Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'nową' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 330 wyników

  1. Cześć! Chcesz uzyskać najlepszą ofertę na nową Skodę? Wchodzisz na Carly.pl konfigurujesz samochód, jaki chcesz kupić i wysyłasz zapytanie o cenę do kilkunastu dealerów jednocześnie. Za chwilę spływają do Ciebie najlepsze oferty, a Ty nawet nie wyszedłeś z domu!
  2. Witam, chciałem zaprosić wszystkich fanów motoryzacji na stronę poświęconą klasykom na glebie: http://klasyknaglebie.pl codziennie na stronie pojawiają się nowe zdjęcia klasyków, zachęcamy również was do wrzucania na nią swoich projektów i nie tylko Jeśli nie chcecie stracić żadnych nowości, dodajcie ją do ulubionych i polubcie fanpage: https://www.facebook.com/klasyknaglebie/ Pozdrawiamy i zapraszamy, administracja klasyknaglebie.pl
  3. Nowa 500-ka niepowtarzalna także dzięki firmie Mopar. W tych dniach, w Turynie przedstawiciele międzynarodowej prasy mają okazję uczestniczyć w prezentacji nowej 500-ki, najnowszej wersji ikony marki Fiat, która na stałe zagościła w pamięci Klientów.Na miejsce światowej premiery samochodu zostało wybrane legendarne Lingotto, symboliczne miejsce, które tak samo jak 500-ka, potrafi „iść” z duchem czasu i zmieniać się, pamiętając jednak zawsze o własnej tradycji.W turyńskim wydarzeniu bierze udział również Mopar - marka zajmująca się usługami, Obsługą Klienta, oryginalnymi częściami zamiennymi i akcesoriami dla FCA. Z tej okazji Mopar prezentuje kolekcję gadżetów przeznaczoną do nowej 500-ki, jak i zindywidualizowany egzemplarz modelu z pakietem microcarbon black, obejmującym specjalną okleinę na dach, obudowy lusterek oraz deskę rozdzielczą. Dopełnieniem indywidualizacji przez brand Mopar jest chromowana listwa maski silnika, nakrętki na wentyle z logo Fiat, czarne dywaniki welurowe, dwukolorowe, szaro-czarne felgi aluminiowe, włoska flaga i logo 500 w kolorze kości słoniowej. Ponad 100 specjalnych akcesoriów.Do nowej 500-ki wyprodukowanych zostało ponad 100 specjalnych, wysokiej jakości akcesoriów, które doskonale współgrając z parametrami technicznymi i stylistyką nowego samochodu, umożliwiają równocześnie jego bogatą i kompletną indywidualizację. Na szczególną uwagę zasługują felgi aluminiowe 14", 15" i 16" o różnych wzorach, kolorach i obróbce, chromowane obudowy lusterek w różnych kolorach, wyróżniające się znaczki boczne, chromowana listwa na masce silnika, spojler tylny, naklejki na boki oraz dach. Poza tym, aby zwiększyć funkcjonalność nowego samochodu, wyprodukowano stelaż do umieszczenia na pokrywie bagażnika, z dwoma uchwytami do przewozu sprzętu do sportów zimowych: nart i snowboardu.Oprócz tego, można wybrać jeden z trzech specjalnych pakietów sportowych - Czarny, Czerwony lub Biały. Składają się one z ciągłego kolorowego pasa na wysokości linii pasów bezpieczeństwa, który kończy się szachownicą w okolicy szyby tylnej, lusterek w kolorze nadwozia i kompletu dwóch specjalnych etui na klucze. Są też inne zestawy etui na klucze, które można zakupić oddzielnie, dzięki czemu zawsze można mieć przy sobie mały, wyróżniający nas i nasz samochód element: od mieniących się kryształków Swarovskiego z logo „500” do ekskluzywnej Koralowej Czerwieni, od fantazyjnego wzoru chevron, aż po etui w kolorze włoskiej flagi.Wkrótce dostępne będą również nowe zestawy do indywidualizacji z oryginalnymi okleinami do pokrycia dachu i obudów lusterek - pięć kolorów: microcarbon black, matt silver, matt titanium, military green i jeans. W wersji microcarbon black (czarny microcarbon) i military green (wojskowa zieleń) oferta dotyczy również desek rozdzielczych, nawiązujących do elementów wyróżniających nadwozie.Wnętrze nowego Fiata 500 można natomiast zindywidualizować oryginalnymi akcesoriami, takimi jak wieszak na marynarkę montowany na zagłówku przednim, welurowe dywaniki, zestaw stalowych nakładek progowych oraz zestaw sportowych nakładek na pedały i podnóżek z aluminium. Niezależnie od wyboru Klienta, dzięki produktom Mopar można zmienić tę ikonę samochodowego designu w wyjątkowy egzemplarz. Gadżety.Dla tych, którzy kochają kultowego Fiata i przywiązują wagę do stylowych dodatków, stworzono linię ekskluzywnych produktów łączących innowacyjność i nowoczesne wzornictwo: od bluzy ze słuchawkami, idealnej dla miłośników biegania po głośniki współpracujące ze smartfonami, od eleganckiej torebki wyposażonej w ładowarkę do telefonu po specjalny obiektyw poprawiający jakość zdjęć robionych telefonem.Wszystkie gadżety z kolekcji przeznaczonej do nowej 500-ki wyróżnia troska o detale oraz przyciągająca wzrok grafika, która zapewne przypadnie do gustu także męskiej części Klientów. Przykładem może być kolekcja bluz i koszulek z logo „500” lub ze wstawkami „z oklein”, inspirowanymi naklejkami na samochód oraz licznymi kultowymi elementami nawiązującymi do świata 500-ki.Kolekcja Mopar, przeznaczona do nowego modelu Fiata, będzie dostępna w sprzedaży jesienią. Mopar Vehicle Protection.Klient nowej 500-ki może również liczyć na kontrakty serwisowe „Mopar Vehicle Protection", które jako jedyne posiadają gwarancję Fiat Chrysler Automobiles. Wprowadzony w 2013 roku do regionu EMEA z portfelem ponad 50 produktów i obecny aktualnie w ponad 36 krajach tego regionu, Mopar Vehicle Protection przygotował w konkurencyjnych cenach różne pakiety przeglądów serwisowych, oferujących różne opcje zarówno, co do okresu obowiązywania, jak i przebiegu, pozwalających utrzymać samochód zawsze w doskonałym stanie. Pakiety serwisowe Mopar Vehicle Protection zapewniają Klientowi całkowity spokój, dzięki szerokiemu pokryciu gwarancyjnemu dla części mechanicznych i specjalnym planom przeglądów. Poza tym, wszystkie operacje są przeprowadzane przez wysoko wykwalifikowany personel, który używa tylko i wyłącznie oryginalnych części zamiennych.Do nowej 500-ki dostępne są programy gwarancji rozszerzonej oraz specjalne plany przeglądów: „Maximum Care", pokrycie gwarancyjne na części mechaniczne i elektryczne samochodu, „Powertrain Care", pokrycie gwarancyjne na części mechaniczne wydłużające gwarancję kontraktową samochodu na silnik, skrzynię biegów, napęd i centralkę, „Easy Care", usługi w zakresie przeglądów oraz przeglądy okresowe w konkurencyjnych cenach, „Top Care & Top Care Plus", plan gwarantujący całkowity spokój, który oferuje Klientom kompletne pokrycie gwarancyjne, obejmujące naprawę części mechanicznych i elektrycznych oraz przeglądy okresowe. Dodatkowo, plany „Mopar Vehicle Protection", dzięki usłudze pomocy drogowej, dostępnej na terenie całej Europy, zapewniają komfort podróżowania, a w przypadku sprzedaży samochodu, prawo do wydłużonej gwarancji może zostać przeniesione na nowego właściciela. Źródło: Fiat Auto Poland
  4. Nowa Klasa V ma już rok - Klasa S wśród vanów notuje znakomite wyniki Imponujące wyniki sprzedaży: ponad 20 tys. dostarczonych egzemplarzy od maja 2014 r. Fabryka modelu w Vitorii w Hiszpanii pracuje na pełnych obrotach Kompletna gama Klasy V już na rynku: odmiany z kierownicą po lewej i prawej stronie, trzy długości nadwozia, trzy warianty silnikowe oraz wersje 4MATIC Wysokie zapotrzebowanie na opcjonalne dodatki: nabywcy Klasy V chętnie wybierają ekskluzywne i innowacyjne elementy wyposażenia opcjonalnego Nowa Klasa V odniosła prawdziwy sukces w segmencie vanów - w ciągu zaledwie roku od rynkowej premiery znalazła już ponad 20 tys. nabywców. Oznacza to 25-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z wynikami poprzednika, modelu Viano, w ciągu pierwszego roku po jego debiucie we wrześniu 2003 r. "Jesteśmy dumni z Klasy V. W ubiegłym roku udało się jej na nowo zdefiniować segment vanów - i ma to odzwierciedlenie w aktualnych statystykach sprzedaży. W międzyczasie na rynek trafiły wszystkie warianty Klasy V, jakie zarezerwowaliśmy dla naszych klientów. Kompletna gama modelu zapewnia najlepsze warunki dla jego dalszego sukcesu na całym świecie" - powiedział Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans. Klasa V dostępna w 90 krajach; wkrótce rozpoczęcie sprzedaży w Australii, RPA i Japonii W ciągu minionego roku sprzedaż Klasy V ruszyła praktycznie na całym świecie. Model jest dziś oferowany przez dealerów samochodów osobowych i użytkowych Mercedes-Benz w około 90 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii. Jeszcze w 2015 roku będzie dostępny na kolejnych rynkach, gdzie obowiązuje ruch prawostronny - w Australii, RPA i Japonii. Także w Polsce Klasa V została przyjęta przez rynek z dużym entuzjazmem. Od wprowadzenia modelu, nabywców znalazło już ok. 400 egzemplarzy tego modelu. Produkcja w Vitorii w Hiszpanii Klasa V to największy spośród osobowych Mercedesów - auto mieści do 8 osób, a za sprawą szerokiej konfiguracji siedzeń i przestrzeni bagażowej można je dostosować do zróżnicowanych potrzeb. To nie tylko rodzinny van, ale też idealny samochód dla osób prowadzących aktywny tryb życia oraz pojazd do transportu VIP-ów czy gości hotelowych. Klasa V łączy wzorową funkcjonalność z cechami, które charakteryzują wszystkie modele spod znaku trójramiennej gwiazdy: wysmakowanym designem, wysokiej klasy wykończeniem, komfortem, wydajnością, przyjemnością z jazdy i bezpieczeństwem. Przy produkcji Klasy V w fabryce Mercedes-Benz w Vitorii, w hiszpańskim Kraju Basków, pracuje ponad 3000 osób. Aby zagwarantować właściwe przygotowanie do wytwarzania modelu, koncern Daimler AG zainwestował tam około 190 mln euro - m.in. w modernizację i reorganizację nadwoziowni, lakierni oraz linii montażowej. Zoptymalizowano także procesy logistyczne. Vitoria to druga największa fabryka Mercedes-Benz Vans po zakładach w Düsseldorfie. Z uwagi na popularność Klasy V, jej moce przerobowe są obecnie wykorzystywane w 100%. Kompletna oferta: wszystkie wersje Klasy V już w sprzedaży Już w chwili premiery Klasa V była dostępna w szerokiej gamie wariantów. W ciągu kolejnych miesięcy oferta została rozszerzona o odmiany z napędem 4MATIC. Dziś model można nabyć w dwóch wersjach rozstawu osi i trzech wersjach długości nadwozia (od 4895 do 5370 mm). Nowoczesny, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,1 litra, zaopatrzony w dwustopniowe turbodoładowanie, występuje w trzech wariantach mocy: 100, 120 lub 140 kW. Topowy model V 250 d rozwija 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 6 l/100 km. Wszystkie odmiany są dostępne ze stałym napędem na obie osie 4MATIC. Duży popyt na opcjonalne dodatki Klasy V Van Mercedes-Benz oferowany jest w dwóch liniach designu i wyposażenia: jako Klasa V oraz Klasa V AVANTGARDE, a także z pakietami Sportowym wyposażenia nadwozia oraz Stylizacyjnym wnętrza. W pierwszym roku sprzedaży globalnie około połowa egzemplarzy przypadała na najwyższej jakości odmianę AVANTGARDE . Klienci bardzo chętnie wybierają również elementy z szerokiej gamy opcjonalnych dodatków. Dotyczy to w szczególności innowacyjnych wśród vanów rozwiązań, takich jak osobno otwierana tylna szyba czy wspomagania parkowania Active Parking Assist. Dużą popularnością cieszy się też pakiet wspomagający kierowcę, obejmujący układ antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST, asystentów martwego pola i pasa ruchu oraz system bezpieczeństwa prewencyjnego PRE-SAFE. Co istotne, Klasa V już w standardzie jest wyposażona w układ monitorowania zmęczenia kierowcy ATTENTION ASSIST. To także jedyny pojazd w segmencie seryjnie zaopatrzony w system przeciwdziałania skutkom bocznego wiatru Crosswind Assist. Źródło: Mercedes Benz Polska
  5. Nowa SKODA Fabia Monte Carlo: świetny wygląd ze sportowym polotem Trzecia generacja modelu Fabia potwierdziła swoją wartość. Bezprecedensowe połączenie funkcjonalności i atrakcyjnej stylistyki już dało jej pozycję jednego z najchętniej wybieranych samochodów w Polsce. Teraz nowa Fabia staje się jeszcze atrakcyjniejsza dzięki specjalnej wersji Monte Carlo. Debiutujący w czerwcu wyjątkowy samochód dostępny w wariantach hatchback i Combi startuje już od 52 330 zł. „Po udanym starcie rynkowym nasz nowy mały samochód stawia teraz emocjonalny wykrzyknik. Nowa ŠKODA Fabia Monte Carlo o atrakcyjnej stylistyce, zindywidualizowanym i bogatym wyposażeniu jest jednym z najciekawszych samochodów w swojej klasie” - mówi dr Frank Welsch, Członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego. Tradycyjnie, rozpoznawalnymi elementami wersji Monte Carlo są czarne dodatki stylistyczne – m.in. atrapa chłodnicy, obudowy lusterek, listwy progowe oraz nakładki przedniego i tylnego zderzaka. Sportowy charakter tej wersji wzmacnia też specjalny spoiler tylny, a idealnym zwieńczeniem całości jest standardowy w tej wersji dach panoramiczny, który zapewnia niezapomniane wrażenia z jazdy i doskonale doświetla atrakcyjne wnętrze. Nieprzeciętność Fabii Monte Carlo jest również budowana przez dopracowane detale w środku. Kontrastowa gra uderzającego połączenia czerni i czerwieni „Cherry-Red” pojawia się na kokpicie, obszytej perforowaną skórą kierownicy, dźwigni zmiany biegów, dywanikach i tapicerce. O wyjątkowości tej wersji przypominają listwy dekoracyjne na progach wejściowych i desce rozdzielczej oraz ozdobne nakładki na pedały. Co ważne, także w przypadku tej wersji polski importer zadbał o bardzo atrakcyjną ofertę. Dla wersji Monte Carlo przewidziano promocyjny pakiet wyposażenia w cenie 2 200 zł. W skład Pakietu KOMFORT wchodzi: radio Swing z Bluetooth, czujniki parkowania z tyłu, czujnik zmierzchu oraz klimatyzacja automatyczna Climatronic. Poza bogatym wyposażeniem możemy też liczyć na niskie koszty eksploatacji. Podobnie jak w przypadku pozostałych wersji nowej Fabii, Klienci mogą otrzymać: - za 1 zł - pakiet przeglądów na 4 lata (lub do 60 000 km) lub alternatywnie - za 1750 zł - instalację LPG firmy Landi Renzo dla silnika 1.0 MPI. Bogate wyposażenie i korzystne warunki zakupu wersji Monte Carlo czynią z niej ciekawą, niebanalną alternatywę dla wersji wyposażenia Style, zachowując niepobity stosunek ceny do korzyści. Oznaczenie Monte Carlo zarezerwowane jest dla wyjątkowych modeli ŠKODY hołdujących 114-letniemu związkowi czeskiego producenta z motorsportem na najwyższym światowym poziomie. Obecnie na rynku ta wyjątkowa, sportowa linia dostępna jest dla aż czterech modeli: Citigo, nowej Fabii, Rapida oraz Yeti. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Nowa SKODA Superb Combi: kosmiczna przestrzeń i topowe technologie ŠKODA po raz kolejny zapracowuje na uznanie swoją nową ŠKODĄ Superb. Wersja kombi flagowego modelu czeskiego producenta pojawi się na rynku już we wrześniu, zaledwie kilka miesięcy po debiucie limuzyny. Ta wschodząca gwiazda swojego segmentu wyznacza nowe standardy w takich wymiarach jak przestrzeń, komfort, bezpieczeństwo, multimedia oraz przyjazność dla środowiska. Nowa ŠKODA Superb Combi została oparta na innowacyjnej technologii MQB, której zawdzięcza ponownie największy bagażnik oraz największą przestrzeń we wnętrzu w swojej klasie. Całkowita pojemność bagażnika wynosi prawie 2 000 litrów. Jednocześnie nowa linia designu ŠKODY zmieniła model Superb w naładowany emocjami samochód wyższej klasy, który dzięki swojemu niezwykle bogatemu wyposażeniu standardowemu i opcjonalnemu oferuje doskonałą równowagę między funkcjonalnością, emocjami a estetyką. „W nowej ŠKODZIE Superb Combi rozwinęliśmy jej dotychczasowe atuty, a konkurencji po raz kolejny podnieśliśmy poprzeczkę. Wyrazistą, dynamiczną stylistyką modelu Superb podkreślamy nasze kompetencje w zakresie tworzenia samochodów wyższej klasy” - mówi dr Frank Welsch, członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego. „Estetyka, technologie na najwyższym poziomie i największa ilość korzyści praktycznych połączone razem sprawiają, że nowy Superb Combi to wybitny samochód w swoim segmencie, który będzie przyciągać nowych Klientów do naszej marki” - mówi Welsch. ŠKODA Superb w nadwoziu kombi zadebiutowała w 2009 roku. Dotąd sprzedano jej ponad 200 000 sztuk na całym świecie, co stanowi 35% wszystkich sprzedanych modeli Superb w okresie od 2009 do teraz. Mode ten oferuje najwięcej przestrzeni w swoim segmencie. Rozstaw osi został zwiększony o 80 mm - do 2 841 mm, a rozstaw kół zwiększony do 1 584 mm z przodu i do 1 572 mm z tyłu. Efekt: jeszcze więcej przestrzeni wewnątrz. Kierowca i pasażer mają teraz o 39 mm więcej miejsca na łokcie niż dotąd. Wysokość wewnątrz wynosi 995 mm z przodu i 1 001 mm z tyłu - więcej niż w jakimkolwiek innym modelu w tym segmencie. Pasażerowie z tyłu mają aż 157 mm na kolana – to około dwukrotnie więcej niż w konkurencyjnym samochodzie, który jest najbliżej tego wyniku. Miejsce na łokcie z tyłu zostało powiększone o aż 70 mm. Przestrzeń bagażnika również wyznacza nowe standardy: 660 litrów, co stanowi wzrost o 27 litrów w porównaniu do poprzednika. Po złożeniu tylnych siedzeń objętość przestrzeni bagażnika staje się faktycznie kosmiczna, osiągając imponujące 1 950 litrów. ŠKODA Superb Combi naprawdę oferuje wymiary charakteryzujące dotąd wyższą klasę średnią. Nowy, ekscytujący design ŠKODY Superb Combi tworzy mocny przekaz - jest nowoczesny i naładowany emocjami, tak bardzo, jak nigdy dotąd. Trudno wskazać model tej klasy, który miałby tyle dynamicznej elegancji co nowa flagowa ŠKODA. Wykorzystanie MQB odgrywa również kluczową rolę, jeśli chodzi o stylistykę: większy rozstaw osi, zmniejszony zwis przedni, a także poszerzony rozstaw kół zapewniają wyważone proporcje i kształtują bardzo dynamiczne i sportowe wrażenia. Zwiększona długość samochodu w połączeniu z wyżej wspomnianymi zmianami oraz efektowną linią dachu i stromo pochyloną tylną szybą, sprawiają, że sylwetka modelu prezentuje się jako pewna siebie, perfekcyjna całość. Przód i tył stały się ekspresyjne i niepowtarzalne. Nowa ŠKODA Superb Combi została wyposażona w liczne, nowe systemy aktywnie wspierające kierowcę i zwiększające bezpieczeństwo, ekonomiczność oraz komfort jazdy, znane dotąd z samochodów wyższej klasy. Wersja kombi, tak jak limuzyna, oferuje adaptacyjne zawieszenie (DCC). Nowe silniki EU6 mają większą moc, a jednocześnie są nawet o 30% bardziej wydajne od swoich poprzedników. Multimedia weszły w erę nowych możliwości. Najnowsza generacja systemów audio automatycznie może się łączyć ze wszystkimi standardowymi smartfonami poprzez SmartLink. Możliwość korzystania z szybkiego internetu LTE za pomocą nawigacji Columbus sprawia, że nowy Superb Combi stał się hotspotem ŠKODY na kołach. We wrześniu, nowa ŠKODA Superb Combi będzie świętować swoją premierę na 66. Międzynarodowej Wystawie Samochodowej (IAA) we Frankfurcie nad Menem w Niemczech. Nowy model zostanie wprowadzony na pierwsze rynki jeszcze w tym samym miesiącu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Nowa SKODA Superb już od 79 500 zł Nowa ŠKODA Superb ma dziś swoją premierę w Polsce, na największych targach motoryzacyjnych – Poznań Motor Show 2015. Nowy Superb jest najpełniejszym odzwierciedleniem nowego języka stylistycznego ŠKODY, w najbardziej zdecydowany sposób zapowiadając nową erę designu czeskiej marki. W Polsce auto będzie dostępne już od 79 500 zł. Wybierając ŠKODE Superb, Klienci otrzymują auto z nadzwyczaj obszernym wnętrzem, ponadczasową, elegancką stylistyką, sprawdzoną techniką, z najlepszą funkcjonalnością i bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości. Zamawiając auto Klienci mogą wybrać jeden, spośród ośmiu nowych silników spełniających normę emisji spalin EU6: pięć benzynowych TSI, trzy wysokoprężne TDI. Dodatkowo, w każdej z czterech optymalnie skonfigurowanych wersji - Active, Ambition, Style i ekskluzywnej Laurin & Klement, dostępne są dla Klientów pakiety wyposażenia „Fresh” w wyjątkowo atrakcyjnej cenie. Styliści nowej ŠKODY Superb wprowadzili samochód pod względem designu i techniki na nowy poziom. Oprócz świeżego i emocjonalnego wyglądu, jeszcze bardziej została zwiększona ponadprzeciętna przestronność wnętrza, a w zakresie techniki samochód został wzbogacony o innowacyjne rozwiązania. Obszerne wnętrze, nowoczesne funkcje i układy wspomagania bezpieczeństwa i komfortu, dużej mocy silniki i typowe dla ŠKODY rozwiązania „Simply Clever” przesuwają okręt flagowy marki na szczyt samochodowej klasy średniej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Nowa kolekcja AMG Selection 2015 Wysokiej próby materiały i kunsztowne wykonanie: ekskluzywne akcesoria dla fanów AMG Stuttgart. Od wyrobów ze skóry i luksusowych dodatków do funkcjonalnych gadżetów – kolekcja AMG Selection na rok 2015 obejmuje najwyższej jakości akcesoria, w tym nowości nawiązujące designem do nowego Mercedesa-AMG GT. Wszystkie produkty z oferty są już dostępne u dealerów Mercedes-Benz. Motywem przewodnim tegorocznej kolekcji jest oczywiście najnowsze, rasowe coupe z Affalterbach – Mercedes-AMG GT. Z myślą o jego właścicielach i miłośnikach zaprojektowano na przykład czapkę AMG GT w kolorze antracytowym oraz ekskluzywny futerał na iPhone'a 6, wykonany z karbonu/poliwęglanu w kolorze czarnym/antracytowym z kontrastującymi akcentami w żółtym odcieniu Solarbeam. Ten sam wzór ma sportowa torba/pokrowiec AMG GT (67 x 35 x 35 cm) – antracytową tkaninę uzupełniają tu żółte detale. Poza pojemną, zamykaną komorą w torbie wygospodarowano mniejsze przegródki i kieszenie. Wyposażono ją również w uchwyty do noszenia w dłoni oraz odłączany pasek na ramię. Porcelanowy kubek AMG GT Cup – również antracytowo-żółty, z czarnym logo AMG GT – ma pojemność 0,3 l. Unikalne połączenie stali nierdzewnej i skóry z karbonowym deseniem stanowi breloczek AMG GT o długości 10,5 cm. Zaopatrzono go w odciągany, obrotowy zamek oraz trzy dodatkowe, małe pierścienie służące do szybkiej wymiany lub odłączenia kluczy. Włókno węglowe to materiał nieodłączny w konstrukcji wysokiej klasy aut sportowych – ekskluzywny, lekki i wytrzymały. Wykończone nim spinki do mankietów AMG łączą elegancję z dynamicznym charakterem. Chłodne, surowe włókno węglowe perfekcyjnie sprawdza się również w wystroju kabin sportowych Mercedesów – zwłaszcza w połączeniu z naturalną skórą. Kolekcja AMG Selection 2015 obejmuje szeroką gamę produktów wykorzystujących tę mieszankę: etui na karty kredytowe (wymiary: 10 x 8,3 x 0,5 cm), etui na dowód rejestracyjny i dokumenty (8,5 x 15 x 0,5 cm), miniportfel AMG z licznymi przegródkami (10,5 x 7,5 x 1,5 cm) oraz odporny na wilgoć i brud pokrowiec na iPhone'a 6 (8,3 x 14,7 x 0,5 cm). Wszystkie te akcesoria są ręcznie produkowane w Niemczech. Ze skóry o karbonowym deseniu wykonano również portfel AMG o wymiarach 13 x 2 x 22,5 cm, mieszczący na przykład zestaw kart kredytowych oraz bilety lotnicze i kolejowe. To przydatny towarzysz podróży służbowej lub wyjazdu wakacyjnego, podobnie jak stalowe pióro kulkowe AMG z akcentami z metalu i skóry. Dostępny w kolorze białym lub czarnym brelok AMG Carbon ze skóry i stali nierdzewnej wyróżnia się typową dla modeli Mercedes-AMG sportową elegancją. Linię karbonowych akcesoriów uzupełnia komplet dwóch filiżanek do espresso z białej porcelany, pakowanych w ozdobne pudełko. Kolejną wizytówką samochodów Mercedes-AMG są sportowe fotele z charakterystycznymi, diamentowymi przeszyciami. Takie same przeszycia zdobią również inne nowości w kolekcji AMG Selection: męski portfel AMG (12 x 9,2 x 1,5 cm) oraz etui na klucze (11 x 6,8 x 1,5 cm). Oba produkty wykonano z miękkiej, czarnej skóry jagnięcej i wyprodukowano ręcznie w Niemczech. Portfel zaopatrzono w kilka przegródek, a etui – w karabińczyki dla sześciu różnych kluczy, przegródkę na rachunki oraz dodatkową, zamykaną na zamek kieszeń. Metalowe okulary AMG z szaro-zielonymi soczewkami (100% ochrona przed promieniowaniem UV-A/B-400, optyka Carl Zeiss) stanowią elegancki dodatek do każdego sportowego stroju. Wygodne, damskie i męskie kurtki AMG wykonano z oddychającej, chroniącej przed wiatrem i wilgocią tkaniny poliestrowej. Wyposażono je w odpinany kaptur, który można również schować w kołnierzu, oraz kieszonkę na telefon komórkowy. Dzięki dwukierunkowemu zapięciu kurtki zapewniają odpowiednią wentylację w cieplejsze dni. Kobiecy wariant (rozmiary: XS-XL) ma czarny kolor z białymi akcentami wzdłuż zamków, a męski (rozmiary: S-XXL) jest całkowicie czarny. W kolekcji AMG Selection 2015 są także trzy nowe modele czapek: męska, w kolorze czarnym, damska – biała – oraz dziecięca, biało-czerwona. Każda z nich ma bawełnianą podszewkę i metalową klamrę do regulacji rozmiaru. Źródło: Mercedes Benz Polska
  9. Premiery na Salonie Samochodowym w Genewie: ŠKODA Superb zwiastuje nową erę ŠKODY Nowa ŠKODA Superb jest kamieniem milowym marki. Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie (od 5 do 15 marca 2015), trzecia generacja modelu będzie świętować swoją premierę zaledwie dwa tygodnie po światowym debiucie w Pradze. Flagowa ŠKODA w najnowszej odsłonie to bez wątpienia najlepszy i najbardziej emocjonujący model marki w historii, a jednocześnie samochód oferujący największą ilość miejsca w środku w swoim segmencie. Nowy Superb zawdzięcza to innowacyjnej technologii MQB Grupy Volkswagen. Wprowadzenie na rynek samochodu planowane jest na połowę 2015 roku. Podczas Salonu w Genewie, ŠKODA będzie również świętowała światową premierę ŠKODY Fabia Monte Carlo oraz ŠKODY Octavia RS o mocy 230 KM ze stajni Lac Léman’a. Ponadto producent, dla uczczenia 120 lat historii firmy, zaprezentuje modele serii 'Edition'. Na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie ŠKODA podkreśli wysoką dynamikę marki oraz jej siłę. „Nowy Superb zwiastuje początek nowej ery dla ŠKODY”, mówi prezes ŠKODY prof. Winfried Vahland. „Z roku na rok o ŠKODZIE mówi się coraz głośniej, ale to właśnie nasz najnowszy flagowy produkt jest punktem zwrotnym w historii marki i pokazuje, gdzie ŠKODA znajduje się dzisiaj. Dzięki pracy wybitnych projektantów i inżynierów jakości, nasz nowy flagowy produkt jest punktem odniesienia w średniej klasie samochodów. Nowa ŠKODA Superb jest wyraźnym dowodem naszego rozwoju i wskazuje przyszłość marki.” Dzięki wyrazistemu wyglądowi, nowa ŠKODA demonstruje siłę marki. Superb przenosi ekscytujący design projektu VisionC do produkcji seryjnej. Nowa ŠKODA Superb wyznacza również standardy w zakresie bezpieczeństwa i komfortu oraz oferuje najwięcej miejsca na głowę i nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Ma też największy bagażnik w swoim segmencie. Potęga mocy - nowa ŠKODA Octavia RS 230 Czystych, sportowych emocji dostarczy w Genewie ŠKODA Octavia RS w specjalnym wydaniu 230. Ten wyścigowy projekt ze sportowym wnętrzem i nowoczesną technologią imponuje mocą. Dodatkowe oznaczenie „230” dotyczy liczby koni mechanicznych (230 KM/169 kW) pod maską, dzięki którym przyspieszenie do 100 km/h zajmuje usportowionej ŠKODZIE zaledwie 6,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Te parametry wystarczą, żeby ŠKODA Octavia RS 230 stała się najszybszą produkowaną seryjnie Octavią. Wprowadzenie na rynek tego modelu planowane jest na czerwiec 2015 roku. Sportowy design – nowa ŠKODA Fabia Monte Carlo Swoją światową premierę w Genewie będzie miała także ŠKODA Fabia Monte Carlo - zarówno w wersji hatchback, jak i kombi. Atrakcyjne opakowanie, styl, sportowe wnętrze i szeroki zakres funkcjonalności wystarczą, żeby ŠKODA Fabia Monte Carlo stała się jednym z najbardziej ekscytujących pojazdów w swojej klasie. Najważniejsze cechy, wyróżniające ŠKODĘ Fabia Monte Carlo to czarne 16- lub 17-calowe felgi aluminiowe, opcjonalne sportowe zawieszenie, czarne elementy na zewnątrz, przyciemnione tylne szyby i szkło panoramicznego dachu. Wnętrze oferuje między innymi: skórzaną, sportową kierownicę trójramienną, czarne akcenty wykończenia oraz sportowe fotele. Nowy model wyjdzie naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu Klientów na personalizację własnych samochodów. ŠKODA obchodzi dwie rocznice z fantastyczną edycją specjalną ŠKODA po raz pierwszy w Genewie zaprezentuje również specjalne modele Fabii, Rapida, Octavii i Yeti w wydaniu Edition. Okazja jest podwójna: pod koniec grudnia 2015 firma będzie obchodziła swoje 120 urodziny, a ten rok to także 110-lecie opracowania pierwszego samochodu przez L&K Automotive w zakładach Mladá Boleslav. Samochody w wersji Edition są wyposażone w lusterka boczne w kolorze nadwozia, dwukolorowe felgi, przednie światła przeciwmgielne, przyciemnioną tylną szybę i tylne szyby boczne. Wewnątrz znalazły się: skórzana, trójramienna kierownica, wykończone skórą dźwignia zmiany biegów i hamulca ręcznego, detale ze szczotkowanego aluminium oraz tekstylne dywaniki przeszyte szarym szwem. ŠKODA na 85. Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2015 w Genewie: › Stoisko ŠKODY: PALEXPO GENEVA, HALL 2, STOISKO 2160 › Powierzchnia: 1 267 m2 na dwóch poziomach › Konferencja prasowa ŠKODY: 03.03.2015, 10:10 › Liczba pojazdów ŠKODA wystawionych w pierwszym dniu prasowym: 7 › Liczba pojazdów wystawionych na drugim dniu prasowym i w dniu publicznym: 14 (5x Superb, 1x Octavia Scout, 1x Octavia Combi RS, 1x Octavia Combi G-TEC, 1x Yeti Outdoor Edition, 1x Yeti Monte Carlo, 1x Rapid Spaceback Monte Carlo, 1x Rapid Spaceback Edition, 1x Fabia Monte Carlo, 1x Fabia Combi Edition) › Dni prasowe: 03.03. – 04.03.2015 › Dni publiczne: 05.03. – 15.03.2015 Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. Wprowadzamy nową, innowacyjną platformę służącą zwiększeniu bezpieczeństwa telefonów komórkowych, tym samym obiecujemy drastycznie zredukować plagę globalnych kradzieży telefonów komórkowych, która w ciągu ostatnich 10 lat wzrosła o 700%. Nowa Platforma i Aplikacja wspierana z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, oficjalnie wchodzi do Polski, łącząc narzędzie All-in-One do powstrzymania sprzedaży skradzionych telefonów komórkowych, zapewniając bazę skradzionych telefonów komórkowych i oferując bezpieczny handel / wymianę telefonów komórkowych. Nowa platforma ma być dostępna w całej Europie w ciągu najbliższych 12 miesięcy z ostatecznym celem zapobiegania przestępczości transgranicznej- sprzedaży telefonów komórkowych w innych krajach. System Fonreg chce stworzyć jednolitą bazę danych IMEI w całej Polsce, dołączyć do istniejących krajowych baz danych na całym świecie, i wiele więcej z silnym poczuciem misji mającej na celu zapobieganie przestępczości transgranicznej- sprzedaży skradzionych telefonów komórkowych w innych krajach. Celem jest ochrona konsumentów poprzez wysuszenie rynku wtórnego skradzionych telefonów - na całym świecie. Zapraszamy do bezpłatnego rejestrowania swoich urządzeń!
  11. Nowa era SKODY Superb Marka ŠKODA prezentuje swój najnowszy model - ŠKODĘ Superb. Nigdy dotąd pod względem stylistyki żadnej ŠKODZIE nie postawiono tak wysokich wymagań, opracowując nowy model. Nigdy wcześniej inżynierowie ŠKODY nie stworzyli tak dużej ilości miejsca dla kierowcy, pasażerów i ich bagaży i nigdy przedtem nie było tak wielu nowych rozwiązań „Simply Clever”. Nowy Superb jest najpełniejszym odzwierciedleniem nowego języka stylistycznego ŠKODY, w najbardziej zdecydowany sposób zapowiadając nową erę designu czeskiej marki. Jeszcze bardziej elegancki, budzący uznanie projekt z przejmującymi detalami, odważnymi, wzbudzającymi emocje ostrymi krawędziami, buduje przekaz piękna i prestiżu w nowoczesnym, niespotykanym wcześniej wymiarze. Czysta forma auta buduje jasny i zdecydowany przekaz. Wyważone ze smakiem proporcje są podstawą eleganckiej prezencji. Na napiętych płaszczyznach toczy się gra światła i cienia narzucona przez zdecydowanie poprowadzone krawędzie, które są uzupełnione przez dopracowane z wyjątkową dbałością detale, potwierdzające najwyższą jakość budowy samochodu. Krystaliczne, przestrzenne formy reflektorów łączą tradycje przeszłości z technologią przyszłości. Projekt przodu i tyłu optycznie poszerza nadwozie dla wrażenia jeszcze większej dostojności, co nadaje bryle proporcje stylowego coupe z wdzięcznie opadającym dachem. Łącząc powściągliwą elegancję z emocjonującymi, dynamicznymi detalami, nowy Superb jest zjawiskowy na drodze. Trzecia generacja modelu będzie kontynuować historię sukcesu ŠKODY Superb. Od dawna bowiem zarówno Klienci indywidualni, jak i flotowi, doceniają rozwiązania zastosowane w tym modelu: nadzwyczaj obszerne wnętrze, ponadczasową, elegancką stylistykę, nowoczesną, sprawdzoną technikę, najlepszy komfort, maksymalne bezpieczeństwo, najlepszą funkcjonalność i bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Nowa SKODA Superb: zachwyca przestronnym wnętrzem Najnowszą wersją flagowego modelu ŠKODA po raz kolejny pokazuje wysokie umiejętności projektowania oraz emocjonalną siłę marki. Nowy Superb w wyjątkowy sposób łączy w sobie przestronność, funkcjonalność i atrakcyjny design. Nowa ŠKODA Superb: zachwyca przestronnym wnętrzem ŠKODA już w zeszłym roku dała kilka wskazówek co do przyszłego języka stylistycznego marki, prezentując koncepcyjny model VisionC podczas salonu samochodowego w Genewie. Nowy Superb przenosi te innowacje do produkcji seryjnej. Teraz ŠKODA zdradza więcej szczegółów, prezentując wnętrze trzeciej generacji swojego flagowego modelu. Celem inżynierów i projektantów ŠKODY było stworzenie doskonałego wnętrza o nowoczesnym, eleganckim i wyrafinowanym wyglądzie. Zwiększając przestrzeń wewnątrz samochodu, ŠKODA przenosi zalety pojazdów klasy wyższej do klasy średniej. Dzięki bezkonkurencyjnej przestrzeni, wysokiemu poziomowi komfortu, nowym rozwiązaniom technicznym, wysokiej jakości i precyzyjnemu wykonaniu ŠKODA Superb wyznacza nowe standardy w swoim segmencie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. Nowa SKODA Fabia wybrana Samochodem Roku 2015 magazynu „What Car?” Nowe modele ŠKODY są bardzo wysoko cenione także w Wielkiej Brytanii: w prestiżowym plebiscycie magazynu „What Car?” nowa Fabia zdobyła tytuły Samochodu Roku oraz Najlepszego Małego Samochodu. Model Octavia został uznany Najlepszym Samochodem Rodzinnym. Nagrody dla ŠKODY zostały wręczone podczas ceremonii w słynnym londyńskim hotelu Grosvenor House. Już po raz drugi czeski hit segmentu B został mianowany przez ekspertów z popularnego w Wielkiej Brytanii pisma „What Car?” najlepszym samochodem roku – sukces ten wcześniej zanotowała także pierwsza generacja Fabii w roku 2000. Nowa ŠKODA Fabia, która została po raz pierwszy oficjalnie pokazana na Salonie Samochodowym w Paryżu w październiku zeszłego roku, a teraz wchodzi do salonów ŠKODY w Wielkiej Brytanii, jest już trzecią generacją tego wyjątkowo popularnego i wielokrotnie nagradzanego modelu marki. Odkąd Fabia pojawiła się na rynku w roku 2000, w Wielkiej Brytanii wybrało ją około ćwierć miliona Klientów, a w skali globalnej sprzedano przez ten czas aż około 3,5 miliona egzemplarzy. Dostępna w formie pięciodrzwiowego hatchbacka i od marca także jako kombi, nowa Fabia wprowadza wcześniej nieobecną w tym segmencie jakość rozwiązań i wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i rozrywki. Wyróżnia się ekspresywnym, dynamicznym nadwoziem cechującym się wyważonymi proporcjami, krystalicznie czystymi kształtami i wyrazistymi, ostro zakończonymi liniami. Trzecia generacja tego jednego z najpopularniejszych modeli w całej historii czeskiej marki jest także bardziej przestronna i wydajniejsza od swojej poprzedniczki dzięki znaczącemu obniżeniu wagi pojazdu i wprowadzeniu nowoczesnych silników spełniających rygorystyczne normy spalin EU6. Konstrukcje te są nawet do 17% oszczędniejsze od stosowanych do tej pory jednostek napędowych. Nagrody zostały odebrane przez Prezesa Zarządu ŠKODY prof. dra h.c. Winfrieda Vahlanda. Odbierając nagrody mówił: „Nowa ŠKODA Fabia to pod każdym względem po prostu więcej samochodu – teraz szczególnie pod względem nowoczesnych technologii i emocji dostarczanych przez projekt nadwozia. To idealne rozwiązanie na dzisiejsze potrzeby transportu miejskiego. Jesteśmy przekonani, że nowa Fabia napisze kolejny wspaniały rozdział w historii wielkich sukcesów tego modelu, przekona do siebie także nowych Klientów i jako ważny element naszej strategii rozwoju, będzie dalej wzmacniać naszą markę”. Redaktor naczelny magazynu „What Car?” Jim Holder powiedział: „Fabia wygrała nie tylko dlatego, że jest doskonałym samochodem, który przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych potrafi być bardzo praktyczny w środku, dobrze wyposażony i tani w utrzymaniu, ale także dlatego, że udało się jej uzyskać tytuł najlepszego samochodu w tak konkurencyjnym segmencie. Biorąc pod uwagę jak wysoko miała zawieszoną poprzeczkę, Fabia po prostu musiała zostać wyróżniona na tle samochodów pozostałych klas i zdobyć tytuł Samochodu Roku”. Dyrektor ŠKODA UK Alasdair Stewart dodał: „Jesteśmy zachwyceni tak wysoką oceną Fabii wystawioną przez ekspertów magazynu „What Car?”. Brytyjscy Klienci ufają temu pismu i kierują się jego opinią przy wyborze nowego samochodu. Zdobycie najważniejszego w plebiscycie tytułu Samochodu Roku stanowi idealny początek kariery Fabii na rynku brytyjskim. Wszyscy jesteśmy podekscytowani rynkową obecnością nowej Fabii. To samochód o kluczowym znaczeniu zarówno dla naszych sprzedawców, jak i Klientów. Nagroda „What Car?” zapowiada bardzo udany dla nas rok. Debiut nowej Fabii to dopiero pierwsze z ważnych rynkowych wydarzeń, które nastąpią w tym roku – Fabia w wersji kombi dołączy do hatchbacka już marcu, tymczasem nowy Superb pojawi się na drogach we wrześniu. W tym roku Klienci ŠKODY doświadczą także jeszcze lepszej jakości obsługi dzięki kompleksowej przebudowie salonów sieci dealerskiej zgodnie z nową identyfikacją wizualną firmy”. ŠKODA zademonstrowała imponującą siłę na rynku brytyjskim, notując przez ostatnie pięć lat rekordowy wzrost sprzedaży, który kulminację osiągnął w zeszłym roku, gdy sprzedano ponad 76 000 samochodów czeskiej marki (ponad dziesięć tysięcy więcej niż w roku 2013). W tym samym czasie na całym świecie sprzedano już ponad milion samochodów ŠKODY. Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. Nowa SKODA Superb rewolucjonizuje dotychczasowy język stylistyczny marki. Nowy szkic ukazuje limuzynę pełną klasy i pasji. Jej wyszukany design łączy w sobie elegancję, dynamizm i dyskrecję. Nowy model flagowy ŠKODY czerpie swoje imponujące, przepełnione ekspresyjnością kształty z pojazdu koncepcyjnego ŠKODA ‘VisionC’ i zamyka je w dynamicznych proporcjach. Od przodu po sam tył, od dużych kół po subtelnie opadający dach, nowy Superb urzeka czystymi, ostro zarysowanymi płaszczyznami, przez które przebijają się eleganckie linie, tworząc wrażenie, jakby cały kształt był wykuty z jednego bloku materiału. Ze swoim emocjonującym wyglądem zewnętrznym, nowy model stojący na szczycie gamy ŠKODY przybrał jeszcze bardziej imponującą posturę, tworząc mocny wizualny efekt, wyróżniający się wśród samochodów klasy średniej. Jego wygląd jest wyrazistszy i muskularny, a jednocześnie bardziej wypełniony emocjami niż kiedykolwiek wcześniej. Zamysł tego pewnego siebie, przykuwającego uwagę designu przenosi się także na projekt wnętrza. Trzecia generacja modelu Superb wznosi go na wyższy poziom samochodowej klasy średniej. Zupełnie nowy model ŠKODY ma za zadanie ściągnąć do marki także nowe grupy odbiorców. Nowa ŠKODA Superb będzie świętować swoją światową premierę w Pradze w połowie lutego 2015 roku. Debiut na targach samochodowych w Genewie nastąpi w marcu. Wprowadzenie modelu na rynek planowane jest na połowę roku 2015. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. Nowa SKODA Fabia Combi zjechała z taśmy W fabryce w Mladá Boleslav rozpoczęła się seryjna produkcja nowej ŠKODY Fabia Combi, która pojawi się na pierwszych rynkach w styczniu 2015 roku. Przed nowym modelem stoi duże wyzwanie: zastępuje najlepiej sprzedające się kombi swojego segmentu. Zbudowana zupełnie od nowa trzecia generacja Fabii raz jeszcze wyznacza nowe standardy swojej klasy w zakresie przestronności, funkcjonalności i niskich kosztów eksploatacji. Tym razem jednak jej design jest bardziej ekspresyjny i emocjonujący niż kiedykolwiek wcześniej. Dodatkowo nowy model wyposażony jest w najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinach bezpieczeństwa, komfortu i multimediów, które zarezerwowane były do tej pory dla droższych samochodów wyższych klas. We wnętrzu można np. znaleźć radia z kolorowymi ekranami dotykowymi oraz funkcję MirrorLink™, która obsługuje smartfon poprzez odzwierciedlenie jego ekranu na 6,5-calowym, kolorowym wyświetlaczu. „Rozpoczęcie produkcji nowej ŠKODY Fabia Combi to kluczowy element naszej zakrojonej na szeroką skalę ofensywy modelowej” – tłumaczy Michael Oeljeklaus, członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za produkcję i logistykę. „Jako najlepiej sprzedający się model w swoim segmencie, Fabia Combi to jeden z głównych filarów strategii rozwojowej marki. Ze swoimi nowymi, fenomenalnymi właściwościami model ten ma wszystko, by przekonać do siebie i do naszej marki nowych odbiorców.” Nowa ŠKODA Fabia Combi wchodzi do produkcji zaledwie parę tygodni po debiucie nowej generacji Fabii hatchback. Producent podjął rozbudowane działania adaptacyjne i modernizacyjne swoich zakładów produkcyjnych w Mladá Boleslav, mające na celu przygotowanie do seryjnego wytwarzania nowej odsłony Fabii. Operacja ta objęła wybudowanie nowego, ultranowoczesnego obiektu do konfiguracji systemów wspomagających bezpieczeństwo jazdy oraz odnowienie części wyposażenia lakierni. Pomimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych, nowa ŠKODA Fabia Combi oferuje niezrównaną przestrzeń dla pięciu osób i ich bagażu. Co jest już tradycją dla czeskiej marki, bagażnik oferuje największą pojemność w swojej klasie: wynosi ona 530 litrów (1 395 litrów po złożeniu oparć kanapy). Trzecia generacja Fabii jest bardziej praktyczna niż kiedykolwiek, dysponując aż 17 przemyślanymi rozwiązaniami, spośród których dziesięć jest oferowanych w wersji kombi po raz pierwszy.Stylistyka nowego modelu kompaktowego ŠKODY jest zdecydowanie bardziej emocjonująca. Tak jak i hatchback, nowa ŠKODA Fabia Combi odznacza się nowoczesnym, wyrazistym językiem stylistycznym, dynamicznymi proporcjami i designerskimi detalami zaczerpniętymi z imponującego modelu pokazowego ŠKODA VisionC. Precyzyjne linie i ostre krawędzie podkreślają najwyższą jakość wykonania i dbałość o szczegóły. Krystaliczne formy i zachwycająca gra światła i cienia potwierdzają pewny siebie charakter modelu. Zupełnie nowy wygląd nadano także wnętrzu, które oferuje szeroki wybór możliwości indywidualizacji.Dealerzy w Polsce przyjmują już zamówienia na Nową Fabię w obu wersjach nadwozia. Samochód dostępny jest w atrakcyjnej limitowanej ofercie premierowej - pierwsi Klienci mogą otrzymać za 1 zł:- pakiet przeglądów na 4 lata (do 60 000 km) oraz pakiet pogwarancyjny na 2 lata (do 60 000 km)lub alternatywnie- instalację LPG firmy Landi Renzo dla silnika 1.0 MPI (dostępna od lutego 2015).Od momentu debiutu w roku 2000, ŠKODA Fabia Combi pozostaje ważnym elementem gamy modelowej ŠKODY. Do końca listopada bieżącego roku sprzedano ponad 1,1 miliona egzemplarzy tego modelu na całym świecie, co czyni go najlepiej sprzedającym się kombi tej wielkości. Źródło: Volkswagen Group Polska
  16. Początek nowej ery: nowa SKODA Superb Odliczanie już się rozpoczęło: najlepsza ŠKODA wszechczasów zostanie pokazana w połowie lutego 2015 roku. Zbudowana w zupełności od zera nowa odsłona flagowego modelu ŠKODY właśnie zakończyła z powodzeniem swoje ostatnie testy przeprowadzane między innymi na południu Europy. Z prezentującym nowy styl marki, ekspresywnym designem, zmienionymi proporcjami, mnóstwem przestrzeni, innowacyjną technologią i imponującą jakością wykonania, Superb przesunął się w jeszcze wyższy region klasy średniej. Trzecia generacja ŠKODY Superb wyróżnia się imponującą funkcjonalnością zamkniętą w jeszcze atrakcyjniejszej formie. Przestronność kabiny i pojemność bagażnika zostały po raz kolejny zwiększone, wyznaczając nowy standard tego segmentu. Wykorzystując zaawansowaną technologicznie koncepcję MQB, będącą jednym z największych konstrukcyjnych osiągnięć Grupy Volkswagen, nowy model ŠKODY wprowadza do swojego segmentu zalety zarezerwowane dotychczas dla samochodów klasy wyższej. Nowa generacja modelu Superb reprezentuje nowy poziom pod względem komfortu, systemów rozrywki i synchronizacji z urządzeniami przenośnymi, bezpieczeństwa, ekologii, osiągów i niskich kosztów eksploatacji.„Nowa ŠKODA Superb to najlepsza ŠKODA, jaka kiedykolwiek została zbudowana. Najnowsza generacja naszego modelu flagowego odpowie na potrzeby nowych grup Klientów z sektora biznesowego, jak i prywatnego. Liczne zalety nowej odsłony modelu Superb podkreślają cenione wartości marki i wyznaczają nasz kierunek rozwoju” – mówi Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland. Nowa ŠKODA Superb zostanie zaprezentowana na Międzynarodowych Targach Samochodowych w Genewie. ŠKODA Superb stoi na szczycie gamy modelowej czeskiej marki od 2001 roku. Przez ten czas dostarczono ponad siedemset tysięcy egzemplarzy pierwszej i drugiej generacji tego modelu do Klientów na całym świecie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  17. Sportowe osiągi i luksus – połączenie o ogromnej tradycji w BMW – ma nową definicję. Nowe BMW serii 6 Coupe, Cabrio i Gran Coupe. Nowe BMW serii 6 to owoc 75-letniej już tradycji budowania samochodów marzeń. Najnowsza generacja BMW serii 6 wznosi dynamikę, estetykę, luksus i innowacyjność na jeszcze wyższy poziom. A dzięki możliwości wyboru spośród trzech wersji nadwoziowych radość z jazdy luksusowym sportowym BMW można przeżywać na wiele sposobów. Karoserie Coupe, Cabrio i Gran Coupe to trzy wyraziste charaktery. Oto nowy standard w segmencie aut luksusowych: nowe BMW serii 6 Coupe, Cabrio i Gran Coupe. Sportowe osiągi i radość z luksusowej jazdy oraz wyrazista estetyka zyskują nową definicję – także dzięki ogromnym postępom w dziedzinie dynamiki, wydajności, ekskluzywności i innowacyjności. We wszystkich wersjach z silnikami benzynowymi seryjne zastosowanie znalazł sportowy układ wydechowy o zmiennej charakterystyce akustycznej, dzięki któremu doznania związane z dynamiczną jazdą są jeszcze intensywniejsze. Jeszcze bogatsze wyposażenie seryjne oraz jeszcze większe możliwości indywidualizacji podkreślają luksusowy i wyjątkowy charakter nowego BMW serii 6. Przestylizowane wloty powietrza oraz fartuchy przedni i boczne podkreślają szerokość nadwozia, solidność i siłę auta, modele 6-cylindrowe z większym wylotem wydechu. Nowo opracowane lampy główne w pełnej technologii LED są teraz standardem, adaptacyjne lampy ledowe z BMW Selective Beam i asystentem świateł drogowych w opcji. W ofercie nowe lakiery: Jatoba metallic, Cashmere Silver metallic, Glacier Silver metallic, Mediterranean Blue metallic i Melbourne Red metallic. W ofercie nowy wzrór 20-calowych, ekskluzywnych aluminiowych felg Multispoke. W kabinie ekskluzywną atmosferę tworzą nowe, najwyższej jakości materiały, opcjonalnie dostępne wykończenie w dwukolorowej skórze. Wprowadzenie linii wykończeniowych Design Pure Experience i Design Pure Excellence w szczególny sposób podkreśla sportowe i luksusowe cechy nowego BMW serii 6. Dostępne są zupełnie nowe elementy pakietów BMW Individual. W palecie silników wyłącznie jednostki 6- i 8-cylindrowe z technologią BMW TwinPower Turbo: BMW 650i, BMW 640i, BMW 640d, wszystkie warianty silnikowe dostępne również z inteligentnym napędem na 4 koła xDrive. Adaptacyjne amortyzatory (Dynamic Damper Control), aktywne stabilizatory (Adaptive Drive) i inteligentny układ kierowniczy (Integral Active Steering) pozwalają kierowcy na wybór zachowań i osiągów samochodu. Pakiet nawigacyjny Connected Drive w wyposażeniu seryjnym. Najnowszej generacji wyświetlacz przezierny Head-Up Display wspiera koncentrację kierowcy na drodze przed samochodem. Osobisty system informacji Concierge Service bazujący na karcie SIM zintegrowanej w samochodzie zapewnia ekskluzywne usługi w trakcie jazdy. Driving Assistant Plus to zupełnie nowy wymiar bezpieczeństwa jazdy. Źródło: BMW Group
  18. Nowa generacja modeli plug-in hybrid. Prowadząc wielką operację transferu technologii „i” do konwencjonalnych modeli BMW, BMW Group planuje ogromną kampanię ekspansji plug-in. W planach są inwestycje 8-cyfrowe oraz średnioterminowo stworzenie 200 nowych miejsc pracy w dziale electro-mobility. W przyszłości BMW Group planuje wprowadzenie do swej oferty głównej marki BMW modeli wyposażonych w innowacyjne i rewolucyjne technologie stosowane w modelach serii „i” – technologii plug-in hybrid. Właśnie zaprezentowano prototyp BMW serii 3 wyposażony w technologię plug-in hybrid oraz nowej generacji modele hybrydowe. Hybrydowe prototypy zaprezentowane w Centrum Badawczo-Rozwojowym BMW Group w Miramas we Francji są wyposażone w wysokowydajne silniki spalinowe oraz elektryczne jednostki zasilane z akumulatorów doładowywalnych zewnętrznie. W czasie krótkich przejazdów wykorzystują one wyłącznie napęd elektryczny, zaś w trasie – mieszany. W prototypie BMW serii 3 plug-in hybrid zastosowano 4-cylindrowy, benzynowy silnik 2.0 wyposażony w technologię BMW TwinPower Turbo, oraz elektryczny silnik i elektronikę sterującą bazujące bezpośrednio na technologii BMW eDrive, stosowanej w modelach BMW i3 oraz i8. Na doświadczeniach i rozwiązaniach z BMW i opierają się także litowo-jonowe akumulatory nowego prototypu oraz system zarządzania bateriami i wysokowydajny układ chłodzenia. Technologia plug-in hybrid jest tak elastyczna, że można ją zintegrować w szerokiej palecie samochodów, a więc będzie się szybko rozprzestrzeniać w modelach w ofercie głównej marki BMW. Samochody czysto elektryczne, jak BMW i3, przeznaczone są do użytku miejskiego, podczas gdy hybrydowe – także do dłuższych podróży. Ponadto prace trwają i nad opcją elektrycznych napędów opartych na zasilanych wodorem ogniwach paliwowych. Wszystkie najważniejsze technologie związane z programem eDrive opracowano wewnątrzkoncernowo – a niedługo produkcja wszystkich związanych z nimi komponentów będzie się odbywać w BMW. Program przewiduje rozbudowę fabryki w Dingolfing i stworzenie przeszło 200 nowych miejsc pracy w dziedzinie electro-mobility. W program w ciągu najbliższych 5 lat BMW Group zainwestuje wiele dziesiątek milionów euro. Produkcja będzie zorganizowana w system inteligentnego dzielenia komponentów eDrive – co w praktyce oznacza, że na jednej i tej samej linii produkowane będą komponenty dla różnych systemów i różnych modeli. Przyszłość rozwoju technologii eDrive obejmuje między innymi nową generację „wysoko zelektryfikowanych pojazdów” – samochodów Power eDrive, w których montowane będą o wiele potężniejsze silniki elektryczne i akumulatory o pojemności dwukrotnie wyższej od stosowanych obecnie. Pojazdy takie będą rozwijać moce powyżej 500 kW. Również tego rodzaju pojazd zaprezentowano w Miramas. Źródło: BMW Group
  19. Nowa SKODA Fabia w atrakcyjnych cenach Został opublikowany pełny cennik ŠKODY Fabia trzeciej generacji. Ceny modelu zaczynają się już od 39 380 zł i dotyczą aut z roku produkcji 2015, które Klienci mogą zamawiać już teraz. ŠKODA Fabia nadal będzie oferowana jako pięciodrzwiowy hatchback lub w jeszcze bardziej praktycznej i rodzinnej odmianie kombi. Samochód występuje w trzech wersjach wyposażenia (Active, Ambition i Style). Na liście wyposażenia najbardziej optymalnej wersji Ambition znajdziemy m.in. 6 poduszek powietrznych, ESP z rozbudowaną blokadą mechanizmu różnicowego i hamulcem antykolizyjnym (Multicollision Brake), a także klimatyzację, radio SWING z kolorowym ekranem dotykowym, przednie reflektory przeciwmgielne, elektrycznie regulowane szyby i lusterka oraz zdalnie sterowany centralny zamek. Wszystko to już od 42 680 zł. Listę wyposażenia ŠKODY Fabia Ambition można łatwo rozbudować, wybierając pakiety promocyjne w specjalnych cenach. Pakiet MIXX (750 zł) obejmuje obręcze kół ze stopów lekkich 15”, czujniki parkowania z tyłu i czujnik zmierzchu. W skład Pakietu AUDIO (1 350 zł) wchodzi natomiast Radio SWING z funkcją Bluetooth, wyświetlacz MAXI-DOT i ŠKODA Surround oraz wielofunkcyjna kierownica. W wersji Style również dostępny jest wyjątkowo atrakcyjny pakiet wyposażenia, a dla podstawowej odmiany Active przewidziano klimatyzację manualną w specjalnej cenie (700 zł). Ponadto z okazji premiery, Nowa Fabia dostępna jest w specjalnej, limitowanej ofercie premierowej - pierwsi Klienci mogą otrzymać za 1 zł: - pakiet przeglądów na 4 lata (do 60 000 km) wraz z pakietem pogwarancyjnym na 2 lata (do 60 000 km) lub alternatywnie - instalację LPG firmy Landi Renzo dla silnika 1.0 MPI (dostępna od lutego 2015). Źródło: Volkswagen Group Polska
  20. Nowa SKODA Fabia R 5 po raz pierwszy w paski! Nowy samochód rajdowy ŠKODY rozbudza emocje publiczności na całym świecie z pomocą mediów społecznościowych. Nagrania i zdjęcia nowej, wyczynowej Fabii R 5 w kamuflażu rozprzestrzeniają się w zawrotnym tempie na Facebooku, Youtubie i Twitterze. Studyjna wersja tego najbardziej zaawansowanego technologicznie modelu, opracowanego w Mladá Boleslav, będzie po raz pierwszy zaprezentowana publiczności podczas targów Essen Motor Show w dniach 29 listopada–7 grudnia. Krótki film ze spektakularnymi ujęciami z podziemnego garażu zapowiada premierę ekstremalnej Fabii R 5 podczas zbliżających się targów motoryzacyjnych w Essen. Samochód w malowaniu w zebrę jest prowadzony przez Jana Kopecký’ego, czeskiego kierowcę rajdowego, zawodnika ŠKODA Motorsport, który ze swoim zespołem zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Azji i Pacyfiku. Jest on jednym z czterech kierowców rozwijających nową, rajdową broń ŠKODY, następczynię utytułowanej na całym świecie Fabii S2000. Grono testerów obejmuje także aktualnego Rajdowego Mistrza Europy, Fina Esapekka Lappi, oraz doświadczonych zawodników: Belga Freddy’ego Loixa i wielokrotnego Mistrza Austrii, Raimunda Baumschlagera. „Rozpoczęty w styczniu 2014 roku projekt rozwoju modelu R 5 idzie zgodnie z planem. Naszym celem jest uzyskanie homologacji rajdowej samochodu najpóźniej do połowy 2015 roku” – mówi dyrektor ŠKODA Motorsport, Michal Hrabánek. Wtedy też spodziewany jest rajdowy debiut Fabii R 5. Poza wyczynowym nadwoziem ta zawodnicza wersja będzie cechować się także najbardziej zaawansowanymi technologiami z dziedziny motorsportu. W odpowiedzi na nowe przepisy organizacji FIA model ten wyposażony jest w silnik 1600 cm3 z turbodoładowaniem – to duża zmiana wobec dotychczas stosowanego w Fabii S2000 dwulitrowego silnika wolnossącego. Jej następczyni wyposażona jest także w pięciobiegową skrzynię sekwencyjną. By spełnić wymogi homologacyjne, waga Fabii R 5 będzie wynosić 1230 kg. Źródło: Volkswagen Group Polska
  21. Wmurowanie kamienia węgielnego pod nową fabrykę samochodów użytkowych Volkswagen w Polsce · Na powierzchni 220 ha powstanie nowoczesna hala budowy karoserii, lakiernia, hala montażu oraz park dostawców · Wraz z budową nowej fabryki utworzonych zostanie blisko 3.000 miejsc pracy · Zakład we Wrześni będzie produkował od końca 2016 r. następcę modelu Volkswagen Crafter Poznań, 13 listopada 2014 r. – Przedstawiciele Koncernu Volkswagen AG, Marki Volkswagen Samochody Użytkowe wraz z przedstawicielami władz państwowych i samorządowych dokonali uroczystego wmurowania kamienia węgielnego pod nową fabrykę Volkswagena, w której od drugiej połowy 2016 r. produkowana będzie nowa generacja modelu Volkswagen Crafter. Uroczystego podpisania aktu erekcyjnego oraz wmurowania kamienia węgielnego w obecności licznie zgromadzonych gości dokonali dr Leif Östling Członek Zarządu Koncernu Volkswagen AG Obszar Samochodów Użytkowych, dr Eckhard Scholz Prezes Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe, Elke Eller Członek Zarządu ds. Personalnych Marki Volkswagen Samochody Użytkowe, Jens Ocksen Prezes Zarządu Volkswagen Poznań Sp. z o.o. Członek Kierownictwa Marki Volkswagen Samochody Użytkowe, Janusz Piechociński Wicepremier i Minister Gospodarki, Marek Woźniak Marszałek Województwa Wielkopolskiego, Piotr Florek Wojewoda Wielkopolski, Dionizy Jaśniewicz Starosta Wrzesiński, Tomasz Kałużny Burmistrz Miasta i Gminy Września, Ks. abp dr Stanisław Gądecki Arcybiskup Metropolita Poznański oraz Piotr Olbryś Przewodniczący Związków Zawodowych OM NSZZ „Solidarność” Volkswagen Poznań. Nowa fabryka powstanie we Wrześni położonej 50 km na wschód od Poznania. Teren budowy obejmuje obszar 220 ha. Obecnie na terenie przyszłej fabryki prowadzone są już pierwsze prace budowlane związane z wyrównywaniem oraz utwardzeniem terenu. „Dzięki tej inwestycji załoga koncernu Volkswagen w Polsce wzrośnie w przeciągu kilku lat do ponad 16.000 pracowników. Tym samym wzrośnie znaczenie Polski jako międzynarodowego ośrodka przemysłu samochodowego” – powiedział dr Leif Östling podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego. „Dzisiaj zatrudniając blisko 6.800 pracowników produkujemy w fabryce Volkswagen Poznań rocznie 170.000 samochodów nie tylko na rynek polski, ale również na rynki w Europie i na innych kontynentach” – powiedział dr Eckhard Scholz. „Tym samym Volkswagen Poznań jest – po spółce w Hanowerze – drugim filarem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Ten drugi filar zyska w przyszłości jeszcze większe znaczenie, a dowodem na to jest, w prawdziwym tego słowa znaczeniu, dzisiejsza uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę nowego zakładu i produkcję nowego samochodu” – kontynuował swoją wypowiedź dr Scholz. Pierwsze samochody Volkswagen Crafter nowej generacji opuszczą linie produkcyjne w drugiej połowie 2016 roku. Zdolności produkcyjne fabryki osiągną docelowo roczny wolumen w wysokości do 100.000 samochodów. Na terenie fabryki powstaną nowoczesna lakiernia, hala produkcji karoserii i hala montażu oraz Park Dostawców wraz z przestrzenią logistyczną. W nowej fabryce zatrudnienie znajdzie 3.000 osób. Inwestycja Volkswagena przyczyni się także do utworzenia nowych miejsc pracy u dostawców. Obecnie udział polskich dostawców części motoryzacyjnych dla poznańskiej fabryki Volkswagena wynosi ponad 40%. Jens Ocksen, Prezes Volkswagen Poznań, podkreślił liczne korzyści wynikające z lokalizacji nowego zakładu w pobliżu istniejącej już fabryki w Poznaniu. Dotyczy to zarówno produkcji, logistyki, dostawców jak również pozyskania wykwalifikowanych pracowników: „Września oferuje nam optymalne warunki dla działalności gospodarczej, w zakresie infrastruktury oraz rynku pracy. Budowa fabryki w Białężycach k. Wrześni to ważny element realizacji strategicznych i globalnych celów rozwoju segmentu lekkich samochodów użytkowych marki Volkswagen” – powiedział Ocksen. Janusz Piechociński, Wicepremier i Minister Gospodarki, w kontekście decyzji o lokalizacji fabryki w Polsce powiedział: „Wielkopolska to jeden z najszybciej rozwijających się regionów naszego kraju i przyjazny partner biznesowy. Nowa inwestycja Volkswagena we Wrześni jest tego potwierdzeniem. Decyzja Volkswagena o lokalizacji fabryki w Polsce jest dowodem na to, że Polska jest nadal atrakcyjnym miejscem dla inwestycji. Dzisiejsza uroczystość wmurowania kamienia węgielnego jest również początkiem, mam nadzieję, długoletniej współpracy z lokalnymi firmami, które mogą dostarczać usługi na wysokim poziomie”. Nowy Zakład we Wrześni stanie się obok Zakładu w Poznań-Antoninek drugim ośrodkiem produkcyjnym marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce. Spółka Volkswagen Poznań istnieje od ponad 20 lat. Od 10 lat produkowany jest tutaj Volkswagen Caddy oraz Transporter na rynki całego świata. Volkswagen Crafter to największy model w gamie samochodów użytkowych Volkswagena. Oferuje trzy klasy dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu: 3,0, 3,5 i 5,0 ton; trzy rozstawy osi: krótki (3.250 mm), średni (3.665 mm) i długi (4.325 mm) oraz cztery podstawowe typy nadwozia: furgon, kombi oraz podwozie. Furgon i kombi są dostępne z trzema wysokościami dachu, a furgon także z przedłużonym tylnym zwisem nadwozia. Crafter dzięki różnym opcjom nadwozia, rozstawom kół, masie całkowitej i klasom ładowności spełnia szerokie spektrum wymagań, jakie firmowi klienci stawiają nowoczesnym samochodom użytkowym z tego segmentu. W Crafterach montowane są wyjątkowo efektywne, czterocylindrowe silniki wysokoprężne o pojemności 2,0 litra z wtryskiem Common Rail oraz doładowaniem turbo lub bi-turbo. Wszystkie jednostki silnikowe dostępne są w trzech stopniach mocy: 80 kW/109 KM (84 kW/114 KM z normą emisji spalin Euro6), 100 kW/136 KM i 120 kW/163 KM oraz współpracują z 6-biegową przekładnią manualną. Równie ważne, jak zmniejszenie kosztów eksploatacji jest zachowanie wysokiej wartości samochodu przy jego odsprzedaży. Volkswagen Crafter może pochwalić się jedną z najwyższych wartości rezydualnych w segmencie samochodów dostawczych, która wynosi ponad 48% (po 3 latach użytkowania i przebiegu 180.000 km). Jako jedyne auto w swojej klasie Volkswagen Crafter jest objęty 3-letnią, bezpłatną, fabryczną gwarancją na podzespoły mechaniczne. Oprócz 3-letniej bezpłatnej, fabrycznej gwarancji producenta na podzespoły mechaniczne, VW Crafter może pochwalić się także 3-letnią gwarancją na powłokę lakierniczą i 12-letnią gwarancją na perforację nadwozia. Wysoką niezawodność auta potwierdzają coroczne badania usterkowości Dekry – Crafter co roku plasuje się w ścisłej czołówce raportu najmniej awaryjnych samochodów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  22. Nowa Mazda 2 zdobywa tytuł Samochodu Roku w Japonii. · Nowy model Mazdy zmienia sposób postrzegania samochodów tej klasy, · Mazda zdobywa nagrodę dla najlepszego samochodu w Japonii po raz drugi w ciągu trzech lat. Zupełnie nowa Mazda2 (Mazda Demio w Japonii) zdobyła dziś tytuł Samochodu Roku w Japonii za lata 2014–2015 i została drugim modelem marki, który uzyskał tę prestiżową nagrodę w ciągu trzech lat od zwycięstwa Mazdy CX-5 w 2012 roku. Nowa Mazda2, niedawno wprowadzona na rynek w Japonii, jest czwartym modelem nowej generacji Mazdy wyposażonym w pełny zakres Technologii SKYACTIV, która idzie w parze z emocjonującym motywem stylizacji KODO: Dusza Ruchu. Samochód ten dołączył w ten sposób do modeli CX-5, Mazda6 i Mazda3. Nowa Mazda2 zostanie wprowadzona na rynek europejski w 2015 r. Celem Mazdy była budowa małego samochodu, który zmieni postrzeganie samochodów z segmentu B. Dlatego też całkowicie nowy model Mazda2 został wyposażony w szereg nowych udogodnień technologicznych oraz innowacyjne elementy wzornictwa. Obejmują one SKYACTIV-D 1,5, najnowszy czysty silnik Diesla, zapewniający wysoki moment obrotowy oraz emisję CO2 poniżej 90g/km, a także nadzwyczaj ergonomiczną kabinę, wyposażoną w pierwszy w tej klasie wyświetlacz przezierny oraz MZD Connect — niezwykle bezpieczny i łatwy w obsłudze system łączności. Całkowicie nowa Mazda2 wyposażona jest także w najnowocześniejsze aktywne systemy bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE. Do ubiegania się o tegoroczną nagrodę uprawnione były wszystkie samochody osobowe, których oczekiwana roczna sprzedaż wynosi co najmniej 500 egzemplarzy, oraz te, które zostały wprowadzone na rynek w Japonii (lub których wprowadzenie na rynek zostało ogłoszone) pomiędzy 1 listopada 2013 r. a 30 września 2014 r. Całkowicie nowa Mazda2 jest piątym modelem marki Mazda, który zdobył tę nagrodę. „Jesteśmy zaszczyceni i wdzięczni za to, że Mazda2 otrzymała tak prestiżową nagrodę” — powiedział Prezes i Dyrektor Generalny Mazda Motor Corporation, Masamichi Kogai. „Jest to wynik entuzjastycznego wsparcia wszystkich osób, które kochają samochody. Nagroda ta zainspiruje nas do dalszego tworzenia samochodów, które dodają radości w życiu ich właścicieli, a także do tego, aby stać się marką, do której klienci ciągle wracają”. Źródło: Mazda Motor
  23. Peugeot Avenue w Paryżu – nowa odsłona na Polach Elizejskich Po pięcioletnim remoncie, corocznie odwiedzany przez ponad 2,5 miliona osób, flagowy salon PEUGEOT AVENUE, mieszczący się pod adresem, 136 avenue des Champs-Elysées, ukazuje swoje nowe zaskakujące oblicze. Nowa witryna marki potwierdza ambicje PEUGEOT w budowie mocnego wizerunku oferując szerokiej publiczności atrakcyjne miejsce na miarę XXI wieku. W samym sercu najpiękniejszej alei świata, PEUGEOT pokazuje swoje ambicje dotyczące wyższego pozycjonowania marki poddając gruntownej przebudowie swój otwarty w 2000 r. flagowy salon „Peugeot Avenue”, który po pięcioletniej przerwie otwiera się na nowo. Zwiedzających wita nowa otwierająca się na ulicę elewacja z przyciemnianą witryną w kolorach czarnym i niebieskim, z których wyłania się stylizowana paszcza biegnącego lwa. Wnętrze Peugeot Avenue to 300 metrów kwadratowych wyrafinowanego i rasowego designu pełnego ostrych kątów, czystych linii, geometrycznych form i punktów świetlnych, upodabniających salon do luksusowego butiku. Nowy wystrój podkreśla muskularne kształty eksponowanych tu concept carów oraz flagowych modeli marki. Odważna koncepcja wnętrza została zaproponowana przez projektanta Marca Ange’a, założyciela Agencji Bloom Room: - „chciałem, żeby wizerunek Peugeot wzbudzał fascynację mocą maszyn, prędkością, zwierzęcą siłą lwa... Inaczej mówiąc, chciałem w konkretnej formie zawrzeć nowoczesność i elegancję marki PEUGEOT”. Interaktywne miejsce tętniące życiem, źródło doświadczeń i emocji Peugeot Avenue Paris to nie tylko miejsce prestiżowe, pełniące ważną rolę wizerunkową marki, lecz także przestrzeń, w której PEUGEOT spotyka się ze swoimi odbiorcami. Publiczność odwiedzająca salon może w tym miejscu poznać markę, a także „doświadczyć jej” w pełnym tego słowa znaczeniu. Namacalne doświadczenie będzie teraz jeszcze żywsze dzięki przygotowanym atrakcjom. Na odwiedzających to miejsce ( w tym dorosłych i dzieci, z których ponad połowę stanowią obcokrajowcy ) czekać będą interaktywne instalacje, zaskakujące doświadczenia oraz dydaktyczne zabawy, umożliwiające aktywne zapoznanie z marką. Peugeot Avenue poza Francją Zdaniem Guillauma Couzy’ego, Dyrektora ds. Marketingu i Komunikacji grupy Peugeot, „to wizerunkowe miejsce nie będzie jedynym tego typu na świecie. Podobne pojawi się za granicą, na jednym z naszych głównych rynków zbytu, czyli w Chinach. W 2015 roku, w Pekinie, w bezpośrednim sąsiedztwie placu Tian'anmen, zostanie otwarty salon Peugeot Avenue o powierzchni 1600m2.” Źródło: PEUGEOT
  24. Nowa SKODA Fabia i SKODA Fabia Combi debiutują w Paryżu Na Salonie Samochodowym w Paryżu (2-19 października) przebój z Mladá Boleslav będzie świętował swoją podwójną premierę – w wersji hatchback i kombi. Nowy model ŠKODY będzie jedną z głównych gwiazd tegorocznych targów w Paryżu. Trzecia generacja ŠKODY Fabia została wyposażona w innowacyjne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa i komfortu oraz wyposażenie znane do tej pory z samochodów wyższych klas. Jest przyjaźniejsza środowisku niż kiedykolwiek wcześniej. Pojemność bagażnika osiąga imponujące 330 litrów, co czyni go największym w swoim segmencie. Nowa ŠKODA Fabia w wersji hatchback będzie dostępna w Europie już w listopadzie, kombi dołączy do oferty na początku 2015 roku. Podwójny hit czeskiego producenta zapowiada największą kampanię modelową w historii firmy. Po ŠKODZIE Octavia, ŠKODA Fabia jest najlepiej sprzedającym się modelem w historii czeskiej marki, z wynikiem przekraczającym 3,5 miliona sprzedanych egzemplarzy od 1999 roku. Jej wyróżniające właściwości czynią ją jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie. Wraz z nadejściem całkowicie nowej, trzeciej generacji, wyrazisty model ponownie wyznacza standardy. „Nowa ŠKODA Fabia pod każdym względem oferuje więcej niż przeciętny samochód, łącząc innowacyjną technologię i przepełniony emocjami wygląd” - mówi prof. Winfried Vahland, prezes zarządu ŠKODY. „To doskonały samochód zarówno dla serca, jak i rozumu, idealnie odpowiadający na potrzeby współczesnej mobilności miejskiej. Jesteśmy przekonani, że nowa ŠKODA Fabia napisze kolejny rozdział na kartach pełnej sukcesów historii modelu, zdobędzie nowych Klientów i jako filar naszej strategii wzrostu, wzmocni wizerunek marki na międzynarodowych rynkach” - mówi prof. Vahland. Nowa ŠKODA Fabia jest pierwszym modelem ŠKODY prezentującym nową, bardziej ekspresywną, bogatszą w emocje linię stylistyczną marki. Po raz pierwszy w seryjnej produkcji projektanci ŠKODY wykorzystali elementy stylistyczne ze spektakularnego modelu koncepcyjnego ‘VisionC’. Jednocześnie widoczne są też inspiracje dokonaniami utytułowanego zespołu ŠKODA Motorsport. Zdecydowanie bardziej wyrazisty wygląd wersji hatchback i kombi podkreślają ostro zaznaczone kontury, uwydatniające precyzję wykonania i dbałość o szczegóły. Nowa Fabia i Fabia Combi posiadają wyważone, wysmuklone proporcje – są 90 mm szersze i 31 mm niższe od swoich poprzedniczek. Dodatkowo, charakteryzują się imponująco szerokimi możliwościami personalizacji – zarówno nadwozia, jak i wnętrza. Mały samochód – wielkie technologie W modelu Fabia debiutują w ŠKODZIE technologia MirrorLink™ i funkcja SmartGate, pozwalające wyjątkowo łatwo połączyć i obsługiwać smartfony z poziomu samochodu. Dzięki nowym silnikom (cztery silniki benzynowe i trzy diesle), poprawionej aerodynamice i wadze obniżonej do nawet 980 kilogramów, wyniki zużycia paliwa i emisji spalin nowej Fabii są nawet o 17% niższe niż u swojej poprzedniczki. Najbardziej efektywna odsłona nowej ŠKODY zadebiutuje w 2015 roku: wersja GreenLine z silnikiem 1.4 TDI o mocy 75 KM będzie zużywać tylko 3,1 l oleju napędowego na 100 km. Nowa ŠKODA Fabia przybliża również użytkownikom innowacyjne systemy bezpieczeństwa i komfortu, do tej pory znane z samochodów wyższych klas. Pierwszy raz dostępna w Fabii będzie funkcja Front Assistant ze zintegrowanym systemem awaryjnego hamowania w mieście (City Emergency Braking Function) i hamulcem antykolizyjnym (Multi-Collision Brake). Funkcja awaryjnego hamowania Front Assistant wykorzystuje czujnik radarowy do mierzenia odległości od innych użytkowników ruchu w czasie rzeczywistym. W przypadku niebezpieczeństwa asystent ten interweniuje stopniowo, w coraz bardziej zdecydowany sposób, by zapobiec kolizji: od komunikatów wizualnych i dźwiękowych, poprzez szarpnięcie hamulca aż po samoczynne awaryjne zatrzymanie. Nowa Fabia może być również wyposażona w inne systemy bezpieczeństwa: Driver Activity Assistant (monitorujący poziom zmęczenia kierowcy), ogranicznik prędkości, system zapobiegający staczaniu się pojazdu ze wzniesienia Hill-Hold Control oraz elektroniczny monitoring ciśnienia powietrza w oponach. Jeszcze większy komfort zapewniają elementy wyposażenia opcjonalnego: system KESSY (bezkluczykowy dostęp do samochodu), przednie i tylne czujniki parkowania, nowe elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i panoramiczny szklany dach. Jednocześnie, Fabia imponuje swoją przestronnością, jeszcze większą funkcjonalnością i aż dziewiętnastoma przydatnymi, przemyślanymi rozwiązaniami. Źródło: Volkswagen Group Polska
  25. Nowa stacja pojazdów ciężarowych Mercedes-Benz w Będzinie Już 13 września na mapie sieci serwisowej i dealerskiej samochodów ciężarowych Mercedes-Benz pojawi się kolejny punkt: salon Mercedes-Benz Sosnowiec w Będzinie. Ciężarówki spod znaku Gwiazdy, specjalistyczne Unimogi, dystrybucyjne Fuso Cantery oraz autobusy marki Mercedes-Benz i Setra: wszystkie te pojazdy będą obsługiwane w najnowszej stacji serwisowej przy ulicy Czeladzkiej 67 w Będzinie. Obiekt będzie prowadził również sprzedaż wszystkich wymienionych wyżej pojazdów poza autobusami. Świadczone usługi zostały przeniesione z salonu Mercedes-Benz Sosnowiec, dzięki czemu nowy obiekt może być w pełni dedykowany ciężkiej motoryzacji. To zaleta przekładająca się na bezpośrednio na lepszą obsługę klienta i wyższą jakość świadczeń. Nowa stacja znajduje się przy trasie szybkiego ruchu nr 86, zapewniającej dogodny dojazd zarówno dla klientów z aglomeracji śląskiej, jak i ruchu tranzytowego. Nowoczesny obiekt ze sprzętem diagnostycznym najnowszej generacji, zapewnia opiekę serwisową w systemie dwuzmianowym i daje możliwość jednoczesnej obsługi 10 pojazdów na osobnych stanowiskach naprawczych. Najwyższy poziom obsługi zapewnia wysoko wykwalifikowany zespół profesjonalistów. Ich praca została doceniona prestiżową nagrodą Aftersales Team of the Year, przyznaną za 1 miejsce w konkursie na najbardziej profesjonalny serwis Mercedes-Benz w Polsce w latach 2010 oraz 2011. Źródło: Daimler
×