Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'polsce' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 304 wyników

  1. Wpisujcie miejsca gdzie można się legalnie pościgać samochodami? No i koszta ewentualnie z tym związane. Tylko niech to będą jakieś sprawdzone i bezpieczne miejscówki.
  2. Katowice dodają gazu! Największe motoryzacyjno-muzyczne show w Polsce już wkrótce! Tysiące samochodów, kobiety polskiego motosportu, motoryzacyjne gwiazdy, gaz, dym i ogrom emocji – Lotnisko Muchowiec już po raz IX zamieni się w ogromną motoryzacyjną arenę. Tegoroczna edycja Auto Partner Summer Cars Party zaskoczy wszystkich swoją formą, wydaniem i siłą… <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/9nv479ufz58" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/S-IqVgrNJGA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Summer Cars Party to wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz imprez motoryzacyjnych, których nie można przegapić. Katowice Lotnisko Sportowe Muchowiec 5-6 września 2015 roku stanie się motoryzacyjnym centrum Polski. Wyścigi, eliminacje, pokazy, motoryzacyjne perełki, spotkania z gwiazdami motosportu, kluby i firmy motoryzacyjne oraz potężna dawka rozrywki. Podczas tegorocznego Auto Partner Summer Cars Party powstanie największa i najpiękniejsza strefa Girls Power. To w niej będzie można spotkać najpopularniejsze, najszybsze i najbardziej wpływowe kobiety z polskiego świata motoryzacji. Uczestniczki rajdów, mistrzynie wyścigów motocyklowych, zawodniczki motocross, królowe kierownicy, na czele z jedyną w Polsce licencjonowaną drifterką Karoliną Pilarczyk – Polish Drift Girl. Podczas Auto Partner Summer Cars Party 2015 pokażą swoje umiejętności, zmierzą się w motopojedynkach i znajda czas dla swoich fanów. Tradycyjnie na Summer Cars Party powstaną również strefy tematyczne, które od lat cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Na miłośników motoryzacji będzie czekać szereg słynnych atrakcji oraz nowe, zaskakujące formy motoryzacyjnej rozrywki. Od kultowych wyścigów ¼ mili, driftu, części klubowo-zlotowej, strefy militarnej po wyczynowe pokazy FMX, tuningowe modyfikacje, ogromne ciężarówki w strefie Truck, zawody car audio i najpiękniejsze z najpiękniejszych motoryzacyjne perełki w strefie marzeń Dream Cars. Samochody, kobiety i muzyka to idealne połączenie. Strefa Summer Stage to muzyczne show z najlepszymi Djami w kraju: Taito, C-Bool, Fafaq, Mikro, Adam De Great, i wielu innych. Uczestnicy Auto Partner Summer Cars Party 2015 będą bawić się w rytm najgorętszych hitów. Auto Partner Summer Cars Party to rozrywka dla wszystkich - skoki na bungee, strefa wystawców, smaki z całego świata i wesołe miasteczko dla najmłodszych. Imprezę poprowadzą miłośnicy motoryzacji: weteran polskiego dziennikarstwa Irek Bieleninik i Aleksandra Kutz, prowadząca jeden z najpopularniejszych polskich programów motoryzacyjnych „Ola w trasie”.
  3. Atrakcyjny: dopracowana stylistyka nadwozia i wnętrza Dynamiczny: trzycylindrowy jednolitrowy silnik o mocy 75 KM Bezpieczny: technologie i funkcje typowe dla samochodów z wyższych segmentów Warszawa. Kompaktowy, ale przestronny, atrakcyjny, a nade wszystko rozsądny — tego właśnie mogą oczekiwać nabywcy nowego Opla KARLa. Ten mały samochód już pod koniec czerwca br. zadebiutuje w salonach sprzedaży Opla w Polsce. W cenie katalogowej od 35 990 zł (sugerowana cena detaliczna wersji Essentia z VAT w Polsce) klienci będą mogli nabyć pięciodrzwiowy samochód wyposażony w supernowoczesny trzycylindrowy silnik benzynowy 1.0 ECOTEC o mocy 55 kW/75 KM, charakteryzujący się wysoką kulturą pracy oraz sprawnością i współpracujący z pięciostopniową skrzynią biegów. W KARLu zastosowano opracowane przez firmę Opel rozwiązania zapewniające najwyższy komfort jazdy i najlepsze właściwości jezdne w tej klasie pojazdów. Wersja Essentia standardowo została wyposażona w system ABS, kontroli trakcji TCPlus, elektroniczny program stabilizacji ESPPlus oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (HSA), który zapobiega stoczeniu się pojazdu z pochyłości przy ruszaniu z miejsca. Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje również sześć poduszek powietrznych oraz system składania pedałów (PRS). Wersja Enjoy dostępna w cenie od 39 990 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce) wyposażona została dodatkowo, m.in., w manualną klimatyzację, radio ze złączem AUX-in, elektrycznie sterowane lusterka i szyby przednie oraz centralny zamek. Komfort prowadzenia zwiększa regulacja nachylenia kolumny kierownicy oraz regulowany fotel kierowcy. W mieście szczególnie przydatne mogą być, standardowe w wersji Enjoy, tempomat z ogranicznikiem prędkości, który dba o to, aby kierowca nie przekroczył dozwolonej szybkości, co jest niezwykle przydatne np. w strefach zamieszkania, gdzie obowiązuje ograniczenie do 30 km/h oraz Tryb City, dzięki któremu za pomocą jednego przycisku zwiększa się siła wspomagania, co ułatwia manewry w ciasnej przestrzeni. KARL opcjonalnie może być również wyposażony w system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo. Wykorzystując obraz z przednich kamer, system ostrzega kierowcę o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu za pomocą sygnału akustycznego oraz migającej żółtej diody w panelu wskaźników. Funkcja doświetlania zakrętów zintegrowana ze światłami przeciwmgielnymi poprawia bezpieczeństwo kierowcy oraz innych uczestników ruchu podczas pokonywania zakrętów. Systemy te będą standardowo oferowane w wariancie Cosmo, czyli najbogatszej wersji wyposażenia. KARLowi trudno także zarzucić cokolwiek pod względem komfortu. Opcjonalne podgrzewane przednie fotele i podgrzewana kierownica pokryta skórą zapewniają zimą przyjemne ciepło. Z kolei asystent parkowania zapobiega stłuczkom podczas parkowania, emitując sygnał ostrzegający przed przeszkodami w trakcie cofania. Podróż latem dodatkowo uprzyjemni (również opcjonalne) sterowane elektrycznie okno dachowe. KARL będzie wkrótce dostępny także z najnowszym systemem pokładowej łączności. Od jesieni 2015 roku samochód ten można będzie zamówić zarówno z systemem multimedialnym IntelliLink nowej generacji, jak i z systemem Opel OnStar — osobistym asystentem łączności i usług. Oba systemy czynią z KARLa najlepiej skomunikowany i najbardziej dbający o kierowcę samochód w jego segmencie. Informacja jest ważna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna oraz szczegółowe informacje na temat modelu KARL będą dostępne na stronie marki Opel oraz u Autoryzowanych Dystrybutorów źródło: General Motors
  4. Mercedes-Benz GLC od 173 500 zł - ceny w Polsce Warszawa. W salonach Mercedes-Benz można już zamawiać nowego SUV-a klasy średniej - GLC, który zastępuje model GLK. Bazowa odmiana 220 d 4MATIC z wysokoprężnym silnikiem o mocy 170 KM, 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC i stałym napędem na obie osie kosztuje 173 500 zł. Nieznacznie droższy jest benzynowy wariant 250 4MATIC, zasilany benzynową jednostką turbo o mocy 211 KM (175 000 zł). Dla jego nabywców przygotowano promocyjny pakiet wyposażenia, obejmujący system PARKTRONIC z aktywnym asystentem parkowania oraz inteligentne reflektory LED-owe w cenie 4899 zł - o 7408 zł taniej niż gdyby elementy te zamawiać osobno. W porównaniu z poprzednikiem Mercedes-Benz GLC reprezentuje znaczący postęp pod każdym względem. Model wyróżnia się wzorową dynamiką (Cd = 0,31), jego masa własna spadła o 80 kg, a zużycie paliwa - nawet o 19%. Zaprojektowana w duchu zmysłowej przejrzystości karoseria kryje przestronniejszą kabinę i większy bagażnik - przykładowo, szerokość wnętrza na wysokości bioder z przodu wzrosła o prawie 6 cm, z tyłu o około 3,5 cm, ilość miejsca na nogi z tyłu o blisko 6 cm, a objętość przestrzeni bagażowej w standardowym ustawieniu foteli z 470 do 550 l. Wyposażenie GLC obejmuje program trybów jazdy DYNAMIC SELECT, zmieniający charakter pracy poszczególnych podzespołów samochodu - od komfortowego przez terenowy do sportowego, oraz zaawansowane systemy wspomagające, w tym układ antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS oraz PRE-SAFE Brake, który wykrywa przechodniów i pojazdy stacjonarne i może wyhamować samochód z prędkości 50 km/h. Na życzenie dostępne jest m.in. inteligentne oświetlenie LED-owe, rozpylacz zapachów z jonizatorem powietrza AIR BALANCE, wyświetlacz typu head-up czy pierwsze w klasie zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL z funkcją obniżenia tylnej części auta w celu ułatwienia załadunku lub rozładunku. Mercedes-Benz GLC będzie oferowany z kilkoma pakietami stylizacji nadwozia i wnętrza, w tym eleganckim EXCLUSIVE, sportowym AMG oraz uterenowionym OFF-ROAD. Ten ostatni wyróżnia się zwiększonym o 20 mm prześwitem oraz specjalnie wyprofilowanymi zderzakami, poprawiającymi własności terenowe pojazdu. W chwili premiery GLC będzie dostępny w trzech wersjach napędowych: dwóch wysokoprężnych i jednej benzynowej. Każda z nich jest seryjnie wyposażona w permanentny napęd na cztery koła 4MATIC, który bazowo rozdziela moment obrotowy w stosunku 45:55, oraz 9-stopniową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC. Oto cennik modelu w skrócie: GLC 250 4MATIC (2.0 turbobenz., 211 KM, 350 Nm): 175 000 zł GLC 220 d 4MATIC (2.1 biturbodiesel, 170 KM, 400 Nm): 173 500 zł GLC 250 d 4MATIC (2.1 biturbodiesel, 204 KM, 500 Nm): 208 500 zł Pierwsze egzemplarze GLC dotrą do dealerów Mercedes-Benz we wrześniu br. Źródło: Mercedes Benz Polska
  5. Mercedes-Benz liderem segmentu aut premium w Polsce W maju zarejestrowano w Polsce 772 nowe osobowe Mercedesy (+24,3%), od stycznia - 3652 (+27,2%), co daje producentowi tytuł najsilniejszej marki samochodów premium na rynku Na świecie Mercedes-Benz dostarczył w maju 151 135 aut (+12,8%) Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Mercedes-Benz, zapowiada premierę kolejnego nowego modelu - GLC Silne wzrosty w regionie NAFTA (USA: +11,1%) i w Azji (Chiny: +19,8%), rekordowa sprzedaż w Europie (+10,5%) Rekordowe wyniki modeli kompaktowych (+22,3%) i SUV-ów (+18,7%), imponujący wzrost sprzedaży Klasy C (+59,5%) Po pierwszych 5 miesiącach br. Mercedes-Benz pozostaje najchętniej wybieraną marką samochodów premium w Polsce. Nie inaczej było w samym maju - Polacy zarejestrowali wówczas 772 nowe osobowe Mercedesy, o ponad 24% więcej niż w analogicznym miesiącu ub.r. W ujęciu globalnym auta spod znaku trójramiennej gwiazdy po raz kolejny zanotowały dwucyfrowy wzrost popularności. W maju dostarczono łącznie 151 135 sztuk (+12,8%), a od stycznia - 728 809 (+13,6%). Ofensywa modelowa Mercedes-Benz przynosi rezultaty na całym świecie, również w Polsce. W okresie od stycznia do maja producent ze Stuttgartu był najchętniej wybieraną marką samochodów premium w naszym kraju, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Od początku roku dostarczył polskim klientom 3652 aut osobowych, o 27,2% więcej niż przed rokiem, i jako jedyna wiodąca marka premium odnotował wzrost liczby rejestracji. Tylko w maju zarejestrowano w Polsce 772 nowe Mercedesy, o 24,1% więcej niż w analogicznym miesiącu 2014 roku. Samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy pozostają liderami sprzedaży w kluczowych segmentach rynku - dotyczy to między innymi Klasy B, Klasy C, CLA, CLS-a oraz Klasy S. Podobnie jak na całym świecie, najpopularniejszym modelem Mercedesa w Polsce jest Klasa C, która od początku roku znalazła 449 nabywców (120 w maju). Niezmiennie doskonałe wyniki notuje Klasa S: od stycznia wybrało ją 310 klientów (79 w maju), ponad pięciokrotnie więcej niż dwóch jej głównych rywali razem wziętych. Dynamicznie rośnie sprzedaż kompaktowego SUV-a GLA. Od stycznia na polskie drogie wyjechało 417 egzemplarzy modelu, z czego 90 przypada na maj - to rekordowy wynik w segmencie. Na uznanie zasługuje również wysoka popularność Klasy V (189 aut od początku roku, 42 w maju). W Europie Mercedes-Benz od stycznia do maja sprzedał więcej samochodów niż kiedykolwiek w porównywalnym okresie (316 324 szt., +10,%). Także wyniki majowe przekroczyły zeszłoroczne wyniki (65 056 egz.). Producent zanotował wzrosty liczby dostaw m.in. w Wielkiej Brytanii (+11,6%), Szwecji (+15,7%) i Portugalii (+30,9%), a także w Niemczech, gdzie wydano 65 056 samochodów (+2,1%). Tradycyjnie, Mercedes-Benz uzyskał na rodzimym rynku tytuł najchętniej wybieranej marki premium. W USA sprzedaż aut spod znaku trójramiennej gwiazdy zwiększyła się w maju o 11,1%, do 34 488 szt. Jeszcze większy wzrost liczby dostaw zaobserwowano w Chinach (+19,8%, 27 562 egz.) oraz w Japonii (+40,6%, 4300 pojazdów). Nieprzerwanie rośnie popyt na kompaktowe Mercedesy - w ubiegłym miesiącu dostarczono je w rekordowej liczbie 46 363 szt.(+22,3%). Zarówno modele CLA, jak i GLE osiągnęły najwyższe wyniki w historii. Światowa sprzedaż Klasy C w wersjach sedan i kombi wzrosła w maju o 59,5%, do 33 016 aut. W ciągu minionych 5 miesięcy klienci nabyli już 178 875 egzemplarzy modelu (+57,3%). Tym samym, licząc od 1982 roku, przekroczono już poziom 8 mln dostarczonych samochodów z rodziny 190 oraz Klasy C sedan i kombi (typoszereg W 201-205). Klasa S jest niezmiennie najbardziej cenioną luksusową limuzyną na świecie. W maju na jej zakup zdecydowało się 8550 nabywców - najwięcej z Chin oraz USA. Wzrasta także sprzedaż SUV-ów z gwiazdą - w maju o 18,7%, do 41 210 szt. W czerwcu zadebiutuje następca modelu GLK, zgodnie z nową nomenklaturą nazwany GLC. Mimo to GLK nadal cieszy się dużym wzięciem - w okresie od stycznia do maja br. zanotował rekordową popularność na rynkach niemieckim i chińskim. "Chcemy, aby model GLC - który zaprezentujemy w Niemczech już za kilka dni - kontynuował historię naszego sukcesu" - mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing osobowych Mercedesów. "Jego poprzednik, GLK, to dziś nasz najpopularniejszy SUV". Zdecydowanie przybywa nabywców nowych smartów: fortwo i forfour. W maju sprzedaż obu modeli zwiększyła się o 45,5%, a na kluczowych rynkach - w Niemczech i we Włoszech - o ponad 50%. Źródło: Mercedes Benz Polska
  6. Mercedes-Benz najsilniejszą marką premium w Polsce Warszawa. Od początku br. zarejestrowano w Polsce 2880 nowych osobowych Mercedesów, o 27,9% więcej niż przed rokiem. Producent spod znaku trójramiennej gwiazdy był w tym okresie najchętniej wybieraną marką aut premium w naszym kraju. Także na rynku światowym Mercedes-Benz bije rekordy sprzedaży: w kwietniu dostarczył 148 072 samochody (+11,3%). Ofensywa modelowa Mercedes-Benz przynosi wymierne efekty. W ciągu minionych czterech miesięcy marka miała 2,4-proc. udział w polskim rynku (I-IV 2014 r.: 1,79%), a liczba jej rejestracji wzrosła o 27,9%, do 2880 sztuk. Mercedesy były w tym okresie najchętniej wybieranymi samochodami premium zarówno wśród firm, jak i klientów indywidualnych (źródło: PZPM). „Drugi kwartał zaczęliśmy od dwucyfrowego wzrostu” – skomentował światowe wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów. „W dalszej części roku zamierzamy utrzymać wysokie tempo i wprowadzić na rynek szereg nowości, w tym cztery nowe lub odnowione SUV-y. Ich gama będzie się zresztą sukcesywnie powiększać. Niedawno zaprezentowaliśmy w Szanghaju koncepcyjny model GLC Coupe – jego produkcyjna wersja trafi do sprzedaży w przyszłym roku”. W Europie od początku roku przekazano klientom 251 268 aut (+12,0%), w tym 83 339 w Niemczech (+3,6%). Wyraźne wzrosty liczby dostaw odnotowano m.in. w Wielkiej Brytanii (+19,1%), Hiszpanii (+33,4%), Portugalii (+32,5%) i Szwecji (+19,7%). W regionie NAFTA Mercedes-Benz po raz kolejny odnotował rekordowe wyniki sprzedaży. W USA pozostaje najchętniej wybieraną marką aut premium – w kwietniu dostarczono tam 29 188 nowych samochodów (+12,8%). Sprzedaż w Azji wzrosła w ubiegłym miesiącu o 23,3%, do rekordowych 45 034 sztuk – z czego 27 069 przypada na Chiny (+20,6%), gdzie właśnie uruchomiono produkcję modelu GLA. W Japonii (+37,5%) i Australii (+16,2%) Mercedes-Benz pozostaje liderem sprzedaży wśród producentów samochodów premium. Istotny wkład w sukces trójramiennej gwiazdy mają modele kompaktowe – w kwietniu wybrało je łącznie 45 016 klientów (+22,9%). Najnowszy z nich, CLA Shooting Brake, w pierwszym miesiącu od debiutu zanotował doskonałe wyniki. Niesłabnącą popularnością cieszy się Klasa C: liczba dostaw sedana i kombi wzrosła o 53,8%, do 32 809 egzemplarzy. To obecnie najpopularniejszy model w gamie Mercedes-Benz. Najczęściej wybierana luksusowa limuzyna na świecie – Klasa S – w kwietniu pobiła kolejny rekord sprzedaży (8736 sztuk, +6,4%). Od początku roku model znalazł już 34 585 nabywców. Na całym świecie trwa boom na SUV-y spod znaku trójramiennej gwiazdy – od stycznia do kwietnia w ręce klientów przekazano 147 708 takich aut, o blisko jedną trzecią więcej niż przed rokiem (+29,4%). Nowe rekordy pobiły Klasa G oraz GLK. Nowe smarty przypadły do gustu szczególnie nabywcom z Niemiec i Włoch, gdzie sprzedaż obu modeli wzrosła w kwietniu o ponad 50% (na całym świecie: +30,5%). Źródło: Mercedes Benz Polska
  7. Rapid najczęściej wybieranym przez Klientów indywidualnych kompaktem w Polsce Kolejny model ŠKODY dołącza do grona rynkowych liderów: w pierwszym kwartale 2015 roku według danych CEPiK Rapid był numerem 1 w wyjątkowo konkurencyjnym segmencie aut kompaktowych wśród Klientów indywidualnych. W styczniu bieżącego roku model Rapid przebojem przebił się na pierwsze miejsce tabeli rejestracji nowych samochodów przez Klientów indywidualnych w swoim segmencie. Świetne wyniki notowane przez wszystkie trzy pierwsze miesiące roku zebrały się na doskonały rezultat 1 333 egzemplarzy sprzedanych polskim nabywcom w pierwszym kwartale. Zainteresowanie modelem nieustannie wzrasta: w każdym z miesięcy osiągnięto znaczną poprawę wobec wyniku z analogicznego okresu przed rokiem, w zestawieniu kwartalnym sumując się na rezultat lepszy aż o 21% od tego z pierwszego kwartału roku 2014 i blisko o 1/5 lepszy od kolejnego rynkowego konkurenta w zestawieniu. ŠKODA Rapid zadebiutowała w 2012 roku jako zupełnie nowy model pozycjonowany pomiędzy Fabią a Octavią. Szybko zdobyła sobie zainteresowanie polskich Klientów, przekonując połączeniem kompaktowych wymiarów i atrakcyjną ceną samochodu miejskiego z ponadprzeciętną przestronnością i komfortem znanym z większych modeli. Początkowo oferowana jako reprezentacyjny liftback, ŠKODA Rapid została wkrótce poszerzona o wyjątkowo pojemną wersję Spaceback – pierwszy hatchback ŠKODY w tym segmencie, jednak tradycyjnie dla marki wyróżniający się wśród konkurencji pojemnością bagażnika. Wielki sukces modelu zarówno w światowym, jak i krajowym wymiarze, przyniósł bardzo korzystny stosunek ceny do jakości produktu. Model Rapid na polskim rynku oferowany jest w promocyjnych wersjach MAX z powiększonym wyposażeniem, przy cenie zaczynającej się już od 44 500 zł lub tylko 414 zł miesięcznie w Kredycie Niskich Rat. Atrakcyjność zakupu zwiększają upusty sięgające aż 4 700 zł oraz fabryczna instalacja LPG dostępna w promocyjnej cenie 2 600 zł. Model Rapid potrafi odpowiadać na zróżnicowane oczekiwania Klientów dzięki wersjom specjalnym: oszczędnej GreenLine, sportowej Monte Carlo oraz stylowej Style Plus. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Na początku roku SKODA kontynuuje ekspansję w Polsce i na świecie ŠKODA nie ustaje w rozwoju: Czesi witają rok z kolejnymi rekordami sprzedaży. W lutym dostarczono do Klientów na całym świecie aż 76 000 samochodów – o 8,3% więcej niż w tym samym miesiącu rok temu. Ponad 3 000 z nich trafiło do Polski, co umacnia ŠKODĘ na pozycji zdecydowanego lidera naszego rynku. Po wyjątkowo udanym roku 2014, w 2015 ŠKODA nie przerywa pasma sukcesów. Czeska marka zanotowała swój najlepszy wynik za luty w całej historii, na wielu rynkach osiągając imponujące wzrosty. Szczególnie znaczący rozwój sprzedaży zanotowano w Europie Centralnej, gdzie wynik poprawiono aż o 12,4% wobec lutego 2014. Marka kontynuuje swoją ekspansję w równie imponującym stopniu na całym świecie: wzrosty zanotowano wszędzie, od Szwajcarii i Włochy przez Egipt i Turcję aż po Australię, podczas gdy największy odbiorca ŠKODY na świecie, Chiny, w porównaniu do lutego zeszłego roku zwiększył rezultat sprzedażowy o całe 24% do 17 700 egzemplarzy. „ŠKODA doskonale weszła w rok 2015 rysując perspektywy na poprawienie rekordowych wyników minionego roku. Pierwsze dwa miesiące potwierdziły bardzo dobrą kondycję marki” – powiedział Werner Eichhorn, Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu. Obok ciągle rosnącego popytu na znane już bestsellery marki jak Octavia, Rapid czy Yeti, zasługę za wzrost sprzedaży należy przypisać także nowej generacji modelu Fabia, która przebojem wdarła się na światowy rynek. Obecna już na rynku w wersji hatchback i kombi poprawiła swój wynik w Europie Środkowej o blisko 1/3. Marka nie ustaje w ofensywie - już w czerwcu na rynku zadebiutuje nowa generacja flagowego modelu Superb, będącego najpełniejszą emanacją nowej formy modeli ŠKODY: charakteryzujących się emocjonującą i odważną stylistyką, wysokim komfortem oraz najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi w służbie osiągów, bezpieczeństwa i niskich kosztów eksploatacji. Jako numer 1 w Polsce ŠKODA utrzymuje swoją bardzo silną pozycję, kontrolując aż 13,4% całego krajowego rynku nowych samochodów osobowych. Z wynikiem 3 804 samochodów zarejestrowanych w lutym (dane według CEPiK) utrzymuje przewagę nad konkurencją, notując co najmniej o 1/5 lepsze rezultaty od konkurentów. ŠKODA posiada silną pozycję zarówno wśród Klientów indywidualnych, jak i flotowych. Obok niezmiennie bardzo dużego zainteresowania ze strony tych drugich, czeskie samochody są bardzo chętnie kupowane przez Polaków także prywatnie. Doskonały wynik ŠKODY w Polsce to zasługa bardzo silnej pozycji rynkowej wielu modeli marki, zajmujących czołowe miejsca w swoich segmentach. Niezmiennie ŠKODA Octavia i Superb pozostają liderami w swoich segmentach. W wynikach rejestracji świetnie wypada też ŠKODA Rapid, która na drugiej pozycji w segmencie odnotowała ponad 20% wzrostu liczby rejestracji w miesiącach styczeń–luty, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Opel zwiększa sprzedaż o ponad 24% od początku roku Corsa najchętniej wybieranym modelem przez klientów indywidualnych Świetne wyniki samochodów dostawczych Opla Warszawa. W lutym sprzedaż Opla na polskim rynku wyniosła 2 523[1] samochody osobowe i dostawcze do 3,5t, co daje 16,5% wzrostu w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej – 2 165 sztuk. Łączna sprzedaż Opla w tym roku wyniosła 5 509 samochodów, czyli o ponad 24% więcej niż w pierwszych dwóch miesiącach zeszłego roku. „Luty to dla Opla kolejny bardzo dobry miesiąc. Pomimo że rynek samochodów osobowych i dostawczych skurczył się o 10 procent w porównaniu z lutym 2014 roku, Opel znacznie poprawił swoje wyniki.” – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. „Dzięki zwiększeniu sprzedaży o ponad 1 000 samochodów, po pierwszych dwóch miesiącach tego roku, Opel pozostaje liderem polskiego rynku pod względem wzrostu wolumenu” – dodaje Mieczkowski. Sprzedaż samochodów osobowych niemieckiej marki w styczniu i lutym rosła znacznie powyżej rynku, dzięki temu Opel zwiększył udział z 6,85% uzyskanych w zeszłym roku do 9,02%, czyli o 2.17 punktu procentowego. Łącznie po pierwszych dwóch miesiącach roku sprzedaż samochodów osobowych Opla wyniosła 5 236 samochodów, czyli o prawie 24% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, zakończonym wynikiem na poziomie 4 229 sztuk. Liderem sprzedaży marki w pierwszych dwóch miesiącach roku jest, najczęściej wybierany przez klientów indywidualnych model na polskim rynku, Opel Corsa, którego sprzedaż wyniosła 1 933 sztuki. Tuż za nią uplasowała się Astra z wynikiem 1 451 egzemplarzy, trzecie miejsce na podium przypadło modelowi Mokka – 825 sztuk. Kompaktowy SUV Opla stał się nowym bestsellerem marki, jego sprzedaż w pierwszych dwóch miesiącach 2015 roku podwoiła się w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Luty był także kolejnym miesiącem wzrostów sprzedaży samochodów dostawczych Opla. Sprzedaż marki w tym miesiącu zwiększyła się o 59% w porównaniu do zeszłego roku. Łącznie od początku tego roku Opel sprzedał aż 32,5% samochodów dostawczych więcej niż w roku 2014. Liderem wzrostu jest Movano, którego sprzedaż w 2015 roku zwiększyła się dwukrotnie. [1] Dane wg PZPM na podstawie CEP źródło: General Motors
  10. Jeszcze tylko miesiąc do największego motoryzacyjnego święta w Polsce - Motor Show 2015. 9-12 kwietnia zapowiada się niezwykle imponująco. Poza licznymi premierami samochodowych marek, które zaprezentują liderzy branży, salon samochodowy Motor Show to doskonała okazja dotarcia do szerokiego grona publiczności, wymiana cennych doświadczeń i nawiązanie kontaktów biznesowych. Pasjonaci motoryzacji mogą być pewni, że tegoroczna edycja przejdzie do historii, jako jedyna w swoim rodzaju, zarówno pod względem pokazów, jak i wydarzeń towarzyszących. Dla podtrzymania dreszczu emocji, nie zdradzamy jeszcze co zaprezentują wystawcy, ale potwierdzamy obecność przedstawicieli światowych marek, które już zadeklarowały swoją obecność: Aixam, Alfa Romeo, Aston Martin, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Hyundai, Jaguar, Jeep, KIA, Lancia, Land Rover, Lexus, Maserati, Mazda, Mercedes Benz, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Rolls Royce, Toyota i Volkswagen Group.Na prezentację premier przyjdzie czas niebawem. Tymczasem zdradzamy, jakie dodatkowe atrakcjeczekają nazwiedzających tereny targowe, a te zapowiadają się arcyciekawie. Motor Show Truck Wybory najładniejszego tuningowanego Trucka. wyłonionego wśród wystawców targów Moto Show Truck to spotkanie przewoźników drogowych i przedstawicieli stowarzyszeń transportowych z całej Polski, dealerów oferujących pojazdy użytkowe oraz wszystkich podmiotów z "wagi ciężkiej" w transporcie. Udział w Motor Show Truck to wyjątkowa okazja do zaprezentowania oferty swojej firmy, wszystkim chętnym zapewniamy szereg miejsc wystawowych. Organizator:V8 Team, Biznes Motoryzacyjny Polska oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie.Kiedy: 9-12 kwietnia 2015 r., pawilon nr 4 Pin up Girls Ogólnopolski konkurs dla kobiet, które kochają motoryzację i amerykański styl lat 50-tych.Pin up to kobiecy symbol motoryzacji - inteligentnej, pięknej, zbuntowanej i samodzielnej kobiety. Każda z Pań, która utożsamia się z tym stylem, podczas targów Motor Show dzięki staraniom organizatora konkursu będzie mogła przez chwilę, poczuć się niczym Marilyn Monroe czy Thelma i Louise. Organizator:V8 Team, Biznes Motoryzacyjny Polska oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie.Kiedy: 10-12 kwietnia 2015 r. Hall of Fame To pierwsza w historii Motor Show Hala Sław. To miejsce, w którym samochodowi maniacy z całej Polski, zaprezentują nietuzinkowe wizje pojazdów. Samochody nie do poznania, po licznych modyfikacjach wizualnych i mechanicznych, tysiące wattów oraz elitarne pomiary decybeli dB Street Battle///ECO CARS Challenge oraz międzynarodowe rozgrywki dB Drag Racing – to wszystko tylko w Hall of Fame! W Hali Sławy może wystawić się każdy kto przejdzie pozytywną selekcję. Odwiedzić może każdy, kto kupi bilet. Najlepiej już teraz, za pośrednictwem Ticketpro. Organizator:Stowarzyszenie Motoryzacyjne Black Drivers Club oraz firmę DemocarKiedy:10-12 kwietnia 2015 r. VI Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników To sprawdzian wiedzy i umiejętności dla Młodych Mechaników, adeptów szkół o profilu samochodowym. Start w Mistrzostwach, to nie tylko sprawdzenie swoich umiejętności, promocja szkoły, ale także uznanie w oczach przyszłych pracodawców. Finał Mistrzostw w kategorii Młody Mechanik jest integralna częścią targów Motor Show. Przewidujemy, że podczas kwietniowego finału padnie kolejny rekord i liczba zgłoszonych zespołów szkolnych przekroczy wynik z roku 2014.Patron wydarzenia: Włodzimierz Zientarski Organizator:V8 Team, Międzynarodowe Targi PoznańskieKiedy:10-12 kwietnia 2015 r. 21. Ogólnopolski Turniej Wiedzy Samochodowej Skierowany jest do uczniów szkół samochodowych, dla których posługiwanie się nowoczesnymi urządzeniami diagnostyczno-kontrolnymi to pestka, a znajomość budowy i zasady działania poszczególnych podzespołów pojazdu to bułka z masłem. Patron wydarzenia: Jakub Bielak Organizator: Zespół Szkół Samochodowych w Gdańsku, miesięcznik „Nowoczesny Warsztat”, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Stowarzyszenie Techniki Motoryzacyjnej, Politechnika Poznańska.Kiedy:10 kwietnia 2015 r. Gdzie? Międzynarodowe Targi Poznańskie ul. Głogowska 14, 60-734 Poznań Kiedy? 10 – 12 kwietnia – WSTĘP DLA PUBLICZNOŚCI 9 kwietnia – PRESS DAY Godziny otwarcia 10.00 – 18.00
  11. Mercedes-Benz najchętniej wybieraną marką aut premium w Polsce Mercedes-Benz zaczął 2015 rok z rekordem sprzedaży w Polsce i na świecie Najlepszy początek roku w historii Mercedes-Benz: w styczniu sprzedano 125 865 samochodów (+13,6%) Wzrost sprzedaży jednostkowej na wszystkich głównych rynkach, rekordy sprzedaży na dwóch największych rynkach – w USA (+8,9%) i w Chinach (+14,5%), silny wzrost w Niemczech (+11,4%) Ponad 50-procentowy wzrost liczby dostaw Klasy C w wersjach sedan i kombi względem wyników sprzed roku Sprzedaż smarta wzrosła o blisko 30% r/r Stuttgart/Warszawa. Mercedes-Benz kontynuuje zeszłoroczne sukcesy – styczeń 2015 roku firma zakończyła rekordowym wynikiem 125 865 sprzedanych samochodów. To o 13,6% więcej niż przed rokiem. W Polsce marka spod znaku trójramiennej gwiazdy była w ubiegłym miesiącu najchętniej wybieranym producentem aut premium. „Właśnie zaczęliśmy w Mercedes-Benz rok SUV-ów – ich sprzedaż wzrosła o 37 proc.” – powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing oddziału Mercedes-Benz Cars. „W 2015 roku będziemy utrzymywać zeszłoroczne tempo dzięki nowym produktom we wszystkich segmentach – od luksusowego Mercedesa-Maybacha S 600 aż do miejskich smartów fortwo i forfour, bardzo popularnych wśród klientów. Dość wspomnieć, że w minionym miesiącu sprzedaż nowych modeli smarta wzrosła rok do roku o blisko 30 procent”. Styczniowe wyniki Mercedes-Benz w Polsce W styczniu 2015 roku w naszym kraju zarejestrowano 516 nowych, osobowych Mercedesów – o 38,3% więcej niż w analogicznym miesiącu przed rokiem (źródło: PZPM). Marka ze Stuttgartu osiągnęła największy wzrost liczby rejestracji spośród „20” najpopularniejszych producentów samochodów w Polsce i zapewniła sobie pierwsze miejsce wśród marek aut premium. Styczniowe wyniki Mercedes-Benz na świecie Na europejskim rynku Mercedes-Benz nieprzerwanie się rozwija – w styczniu sprzedano tu 47 693 samochody (+14,5%). Szczególnie wysokie wskaźniki wzrostu odnotowano w Wielkiej Brytanii (+20,4%), we Włoszech (+16,3%), w Hiszpanii (+47,4%) oraz we Francji (+22,1%). Na wymagającym rynku niemieckim sprzedaż wzrosła o 11,4%, do 15 503 sztuk, a wraz z nią wzrósł udział w rynku. Mercedes-Benz jest tam niezmiennie liderem wśród marek aut premium. W USA i Chinach, na dwóch głównych rynkach producenta ze Stuttgartu, na zakup nowego Mercedesa zdecydowała się rekordowa liczba klientów – odpowiednio, 24 619 (+8,9%) oraz 28 080 (+14,5%). Styczniowe wyniki Mercedes-Benz: poszczególne modele Kompaktowe samochody Mercedes-Benz – Klasy A, B, CLA oraz GLA – cieszą się niesłabnącą popularnością. W styczniu ich sprzedaż wzrosła o 24%, do 33 719 egzemplarzy. Już w marcu ofertę wzmocni piąty kompaktowy model – CLA Shooting Brake. Znaczący sukces odniosła Klasa C w wersjach sedan i kombi – liczba dostaw modelu wzrosła rok do roku o ponad 50 proc., do 31 959 sztuk. Nie słabnie również popyt na Klasę S. Wynik 8111 dostarczonych aut (+9,2%) kolejny miesiąc z rzędu zapewnił jej tytuł najlepiej sprzedającej się limuzyny na świecie. Rośnie także popularność aut z rodziny SUV-ów – w ubiegłym miesiącu aż o 37 proc. Klasy GLK, GL oraz G ustanowiły nowe rekordy sprzedaży. Zaprezentowane w listopadzie ubiegłego roku smarty nowej generacji spotkały się ze znakomitym odbiorem klientów. W styczniu sprzedaż jednostkowa modeli fortwo i forfour wzrosła o 29,9%, do 8457 samochodów. Źródło: Mercedes Benz Polska
  12. Najmocniejszy w Polsce Mercedes E63 AMG z kompresorem <o:p></o:p>Kolejny, niesamowity projekt, jaki przygotowaliśmy to mocarne kombi Mercedes E63 AMG, w którym pod maską zagościł zestaw kompresora. Auto wcześniej zostało poddane tuningowi firmy Brabus obejmującemu układ wydechowy cat-back i aluminiowe felgi. My jednak skupiliśmy się na potężnym silniku V8 oraz układzie napędowym.<o:p></o:p>Wspaniała V-ósemka AMG ma w sobie ogromny potencjał, a żeby w pełni go wydobyć zastosowaliśmy kompresor Kleemann. Zestaw ten jest dedykowany dla silników M156, każda część od najmniejszej śruby aż do komory kompresora została specjalnie zaprojektowana i wykonana na maszynach CNC. Sprężarka w zestawie Kleemann to Magnuson TVS2300 charakteryzująca się liniowym przebiegiem sprawności, niskimi stratami oraz relatywnie niską temperaturą pracy. Kompresor jest chłodzony cieczą z osobnego układu wyposażonego także w intercooler. Aby wydobyć maksymalne możliwości tego kompresora musieliśmy wprowadzić zmiany w układzie wydechowym. Fabryczne kolektory wydechowe AMG zastąpiliśmy kolektorami Kleemann, które na obydwu rzędach cylindrów łączą się bezpośrednio 4 w 1. Pierwsze odpalenie tej bestii było niczym próba atomowa na pustyniach stanu Nevada. Ryk, który wydobywa się z układu wydechowego przy rozruchu silnika bardziej przypomina samochody wyścigowe DTM niż auto drogowe. Dźwięk tego silnika pod pełnym obciążeniem wzbudza grozę, przekonaliśmy się o tym dobitnie podczas pomiarów na hamowni. Okiełznanie tego potwora na hamowni było nie lada wyzwaniem, napęd na tylną oś i ogromna moc to połączenie, które wcale nie ułatwia pracy. Kiedy jednak udało się dokonać właściwego pomiaru, wyniki przyjęliśmy z ogromną satysfakcją: moc maksymalna 705 KM i moment obrotowy 880 Nm to wartości, które rzucają na kolana. Dla poprawy możliwości przeniesienia tej potężnej mocy na drogę fabryczny mechanizm różnicowy zastąpiliśmy szperą Kleemann zaprojektowaną specjalnie dla E63 AMG. To potężne kombi przy włączonych elektronicznych asystentach jazdy potrafi być ułożone i przyjazne, jednak po wyłączeniu tych systemów zmienia się nie do poznania. Każdy nacisk na pedał gazu powoduje natychmiastowy uślizg tylnych kół, a siedząc za kierownicą takiej bestii trzeba mieć się na baczności.<o:p></o:p>Źródło: Pachura
  13. SKODA numerem 1 w Polsce wśród Klientów indywidualnych ŠKODA już kolejny rok jest niekwestionowanym liderem polskiego rynku na wszystkich frontach: zarówno na rynku flotowym, jak i wśród Klientów indywidualnych. Rok 2014 upłynął dla ŠKODY na dominacji na polskim rynku. Czeska marka zdystansowała konkurentów, z wynikiem 43 268 zarejestrowanych samochodów: to aż 13,3% spośród wszystkich nowych rejestracji w Polsce w tym czasie i ponad 18% więcej od wyniku osiągniętego w roku 2013. Oprócz doskonałego rezultatu na rynku flotowym, ŠKODA zachowuje niezmiennie bardzo silną pozycję wśród Klientów indywidualnych. Mają oni duży udział w sukcesie ŠKODY w Polsce – do Klientów indywidualnych trafiał w 2014 roku blisko co trzeci nowy samochód tej marki. Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, Klienci indywidualni zarejestrowali w Polsce w zeszłym roku 13 166 samochodów z Czech, już kolejny rok osiągając w tym zestawieniu pierwsze miejsce. ŠKODA pozostaje marką najchętniej wybieraną przez Polaków już kolejny rok. Swoją szczególną pozycję na polskim rynku i wyjątkową popularność zarówno wśród Klientów flotowych, jak i indywidualnych, zawdzięcza doskonałej relacji ceny do wysokiej jakości i wyjątkowo korzystnym warunkom finansowania. ŠKODA przeprowadza obecnie największą w historii marki kampanię modelową, w ramach której wprowadzane są zupełnie nowe lub gruntownie odświeżane modele we wszystkich segmentach. Doskonały wynik ŠKODY jest zbudowany przez wyrównaną, wysoką formę rynkową wszystkich modeli marki. W większości segmentów, na którym obecna jest czeska marka, jej modele okupują czołowe miejsca zarówno wśród Klientów flotowych, jak i indywidualnych. Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. tak się jeździ w polsce ! Polskie drogi
  15. Nowy Jeep Renegade już w Polsce: ceny i gama modelowa na rynku polskim. Zdjęcia: Jeep Renegade fot. Fiat Auto Poland - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Polska premiera nowego Jeepa Renegade. Jeep Renegade to dzieło współpracy włosko-amerykańskiej. Model oferowany będzie w ponad 100 krajach całego świata. Ceny od 69 900 zł za wersję Sport napędzaną 1,6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 110 KM. Rozpoczęcie sprzedaży w Polsce od 27 października. Jeep Renegade to pierwszy w historii tej marki model produkowany we Włoszech i pierwszy samochód Fiat Chrysler Automobiles stworzony wspólnie przez zespół designerów oraz inżynierów włoskich i amerykańskich. Rozszerzając globalną gamę modelową Jeepa, nowy Renegade wprowadza legendarną markę rodem z USA do segmentu małych samochodów sportowo-użytkowych („Small SUV") a oferowany będzie w ponad 100 krajach świata, w tym również w Stanach Zjednoczonych. Debiut handlowy na rynku polskim Jeep Renegade rozpoczyna 27 października 2014 r. Dostępny będzie w gamie modelowej, która obejmuje cztery poziomy wyposażenia: Sport, Longitude, Limited i Trailhawk. Klienci mają do wyboru wersje napędzane ekonomicznymi silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi w konfiguracji napędu zarówno 4x2, jak i 4x4. Ceny Jeepa Renegade rozpoczynają się od 69 900 zł brutto za wersję Sport z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 110 KM. Cennik Jeepa Renegade wygląda następująco (szczegółowy cennik w zał.): Silniki benzynowe cena (zł brutto) Sport 1.6 E-TorQ /110 KM / M5 4x2 69 900 Longitude 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4x2 / S&S 81 300 Limited 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4x2 / S7S 87 900 Limited 1.4 Tmair / 170 KM /AT9 4x4 / S7S 109 700 Silniki diesla cena (zł brutto) Sport 1.6 MJD / 120 KM/ M6 4x2 / S&S 83 900 Longitude 1.6 MJD / 120KM / M6 4x2 S&S 89 000 Limited 1.6 MJD / 120 KM / M6 4x2 / S&S 95 600 Limited 2.0 MJD / 140 KM / M6 4x4 / S&S 107 300 Limited 2.0 MJD / 140KM /AT9 4x4 Low / S&S 117 500 Trailhawk 2.0 MJD / 170 KM / AT9 4x4 Low/ S&S 123 900 Model w skrócie. Jeep Renegade emanuje pełną wyrazistości stylistyką i charakterem a jego wymiary czynią go idealnym samochodem zarówno w ruchu miejskim, jak i na szlakach off-roadowych. Może śmiało szczycić się największą w swej klasie obszernością wnętrza, znakomitą dynamiką w jeździe szosowej oraz niezrównaną dzielnością w warunkach terenowych. Zaawansowany system napędu 4x4 posiada jedyną w tej kategorii samochodów funkcję dezaktywacji napędu osi tylnej, który w miarę potrzeb niewyczuwalnie zmienia się z 4x2 na 4x4 i odwrotnie, ograniczając w ten sposób straty energii i zużycie paliwa. Pierwsza w tym segmencie automatyczna przekładnia dziewięciostopniowa zapewnia doskonale osiągi zarówno w warunkach na autostradzie, jak i off-roadu. Bogata gama oszczędnych jednostek napędowych oraz dziewięć kombinacji łączenia silników ze skrzyniami biegów, jakie oferuje model Renagade, stanowią odpowiedź na praktycznie wszelkie potrzeby Klientów. Nadwozie. Jeep Renegade wyróżnia się nową, zewnętrzną stylizacją, inspirowaną wartościami marki Jeep: wolnością i wielkią przygodą. Cechą charakterystyczną Renegade jest wyrazisty obrys bryły nadwozia podkreślony „agresywną" proporcją wielkości kół do całości. Z każdej dosłownie strony dostrzec można specyficzne akcenty designu tradycyjnego dla marki Jeep w postaci okrągłych reflektorów, „autograficznej" siedmioszczelinowej atrapy chłodnicy i trapezoidalnych nadkoli. Dwa systemy ruchomego dachu zapewniają pełną swobodę jazdy „otwartej na niebo": sterowane elektrycznie szklane okno dachowe lub panelowe MySky. To jedyne tego typu rozwiązanie w segmencie „Small SUV", a obie części dachu są łatwe do zdejmowania i mieszczą się bez trudu w przedziale bagażowym. Wnętrze. Wnętrze Renegade zaprojektowano w sposób nowoczesny i wyrafinowany, zgodnie z markowym DNA Jeepa. Na uwagę zasługuje staranność wykonania, trafność zestawów kolorystycznych, jakość materiałów wykończeniowych oraz zaawansowane technologicznie wyposażenie w funkcjonalne i praktyczne schowki/skrytki na podręczne drobiazgi. Jednostki napędowe. Gama jednostek napędowych oferowanych w Europie obejmuje dziewięć kombinacji łączenia silników i zespołów przenoszenia mocy: 140-konny silnik benzynowy 1.4 MultiAir2 Turbo z systemem oszczędnościowym Stop&Start w parze z sześciostopniową skrzynią DDCT (dwusprzęgłowa ze sprzęgłem suchym) i napędem 4x2. 170-konny silnik benzynowy 1.4 MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start, dziewięciostopniową przekładnią automatyczną i napędem 4x4. 120-konny turbodiesel 1.6 MultiJet II z systemem Start&Stop, sześciostopniową skrzynią manualną i napędem 4x2. 140- lub 170-konny turbodiesel 2.0 MultiJet II z systemem Start&Stop, sześciostopniową przekładnią manualną w konfiguracji napędu 4x4. 140- oraz 170-konny turbodiesel 2.0 MultiJet II z systemem Start&Stop, dziewięciostopniową przekładniąautomatyczną i napędem 4x4. 110-konny 1.6 E.torQ z systemem Start&Stop, pięciostopniową skrzynią manualną i napędem 4x2. Automatyczna przekładnia dziewięciostopniowa. Jeep Renegade to pierwszy samochód w tej kategorii wyposażony w automatyczną przekładnię dziewięciostopniową ze sterowaniem elektronicznym. W połączeniu z 2.0-litrowym turbodieslem MultiJet II albo 1,4-litrowym silnikiem benzynowym MultiAir2 Turbo, skrzynia ta prezentuje swe niezaprzeczalne zalety, zapewniając m.in. doskonałe przyspieszenia, płynność pracy podczas jazdy z prędkościami na autostradzie oraz obniżenie zużycie paliwa. Do jej ważnych cech należy możliwość bieżącej zmiany mapy przełożeń oraz manualnej, sekwencyjnej zmiany biegów AutoStick pod kątem oszczędności paliwa, lepszych osiągów, nie wspominając już o czystej przyjemności z jazdy. Napęd 4x4: „Jeep Active Drive" i „Jeep Active Drive Low". Najkorzystniejsze w klasie kąty najazdu i zejścia oraz dwa systemy 4x4 do wyboru - „Jeep Active Drive" oraz „Jeep Active Drive Low" z przełożeniem pełzania 20:1 - to gwarancja legendarnej sprawności w warunkach terenowych. Każdy z tych systemów zdolny jest przenosić odpowiednią moc w dowolnej sytuacji trakcyjne: na nawierzchniach o niskiej przyczepności, w warunkach agresywnego startu i przyspieszania czy też podczas dynamicznej jazdy szosowej. Oba układy napędu - „Jeep Active Drive" oraz „Jeep Active Drive Low" współpracują z systemem kontroli trakcji Selec-Traction o czterech trybach pracy Auto, Snow, Sand i Mud (Auto, Śnieg, Piach i Błoto (piąty tryb Rock dostępny jest w wersji modelowej Trailhawk) dla optymalnej charakterystyki trakcyjnej na każdym podłożu. Za sprawą niezależnego zawieszenia kół o maksymalnej artykulacji 205 mm oraz 220-milimetrowego prześwitu, Jeep Renegade wyznacza nowe standardy w segmencie „Small SUV", wykazując najwyższą w tej klasie samochodów sprawność w warunkach off-roadu. Jeep Renegade to również pierwszy mały SUV z funkcją całkowitej dezaktywacji napędu osi tylnej celem zmniejszenia zużycia paliwa do poziomu 4x2, gdy napęd 4x4 nie jest potrzebny. Przełączanie pomiędzy 4x2 a 4x4 „full time" odbywa się bez ingerencji kierowcy Infotainment i bezpieczeństwo. Jeep Renegade nie znajduje porównania w swym segmencie także pod względem poziomu komfortu oraz zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Należy do nich system infotainment Uconnect z pięciocalowym wyświetlaczem dotykowym (standard dla wszystkich wersji modelowych) lub 6,5-calowym, system Uconnect Access (dostępny na wybranych rynkach) oraz największy w tej klasie samochodów - 7-calowy kolorowy ekran wielofunkcyjnym. W procesie konstrukcyjnym Jeepa Renegade priorytetowe znaczenie nadano bezpieczeństwu kierowcy i pasażerów. Stąd obecność nawet 70 standardowych lub opcjonalnych elementów i systemów, m.in. sześciu poduszek powietrznych w wyposażeniu seryjnym, ESC z systemem zapobiegania dachowaniu (Electronic Rollover Mitigation), tylnej kamery Parkview, systemu ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Plus), tempomatu adaptacyjnego (Adaptive Cruise Control) czy ostrzegania przed mimowolnym zjeżdżaniem z pasa ruchu (Lane Sense Departure Warning-Plus). Wersje modelowe (wyposażenia). Na rynkach europejskich Jeep Renegade dostępny będzie w czterech wersjach modelowych (poziomach wyposażenia) uwzględniających możliwe potrzeby Klienta. Gamę modelową otwiera wersja Sport, poprzez bardziej komfortową i funkcjonalną Longitude, aż do najwyższej pod względem technologicznym, indywidualizacji i standardowego wyposażenia wersji Limited. Do zdecydowanych amatorów jazdy terenowej adresowana jest wersja Renegade Trailhawk o wiodącej w segmencie sprawności off-roadowej klasy 4x4 Trail Rated oraz wzbogaconym wyposażeniu seryjnym. W jego skład wchodzi m.in. napęd 4x4 „Jeep Active Drive Low", system kontroli trakcji Jeep Selec-Terrain z trybem pracy Rock, podwyższone o 20 mm do 220 mm zawieszenie, zestaw płyt osłonowych podwozia oraz przednich i tylnych zaczepów holowniczych. Jazdę w warunkach terenowych ułatwiają korzystne kąty charakterystyczne Renegade: najazdu 30,50, rampowy 25,70 i zejścia 34,30. Źródło: Fiat Auto Poland
  16. STARTUJĄ NAJWIĘKSZE REGATY W POLSCE – VOLVO GDYNIA SAILING DAYS 2014 Już 8 sierpnia wystartuje 15. edycja Volvo Gdynia Sailing Days – największych regat w Polsce i drugich co do wielkości w obrębie Morza Bałtyckiego. Do 24 sierpnia będzie można oglądać regaty o randze mistrzostw Europy oraz mistrzostw Polski. W trakcie imprezy zaprezentowana zostanie również limitowana edycja samochodów Volvo Ocean Race. 16 dni, 1400 zawodników, 20 narodowości Od samego początku imprezy kibiców czeka mnóstwo sportowych emocji. Pierwszego dnia zawodów odbędą się regaty o mistrzostwo Polski klasy 420. Kolejne rywalizacje to Mistrzostwa Europy Juniorów w klasach 420 i 470. 19 sierpnia wiatr w żagle łapać będą juniorzy, którzy powalczą o tytuł mistrza Europy EUROSAF w klasach Laser, RS:X i 29er. Młodzi zawodnicy będą rywalizować również w wyścigach o mistrzostwo Polski. Regaty katamaranów oraz rywalizacja w match racingu to wydarzenia, które zakończą dwutygodniową żeglarską ucztę w Gdyni. Volvo Gdynia Sailing Days zgromadzi czołowych zawodników zarówno z Polski, jak i z całego świata. – Już za chwilę zainaugurujemy kolejną edycję Volvo Gdynia Sailing Days. Jesteśmy dumni z tego, że znaczenie i rozmiary tej imprezy systematycznie rosną. Dla naszej firmy żeglarstwo jest szczególną dyscypliną sportu, dlatego cieszę się, że dzięki udanej współpracy pomiędzy Volvo Polska, Miastem Gdynia i Polskim Związkiem Żeglarskim kibice będą mogli zobaczyć regaty na najwyższym poziomie. Mam nadzieję, że zawodnikom dopisze pogoda i wszyscy będziemy świadkami wspaniałych zawodów – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska. Sprawdzian dla Volvo Youth Sailing Team Poland Volvo Gdynia Sailing Days będzie pierwszą tak dużą imprezą w Polsce, na której będzie można zobaczyć występy juniorów z Volvo Youth Sailing Team Poland. Zespół, wspierany od tego roku przez Volvo, składa się z 8 zawodników i 6 dwuosobowych załóg startujących w różnych klasach. To przyszli olimpijczycy, których portfolio osiągnięć, pomimo młodego wieku, już teraz wygląda imponująco. W klasie 420 Volvo Youth Sailing Team Poland reprezentują m.in. Ewa Romaniuk i Katarzyna Goralska, które wspólnie wywalczyły w tym roku brązowy medal na prestiżowych Mistrzostwach Świata juniorów ISAF w Portugalii. Tego samego wyczynu dokonał Radosław Furmański, pływający w klasie RS:X, który stoczył niesamowitą walkę o trzecie miejsce z zawodnikiem z Rosji. Podczas tegorocznych regat w Gdyni reprezentanci Volvo Youth Sailing Team Poland będą mieli okazję zaprezentować swoje umiejętności i walczyć o najwyższe miejsca, m.in. w rozgrywających się Mistrzostwach Europy Juniorów EUROSAF. Volvo Ocean Race – auta inspirowane żeglarstwem W trakcie Volvo Gdynia Sailing Days przystań jachtowa „Marina Gdynia” zamieni się w miasteczko żeglarskie, tętniące życiem przez cały czas trwania imprezy. Będzie można tam m.in.: spotkać się z zawodnikami, uczestniczyć w konkursach czy obejrzeć przygotowane specjalnie na tę okazję wystawy. Coś dla siebie znajdą również fani motoryzacji, którzy będą mogli zobaczyć limitowaną serię Volvo Ocean Race, obejmującą modele V40, V40 Cross Country, V60 i XC60. Specjalna edycja została zaprojektowana, aby uświetnić inne ważne wydarzenie w żeglarskim świecie – Volvo Ocean Race, ośmiomiesięczne regaty dookoła świata, które startują w październiku br. Samochody z tej serii dostępne są w kolorach srebrnym, czarnym, perłowo-białym lub Ocean Blue, który został stworzony wyłącznie dla sygnowanej edycji. O żeglarskim charakterze tej wersji przypominają umieszczone we wnętrzu aut emblematy Volvo Ocean Race. Na konsoli środkowej samochodów wypisano nazwy wszystkich portów, do których zawiną żeglarze w ramach Volvo Ocean Race 2014/2015, a w większych modelach, roletę zasłaniającą przestrzeń bagażową ozdobiono mapą z zaznaczoną trasą oceanicznych regat. Volvo i żeglarstwo – nierozłączna para Historia marki Volvo od samego początku związana jest z żeglarstwem. Co ciekawe, w 1927 r. pierwsze samochody szwedzkiej marki posiadały silniki produkowane przez jedną z siostrzanych spółek wyspecjalizowaną w produkcji napędów do łodzi motorowych. Do dziś Volvo utrzymuje bardzo bliskie relacje z żeglarstwem, czego dowodem jest wspieranie kolejnej edycji Volvo Gdynia Sailing Days. Źródło: Volvo
  17. NIEMAL 50% WIĘCEJ KLIENTÓW MITSUBISHI W POLSCE i NAGRODA ZA DOSKONAŁĄ SPRZEDAŻ! Polski oddział Mitsubishi Motors zanotował niemal 50% wzrost sprzedaży w pierwszej połowie bieżącego roku. Bestsellerem okazało się odświeżone Mitsubishi ASX a modelem, który cieszył się największą dynamiką wzrostu był renomowany SUV Mitsubishi Outlander. Już po raz trzeci w swej historii firma otrzymała niezwykle cenną nagrodę Excellent Sales Growth Award przyznawaną corocznie przez Prezesa Mitsubishi Motors Corporation z siedzibą w Tokio. Nagroda jest wyrazem uznania dla wyników sprzedaży, jakie firma osiągnęła w roku fiskalnym 2013. Znakomita pierwsza połowa roku W ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku sprzedano 2380 nowych aut Mitsubishi, co stanowi prawie 50% wzrost. Największym powodzeniem cieszyło się Mitsubishi ASX, które znalazło 1091 nabywców, notując ponad 70% zwyżkę sprzedaży. Aż 3,5-krotnie zwiększyła się sprzedaż Mitsubishi Outlandera, który trafił do 665 klientów. O 86% zwiększyła się sprzedaż Lancera Sedan, 67% więcej klientów zakupiło Lancera Sportback a na Lancera Evolution zdecydowała się ponad trzy razy większa liczba entuzjastów tego słynnego modelu Mitsubishi. Ponad dwukrotnie wzrosła sprzedaż terenowego Mitsubishi Pajero a rezultat sprzedaży Mitsubishi Pajero Sport był o niemal 10% większy, niż w ciągu pierwszych 6 miesięcy ubiegłego roku. Excellent Sales Growth Award Świetne rezultaty Mitsubishi Motors w Polsce docenił Prezes MMC w Tokio przyznając polskiemu oddziałowi nagrodę za bardzo dobre wyniki sprzedaży. Oceniano zarówno wolumen wzrostu sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem, jak i procentowy przyrost oraz wielkość udziału w danym rynku. W specjalnym liście do Zarządu MMC Car Poland Prezes Mitsubishi Motors Corporation Osamu Masuko napisał: „Bardzo dziękuję polskiemu zespołowi za dobre wyniki i współpracę na rzecz rozwoju Mitsubishi Motors. Cieszę się, że mogę przekazać to cenne wyróżnienie w uznaniu dla wytężonej pracy polskiej załogi i jej osiągnięć. Nowy rok fiskalny 2014, pomimo zaostrzającej się konkurencji, przynosi zwiększone zainteresowanie modelami Mitsubishi, zatem życzę rekordu sprzedaży w 2014 roku.” – dodał. Źródło: MMC Car Poland
  18. 20 398 zarejestrowanych samochodów*, Do końca maja 2014 r. wydanych zostało więcej Mazd niż w całym roku 2011 i 2012, Sukces modeli SKYACTIV – w 2013 r. 87% sprzedaży, Styczeń - maj 2014 r. – 70% wzrostu sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu 2013 r., 30 punktów dealerskich i 13 Autoryzowanych Stacji Obsługi. Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi ponad 20 tysięcy Mazd. Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (7 257 sprzedanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (5 614 szt.) i Mazda CX-5 (2 624 szt.). „Cieszy nas przede wszystkim ogromny sukces modeli nowej generacji SKYACTIV Mazdy – to zdecydowanie przełom dla marki w ciągu tych 6 lat. Strategia Mazdy - przełamywania konwencji, aby czynić świat lepszym - zdobywa zwolenników, a technologie SKYACTIV przekonały naszych klientów, że Mazda to nie tylko piękne samochody, ale również ekonomiczne silniki i najwyższy poziom bezpieczeństwa. Przyciągamy też coraz więcej klientów z segmentu premium. Analizując zamówienia przewidujemy w tym roku sprzedaż 7 tysięcy samochodów. - podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska. Rejestracje modeli Mazda w Polsce (01.06.2008 – 31.05.2014 r.) [TABLE=align: center] <tbody>[TR] [TD]Model [/TD] [TD]Rejestracje* [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mazda6 [/TD] [TD]7 257 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mazda3 [/TD] [TD]5 614 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mazda CX-5 [/TD] [TD]2 624 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mazda2 [/TD] [TD]2 222 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mazda CX-7 [/TD] [TD]1 414 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mazda5 [/TD] [TD]579 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mazda MX-5 [/TD] [TD]335 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mazda CX-9 [/TD] [TD]321 [/TD] [/TR] [TR] [TD]SUMA [/TD] [TD]20 341 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Rejestracje w latach 2008-2014 [TABLE=width: 307, align: center] <tbody>[TR] [TD]2008 [/TD] [TD]1 762 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2009 [/TD] [TD]2 981 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2010 [/TD] [TD]3 811 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2011 [/TD] [TD]2 524 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2012 [/TD] [TD]2 421 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2013 [/TD] [TD]4 261 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2014** [/TD] [TD]2 638 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Total [/TD] [TD]20 398 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 322, align: center] <tbody>[TR] [TD=colspan: 2]6 generacja modeli – Mazda3, 6 i CX-5 - najpopularniejsze wersje wyposażenia [/TD] [/TR] [TR] [TD]Wersja [/TD] [TD]% sprzedaży [/TD] [/TR] [TR] [TD]SkyGO [/TD] [TD]1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]SkyMOTION [/TD] [TD]15% [/TD] [/TR] [TR] [TD]SkyENERGY [/TD] [TD]37% [/TD] [/TR] [TR] [TD]SkyPASSION [/TD] [TD]47% [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 522] <tbody>[TR] [TD=colspan: 2]Najpopularniejsze kolory nadwozia. [/TD] [TD=colspan: 2] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mazda3, 6 i CX-5 - lakier [/TD] [TD]% sprzedaży [/TD] [TD]Mazda6 - lakier [/TD] [TD]% sprzedaży [/TD] [/TR] [TR] [TD]Soul Red [/TD] [TD]26% [/TD] [TD]Soul Red [/TD] [TD]30% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Jet Black [/TD] [TD]17% [/TD] [TD]Jet Black [/TD] [TD]25% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Aluminium [/TD] [TD]10% [/TD] [TD]Snowflake White Pearl [/TD] [TD]14% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meteor Grey [/TD] [TD]10% [/TD] [TD]Meteor Gray [/TD] [TD]12% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Snowflake White Pearl [/TD] [TD]9% [/TD] [TD]Aluminium [/TD] [TD]10% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Pozostałe [/TD] [TD]28% [/TD] [TD]Pozostałe [/TD] [TD]9% [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] * od czerwca 2008 r. do końca maja 2014 r. ** od stycznia do końca maja 2014 r. W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 30 punktów dealerskich i 13 ASO. Modele Mazdy zdobyły również uznanie polskich mediów, zdobywając liczne nagrody, w tym m.in.: Mazda3 i Mazda6 – Złota Kierownica 2013, Auto Świat Mazda3 i Mazda6 – Auto Lider 2013, Auto Moto i MOTOR. Mazda3 – Kompakt Roku magazynu TOP GEAR Mazda6 – 2.miejsce w plebiscycie BEST CARS 2013 w kategorii auta klasy średniej, Auto Motor i Sport. Mazda6 – Auto Lider 2012 w kategorii auta klasy średniej, Auto Moto i MOTOR Mazda6 – 2.miejsce w plebiscycie BEST CARS 2013 w kategorii auta klasy średniej, Auto Motor i Sport. Mazda CX-5 - Auto Lider 2012 w kategorii mały SUV i crossover, Auto Moto i MOTOR Mazda CX-5 - Kobiecy Samochód Roku 2012 – Twój Styl Mazda CX-5 - Samochód dla Dziewczyny Playboya 2012 – Playboy Mazda5 – Samochód dla Rodziny Playboya 2011 – Playboy Mazda5 – Złota Kierownica 2010 – Auto Świat Mazda3 – Design Award 2009 – kategoria auta kompaktowe, Auto Świat Mazda MX-5 – Samochód Roku Playboya 2009 – kategoria Styl i Piękno - Playboy Mazda2 – Studencka Fura 2009 – magazyn Dlaczego i portal Korba.pl Mazda MX-5 – Best Cars 2008, 2011, 2012 i 2013– Kategoria Ekonomia Zakupu, Auto Motor i Sport Mazda6 – Kobiecy Samochód Roku 2008, kategoria Odkrywczy Pomysł, Twój Styl Mazda2 – Auto Lider 2008, kategoria Reklama Prasowa, Auto Moto i MOTOR Mazda Motor Poland została ponadto uhonorowana wyróżnieniem Polskiego Klubu Biznesu za „Debiut w Biznesie 2008” i tygodnika Auto Świat (Auto Nr 1 2009) – „Debiut Roku”. W 2012 r. Mazda została laureatem tytułu Superbrands, przyznawanego najsilniejszym markom na polskim rynku. Doceniono również działania reklamowe – pierwszy w Polsce serial internetowy z Mazdą2 – „Citylajf” zdobył nagrodę MIXX Awards (Kategoria ‘wprowadzenie nowego produktu’). źródło: Mazda Motor Poland
  19. Serwisy w Polsce

    Witam, chciałbym utworzyć listę serwisów w Polsce samochodów marki KIA. Sam obecnie mam KIA cree'd, a z związku, że zbliżają się wakacje to lepiej mieć na uwadze serwisy Wyruszam z Podkarpacia gdzie jest serwis Multitruck Rzeszów kieruję się w stronę Polskiego morza pozdrawiam i czekam na wasze odpowiedzi
  20. ODŚWIEŻONE MITSUBISHI ASX 2015 JUŻ W POLSCE! ​ W polskiej ofercie Mitsubishi Motors debiutuje właśnie odświeżony model crossovera tej marki – Mitsubishi ASX z roku modelowego 2015. Niewielkie zmiany objęły nadwozie i wnętrze tego pojazdu, który jest najpopularniejszym modelem Mitsubishi w Polsce i Europie. Dzięki obecnej promocyjnej ofercie Mitsubishi ASX można nabyć aż o 12 000 zł taniej, korzystając z kredytu z miesięczną ratą w wysokości 900 zł. Na szczególną uwagę klientów zasługuje wersja ASX Blue Sky, która za niewielką dopłatą w stosunku do wersji Invite oferuje bardzo bogate wyposażenie. Najtańsze Mitsubishi ASX 2015 kosztuje obecnie 65 300 zł. Mitsubishi ASX to kompaktowy crossover produkowany w Japonii – zjeżdża z taśm produkcyjnych fabryki Okazaki. Wśród konkurencji wyróżnia się najwyższym poziomem bezpieczeństwa, dynamiczną sylwetką z pojemnym i ergonomicznym wnętrzem a także niespotykanie oszczędnym, najnowocześniejszym niskoprężnym silnikiem Diesla konstrukcji Mitsubishi, współpracującym z 6-biegową ręczną skrzynią biegów i napędem na dwie osie. Mitsubishi ASX oferowany jest także z oszczędnym i dynamicznym silnikiem benzynowym 1.6 litra o mocy 117 KM, manualną 5-biegową przekładnią i z napędem na przednią oś oraz w niedawno wprowadzonej wersji RalliArt 4WD z automatyczną przekładnią i turbodoładowanym silnikiem Diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM. Crossover Mitsubishi stanowi bardziej wyrazistą i oryginalną alternatywę do zwykłych modeli osobowych, zgodną ze sportowymi tradycjami 4x4 marki Mitsubishi, jej nietuzinkową pozycją i wizerunkiem. ASX 2015 Odświeżone Mitsubishi ASX z roku modelowego 2015 otrzymało w wersjach Intense, Blue Sky i RalliArt światła do jazdy dziennej typu LED i nowe aluminiowe, 17-calowe obręcze kół. We wnętrzu wykorzystano nowe materiały wykończenia deski rozdzielczej i panelu podłogowego oraz nową centralną konsolę ze srebrnymi ramkami, wykonaną z czarnego, połyskliwego tworzywa. ASX Blue Sky – bardzo bogate wyposażenie w atrakcyjnej cenie Szczególnie atrakcyjną propozycją dla nabywców Mitsubishi ASX 2015 jest wersja Blue Sky, która kosztuje obecnie 75 990 zł (74 990 zł w ASX 2014). Jedynie o 5000 zł (lub 4000 zł w modelu 2014) droższa od wersji Invite specyfikacja Blue Sky oferuje dodatkowo panoramiczny szklany dach z oświetleniem LED, światła do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka boczne z kierunkowskazami, zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem w kierownicy, czarne relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby i 17-calowe aluminiowe obręcze kół. Oferta w Polsce ASX 2015 jest już dostępne w polskich salonach Mitsubishi Motors w 7 konfiguracjach. Obecnie klienci zainteresowani tym modelem mogą skorzystać ze zniżek sięgających nawet 12 000 zł i oferty kredytowej z miesięczną ratą wynoszącą jedynie 900 zł. Źródło: MMC Car Poland
  21. PRAWIE 30 WZROST SPRZEDAŻY W POLSCE! Polski oddział firmy Mitsubishi Motors zanotował blisko 30% wzrost sprzedaży w ciągu pierwszych 4 miesięcy bieżącego roku. Największą popularnością cieszyły się crossover Mitsubishi ASX i reprezentujący segment SUV Mitsubishi Outlander. Tak dobre wyniki firma zawdzięcza prezentacji gamy odświeżonych modeli i atrakcyjnej polityce cenowej. Od stycznia do końca kwietnia polscy klienci kupili 1663 samochody spod znaku Trzech Diamentów – to o niemal 30% więcej niż przed rokiem. Pozycję bestsellera już od 2011 utrzymuje w Polsce – podobnie, jak w Europie Mitsubishi ASX – ceniony przez klientów za ładną sylwetkę, dynamiczne, lecz oszczędne silniki i przestronne, funkcjonalne wnętrze. W ciągu pierwszych 4 miesięcy tego roku ASX trafił do 747 klientów notując blisko 42% wzrost sprzedaży. Tuż za nim plasuje się Mitsubishi Outlander, na zakup którego zdecydowało się 559 osób – to 3,5-krotnie więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Trzecią pozycję w rankingu zajmują modele Lancer - wersja Sedan z ponad 50% wzrostem sprzedaży, Sportback (+47%) i Lancer Evolution (+134%). Terenowe Mitsubishi Pajero zdobyło aż o 56% więcej klientów, dobrze sprzedaje się też model Pajero Sport, który w odświeżonej wersji z roku modelowego 2014 właśnie debiutuje w polskich salonach. „Ofensywa rozpoczęta jesienią ubiegłego roku zaczyna przynosić wymierne efekty. Dzięki odświeżonej gamie modelowej – Outlanderowi, ASX, Pajero i Lancerowi 2014 i nowym, konkurencyjnym cenom, coraz większe grono klientów decyduje się zaufać japońskiej marce Mitsubishi. Cieszymy się tym bardziej, że przed nami jeszcze tegoroczne premiery: Outlander PHEV - pierwszy na świecie hybrydowy SUV z elektrycznym napędem na 4 koła i oszczędny, atrakcyjny cenowo miejski model Mitsubishi Space Star. Już tego lata klienci będą mogli obydwa te modele przetestować i kupić w polskiej sieci placówek Mitsubishi Motors.” – komentuje pan Yasuyuki Oyama - prezes polskiego oddziału Mitsubishi Motors. Źródło: MMC Car Poland
  22. więcej -> Nowy silnik Volkswagena w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. Nowości w modelu Fiat 500 i 500C w Polsce. Zdjęcia: Fiat 500 Cult fot. Fiat Auto Poland - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Debiut na rynku polskim Fiata 500 MY2014 (Seria 3). „Pięćsetkę” w roku modelowym 2014 cechują nowe rozwiązania stylistyczne i techniczne, w tym nowe kolory nadwozia, nowe wyposażenie i tapicerki. Gama Fiata 500 MY2014 obejmuje cztery wersje wyposażenia: POP, LOUNGE, SPORT oraz premierową CULT. Utrzymanie cen modelu na poziomie Serii 1. Fiat Auto Poland przedstawia samochód Fiat 500 MY2014 (Seria 3). Premierową serię kultowej „Pięćsetki” cechują nowe rozwiązania stylistyczne i techniczne, obejmujące nowe kolory nadwozia, nowe tekstylne i skórzane tapicerki oraz premierowe opcje wyposażenia w tym w nowy 7-calowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny TFT w miejsce tradycyjnych zegarów. Fiat 500 w roku modelowym 2014 występuje również w całkowicie nowej, topowej wersji 500 CULT. Model 500C, czyli Fiat 500 z nadwoziem typu kabriolet dostępny jest obecnie również w wersji LOUNGE. Produkowany w Tychach i w meksykańskiej Toluce inspirujący Fiat 500, który od swojej premiery w 2007 roku został sprzedany w ilości przekraczającej 1 200 000 egzemplarzy, podbijając serca Klientów w przeszło stu krajach. W roku modelowym 2014 występuje w czterech wersjach wyposażenia i również z czterema nowoczesnymi, „żwawymi”, a przy tym ekonomicznymi i ekologicznymi jednostkami napędowymi do wyboru: niezawodnym, idealnym do miasta 1.2 69KM, dynamicznym dwucylindrowym 0.9 TwinAir Turbo wersji 85KM i 105KM oraz ekonomicznym 1.3 MultiJet II 16v 95KM z systemem Start&Stop. Wersja wyposażenia POP dostępna z silnikiem 1.2 69KM w standardzie obejmuje m.in. centralny zamek, elektrycznie regulowane lusterka i elektrycznie sterowane przednie szyby, dwustopniowe wspomaganie kierownicy DualDrive, wskaźnik zmiany biegów GSI, DRL – światła do jazdy dziennej, radioodtwarzacz CD+MP3, komputer pokładowy z systemem MyCar i oparcie tylnej kanapy składane w proporcjach 50/50. O bezpieczną podróż Fiatem 500 MY2014 w wersji POP dbają seryjne systemy maksymalizujące skuteczne hamowanie ABS+EBD+BAS, system sygnalizacji nagłego hamowania ESS oraz aż siedem poduszek powietrznych, obejmujących poduszki przednie kierowcy i pasażera, przednie boczne, kurtynowe i poduszkę kolanową kierowcy. Teraz Klienci mogą wybierać spośród dwóch nowych odcieni nadwozia – wiosennego, pastelowego odcienia mięty Lattementa i szlachetnej Białej Perły. Wersja LOUNGE, występująca z pełną gamą czterech jednostek napędowych do wyboru, oprócz pełnego wyposażenia wersji POP w standardzie zawiera także optycznie powiększający wnętrze panoramiczny, szklany dach w wersji stałej z zapewniającą prywatność roletą, nowo zaprojektowane, 18-ramienne felgi ze stopów lekkich o wymiarach 15”, lusterka lakierowane w kolorze nadwozia oraz pakiet chromowych dodatków stylistycznych. Właściciel Fiata 500 MY2014 LOUNGE w cenie auta otrzyma także klimatyzację manualną, system głośnomówiący Blue&Me z modułem Bluetooth, kierownicę obszytą skórą ze sterowaniem radioodtwarzaczem i Blue&Me, fotel kierowcy z regulacją wysokości i praktyczny schowek pod siedziskiem pasażera. Z kolei w wersji SPORT, napędzanej silnikiem 1.2 69KM lub 0.9 TwinAir Turbo o mocach 85 lub 105KM, do poziomu wyposażenia wersji POP zostały dodane spojlery boczne i tylny, sportowe zderzaki przedni i tylny, przyciemniane tylne szyby, aluminiowe felgi 16-calowe w kolorze czarnym matowym, a także chromowane, satynowe klamki zewnętrzne. Wnętrzne wersji SPORT wyróżnia się sportowymi fotelami przednimi sygnowanymi logo 500S, w tym fotelem kierowcy z regulacją wysokości, pokrytą skórą kierownicą Abarth Design ze sterowaniem radioodtwarzaczem i standardowym systemem Blue&Me. Kierowca Fiata 500 MY2014 SPORT może korzystać z manualnej klimatyzacji, elektrycznie sterowanych lusterek bocznych oraz wygodnego schowka pod siedzeniem pasażera. Całkowitą nowością w wersji SPORT jest dostępny w wyposażeniu standardowym nowy 7-calowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny TFT zastępujący analogowe wskaźniki obrotomierza i prędkościomierza, z cyfrowym wskazaniem prędkości. Nowy wyświetlacz pełni jednocześnie funkcję rozbudowanego komputera pokładowego. Wyróżnikiem wersji SPORT jest także nowy kolor metalizowanego lakieru – Niebieski Italia. Nowością w gamie Fiata 500 na rok modelowy 2014 jest topowa wersja CULT, dostępna z 69-konnym silnikiem 1.2 lub 105-konnym 0.9 TwinAir Turbo. „CULT-owa Pięćsetka” bazuje na wyposażeniu wersji LOUNGE, które zostało wzbogacone o część dachu lakierowaną na błyszczący czarny kolor oraz nowe, 16-calowe, 18-ramienne felgi ze stopów lekkich. Wnętrze wersji CULT wyróżnia elegancka, skórzana tapicerka dopasowana kolorystycznie do deski rozdzielczej ze wstawkami w barwach nadwozia. Dodatkowo kierowca korzysta z wygodnej w użyciu klimatyzacji automatycznej, tylnych czujników parkowania, świateł przeciwmgielnych oraz ciekłokrystalicznego wyświetlacza TFT, który na bieżąco dostarcza szczegółowe dane z podróży. Nową gamę Fiata 500 MY2014 uzupełnia model 500C w wersji LOUNGE, dostępny z silnikiem 1.2 69KM lub 0.9 TwinAir Turbo 105KM. Zmiany w modelu Fiata 500 zostały wprowadzone w celu utrzymania dominującej pozycji modelu w swoim segmencie. W 2013 roku Fiat 500 był najczęściej kupowanym samochodem w swojej klasie w Europie. Cel ten, przybliża fakt utrzymania cen cennikowych modelu na poziomie tych z poprzedniej serii. Fiat 500 MY2014 w wersji POP kosztuje 45 000 PLN, a w wersji LOUNGE od 53 000 PLN. Cena wersji SPORT zaczyna się od 54 000 PLN, a nowej wersji CULT od 61 000 PLN. Fiat 500C LOUNGE kosztuje od 64 000 PLN. Źródło: Fiat Auto Poland
  24. Ile mamy banków w Polsce?

    Potrzebuję tej info - bo muszę oddzielić prawdziwe banki od tych udawanych.
  25. Nowości w gamie modelowej Fiata 500L w Polsce. Fiat rozszerza gamę modelu 500L o limitowaną serię specjalną Beats Edition. Zmiany w wyposażeniu i dostępnych kolorach modelu 500L. Nowe, korzystne dla Klientów pakiety wyposażenia opcjonalnego. Fiat rozszerza gamę modelu 500L o limitowaną serię specjalną Beats Edition. Bazuje ona na samochodzie 500L Trekking wzbogaconym o dodatkowe elementy wyposażenia podnoszącego komfort jazdy oraz wrażenia wizualne. Ponadto, Fiat wprowadza zmiany w cieszącym się coraz większą popularnością modelu 500L serii 1. Nowością są także korzystne dla Klientów pakiety wyposażenia opcjonalnego. Nowa seria specjalna 500L Beats Edition jest zbudowana na bazie wszechstronnego crossovera 500L Trekking. To przestronne, rodzinne auto łączy miejską funkcjonalność z emocjami mającymi smak terenowej przygody, przy zachowaniu maksymalnego komfortu i bezpieczeństwa podróży charakterystycznych dla Fiata 500L. Auto w serii specjalnej Beats Edition dodatkowo zyskało system nagłośnienia Hi-Fi marki Beats Audio o mocy 520 W oraz pakiet „Komfort” obejmujący fotele kierowcy i pasażera z regulacją odcinka lędźwiowego i podłokietnikiem kierowcy. W skład elementów wizualnych zewnętrznych należących do Beats Edition wchodzą lakier bi-color – tu Klient może wybierać między matowym lub metalizowanym szarym nadwoziem z czarnym dachem lub pastelowym czarnym z szarym dachem, z których pierwsze jest dodatkowo płatne 1500 PLN, a pozostałe dwa w cenie auta. Z nowymi kolorami nadwozia komponują się dedykowane serii Beats Edition aluminiowe felgi 17” malowane na czarny mat, kontrastujące z nimi czerwone zaciski hamulcowe, czarne lusterka zewnętrzne z czerwonym pasem oraz czarne, matowe listwy ochronne na nadkolach i progach. Beats Edition uzupełnia długa lista standardowego wyposażenia dostępnego w 500L Trekking, która obejmuje m.in. zewnętrzne elementy wizualne nawiązujące do off-roadowego charakteru auta, podwyższone zawieszenie oraz system Traction +, który odpowiada za poprawę trakcji osi napędzanej na nawierzchniach o niskiej przyczepności, takiej jak szuter, błoto, śnieg i lód. Seria specjalna 500L Beats Edition jest dostępna z dwoma silnikami do wyboru: 1.4 T-Jet 120 KM lub 1.6 Multijet II 120 KM. W pierwszej wersji 500L Beats Edition kosztuje obecnie 78 200 zł brutto, a w drugiej – 87 200 zł brutto. Fiat wprowadził również zmiany w modelu 500L serii 1. Dotyczą one rozszerzenia wersji wyposażenia Pop Star o radio CD/MP3 z ekranem dotykowym, kierownicę skórzaną ze sterowaniem radiem oraz skórzaną dźwignię zmiany biegów. Do gamy dostępnych kolorów dołączył metalizowany lakier niebieski „Venezia” oraz nowa, elegancka tapicerka. Koncern przygotował także trzy nowe, korzystne pakiety wyposażenia do gamy modeli 500L: „Bezpieczeństwo”, „Komfort Plus” oraz „Komfort 2”, na których Klienci mogą oszczędzić przeszło 30% w porównaniu z wcześniejszym zakupem tych elementów oddzielnie. Poduszka powietrzna kolanowa kierowcy oraz system City Brake Control w pakiecie „Bezpieczeństwo” razem kosztują tylko 1600 zł zamiast 2500 zł płatnych za te opcje osobno. Na pakiecie „Komfort Plus”, łączącym się z wprowadzonym wcześniej pakietem „Komfort”, zawierającym fotel pasażera z regulacją wysokości oraz fotele przednie ze składanymi stolikami i kieszeniami, Klienci oszczędzą 300 zł, płacąc za niego tylko 600 zł. Zaś pakiet „Komfort 2”, obejmujący fotele przednie z regulacją odcinka lędźwiowego, w tym kierowcy z regulacją elektryczną, ze składanymi stolikami i kieszeniami oraz schowek pod siedzeniem pasażera, kosztuje 1300 zł. To o 750 zł taniej od wcześniejszego zakupu tych samych elementów bez pakietu. Marka Fiat może się obecnie pochwalić kompletną gamą modelu 500L, są to samochody: 500L, 500L Trekking oraz 500L Living. Wprowadzone do niej zmiany mają na celu pełniejsze dostosowanie oferty do oczekiwań polskich Klientów. Źródło: Fiat Auto Poland
×