Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'paliwa' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 52 wyników

  1. Witam fachowców. Chciałbym sprawdzić pompę paliwową, ale nie wiem jak bym mógł ją wyciągnąć i gdzie się znajduje. Ktoś bym mi pomógł i wyjaśnij po kolei jak wyciągnąć tą pompkę i jak ją mogę sprawdzić? Może jakieś zdjęcia, bardzo mi zależy na tym bo już do mechaników nie mam sił jeździć, bo wszyscy mówią, że to pompa wtryskowa, a ja bym chciał najpierw to sprawdzić. I jeszcze jedno pytanie, który przekaźnik jest od tej pompy pomocniczej, R5 czy R8? Dziękuje za wszelką pomoc.
  2. Mazda marką o najniższym zużyciu paliwa w Stanach Zjednoczonych. · Mazda drugi rok z rzędu trafia na szczyt listy oszczędności zużycia paliwa EPA, · Najniższe rzeczywiste spalanie dzięki technologiom SKYACTIV. Zgodnie z corocznym raportem przygotowywanym przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA) samochody Mazdy po raz kolejny są najbardziej ekonomicznymi samochodami w Stanach Zjednoczonych. W raporcie na temat trendów zużycia paliwa Mazda znalazła się na pierwszym miejscu listy producentów dla roku modelowego 2013 – już drugi raz z rzędu. Niekonwencjonalna marka prowadzi również na wstępnej liście dla roku modelowego 2014. Średnie zużycie paliwa podawane przez producenta* (cykl mieszany) dla wszystkich pojazdów Mazdy z roku 2013 sprzedanych w Stanach Zjednoczonych wyniosło 28,1 m/gal (8,4 l/100 km), co stanowi poprawę o 3,4% w stosunku do roku 2012, natomiast emisja CO2 wyniosła 316 g/m (196 g/km) i jest to spadek o 3,7%. Zgodnie ze wstępnymi danymi liczbowymi przedstawionymi dla roku 2014, Mazda osiągnęła dalszą poprawę do 28,8 m/gal (8,2 l/100 km) i 309 g/m (192 g/km). Dla porównania łączne wartości średnie na rynku amerykańskim wynoszą 24,1 m/gal (9,8 l/100 km) w 2013 r. i 24,2 m/gal (9,7 l/100 km) w 2014 r. Wartości liczbowe zweryfikowane przez EPA uznaje się za odzwierciedlające rzeczywiste zużycie paliwa w dużo większym stopniu niż dane liczbowe NEDC** dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 stosowane w Europie. Osiągnięcie to w znacznym stopniu wynika z zastosowania opracowanych przez Mazdę technologii SKYACTIV w zakresie silników, układów napędowych, podwozi i karoserii. Wszystkie zaprojektowano od podstaw dla samochodów o obniżonej masie własnej, zapewniających doskonałe osiągi, wydajność, bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy. Wyniki są również zgodne ze strategią optymalizacji silników spalinowych, ponieważ Mazda osiągnęła pierwszą lokatę w rankingu EPA pokonując innych producentów, którzy w swojej ofercie mają modele hybrydowe. Jest to zatem ukłon w stronę niekonwencjonalnych, wolnossących silników benzynowych SKYACTIV-G***. W przeciwieństwie do Mazdy inne marki starają się zmniejszyć rozmiary silników i stosować turbodoładowanie. Jednostki napędowe Mazdy cechuje unikalna kombinacja doskonałych osiągów i ekonomii zużycia paliwa w codziennych warunkach jazdy. Poziom zużycia paliwa w gamie Mazdy będzie nadal maleć wraz z wprowadzeniem kolejnych modeli nowej generacji z technologiami SKYACTIV. Pierwszy z nich to nowa Mazda2, która pojawi się na rynku w 2015 r. Zużycie paliwa będzie o 20% niższe niż w przypadku aktualnego modelu. Mazda planuje dalej poprawiać osiągi silnika i zapewniać coraz lżejszą konstrukcję. Są to bowiem dwa podstawowe obszary działań badawczo-rozwojowych marki. Źródło: Mazda Motor
  3. Sprzedam sprawną pompę wtryskową do paliwa z audi a6 2,5 tdi. w Olsztynie. Cena: 550zł Kontakt telefoniczny: 888451957
  4. więcej -> E-paliwa Audi w szklanym silniku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  5. E-paliwa Audi zaliczyły test w szklanym silniku · Imponująco niski współczynnik emisji spalin nowego e-paliwa · Kolejny kamień milowy na drodze ku mobilności neutralnej pod względem emisji CO2 Ingolstadt, 3 lutego 2014 r. Audi zakończyło kolejny etap prac nad e-paliwami. Syntetyczne paliwa poddano w Ingolstadt cyklowi testów w komorze ciśnieniowej i w szklanym silniku. Wyniki badań wyraźnie świadczą, że e-paliwa Audi osiągają nawet lepsze wartości niż paliwa konwencjonalne. „Nasz test pokazuje, że poza jazdą z wykorzystaniem odnawialnej energii elektrycznej, istnieją też inne koncepcje umożliwiające pokonywanie długich odcinków z minimalną emisją spalin.“ – mówi Reiner Mangold, kierownik ds. rozwoju zrównoważonych produktów w Audi. Inżynierowie z laboratoriów Audi skupili się przede wszystkim na stworzeniu odpowiedniej mieszanki i na zbadaniu zachowania syntetycznych paliw podczas spalania. By prześledzić cały ten proces, w komorze ciśnieniowej, przy ciśnieniu 15 barów i temperaturze ok. 350 stopni Celsjusza, dokonali symulacji warunków panujących w jednostce napędowej. Specjalna kamera dokumentowała zachowanie paliwa podczas wtrysku, ponieważ podstawą optymalnego spalania jest uzyskanie jak najczystszej mieszanki. Kolejny etap badań przebiegał w szklanym silniku. To, co na co dzień skrywają metalowe ściany cylindra, w tej konstrukcji stworzonej specjalnie do testów, jest doskonale widoczne. Przez okno ze szkła kwarcowego eksperci obserwują jak paliwo jest rozprowadzane w cylindrze. Mogą ocenić też interakcję paliwa ze strumieniem powietrza w komorze spalania. Przy każdym z maksymalnie trzech tysięcy obrotów na minutę silnika testowego, nieznaczna ilość paliwa wtryskiwana jest do szklanego cylindra, gdzie ulega sprężeniu i zapłonowi, a powstałe wskutek tego spaliny wydzielane są na zewnątrz. Podsumowując: w przeciwieństwie do paliw kopalnych, które zależnie od obszaru ich wydobywania mają różny skład, syntetyczne e-paliwa Audi są całkowicie wolne od zanieczyszczeń, a podczas spalania wydzielają mniej szkodliwych substancji. Nie zawierają olefinów i aromatów. Dzięki temu, paliwa syntetyczne zapewniają uzyskanie lepszej mieszanki, czyste spalanie i niską emisję spalin. Na inżynierów z Ingolstadt czeka już następne zadanie: chcą jeszcze bardziej zoptymalizować proces produkcji e-etanolu i e-diesla. Gdy cel ten zostanie osiągnięty, nowe paliwa pojawią się na rynku. Koncern Audi wspólnie ze swoim partnerem, firmą Joule, w miejscowości Hobbs w Nowym Meksyku w USA, użytkuje instalacje badawcze służące do wytwarzania e-etanolu i e-diesla. W wytwórni tej, mikroorganizmy produkują najwyższej czystości paliwa z wykorzystaniem wody (słonej, półsłonej lub ścieków), światła słonecznego i dwutlenku węgla. Elementem kompleksowej strategii Audi dotyczącej e-paliw jest też tzw. e-gas project, czyli wytwórnia syntetycznego e-gazu zlokalizowana w niemieckiej miejscowości Wertle. Na jej przykładzie można dokładnie prześledzić, jak duże ilości „zielonego prądu” w efektywny sposób gromadzić w dowolnym miejscu, zamieniać go w metan i w końcowym etapie wprowadzać do sieci gazowej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Samochody Grupy FIAT-CHRYSLER tryumfują w rankingu najniższego zużycia paliwa. -Pierwsze miejsce za najniższy koszt przejazdu 100 km dla Fiata Panda 1.3 Multijet 16v 75 KM w kategorii aut klasy Mini. -Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 16v 120 KM z instalacją gazową LPG na pierwszym stopniu podium w licznej kategorii aut kompaktowych. -Jeep Grand Cherokee V6 3.0 CRD zwycięzcą kategorii Duże SUVy. -Wysokie miejsca w rankingu innych modeli marki Fiat: 500 0.9 TwinAir 85 KM, Panda 4x4 1.3 Multijet 16v 75 KM oraz Bravo 1.6 Multijet 16v 120KM. Niezależne badania kosztów eksploatacji samochodów, przeprowadzone przez redakcję najstarszego polskiego tygodnika motoryzacyjnego „Motor” dowiodły, że samochody Grupy FIAT-CHRYSLER charakteryzują się najniższymi kosztami przejechania 100 km w aż trzech z dziesięciu prezentowanych klas pojazdów. Ranking kosztów paliwa na dystansie 100 km magazynu „Motor” został przeprowadzony na podstawie wyników rzeczywistego średniego spalania (50% miasto, 50% trasa), jakie redakcja uzyskała podczas swoich testów. Jak podkreślają autorzy rankingu, są to wartości, uzyskane w warunkach jazdy w ruchu ulicznym. Koszty pokonania dystansu 100 km redakcja obliczyła, bazując na cenie paliwa z 20 września tego roku. W kategorii Auta Klasy Mini najniższy koszt przejazdu na badanym dystansie uzyskał Fiat Panda napędzany silnikiem wysokoprężnym 1.3 Multijet 16v 75 KM z systemem Start&Stop. Panda nowej generacji zużyła średnio 5,1 litra oleju napędowego na 100 km, generując koszt 28,92 zł. Tak niskie spalanie paliwa to kolejny argument tłumaczący niezwykły sukces handlowy modelu Panda. Z wynikiem przeszło 6 milionów sprzedanych egzemplarzy Panda uzyskała bowiem tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu miejskiego na świecie. Klienci docenili jej funkcjonalność w codziennym zastosowaniu połączoną z wygodą zapewnioną przez przestronne wnętrze i wysokim poziomem bezpieczeństwa potwierdzonym w testach Euro NCAP. Wśród najliczniej reprezentowanych aut kompaktowych (przebadano 93 modele samochodów) najtańszym samochodem w eksploatacji według redakcji „Motoru” została Alfa Romeo Giulietta wyposażona w silnik 1.4 TB 16v 120 KM z instalacją gazową LPG. Zwycięskie auto na dystansie 100 km zużyło 10,3 litra paliwa (benzyna + LPG), których łączny koszt wyniósł zaledwie 24,60 zł. Co istotne, doceniona jednostka napędowa została całkowicie przeprojektowana do współpracy z instalacją LPG, dzięki zastosowaniu specjalnych komponentów. Za jej zasilanie odpowiada wielopunktowy sekwencyjny wtrysk paliwa, umożliwiający natychmiastowe, wręcz niezauważalne przełączenie z benzyny na gaz płynny, bez zmiany takich parametrów, jak przyspieszenie czy reakcja silnika. Najniższe spalanie w klasie to dla kierowców kolejny argument za wyborem Alfy Romeo Giulietta, obok przyznanego trzy lata temu przez instytut Euro NCAP tytułu najbezpieczniejszego europejskiego samochodu kompaktowego i doskonałych właściwości jezdnych, zapewnionych przez takie systemy, jak zmienne tryby jazdy Alfa D.N.A, elektroniczny mechanizm różnicowy Alfa Q2 czy dynamiczne sterowanie pojazdem VDC. W segmencie Duże SUVy ranking na najniższy koszt przejazdu wygrał Jeep Grand Cherokee z jednostką napędową Diesla V6 3.0 CRD 241 KM, który osiągnął średnie spalanie 8,8 litra oleju napędowego, wykazując koszt tylko 49,61 zł na przejechane 100 km. Jak wynika z badania „Motoru”, Grand Cherokee, który dostarcza swojemu kierowcy i pasażerom najwyższy poziom luksusu, bezpieczeństwa oraz przyjemność z jazdy w każdą pogodę i w każdym terenie, zapewnioną m.in. przez system zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain, niezależne przednie i tylne zawieszenie oraz elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, jest także najoszczędniejszym dużym SUVem na rynku. Tak dobry wynik udało się uzyskać dzięki zastosowaniu w silniku 3.0 CRD technologii wysokociśnieniowej listwy paliwowej i wtryskiwaczy piezoelektrycznych oraz turbosprężarki z turbiną o zmiennej geometrii łopatek i filtra cząstek stałych. Wysokie pozycje w rankingu tygodnika „Motor” zajęły także inne pojazdy z Grupy FIAT-CHRYSLER. Fiat 500 napędzany jednostką 0.9 TwinAir 85 KM z systemem Start&Stop z wynikiem 5,6 litra benzyny i 31,86 zł na 100 km zajął szóste miejsce wśród Aut Klasy Mini, a dwie pozycje za nim uplasował się Fiat Panda 4x4 z silnikiem 1.3 Multijet 16v 75 KM. Panda z napędem 4x4, uzyskując spalanie 5,9 litra oleju napędowego, czyli koszt 33,45 zł na dystansie 100 km, prześcignęła wiele aut z napędem tylko na jedną oś. Z kolei Fiat Bravo wyposażony w silnik 1.6 Multijet 16v 120 KM osiągnął siódme miejsce wśród aut kompaktowych, wykazując średnie spalanie 5,4 litra oleju napędowego, czyli koszt 30,62 zł na badanym odcinku 100 km. Źródło: Fiat Auto Poland
  7. Mam taki problem ze swoim Neonem, że gubi ciśnienie na listwie wtryskowej. Nie ma żadnych wycieków, po prostu regulator nie utrzymuje ciśnienia po wyłączeniu pompy. Kiedy pompa pracuje wszystko jest OK, jak go zgaszę i postoi chwile muszę przy ponownym odpalaniu kilka razy przekręcić kluczyk, tak żeby pompa nabiła ciśnienie. Szukam tego regulatora już jakiś czas i nie mogę go nigdzie dostać. Tutaj pojawia się moje pytanie, czy da się go zastąpić z innego samochodu o podobnych parametrach ? Może ktoś słyszał o czymś podobnym i wie jaki będzie pasować ? Na co zwrócić uwagę przy wyborze ? Oczywiście nie będzie pasować do obudowy, więc będę musiał go zamontować pomiędzy starym regulatorem a filtrem, czy to w niczym nie będzie przeszkadzać ? Samochód to Dodge Neon 2.0 133KM rocznik 98. Wersja 3 drzwiowa z automatyczną skrzynią.
  8. [h=1]Nowa SKODA Octavia RS: większa moc, mniejsze zużycie paliwa[/h] [h=2]› Dwa nowo opracowane silniki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa[/h][h=2]› Silnik benzynowy 2,0 TSI o mocy 162 kW i silnik wysokoprężny 2,0 TDI o mocy 135 kW[/h][h=2]› Zużycie paliwa nowej Octavii RS zmniejszyło się nawet o 19 procent[/h][h=2]› W ofercie jest ręczna skrzynia biegów lub skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem DSG[/h][h=2]› Seryjna funkcja Start-Stop i odzysk energii hamowania[/h][h=2]› Nadwozie i zawieszenie: lżejsze dzięki stalom o wysokiej wytrzymałości i zoptymalizowanym osiom[/h] Mladá Boleslav/Goodwood, lipiec 2013 – większa moc, mniejsze zużycie paliwa – to cechuje nowo opracowane silniki nowej ŠKODY Octavii RS. Nową Octavię RS zarówno w wersji sedan jak i kombi napędza albo dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 162 kW (220 KM), albo dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 135 kW (184 KM). W porównaniu z Octavią RS drugiej generacji zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 19 procent. Oba silniki są turbodoładowane, czterocylindrowe, z czterema zaworami na cylinder. Do wyposażenia seryjnego należą Start-Stop i odzysk energii hamowania. Oba silniki mogą współpracować z ręczną skrzynią biegów lub z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem DSG, każda z nich jest sześciostopniowa. Oszczędny silnik benzynowy 2,0 TSI/162 kW Silnik benzynowy 2,0 TSI nowej Octavii RS i Octavii kombi RS rozwija 162 kW (220 KM), czyli 15 kW więcej niż w poprzednim modelu. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 25 procent, czyli o 70 Nm do 350 Nm w zakresie od 1.500 do 4.400 obr/min. Przebieg krzywej mocy zapewnia znakomitą elastyczność i przyspieszenie: nowa Octavia RS sedan z ręczną skrzynią biegów przyspiesza na piątym biegu w ciągu zaledwie 6,4 sekundy od 80 do 120 km/h, nawet na szóstym biegu samochód potrzebuje tylko 7,9 sekundy, czyli 1,5 sekundy mniej niż dotąd. Przyspieszanie od 0 do 100 km/h trwa 6,8 sekundy, o 0,4 sekundy mniej niż dotąd. Prędkość maksymalna nowej Octavii RS wynosi obecnie 248 km/h dla sedana z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów i jest o 6 km/h większa niż w Octavii RS drugiej generacji. Kombi osiąga prędkość maksymalną 244 km/h. Mimo wyraźnej poprawy parametrów mocy nowy silnik benzynowy jest dużo bardziej oszczędny niż poprzedni model. Silnik ten w Octavii RS z ręczną skrzynią biegów zużywa tylko 6,2 l paliwa na 100 km, to znaczy 17 procent lub 1,3 l mniej. Emisja CO2-zmniejszyła się o 33 g do 142 g/km. Moc diesla z nowym silnikiem wysokoprężnym 2,0 TDI/135 kW Także nowy silnik wysokoprężny 2,0 TDI/135 kW (184 KM) przekonuje mocą i oszczędnością. Dzięki zwiększeniu mocy o 10 kW i wzroście momentu obrotowego o 30 Nm do obecnie 380 Nm w zakresie od 1.750 do 3.000 obr/min nowa Octavia RS sedan z silnikiem wysokoprężnym i ręczną skrzynią biegów przyspiesza w ciągu 8,1 sekundy od 0 do 100 km/h i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h. Silnik 2,0 TDI/135 kW może współpracować także z automatyczną skrzynią biegów DSG z podwójnym sprzęgłem. Silnik wysokoprężny ma także bardzo dobrą elastyczność. Octavia RS przyspiesza na piątym biegu od 80 do 120 km/h w ciągu zaledwie 7,9 sekundy zamiast dotychczasowych 8,1 sekundy. Jednocześnie zużycie paliwa i emisja CO2 znacząco się zmniejszyły w porównaniu z poprzednim modelem. Octavia RS i Octavia kombi RS z silnikiem 2,0 TDI/135 kW potrzebuje tylko 4,6 l oleju napędowego na 100 km, emitując 119 g CO2 na kilometr. oznacza to poprawę o 19 procent w stosunku do montowanego w poprzednim modelu silnika 2,0 TDI o mocy 125 kW. Celowe modyfikacje Mniejsze zużycie paliwa, większa moc – aby to osiągnąć, silniki nowej Octavii RS zoptymalizowano w zakresie wielu szczegółów technicznych. Silnik 2,0 TSI/162 kW bazuje na trzeciej generacji rodziny czterocylindrowych silników benzynowych EA888. Zasadniczej modyfikacji poddano nowo opracowaną głowicę silnika ze zintegrowanym chłodzeniem spalin oraz podwójny układ wtrysku z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Nowy, w pełni elektronicznie sterowany układ chłodzenia umożliwia wyraźnie zoptymalizowaną regulację temperatury. Skutek: skrócona faza rozgrzewania silnika z odpowiednio pozytywnym wpływem na straty tarcia i zużycie paliwa. Aby polepszyć regulację temperatury silnika, inżynierowie opracowali nowego typu moduł z obrotowym zaworem, który w okresie rozgrzewania silnika całkowicie lub tylko częściowo odcina dopływ płynu chłodzącego do silnika. Gdy silnik już się rozgrzeje, temperaturę płynu chłodzącego można szybko regulować do odpowiedniego poziomu zależnie od obciążenia silnika i prędkości obrotowej silnika. Innowacyjne jest także wodne chłodzenie spalin doprowadzanych do turbosprężarki. Chłodnica tych spalin została opracowana całkowicie na nowo i jest zintegrowana z głowicą silnika. Ten sposób chłodzenia spalin zapewnia wyraźne zmniejszenie zużycia paliwa przy pełnym obciążeniu silnika. Nowy silnik wysokoprężny 2,0 TDI/135 kW bazuje na serii produkcyjnej EA288. Także tu nastąpiły odpowiednie modyfikacje. Zostały zmodyfikowane części mające wpływ na skład spalin, takie jak układ wtrysku, układ doładowania powietrza i chłodzenia powietrza doładowania. Elementy poprawy składu spalin, jak katalizator utleniający i filtr cząstek stałych, są obecnie montowane bliżej silnika. Aby zmniejszyć tarcie wewnętrzne silnika, zastosowano pierścienie tłokowe o mniejszym napięciu. Wałek wyrównoważający ma pozytywny wpływ na dźwięk pracy silnika i zapewnia większą równość jego pracy. Także nowe silniki wysokoprężne mają nowoczesną regulację temperatury. Podczas rozgrzewania silnika głowica silnika i skrzynia korbowa są chłodzone w odrębnych obwodach. Dwie zalety: silnik wyraźnie szybciej rozgrzewa się do temperatury pracy a zimą wnętrze szybciej będzie ciepłe. Lekkie i stabilne – nadwozie nowej ŠKODY Octavii RS robi szpagat. Niemal w 70 procentach jest zbudowane ze stali o wysokiej i najwyższej wytrzymałości. Jedna czwarta konstrukcji nadwozia, bez drzwi i pokryw, składa się z obrabianych plastycznie na gorąco stali o najwyższej wytrzymałości. Dla porównania: w Octavii RS drugiej generacji udział części kształtowanych plastycznie na gorąco wynosił 6,3 procent. Dzięki stalom o wysokiej i najwyższej wytrzymałości inżynierowie ŠKODY mogli celowo wykorzystywać materiał i uzyskiwać oszczędności. Zarazem polepszono geometrię struktury nośnej i elementów powierzchniowych. Tu konstruktorom pomogły postępy w wirtualnym procesie projektowania: istniejące przestrzenie do zabudowy można było na komputerze dużo dokładniej wykorzystać. W przypadku elementów powierzchniowych poprawiono obliczenia właściwości akustycznych, dzięki czemu można było oszczędzić na wygłuszeniach a tym samym na masie. Lżejsze zawieszenie dzięki zoptymalizowanym osiom Polepszone zawieszenie nowej Octavii RS pozwoliło zaoszczędzić kilka kilogramów masy. Zastosowana wielowahaczowa oś tylna została specjalnie udoskonalona pod względem kinematyki, akustyki, masy i modułowości. Stale o wysokiej wytrzymałości i poprawa strukturalna wielu części zmniejszyła masę osi z 53 kg do obecnie 49 kg. Także w przypadku przedniej osi z kolumnami MacPhersona z nowo opracowanym dolnym wahaczem trójkątnym konsekwentnie zoptymalizowano funkcję, masę i koszty wszystkich części. Zastosowanie wysokowytrzymałej stali na wahacz poprzeczny i innowacyjny bioniczny kształt zwrotnicy zmniejszyły masę. Dzięki tym zabiegom przednia oś waży o 2,8 kg mniej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. więcej -> 100 km na JEDNYM litrze paliwa, centrum badań rynku, park samochodów, nowe samochody osobowe | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. więcej -> Nowym Mitsubishi 1111 kilometrów na jednym baku paliwa, najnowsze modele samochodów, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. Silnik 1,6 l Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa opracowany przez koncern PSA Peugeot Citroën zdobywa tytuł "International Engine of the Year" już siódmy rok z rzędu 5 czerwca 2013 roku podczas ceremonii zorganizowanej w Stuttgarcie w Niemczech koncern PSA Peugeot Citroën otrzymał nagrodę "International Engine of the Year" w kategorii silników o pojemności od 1,4 l do 1,8 l. To prestiżowe wyróżnienie pod auspicjami magazynu Engine Technology International po raz kolejny przyznane zostało 4-cylindrowemu silnikowi benzynowemu 1,6 l Turbo z wtryskiem bezpośrednim, opracowanemu przez PSA Peugeot Citroën we współpracy z BMW Group. Nagroda wyróżnia w szczególności wersję 200-konną montowaną w modelach Citroën DS4 i DS5 oraz Peugeot RCZ, 308 CC i 308 GTi. Silnik, poza mocą zwiększoną do 200 KM, charakteryzuje się maksymalnym momentem obrotowym o wartości 275 Nm, przy poziomie emisji CO2 wynoszącym 139 g/km (w modelu Peugeot 208 GTi). Jednostka benzynowa 1,6 l Turbo wieńczy pełną gamę silników o pojemnościach od 1,4 l do 1,6 l, oferujących moc w zakresie od 95 do 200 KM. Silniki z tej rodziny, wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, takie jak bezpośredni wtrysk w wersji turbo, zmienny wznios zaworów, pompę oleju ze sterowanym przepływem czy też odłączaną pompę wodną, zapewniają zmniejszenie zużycia paliwa i poziomu emisji o 10% w stosunku do jednostek poprzedniej generacji. Silniki z tej rodziny, produkowane w fabryce Française de Mécanique w Douvrin we Francji, tworzą obecnie podstawę oferty w zakresie jednostek benzynowych firm Peugeot i Citroën. źródło: Citroen Polska
  12. Mam do Was dość istotne pytanie: czy słyszeliście o generatorach wodoru firmy Green Power ? Czy możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa o 35-50% tak jak piszą na stronie ? Czy ktoś z Was korzystał kiedyś z takich wynalazków,jakie to dawało rezultaty? Zastanawiam się nad zakupem,znalazłem na stronie,że osiągania wysokich oszczędności w paliwie zasadniczym tłoczonym z baku silnika (LPG,ON,PB) i dają na to gwarancje,jednak...
  13. więcej -> Przełomowa technologia wtrysku paliwa u Volvo, ranking sprzedaży motocykli, ranking samochodów osobowych, pojazdy zasilane paliwem wodorowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. Volvo wprowadza gamę silników VEA z przełomową technologią wtrysku paliwa VEA (Volvo Engine Architecture) to nowa rodzina silników czterocylindrowych, która pojawi się w ofercie Volvo pod koniec 2013 roku. Obejmie ona zarówno jednostki benzynowe, jak i Diesle. W jednostkach wysokoprężnych zastosowana zostanie technologia i-Art wpływająca na ograniczenie zużycia paliwa i podnosząca osiągi aut. i-Art – rewolucja na miarę sondy Lambda Dzięki umieszczeniu oddzielnych czujników ciśnienia przy każdym wtryskiwaczu – zamiast stosowanego dotąd pojedynczego sensora w szynie common rail – układ i-Art jest w stanie dokładniej kontrolować ciśnienie i regulować wtrysk paliwa indywidualnie dla każdego z czterech cylindrów. Jak podkreślił Derek Crabb - Vice President Powertrain Engineering w Volvo Car Group: “ Podniesienie ciśnienia paliwa w szynie common rail do 2500 barów oraz zastosowanie technologii i-Art to kolejna rewolucja w silnikach Diesla. To przełomowy krok, tak samo ważny jak wprowadzenie w 1976 roku sondy Lambda do katalizatora spalin ”. Derek Crabb tak wyjaśnia działanie układu: „ Każdy wtryskiwacz zakończony jest maleńkim komputerem, który stale monitoruje ciśnienie wtrysku. System i-Art wykorzystuje te pomiary i odmierza optymalną dawkę paliwa dla każdego cyklu spalania ”. Rezultat? Połączenie wyższego ciśnienia paliwa z technologią i-Art pozwoliło obniżyć zużycie paliwa, wyraźnie ograniczyć emisję spalin, podnieść osiągi a także poprawić dźwięk silnika. Pełna gama zmian Pierwsze modele Volvo wyposażone w silniki VEA trafią do polskich salonów n a przełomie listopada i grudnia br. Konstrukcje VEA zaczną sukcesywnie wypierać dotychczasowe jednostki napędowe, będzie to jednak rozłożony na lata proces. Najpierw debiutują dwa, dwulitrowe silniki benzynowe o mocy 230 i 280 KM o rzędowym układzie czterech cylindrów. To spora nowość, ponieważ dotąd Volvo słynęło ze swoich rzędowych piątek. Jednocześnie do oferty zostanie wprowadzony nowy Diesel o tej samej pojemności, o mocy 181 KM. To także będzie konstrukcja cztero-, a nie jak dotychczas, pięciocylindrowa. Z oferty wycofany zostanie silnik D4 o mocy 163 KM, dostępny m.in. w S60, V60, XC60, S80, XC70 i V70. Docelowo w samochodach Volvo stosowane będą wyłącznie silniki wysokoprężne oparte o technologię common rail oraz jednostkibenzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Będą one łączone z różnymi turbosprężarkami przez co gama dostępnych jednostek napędowych będzie bardzo bogata – od silników bardzo oszczędnych po te nastawione na maksymalną moc. Część z nich będzie w przyszłości uzupełniana o napęd elektryczny i inne nowatorskie technologie. Ośmiostopniowe automatyczne skrzynie biegów Nowe silniki VEA będzie można skonfigurować z nową, ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, która przyczyni się do dalszegoograniczenia zużycia paliwa. W połączeniu z nowymi silnikami, przekładnia ta poprawi reakcję pojazdu na gaz. Moc będzie przekazywana płynnie, a zmiana przełożeń będzie odbywać się szybko i wyjątkowo gładko. Kierowca będzie miał także możliwość sekwencyjnego przełączania biegów za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Silniki V8 to przeszłość „ Duże, ośmiocylindrowe silniki przejdą do historii. Ich miejsce zajmą małe, nowoczesne konstrukcje o bardzo dobrych osiągach. Jednostki o czterech cylindrach będą mocniejsze od obecnych sześciocylindrowych, zużywając przy tym mniej paliwa niż dziś. A w połączeniu z napędem elektrycznym wejdą one na obszar osiągów zajmowany dziś przez silniki V8 ” – podsumowuje Derek Crabb. Silniki nowej rodziny będą produkowane w Szwecji, w fabryce w Skövde. Źródło: Volvo
  15. Przy rosnących cenach paliw i malejących marżach polskie stacje od dawna zarabiają głównie na sprzedaży pozapaliwowej. Tej strukturze sprzedaży odpowiada oferta stacyjnych dostawców. W całej tej sytuacji nie można jednak zapominać o podstawowym segmencie asortymentowym tych placówek - paliwach. Ze wszystkim, co najnowsze i najistotniejsze, a związane z tym tematem, będą mogli zapoznać się odwiedzający jubileuszowe, XX Międzynarodowe Targi „Stacja Paliw” 2013 . Na rynku dzieje się ostatnio wiele. Nie tylko za sprawą coraz to nowszych wymagań jakościowych stawianych współczesnym paliwom zarówno od strony prawnej, jak i producentów silników, ale również ze względu na rosnące wymagania klientów stacji. Polscy kierowcy nie tylko jeżdżą coraz nowszymi i lepiej wyposażonymi (czytaj: wymagającymi) modelami samochodów, ale również rośnie ich świadomość, atakowana akcjami marketingowymi producentów. Trudno uznać za mit nieproporcjonalnie niską w porównaniu do rynków zachodnich siłę nabywczą Polaków, niemniej jednak, jak dowodzą badania rynkowe, dla naszych rodaków coraz ważniejsza jest jakość niż cena. Nie oszukujmy się jednak, że smaczna kawa czy czysta toaleta będą argumentem za zatrzymaniem się na stacji serwującej kiepskiej jakości paliwa – chwila luksusu nie jest warta naprawy nowoczesnego silnika po zatankowaniu wody. A ta przecież tak czy inaczej w paliwie jest obecna i jeśli nasz personel skupi się na podgrzewaniu parówek, a nie opiece nad infrastrukturą nalewczą, kontrola PIH niewątpliwie to wykaże, robiąc nam negatywną reklamę. Brak inwestycji w zbiorniki, odmierzacze, systemy monitorujące oraz kasowe - może stanowić chwilowy argument w walce cenowej, lecz w dłuższym okresie nie przełoży się na zaufanie konsumentów. Stacje, które na bieżąco, perspektywicznie inwestują, muszą mieć marże na takim poziomie, by zwróciły się poniesione nakłady. Ci, co nie inwestują – wcześniej czy później wypadną rynku. Warto na bieżąco i z własnej inicjatywy kontrolować jakość paliw dostarczanych nam przez koncerny. Warto w tym celu zapoznać się z ofertą laboratoriów - nie tylko koncernowych, ale i niezależnych - i programów jakościowych, by wymienić chociażby orlenowski BAQ czy program dla stacji niezależnych - Złotą Kroplę. Współczesne paliwa są coraz bardziej wymagające, nie tylko ze względów na dodatki bio – zarówno obecnie stosowane (B7), jak i perspektywiczne (E10). Wśród paliw alternatywnych istotną pozycję zajmują wszak paliwa gazowe – LPG i CNG. Autogaz już dawno przestał być w naszym kraju „produktem dla ubogich”, a auta z fabrycznymi instalacjami nie tylko mniej go palą, ale również są dość czułe na zanieczyszczenia. W obecnej sytuacji wysokich cen paliw paliwami alternatywnymi zainteresowany jest zwłaszcza transport publiczny, intensywnie inwestujący również w obszarze nieustannie rozszerzanej oferty pojazdów hybrydowych. Istotną kwestią, sygnalizowaną zarówno przez niezależnych ekspertów, jak i stowarzyszenia przewoźników i transportu publicznego, jest w tym względzie polityka państwa – zwłaszcza fiskalna, ale również współpraca z samorządami lokalnymi. Tu warto przypomnieć, że Targi „Stacja Paliw”, jak i ich organizator – Polska Izba Paliw Płynnych - od 20 lat stanowią szeroką platformę dyskusji między poszczególnymi uczestnikami i regulatorami rynku paliwowego, zarówno w kontekście krajowym, jak i europejskim. Mówiąc o transporcie, nie można nie wspomnieć o wymaganiach współczesnych flot, coraz powszechniej zaopatrujących się za pośrednictwem wyspecjalizowanych systemów sprzedażowych zarówno na stacjach wewnętrznych, jak i publicznych. Logistyka paliwowa (ale także takich produktów, jak AdBlue), korzystająca dziś z wzorów globalnych, opartych na cyfryzacji, systemy kontroli i zarządzania, a wreszcie fiskalizacji – nie tylko względem polskiego budżetu, bo floty jeżdżą dziś po całej Europie i na Wschód – stanowią o sile każdej rozwijającej się firmy z tej branży.
  16. Witam. Ostatnio w mojej fieście 1997 1.3 pojawił się problem nie działających wskaźników paliwa i temperatury . Nie wiem co może yć przyczyna tej usterki i czy muszę kierować się z tym od razu do elektryka ? Czy może usterkę dam radę wyeliminować sam ?
  17. [h=1]Volvo Trucks - Oszczędź do 5% paliwa radą paliwa[/h]
  18. Ukradł 900 litrów paliwa.

    Ukradł 900 litrów paliwa. Tak chciał uciec Dobry biznes mógł ukręcić
  19. http://allegro.pl/show_item.php?item=2169223472
  20. zapraszam na aukcje allegro: system gulaka oszczędność paliwa do 65%http://m.allegro.pl/szukaj,0.html?q=System+gulaka
  21. Cud na stacji paliw? Do 48-litrowego baku weszło 50 l paliwa http://www.wykop.pl/ramka/1044399/do-48-litrowego-baku-wlal-50-l-paliwa-cud-na-stacji-paliw/ Przytrafił się Tobie kiedyś taki cud
  22. czy ktos wie gdzie sie ukrywa filtr paliwa w xsara picasso 1.6benzyna 2004r
  23. Puławy- Poszukiwani sprawcy kradzieży paliwa <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=3PM3o88z0SI&hl=pl_PL&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=3PM3o88z0SI&hl=pl_PL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  24. http://trans.info/message/view/6476.html
  25. Witam. Może mi ktoś wyjaśnić, jak wymienić filtr paliwa w Citroenie ZX 1.9 TD? Z góry dzięki.
×