Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'najlepszym' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 19 wyników

  1. Volkswagen Golf najlepszym samochodem flotowym w swojej klasie Poznań, 12 grudnia 2014 r. – Członkowie Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych wytypowali najlepsze samochody przeznaczone dla klientów flotowych w Polsce. Uroczyste ogłoszenie wyników Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS odbyło się w Ołtarzewie k. Warszawy. W segmencie C zwyciężył Volkswagen Golf. Volkswagen Golf w walce o miano Auta Flotowego 2014 pokonał w swojej grupie 8 innych modeli. Golf cieszy się uznaniem nie tylko ekspertów z branży flotowej, ale także klientów indywidualnych, którzy obdarzyli go wielkim zaufaniem w całej Europie, na co jednoznacznie wskazują wyniki sprzedaży. Najbardziej prestiżowy tytuł, jaki może otrzymać samochód w Europie - Car of the Year przyznano w 2013 roku również Golfowi. „Kupujący Volkswagena Golfa mają wybór pomiędzy różnymi rodzajami nadwozia: klasycznym hatchabakiem, kombi (Golf Variant), vanem (Golf Sportsvan) oraz cabrio, które można wyposażyć w różne silniki TSI i TDI o mocy od 85 do 300 KM. Większość z nich można połączyć z napędem na 4 koła lub skrzynią DSG. W teście flotowym oceniany był Golf Variant z silnikiem wysokoprężnym o mocy 105 KM. Klienci którzy zdecydowali się na Golfa, niezależnie od tego czy używają Golfa Varianta w firmie, Sportsvana jako auto rodzinne, czy też GTI lub R jako sportowy samochód, cenią Golfa przede wszystkim za zaawansowane technologie, które przekładają się na niewielkie zużycie paliwa oraz bezpieczeństwo. Nie bez znaczenia są także osiągi, niezawodność, komfort podróży oraz prestiż.” – skomentował Wojciech Tomaszkiewicz, dyrektor marki Volkswagen. Profesjonalny Test Flotowy SKFS składał się z trzech etapów i trwał łącznie 10 miesięcy. Część teoretyczna rozpoczęła się w lutym. W tym roku, po raz pierwszy w historii projektu, auta do testu nominowane były na podstawie zestawienia przygotowanego przez partnera merytorycznego projektu – Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Zestawienie obejmowało po 15 najczęściej kupowanych samochodów przez klientów instytucjonalnych w Polsce w każdym z segmentów. W teście udział brały pojazdy w podobnej wersji wyposażenia. Kapituła PTF, którą tworzy 15 osób z szeregów SKFS, określiła także rodzaj nadwozia oraz napędu pojazdów, jakie mają wziąć udział w teście. Łącznie do drugiego etapu, części praktycznej testu, zakwalifikowało się 49 pojazdów w pięciu segmentach: A, B, C, D oraz małe auta dostawcze. Przez trzy dni ponad 90 managerów flot testujących pojazdy wypełniło ok. 600 arkuszy ocen samochodów na podstawie analiz i własnych doświadczeń z jazdy. „Ocena fleet managerów jest tylko składową, przeliczaną na punkty w procedurze wyłaniania aut szytych na miarę polskich flot. Na wynik końcowy wpływa także koszt zakupu danego modelu, koszty serwisowania pojazdów, wartość rezydualna, zużycie paliwa oraz emisja CO2. Zestawienie wszystkich kryteriów oceny pojazdów, przeliczenie ich na punkty wg. wag określonych w regulaminie projektu jest najbardziej czasochłonnym i wymagającym niezwykłej precyzji etapem PTF SKFS 2014.” - wyjaśnia Halszka Gwiżdż, dyrektor biura SKFS. Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych zostało utworzone w 2005 roku w celu kształtowania i wpływania na branżę flotową poprzez propagowanie wiedzy o zarządzaniu pojazdami. SKFS jest najważniejszym organem zrzeszającym osoby zarządzające flotami samochodowymi w Polsce. Na dzień rejestracji SKFS w KRS członkowie stowarzyszenia zarządzali 8 000 pojazdów. W chwili obecnej liczba pojazdów pod szyldem SKFS sięga już 30 000. Początkowo w stowarzyszeniu zrzeszonych było 16 osób. Obecnie liczba ta wzrosła do prawie 140 osób. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Audi AG: marzec 2015 najlepszym sprzedażowo miesiącem w historii firmy Globalna sprzedaż koncernu wzrosła w marcu o 4,4 procent, do około 177 950 aut Szef sprzedaży, Luca de Meo, cieszy się z wyników: „udany początek roku i najlepszy kwartał wszechczasów” Ponad 438 000 aut sprzedanych od stycznia - wzrost o 6,1 procent Ingolstadt, 13 kwietnia 2015 r. Pierwszy kwartał 2015 uszyty na miarę Audi AG. Globalna sprzedaż koncernu wzrosła o 6,1 procent w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, sięgając około 438 250 sprzedanych aut. Wszystkie regiony świata zanotowały dodatnie wyniki. Na optymistyczny obraz początku roku wpłynęły również marcowe wyniki. Notując 4,4 procentowy wzrost - około 177 950 sprzedanych pojazdów - Audi w ciągu jednego miesiąca przekazało do rąk klientów więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej w takim samym okresie. Oznacza to, że sześćdziesiąty trzeci miesiąc z rzędu cztery pierścienie odnotowują wzrost sprzedaży. „Rekord pierwszego kwartału podsumowuje doskonały początek tego roku. Będziemy ten trend kontynuować przez kolejne miesiące” - mówi Luca de Meo, szef sprzedaży i marketingu Audi AG. „Nowe Audi Q7 z pewnością pomoże nam w osiągnięciu dobrych wyników w drugiej połowie roku. Pierwsze reakcje klientów i dealerów są bardzo dobre, zamówienia już teraz przekraczają nasze oczekiwania, choć samochód nie trafił jeszcze do sieci handlowej.” Przez pierwsze trzy miesiące tego roku, wzrost odnotowała przede wszystkim rodzina modeli A3 (+43,8 procent), Audi Q3 (+9,6 procent) oraz Audi A6 (+8,1 procent). Popyt na ten model klasy wyższej wzrósł szczególnie w Niemczech, o 19 procent od początku roku. Od marca, nowa generacja A6 jest dostępna również w USA, trzecim największym dla A6 rynku i tam właśnie wydatnie wpływa na wyniki sprzedażowe. Łączna sprzedaż wszystkich modeli Audi w Stanach Zjednoczonych, mimo utrzymującej się zimy, wzrosła o 13,8 procent do 40 098 egzemplarzy. Pasmo sukcesów na tym rynku wciąż trwa, sprzedaż w marcu wzrosła aż o 20 procent. Bestsellerem na rynku amerykańskim było ponownie Audi Q5, które sprzedało się w liczbie 3934 egzemplarzy – wzrost o 17,2 procent. Dwucyfrowe przyrosty sprzedaży zanotowano również na innych, ważnych rynkach: na przykład w Brazylii, aż o 63,9 procent. Podobnie w Europie. Audi odnotowało tu najlepszy pierwszy kwartał w swojej historii. Mimo nadal napiętych ramowych warunków ekonomicznych, koncern mógł zwiększyć sprzedaż w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy roku 2014 i pobić rekord sprzedaży 200 000 aut (+3,4 procent, około 207 250 egzemplarzy). Ważnymi rynkami były przede wszystkim Niemcy (+10,2 procent, 73 208 sprzedanych aut) i Hiszpania (+7,0 procent, 12 322 samochodów), gdzie mimo, że wyniki rynkowe znajdują się jeszcze znacznie poniżej poziomu sprzed kryzysu w roku 2007, to wykazują stały, pozytywny trend wzrostowy. Pozycję Audi na półwyspie Iberyjskim budowały przede wszystkim SUV’y. Sprzedano 2830 takich pojazdów - wzrost o 22,8 procent. Spośród dziesięciu największych, europejskich rynków zbytu Audi, najszybsze tempo wzrostu w marcu odnotowała Belgia. Sprzedaż wzrosła tu o 12,6 procent, do 4115 egzemplarzy. W Polsce Audi sprzedało 762 samochody co oznacza spadek o 13,8 % w stosunku do marca 2014. Warto zauważyć jednak, że w pierwszym kwartale ubiegłego roku wielkość sprzedaży była pod dużym wpływem zmian w zasadach odliczania podatku Vat od samochodów rejestrowanych przez firmy. W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż Audi wzrosła od początku roku o 7,6 procent, do poziomu 162 150 pojazdów. Spośród dużych, azjatyckich rynków, dynamice przewodziła Korea Południowa. Tutaj sprzedaż wzrosła w marcu o 58,5 procent do 3894 pojazdów, a od początku roku o 34,9 procent, do 9194 sprzedanych aut. Również w Australii koncern z Ingolstadt odnotował dwucyfrowy wzrost. Pomiędzy styczniem a marcem, oddano do rąk klientów 15,3 procent więcej egzemplarzy Audi niż w tym samym okresie roku 2014. W Chinach cztery pierścienie także przekroczyły swój wynik I kwartału roku ubiegłego (+7,1 procent), sprzedając 133 316 aut. W marcu, sprzedaż marki w Państwie Środka było o 1,5 procent wyższa niż w analogicznym miesiącu roku 2014. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. El Economista: Jeep Cherokee Najlepszym SUV-em/All-Terrain Vehicle 2014 Roku. Zdjęcia: Jeep Cherokee Limited fot. Fiat Auto Poland - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody · W Hiszpanii, ponad 36% procentami głosów, Czytelnicy prestiżowego dziennika finansowego przyznali średniemu SUV-owi Jeep pierwsze miejsce w kategorii SUV-ów/All-Terrain Vehicle 2014 roku. · Ceremonia wręczenia nagród odbyła się przy okazji otwarcia Salonu Samochodowego w Madrycie, gdzie puchar odebrał Luca Napolitano, CEO Fiata Group Automobiles w Hiszpanii. Jeep Cherokee zdobył tytuł “Najlepszy SUV/All-Terrain Vehicle 2014 Roku”- nagrodę przyznaną samochodowi głosami Czytelników dziennika “El Economista”. Średni SUV marki Jeep zdobył wyróżnienie w swojej kategorii 36% głosów. Nagroda została przyznana po raz piąty przez ten prestiżowy, hiszpański dziennik ekonomiczny, który tą inicjatywą potwierdza swoje zainteresowanie światem motoryzacji, jednego z najważniejszych i najbardziej aktywnych sektorów ekonomicznych na świecie. We wtorek 20 maja 2014 r., przy okazji ceremonii otwarcia Salonu samochodowego w Madrycie, nagrodę odebrał Luca Napolitano, CEO Fiata Group Automobiles w Hiszpanii. Sprzedawany we Włoszech i na głównych europejskich rynkach od kwietnia tego roku, nowy Jeep Cherokee przekształcił się w całkowicie nowy samochód, zdolny zaoferować nowoczesną interpretację hasła „Go anywhere, do anything", które od zawsze towarzyszy tej legendarnej amerykańskiej marce. Nowa generacja średnich SUV-ów marki Jeep oferuje nowoczesny design o płynnych i smukłych liniach, udoskonalone właściwości jezdne i lepsze prowadzenie, legendarne możliwości 4x4, wnętrza klasy premium wykonane z rzemieślniczym kunsztem, innowacyjną technologię oraz nowe poziomy komfortu i rozrywki, systemy bezpieczeństwa i ochrony pasażerów warte „pięciu gwiazdek”, które ostatnio zapewniły mu tytuł „Najbezpieczniejszy SUV” w Euro NCAP. Nowa generacja Jeepa Cherokee dostępna jest zarówno w konfiguracji z napędem na dwa przednie koła, jak i z napędem na cztery koła i oferuje trzy innowacyjne systemy napędu 4x4- Jeep Active Drive I, Jeep Active Drive II i Jeep Active Drive Lock, które zapewniają wzorcowe umiejętności jazdy 4x4 w każdych warunkach eksploatacji. Jeep Cherokee jest również pierwszym SUV-em średniej wielkości z odłączanym napędem osi tylnej: system ten pozwala na zredukowanie strat energii w przypadku, kiedy nie jest koniczne korzystanie z napędu 4x4, gwarantując w ten sposób większą oszczędność zużycia paliwa. Nowa gama Jeep Cherokee będzie dostępna w sprzedaży z wyposażeniem Longitude, Limited i Trailhawk, wyposażona będzie w turbo diesel Multijet II o pojemności 2,0 litrów i Pentastar benzyna o pojemności 3,2 litra. Mocny turbo diesel Multijet II o pojemności 2,0 litra jest dostępny w wersji 170 KM, montowanej z nową dziewięciostopniową skrzynią biegów, zastosowaną po raz pierwszy w segmencie SUV-ów średniej wielkości. Wersja o mocy 140 KM dwulitrowego silnika będzie dostępna w nowym Jeepie Cherokee w połączeniu z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów. Obydwie wersje dwulitrowego turbodiesla w standardzie wyposażone są w system Stop/Start, redukujący zużycie paliwa i emisję CO2. Dopełnieniem gamy silników nowego Jeepa Cherokee jest silnik benzynowy V6 Pentastar o pojemności 3,2 litra i mocy 272 KM, montowany tylko i wyłącznie z nową, dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów. Źródło: Fiat Auto Poland
  4. Fiat Freemont najlepszym vanem 4x4 według czytelników niemieckiego magazynu „Auto Bild Allrad”. Czytelnicy największego w Europie magazynu branżowego „Auto Bild Allrad” zagłosowali na najlepsze samochody z napędem na cztery koła. Fiat Freemont najlepszym samochodem importowanym w kategorii vanów 4x4. To już trzecie zwycięstwo z rzędu dla tego włoskiego, siedmioosobowego, rodzinnego SUVa. Niemiecki miesięcznik „Auto Bild Allrad” ogłosił wyniki tegorocznego rankingu czytelników na najlepsze samochody z napędem na cztery koła. Najwięcej głosów w kategorii vanów wśród aut importowanych zdobył Fiat Freemont. Dla włoskiego SUVa to już trzecie zwycięstwo z rzędu w tym rankingu. „Auto Bild Allrad” jest największym w Europie magazynem poświęconym samochodom 4x4 i SUV, a w organizowanym przez redakcję internetowym głosowaniu na najlepsze auta co roku bierze udział około stu tysięcy czytelników. Wyłaniają oni łącznie 20 najlepszych ich zdaniem pojazdów sklasyfikowanych w 10 kategoriach. W każdej z nich Niemcy osobno nagradzają auta rodzimej produkcji oraz pochodzące z importu. W tegorocznej edycji czytelnicy wybierali spośród 165 nowych, ogólnodostępnych na niemieckim rynku samochodów, z pominięciem modeli z szarego importu i występujących w bardzo ograniczonych liczbach egzemplarzy. Najwięcej głosów czytelników „Auto Bild Allrad” w kategorii importowanych vanów 4x4 zdobył Fiat Freemont. Rodzinny Fiat Freemont w wersji z napędem na cztery koła AWD (All-Wheel Drive) łączy funkcjonalność SUVa z łatwością prowadzenia samochodu kombi i typowym dla vanów niezwykle przestronnym, siedmioosobowym wnętrzem. Ten włoski SUV cechuje najwyższa jakość wykończenia i bogate wyposażenie standardowe, a także bezpieczeństwo potwierdzone przez ekspertów z Instytutu Euro NCAP (zdobywca 5 gwiazdek). Freemont AWD występuje z dwoma nowoczesnymi jednostkami napędowymi do wyboru: z turbodieslem 2.0 16v Multijet łączącym wysoką moc 170 KM z optymalnym spalaniem, średnio 7,3 litra/100 km lub w topowej wersji z 280-konnym silnikiem benzynowym 3.6 V6. Obie jednostki współpracują z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów. Elektronicznie sterowany, aktywny system napędu na cztery koła AWD działa na zasadzie „on demand”, a więc na bieżąco ocenia stopień przyczepności kół w oparciu o wskazania układu czujników i decyduje o stopniu rozdziału mocy na tylną oś. Oznacza to, że w trakcie jazdy na wprost ze stałą prędkością napęd jest przekazywany tylko na koła przednie, co pozwala zachować niższe spalanie. Jednak w razie wystąpienia obniżonej przyczepności – zarówno podczas przyspieszania na asfalcie i pokonywania łuku, jak i w chwili najechania na śliską nawierzchnię – system automatycznie dołącza tylny napęd, zapewniając maksymalną trakcję pojazdu. Modulacja dostarczanego momentu obrotowego odbywa się za pomocą elektronicznego sprzęgła osiowego ECC, które współpracuje z systemami stabilizacji toru jazdy ESP i kontroli trakcji. Zwycięski Fiat Freemont AWD jest dostępny u autoryzowanych dealerów marki Fiat w cenie od 124 500 zł. Samochód wyposażony w napęd na oś przednią jest dostępny już od 92 500 zł. Źródło: Fiat Auto Poland
  5. VOLVO CONCEPT XC COUPE NAJLEPSZYM MODELEM KONCEPCYJNYM TEGOROCZNYCH TARGÓW W DETROIT Najnowszy model koncepcyjny – Volvo Concept XC Coupe – zdobył dwa prestiżowe wyróżnienia EyesOn Design podczas trwających właśnie targów motoryzacyjnych w Detroit. Otrzymał tytuł „Best Concept Car” oraz „Best use of Color, Graphics and Materials”. Targi NAIAS w Detroit są miejscem premiery drugiego z serii trzech aut koncepcyjnych, wyznaczających przyszłe kierunki we wzornictwie Volvo. Podobnie jak pokazany wcześniej Concept Coupe, także Concept XC Coupe pokazuje możliwości projektowania w oparciu o nową platformę SPA (Scalable Product Architecture), która będzie podstawą konstrukcji nowego Volvo XC90. „Oczywiście jestem bardzo szczęśliwy. To bardzo ważne wyróżnienie. Dowodzi, że nowy kierunek we wzornictwie Volvo został doceniony nie tylko przez publiczność i dziennikarzy, ale i autorytety w dziedzinie projektowania. A Volvo Cars jest dopiero na początku przygody z nowym kierunkiem designu”, powiedział Thomas Ingenlath, główny projektant Volvo. Nagrody EyesOn Design są wręczane corocznie podczas salonu samochodowego w Detroit. Jury składa się z grupy uznanych projektantów, przedstawicieli producentów i znawców designu. Źródło: Volvo Auto Polska
  6. [h=4]MITSUBISHI OUTLANDER NAJLEPSZYM SAMOCHODEM RODZINNYM [/h][h=4]W KONKURSIE SUPERPRODUKT 2013[/h][h=3] [/h] Mitsubishi Outlander został laureatem konkursu SUPERPRODUKT 2013 organizowanym przez miesięcznik Mam Dziecko. Auto otrzymało najwyższą nagrodę w kategorii Samochód Rodzinny i zostało docenione za wyjątkowy poziom bezpieczeństwa, idealne dopasowanie do potrzeb rodziny i wysoki komfort jazdy, także poza utwardzonymi drogami. Samochody podczas specjalnych testów oceniali członkowie jury pod przewodnictwem redaktor naczelnej magazynu dla rodziców Mam dziecko Magdaleny Chomickiej. W skład jury weszło także grono lekarzy dziecięcych z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i Instytutu Matki i Dziecka oraz aktorka Joanna Moro. [h=3]Jurorzy bardzo starannie dokonywali oceny pojazdów pod kątem ich przydatności podczas rodzinnych podróży. Ze szczególną uwagą oceniano cechy istotne dla rodziców i małych pasażerów: pojemność i wymiary bagażnika przy załadunku takich sprzętów, jak wózki, gondolki dla niemowląt i foteliki. Wewnątrz testowano także fotelik dla małego dziecka – łatwość montażu, przestrzeń i udogonienia dla małego podróżnika. Surowej ocenie podlegała wygoda przy pakowaniu bagaży do wnętrza auta i bagażnika, komfort jazdy, łatwość obsługi auta, prowadzenie i zachowanie na zakrętach, ilość miejsca wewnątrz i ogólny standard pojazdu. [/h] Jak podkreśliła podczas ceremonii wręczenia nagród przewodnicząca jury Magdalena Chomicka - „Mitsubishi Outlander został nagrodzony za wyjątkowe bezpieczeństwo, przystosowanie auta do potrzeb rodziny oraz komfort jazdy także w terenie” Cechy wyróżniające produkowany w Japonii, siedmioosobowy SUV Outlander to przestronne wnętrze, znakomite własności jezdne, niskie spalanie oraz najwyższa jakość wykonania i materiałów. Pojazd wyposażono w zaawansowany technicznie napęd 4x4, sprawdzony w najcięższych terenowych rajdach. Dobre osiągi gwarantują nowe silniki: cicha, 2-litrowa benzynowa jednostka o mocy 150 KM, współpracująca z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów CVT i 5-biegową przekładnią manualną oraz oszczędny, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM, który jest dostępny z nową automatyczną przekładnią oraz 6-biegową manualną skrzynią biegów. Outlander trzeciej generacji tworzy nowy standard w zakresie bezpieczeństwa w tej klasie samochodów. Oferuje 7 poduszek bezpieczeństwa, wzmocnioną konstrukcję nadwozia RISE i najnowocześniejsze rozwiązania dotąd stosowane w samochodach wyższej klasy: system zapobiegania kolizjom czołowym, adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz system ostrzegania przed opuszczaniem pasa ruchu. Słynący z niezawodności Outlander jest teraz oferowany w cenie od 83 990 zł z 4-letnią gwarancją do 300 000 km i możliwością przedłużenia tej gwarancji do 5 lat. Specjalna oferta dla przedsiębiorców pozwala na oszczędność aż 23% przy zakupie tego pojazdu w styczniu. [h=3]Wyróżniony w tym konkursie Mitsubishi Outlander otrzymał znak towarowy SUPERPRODUKT, który jest potwierdzeniem najwyższej jakości wykonania i funkcjonalności tego auta. To już trzecie wyróżnienie dla Mitsubishi w tym konkursie – poprzednie zwycięstwa odnotowały Mitsubishi Lancer Kombi i Mitsubishi Lancer Sedan.[/h] Źródło: MMC Car Poland
  7. SKODA Superb najlepszym samochodem według czytelników magazynu Auto Moto! Co łączy kierowców ŠKODY z całego świata? Zadowolenie ze swojego samochodu! Do okazałej kolekcji sukcesów w ankietach satysfakcji z posiadanego samochodu, model Superb może doliczyć kolejne trofeum zdobyte w Polsce: wygraną w rankingu „Wybór kierowców”, przeprowadzonym przez miesięcznik motoryzacyjny Auto Moto. W zakrojonym na szeroką skalę badaniu, przeprowadzonym od początku bieżącego roku do końca marca, wzięło udział aż jedenaście tysięcy polskich kierowców, dając wymierny obraz satysfakcji Polaków z posiadanych przez siebie samochodów. W wynikach uwzględniono 250 najpopularniejszych wśród ankietowanych aut. Na ocenę końcową wpływ miało bardzo dużo czynników: od niezawodności serwisu i kosztów eksploatacji, aż po ogólną satysfakcję z użytkowania i opinię właścicieli o takich cechach jak: osiągi, komfort, funkcjonalność i jakość. Kluczową wartością tego wielkiego przedsięwzięcia jest fakt, że brali w nim udział kierowcy z Polski – jeżdżący tymi samymi drogami co my, otoczeni identycznymi realiami i korzystający z oferty polskich importerów. Są to kryteria, które mogą znacznie wpłynąć na satysfakcję, a nawet koszty posiadania danego samochodu w różnych krajach. W takich okolicznościach Superb udowodnił swoją prawdziwą wartość – jak podano w Auto Moto: „Limuzyna ŠKODY jest według właścicieli niemalże idealna”. ŠKODA Superb ustanawia wzorce w segmencie klasy średniej. Oznaczają one dużą ilość miejsca, wyjątkową funkcjonalność, liczne udogodnienia, najwyższy poziom bezpieczeństwa, najlepszy stosunek ceny, do jakości i ponadczasową elegancję. Jak można przeczytać w sierpniowym numerze pisma: „Użytkownicy chwalą samochód za przestronne wnętrze, duży bagażnik, niezawodność oraz niskie koszty utrzymania”. W przypadku każdej z czterech ocen składowych, Superb uzyskał zachwycające wyniki, pod każdym względem lokujące go w ścisłej czołówce współczesnych samochodów. W tych najważniejszych kategoriach model uzyskał następujące wyniki: 89,2% dla niezawodności, 91,83% dla satysfakcji z użytkowania, 91,42% dla kosztów eksploatacji i 84,69% dla serwisu. Biorąc pod uwagę wszystkie badane cechy, flagowy model ŠKODY uzyskał 91% zadowolenia właścicieli z jego posiadania. To nagroda szczególnie cenna dla marki, która wysoko ceni sobie realne korzyści i autentyczne zadowolenie właścicieli. A przecież w posiadaniu samochodu największe znaczenie powinny mieć nie liczby, stereotypy czy przeprowadzone w laboratoryjnych warunkach eksperymenty, tylko prawdziwe zadowolenie ludzi. Jak się kolejny raz okazało, tu ŠKODY nie mają sobie równych. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. więcej -> Hyundai Santa Fe wybrany najlepszym SUV, ranking sprzedaży pojazdów, ranking samochodów osobowych, CEPIK | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. ŠKODA Citigo najlepszym autem dla firmy w Profesjonalnym Teście Flotowym! ŠKODA Citigo została uznana za najlepsze auto dla firm w segmencie A podczas Profesjonalnego Testu Flotowego. To prestiżowe wyróżnienie przyznawane jest przez niezwykle wymagających Klientów – osoby zajmujące się zarządzaniem pojazdami w przedsiębiorstwach. Organizatorem PTF była FlotaAutoBiznes i Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych. ŠKODA Citigo triumfowała w segmencie małych aut, głównie dzięki znakomitej relacji kosztów użytkowania do jakości oraz wysokiej wartości rezydualnej. Zdaniem menedżerów flot, pojazd dysponuje najlepszą widocznością w swoim segmencie. Wysoko oceniono także działanie hamulców i skrzyni biegów najmniejszego modelu z gamy ŠKODY. Profesjonalny Test Flotowy to jedno z najbardziej obiektywnych porównań samochodów firmowych. Wykonują go menedżerowie flot – członkowie Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych, zatem najwięksi fachowcy w tej dziedzinie w Polsce. Test rozpoczyna się od nominacji aut za pośrednictwem specjalnie przygotowanych ankiet, przez ponad 200 menedżerów flot z całej Polski. Samochody, które uzyskały najwięcej głosów są kwalifikowane do części praktyczniej. Ocenie podlegają typ nadwozia, gama silników i dostępne wersje wyposażenia. Na końcowe rezultaty Profesjonalnego Testu Flotowego wpływa wiele czynników: ocena kosztów, na którą składają się cena zakupu (detaliczna), wartość rezydualna na podstawie danych dostarczanych przez EurotaxGlass’s czy opłaty za przeglądy, a także praktyczne testy, które miały miejsce w warunkach „bojowych”, czyli na ulicach Warszawy i okolic. Menedżerowie oceniali wiele elementów, m.in. zawieszenie, reprezentatywność, pojemność bagażową, przyspieszenie. Wykonano kilkaset jazd, do każdego pojazdu wsiadło minimum siedmiu kierowców. Wszystko sumowano za pomocą specjalnie dobranych współczynników. Wręczenie nagród dla ŠKODY Citigo odbyło się podczas Flotowego Święta Motoryzacji, w dniu 28 czerwca w Businessman Institute w Warszawie. Statuetkę odebrał Krzysztof Kołodyński, Doradca ds. Kluczowych Klientów marki ŠKODA. „Jesteśmy ogromnie zadowoleni z sukcesu naszego najmniejszego modelu, który cieszy się coraz większą popularnością we flotach. Zdobycie tej nagrody potwierdza, że nasze auta mają świetne wyniki w kalkulacjach finansowych (m.in. koszty serwisowe i wartość rezydualna), co potrafili docenić Fleet Managerowie biorący udział w Profesjonalnym Teście Flotowym”- powiedział Krzysztof Kołodyński. Źródło: Volkswagen Auto Polska
  10. Audi Neckarsulm najlepszym zakładem produkcyjnym w Europie według J.D. Power Neckarsulm, 21 czerwca 2013 r. Zakłady Audi Neckarsulm zajęły pierwsze miejsce wśród europejskich i afrykańskich fabryk, w badaniu „Initial Quality Study 2013“, przeprowadzonym przez J.D. Power. To pierwsze zwycięstwo zakładów grupy Volkswagen. Badanie dotyczyło zadowolenia z nowo zakupionych samochodów po upływie 90 dni od otrzymania pojazdu. Wyniki, to dla amerykańskich klientów ważna wskazówka przy podejmowaniu decyzji o zakupie nowego samochodu. Zakłady Audi Neckarsulm uhonorowano złotą nagrodą za najlepszą jakość montażu. „Prestiżowe wyróżnienie „Initial Quality Study 2013” to najlepsze potwierdzenie wysokiej jakości naszego systemu produkcji, a także wyraz uznania dla wszystkich naszych pracowników“ – tak werdykt posumował Fred Schulze, dyrektor fabryki w Neckarsulm. „Nagroda napawa nas dumą i jest bodźcem do stałego podwyższania standardów jakości.“ Audi Neckarsulm to zakłady o największej w koncernie Volkswagen różnorodności produkcji, a jednocześnie najbardziej kompleksowa fabryka w Europie. Tutaj z taśmy zjeżdżają modele A4 Limousine, A5/S5Cabriolet, A6 Limousine i Avant, S6, A6 allroad, A6 hybrid, A7/S7 Sportback, A8/S8, A8 hybrid i A8L, R8 i R8 Spyder, RS 5 Cabriolet, RS 6 Avant i RS 7 Sportback. Badanie „Initial Quality Study“, przeprowadzane od 27 lat, jest w branży motoryzacyjnej wyznacznikiem jakości nowych samochodów. Wyniki uzyskuje się na podstawie zestawu ponad 200 pytań. Zdobyte tą drogą informacje pozwalają producentom na zapewnienie właściwej jakości produktów i jej ciągłe podnoszenie. J.D. Power and Associates to dostawca informacji o zasięgu światowym. Zbierane przez tę firmę dane o jakości produktów i zadowoleniu klientów, pochodzą z badań ankietowych przeprowadzanych co roku wśród milionów konsumentów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. Nowa Alfa Romeo 4C najlepszym samochodem sportowym 2013 w rankingu „El Economista”. - Nowa Alfa Romeo 4C zdobyła ponad 50% głosów Czytelników prestiżowego, hiszpańskiego dziennika finansowego. - Tytuł “Najlepszego samochodu sportowego 2013 roku” wzbogaci kolekcję nagród zdobytych przez ten model, który jeszcze nie został wprowadzony na rynek, a już zagościł w sercach miłośników motoryzacji na całym świecie. - Wręczenie nagrody miało miejsce podczas inauguracji Salonu Samochodowego w Barcelonie. Nowa Alfa Romeo 4C została nagrodzona tytułem “Najlepszego samochodu sportowego 2013” w czwartej edycji konkursu ogłoszonego przez “El Economista”, hiszpański dziennik finansowy, który interesuje się zagadnieniami ze świata motoryzacji, która jest jedną z najważniejszych i najbardziej aktywnych branży w gospodarce. Nagrodę odebrał Luca Napolitano, dyrektor generalny Fiat Group Automobiles w Hiszpanii, przy okazji ceremonii inaugurującej tegoroczny Salon Samochodowy w Barcelonie. Alfa Romeo 4C uzyskała tytuł “Najlepszego samochodu sportowego 2013” przyznanego przez czytelników “El Economista” którzy, głosując on-line na stronie dziennika przyznali Alfie ponad 50% głosów. Tytuł ten wzbogaci kolekcję nagród zdobytych przez ten model, który jeszcze nie został wprowadzony na rynek, a już zagościł w sercach miłośników motoryzacji na całym świecie. Alfa Romeo 4C wywodzi się bezpośrednio z koncepcyjnej wersji modelu, który podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2011 roku wzbudził wielki podziw, zdobywając trzy prestiżowe nagrody: „AutoBild Design Award” (Niemcy, rok 2011), „Design Award for Concept Cars & Prototypes” (Włochy, rok 2012) i „Most Exciting Car of 2013 – What Car?” (Wielka Brytania, rok 2012). Alfa Romeo 4C inspiruje się wiekową tradycją marki, przenosząc w czas przyszły autentyczne wartości marki, takie jak: włoski styl, osiągi i doskonałość techniczna - ukierunkowana na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. Symbol “4C” odwołuje się do wielkiej sportowej tradycji Alfy Romeo - w latach trzydziestych i czterdziestych, symbole 8C i 6C wyróżniały wtedy samochody wyczynowe Alfy Romeo. Wyposażone były w mocne silniki ośmiocylindrowe oraz innowacyjne sześciocylindrowe. Alfa 4C uzyskuje stosunek masy do mocy taki, jak w prawdziwym samochodzie wyścigowym, czyli poniżej 4 kg/KM. Ten doskonały parametr to nie tylko zasługa mocnego silnika ale przede wszystkim efekt ograniczonej masy samochodu. Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowany w zakładzie Maserati w Modenie, nowa, dwuosobowa Alfa coupé wykorzystuje technologie i materiały stosowane w sportowych samochodach (wśród których jest już Alfa Romeo 8C Competizione) takie, jak: włókno węglowe, aluminium, napęd na tylne koła oraz technologie własne z ostatnich modeli seryjnych Alfy Romeo unowocześnione w taki sposób, aby wydobyć jeszcze bardziej sportowy charakter nowego samochodu. Dowodzą tego nowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, wykonany z aluminium, zaawansowana technologicznie skrzynia biegów „Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem oraz system Alfa Romeo D.N.A wzbogaconym o nowy tryb „Race.” Poza tym, doskonała dynamika Alfy Romeo 4C jest potwierdzona stosunkiem masy do mocy poniżej 4 kg/KM, czyli takim jak w prawdziwym samochodzie wyścigowym. Samochód ten jest więc Alfą “z krwi i kości” o sportowym charakterze, dzięki któremu na zróżnicowanej krętej trasie czy na torze wyścigowym, doznania podczas jazdy są za każdym razem wyjątkowe. Nowa Alfa Romeo 4C zostanie wprowadzona na rynek w 2013 roku i zaakcentuje powrót marki włoskiej do Stanów Zjednoczonych, dając początek planowi globalnego rozwoju Alfy Romeo. Źródło: Fiat Auto Poland
  12. Audi najlepszym europejskim pracodawcą -Audi ponownie na najwyższym miejscu rankingu sporządzonego na podstawie opinii niemieckich absolwentów -Cztery ringi ulubionym pracodawcą także na Węgrzech i w Belgii -Thomas Sigi, szef kadr Audi nie kryje zadowolenia: „Wyróżnienie jest dowodem konsekwentnej realizacji naszej globalnej strategii bycia najbardziej atrakcyjnym pracodawcą“ -Grupa Audi w roku 2013 zatrudni blisko 4800 nowych pracowników na całym świecie Ingolstadt, 30 kwietnia 2013. Audi jako pracodawca cieszy się doskonałą opinią. Po raz czwarty z rzędu, koncern zwyciężył w renomowanych rankingach instytutów doradztwa zawodowego Trendence* i Universum*, zachowując tym samym pozycję firmy, do której studenci w Niemczech najchętniej kierują swoje kroki w poszukiwaniu zatrudnienia. Po zdobyciu przez Audi Hungaria tytułu najatrakcyjniejszego przedsiębiorstwa na Węgrzech oraz wyróżnieniu Audi Brussels tytułem „Pracodawca roku“ w Belgii, Audi zwycięża również w Niemczech. Od wielu lat, Audi nieprzerwanie cieszy się opinią doskonałego pracodawcy u rozpoczynających karierę zawodową inżynierów i ekonomistów. Aktualne wyniki badań „Universum” mówią, że co czwarty niemiecki inżynier i prawie co piąty ekonomista chciałby rozpocząć swoją karierę zawodową właśnie w Audi. „Również w tym roku okazaliśmy się być wymarzonym pracodawcą studentów. Nasze atrakcyjne warunki zatrudnienia i doskonałe możliwości rozwoju w Niemczech oraz w naszych zakładach zagranicą, znajdują uznanie wśród przyszłych pracowników wykwalifikowanych i wśród menedżerów“ – mówi Thomas Sigi, członek zarządu ds. zatrudnienia i dyrektor kadr Audi AG. Sieć zakładów produkcyjnych będzie się nadal rozrastać, do 16 lokalizacji w 13 krajach, do końca 2015. Prowadząc konsekwentnie politykę rozwoju, Audi AG w roku 2013 planuje tylko w Niemczech zatrudnić 1500 nowych pracowników. W tym samym czasie, naukę zawodu w fabrykach koncernu podejmie blisko 700 uczniów. O atrakcyjności marki z Ingolstadt świadczy też fakt, że cieszy się ona rosnącym zainteresowaniem wśród informatyków i absolwentów kierunków przyrodniczych. W ostatnim rankingu „Universum” przeprowadzonym w tej grupie, Audi przesunęło się z trzynastej na szóstą pozycję. „Młodzi ludzie zauważają techniczne nowinki, np. zdalne sterowanie pojazdem czy połączenie samochodów za pomocą Internetu, które w ich oczach jeszcze bardziej podnoszą atrakcyjność Audi“ dodaje Thomas Sigi. Realizacja celu „ najbardziej atrakcyjny światowy pracodawca“, w jego opinii przebiega wzorcowo.* Audi zyskało na międzynarodowym uznaniu również dzięki zwiększonemu zaangażowaniu społecznemu i polityce zrównoważonego rozwoju.* „Jesteśmy świadomi naszej odpowiedzialności społecznej i próbujemy w możliwie najlepszy sposób połączyć kwestie ekonomiczne, ekologiczne i społeczne.* Już dziś angażujemy się w liczne projekty społeczne i wspieramy działalność wolontariuszy rekrutujących się spośród naszych pracowników“ – kontynuuje Thomas Sigi. Warunki pracy w koncernie doceniane są nie tylko na rodzimym, niemieckim rynku. Miano najlepszego pracodawcy w swoim kraju zdobyły również zakłady Audi w Brukseli i w Győr. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. zostało już po raz piąty „najatrakcyjniejszym przedsiębiorstwem“.* Zadecydowały o tym wyniki ankiety przeprowadzonej przez firmę doradczą Aon Hewitt oraz międzynarodowe stowarzyszenie studentów AIESEC.* W ankiecie udział wzięło 33 tys. Węgrów, w tym osiem tysięcy absolwentów 25 szkół wyższych i uniwersytetów. W Belgii natomiast Audi wybrano po raz pierwszy „Pracodawcą roku 2013“. Wyróżnienie przyznano na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród dziewięciu tysięcy „młodych profesjonalistów“ oraz oceny przeprowadzonej przez jury ekspertów. Zaszczytny tytuł wręczono w ramach projektu platformy internetowej Références/Vacature, prowadzonego we współpracy z agencją doradztwa personalnego i uczelnią Vlerick Business School. Rodzina skupiona wokół czterech ringów nieprzerwanie powiększa się na całym świecie. Na początku kwietnia, w koncernie Audi zatrudnionych było 70023 pracowników, w tym 50652 osoby w zakładach w Ingolstadt i Neckarsulm. Audi Hungaria zatrudnia obecnie 9006 pracowników, a w Audi Brussels pracuje 2528 osób. Koncern planuje zatrudnić w 2013 roku kolejnych 4800 pracowników na całym świecie. Przedsiębiorstwo stawia sobie więc ambitne cele, ale jest na to doskonale przygotowane. Już pod koniec roku 2011, Audi przyjęło plan inwestycyjny na skalę niespotykaną dotychczas w historii firmy. By konsekwentnie kroczyć obraną drogą rozwoju, do 2015 roku zaplanowano inwestycje o wartości ponad 3,5 mld euro rocznie. * „Universum” każdego roku przeprowadza ankietę wśród ponad 23 tys. studentów 107 szkół wyższych. Badanie „Trendence” opiera się na wypowiedziach 37 tys. Ankietowanych osób ze 130 szkół wyższych. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. MITSUBISHI OUTLANDER NAJLEPSZYM AUTEM RODZINYM 2012 ROKU! Mitsubishi Outlander – produkowany w Japonii, innowacyjny SUV spod znaku Trzech Diamentów, odniósł zwycięstwo w kategorii Samochód Rodzinny w plebiscycie na Najlepszy Kobiecy Samochód 2012 Roku organizowanym przez Twój Styl - prestiżowy miesięcznik dla kobiet. W konkursie brało udział 36 modeli aut, debiutujących w 2012 roku na polskim rynku. Jury, w skład którego weszła Ilona Łepkowska, Agata Młynarska, Martyna Wojciechowska, Anna Dereszowskai Agnieszka Litorowicz-Siegert, doceniło siedmioosobowy SUV Mitsubishi Outlanderza przestronność,znakomite osiągi i własności jezdne, niskie spalanie oraz nienaganną jakość wykonania i materiałów. Po raz pierwszy na testy samochodowe zostały zaproszone czytelniczki Twojego Stylu, które pełniły funkcję głosu doradczego jury. W konkursie trwającym cały ubiegły rok jury oceniało auta w 5 kategoriach: Samochód Miejski, Samochód Rodzinny, Samochód Prestiżowy, Samochód z Wizją i Najpiękniejszy Samochód. „Nikt lepiej niż kobiety nie oceni samochodu pod kątem przydatności dla rodziny, dlatego ta nagroda jest dla nas niezwykle cenna. Cieszymy się tym bardziej, że to już drugi tytuł Najlepszego Samochodu Rodzinnego dla Mitsubishi Outlandera.”podkreśliła Kinga Lisowska – PR Manager MMC Car Poland odbierając statuetkę. Mitsubishi Outlander trzeciej generacji zadebiutował w Polsce jesienią 2012 roku. To niezwykle dopracowany i bezpieczny pojazd. Mocną stroną Mitsubishi Outlandera jest zaawansowany technicznie napęd 4x4, sprawdzony w najcięższych terenowych rajdach. Dobre osiągi gwarantują nowe silniki: cicha, 2-litrowa benzynowa jednostka o mocy 150 KM i wysokiej kulturze pracy, współpracująca z automatyczną,bezstopniową skrzynią biegów CVT i 5-biegową przekładnią manualną oraz oszczędny, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM, który jest dostępny z nową automatyczną przekładnią oraz 6-biegową manualną skrzynią biegów. Dzięki obniżonej masie pojazdu, niskiemu współczynnikowi oporu powietrza oraz nowemu trybowi pracy układu napędu na 4 koła zwanemu ECO 4WD użytkowanie nowego Outlandera wiąże się z wyjątkowo małym spalaniem i niższymi kosztami. Outlander trzeciej generacji tworzy nowy standard w zakresie bezpieczeństwa w tej klasie samochodów. Oferuje 7 poduszek bezpieczeństwa,wzmocnioną konstrukcję nadwozia RISE i najnowocześniejsze rozwiązania dotąd stosowane w samochodach wyższej klasy: system zapobiegania kolizjom czołowym, adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz system ostrzegania przed opuszczaniem pasa ruchu. Dobrze znany rodzimym klientom i słynący z niezawodności Outlander jest oferowany z 4-letnią gwarancją do 300 000 km i możliwością przedłużenia tej gwarancji do 5 lat. Źródło: MMC Car Poland
  14. Nowa ŠKODA Octavia Combi: Przestrzeń w najlepszym wydaniu Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie, odbywających się w dniach 5-17 marca 2013 roku, ŠKODA zaprezentuje model Octavia Combi trzeciej generacji. ŠKODA kontynuuje swoją ofensywę modelową. Kilka tygodni po rozpoczęciu produkcji Octavii trzeciej generacji, marka zaprezentuje ten model w wersji Combi. Bestseller ŠKODY wyznacza nowe standardy w swojej klasie, posiada przestronne i funkcjonalne wnętrze, bogate wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, ponadczasowy design, a także korzystny stosunek ceny do jakości. „Octavia to serce marki i nasz najbardziej popularny model” – mówi Winfried Vahland, prezes ŠKODY. „Wersja Combi odzwierciedla wszystkie najlepsze cechy ŠKODY i ma duży udział w sukcesie firmy. Samochód stanowi klasę samą w sobie, oferując wysoką jakość w cenie pojazdu kompaktowego” – dodaje Winfried Vahland. Zespół projektowy z Josefem Kabaňem na czele, stworzył dynamiczny i ponadczasowo elegancki samochód. Przód modelu Octavia Combi jest identyczny i równie wyrazisty jak w limuzynie. Sylwetkę auta podkreślają ostro poprowadzone linie Tornado, które na wysokości słupka D przechodzą w łagodnie opadający dach. Z tyłu zachowano typowy dla marki układ świateł w kształcie litery C. Auto jest o 90 mm dłuższe i o 45 mm szersze od swojego poprzednika. Rozstaw osi zwiększył się prawie o 11 cm, co zaowocowało jeszcze większym wnętrzem. „Nowa Octavia Combi oferuje pasażerom siedzącym z tyłu bardzo dużo miejsca na nogi - aż 73 mm na wysokości kolan - i posiada rekordową pojemność bagażnika, wynoszącą 610 litrów” – mówi dr Frank Welsch, Członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za rozwój techniczny. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa powiększa się do aż 1 740 litrów, a liczne haczyki, siatki oraz dwustronna mata bagażnika zwiększają funkcjonalność pojazdu. We wnętrzu samochodu zastosowano wiele „Przemyślanych rozwiązań”, jak np. pojemnik na odpadki, schowek na kamizelkę odblaskową pod fotelem kierowcy czy skrobaczkę do szyb umieszczoną w pokrywie od wlewu paliwa. Składany fotel pasażera pomaga podczas przewożenia długich przedmiotów, a praktyczny wieszak na ubranie pozwoli wygodnie przewieźć płaszcz lub garnitur. ŠKODA Octavia Combi może zostać wyposażona w aż 9 poduszek powietrznych. W bogatej ofercie funkcji i układów wspierania bezpieczeństwa znajdują się m.in.: asystent pasa ruchu „Lane Assist”, hamulec antykolizyjny „Multicollision Brake” czy funkcja wykrywania zmęczenia „Driver Activity Assistant”. Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie pokazana zostanie także ŠKODA Octavia Combi 4x4 ze sprzęgłem Haldex piątej generacji. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. Dynamika w najlepszym wydaniu – nowe Audi RS 7 Sportback - Doskonałe osiągi i bardzo efektywna jednostka napędowa - Silnik V8 Biturbo 4.0 TFSI o mocy 412 kW (560 KM) i momencie obrotowym 700 Nm - Najwyższa prędkość może wynosić na życzenie nawet 305 km/h Więcej zdjęć? Zapraszamy na Audi RS 7 Sportback fot. Volkswagen Group Polska - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic Audi systematycznie poszerza paletę modeli RS. Audi RS 7 Sportback, debiutujące na targach motoryzacyjnych North American International Auto Show 2013 w Detroit, jest symbolem dynamiki w najdoskonalszej postaci. Duże pięciodrzwiowe coupé kryje w sobie silnik 4.0 TFSI generujący moc 412 kW (560 KM). Od zera do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy, a na życzenie klient może zrezygnować z fabrycznego ograniczenia prędkości maksymalnej, która w tym wypadku wynosi nawet 305 km/h. Mimo tak doskonałych osiągów, Audi RS 7 Sportback zużywa średnio jedynie 9,8 l paliwa na 100 km. Estetyczne wzornictwo, innowacyjne techniki i sportowy duch. Audi RS 7 Sportback, to duże pięciodrzwiowe coupé, posiadające wiele zalet, składających się w efekcie na fascynujący charakter tego samochodu. Jego serce to silnik 4.0 TFSI, doskonałe ucieleśnienie praktykowanej przez Audi strategii downsizingu. Teraz możemy zobaczyć i przetestować jego najnowszą wersję. Ośmiocylindrowa jednostka napędowa z podwójnym turbodoładowaniem V8 Biturbo, dzięki pojemności skokowej 3993 cm³, w zakresie od 5700 do 6700 obr./min generuje potężną moc 412 kW (560 KM). Pomiędzy 1750 a 5500 obr./min, dostępny jest stały moment 700 Nm. Wysokoobrotowy, czterolitrowy silnik, szybko i spontanicznie wytwarza właściwą moc, dzięki odpowiedniej budowie zorientowanej na niewielkie straty towarzyszące wymianie mieszanki paliwowo-powietrznej. Strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz, a strona ssąca na zewnątrz. Obie turbosprężarki typu Twinscroll, produkujące do 1,2 bara względnego ciśnienia doładowania, osadzono wraz z ich międzystopniową chłodnicą w wewnętrznym kącie pomiędzy ułożonymi na kształt litery V rzędami cylindrów. Dzięki temu, gazy mają bardzo krótką drogę do pokonania, co skutkuje doskonałą reakcją silnika. Charakterystyczne dla serii RS sterowanie pracą silnika i pozbawiony ograniczeń system zasysania i ładowania powietrza, dodają jednostce V8 Biturbo dynamicznego charakteru. Po naciśnięciu właściwego przycisku i energicznym dodaniu gazu, ruchome klapy w końcówkach obu rur układu wydechowego sprawiają, że dźwięk silnika brzmi jeszcze pełniej. Na życzenie Audi montuje w tym modelu sportowy układ wydechowy. Audi RS 7 Sportback przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,9 sekundy. Jego prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h. Opcjonalny pakiet Dynamic przesuwa ograniczenie do 280 km/h, a pakiet Dynamic plus nawet do 305 km/h. Według testów zużycia paliwa NEDC, nowy topowy model serii spala średnio jedynie 9,8 l paliwa na 100 km. Ten doskonały wynik jest efektem m. in. seryjnego montowania systemu Start-Stop i innowacyjnego zarządzania temperaturą silnika. Najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem zapewniającym wysoką efektywność nowego Audi RS 7 Sportback jest system cylinder on demand (COD). Przy niskich i średnich obciążeniach oraz mniejszej liczbie obrotów, drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder zostają odłączone przy pomocy elektromechanicznych nastawników zamykających poszczególne zawory. Silnik 4.0 TFSI pracuje wtedy jak jednostka 4-cylindrowa do momentu, aż kierowca ponownie doda energicznie gazu. W aktywnych cylindrach optymalne punkty pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i ich sprawność wzrasta. Odłączanie i załączanie cylindrów trwa zaledwie kilka setnych sekundy, a przebiega tak płynnie i szybko, że jest ledwo odczuwalne i słyszalne. Aktywne łożyska mocowania silnika – kolejna zaawansowana innowacja wprowadzona przez Audi – wytwarzając przesunięte w fazie przeciwdrgania, kompensują wibracje powstające podczas trybu jazdy z użyciem czterech cylindrów. Technika COD pomaga obniżyć zużycie paliwa (mierzone w testach NEDC) o ok. pięć procent, a podczas jazdy z umiarkowaną prędkością o blisko dziesięć procent. W Audi RS 7 Sportback montuje się seryjnie ośmiostopniową przekładnię automatyczną tiptronic, dostosowaną do sportowego charakteru modelu. Kierowca samodzielnie programuje jej pracę, wybierając pomiędzy trybem D i S lub przełączając biegi za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów, zaprojektowanej w sportowej stylistyce RS. Podczas gdy niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, bieg ósmy ma długie przełożenie, w stylu nadbiegu, które pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa. By zapewnić Audi RS 7 Sportback odpowiednią trakcję i bezpieczeństwo jazdy, samochód seryjnie wyposażono w stały napęd na cztery koła quattro. Jego centralny element to międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. Temperaturę układu reguluje osobna chłodnica olejowa. Zależnie od potrzeb, mechanizm rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną oś. Podczas normalnej jazdy do 60 procent momentu przekazywane jest na oś tylną, a pozostałe 40 procent na oś przednią. Inteligentne oprogramowanie, umożliwiające selektywny rozkład napędu między kołami, wspiera pracę mechanizmu różnicowego w zakresach granicznych podczas pokonywania zakrętów, zmniejszając do minimum ingerencję hamulców na odciążonych kołach. Na życzenie, Audi montuje przy tylnej osi sportowy mechanizm różnicowy, który za pomocą dwóch trybów przeniesienia bezstopniowo rozdziela moment obrotowy między kołami. Audi RS 7 Sportback jest seryjnie zaopatrzone w polerowane na wysoki połysk 20-calowe, siedmioramienne kute felgi o lekkiej konstrukcji. Na życzenie, producent wyposaża to wysokiej mocy pięciodrzwiowe coupé w 21-calowe koła odlewane, dostępne w trzech liniach stylistycznych. Za dużymi kołami znajdują się mocne hamulce. Cztery wentylowane od wewnątrz tarcze o falistym kształcie przyczyniają się do redukcji ciężaru samochodu. Przednie tarcze mają średnicę 390 mm. Trzpienie oddzielają ich stalowe pierścienie cierne od aluminiowych bębnów nośnych. Tarcze są obejmowane przez lakierowane na czarno, 6-tłoczkowe zaciski hamulców. Zaciski mogą być również opcjonalnie polakierowane na czerwono. Na życzenie, Audi montuje ceramiczne tarcze hamulcowe, wzmocnione włóknem węglowym, o średnicy 420 mm. Ich zaciski mają kolor antracytu. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) z funkcją dezaktywacji, w który standardowo wyposażono Audi RS 7 Sportback, posiada również tryb sportowy. Dzięki zawieszeniu pneumatycznemu, które perfekcyjnie współgra z dynamicznym charakterem sportowego coupé, nowe Audi RS 7 Sportback oferuje sportową, ale zawsze komfortową amortyzację. W wyniku zastosowania adaptive air suspension, karoseria Audi RS 7 zawieszona jest 20 mm niżej. Dostosowująca się do warunków jazdy amortyzacja – kolejna cecha zawieszenia – dopasowuje jego pracę do stanu nawierzchni drogi, stylu jazdy i trybu funkcjonowania systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. System ten z kolei pozwala osobie prowadzącej auto na określenie sposobu pracy innych ważnych elementów. Kierowca może go samodzielnie programować, wybierając jeden z kilku stopni. Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego, Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). W takim zawieszeniu zamontowano sprężyny stalowe i amortyzatory o trójstopniowym zakresie regulacji. Połączono je ze sobą przebiegającymi ukośnie przewodami olejowymi i centralnym zaworem. Kolejnym elementem dostępnym opcjonalnie, który można zintegrować z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, jest dynamiczny układ kierowniczy z bezstopniową regulacją wspomaganiai przełożenia. Jego charakterystyka, podobnie jak w przypadku seryjnie montowanego wsparcia elektromechanicznego, została dopasowana dokładnie do wymogów Audi RS 7 Sportback. Karoseria Audi RS 7 Sportback składa się w ok. 20 procentach z aluminium i zawiera wiele części wykonanych z wytrzymałych i ultrawytrzymałych stopów stali. Dzięki zastosowaniu tak dobranych materiałów i wysokiej sztywności karoserii, pojazd podczas jazdy reaguje bardzo precyzyjnie, a jakość wykończenia i komfort akustyczny wewnątrz samochodu są wręcz doskonałe. Charakter Audi RS 7 Sportback jest rozpoznawalny już na pierwszy rzut oka. Świadczy o nim szereg detali, którym stylistyka modelu zawdzięcza sportowy pazur. Są to m.in. zderzak o wyrazistym konturze, polerowane na wysoki połysk przednie wloty powietrza o strukturze plastra miodu i dodatkowe elementy karoserii, wykonane z matowego aluminium. Z tyłu pojazdu, zwieńczonego elektrycznie wysuwanym spoilerem, uwagę przykuwa dyfuzor i dwie duże, eliptyczne końcówki rur wydechowych. Paleta kolorystyczna nowego Audi RS 7 Sportback składa się z dziesięciu kolorów, w tym również z nowego koloru szary Nordo i ekskluzywnego szary Daytona z efektem matowym. Dwa pakiety stylistyczne, Aluminium matt i Carbon, nadają mu jeszcze bardziej indywidualnego wyglądu, m. in. dzięki dodaniu na osłonie chłodnicy Singleframe emblematu quattro. W przypadku pakietu stylistycznego Carbon, zarówno spoiler zderzaka przedniego, jaki i dyfuzor obdarzono nieco bardziej wyrazistą formą. Inne elementy opcjonalne to lusterka zewnętrzne z obudową pokrytą warstwą włókna węglowego i reflektory wykonane w całości w technice diodowej. Ich stylowe klosze są przyciemnione, co nadaje im charakterystyczny wygląd. Elegancką dynamiką cechuje się także kokpit Audi RS 7 Sportback. Okrągłe zegary mają czarne tła, białe podziałki i czerwone wskazówki. Trójwymiarowy emblemat RS 7 na obrotomierzu, to kolejny unikatowy dla tego modelu akcent. Ozdobiono nim również kluczyk, kierownicę o trzech ramionach ze spłaszczonym u dołu wieńcem, podświetlane listwy progowe oraz wyświetlacze systemu MMI i systemu informacji kierowcy (FIS). System informacji kierowcy FIS, za pomocą sygnału świetlnego informuje o osiągnięciu granicznej wartości obrotów wymagającej przełączenia biegu. Dopełnienie jego charakterystycznego menu stanowią wskaźniki ciśnienia ładowania i temperatury oleju oraz „laptimer” do pomiaru średniej prędkości przejazdu. Klienci mogą wybierać między różnymi materiałami wykończeniowymi wnętrza nowego Audi RS 7 Sportback. Podparcie dla stóp, pedały i przyciski terminalu seryjnie montowanego systemu nawigacji MMI Navigation plus, utrzymane są w kolorze lśniącego aluminium. Elementy dekoracyjne pod wysuwanym monitorem wykonano przy użyciu lakieru fortepianowego. Standardowo, obicia wnętrza utrzymano w stylistyce pakietu Carbon. Można jednak wybrać jeden z czterech innych materiałów. Podsufitkę seryjnie wykonuje się z czarnej tkaniny, a na życzenie w kolorze srebrnym Mond lub czarnym Alcantara. W ramach programu Audi exclusive, klienci mogą dokonać personalizacji swojego Audi RS 7 Sportback według własnych upodobań. Sportowe siedzenia RS z wyraźnie zaakcentowanymi bocznymi profilami, zintegrowanymi zagłówkami i emblematami RS 7 są elementem wyposażenia seryjnego. Ich czarne obicia wykonano z kombinacji tkanina Alcantara/skóra, a środkowe części siedzisk ozdobiono stebnówką w kształcie rombów. Alternatywę stanowią siedzenia wykonane z wysokiej jakości skóry Valcona w kolorze czarnym lub srebrnym, również ozdobione obszyciem w kształcie rombów. Ponadto, na życzenie Audi montuje regulowane elektrycznie siedzenia komfortowe z funkcją zapamiętywania ustawień. Oba siedzenia tylne charakteryzują się mocno zarysowanymi konturami. Bagażnik, zależnie od ustawienia oparć, ma pojemność od 535 do 1390 l. Oprócz wymienionych już elementów bogatego wyposażenia seryjnego nowego Audi RS 7 Sportback, w samochodzie standardowo montowane są reflektory ksenonowe Xenon plus, system kontroli ciśnienia powietrza w oponach, system parkowania plus, trzystrefowa automatyczna klimatyzacja, konwencjonalny tempomat ograniczający prędkość i system nagłaśniający Audi sound system. Wyrafinowane, dostępne opcjonalnie elementy to wyświetlacz head-up display, pakiet Comfort, pakiet Dynamic i pakiet Dynamic plus. Idealnym uzupełnieniem dostępnego seryjnie systemu nawigacji MMI Navigation plus jest telefon pokładowy online z Bluetooth. Jego moduł do komunikacji w standardzie UMTS umożliwia kierowcy korzystanie w samochodzie ze zindywidualizowanych usług Audi connect, wyświetlanych na monitorze systemu. Punkt dostępu hotspot (WLAN) pozwala pasażerom na podłączanie urządzeń mobilnych. Oferta elementów składowych systemu obejmuje również system nagłaśniający Advanced Sound System marki Bang & Olufsen. Systemy wsparcia kierowcy w Audi RS 7 Sportback gwarantują zupełnie nową jakość podróżowania. Jednym z takich systemów jest tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control, z funkcją Stop&Go oraz układem ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu - Audi pre sense front. Utrzymuje on potężnej mocy coupé w bezpiecznej odległości od pojazdu jadącego przed nim, a w wielu przypadkach jest w stanie zapobiec wypadkom lub przynajmniej złagodzić ich skutki. By pomóc w utrzymaniu Audi RS 7 Sportback w obrębie obranego pasa ruchu, kierowcę wspiera aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist. Z kolei asystent parkowania, podczas manewru wjeżdżania pojazdem w lukę parkingową, przejmuje kontrolę nad pracą kierownicy. Asystent jazdy nocą, dzięki informacji o znajdujących się w polu samochodu pieszych, ułatwia jazdę po zmroku. Całości dopełniają asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist i tempomat ograniczający prędkość. Źródło: Volkswagen Group Polska
  16. NISSAN LEAF NAJLEPSZYM SAMOCHODEM DODOJAZDÓW DO PRACY WEDŁUG TOTALCARSCORE.COM FRANKLIN (Tennessee), 18 września 2012 r.- Jak dotrzeć z punktu A do punktu B zużywając jak najmniej paliwai podróżując możliwie jak najwygodniej? TotalCarScore.comsugeruje skorzystanie ze stuprocentowo elektrycznego Nissana LEAF,który niedawno został uznany za najlepszy samochód do dojazdów dopracy. TotalCarScore.com to witryna internetowaoceniająca pojazdy na podstawie opinii z miarodajnych źródeł,takich jak Consumer Guide, Edmunds.com, MSN Autos, US News/WorldReport, The Car Connection, National Highway Traffic SafetyAdministration (Narodowa Agencja ds. Bezpieczeństwa Drogowego) orazInsurance Institute for Highway Safety (Instytut Ubezpieczeń iBezpieczeństwa Drogowego). Przy wyborze „10 najlepszych samochodówdo dojazdów do pracy" pod uwagę brana jest łączna punktacjaoraz zużycie paliwa w cyklu miejskim. „Kryteria te podobają nam się szczególnieze względu na fakt, że uwzględniają podstawowy atut modelu LEAF -zerową emisję bez uszczerbku dla osiągów" - powiedziałBrendan Jones, dyrektor ds. marketingu i strategii sprzedażypojazdów elektrycznych. „Z naszych danych wynika, że właścicieleNissanów LEAF przejeżdżają dziennie średnio 31 mil (50 km), cooznacza, że ten samochód idealnie zaspakaja codzienne potrzeby wzakresie przemieszczania się w przypadku większości Amerykanów". Nissan LEAF nie zużywa benzyny, oferując przy tym podróż w ciszy,dobre właściwości jezdne oraz bogate wyposażenie, dzięki któremuprowadzenie pojazdu staje się jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze.Standardowe wyposażenie Nissana LEAF SV obejmuje między innymipodgrzewane przednie i tylne fotele, podgrzewane lusterka boczne,podgrzewane koło kierownicy, automatycznie włączane i wyłączanediodowe reflektory, system nawigacji, usługę telematycznąCARWINGS, moduł Bluetooth umożliwiający korzystanie z telefonubez używania rąk oraz radio satelitarne XM (wymaga wykupieniasprzedawanego osobno abonamentu XM). Dodatkowe opcje znajdujące się wwyposażeniu Nissana LEAF SL to między innymi port szybkiegoładowania 480 V poziomu 3, światła przeciwmgielne, panelfotowoltaiczny, tylny spojler oraz kamera cofania przydatnaszczególnie przy parkowaniu na ulicy. Nissan LEAF oferowany w całych StanachZjednoczonych to pierwszy na świecie w pełni elektryczny izeroemisyjny pojazd przeznaczony na masowy rynek oraz pierwszysamochód elektryczny dostępny dla każdego, w całym kraju. Źródło: Nissan
  17. matecki77

    Aerografia - hit czy kit

    No właśnie co o tym sądzicie? Hit czy Kit? http://www.v10.pl/Aerografia,airbrush,w,najlepszym,wydaniu,galeria,712.html
  18. Pokaz mocy na Majówce w Toruniu 2009 , nie ma lepszych burnoutów <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=7-n2rP6TomU&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=7-n2rP6TomU&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  19. http://www.roadlook.pl/aktualnosci/peugeot-207-najlepszym-samochodem-importowanym-w-japonii.html
×