Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'polonez' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 70 wyników

  1. FSO Polonez Prototyp samochodu zbudowany został w 1975 roku, w oparciu o płytę podłogową Fiata 125p, przez firmę Fabbrica Italiana Automobili Torino. Początkowo zakładano wykorzystanie licznych podzespołów z Fiata 132 Argenta, a wersje silnikowe miały być następujące: 1.8, 2.0, 2.0 Diesel, 2.0 Turbodiesel i nawet 2.0 Turbo, ale niestety samochód przejął prawie w całości rozwiązania techniczne Fiata 125p - silniki - oba benzynowe, czterocylindrowe, czterosuwowe, położone wzdłużnie o pojemnościach 1295 cm³ i 1481 cm³, o mocach odpowiednio 65 i 76 KM, czterobiegową skrzynię biegów, układ przeniesienia napędu na tylną oś oraz zawieszenie. Zmienione natomiast zostało nadwozie. Nowe, typu hatchback, odznaczało się na owe czasy nowoczesną estetyką i sporym poziomem bezpieczeństwa biernego. W Polonezie zastosowano kontrolowane strefy zgniotu, wzmocnienia boczne drzwi, zawiasy maski, inaczej niż w Fiacie 125p, zamocowane zostały w okolicach podszybia, co zapobiega w przypadku kolizji wbijaniu maski do wnętrza pojazdu. Stylistom Fiata zlecono zaprojektowanie sylwetki Poloneza. Włosi opracowali oprócz 5-drzwiowej dwie wersje 3-drzwiowe. Pierwsza z nich, różniła się od większego jedynie brakiem tylnych drzwi oraz dłuższymi drzwiami przednimi. Druga wersja nazwana Coupé, różniła się rozwiązaniem bocznych powierzchni: słupek środkowy był szeroki, chromowany, a zanim znajdowały się okna o znacznie większej powierzchni niż w obu pozostałych wersjach, wersja Coupé miała zmieniony przód. Samochód w wersji 3 drzwiowej wyprodukowano w latach 1979-1981 w Dziale Krótkich Serii w liczbie bliskiej 1000 sztuk, natomiast Coupé pojawiło się w kilkudziesięciu egzemplarzach w roku 1981. Samochód przechodził stopniowe zmiany - w 1980 roku wprowadzono pięciobiegową skrzynię biegów, w 1981 rozkładaną tylną kanapę, w 1986 przeszklenie tylnych, bocznych słupków. W latach 1980-1985 fabrykę opuszczało co roku około 32-30 tysięcy Polonezów. W 1987 roku wszedł do produkcji silnik gaźnikowy 1.5 o mocy 87 KM i pojemności 1598 cm³. W 1989 roku rozpoczęto produkcję tzw. przejściówki w której klapa bagażnika opadała już do zderzaka, oraz zaczęto montować lampy tylne stosowane potem w Caro. W 1991 roku na rynku pojawiła się wersja Caro z bagażnikiem o pojemności 332 (330 ?) l ze zmodernizowanym znacząco nadwoziem - m.in.: zastosowano nowe przednie reflektory, i inaczej wyprofilowane zderzaki. We wnętrzu zmieniono m.in: kierownicę, fotele przednie, oraz dodano regulację wysokości mocowania pasów przednich. Pojawiły się też nowe silniki min. diesel o pojemności 1905 cm³ i mocy 69 KM produkcji koncernu PSA. W 1993 roku poszerzono rozstaw kół z przodu i z tyłu o 60 mm, co poprawiło stateczność auta, poprawiono układ hamulcowy, zmodernizowano instalację elektryczną, zmieniono deskę rozdzielczą, zastosowano nowe wskaźniki, podświetlono diodowo wszystkie przełączniki, polepszono ogrzewanie, i wentylację montując cztery nawiewy w kabinie pasażerskiej, dodano regulację wysokości świateł z wnętrza kabiny, wyłącznik czasowy oświetlenia kabiny pasażerskiej, i inne. Oświetlenie wnętrza kabiny włączało się teraz automatycznie wraz z otwarciem drzwi, i gasło po uruchomieniu silnika, lub po około 15-20 sekundach od zamknięcia drzwi. Jako opcjonalne wyposażenie pojawiło się min. hydrauliczne wspomaganie kierownicy, klimatyzacja, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby i inne. Od grudnia 1993 do 1998 roku produkowano również wersje z nowoczesnym silnikiem z wtryskiem wielopunktowym 1.4 16v (seria K16) firmy Rover, osiągającym moc maksymalną 103 KM z pojemności 1389 cm³. Z czasem wprowadzano modernizacje silnika, tak aby spełniał krajowe i europejskie normy hałasu i emisji spalin. Zastosowano więc jednopunktowy wtrysk paliwa (oznaczenie GLi), oraz katalizator spalin. W 1996 roku, wprowadzono długo oczekiwaną wersję sedan o nazwie Atu. Opóźnienie premiery tej wersji samochodu spowodowane było wadami konstrukcyjnymi tylnej części nadwozia. Samochód ten, jest wewnątrz wyraźnie cichszy od modelu hatchback, gdyż bagażnik o pojemności 390 l pod którym znajduje się tylny most, jest wyraźnie oddzielony od kabiny. W 1997 roku, po przejęciu FSO przez koreański koncern Daewoo, wprowadzono zmodernizowaną wersję Poloneza Plus. Różniła się ona przede wszystkim nową deską rozdzielczą, nowymi lakierowanymi zderzakami oraz klamkami, nowym typem wtrysku jednopunktowego typu Bosch. Wprowadzono także standardowo hydrauliczne wspomaganie kierownicy (wcześniej oferowane w opcji). W 1998 roku montowano do silników 1.6 wtrysk wielopunktowy (oznaczenie GSi), równolegle z wtryskiem jednopunktowym (GLi). Pierwszy z silników osiągał moc maksymalną 84 KM, drugi 76 KM Samochód otrzymał nowe klamki, i zamki, oraz jeden kluczyk do zapłonu, i do drzwi. W 1999 roku wprowadzono wersję Kombi, która bazuje na wersji Atu. Dodatkową przestrzeń uzyskano montując w tylnej części nadwozia metalową ramę obłożoną włóknem szklanym. W Polonezie Kombi montowano tylko silnik 1.6 GSi w wielopunktowym wtryskiem paliwa. Przez cały okres produkcji auta, produkowano także odmiany ciężarowe o nazwie handlowej FSO Truck. Dostępnych było kilka wersji nadwoziowych: Standard, LB - o wydłużonej skrzyni ładunkowej, DC - z kabiną przeznaczoną dla pięciu osób, oraz samochód bez skrzyni ładunkowej, przeznaczony pod zabudowę specjalistyczną, a także w ostatnich latach produkcji - najdłuższą wersję ROY (czterodrzwiowe nadwozie + część ładunkowa). Nadwozia do samochodów Truck produkowane były w Zakładach Nadwozi Samochodowych Nysa Oprócz benzynowych jednostek napędowych w latach 1991-1996 montowano także jednostkę dieslowską o pojemności 1905 cm³ i mocy 69 KM, produkcji Citroena, a wcześniej - w roku 1983 - wyprodukowano około 100 egzemplarzy z silnikiem turbodiesel 1995 cm³ o mocy 84 KM, pochodzącym z włoskiej wytwórni VM. W latach 1979-1981 produkowane były także krótkie linie Polonezów z silnikiem DOHC o pojemności 1995 cm³ i mocy 112 KM z Fiata 132 - głównie na potrzeby milicji. Wersja wyposażona była w 5-biegową skrzynię biegów i rozwijała prędkość 175 km/h. "Dwulitrowy" Polonez pojawił się ponownie w latach 1990-1991, ale tym razem źródłem napędu był silnik SOHC o pojemności 1993 cm³ i mocy 105 KM, pochodzący z zapasów magazynowych europejskiego Forda. Istniały także wersje nadwoziowe typu: Sanitarka (produkowana dla służby zdrowia); Ratownictwo Drogowe (specjalna wersja produkowana w latach 80. i 90. XX wieku dla Państwowej Straży Pożarnej, za słupkiem przednich drzwi znajdował się obszerny przedział na narzędzia typu: nożyco-rozpierak, piła do stali i drewna, gaśnice i zestaw pierwszej pomocy, Policja (wewnątrz wbudowano wielką plastikową szybę oddzielającą tylną kanapę od przednich foteli). Ośrodek Badań i Rozwoju FSO, stworzył także szereg wersji prototypowych, m.in.: trzyosiowy Polonez pick-up z długą częścią bagażową, samochód Polonez Analog czyli auto terenowe o napędzie na 4 koła i nadwoziu typu pick-up (czterodrzwiowy). W chwili obecnej prototypy te można oglądać w Muzeum Przemysłu na terenie dawnej fabryki Norblina w Warszawie. Produkcję Poloneza zawieszono w roku 2002, w praktyce oznaczało to koniec wytwarzania tego pojazdu. Należy też wspomnieć o wersjach wyczynowych tego auta. Były to: Polonez 2000 Rally - z laminatowi elementami nadwozia, homologowany z silnikiem o mocy 170 KM; Polonez 2000 Turbo - rok 1984, nigdy nie otrzymał homologacji; Polonez 1500 Turbo gr. A o mocy 190 KM i gr. N o mocy 105 KM - homologowane w 1987 roku turbodoładowane rajdowe Polonezy 1.5; Polonez 2500 Racing zwany też Stratopolonezem. Była to w zasadzie nieco zmodyfikowana Lancia Stratos w przebudowanym nadwoziu Poloneza
  2. FSO Polonez w Top Gear (po Polsku)
  3. diego1

    Polonez Coupe

    Witam. Dzisiaj skończyłem rysować Poloneza w wersji Coupe. Jak mi wyszedł oceńcie sami. P.S. Drukarka trochę mi go brzydko zeskanowała , ale w rzeczywistości ten rysunek wygląda lepiej
  4. Czas szkicowania - Kilka dni Więcej grzechów nie pamiętam. http://images50.fotosik.pl/2010/de5891136276dec1.jpg Wiem że niektóre linie szarpane ale podczas cieniowania jeszcze poprawię
  5. Witam oto mój zwykły Polonez z 1995 roku z bogatą historią, posiadam go od marca tego roku, poprzedni właściciele dość ostro go modyfikowali i powrócenie do oryginalnego stanu było by głupotą, zatem pogłębiam tylko modyfikacje, co już jest zrobione: -usztywnione i obniżone zawieszenie -instalacja gazowa sekwencyjna Stag 300 -dokładki zderzaków Orciari -czarne wnętrza reflektorów i kierunkowskazów -fotele IG Standard z FSO Atu limited -silnik 1,6 OHV zastąpiony silnikiem 1,4 DOHC 16V produkcji Rovera -fabryczna skórzana kierownica -audio budżetowe: z przodu głośniki Hertz 165 z odseparowanymi wysoko tonowymi, które znajdują się w miejscu regulacji lusterek, w bagażniku sub MacAudio i wzmacniacz samoróbka na bazie VoiceKrafta -krótszy most o przełożeniu 4,3:1, oryginalnie był 3,9:1 -alu OZ docelowo silnik 1,4 ma zastąpić silnik 1,8 16V VVC produkcji Rovera, być może zestawiony ze skrzynią biegów z Fiata Argenty, ma być ponownie zamontowany stabilizator mostu i raczej zmieniony most na dłuższy (albo 4,1:1 ewentualnie 3,9:1), felgi zmienię na ATS Cup tak jak miał w przeszłości (do zobaczenia na jednym ze zdjęć) oto i kilka zdjęć
  6. Witam, przedstawiam mojego Poloneza Caro z silnikiem 1.4 Rovera. Samochód pochodzi z 1996 roku. Posiadam go od 2 lat i przez cały ten czas stopniowo realizuję pomysł na nadanie mu bardziej indywidualnego charakteru i odróżnienie go od reszty zwykłych Polonezów. Oto co między innymi przybyło względem stanu fabrycznego: - nowe pomarańczowe kierunkowskazy przednie - nowa atrapa ala Orciari - czarne słupki A, B i C - nowe nakładki na światła przeciwmgielne z podświetlanym napisem "HALOGEN" - komplet nowych owiewek HEKO na szyby boczne i tylną - nowe akcesoryjne lusterka do Poloneza Caro - odnowione felgi aluminiowe Borbet Abarth 7x15" - nowe opony Hankook Kinergy Eco K425 195/55R15 - fotele Inter Groclin Standard obszyte czarną Alcantarą z czerwoną nicią - nowy podłokietnik dedykowany do Poloneza - welurowe dywaniki z bordową lamówką uszyte na wzór fabrycznych - półki bagażnika w kolorze czarnym - kierownica z Fiata Ritmo Abarth obszyta czarną skórą z bordową nicią - zlotowe tablice rejestracyjne G7 MISIO A na założenie w najbliższym czasie czekają - czarny materiał na nadkola - elektryczne szyby przednie - nowy centralny zamek z alarmem No i to chyba tyle. W planach na dalszą przyszłość jest uzupełnienie wnętrza o skórę, obicie podsufitki czarnym materiałem, wymiana wykładziny na czarną, lekkie obniżenie i utwardzenie, ciemny pas przyciemniający na przednią szybę oraz może jakiś szyberdach...
  7. [h=1]BMW e46 straszny gwint by polonez;)[/h]
  8. maciek15

    Polonez Caro

    Witam. Wrzucam Poloneza z pojedynku. Czas - około 13,5 h Materiały - ołówki KOOH I NOOR 8B-2H Format - A4 Zapraszam do oceniania i komentowania
  9. Bardzo ładny egzemplarz kultowego już "borewicza" , dobra gleba , stal a efekt doprawdy znakomity Opis i zdjęcia ---> Polędwica… lubelska? | klasyczny.com
  10. Tak świetnego Poloneza jeszcze nie widziałem , piękny kremowy lakier, syta gleba , bardzo rzadkie koło ( w PL są tylko dwa komplety tych kół ) na ekstremalnym naciągu , zadbane wnętrze. Całość robi ogromne wrażenie Opis i zdjęcia ---> Borek z Sopotu. Polonez z takim kołem? | klasyczny.com
  11. gdzie się znajduje i jak się go wymienia? polonez atu+
  12. maciek15

    polonez

    witam! Jest to mój pierwszy rysunek na forum i trochę nie wyszedł.Proszę o oceny od 1do 10 i piszcie co poprawić
  13. Fiat 126p SWAP 1.2 vs Polonez 1.6 vs rower - 1/4 mili <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=oqjQ2ys6ecQ&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=oqjQ2ys6ecQ&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  14. polonez V6 2,9 biturbo <iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/AV8A09fa9I4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
  15. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ce26b81088e4faab.html
  16. Jak w temacie, pisać 7885356. AUDI A8 d4, FSO POLONEZ: coupe, 3d, 5d, sedan.
  17. polonez caro turbo <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=7S3R2evQ5VY&hl=pl_PL&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=7S3R2evQ5VY&hl=pl_PL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  18. merco

    Polonez Caro

    Proszę o bazę Polonez Caro Scaled. Z góry dziękuje i bardzo proszę o pomoc.
  19. FSO Polonez 2000 "Czerwony Książę" <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=pguso0fznWk&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=pguso0fznWk&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  20. merco

    Polonez Caro

    Proszę o bazę Polonez Caro kk. Z góry dziękuje i bardzo proszę o pomoc.
  21. Polonez Caro turbo <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=G1M4K6hQgtk&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=G1M4K6hQgtk&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  22. żuk by Dłuto baza poloneza by Coower laweta by Bonzoo fele by Maxko
  23. Polonez kombi i atu plus <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=li-BDAwWZWM&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=li-BDAwWZWM&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  24. FSO Polonez Crash <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=poZYWdRcynA&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=poZYWdRcynA&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
×