem nieruchomości przemysłowych, obsługującym ponad 1.600 klientów prowadzących działalność w różnych branżach przemysłu oraz skupionych w rożnych krajach. **** Obsługa magazynu przy ul. Krańcowej generuje roczny ruch na poziomie 7.500 ciężarówek. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. Firma Volvo Auto Polska została uznana za najbardziej pożądanego pracodawcę 2013 roku w kategorii Motoryzacja i Lotnictwo. Badanie powstało na podstawie odpowiedzi 3 tys. specjalistów i menadżerów z całej Polski. Nasza firma wywodzi się ze Szwecji, a więc z kraju, w którym firmy traktują pracowników w sposób partnerski. Przywiązujemy dużą wagę do wysokich standardów zarządzania oraz do stworzenia pracownikowi optymalnej atmosfery pracy. Zdobycie przez Volvo Auto Polska tytułu najbardziej pożądanego pracodawcy w kategorii Motoryzacja i Lotnictwo jest dla nas czytelnym potwierdzeniem, że udało nam się przenieść dobre, skandynawskie standardy na nasz rynek lokalny – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska. To już czwarta edycja badania przeprowadzonego przez firmę rekrutacyjną Antal International pod patronatem Business Centre Club. W ramach rankingu zbadano, jakie kryteria są obecnie dla pracowników kluczowe. Wśród najbardziej pożądanych elementów jest wielkość i prestiż firmy, satysfakcjonujące płace, stabilność zatrudnienia, a także styl zarządzania oraz innowacyjność. Najbardziej pożądanych pracodawców wybierano w 12 kategoriach. źródło: Volvo Polska
  16. Coś w stylu tej http://germancarsforsaleblog.com. Wiem, że takowa istnieje.
  17. źródło: pclab.pl więcej: Apple walczy o unieważnienie znaku handlowego Fresh24.pl :: PCLab.pl
  18. więcej -> Polska premiera nowej gamy Renault Trucks, park samochodowy w Polsce, ranking sprzedaży motocykli, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. [h=1]Jeep Grand Cherokee 2014 - reklama 2013 - oficjalny kanał Jeep Polska (HD)[/h] http://www.youtube.com/watch?v=jh6H0W_zFgs&list=TLtQFpr3NO60M
  20. Kopecky: „Polska to raj dla kierowców rajdowych” Załoga ŠKODA Motorsport w składzie Kopecký/Dresler zdominowała tegoroczne Rajdowe Mistrzostwa Europy. Już od najbliższego piątku na Rajdzie Polski czeka na nich jednak szczególne wyzwanie. Rajd Polski to jeden z najstarszych rajdów świata. Znany jest ze swojej wyjątkowej trudności. W tym roku rozgrywany jest już po raz siedemdziesiąty – jubileusz tak prestiżowego wydarzenia przyciągnął szczególnie okazałą listę zawodników. Do imprezy rozgrywanej jako runda Mistrzostw Europy, Mistrzostw Polski i Mistrzostw Litwy napłynęła rekordowa liczba 85 zgłoszeń – najwięcej spośród wszystkich rajdów, w których brała w tym sezonie udział załoga ŠKODY. W tym roku czeski duet pokazuje w Mistrzostwach Europy wprost perfekcyjną formę: modelem ŠKODA Fabia S2000 w sześciu startach, zanotował pięć wygranych i jedną drugą lokatę. Podczas Rajdu Polski będzie musiał jednak zmierzyć się ze szczególnie mocną konkurencją: wśród zawodników z aż dziewiętnastu krajów silną obsadą dysponują gospodarze – rywalizacja Kopecký’ego z dobrze znającymi tutejsze trasy Krzysztofem Hołowczycem i Michałem Kościuszko oraz Robertem Kubicą będzie stanowić jedną z największych atrakcji dla jak zawsze licznie przybywających na to wydarzenie kibiców. „Jeśli chodzi o liczbę widzów, Polska jest rajem dla rajdowców – dokładnie tak jak Czechy. Tu wiele ludzi naprawdę kocha ten sport. Szuter tu jest podchwytliwy, ale pokazaliśmy już na Azorach i w Rumunii, że mamy wszystko, czego potrzeba, by odnieść sukces” – mówi kierowca ŠKODA Motorsport, Jan Kopecký. Mimo silnej konkurencji załoga jest pewna swego i ma ku temu powody. Obecnie w klasyfikacji Mistrzostw Europy prowadzi z ogromną przewagą aż 109 punktów przed najbliższymi konkurentami. Jak sam kierowca przyznaje, dodatkowej pewności siebie dodała mu jego ostatnia wygrana w swojej ojczyźnie – w wielkim stylu tryumfował w Barum Czech Rally Zlín. 31-latek myślami jest już jednak na mazurskich oesach: już w dniach 13-15 września w wyjątkowo urodziwej scenerii 230 kilometrów dróg wokół Mikołajek, zostanie rozegranych trzynaście odcinków specjalnych. Mająca aż 112 lat doświadczenia w motorsporcie ŠKODA w Rajdzie Polski odnosiła już wiele sukcesów – nie dalej jak rok temu tryumfowała tu właśnie załoga czeskiego producenta Esapekka Lappi/Janne Ferm. Na mazurskich trasach zapowiada się więc wyjątkowo zaciekła i widowiskowa rywalizacja. Źródło: Volkswagen Group Polska
  21. więcej -> Polska edycja Top Gear Live już 21 września, ranking sprzedaży pojazdów, ranking samochodów osobowych, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  22. więcej -> Suzuki wspiera polską koszykówkę, sprzedaż nowych samochodów, najnowsze modele samochodów, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. W tym roku polski klub miłośników najpopularniejszego roadstera na świecie, Mazdy MX-5, świętuje 10-lecie swojego istnienia. Z tej okazji zorganizowany został zlot entuzjastów tego modelu, który odbędzie się już w najbliższą sobotę, 27 lipca, na torze w Miedzianej Górze. Mazda Motor Poland jest partnerem tego wydarzenia. Na zlot zgłosiło się 150 załóg. Obecność zadeklarowały również załogi z włoskiego klubu miłośników Mazdy MX-5. Szczegółowy program spotkania znajduje się na stronie: Aktualności W trakcie imprezy przewidziano mnóstwo atrakcji. Uczestnicy będą zgłębiać tajniki bezpiecznej jazdy oraz wezmą udział w próbach sportowych. Klubowicze, którzy nie mają ochoty na sportowe zmagania będą mogli podziwiać wystawę pamiątek klubowych, odbędzie się też aukcja na rzecz schroniska dla zwierząt w Zgierzu. Klub zrzesza ponad 3 tysiące fanów motoryzacji, osoby w różnym wieku i z różnych branż, które jeżdżą Mazdami MX-5 - nowymi lub kolekcjonerskimi. Wielu właścicieli pasjonuje się udoskonalaniem swoich aut, czerpiąc przyjemność z procesu projektowania i późniejszych sukcesów sportowych, inni zajmują się renowacją starszych egzemplarzy. "Łączy nas miłość do Mazdy MX-5 - samochodu kultowego, który świetnie sprawdza się jako samochód turystyczny, dając niesamowitą przyjemność z jazdy bez dachu, oraz jako auto sportowe. Wiele osób podkreśla, że atmosfera panująca w klubie jest wyjątkowa, chętnie biorą udział we wszystkich naszych aktywnościach i dlatego postanowiliśmy wspólnie uczcić nasz jubileusz." - mówi Michał Cybulski, jeden z włodarzy klubu. Członkowie klubu organizują zloty o charakterze turystycznym, wspólne wyjazdy wakacyjne, spotkania regionalne oraz zawody sportowe. Przez 10 lat odbyło się wiele zlotów i wyjazdów, m.in. do Szwajcarii, Austrii, Włoch, Francji, Chorwacji, Czarnogóry, Rumunii i Hiszpanii. Mazda MX-5 jest produkowana od 1989 r. i została wpisana jest do Księgi Rekordów Guinnessa jako najlepiej sprzedający się dwumiejscowy samochód sportowy w historii (ponad 900 000 Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce ul. Iłżecka 24, 02-135 Warszawa egzemplarzy). Zarówno w wersji z miękkim, jak i twardym dachem zapewnia wyjątkową przyjemność z jazdy. Pierwszy pomysł na ten samochód był tak dobry, że Mazda nigdy nie próbowała go zmienić: samochód miał być niedrogi w zakupie i użytkowaniu a jego niewielka masa i zasada Jinba Ittai (jedność kierowcy i samochodu) miały zapewnić mu znakomite prowadzenie. Mazda MX-5 ma wygląd klasycznego roadstera a idealny rozkład masy 50:50 i tylny napęd to gwarancja dynamicznej i ekscytującej jazdy. Mazda MX-5 zyskała popularność na wszystkich rynkach, na które została wprowadzona, i zachwyciła europejskich entuzjastów samochodów sportowych swoim pewnym zachowaniem na drodze i wyjątkowym charakterem. źródło: Mazda Motor Poland
  24. więcej -> Integracja sieci Neste z Shell Polska rozpoczęta, wiadomości ze świata motoryzacji, nowości na rynku samochodowym, CEPIK | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  25. BMW Group Polska notuje świetne rezultaty w pierwszych 6 miesiącach roku, potwierdzając pozycję lidera w motoryzacyjnym segmencie premium w Polsce. Warsaw. Do czerwca 2013 w Polsce zarejestrowano 3286 aut BMW oraz MINI. Wynik dla marki BMW wzrósł o 8%, osiągając poziom 2947 rejestracji, zaś MINI zanotowało ich 339. Rezultaty półroczne oraz plany BMW w zakresie nowych modeli wchodzących na rynek w drugiej połowie roku pozwalają z optymizmem przewidywać dalszy rozwój marki na lokalnym rynku. BMW po raz kolejny daje dowód zasłużonej pozycji lidera w obszarze aut i usług segmentu premium. W ciągu 6 miesięcy 2013 roku wiele modeli marki dominowało w swoich kategoriach: BMW serii 3, serii 5, serii 6, serii 7oraz BMW X3, X5 i X6, a także Z4. Model X3 pozostaje najpopularniejszym w gamie BMW, notując 743 rejestracje. Rodzina BMW serii 5 Limuzyna, Touring oraz GranTurismo lokuje się na drugim miejscu z 612 autami, co jest świetnym wynikiem dla auta tuż przed odświeżeniem. Także BMW serii 3 obecnej generacji pozostaje silnym liderem segmentu, a w czerwcu wzbogaciło się o nowy model GranTurismo, który posiada wszelkie cechy potrzebne do odniesienia sukcesu na polskim rynku. “BMW Group kształtuje przyszłość segment premium, co wyraźnie widać na przykładzie naszych wyników. Osiągnęliśmy rekordowe rezultaty globalnie, a w Polsce utrzymujemy pozycję lidera. Jestem przekonany, że dzięki już wprowadzonym oraz planowanym na drugą połowę roku nowym modelom – z rewolucyjnym BMW i3, pierwszym elektrycznym autem segmentu premium – idziemy ścieżką sukcesu” – komentuje Paul de Courtois, General Manager BMW Group Polska. BMW do końca roku wprowadzi jeszcze kilka oczekiwanych modeli. BMW serii 5 nadal cieszy się ogromną popularnością i pozycją jednej z najpopularniejszych limuzyn w segmencie. Nowa wersja, którą klienci już mogą zamawiać, zaoferuje jeszcze wyższy poziom technologii oraz wiele nowych rozwiązań. Dynamika, komfort, efektywność, estetyka i całe morze innowacji służących radości z jazdy - BMW serii 5 dysponuje wszystkim, czego potrzebuje najchętniej kupowany model klasy executive z górnej półki segmentu premium. Z początkiem października BMW przywita całkiem nową serię 4, której pierwszym reprezentantem będzie BMW serii 4 Coupe. Auto uosabia esencję piękna oraz dynamiki. Stylistyka stanowi zapowiedź sportowych osiągów na drodze oraz niezapomnianej radości z jazdy. Cyfra '"4" w nazwie modelu oznacza nie tylko całkowicie nową jakość, ale zwraca uwagę na dedykowany design nadwozia i uwypukla techniczne różnice w stosunku do siostrzanych modeli BMW serii 3. Nowa generacja BMW X5 wyjedzie na drogi w listopadzie. Także w tym przypadku dotychczasowe modele cieszą się niesłabnącym uznaniem i stanowią silną pozycję w portfolio marki. Trzecia generacja X5, prekursora segmentu aut Sports Activity Vehicle i globalnego lidera w klasie, znów wyznaczy nowe standardy pod względem stylizacji nadwozia, przestronności wnętrza, wszechstronności, wydajności oraz przyjemności z jazdy. Z kolei od połowie listopada miejskie ulice czeka rewolucja. Urodzony jako elektryczny BMW i3 wyjedzie na szlaki miejskiej dżungli. BMW i3 to pierwszy na świecie samochód segmentu premium zaprojektowany od podstaw z myślą o współpracy z elektrycznym układem napędowym. Rezultatem tego podejścia jest typowa dla BMW przyjemność z jazdy w najczystszej postaci, osiągana przy zerowej emisji spalin i wyzwalająca niezrównane emocje, jakich nie sposób doświadczyć w żadnym innym samochodzie elektrycznym. Podobnie, jak unikatowa architektura pojazdu - zbudowana w oparciu o architekturę LifeDrive oraz klatkę kabiny pasażerskiej wykonaną z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP) – także silnik elektryczny, system układów elektronicznych oraz akumulator litowo-jonowy o wysokim napięciu zostały opracowane i wyprodukowane niezależnie przez BMW Group w ramach programu BMW eDrive. Wszystko to sprawia, że typowa dla BMW czysta przyjemność z jazdy stanowi centralną część charakteru pierwszego elektrycznego pojazdu marki BMW i. Źródło: BMW Group
×