Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'ochrona' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 6 wyników

  1. Moi drodzy, ostatnio wpadłem w necie na taki oto produkt. Zastanawiam się nad jego użytecznością. Co o tym myślicie? Żonce na pewno by się przydał
  2. Nowe Audi A8 L Security - najlepsza ochrona pasażerów - Rozpoczęcie produkcji nowej opancerzonej wersji modelu A8 - A8 L Security spełnia najwyższe wymagania w zakresie ochrony - Dwa najbardziej zaawansowane silniki do wyboru: V8 4.0 TFSI lub W12 FSI Ingolstadt, 17 stycznia 2014 r. Audi uzupełnia nową serię A8 o najbardziej ekskluzywny wariant – A8 L Security. Ta opancerzona, luksusowa limuzyna spełnia najwyższe wymagania obowiązujące tego typu pojazdy cywilne. Mocny pancerz wspomagają liczne systemy zapewniające bezpieczeństwo. Nowe Audi A8 L Security dostępne jest z jednym z dwóch silników: 4.0 TFSI lub W12. Karoseria Długość 5,27 m i rozstaw osi 3,12 m sprawia, że nowe Audi A8 L Security jest reprezentacyjną limuzyną, na pierwszy rzut oka prawie nieróżniącą się od wersji seryjnej. Podobnie jak w jej przypadku, sportowa, a zarazem elegancka stylistyka zyskała na wyrazistości. Kontury maski silnika, pojedynczej osłony chłodnicy Singleframe i zderzaka są teraz jeszcze mocniej zarysowane. Stylistykę reflektorów wyraźnie spłaszczono, a diodowe światła tylne zostały również przeprojektowane. Układ wydechowy zakończono dwiema dużymi, trapezowatymi końcówkami rur wydechowych, umiejscowionymi po obu stronach tyłu auta. W wersji z silnikiem V8 elementem wyposażenia seryjnego są reflektory diodowe. Wersję z silnikiem W12 Audi oferuje z reflektorami, w których zastosowano innowacyjną technikę oświetlenia Matrix LED. Jednostki świateł drogowych składają się tu z 25 pojedynczych diod świetlnych, które zapalają się pojedynczo, zależnie od sytuacji na drodze i które można w zależności od potrzeb wyłączać lub przyciemniać. System reflektorów jest tak precyzyjny, że doskonale doświetla drogę, nie oślepiając przy tym innych uczestników ruchu drogowego. Podczas prac konstrukcyjnych nad nowym Audi A8, od początku uwzględniono właściwości, które powinna posiadać wersja opancerzona. W ten sposób powstała zintegrowana, całościowa koncepcja, która dalece przewyższa wersje standardowe, wzbogacone jedynie o tego typu rozwiązania. Wszystkie ważne elementy konstrukcyjne zbadano pod kątem odporności na odkształcanie, dzięki temu nowe Audi A8 L Security charakteryzuje się doskonałym zachowaniem podczas kolizji i minimalizuje jej skutki również wobec drugiego jej uczestnika. Wyposażone w stały napęd na cztery koła quattro, jest najlżejszą luksusową limuzyną w segmencie samochodów opancerzonych. Bazę tego pojazdu stanowi zmodyfikowana karoseria produkcji seryjnej. Wytwarza się ją, podobnie jak wszystkie inne wersje A8, w zakładach w Neckarsulm, wykorzystując przy tym założenia konstrukcji Audi Space Frame (ASF). Dzięki temu, karoseria składa się w znacznym stopniu z aluminium i waży ok. 40 procent mniej niż porównywalna konstrukcja z blachy stalowej. Specjalne elementy konstrukcyjne zwiększające bezpieczeństwo przygotowywane są ręcznie, w warunkach chronionego środowiska produkcyjnego. Wyszkoleni pracownicy poświęcają im ok. 450 godzin, zanim jeszcze karoseria trafi z powrotem do fabryki w celu przeprowadzenia montażu finalnego. Nowe Audi A8 L Security posiada oficjalny certyfikat Niemieckiego Urzędu Balistyki (niem. Deutsches Beschussamt) w Monachium. Spełnia wymogi klasy odporności balistycznej VR 7, zgodnie z dyrektywą BRV 2009. Skrót BRV oznacza Bullet Resistant Vehicles (pojazdy odporne na ostrzał z broni palnej). W klasie VR 7 obowiązują najwyższe wymagania dotyczące cywilnych limuzyn opancerzonych. Blacha i przeszklenie kabiny pojazdu muszą wytrzymać ostrzał amunicji przeciwpancernej stosowanej przez wojska NATO. W niektórych strefach opancerzenie limuzyny spełnia kryteria klasy VR 9 i VR 10. Jego odporność na wybuch zbadano zgodnie z dyrektywą ERV 2010 (Explosion Resistant Vehicles). W klatce bezpieczeństwa, którą jako element samonośny zintegrowano z karoserią, zastosowano bardzo mocne i odporne materiały – pancerną stal formowaną na gorąco, włókno aramidowe, ceramikę, specjalny stop aluminium i szkło wielowarstwowe. W strefach przejściowych materiały ochronne nakładają się na siebie tak, by zapewnić możliwie najwyższe bezpieczeństwo. Aluminiowe progi pojazdu zawierają masywne profile balistyczne, które zwiększają ochronę przed podłożonymi ładunkami wybuchowymi. Wymagania w tej kwestii w ostatnich latach znacznie zaostrzono. Pancerna podłoga pojazdu, zrobiona ze specjalnego stopu aluminium, służy temu samemu celowi. Nowe Audi A8 L Security jest odporne na wojskowe granaty ręczne. Nawet ładunek wybuchowy, określony w zestawie koniecznych testów, nie zagraża życiu pasażerów, co udowodniły próby z manekinami. Okna w drzwiach, szybę przednią i tylną wykonano ze specjalnego szkła, które po wewnętrznej stronie pokryte jest warstwą poliwęglanu, łagodzącą skutki wybuchu. Na życzenie, okna w drzwiach można całkowicie opuszczać. Sterowane są elektromechanicznie. Specjalny ogranicznik daje możliwość utrzymywania drzwi w każdej dowolnej pozycji. Centralną częścią opancerzonego Audi A8 L Security jest tzw. skrzynia komunikacyjna w bagażniku. Poza sterownikami elektroniki pokładowej zawiera ona dodatkowy akumulator i części elementów opcjonalnych, które jeszcze bardziej zwiększają bezpieczeństwo pasażerów. Solidnie opancerzona skrzynia komunikacyjna ma stosunkowo lekkie drzwiczki z ceramiki, ich rama wykonana jest natomiast z aluminium. Na życzenie, specjalną ochronę może ponadto zamontować na akumulatorze i baku paliwa. Element wyposażenia seryjnego nowego Audi A8 L Security to także interkom, za pośrednictwem którego pasażerowie mogą porozumiewać się ze światem zewnętrznym, także przy zamkniętych oknach. Interkom wykorzystuje głośniki w osłonie chłodnicy Singleframe oraz mikrofony we wnętrzu i na zewnątrz pojazdu. Opcjonalne elementy bezpieczeństwa Audi oferuje dla nowego modelu A8 L Security wiele opcji, które zwiększają bezpieczeństwo. Jedna z nich to system wysiadania awaryjnego w razie zagrożenia, rozwiązanie opatentowane przez Audi. Gdy kierowca lub siedzący obok niego pasażer naciśnie zaplombowany przycisk i pociągnie jedną z wewnętrznych klamek u drzwi, pirotechniczne śruby rozdzielające w zawiasach odłączą drzwi od karoserii – wystarczy je następnie lekko wypchnąć na zewnątrz. Kolejnym specjalnym elementem jest system gaszenia ognia, aktywowany przyciskiem lub za pomocą czujnika ciepła. Środek gaśniczy z dwóch pojemników zamontowanych w bagażniku wypływa rurami pod spodem pojazdu. Dysze wtryskują go do wnęk kół, na podwozie, na bak i do komory silnika. System awaryjnej wentylacji to dwie butle ciśnieniowe, które znajdują się w chronionej strefie. Po naciśnięciu właściwego przycisku, system zaopatruje wnętrze w świeże powietrze do oddychania, wydostające się przez specjalne otwory. W większości przypadków powietrze tłoczone jest na tyle długo, by przejechać przez niebezpieczny teren lub go opuścić. System wytwarza nadciśnienie we wnętrzu samochodu, zapobiegając w ten sposób wnikaniu szkodliwych gazów. Kolejna opcja to zapłon bezpieczeństwa. Silnik wyposażonego w niego Audi A8 L Security kierowca odpala zdalnie, z pewnej odległości. Wiele dodatkowych rozwiązań dopełnia ofertę opcjonalną. Należą do nich: selektywna blokada drzwi, wyciąg dymu z wnętrza, diodowa sygnalizacja do jazdy w konwoju, maszt do proporczyków, światła ostrzegawcze, syrena, miejsce do montażu i wbudowania analogowej i cyfrowej krótkofalówki, wbudowany na stałe telefon, rejestrator samochodowy, dodatkowa kamera z tyłu pojazdu i ogrzewana szyba przednia wraz z częściowo ogrzewanymi szybami bocznymi. Ponadto Audi uwzględnia też indywidualne, specjalne życzenia klientów. Wnętrze Wnętrze nowego Audi A8 L Security to pełna komfortu przestrzeń z elegancko zarysowanymi liniami i wykończeniem o jakości ręcznej roboty. W części tylnej przedziału pasażerskiego znajdują się dwa oddzielne siedzenia z regulacją elektryczną. Przednie komfortowe fotele regulowane są w wielu kierunkach. Opcjonalnie oferują również funkcję masażu i funkcję wietrzenia. Na życzenie, Audi montuje siedzenie dające możliwość pełnego relaksu. Taki tylny fotel posiada duży zakres regulacji, elektrycznie wysuwany podnóżek oraz funkcję wietrzenia i funkcję masażu. Dostępna jest też tylna konsola środkowa z dużymi schowkami, którą można wzbogacić o system Rear Seat Entertainment z dwoma wyświetlaczami o przekątnej 10,2 cala. Opcjonalne elementy, takie jak składany stolik, lodówka i ogrzewanie postojowe, jeszcze bardziej podwyższają komfort wnętrza. Paletę możliwych do zastosowania we wnętrzu obić, listew dekoracyjnych i kolorów skomponowano na nowo. Najbardziej luksusowa jest nowa, oddychająca i wyglądająca bardzo naturalnie skóra o nazwie Unikat. W katalogu listew dekoracyjnych Audi zamieściło m. in. drewno topolowe w kolorze brązowo-srebrnym i drewno jesionowe w kolorze brązowo-złotym, które uszlachetniono srebrnym lub brązowym pigmentem. Program Audi exclusive zapewnia dodatkowo wiele innych indywidualnych rozwiązań, przeznaczonych dla wyjątkowo wymagających klientów. Mimo dużej liczby funkcji, nowe Audi A8 Security charakteryzuje się przejrzystą, łatwo zrozumiałą koncepcją obsługi. Centralnym elementem jest tu terminal MMI obsługiwany z konsoli tunelu środkowego. Przy pomocy dużego regulatora obrotowego, reagującego równocześnie na nacisk i pola dotykowego MMI touch, kierowca może, wprowadzając odpowiednie znaki, sterować wieloma funkcjami nawigacji i multimediów. Napęd Nowe Audi A8 L Security dostępne jest z jednym z dwóch zaawansowanych silników: 4.0 TFSI lub W12. Obie jednostki spełniają europejski standard emisji spalin Euro 6. Ośmiocylindrowy motor o pojemności skokowej 3 993 cm3 generuje moc 320 kW (435 KM), czyli o 11 kW (15 KM) większą niż dotychczas. W zakresie od 1500 do 5000 obr./min osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 600 Nm i sprawia, że nowe Audi A8 L Security przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy. Jego średnie zużycie paliwa ogranicza się do 10,9 litra na 100 km. Zaawansowany charakter silnika V8 biturbo przejawia się w wielu detalach. Dowodem technicznego zaawansowania są turbosprężarki typu Twinscroll, umożliwiające szybkie generowanie gwałtownie rosnącego momentu obrotowego, innowacyjny system zarządzania temperaturą i forma głowic cylindrów. Kolektory wydechowe skierowane są do wewnątrz, natomiast kolektory ssące na zewnątrz bloku silnika. Chłodnice powietrza doładowującego umieszczono w wewnętrznym kącie pomiędzy rzędami cylindrów. Dzięki tej koncepcji, gazy mają bardzo krótką drogę do pokonania, czego efektem są minimalne straty i spontaniczne reakcje silnika. Dwunastocylindrowa jednostka napędowa nowego Audi A8 L Security to silnik wolnossący. Dzięki mocy 368 kW (500 KM) i momentowi obrotowemu 625 Nm, rozpędza tę dużą opancerzoną limuzynę od 0 do 100 km/h w 7,1 sekundy. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 210 km/h. Średnio, silnik W12 zużywa 13,5 l. paliwa na 100 km. Podobnie jak w przypadku silnika ośmiocylindrowego, to najlepszy wynik wśród największych jego konkurentów. Jednostka W12 o pojemności 6 299 cm3 przykuwa uwagę swoją wyjątkowo kompaktową formą. W jego skrzyni korbowej znajdują się cztery rzędy cylindrów ułożonych po trzy w rzędzie. Każde dwa rzędy przesunięto względem siebie i umieszczono naprzeciw siebie w pochyleniu 15 stopni. W ten sposób tworzą jedną, szeroką konstrukcję. Oba rzędy cylindrów tworzą rozwidlenie pod kątem 72 stopni. Wał korbowy wykazuje dwunastostopniowe przesunięcie czopa korbowego, dzięki czemu zapłon w dwunastu cylindrach odbywa się w idealnym odstępie 60 stopni. W obu silnikach, za przenoszenie napędu odpowiada ośmiostopniowa przekładnia automatyczna tiptronic, charakteryzująca się wyjątkową długością poszczególnych biegów. Skrzynią można sterować elektronicznie za pomocą dźwigni zmiany biegów lub manetek przy kierownicy. Siły napędowe przenosi stały napęd na cztery koła quattro. W wersji podstawowej pracuje w sposób sportowy, przenosząc większość momentu na oś tylną, a w razie potrzeby na oś o lepszej trakcji. Podwozie Nowe Audi A8 L Security to najwyższy komfort jazdy. Jego podwozie, układ hamulcowy i elektroniczne systemy regulacji dostosowano specjalnie do zwiększonego ciężaru, na nowo obliczając wytrzymałość, parametry materiałów i grubości ścian wahaczy kół. Zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension wraz z regulowanym systemem amortyzacji zintegrowane jest z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, za pomocą którego kierowca może na kilka sposobów sterować sposobem pracy wielu układów. Wspomaganie układu kierowniczego posiada efektywny napęd elektromagnetyczny. Alternatywnym rozwiązaniem w stosunku do hydraulicznego wspomagania kierownicy, wykorzystującym przekładnię zębatą, jest dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie dostosowuje się do prędkości. Standardowo, ta opancerzona limuzyna porusza się na kutych felgach o średnicy 19 cali. Opony mają rzadko spotykany rozmiar 255/720 i indeks obciążenia R 117. Pierścienie z tworzywa sztucznego, zamontowane na felgach, umożliwiają pokonanie odcinka 80 km na przebitych lub przestrzelonych oponach. Bezpośrednio działający system kontroli ciśnienia w oponach, to także element wyposażenia seryjnego. Na życzenie, Audi wyposaża taką limuzynę w pełnowartościowe koło zapasowe. Wyposażenie Wnętrze nowego Audi A8 L Security tchnie atmosferą najwyższego luksusu. To efekt seryjnego wyposażenia go nie tylko w komfortowe fotele, ale również w inne standardowe udogodnienia: czterostrefową klimatyzację z jonizatorem powietrza, elektrycznie opuszczane żaluzje z tyłu, system nagłaśniający Bose Surround Sound i tuner TV. Nawigacja MMI plus z wyprzedzeniem odczytuje dane o trasie i dostarcza je do układów sterujących przekładnią tiptronic, reflektorami i opcjonalnym tempomatem z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop&Go. Kolejny element wyposażenia seryjnego to asystent parkowania plus z kamerami monitorującymi otoczenie pojazdu. W wielu sytuacjach system bezpieczeństwa Audi pre sense może zapobiec wypadkom, bądź zmniejszyć ich skutki. Nowe Audi A8 L Security wyposażone jest standardowo w taki system bezpieczeństwa, w wersji pre sense basic, chroniący bezpieczeństwo pasażerów, uzupełniony o element składowy pre sense rear, zintegrowany z asystentem zmiany pasa ruchu Audi side assist. Na życzenie, ochronę i komfort można zwiększyć, wyposażając pojazd w inne systemy: system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front jako element składowy korzystającego z radaru tempomatu adaptive cruise control (ACC) z funkcją Stop&Go, asystenta jazdy nocą i asystenta kontroli toru jazdy Audi lane assist, rozpoznającego linie rozdzielające pasy ruchu. Biorąc pod uwagę oferowane systemy multimedialne, nowe Audi A8 L Security plasuje się w ścisłej czołówce swojej klasy. Dostęp do Internetu zapewnia montowany w nim seryjnie system Audi connect z telefonem pokładowym. Kierowcy umożliwia on korzystanie w samochodzie ze zindywidualizowanych usług online, a pasażerowie mogą podłączyć swoje przenośne urządzenia do zintegrowanego punktu dostępu Hotspot (WLAN). Opcjonalnie dostępne są osobne słuchawki do telefonu. Nowe Audi A8 L Security można zamawiać już teraz. Dostawy rozpoczną się w trzecim kwartale 2014 roku. Audi oddaje do dyspozycji klientów rozbudowaną paletę usług, a także zapewnia specjalny trening dla kierowców i użytkowników pojazdu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Unikanie wypadków, optymalna ochrona, szybkie wezwanie pomocy: koncepcja zintegrowanego bezpieczeństwa w BMW i3 [TABLE] [TR] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] Pierwszy seryjny samochód elektryczny BMW Group zdobył najwyższe oceny za ochronę pasażerów i dzieci w próbach zderzeniowych Euro NCAP. Monachium. BMW i3 zdobyło najwyższą ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP za ochronę pasażerów i dzieci przeprowadzonych w tym samym czasie, co premiera rynkowa modelu. Jak się spodziewano, ten elektryczny samochód uzyskał w dziedzinie bezpieczeństwa biernego wyniki na równie wysokim poziomie, co najlepsze samochody z konwencjonalnym napędem swego segmentu rynkowego. Koncepcja zintegrowanego bezpieczeństwa obejmuje wszystkie obszary: od unikania kolizji po Inteligentne Wezwanie Pomocy; a także nie tylko spełnia wymagania Euro NCAP, ale je znacznie przewyższa. Dzięki rewolucyjnej koncepcji samego auta, BMW i3 zapewnia swym użytkownikom nie tylko wywołującą szeroki uśmiech radość z jazdy i wyjątkowe parametry w zakresie ochrony środowiska, ale i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Koncepcja zintegrowanego bezpieczeństwa, stworzona specjalnie dla pierwszego seryjnego elektrycznego modelu BMW Group, obejmuje wszystko – od systemów wsparcia kierowcy skupiających się na pomocy w uniknięciu kolizji, poprzez systemy bezpieczeństwa biernego aż po funkcję Inteligentnego Wezwania Pomocy. Spełnia najbardziej wyśrubowane standardy ochrony wypadkowej na świecie. Celem zintegrowanej koncepcji bezpieczeństwa BMW jest osiągnięcie optymalnego połączenia aktywnych i pasywnych systemów, które najlepiej odpowie na wyzwania związane z sytuacjami drogowymi w prawdziwym życiu. Wśród owych aktywnych funkcji są systemy zapobiegające, które pomagają kierowcy w uniknięciu kolizji. Dostępny w BMW i3 system Wsparcia Jazdy Plus (Driving Assistant Plus) obejmuje zarówno ostrzeganie o kolizji, jak i przed pieszym – z funkcją aktywnego hamowania. Unikatowe w tym segmencie wielkości rozwiązanie – szczególnie w ruchu miejskim – albo zapobiega kolizji, albo w ogromnym stopniu ogranicza jego intensywność i skutki. Jednocześnie precyzyjnie zdefiniowane drogi odprowadzania energii, obfite strefy kontrolowanego zgniotu i klatka pasażerska o solidności i budowie czyniących z niej strefę przeżycia, a także elektronicznie kontrolowane, wzajemnie powiązane systemy ochronne działają wspólnie dla optymalnego zabezpieczenia pasażerów, jeśli kolizji nie da się uniknąć. Unikatowa w tym segmencie jest też funkcja Inteligentnego Wezwania Pomocy z automatycznym lokalizowaniem pojazdu i układem rozpoznawania zakresu i powagi uszkodzeń – która jest standardowym wyposażeniem BMW i3. Ten system, który automatycznie nawiązuje kontakt telefoniczny z Centrum Alarmowym, a tym samym maksymalnie skraca czas konieczny na zaalarmowanie służb ratowniczych, już w roku 2010 zdobył dla BMW Group specjalną nagrodę za Najbardziej Zaawansowane Rozwiązanie od Europejskiego Instytutu Badań Zderzeniowych. jednak na chwilę obecną standardowe procedury testowe nie obejmują w swych ocenach funkcji Inteligentnego Wzywania Pomocy. Prawny wymóg instalacji takiego systemu w nowo rejestrowanych samochodach w Unii Europejskiej nie pojawi się przed rokiem 2015. Skuteczność systemów bezpieczeństwa biernego w BMW i3 była analizowana podczas procesu konstrukcyjnego samochodu w rozlicznych testach zderzeniowych przeprowadzanych przez specjalistów BMW Group w dziedzinie badania wypadków drogowych – we współpracy z ekspertami niezależnymi. W ramach tego procesu brano pod uwagę poza Euro NCAP wymogi wszystkich procedur homologacyjnych i testów bezpieczeństwa na całym świecie – w tym najechanie przez inny pojazd na tył BMW i3 oraz kapotaż. Wyjątkowo trwała klatka pasażerska wykonana z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP) oraz precyzyjne współdziałanie systemów ochronnych pozwoliły BMW i3 uzyskać wyjątkowo wysokie wyniki w dziedzinie zabezpieczenia pasażerów i dzieci w testach Euro NCAP. Zanotowano ekstremalnie niskie ryzyko urazów zarówno w testach zderzenia czołowego, jak i bocznego oraz testu słupa. Szczególnie godna zauważenia była minimalna deformacja klatki pasażerskiej CFRP, co także podnosi skuteczność działania systemów ochronnych. Źródło: BMW Group
  4. więcej -> Pojazdy elektryczne pod ochroną specjalistów, ranking sprzedaży motocykli, CEPIK, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  5. Ochrona prezydenta Czeczenii Achmada Kadyrowa <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/embed_video.js?key=8wxtCUw3kfF&login=daria24&width=450&height=387&bg=ffffff"></script>
  6. http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=964
×