• Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'opony' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

  • Blog
  • Blog Mateusz vBService
  • Blog ForumSamochodowe.com
  • Wielka Demotyracja
  • BMW Klub Szczecin
  • Firestone's blog
  • Abime's blog
  • Cozalinho's blog
  • Wujas_Ghostas Blog ;)
  • przemo80b4's blog
  • Eddy's blog
  • bmwgrudziadz's blog
  • rosman's blog
  • mixery's blog
  • ...
  • Audire's Blog
  • Welcome to my locker.
  • Tor Poznań
  • Blog trakera.
  • Tuning Modeli
  • Blog izabela
  • kruszyna's blog
  • merco's blog
  • brayan-12's blog
  • jim's blog
  • Virtual Tuning
  • Blog Arbuzek
  • Lambo's blog
  • Blog Fresh'a
  • svenik05's blog
  • Puma1995's blog
  • dawidpolakowski's blog
  • zenonxp's blog
  • Blog gobus1
  • Radykalny blog o niczym konkretnym
  • marcin121's blog
  • Andrzej K.'s blog
  • micar's blog
  • Isipep's blog
  • wts3's blog
  • brajan127's blog
  • SamuraY
  • ...
  • sero's blog
  • 22lorak's blog
  • gryzu46's blog
  • www.moto-kondzio.pl
  • Yankess's blog
  • Kacpero99's blog
  • pawel11's blog
  • Blog anka-2012
  • FORUM MECHANIKÓW - internetowy warsztat
  • hurtopony1's blog
  • Blog Patryk007
  • Blog countryman21
  • Blog Warsztat24
  • Vw sharan 2001 rok nie pali kontrolka ładowania
  • Blog TOKA
  • Blog Motointegrator
  • Blog Emil Adamiak
  • patrykxxx
  • Blog kuba12345
  • Blog kjaro000
  • Blog iParts
  • AutoRide
  • Blog Expenndable
  • Blog TonyViet
  • Blog csokafay
  • Blog TainaHerbert12
  • Blog gamegautruc
  • Blog IzolaGotter
  • Blog gamegautrucdo
  • Stałe wyjazdy polska-dania-polska oraz wynajem busów
  • Blog marekd3
  • Blog TOMALO1979
  • Blog vseo
  • Podłogi drewniane blog
  • Mój osobisty blog
  • Blog Tim
  • Blog pablito91
  • Blog GrzybiarzDawid
  • Blog hapa07
  • Blog Rafał Niedolistek
  • Blog pancelofan
  • Blog Paronomasia
  • Blog Finansolog
  • Ubezpieczenia samochodowe Blog
  • Sklep z kosmetykami
  • Blog amfibia
  • Blog Karolina Kowalczyk
  • Blog bolek123
  • Blog dominik3435
  • Blog gandi
  • Blog cheapnikeme
  • Blog grochol156
  • Blog Adam K.
  • Blog StepniakK
  • Blog Eugeniusz Zak
  • Blog Autonagar
  • Blog xyufudshss
  • Blog zjhujdffs
  • Blog Antek Woźniak
  • Listwy mdf
  • Blog suchy basen
  • Blog schody drewnianie śląsk
  • Blog noclegi sudety
  • Blog panele 3d
  • Blog markizy
  • Blog aminokwasy
  • Blog drzwi zewnętrzne
  • Blog gzymsy styropianowe
  • Blog tarasy drewniane
  • Blog kreatyna
  • Blog rolety rzymskie
  • Blog roman blinds
  • Blog sztukateria
  • Blog boniowanie
  • Blog listwy przysufitowe
  • Blog makijaż ślubny łódź
  • naprawa automatycznych skrzyń biegów
  • Blog drzwi drewniane
  • Blog drzwi wewnetrzne
  • Blog sztukateria wewnetrzna
  • Blog wooden blinds
  • Blog sztukateria poliuretanowa
  • Blog producent drzwi
  • Blog patio awnings
  • Blog rolety zewnetrzne
  • Blog drzewko cytrusowe
  • Blog okna drewniane
  • Blog zuzelek
  • Blog Tomek224
  • Blog Kasta
  • Blog delhiangels

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników


Znaleziono 86 wyników

  1. Od dłuższego czasu szukam opon do mojego auta. W końcu po szukaniu kilkudniowym znalazłem zimówki. Teraz zaczynam z letnimi i to co jest to komedia. Szukam 225/55/R16, wybrałem nawet konkretny model i producenta, aby nie tracić czasu. Sprzedawcy w większości przypadków nie znają charakterystyk opon - np. euro etykietek. Dopiero, jak im przedstawiam to muszą poczytać i po chwili łapią o co chodzi. Druga przerażająca sprawa to rok produkcji. Teorii o nowych oponach - bardzo dużo. W jednym z największych sklepów internetowych dowiedziałem się, że opona od nich ma 4 lata - dot tak wskazuje. Sprzedawca twierdzi, że 1 rok leżakowania u nich to jak 2 tygodnie jeżdżenia. Nie omieszkałem tego skomentować się i spytać czy nie ma jakiś po rocznym jeżdżeniu - czyli 45 letnich opon:) Druga czołowa w Polsce firma sprzedaje opony 2 letnie mówiąc, że są nowe. Ja to rozumiem, że prawo dopuszcza sprzedaż do 3lat, jako nowe. Mnie to nie satysfakcjonuje i przedstawiam im, że max to 6mcy. 2-3 letnia opona dla mnie nie jest nowa. Jest to po prostu opona nieużywana - nie nowa. Trzecia sprawa: większość sprzedawców "prawie nowych opon" nie jest w stanie sprawdzić daty produkcji. Na oko do 3lat wstecz Dziwi mnie, jak te firmy robią duże obroty i jak większość ludzi kupuje takie opony. Dzielę się z Wami moimi refleksjami, bo może jesteście wskazać sklep internetowy, który sprzedaje opony z dot do 6mcy wstecz lub wie jakie opony sprzedaje?
  2. ostatnio kupiłem bratu nowe opony do jego samochodu , miał je odebrać w następny weekend, jednak nie da rady. z racji tego poprosił mnie o wysłanie ich przez kuriera. i tutaj pojawia się problem, ponieważ nie mam pojęcia jak je powinienem dobrze zapakować. tyle się naczytałem o wstrzymywaniu różnych paczek z powodu nieodpowiedniego zapakowania ich, że trochę się boję, że też popełnię ten błąd. ma ktoś jakąś sprawdzoną metodę na to ?
  3. Muszę sobie kupić nowe letnie opony bo z tamtego sezonu już się nie nadają. W serwisie jak byłem popytać co montują to zaproponowali mi Strial 401. Ma ktoś u siebie takie opony zamontowane i może powiedzieć jak się sprawdzają takie opony?
  4. Cześć kupiłem swój pierwszy (tak naprawdę trzeci) poważny samochód i oponki odrazu lecą do wymiany . Mam do przeznaczenia 700 zł na to , co polecacie z nowych znajdzie się coś ciekawego ? Czy lepiej pojeździć i poszukać używanych u wulkanizatorów bądź na aukcjach w internecie ? I czy musza to być koniecznie 195/65 ? w instrukcji auta pisze że podstawowe to 185/65 i czy takie bez problemu weszłyby na tą alufelgi co mam 195/65 ? Z góry dziękuje !
  5. Witam. Mam na sprzedaż następujące opony: Uniroyal RainExpert 3 145/80 R13 75 T od 1zł BCM Aukcja od 1zł BCM. Zapraszam.
  6. Szukam opon w rozmiarze 185/60 R15 do Toyota Yaris. Obecnie jeżdżę jeszcze na zimówkach o takim rozmiarze. Chciałabym to załatwić jeszcze przed weekendem majowym. Będę wdzięczna za sugestie co wybrać. Tak do 1000 zł za komplet.
  7. witam, dzisiaj przy pompowaniu opon troche sie zagapilem i nabilem w opone 225/45/17 4.5 bara, oczywiscie jak sie zorientowalem to odrazu spuscilem do 2.8 bar, opona nieprzejechala nawet centymetra na tym cisnieniu, czy oponie cos moglo sie stac? pytam bo opony mam nowe a pisze na nich max 50psi czyli 3.4 bar , dodam ze opona byla normalnie obciazona samochodem , niepompowalem na zdjetym kole. i drugie pytanie jak jest roznica miedzy cisnieniem opon na zimno a np po dlugiej autostradowej trasie? czy jesli napompuje 2.8 bar na zimnych oponach to czy podczas trasy cisnienie niewzrosnie powyzej wytrzymalosci opony czyli powyzej 3.4 bar? pompuje 2.8 bo auto wazy 1500kg i boje sie skrzywic felge. Pozdrawiam
  8. Zrzuć opony na wiosnę Koniec sezonu zimowego na drogach nie oznacza, że nic już nas nie zaskoczy. Tak jak przygotowujemy samochód do zimy, powinniśmy po zimie przejrzeć go i przygotować na pozostałą część roku. Bardzo ważnym elementem dbania o samochód jest sezonowa zamiana opon i kontrola ich stanu. O oponach mówi się i pisze bardzo dużo. Jest to uzasadnione, ponieważ to opony zapewniają bezpieczeństwo, będąc jedynym łącznikiem między samochodem, a drogą po której się poruszamy. Cały czas warto uświadamiać i przypominać, że powierzchnia styku jednej opony z ziemią jest równa wielkości dłoni albo kartki pocztowej, a powierzchnia 4 opon dotykających drogi to powierzchnia jednej kartki A4. Budowa opony to szukanie kompromisu. Trudno jest stworzyć oponę, która będzie doskonale działała zarówno zimą, jak i latem, na suchej nawierzchni i na mokrej. Nie jest możliwe również zmienianie opon w zależności od pogody, tak jak robi się w sporcie motorowym, gdzie mamy do czynienia z różnymi oponami zależnie od warunków pogodowych. Jak zatem dbać o opony i o czym pamiętać? „Przede wszystkim powinniśmy sezonowo wymieniać opony. Budowa opon letnich różni się od opon zimowych. Do wyrobu opon letnich stosuje się mieszanki gum, które zapewniają lepszą przyczepność w temperaturach powyżej 7 stopni Celsjusza. W oponach tych jest mniej rowków poprzecznych, dzięki czemu są one bardziej komfortowe, trwalsze i bezpieczniejsze na suchych i mokrych nawierzchniach. Gdyby taką konstrukcję zastosować w oponach zimowych, to podczas jazdy w śniegu mielibyśmy kłopot z przyczepnością. Opona letnia to również mniej lamelek i dzięki temu większa sztywność bieżnika” – tłumaczy Radosław Jaskulski, instruktor ŠKODA Auto Szkoła. Wymiana opon to krok w dobrym kierunku. Niezbędne jest również ich doglądanie podczas codziennej eksploatacji. Szczególnie należy zwrócić uwagę na kilka elementów. Ciśnienie – według badania przeprowadzonego w 2013 roku przez firmę Michelin, aż 64,1% samochodów ma nieprawidłowe ciśnienie w oponach. Nieprawidłowe ciśnienie obniża bezpieczeństwo, zwiększa zużycie paliwa, a także skraca trwałość opony. Pompując opony kierujmy się wartościami, które podaje producent w instrukcji pojazdu. Pamiętajmy jednak o tym, by dostosowywać je do aktualnego obciążenia samochodu. Geometria podwozia – nie zrobimy jej sami, warto ją jednak zrobić przed każdym przeglądem technicznym. Nieprawidłowa geometria będzie wpływała na sterowalność pojazdem i obniżała trwałość opon. Pamiętajmy, że jej ustawienie może się zmienić nawet po pozornie błahym uderzeniu w krawężnik. Głębokość bieżnika – przepisy określają minimalną wysokość bieżnika na 1,6 mm, nie oznacza to jednak, że jest to wysokość bieżnika gwarantująca bezpieczeństwo. Jeśli zależy nam na bezpieczeństwie, wysokość bieżnika powinna wynosić około 4-5 mm. Wyważanie kół – profesjonalny serwis podczas wymiany opon powinien wyważyć nam koła. Prawidłowo wyważone gwarantują komfort jazdy oraz nie będą niszczyć układu zawieszania i kierowniczego. Amortyzatory – nawet najlepsza opona nie zagwarantuje bezpieczeństwa, jeśli amortyzatory będą niesprawne. Samochód to system naczyń połączonych. Niesprawne amortyzatory będą powodowały, że samochód będzie niestabilny i będzie tracił kontakt z podłożem. Niestety spowodują one również, że w sytuacji awaryjnej droga hamowania pojazdu będzie dłuższa. Dbanie o stan opon to nie wybór, to konieczność, jeśli chcemy podróżować bezpiecznie. Jeśli opony są w dobrym stanie, zawsze będą naszym sprzymierzeńcem. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Witam Mam na sprzedaż opony Dębica navigator w aukcji BCM: 4SZT DĘBICA NAVIGATOR 135/80 R13 M+S od 1zł BCM (5494730790) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
  10. Muszę kupić opony letnie i mam dylemat , poszukuję dobrych i nie drogich opon . W warsztacie polecili Mi opony letnie Platinum Achillesa , może ktoś coś o nich napisać , jak się spisują ?
  11. Możecie mi polecić jakieś dobre opony na lato do VW Polo 155/45/13? Do tej pory jeździłam na bieżnikowanych, no bo tańsze, ale słyszałam, że lepiej jednak kupić markowe. A że muszę i tak zmienić, to pomyslałam, że lepiej jak zapytam was o zdanie.
  12. Witam jakie polecacie zimówki do Passata B5, dojeżdżam do pracy 15km do miasta. Myślę nad GoodYearami UltraGrip 8 lub 9 albo nad Kleber HP2 czy może macie inne propozycje? Cena max: 230zł 195/65/15
  13. Hej, mieszkam w Warszawie i od niedawna jestem posiadaczem samochodu. Kupiony na zimowkach, wiec pytanie do was, gdzie mozna w Warszawie wymienic opony i zroic to w miare tanio?
  14. Jakie opony wybrać do Renault Traffic ? Wersja osobowa - 9os. Felgi 16'. 1,9tdci, 100PS. Wyszukałem coś takiego, czy to dobre opony do tego auta? - Nokian HAKKA C VAN 195/65 R16 104/102 T C - Fulda CONVEO TOUR 195/65 R16 104 R C
  15. Witam. Mam pytanie. Aktualnie jeżdżę na oponach wielosezonowych od paru miesięcy, jednakże mam jeszcze opony 2 letnie i 2 zimowe, a słyszałem, że można tak jeździć. Opłaca się je teraz zmienić, czy już zostawić i używać je, aż do bezpiecznej granicy? Pozdrawiam.
  16. Hej, od razu powiem,że jestem kobietą i mogę coś wytłumaczyć nie tak. Mam golfa 4 99r. Krótko przedstawię sytuacje.Mam sportowe zawieszenie (te żółte amorki i sprężyny). Jak kupiłam był bardzo niski i nie mogłam przejechać przez przejazd kolejowy więc go podniosłam. Zapomniałam ustawić zbieżności i od wewnątrz zeżarło mi trochę opony.Jak się zorientowałam,że mi trochę zjadło opony pojechałam ustawić zbieżność i kąt kół.Wszystko było elegancko. Z jakiś miesiąc temu kupiłam używane w lepszym stanie opony,pojechałam założyć na alusy 16 205/55 i pan powiedział,że mam trochę krzywe alufelgi ale da się jeździć i jak będę czuła bicie w kierownicy to mam przyjechać przełoży je na tył. Nic nie wyczułam na kierownicy,więc pomyślałam że jest OK. Otóż ostatnio sprawdzałam wszystkie płyny i pomyślałam zobaczę opony czy jest ok. I co ? Z prawej strony z przodu widać ,że od wewnątrz zjadło mi oponę. Pojechałam do mechanika. Sprawdził wszystko zbieżność OK, kąt kół też. Powiedział,że to wina opon bo zawieszenie jest dobre tylko za jakiś czas trzeba będzie wymienić tylną tuleję od przedniego wahacza właśnie po prawej stronie. Do tego od jakichś dwóch tygodni słyszę pukanie w przodzie gdy zdejmuję nogę z gazu. Jak dodaje gaz to nic nie słychać. Dodam,że w zeszłym roku była zakładana nowa skrzynia biegów. Jeśli ktoś miał podobny przypadek proszę o pomoc.
  17. Wybuch opony http://www.youtube.com/watch?v=3PtNZcBuz4s&list=TLPNvrXWebuUvaOGB_PD0yth1Hqrmbp3pD
  18. Opony zimowe. Wymiana. Kreatywna.
  19. golf vr6 turbo 4x4 hamownia wystrzał opony
  20. więcej -> Opony godne flagowego Mercedesa | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  21. Jako że w moich oponach bieżnika juz trzeba z lupą szukać (a do tego robi sie powoli jajko) to niestety jestem zmuszony na koniec sezonu zakupić nowe opony letnie. Tylko jakie? Na oponach sie totalnie nie znam. W tej chwili mam: Tył: Michelin Pilot Exalto 195/50 R15 82V Przód: Toyo Proxes T1-R 195/50 R15 82V Chce kupić teraz ze względu na to że teraz pogoda coraz gorsza i czesto pada, a na mokrej drodze po prostu na tych oponach pływam. Na suchej nawierzchni nie moge o nich złego słowa powiedzieć, trzymają sie jak na kleju. Interesują mnie opony do ok 200zl za sztuke. Lubie szybko pokonywać zakręty. Co możecie od siebie polecic? Na jakie marki warto zwrócić uwage? No i jakie najlepsze opony będą w tej cenie? Na ile takie opony powinny wystarczyć?
  22. Osobowe opony zimowe Grupy Goodyear w sezonie 2013/2014 Wśród opon zimowych Grupy Goodyear Polska dostępne są następujące opony marek Goodyear, Dunlop, Fulda, Dębica i Sava. Szczególną uwagę warto zwrócić na tegoroczną nowość: Dunlop Winter Response 2. Goodyear UltraGrip 8 Performance Zapewniająca wysokie osiągi opona zimowa, przeznaczona do jazdy w trudnych warunkach - sprawdza się na śniegu, błocie pośniegowym, jak i na oblodzonych drogach. Bieżnik UltraGrip 8 Performance, wykonany z nowoczesnej mieszanki gumowej, utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, dając pewniejsze prowadzenie auta zimą. UltraGrip 8 Performance dzięki zastosowaniu trzech różnych technologicznie typów lamel, zapewnia sztywność bieżnika i doskonałe prowadzenie w zimowych warunkach. Gęsto ułożone hybrydowe lamele poprawiają przyczepność opony, a większa liczba krawędzi – wynikająca z bardziej zróżnicowanego rozstawu bloków bieżnika – przyczynia się do poprawy ogólnego zachowania opony na śniegu. Postęp w precyzji prowadzenia znalazł również odzwierciedlenie w wynikach niezależnych testów – stwierdzono poprawę prowadzenia na śniegu o średnio 3% w porównaniu z produktami konkurencji(1). UltraGrip 8 Performance posiada również specjalnie zaprojektowany, obwodowy rowek, który poprawia przyczepność boczną. Przy hamowaniu centralne żebro w kształcie piły działa jak pług śnieżny, skracając drogę hamowania na śniegu o 6% w porównaniu do trzech konkurencyjnych opon(2), a ustawienie pod różnym kątem bloków bieżnika poprawia właściwości trakcyjne. Opadom śniegu zawsze towarzyszy błoto pośniegowe, dlatego opona ma szersze rowki barkowe umożliwiające skuteczne oczyszczanie bieżnika. Większa powierzchnia styku w strefie środkowej poprawia parametry hamowania i daje większą kontrolę na lodzie w porównaniu z oponami poprzedniej generacji. Na mokrej nawierzchni kierunkowa konstrukcja bieżnika z hydrodynamicznymi rowkami rozprasza wodę spod czoła opony, poprawiając odporność na aquaplaning, a na suchej nawierzchni żebro centralne zwiększa precyzję kierowania i manewrowania. Wyniki niezależnych testów(3) potwierdziły, że wśród testowanych opon UltraGrip 8 Performance wyróżnia się najlepszym prowadzeniem na mokrych drogach, a także osiąga jedne z najniższych oporów toczenia. UltraGrip 8 Performance jest dostępna w następujących rozmiarach: [TABLE=width: 463] [TR] [TD]215/60R16 [/TD] [TD]95H [/TD] [TD]225/50R17 [/TD] [TD]94H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/60R16 [/TD] [TD]95H [/TD] [TD]225/50R17 [/TD] [TD]98H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/60R16 [/TD] [TD]99H XL [/TD] [TD]225/50R17 [/TD] [TD]98V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/60R16 [/TD] [TD]98H [/TD] [TD]235/50R18 [/TD] [TD]101V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/60R16 [/TD] [TD]100H [/TD] [TD]255/50R19 [/TD] [TD]107V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/60R17 [/TD] [TD]96H [/TD] [TD]205/45R17 [/TD] [TD]88V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R15 [/TD] [TD]85H [/TD] [TD]215/45R17 [/TD] [TD]91V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]94V XL [/TD] [TD]225/45R17 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R16 [/TD] [TD]93H [/TD] [TD]225/45R17 [/TD] [TD]94H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R16 [/TD] [TD]97H XL [/TD] [TD]225/45R17 [/TD] [TD]94V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R16 [/TD] [TD]95H [/TD] [TD]235/45R17 [/TD] [TD]97V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R16 [/TD] [TD]99V XL [/TD] [TD]245/45R17 [/TD] [TD]99V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R17 [/TD] [TD]98V XL [/TD] [TD]225/45R18 [/TD] [TD]95V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R17 [/TD] [TD]97H [/TD] [TD]235/45R18 [/TD] [TD]98V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R17 [/TD] [TD]101V XL [/TD] [TD]225/40R18 [/TD] [TD]92V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/55R17 [/TD] [TD]103V XL [/TD] [TD]235/40R18 [/TD] [TD]95V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/50R17 [/TD] [TD]93H XL [/TD] [TD]245/40R18 [/TD] [TD]97V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/50R17 [/TD] [TD]93V XL [/TD] [TD]255/40R19 [/TD] [TD]100V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/50R17 [/TD] [TD]95V XL [/TD] [TD]255/35R19 [/TD] [TD]96V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]235/55R18 [/TD] [TD]104V XL [/TD] [/TR] [/TABLE] XL – opona wzmocniona ROF – opona typu Run on Flat Goodyear UltraGrip 8 Pierwsza opona z bieżnikiem kierunkowym, z zastosowaniem opatentowanej technologii 3D-BIS (ang. Block Interlocking System) na całej szerokości bieżnika, zapewniająca większą przyczepność i krótszą drogę hamowania. Innowacyjna technologia Goodyeara sprawia, że UltraGrip 8 jeszcze lepiej będzie spełniać oczekiwania kierowców związane z oponą zimową: większa przyczepność i krótsza droga hamowania, a także lepsze hamowanie i kierowanie pojazdem. Technologia 3D-BIS (wzajemnie blokujących się trójwymiarowych klocków bieżnika) pozwala na umieszczenie większej liczby lameli w bieżniku opony. Im więcej lameli, tym większa przyczepność. Duża gęstość lameli daje dodatkową przyczepność na lodzie i śniegu, dzięki krawędziom, które „wgryzają się” w śnieg i zapewniają bardzo dobrą przyczepność. Nowa generacja mieszanki bieżnika UltraGrip 8 zapewnia przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Zachowanie przez oponę elastyczności w niskich temperaturach daje znakomitą trakcję oraz pewniejsze kierowalnie na śniegu i lodzie. UltraGrip 8 charakteryzuje się również większą powierzchnią styku z podłożem, co zapewnia zoptymalizowany rozkład nacisku opony na nawierzchnię. Większa powierzchnia styku z podłożem przyczynia się również do lepszego hamowania i poprawia panowanie nad pojazdem na lodzie. Ulepszone lamele boczne, z dużą ilością „wgryzających” się w podłoże krawędzi, dają oponie lepszą przyczepność boczną zarówno na śniegu, jak i mokrej nawierzchni. Z osnową o małej masie i niskich oporach toczenia, opona UltraGrip 8 zapewnia również mniejsze zużycie paliwa i niski poziom emisji CO2. Opona UltraGrip 8 jest dostępna w wielu rozmiarach, pasujących do zdecydowanej większości samochodów rodzinnych: [TABLE=width: 227] [TR] [TD]155/70R13 [/TD] [TD]75T [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/70R13 [/TD] [TD]79T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/70R13 [/TD] [TD]82T [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/70R14 [/TD] [TD]81T [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/70R14 [/TD] [TD]85T XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/70R14 [/TD] [TD]84T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/70R14 [/TD] [TD]88T XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/70R14 [/TD] [TD]88T [/TD] [/TR] [TR] [TD]155/65R14 [/TD] [TD]75T [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/65R14 [/TD] [TD]79T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/65R14 [/TD] [TD]82T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/65R14 [/TD] [TD]86T XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/65R14 [/TD] [TD]86T [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/65R15 [/TD] [TD]81T [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/65R15 [/TD] [TD]81T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/65R15 [/TD] [TD]88T XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/65R15 [/TD] [TD]88T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]91T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]95T XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/65R15 [/TD] [TD]94T [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/65R15 [/TD] [TD]94H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/65R16 [/TD] [TD]98T [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/65R16 [/TD] [TD]98H [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R14 [/TD] [TD]82T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/60R15 [/TD] [TD]81T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R15 [/TD] [TD]84T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R15 [/TD] [TD]88T XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/60R15 [/TD] [TD]88T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/60R15 [/TD] [TD]88H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R15 [/TD] [TD]91T [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R15 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/60R16 [/TD] [TD]89H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R16 [/TD] [TD]92H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R16 [/TD] [TD]96H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/55R15 [/TD] [TD]82T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/55R16 [/TD] [TD]87T XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R16 [/TD] [TD]87T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R16 [/TD] [TD]87H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]94H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R16 [/TD] [TD]87H [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/70R14C [/TD] [TD]89/87R [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/65R14C [/TD] [TD]90/88T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/60R16C [/TD] [TD]99/97T [/TD] [/TR] [/TABLE] XL – opona wzmocniona Goodyear UltraGrip Performance 2 UltraGrip Performance 2 to kolejna generacja opon z rodziny UltraGrip, z technologią Adaptacyjnej Przyczepności Lamelek (Adaptive SipeGrip). Zaprojektowana specjalnie z myślą o kierowcach aut o wysokich osiągach ceniących dynamiczną jazdę we wszystkich warunkach zimowych. Opona UltraGrip Performance 2 wyposażona jest w rowki obwodowe w kształcie zębów piły oraz wykorzystuje udoskonaloną mieszankę gumową na bazie krzemionki. Dzięki temu, w porównaniu z poprzedniczką, oferuje kierowcom lepszą trakcję na śniegu, lodzie i mokrej nawierzchni, znakomitą stabilność, większą przyczepność i krótszą drogę hamowania, a także bardzo dobre właściwości jezdne. Centralna część bieżnika wyposażona została w wiele „wgryzających się” w nawierzchnię zębów i nacięć, zapewniając przyczepność na śniegu. UltraGrip Performance 2 jest dostępna w następujących rozmiarach: [TABLE=width: 243] [TR] [TD]205/60R16 [/TD] [TD]92H [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R17 [/TD] [TD]97H [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R16 [/TD] [TD]87H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/55R17 [/TD] [TD]102H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/50R17 [/TD] [TD]89H [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/50R21 [/TD] [TD]106H [/TD] [/TR] [/TABLE] Dunlop Winter Response 2 – NOWOŚĆ Nowa opona Winter Response 2 jest przeznaczona do małych i kompaktowych samochodów. Opona oferuje imponujące parametry hamowania i prowadzenia auta w warunkach zimowych. W ramach europejskiego systemu etykietowania opon, obowiązującego od listopada ubiegłego roku, opony Winter Response 2 – w rozmiarach od 16 do 22 cali – osiągnęły klasę B w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni(4). Winter Response 2 to następna generacja cieszącej się powodzeniem opony Winter Response i doskonałe uzupełnienie modelu SP Winter Sport 4D, a tym samym całej palety zimowych opon high-performance Dunlop. Opony Winter Response 2 zaprojektowano z uwzględnieniem ważnych szczególnie zimą parametrów, mających wpływ na bezpieczeństwo, takich jak hamowanie, skręcanie na śniegu i lodzie oraz jazda na mokrej nawierzchni. Dzięki innowacyjnym technologiom osiągi te zostały udoskonalone w stosunku do poprzedniego modelu. Wśród nowych rozwiązań znalazły się elementy barkowe nachylone pod kątem 45 stopni, które zwiększają przyczepność podczas pokonywania zakrętów na śniegu i lodzie. Nowy profil z innowacyjną geometrią bloków bieżnika poprawia trakcję podczas przyspieszania i hamowania na drogach pokrytych śniegiem. Natomiast zagęszczone lamele zwiększają powierzchnię „wgryzania się” opony w nawierzchnię, zapewniają stabilniejszą jazdę na mokrej drodze oraz gwarantują krótszą drogę hamowania i bardziej stabilne pokonywania zakrętów na śniegu. Winter Response 2 wyróżniają się również zwiększoną efektywnością paliwową. Opona Winter Response 2 jest dostępna w następujących rozmiarach: [TABLE=width: 271, align: left] [TR] [TD]155/65 R14 [/TD] [TD]75 T [/TD] [/TR] [TR] [TD] 165/65 R15 [/TD] [TD]81 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/70 R14 [/TD] [TD]81 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/70 R14 [/TD] [TD]85 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/65 R14 [/TD] [TD]82 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/65 R14 [/TD] [TD]86 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/65 R15 [/TD] [TD]88 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/65 R15 [/TD] [TD]84 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/70 R14 [/TD] [TD]84 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/70 R14 [/TD] [TD]88 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/55 R15 [/TD] [TD]82 T [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE=width: 271, align: left] [TR] [TD]185/60 R14 [/TD] [TD]82 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60 R15 [/TD] [TD]84 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60 R15 [/TD] [TD]88 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/65 R14 [/TD] [TD]86 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/65 R15 [/TD] [TD]88 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/65 R15 [/TD] [TD]92 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/50 R15 [/TD] [TD]82 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/50 R15 [/TD] [TD]82 H [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/60 R15 [/TD] [TD]88 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65 R15 [/TD] [TD]95 T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65 R15 [/TD] [TD]91 T [/TD] [/TR] [/TABLE] Dunlop SP WinterSport 4D Dunlop SP WinterSport 4D wywodzi swoją nazwę od nowego systemu lameli w wersji 4D (ang. 4D sipe system). To opona zimowa klasy Ultra High Performance, która posiada szereg innowacyjnych rozwiązań technologicznych, zaprojektowanych tak, aby zwiększać bezpieczeństwo oraz zapewniać kierowcy jeszcze większą pewność i komfort prowadzenia w zróżnicowanych warunkach zimowych. Lamele w wersji 3D w bieżniku opony zwiększają całościową liczbę lameli i tym samym ilość krawędzi w kontakcie z drogą, zapewniając dodatkowe osiągi w zakresie hamowania oraz przyspieszania. W nowej oponie dodana została poprzeczna lamela. Dzięki temu zyskano dodatkową krawędź w powierzchni bocznej, doskonałą dla wzmocnienia przyczepności. Taka kombinacja dwóch czynników (system lameli 4D) wytwarza niezależną mikroblokadę, która pozwala na lepsze rozłożenie nacisku opony w kontakcie z drogą, a więc przyczynia się do szczególnie dobrego zachowania opony podczas jazdy, również przy wchodzeniu w zakręty W Dunlop SP WinterSport 4D pojawiają się zębate elementy po wewnętrznej stronie bloku bieżnika, przynoszące lepsze hamowanie w głębokim śniegu. Ulepszono także zachowanie tej opony na lodzie, dzięki mieszance zawierającej sfunkcjonalizowane polimery, pozwalającej uniknąć problemów wynikających z twardnienia mieszanki w niskich temperaturach. Mieszankę opony opracowano tak, aby odprowadzać wodę szybko i efektywnie poprzez eliminację turbulencji w rowkach bieżnika. Sfunkcjonalizowane polimery mieszanki zapewniają optymalnie dynamiczną sztywność potrzebną w różnych temperaturach. Aktywne składniki zapewniają Dunlop SP WinterSport 4D najlepszy w ich klasie poziom przyczepności na mokrej drodze, bez uszczerbku dla zachowania opony na śniegu. Dobór i sposób zmieszania składników mieszanki jest zaprojektowany tak, aby maksymalizować osiągi na śniegu i na mokrej drodze – przy jednoczesnej poprawie oporów toczenia, dających oszczędność paliwa. Dunlop SP WinterSport 4D jest dostępna w 53 wariantach, od 195/65R15 do 285/30R21, co pokrywa ponad 80% zapotrzebowania rynku samochodów na opony HP. Opona Dunlop SP Winter Sport 4D dostępna jest w następujących rozmiarach: [TABLE=width: 255] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]91T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/65R15 [/TD] [TD]94T [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/65R15 [/TD] [TD]94H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/65R16 [/TD] [TD]98T [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/65R16 [/TD] [TD]98H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R16 [/TD] [TD]92H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R16 [/TD] [TD]96H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/60R16 [/TD] [TD]95H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/60R16 [/TD] [TD]99H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/60R17 [/TD] [TD]96H [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R15 [/TD] [TD]85H [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R16 [/TD] [TD]87H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]94H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]94V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R16 [/TD] [TD]93H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R16 [/TD] [TD]97H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R16 [/TD] [TD]95H [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R16 [/TD] [TD]99H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R16 [/TD] [TD]99H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R17 [/TD] [TD]101V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/55R17 [/TD] [TD]99V [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/50R17 [/TD] [TD]93H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/50R17 [/TD] [TD]93V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/50R17 [/TD] [TD]94H [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/50R17 [/TD] [TD]98H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/50R17 [/TD] [TD]98V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/50R18 [/TD] [TD]97V [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/50R18 [/TD] [TD]101V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/50R18 [/TD] [TD]104V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/50R19 [/TD] [TD]107V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/45R17 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/45R17 [/TD] [TD]94H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/45R17 [/TD] [TD]94V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/45R17 [/TD] [TD]94H [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/45R17 [/TD] [TD]97V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/45R18 [/TD] [TD]95V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/45R18 [/TD] [TD]98V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/40R18 [/TD] [TD]92V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/40R18 [/TD] [TD]97H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/40R18 [/TD] [TD]97V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/40R19 [/TD] [TD]100V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/35R19 [/TD] [TD]96V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]275/30R21 [/TD] [TD]98W XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]285/30R21 [/TD] [TD]100W XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R16 [/TD] [TD]95H ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R18 [/TD] [TD]95H ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/50R17 [/TD] [TD]94H ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/50R18 [/TD] [TD]104V XL ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/50R19 [/TD] [TD]107H XL ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/45R19 [/TD] [TD]102V XL ROF [/TD] [/TR] [/TABLE] Dunlop SP Winter Sport 3D Dzięki Touch Technology – nowatorskiemu rozwiązaniu, łączącemu w sobie wszystkie dotychczasowe osiągnięcia technologiczne projektantów opon Dunlop, opony SP Winter Sport 3D zapewniają doskonałą przyczepność w zimie oraz optymalne osiągi na zaśnieżonej lub mokrej drodze. Opracowana przez Dunlopa technologia Multi Radius Tread (MRT) pozwala uzyskać lepszy rozkład ciśnienia w oponie, zwiększyć powierzchnię styku z nawierzchnią co umożliwia bezpieczniejsze wchodzenie w ostre zakręty, nawet w bardzo trudnych warunkach. Wysoka jakość opon Dunlop SP Winter Sport 3D została potwierdzona wynikami najbardziej prestiżowych niemieckich testów takich jak ADAC oraz magazynów „Auto Motor und Sport” oraz „Auto Bild”. Opona Dunlop SP Winter Sport 3D dostępna jest w następujących rozmiarach: [TABLE=width: 249] [TR] [TD]185/65R15 [/TD] [TD]88T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]91T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/65R16 [/TD] [TD]98H [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/60R15 [/TD] [TD]88T [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R16 [/TD] [TD]92H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/60R16 [/TD] [TD]99H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/60R16 [/TD] [TD]98H [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/60R16 [/TD] [TD]100H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/60R17 [/TD] [TD]96H [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R16 [/TD] [TD]87T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R16 [/TD] [TD]87H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91T [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]94H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R16 [/TD] [TD]93H [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R16 [/TD] [TD]95H [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R16 [/TD] [TD]99H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R16 [/TD] [TD]99V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R17 [/TD] [TD]98H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R17 [/TD] [TD]98V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R17 [/TD] [TD]97H [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/55R17 [/TD] [TD]99H [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/50R16 [/TD] [TD]88H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/50R17 [/TD] [TD]93H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/50R17 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/50R17 [/TD] [TD]95V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/50R17 [/TD] [TD]94H [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/50R17 [/TD] [TD]98H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/50R18 [/TD] [TD]99H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/50R18 [/TD] [TD]101H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/50R19 [/TD] [TD]99H [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/50R19 [/TD] [TD]103H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/45R17 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/45R17 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/45R17 [/TD] [TD]94H [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/45R17 [/TD] [TD]95H [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/45R17 [/TD] [TD]99H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/45R17 [/TD] [TD]99H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/45R17 [/TD] [TD]98V [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/45R18 [/TD] [TD]95V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/45R18 [/TD] [TD]94V [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/45R18 [/TD] [TD]99V [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/45R18 [/TD] [TD]103V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]265/45R18 [/TD] [TD]101V [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/45R19 [/TD] [TD]99V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/45R19 [/TD] [TD]102V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/40R17 [/TD] [TD]87V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/40R17 [/TD] [TD]95V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/40R18 [/TD] [TD]92V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/40R18 [/TD] [TD]95V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/40R18 [/TD] [TD]95W XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/40R18 [/TD] [TD]97H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/40R18 [/TD] [TD]97V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/40R18 [/TD] [TD]95V [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/40R18 [/TD] [TD]99V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/40R19 [/TD] [TD]96V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/40R19 [/TD] [TD]100V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]275/40R19 [/TD] [TD]105V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/35R18 [/TD] [TD]94V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]285/35R18 [/TD] [TD]101W XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/35R19 [/TD] [TD]88W XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/35R19 [/TD] [TD]91W XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/35R19 [/TD] [TD]93W XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/35R19 [/TD] [TD]96V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/35R20 [/TD] [TD]97W XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/35R20 [/TD] [TD]97V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]265/35R20 [/TD] [TD]99V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]265/35R20 [/TD] [TD]99V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]275/35R20 [/TD] [TD]102W XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/30R19 [/TD] [TD]91W XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/30R19 [/TD] [TD]91W XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]275/30R19 [/TD] [TD]96W XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]285/30R19 [/TD] [TD]98W XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]295/30R19 [/TD] [TD]100W XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]275/30R20 [/TD] [TD]97W XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/60R16 [/TD] [TD]82H ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/60R16 [/TD] [TD]86H XL ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/60R17 [/TD] [TD]99H ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R16 [/TD] [TD]87H ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91H ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R17 [/TD] [TD]97H ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/50R16 [/TD] [TD]88H XL ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/50R17 [/TD] [TD]86H XL ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/50R17 [/TD] [TD]93H XL ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/50R17 [/TD] [TD]98H XL ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/50R18 [/TD] [TD]99H XL ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/50R18 [/TD] [TD]100H ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/50R19 [/TD] [TD]103H XL ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/45R17 [/TD] [TD]91H ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/45R17 [/TD] [TD]94H ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/45R18 [/TD] [TD]100V XL ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/45R19 [/TD] [TD]99V XL ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/45R19 [/TD] [TD]102V XL ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/40RF20 [/TD] [TD]97V ROF [/TD] [/TR] [TR] [TD]285/35RF20 [/TD] [TD]100V ROF [/TD] [/TR] [/TABLE] Dunlop SP Winter Response SP Winter Response zaprojektowano tak, aby zapewnić doskonałą kontrolę nad drogą i przyczepność w najcięższych warunkach zimowych, czyli w bardzo niskich temperaturach, na drogach pokrytych śniegiem i lodem. Dzięki zastosowaniu Touch Technology prowadzenie samochodu z oponami Dunlop SP Winter Response pozwala kierowcy na precyzyjne czucie nawierzchni oraz skrócenie drogi hamowania w każdych warunkach pogodowych. Jako jedyną w swojej klasie oponę wyposażono w zróżnicowane nacięcia (Dual Blade System), które współpracując ze sobą zapewniają większą stabilność, lepszą trakcję i zwiększony poziom kontroli. Ważną cechą konstrukcyjną tej opony jest zróżnicowana w zależności od indeksu nośności gęstość opasania. Umożliwia to optymalizację powierzchni kontaktu opony z podłożem, lepszą trakcję na śniegu, lodzie oraz odporność na aquaplaning. Dzięki zastosowaniu technologii bieżnika wielokątowego (MRT – Multi Radius Tread), zapewniony jest z kolei równomierny rozkład ciśnienia na powierzchni styku kontaktu opony z nawierzchnią, co poprawia trakcję zarówno na suchej, jak i mokrej drodze. Dunlop SP Winter Response jest dostępna w następujących rozmiarach: [TABLE=width: 255] [TR] [TD]155/70R13 [/TD] [TD]75T [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/70R13 [/TD] [TD]79T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/70R13 [/TD] [TD]82T [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/70R14 [/TD] [TD]81T [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/70R14 [/TD] [TD]85T XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/70R14 [/TD] [TD]84T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/70R14 [/TD] [TD]88T XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/70R14 [/TD] [TD]88T [/TD] [/TR] [TR] [TD]155/65R14 [/TD] [TD]75T [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/65R14 [/TD] [TD]79T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/65R14 [/TD] [TD]82T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/65R14 [/TD] [TD]86T [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/65R15 [/TD] [TD]81T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/65R15 [/TD] [TD]84T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]91T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]95T XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R14 [/TD] [TD]82T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R15 [/TD] [TD]84T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R15 [/TD] [TD]88T XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R15 [/TD] [TD]88H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/55R15 [/TD] [TD]82T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/50R15 [/TD] [TD]82T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/50R15 [/TD] [TD]82H [/TD] [/TR] [/TABLE] Dunlop Grandtrek SJ6 Opony Dunlop Grandtrek SJ6 to produkt dla kierowców ciężkich aut z napędem 4x4 oraz średniej wielkości samochodów typu SUV. Właściciele tego typu aut sądzą często, że napęd na cztery koła z definicji zapewni im bezpieczeństwo nawet na śliskiej drodze, jednak tak nie jest. Pełną kontrolę nad autem w zimie zapewniają tylko opony zimowe stworzone z innej niż letnie mieszanki gumy. Oczywiście im lepsze są takie opony, tym bezpieczniej może czuć się kierowca. Dlatego projektując opony Dunlop Grandtrek SJ6 inżynierowie Dunlopa odrzucili wszelkie kompromisy. Zastosowano najlepsze materiały, wykorzystano najnowocześniejsze technologie. W efekcie opony te świetnie radzą sobie w ekstremalnych warunkach. Doskonale trzymają się nawet bardzo oblodzonej i ośnieżonej drogi. Są też odporne na aquaplaning oraz slushplaning (ślizganie się na nawierzchni pokrytej błotem pośniegowym). Opona Dunlop Grandtrek SJ6 jest dostępna w następujących rozmiarach: [TABLE=width: 262] [TR] [TD]215/80R15 [/TD] [TD]101Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/70R15 [/TD] [TD]95Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/70R15 [/TD] [TD]98Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/70R15 [/TD] [TD]100Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/70R15 [/TD] [TD]103Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]265/70R15 [/TD] [TD]110Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/70R16 [/TD] [TD]102Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/70R16 [/TD] [TD]107Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/70R16 [/TD] [TD]109Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]265/70R16 [/TD] [TD]112Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]275/70R16 [/TD] [TD]114Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/65R16 [/TD] [TD]98Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/65R17 [/TD] [TD]101Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/65R17 [/TD] [TD]104Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]265/65R17 [/TD] [TD]112Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/65R18 [/TD] [TD]103Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/60R17 [/TD] [TD]99Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/60R18 [/TD] [TD]100Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/55R18 [/TD] [TD]99Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]285/50R20 [/TD] [TD]112Q [/TD] [/TR] [/TABLE] Dębica Frigo HP To pierwsza w historii marki opona zimowa przeznaczona do samochodów o wysokich osiągach. Dzięki zaawansowanej technologicznie konstrukcji bieżnika, a także specjalnej mieszance gumowej, opona umożliwia komfortowe podróżowanie z wysokimi prędkościami w zimowych warunkach. Oponę charakteryzuje ponadto wysoka trwałość i odporność na zużycie. Dodatkowo niskie opory toczenia wpływają na oszczędność paliwa. Wszystko to sprawia, że opony Frigo HP jeszcze lepiej spełniają oczekiwania polskich konsumentów. Kierunkowy profil bieżnika i rowki tworzące literę V, skutecznie rozpraszają wodę i błoto pośniegowe, a szerokie rowki obwodowe z powodzeniem odprowadzają wodę spod czoła opony. Dzięki nowoczesnej konstrukcji zwiększono odporność opony na aquaplaning, czyli poślizg na cienkiej warstwie wody, także na slushplaning, to jest ślizganie się na nawierzchni pokrytej błotem pośniegowym. Płaski kontur bieżnika zapewnia wysokie przebiegi i równomierną pracę na całej szerokości opony. Dębica Frigo HP wykonana jest z mieszanki gumowej na bazie krzemionki, która zapewnia oponie bardzo dobrą przyczepność w trudnych, zimowych warunkach. Opona pozostaje elastyczna, gdy temperatura spada poniżej 7 stopni Celsjusza. Dębica Frigo HP dostępna jest w 4 rozmiarach o średnicy 15 i 16 cali, wszystkie z oznaczeniem prędkości H (dopuszczalna prędkość maksymalna 210 km/h): [TABLE=width: 234] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R16 [/TD] [TD]96H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R16 [/TD] [TD]93H [/TD] [/TR] [/TABLE] Dębica Frigo 2 Dębica Frigo 2 to jedna z najpopularniejszych opon zimowych na polskim rynku. Frigo 2 charakteryzuje się składem mieszanki gumowej, oferującym bardzo dobrą elastyczność nawet podczas niskich temperatur występujących w Polsce. Specjalna mieszanka gumowa, a także zwiększona ilość lameli bieżnika wpływają na polepszenie przyczepności w trudnych warunkach zimowych. Oponę Frigo 2 charakteryzuje ponadto zwiększona liczba rowków obwodowych i poprzecznych, dzięki czemu woda i błoto pośniegowe są skutecznie odprowadzane spod czoła opony. Rowki bieżnika minimalizują również ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Opona Dębica Frigo 2 jest dostępna w następujących rozmiarach: [TABLE=width: 234] [TR] [TD]175/70R13 [/TD] [TD]82T [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/70R14 [/TD] [TD]81T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/70R14 [/TD] [TD]84T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/70R14 [/TD] [TD]88T [/TD] [/TR] [TR] [TD]155/65R13 [/TD] [TD]73T [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/65R14 [/TD] [TD]79T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/65R14 [/TD] [TD]82T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/65R14 [/TD] [TD]86T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/65R15 [/TD] [TD]88T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]91T [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/65R15 [/TD] [TD]94T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R14 [/TD] [TD]82T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/60R15 [/TD] [TD]88T [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91T [/TD] [/TR] [/TABLE] Fulda Kristall Control HP Fulda Kristall Control HP to zaawansowana technologicznie opona, zapewniająca wysoki poziom bezpieczeństwa i pewność prowadzenia. Przeznaczona do pojazdów zdolnych poruszać się z wysokimi prędkościami nawet w najtrudniejszych zimowych warunkach. Znakomite osiągi opony Fulda Kristall Control HP zapewniane są przez trzy innowacyjne rozwiązania technologiczne. Bieżnik „wgryzający” się w śnieg (Snow Catcher Technology) zapewnia maksimum przyczepności, zaś specjalna konstrukcja opony (High Performance Construction) umożliwia podróżowanie z wysokimi prędkościami. Nową mieszankę gumową bieżnika (Low Temperature Compound) zaprojektowano do jazdy w pełnym zakresie zimowych temperatur – mieszanka jest bogata w krzemionkę i zapewnia doskonałą przyczepność zarówno na mokrych, jak i ośnieżonych drogach. Przyczynia się ona również do zmniejszenia oporu toczenia, co w bezpośredni sposób wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Fulda Kristall Control HP jest dostępna w poniżej wymienionych rozmiarach: [TABLE=width: 243] [TR] [TD]185/65R15 [/TD] [TD]88H [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/65R15 [/TD] [TD]94H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/65R15 [/TD] [TD]96H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/65R16 [/TD] [TD]98H [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/60R15 [/TD] [TD]88H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R15 [/TD] [TD]95H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/60R16 [/TD] [TD]89H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R16 [/TD] [TD]96H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/60R16 [/TD] [TD]99H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/60R16 [/TD] [TD]102V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/60R16 [/TD] [TD]100H [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/55R15 [/TD] [TD]86H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R15 [/TD] [TD]85H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R15 [/TD] [TD]88H [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R16 [/TD] [TD]87H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]94V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R16 [/TD] [TD]93H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R16 [/TD] [TD]97H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R16 [/TD] [TD]95H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R17 [/TD] [TD]98V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R17 [/TD] [TD]101V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/50R15 [/TD] [TD]82H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/50R16 [/TD] [TD]87H [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/50R16 [/TD] [TD]92H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/50R17 [/TD] [TD]93V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/50R17 [/TD] [TD]95V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/50R17 [/TD] [TD]98V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/50R18 [/TD] [TD]101V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/45R17 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/45R17 [/TD] [TD]94V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/45R17 [/TD] [TD]97V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/45R17 [/TD] [TD]99V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/45R18 [/TD] [TD]95V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/45R18 [/TD] [TD]100V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/40R18 [/TD] [TD]92V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]245/40R18 [/TD] [TD]97V XL [/TD] [/TR] [/TABLE] Fulda Kristall Montero 3 Fulda Kristall Montero 3 to kolejna odsłona znanej i doskonale ocenianej przez kierowców rodziny opon Kristall Montero. Zastosowano w niej rozwiązania technologiczne, wpływające na pewne prowadzenie opony w zimowych warunkach. W Kristall Montero 3 wykorzystano innowacyjną „Snow Catcher Technology” – Technologię Chwytania Śniegu, polegającą na zacieśnianiu się rowków bieżnika podczas kontaktu opony z nawierzchnią. Bieżnik opony wyposażony jest w dwa rodzaje rowków w kształcie litery V, które wzajemnie się dopełniają. Dzięki temu opona „wgryza się” w podłoże, aby zapewnić jak najlepszą przyczepność podczas jazdy po śniegu i lodzie. Kristall Montero 3 została wyposażona również w „Bubble Blades” – technologię samoblokujących się lameli, która odpowiada za sztywność opony. Dzięki nowoczesnemu rozwiązaniu, lamele bieżnika blokują się wzajemnie, co zapewnia stabilność prowadzenia. W Kristall Montero 3 zastosowano mieszankę gumową, która cechuje się dużą elastycznością w pełnym zakresie zimowych temperatur. Opona Fulda Kristall Montero 3 jest dostępna w następujących rozmiarach: [TABLE=width: 366] [TR] [TD]165/70R13 [/TD] [TD]79T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/70R13 [/TD] [TD]82T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/70R14 [/TD] [TD]81T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/70R14 [/TD] [TD]84T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]155/65R14 [/TD] [TD]75T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/65R14 [/TD] [TD]79T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/65R14 [/TD] [TD]82T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/65R14 [/TD] [TD]86T XL [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/65R14 [/TD] [TD]86T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/65R15 [/TD] [TD]81T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/65R15 [/TD] [TD]88T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]91T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]95T XL [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/65R15 [/TD] [TD]94T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R14 [/TD] [TD]82T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R15 [/TD] [TD]84T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R15 [/TD] [TD]88T XL [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/60R15 [/TD] [TD]88T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R15 [/TD] [TD]91T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/55R14 [/TD] [TD]80T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/55R15 [/TD] [TD]82T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91T [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/65R14C [/TD] [TD]90/88T [/TD] [TD]wersja dostawcza [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/60R16C [/TD] [TD]99/97T [/TD] [TD]wersja dostawcza [/TD] [/TR] [/TABLE] Sava eskimo hp Sava eskimo hp to opona zimowa do aut o wysokich osiągach. Dzięki zastosowanym technologiom zapewnia bardzo dobre osiągi na zaśnieżonych i oblodzonych drogach. Posiada kierunkową rzeźbę bieżnika, która wraz z mieszanką gumową bogatą w krzemionkę poprawia prowadzenie samochodu nawet w najtrudniejszych zimowych warunkach. Zoptymalizowana, kierunkowa rzeźba bieżnika z ostrymi nacięciami zapewnia stabilne prowadzenie na śniegu. Ponadto system samoblokujących się lameli zapewnia bardzo dobrą przyczepność na zaśnieżonych nawierzchniach. Dzięki wzmocnionej strefie centralnej i barkowej oraz zoptymalizowanej sztywności bieżnika, Sava eskimo hp odnotowuje bardzo dobre osiągi nawet przy wysokich prędkościach. Mieszanka gumowa na bazie krzemionki zachowuje elastyczność w niskich temperaturach, co zapewnia zwiększoną pewność prowadzenia pojazdu w trudnych warunkach, a także zmniejsza opory toczenia. Sava eskimo hp jest dostępna w rozmiarach: [TABLE=width: 236] [TR] [TD]185/65R15 [/TD] [TD]88H [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/65R15 [/TD] [TD]94H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/65R15 [/TD] [TD]96H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/65R16 [/TD] [TD]98H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R16 [/TD] [TD]96H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/60R16 [/TD] [TD]99H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R15 [/TD] [TD]85H [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R16 [/TD] [TD]87H [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R16 [/TD] [TD]93H [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R16 [/TD] [TD]95H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R17 [/TD] [TD]98V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/55R17 [/TD] [TD]101V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/50R15 [/TD] [TD]82H [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/50R17 [/TD] [TD]95V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/50R17 [/TD] [TD]98V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/45R17 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/45R17 [/TD] [TD]94V XL [/TD] [/TR] [/TABLE] Sava eskimo s3+ Sava eskimo s3+ zaprojektowano z myślą o bezpiecznej jeździe w każdych warunkach zimowych. W oponie zastosowane zostały rozwiązania, które poprawiają jej osiągi. Polimerowa mieszanka na bazie krzemionki zachowuje elastyczność nawet w czasie największych mrozów, co zapewnia krótszą drogę hamowania na mokrej i oblodzonej nawierzchni. Zoptymalizowany kształt czoła opony przyczynia się do równomiernego rozkładu nacisku na całej szerokości kontaktu opony z podłożem, dzięki czemu bieżnik zużywa się równomiernie. Specjalna konstrukcja, wraz z odpowiednio dobraną mieszanką gumową, zapewniają wysokie osiągi opony. Trzy szerokie i głębokie rowki obwodowe, a także głębokie rowki poprzeczne skutecznie odprowadzają wodę oraz błoto pośniegowe spod czoła opony, co przyczynia się do zmniejszania ryzyka wystąpienia aquaplaningu. Opona posiada kierunkową rzeźbę bieżnika, która zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia zimą. Sava eskimo s3+ jest dostępna w rozmiarach: [TABLE=width: 236] [TR] [TD]175/80R14 [/TD] [TD]88T [/TD] [/TR] [TR] [TD]155/70R13 [/TD] [TD]75Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/70R13 [/TD] [TD]79T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/70R13 [/TD] [TD]82T [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/70R14 [/TD] [TD]81T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/70R14 [/TD] [TD]84T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/70R14 [/TD] [TD]88T [/TD] [/TR] [TR] [TD]155/65R13 [/TD] [TD]73Q [/TD] [/TR] [TR] [TD]155/65R14 [/TD] [TD]75T [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/65R14 [/TD] [TD]79T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/65R14 [/TD] [TD]82T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/65R14 [/TD] [TD]86T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/65R14 [/TD] [TD]86H [/TD] [/TR] [TR] [TD]165/65R15 [/TD] [TD]81T [/TD] [/TR] [TR] [TD]175/65R15 [/TD] [TD]88T XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/65R15 [/TD] [TD]88T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]91T [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]95T XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R14 [/TD] [TD]82T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R14 [/TD] [TD]82H [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R15 [/TD] [TD]84T [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R15 [/TD] [TD]88T XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/60R15 [/TD] [TD]88T [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R15 [/TD] [TD]91T [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R15 [/TD] [TD]91H [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/55R15 [/TD] [TD]82T [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91T [/TD] [/TR] [/TABLE] Sava eskimo suv Opona zimowa do samochodów klasy SUV, która zapewnia bardzo dobre osiągi na zaśnieżonych i oblodzonych drogach. Wysokie parametry jezdne na mokrej nawierzchni osiągane są dzięki kierunkowej rzeźbie bieżnika. Głębokie i szerokie rowki obwodowe oraz poprzeczne skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe spod czoła opony, dzięki czemu minimalizowane jest ryzyko wystąpienia poślizgu. Wzmocniona konstrukcja opony doskonale radzi sobie z dużą masą pojazdu, dając stabilność i kontrolę niezależnie od prędkości. Wysokie przebiegi opony zapewniane są dzięki zoptymalizowanej głębokości rowków obwodowych i poprzecznych, a także za sprawą równomiernego rozkładu nacisku na całej szerokości kontaktu bieżnika z podłożem. Sava eskimo suv zapewnia znakomite właściwości jezdne. Opona posiada zwiększoną liczbę lameli, dzięki którym uzyskiwana jest lepsza trakcja pojazdu. Z kolei mieszanka gumowa na bazie krzemionki zapewnia zachowanie elastyczności opony nawet podczas bardzo niskich temperatur, co przekłada się na skrócenie drogi hamowania. Sava eskimo suv dostępna jest w rozmiarach: [TABLE=width: 234] [TR] [TD]225/65R17 [/TD] [TD]102H [/TD] [/TR] [TR] [TD]225/65R17 [/TD] [TD]102H [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/65R17 [/TD] [TD]108H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]235/60R18 [/TD] [TD]107H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/55R18 [/TD] [TD]109H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD]255/50R19 [/TD] [TD]107V XL [/TD] [/TR] [/TABLE] (1)W porównaniu ze średnimi wynikami trzech wiodących konkurentów na śniegu, pomiary zostały wykonane przez TÜV SÜD Automotive w marcu 2012 r.; rozmiar opon: 225/45R17 94V; samochód testowy: Audi A3 1.8 TFSI Sportback; miejsce : Ivalo (Finlandia), Mireval (Francja); raport nr 76248182. (2)TÜV SÜD, raport nr 76248182. (3)TÜV SÜD, raport nr: 76248182. (4)Wskazane parametry są szacunkowe i mogą ulec zmianie. Źródło: Goodyear
  23. Witam, Panowie znalazłem opony do mojej Eklasy i mam do Was pytanie. Do tej pory miałem 225/55/R16 95H w zimówkach. Teraz wyczaiłem w dobrej cenie Hankook Winter i*cept evo 493PLN/szt. 225/55 R16 99V. Czytałem, że wyższa nośność usztywnia auto, ale czy to jest odczuwalne dla kierowcy? Co to dla mnie będzie znaczyć? Nie chcę kupić opon, które obniżą komfort jazdy.
  24. więcej -> Opony Bridgestone do nowego Ferrari F12berlinetta, nowe modele samochodów, nowości na rynku samochodowym, wiadomości ze świata motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  25. więcej -> Opony do modelu Volvo S60 Polestar dostarczy firma..., ranking sprzedaży pojazdów, wiadomości ze świata motoryzacji, pojazdy zasilane paliwem wodorowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar