Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'nissan' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 1298 wyników

  1. Nissan Primera P10 - proszę o pomoc!

    Witam, Mój problem polega na tym, że posiadam Nissana Primere p10 slx 2.0 benz (115KM) i ostatnio coś stuka w silniku dlatego biję się z dylematem czy zmienić ten samochód - choć wolałbym go naprawić bo mam do niego wielki sentyment. Do dziś planowałem oddać go na złom i kupić tymczasowo audi a4 a pod koniec roku zmienić ją na Primere p10 GT (150KM) ale zacząłem się zastanawiać czy może lepiej będzie zrobić przekładkę silnika z GT dzięki czemu nie musiałbym rozstawać się moim Niskim i w dodatku spełniłbym swoje mini marzenie. Pytanie kieruję do kogoś kompetentnego, a brzmi ono czy przekładka takiego silnika łączy się z koniecznością zmiany innych elementów technicznych tego samochodu i jeżeli silnik do GT kosztuje ok 1000zł ile mogłaby mnie wynieść cała reszta wydatków związana ze zmianą na inny silnik? (wiadomo, że ciężko jest wyczuć ceny elementów ale gdyby tak ktoś mógł zrobić mi przykładową listę części do wymiany - byłbym wdzięczny) pozdrawiam
  2. Witam, jak w temacie - jaki zastępczy silnik diesla polecacie zamiast oryginalnego 2.8 R6?
  3. Witam, jak w temacie - jaki zastępczy silnik diesla polecacie zamiast oryginalnego 2.8 R6?
  4. Cześć! Chciałbym wam przedstawić pierwszy film mojego kanału o nazwie Niskobudżetówki. Kanał będzie przedstawiał recenzje i opisy aut używanych tych z niższej półki budżetowej.
  5. Jak w temacie. Zastanawiam się nad doborem jakiś dobrych alufelg do Nissana Almera. Czy jesteście w stanie mi coś w tym zakresie doradzić? Tutaj http://felginissan.pl/ niestety nie znalazłem żadnych informacji na ten temat...
  6. Witam Posiadam somochód Nissan Primera 1.9dci F9Q diesel 120KM 2004r. Kombi. Jest z nim taki problem, że często traci moc. Dzieje się to tak: kiedy ruszam (np ze świateł,), obroty rosną BARDZO powoli. na biegu jałowym są prawidłowe - ok 800obr/min. Mam włączony bieg "1", często gaz wdepnięty do dechy, a samochód ledwo się rozkręca (jakbym w ogóle nie dodawał gazu). Często jest tak, że przy większym obciążeniu (np. górka) obroty wręcz maleją i jeśli nie "uratuję go" sprzęgłem - gaśnie. Dopiero kiedy obroty uzyskają 2 - 3 tys/min (różnie) auto nagle zbiera się z niezłym kopytem. Ale nierzadko kiedy wrzucę po chwili "2" - sytuacja analogicznie się powtarza, tzn kiedy wrzucę wyższy bieg (obroty prawidłowo spadają) nie chcą się rozkręcić. Dzieje się to na wszystkich biegach, podczas ruszania jest to najbardziej odczuwalne. Co już zrobił mechanik / zostało zrobione: - silnik jest wyremontowany (z innych powodów - pierścienie na tłokach zajechane, dymił strasznie, żarł 2l oleju na 1000km); - wtryski były sprawdzane - są sprawne, jedynie czyszczone w roztworze w ultradźwiękach (były bardzo zabrudzone podobno); - egr wymieniony, kolektor wyczyszczony - przepływka dla sprawdzenia wymieniona na inną, markową - brak różnicy - sprawna - wymieniony filtr powietrza, paliwa - olej + filtr wymiennione 3 tys temu; - do paliwa dolałem swego czasu liqui molly do układu paliwowego diesla Może jeszcze coś, czego nie pamiętam. Co wyklucza mechanik? Układ wydechowy - gdyby był zapchany, nie działo by się to wybiórczo, a cały czas Ciśnie paliwa na listwie sprawdzone komputerem turbina - wizualnie (bez pomiarów w urządzeniu) jest sprawna, zostałą wyczyszczona - wg. mnie nie ma ona wpływu na pracę poniżej 2tys obrotów - nie może być przyczyną. Proszę o pomoc, mechanik po mału rozkłada ręce, mówi, że wszystko jest posprawdzane i sprawne. Zaczynamy podejrzewać sterownik/komputer samochodu. Dodam, że sam NIE JESTEM mechanikiem. Dzięki za podpowiedzi co jeszcze można sprawdzić.
  7. Hej mam nisssana rocznik 99/00 primera 1,6 benzyna. Strasznie mi zjada olej i zostawia białą chmurkę. Co miesiąc płace 90zł na olej Wiecie co to może być??
  8. ˇ Nissan prezentuje model e-NV200 w wersji do przewozu większej liczby pasażerów ˇ 7-miejscową wersją interesują się firmy świadczące usługi w zakresie przewozów VIP, hotele, korporacje taksówkowe, a także klienci indywidualni ˇ Możliwość złożenia drugiego i trzeciego rzędu foteli sprawia, że 7-miejscowa wersja jest najbardziej uniwersalnym samochodem elektrycznym na rynku ˇ Debiut specjalnej edycji Nissana LEAF – najlepiej sprzedającego się w Europie w pełni elektrycznego samochodu Rosnące zainteresowanie firm i operatorów parków pojazdów skłoniło Nissana do przedstawienia zapowiedzi premiery najnowszego przedstawiciela oferty pojazdów elektrycznych tej marki, czyli 7-miejscowej wersji w pełni elektrycznego Nissana e-NV200. Od samego początku prac nad rewolucyjnym vanem Nissan planował 7-miejscową wersję, która zaspokoiłaby zapotrzebowanie na samochód elektryczny do przewozu większej liczby osób. 7- miejscowy e-NV200 Evalia jest interesującym bezemisyjnym rozwiązaniem dla korporacji taksówkowych, firm świadczących usługi przewozu mikrobusami, a nawet dla większych rodzin. Klienci, którzy częściej przewożą towar niż pasażerów mogą zamówić 7-miejscową konfigurację także do wersji e-NV200 Combi. Jean-Pierre Diernaz, dyrektor ds. pojazdów elektrycznych w Nissan Europe, tak uzasadnia wprowadzenie nowej odmiany modelu: „Od początku planowaliśmy Nissana e-NV200 z większą liczbą miejsc. Uwarunkowania rynkowe spowodowały, że zaspakajamy potrzeby w tym zakresie z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Nissan otrzymuje zapytania od korporacji taksówkowych, firm świadczących usługi przewozu ważnych osobistości, hoteli, a także od potencjalnych indywidualnych użytkowników zainteresowanych zakupem tego niezwykle funkcjonalnego i uniwersalnego pojazdu”. 7-miejscowy e-NV200 ma dwa tradycyjne fotele z przodu, trzy w drugim rzędzie i kolejne dwa w ostatnim rzędzie. Fotele z drugiego i trzeciego rzędu można złożyć, powiększając przestrzeń bagażową. Nowa odmiana jest więc niezwykle funkcjonalna i sprawdza się zarówno w użytkowaniu komercyjnym, jak i prywatnym. Po przesunięciu drugiego rzędu foteli do przodu i złożeniu dwóch foteli z ostatniego rzędu przy ścianach bocznych objętość części bagażowej rośnie do imponujących 2,94 m3. Żaden inny model w tej klasie nie umożliwia przewiezienia 3 rowerów bez konieczności demontowania ich kół. Przy rozłożonych siedzeniach we wszystkich trzech rzędach pojemność bagażnika wynosi 443 litry do poziomu rolety oraz aż 870 do poziomu dachu. Samochodem można więc przewieźć jednocześnie nie tylko 7 osób, ale także sporą ilość bagażu. W celu podniesienia komfortu podróżowania 7-miejscową wersję wyposażono w dodatkową klimatyzację w tylnej części kabiny, aby powietrze o żądanej temperaturze było rozprowadzane bardziej równomiernie, także w okolicy trzeciego rzędu foteli. Nowa wersja jest również dostępna z systemem szybkiego ładowania CHAdeMO, z którego można korzystać w najpopularniejszej sieci szybkiego ładowania w Europie, liczącej ponad 1500 punktów. Opcja szybkiego ładowania umożliwia kierowcom prywatnym i firmowym wydłużenie trasy lub wykonywanie większej liczby kursów w ciągu dnia z krótkimi przerwami na uzupełnienie energii. Niektórzy użytkownicy e-NV200 – w tym Taxi Electric z Holandii i C&C Taxis z Wielkiej Brytanii – zainstalowali własne stacje szybkiego ładowania, aby móc bardziej intensywnie i elastycznie korzystać z posiadanego parku pojazdów. Furgon oraz 5-miejscowa wersja osobowa e-NV200 zostały wprowadzone na rynek europejski latem ubiegłego roku i już spotkały się z bardzo pozytywnym przyjęciem, o czym świadczą zamówienia od korporacji taksówkowych z całej Europy, a także od operatorów dużych parków pojazdów, takich jak włoski oddział DHL Express i APM z Grupy Maersk. Dyrektor Diernaz nie jest zaskoczony takimi zainteresowaniem: „Korzyści są oczywiste. Energia elektryczna jako czynnik napędowy jest znacznie tańsza od oleju napędowego, nawet po ostatnich spadkach cen tego paliwa. Koszty serwisowania są o 40% niższe, a samochód jest cichszy, bardziej elastyczny i szybszy od swojego odpowiednika z silnikiem wysokoprężnym”. W Genewie oprócz nowej wersji e-NV200 prezentowana jest również edycja specjalna Nissana LEAF, przygotowana z okazji rekordowej sprzedaży modelu w 2014 r., która wzrosła o 33% w stosunku do poprzedniego roku. Limitowana edycja w pełni elektrycznego samochodu, który od czterech lat jest bestsellerem w swoim segmencie na świecie i w Europie, otrzymała przyciągające wzrok 17-calowe koła i wzbogacone standardowe wyposażenie. LEAF ze specjalnej edycji opartej na wersji Acenta może być ładowany za pomocą dwóch rodzajów kabli: z tradycyjnego domowego gniazdka lub w trybie przyspieszonym poprzez należącą do standardowego wyposażenia* pokładową ładowarkę o mocy 6,6 kW, która umożliwia pełne naładowanie akumulatorów w 4 godziny z odpowiedniego 32-amperowego gniazdka. 7-miejscowa konfiguracja e-NV200 jest dostępna zarówno w użytkowej wersji Combi, jak i w typowo osobowej wersji Evalia. Zamówienia na 7-miejscowego elektrycznego vana będą przyjmowane od kwietnia. * Ten element wyposażenia nie jest oferowany w Danii z uwagi na niedostępność instalacji 32- amperowych na tym rynku. źródło: NISSAN
  9. Nissan wyznacza odważny kierunek rozwoju w Europie ˇ Crossovery, samochody elektryczne i technologie autonomiczne integralnymi elementami strategii marki ˇ Najnowocześniejsze, najmocniejsze i najbardziej spójne portfolio produktów w historii Nissana ˇ Inwestycje w badania i rozwój przesuwają granice innowacyjności Nissan potwierdza swoją strategię wzrostu w Europie, wyznaczając precyzyjną ścieżkę do uzyskania pozycji najbardziej pożądanej marki azjatyckiej. Crossovery, samochody elektryczne i technologie autonomiczne mają odegrać kluczową rolę w realizowaniu tych aspiracji, a Nissan będzie bronił swojej pozycji lidera w tych obszarach i starał się ją umacniać. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Nissan wprowadził na rynek 12 nowych modeli w Europie i sprzedał ponad 724 000 pojazdów. Firma zaspakaja gwałtownie rosnący popyt w segmencie crossoverów poprzez zaoferowanie nowych wersji modeli Qashqai, Juke i X-Trail, ustanawia kolejne rekordy w segmencie samochodów elektrycznych oraz zapewnia powszechny dostęp do emocji za kierownicą wersji NISMO. Nissan potwierdza swoje zaangażowanie na rzecz odważnego wzornictwa, znakomitej jakości i powszechnego dostępu do technologii prezentując nowy, atrakcyjny model koncepcyjny Sway, zapowiadający nowe pomysły w segmencie małych samochodów. „Odnotowujemy wzrost już piąty rok z rzędu. Nasze podejście do wzmacniania marki Nissan oraz oferty jej produktów i usług najwyraźniej się sprawdza. Będziemy nadal inwestować w silną bazę produkcyjną w Europie i mamy doskonałe perspektywy na wzrost w tym regionie” – powiedział Paul Willcox, prezes Nissan Europe. „Osiągamy najlepsze wyniki sprzedaży w Europie w dotychczasowej historii marki – w ciągu 5 lat poprawiliśmy je o 50%. Nowe wersje modeli Qashqai, Juke i X-Trail, sprzedawane w liczbie ponad 410 000 egzemplarzy rocznie, wzmacniają pozycję Nissana w segmencie crossoverów” – dodał. Duże zaplecze produkcyjne Nissana w Europie będzie stymulować wzrost firmy, umożliwiając marce zwiększenie udziału w 65% rynków w Europie, na których jest obecna. Colin Lawther, starszy wiceprezes ds. produkcji, łańcucha dostaw, zarządzania i zakupów w Europie, powiedział: „W zeszłym roku finansowym wyprodukowaliśmy ponad 675 000 pojazdów marki Nissan w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji. Jesteśmy siłą, z którą trzeba się liczyć na największych rynkach w Europie, o czym świadczą dane dotyczące sprzedaży”. Oprócz bardzo dobrych wyników sprzedaży i dużej skali produkcji sukcesem Nissana jest także obecność w najszybciej rozwijających się segmentach, takich jak samochody elektryczne. W 2014 r. firma sprzedała w Europie 15 000 egzemplarzy modelu LEAF. Na rok, w którym mija piąta rocznica obecności Nissana LEAF na rynku, Nissan przygotował kolejne nowości w segmencie samochodów elektrycznych: siedmiomiejscową wersję e-NV200 oraz edycję specjalną modelu LEAF. Nissan nadal kształtuje przyszłość mobilności, inwestując znaczące środki w badania i rozwój w celu udostępniania pionierskich technologii jak najszerszej grupie klientów. Firma będzie starała się wprowadzić na rynek samochody autonomiczne nie później niż w 2020 r., opierając zróżnicowaną ofertę w tym zakresie na rozwiązaniach cechujących się prostotą, bezpieczeństwem i dostępnością. Wiele z tych futurystycznych innowacji Nissan oferuje już dziś jako lider w zakresie takich rozwiązań, jak ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system kontroli odległości, system kamer 360° czy ostrzeganie o pojeździe w martwym polu. „Przez ostatnie lata całkowicie zmieniliśmy wizerunek Nissana w oczach klientów. Zasłynęliśmy tym, że oferujemy to, co najlepsze, jak największej grupie klientów – w dodatku jako pierwsi. Już dziś mamy w swojej ofercie nagradzane crossovery, samochody elektryczne oraz technologie niezbędne do autonomicznej jazdy, takie jak pakiet Safety Shield czy system kamer 360°” – dodał Willcox. źródło: NISSAN
  10. Szukam auta rodzinnego i natknąłem się na te dwa auta. Interesują mnie silniki benzynowe i oczywiście instalacja LPG. Który polecacie. Interesują mnie roczniki aut powyżej 2005 . Proszę o wypowiedzi użytkowników ty aut.Jak sprawują się w gazie Pozdrawiam
  11. Nissan 200SX S13 Drift

    Mam do sprzedania Nissana 200SX S13 - Nissan 200sx 90' - buda przeszła generalny remont i konserwację - silnik RB25DE z R33 (bardzo zdrowy) - dolot Simota, konwersja na "zimną"stronę - zestaw mokry NITRO firmy Wizard wystrojony na 90KM - pompa paliwa Walbro 255 - laminaty: maska,tylna klapa,poszerzenia + poliwęglan zamiast tylnej szyby - zawieszenie D2 Racing Street - kubełkowe fotele Bimarco Expert - dodatkowe zegary: temp wody oraz ciśnienie oleju - dwa wentylatory włączane z kabiny - pasy szelkowe 3'' (tylko dla kierowcy) - powiększony skręt - klatka bezpieczeństwa wg. zał. "J" - sprzęgło spiek - hamulce, dyfer, skrzynia biegówi cała reszta ze Skaya R33 - Kierownica MOMO - tylna rozpórka home made - wydech przelot robiony na zamówienie - masa auta 1100kg. - auto ubezpieczone Cena 22,000 zł do negocjacji Więcej info pw lub 536553366 oraz bartekszmyt@gmail.com
  12. Jak oceniacie tą terenówkę?
  13. Nowy Nissan Qashqai - bestsellerowy kompaktowy crossover japońskiej marki - otrzymał tytuł Złotej Kierownicy 2014 w plebiscycie organizowanym przez tygodnik motoryzacyjny Auto Świat. To kolejne prestiżowe wyróżnienie przyznane temu modelowi przez media branżowe w Europie. Qashqai zwyciężył w kategorii „Kompakty i kompaktowe crossovery", co odzwierciedla uznanie, jakim cieszy się ten model wśród klientów w Polsce i udowadnia, że jest on godnym następcą pionierskiego crossovera, który trafił do sprzedaży w 2007 roku i w ciągu 7 lat obecności na rynku znalazł 2 miliony nabywców na całym świecie. Odbierając statuetkę z rąk redaktora naczelnego Auto Świata Andrey Akifiev, Dyrektor Zarządzający Nissan Sales Central & Eastern Europe powiedział: „Nieco ponad 7 lat temu Nissan podjął ryzyko wprowadzenia na rynek samochodu o niespotykanej wcześniej sylwetce i przedziwnej nazwie, którą nieliczni tylko byli w stanie poprawnie wymówić. Z perspektywy czasu ta ryzykowna kombinacja okazała się strzałem w dziesiątkę i hitem sprzedażowym marki." „Qashqai drugiej generacji bez dwóch zdań kontynuuje pasmo sukcesów swojego poprzednika, czego dowodem jest uznanie w oczach czytelników i jurorów Auto Świata, za które bardzo dziękujemy" - dodał. W organizowanym od 1976 roku plebiscycie Złota Kierownica przyznawane są wyróżnienia dla najlepszych modeli, wprowadzonych są na rynek w danym roku. Prezentowane auta oceniane są przez czytelników oraz profesjonalne jury składające się m.in. z ekspertów motoryzacyjnych. W Polsce pierwsza edycja miała miejsce w 2009 roku. W tegorocznej rywalizowało 49 modeli w 6 kategoriach. Nagrodzony Złotą Kierownicą Qashqai dołączył do Nissana LEAF, który w 2010 roku otrzymał w ramach tego samego plebiscytu tytuł Zielonej Kierownicy, przyznanej za ekologiczne rozwiązania technologiczne. źródło: NISSAN
  14. Rekord ustanowiony w trakcie premierowego pokazu „Nissan 370Z Drift Experience" Nissan Middle East ustanowił nowy światowy rekord Guinnessa w kategorii „najdłuższy drift w tandemie". Dwa Nissany 370Z krążyły po torze jednocześnie w kontrolowanym poślizgu, bez zatrzymywania się, przez 28,52 kilometra. Rekord został ustanowiony w drugim podejściu w trakcie premierowego pokazu „Nissan 370Z Drift Experience" - imprezy, dzięki której każdy ma możliwość poznania i doskonalenia trudnej sztuki driftingu. Obecny na pokazie dyrektor zarządzający Nissan Middle East Samir Cherfan powiedział: „Ustanawiając dziś nowy światowy rekord Guinnessa po raz kolejny dowiedliśmy atutów naszych pojazdów, bo nie jest to pierwszy rekord Guinnessa w naszym dorobku. Nissan Z jest bardzo popularnym modelem wśród entuzjastów driftingu, a ten rekord potwierdza, że prowadzenie tego samochodu w kontrolowanym poślizgu jest bardzo łatwe, a przynajmniej na takie wygląda". „Nissan 370Z Drift Experience" to wspólne przedsięwzięcie Nissan Middle East i Prodrift Academy, realizowane z udziałem samochodów Nissan 370Z oraz profesjonalnych instruktorów driftingu z Prodrift Academy w bezpiecznym i kontrolowanym otoczeniu. „Nissan mocno angażuje się w sport samochodowy na Bliskim Wschodzie. Bezpieczeństwo traktujemy priorytetowo, dlatego nawiązaliśmy współpracę z Prodrift Academy, aby stworzyć zgodną z prawem i bezpieczną platformę dla fanatyków driftingu w tym regionie" - dodał Cherfan. Od blisko 80 lat Nissan przesuwa granice innowacyjności w sporcie samochodowym. Od czasu, kiedy Datsun NL-75 wygrał wyścig na japońskim torze żużlowym Tamagawa w 1936 r. Nissan zbudował szereg najbardziej rozpoznawalnych samochodów wyścigowych, jakie pojawiały się na torach. Globalną popularność Nissan zdobył jednak dopiero w 1964 r., kiedy w Niemczech zaprezentował pierwszy model Skyline GT. Później samochód ten wyprzedził Porsche na jednym okrążeniu w trakcie wyścigu o Grand Prix Japonii. Właśnie wtedy branża i świat zaczęły dostrzegać, że pod względem innowacyjności i techniki Nissan może się równać z zachodnimi rywalami. Od tego czasu z uwagą obserwowano, jak japońska marka wprowadzała kolejne modele, w tym legendarnego Nissana Skyline GT-R z 1969 r. z pionierskimi rozwiązaniami technicznymi opracowanymi na potrzeby wyścigów. Duża część DNA Skyline GT-R jest obecna we współczesnym Nissanie GT-R. Niedługo po premierze modelu Skyline GT-R Nissan opracował kultowy turbodoładowany silnik, zaprezentowany w 1979 r. Kiedy firma zorientowała się, że rywalizacja w sporcie samochodowym znakomicie wspomaga sprzedaż, powołała w 1984 r dział NISMO. Od tego czasu Nissan bije kolejne rekordy, a samochody wyścigowe tej marki należą do najszybszych, jakie kiedykolwiek zbudowano. Na Bliskim Wschodzie tamtejszy oddział Nissana odnosi sukcesy w Abu Dhabi Desert Challenge, sponsorując uzyskującego znakomite wyniki absolwenta dorocznej GT Academy Emila Kneissera w modelu Patrol, a ostatnio także imprezę Nissan 370Z Drift Experience. Fala popularności driftingu ruszyła w 2009 r., kiedy rozegrano pierwsze regionalne mistrzostwa w poślizgu kontrolowanym. Przez lata zawody w tej dyscyplinie stały się jedną z najbardziej oczekiwanych imprez na Bliskim Wschodzie, z liczbą uczestników przekraczających 15 000 w każdym kraju. Mohammad Al Falasi, dyrektor zarządzający Prodrift Academy powiedział: „Drifting jest bardzo popularnym sportem wśród młodych ludzi w naszym regionie. Jesteśmy bardzo dumni, że dzięki Nissan Middle East możemy rozwijać ten sport wśród jego fanów w bezpiecznym otoczeniu i zgodnie z przepisami. Nasi profesjonalni instruktorzy starają się kształcić młode talenty pod kątem ich przyszłych występów w zawodach światowej klasy. Łatwe do opanowania kultowe Nissany Z są w tym bardzo pomocne". W sierpniu 2013 r. Nissan Middle East pobił inny światowy rekord Guinnessa. Nissan Patrol zaprezentował wówczas swoją moc, holując najcięższy samolot na świecie. Niemal trzytonowy samochód z napędem na 4 koła, noszący przydomek „Hero of All Terrains in Life", nawiązujący do jego wszechstronnych możliwości w terenie, holował ważący 170,9 tony samolot transportowy w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Szardży (ZEA). źródło: NISSAN
  15. Nissan Pulsar Nismo Concept (2014)
  16. Nissan GT-R r35

    Nissan GT-R r35 w moim wykonaniu. Format A3, czas około 18godzin. Połączenie farb akwarelowych, ołówków i odrobiny kredek. Etapy z pracy jak i reszta moich zdjęć dostępna na moim stronie : https://www.facebook.com/Mnichuu Pozdrawiam!
  17. Nissan Pulsar (2015)
  18. Nissan zwiększa dawkę emocji gruntownie modernizując model 370Z NISMO - Szereg zmian stylistycznych i konstrukcyjnych w nowym Nissanie 370Z NISMO - Nowe rozwiązania opracowane specjalnie do flagowego modelu GT-R NISMO - Wyższy komfort jazdy, lepsza pozycja za kierownicą oraz bogatsze wyposażenie seryjne we wszystkich wersjach 370Z - Sprzedaż w Europie od września 2014 r. Prezentując gruntownie zmodernizowany model 370Z NISMO, Nissan uatrakcyjnił gamę wyczynowych pojazdów NISMO przeznaczonych do jazdy po drogach publicznych. Podążając śladem flagowego Nissana GT-R NISMO, nowy 370Z oferuje liczne udoskonalenia stylistyczne i techniczne, mając przy tym zdecydowanie największe sportowe zacięcie spośród wszystkich pojazdów noszących do tej pory oznaczenie 370Z. Podobnie jak wersje NISMO innych modeli Nissana, 370Z NISMO ucieleśnia to, co w wyczynowej jeździe jest najważniejsze, zapewniając kierowcy prawdziwie sportowe doznania. Czerpiąc z 30 lat doświadczeń i osiągnięć myśli technicznej NISMO, inżynierowie poddali nowego 370Z NISMO gruntownej modernizacji, dzięki czemu jazda nim jest źródłem jeszcze mocniejszych wrażeń. Zmiany stylistyczne i nowy pakiet aerodynamiczny 370Z NISMO zawsze zwracał na siebie uwagę. Teraz, dzięki nowej, śmielszej i zdradzającej jeszcze większą moc sylwetce, naprawdę trudno się oprzeć jego urokowi. Przedni zderzak został całkowicie przeprojektowany – zastosowano w nim większą atrapę chłodnicy, dodatkowe wloty powietrza przed przednimi nadkolami oraz nowe światła do jazdy dziennej w technologii LED. Pozostałe modyfikacje obejmują czarne obwódki przednich reflektorów, stosowaną wyłącznie w modelach NISMO czerwoną listwę u podstawy zderzaka, zaprojektowane na nowo nakładki progów bocznych oraz specjalny znaczek NISMO na obudowie bocznych lusterek. Zmodernizowany 370Z NISMO jest wyposażony w 19-calowe, czarno-srebrne aluminiowe felgi Rays o nowym wzorze. W tylnej części samochodu przeprojektowano zderzak oraz spojler, nadając obydwu elementom kształt charakterystyczny dla sportowej stylistyki marki. Gruntowna modernizacja pakietu aerodynamicznego modelu 370Z NISMO obejmuje zastosowanie mniejszego tylnego spojlera, który współpracuje z nowym, przednim zderzakiem, zapewniając zdecydowanie większą siłę docisku podczas jazdy z dużymi prędkościami. Ponadto, siła ta jest teraz bardziej równomiernie rozłożona pomiędzy przednią i tylną osią, dzięki czemu samochód zachowuje się na drodze w bardziej przewidywalny sposób. Obliczenia inżynierów Nissana potwierdzają, że nowe rozwiązania aerodynamiczne zastosowane w modelu 370Z NISMO wytwarzają siłę docisku o wartościach zdecydowanie wyższych w porównaniu z parametrami konkurencyjnych modeli. Wnętrze inspirowane klimatem wyścigów Nissan wie, że właściciele modeli NISMO są fanami wyczynowej jazdy. Aby zaspokoić oczekiwania tych klientów, którzy pragną wykorzystać pełnię możliwości oferowanych przez układ napędowy i zawieszenie 370Z, w nowym modelu zastosowano fotele Recaro zapewniające wyższy komfort i lepsze podparcie w czasie jazdy. Nowe fotele bazują na uznanej konstrukcji Recaro Sportster, dostosowanej specjalnie do potrzeb modelu 370Z NISMO. Dzięki udoskonaleniu licznych detali, maksymalnie skutecznie podtrzymują one ciało kierowcy i pasażera. Każdy szczegół budowy fotela oraz jego umiejscowienie w pojeździe poddano analizie pod kątem zapewnienia idealnej pozycji za kierownicą. Zastąpienie tradycyjnego stelaża rurowego nową konstrukcją skorupową pozwoliło inżynierom Nissana zwiększyć sztywność fotela, przy jednoczesnym obniżeniu jego masy. Dopełnieniem zmian wprowadzonych we wnętrzu jest wykonana z czerwono-czarnej skóry oraz Alcantary tapicerka siedzeń oraz podobne obszycie kierownicy. Doskonałe osiągi i udoskonalone podwozie Nowy 370Z NISMO jest napędzany 344-konnym, sześciocylindrowym silnikiem 3.7, który gwarantuje niezapomniane wrażenia z jazdy. Dzięki niezwykle wysokiemu momentowi obrotowemu osiąganemu przy niskich obrotach oraz bardzo dobrej elastyczności, model 370Z NISMO osiąga 100 km/h już po 5,2 sekundy. Podwójny układ wydechowy zapewnia z kolei typowo sportowe wrażenia akustyczne. Nowy model 370Z NISMO jest dostępny wyłącznie w wersji coupé z ręczną, sześciobiegową skrzynią biegów. W ramach modernizacji wprowadzonych dla roku modelowego 2015, zastosowano w nim również liczne modernizacje układu zawieszenia (szczegóły przedstawiono poniżej). Komfort jazdy uległ poprawie dzięki zmienionej charakterystyce pracy tylnych sprężyn i amortyzatorów. Grubsza wykładzina wnętrza oraz specjalna wyściółka tylnych nadkoli dodatkowo obniżają poziom odczuwanego w kabinie hałasu. Modernizacja całej gamy modeli 370Z Oprócz gruntownej modernizacji flagowego 370Z NISMO, Nissan wprowadził również liczne modyfikacje w pozostałych wersjach 370Z, zapewniając większą przyjemność z jazdy i oferując klientom produkt o lepszym stosunku jakości do ceny. Do wielu drobnych zmian wprowadzonych w roku modelowym 2015 należą 18-calowe felgi w kolorze Gun Metallic. Są one oferowane jako standardowe wyposażenie modelu podstawowego oraz wersji Pack. Dzięki nim 370Z nabiera jeszcze bardziej sportowego, wyróżniającego do spośród innych pojazdów wyglądu. Kolejną ważną zmianą jest zastosowanie nowych foteli. Skorupowa konstrukcja nowych foteli Spinal sprawia, że są one sztywniejsze, dzięki czemu lepiej podtrzymują ciała podróżujących podczas dynamicznej jazdy. Są one również lżejsze od poprzednich foteli z tradycyjnym stelażem rurowym. Nowe siedzenia umożliwiają kierowcy przyjęcie bardziej ergonomicznej pozycji, są bardziej komfortowe w szybko pokonywanych zakrętach, a co równie ważne - sprawiają, że wnętrze auta ma bardziej sportowy sznyt. Dopełnieniem szerokiej gamy modyfikacji modelu 370Z jest inaczej zestrojone zawieszenie, które poprawia komfort jazdy i obniża poziom słyszalnego we wnętrzu hałasu. We wszystkich wersjach modelu (w tym NISMO) zastosowano tylne sprężyny oraz amortyzatory o zmienionej charakterystyce pracy oraz lepiej tłumiącą hałas wykładzinę i wyściółkę tylnych nadkoli. Wszystkie te modyfikacje pozwalają kierowcy 370Z czerpać bezkompromisową radość z jazdy. Nowy model 370Z zachował oczywiście wszystkie te cechy, dzięki którym stał się jednym z najbardziej uznanych pojazdów swojego segmentu. Moc zapewnia 328-konny silnik 3.7 V6, który napędza tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej lub skrzyni automatycznej o siedmiu przełożeniach. 370Z nadal jest jedynym samochodem w swojej klasie, w którym dostępny jest układ Syncro Rev Control - pierwszy na świecie system optymalnie synchronizujący poziom obrotów silnika podczas zmiany biegów, zarówno w górę jak i w dół. Ceny oraz specyfikacje obowiązujące na poszczególnych rynkach zostaną przedstawione w późniejszym terminie, przed premierą modelu. Źródło: Nissan
  19. Nissan 2020 Vision Gran Turismo Concept (2014)
  20. Nissan GT-R Nismo nagrodzony tytułem „Samochodu Roku Playboya” w kategorii Supersport Najbardziej wyczynowy w gamie Nissana model GT-R Nismo doceniony przez jury plebiscytu „Samochód Roku Playboya” – 16 czerwca na uroczystej gali w ogrodach Pałacu Zamojskich otrzymał tytuł zwycięzcy w kategorii Supersport. Już od 22 lat magazyn Playboy przyznaje tytuły dla najlepszych, najpiękniejszych i najbardziej emocjonujących samochodów. W tegorocznej edycji jury w składzie: Włodzimierz Zientarski, Krzysztof Hołowczyc, Andrzej Borowczyk, Andrzej Koper oraz Rafał Jemielita wybrało Nissana GT-R Nismo na zwycięzcę w najbardziej ekstremalnej kategorii – Supersport. GT-R Nismo to zaprojektowany z myślą o ściganiu się supersamochód po fabrycznym tuningu, z udoskonaloną aerodynamiką, wyróżniający się niezwykłą precyzją działania układu jezdnego i wyjątkową stylistyką, charakterystyczną dla wszystkich modeli opatrzonych logo sportowej marki Nissana. Pod maską drzemie potężny silnik 3.8 V6 generujący moc aż 600 KM. Potwierdzeniem niewiarygodnych osiągów GT-R Nismo jest ustanowienie rekordu przejazdu słynnej Północnej Pętli najtrudniejszego na świecie toru Nürburgring dla samochodów produkowanych seryjnie. Nagroda dla GT-R Nismo jest kolejnym wyróżnieniem dla Nissana w tym prestiżowym konkursie. W poprzednich edycjach nagrodzone zostały między innymi Nissan Juke (Auto z seksem), Juke R (Na szczytach technologii), Navara oraz GT-R (oba w kategorii Auto dla twardziela). Źródło: NISSAN
  21. Nissan 2020 Vision Gran Turismo Concept (2014)
  22. Nowy, pięciodrzwiowy hatchback Pulsar esencją innowacyjności i dynamiki Nissana w nowej, atrakcyjnej oprawie Uznane rozwiązania techniczne, takie jak system kamer 360°, oraz debiutujące w segmencie systemy podnoszące bezpieczeństwo i komfort Mocne i oszczędne silniki - wszystkie z turbodoładowaniem Odważna kontynuacja charakterystycznej stylistyki Nissana Zaprojektowany i opracowany w Europie; produkcja w zakładach Nissana wBarcelonie W sprzedaży od jesieni 2014 r. PARYŻ, 20 maja 2014 r. Zaangażowanie Nissana w innowacyjność i rozwój technologii sprawiły, że w ciągu ostatnich siedmiu lat marka zmieniła oblicze segmentu samochodów rodzinnych. Teraz, wykorzystując to samo podejście do stylistyki oraz oryginalny sposób myślenia, którego owocem były modele Qashqai, X-Trail i Note, Nissan poszerza swoje portfolio produktów o kolejny produkt - atrakcyjnego i zupełnie nowego rodzinnego hatchbacka Pulsar. Odważne wzornictwo, techniczne innowacje i przestronne wnętrze Nissana Pulsar nadadzą segmentowi C nowy wymiar. Nabywcy mogą spodziewać się wszystkich znanych już atutów marki w nowym, eleganckim opakowaniu. Wprowadzając na rynek model Pulsar, Nissan stara się realizować swoje ambicje oferowania inteligentnych rozwiązań stylistycznych i technicznych szerokiemu gronu użytkowników. Zaawansowana technologia Zgodnie z oczekiwaniami klientów w nowym modelu zastosowano szereg przystępnych i praktycznych technologii zapewniających kierowcom większe poczucie pewności w czasie jazdy oraz wyższy komfort. Jak zwykle w przypadku produktów marki Nissan, w wyposażeniu Pulsara nie zabrakło elementów, które dotychczas były zarezerwowane dla samochodów wyższej klasy. Wyposażenie to obejmuje między innymi zaawansowany pakiet Safety Shield, czyli zestaw systemów i technologii składających się na kompleksową „tarczę bezpieczeństwa" dla kierowcy. Ów pakiet praktycznych i bardzo nowoczesnych technologii pomaga zapanować nad potencjałem nowego Pulsara i w pełni go wykorzystać. Wśród systemów oferowanych w nowym modelu są między innymi: elektryczny hamulec awaryjny, ostrzeganie o poruszających się obiektach, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz ostrzeganie o pojazdach w martwym polu. Nissan jak zwykle stara się jako pierwszy wprowadzać nowe technologie w segmencie. Pulsar będzie więc jedynym samochodem w swojej kategorii, który w co najmniej jednej wersji wyposażenia będzie standardowo oferował systemy ostrzegania o poruszających się obiektach, ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz ostrzegania o pojazdach w martwym polu. Pulsar będzie również wyposażony w system NissanConnect drugiej generacji z licznymi innowacyjnymi funkcjami, takimi jak integracja ze smartfonem, usługa Send-to-Car Google® oraz szereg przydatnych i dostarczających cennych informacji aplikacji. Wśród zaawansowanych rozwiązań stanowiących również element stylistyczny Pulsara są diodowe reflektory. Reflektory tego typu, po raz pierwszy zastosowane przez Nissana w modelach Qashqai i X-Trail, dają mocne, białe światło, a przy tym zużywają o 50% mniej energii w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami. Wydajny i mocny zespół napędowy Zgodnie z podejściem Nissana do innowacji i dbałości o niskie koszty eksploatacji, w modelu Pulsar będą montowane tylko silniki z turbodoładowaniem, charakteryzujące się optymalnym połączeniem osiągów i efektywności mierzonej zużyciem paliwa. Jednostka benzynowa 1.2 DIG-T o mocy 115 KM może z powodzeniem rywalizować z większymi od siebie silnikami, a diesel 1.5 dCi generuje 110 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na początku 2015 r. do oferty dołączy jeszcze mocniejszy, 190-konny turbodoładowany silnik benzynowy 1.6. Silniki nowego Pulsara, zbudowane zgodnie ze stosowaną przez Nissana, sprawdzoną koncepcją downsizingu, wyróżniają się bardzo dobrymi osiągami przy niskiej emisji CO2, wynoszącej niespełna 95 g/km*. Pulsar będzie oferowany z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach oraz z zaawansowaną przekładnią automatyczną Xtronic, pracującą płynnie i delikatnie przy niskich obrotach, ale jednocześnie bardziej bezpośrednio reagującą na zdecydowane wciśnięcie pedału przyspieszenia. Nowe standardy przestronności w kabinie Dzięki najdłuższemu rozstawowi osi w swojej klasie (2 700 mm) oraz przemyślanej konstrukcji, Pulsar oferuje wyraźnie więcej miejsca na nogi oraz na wysokości ramion z tyłu w porównaniu z konkurencyjnymi modelami. 692 mm na poziomie kolan z tyłu to nawet więcej niż w przypadku wielu przedstawicieli segmentu D. Mimo to zewnętrzne wymiary pojazdu pozostały kompaktowe (4 385 mm długości), co ułatwia parkowanie na zatłoczonych miejskich ulicach. Sportowa elegancja Pulsar, którego można łatwo rozpoznać po typowym dla Nissana motywie litery V na kracie wlotu powietrza oraz odważnie zarysowanych, muskularnych zaokrągleniach, został zaprojektowany i skonstruowany specjalnie dla europejskich klientów i będzie produkowany w zakładach Nissana w Barcelonie. Ta sama koncepcja stylistyczna, dzięki której Qashqai i X-Trail tak świetnie prezentują się na drodze, nadaje Pulsarowi elegancką i atletyczną sylwetkę, w której zdecydowane kontury harmonizują z dopracowanymi detalami. Podobnie jak crossovery Nissana, również Pulsar zwraca uwagę mocno zarysowanymi nadkolami, smukłą linią boczną i opływowym profilem. Dający poczucie komfortu klimat panuje także we wnętrzu, gdzie wysokiej jakości materiały i przejrzysta stylistyka doskonale integrują się z wyjątkowo bogatym wyposażeniem Pulsara. * wartość przed homologacją źródło: NISSAN
  23. Nissan Skyline R32

    cześć wszystkim, pierwszy rysunek po grupo ponad rocznej przerwie. rysunek na papierze cansona A2 180g, ołowkami i czarnymi kredkami KOH-I-NOORa czas pracy około 5 godzin. efekt jest dla mnie zadowalający, a co Wy myślicie?
  24. Nissan Skyline r34

    Nissan Skyline r34 g czas gotowy! Format A3, czas około 20godzin. Bazowo Nissan był srebrny ale nie wyobrażałem sobie innego koloru niż niebieskiego, więc zmieniłem kolor. Tło trochę kuleje ale ostatnio nie mam coś weny... Musze chyba zrobić sobie przerwę. Zapraszam do komentowania i krytykowania
×