Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'opel' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 328 wyników

  1. Witam, prosze o pomoc bo wszyscy mechanicy rozkładają ręce z moim problemem. Świeci się kontrolka check, auto ma słabą moc, co jest bardzo niebezpieczne zwłaszcza przy wyprzedaniu. Podłączenie do komputera wykazało następujące problemy: P1122: czujnik położenia pedału przyśpieszenia 2 - niskie napiecie, P1550: elektroniczne sterowanie przepustnicą tryb awaryjny - ograniczone osiągi, P0400: zawór recyrkulacji spalin (egr), sygnal poza prawidlowym zakresem (zamkniety zawór), P1120: czujnik położenia pedału przyspieszenia, korelacja 1-2 Wymieniłem pedał gazu, zawor egr i przepustnicę i nadal nic. co jeszcze można zrobić?
  2. witam mam taki problem jak odpale zafire 2.0 dti 2002r 101km na zimnym silniku to kopci na niebiesko, słychac metaliczny lekki dzwiek, troche buje silnikiem. a jak sie rozgrzeje to juz jest lepiej wcale nie kopci, nie słychac metalicznego dzwieku. do tego nie ubywa mi oleju wrecz odwrotnie przybywa mi go mysle ze to jest zle ustawiony kat wtrysku albo którys wtrysk leje paliwo i nie zdarzy go wypalac. zapach dymu z tłumika to czuc rope.
  3. Opel Astra F

    Witam, wrzucam najnowszy rysunek. Ostatnio trochę się z nimi rozpędziłem Opel Astra F Format A3 W sumie ten rysunek już od dawna powstaje, ale nie było kiedy go skończyć Nie robiłem tła, ponieważ już z założenia miał to być "poglądowy" rysunek planów na ten rok co do mojego Asterixa (w sumie już zostało tylko nabyć drogą kupna jakiś niższy zawias i czekać na wiosnę ) Oceniajcie rysunek, a jak przygotuję Astrę do sezonu to zaktualizuję wątek o niej https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/10151325_964471950313249_4453077463775779046_n.jpg?oh=a358dae11acd39bf66036bf8aa0a3444&oe=5757D1F1
  4. Witam, mam problem z uruchomieniem mojej vectry rano.Po przekreceniu kluczyka samochód odpali, ale po chwili gaśnie.Musze pokręcić chwile i odpali.Później cały dzień jest wszystko ok. Filtry paliwowy i powietrza wymienione jak i przelewy.Świece są w porządku. Z góry dziękuje za pomoc.
  5. Witam. Jakiś miesiąc temu niepostrzeżenie zerwał mi się pasek klinowy. Przejechałem bez niego jakieś 2km. Wymieniłem pasek na nowy. Silnik po tej przejażdżce był obrzygany olejem i ubyło również płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Uzupełniłem płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Sprawdziłem stan oleju a tam bagnet suchy. Uzupełniłem również olej. Po tym incydencie zauważyłem, że ubywa mi oleju w silniku. Co mogło się stać?
  6. Witam. Posiadam autko jak w temacie i od jakiegoś czasu borykam się z pewnym problemem. Otóż podczas odpalania coraz częściej słychać bardziej syczenie aniżeli standardowe odpalanie. Staje się to coraz częściej przy odpalaniu. Aby bardziej to zobrazować nagrałem pracę podczas odpalania. Zippyshare.com - 25 paź, 16.55.mp3 Teraz tak, na nagraniu 3 pierwsze razy odpala, za 4 razem słychać syczenie, za 5 znów odpala (polecam słuchawki). Podejrzewam świece ale nie znam się jednak zbyt dobrze. Świece ogólnie ładnych parę lat nie były wymieniane stąd werdykt. Zauważyłem, że te syczenie dochodzi spod 'kostki' zaznaczonej na obrazku czerwonym okręgiem. http://oi61.tinypic.com/n2o02r.jpg Ma ktoś jakiś pomysł?
  7. Supercichy diesel we flagowym modelu: dwie wersje najnowszej generacji silnika 1.6 CDTI Osobisty asystent łączności i usług: samochody z systemem Opel OnStar dostępne w ofercie na nowy rok modelowy Udoskonalony system multimedialny: IntelliLink Navi 900 z Apple CarPlay Rüsselsheim. Nowocześniejszy i mocniejszy Opel Insignia, z doskonałym system łączności z Internetem, jest teraz dostępny z przełomowymi ulepszeniami pod maską i we wnętrzu. Po raz pierwszy we flagowym modelu Opla będą montowane nowe średniolitrażowe turbodoładowane silniki wysokoprężne. Supercichy diesel 1.6 CDTI występuje w dwóch wersjach różniących się mocą — każda z nich charakteryzuje się znakomitą dynamiką, przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Nowy system multimedialny firmy Opel gwarantuje rozrywkę na najwyższym poziomie i zoptymalizowaną łączność z Internetem. Interfejs Apple CarPlay w systemie IntelliLink Navi 900 drugiej generacji ułatwia korzystanie z iPhone’a w samochodzie. Samochód może być wyposażony w system Opel OnStar. Ten nowy osobisty asystent łączności i usług zapewnia użytkownikowi całodobowy dostęp do szerokiej gamy usług podnoszących bezpieczeństwo i komfort. Downsizing z gwarancją przyjemności z jazdy: supercichy diesel 1.6 CDTI w Insignii Obydwie wersje nowego supercichego diesla 1.6 firmy Opel we flagowym modelu marki udowadniają, że silniki o stosunkowo małej pojemności, ale charakteryzujące się wysokim momentem obrotowym i wysoką mocą nie dają najmniejszych powodów do narzekań. Jednostki rozwijające moc 88 kW/120 KM i 100 kW/136 KM zastąpiły silniki dwulitrowe i zostały opracowane pod kątem wzorowej elastyczności przy niskim zużyciu paliwa i wyjątkowo wysokiej kultury pracy. Insignia z turbodieslem o mocy 88 kW/120 KM, sześciobiegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,9 sekundy, dorównując osiągami wersji ze starszym silnikiem. Elastyczność na piątym biegu mierzona czasem potrzebnym na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h wynosi zaledwie 10,4 sekundy, co oznacza poprawę o ponad 2 sekundy. Zużycie paliwa, nieprzekraczające 3,9 l/100 km odpowiada emisji CO2 na poziomie 104 g/km (w cyklu mieszanym, z oponami o obniżonych oporach toczenia). W przypadku turbodiesla o mocy 100 kW/136 KM zużycie paliwa jest niższe o 0,1 litra, i wynosi 3,8 litra na 100 kilometrów. Przy takim spalaniu emisja CO2 to tylko 99 g/km, a więc poniżej progu 100 gramów. Nie ma jednak mowy o żadnych kompromisach. Insignia z nowym silnikiem jest szybsza o 5 km/h od wersji z poprzednim silnikiem — osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. Insignia sedan rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 10,9 sekundy, a od 80 do 120 km/h przyspiesza w 10,4 sekundy. Silnik pracuje przy tym cicho, nie sprawia wrażenia nadmiernie obciążonego i odznacza się wysoką kulturą pracy. Obydwie wersje supercichego diesla rozwijają imponujące 320 Nm momentu obrotowego od 2000 obr./min. Opel OnStar i IntelliLink z Apple CarPlay: tak działa nowoczesny system łączności z Internetem Mnóstwo przyjemności z jazdy dzięki nowemu supercichemu dieslowi pod maską nie jest jedynym atutem Opla Insignii. System Opel OnStar oraz nowa generacja systemu multimedialnego IntelliLink z interfejsem Apple CarPlay zapewniają także najwyższą jakość rozrywki, kompleksową łączność oraz maksymalny poziom bezpieczeństwa. Osobisty asystent łączności i usług Opel OnStar należy do wyposażenia standardowego wersji Cosmo, Country Tourer, Executive i OPC. Przez pierwsze 12 miesięcy od aktywacji klienci mogą korzystać ze wszystkich usług bezpłatnie. Kompleksowy zestaw usług obejmuje całodobowy system automatycznego reagowania na zderzenie, pomoc w przypadku kradzieży pojazdu, pomoc drogową, diagnostykę pojazdu w zakresie istotnych danych eksploatacyjnych i pomiarów, a także zdalne sterowanie różnymi funkcjami pojazdu poprzez aplikację na smartfona. Jednocześnie system Opel OnStar zamienia Insignię w wydajny, mobilny punkt dostępu do Internetu, zapewniając stabilne łącze przez Wi‑Fi. Do systemu można jednocześnie podłączyć nawet 7 urządzeń, co przydaje się zarówno w czasie rodzinnych wyjazdów, jak i wtedy, gdy Insignia służy swojemu użytkownikowi za mobilne biuro. Nowa generacja systemów multimedialnych firmy Opel pozwala na jeszcze szybsze połączenie smartfona z samochodem i jeszcze bardziej kompleksowe korzystanie z jego funkcji w czasie jazdy. Dzięki interfejsowi Apple CarPlay nowy system multimedialny IntelliLink Navi 900 można po raz pierwszy zintegrować z funkcjami iPhone’a. Zapewnia to szybki dostęp do wielu aplikacji rozrywkowych, w tym do serwisów muzycznych i informacyjnych. Z aplikacji tych można korzystać na ośmiocalowym kolorowym ekranie dotykowym. IntelliLink umożliwia również odbiór strumieniowych transmisji audio, odczytywanie przychodzących wiadomości tekstowych na głos, sterowanie głosowe, a także odtwarzanie krótkich materiałów wideo lub nawet całych filmów — oczywiście tylko w czasie postojów. Mapy systemu nawigacji obejmują ponad 30 krajów europejskich. Można wyświetlać je w wersji dwu- lub trójwymiarowej, w zależności od preferencji użytkownika, a system nawigacji reaguje na polecenia głosowe. Niniejsza informacja dotyczy rynku niemieckiego i jest aktualna na dzień publikacji. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie. źródło: General Motors
  8. Więcej sprzedanych samochodów: znaczny wzrost udziału w rynku i liczby rejestracji Rosnąca popularność Opli Movano, Vivaro oraz Combo i Corsa van: wzrost liczby rejestracji wszystkich modeli Ambitne cele: nowa strategia w segmencie samochodów dostawczych przynosi efekty Rüsselsheim. W pierwszej połowie 2015 roku firma Opel odnotowała najwyższą od siedmiu lat liczbę rejestracji samochodów dostawczych tej marki przy wzroście wynoszącym 25 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Łącznie w pierwszym półroczu zarejestrowano 51 500 dostawczych Opli. Udział w rynku zwiększył się o 0,56 punktu procentowego, do 4,03 procent. Wzrost liczby rejestracji dotyczy wszystkich dostawczych modeli Opla. Movano osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie 34 procent, do około 10 000 egzemplarzy, i ustanowił swój rekord pod względem wielkości sprzedaży i udziału w segmencie. W przypadku bestsellerowego Vivaro wzrost sprzedaży o 27 procent, do prawie 29 000 egzemplarzy, oznacza największą liczbę rejestracji i najwyższy udział w segmencie w dotychczasowej historii modelu. Sprzedaż Combo zwiększyła się o 15 procent, do ponad 9 500 egzemplarzy, co stanowi najlepszy wynik od 2011 roku. Sprzedaż wprowadzonego niedawno modelu Corsa van wzrosła o 14 procent, do około 3 000 pojazdów. „Znakomite półroczne wyniki potwierdzają skuteczność naszej strategii w segmencie samochodów dostawczych. Zmodernizowany Movano oraz nowy Vivaro przyczyniły się do zwiększania skali działalności naszego nowo powołanego zespołu ds. lekkich pojazdów użytkowych” — powiedział Steffen Rasching, dyrektor działu pojazdów użytkowych Opel/Vauxhall. Firma Opel osiągnęła historycznie rekordowe wyniki za pierwsze półrocze w Finlandii, Rumunii i Szwajcarii, natomiast w Norwegii, Portugalii i na dużych rynkach lekkich pojazdów użytkowych, jakimi są Niemcy i Wielka Brytania, były to najlepsze wyniki od 2011 roku. Łącznie Opel odnotował wzrost rejestracji samochodów dostawczych na ponad 22 rynkach europejskich. Marka z Rüsselsheim zwiększyła swój udział w 20 rynkach europejskich. W Polsce w pierwszym półroczu sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła 1 038 sztuk, co oznacza wzrost o 77,4% w porównaniu do zeszłego roku. Najpopularniejszymi modelami w gamie były Movano – 124% wzrostu i 294 sprzedane egzemplarze oraz Vivaro – 49% wzrostu i 239 sprzedanych egzemplarzy. Wzmacnianie pozycji działu pojazdów użytkowych jest jednym z głównych filarów planu wzrostu DRIVE! 2022 firmy Opel, która do 2022 roku chce zwiększyć sprzedaż samochodów dostawczych z ponad 80 000 w 2013 roku do około 150 000 egzemplarzy. źródlo: General Motors
  9. Opel Ascona

    Witam! Wracam tu po długiej przerwie, przez jakieś 3 miesiące nie narysowałem żadnego rysunku. W końcu udało mi się skończyć Opla Asconę na A3, rysunek narysowany ołówkami Koh-i-noor i kredkami koh-i-noor Mondeluz. Z rysunku jestem zadowolony, chociaż miałem nadzieję, że będzie jeszcze lepszy. Tło niezbyt mi się podoba, ale już nie wiedziałem co w nim poprawić, żeby było lepiej. Chyba straciłem trochę wprawy w tym roku. Zapraszam do komentowania https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/11745437_846292622131183_586146047526894093_n.jpg?oh=c5f4cebe2cb1cf09283391a97db94a71&oe=56281959
  10. Atrakcyjny: dopracowana stylistyka nadwozia i wnętrza Dynamiczny: trzycylindrowy jednolitrowy silnik o mocy 75 KM Bezpieczny: technologie i funkcje typowe dla samochodów z wyższych segmentów Warszawa. Kompaktowy, ale przestronny, atrakcyjny, a nade wszystko rozsądny — tego właśnie mogą oczekiwać nabywcy nowego Opla KARLa. Ten mały samochód już pod koniec czerwca br. zadebiutuje w salonach sprzedaży Opla w Polsce. W cenie katalogowej od 35 990 zł (sugerowana cena detaliczna wersji Essentia z VAT w Polsce) klienci będą mogli nabyć pięciodrzwiowy samochód wyposażony w supernowoczesny trzycylindrowy silnik benzynowy 1.0 ECOTEC o mocy 55 kW/75 KM, charakteryzujący się wysoką kulturą pracy oraz sprawnością i współpracujący z pięciostopniową skrzynią biegów. W KARLu zastosowano opracowane przez firmę Opel rozwiązania zapewniające najwyższy komfort jazdy i najlepsze właściwości jezdne w tej klasie pojazdów. Wersja Essentia standardowo została wyposażona w system ABS, kontroli trakcji TCPlus, elektroniczny program stabilizacji ESPPlus oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (HSA), który zapobiega stoczeniu się pojazdu z pochyłości przy ruszaniu z miejsca. Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje również sześć poduszek powietrznych oraz system składania pedałów (PRS). Wersja Enjoy dostępna w cenie od 39 990 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce) wyposażona została dodatkowo, m.in., w manualną klimatyzację, radio ze złączem AUX-in, elektrycznie sterowane lusterka i szyby przednie oraz centralny zamek. Komfort prowadzenia zwiększa regulacja nachylenia kolumny kierownicy oraz regulowany fotel kierowcy. W mieście szczególnie przydatne mogą być, standardowe w wersji Enjoy, tempomat z ogranicznikiem prędkości, który dba o to, aby kierowca nie przekroczył dozwolonej szybkości, co jest niezwykle przydatne np. w strefach zamieszkania, gdzie obowiązuje ograniczenie do 30 km/h oraz Tryb City, dzięki któremu za pomocą jednego przycisku zwiększa się siła wspomagania, co ułatwia manewry w ciasnej przestrzeni. KARL opcjonalnie może być również wyposażony w system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo. Wykorzystując obraz z przednich kamer, system ostrzega kierowcę o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu za pomocą sygnału akustycznego oraz migającej żółtej diody w panelu wskaźników. Funkcja doświetlania zakrętów zintegrowana ze światłami przeciwmgielnymi poprawia bezpieczeństwo kierowcy oraz innych uczestników ruchu podczas pokonywania zakrętów. Systemy te będą standardowo oferowane w wariancie Cosmo, czyli najbogatszej wersji wyposażenia. KARLowi trudno także zarzucić cokolwiek pod względem komfortu. Opcjonalne podgrzewane przednie fotele i podgrzewana kierownica pokryta skórą zapewniają zimą przyjemne ciepło. Z kolei asystent parkowania zapobiega stłuczkom podczas parkowania, emitując sygnał ostrzegający przed przeszkodami w trakcie cofania. Podróż latem dodatkowo uprzyjemni (również opcjonalne) sterowane elektrycznie okno dachowe. KARL będzie wkrótce dostępny także z najnowszym systemem pokładowej łączności. Od jesieni 2015 roku samochód ten można będzie zamówić zarówno z systemem multimedialnym IntelliLink nowej generacji, jak i z systemem Opel OnStar — osobistym asystentem łączności i usług. Oba systemy czynią z KARLa najlepiej skomunikowany i najbardziej dbający o kierowcę samochód w jego segmencie. Informacja jest ważna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna oraz szczegółowe informacje na temat modelu KARL będą dostępne na stronie marki Opel oraz u Autoryzowanych Dystrybutorów źródło: General Motors
  11. Rüsselsheim. Ponad 24 mln sprzedanych samochodów Opel Kadett i Opel Astra to imponująca liczba i wybitne osiągnięcie. Wszystkie wyprodukowane do tej pory modele kompaktowe firmy Opel ustawione jeden za drugim mogłyby przekroczyć magiczny wskaźnik 100 000 kilometrów i utworzyć kolumnę samochodów, która okrążyłaby Ziemię wzdłuż równika dwa i pół razy. W skrócie, można by powiedzieć, że samochody kompaktowe Opla z sukcesem przyczyniły się do zapewnienia mobilności dla nowych grup społecznych oraz, że osobista mobilność stała się częścią ich codziennego życia. A najnowsze generacje uczyniły dostępnymi rozwiązania technologiczne i innowacje z wyższych segmentów rynku. Teraz firma Opel jest gotowa zacząć nowy rozdział w historii swojego bestsellera, kontynuując tradycje demokratyzacji innowacji z wyższych segmentów rynku, łącząc je z ekspresyjną, dynamiczną stylistyką. Astra nowej generacji oparta jest na zupełnie nowej, lekkiej platformie i napędzana silnikami najnowszej generacji. Samochód będzie oferowany z wyposażeniem znanym dotychczas tylko z wyższych segmentów. Lekka konstrukcja sprawia, że nowa Astra prezentuje się bardziej sportowo niż poprzednie modele. Krótko mówiąc, nowa Astra to połączenie efektywności z elegancją, a zastosowane w niej najlepsze rozwiązania innowacyjne oznaczają zmianę postrzegania segmentu samochodów kompaktowych. Nowy Opel Astra będzie miał swoją światową premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie, który odbędzie się jesienią bieżącego roku (17–27 września). A skoro mowa o uroczystościach – bezpośredni przodek nowej Astry, Opel Kadett B, świętuje w tym roku swoje 50. urodziny. Wyprodukowano ponad 2,6 mln egzemplarzy Kadetta, a w latach 60. ubiegłego wieku reklamowano go sloganem „Das Auto”, czyli samochód. Dzięki swojej dynamice, sporej przestrzeni dla pasażerów, dużemu bagażnikowi i wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa zostawiał konkurencję daleko w tyle. Podsumowując: „Jeśli wiesz, czego chcesz, wybierasz Kadetta”. Do dziś dnia absolutnym bestsellerem w 79-letniej historii klasy kompaktowej firmy Opel jest Astra F z lat 1991–1997. Wówczas po raz pierwszy w całej Europie nadano nowemu modelowi nazwę Astra, wcześniej używaną w Wielkiej Brytanii, i sprzedano ponad 4,1 mln egzemplarzy. Blisko osiągnięcia granicy 4 mln znalazły się także modele Kadett E (3,8 mln) i Astra G (3,95 mln). Jest zatem wiele powodów, dla których warto przyjrzeć się sprzedanym do tej pory ponad 24 mln egzemplarzy Opla w klasie kompaktowej. Od Kadetta 1 do Astry K — historia sukcesu trwająca jedenaście generacji 1936–1940: Opel Kadett 1 — samochód dla ludzi Pierwszy Opel Kadett okazał się małą sensacją, zarówno pod względem technicznym, jak i cenowym. W latach 1936–1940 w Rüsselsheim – nawet na tamte czasy jednej z najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk samochodów w Europie – zbudowano ponad 100 000 egzemplarzy tego czteroosobowego modelu. Pierwszy Kadett, ze swoją rewolucyjną budową samonośnego nadwozia typu unibody, dostępny w wersji sedan lub kabriolet, kosztował zaledwie 2 100 marek. Ten szybki czteroosobowy samochód osiągał prędkość prawie 100 km/h i znalezienie drogi do serc ogółu społeczeństwa nie zabrało mu wiele czasu. Prasa też była mu przyjazna: „Od momentu pierwszych jazd próbnych Kadetta wiadomo było, że z całą pewnością nie jest to zwyczajny pojazd w swojej klasie cenowej”, napisała niemiecka gazeta „Braunschweiger Tageszeitung” 5 grudnia 1936 r. Podwozie z niezależnym przednim zawieszeniem typu Dubonnet oraz tylna oś na resorach piórowych pochodziły z Opla Olympia, a żeliwny czterocylindrowy silnik typu L-Head z Opla P4. Zapewniał on moc 23 KM przy pojemności skokowej 1 073 cm3. Na niską cenę samochodu znacznie wpłynęło też odejście od systemu modułowego. 1962–1965: Opel Kadett A – owoc cudu gospodarczego Duży bagażnik i wiele miejsca dla czterech osób, a ponadto nowy dynamiczny silnik i niskie koszty utrzymania sprawiły, że Kadett A odniósł wielki sukces, a firma Opel wyprodukowała w latach 1962–1965 prawie 650 000 egzemplarzy tego modelu. Bryła dwudrzwiowego modelu z nadwoziem typu notchback wyglądała nowocześnie i profesjonalnie. Linia boczna samochodu znajdowała się nisko, a zastosowane dla dobrej widoczności okna panoramiczne oraz listwa dekoracyjna biegnąca wzdłuż boku podkreślały wydłużoną sylwetkę. Przednie błotniki przechodziły w reflektory, a tylne krawędzie miały kształt płetw. Właściciele tradycyjnych małych samochodów byli pod wrażeniem przestrzeni wewnątrz pojazdu. Bagażnik był naprawdę pojemny, a korek zbiornika paliwa znajdował się na zewnątrz! „Opel Kadet, w skrócie: O.K.” napisali specjaliści do spraw reklamy firmy Opel, nie mogąc powstrzymać się od uwag w kierunku konkurencji w Wolfsburgu „Nigdy nie czujesz zapachu benzyny w bagażniku”, mówili z przymrużeniem oka. Nowoczesny silnik chłodzony powietrzem i umieszczony z przodu to kolejna duża przewaga konstrukcyjna Kadetta nad Garbusem. Czterocylindrowa jednostka o pojemności 993 cm3 osiągała moc 40 KM, a od marca 1963 r. była także stosowana w nowym Oplu Kadett Caravan. 1965–1973: Opel Kadett B — „Das Auto” Kadett B zastępuje model A, a w 1965 r. nowa seria zastępuje pierwszy model. Nowa wersja miała ponad 4 metry długości, a zatem była sporo dłuższa niż poprzednia. Jeśli chodzi o sylwetkę, projektanci inspirowali się pomysłami kolegów zza oceanu. Spadzista konstrukcja tyłu nawiązywała do popularnych amerykańskich modeli samochodów z mocno pochyloną tylną szybą (typu fastback). W 1966 r. magazyn „Automobil Illustrierte” napisał: „Doświadczysz mocy i szybkości, jeszcze zanim usłyszysz silnik”. Przybyło mu nie tylko centymetrów długości, ale i koni mechanicznych. Inżynierowie firmy Opel powiększyli średnicę cylindra w czterocylindrowej jednostce o 3 mm. Podstawowa jednostka o pojemności 1 078 cm3 osiągała moc 45 KM. Dostępny był także silnik wysokoprężny 1.1 S o mocy 55 KM. Ten model Kadetta szybko odniósł sukces, a od września 1965 r. do lipca 1973 r. wyprodukowano ponad 2,6 mln sztuk. A jego powodzenie zdecydowanie nie ograniczało się do kraju produkcji. W roku 1966 eksport przekroczył 50% — Kadetta zapragnęli mieć klienci ze 120 krajów z całego świata. 1973–1979: Opel Kadett C — sportowiec Rodzina Kadett C miała wiele twarzy: uniwersalny samochód rodzinny, elegancki drugi samochód z praktyczną tylną klapą lub wyczynowe sportowe coupé w barwach wojennych. W latach 1973–1979 wyprodukowano ich aż 1,7 mln egzemplarzy. Kadett C z napędem na tylną oś zadebiutował w sierpniu 1973 r. Miał on pięknie skrojoną bryłę oraz nowe dwuwahaczowe zawieszenie przedniej osi. Charakterystyczne cechy jego stylistyki to płaska osłona chłodnicy, pokrywa silnika z emblematem firmowym oraz pas przedni w formie spoilera. „Kadetta nie tylko prowadzi się wyjątkowo dobrze, jest też dokładnie zaprojektowany i starannie wykonany. Jest niewymagający w utrzymaniu, łatwy w naprawie i ekonomiczny podczas jazdy”, zachwalali specjaliści testujący samochody w numerze 20/73 magazynu „auto motor und sport”. Pełen mocy model GT/E zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie w 1975 r. Silnik o pojemności 1,9 litra z wtryskiem Bosch L-Jetronic osiągał moc 105 KM i rozpędzał Kadetta o masie zaledwie 900 kg do prędkości 184 km/h. 1979–1984: Opel Kadett D — samochód z napędem na przednią oś Czwarta generacja powojennego Kadetta wprowadziła w firmie Opel nową epokę dla klasy kompaktowej. Pierwszy model Opla z napędem na przednią oś zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie w 1979 r. jako nowocześnie wyglądający Kadett D. Jego linia naprawdę przyciągała wzrok. Chociaż nowy model był o 126 mm krótszy od swojego poprzednika o długości 3998 mm, miał dłuższe i znacznie obszerniejsze wnętrze niż wielu jego konkurentów. Ale nie tylko układ napędowy i podwozie z tylną belką skrętną wyłamały się z tradycji: Kadett został też wyposażony w nowy 1,3-litrowy silnik OHC, który osiągał moc 60 lub 75 KM. Rewolucja miała swoją kontynuację w wariantach nadwozia. Oprócz obszernego kombi z aż 1 425 litrami przestrzeni ładunkowej, firma Opel oferowała jedynie wersje z mocno pochyloną tylną szybą (typu fastback). W styczniu 1983 r. nadszedł czas na sportowego Kadetta GTE, który dzięki 1,8-litrowemu czterocylindrowemu silnikowi o mocy 115 KM rozwijał prędkość 187 km/h. Do innych modyfikacji technicznych zaliczały się: niższe i bardziej zwarte podwozie, nowe tłumiki drgań kierownicy oraz wewnętrznie chłodzone przednie tarcze hamulcowe. W latach 1979–1984 wyprodukowano aż 2,1 mln samochodów Opel Kadett D. 1984–1991: Opel Kadett E — aerodynamiczny mistrz świata Drugi Kadett z napędem na przednią oś, produkowany w latach 1984–1991, uzyskał tytuł „Samochodu roku 1984” i był absolutnym zwycięzcą. Osiągając liczbę 3 779 289 sprzedanych egzemplarzy, stał się największym bestsellerem Opla do dziś dnia oraz prawdziwym aerodynamicznym mistrzem świata. Inżynierowie firmy Opel w roku 1984 zdecydowanie trafili w sedno. Bazujący na projektach swoich poprzedników, ale z całkowicie nową stylistyką typu hatchback, Kadett E miał przed sobą świetlaną przyszłość. Kadett D ze współczynnikiem oporu powietrza równym 0,39 był najlepszy w swojej klasie, ale bladł w porównaniu ze swoim następcą. Po 1 200 godzinach testów w tunelu aerodynamicznym, model E osiągnął fenomenalną wartość 0,32. Wersja sportowa GSi ze współczynnikiem oporu powietrza 0,30 i czołową powierzchnią oporu aerodynamicznego 0,57 m2 stała się najbardziej aerodynamicznym hatchbackiem na świecie. Klienci przekonali się do jego kształtu. Już po kilku miesiącach nowy model okazał się wielkim sukcesem. Rok 1987 zaowocował zarejestrowaniem 625 000 nowych Kadettów w całej Europie. Do tego czasu wersja kombi wspięła się już na szczyt w swojej klasie. Od jesieni 1985 r. wariant notchback znów był na fali, po raz pierwszy od czasów Kadetta C. Co więcej, wariant sportowy GSi już tworzył historię. Pojawienie się w roku 1987 legendarnego 16-cylindrowego silnika zostawiło konkurencję daleko w tyle. 1991–1997: Opel Astra F — bestseller W latach 1991–1997 wyprodukowano około 4,13 mln egzemplarzy Astry F, co sprawiło, że był to najlepiej sprzedający się model w całej historii firmy Opel. Prace rozwojowe skoncentrowały się na połączeniu nowoczesnej stylistyki z przestronnym wnętrzem, większą wygodą i naciskiem na ochronę środowiska. Następca Kadetta przejął nazwę po swojej brytyjskiej siostrze (czwarta generacja Kadetta była od 1980 r. sprzedawana w Wielkiej Brytanii pod nazwą Vauxhall Astra). Ze swoją nową gwiazdą firma Opel na niespotykaną dotąd skalę skupiła się na bezpieczeństwie. Wszystkie Astry oferowane były z aktywnym systemem pasów bezpieczeństwa z napinaczami na przednich fotelach, pasami z regulowaną wysokością oraz podkładką do siedzenia, a także z ochroną boczną dzięki podwójnym stalowym rurowym wzmocnieniom we wszystkich drzwiach. Po raz pierwszy też wszystkie silniki wyposażono w katalizatory. 1998–2004: Opel Astra G — samochód uniwersalny Wiosną 1998 roku Astra w stylistyce coupé dostępna była od początku jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi. Wersje notchback sedan, coupé i kabriolet zostały dołączone później. Postępowa, niezależna stylistyka, dynamiczna konstrukcja podwozia i technologia układu przeniesienia napędu oraz prawie dwukrotnie wyższa sztywność na zginanie i skręcanie w porównaniu z poprzednikiem to tylko niektóre wyróżniki zupełnie nowej Astry drugiej generacji. W pełni galwanizowana karoseria odegrała kluczową rolę w jej wysokiej odporności na korozję. Ochronę aktywną wzmocniono 30-procentowym zwiększeniem jasności przezroczystych reflektorów halogenowych H7, a ponadto całkowicie przeprojektowano podwozie z systemem DSA. Było to połączenie wygody ze sprawnym i bezpiecznym prowadzeniem nawet przy pełnym obciążeniu. Rozstaw osi zwiększono o około 10 cm, co pozwoliło na powiększenie wnętrza, a zwłaszcza zapewniło więcej miejsca na kolana dla pasażerów tylnych siedzeń. Objętość bagażnika wynosiła 370 litrów. 2004–2009: Opel Astra H — potężny samochód Dwanaście silników osiągających od 90 do 240 KM oraz siedem wariantów nadwozia dawało tak wyjątkowo duży wybór wersji Astry H, że sprzedano ich ponad 2,7 mln egzemplarzy. Kiedy uruchomiono produkcję w marcu 2004 r., trzecia generacja Opla Astry mogła się poszczycić nowatorską stylistyką, wysoką dynamiką jazdy oraz mnóstwem nowinek technicznych, przez co bez problemu wygrywała testy porównawcze w specjalistycznych publikacjach motoryzacyjnych. Technologiczne wyróżniki Astry to adaptacyjny system podwozia IDSPlus z elektronicznie sterowanym systemem tłumienia (CDC), do tej pory oferowanym tylko w samochodach luksusowych oraz sportowych, a także system reflektorów z adaptacyjnym oświetleniem przednim (AFL) z dynamicznym oświetleniem zakrętu (DCL). Astra mogła się także poszczycić wysokim poziomem bezpieczeństwa. Organizacja ochrony konsumentów Euro NCAP (Nowy Europejski Program Oceny Samochodów) przyznała Astrze najwyższą ocenę (5 gwiazdek) za ochronę dorosłego pasażera. Mając ogółem 34 punkty, bestsellerowy samochód został uznany za jeden z najbezpieczniejszych sedanów w klasie kompaktowej. 2009–2015: Opel Astra J — sztuka designu Opel Astra J — połączenie rzeźbiarskiego artyzmu z niemiecką precyzją — nie tylko ucieleśnia nową filozofię stylistyczną firmy, ale także pomaga kierowcom, zapewniając im szereg nowinek technicznych, które znacznie przyczyniły się do sukcesu Insignii, bestsellera klasy średniej. Przednia kamera Opel Eye rozpoznaje znaki drogowe, informuje kierowców o ograniczeniach prędkości i zakazach wyprzedzania. Ostrzega ich także o niebezpieczeństwie zjechania z pasa ruchu. Dzięki systemowi reflektorów z adaptacyjnym oświetleniem przednim (AFL) Astra jest w stanie doświetlać drogę na zakrętach, a w razie potrzeby nawet przyciemnić światła automatycznie lub przełączyć je na światła długie. Z tym nowym podwoziem, które można wyposażyć w adaptacyjny system FlexRide, najnowsza Astra może w pełni pokazywać swoje dynamiczne oblicze. Nowa konstrukcja tylnej osi z drążkiem Watta gwarantuje przyjemność z jazdy, lepsze prowadzenie, stabilność oraz maksymalną wygodę. Kierowcy Astry mogą również skorzystać z nowej generacji przednich foteli, zaprojektowanych zgodnie z najnowszą wiedzą z zakresu ergonomii i bezpieczeństwa, oraz nagrodzonych Certyfikatem AGR, który jest znakiem jakości przyznawanym przez niemieckie stowarzyszenie lekarzy i terapeutów Aktion Gesunder Rücken na rzecz zdrowego kręgosłupa. Od 2015: Opel Astra K — jakościowy skok Nowy Opel Astra — lżejszy nawet do 200 kg, oferujący więcej miejsca w środku, mimo mniejszych wymiarów zewnętrznych oraz bardziej wydajny dzięki zastosowaniu wyłącznie silników nowej generacji — to jakościowy skok w rozwoju. Samochód ten będzie miał swoją światową premierę we wrześniu na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie. Składanie zamówień na ten pięciodrzwiowy wariant nowego modelu klasy kompaktowej nowej generacji rozpoczęło się w Niemczech w połowie czerwca. 53 lata po wprowadzeniu w modelu Kadett, silnik o pojemności 1.0 l powraca pod maskę kompaktowego modelu Opla. Jednakże obecnie, trzycylindrowy silnik 1.0 ECOTEC o mocy 77 kW / 105 KM, dzięki bezpośredniemu wtryskowi oraz turbodoładowaniu jest prawie dwa razy mocniejszy. Silnik ten czyni również Astrę najczystszym i najbardziej ekonomicznym zasilanym benzynowo modelem w klasie kompaktowej. Nowa Astra, kontynuując tradycje rozpoczęte wraz z wprowadzeniem na rynek Astry G, wyróżnia się technologią oświetlenia. Nowa Astra będzie pierwszym samochodem w segmencie kompaktowym, oferującym technologię adaptacyjnych matrycowych reflektorów LED nowej generacji IntelliLux LED® - do tej pory zarezerwowaną dla wyższych modeli z segmentów luksusowych oraz Premium. Astra oferuje także szereg systemów wspomagających kierowcę takich jak system rozpoznawania znaków drogowych, asystent pasa ruchu z ostrzeżeniem przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, a także monitorowanie odległości od poprzedzającego pojazdu i system ostrzegania o potencjalnej kolizji z funkcją automatycznego hamowania. Dodatkowo nowa Astra K ponownie kontynuuje tradycje oferowania znakomitych, ergonomicznych foteli przednich. Nowo zaprojektowane fotele zostały przetestowane i certyfikowane przez niemieckie stowarzyszenie lekarzy i terapeutów Aktion Gesunder Rücken na rzecz zdrowego kręgosłupa. Te nowe fotele mogą zostać wyposażone nawet w funkcję masażu i wentylacji! źródło: General Motors
  12. Witam i jako że nie jestem znawcą samochodów mam pytanie, co sądzicie o tych dwóch ofertach Opel Astra 1,6 16V po niemieckim TUNINGU - OTOMOTO Opel Astra 1999 rok 1.8 16v SPORTIVE z Niemiec Tanio - OTOMOTO Chciałbym kupić sobie astre, w cenie do 4 tysięcy tyle że nie wiem czy w tej cenie znajde coś czym przez jakiś czas pojeżdżę.
  13. Bardzo ekonomiczny Opel w dieslu, z bogatym wyposażeniem ! _ Opel Vectra 1.7 Isuzu Diesel _ Oszczędne _ Bogata opcja _ SPRAWDŹ _ Gliwice Kopernika
  14. Rozbity Opel Astra F - Porada co dalej. Witam. Posiadam Opla Astre F rok produkcji 1999r,silnik 1.4 8v benzyna,2 poduszki,wspomaganie. Auto było naprawdę zadbane. Pod koniec zeszłego roku spadło na nas podczas jazdy drzewo niszcząc maskę,prawe nadkole,prawy reflektor i filtr powietrza. Od tamtego czasu stoi na podwórku,w między czasie zdążyłem kupić inne auto. Moje pytanie brzmi,czy warto poszukać na szrotach uszkodzonych części,naprawić ją i później spróbować ją sprzedać? Czy jest jakakolwiek szansa że ktoś chciałby ją kupić i dalej eksploatować? Czy może lepiej oddać ją na złom i nie pakować się w koszta? Za wszystkie porady serdecznie dziękuję. Szerokiej drogi! Mateusz
  15. Superciche diesle nowej generacji zachwycają kulturą pracy Maksymalna sprawność jednostki: oszczędna eksploatacja bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy i elastyczności Wzorowa skuteczność oczyszczania spalin, w tym niska emisja tlenków azotu Rüsselsheim/Dublin. Firma Opel realizuje ofensywę produktową, w ramach której w latach 2014–2018 zamierza wprowadzić na rynek 27 nowych modeli i 17 nowych silników. Oznacza to, że silniki wysokoprężne we wszystkich modelach Opla zostaną gruntownie zmodernizowane. Obecnie firma Opel dysponuje portfolio najnowocześniejszych silników diesla w swojej historii. Po wprowadzeniu jednostki 2.0 CDTI w pierwszej połowie 2015 r. superciche diesle nowej generacji będą dostępne od Corsy po Insignię, w trzech klasach pojemności. Wszystkie wspomniane jednostki — mała 1.3, średnia 1.6 i największa 2.0 — zostały opracowane według wspólnej koncepcji: poprawa sprawności i ograniczenie emisji we wszystkich kategoriach zanieczyszczeń, zwiększenie elastyczności i podwyższenie momentu obrotowego w niskim przedziale obrotów, istotna redukcja hałasu i wibracji w celu podniesienia komfortu. 1.3 CDTI — mały, ale zdumiewająco oszczędny silnik o dużych możliwościach Nowy silnik 1.3 CDTI zadebiutował właśnie wraz z nową Corsą, na którą złożono już ponad 120 000 zamówień. Silnik występuje w dwóch wersjach rozwijających identyczny maksymalny moment obrotowy 190 Nm, ale różniących się mocą: 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM. Nowa jednostka jest dużo cichsza od poprzedniczki montowanej w Corsie poprzedniej generacji, a przy tym znacznie elastyczniejsza. Turbosprężarki nowej generacji zapewniają płynną jazdę i przyspieszenie przy niskich obrotach i minimalnym poziomie hałasu. Obie odmiany standardowo wyposażono w zapewniającą oszczędność paliwa technologię Start/Stop. W najoszczędniejszej wysokoprężnej wersji Corsy z silnikiem o mocy 70 kW/95 KM, zautomatyzowaną przekładnią Easytronic 3.0 i systemem odzyskiwania energii hamowania emisja CO2 została zredukowana do 82 g/km, a zużycie paliwa do 3,1 l/100 km w cyklu mieszanym. Te parametry kwalifikują model do niemieckiej klasy efektywności energetycznej A+ (wg rozporządzenia EC nr 715/2007). 1.6 CDTI — supercichy diesel z charakterem Wykonany w całości z aluminium czterocylindrowy silnik wysokoprężny 1.6 nowej generacji jest gwiazdą w klasie kompaktowej. Okrzyknięty przez prasę branżową „supercichym dieslem” zadebiutował w Zafirze Tourer pod koniec 2013 r. w wersji rozwijającej moc 100 kW/136 KM. Wkrótce pojawiła się także wersja o mocy 88 kW/120 KM. 1.6 CDTI jest teraz dostępny także w Merivie (70 kW/95 KM, 81 kW/110 KM i 100 kW/136 KM), Astrze (81 kW/110 KM i 100 kW/136 KM) oraz sportowej Astrze GTC (100 kW/136 KM). Nowy turbodiesel 1.6 CDTI został uznany za najcichszy i najoszczędniejszy silnik w swojej klasie. Jest on oferowany również w modelu Opel Mokka, gdzie imponuje wysoką kulturą pracy, niskim spalaniem (zaledwie 4,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów w cyklu mieszanym przy emisji CO2 na poziomie 109 g/km), a także dynamiką. Mokka 1.6 CDTI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy; tyle samo czasu potrzebuje na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu. 2.0 CDTI — flagowy diesel bez skazy Do oferty diesli firmy Opel dołączyła niedawno flagowa jednostka 2.0 CDTI o wysokiej kulturze pracy. Czterocylindrowy silnik rozwija imponujące 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz moc 125 kW/170 KM dostępną już przy 3750 obr./min. Wyposażona w niego Insignia przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Wiosną bieżącego roku silnik 2.0 CDTI zostanie wprowadzony w Zafirze Tourer (125 kW/170 KM), a później także w innych modelach marki Opel, w tym w kabriolecie Cascada. Podobnie jak pozostałe diesle firmy Opel nowy silnik 2.0 CDTI spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania normy Euro 6 dotyczące emisji spalin. Kierowcy mogą korzystać z osiągów pojazdu bez wyrzutów sumienia, ponieważ diesle nowej generacji w samochodach marki Opel emitują spaliny o czystości porównywalnej z czystością spalin silników benzynowych. Największa słabość diesli — emisja tlenków azotu — to już historia. Insignia jest wyposażona w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) BlueInjection firmy Opel, który służy do usuwania tlenków azotu ze spalin. Minimalne ilości AdBlue® — nieszkodliwego płynu stanowiącego mieszankę mocznika i wody — są wtryskiwane do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR. Roztwór ten natychmiast zamienia się w amoniak (NH3), który zostaje wchłonięty przez katalizator SCR. Następnie, wskutek reakcji chemicznej z amoniakiem, tlenki azotu w spalinach ulegają redukcji do nieszkodliwego azotu i pary wodnej. Informacja dotyczy rynku niemieckiego i jest aktualna na dzień publikacji. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie. źródło: General Motors
  16. Opel zwiększa sprzedaż o ponad 24% od początku roku Corsa najchętniej wybieranym modelem przez klientów indywidualnych Świetne wyniki samochodów dostawczych Opla Warszawa. W lutym sprzedaż Opla na polskim rynku wyniosła 2 523[1] samochody osobowe i dostawcze do 3,5t, co daje 16,5% wzrostu w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej – 2 165 sztuk. Łączna sprzedaż Opla w tym roku wyniosła 5 509 samochodów, czyli o ponad 24% więcej niż w pierwszych dwóch miesiącach zeszłego roku. „Luty to dla Opla kolejny bardzo dobry miesiąc. Pomimo że rynek samochodów osobowych i dostawczych skurczył się o 10 procent w porównaniu z lutym 2014 roku, Opel znacznie poprawił swoje wyniki.” – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. „Dzięki zwiększeniu sprzedaży o ponad 1 000 samochodów, po pierwszych dwóch miesiącach tego roku, Opel pozostaje liderem polskiego rynku pod względem wzrostu wolumenu” – dodaje Mieczkowski. Sprzedaż samochodów osobowych niemieckiej marki w styczniu i lutym rosła znacznie powyżej rynku, dzięki temu Opel zwiększył udział z 6,85% uzyskanych w zeszłym roku do 9,02%, czyli o 2.17 punktu procentowego. Łącznie po pierwszych dwóch miesiącach roku sprzedaż samochodów osobowych Opla wyniosła 5 236 samochodów, czyli o prawie 24% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, zakończonym wynikiem na poziomie 4 229 sztuk. Liderem sprzedaży marki w pierwszych dwóch miesiącach roku jest, najczęściej wybierany przez klientów indywidualnych model na polskim rynku, Opel Corsa, którego sprzedaż wyniosła 1 933 sztuki. Tuż za nią uplasowała się Astra z wynikiem 1 451 egzemplarzy, trzecie miejsce na podium przypadło modelowi Mokka – 825 sztuk. Kompaktowy SUV Opla stał się nowym bestsellerem marki, jego sprzedaż w pierwszych dwóch miesiącach 2015 roku podwoiła się w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Luty był także kolejnym miesiącem wzrostów sprzedaży samochodów dostawczych Opla. Sprzedaż marki w tym miesiącu zwiększyła się o 59% w porównaniu do zeszłego roku. Łącznie od początku tego roku Opel sprzedał aż 32,5% samochodów dostawczych więcej niż w roku 2014. Liderem wzrostu jest Movano, którego sprzedaż w 2015 roku zwiększyła się dwukrotnie. [1] Dane wg PZPM na podstawie CEP źródło: General Motors
  17. Dyrektor generalny firmy Opel Dr Neumann, prezentuje światowe premiery Opel KARL i Corsa OPC uzupełniają najbogatsze portfolio w historii Opla w segmencie samochodów mini i małych System Opel OnStar wyznacza nowe standardy w dziedzinie łączności cyfrowej, usług i bezpieczeństwa Rüsselsheim/Genewa. Imponujące rozpoczęcie 85. Salonu Motoryzacyjnego w Genewie (dni otwarte dla publiczności: 5–15 marca): pierwszego dnia prasowego, dyrektor generalny Grupy Opel, Dr Karl-Thomas Neumann, otworzył stoisko producenta samochodów z Rüsselsheim (Hala 2, stoisko nr 2231), prezentując światowe premiery — Opla KARL, nowość w segmencie małych aut, oraz sportowego Opla Corsę OPC, symbol mocy piątej generacji najlepiej sprzedającego się modelu Opla. Dr Neumann podkreślił, że Opel oferuje doskonały stosunek ceny do jakości. „Opel KARL jest idealnym samochodem dla klientów zwracających uwagę na cenę i oczekujących połączenia niezbędnej w codziennym życiu funkcjonalności z nowoczesnymi technologiami. Atrakcyjny pięciodrzwiowy samochód będzie można kupić w Niemczech za 9 500 euro. Nasi niemieccy dystrybutorzy już zamówili 15 000 samochodów, mimo że KARL pojawi się u dealerów dopiero w czerwcu. Już na starcie model KARL zapowiada się świetnie” — powiedział Dr Neumann na konferencji prasowej firmy Opel w Genewie. „Opel Corsa nowej generacji pojawił się na rynku dopiero kilka tygodni temu, a już sprzedaliśmy ponad 130 000 samochodów. Nowy model, Corsa OPC, to wisienka na torcie – ten sportowy samochód został stworzony dla entuzjastów jazdy poszukujących silnych emocji i wrażeń. Jest dostępny w przystępnej cenie wynoszącej niewiele ponad 24 000 euro. Dzięki modelom KARL, ADAM i nowej Corsie mamy teraz najatrakcyjniejszą ofertę w segmencie małych aut w naszej historii oraz najświeższe portfolio na rynku. Światowa premiera Opla KARL: Najmniejsza z gwiazd o ogromnym potencjale Całkiem nowy KARL to doskonale wyposażony Opel z miejscami nawet dla pięciu pasażerów oraz schowkiem z dwoma dużymi pojemnikami na napoje. Podstawowa wersja auta kosztuje 9 500 euro (cena w Niemczech). Dla zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa ten pięciodrzwiowy model o długości 3,68 m można wyposażyć w dodatkowe systemy wspomagające, do tej pory dostępne jedynie w znacznie droższych samochodach. Należą do nich przednia kamera Opel Eye zintegrowana z systemem ostrzegania o niesygnalizowanym opuszczeniu pasa ruchu, dodatkowe wspomaganie manewrowania w ruchu miejskim z trybem City, asystent parkowania oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości. Światowa premiera Opla Corsy OPC: testowany na Nürburgring i odpowiedni do jazdy na co dzień Nowy Opel Corsa OPC opracowany na legendarnym torze wyścigowym Nürburgring Nordschleife jest już dostępny. Silnik benzynowy o mocy 152 kW/207 KM tylko czeka na sygnał do jazdy. Turbodoładowany silnik 1.6 rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm, a funkcja overboost generuje dodatkową czystą moc momentu obrotowego. Moc w Corsie OPC jest przekazywana na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni o krótkim skoku. Tak wyposażony mały sportowy Opel rozpędza się od 0 do 100 km/h w mniej niż siedem sekund i rozwija prędkość maksymalną 230 km/h. Nawet przy tak imponujących sportowych osiągach modelu zużycie paliwa wynoszące 7,5 l w cyklu mieszanym jest wciąż bardzo niskie. Innowacyjna technologia Frequency Selective Damping (FSD) pozwala na uzyskanie równowagi między bezkompromisową sportową twardością a wysokim komfortem jazdy. Europejska premiera Opla OnStar: w sierpniu dostępny na 13 rynkach Opel robi milowy krok w dziedzinie systemów pokładowej łączności, wprowadzając system Opel OnStar. OnStar to główny światowy dostawca rozwiązań w dziedzinie bezpieczeństwa sieciowego i ochrony danych, rozszerzonych usług związanych z mobilnością oraz zaawansowanych technologii informatycznych w branży motoryzacyjnej. Opel wprowadzi system na rynek europejski w 2015 roku. Od sierpnia system Opel OnStar będzie montowany w samochodach osobowych produkowanych przez firmę Opel. Do 13 pierwszych europejskich rynków, na których system będzie dostępny, należą Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Luksemburg, Holandia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Szwajcaria oraz Wielka Brytania. W kolejnych miesiącach dołączą do nich następne kraje. Dziś system OnStar jest już używany przez ponad siedem milionów klientów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach i Meksyku. Umożliwia im korzystanie z takich funkcji jak połączenie 4G LTE, które zamienia samochód w potężny mobilny punkt dostępowy Wi-Fi. Ponadto system pozwala na automatyczne połączenie z konsultantem w nagłym wypadku oraz zdalne sterowanie za pomocą smartfona. „Systemy łączności pokładowej to jedna z unikatowych cech samochodów marki Opel, podobnie jak nagradzany system multimedialny IntelliLink. System Opel OnStar, za który otrzymaliśmy nagrodę Connected Car Award, to kolejny dowód na to, że naszym celem jest oferowanie innowacyjnych i wyznaczających trendy rozwiązań w dziedzinie łączności pokładowej szerszej grupie odbiorców” — podkreślił dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „System Opel OnStar to przełomowa technologia, która sprawi, że jazda stanie się bezpieczniejsza i jednocześnie bardziej komfortowa. Bezpośredni dialog z naszymi klientami wzmocni ich więź z marką. Dzięki tym cechom jeszcze więcej klientów będzie przekonanych, że Opel to właściwy wybór”. źródło: General Motors
  18. Opel Omega

    Mało co się dzieję w dziale "Tuning Opel", dlatego trzeba od razu wejść z grubej rury. Genialna Omega, po za moim zdaniem przesadzonymi felgami jest idealna More: Fear For The Family: A Lotus-Powered Opel Wagon - Speedhunters
  19. Witam Posiadam OPEL'a Astra II 2.0 DTI - jakiś czas temu wskazówka od temperatury silnika się nie podnosi, jaka może być tego przyczyna ???
  20. Opel AF #c14nz #lowbudget

    Siemanko! Niektórzy pamiętają zielone kombi spokojnie ono żyje i dalej jest w posiadaniu taty. Z racji odłożonej kasy postanowiłem kupić swoje auto. Wybór był oczywisty AF ponieważ auto znam jak wlasny dom. Przeszukałem OLX i trafiłem na ciekawe ogłoszenie : Myślę sobie " hmmm rozrząd 3tyśtemu robiony,zawiecha tez ,świece nowe za 1500 zł? ide obejrzeć" Po 5 min byłem na miejscu. Oglądam i oglądam nadkola zdrowe,wlew zdrowy,podjechaliśmy na kanał progi salon podłoga bangla zero rdzy. Pytam kolesia jak z tym rozrządem itp to rzucił mi papierami z warsztatu i fakturami na części. No i sie skusiłem wyboru nie żałuje sa małe wady ale o tym zachwile. Nie patrzcie na front krzywy i wkręty (wymysł sprzedającego) bo grill poliftowy już lezy w kolorze aby trzeba go naprawić (ułamane 1cm) i dokupić lampy . Może nie jest ideałem ani autem za wiecej keszu lecz jest własne i za własne pieniądze. Pewnie pójdą teksty czemu astra a nie Honda lub VW , niie dzieki oglądałem przed nią pare Golfów ,Civiców i dziękuje za te pięniądze i tak dobrze trafiłem według mnie bo usterki do ogarnięcia w jedno popołudnie . Więcej o aucie: Marka,Model:Opel Astra F GL Rok:1993r Przebieg:235.000km Motor;c14nz Czysta benzynka. Wyposarzenie: Korbotronik (regulowana prędkość opuszczania i podnoszenia szyb tzn." jak szybko kręcisz ręką tak masz") Hak (Obronca przed wjazdem w dupe przez ulicznych fanów motoryzacyjnej kamasutry) Blokada skrzyni biegów (nie działa ale jest w sensie jak ją rozpracujesz to i zadziała) Wady:Do wymiany czujnik położenia przepustnicy (czeka na montaż),oraz trzy purchelki wielkości 1cm Plany: Czysty spontan nigdy nie planuje modyfikacji,ale w sumie na początku będą to bardziej detaliki które zauważe aby ja. Co zostało zrobione(przez 3 dni które ją posiadam) -Usunięty pjękny tribal z maski który okazywał temperament teściowej poprzedniego włąściciela -Usunięte emblematy tył wraz z pięknym poliftowym założonym na wkręt w miejsce przedliftowego który pojawi sie -Usunięte oznaczenia z błotników -Usunięte naklejka "PL" -Zmiana lampki na podsufitce z org na tą z Forda Focusa I gen 1994 (O dziwo pasowała idealnie) -Ogarnięcie INSTALACJI radia i głośników (pociete kostki pomylone kable itp) -Założenie Radia Pioneer DEH-4500BT -Zmiana podświetlenie z niepasującego do niczego zielonego na seryjne (docelowo niebieskie jak w VW Passacie) -Pomalowanie wskazówek na czerwono (wzorowane na VW Passacie) -Zmiana gałki zmiany biegów z przedliftowej okropnej na poliftowa -Nowe ramki pod tablice -Usunięcie naklejek z szyb (od blokady,salonu itp) -Wymiana licznika na licznik z obrotomierzem Foto Z olx.pl przed kupnem: Zdjęty tribal : Lampka Focus mk1: Licznik 30% in progrees: Brak emblematów i naklejek(Org przedlift opla będzie bo ktoś zamienił na polift): Gałka i radio: Bez hejtów prosze:)
  21. Opel Rennwagen Opel Rennwagen to samochód produkowany przez Opla. W 1913 roku było to najbardziej sportowe z dostępnych wówczas aut. Rennwagen wyposażony był w 4-litrowy (3970 cm3), 16-zaworowy silnik rzędowy, który osiągał moc maksymalną 110 KM (81 kW). Długość Rennwagena wynosiła aż 4 metry. Mimo ogromnej masy i wykorzystania bardzo ciężkich materiałów (blok silnika wykonany był z żeliwa) samochód potrafił rozpędzić się do prędkości 170 km/h.
  22. Opel Karl (2015)
  23. Opel Corsa (2015)
×