Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'nie' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 731 wyników

  1. Witam Serdecznie Nie chciałem tworzyć kolejnego tematu, lecz przeglądałem już sporo tematów względem motywu postu i nie uzyskałem odpowiedzi na swoje pytanie. Albo posty były bardzo stare, bądź autor potrzebował uzyskania innych informacji niż moje. A mianowicie:# Zakupiłem trzy miesiące temu pojazd w komisie samochodowym. Uzyskałem umowę kupna/sprzedaży. Następnie ubezpieczyłem auto oraz zrobiłem ważny przegląd. Niestety pojazdu nie przerejestrowałem (pojadam dowód starego właściciela). Czy teraz jeśli zostanę zatrzymany przez policję to mogę ponieść tego konsekwencje? Jeśli tak to jakie, bądź istnieje może jakieś logiczne wybrnięcie z takiej sytuacji? Z góry dziękuje za odpowiedźPozdrawiam,
  2. witam jechałem sobie maluchem i odłączała mi się klema :blue: maluch stracił moc i zgasł a potem już nie było iskry jak myślicie co mogło się zepsuć mam miernik tylko nie za bardzo wiem jak sprawdzać rocznik maluch 2000 na module zapłonu przekaźniku nie ma nigdzie przejścia nie wiem czy to może być przez to ??
  3. Mam dziwny problem. Moj renault modus 1.5dci nie odpala. Postaram sie dokladnie opisac problem: - najpierw przez jakis tydzien odpalal bardzo cicho i dlugo (tak jak zima gdy nie moze odpalic ale bardzo cicho) ale zawsze zaskakiwal - potem nagle juz nie dalo sie odpalic, po przekreceniu kluczyka wszystkie kontrolki zapalaja sie i gasna a po probie odpalenia kompletnie nic nie slychac i zapala sie na chwile konrolka swiec i gasnie. (po ponownej probie odpalenia bez wyciagania kluczyka kontrolka sie juz nie zapala i nadal nie odpala i jest cicho) - na przekreconym kluczyku, otworzylam maske i i slychac z okolic silnika bardzo ciche piszczenie i duza czestotliwoscia, po wsluchaniu sie jest to lekko slyszalne stukanie z piszczeniem.. pik pik pik pik pik pik...bardzo szybko. - probowalam wymienic akumulator bo mialam 500A i myslalam ze jest za slaby wiec wlozylem 780A ale bez skutku. Co to moze byc? moze ktos z was sie spotkal z takim problemem? co to moze tak piszczec? moze swiece sa do wymiany? Auto ma 130tys km i nie byly nigdy wymieniane. Auto jest uziemione i niestety za granica i chce uniknac duzych kosztow naprawy tam albo holowania do polski. Moze jakos samemu da sie cos takiego naprawic. Z gory dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam Olka
  4. Toyota Rav 4, 2.0 rok prod. 1996 Jadąc zgasł mi silnik. Przy próbie odpalenia kluczykiem nie załącza się rozrusznik. Poprzez bezpośrednie załączenie na rozrusznik także nie odpala. Gdzie mógłbym szukać przyczyny?
  5. Cześć problem jest w tym że mój Escorik przestał palić więcej chciałem zobaczyć świece i jak się okazało z jednej świecy jak ściągałem przewód to on wgl nie trzymał a co ciekawe to co jest w środku tego przewodu że łaczy go z świecą czyli jak zakładamy na świece to słychać że tak ładnie wchodzi no to , to coś zostało na świecy . I teraz pytanie muszę wymienić przewody zapłonowe na pewno ? i jak ściągnąć to z świecy ? Przepraszam że tak chaotycznie napisane , ale nie znam się na tyle żeby to ładnie ująć . Prosze o pomoc !
  6. Mam taki problem, że padła mi bateria w starym Priusie (z 2001 roku). Na nową mnie nie stać, bo jest w cenie samochodu z tego rocznika, a nigdzie nie mogę dostać baterii: g9510-47020 Wiecie może gdzie można dostać taką używaną sprawną baterię? Mnie już ręce opadają. Nie spodziewałem się, że to będzie taka trudna sprawa.
  7. VW Polo umarło w trakcie jazdy, nie odpala 18 Maj 2015, 13:53 Witam, sytuacja wyglądała następująco: podczas normalnej jazdy auto szarpnęło, zapaliła się kontrolka EPC, silnik zgasł. Od tego czasu rozrusznik kręci ale silnik się nie odzywa, zarówno przy próbie odpalenia na benzynie jak i na gazie. Podczas spychania auta z drogi i próby odpalenia "na pych" pojawiło się dodatkowo piszczenie. Czy w wypadku gdyby auto odpaliło "na pych" można jechać z zapaloną kontrolką EPC i tym sygnałem dźwiękowym? Zdaję sobie sprawę że nikt mi nie postawi diagnozy przez internet ale interesują mnie możliwe przyczyny i ich koszty, ponieważ auto jest za granicą a koszt ściągnięcia do kraju to jakieś 1300zł i nie wiem czy nie będzie taniej zrobić jednak tego tutaj. Nie wiem czy to ma bezpośredni związek z tą awarią (choć pewnie ma) ale jakiś czas temu było tak, że auto nie chciało palić na ciepłym silniku, pomagało wtedy lekkie dodanie gazu. Problem ten ostatni raz miał miejsce jakieś 2,5-3 miesiące temu. Polo Classic 2000r. 1.4 75KM LPG Z góry dziękuję za wszelkie uwagi
  8. Trochę więcej SKODY to nie tylko dodatkowa przestrzeń Każda ŠKODA daje trochę więcej samochodu niż jej konkurenci. W nowych modelach marki korzyść ta polega nie tylko na obszerniejszym wnętrzu, lecz obejmuje coraz więcej elementów. To niekwestionowana specjalność ŠKODY: ponadprzeciętnie przestronne, nowoczesne i ergonomiczne wnętrze samochodu, zdobywające przewagę nad konkurencją w tych podstawowych kryteriach. Na tym jednak zalety czeskich samochodów się nie kończą: najnowsze generacje popularnych modeli to nowoczesne konstrukcje, których przewaga rozwiązania wnętrza nad konkurencją wynika z wielu czynników. TROCHĘ BARDZIEJ PRAKTYCZNE WNĘTRZE Znakiem rozpoznawczym ŠKODY pozostaje niezmiennie zapewnianie trochę więcej samochodu niż konkurencja. Rozumiane jest to przede wszystkim przez ponadprzeciętną przestronność, najczęściej przodującą w segmencie określonego modelu ŠKODY. Konstruktorzy pracują nad tym, aby miejsca nie tylko było dużo, ale by było ono efektywnie wykorzystane: każdy model ŠKODY ma liczne rozwiązania z serii Simply Clever, uprzyjemniające codzienną eksploatację samochodu. To przemyślane rozwiązania, uwzględniające bagażnik skonstruowany tak, by miał prostopadłościenny kształt, łatwy do zagospodarowania, niski próg załadunkowy i wysoko otwieraną pokrywę, zapewniającą łatwy dostęp do środka. W niektórych modelach po opuszczeniu oparć tylnych siedzeń roletę zakrywającą przestrzeń bagażową można pionowo rozwinąć, tworząc ściankę działową. Kokpit zorganizowany jest tak, by obsługa wszystkich urządzeń była intuicyjna i łatwa – w końcu to doskonała ergonomia, dobrze znana ze wszystkich samochodów ŠKODY, jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na komfort codziennej eksploatacji. W wybranych modelach ŠKODA oferuje przydatną w mroźne dni funkcję ogrzewania postojowego. Poznaj jego działanie. TROCHĘ LEPSZY KOMFORT Opis komfortu samochodu często sprowadza się do długości listy jego wyposażenia czy innych łatwo policzalnych czynników, ale ten prawdziwy może być osiągnięty tylko długą, cierpliwą pracą nad niezliczoną ilością detali. By stworzyć dobre wnętrze, ŠKODA dopracowuje je latami. Tak jest choćby w przypadku foteli dopasowanych do anatomii człowieka, mających siedzisko, które nie powoduje zmęczenia w długich podróżach, ale jednocześnie dobrze trzymających ciało podczas pokonywania zakrętów. Przemyślane musi być rozmieszczenie wszelkich przycisków, pokręteł, dźwigni – tak, by kierowca miał do wszystkich elementów łatwy dostęp. Każda ŠKODA wyposażona jest w wiele niezauważalnych dla kierowcy elementów, które zapewniają mu komfort: na przykład szyby zawierają filtr chroniący przed promieniowaniem słonecznym i ograniczający nagrzewanie wnętrza, a tapicerka jest testowana dermatologicznie, by nie powodować uczulenia. Tak pozornie oczywiste kwestie, jak wygoda korzystania z lusterek i widoczność otoczenia, które nie jest przysłaniane przez elementy konstrukcyjne samochodu, wymagają kosztownych badań rozwojowych i są coraz trudniejsze do osiągnięcia ze względu na rosnące standardy bezpieczeństwa i zmieniające się trendy stylistyczne. To właśnie takie przemyślane rozwiązania czynią eksploatację samochodów ŠKODY wygodniejszą i przyjemniejszą. TROCHĘ WIĘKSZE BEZPIECZEŃSTWO Bezpieczeństwo jest jednym z kluczowych czynników dla ŠKODY, kształtujących wnętrze wszystkich jej samochodów już od początkowego stadium rozwoju nowych modeli. Wpływa nawet na takie detale, jak szyny mocujące fotel, sposób mocowania kolumny kierownicy i wklejania szyb. Producent nie godzi się na żadne kompromisy w tym zakresie, oferując nowoczesne rozwiązania zapewniające wysoki poziom bezpieczeństwa już od podstawowych wersji wyposażenia – począwszy od podstawowej wersji modelu Citigo, wszystkie ŠKODY są wyposażone w czołowe poduszki bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki bezpieczeństwa, kurtyny gazowe z funkcją ochrony głowy oraz w komplet elektronicznych funkcji i układów wspierania bezpieczeństwa czynnego i biernego. Przez ostatnie lata wnętrza czeskich samochodów przeszły imponującą ewolucję, wzbogacając się o szereg nowych funkcji i przemyślanych rozwiązań. Talenty nowych modeli zostały znakomicie poszerzone o rozbudowane systemy pokładowe: wysokiej jakości systemy audio, nawigację i obsługę telefonu. Przełomem w rozwoju funkcjonalności pokładowych systemów informacyjno-multimedialnych było wprowadzenie dużego wyświetlacza, który pozwolił na implementację nowych, wcześniej niemożliwych do wprowadzenia innowacji. Obecnie w duże, wyraziste ekrany obsługiwane dotykowo, mogą być wyposażone już wszystkie modele marki ŠKODA, poczynając od najmniejszego Citigo. Oprócz intuicyjnej obsługi radia czy fabrycznej nawigacji Amundsen, systemy te obejmują wiele innych, przydatnych dla kierowcy funkcji: odtwarzania płyt CD i DVD, w tym nagrań MP3, także przez wejście AUX umożliwiające podłączenie zewnętrznych, przenośnych urządzeń audio. Telefony komórkowe w samochodach ŠKODA obsługuje się łatwo i bezpiecznie dzięki przyciskom na kierownicy, pozwalającym wybrać kontakt z książki telefonicznej oraz rozpocząć i zakończyć połączenie. Telefon kierowcy może być zsynchronizowany z samochodem poprzez łącze Bluetooth. Na wyświetlaczu zestawu wskaźników i/lub ekranie radia pokazywana jest siła sygnału antenowego, stan naładowania baterii, połączenie przychodzące i wychodzące. Nową jakość połączenia samochodu z telefonem wprowadziła funkcja MirrorLink, debiutująca w modelu Fabia, która przenosi ekran smartfona na ekran radia samochodu. To przemyślane rozwiązanie w duchu ŠKODY, zwiększające bezpieczeństwo korzystania z aplikacji mobilnych w czasie jazdy samochodem. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Witam Posiadam OPEL'a Astra II 2.0 DTI - jakiś czas temu wskazówka od temperatury silnika się nie podnosi, jaka może być tego przyczyna ???
  10. Witam! Mam spory problem z moją bunią i czeka mnie laweta jutro. Autko jezdziło bez problemów aż nagle rano wsiadam i po przekręceniu kluczyka nie świecą się kontrolki. Kręci ale nie odpala. świece się nie grzeją nic nie działa. Po wielu próbach wczoraj go odpaliłem i palił za każdym razem a dzisiaj już w ogóle. Odpada akumulator, kostka w stacyjce oraz stacyjka. Zostało to dokladnie sprawdzone. Podpiołem też akumulator pod maską żeby wykluczyć przewody i również to samo. Alarm jest odłaczony. Bezpieczniki i przekaźniki raczej są w porządku. Tutaj jest filmik
  11. Klimatyzacja nie tylko na upały Obecność klimatyzacji w samochodzie to nie tylko większy komfort kierowcy i pasażerów, ale również większe bezpieczeństwo podróżowania. W naturalny sposób wykorzystujemy klimatyzację w okresie letnim, kiedy to temperatury panujące na zewnątrz nagrzewają bardzo mocno nasz samochód. Możliwość włączenia klimatyzacji i ożywczy chłód pozwalają skupić się na jeździe, niwelując efekty szybkiego zmęczenia i spadku koncentracji, co często występujące podczas upałów. Klimatyzacja przydaje się nie tylko w gorące dni. Warto włączać ją również w zimie, a przemawiają za tym dwa argumenty. Bezpieczeństwo – w chłodne, zimowe dni powietrze zawiera dużo wilgoci, a dodatkowo wraz z nami do samochodu na butach czy odzieży zewnętrznej dostaje się dużo wody w postaci śniegu czy deszczu. Powoduje to osadzanie się pary wodnej w zamkniętym samochodzie. Obecność pary wodnej na szybie w znaczny sposób ogranicza naszą widoczność. Możemy sobie poradzić z tym efektem przecierając szybę ściereczką lub podgrzewając szybę strumieniem powietrza, ale istnieje lepszy sposób. Jeśli włączymy klimatyzację, nie tylko pozbędziemy się pary wodnej z szyb, ale osuszy ona również powietrze w samochodzie. Jak to zrobić? Należy skierować strumień powietrza z nawiewów na szyby. Efekt osiągniemy szybciej, jeśli na chwilę ograniczymy dopływ powietrza z zewnątrz, wybierając tryb zamkniętego obiegu powietrza. Eksploatacja – używanie klimatyzacji wiąże się z dodatkowym zużyciem paliwa. Wynosi ono od 0,3-1,5 litra na godzinę pracy. Zużycie paliwa często jest argumentem za tym, by z klimatyzacji w okresie zimowym nie korzystać. Warto jednak pamiętać, że włączanie klimatyzacji oprócz pomocy w pozbyciu się pary wodnej, wymagane jest do sprawnego działania klimatyzacji. Oczywiście nie trzeba jej włączać codziennie, jednak ze względów eksploatacyjnych należałoby raz w tygodniu włączyć ją przynajmniej na 15 min. „Takie postępowanie zwiększa żywotność najważniejszego elementu – sprężarki. W pracującym układzie, smar niezbędny do prawidłowego działania sprężarki przenoszony jest przez czynnik chłodzący. Jeśli układ nie działa wystarczająco często to smar się osadza, a po długim uruchomieniu sprężarka nie ma wystarczającego smarowania” - tłumaczy Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. Prawidłowa eksploatacja klimatyzacji i jej skuteczność działania uzależniona jest od regularnego serwisu. Należy pamiętać o okresowej wymianie filtra kabinowego, uzupełnianiu czynnika chłodzącego, który co roku ubywa o 10-15%, i odgrzybianiu instalacji. Wszystkie te działania zagwarantują nie tylko długie działanie klimatyzacji, ale co ważniejsze – bardziej bezpieczne i komfortowe podróżowanie przez cały rok. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Niby dość banalne Kupiłem niedawno Corse D i mam problem ze zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy. Dokładniej z jego uzupełnieniem. W zbiorniczku jest około połowy płynu. Szyjka do zbiorniczka ma około 10-15 cm długości. Gdy chcę dolać płynu to zbiera się on tylko w szyjce i nie wlewa się do zbiorniczka. Pewnie jest tam jakaś uszczelka, która mam zamiar wcisnąć jakimś drucikiem aby nalać płynu ale nie wiem czy jej nie uszkodzę. Po nalaniu do szyjki, użyłem spryskiwaczy i wyglądało to tak jakby pobrało płyn z szyjki a nie ze zbiorniczka. Coś jakby powietrze znajdujące się w zbiorniczku nie chciało uciec Czy ktoś wyjaśni mi ta sytuację?
  13. Dakar 2015: przygoda, jakiej jeszcze nie było. Chile, Boliwia i Argentyna: razem 9111 km, od bezlitosnych dla aut i opon szutrów i kamiennych pustyń po niebotyczne wysokości Andów, od niewyobrażalnych upałów pustyni Atacama po zdradliwe piachy wydm. Choć przygotowują się w niesłychanie drobiazgowy sposób i fizycznie, i logistycznie, i organizacyjnie, uczestnicy często nie mają nawet przybliżonego pojęcia, co ich czeka w kolejnej godzinie, bo i teren, i pogoda są zmienne i oszukańcze. Właśnie dlatego „Dakar” jest uważany za największą możliwą przygodę motoryzacyjną. W Rajdzie weźmie udział 10 samochodów MINI ALL4 Racing. Każdy z nich ma rozmiary większe od seryjnego MINI John Cooper Works Countrymana o ok. 9% i nadwozie wykonane niemal w całości z włókna węglowego. Każdy wyposażono jednak w klatkę ochronną wykonaną ze stalowych rur spełniających najwyższe standardy – stosowane w lotnictwie. Za przeniesienie napędu odpowiadają 6-stopniowe, sekwencyjne, wyczynowe skrzynie biegów Sadev ze sprzęgłami wyścigowymi AP Racing – stalowymi, wielotarczowymi, spiekanymi – oraz chłodzone olejem, blokowalne mechanizmy różnicowe centralny i tylny. Kiedy auto jedzie, można zmieniać przełożenia bez używania sprzęgła. Lewarek jest umieszczony między kierowcą a pilotem, a jego ruchy nie odbywają się jak w konwencjonalnej skrzyni (układ H), a sekwencyjnie, a więc ruch w tył to włączenie wyższego biegu, ruch w przód – niższego. Wysokoprężny silnik napędzający MINI ALL4 Racing został zaprojektowany przez BMW Motoren GmbH w Styrii, Austria, jako jednostka do imprez wytrzymałościowych, o najwyższym stopniu trudności. Silnik z technologią TwinPower Turbo o pojemności 2993 cm3 rozwija moc 320 KM przy 3250 obr./min i pozwala się rozpędzić maksymalnie do 178 km/h. Średnica zwężki to 38 mm. Silnik ma suchą miskę olejową ograniczającą rozmiary pionowe i gwarantującą optymalne smarowanie w każdych warunkach. Na kołach MINI ALL4 Racing montuje się opony Michelin All-Terrain w rozmiarze 245/80 R16. Na pokładzie auto wiezie do trzech kół zapasowych (dwa pod podwoziem, jedno w tylnej części nadwozia). Chłodzone wymuszonym obiegiem powietrza oraz cieczą (z tyłu), wentylowane, stalowe tarcze hamulcowe mają średnicą 320 mm i grubość 32 mm. Każda tarcza obsługiwana jest przez 6-tłoczkowy zacisk. Amortyzatory (po 4 na każdej osi) są w pełni regulowane dzięki specjalnym zaworom. Olej wypełniający amortyzatory jest chłodzony w zewnętrznym obiegu, dzięki czemu ich funkcjonowanie jest bardziej harmonijne, a trwałość o wiele większa. Kierowca i pilot siedzą w indywidualnie formowanych fotelach Recaro Motorsport, zabezpieczeni przez 6-punktowe pasy oraz system HANS (head-and-neck-support, wsparcie głowy i karku). Karbonowa deska rozdzielcza pokazuje minimum informacji, informacje wrażliwe, jak ciśnienie i temperatura oleju etc., są wyświetlane na centralnym panelu, widocznym dla kierowcy i pilota, przed którym zamontowano wyłącznie elementy służące nawigowaniu. Kierowcy: Monster Energy Rally Raid Team: #300 Nani Roma (ES) #305 Orlando Terranova (AR) #306 Krzysztof Holowczyc (PL) X-raid MINI ALL4 Racing: #310 Vladimir Vasilyev (RU) #314 Erik van Loon (NL) #319 Boris Garafulic (CL) #329 Aidyn Rakhimbayev (KZ) #332 Zhou Yong (CH) #334 Stephan Schott (DE) Qatar Rally Team #301 Nasser Al-Attiyah (QT) Źródło: BMW Group
  14. Napęd na obie osie: 4x4 nie tylko w teren Napęd na cztery koła przestał być już domeną samochodów terenowych: dziś coraz częściej doceniają go zwykli kierowcy, szczególnie podczas zimy. ŠKODA ma szeroką paletę modeli 4x4, które odpowiedzą na potrzeby podróżujących. Standardowo wszystkie modele ŠKODY wyposażone są w napęd na przednią oś, gwarantujący satysfakcjonującą jakość prowadzenia przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa oraz kompaktowych wymiarów podzespołów, które nie zajmują cennego miejsca użytkownikom samochodu. Niemniej jednak, jeszcze niedawno kojarzone przede wszystkim z samochodami terenowymi układy napędu 4x4 dzisiaj coraz chętniej są wybierane także przez kierowców samochodów o miejskim przeznaczeniu. Okazują się dla nich zbawienne na przykład podczas prób wyjechania z zaśnieżonego parkingu bądź jazdy na mokrej nawierzchni. Pod hasłem „Kiedy musisz, wtedy możesz”, trwa kampania reklamowa modeli 4x4 marki ŠKODA. Aby poznać tajniki wspomagania ruszania, skutecznego hamowania, czy trybu off-road. ŠKODA ma bogate doświadczenie w stosowaniu układów 4x4 – oferuje je już od 1999 roku, odkąd wzbogaciły ofertę modeli Octavia, a później także Superb i Yeti. Dzięki popularności tych modeli czeska marka dziś należy do grona największych producentów samochodów z napędem na obie osie w Europie. Układy 4x4 cieszą się na świecie bardzo dużą popularnością wśród Klientów ŠKODY. Obecnie prawie co piąta sprzedawana na świecie Octavia Combi wyposażona jest w taki napęd, a na niektórych rynkach, jak Szwajcaria czy Norwegia, stanowi ona nawet ponad połowę całkowitej sprzedaży. Od 2008 do 2013 roku ŠKODA potroiła liczbę sprzedanych samochodów z napędem 4x4. Tylko w minionym roku sprzedała około 60 000 sztuk tej wersji napędowej. W sumie po świecie jeździ już ponad czterysta tysięcy samochodów marki ŠKODA z napędem na cztery koła. Więcej danych sprzedażowych znajduje się tutaj. Stosowany w modelach ŠKODY układ 4x4 rozdziela napęd pomiędzy osie za pomocą jednej z najbardziej nowoczesnych metod – sprzęgła Haldex najnowszej, piątej generacji. Najważniejszą cechą tego rozwiązania jest prostsza i efektywniejsza konstrukcja, która z jednej strony jeszcze bardziej zwiększa jej niezawodność, a z drugiej pozwoliła zmniejszyć masę. Sterowanie tym systemem odbywa się precyzyjnie i szybko dzięki zastosowaniu elektroniki. Domyślnie napęd skupia się na przedniej osi, minimalizując zużycie paliwa. W sytuacji tego wymagającej moment obrotowy jest płynnie kierowany na tylną oś w sposób niezauważalny dla kierowcy i nienaruszający bezpieczeństwa jazdy. Sprzęgło Haldex zostało opracowane i jest budowane przez szwedzką firmę o tej samej nazwie, która należy do grona zaledwie kilku światowych pionierów i ekspertów napędu 4x4. Firma rozpoczęła swoją działalność w 1887 roku od budowy zegarów, maszyn do pisania i liczników do taksówek. Niezależnie od układu 4x4 każdy model ŠKODY wyposażony jest w mechanizm różnicowy. Zadaniem mechanizmu różnicowego jest reagowanie na różnicę w prędkości obrotowej napędzanych kół, wynikającą z jazdy po łuku bądź nierównościach. Podstawowy typ mechanizmu różnicowego składa się z czterech stożkowych kół zębatych obracających się w dwóch płaszczyznach prostopadle względem siebie. To efektywne rozwiązanie, ale ma jedną wadę – gdy jedno koło jezdne straci zupełnie przyczepność, drugie obraca się wtedy w miejscu. By zapobiec takiej sytuacji, ŠKODA stosuje nowoczesną, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS oraz XDS+, pracującą na podstawie danych zbieranych przez czujniki ABS. To kolejne bardzo efektywne i bezawaryjne rozwiązanie, które gwarantuje doskonałe właściwości jezdne i pewność prowadzenia nawet w trudnych warunkach. Dzięki nim żadnej ŠKODZIE niestraszne nadchodzące zimowe poranki! Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. [S] Koszulki rajdowe i nie tylko!

    Święta Bożego Narodzenia zbliżają się w zawrotnym tempie, a Ty nie masz pomysłu na prezent dla zapaleńca motorsportu? W takim razie zapraszam do odwiedzenia mojego sklepu gdzie znajdują się koszulki oraz inne gadżety związane z motorsportem i nie tylko! Sukcesywnie będą wprowadzane kolejne wzory nadruków! Michał PsoR Jaros - Koszulki, Dziecięce, Gadżety, Kubki
  16. Zima nie taka zła! Zima to trudny przeciwnik - zaskakujący i uciążliwy. Potrafi zaatakować niespodziewanie i trwać długo. Na spotkanie z nią trzeba się dobrze przygotować, w innym przypadku wykorzysta nasze słabości. Co my, kierowcy możemy zrobić, by jej atak osłabić i bez strat wyjść z tego pojedynku? Po pierwsze: opony. Od wielu lat toczy się dyskusja czy trzeba zakładać opony zimowe, czy też nie - koniecznie! „Opony zimowe dają większe bezpieczeństwo, pozwalają skrócić drogę hamowania na lodzie i śniegu, a także zapewniają lepsze prowadzenie. Pamiętajmy, że równie istotny, co rodzaj opony, jest jej odpowiedni stan. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia z 2003 roku określa minimalną wysokość bieżnika na 1,6 mm. To wartość minimalna - by jednak opona gwarantowała swoje pełne właściwości, bieżnik powinien mieć wysokość min. 3-4 mm” - przestrzega Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. Po drugie: akumulator. Nie pamiętamy o nim przez większość roku, przypominamy sobie zimą, najczęściej, gdy jest już za późno. Wtedy nie pozostaje nam nic innego, jak czekać na taksówkę albo na życzliwego kierowcę, który dzięki podłączeniu kabli rozruchowych pomoże nam uruchomić samochód. Jeśli uruchamiamy samochód na tzw. „krótko”, pamiętajmy, by w odpowiedniej kolejności podłączyć kable i nie pomylić biegunów. Najpierw łączymy bieguny dodatnie, a później ujemne, zdejmujemy w odwrotnej kolejności - najpierw ujemne, a później dodatnie. Przed zimą sprawdźmy akumulator - jeśli napięcie ładowania będzie zbyt niskie, podładujmy go. Warto również przed zimą oczyścić akumulator i klemy. Dobrze, jeśli zabezpieczymy je wazeliną techniczną. Podczas ruszania i jazdy, szczególnie na krótkich odcinkach, starajmy się ograniczać odbiorniki prądu - osłabią one nasz akumulator, a na krótkiej trasie nie odzyskamy tej energii. Po trzecie: zawieszenie. Zniszczone sprężyny powodują, że droga hamowania wydłuża się o 5%. Luzy w zawieszeniu i w układzie kierowniczym pogarszają sterowalność. Konieczne jest też sprawdzenie hamulców. Upewnijmy się, że klocki są w dobrym stanie, sprawdźmy, czy siły hamowania pomiędzy osiami równomiernie się rozkładają. Nie zapomnijmy, że raz na dwa lata powinniśmy wymienić płyn hamulcowy. Po czwarte: wycieraczki i płyn do spryskiwaczy. Przed sezonem zimowym zalecamy wymianę wycieraczek, a na pewno trzeba to zrobić, jeśli pióro wycieraczki jest porwane albo stwardniało. W ramach profilaktyki możemy wycieraczki odchylać na noc tak, by nie przylegały do szyby albo między wycieraczką a szybą umieścić tekturę - to również zabezpieczy wycieraczki przed przymarzaniem. Zwróćmy również uwagę na płyn do spryskiwaczy - koniecznie wymieńmy go na zimowy. Po piąte: światła. Sprawne światła zapewnią nam dobrą widoczność. Podczas codziennej eksploatacji pamiętajmy, by regularnie je oczyszczać, a przed sezonem upewnijmy się, że oświetlenie jest sprawne. Jeśli mamy wrażenie, że nie świeci odpowiednio, wyregulujmy je. Badania przeprowadzone przez Instytut Transportu Samochodowego mówią, że zaledwie 1% samochodów ma dwa światła spełniające dokładnie kryteria określone przepisami. Źródło: Volkswagen Group Polska
  17. Cichy bohater samochodu: czego nie wiesz o zawieszeniu? Oceniając podzespoły samochodu, najczęściej zwraca się uwagę na silnik, układ kierowniczy czy hamulce. Tymczasem jednym z największych wyzwań dla producentów samochodów i elementem, mającym duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy, jest zawieszenie. Choć zawieszenie może wydawać się stosunkowo prostym podzespołem, którego stadium ma za sobą długą drogę, nadal na tym polu prowadzone są intensywne prace rozwojowe i wprowadzane cenne innowacje. Zawieszenie stanowi jedno z największych wyzwań dla konstruktorów, ponieważ musi spełniać wiele funkcji często sprzecznych z sobą. To jedna z kluczowych części składowych samochodu, mająca decydujący wpływ na komfort jazdy i prowadzenie, ale także na bezpieczeństwo – jego ustawienie i stan techniczny decydują o długości drogi hamowania, skuteczności skręcania i poprawności pracy elektronicznych systemów wspomagających jazdę. Podstawowym zadaniem zawieszenia jest zapewnienie właściwego kontaktu kół samochodu z podłożem. Rozumie się przez to zarówno skuteczne tłumienie nierówności, jak i najlepszą przyczepność do podłoża – wyeliminowanie momentów oderwania się kół wskutek uskoków lub przechyłów. Jednocześnie zawieszenie musi zapewniać odpowiednie ustawienie kół i panować nad kinetyką całego samochodu, eliminując czynniki mające wpływ na zaburzenie stabilności: ograniczać przechyły podczas skręcania, gwałtownego hamowania czy też dynamicznego przyspieszania. ŠKODA zawsze przodowała w rozwiniętych konstrukcjach zawieszenia – dowodem na to jest model Superb z 1934 roku z podwójnymi wahaczami trójkątnymi z przodu oraz półosiami wahliwymi i dwoma resorami z tyłu, czy też wyczynowa ŠKODA 992 Junior z niezależnym zawieszeniem wszystkich kół. Z wszystkimi tymi zadaniami musi sobie radzić w możliwie identyczny sposób w bardzo zróżnicowanych warunkach obciążenia, prędkości jazdy, temperatury i przyczepności podłoża. Dlatego też największym wyzwaniem, z którym nieustannie mierzą się konstruktorzy, jest właściwie ustawienie zawieszenia: konflikt pomiędzy skutecznością radzenia sobie z wyżej wymienionymi czynnikami a komfortem podróży oznacza, że wypadkowa jest zawsze do pewnego stopnia kompromisem. Aby poradzić sobie z tym problemem, zawieszenie zbudowane jest z szeregu podzespołów, spełniających różne funkcje. Układ zawieszenia obejmuje elementy prowadzące koło, czyli określające geometrię podwozia (wahacze lub drążki), elementy resorujące, obecnie najczęściej stosowane są sprężyny śrubowe lub, w samochodach dostawczych, resory piórowe, a w końcu elementy tłumiące (amortyzatory) i stabilizujące (stabilizatory). Amortyzator już sam w sobie jest złożonym mechanizmem, którego zadaniem jest – jak sama nazwa wskazuje – amortyzowanie ruchów zawieszenia, czyli rozproszenie energii towarzyszącej jego pracy. To pośrednik pomiędzy podwoziem, na którym wspiera się samochód, a wahaczem, który trzyma koło. Wyróżnia się szereg typów amortyzatorów ze względu na substancję tłumiącą ruch. Samochody marki ŠKODA korzystają z nowoczesnych amortyzatorów hydropneumatycznych, czyli gazowo-olejowych. Zapewniają one optymalne połączenie skuteczności i precyzji pracy niezależnie od obciążenia i temperatury, przy zapewnieniu długotrwałej, bezproblemowej eksploatacji. Korzystając z bardzo bogatego doświadczenia w konstruowaniu samochodów oraz wsparcia jednych z najlepszych ekspertów w tej dziedzinie na świecie, ŠKODA wypracowała sprawdzoną gamę konstrukcji, stosowanych na przestrzeni palety modelowej marki. W części modeli producent stosuje na tylnej osi system współzależny w postaci belki skrętnej z wahaczami wleczonymi. Stosowana w modelach ŠKODY belka skrętna to nowoczesny, nieustannie rozwijany element. W samochodach o mniejszym obciążeniu tylnej osi to wystarczające rozwiązanie, zapewniające dobry komfort i stabilność jazdy przy jednoczesnym zachowaniu bardzo przystępnej ceny zakupu samochodu i niskich kosztów późniejszej eksploatacji – to stosunkowo prosty pod względem mechanicznym zespół. Belka skrętna tylnej osi montowana jest w modelach Citigo, Fabia, Rapid, Roomster i części wersji silnikowych modelu Octavia. Pozostałe modele marki ze względu na swoje bardziej specjalistyczne przeznaczenie (jazda terenowa czy jazda sportowa) lub większą masę, korzystają z bardziej zaawansowanego układu wielowahaczowego. To doskonalsze zawieszenie niezależne gwarantuje bardzo wysoki komfort, większe bezpieczeństwo przy zwiększonym obciążeniu oraz niezaburzoną dynamikę jazdy dzięki kombinacji wahaczy wzdłużnych i poprzecznych. ŠKODA stosuje wysokiej jakości, nowoczesny układ wielowahaczowy w tylnej osi modeli Superb, Yeti oraz wybranych wersjach modelu Octavia (np. wersji RS). Wszystkie modele ŠKODY na osi przedniej korzystają obecnie z najpopularniejszego typu zawieszenia niezależnego, jakim są kolumny MacPhersona z dolnymi wahaczami trójkątnymi, co stanowi optymalny wybór z powodów konstrukcyjnych: kolumny te zajmują stosunkowo mało miejsca, zostawiając więcej przestrzeni na resztę podzespołów samochodu zlokalizowanych pod maską. Największą korzyścią jest tu możliwość obniżenia pozycji silnika, co przekłada się na niższy środek ciężkości całego samochodu. ZAWIESZENIE NA MIARĘ – DOPASOWANE DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB Z premierą każdego samochodu ŠKODA modernizuje układ zawieszenia tak, by jak najbardziej dopasować naturę jego pracy do charakterystyki samochodu i oczekiwań Klientów. Czeski producent indywidualizuje ustawienia na tyle precyzyjnie, że mogą się one różnić nawet pomiędzy określonymi wersjami silnikowymi jednego modelu, determinującymi osiągi samochodu. Dla specjalnych linii modelowych marki opracowano różne odmiany zawieszeń. Na szczególne rozwiązania mogą liczyć wersje przygotowane na bezdroża: Fabia Scout, Octavia Scout, Roomster Scout, Yeti oraz Superb Outdoor. Stosowany jest w nich często prześwit zwiększony o 15–20 milimetrów. W takim zawieszeniu występują inne amortyzatory i sprężyny śrubowe oraz dodatkowe osłony chroniące przewody i cięgna hamulcowe, wahacze tylne, spód silnika i skrzyni biegów. Odmiany modeli ŠKODY o charakterze sportowym (Citigo Monte Carlo, Fabia Monte Carlo, Fabia RS, Rapid Monte Carlo, Octavia RS, Yeti Monte Carlo) są z kolei wzbogacone o zawieszenie o bardziej dynamicznej naturze: skalibrowane na twardsze tłumienie, mające bardziej dynamiczne właściwości jezdne oraz obniżające prześwit o 10–15 milimetrów, jeszcze bardziej zbliżając środek ciężkości samochodu ku drodze. Bardzo daleko idące zmiany modeli GreenLine obejmują w niektórych przypadkach nawet zawieszenie. Ma to miejsce w modelu Superb GreenLine – dowiedz się o nim więcej z zestawu prasowego. Źródło: Volkswagen Group Polska
  18. Szrot w Niemczech czyli wszystko to co polak nie zdążył wykupić https://www.youtube.com/watch?v=gxapp0LJ44M
  19. Witam wszystkich serdecznie. Szukam dla siebie pierwszego własnego samochodu. Do tej pory pożyczałem od taty Nissan'a Almerę N16 1.5 90KM w benzynie. Nie powiem fajnie się jeździ ale mi się osobiście to auto nie zbyt podoba. Mój budżet to +/- 20 000 zł. auto musi być max 10 letnie, najlepiej młodsze w miarę ekonomiczna (6-7l) nie chcę się ścigać ale, żeby to jakoś fajnie jeździło klima, elektryczne szyby, radio Warszawa i okolice w miarę ładne (wizualnie to podoba mi się np. astra bertone coupe czy audi a3 8l) Myślałem już nad Astrą II 1.4 lub 1.6, co prawda czytałem, że pomiędzy tymi dwoma silnikami nie ma różnicy w spalaniu a 1.8 żwawszy. Co możecie mi jeszcze polecić ? Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi.
  20. Witam jestem początkującym kierowca i wybrałam się po raz pierwszy do większego miasta.Byłam sama w aucie i jechałam uliczką dwukierunkową,lało jak z cebra było bardzo wąsko po jednej i po drugiej str stały na poboczu zaparkowane auta.jadąc zawadziłam lusterkiem mojego peugeota w bok innego auta takiego chyba dostawczego bardziej ciężarówki. tak przynajmniej sadze bo wszystko działo się szybko i było dla mnie zaskoczeniem. odsunęłam się i jechałam dalej.wyjechałam na inny parking i popatrzyłam na moje auto : lusterko było jedynie odchylone do boku auta i był na nim biały ślad. Wróciłam do domu. tak wiem że takie zachowanie jest złe. nie sprawdziłam co stało się temu autu. uznałam że jeśli obrażenia mojego auta są tak niewielkie to możne tej ciężarowce tez się nic nie stało. nie wiem czy ktoś to widział. za mną jechało auto nie wiem czy ludzie zwrócili uwagę ze jadąc zaczepiłam tym nieszczęsnym lusterkiem.Podkreślam że nie jestem dumna z tego co się stało i wiem że głupio zrobiłam być może uszkodziłam czyjąś własność co jest złe ale strach początkującego kierowcy zrobił swoje co się stało to się nie odstanie.Na pewno z tej sytuacji wynikła dla mnie nauczka i mam nadzieje że drugi raz tego głupiego błędu nie popełnię. jednak co dalej ?? Proszę o pomoc. Czy mogłam wyrządzić jakieś poważne szkody tej ciężarowce jedynie moim lusterkiem ? czy oni będą chcieli zgłaszać to na policje? Z góry dziękuje za każdą pomoc i pozdrawiam.
  21. Witam, W dniu dzisiejszym miałem małą stuczkę poprostu w coś uderzyłem i maska mi się nie zamyka tam widziałem pod maską trochę blacha mi się wygieła do góry z jednej strony ile coś takiego kosztuje u blacharza? Oczywiście w dużym przybliżeniu Fiat Punto 97' 1.1
  22. Fabryka SKODY nie ma wakacji: przygotowania do produkcji nowej Fabii Gdy czwartego sierpnia pracownicy fabryki w Mladá Boleslav rozpoczęli wakacyjną przerwę, zaczęły się przygotowania do produkcji nowej generacji modelu Fabia. Nowy czeski bestseller będzie tam wytwarzany już od końca tego miesiąca. przeprowadzone tam zostaną wtedy intensywne prace nad przygotowaniem linii produkcyjnych do najważniejszej nowości modelowej marki ostatnich miesięcy: nowej generacji Fabii. „Wykorzystamy te bezproduktywne dni do dalszego zoptymalizowania procesu produkcji i zwiększenia naszych możliwości produkcyjnych, tak by być w stanie odpowiedzieć na nieustannie rosnące zainteresowanie samochodami marki ŠKODA” - tłumaczy Michael Oeljeklaus, członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za produkcję i logistykę. „Naszym najważniejszym celem obecnie jest przygotowanie fabryki w Mladá Boleslav do startu produkcji nowej odsłony Fabii. Wszystko idzie zgodnie z planem - będziemy gotowi na rozpoczęcie produkcji bez żadnych opóźnień i dbali o najwyższą jakość wykonania już od pierwszego egzemplarza” - zapewnia Oeljeklaus. W przeciągu dwóch tygodni w fabryce w Mladá Boleslav zostaną przeprowadzone zaawansowane prace modernizacyjne, przystosowujące ją do produkcji tego zupełnie nowego samochodu. Wśród nich znajdzie się na przykład nowoczesny system regulujący układy wspomagające produkcję w montowni M1. Zostanie tam także odnowiony system przenośników na końcu linii produkcyjnej (punkt kontroli jakości). Zmodernizowana zostanie również lakiernia, co pozwoli na zwiększenie jej możliwości produkcyjnych. Prace konserwacyjne i optymalizacyjne dosięgną także linię produkcyjną Octavii w hali M13. Zostanie zwiększona prędkość, z jaką przenośniki transportują podzespoły w hali, zmodernizowany zostanie moduł instalujący układy hamulcowe. Szeroko zakrojone prace konserwacyjne i modernizacyjne będą w czasie wakacyjnej przerwy prowadzone także we wszystkich pozostałych czeskich fabrykach ŠKODY. Najważniejszym celem podczas tego okresu w fabryce w Kvasinach będzie ukończenie nowej hali produkcji nadwozi. Linia produkcyjna skrzyń biegów DQ 200 w Vrchlabí przejdzie okresowe prace konserwacyjne. ŠKODA nieustannie unowocześnia i rozwija kluczowe elementy placówek produkcyjnych dla nowych modeli marki. Po serii prac i modyfikacji przeprowadzonych w fabrykach ŠKODY do adaptacji do nowych modeli marki, wszystkie obiekty pracują już teraz z maksymalną wydajnością. W czerwcu czeska marka pobiła swój rekord największej ilości wyprodukowanych samochodów w jednym miesiącu: w tym czasie na całym świecie wytworzono ponad 98 000 samochodów marki ŠKODA. Źródło: Volkswagen Group Polska
  23. Co mam zrobić jak moje dziecko jest już przerażone perspektywą wyjazdu na Chorwację i tym jak zniesie podróż. To dla nas istna droga przez mękę. Czytałem o tabletkach do ssania z imbiru, o plastrach, jest też podobno jakaś skuteczna guma do żucia. Ale to tyle kilometrów. Jak macie takie problemy to proszę napiszcie jak sobie z tym radzicie. źródło : wylecz to/pl
  24. Dlaczego nie podrywałeś wnuczki Lecha Wałęsy?
  25. ​Chciałabym kupić pierwszy samochód. Chciałabym mieć niższe ubezpieczenie dlatego chce kupić samochód z współwłaścicielem (mamą) Moje pytania: 1. umowę kupna sprzedaży mamy podpisać obie? Czy wystarczy podpis jednego kupującego? 2. Rejestrujemy samochód we dwie czy wystarczy jak do urzędu pójdzie jedna? 3. Która ma być wpisana jako właściciel a która jako współwłaściciel? Jakie ma znaczenie to, która jest głównym właścicielem a która współ. 4. Czy za rok mogę mamę wypisać z tego układu i być sama właścicielem swojego samochodu? Ja-27 lat, prawo jazdy od 9lat,nigdy nie byłam właścicielem, czyste konto jeśli chodzi o mandaty,punkty,bezwypadkowa Mama-prawo jazdy od 11 lat,właściciel swojego samochodu od 10lat,bezwypadkowa, zero mandatów i punktów. Bardzo proszę o pomoc bo jestem zielona
×