Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'passat' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 176 wyników

  1. Witajcie Kupiłam ostatnio passata B5, model 2002. Na początku wszystko było ok. Po miesiącu zauważyłam, że kopci na biało. Robi to jedynie okazjonalnie, gdy stoję w korku, czy też przystanę gdzieś na chwilę i postoi na luzie. Zaczyna dymić dopiero, gdy ponownie ruszę. Po jakimś czasie zauważyłam, że za każdym razem,gdy zakopcił zniknęło trochę płynu chłodniczego. Zaznaczam, że taka sytuacja zdarzyła mi się ok. 4-5 razy od zakupu auta, ok 2 miesiące temu. Gdy jadę w dłuższe trasy wgl tego nie robi, jedynie po mieście. Temperatura nie podskakuje, oleju nie ubywa. Silnik ma dobrą moc, nie poddusza się. Ktoś wie, co to może być? Mechanik zaleca narazie jeździć i obserwować. Boje się jednak o autko, moje pierwsze. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi!
  2. Czesc jestem mlodym kiwrowca i nie wiem co robic. Ostatnio mialem taka sytuacje ze jadąc passatem 1.8 w gazie autostradom jechałem 160km/h i poczulem ze cos musi sie dzieje. Odpuscilem mu do 90 i po chwili znow spróbowałem przyspieszyc a on przy 130 juz zaczal tak strasznie szarpać ze postamowilem do konca trasy jechac tylko 110 zeby nie kusic losu. Pytamie to co mogło sie stac i z czym moze byc problem? Czy mechanik moze zdiagnozowac taki problem sam? I ile cos takiego kosztuje(znalezienie problemu)?
  3. VW Passat B5 1.9 TDI

    VW Passat B5 1.9 TDI Autor: mati220 Passacik mojego kolegi rysowany na "zamówienie" Kartka A4, ołówki: automatyczny, HB-8B, czas to jakieś 11-12h. Dawno nic nie rysowałem bo niestety brak czasu Jak wyszło to widać nie do końca tak jak bym chciał ale to dla tego że już dawno nic nie rysowałem. De Facto zacząłem go rysować chyba w kwietniu ale od wczoraj prace przyspieszyły i poszła już całość. http://images77.fotosik.pl/884/5b09256795059e60.jpg
  4. Witam. Mam problem z Passatem B3. Otóż odpala normalnie ale nie chce ruszyć z miejsca. Nie działa sprzęgło (pedał jest cały czas zapadnięty). Samochód zachowuje sie jakby caly czas miał rozłączone sprzęgło. Bieg wchodzą normalnie jednak po wrzuceniu biegu słychać gruchot ze skrzyni. Dzieje sie tak obojętnie który bieg wrzuce. Wczoraj jeździł normalnie i podczas jazdy coś sie stało. Czy to może być przegub? Czy skrzynia sie posypała?
  5. VW Passat B5 Variant

    Witam, VW Passat B5 Variant Format A4 Materiały: Ołówki 4H-6B, kredki koh-i-noor Mondeluz Co sądzicie o nim? Znacie może sposób na te białe prześwity? https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12821370_959149434178834_7824514476265570154_n.jpg?oh=20f366eeadb74ffc8ebf51a30d382fc1&oe=5757D943
  6. VW Passat B8 2.0 TDI Bi-Turbo 4 Motion autor: mati220 Najnowszy Passacik w TDI-ku. Najmocniejsza wersja z napędem na obie osie Kartka A4, ołówki 8b- 3h + automatyczny. Czas to jakieś 8-10 godzin. Tło wyszło jako tako, myślałem, że będzie lepiej. A Passacik jak Passacik, do waszej opinii http://images70.fotosik.pl/748/69dbc3060fe57a39.jpg
  7. Nowy Passat zwycięzcą „Car of the Year 2015” - Europejskim samochodem roku 2015 został Passat ósmej generacji Poznań, 02 marca 2015 r. – Europejski „Samochód Roku 2015” to Volkswagen – ten zaszczytny tytuł, przyznawany corocznie przez międzynarodowe jury plebiscytu „Car of the Year”, zdobył nowy Passat. Zwycięzcę ogłoszono dziś po południu, w przeddzień Salonu Samochodowego w Genewie. „Jesteśmy bardzo dumni z tego wyróżnienia”, oświadczył prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG, komentując przyznanie nagrody. „Nowy Passat to nasz kolejny samochód, który pod względem technologii i jakości wyznacza standardy w swojej klasie. To wyróżnienie jest wspaniałym dowodem uznania dla pracy naszych inżynierów, stylistów i całego zespołu pracowników. Nowy Passat pokazuje, że marka Volkswagen reaguje we właściwy sposób na wyzwania naszych czasów”. Heinz-Jakob Neußer, członek zarządu Volkswagena ds. rozwoju, odbierając nagrodę oświadczył: „Bardzo się cieszymy z wyróżnienia tytułem „Car of the Year 2015”. Ta nagroda ma dla nas wyjątkowe znaczenie, ponieważ przyznaje ją niezależne międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy branży motoryzacyjnej. Ponadto, wyróżnienie to ma oczywiście ogromną wartość dla naszych klientów”. Tytuł „Car of the Year” to jedno z najstarszych i najbardziej renomowanych wyróżnień w Europie. Od 1964 roku są nim nagradzane najlepsze nowe samochody. Jury składające się z 58 dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 krajów Europy, nominowało do finału tegorocznej nagrody siedmiu kandydatów. W minionych miesiącach wytypowane samochody testowano, porównywano i oceniano pod kątem ekonomiczności, komfortu, bezpieczeństwa, właściwości jezdnych, funkcjonalności, stylistyki oraz nowoczesnych rozwiązań technicznych. W finale 52. edycji plebiscytu nowy Passat pokonał sześciu konkurentów, zdobywając łącznie 340 punktów. W ostatnich latach ten prestiżowy tytuł zdobyły dwa inne modele Volkswagena – Polo (w 2010 r.) oraz Golf (w 2013 r.). Zanim nowy Passat został wyróżniony tytułem „Car of the Year” zdobył obok nagród „Złota Kierownica 2014” oraz „Auto Trophy 2014” także liczne nagrody w kraju i za granicą. Nowy Passat, we wszystkich swoich wersjach, należy do najpopularniejszych na świecie samochodów średniej klasy. W 2014 r. sprzedano 1,1 miliona egzemplarzy tego modelu – jest on jednym z najchętniej wybieranych na świecie aut spośród całej gamy modeli grupy Volkswagena. Aktualna, ósma generacja tego bestsellera to jeden z najbardziej innowacyjnych samochodów w swojej klasie. Dzięki nowoczesnej konstrukcji jego sylwetka ma znacznie bardziej dynamiczne proporcje (m.in. niższe nadwozie, dłuższy rozstaw osi i większe koła). Chociaż długość samochodu się nie zmieniła, znacznie wzrosła ilość miejsca we wnętrzu. Jednocześnie, Passata ósmej generacji wyposażono w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne – są wśród nich Active Info Display (w pełni cyfrowy zestaw wskaźników), Head-up Display, ale także takie systemy, jak Rear Seat Entertainment umożliwiający korzystanie z aplikacji na smartfony i tablety, system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i rozpoznający obecność przechodniów oraz inne nowości w tej klasie aut – Emergency Assist (zatrzymuje samochód w niebezpiecznej sytuacji), Trailer Assist (umożliwia manewrowanie autem z przyczepą) oraz asystent jazdy w korku. Nowy Passat może być wyposażony w jeden z dziesięciu turbodoładowanych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Benzynowe TSI, lub silniki Diesla TDI osiągają moc od 88 kW/120 KM do 206 kW/280 KM. Pod koniec lata bieżącego roku w sprzedaży pojawi się Passat GTE* - pierwszy Passat z napędem hybrydowym plug-in. Jego 1,4-litrowy silnik TSI osiąga moc 115 kW/156 KM, silnik elektryczny uzyskuje zaś 85 kW/115 KM. Maksymalny moment obrotowy zespołu hybrydowego plug-in wynosi 400 Nm. Moc i siła napędowa są przenoszone na koła w sposób w pełni chroniący środowisko – zużycie paliwa mierzone według normy NEDC (dla samochodów hybrydowych) nie przekroczy 2,0 l/100 km i 13,0 kWh/100 km; wartości te odpowiadają emisji CO2 na poziomie mniejszym niż 45 g/km. Jeśli auto korzysta z silnika TSI i ma w pełni zatankowany 50-litrowy zbiornik paliwa oraz naładowany akumulator jego zasięg przekracza 1000 km. *Passat GTE – samochód nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży. Tymczasowe dane: Passat limuzyna GTE: zużycie paliwa w l/100 km w trybie mieszanym: poniżej 2 l; emisja CO2 w trybie mieszanym, g/km – poniżej 45. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Nowy Volkswagen Passat zwycięża w plebiscycie Auto Lider w kategorii samochodów klasy średniej Poznań, 23 lutego 2015 r. – Volkswagen Passat ósmej generacji zwyciężył w plebiscycie Auto Lider w kategorii samochodów klasy średniej. Plebiscyt jest organizowany przez miesięcznik "Auto Moto" i tygodnik "Motor". W tym roku czytelnicy i internauci oddali ponad 77 000 głosów. Tomasz Tonder, PR Manager Volkswagena, odbierając nagrodę podczas piątkowej gali powiedział: „Passat ósmej generacji jest na rynku od czterech miesięcy. W tym czasie otrzymał już nagrody przyznawane przez ekspertów z branży motoryzacyjnej, zyskał także uznanie dziennikarzy. Tylko w Polsce samochód ten wygrał już kilkanaście testów porównawczych. Dziś mam przyjemność odebrać szczególnie ważną nagrodę, bowiem przyznaną Passatowi przez czytelników i internautów, czyli przez kierowców i użytkowników samochodów. To wspaniałe uzupełnienie, za które serdecznie dziękuję.” Od 2005 roku Auto Lider jest największym plebiscytem motoryzacyjnym w Polsce, którego wyniki zależą od głosów czytelników i internautów. Pierwsze trzy edycje plebiscytu, w latach 2002-2004, były organizowane przez miesięcznik „Auto Moto” pod nazwą Auto-Moto Lider. Czwartą edycję, w 2005 roku, zorganizowano już wspólnie z najstarszym polskim pismem motoryzacyjnym „Motor”, które istnieje od 1952 roku. Przez ponad cztery dziesięciolecia Volkswagen udoskonala Passata. Najnowsza generacja tego bestsellera – oferowanego w wersjach Trendline, Comfortline i Highline – jest wyposażona w liczne innowacyjne rozwiązania. Auto jest oferowane z nowymi silnikami (aktualnie, do wyboru jest aż 8 jednostek napędowych o mocy od 120 KM do 240 KM). Cechami szczególnymi Passata są mniejsza masa własna w porównaniu z poprzednikiem i najnowsze systemy multimedialne, a także układy wspomagające prowadzenie samochodu oraz poprawiające komfort obsługi i podróżowania. Podczas Salonu Samochodowego w Genewie, który rozpocznie się w przyszłym tygodniu Volkswagen zaprezentuje nowego Passata Alltracka, natomiast podczas Poznań Motor Show (odbywającego się w dniach 9-12 kwietnia) polskiej publiczności po raz pierwszy zostanie pokazany Passat GTE – hybryda typu plug-in. Maksymalna moc hybrydowego zespołu napędowego Passata GTE wynosi 218 KM. Auto może przejechać nawet 50 km w trybie elektrycznym, a jego całkowity zasięg to ponad 1000 km. Zużycie paliwa wg normy NEFZ wynosi poniżej 2,0 l/100 km. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Nowy Volkswagen Passat Alltrack Więcej zdjęć: Volkswagen Passat Alltrack fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Passat Alltrack łączy najlepsze cechy aut drogowych i terenowych Passat Alltrack: 100% 4MOTION - od 150 do 240 KM W trybie off-road i z napędem na cztery koła świetnie spisuje się także poza asfaltowymi drogami Dziesięć ważnych faktów dotyczących nowego Passata Alltrack: Seryjny stały napęd na cztery koła 4MOTION. Terenowy wygląd dzięki zastosowaniu nowych zderzaków, osłon podwozia, progów i osłon nadkoli. Krótkie zwisy nadwozia oraz zwiększony prześwit o 27,5 mm podnoszą sprawność w terenie. Tryb „Offroad” dzięki licznym systemom asystującym wspiera kierowcę podczas jazdy terenowej. Passat Alltrack idealnie łączy właściwości terenowe z najwyższym komfortem jazdy. Nowa paleta silników o mocy od 110 kW/150 KM do 176 kW/240 KM. Passat Alltrack, dzięki możliwości pociągnięcia przyczepy o masie do 2200 kg, okazuje się idealnym pojazdem transportowym. Innowacyjny system Trailer Assist znacznie ułatwia manewrowanie autem z przyczepą. System personalizacji umożliwia „zapamiętanie” przez auto indywidualnych ustawień preferowanych przez kierowcę. Wprowadzenie do sprzedaży w Europie nastąpi pod koniec września. Poznań/Genewa, Marzec 2015 r. – Passat Alltrack nowej generacji, z napędem na cztery koła, świętuje światową premierę podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (3-15 marca). Ten Volkswagen to prawdziwy wielozadaniowiec: przez ośnieżone przełęcze dowiezie pasażerów do alpejskich tras narciarskich, wjedzie na piaszczystą plażę ciągnąc za sobą przyczepę z łodzią, a swojego właściciela architekta zabierze na robocze spotkanie na plac budowy – nowy Passat Alltrack zwiększa możliwości działania osób prowadzących aktywny tryb życia. To samochód na dalekie podróże, służbowa limuzyna, wszechstronny pojazd rodzinny i przestronny SUV w jednym - auto, które sprosta każdemu wyzwaniu. Zderzaki i osłony podwozia dostosowane do jazdy z daleka od utwardzonych dróg, duże kąty natarcia, zejścia i rampowy, poszerzone progi z zabezpieczeniami od spodu oraz solidne osłony kół sprawiają, że nadwozie Alltracka jest wytrzymałe, a jednocześnie ma wyraźny swoisty styl. Budzącemu respekt wyglądowi odpowiadają niezawodne nowoczesne rozwiązania techniczne – dzięki zwiększonemu o 27,5 mm prześwitowi, specjalnemu trybowi jazdy „Offroad” z systemami asystującymi dostosowanymi do potrzeb jazdy terenowej, a także dzięki zmodyfikowanemu zawieszeniu i napędowi na cztery koła 4MOTION Passat Alltrack okazuje się niezawodny także w pozornie nieprzejezdnym terenie. Nowe silniki. W Passacie Alltrack drugiej generacji można wybierać spośród pięciu nowych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa: dwóch benzynowych z turbodoładowaniem (TSI) oraz trzech turbodiesli (TDI). Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Silniki TSI osiągają moc 110 kW/150 KM oraz 162 kW/220 KM. W wypadku jednostek TDI, odznaczających się wysokim momentem obrotowym, dolna granica mocy także wynosi 110 kW/150 KM, a pozostałe dwa silniki osiągają moc 140 kW/190 KM i 176 kW/240 KM. System Start-Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania należą do wyposażenia standardowego. 150-konne silniki TSI i TDI Volkswagen oferuje z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów. Wszystkie mocniejsze jednostki napędowe są seryjnie łączone z dwusprzęgłową przekładnią 6-biegową DSG. Seryjny napęd na cztery koła. Nowy Passat Alltrack jest standardowo wyposażany w napęd na cztery koła 4MOTION. Jego główny element to sprzęgło typu Haldex piątej generacji. System jest aktywny jeszcze zanim wystąpi poślizg któregokolwiek koła, dzięki temu utrata trakcji jest prawie niemożliwa. W zwykłych warunkach napęd jest przekazywany jedynie na przednią oś, co pozwala oszczędzić paliwo. Jeśli jednak pojawi się niebezpieczeństwo utraty przyczepności w ułamku sekundy płynnie dołącza się napęd tylnej osi. Sprzęgło Haldex pełni funkcję wzdłużnego mechanizmu różnicowego, rolę poprzecznych blokad dla wszystkich kół spełnia natomiast elektroniczny mechanizm różnicowy (EDS), będący elementem elektronicznego układu stabilizacji (ESC). Sprawia on, że w razie utraty przyczepności przez którekolwiek z kół siła napędowa (także w ułamku sekundy) jest kierowana do koła znajdujące się po przeciwległej stronie. Ponadto Passat Alltrack w wersjach z silnikami 2.0 TSI o mocy 220 KM oraz 2.0 TDI o mocy 240 KM wyposażony jest dodatkowo w system XDS+. We wszystkich pozostałych wersjach jest on dostępny jako opcja. Podczas szybkiej jazdy w zakrętach XDS+ przyhamowuje koła znajdujące się po wewnętrznej stronie zakrętu, stabilizując w ten sposób pojazd. Z technicznego punktu widzenia XDS+ jest zaawansowaną funkcją elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego. Tryb Offroad. Wszystkie wersje Passata Alltracka mają w wyposażeniu seryjnym system umożliwiający wybór trybu jazdy. Oprócz znanych ze standardowej wersji Passata trybów „Eco”, „Normal”, „Sport” i „Individual” (w połączeniu z systemem amortyzatorów o zmiennej sile tłumienia DCC) specjalnie dla Alltracka przygotowano dodatkowy tryb „Offroad”. Użycie specjalnego przycisku sprawia, że wszystkie istotne systemy asystujące kierowcy Passata Alltracka dostosowują się do wymagań jazdy terenowej. Kilka przykładów: dzięki zmianie częstotliwości z jaką ABS ingeruje w pracę kół podczas jazdy w trybie „Offroad” w przypadku pełnego hamowania na luźnej nawierzchni opony Alltraca tworzą z kamieni rodzaj klina, który pozwala skrócić drogę hamowania. Asystent wjazdu na wzniesienie i asystent zjazdu zapobiegają odpowiednio zsunięciu się samochodu ze zbocza podczas podjazdu, lub niezamierzonemu przyspieszeniu podczas zjeżdżania. Pedał gazu reaguje z większym wyczuciem. Wyposażenie skrzyni biegów w tryb jazdy terenowej okazuje się niezwykle przydatne, gdy jazda poza asfaltem wymaga szczególnej ostrożności i umiarkowanego tempa. Jednocześnie punkty zmiany biegów są umieszczone wyżej (przy większych obrotach) i blokowana jest automatyczna zmiana przełożenia na wyższe w trybie ręcznym. Ciężar o masie 2200 kg. Wyposażony w systemy EDS, XDS+ oraz w napęd 4MOTION Passat Alltrack jest samochodem bezpiecznym i dynamicznym. Świetnie nadaje się także do roli konia pociągowego: na wzniesienie o pochyleniu wynoszącym do 12% potrafi podciągnąć ciężar 2200 kg (hamowany). Wyjątkiem jest model z silnikiem TSI o mocy 110 kW/150 KM, który pociągnie na haku ładunek o masie 1800 kg. Wyposażenie zewnętrzne. W obrębie całej gamy Passatów, Alltrack jest osobnym modelem, dlatego wyposażono go w liczne dodatki opracowane specjalnie i tylko do niego. Wśród tych widocznych z zewnątrz znajdują się zmodyfikowane zderzaki wraz z osłonami nadwozia mającymi wygląd stali szlachetnej (z przodu ze zintegrowanymi charakterystycznymi światłami przeciwmgłowymi, z tyłu z blendami układu wydechowego), obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze matowego chromu, napis „Alltrack” na osłonie chłodnicy i na pokrywie bagażnika, oksydowane w kolorze srebra relingi dachowe, specjalne 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich (w opcji są specjalne obręcze w rozmiarach 18 i 19 cali), solidne osłony nadkoli i progów w kolorze antracytowym, szerokie progi z osłoną chroniącą przed uszkodzeniem o podłoże oraz plakietka z napisem „Alltrack” przy przednich błotnikach. Wyposażenie wnętrza. Tak jak zewnętrzny wystrój, tak i wyposażenie wnętrza dopasowano do niepowtarzalnego charakteru tego modelu. Oprócz listew ze stali szlachetnej na progach, z napisem „Alltrack”, czy choćby dywaników z podwójnym szwem, o niepowtarzalnym stylu tego modelu świadczą komfortowe fotele dedykowane temu modelowi. Ich zewnętrzne obicie wykonano z alcantary, wnętrze zaś pokryto nowym rodzajem tapicerki „7 Summits”. W opcji są różne wersje skórzanej tapicerki, 14-stopniowa regulacja fotela, opcja klimatyzowania dla foteli, oraz funkcja masażu. Masywne pedały Alltracka wyglądem przywodzą na myśl aluminium. Na potrzeby tego modelu zmodyfikowano wyświetlacz Active Info, a otwory nawiewu powietrza zdobi teraz elegancka aplikacja. Do wyposażenia seryjnego należy ponadto specjalny box na telefon komórkowy, umożliwiający łączenie się smartfona z zewnętrzną anteną Alltracka; na pokrywie tego boksu umieszczono napis „Alltrack”. Podstawą Passat 8. generacji. Ponieważ Alltracka skonstruowano na bazie nowego Passata ósmej generacji, a więc w oparciu o platformę MQB, pozwalającą na wykorzystanie tych samych elementów w różnych modelach, również ten samochód wyposażono w liczne systemy asystujące kierowcy oraz w urządzenia multimedialne. Należą do nich m.in. wyświetlacz Active Info (z cyfrowymi wskaźnikami), wyświetlacz Head-up (do projekcji informacji ważnych dla kierowcy), tzw. Rear Seat Entertainment oraz „Media Control” przeznaczony do tabletów, system Front Assist z funkcją City Emergency Braking inicjującą awaryjne hamowanie podczas jazdy miejskiej i rozpoznającą obecność pieszych, system Side Assist (asystent zmiany pasa ruchu), Emergency Assist (w razie niebezpieczeństwa zatrzymuje pojazd), system wspomagający jazdę w korku, system ostrzegający podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego o pojazdach nadjeżdżających z boku Rear Traffic Alert oraz Trailer Assist (ułatwia manewrowanie z przyczepą). Rozwiązania służące personalizacji, ważny dla Alltracka Trailer Assist oraz możliwości nowego systemu multimedialnego w szczegółach: Trailer Assist. Cofanie samochodem z dołączoną przyczepą jest wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Dlatego do Passata Alltracka, do którego wyjątkowo często klienci zamawiają hak holowniczy, Volkswagen oferuje nowo opracowany system Trailer Assist – dzięki niemu manewrowanie z przyczepą okazuje się łatwe jak nigdy dotąd. Tak działa Trailer Assist: - Bieg wsteczny. Aby wjechać z przyczepą tyłem na wyznaczone stanowisko kierowca zatrzymuje pojazd w dogodnym miejscu i załącza wsteczny bieg. Przyciśnięciem guzika aktywuje system. - Kamery. Na ekranie pojawia się wizualizacja kąta pod jakim jest ustawione auto z przyczepą oraz kąta, pod którym należy je ustawić, by wjechać w wybrane miejsce. Obraz ten powstaje w wyniku obliczeń na podstawie danych z kamery umieszczonej z tyłu, która monitoruje kąt wychylenia przyczepy. Na podstawie obrazu z kamery wyliczany jest kąt skrętu kierownicy, niezależnie od rodzaju przyczepy i rodzaju jej połączenia z autem. - Regulacja lusterek jako element systemu. Za pomocą włącznika do ustawiania lusterek, który działa jak rodzaj dżojstiku, kierowca może wyznaczyć kierunek, w jakim będzie się poruszał samochód z przyczepą. Passat Alltrack sam obróci kierownicę według schematu wybranego przez kierowcę za pomocą przycisku do regulacji lusterek, on sam zajmie się jedynie obsługą pedałów hamulca i przyspieszenia. Skierowanie Passata we właściwą stronę jest możliwe dzięki automatycznej pracy elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego. W każdej chwili za pomocą przycisku do ustawiania lusterek można skorygować tor jazdy. Personalizacja. Liczba systemów asystujących zwiększających komfort i bezpieczeństwo rośnie z każdą kolejną generacją samochodu. Dotyczy to również nowego Passata Alltracka. Duża liczba systemów może być dostosowana do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli z auta korzysta wielu kierowców, każdy musi na nowo ustawiać dogodne dla siebie parametry. Aby to znacząco uprościć Volkswagen opracował nowy system indywidualnych ustawień. Te preferowane prze konkretnego kierowcę są zapisywane na jego koncie i kodowane. Każdy kierowca może błyskawicznie aktywować swoje indywidualne konto i w ten sposób przywrócić wybrane przez siebie ustawienia. System rozpoznaje kierowcę poprzez kluczyk, którym otwiera on samochód. W tej samej chwili we właściwej pozycji zostaje np. ustawiony fotel. Zależnie od opcji znajdujących się na wyposażeniu auta można indywidualne programować następujące elementy: - oświetlenia wnętrza - automatyczną kontrolę odległości od poprzedzającego pojazdu (ACC) - system multimedialny (włącznie z biblioteką mediów, nawigacją i telefonem) - automatyczną klimatyzację - komputer pokładowy - system Lane Assist - funkcję Coming/Leaving home - ustawienia fotela z funkcją pamięci - system Park Assist - otwieranie/zamykanie samochodu - system Side Assist - ustawienie lusterek Multimedia – Apple i Google na pokładzie. Nowe są także rozwiązania służące informacji i rozrywce. System multimedialny Passata Alltracka może łączyć się z urządzeniami zewnętrznymi. Przy pomocy „App Connect” możliwe jest np. połączenie ze smartfonem, można korzystać z aplikacji „MirrorLink” oraz – od 2015 roku po raz pierwszy w Volkswagenie – z „Car Play” (Apple) i „Android Auto” (Google). Dzięki tym trzem platformom z systemem multimedialnym Passata Alltracka można zintegrować niemal wszystkie rodzaje smartfonów i korzystać z ogromnej liczby aplikacji. Gama czterech urządzeń radiowych i radiowo-nawigacyjnych składa się z urządzeń z 5-calowymi ekranami „Composition Colour” (seryjny), z systemów 6,5-calowych „Composition Media” i „Discover Media” (z nawigacją) oraz z systemu radiowo-nawigacyjnego „Discover Pro” z 8-calowym ekranem. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. Witam Co jest potrzebne do zmiany fabrycznych głośników? Pozdrawiam
  11. Nowy Volkswagen Passat w polskich salonach Zdjęcia: Volkswagen Passat fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Poznań, 28 listopada 2014 r. – W polskich salonach Volkswagena można już zobaczyć oraz sprawdzić podczas jazdy testowej nowego Passata. Ósma generacja tego bestsellera debiutuje z nowymi silnikami, mniejszą masą oraz najnowszymi systemami informacyjno-multimedialnymi, wspomagającymi i poprawiającymi komfort. Passat dostępny jest zarówno w wersji Limousine jak i Variant. Bogato wyposażoną w standardzie wersję z silnikiem o mocy 125 KM wyceniono na 90.790 zł. Od ponad czterech dziesięcioleci Volkswagen udoskonala Passata. Najnowsza generacja tego bestsellera, oferowanego w wersjach Trendline, Comfortline i Highline, wyposażona jest w liczne innowacyjne rozwiązania. Passat debiutuje z nowymi silnikami, mniejszą masą i najnowszymi systemami multimedialnymi, wspomagającymi i poprawiającymi komfort. Należą do nich Active Info Display (w pełni cyfrowy wyświetlacz wielofunkcyjny zastępujący zegary), wysuwany wyświetlacz Head-up, a także takie systemy, jak Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, rozpoznający także pieszych oraz trzy dalsze światowe nowości: Emergency Assist (system zatrzymujący samochód w przypadku zaśnięcia bądź zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (ułatwiający manewrowanie z przyczepą) oraz asystent jazdy w korkach. Nowy Passat oferowany będzie początkowo z czterema silnikami TSI i czterema silnikami TDI. Silniki benzynowe dysponują mocą 125, 150, 180 i 220 KM. Za przeniesienie mocy w tych jednostkach odpowiedzialna jest 6-biegowa przekładnia manualna lub dwusprzęgłowa DSG. 1.4 TSI o mocy 150 KM posiada system aktywnego odłączania cylindrów (ACT), który tymczasowo wyłącza drugi i trzeci cylinder. W zależności od stylu jazdy pozwala to na zaoszczędzenie około 0,5 litra paliwa na 100 km, dzięki czemu nowy Passat z tym silnikiem zużywa zaledwie 4,9 l/100 km. W przypadku silników wysokoprężnych do wyboru są jednostki 1.6 TDI o mocy 120 KM oraz trzy jednostki o pojemności 2.0 TDI o mocy 150 KM, 190 KM i 240 KM. Silnik 120 KM może być zamawiany z 6-biegową przekładnią manualną, 150 KM i 190 KM z przekładnią manualną lub 6-biegową DSG. W Passacie debiutuje także bardzo mocna 240-konna jednostka, jest to silnik bi-turbo, który oprócz wysokiej mocy dysponuje także imponującym momentem obrotowym 500 Nm. W tym wariancie montowany jest seryjnie napęd na wszystkie koła 4MOTION oraz 7-biegowa przekładnia DSG. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6, a zużycie paliwa i tym samym emisję CO2 udało się obniżyć nawet o 20 procent. Wszystkie wersje są wyposażone w system Start-Stop i tryb rekuperacji. Oferta silników będzie rozszerzana, docelowo obejmie 10 silników o mocy od 120 do 280 KM. Ceny nowego Passata rozpoczynają się od 90.790 zł za wersję Limousine i 95.190 zł za Varianta. Samochód już w podstawowej wersji jest bogato wyposażony, m. in. w trzystrefową, automatyczną klimatyzację, system radiowy Composition Colour z kolorowym ekranem dotykowym, tylne światła LED, czujnik deszczu, przyciemniane lusterko wsteczne, system automatycznego hamowania po kolizji, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, proaktywny system ochrony pasażerów Pre Crash, system Keyless Go – bezkluczykowe uruchamianie pojazdu, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold. Ponadto dla wszystkich wersji oferowany jest atrakcyjny pakiet wyposażenia dodatkowego Business. Dla wersji Trendline kosztuje 1.840 zł i zawiera: system nawigacji satelitarnej Discover Media, reflektory LED Basis, Pakiet Światło (Light Assist, czujnik zmierzchu). Dla linii wyposażenia Comfortline i Highline pakiet kosztuje odpowiednio 3.690 i 2.990 zł, zawiera system nawigacji satelitarnej Discover Media, reflektory LED w wersji Top ze światłami LED do jazdy dziennej, system Dynamic Light Assist oraz reflektory przeciwmgielne (dla wersji Comfortline). Korzyść dla kupującego może wynieść aż 8.340 zł. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. witam wymieniłem ostatnio tarcze, klocki oraz zestaw naprawczy wraz z tłoczkami w każdym zacisku. Odpowietrzałem kilka razy i hamuje dobrze lecz pedał troche ucieka. co to może być, czy układ może być jeszcze zapowietrzony. dodam jeszcze że już przejechałem 200 km.
  13. Passat B5 allegrowa Igła ,,zawieszenie,
  14. Witam jakie polecacie zimówki do Passata B5, dojeżdżam do pracy 15km do miasta. Myślę nad GoodYearami UltraGrip 8 lub 9 albo nad Kleber HP2 czy może macie inne propozycje? Cena max: 230zł 195/65/15
  15. VW Passat B6 2.0 TDI CR

    VW Passat B6 2.0 TDI CR autor: mati220 Passacik B6 w TDI-ku Common Rail (podobno najmniej awaryjna ze wszystkich tdi w b6). Rysowane jakieś 7-8 godzin. Pod koniec mi się nie chciało co widać na rysunku http://images66.fotosik.pl/266/752ef6b6f7fac717.jpg
  16. Volkswagen Passat (2015)
  17. Volkswagen Passat Variant (2015)
  18. Volkswagen Passat GTE (2015)
  19. VW Passat B5 FL 4 Motion TDI

    VW Passat B5 FL 4 Motion TDI Autor: mati220 Passacik B5 FL w TDI-ku z napędem na 4 koła wyszedł jak wyszedł. Myślałem, że będzie o wiele lepiej. Zresztą do was należy krytyka
  20. Znalazłem na Gratce takiego Passat-a B6 z 2007 roku http://moto.gratka.pl/tresc/volkswagen-passat-b6-2-0-tdi-highline-dsg-17192191.html#839b849cc202010b,1 Auto wygląda na zadbane i nawet nie przeszkadza mi to, że jest to Combi. Myślicie, że było to auto flotowe? Albo należało do jakiegoś przedstawiciela? Generalnie wygląda na zadbane, ale chciałbym to skonsultować...
  21. 2015 Volkswagen Passat exterior footage
  22. Nowy Passat - światowa premiera Światowa premiera 8. generacji: Nowy Passat – Business Class Volkswagena Technologia i stylistyka nowego Passata niwelują granice między klasami. Pierwszy Passat z napędem hybrydowym plug-in i interaktywnym wyświetlaczem. Zdjęcia: Nowy Passat fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Dziesięć ważnych faktów dotyczących nowego Passata: 1. Nowy Passat pojawi się na rynku w Europie w czwartym kwartale 2014 roku jako Limousine i Variant. 2. Dzięki innowacyjnej, lekkiej konstrukcji nowy Passat jest nawet o 85 kg lżejszy od poprzednika. 3. Wszystkie silniki są nowością w tej serii modeli i są nawet o 20 procent oszczędniejsze. 4. Po raz pierwszy Passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in. Moc systemowa: 155 kW / 211 KM. 5. Najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym w Passacie jest nowy TDI o mocy 176 kW / 240 KM. Zużycie paliwa: 5,3 l/100 km 6. W najbogatszej wersji Highline nowy Passat będzie seryjnie wyposażony w diodowe reflektory. 7. Debiut w Passacie: funkcja awaryjnego hamowania w mieście z funkcją rozpoznawania pieszych, Trailer Assist, asystent jazdy w korkach, Emergency Assist. 8. Nowy Passat jest pierwszym Volkswagenem z Active Info Display i wyświetlaczem Head-up. 9. Nowy Passat to ósma generacja bestsellera, który od 1973 roku został wyprodukowany w prawie 22 milionach sztuk. 10. Z liczbą prawie 1,1 mln produkowanych rocznie Passatów (2013; wraz z modelami pochodnymi); seria ta jest numerem 1 koncernu. Poznań / Poczdam, 04 lipca 2014. Passat jest światowym bestsellerem. Wraz ze wszystkimi modelami pochodnymi, wyprodukowany został już w prawie 22 milionach egzemplarzy. Tylko w 2013 roku na model z tej serii zdecydowało się ponad 1,1 mln osób. Teoretycznie w ubiegłym roku co 29 sekund ktoś na świecie kupował Passata, względnie Magotana (Chiny). Dwa Passaty na minutę, 126 na godzinę, ponad 3.000 dziennie. Każdego dnia Passat jest najpopularniejszym modelem koncernu. Wczoraj wieczorem Volkswagen zaprezentował jako światową premierę w Poczdamie ósmą generację Passata, będącego jednym z najnowocześniejszych modeli klasy średniej naszych czasów. Wprowadzenie na rynek w Europie nastąpi w czwartym kwartale. W 100 procentach nowy. Wszystko w tym samochodzie jest nowe. Jego stylistyka, jego technologie, silniki, jego możliwości. Masa własna Passata zmniejszyła się nawet o 85 kg, a wartości zużycia paliwa o 20 procent. Po raz pierwszy Passat będzie także dostępny z napędem hybrydowym plug-in. Pozycjonowanie i stylistyka Wygląd zewnętrzny. Prezentując po raz pierwszy nowego Passata, Volkswagen pokazuje stylistykę łączącą czystość z siłą. Stylistykę, która nie podąża za modą, lecz jest ponadczasowa. Stylistykę, która nie jest pospolita, lecz ekspresywna. Stylistykę, w której każda linia narysowana jest z pełną świadomością. Stylistykę, która będzie kształtować teraźniejszość. Nowy Passat powstał na bazie modułowej platformy podłogowej MQB, która pozwoliła na wprowadzenie znacznie bardziej dynamicznych proporcji (m.in. niższe nadwozie, większy rozstaw osi, większe koła), a jednocześnie poprawiła możliwości rozmieszczenia poszczególnych podzespołów. Zachowując wszystkie funkcjonalne zalety, Passat wyraźnie zyskał na charyzmie, ekskluzywności i dynamice. Dzięki nowym diodowym reflektorom (seryjne od wersji Highline) i seryjnym we wszystkich wersjach diodowym światłom tylnym, Passat nawet w nocy wygląda wyjątkowo. Nowy Volkswagen Passat, zarówno jako Limousine jak i Variant, jest modelem przerzucającym pomost do kolejnej wyższej klasy samochodów. Najpopularniejszy europejski samochód firmowy jest symbolem nowego rodzaju Business Class, pozycjonowanym między środkową a górną klasą średnią, między segmentem B i C. Wnętrze. Podobnie jak nadwozie, także wnętrze jest pełne ekspresji. Estetyka, czystość formy i wysoka jakość doskonale korespondują z całościową koncepcją Passata ósmej generacji. Dzięki licznym nowym rozwiązaniom stylistycznym, jak rzucający się w oczy poziomy element z pasem wlotów wentylacji oraz technologiom, jak Active Info Display (interaktywne wskaźniki cyfrowe), wyświetlacz Head-up czy oświetlenie wykonane jako wąskie pasy, także wnętrze prezentuje się bardziej awangardowo i ekskluzywnie, niż kiedykolwiek wcześniej. Systemy wspomagające i układy napędowe Większy komfort i większe bezpieczeństwo. Nowe systemy wspomagające, Infotainment i systemy poprawiające komfort czynią indywidualną mobilność bardziej ekologiczną, połączoną w sieć, komunikującą się wzajemnie oraz jeszcze bezpieczniejszą. Technologie wszechstronnego Passata likwidują granice między segmentami. Do technologii tych należą – oprócz Active Info Display i wyświetlacza Head-up – także takie systemy, jak wykorzystujący odpowiednie aplikacje Rear Seat Entertainment na tablet, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i rozpoznawania pieszych oraz trzy światowe nowości: Emergency Assist (zatrzymanie samochodu w przypadku zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (wspomaganie manewrowania z przyczepą) i asystent jazdy w korkach. Dziesięć silników: TSI i TDI. Dla nowego Passata oferowanych będzie dziesięć silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem o spektrum mocy od 88 kW / 120 KM do 206 kW / 280 KM. Wszystkie jednostki napędowe są nowością w Passacie. Zużycie paliwa i emisję CO2 udało się obniżyć nawet o 20 procent. Wszystkie wersje wyposażone są w system Start-Stop i tryb rekuperacji. Dla każdego silnika dostępna jest opcjonalnie, a dla najmocniejszych jednostek – seryjnie, dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Hybryda plug-in o mocy 155 kW / 211 KM. Po raz pierwszy Passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in (silnik benzynowy TSI 115 kW plus silnik elektryczny 80 kW oraz ładowana zewnętrznie bateria) i będzie mógł pokonać maksymalnie 50 km tylko na prąd, nie emitując szkodliwych substancji. Z mocą systemową 155 kW / 211 KM jest to jak na razie najmocniejsza hybryda plug-in Volkswagena. Wartości zużycia paliwa i emisji leżą na równie doskonałym poziomie, jak w Golfie GTE z napędem hybrydowym plug-in (Golf GTE: 1,5 l/100 km w NEFZ i 35 g CO2/km). TSI – zestawienie silników benzynowych. Oferta silników benzynowych rozpoczyna się od jednostki o mocy 92 kW / 125 KM. Kolejnym silnikiem jest czterocylindrowy TSI o pojemności 1,4 litra i mocy110 kW/ 150 KM z funkcją aktywnego odłączania cylindrów. Zużywa on 4,9 l/100 km (emisja CO2 115 g/km), czyli o 1,3 litra na 100 km mniej, niż porównywalny poprzednik. Pozostałe stopnie mocy to: 132 kW / 180 KM, 162 kW / 220 KM i 206 kW / 280 KM. Silnik TSI hybrydy plug-in rozwija moc 115 kW / 156 KM. Wszystkie jednostki TSI mogą być zamawiane z dwusprzęgłową przekładnią; w modelach o mocy 220 KM, 280 KM i modelu hybrydowym, DSG montowana jest seryjnie. Nowoczesny TDI o mocy 240 KM. Niezwykle interesujący pod względem techniki jest najmocniejszy czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TDI), jaki kiedykolwiek był oferowany przez Volkswagena: nowy 2,0-litrowy silnik bi-turbo o mocy 176 kW / 240 KM, zużywający zaledwie 5,3 l/100 km (emisja CO2: 139 g/km). Passat Limousine z tym silnikiem rozwija prędkość maksymalną 240 km/h, Variant – 238 km/h. Ze względu na wysoki maksymalny moment obrotowy 500 Nm, Passat 240 KM będzie wyposażony seryjnie w napęd na wszystkie koła 4MOTION i 7-biegową DSG. TDI – zestawienie silników wysokoprężnych. Program silników wysokoprężnych w momencie wprowadzenia nowego Passata na rynek obejmuje jednostkę TDI o mocy 110 kW / 150 KM, spalającą tylko 4,1 l/100 km (emisja CO2: 108 g/km) – o 0,5 l/100 km mniej, niż porównywalny poprzednik, oraz mocniejsze turbodiesle: 140 kW / 190 KM i 176 kW / 240 KM. Wersje wyposażenia i pakiety R-Line Trzy wersje wyposażenia. Volkswagen będzie oferował nowego Passata, podobnie jak poprzednika, w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Passat Trendline. Nawet podstawowa wersja – Trendline, jest bogato wyposażona. Wszystkie modele posiadają system Start-Stop i tryb rekuperacji. Do elementów seryjnego wyposażenia zewnętrznego należą między innymi 16-calowe obręcze z oponami 215 i diodowe światła tylne. Wewnątrz seryjny jest chłodzony schowek podręczny, środkowy podłokietnik z przodu ze schowkiem oraz regulacja wysokości przednich foteli. Jeżeli chodzi o wyposażenie funkcjonalne, obejmuje ono między innymi centralny zamek z pilotem i Keyless-Go (przycisk uruchamiający i wyłączający silnik), system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, hamulec multikolizyjny, wskaźnik ciśnienia w oponach, system radiowy z 5-calowym ekranem dotykowym, wyświetlacz wielofunkcyjny Plus, kierownicę obszytą skórą, światła do jazdy w dzień, asystenta ruszania pod górę, system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, proaktywny system ochrony pasażerów Pre Crash, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, tryb biegu jałowego (przy DSG) oraz 3 - strefową klimatyzację automatyczną. Passat Comfortline. Passat Comfortline posiada dodatkowo między innymi w chromowane listwy przy bocznych oknach, komfortowe przednie fotele (fotel ergoComfort dla kierowcy z regulacją w 6 płaszczyznach; podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa w fotelu kierowcy regulowane elektrycznie, w prawym fotelu manualnie), kierownicę multifunkcyjną obszytą skórą, automatycznie przyciemniane lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne po stronie kierowcy), czujnik deszczu, system ParkPilot (czujniki parkowania z przodu i z tyłu) oraz tempomat. Seryjne są również 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich. Passat Highline. Elementy wyposażenia Highline wykraczające poza zakres Comfortline, to na zewnątrz chromowana listwa na osłonie chłodnicy oraz reflektory przeciwmgielne. Również seryjna jest chromowana listwa wokół całego nadwozia w jego dolnej części, diodowe światła tylne z wyjątkowo innowacyjną koncepcją świetlną oraz 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich. Do wyposażenia seryjnego we wnętrzu należą eleganckie aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej (szczotkowane aluminium lub drewno Brillant Pine; konsola środkowa Piano Black), listwy progowe ze stali nierdzewnej, fotele pokryte Alcantarą i skórą oraz ogrzewanie przednich foteli, kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny Premium. Wersja Highline wyposażona jest również standardowo w aktywny tempomat ACC. Wersje z silnikami 162 kW i 176 kW są wyposażone w diodowe reflektory, chromowaną listwę ozdobną w przednim zderzaku i chromowane końcówki rur wydechowych o kształcie trapezu w tylnym zderzaku. Passat TDI 176 kW będzie posiadał także adaptacyjną regulację zawieszenia DCC. Pakiety R-Line dla Passata. Volkswagen R przygotował dla Passata sportowe pakiety R-Line, zarówno na zewnątrz, jak i do wnętrza. Pakiet wnętrza obejmuje między innymi tapicerkę ze skóry Vienna/tkaniny, multifunkcyjną kierownicę sportową R-Line obszytą skórą z dźwigienkami zmiany biegów (w przypadku DSG), nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, aplikacje R-Line i czarną podsufitkę. W skład pakietu R-Line Exterieur wchodzą między innymi zderzaki R-Line, charakterystyczna osłona chłodnicy z logo R-Line, chromowane, trapezowe końcówki rur wydechowych, nakładki poszerzające progi, spojler dachowy (Variant) i czarny, błyszczący dyfuzor. Oferowane są także różne 17-, 18- i 19-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich o sportowej stylistyce. Główne aspekty – stylistyka Passat pokazuje więcej charyzmy, ekskluzywności i dynamiki, niż kiedykolwiek przedtem Sportowe proporcje ze znacznie wydłużonym rozstawem osi przy prawie niezmienionej długości Innowacyjne wnętrze z nowym układem wentylacji i nową aranżacją oświetlenia Przedstawiając po raz pierwszy nowego Passata, Volkswagen prezentuje design łączący czystość formy z siłą. Czystość formy i siła łączą się w nadwoziu Passata ósmej generacji w stylistykę emanującą maksymalną ekskluzywnością. Stylistykę, która nie podąża za modą, lecz jest ponadczasowa. Stylistykę, która nie jest pospolita, lecz ekspresywna. Stylistykę, w której każda linia narysowana jest z pełną świadomością. Stylistykę, która będzie kształtować teraźniejszość. Zachowując wszystkie funkcjonalne zalety, Passat wyraźnie zyskał na charyzmie, ekskluzywności i dynamice. Nowy Volkswagen Passat, zarówno jako Limousine jak i Variant, jest modelem przerzucającym pomost do kolejnej wyższej klasy samochodów. Najpopularniejszy niemiecki samochód firmowy jest symbolem nowego rodzaju Business Class, pozycjonowanym między środkową a górną klasą średnią, między segmentami B i C. Stylistyczna ewolucja serii modeli Sytuacja wyjściowa. Od ponad czterech dziesięcioleci Volkswagen udoskonala Passata. Wewnętrzne oznaczenie teraz już ośmiu generacji to B1 do B8. „B” oznacza w tym przypadku przynależność do segmentu (klasa średnia samochodów), cyfra informuje o danej generacji. O stylu serii zadecydował B1 *– pierwszy model z 1973 roku, i wszystkie generacje od B5 (1996). Passatem B5 Volkswagen wprowadził zmianę paradygmatów. Mimo że wszystkie wcześniejsze generacje Passata były samochodami wszechstronnymi, oferującymi wysoki komfort, dobrze sprawdzającymi się w codziennej eksploatacji i nadzwyczaj przestronnymi, od B5 jakość i stylistyka poczyniły tak duży skok na przód, że Passat przesunął się do pierwszej ligi w swojej klasie i stał się najpopularniejszym samochodem firmowym. Tendencję tę konsekwentnie kontynuował B6 (od 2005 roku) i B7 (od 2010 roku). W 2013 r. Passat, wraz ze swoimi modelami pochodnymi na rynkach chińskim i amerykańskim, został wyprodukowany w ponad 1,1 mln egzemplarzy i jest odnoszącym największe sukcesy samochodem marki Volkswagen i koncernu Volkswagen. Zachwycające proporcje. Biorąc pod uwagę ten sukces, szef działu designu Klaus Bischoff i jego zespół postawili sobie na początku prac nad B8 następujące pytanie: „Co jest potrzebne, aby światowy bestseller stał się jeszcze atrakcyjniejszy optycznie?” Odpowiedź była prosta: „Zachwycające proporcje”. I to właśnie udało się teraz o wiele łatwiej zrealizować, niż kiedykolwiek wcześniej, bowiem wraz z modułową platformą podłogową MQB, po raz pierwszy była do dyspozycji dla Passata całkowicie nowa podstawa konstrukcyjna. Mimo że nowy Passat ma prawie taką samą długość, jak poprzednik, rozstaw osi wzrósł aż o 79 mm; przednie i tylne koła są większe i przesunęły się bardziej ku przodowi względnie tyłowi, co pozwoliło wyraźnie skrócić zwisy nadwozia. Jednocześnie Passat stał się niższy i szerszy. Dzięki zoptymalizowanej lokalizacji agregatów znacznie obniżono maskę silnika, a przednią szybę przesunięto do tyłu. Taki „cab-backward design” z eleganckimi proporcjami limuzyny wydłużył optycznie maskę silnika, nadając nadwoziu charakter modelu z klasy wyższej. Zatem było jasne, że nowy Passat musi dostać dynamiczne proporcje. Ale to jeszcze nie przesądziło o stylu designu, o jego orientacji. „Nowym Passatem chcieliśmy zrobić formalny skok do następnej klasy. Naszym celem było wykorzystanie potencjału samochodu i stworzenie z niego biznesowej limuzyny. Było dla mnie przy tym ważne, aby stworzyć wyraziste tematy stylistyczne, emanujące wyjątkowością i ekspresywnie wyrażające moc i sportowy charakter nowego Passata” – wyjaśnił Klaus Bischoff. Stylistyka zewnętrzna i detale Czyste fakty – wymiary. Passat ma długość 4.767 mm, jest zatem o 2 mm krótszy, niż poprzednik. Jednocześnie rozstaw osi zwiększył się aż o 79 mm do 2.791 mm, przy czym przednie koła przesunęły się o 29 mm w kierunku przedniego zderzaka, tylne koła o 17 mm w kierunku tylnego zderzaka (kabina pasażerska jest o 33 mm dłuższa). Rezultat: krótsze zwisy nadwozia (z przodu minus 67 mm, z tyłu minus 13 mm). Jednocześnie wysokość Passata zmniejszyła się o 14 mm (1.456 mm) a szerokość wzrosła o 12 mm (1.832 mm). Połączenie tych wymiarów dało proporcje, które stworzyły doskonały punkt wyjścia dla atletycznej i zarazem ekskluzywnej stylistyki. Sylwetka z mocno zaznaczoną linią załamującą światło. Kto pierwszy raz spojrzy na nowego Passata zauważy, że biorąc pod uwagę jego stylistykę, nie jest to typowy samochód klasy średniej. Jego styl pasowałby także do samochodu wyższej klasy średniej lub nawet klasy wyższej. Ekskluzywny wygląd nowego Passata udało się uzyskać między innymi dzięki nadzwyczaj precyzyjnie poprowadzonym krawędziom i załamaniom, które tworzą poszczególne płaszczyzny odbijania światła. Szczególnie rzuca się w oczy obszar między dolną krawędzią bocznych okien i linią na wysokości klamek w drzwiach. Tutaj załamania i krawędzie w górnej części łączą się w jedną płaszczyznę, z której – patrząc od przodu ku tyłowi – powstają wyraźne i atletyczne „barki” Passata. Linia przebiegająca na wysokości klamek rozpoczyna się z przodu jako przedłużenie górnej krawędzi reflektorów w błotniku, zostaje przerwana na krótko przednim nadkolem a następnie, lekko lecz w sposób ciągły wznosi się jako właściwa „linia barków” ku tyłowi (kabina składająca się z szyb i słupków dachowych zwęża się jak w samochodach sportowych). Między dolną krawędzią okien na wysokości klamek następuje zmiana płaszczyzn odbijających światło. Modulacja jest tutaj podzielona na dwa obszary: górny obszar tworzy z przodu w błotniku szerokie zagłębienie, które ku tyłowi aż do słupka C w Limousine względnie słupka D w Variancie staje się coraz węższe, tworząc trójkąt; płaszczyzna ta kończy się zatem tylnym słupkiem. Pod nią, w przeciwnym kierunku przebiega obszar, który rozpoczyna się z tyłu jako szerokie, mocno uwypuklone „barki” i zwęża się ku przodowi, również tworząc trójkąt. Dzięki temu bok nadwozia stwarza wrażenie bardziej zbliżonego do kształtu klina, niż jest w rzeczywistości. Te płaszczyzny światła i cienia dodatkowo akcentują linię „barków” i masywne tylne nadkole. Precyzja highend także w produkcji. W drzwiach, bezpośrednio na linii załamującej światło, styliści umieścili klamki o niezwykle precyzyjnej formie, która wymaga równie precyzyjnych metod produkcji. Ten know-how jest czymś, co wyróżnia Volkswagena spośród innych producentów samochodów. Poniżej linii załamania znajdują się lekko wyoblone płaszczyzny drzwi i mocno zaznaczone nadkola. Od dołu nadwozie zakończone jest masywnymi progami. Między płaszczyzną drzwi a progami pojawia się kolejne załamanie powierzchni, mające swoją kontynuację w tylnym zderzaku i tworzące interesującą grę światła i cienia. Nadwozie na wysokości progów otacza chromowana aplikacja (od wersji Highline). Gra linii, światła i cienia optycznie zmniejsza wysokość nadwozia; Limousine i Variant sprawiają wrażenie znacznie niższych, niż są w rzeczywistości. Sportowo-ekskluzywne wrażenie całościowe akcentują także kolejne załamania płaszczyzn nad oknami bocznymi, chromowana listwa wokół długiego pasa szyb (od wersji Comfortline) oraz podwójna krawędź w obrębie dachu. Rezultat: patrząc na nowego Passata odnosi się wrażenie, że stał się znacznie dłuższy, mimo że jest o 2 mm krótszy, niż poprzednik. Charyzmatyczny przód nadwozia. Passat roku 2014 ma całkowicie nową przednią część nadwozia. Osłona chłodnicy jest znacznie większa, niż reflektory. We wszystkich wersjach wyposażenia (Trendline, Comfortline, Highline) zdobią ją chromowane listwy. Po bokach listwy te załamują się w formie trapezu do wewnątrz i w kierunku reflektorów. Dolna chromowana listwa znajduje swoją kontynuację w reflektorach. Nad osłoną chłodnicy i reflektorami zastosowano kolejną chromowaną aplikację, rozciągającą się na całą szerokość maski silnika i przedłużoną aż na boczną linię załamującą światło (od wersji Highline). Generalnie reflektory i osłona chłodnicy ze swoim poziomym układem są zgodne z DNA designu Volkswagena i bardziej niż kiedykolwiek stapiają się w jedną horyzontalną całość. Styliści nie postawili jednak tylko na szerokość, lecz świadomie zastosowali skośne linie by stworzyć niepowtarzalną, charakterystyczną i przyciągającą uwagę grafikę przedniej części nadwozia. Niepowtarzalne „oblicze”. Pas składający się z osłony chłodnicy i z reflektorów - swoją wyraźną formą podkreśla wyjątkowy styl Passata. Górna chromowana listwa Passata Highline jeszcze mocniej akcentuje ten dynamiczny efekt. Poniżej osłony chłodnicy i reflektorów znajduje się załamanie płaszczyzny równoległe do krawędzi osłony i świateł, a dolna część zderzaka odzwierciedla ich zarys. Po bokach umieszczone są reflektory przeciwmgielne. Reflektory diodowe od wersji Highline. Dla ósmej generacji Passata Volkswagen opracował całkowicie nowe światła. Samochód będzie oferowany z halogenowymi i diodowymi reflektorami przednimi oraz z diodowymi światłami tylnymi. Dostępne w dwóch wariantach reflektory diodowe charakteryzują się niepowtarzalną grafiką. Reflektory diodowe (stopień 1). Nowe, w pełni diodowe reflektory stanowią podstawowy stopień systemu świateł, który w Passacie zastąpi reflektory ksenonowe. Również światła dzienne będą wykonane w technologii LED. Główne pole świateł do jazdy w dzień będzie odpowiedzialne także za funkcję kierunkowskazu. W tym celu zastosowano dwanaście diod, świecących w kolorze białym lub żółtym. Grafiki świateł dziennych razem z „oczami” w reflektorach nie można pomylić ze światłami żadnego innego samochodu. Reflektory diodowe (stopień 2). W kolejnej wersji Volkswagen oferuje dla Passata w pełni diodowe reflektory w technice projekcyjnej. Dwa niezwykle płaskie moduły soczewek, umieszczone obok siebie, rzucają światło na nawierzchnię i zapewniają jej oświetlenie zbliżone do światła dziennego. Sercem reflektorów jest umieszczony na zewnątrz moduł soczewek Multibeam. Oprócz świateł mijania i drogowych (ze światłami do jazdy po autostradzie i po drogach krajowych) emituje on także światła doświetlające zakręty. Wewnętrzny moduł soczewek Flatbeam jest odpowiedzialny za oświetlenie przestrzeni bezpośrednio przed autem. Kolejnym interesującym rozwiązaniem projekcyjnych świateł diodowych są światła dzienne z 32 diodami. Ich grafika składa się z dwóch oddzielnych modułów: dużego „U” (obejmuje oba moduły soczewek) i małego „U”, obejmującego kontur modułu Multibeam. Poniżej świateł do jazdy w dzień umieszczony jest szeroki kierunkowskaz (dwanaście diod). Dodatkowo po wewnętrznej stronie reflektorów znajdują się diody odpowiedzialne za statyczne doświetlanie zakrętów. Reflektory diodowe (stopień 2 plus Dynamic Light Assist). W najbardziej zaawansowanej wersji projekcyjne diodowe reflektory są sterowane kamerą. Volkswagen po raz pierwszy połączył Dynamic Light Assist (automatyczne, włączone na stałe światła drogowe) i technologię LED. Kamera rozpoznaje jadące z przodu i nadjeżdżające z przeciwka pojazdy i porównuje dane z elektroniką reflektorów. Moduł sterowania z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów i ruchomy moduł soczewek Multibeam odpowiednio kierują wiązkę światła. Tył nadwozia. Z tyłu natychmiast rzuca się w oczy fakt, że kabina mocno obniża się ku tyłowi, jak w samochodzie sportowym, a jej dół przechodzi w mocno zaznaczoną linię „barków”. Znacznie szersze i smuklejsze stały się tylne światła. Wersja Limousine z dużą powierzchnią pokrywy bagażnika utrzymaną w kolorze nadwozia wygląda jak młodszy brat Phaetona. Interesujące jest załamanie płaszczyzny przebiegające poprzecznie poniżej tylnych świateł. Poniżej tej krawędzi tył nadwozia przesuwa się do wewnątrz – górna część wystaje dalej nad zderzak, niż dolna. Dzięki temu zabiegowi udało się stylistom wykorzystać maksymalną długość tylnej części nadwozia i jednocześnie spełnić warunki kilku kategorii ubezpieczeniowych, które wymagają określonej strefy deformacji w obszarze zderzaka. Końcówki rur wydechowych w kształcie trapezu. Dla nowego Passata charakterystyczne jest przywiązanie uwagi do detali. Na przykład chromowane końcówki rur wydechowych w formie trapezu, wbudowane w zderzak dla mocniejszych wersji silników. Umieszczone nad nimi tylne światła, stanowiące punkt końcowy dolnej chromowanej listwy okalającej nadwozie (od wersji Highline), są wykonane z najwyższą precyzją. Te małe, lecz starannie dopracowane detale zastosowano zarówno w wersji Limousine, jak i Variant. Oba warianty nadwozia różnią się w tylnej części, co naturalnie wynika z konstrukcji, między innymi pozycją tablicy rejestracyjnej. W Limousine tablica rejestracyjna umieszczona jest na zderzaku, w Variancie – na pokrywie bagażnika. Światła tylne (stopień 1). Nowy Passat będzie oferowany seryjnie z diodowymi światłami tylnymi, i to zarówno w wersji podstawowej, jak i wersji rozbudowanej. Obie wersje rozciągają się w dwóch częściach od bagażnika po boki nadwozia. Zewnętrzna część seryjnych świateł tylnych pełni funkcję świateł pozycyjnych i świateł stopu, poniżej znajduje się kierunkowskaz. Wewnętrzny segment (na pokrywie bagażnika) obejmuje oprócz świateł pozycyjnych także światło cofania i przeciwmgielne. Światła tylne (stopień 2). Niezwykle charakterystyczna jest grafika rozbudowanej wersji świateł. Ich niepowtarzalność widać przy hamowaniu: poziomy pas świateł pozycyjnych zmienia się w pionowe pasy świateł stopu (w zewnętrznej części dwie i w wewnętrznej części jedna pionowa linia). Optycznie wygląda to, jakby poziome światła pozycyjne złamały się tworząc pionowe światła hamowania. Taka zmiana sygnalizacji pozwala lepiej zauważyć hamowanie i poprawia bezpieczeństwo. W zewnętrznych modułach oprócz świateł pozycyjnych i stopu znajdują się także kierunkowskazy. W wewnętrznych modułach (w pokrywie bagażnika) umieszczono światła pozycyjne i stopu, światła cofania i przeciwmgielne. Opcjonalnie dostępne są także przyciemnione diodowe światła tylne (R-Line). Stylistyka wnętrza i detale Ekskluzywna atmosfera. Styliści zaprojektowali wnętrze nowego Passata z równie wielkim pietyzmem, jak nadwozie. Jego estetyka, czystość formy i wysoka jakość w pełni odpowiadają poziomowi całościowej koncepcji nowego Volkswagena. Z licznymi nowymi rozwiązaniami stylistycznymi, precyzyjnie dopracowanymi detalami i nowoczesnymi technologiami, jak Active Info Display i wyświetlacz Head-up, wnętrze jest bardziej awangardowe, niepowtarzalne i wszechstronne, niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki modułowej platformie MQB uzyskano większą przestronność. Dwa przykłady: mimo że nowy Passat jest o 2 mm krótszy, niż poprzednik, długość wnętrza zwiększyła się o 33 mm. Większy jest także bagażnik: w Variancie pojemność wzrosła o 47 litrów do 650 litrów a w przypadku załadowania po dach – do 1.780 litrów. W przypadku Limousine pojemność jest o 21 litrów większa i wynosi 586 litrów. Poziomy pas wentylacji. Zdefiniowane na początku prac rozwojowych zadanie stworzenia lekkiego i przestronnego wnętrza, styliści zrealizowali wprowadzając smukłą deskę rozdzielczą z konsekwentnym, horyzontalnym układem. Z formą kokpitu koresponduje stylistycznie tapicerka przednich drzwi. Centralny element stylistyczny deski rozdzielczej stanowią innowacyjne wloty wentylacji, rozciągające się jako pas przez całą szerokość wnętrza i sprawiające wrażenie elementu dekoracyjnego. W nowym Passacie nie ma zatem żadnych oddzielnych wlotów wentylacji, lecz ciągły element konsekwentnie łączący formę z funkcją, przerywany tylko przez wskaźniki i umieszczony na środku zegar analogowy. Czysty architektoniczny charakter powstał dzięki imponującej długości chromowanych lameli wbudowanych we wloty wentylacji oraz umieszczonej poniżej dekoracyjnej osłony. Wymiary wlotu wentylacji nie tylko zdominowały stylistykę deski rozdzielczej, lecz również mają pozytywny wpływ zarówno na funkcję klimatyzacji, jak i na akustykę jej pracy. Stylowe oświetlenie wnętrza. Pod pasem wlotów wentylacji i dekoracyjną osłoną znajduje się bardzo wąski pas oświetlenia Ambiente, rozciągnięty aż na drzwi. Emitowane światło tworzy niezwykłą inscenizację wnętrza. Inscenizacja rozpoczyna się już w momencie otwarcia centralnego zamka pilotem lub przy użyciu Keyless Access. Zapala się wtedy delikatnie najpierw centralna lampka w podsufitce i ciepłe oświetlenie konsoli środkowej, następnie podświetlone zostają od wewnątrz klamki drzwi i zapala się wąski pasek w desce rozdzielczej i w poszyciu drzwi (kolory – cyjan, biały i bursztynowy oraz intensywność można wybrać w menu Car w systemie Infotainment). Prawie równocześnie pojawia się także oświetlenie przestrzeni wokół nóg. Po włączeniu zapłonu, pas świateł oraz oświetlenie wskaźników staje się intensywniejsze a wszystkie pozostałe źródła światła przyciemniają się do indywidualnie ustawionego poziomu. Po wyłączeniu silnika wszystkie źródła światła zwiększają intensywność, aby ułatwić orientację. Architektura zorientowana na kierowcę. Styliści przyłożyli szczególną wagę do zorientowanego na kierowcę układu przedniej części kabiny. Wychodząc od centralnej pozycji kierowcy, deska rozdzielcza lekko unosi się po obu stronach wskaźników w kierunku przedniej szyby. Taki układ znacznie poprawia ergonomię. Konsola środkowa cechuje się niezwykłą przejrzystością i łatwością obsługi. Wbudowano w nią dobrze widoczny system Infotainment, pod nim znajduje się panel klimatyzacji. Ponieważ konsola między kierowcą a pasażerem wznosi się w kierunku systemu Infotainment, dźwignia zmiany biegów również znajduje się dość wysoko, co jest korzystne pod względem ergonomii. Active Info Display. Po raz pierwszy Volkswagen wprowadzi na rynek w nowym Passacie wyświetlacz wielofunkcyjny z interaktywną formą prezentacji informacji – Active Info Display. Wszystkie wskaźniki są czysto wirtualne, generowane przez oprogramowanie. Tylko umieszczone w dolnej części wyświetlacza lampki kontrolne mające wpływ na bezpieczeństwo są wykonane jako hardware. Informacje z nawigacji mogą być prezentowane w formacie 2D i 3D. Przekątna ekranu to 12,3 cala. Rozdzielczość ekranu 1.440 x 540 pikseli pozwala na niezwykle precyzyjne i interaktywne przedstawienie graficzne wszystkich detali. Na przykład w trybie nawigacji prędkościomierz i obrotomierz przesuwają się na bok ekranu, by zostawić więcej miejsca na mapę. W zależności od potrzeby, w powierzchnie wyświetlania prędkościomierza i obrotomierza mogą być włączone takie informacje, jak funkcje nawigacji i systemów wspomagających. Informacje z systemu Infotainment, na przykład zdjęcia z kontaktów w telefonie lub okładki płyt, mogą być również prezentowane na Active Info Display. Volkswagen będzie oferował Active Info Display jako alternatywę dla wskaźników analogowych. Wyświetlacz Head-up. Jako pierwszy Volkswagen, nowy Passat będzie oferowany w przyszłości także z wyświetlaczem Head-up. Wyświetla on ważne informacje, jak prędkość czy piktogramy nawigacji, bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy. Dzięki projekcji przez wyświetlacz Head-up, kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi, aby zarejestrować informacje takie jak na przykład szybkość jazdy. Dzięki wyświetlaniu ostrzeżeń w bezpośrednim zasięgu wzroku kierowcy, czas reakcji ulegnie znacznemu skróceniu. Wyświetlacz Head-up Passata jest „rozwiązaniem kombinowanym”. Dane wyświetlane są na przezroczystym ekranie, który wysuwa się przed przednią szybą samochodu. Udało się przy tym uzyskać jakość porównywalną ze znacznie droższymi systemami wyświetlającymi informacje bezpośrednio na przedniej szybie. Nieużywany wyświetlacz chowa się w desce rozdzielczej i jest szczelnie zamknięty. Kierowca ma wrażenie, że informacje wyświetlane są około dwa metry przed Passatem. Rezultat: W związku z faktem, że oczy nie muszą nieustannie zmieniać akomodacji między drogą a wskaźnikami, o wiele mniej męczą się podczas długich tras. Wyświetlacz Head-up aktywowany jest oddzielnym elementem obsługowym obok pokrętła świateł. Kierowca może sam wybrać w menu systemu Infotainment, które informacje mają być wyświetlane: aktualna prędkość, dozwolona prędkość, wskazówki nawigacji, informacje systemów wspomagających lub ostrzeżenia. Główne aspekty – technologie Innowacje techniczne nowego Passata: Połączone w sieć systemy wspomagające otwierają nową erę w dziedzinie bezpieczeństwa Nowe systemy Infotainment z mobilnymi usługami online i MirrorLink™ Systemy wspomagające zaglądają za róg i rozpoznają pieszych Nowe systemy wspomagające, Infotainment i systemy poprawiające komfort czynią indywidualną mobilność bardziej ekologiczną, połączoną w sieć, komunikującą się wzajemnie oraz jeszcze bezpieczniejszą. Passat – najpopularniejszy niemiecki samochód firmowy awansuje do nowej Business Class, której technologie likwidują granice między segmentami. Do technologii tych należą takie systemy, jak Active Info Display (w pełni cyfrowy wyświetlacz wielofunkcyjny), wysuwany wyświetlacz Head-up, nowy Rear Seat Entertainment na tablet, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i rozpoznawania pieszych, Emergency Assist (zatrzymanie samochodu w przypadku zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (wspomaganie manewrowania z przyczepą) i asystent jazdy w korkach. Systemy Infotainment i Entertainment Modułowy system Infotainment. Nowy Passat będzie oferowany z drugą generacją systemów Infotainment Volkswagena. Najnowsza generacja modułowego systemu Infotainment (MIB) umożliwia połączenie w sieć z urządzeniami zewnętrznymi. Posiada między innymi złącze pozwalające podłączyć smartfon i odpowiednie aplikacje przez MirrorLink™. Systemy otrzymały także znacznie szybsze procesory (zoptymalizowana procedura rozruchowa, szybsze obliczanie tras, bardziej płynna reakcja ekranu dotykowego oraz ulepszona komunikacja głosowa) i nowe wyświetlacze o wyższej rozdzielczości (w przypadku systemów 6,5-calowych). Passat debiutuje z 5-calowymi systemami Composition Touch i Composition Colour, 6,5-calowymi Composition Media i Discover Media (plus nawigacja) z czterokrotnie lepszą rozdzielczością (6,5 cali w porównaniu z 5,8 cali pierwszej generacji) i najnowszą wersją 8,0-calowego systemu radiowo-nawigacyjnego Discover Pro. Złącza zewnętrzne. Już przy Composition Touch muzyka może być odsłuchiwana przy użyciu złącza AUX-IN, z karty SD lub opcjonalnie z nośnika pamięci USB i Bluetooth. Dostępny jest także interface do iPoda/iPhone. W wersjach Composition Colour i wyższych wbudowany jest napęd CD, w Composition Media i kolejnych wariantach do wyposażenia seryjnego należy złącze Bluetooth i USB. Discover Media (podstawowy system nawigacji) jest wyposażony opcjonalnie w WLAN. Najbardziej zaawansowana wersja systemu nawigacji Discover Pro posiada także złącze do telefonu komórkowego Premium (profil rSAP), napęd DVD oraz opcjonalnie tuner TV. Dla Composition Media i Discover Media jako opcja dostępny jest MirrorLink™, w przypadku Discover Pro należy on do wyposażenia seryjnego. Car-Net / funkcje podstawowe. W połączeniu z systemem radiowo-nawigacyjnym Discover Media i Discover Pro, w Passacie oferowane będą usługi mobilne online Car-Net. Pozwalają one między innymi na włączenie informacji drogowych online do dynamicznego wyznaczania trasy oraz wprowadzenie do nawigacji osobistych i udostępnianych publicznie Points of Interest (POI). Możliwe będzie także prezentowanie na ekranie obrazów panoramicznych 360o z Google Street View i map ze zdjęciami satelitarnymi z Google Earth™ (Google Maps). Dodatkowo, jako nowość dla Discover Media i Discover Pro, dostępne będą funkcje Informacji o miejscach parkingowych (liczba wolnych miejsc na parkingach wraz z lokalizacją), Ceny paliwa (aktualne ceny paliwa wraz z lokalizacją stacji benzynowych), Pogoda, Wiadomości i Raport o stanie pojazdu (np. informacje o przeglądach); od Discover Media możliwe będzie także wybieranie celów podróży i POI przy użyciu komputera domowego, tabletu lub smartfonu i przeniesienie ich do systemu nawigacji. Rear Seat Entertainment. Integracja różnych urządzeń obejmuje w nowym Passacie także tablety. Dzięki połączeniu zewnętrznych urządzeń przez WLAN z systemem Infotainment samochodu pojawiły się nowe możliwości. Na przykład nowy Rear Seat Entertainment. Kluczem jest tutaj aplikacja, która umożliwia kompatybilność systemu Infotainment i tabletu. Poprzez WLAN tablet uzyskuje dostęp do różnych funkcji Discover Media lub Discover Pro. Aby poprawić komfort obsługi i oglądania filmów, Volkswagen będzie oferował jako akcesoria uchwyty do tabletów dla Passata, które jednocześnie będą zasilały urządzenie prądem. Systemy wspomagające i poprawiające komfort Area View. Współpracujący z kamerami system obserwacji otoczenia Area View zadebiutował w 2010 roku w Touaregu. Zadaniem systemu jest umożliwienie obserwacji bliskiego otoczenia wokół samochodu. Dla nowego Passata system ten został znacznie udoskonalony. Nowa generacja Area View zostanie po raz pierwszy zastosowana przez Volkswagena w Passacie. System charakteryzuje się rozszerzonym zakresem funkcji, wyższą rozdzielczością kamer, funkcją rozpoznawania przeszkód i nową perspektywą 3D Birdview Park Assist. Park Assist umożliwia półautomatyczne parkowanie równoległe lub prostopadłe do osi drogi oraz wyjazd z równoległych i prostopadłych miejsc parkingowych. W przypadku parkowania prostopadłego, wspierane jest nie tylko parkowanie tyłem, lecz także półautomatyczne parkowanie przodem. Trailer Assist. Cofanie z przyczepą jest wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Dlatego Volkswagen wprowadził w Passacie, jako pierwszy producent samochodów na świecie, system wspomagający, który ułatwia manewrowanie z przyczepą: Trailer Assist. Aby wjechać samochodem z przyczepą tyłem we wjazd, kierowca musi zatrzymać się w odpowiednim miejscu, włączyć bieg wsteczny i aktywować system przyciskiem. Na wyświetlaczu komputera pokładowego przedstawiony zostaje aktualny i możliwy promień jazdy w oparciu o algorytmy obróbki obrazu z kamery cofania, która obserwuje i ocenia kąt załamania dyszla przyczepy. Przy użyciu dźwigni regulacji lusterek, która w tym przypadku działa jak joystick, kierowca może płynnie ustawić kierunek jazdy zestawu samochód + przyczepa. Passat przejmuje polecenia zmiany kierunku, wybrane przez kierowcę joystickiem regulacji lusterek, a sam kierowca wciska tylko pedał gazu i hamulca. Passat przyjmuje właściwy kierunek dzięki automatycznej ingerencji w elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Kierowca może w każdej chwili skorygować kierunek korzystając z pokrętła do regulacji lusterek. Side Assist z funkcją ułatwiającą wyjechanie z miejsca parkingowego. System pomaga uniknąć poważnych wypadków. Bezpieczeństwo zwiększa się przede wszystkim w dwóch sytuacjach. Po pierwsze: na autostradzie, ponieważ rozpoznaje szybko nadjeżdżające pojazdy oraz pojazdy poruszające się wolniej, znajdujące się w martwym polu widzenia, co pozwala na bezpieczniejsze wykonywanie manewrów wyprzedzania. Jeżeli Passat wyposażony jest w Side Assist oraz Lane Assist współpracujący z kamerą, w przypadku ruchu kierownicą w stronę, po której występuje zagrożenie, aktywowane zostanie ostrzeżenie, a po rozpoczęciu przez kierowcę manewru zmiany pasa, system aktywnie skieruje układ kierowniczy w przeciwną stronę. Po drugie: przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego. System ten rewolucjonizuje wyjeżdżanie tyłem z miejsc parkingowych prostopadłych do osi jezdni. Moduł czujników radarowych rozpoznaje pojazdy zbliżające się z boku, dotychczas często niewidoczne dla kierowcy. W przypadku zagrożenia kolizją, asystent wyjazdu z miejsca parkingowego wygeneruje najpierw optyczne, następnie akustyczne ostrzeżenie. Jeżeli kierowca nie zaniecha manewru i pojawi się bezpośrednie niebezpieczeństwo zderzenia, nastąpi automatyczna ingerencja w układ hamulcowy. Asystent jazdy w korkach. Asystent jazdy w korkach został opracowany na bazie Lane Assist i automatycznego tempomatu ACC. Znacznie poprawia on komfort poruszania się w przypadku utrudnień w ruchu. Podstawą jest funkcja utrzymywania pasa ruchu, oferowana przez Lane Assist również przy prędkości poniżej 60 km/h. System nie tylko wykonuje korygujące ruchy kierownicą, gdy samochód opuszcza pas ruchu, lecz także automatycznie utrzymuje Passata przez cały czas na środku pasa ruchu. Automatyczny tempomat ACC jest kolejnym systemem wspomagającym włączonym do asystenta jazdy w korkach. Przy aktywnym ACC Passat automatycznie przyspiesza i hamuje, odpowiednio do ruchu znajdujących się przed nim pojazdów. ACC i Lane Assist zostały połączone w asystenta jazdy w korkach. System umożliwia automatyczne utrzymywanie kierunku i odległości – samochód wykonuje skręty, przyspiesza i hamuje samodzielnie, jednak pod warunkiem, że kierowca trzyma ręce na kierownicy i podąża za jej ruchami, aby w każdej chwili móc ingerować w układ kierowniczy. Emergency Assist. Kolejnym systemem, w którym Lane Assist i ACC łączą się w nowy system wspomagający, jest Emergency Assist. Gdy tylko czujniki rozpoznają, że kierowca nie wykazuje żadnej aktywności – nie skręca, nie hamuje ani nie przyspiesza, system zainicjuje kolejne stopnie ostrzeżeń. Pierwszym jest szarpnięcie hamulców, kolejnym jest awaryjne zatrzymanie. Jednocześnie włączone zostaną światła awaryjne a Passat wykona delikatne manewry skrętu, aby zwrócić uwagę otoczenia na niebezpieczną sytuację. ACC zapobiega przy tym najechaniu na jadący z przodu pojazd. Emergency Assist Volkswagena to nowość na skalę światową. Generalnie w każdym Passacie ze zintegrowanym złączem do telefonu komórkowego, system Infotainment może aktywować „Alarm SOS” dzwoniąc pod numer 112. Warunkiem jest telefon połączony przez Bluetooth z systemem Infotainment lub aktywna karta SIM w złączu telefonicznym Premium. Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Front Assist jest systemem ostrzegającym i automatycznie hamującym w przypadku zagrożenia kolizją. Częścią składową systemu Front Assist jest funkcja awaryjnego hamowania w mieście. Podczas gdy Front Assist przy wyższych prędkościach ostrzega przez zbytnim zbliżeniem się do jadącego z przodu pojazdu oraz ewentualną kolizją i w razie konieczności automatycznie przyhamowuje samochód, funkcja awaryjnego hamowania w mieście przejmuje na siebie to zadanie przy niewielkich prędkościach jazdy. Dotychczas system awaryjnego hamowania w mieście rozpoznawał tylko pojazdy. W nowym Passacie udoskonalony system po raz pierwszy reaguje także na pieszych. Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście jest kolejnym przykładem demokratyzacji systemów wspomagających, bowiem Volkswagen oferuje tę technologię seryjnie już od Passata Comfortline. Progresywny układ kierowniczy. Dzięki progresywnemu układowi kierowniczemu kierowca Passata nie musi wykonywać tak szerokich ruchów kierownicą, aby wykonać żądany manewr, zatem przy ostrych skrętach rzadziej przekłada ręce na kierownicy. Progresywny układ kierowniczy będzie oferowany w nowym Passacie jako pakiet w połączeniu ze sportowym zawieszeniem lub adaptacyjną regulacją zawieszenia DCC. Od skrajnego prawego do skrajnego lewego położenia kierownicy przy progresywnym układzie kierowniczym jest 2,1 obrotu, w przypadku tradycyjnego układu kierowniczego trzeba wykonać 2,75 obrotu kierownicą. W środkowym zakresie położenia układu kierowniczego system umożliwia precyzyjne kierowanie nawet przy dużych prędkościach. Na krętych drogach i przy skręcaniu w boczne drogi, dzięki bardziej bezpośredniemu przełożeniu kierowca odczuje większą dynamikę. Przy niższych prędkościach, na przykład w mieście i przy parkowaniu, Passat będzie znacznie zwrotniejszy i kierowca nie będzie musiał wykonywać szerokich ruchów kierownicą. Easy Close. Funkcja Easy Open – przeciwieństwo Easy Close – została wprowadzona do Passata Varianta siódmej generacji w 2010 roku. Jeżeli samochód posiada system Keyless Access (system automatycznego zamykania i uruchamiania silnika), wystarczy odpowiedni ruch nogą za samochodem, aby otworzyła się pokrywa bagażnika. Czujnik zbliżeniowy w okolicy zderzaka rozpoznaje ruch nogi. W Passacie Variancie ósmej generacji funkcja automatycznego otwierania pokrywy bagażnika została rozszerzona o funkcję automatycznego zamykania Easy Close. Pokrywa bagażnika Varianta zamyka się, gdy tylko osoba z kluczykiem Passata oddali się od samochodu po wyjęciu zakupów lub bagażu. Następuje wtedy także automatyczna blokada wszystkich drzwi. Funkcja zamykania aktywowana jest przyciskiem w pokrywie bagażnika. Źródło: Volkswagen Group Polska
  23. Volkswagen Passat (2015)
  24. Volkswagen Passat Variant (2015)
  25. Zakup kontrolowany VW passat b5 http://www.youtube.com/watch?v=63-q_El3On4&list=TLfhbn1XE8CVJG_i2ge2CAZUytvnl1pciE
×