Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'octavia' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 134 wyników

  1. Octavia glx

    Witajcie Przedstawiam kolejny wózek. Octavia 1998 Jak przystało na salon-polska, jest to kompletny golas. Bardzo ładnie utrzymana wizualnie, zdrowa buda, silnik niewielki, bo 1.6 75km. Tym razem czysta benzyna i gazy nie będzie. Niedługo zacznę coś dłubać, bo inspekcję już robiłem, więc coś tam się pojawi nowego.
  2. WITAM! Dawno mnie tu nie było, dawno nic nie pisałem, a trochę się zmieniło Dawne moje auto, czyli Ibiza, zostało sprzedane bo już nie miałem do niego sił i nadeszła pora na coś lepszego Nowego auta szukałem dość długo, bo przez prawie 3 miesiące, a opcje były tylko 3 - Octavia, Toledo II oraz Bora. Zawsze jarały mnie sedany, raz że to fajne i duże auta, a 2 że sama linia ma w sobie "to coś" co niesamowicie mnie kręci No i poszukiwania trwały, kilka aut obejrzałem ale żadne z nich mnie nie przekonało na tyle aby wyłożyć niemałą sumkę pieniędzy. Aż znalazłem auto które zawsze chciałem mieć.. nie było opcji abym go nie obejrzał, więc trasa 180km w jedną stronę przebiegła tak szybko że jeszcze się nie zorientowałem a już byłem na miejscu Obejrzałem, znalazłem kilka mankamentów, sprawdziłem na stacji diagnostycznej i bez wahania KUPIŁEM Od momentu kupna minęły dziś dokładnie 3 miesiące (data zakupu 6.10.2015) i jak na razie obyło się bez większych awarii. Jedyne co musiałem zrobić to wymiana filtra paliwa bo auto się dławiło, wszystkie wężyki podciśnieniowe oraz mechanizm podnoszenia szyby z tyłu - pięta achillesowa octavii. Koniec marudzenia, konkrety: Skoda Octavia 1U Produkcja listopad 1999, pierwsza rejestracja styczeń 2000 Silnik 1.9 TDI o oznaczeniu AHF - typ VP czyli zwykła pompa, aluminiowy blok, 110KM Wersja wyposażenia - Laurin&Klement - czyli coś przez co pokochałem ten samochód, w której skład wchodzi między innymi: - tapicerka skórzana w kolorze beżowym - fotele, kanapa, boczki drzwi, mieszki biegów oraz ręcznego - miękka deska rozdzielcza - szyby, lusterka, szyberdach w elektryce oraz przednie fotele podgrzewane - tempomat - "słoneczniki" nad głową które posiadają oświetlenie lusterek - klimatronic - aktywny system audio z 8 głośnikami nisko- i wysokotonowymi - 6x airbag - 2x podłokietnik, w obu schowki - ABS, koomputer MFA to już nawet nie mówię Wersja wyposażenia wali na łeb inne auta z tamtych lat, bo np. ani golf, bora, leon, toledo, czy nawet passat nie miały miękkiej deski, a Octavia L&K miała. No ale dziś, jak dla mnie jest to ciut uciążliwe, bo np. zepsuła mi się lampka oświetlenia wnętrza.. zwykła octavia - 20zł. L&K - 70zł Albo np klosz reflektora.. zwykła octavia, wystarczy kupić reflektor za około 100zł za komplet. L&K - klosz w ASO 350zł, a reflektor 1400zł rtlko przez to że jest gładkie szkło.. Także trzeba uważać Po zdjęcia odsyłam na moje konto na flickr - będą w lepszej rozdzielczości niż miałyby być tutaj https://www.flickr.com/photos/139101535@N08/albums/72157662541001430
  3. Witam Zastanawiam się nad kupnem auta. W głowie od zawsze siedziało mi e36 328i lecz ostatnio dzięki uprzejmości kolegi z pracy zacząłem oglądać się za pierwszą generacją Skody Octavi RS. Wiem, że to są zupełnie inne auta lecz chciałbym poprosić Was o opinie które auto z tych dwóch preferujecie lub jeżeli jest możliwość podpowiedzenia mi innego auta o podobnej mocy około 180 koni w cenie około 16000-18000 zł. Z góry dziękuje za wszelkie opinie na te ten temat.
  4. Stereotyp Skody w Polsce nie jest chwalebny. Trochę tego hejtu nie rozumiem, aczkolwiek za każdym razem, gdy jeżdżę "kurą" nadal nie doszukuje się czegoś złego. Owszem są minusy, bo Skoda idealna nie jest, ale dowód dobrego auta macie poniżej. Więcej na: Skoda Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 - nieprawda, że nudna - auto-strefa.pl Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 150 KM 4×4 dane techniczne: Silnik: diesel Common Rail Liczba cylindrów: 4 Objętość skokowa: 1968 cm3 Moc maksymalna: 150 KM przy 3500-4000 obr./min Max. moment obrotowy: 320 Nm przy 1750-3000 obr./min. Skrzynia biegów: 6 biegów, manualna Typ napędu: Na obie osie Masa własna: 1392 kg Długość: 4659 mm Szerokość: 1814 mm Wysokość: 1465 mm Rozstaw osi: 2686 mm Pojemność bagażnika: 610 l / 1740 l Osiągi: 0-100 km/h: 8,7 s Prędkość maksymalna: 213 km/h Zużycie paliwa (średnie test): 5,6 l/100km Pojemność zbiornika paliwa: 50 l Cena testowanego egzemplarza: 130 700 złotych
  5. SKODA Octavia RS 230 - ocieka mocą 114 pełnych sukcesu lat w motorsporcie to dla ŠKODY wystarczający argument, żeby wprowadzić na rynek ociekającą mocą, specjalną wersję Octavii – RS 230. Samochód wyposażono po raz pierwszy w elektronicznie regulowaną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi. ŠKODA Octavia RS 230 kusi jednak nie tylko mocą 230 KM. Producent zdecydował się również na wywołujący jeszcze więcej emocji design. Do standardowej stylistyki RS dołożono pakiet Black, w skład którego wchodzą: czarne listwy wokół okien, polakierowana na czarno ramka grilla, czarne obudowy lusterek zewnętrznych, a w wersji kombi – czarne relingi dachowe. Uzupełnieniem drapieżnego wyglądu są 19-calowe felgi ze stopów lekkich o wzorze „Xtreme”, zaciski hamulcowe polakierowane na czerwono oraz dwie czarne, błyszczące, sportowe końcówki rur wydechowych. We wnętrzu ŠKODY Octavia RS 230 także panuje iście sportowa atmosfera. Czarne wnętrze zostało ozdobione czerwonymi akcentami, a specjalnie uformowane, sportowe fotele RS z elektryczną regulacją zapewniają kierowcy i pasażerowi nie tylko wygodę, ale i stabilne podparcie podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Obicia siedzeń wykonano z połączenia czarnej skóry naturalnej i ekologicznej, przeszytej czerwonymi szwami. ŠKODA Octavia RS 230 otrzymała także trójramienną, sportową kierownicę wielofunkcyjną, gałkę dźwigni zmiany biegów i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego obszyte skórą z czerwonym przeszyciem. Kolorowy wyświetlacz Maxi DOT w zestawie wskaźników o wzorze RS otrzymał stoper do pomiaru czasu okrążeń, a na przednich progach znalazły się listwy z logo RS. Pod maską Octavii RS 230 pracuje dwulitrowy silnik benzynowy w technologii TSI, który osiąga moc 230 KM. Pozwala to na osiągnięcie pierwszej setki w przypadku wersji liftback w zaledwie 6,7 sekundy. Prędkość maksymalna sportowej ŠKODY wynosi 250 km/h. W standardzie RS 230 wyposażona jest w manualną, sześciobiegową skrzynię biegów, ale opcjonalnie silnik ten może współpracować także z sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG. Całkowitą nowością w ŠKODZIE jest elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi, która zapewnia nie tylko bezpieczeństwo, ale i niebywałą precyzję pokonywania zakrętów. Zaletą tego rozwiązania jest to, że w razie utraty przyczepności jednego koła, napęd może przenosić nawet 100 procent swojej siły na jedno przednie koło. Podobnie, jak model RS, Octavia RS 230 ma obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie, co w połączeniu z progresywnym układem kierowniczym dostarcza niezapomnianych wrażeń za kierownicą. ŠKODA Octavia RS 230 seryjnie wyposażona jest w system wyboru profilu jazdy, Performance Mode Selection. Do wyboru są cztery profile jazdy: normalny, sportowy, ekonomiczny i indywidualny. W zależności od wybranego trybu zmianie ulega cały szereg ustawień; na przykład w układzie sterowania pracą silnika, skrzyni biegów DSG, wspomagania kierownicy, w aktywnym tempomacie adaptive cruise assistant czy nawet w sterowaniu pracą reflektorów ksenonowych i klimatyzacji Climatronic. Radioodbiornik Bolero nowej generacji wyposażono w interfejs Bluetooth. Urządzenie to można obsługiwać także z poziomu kierownicy wielofunkcyjnej. Gdy Octavia RS 230 jest wyposażona w skrzynię biegów DSG, przy kierownicy znajdują się dodatkowo łopatki do zmiany biegów. ŠKODA Octavia RS 230 jest oferowana w czterech kolorach: czerwonym Corrida, białym Moon, czarnym Magic oraz szarym Steel, a na pokrywie bagażnika umieszczono uzupełnione w stosunku do zwykłej wersji RS logo z literką „v”. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Limuzyna na bezdroża - SKODA Octavia 4x4 Na polskim rynku dostępna jest oferta modelu Octavia w wersji 4x4, występującego teraz także jako limuzyna. Klienci mogą wybierać teraz w sumie spośród aż 8 wariantów napędowych i wyposażenia, z cenami zaczynającymi się już od 90 600 zł. Wersja 4x4 zawiera dobrze znane zalety modelu Octavia, które od lat przynoszą jej pozycję numeru jeden polskiego rynku: niezrównany stosunek ceny do jakości i funkcjonalności, nowoczesne technologie gwarantujące najwyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa, przemyślane rozwiązania ułatwiające codzienną eksploatację i ponadprzeciętną przestrzeń w kabinie i bagażniku. Napęd na obie osie wzbogaca ten model o jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i satysfakcji z prowadzenia, gwarantując przyczepność w każdych warunkach atmosferycznych i efektywność w przekazywaniu mocy silnika bez żadnych strat. Wprowadzenie napędu 4x4 także do Octavii w wersji liftback wiązało się z rosnącym zainteresowaniem tym rozwiązaniem przez coraz szerszą grupę kierowców, także tych korzystających ze swoich samochodów w miejskich warunkach. Doceniają oni liczne przewagi płynące z dostarczania mocy obydwu osiom: od łatwiejszego wyjazdu z zaśnieżonych parkingów zimowym porankiem po pewniejszy przejazd leśną drogą podczas wakacyjnego wypadu. Wykorzystywany w Octavii 4x4 do przeniesienia napędu układ Haldex najnowszej, piątej generacji, gwarantuje wszystkie te zalety przy zminimalizowaniu niedogodności kojarzonych z tym rodzajem napędu: domyślnie przekazuje moc tylko na przednie koła dla zachowania bardzo niskich wyników zużycia paliwa. Model Octavia 4x4 dostępny jest już od 90 600 zł za wariant z silnikiem 1.6 TDI o mocy 105 KM i środkowym poziomem wyposażenia Ambition, co z miejsca daje mu pozycję jednej z najbardziej konkurencyjnych ofert samochodu z napędem na obie osie na polskim rynku. Podobnie jak w przypadku dotychczas oferowanych modeli, ŠKODA udostępnia układ 4x4 w szerokiej gamie wariantów: w sumie z dwoma poziomami wyposażenia, czterema wariantami jednostek napędowych i dwoma skrzyniami biegów (ręczną i dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DSG). Dopłata do wersji kombi wynosi 4 000 zł. Podobnie jak w przypadku pozostałych modeli ŠKODY, Octavia 4x4 oferowana jest w bardzo korzystnych warunkach finansowania oraz wsparta została szeroką ofertą pakietów promocyjnych, jeszcze bardziej zwiększających atrakcyjność cen. ŠKODA Octavia 4x4 jest dostępna w ŠKODA Kredyt Niskich Rat już od 845 zł miesięcznie (przy 48 miesięcznym okresie kredytowania, 30% wkładu własnego, rocznym limitem przebiegu 20 000 km). Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. SKODA Fabia i Octavia nieustannie na szczycie Samochody ŠKODY od lat cieszą się bardzo dużą popularnością na polskim rynku, zarówno wśród Klientów indywidualnych, jak i flotowych. Największymi hitami sprzedaży nadal pozostają Fabia i Octavia – modele, które są liderami w swoich klasach. W 2014 roku wśród aut segmentu B ponownie najczęściej wybierano ŠKODĘ Fabia. Od stycznia do grudnia w Polsce zarejestrowano aż 9 642 egzemplarze tego modelu, co daje ponad 10-procentowy udział w tym segmencie samochodów. Rok 2015 marka ŠKODA rozpoczęła od premiery trzeciej generacji modelu Fabia. Nowa ŠKODA Fabia, nadal oferowana jako hatchback i Combi, przykuwa wzrok dynamiczną stylistyką nadwozia, które skrywa przestronne wnętrze. Samochód wyróżnia się nowoczesnymi technologiami oraz przemyślaną ofertą handlową. Jeszcze większym zainteresowaniem cieszy się kompaktowa Octavia. W ciągu dwunastu miesięcy ubiegłego roku w Polsce zarejestrowano aż 13 988 egzemplarzy bestselleru ŠKODY. To o 22% lepszy wynik niż w 2013 roku, kiedy w Polsce zarejestrowano 11 463 Octavie. Ten model czeskiej marki w największym i najbardziej konkurencyjnym segmencie samochodów w 2014 roku stanowił aż 8,03% wszystkich nowych rejestracji w Polsce. Najważniejszy model czeskiego producenta ma najatrakcyjniejszą i zróżnicowaną ofertę w swojej historii. Gama trzeciej generacji modelu składa się z następujących wariantów: Octavii Liftback, Combi, Octavii 4x4 (dostępna zarówno w wersji liftback oraz kombi), sportowej wersji RS, odmiany G-TEC zasilanej gazem ziemnym, oszczędnej wersji GreenLine i ekskluzywnej Laurin & Klement. Dzięki tak wielu możliwościom dopasowania do indywidualnych potrzeb, ten funkcjonalny oraz atrakcyjny stylistycznie i cenowo samochód, nieprzerwanie zdobywa zainteresowanie Klientów. ŠKODA już kolejny rok jest niekwestionowanym liderem polskiego rynku na wszystkich frontach: zarówno na rynku flotowym, jak i wśród Klientów indywidualnych. Czeska marka zdystansowała konkurentów, z wynikiem 43 301 zarejestrowanych samochodów: to ponad 18% więcej od wyniku osiągniętego w roku 2013. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Niesamowity sukces SKODY: pół miliona egzemplarzy trzeciej generacji modelu Octavia Wprowadzona na początku 2012 roku trzecia generacja ŠKODY Octavia okazała się wielkim sukcesem rynkowym. W połowie grudnia bramy fabryki w Mladá Boleslav opuścił jej półmilionowy egzemplarz: biała Octavia GreenLine. Trzecia generacja modelu Octavia jest niekwestionowanym rynkowym hitem na całym świecie – dociera na nowe rynki dzięki produkcji także poza Czechami: w Chinach, Indiach, Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie. W Europie Zachodniej z kolei pod koniec listopada bieżącego roku jej sprzedaż zwiększyła się blisko o jedną czwartą. W Polsce niezmiennie model ten zajmuje pierwsze miejsce w klasyfikacji sprzedaży samochodów nowych. „Wyprodukowanie pół miliona egzemplarzy Octavii w mniej niż dwa lata dobitnie przekonuje o tym, jak dobrze model ten został przyjęty na międzynarodowym rynku. Jako ”serce marki”, ŠKODA Octavia jest fundamentem naszej strategii rozwoju. W nadchodzących latach planujemy wzmacniać tendencję wzrostową i zainteresować nowe grupy odbiorców Octavią i całą gamą atrakcyjnych modeli ŠKODY.” – mówi Werner Eichhorn, Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu. Trzecia generacja czeskiego bestsellera ustanawia nowe standardy swojej klasy, jako największa, najbezpieczniejsza, najlżejsza, najbardziej komfortowa, praktyczna i przyjazna środowisku Octavia w historii. Ponadto, szeroki wachlarz dostępnych wersji gwarantuje dopasowanie do potrzeb różnych grup konsumentów. Zarówno limuzynę, jak i kombi można połączyć z napędem na cztery koła. ŠKODA Octavia RS jest najszybszą produkcyjną odmianą tego modelu wszechczasów. Szczególnie przyjazna środowisku Octavia GreenLine odznacza się zużyciem paliwa na poziomie zaledwie 3,2 l oleju napędowego na 100 kilometrów (oraz emisją dwutlenku węgla 85 g/km). Bogatą gamę odpowiadającą na wszelkie oczekiwania Klientów uzupełniają Octavia G-TEC napędzana gazem ziemnym, uterenowiona Octavia Scout, ceniona za właściwości jezdne w terenie oraz niezrównanie bogato wyposażona linia Laurin&Klement, przywołująca najlepsze tradycje marki. Z tak szeroką gamą i doskonałymi atrybutami ŠKODA Octavia stała się rynkowym hitem. Jest jednym z najliczniej nagradzanych i wyróżnianych modeli w swojej klasie oraz zwycięzcą wielu testów porównawczych. Pod koniec listopada bieżącego roku sprzedaż Octavii w Europie Zachodniej wzrosła aż o 24,7%, ustanawiając nowe rekordy w szeregu krajów. Nieustanny wzrost zainteresowania tym modelem odnotowywany jest w całej Europie Centralnej, gdzie wynik Octavii wzrósł aż o 20%. Nie tylko w Polsce, ale i Czechach, Słowacji, na Węgrzech, Estonii, a także i w Finlandii, Chorwacji i Bośni i Hercegowinie oraz na Islandii przez pierwsze jedenaście miesięcy tego roku Octavia zajmowała pozycję rynkowego lidera sprzedaży. Równolegle do produkcji w Czechach, nowe egzemplarze ŠKODY Octavia opuszczają także taśmy produkcyjne w Chinach, Indiach, Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie. Jako największy krajowy odbiorca ŠKODY, Chiny mają kluczowe znaczenie dla sukcesu także tego modelu. Nowa Octavia pojawiła się na tamtejszym rynku w połowie 2014 roku i od razu spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem odbiorców. W listopadzie wzrost sprzedaży Octavii w Chinach wyniósł aż 112,4%.
 Octavia zajmuje najważniejsze miejsce w strategii międzynarodowego wzrostu sprzedaży ŠKODY i jest główną siłą napędową przeprowadzanej dalej największej ofensywy modelowej w historii czeskiej marki. W najbliższych latach ŠKODA planuje podnieść roczną globalną produkcję do poziomu, co najmniej półtora miliona egzemplarzy. Octavia najlepiej obrazuje imponujący rozwój ŠKODY. Trwające dwadzieścia lat pasmo sukcesów rozpoczęło się od premiery pierwszej generacji tego modelu w roku 1996 – dziś ŠKODA to globalny producent samochodów obecny na ponad stu rynkach świata. Do końca listopada bieżącego roku do Klientów na całym świecie dostarczono już ponad 4,46 miliona egzemplarzy Octavii, co stanowi ponad 40% całkowitej sprzedaży marki w tym czasie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. SKODA Octavia liftback dostępna również w wersji z napędem na cztery koła Nowa ŠKODA Octavia 4×4 w wersji liftback łączy praktyczność pojazdu z napędem na cztery koła ze sprawdzonymi zaletami modelu ŠKODA Octavia. Model ten dostępny jest w wersji z silnikiem benzynowym lub diesla. Obecnie linia Octavia to 7 różnych wariantów, z których trzy posiadają napęd na cztery koła. Oznacza to również, iż ŠKODA rozszerza swą atrakcyjną ofertę pojazdów z napędem na cztery koła do siedmiu aut. „Wprowadzając model ŠKODA Octavia 4×4, poszerzamy swą ofertę najważniejszych modeli o atrakcyjną wersję modelu Octavia oraz, po raz kolejny, dowodzimy naszych wysokich kompetencji w segmencie samochodów z napędem na cztery koła” – mówi Werner Eichhorn, Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu. Nowa ŠKODA Octavia 4x4 to auto, które prowadzi się znakomicie, zarówno na asfalcie, drogach o różnym nachyleniu, w wymagającym terenie oraz trudnych sytuacjach. Wszystko to dzięki technice napędu na cztery koła wykorzystującej sprzęgło Haldex piątej generacji oraz potężnym silnikom i podwoziu, które dostosowano w sposób zapewniający wysoki komfort. ŠKODA Octavia 4x4 została standardowo wyposażona w system elektronicznego sterowania blokady mechanizmu różnicowego EDS. Od 45 tygodnia br. każda ŠKODA Octavia jest wyposażona w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS. Dzięki XDS samochód jeszcze dynamiczniej może pokonywać zakręty - funkcja ta zapewnia optymalne przekazywanie momentu napędowego na nawierzchnię, zmniejszając tendencję do podsterowności. W konstrukcji tylnej osi zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, które obejmuje jeden wahacz wzdłużny oraz trzy wahacze poprzeczne dla każdego koła, jak również stabilizator. Zastosowane rozwiązania zapewniają idealne prowadzenie samochodu, świetne ruszanie oraz bardzo dobre przyspieszenie i maksymalny uciąg. Z drugiej strony, najnowszy członek rodziny Octavia posiada te same fantastyczne cechy, które oferuje ŠKODA Octavia z napędem na przednią oś: jest królewsko przestronny i wysoce funkcjonalny, wyposażony w rozwiązania „Simply Clever”, innowacyjne systemy bezpieczeństwa i komfortu oraz cechuje się niskim zużyciem paliwa i dynamicznym, eleganckim wyglądem. System napędowy modelu ŠKODA Octavia 4×4 to jedna z najnowocześniejszych i najbardziej wydajnych technologii napędów na cztery koła. Za pomocą jednostki sterowania sprzęgła Haldex 5, system napędu na cztery koła programowany jest w taki sposób, by w normalnych warunkach oraz przy lekkim obciążeniu pojazdu moment obrotowy przeniesiony był zasadniczo na przednią oś. W razie konieczności, w ciągu ułamka sekundy aktywowane są tylne koła. Aktywacja następuje z prędkością uniemożliwiającą utratę trakcji. Nowa ŠKODA Octavia 4x4 wyróżnia się również wysokim uciągiem maksymalnym. Pojazd jest w stanie uciągnąć ładunek o masie do dwóch ton (2.0 TDI o mocy 150 KM). W wersjach liftback oraz Combi dostępne są cztery rodzaje silników: trzy silniki turbo diesel oraz jeden silnik benzynowy w wersji turbo. Pojawienie się nowej Octavii 4x4 w wersji liftback oznacza, iż ŠKODA rozszerza swoją ofertę 4x4 do 7 modeli: ŠKODA Octavia 4×4, ŠKODA Octavia Combi 4×4, ŠKODA Octavia Scout, ŠKODA Yeti 4×4 oraz ŠKODA Yeti Outdoor 4×4, a ponadto ŠKODA Superb 4×4 i ŠKODA Superb Combi 4×4. ŠKODA może się pochwalić w tym momencie najświeższą i najszerszą ofertą samochodów kompaktowych oraz średniej klasy z napędem na cztery koła w Europie. Na polskim rynku model będzie dostępny w ofercie od stycznia 2015 roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. Cześć, założyłam tu konto, aby zapytac kogos znajacego się na rzeczy o zdanie. Otóż zamierzam kupić nowy samochód i znalazłam fajne ogłoszenie: Skoda Octavia II 2.0 TDI Elegance . Problem jest taki, że dotąd jeździłam fiatem cinquecento, który jak wiadomo, rozmiary ma niepozorne, a tu bym miała przesiąść się do takiego potwora. Myślicie, że taka skoda to dobry pomysł dla kobiety?
  11. Popularna, atrakcyjna, wszechstronna - SKODA Octavia Octavia pod każdym względem jest klasą samą w sobie. Gamę trzeciej generacji modelu uzupełnia teraz odmiana Scout, która dołącza do Octavii, Octavii Combi i Combi 4x4, usportowionej wersji RS, odmiany G-TEC zasilanej CNG, przyjaznego środowisku wariantu GreenLine i ekskluzywnej odmiany Laurin & Klement. Dzięki takiej wszechstronności i licznym zaletom, nowa ŠKODA Octavia szturmem zdobywa rynek. W Europie Zachodniej w okresie od stycznia do sierpnia tego roku sprzedaż bestsellera czeskiej marki wzrosła o 41,4% w porównaniu do tego samego okresu 2013 roku, ustanawiając nowe rekordy sprzedaży w wielu krajach. Od wprowadzenia na rynek modelu trzeciej generacji na początku 2013 roku, ŠKODA dostarczyła już do Klientów ponad 344 000 Octavii i Octavii Combi. „Trzecia generacja Octavii wyznacza nowe standardy w zakresie przestrzeni, jakości, wzornictwa, technologii i ceny” - mówi Werner Eichhorn, Szef Sprzedaży i Marketingu ŠKODY. „Octavia pokazuje siłę marki, stanowi ważny filar naszej międzynarodowej strategii rozwoju. Jesteśmy przekonani, że model ten nadal będzie zdobywał popularność wśród Klientów na całym świecie.” Najważniejszy model czeskiego producenta ma najatrakcyjniejszą i najbardziej zróżnicowaną gamę w swojej historii. Nowa ŠKODA Octavia została wprowadzona na rynek europejski w 2013 roku. Bardzo szybko do oferty dołączyła Octavia Combi. W połowie 2013 roku do sprzedaży trafiła Octavia Combi 4x4, a także wariant RS – najszybsza do tej pory seryjnie produkowana Octavia. Od końca 2013 roku najoszczędniejszą Octavią jest wersja GreenLine (zużywa 3,2 l oleju napędowego na 100 km i emituje 58 g CO2 na km). W tym roku swoje premiery miały natomiast Octavia G-TEC, napędzana gazem ziemnym, oraz uterenowiona Octavia Scout. Od kilku miesięcy w ofercie dostępna jest także ekskluzywna Octavia L&K. Rozbudowana oferta nowej Octavii przyczyniła się do sukcesu rynkowego. Sprzedaż Octavii i Octavii Combi w Europie Zachodniej wzrosła o 41,4% do 98 100 egzemplarzy dostarczonych w ciągu ośmiu miesięcy br. Octavia jest liderem sprzedaży nie tylko w Czechach, ale także w Polsce, na Słowacji, na Węgrzech, w Finlandii, Islandii, Chorwacji oraz Bośni i Hercegowinie. Rekordową sprzedaż osiągnięto także m.in. w Wielkiej Brytanii, Holandii, Norwegii czy Danii. Octavia jest kluczowym modelem w międzynarodowej strategii wzrostu czeskiego producenta. W ciągu najbliższych lat ŠKODA planuje zwiększyć światową sprzedaż tego modelu do 1,5 mln egzemplarzy rocznie. Poza Europą, producent liczy w szczególności na wzrosty na rynkach w Chinach, Rosji i Indiach. Pomiędzy 1996 rokiem a sierpniem 2014 roku ŠKODA dostarczyła Klientom na całym świecie 4,4 mln sztuk Octavii, co odpowiada około 40% całkowitej wielkości sprzedaży marki w całym tym okresie. W Polsce model cieszy się ogromną popularnością, zajmując pozycję lidera. W 2013 roku zarejestrowano 11 463 szt. tego modelu, a w 2014 roku już 10 531 szt., co stanowi wzrost o ponad 30% w stosunku do ubiegłego roku (w okresie styczeń-wrzesień). Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. SKODA Economy Run 2014: wygrywa Octavia z wynikiem 2,95 l/100 km Już po raz 33. kierowcy samochodów ŠKODA spotkali się, by wyłonić najoszczędniejszą załogę na ponad trzystukilometrowej trasie. W tym roku wygrał duet Jiří Pilný i Petr Šíma, który z modelem Octavia Combi 2.0 TDI osiągnął imponujący wynik 2,95 l/100 km! 33. edycja ŠKODA Economy Run 2014 odbyła się 20 września. „Tegoroczny ŠKODA Economy Run ponownie udowodnił, jak bardzo wydajne i ekonomiczne są samochody ŠKODY” – mówi Roman Havlásek, Szef Obsługi Posprzedażnej ŠKODA AUTO. „Chcielibyśmy pogratulować Jiříemu Pilný i Petrowi Šíma osiągnięcia tak doskonałego wyniku: 2,95 l/100 km. Redukowanie poziomu zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla jest jednym z najwyższych priorytetów ŠKODY. Rezultaty pokazują, że jesteśmy na dobrej drodze do osiągania kolejnych spektakularnych dokonań na tym polu” – dodaje Roman Havlásek. Tegoroczna edycja ŠKODA Economy Run zgromadziła 48 ekip startujących w pięciu kategoriach. Do prób zostały dopuszczone samochody zasilane zarówno benzyną bezołowiową, jak i olejem napędowym. Start i meta zostały zlokalizowane w miejscowości Kosmonosy, nieopodal fabryki ŠKODY w Mladá Boleslav. Trasa o długości 309 km obejmowała krótki postój w fabryce ŠKODA AUTO w Kvasinach. ŠKODA od wielu lat jest oficjalnym partnerem Economy Run. Za przygotowanie techniczne i sprawdzenie samochodów uczestników odpowiedzialny był Dział Obsługi Klienta ŠKODY, a serwisowanie pojazdów odbywało się w Centrum Serwisowym ŠKODA w Kosmonosach. Podzieleni na pięć kategorii uczestnicy oceniani byli według kryterium najniższej emisji dwutlenku węgla, obliczanej z całkowitego zużycia paliwa w czasie wyścigu. Istotna była również średnia osiągana prędkość i różnica między realnym zużyciem paliwa a wynikiem fabrycznym. W przypadku osiągnięcia takiego samego wyniku zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla przez kilku zawodników, decydowała średnia prędkość i pojemność silnika. W tym roku, dzięki współpracy ze ŠKODĄ, do usprawnienia zliczania wyników zostało wprowadzone innowacyjne narzędzie mierzące elektronicznie zużycie paliwa, które potrafi sprawdzić precyzyjnie ilość paliwa przed i po próbie. Każdy bak został na start napełniony do 75% pojemności. Obliczenie różnicy pomiędzy pomiarami pozwoliło określić dokładną ilość zużytego paliwa. Do tej pory każdy z uczestników rozpoczynał rajd z pełnym bakiem, a wyznacznikiem zużycia był stan baku mierzony na linii mety. ŠKODA sukcesywnie zmniejsza zużycie paliwa i emisji dwutlenku węgla poprzez wykorzystywanie nowoczesnych rozwiązań w całej gamie swoich produktów. Już w tej chwili 18 modeli i wersji modelowych ŠKODY emituje mniej niż 100 g CO2/km, a aż 97 modeli i wersji modelowych – mniej niż 120 g CO2/km. Wersje GreenLine i Green tec to najbardziej przyjazne środowisku rozwiązania technologiczne, dostępne w każdej linii modelowej marki ŠKODA. Tej jesieni firma ŠKODA świętuje nadejście trzeciej generacji ŠKODY Fabia, która będzie wyznaczać nowe standardy wydajności silnikowej. Zaprojektowana od nowa ŠKODA Fabia jest o ponad 17% bardziej ekonomiczna od swojej poprzedniczki. Wersja GreenLine tego modelu, która będzie dostępna pod koniec 2015 roku, będzie osiągała wynik średniego zużycia paliwa na poziomie zaledwie 3,1 l oleju napędowego na 100 km i emitowała tylko 82 g dwutlenku węgla na kilometr. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. Pierwsze modele SKODY Octavia Scout już gotowe Nowy, rodzinny model ŠKODY dla prowadzących aktywny tryb życia zjeżdża już z taśmy produkcyjnej Mladá Boleslav. Napęd na cztery koła, zdolność ciągnięcia przyczepy o masie dwóch ton, bojowy wygląd i zmniejszone zużycie paliwa: najnowsza odsłona popularnej Octavii zaskakuje swoją imponującą wszechstronnością. Auto zachowuje przy tym wszystkie przymioty prawdziwej ŠKODY: mnóstwo miejsca, niezrównaną funkcjonalność, najnowocześniejsze rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa oraz bogate wyposażenie zapewniające wysoki komfort, a wszystko przy korzystnym stosunku jakości do ceny. To podwyższone kombi wyposażono w nowe silniki, które przy zwiększonej mocy są w stanie także zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin nawet o 20% w stosunku do swoich poprzedników. ŠKODA Octavia Scout czuje się jak w domu zarówno w terenie, jak i na miejskich ulicach. Innowacyjny napęd na cztery koła oparty o nowoczesne sprzęgło Haldex, zwiększony prześwit, zwiększone kąty natarcia i zejścia, potężne możliwości pociągowe i nadwozie przystosowane do jazdy w terenie, czynią z niej jeden z najbardziej solidnych i wszechstronnych samochodów w klasie. ŠKODA Octavia Scout odpowiada na wszystkie wymagania rodzin i osób prowadzących aktywny tryb życia. Ten wyjątkowy model bazuje na Octavii Combi. Jego pierwsze egzemplarze pojawią się w polskich salonach już we wrześniu. Octavia Scout jest częścią gamy modelowej ŠKODY od 2007 roku. Do końca 2013 roku czeska marka dostarczyła do Klientów na całym świecie już 53 600 egzemplarzy tej specjalnej wersji. To 8% wszystkich Octavii sprzedanych przez ten czas. Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. Nowa SKODA Octavia Scout: silna jak nigdy ŠKODA z pełną mocą kontynuuje największą ofensywę modelową w historii marki. W sierpniu wyrazisty crossover - nowa ŠKODA Octavia Scout - ma swój debiut na rynkach europejskich, rozszerzając tym samym ofertę samochodów ŠKODY z napędem na cztery koła. Marka ŠKODA ma w segmencie kompaktów i samochodów średniej klasy najświeższą i najszerszą ofertę 4×4 w Europie. ŠKODA Octavia Scout bazuje na Octavii Combi 4×4. „Od samego początku model ten dowodzi znakomitych kompetencji producenta w zakresie najnowocześniejszych rozwiązań napędu na cztery koła, emocjonującej stylistyki i wyjątkowej funkcjonalności. Nowa Octavia Scout w najwyższym stopniu potwierdza te zalety” - mówi Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland. „Najlepsza ze wszystkich dotąd Octavia Scout zachwyci nowych Klientów i będzie ważnym przyczynkiem do osiągnięcia naszych celów wzrostu” - dodaje Winfried Vahland. Już na pierwszy rzut oka nowa ŠKODA Octavia Scout sygnalizuje: oto samochód z własnymi ambicjami – pewny siebie i niepowtarzalny. „Octavia Scout pokazuje charakter: wyrazista optyka optymalnie harmonizuje z techniką napędu na cztery koła”, mówi główny projektant ŠKODY, Jozef Kabaň. Octavia Scout to połączenie nowoczesnego i efektywnego napędu, znanego już z Octavii 4x4 (Haldex V generacji), z wyjątkowo dużym prześwitem (+ 30 mm vs standardowa Octavia) oraz wyrazistą stylistyką i offroadowymi dodatkami. To idealne auto dla osób prowadzących aktywny tryb życia, często korzystających z dróg gorszej jakości, a jednocześnie ceniących oryginalny wygląd. Octavia Scout może też stanowić ciekawą propozycję dla tych Klientów, którzy oczekują od samochodu lepszych zdolności terenowych, jednak nie odpowiadają im auta typu SUV. Do ŠKODY Octavia Scout wybrać można jeden z trzech silników: benzynowy (1.8 TSI/180 KM) lub wysokoprężne (2.0 TDI/150 KM lub 2.0 TDI/184 KM). Warto zwrócić uwagę na najmocniejszą jednostkę – to nowe połączenie 2.0 TDI z napędem 4x4 i skrzynią DSG. Zapewnia ona imponujący moment obrotowy (380 Nm) oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,8 s. Łącznie ŠKODA dostarczyła Klientom od 2007 roku do dzisiaj ponad 53 600 egzemplarzy Octavii Scout. Ceny modelu na polskim rynku zaczynają się od 112 550 zł. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. Skoda Octavia Scout (2015)
  16. ŠKODA Octavia RS - autem dla rodziny PLAYBOYA! Plebiscyt Samochód Roku PLAYBOYA 2014 został rozstrzygnięty. Już po raz 22. najlepsze samochody konkurowały aż w 13 kategoriach. W kategorii „Auto dla rodziny PLAYBOYA” zwyciężyła ŠKODA Octavia RS! SAMOCHÓD ROKU PLAYBOYA 2014, PAŁAC ZAMOJSKICH, 16.06.2014 STUDIO69 - Paweł M A Z U R E K Jury konkursowe w składzie: Włodzimierz Zientarski, Krzysztof Hołowczyc, Andrzej Borowczyk, Andrzej Koper, Rafał Jemielita wybrało najbardziej luksusowe, najnowocześniejsze i najpiękniejsze pojazdy według PLAYBOYA. Nagrodę w imieniu marki ŠKODA odebrała Klaudyna Gorzan, Koordynator ds. Marketingu i PR marki ŠKODA. „W imieniu swoim i marki ŠKODA bardzo dziękuję za to dynamiczne, a zarazem pełne sportowego charakteru wyróżnienie dla ŠKODY Octavia RS! Jako Auto dla rodziny Octavia RS oferuje znakomite właściwości: dużą ilość miejsca, nowoczesne funkcje oraz układy wspomagania bezpieczeństwa i komfortu, zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.” Samochód Roku Playboya 2014, Pałac Zamojskich, 16.06.2014 studio69 - Konrad KORGUL Samochód Roku Playboya 2014, Pałac Zamojskich, 16.06.2014 Studio69 - Marcin Kmieciński „Nowa ŠKODA Octavia RS jest dynamicznym, a zarazem pełnym ciekawych rozwiązań sportowym kompaktem – krótko mówiąc, to klasa sama dla siebie. To zupełnie tak, jak sam Magazyn i redakcja Playboya, którym raz jeszcze serdecznie dziękuję!” ŠKODA Octavia RS to najszybsza Octavia wszech czasów. To także większa, przestronniejsza i bardziej praktyczna niż kiedykolwiek dotąd wersja modelu, będąca sportową klasą samą w sobie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  17. Najbogatsza wersja wyposażenia SKODY Octavia – Laurin & Klement – debiutuje na polskim rynku! Gama ŠKODY Octavia poszerzona zostaje o najbardziej ekskluzywną odmianę – Laurin & Klement. Octavia w tej wersji stanowi idealną propozycję dla osób oczekujących najwyższego poziomu wyposażenia oraz komfortu, a jednocześnie ceniących czystą formę, prostotę i elegancję nadwozia tego modelu. Sygnowane nazwiskami założycieli ŠKODY, ekskluzywne wersje wyposażenia Laurin & Klement to wyjątkowe edycje, zastrzeżone tylko dla wybranych modeli marki – Superb, Yeti, a od teraz także Nowa Octavia. Co najważniejsze, wyjątkowa wersja Laurin & Klement zachowuje wszystkie dotychczasowe zalety modelu Octavia – najczęściej wybieranego przez Polaków samochodu. Jak zawsze oferuje ona więcej miejsca od konkurencji i pozytywnie zaskakuje przydatnymi, przemyślanymi rozwiązaniami, które zwiększają wygodę codziennej eksploatacji. Klienci nie będą też mogli narzekać na brak mocy i momentu obrotowego – w wersji Laurin & Klement dostępny jest benzynowy silnik 1.8 o mocy 180 KM oraz jednostka diesla 2.0 o mocy 150 KM. Oba silniki oferowane są także w wariancie z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG oraz nowoczesnym napędem 4x4 (tylko dla wersji Combi). Octavia w wersji L&K należy do najlepiej wyposażonych samochodów w swoim segmencie. Z zewnątrz wyróżnia się dzięki reflektorom bi-ksenonowym z LED, tylnym światłom w technologii LED, chromowanym dodatkom, stylizowanym napisom Laurin & Klement, które pojawiają się nad bocznymi kierunkowskazami oraz, zarezerwowanym tylko dla tej wersji, osiemnastocalowym felgom TURBINE. Eleganckie wnętrze, utrzymane w kolorystyce czarno-brązowej z beżową podsufitką, wyposażono natomiast w tapicerkę wykonaną z Alcantary oraz skóry ekologicznej, elektrycznie sterowany fotel kierowcy i system nagłośnieniowy CANTON wyposażony w aż 9 głośników oraz subwoofer. Współpracuje on z rozbudowanym urządzeniem multimedialno-informacyjnym Bolero, dysponującym dotykowym, kolorowym ekranem centralnym o przekątnej 5,8 cala. Dodatkowo wyjątkową atmosferę zapewniają dyskretne dodatki, jak elegancki dekor Piano Black, podświetlane klamki wewnętrzne, oświetlenie przestrzeni wokół nóg, zestaw zegarów w specjalnej stylistyce oraz logo Laurin & Klement (m.in. na drzwiach i fotelach). ŠKODA Octavia Laurin & Klement odznacza się także wyjątkowo korzystną relacją ceny do bardzo bogatego wyposażenia – dostępna jest już od 99 250 zł (uwzględniając aktualnie obowiązujący upust). Specjalnie dla wersji Laurin & Klement wprowadzony został także promocyjny pakiet wyposażenia Amazing w cenie 6 950 zł. Wybierając go, otrzymujemy m.in. system nawigacji COLUMBUS z dotykowym ekranem 8-calowym, przygotowanie po telefon komórkowy wraz z obsługą głosową, przyciemniane szyby Sunset, podgrzewane fotele przednie i podgrzewaną przednią szybę. Źródło: Volkswagen Group Polska
  18. SKODA Octavia Combi zwyciężyła w plebiscycie The Best Car 2013! The Best Car 2013 to kolejna odsłona plebiscytu przeprowadzonego wśród 15 milionów użytkowników portalu Onet, którzy wybierali najlepsze samochody roku 2013. Plebiscyt The Best Car to już trzecia odsłona tego konkursu, w którym ocenie Internautów zostało poddanych 30 modeli w sześciu kategoriach tematycznych: Miasto, Rodzina, Przygoda, Moc i prędkość, Designerskie i Biznesmen. Każdy mógł oddać głos na jeden samochód w każdej z powyższych sześciu kategorii. W kategorii „Dla rodziny” – tej dużej i tej małej – liczyło się przede wszystkim wygodne wnętrze, pojemny bagażnik, a także sprawność w mieście i podczas podróży. Zwycięzcą okazała się ŠKODA Octavia Combi. Mianowana przez producenta, jako „mistrz pakowności”, nie miała sobie równych i zdobyła aż 33% głosów Internautów! ŠKODA Octavia szturmem wdarła się na rynek, stając się najczęściej rejestrowanym nowym samochodem w Polsce w 2013 roku. Zarejestrowano wówczas łącznie 11 463 sztuk modelu, co potwierdza mocną pozycję ŠKODY na polskim rynku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  19. Testujemy najlepiej sprzedający się model w Polsce: Skodę Octavię. Do redakcji trafił egzemplarz ze skrzynią DSG i doładowanym silnikiem benzynowym o mocy 180 KM. V-Max - 230 km/h 0-100 km/h w 7,4s Cena od 60 400 zł Cena testowego egzemplarza: około 115 000 zł Test Skoda Octavia III
  20. [h=1]Nowa ŠKODA Octavia L&K: najwyższa linia wyposażenia z komfortem i stylem[/h] [h=2]› Nowa ŠKODA Octavia i Octavia Combi teraz w ekskluzywnej wersji Laurin & Klement (L&K)[/h][h=2]› Topowe wersje wybranych modeli na cześć założycieli ŠKODY, Václava Laurina i Václava Klementa[/h][h=2]› Wartościowe wyposażenie, szlachetne materiały, eleganckie wrażenie[/h][h=2]› Trzy modele ŠKODY w wersji wyposażenia L&K: Octavia/Octavia Combi, Superb/Superb Combi, Yeti/Yeti Outdoor[/h][h=2][/h]Genewa/Mladá Boleslav, marzec 2014 – „tylko to, co najlepsze, jest wystarczająco dobre dla naszych klientów”. To motto obu założycieli firmy ŠKODA, panów Václava Laurina i Václava Klementa, po 118 latach od założenia czeskiego zakładu produkcji samochodów zupełnie nie straciło znaczenia. Samochód ŠKODA zawsze oznacza „trochę więcej auta” i zachwyca klientów w każdym wymiarze. W szczególny sposób ekskluzywną elegancję potwierdzają wysokiej wartości wersje Laurin & Klement modeli ŠKODY. Na Salonie Genewskim Czesi pierwszy raz prezentują nową ŠKODĘ Octavię L&K, od razu w wersjach limuzyny i kombi. Linia wyposażenia L&K jest hołdem dla założycieli ŠKODY, panów Václava Laurina i Václava Klementa. Pierwsza firma marki została założona w roku 1895 przez mechanika Laurina i księgowego Klementa. Od lat 90. wersje L&K ugruntowały się jako znak firmowy maksymalnego komfortu i ekskluzywnego stylu. Oprócz ŠKODY Octavii producent oferuje wysokiej wartości wersje L&K także dla modeli Superb i Superb Combi oraz dla nowego Yeti i Yeti Outdoor. Wysoka wartość, najlepsze wyposażenie ŠKODA Octavia L&K w wersji limuzyny i kombi należy do najlepiej wyposażonych samochodów w swoim segmencie. Z przodu ma reflektory bi-ksenonowe ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED i czarnymi reflektorami przeciwmgłowymi z funkcją doświetlania zakrętów. W lampach tylnych światła pozycyjne w układzie litery „C” również wykonane są w technice LED. Koła Octavii L&K mają ekskluzywne 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich o wzorze „Turbine”. Oba lusterka zewnętrzne są regulowane elektrycznie, automatycznie ściemniane i mają funkcję składania oraz pamięci. Lampki u dołu obudowy lusterek zapewniają delikatne podświetlenie przestrzeni przy drzwiach. Szyby boczne mają chromowane ramki (pakiet chromowy). Napis „Laurin & Klement” na przednich błotnikach dyskretnie wskazuje na najwyższą wersję wyposażenia. W kabinie samochodu jest nowoczesna 4-ramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna, za pomocą której można obsługiwać radio, telefon i komputer pokładowy. Fotel kierowcy ma elektryczną regulację położenia z również elektryczną funkcją podpórki lędźwiowej. Ustawioną pozycję fotela można zapamiętać dzięki funkcji pamięci położenia i automatycznie przywrócić w razie potrzeby. We wnętrzu samochodu najlepsze materiały i dyskretne efekty stylistyczne nadają szlachetną elegancję. Dolna część deski rozdzielczej oraz ekskluzywne obicia siedzeń z Alcantary są utrzymane w eleganckim brązie. W połączeniu z czarną górną częścią deski rozdzielczej i podsufitką w kolorze szaro-beżowym uzyskano elegancko subtelne dopasowanie barwne. Tekstylne maty podłogowe są obramowane czarnym przeszyciem. Na tapicerce drzwi przednich i tylnych są nowo zaprojektowane listwy dekoracyjne z czarnym lakierem fortepianowym lub opcjonalnie o wyglądzie intarsji z drewna – w obu przypadkach z logo Laurin & Klement. Przestrzeń na nogi z przodu i z tyłu jest podświetlana, podobnie jak i klamki drzwi. Listwy progowe z przodu ze szczotkowanego aluminium mają napis „Laurin & Klement”. Oznaczenie L&K znajduje się także na oparciach foteli, na podłokietniku z tyłu, na listwach dekoracyjnych drzwi oraz na gałce dźwigni zmiany biegów. Po włączeniu radia na ekranie pojawia się logo L&K. Jako radio w Octavii L&K zastosowano seryjnie urządzenie multimedialno-informacyjne „Bolero”. Radio to ma kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 5,8 cala i rozdzielczości 400 × 240 pikseli. Ekran ma czujnik zbliżeniowy: gdy do ekranu zbliży się palec, automatycznie pojawia się menu obsługowe. Obsługę ułatwia znana ze smartfonów technika mazania i powiększania. „Bolero” ma zakresy radiowe FM i AM, współpracuje z czterema głośnikami z przodu i z tyłu, ma urządzenie głośnomówiące Bluetooth, napęd CD, przyłącza USB i Aux-In oraz gniazdo na kartę pamięci SD. Na życzenie urządzenie głośnomówiące Bluetooth może być rozszerzone o schowek na telefon, Phone Box. Szczególną przyjemność słuchania muzyki oferuje seryjny zestaw dźwiękowy CANTON. W skład tego zestawu wchodzi osiem głośników o dużej mocy w drzwiach bocznych, jeden centralny w desce rozdzielczej oraz subwoofer w komorze bagażnika. Łączna moc zestawu dźwiękowego to 570 wat. Do Octavii L&K w ofercie znajduje się opcjonalna kamera cofania, Optical Parking Assistant. Paleta barwna lakierów obejmuje wszystkie kolory dostępne dla Octavii (oprócz lakierów jednolitych niebieskiego „Pacific Blue” i czerwonego „Corrida Red”) wraz z nowym lakierem jednolitym – białym „Laser White”. Do Octavii L&K ŠKODA oferuje trzy silniki o dużej mocy: jeden benzynowy i dwa wysokoprężne. Silnikiem benzynowym jest 1.8 TSI Green tec o mocy 132 kW (180 KM); spełnia on normę EU6. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm osiąga on w zakresie od 1.250 do 5.000 obr./min. Silnik współpracujący z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG zużywa średnio 5,7 l benzyny na 100 km i emituje na kilometr 131 g CO2. Silnik ten można zamówić także z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów. Wersja 4x4 jest wyposażona w sześciostopniową skrzynię biegów DSG. Silnik wysokoprężny 2.0 TDI Green tec o mocy 110 kW (150 KM) jest dostępny albo z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów, albo z automatyczną sześciostopniową DSG. Przy średnim zużyciu paliwa tylko 4,5 l/100 km i emisji CO2 119 g/km (dla sześciostopniowej skrzyni biegów DSG) jest wyraźnie przyjazny dla środowiska. Silnik ten charakteryzuje się do tego bardzo równomierną pracą. Maksymalny moment obrotowy 320 Nm jest do dyspozycji w zakresie od 1.750 do 3.000 obr./min. Silnik 2.0 TDI/110 kW można zamówić w połączeniu z przednim napędem lub z napędem na cztery koła i sześciostopniową ręczną skrzynią biegów. W drugiej połowie 2014 roku do Octavii L&K można będzie zamówić kolejny silnik wysokoprężny o dużej mocy, spełniający normę EU6 2.0 TDI Green tec o mocy 135 kW (184 KM). Silnik ten oferuje atrakcyjną kombinację sześciostopniowej skrzyni biegów DSG i napędu na cztery koła. ŠKODA Octavia L&K z tym silnikiem ma najlepsze przyspieszenie od 0 do 100 km/h (7,8 sekundy) wśród wszystkich modeli marki z silnikiem wysokoprężnym. Škoda Superb L&K ŠkodĘ Superb także można zamówić w wersji L&K. Całe wyposażenie wnętrza ŠkodY Superb L&K przyciąga ekskluzywnością: siedzenia są obite skórą i mają napis L&K. Tapicerka drzwi i deska rozdzielcza posiada w ofercie nowe kolory. Na życzenie dostępna jest kombinacja kolorystyczna brązowego z beżowym. Nadaje ona kokpitowi Superba dodatkowej elegancji. Przy tej kombinacji obicia skórzane siedzeń także są beżowe. Fotele mają elektryczną regulację położenia, a opcjonalnie pozycję fotela pasażera można wygodnie regulować także z miejsc na kanapie. Całość uzupełniają listwy dekoracyjne pokryte czarnym lakierem fortepianowym albo z brązowym wzorem drewna. Czystą przyjemność słuchania muzyki oferuje dużej mocy zestaw dźwiękowy z dziesięcioma głośnikami. Brzmienie dźwięku w Superbie L&K zapewnia seryjnie zamontowane radio Bolero. Radio Bolero można komfortowo obsługiwać za pośrednictwem dużego, kolorowego ekranu dotykowego o przekątnej 6,5 cala. Jest ono wyposażone między innymi w zmieniarkę CD na 6płyt, funkcję odtwarzania nagrań MP3 i w gniazdo na kartę pamięci SD. Mocno odświeżona Škoda Superb L&K seryjnie jest wyposażona w bi-ksenonowe reflektory główne ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED. Nowe reflektory przeciwmgłowe mają funkcję doświetlania zakrętów. Całkowicie zmienione lampy tylne z charakterystycznym wzorem „C” mają w technice LED zrealizowane światła pozycyjne, kierunkowskazy, światło cofania i przeciwmgłowe. Dodatkowy komfort zapewniają automatycznie ściemniane lusterka zewnętrzne z funkcją elektrycznego składania i lampkami oświetlenia przestrzeni przy drzwiach oraz przyciemniane szyby w tylnych drzwiach wraz z tylną szybą tworzące pakiet SunSet. Spojrzenia przyciągają dwukolorowe 18-calowe felgi ze stopu metali lekkich „Sirius”. Listwy progowe mają oznaczenie L&K. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu ułatwiają manewry parkowania i chronią przed drobnymi kolizjami w takich sytuacjach. Paletę silników ŠkodY Superb L&K tworzą po dwa silniki benzynowe i wysokoprężne o dużej mocy: silnik 2.0 TSI rozwija moc 147 kW (200 KM). Silnikiem benzynowym o największej mocy jest 3.6 V6 występujący w połączeniu z napędem na cztery koła. Osiąga on moc 191 kW (260 KM). Wyraźnie poprawiono jego zużycie paliwa i emisję CO2 (prawie o dziewięć procent). Oba silniki benzynowe są dostępne wyłącznie w kombinacji z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG. W zakresie silników wysokoprężnych do wyboru są 2.0 TDI o mocy 103 kW (140 KM) lub 2.0 TDI o mocy 125 kW (170 KM). Oba silniki mogą występować w połączeniu z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów lub z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG. W ofercie do obu silników jest także napęd na cztery koła. Škoda Yeti L&K Trzecią w rodzinie aktualnych modeli L&K jest mocno odświeżona Škoda Yeti, występująca w dwóch liniach stylistycznych: Yeti i Yeti Outdoor. Także dla ŠkodY Yeti dostępne jest ekskluzywne wyposażenie skórzane w brązie (siedzenia i przedni podłokietnik), reflektory bi-ksenonowe ze światłami do jazdy dziennej LED, lampy tylne LED oraz dywaniki tekstylne z brązowym obszyciem. Do tego dochodzą między innymi: 17-calowe dwukolorowe felgi ze stopu metali lekkich, radio „Bolero”, 3-ramienna kierownica wielofunkcyjna; listwy ozdobne pokryte lakierem fortepianowym oraz aluminiowe listwy progowe – każda z nich ma napis „L&K”. Wyłącznie do Yeti L&K w ofercie jest nowy brązowy lakier „Magnetic Brown”. Źródło: Volkswagen Group Polska
  21. SKODA Octavia RS: najszybsza seryjna Octavia wszech czasów › Prędkość maksymalna 248 km/h: nowa Octavia RS 2.0 TSI/162 kW przyspiesza w 6,8 sekundy od 0 do 100 km/h › Dwa silniki: większa moc przy mniejszym zużyciu paliwa i mniejszej emisji CO2 › Nowoczesny progresywny układ kierowniczy, funkcje i układy wspomagania bezpieczeństwa oraz komfortu › Seryjnie sportowe zawieszenie z wielowahaczową osią tylną i elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS Mladá Boleslav/Genewa, marzec 2014 – wprowadzona na rynek w połowie 2013 roku nowa Octavia RS jest najszybszą seryjną Octavią wszech czasów – osiąga prędkość maksymalną 248 km/h. Trzecia generacja modelu RS oferuje w wersji limuzyny i kombi oszczędne silniki o dużej mocy, rasową stylistykę i nowoczesną technikę. Obie wersje modelowe zachwycają wszystkimi wyjątkowymi własnościami nowej Octavii: najwyższą funkcjonalnością, dużą ilością miejsca, najwyższym poziomem bezpieczeństwa, najnowocześniejszymi funkcjami i układami wspomagania oraz komfortu, a także najlepszym stosunkiem ceny do jakości. „Nowa ŠKODA Octavia RS jest dynamicznym, a zarazem bardzo przemyślanym, kompaktowym sportowcem. Zarówno jako limuzyna, jak i kombi, ustanawia nowe wzorce w swojej klasie i będzie kontynuować historię sukcesów modeli RS ŠKODY”, powiedział Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland. Od startu rynkowego nowego „sportowca” ŠKODY sprzedano dotąd (do 31.01.2014) łącznie ponad 115.000 Octavii RS. Dwa silniki o większej mocy i mniejszym zużyciu paliwa Nową ŠKODĘ Octavię RS może napędzać dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 162 kW (220 KM) lub dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 135 kW (184 KM). W porównaniu z Octavią RS drugiej generacji nowe silniki mają wyraźnie większą moc przy zużyciu paliwa mniejszym nawet o 19 procent. Do obu silników do wyboru jest ręczna skrzynia biegów albo automatyczna z podwójnym sprzęgłem DSG – obie sześciostopniowe. Octavia RS z silnikiem benzynowym 2.0 TSI 162 kW (220 KM) rozpędza się w ciągu zaledwie 6,8 sekundy od 0 do 100 km/h. Mimo wyraźnie poprawionych osiągów nowy silnik benzynowy w połączeniu z ręczną skrzynią biegów jest oszczędniejszy o 17 procent, czyli o 1,3 l/100 km niż poprzedni model i zużywa średnio tylko 6,2 l benzyny na 100 km. Emisja CO2 została zmniejszona o 33 g i wynosi 142 g/km. Duża moc i małe zużycie paliwa charakteryzują także nowy silnik wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 135 kW (184 KM). Octavia RS napędzana tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/w ciągu 8,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h. W wersji limuzyny z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów średnio potrzebuje tylko 4,6 l oleju napędowego na 100 km i emituje 119 g CO2 na kilometr – poprawa o 19 procent. Nowa ŠKODA Octavia RS seryjnie ma zawieszenie sportowe obniżone o 15 mm. Precyzję prowadzenia zapewniają na przedniej osi kolumny MacPhersona z dolnymi wahaczami trójkątnymi. Z tyłu zastosowano oś wielowahaczową. Do wyposażenia seryjnego należy również elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS. Dobre prowadzenie i dynamikę zapewnia także progresywny układ kierowniczy. Sportowy design: szyk i klasa na pierwszy rzut oka Nowa ŠKODA Octavia RS już na pierwszy rzut oka emanuje czystą emocją. Widok przodu robi wrażenie dzięki współgraniu charakterystycznej atrapy chłodnicy, wyrazistym wlotom powietrza o strukturze plastra miodu, dynamicznemu spoilerowi i reflektorom przeciwmgłowym w stylistyce RS oraz seryjnym bi-ksenonowym reflektorom głównym ze zintegrowanymi światłami dziennymi LED. Charakterystyczną cechą w widoku bocznym jest zawieszenie nadwozia obniżone w porównaniu ze standardową Octavią oraz seryjnie na czerwono lakierowane zaciski hamulcowe. Tył jest zdominowany przez dużą, czarną wstawkę, która pełni rolę dyfuzora, umieszczony nad nią szeroki pasek lampki odblaskowej i trapezoidalne, chromowane końcówki rur wydechowych. Szczególnie sportowym akcentem ŠKODY Octavii RS są atrakcyjne felgi ze stopu metali lekkich. Styliści opracowali cztery sportowe wzory kół RS o rozmiarach 17-, 18- i 19-cali. We wnętrzu nowej ŠKODY Octavia RS dominuje sportowa czerń. Przednie drzwi mają nastrojowe podświetlenie wewnętrznych klamek. Dla kierowcy i pasażera do dyspozycji są specjalnego kształtu sportowe fotele w stylistyce RS. Seryjnie na pokładzie: sportowa trójramienna kierownica z perforowanej skóry. Skórą jest także obłożona gałka dźwigni zmiany biegów i uchwyt hamulca ręcznego. Listwy progowe i pedały są ze stali szlachetnej. Zestaw wskaźników z kolorowym wyświetlaczem Maxi DOT ma specjalne wzornictwo RS. Kierownica, dźwignia zmiany biegów, listwy progowe, fotele i dywaniki podłogowe noszą emblemat RS. Dużo miejsca, liczne rozwiązania „Simply Clever”, najwyższy poziom bezpieczeństwa Oprócz sportowych cech nowa ŠKODA Octavia RS ma wszystkie wyjątkowe atrybuty nowej Octavii. Należą do nich zwłaszcza duża ilość miejsca i liczne rozwiązania „Simply Clever”. Żaden inny sportowy kompakt nie oferuje wnętrza o większej długości niż 1.782 mm, więcej miejsca na nogi (73 mm) i więcej przestrzeni w linii głowy z tyłu (980 mm). Bagażnik przedstawia kolejną najlepszą wartość w klasie: pojemność w limuzynie RS wynosi 590 litrów, a w Octavii Combi RS nawet 610 litrów. Nowa ŠKODA Octavia RS przekonuje wysokim poziomem bezpieczeństwa. Do funkcji i układów bezpieczeństwa czynnego należą: funkcja kontroli odstępu z awaryjnym hamowaniem, Front Assistant, asystent pasa ruchu, Lane Assistant, hamulec antykolizyjny, Multicollision Brake, który automatycznie włącza się podczas wypadku, ochrona jadących dla kierowcy i pasażera, Crew Protect Assistant oraz funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy, Driver Activity Assistant. W razie wypadku obszerny pakiet elementów bezpieczeństwa biernego zapewnia najlepszą możliwą ochronę jadących. Pasażerów chroni także do dziewięciu poduszek bezpieczeństwa łącznie z poduszką kolanową kierowcy (seryjna w krajach UE) i opcjonalnymi bocznymi poduszkami bezpieczeństwa z tyłu. Nowoczesne układy komfortu W zakresie komfortu niemal żadne życzenia nie pozostają otwarte. Nowa ŠKODA Octavia RS ma m.in. opcjonalny aktywny tempomat, Adaptive Cruise Assistant. Funkcja automatycznego włączania świateł, w tym także świateł drogowych, Intelligent Light Assistant, poprawia komfort i bezpieczeństwo. Wspomaganie parkowania, Automatic Parking Assistant, ułatwia zaparkowanie i wyjechanie z miejsca postoju. Rozpoznawanie znaków drogowych w pakiecie „Traveller Assistant” wyświetla znaki drogowe. Na życzenie nowa Octavia RS może być wyposażona także w układ bezkluczykowego dostępu do samochodu, KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System) oraz w elektryczny dach panoramiczny. Nowa ŠKODA Octavia RS oferuje cały szereg radioodbiorników i nawigacji samochodowych, które pełnią rolę urządzeń multimedialno-informacyjnych. Seryjnie montowane jest radio Bolero. Na życzenie dostępne są inne radioodbiorniki i nawigacje. Czystą przyjemność dla uszu oferuje zestaw dźwiękowy CANTON. Źródło: Volkswagen Group Polska
  22. [h=1]Nowa SKODA Octavia Scout: samochód na wyprawy rodzinne i po przygody[/h] [h=2]› Światowa premiera nowej ŠKODY Octavia Scout w Genewie – więcej indywidualności[/h][h=2]› Pełen siły offroadowy wygląd w nowym języku stylistycznym ŠKODY[/h][h=2]› Przekonująca wytrzymałość na złych drogach, świetna siła pociągowa i zdolność pokonywania wzniesień[/h][h=2]› Nowoczesna technika napędu na cztery koła na bazie wydajnego sprzęgła Haldex-5[/h][h=2]› Trzy silniki o większej mocy i średnio o 20 procent mniejsze zużycie paliwa; premiera silnika 2.0 TDI/135 kW z DSG i napędem 4×4[/h][h=2]› „Trochę więcej auta”: dużo miejsca, rozwiązania „Simply Clever”, bezpieczeństwo na najwyższym poziomie[/h][h=2]› Pełne sukcesów modele ŠKODY na przygody: Octavia Scout, Fabia Scout, Fabia Combi Scout, Roomster Scout, Yeti Outdoor i Superb z pakietem Outdoor[/h] Genewa/Mladá Boleslav, marzec 2014 – nowa ŠKODA Octavia wstępuje do skautów. Odsłonięta na światowej premierze w Genewie nowa ŠKODA Octavia Scout jest indywidualnym, wszechstronnym samochodem o właściwościach jezdnych znakomitych także na trudnych drogach, z wydajnym napędem na cztery koła i o prawdziwie offroadowym wyglądzie. Jednocześnie ten crossover oferuje wszystkie świetne cechy nowej ŠKODY Octavia: dużą ilość miejsca, najwyższą funkcjonalność, najlepsze bezpieczeństwo, najnowocześniejsze rozwiązania komfortu i bezpieczeństwa oraz najlepszy stosunek ceny do jakości. Zużycie paliwa i emisja CO2 nowej Octavii Scout zmniejszyły się w porównaniu z poprzednim modelem średnio o 20 procent. „Nowa ŠKODA Octavia Scout jest uniwersalnym autem o nadzwyczaj wszechstronnym zastosowaniu i pokazuje siłę marki ŠKODA”, powiedział Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland. „Na nazwę ‚Scout’ trzeba w ŠKODZIE zasłużyć. Octavia Scout jest mocnym typem o przekonujących właściwościach terenowych i najlepszych zdolnościach pokonywania wzniesień, wartości siły pociągowej i prześwitu. Do tego pełen siły offroadowy wygląd, oszczędne silniki o dużej mocy, najnowocześniejsza technika bezpieczeństwa, informacji i rozrywki, mnóstwo miejsca a także znakomita funkcjonalność – nowa ŠKODA Octavia Scout spełnia najwyższe wymagania w zakresie techniki, estetyki i stylowości, jest zdecydowaną odpowiedzią na rosnące oczekiwania klientów atrakcyjnej indywidualizacji naszych samochodów”, dodał prof. dr Vahland. Nowa Octavia Scout występuje wyłącznie na bazie wersji Octavii Combi. Wprowadzenie na rynek jest planowane na wrzesień 2014 roku. Od 2007 roku Octavia Scout jest stałym elementem składowym palety modelowej ŠKODY. Z drugą generacją Scouta Czesi chcą rozszerzyć sukces swego wszechstronnie uzdolnionego modelu. Od 2007 do końca 2013 roku ŠKODA dostarczyła klientom na całym świecie 53.600 Octavii Scout. Odpowiada to prawie 8 procentom łącznej sprzedaży Octavii kombi w ciągu tego czasu. Pełen siły model z charakterem Już na pierwszy rzut oka nowa ŠKODA Octavia Scout sygnalizuje: oto samochód z własnymi ambicjami – pewny siebie i niepowtarzalny. „Octavia Scout pokazuje charakter: wyrazista optyka optymalnie harmonizuje z techniką napędu na cztery koła”, powiedział główny projektant ŠKODY, Jozef Kabaň. Z nową stylistyką marki Octavii Scout jest bardzo do twarzy. Świetne proporcje, precyzyjne krawędzie, koncentracja na najważniejszym – twórcze ambicje marki oznaczają jakość designu na najwyższym poziomie i stwarzają przy tym wystarczającą przestrzeń dla indywidualnego wyglądu kompaktowego podróżnika. Najbardziej znaczącym elementem przodu jest duży, charakterystyczny dla Scouta zderzak z czarnymi nakładkami z tworzywa sztucznego. Zderzak w porównaniu z „normalną” Octavią jest silniej wyprofilowany. Zderzak podkreśla dodatkowo srebrzysta offroadowa nakładka znajdująca się poniżej szerokiego, centralnie umieszczonego wlotu powietrza o strukturze plastra miodu. Po jej bokach osadzone są ostro wycięte reflektory przeciwmgłowe o wyglądzie specyficznym dla Scouta. Na atrapie chłodnicy w nowej stylistyce ŠKODY znajduje się plakietka z nazwą „Scout”. Podobnie jak przód, projektanci ŠKODY na nowo zinterpretowali także widok boku nowej ŠKODY Octavii Scout, wyraźnie nadając wrażenie siły i solidności. Czarne nakładki z tworzywa sztucznego obejmują po obu stronach samochodu progi drzwi i nadkola. Oprócz tego na drzwiach umieszczone są listwy ochronne z czarnego tworzywa sztucznego. Obudowy lusterek zewnętrznych seryjnie są w kolorze srebrzystym (na życzenie, relingi dachowe również mogą być w tym kolorze). Prześwit nowej ŠKODY Octavia Scout wynosi 171 milimetrów – w porównaniu ze standardową Octavią został zwiększony o 33 milimetry. Seryjny pakiet na złe drogi w przypadku użytkowania auta w trudniejszych warunkach zapobiega mechanicznym uszkodzeniom podwozia czy też przedostawaniu się brudu do komory silnika. Ochrona polega na zastosowaniu dodatkowych osłon z tworzywa sztucznego na podwoziu oraz osłon przewodów hamulcowych i paliwowych. Seryjnie montowane są wyłącznie 17-calowe felgi aluminiowe. Wysokość opony jest większa niż w Octavii (opony mają rozmiar 225/50 R17). Typowo dla ŠKODY, tył Octavii Scout jest czysty, uporządkowany i precyzyjnie ukształtowany. W podstawowej formie ma znane już cechy: lampy tylne z układem świateł w literę „C” oraz nowe trójkątne przetłoczenia. Silnie podkreślona jest dolna część tyłu. Podobnie jak z przodu, także tutaj wyrazisty zderzak nadaje Octavii Scout indywidualnego wyglądu. W zderzaku, z lewej i z prawej strony, osadzone są dwie lampki odblaskowe („kocie oczy”). Dolna, czarno obłożona część zderzaka otrzymała centralnie umieszczoną srebrzystą offroadową nakładkę. Z lewej strony na pokrywie bagażnika umieszczony jest napis „ŠKODA”, z prawej – „Scout”. Wnętrze ŠKODY Octavia Scout także pokazuje swój własny charakter. Specyficzne listwy progowe z przodu mają napis „Scout”, a listwy ozdobne drzwi mają specjalny wzór, dedykowany dla Scouta. Deska rozdzielcza jest utrzymana w klasycznej czerni lub w kombinacji czarny/brązowy. Octavia Scout otrzymała seryjnie trójramienną skórzaną kierownicę wielofunkcyjną ze zintegrowaną plakietką „Scout”. Plakietka ta znajduje się także na gałce dźwigni zmiany biegów. Fotele dostępne są w dwóch obiciach: z materiału (brązowe) lub z kombinacji skóra/Alcantara (dwie możliwości: czarne lub brązowe). Octavia Scout oferuje taką samą wyjątkową ilość miejsca jak Octavia Combi. Kabina należy do największych w swojej klasie z najlepszymi wartościami długości wnętrza (1.782 milimetry), miejsca na nogi z tyłu (73 milimetry) i wysokości w linii głowy z przodu i z tyłu (983 oraz 995 milimetrów). Bagażnik ma pojemność prawie 610 litrów, a po złożeniu oparcia kanapy nawet 1.740 litrów. Gdy zostanie złożone oparcie fotela pasażera, można przewozić przedmioty o długości do 2,92 metra. Całość wspiera cały szereg rozwiązań „Simply Clever”, takich jak dwustronna mata komory bagażnika, rozkładane uchwyty do bagażu, tzw. elementy Cargo, skrobaczka do szyb na pokrywie wlewu paliwa, kieszeń na kamizelkę odblaskową pod fotelem kierowcy, pojemnik na odpadki oraz liczne schowki. Do ŠKODY Octavia Scout dostępna jest cała paleta kolorystyczna lakierów Octavii. Obejmuje ona cztery kolory jednolite i dziewięć metalizowanych wraz z nowym odcieniem białym „Laser*White”. Znakomite właściwości jezdne dzięki najnowocześniejszej technice napędu na cztery koła ze sprzęgłem Haldex-5 Octavia Scout jest dostępna wyłącznie z napędem na cztery koła. Najlepsze właściwości jezdne i trakcyjne na drodze i poza nią zapewnia nowoczesna technika napędu na cztery koła z zastosowaniem sprzęgła Haldex-5. Podstawowe właściwości: optymalna dynamika jazdy, najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego i małe zużycie paliwa. W porównaniu ze stosowanym dotąd w Octavii Scout sprzęgłem Haldex-4 nowe rozwiązanie jest o 1,4 kg lżejsze. Napęd na cztery koła pracuje inteligentnie i nadzwyczaj szybko. Sterownik stale oblicza idealny moment napędowy dla tylnej osi. Niemal wykluczona jest utrata siły pociągowej z powodu zależnego od stanu jazdy procesu załączania sprzęgła Haldex. Podczas hamowania silnikiem lub przy niewielkim obciążeniu napęd jest przekazywany przez przednią oś, co zapewnia oszczędność paliwa. ŠKODA Octavia Scout jest prawdziwym koniem pociągowym. Samochód potrafi ciągnąć do 2,0 ton – jest to o 25 procent większa siła pociągowa niż dotąd. Znakomita jest także zdolność do pokonywania wzniesień. Dzięki zwiększonemu kątowi natarcia do 16,7 stopni i kątowi zejścia 13,8 stopni czeski skaut bez problemu pokonuje także bardziej stromy, wymagający teren. Stabilne ruszanie i przyspieszanie przy mniejszej prędkości jazdy wspomaga seryjnie zastosowana w Octavii Scout elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS). EDS oddziałuje na koła przedniej jak i tylnej osi i działa jak blokada międzyosiowa. Gdy podczas ruszania na zdradliwym podłożu któreś koło zaczyna obracać się w miejscu, moment napędowy jest kierowany na koło po drugiej stronie. Koło, które ma tendencję do obracania się w miejscu, jest odpowiednio hamowane. Trzy silniki; premiera 2.0 TDI/135 kW z DSG i napędem na cztery koła Do napędu nowej ŠKODY Octavia Scout do wyboru są trzy silniki: dwa wysokoprężne i jeden benzynowy. Silniki te mają większą moc i zarazem są oszczędniejsze niż montowane w poprzednim modelu. Było to możliwe dzięki masie mniejszej nawet o 29 kg, poprawie techniki napędu na cztery koła oraz zastosowaniu wydajnych silników Green tec z seryjną funkcją Start-Stop i odzyskiem energii hamowania. Wszystkie trzy silniki spełniają obowiązującą od września 2014 roku normę EU6. Silnikiem wysokoprężnym o największej mocy ŠKODY Octavia Scout jest 2.0 TDI/135 kW (184 KM) w atrakcyjnej kombinacji z automatyczną sześciostopniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (DSG) i napędem na cztery koła. W tej kombinacji silnik występuje po raz pierwszy w ŠKODZIE. Octavia Scout 2.0 TDI/135 kW przyspiesza od 0 do 100 km/h zaledwie w 7,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 219 km/h. Tym samym ma ona najlepsze przyspieszenie wśród wszystkich modeli marki z silnikiem wysokoprężnym. Maksymalny moment obrotowy to 380 Nm w zakresie od 1.750 do 3.000 obr./min, a średnie zużycie paliwa wynosi tylko 5,4 l/100 km. Odpowiada to emisji CO2 wynoszącej 143 g/km. Bardzo dobrą dynamikę i moc napędu zapewniają także „mniejszy” diesel oraz silnik benzynowy. Silnik 2.0 TDI/110 kW (150 KM) występuje wyłącznie w połączeniu z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów. Jego zużycie paliwa wynosi 4,9 l/100 km a emisja CO2 – 129 g/km. Octavia Scout z silnikiem 110 kW przyspiesza w ciągu 9,1 sekundy od 0 do 100 km/h, a prędkość maksymalna wynosi 207 km/h. Octavia Scout z silnikiem benzynowym 1.8 TSI/132 kW (180 KM) jest dostępna z automatyczną sześciostopniową skrzynią biegów DSG. Średnie zużycie paliwa wynosi w tym samochodzie 7,1 l/100 km, a emisja CO2 – 159 g/km. Maksymalny moment obrotowy 280 Nm silnik ten rozwija między 1.350 a 4.500 obr./min. Prędkość maksymalna to 216 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,8 sekundy. Nowoczesne zawieszenie z wielowahaczową osią tylną Dzięki nowoczesnemu zawieszeniu z innowacyjnymi osiami nowa ŠKODA Octavia Scout zachwyca znakomitymi właściwościami jezdnymi w niemal każdej sytuacji. Jako tylną oś zastosowano nowoczesną oś wielowahaczową. Jest ona o 4 kg lżejsza niż w poprzednim modelu. Oś przednia z kolumnami MacPhersona i dolnymi wahaczami trójkątnymi dzięki optymalizacji materiałowej i ulepszeniom konstrukcyjnym została odchudzona o 2,8 kg względem podobnej osi w poprzednim modelu. Komfort i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie Oprócz świetnych właściwości offroadowych nowa ŠKODA Octavia Scout oferuje wszystkie wyjątkowe cechy nowej ŠKODY Octavia. Technika bezpieczeństwa ustanawia wzorce. W razie wypadku jadących chroni do dziewięciu poduszek bezpieczeństwa i nowoczesne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa. Na życzenie dostępna jest funkcja nadzoru odstępu z awaryjnym hamowaniem, Front Assistant, asystent pasa ruchu, Lane Assistant, hamulec antykolizyjny z automatycznym hamowaniem w razie wypadku, ochrona jadących, Crew Protect Assistant, zwiększająca stopień ochrony kierowcy i pasażera w sytuacji grożącej wypadkiem oraz funkcja wykrywania zmęczenia, Driver Activity Assistant. Oprócz tego opcjonalnie dostępne są liczne elektroniczne funkcje i układy komfortu: aktywny tempomat, Adaptive Cruise Assistant, funkcja automatycznego włączania świateł drogowych, Intelligent Light Assistant, wspomaganie parkowania, Automatic Parking Assistant i asystent podróży, Traveller Assistant, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych. Nowa Octavia Scout na życzenie może być wyposażona w funkcję bezkluczykowego dostępu do samochodu i uruchamiania silnika KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System). Nowością dla Octavii Scout są kolejne rozwiązania techniczne i komfortowe. Samochód otrzymał opcjonalną kamerę cofania Optical Parking Assistant i nowe kierownice o wzorach Supersport. Z nową Octavią Scout ŠKODA ponownie dowodzi swoich wyjątkowych kompetencji w zakresie samochodów o podkreślonych zdolnościach terenowych. Z modelami Octavia Scout, Fabia Scout, Fabia Combi Scout, Roomster Scout oraz Yeti Outdoor i Superb z pakietem Outdoor Czesi oferują obecnie sześć modeli o specjalnym wyglądzie offroadowym. Źródło: Volkswagen Group Polska
  23. [h=1]Ofensywa CNG: nowa ŠKODA Octavia G-TEC[/h] [h=2]› Światowa premiera w Genewie: nowa ŠKODA Octavia zasilana CNG[/h][h=2]› Przyjazna dla środowiska: tylko 5,4 m3 (3,5 kg) gazu ziemnego na 100 kilometrów (97 g CO2/km)[/h][h=2]› Duży zasięg: do 1.330 km na gazie i benzynie[/h][h=2]› Najnowocześniejsza technika: dwupaliwowy turbodoładowany silnik 1.4 TSI/81 kW[/h][h=2]› Start najnowszego członka „zielonej” rodziny modeli ŠKODY: już 97 modeli ŠKODY z emisją poniżej 120 g CO2/km, z tego 17 poniżej 100 g CO2/km[/h] Genewa/Mladá Boleslav, marzec 2014 – rozbudowując paletę swojej rodziny przyjaznych dla środowiska modeli, ŠKODA z naciskiem stawia na samochody na gaz ziemny. Najmłodszym przedstawicielem tego rodzaju aut jest nowa ŠKODA Octavia G-TEC, która święci światową premierę na Salonie Samochodowym w Genewie. W tej wersji startuje zdecydowanie najważniejszy model czeskiego producenta, po raz pierwszy seryjnie produkowany z zasilaniem na gaz ziemny. Bestseller ŠKODY jest obecnie po ŠKODZIE Citigo CNG Green tec drugim czeskim modelem na gaz ziemny. Rozpoczęcie sprzedaży nastąpi w maju. Zasilanie CNG jest dostępne dla Octavii limuzyny i Octavii Combi. „W rozwoju palety swoich modeli ŠKODA konsekwentnie dąży do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2”, powiedział dr Frank Welsch, Członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego i Designu. „Zasilanie gazem ziemnym jest ważnym filarem naszej długofalowej strategii. CNG jest rozsądnym rozwiązaniem przyjaznego dla środowiska napędu, które dziś jest dostępne w dobrym stosunku ceny do jakości. W ten sposób spełniamy życzenia naszych klientów oczekujących samochodów przyjaznych dla środowiska, ekonomicznych i zarazem w przystępnej cenie. Nowa Octavia G-TEC stawia silny akcent środowiskowy w klasie kompaktów, zwiększając jeszcze atrakcyjność naszej zdecydowanie najsilniejszej serii produkcyjnej”, dodał Welsch. Octavia G-TEC, podobnie jak Octavia Scout, jest po limuzynie, kombi, kombi 4×4 i sportowym RS-ie najnowszym wariantem nowej ŠKODY Octavii. Wprowadzenie na rynek odbywa się w krajach europejskich: Austrii, Belgii, Czechach, Danii, Finlandii, Holandii, Francji, Luksemburgu, Niemczech, Norwegii, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji i Włoszech. Dwupaliwowy turbodoładowany silnik 1.4 TSI/81 kW Green tec o zasięgu jazdy na paliwie w zbiornikach do 1.330 km Nową ŠKODĘ Octavia G-TEC napędza turbodoładowany silnik 1.4 TSI o mocy 81 kW (110 KM). Silnik ten może być zasilany zarówno benzyną, jak i CNG. CNG oznacza sprężony gaz ziemny (Compressed Natural Gas). Seryjnie model ten jest wyposażony w pakiet Green tec, w skład którego wchodzą rozwiązania techniczne: funkcja Start-Stop i odzyskiwania energii hamowania. Nowoczesny silnik spełnia normę EU6, która będzie obowiązywać od września 2014 roku. Zasięg nowej Octavii G-TEC robi wrażenie: nawet tylko na samym CNG Octavia G-TEC pokona bez dodatkowego tankowania do 410 km. Zużycie gazu ziemnego wynosi 5,4 m3 (3,5 kg) na 100 km, co odpowiada emisji CO2 zaledwie 97 g/km. Samochód na benzynie ma zasięg do 920 km. Tym samym Octavia G-TEC po zatankowaniu zbiorników do pełna może przejechać bez uzupełniania paliwa do 1.330 km. Oszczędność Octavii G-TEC nie odbywa się kosztem dynamiki. Maksymalny moment obrotowy 200 Nm jest rozwijany w zakresie od 1.500 do 3.500 obr./min. Octavia G-TEC rozpędza się w 10,9 sekundy od 0 do 100 km/h, a jej prędkość maksymalna wynosi 195 km/h. Silnik w Octaviu G-TEC jest dwupaliwowy, tzn. może być zasilany benzyną lub gazem ziemnym. Sterownik silnika stale przetwarza określone parametry (np. temperaturę silnika, jakość zatankowanego CNG) i na ich podstawie decyduje o sposobie zasilania. Gdy temperatura silnika jest mniejsza niż minus 10 stopni Celsjusza (zimny rozruch), po uruchomieniu silnika najpierw jest wtryskiwana benzyna i dopiero po około 90–120 sekundach następuje przejście na gaz ziemny. W pozostałych przypadkach z reguły, także podczas rozruchu – najpierw gaz ziemny! Dopiero, gdy zbiorniki gazu zostaną opróżnione, następuje przejście na benzynę. Przełączenie odbywa się automatycznie. Zbiornik benzyny mieści 50 litrów. Ilość odpowiedniego paliwa – gazu ziemnego i benzyny – jest pokazywana na tym samym wskaźniku. Zależnie od tego, którym paliwem jest aktualnie zasilany silnik, na wskaźniku jest pokazywana ilość benzyny lub CNG. Gdy silnik pracuje na gazie ziemnym, wskaźnik ilości paliwa pokazuje zapas gazu ziemnego. Świeci przy tym zielona lampka kontrolna. Gdy silnik pracuje na benzynie, na tej samej skali przedstawiony jest zapas benzyny, a zielona lampka kontrolna gaśnie. Odpowiedni zasięg na CNG lub na benzynie można odczytać na komputerze pokładowym. Tankowanie gazu ziemnego jest bardzo proste. Przyłącze zaworu ciśnieniowego gazu znajduje się bezpośrednio za pokrywą wlewu paliwa, za którą jest także wlew benzyny. Oba zbiorniki gazu ziemnego mają łączną pojemność maksymalnie 97 litrów lub 15 kg gazu ziemnego pod ciśnieniem 200 barów. Zbiorniki są umieszczone pod podłogą bagażnika, na specjalnej ramie. Miejsce uzyskano, likwidując wnękę na koło zapasowe i nieco podnosząc podłogę komory bagażnika. Udane umieszczenie zbiorników sprawia, że niemal nienaruszona została duża ilość miejsca w kabinie. Dzięki temu także Octavia na gaz ziemny może się pochwalić najlepszymi wymiarami wnętrza w swoim segmencie. Bagażnik ma pojemność 460 litrów (limuzyna) albo 480 litrów (kombi). Zmiany techniczne w silniku do pracy na dwóch rodzajach paliwa W celu przystosowania silnika do zasilania dwoma paliwami inżynierowie ŠKODY wprowadzili w silniku różne modyfikacje techniczne. Silnik otrzymał nowy sterownik, który reguluje pracę motoru zasilanego każdym rodzajem paliwa i między innymi steruje także pracą wtryskiwaczy CNG. Na listwie rozdzielacza gazu jest umieszczony czujnik temperatury i ciśnienia. Oprócz tego do pracy na CNG został przystosowany skok zaworów przez zmianę krzywek wałka rozrządu. Ponieważ gaz ziemny w porównaniu z benzyną ma gorszą smarność, zmieniono prowadnice i gniazda zaworów dolotowych i wylotowych. Zawory wylotowe otrzymały także inne uszczelniacze trzonków. Dla optymalnego zapłonu CNG zastosowano świece zapłonowe o odpowiedniej wartości cieplnej. Ponadto technicy zoptymalizowali obszar turbiny i charakterystykę regulacji turbosprężarki. Nowy skład i wielkość warstwy katalitycznej w katalizatorze trójfunkcyjnym ma pozytywny wpływ na skład spalin ŠKODY Octavia G-TEC. Dobór zawieszenia samochodu został dopasowany do dodatkowego obciążenia zbiornikami gazu i zmienionego rozkładu nacisku na osie. W układzie zawieszenia zastosowano przednią oś z kolumnami MacPhersona i tylną oś wielowahaczową. ŠKODA Citigo CNG Green tec odnosi sukcesy Nowa ŠKODA Octavia G-TEC jest obecnie drugą ŠKODĄ zasilaną gazem ziemnym. Od października 2012 roku dostępna jest ŠKODA Citigo CNG Green tec. To niewielkie „czyste” auto zużywa tylko 4,4 m3 (2,9 kg) gazu ziemnego na 100 km, co odpowiada emisji CO2 zaledwie 79 g/km. Jego łączny zasięg jazdy wynosi 620 km (400 km na gazie, 220 km na benzynie). Podobnie jak w Octavii G-TEC, także tu pod podłogą są umieszczone dwa zbiorniki z oszczędnym wykorzystaniem miejsca. Sprzedaż Citigo CNG Green tec świetnie się rozwija. W 2013 roku ŠKODA dostarczyła klientom łącznie ponad 1.300 samochodów. Rozgłos w zeszłym roku wzbudziła szczególna rekordowa jazda: w sierpniu 2013 roku austriacki mistrz jazdy na kropelce, Gerhard Plattner, pokonał w ciągu pięciu dni trasę z Włoch do Szwecji samochodem Citigo CNG ze średnim zużyciem paliwa 2,39 kg gazu ziemnego na 100 km. Na całą trasę o długości 2.619 km potrzebował on na paliwo zaledwie 81,24 euro. Przyjaźnie dla środowiska: 97 modeli ŠKODY z emisją CO2 poniżej 120 g/km Ze startem nowej ŠKODY Octavia G-TEC marka ponownie stawia wykrzyknik w zakresie samochodów przyjaznych dla środowiska. Oprócz aut na gaz ziemny świadczą o tym modele GreenLine, szczególnie oszczędne i emitujące mało dwutlenku węgla. Z wyjątkiem ŠKODY Citigo, w odniesieniu do której do dyspozycji jest wspomniana wersja CNG, dla każdej rodziny modelowej ŠKODA oferuje wersję GreenLine: od Fabii po Superba. Charakterystyczną cechą modeli GreenLine są nowoczesne rozwiązania oszczędnego zużycia paliwa jak funkcja Start-Stop, odzyskiwania energii hamowania i opony o zmniejszonym oporze toczenia. Do tego dochodzą specjalne optymalizacje aerodynamiki i napędu. Bogata oferta samochodów przyjaznych dla środowiska jest sednem intensywnych wysiłków ŠKODY dla konsekwentnej realizacji strategii ochrony środowiska „GreenFuture”. Celem jest uczynienie modeli ŠKODY jeszcze bardziej oszczędnymi i polepszenie długotrwałego korzystania z zasobów. Obecnie Czesi oferują 97 modeli z emisją CO2 poniżej 120 g/km, w tym 17 z emisją poniżej 100 g/km. Drugi punkt ciężkości strategii GreenFuture dotyczy procesu produkcji. Do 2018 roku producent chce na wyprodukowany samochód zmniejszyć o 25 procent zużycie energii i wody oraz zredukować ilość odpadów i wielkość emisji. Trzecim filarem GreenFuture jest ochrona środowiska w zakładach dealerskich i warsztatach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  24. Skoda Octavia I RS

    Octa wykonana dla mojego bardzo dobrego znajomego . Zagadnął o rysunek i nie mogłem mu odmówić. Poszło łatwo, szybko i przyjemnie. Felgi to jego zamysł (Marcin jak zwykle służył pomocą i ładnie mi je wkleił ), kolor również. Mam nadzieję że się podoba . Przejście na zderzaku zbyt podkreślone, ale jutro to poprawię może bo dziś już mi się nie chce. Odbicie jakie jest, takie jest. Innym się podoba, mi niekoniecznie . Wykonane na bloku technicznym firmy Canson, 180g, format A3. Do tego kredki KOH-I-NOOR Polycolor, ołówki Derwent i pierdoły typu wiszer czy blender. Przy okazji zapraszam na swój Fanpage www.facebook.com/MDSdraw https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/581336_480559642055973_1897791733_n.jpg
  25. SKODA Octavia Kobiecym Samochodem Rodzinnym według plebiscytu Twojego STYLU! Magazyn Twój STYL nagrodził najlepsze auta minionego roku w swoim plebiscycie Kobiecy Samochód Roku. Jury konkursu, w skład którego weszły Panie: Ilona Łepkowska, Anna Dereszowska, Beata Sadowska, Katarzyna Pakosińska, Dorota Gardias, Agnieszka Litorowicz-Siegert oraz 5 Czytelniczek miesięcznika, po uprzednim przetestowaniu samochodów, wyłoniło laureatów w następują kategoriach: samochód miejski, samochód rodzinny, samochód stylowy, samochód z wizją i nagroda Czytelniczek Twojego STYLU. ŠKODA Octavia zdobyła uznanie Jurorek, zdobywając tytuł Kobiecego Samochodu Rodzinnego 2013. W imieniu marki, nagrodę odebrała Klaudyna Gorzan, Koordynator ds. marketingu i PR marki ŠKODA. „Dziękujemy magazynowi i Czytelniczkom Twojego STYLU za nagrodę. Wybór w plebiscycie ŠKODY Octavia, jako Kobiecego Samochodu Rodzinnego to bardzo miłe wyróżnienie. Jesteśmy pewni, że o nagrodzie zdecydowała nie tylko rekordowa pojemność bagażnika, ale również dbałość o szczegóły, funkcjonalność, bezpieczeństwo i komfort. ŠKODA Octavia doskonale wpisuje się w kobiecą wrażliwość, jest więc nam podwójnie miło, że to właśnie kobiety zdecydowały o przyznaniu nam nagrody”. Źródło: Volkswagen Group Polska
×