Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'najlepsze' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 96 wyników

  1. Witam wszystkich. Od dawna przymierzam się do zakupu auta, interesuje mnie temat wyścigów samochodowych. Chciałbym móc się pościgać na torach w Polsce oraz w Niemczech (często bywam tam u rodziny). Jak wiadomo potrzeba do tego odpowiedniego sprzętu Moje wymogi to jak najlepsze osiągi, niska masa auta, bezawaryjność na akceptowalnym poziomie oraz w miarę (podkreślam, ponieważ wiem, że nie jest to możliwe) niskie koszty utrzymania. Chciałbym aby auto nie paliło np: 18l przy spokojnej jeździe. Myślałem nad autami takimi jak Mazda RX8 w wersji 231, BMW M3 E36/E46 (jeżeli budżet by pozwolił i trafiła się okazja), na tym przykładzie doskonale widać te koszta utrzymania, o których wspominałem, otóż BMW pali o wiele mniej od owej Mazdy, będą mniejsze problemy z częściami, naprawą i do tego jest mocniejsze, ale jak wiadomo znacznie droższe. Do głowy przyszło mi także BMW M5 E39 oraz Audi S4/S6, Corvette C4, Ford Mustang, Subaru Impreza STI oraz Mitsubishi Lancer Evo (wersja zależnie od okazji, na jaką starczy pieniążków) . Poza seryjnymi autami myślałem także o tuningu, chciałbym kupić najzwyklejszą BMW 3 z jakimkolwiek silnikiem w niskiej cenie, zrobić swapa i uturbić ją, czy taki zabieg pozwoliłby zdziałać więcej do wspomnianej przeze mnie kwoty? Jak ze spalaniem aut z turbo? Dodam, że auto również będzie przeznaczone do zwykłej jazdy: do pracy itd. Nie wyobrażam sobie utrzymywania dwóch aut, tylko dlatego że moje spala zbyt dużo Dlatego koszty utrzymania także mają znaczenie. Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam!
  2. Więcej sprzedanych samochodów: znaczny wzrost udziału w rynku i liczby rejestracji Rosnąca popularność Opli Movano, Vivaro oraz Combo i Corsa van: wzrost liczby rejestracji wszystkich modeli Ambitne cele: nowa strategia w segmencie samochodów dostawczych przynosi efekty Rüsselsheim. W pierwszej połowie 2015 roku firma Opel odnotowała najwyższą od siedmiu lat liczbę rejestracji samochodów dostawczych tej marki przy wzroście wynoszącym 25 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Łącznie w pierwszym półroczu zarejestrowano 51 500 dostawczych Opli. Udział w rynku zwiększył się o 0,56 punktu procentowego, do 4,03 procent. Wzrost liczby rejestracji dotyczy wszystkich dostawczych modeli Opla. Movano osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie 34 procent, do około 10 000 egzemplarzy, i ustanowił swój rekord pod względem wielkości sprzedaży i udziału w segmencie. W przypadku bestsellerowego Vivaro wzrost sprzedaży o 27 procent, do prawie 29 000 egzemplarzy, oznacza największą liczbę rejestracji i najwyższy udział w segmencie w dotychczasowej historii modelu. Sprzedaż Combo zwiększyła się o 15 procent, do ponad 9 500 egzemplarzy, co stanowi najlepszy wynik od 2011 roku. Sprzedaż wprowadzonego niedawno modelu Corsa van wzrosła o 14 procent, do około 3 000 pojazdów. „Znakomite półroczne wyniki potwierdzają skuteczność naszej strategii w segmencie samochodów dostawczych. Zmodernizowany Movano oraz nowy Vivaro przyczyniły się do zwiększania skali działalności naszego nowo powołanego zespołu ds. lekkich pojazdów użytkowych” — powiedział Steffen Rasching, dyrektor działu pojazdów użytkowych Opel/Vauxhall. Firma Opel osiągnęła historycznie rekordowe wyniki za pierwsze półrocze w Finlandii, Rumunii i Szwajcarii, natomiast w Norwegii, Portugalii i na dużych rynkach lekkich pojazdów użytkowych, jakimi są Niemcy i Wielka Brytania, były to najlepsze wyniki od 2011 roku. Łącznie Opel odnotował wzrost rejestracji samochodów dostawczych na ponad 22 rynkach europejskich. Marka z Rüsselsheim zwiększyła swój udział w 20 rynkach europejskich. W Polsce w pierwszym półroczu sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła 1 038 sztuk, co oznacza wzrost o 77,4% w porównaniu do zeszłego roku. Najpopularniejszymi modelami w gamie były Movano – 124% wzrostu i 294 sprzedane egzemplarze oraz Vivaro – 49% wzrostu i 239 sprzedanych egzemplarzy. Wzmacnianie pozycji działu pojazdów użytkowych jest jednym z głównych filarów planu wzrostu DRIVE! 2022 firmy Opel, która do 2022 roku chce zwiększyć sprzedaż samochodów dostawczych z ponad 80 000 w 2013 roku do około 150 000 egzemplarzy. źródlo: General Motors
  3. więcej -> Najlepsze auta do firm. Wygrywają modele..., sprzedaż nowych samochodów, wiadomości ze świata motoryzacji, CEP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  4. Volkswagen nagrodził najlepsze Autoryzowane Serwisy - Wyróżnienie Volkswagen Service Quality Award 2014 otrzymało 100 Autoryzowanych Serwisów Volkswagena z 30 krajów - Siedmiu dilerów przyjętych do „VSQA Hall of Fame” Poznań, 13 października 2014 r. – Volkswagen przyznał swoim najlepszym Autoryzowanym Serwisom z całego świata wyróżnienie Volkswagen Service Quality Award (VSQA). W Dreźnie nagrody odebrały firmy z Europy, Rosji i Turcji, które w ubiegłym roku uzyskały najlepsze wyniki w badaniu jakości serwisu i poziomu zadowolenia klientów. „Naszym celem jest, aby w 2018 roku znaleźć się na pierwszym miejscu wśród producentów samochodów pod względem jakości serwisu i zadowolenia klientów. Jestem dumny z pracy i wielkiego zaangażowania nagrodzonych firm.” – powiedział Axel Schulte-Heurmann, szef After Sales marki Volkswagen Samochody Osobowe. Volkswagen Service Quality Award to nagroda dla najlepszych dilerów i ich pracowników w Europie, Rosji i Turcji przyznawana za ich zaangażowanie w stałe podnoszenie jakości serwisu i zadowolenia klientów. Wyróżnienie to podkreśla także duże znaczenie takiego zaangażowania dla sukcesów własnej firmy, a tym samym także marki Volkswagen. Wśród nagrodzonych znalazła się firma z Polski – Autoryzowany Dealer Jodko-Schiewe ze Świdnicy, która zwyciężyła w dwóch kategoriach. Serwis ze Świdnicy zanotował najlepszy wynik oraz największy wzrost jakościowy w Polsce. Uwagę należy zwrócić także na Autoryzowane Serwisy, które już po raz piąty wygrały: Autofamilie Ostermaier z Dolnej Bawarii i TL Darby z Wielkiej Brytanii. Sarah Pajor, doradca serwisowy z TL Darby tak opisała receptę na sukces: „Mamy w naszej firmie wielu pracowników pracujących tutaj już bardzo długo. To buduje zaufanie i przywiązanie klientów do naszego warsztatu.” Podobnie widzi to Max Ostermaier, dyrektor Autofamilie Ostermaier: „Wielkie znaczenie ma właściwy wybór personelu oraz nieustanna kontrola istniejących procesów. U nas w firmie obowiązuje zasada: człowiek jest najważniejszy.” Volkswagen Service Quality Award zostało przyznane po raz pierwszy w 2008 roku. Najwyższa jakość serwisu ma decydujący wpływ na zadowolenie klientów i ich lojalność. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Wysoko oceniana stylistyka firmy Opel wprowadzona w segmencie vanów Świeże wzornictwo, podkreślające jakość, funkcjonalność i walory cenione przez przedsiębiorców Praktyczne rozwiązania w przestrzeni ładunkowej głównym atutem także drugiej generacji modelu Vivaro Zaawansowane silniki wysokoprężne BiTurbo, zapewniające znakomite osiągi przy niskim zużyciu paliwa Rüsselsheim. Nowy Opel Vivaro łączy funkcjonalność lekkiego samochodu dostawczego z komfortem i stylistyką samochodu osobowego. Druga generacja bestsellerowego Opla, która pojawi się na rynku latem bieżącego roku, zachwyci stylistyką łączącą „rzeźbiarski artyzm z niemiecką precyzją”, zastosowaną przez firmę Opel po raz pierwszy także w modelach dostawczych. Nowej, atrakcyjnej estetyce towarzyszą zaawansowane technologie oraz praktyczne, innowacyjne rozwiązania – zarówno pod maską, jak i w kabinie. Dzięki mocnym wysokoprężnym silnikom BiTurbo oraz wyposażeniu wnętrza, Vivaro jest wyjątkowo atrakcyjną propozycją w popularnym segmencie średnich vanów. Roczna sprzedaż 50 000 egzemplarzy tego modelu to ponad 10 procent udziału w europejskim rynku średnich vanów. „Opel Vivaro drugiej generacji wyróżnia się najwyższym poziomem funkcjonalności i jakości. Chcieliśmy, aby po 13 latach udanej obecności na rynku nowy Vivaro był jeszcze atrakcyjniejszy i jeszcze lepiej sprawdzał się w typowych dla siebie zastosowaniach” – mówi Mark Adams, wiceprezes ds. stylistyki w firmie Opel, opisując zadanie postawione zespołowi projektantów. „Opływowe kształty, stylistyczne akcenty, odważne proporcje i wysokiej jakości detale to właśnie połączenie «rzeźbiarskiego artyzmu z niemiecką precyzją» w nowym Vivaro. Ten styl dodaje samochodowi zdecydowanego charakteru i elegancji, czyniąc z niego idealną mobilną wizytówkę przedsiębiorcy”. Jedyny w swoim rodzaju: nowy Opel Vivaro – solidny i elegancki Nadwozie nowego Opla Vivaro prezentuje się teraz jeszcze bardziej elegancko i nowocześnie. Duży, wydatny grill, wyraziste reflektory oraz charakterystyczne przetłoczenie z boku to elementy wielokrotnie nagradzanego stylu Opla, przejętego z osobowych modeli tej marki. Reflektory mają czarne błyszczące oprawy z wbudowanym chromowymi akcentami podkreślającymi efekt klejnotu. Światła do jazdy dziennej z motywem skrzydła to kolejny typowy dla Opla motyw stylistyczny. Technologia LEDowa zapewnia mocne światło i stanowi element nietuzinkowej stylistyki Vivaro. Elegancki, szeroki, prosty i praktyczny tył świadczy o solidności, jakiej oczekują użytkownicy w codziennej eksploatacji samochodu dostawczego. Stylistyka bocznych elementów wprowadza do segmentu vanów „rzeźbiarski artyzm”, tworząc charakterystyczne przetłoczenie biegnące od lusterka aż do tylnego nadkola, podobnie jak w modelach Insignia i Astra GTC. W zależności od przewidywanego sposobu użytkowania – jako solidny furgon, reprezentacyjny samochód dla przedsiębiorcy czy wygodne i pojemne auto rodzinne – klienci mają do wyboru trzy wersje wykończenia nadwozia. Vivaro jest dostępny w 11 standardowych kolorach, z których 5 to lakiery zwykłe, a 6 to powłoki metalizowane. Od chwili wprowadzenia na rynek dostępne będą także kolory niestandardowe, do pojazdów specjalnego przeznaczenia. Wygląd zewnętrzny nowego Vivaro będzie zatem można doskonale dopasować do zróżnicowanych potrzeb biznesowych i komercyjnych. Cztery wymiary funkcjonalności: dwie wersje długości, dwie wersje wysokości i jeszcze więcej przestrzeni Uniwersalny Vivaro spełni niemal wszystkie wymagania każdego klienta. Nowa edycja modelu stanowi kontynuację udanej koncepcji zróżnicowanych odmian i konfiguracji oferowanych w dwóch długościach i dwóch wysokościach, jako furgon, kombi, furgon z podwójną kabiną i mikrobus. Nowy Vivaro odpowiada na potrzeby transportowe jeszcze lepiej niż poprzedni model, ponieważ obydwie jego wersje różniące się długością zyskały dodatkowe centymetry. Wersja podstawowa ma około 5 metrów, a wersja przedłużana mierząca o 40 cm więcej urosła o prawie 22 cm w stosunku do poprzedniego modelu. Wyraźnie większe, a przez to bardziej funkcjonalne, jest też wnętrze pojazdu. Dwa silniki wysokoprężne: najnowsza technologia turbodoładowania w Vivaro Nowy Vivaro to uniwersalny i przystosowany do intensywnej eksploatacji samochód dostawczy, napędzany nowoczesnymi silnikami. Oferta obejmuje zupełnie nowe, turbodoładowane diesle: 1.6 CDTI oraz zaawansowany silnik 1.6 BiTurbo CDTI z sekwencyjnym turbodoładowaniem i dwustopniowym intercoolerem. Dwie współpracujące turbosprężarki zapewniają znakomite osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. W cyklu mieszanym w nowych turbodoładowanych dieslach zostało ono zmniejszone o ponad 1 litr na 100 kilometrów, a w przypadku jednostek BiTurbo nie przekracza nawet 6 litrów (dane wstępne). Z takimi wartościami nowa edycja udanego i uniwersalnego dostawczego Opla plasuje się w ścisłej czołówce swojej klasy. Nowy Opel Vivaro w zróżnicowanych odmianach będzie głównie pochodzić z zakładów w Luton w Wielkiej Brytanii. Różne wersje bestsellerowego lekkiego samochodu dostawczego marki Opel/Vauxhall, zaprojektowanego wspólnie z Renault, są tam produkowane od 2001 roku. Do dziś wyprodukowano prawie 600 000 egzemplarzy tego modelu. W roku 2009 przy fabryce otwarto także centrum konwersji zajmujące się przygotowywaniem specjalistycznych odmian, takich jak furgon z podwójną kabiną czy nadwozie skrzyniowe z opuszczanymi burtami. Wraz z wprowadzeniem Vivaro nowej generacji dział ten zacznie realizować także inne zadania produkcyjne. Umożliwi to fabryczne przygotowywanie nowego Vivaro w różnych wariantach zabudowy nadwozia i poszerzenie oferty o bardzo specjalistyczne odmiany. Oczywiście wszystkie modyfikacje pojazdów są przeprowadzane z zachowaniem rygorystycznych standardów jakości firmy Opel. Wkrótce zostanie podanych więcej informacji o nowoczesnych technologiach zastosowanych w nowym Oplu Vivaro i elastycznych opcjach konfiguracji wnętrza. źródło: General Motors
  6. Najlepsze wypadki na rajdach Rally Crash Compilation Citroen C2 https://www.youtube.com/watch?v=xRfsnAd7l_E&list=TLBSiJ5fDhiYcQjuJdaa729Hy9qyMHHvKF
  7. MAm oddłożona kasę na fajne autko i mój wybór padł na Audi. Ojciec powiedział mi, że tylko wchodzi w grę Audi 1.9 A3 lub A4 bo mechanicy uważają że są najlepsze. Ale co takiego konkretnie wyróżnia to auto nie był wstanie odpowiedzieć. Mam nadzieje że na tym forum są eksperci, którzy odpowiedzą na to pytanie. Z góry dzięki za odpowiedź!
  8. Chciałbym podyskutować o najlepszych zabudowach do pickupów, głównie możliwości zamontowania zabudowanej przestrzeni ładunkowej. Jak wygląda funkcjonalność np. takich roletowo zasuwanych przestrzeni ładunkowych? Czy coś takiego jest trwałe, i wytrzyma ewentualną próbę rozbicia i rabunku załadunku?
  9. więcej -> Najlepsze modele roku 2013 według Diesel Car, centrum badań rynku, park samochodów, wiadomości ze świata motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Toyota powraca na szczyt notując najlepsze wyniki sprzedaży w pierwszym półroczu Toyota wypuściła ostatnio sporo nowości - Aurisa, RAV4, Corollę - więc przyciąga do salonów
  11. Pierwsze półrocze najlepsze pod względem sprzedaży w historii Audi AG -Ok. 780 500 aut sprzedanych na całym świecie w okresie od stycznia do czerwca 2013. Wzrost o 6,4 procent -Luca de Meo, szef sprzedaży Audi potwierdza: „Nowe Audi A3 i SUV-y to lokomotywy wzrostu sprzedaży naszych samochodów“ -Wprowadzenie na rynek Audi A3 Limousine we wrześniu tego roku może jeszcze bardziej poprawić wyniki Ingolstadt, 8 lipca 2013. Nowy rekord w historii Audi. Wykazując wzrost sprzedaży o 6,4 procent w stosunku rok do roku, Audi AG zanotowało najlepsze pierwsze półrocze w historii przedsiębiorstwa. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku, na całym świecie Audi sprzedało ok. 780 500 pojazdów. Sprzedaż w czerwcu tego roku wyniosła ok. 140 300 aut. To o 5,5 procent więcej, w porównaniu z czerwcem 2012. Szczególnie duży wzrost Audi zanotowało w Chinach - o 33,5 procent. Do tak dobrego wyniku w czerwcu przyczyniła się również świetna sprzedaż w Wielkiej Brytanii (+14,3 procent) i w USA (+8,2 procent). „Kontynuacja wzrostu globalnej sprzedaży w pierwszym półroczu była możliwa przede wszystkim dzięki Audi A3 oraz SUV-om: Q3 i Q5. Znacznie przekroczyliśmy wynik porównywalnego okresu roku 2012, choć sytuacja na wielu ważnych rynkach jest obecnie o wiele trudniejsza“ – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży Audi. „W drugim półroczu, impulsem do dalszego wzrostu na rynkach na których się pojawi, będzie Audi A3 Limousine. Dzięki temu modelowi umocnimy sukces rodziny A3.“ – dodał Luca de Meo Audi A3 Limousine, jako nowy model serii A3, w Europie będzie dostępne od września br. W roku 2014 wejdzie na rynek chiński i amerykański. W obu krajach limuzyna jest najbardziej ulubioną formą karoserii w klasie premium. Na jej zakup decyduje się prawie co drugi klient. Audi Q5 w największym stopniu przyczyniło się do tego, że w USA, Audi of America ponownie zanotowało rekordową wielkość sprzedaży. Dzięki oddaniu do rąk klientów 13 706 samochodów, czerwiec 2013 był drugim co do wielkości sprzedaży miesiącem w całej historii czterech ringów w Stanach Zjednoczonych. Procentowo wzrost wyniósł 8,2 punktu. Łącznie, sprzedaż Audi w USA w ciągu pierwszego półrocza 2013 wzrosła o 14 procent (74 277 egzemplarzy), a sprzedaż Audi Q5 o 35,2 procent (18 310 samochodów). Ten doskonale sprzedający się SUV, w drugim półroczu pojawi się w amerykańskich salonach również w wersji TDI clean diesel oraz w najbardziej efektywnej wersji - SQ5 TFSI. Obok USA, decydujący wpływ na wzrost sprzedaży Audi w Ameryce Północnej miał rynek meksykański. W pierwszej połowie 2013 roku, 5619 meksykańskich klientów kupiło nowe Audi, co daje wzrost o 45,5 procent. W Europie sytuacja w pierwszym półroczu 2013 była coraz trudniejsza, także dla Audi. Sprzedaż spadła w porównaniu do roku ubiegłego o 2,5 procent (ok. 383 700 sprzedanych egzemplarzy). Plusem było to, że pozycja marki Audi była o wiele bardziej stabilna niż konkurencji. Spośród dużych rynków, sytuacja Audi dobrze przedstawiała się zwłaszcza w Wielkiej Brytanii. Audi UK sprzedało od stycznia do czerwca 74 051 samochodów, co dało wzrost o 11,9 procent. Sama tylko sprzedaż SUV’ów wzrosła w Zjednoczonym Królestwie o 82,7 procent. Także w Szwajcarii Audi może pochwalić się zwiększeniem sprzedaży o 4,5 procent (9537 samochodów). Natomiast w Niemczech odnotowano spadek o 4,3 procent (128 345 aut). Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że poprzeczka ustawiona w czerwcu 2012 była szczególnie wysoka. Sprzedaż wzrosła wtedy o 14,6 procent. Niezmiennie trudna sytuacja panuje na tych europejskich rynkach, na których szczególnie zaznaczył się kryzys finansowo-kredytowy. We Francji (minus 8,6 procent, 30 218 samochodów), Włoszech (minus 9,8 procent, 24 825 aut) i w Hiszpanii (minus 3,1 procent, 21 085 egzemplarzy), do salonów sprzedaży zawitało mniej klientów niż przed rokiem. Mimo to, na wszystkich trzech rynkach, Audi AG potwierdziło swoją czołową pozycję producenta segmentu premium. Koncern powiększył sprzedaż także w Europie Wschodniej – przede wszystkim w Rosji, gdzie 18 181 wprowadzonych na rynek egzemplarzy, zaowocowało wzrostem o 9,8 procent. W Polsce Audi zanotowało po 6 miesiącach wyższą sprzedaż do klientów o 5,6 % w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (2623 aut). W Chinach, czerwcowy wzrost rzędu 33,5 procent (44 479 sztuk) sprawił, że pierwsze półrocze zamknęło się liczbą ponad 200 tysięcy sprzedanych na tym rynku samochodów marki Audi. W okresie od stycznia do czerwca 2013 roku, na kupno auta z czterema ringami w logo zdecydowało się 228 139 chińskich klientów. To wzrost o 17,7 procent w stosunku do porównywalnego miesiąca 2012 roku. Największy udział w rynkowym sukcesie miało, produkowane w Chinach od kwietnia, Audi Q3. W lipcu Audi będzie obchodzić w Chinach szczególny jubileusz. Koncern z Ingolstadt jest obecny w Państwie Środka już od 25 lat i zajmuje czołową pozycje na tamtejszym rynku samochodów premium. Równie dobrze jak w Chinach, samochody marki Audi sprzedawały się w całym regionie Azji Południowo-Wschodniej. W Japonii, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku koncern sprzedał 14 456 samochodów, co oznacza zwiększenie sprzedaży o 20,9 procent. To największy wzrost zanotowany na jednym z dziesięciu największych rynków zbytu Audi AG, i to jeszcze przed debiutem nowej generacji A3. Jeszcze wyraźniejszy wzrost zanotowano w Korei Południowej – o 30 procent (9355 sztuk). Również w Indiach Audi zanotowało zwiększoną sprzedaż, o 21,2 procent (4846 aut), co świadczy o ugruntowanej czołowej pozycji marki na tym rynku. [TABLE] [TR] [TD]Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach [/TD] [TD]czerwiec [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD]łącznie [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]2012 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do czerwca roku 2012 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]2012 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2012 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]140 300 [/TD] [TD]133 049 [/TD] [TD]+5,5% [/TD] [TD]780 500 [/TD] [TD]733 216 [/TD] [TD]+6,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]65 100 [/TD] [TD]72 418 [/TD] [TD]-10,1% [/TD] [TD]383 700 [/TD] [TD]393 320 [/TD] [TD]-2,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Niemcy [/TD] [TD]22 515 [/TD] [TD]26 589 [/TD] [TD]-15,3% [/TD] [TD]128 345 [/TD] [TD]134 173 [/TD] [TD]-4,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Wielka Brytania [/TD] [TD]12 652 [/TD] [TD]11 071 [/TD] [TD]+14,3% [/TD] [TD]74 051 [/TD] [TD]66 188 [/TD] [TD]+11,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Francja [/TD] [TD]5 171 [/TD] [TD]5 404 [/TD] [TD]-4,3% [/TD] [TD]30 218 [/TD] [TD]33 079 [/TD] [TD]-8,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Włochy [/TD] [TD]4 551 [/TD] [TD]5 003 [/TD] [TD]-9,0% [/TD] [TD]24 825 [/TD] [TD]27 521 [/TD] [TD]-9,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Hiszpania [/TD] [TD]3 463 [/TD] [TD]3 904 [/TD] [TD]-11,3% [/TD] [TD]21 085 [/TD] [TD]21 758 [/TD] [TD]-3,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Rosja [/TD] [TD]3 101 [/TD] [TD]3 052 [/TD] [TD]+1,6% [/TD] [TD]18 181 [/TD] [TD]16 563 [/TD] [TD]+9,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Polska [/TD] [TD]438 [/TD] [TD]479 [/TD] [TD]-8,6% [/TD] [TD]2 623 [/TD] [TD]2 484 [/TD] [TD]+5,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]13 706 [/TD] [TD]12 664 [/TD] [TD]+8,2% [/TD] [TD]74 277 [/TD] [TD]65 158 [/TD] [TD]+14,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]1 006 [/TD] [TD]808 [/TD] [TD]+24,5% [/TD] [TD]5 619 [/TD] [TD]3 862 [/TD] [TD]+45,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Daleki Wschód [/TD] [TD]52 400 [/TD] [TD]40 057 [/TD] [TD]+30,7% [/TD] [TD]270 800 [/TD] [TD]229 034 [/TD] [TD]+18,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]44 479 [/TD] [TD]33 309 [/TD] [TD]+33,5% [/TD] [TD]228 139 [/TD] [TD]193 871 [/TD] [TD]+17,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Indie [/TD] [TD]750 [/TD] [TD]718 [/TD] [TD]+4,5% [/TD] [TD]4 846 [/TD] [TD]4 000 [/TD] [TD]+21,2% [/TD] [/TR] [/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Warto zmienić opony na letnie, aby zachować najlepsze właściwości jezdne Unijne etykiety i niezależne testy pomagają podjąć właściwą decyzję przy zakupie Warszawa, 5 czerwca 2013 r. – W tym roku zima była wyjątkowo długa i ciężka, jednak pogoda nareszcie zmieniła się na lepsze. Producenci opon podpowiadają, że to ostatni moment na zmianę ogumienia, ponieważ w miarę jak wiosenne miesiące przechodzą w letnie, rośnie średnia temperatura. Goodyear przypomina, iż użytkując opony zimowe dłużej, niż jest to wskazane, pogarszają się ogólne właściwości jezdne samochodu, a ogumienie przeznaczone do sprawnej oraz bezpiecznej jazdy w zimie niepotrzebnie traci swoje parametry. „Zima była długa i mroźna, dlatego kierowcy w tym sezonie szczególnie potrzebowali opon zimowych i parametrów, jakie one zapewniają. Różnice w składzie mieszanki i rzeźbie bieżnika między oponami zimowymi a letnimi powodują, że aby utrzymać właściwości jezdne pojazdu na odpowiednim poziomie, należy zmienić opony na letnie. Przy obecnych warunkach pogodowych letnie ogumienie zapewnia lepsze zachowanie w zakrętach oraz na suchej nawierzchni, wyższe parametry hamowania i bardziej komfortową jazdę. Nieco niższy opór toczenia poprawia również efektywność paliwową. Jeżdżąc na oponach właściwych dla danej pory roku kierowcy wydłużają również ogólną żywotność posiadanych dwóch kompletów ogumienia” – wyjaśnia Jean-Pierre Jeusette, Dyrektor generalny Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu. Obowiązujący od listopada ubiegłego roku unijny system etykietowania opon ma na celu ułatwienie wyboru nowego kompletu ogumienia. Etykieta zwraca bowiem uwagę kupującego na trzy kluczowe parametry: efektywność paliwową, przyczepność na mokrej nawierzchni i poziom hałasu zewnętrznego. Aktualna oferta Goodyear Dunlop pokrywa dwie trzecie europejskiego rynku opon letnich do samochodów osobowych oponami, które w ramach systemu etykietowania opon w Unii Europejskiej uzyskały klasyfikację co najmniej CC lub wyższą. Ponadto firma w 2013 r. wprowadziła do oferty opony marki premium do aut osobowych, które uzyskały najlepsze oceny na etykiecie. „Goodyear Dunlop to wysoka jakość, innowacje w rozwoju produktów i połączenie kryteriów ocenianych na etykiecie z innymi istotnymi parametrami. Ważne jest, aby konsumenci polegali nie tylko na informacjach zawartych na etykiecie, ale także na testach niezależnych czasopism, które zwykle uwzględniają około 15 parametrów” – powiedział J.-P. Jeusette. W przeprowadzonych w tym roku w Europie testach opon letnich, produkty Goodyear Dunlop otrzymały 39 rekomendacji od testerów ogumienia, którzy określili opony takie jak Dunlop Sport BlueResponse i Goodyear EfficientGrip Performance mianem „zdecydowanie godnych polecenia”. Nasze produkty uzyskały znakomite wyniki w testach niezależnych czasopism: w 2013 roku opony Dunlop wygrały w 24 z 37 testów opon letnich publikowanych przez najbardziej renomowane magazyny motoryzacyjne w Europie. „Doskonałe oceny naszych opon w unijnej klasyfikacji, poparte znakomitymi wynikami w niezależnych badaniach, powinny pomóc konsumentom w wyborze ogumienia na nowy sezon” – dodał J.-P. Jeusette. Źródło: Goodyear
  13. więcej -> Najlepsze samochody dla kobiety, statystyki sprzedaży, badania rynku motoryzacyjnego, nowe samochody osobowe | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. 44 najlepsze ćwiczenia z wykorzystaniem masy własnego ciała
  15. Trzy zwycięstwa dla BMW – czytelnicy branżowego magazynu „auto, motor und sport” wybrali „Najlepsze samochody 2013 roku”. Nowe BMW serii 3 jest sprzedawane dopiero od lutego 2012 roku, jednak już teraz przejęło prowadzenie w klasie średniej premium. BMW serii 5 już po raz trzeci z rzędu znalazło się na pierwszym miejscu w klasie wyższej średniej. BMW serii 6 Gran Coupe, które zostało zaprezentowane w marcu zeszłego roku, uplasowało się na czele klasy pojazdów luksusowych. Monachium. Rok 2013 rozpoczął się bardzo pomyślnie dla BMW. Czytelnicy branżowego magazynu „auto, motor und sport” przyznali modelom tej marki najlepsze oceny w trzech różnych kategoriach. Nowe BMW serii 3 zajęło pierwsze miejsce w niezwykle konkurencyjnej klasie średniej premium, BMW serii 5 po raz kolejny obroniło pozycję lidera w klasie wyższej średniej, natomiast BMW serii 6 Gran Coupe pokonało rywali w klasie pojazdów luksusowych. Co więcej, podobnie jak w zeszłym roku BMW serii 6 uplasowało się na trzecim miejscu w kategorii kabrioletów. W poprzednich latach producent odnosił podobne sukcesy w badaniu prowadzonym przez niemiecki magazyn, przy czym wysoka liczba czytelników biorących udział w tegorocznym głosowaniu (112 877) dowodzi, że zainteresowanie tym miarodajnym rankingiem nie słabnie. Nagrody odebrał dr Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, podczas ceremonii zorganizowanej w Stuttgarcie. Wyróżnienia przyznane modelom BMW: BMW serii 3 - Pierwsze miejsce w klasie średniej premium BMW serii 5 - Pierwsze miejsce w klasie wyższej średniej BMW serii 6 - Gran Coupe Pierwsze miejsce w klasie pojazdów luksusowych BMW serii 6 - Cabrio Trzecie miejsce w kategorii kabrioletów Branżowy magazyn motoryzacyjny „auto, motor und sport” prowadzi zakrojone na szeroką skalę badanie opinii swoich czytelników już od 37 lat. Sondaż jest wyznacznikiem kondycji rynku motoryzacyjnego, odzwierciedlającym tendencje, potrzeby oraz preferencje potencjalnych nabywców. W tegorocznej edycji czytelnicy wybierali spośród 373 modeli, które oceniano łącznie w dziesięciu kategoriach. Wśród wszystkich samochodów znalazło się 51 nowych modeli oraz 48 zmodernizowanych aut. Zwycięstwo BMW serii 3 w niezwykle konkurencyjnej i obleganej klasie średniej premium potwierdza potencjał tego modelu, wyrażony rekordowymi wynikami dotychczasowej sprzedaży: nowe BMW serii 3 jest liderem w swoim segmencie. Duży sukces odniósł również popularny model BMW serii 5, który zwyciężając w klasie wyższej średniej już po raz trzeci z rzędu pokonał swoich największych konkurentów i zyskał uznanie w oczach czytelników. Ponadto, zwycięstwo czterodrzwiowego BMW serii 6 Gran Coupe w klasie pojazdów luksusowych potwierdza, iż model ten spełnia wszystkie potrzeby wymagających klientów. Doskonałe wyniki BMW w konkursie „Samochód Roku 2013” odzwierciedlają sukces, jaki marka odniosła w zeszłym roku, w którym sprzedano rekordową w dziejach niemieckiej firmy liczbę pojazdów. W 2012 roku sprzedaż wzrosła o 11,6% do poziomu 1 540 085 samochodów. Źródło: BMW Group
  16. „Najlepsze samochody roku 2013”: MINI ponownie wygrywa – tym razem na podium wraz z rodziną. Kontynuując sukcesy MINI, także MINI Coupé oraz MINI Paceman potwierdzają swoją popularność zdobywając trzy czołowe miejsca w ankiecie przeprowadzonej wśród czytelników magazynu „auto, motor und sport”. Monachium. Kategoria to „Samochody mini”, a zwycięzcą jest po raz kolejny… MINI. W tegorocznej edycji sondażu „Najlepsze samochody” przeprowadzonego wśród czytelników niemieckiego magazynu motoryzacyjnego „auto, motor und sport” najlepsze w swojej klasie okazały się modele brytyjskiej marki. MINI pokonało konkurentów w klasie importowanych samochodów segmentu mini, a po raz pierwszy w historii tego konkursu podium uzupełniły także inne modele tej marki. Na trzecim miejscu uplasowało się MINI Coupé, potwierdzając tym samym popularność, jaką ten model cieszy się wśród nabywców. Ponadto MINI Paceman – po raz pierwszy nominowane w kategorii „niewielkich samochodów” – wywalczył drugie miejsce w rankingu aut importowanych i trzecie miejsce w klasie. Trzy miejsca na podium zajęte przez MINI dobitnie demonstrują sukces, jaki odniosły modele tej marki. Stopniowe wprowadzanie do gamy nowych propozycji na przestrzeni kilku ostatnich lat pozwoliło dotrzeć do nowych grup klientów, natomiast model MINI w najbardziej klasycznej postaci może poszczycić się największą liczbą lojalnych fanów ze wszystkich oferowanych modeli. Od czasu wprowadzenia go na rynek w 2001 roku, model ten co rok zdobywał przynajmniej jedną nagrodę w badaniu opinii czytelników magazynu „auto, motor und sport”. Z kolei dla MINI Coupé, które zadebiutowało w zeszłym roku, była to pierwsza edycja konkursu, a MINI Paceman pojawi się w niemieckich salonach sprzedaży dopiero za kilka tygodni. Badanie opinii czytelników magazynu „auto, motor und sport” już od wielu lat jest bardzo ważnym wskaźnikiem popularności marek samochodów w Niemczech. W trzydziestej siódmej edycji sondażu wzięło udział około 113 000 czytelników, którzy ukoronowali „Najlepsze samochody roku 2013”. Uczestnicy głosowania wybierali spośród 373 modeli rywalizujących w 10 kategoriach. Doskonałe rezultaty osiągnięte przez MINI w głosowaniu na „Najlepsze samochody roku 2013” w połączeniu z rekordowymi wynikami sprzedaży świadczą o niesłabnącej popularności, jaką cieszą się samochody tej marki. W 2012 roku MINI po raz pierwszy sprzedało na całym świecie ponad 300 000 pojazdów, co stanowi wzrost o 5,8% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Rok 2013 zapowiada się równie pomyślnie przede wszystkim ze względu na debiut rynkowy modelu MINI Paceman. Źródło: BMW Group
  17. „Najlepsze samochody 2013“: Audi A1 zwycięzcą w klasie małych samochodów - Czytelnicy niemieckiego czasopisma „auto motor und sport” uznali Audi A1 za najlepszy model wśród małych samochodów - Drugie miejsca w swoich kategoriach zajęły modele A5 i A6 - W konkursie oceniano 373 modele w dziesięciu segmentach Czytelnicy czasopisma „auto motor und sport“ (ams) wybrali najlepsze samochody 2013 roku. Audi A1 zwyciężyło w kategorii „mały samochód“ i tym samym powtórzyło sukces sprzed roku. Wyróżnienia zostały wręczone 24 stycznia w Stuttgarcie. Najmniejszy z modeli Audi cieszy się ogromnym uznaniem czytelników jednego z największych europejskich magazynów motoryzacyjnych.* Audi A1 wygrało rywalizację w segmencie małych samochodów kompaktowych i tym samym zapewniło marce z czterema ringami kolejne zwycięstwo. Drugie miejsce w kategorii samochodów średnich zajęło Audi A5/A5 Sportback. Audi A6/A6 allroad i A7 Sportback zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce pośród aut klasy wyższej. Na trzeciej pozycji w gronie samochodów sportowych uplasowało się Audi R8, a wśród kompaktów – Audi A3. W grupie samochodów SUV, na analogicznym miejscu czytelnicy umieścili Audi Q5. Dzięki temu sukcesowi Audi kontynuuje swoją wieloletnią dobrą passę w plebiscycie „auto motor und sport”. Konkurs czasopisma odbył się w tym roku już po raz 37. Swój głos oddało w nim 112 877 czytelników, którzy ocenili 373 samochody w dziesięciu segmentach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  18. więcej -> Najlepsze modele roku 2012 według Euro NCAP, park samochodowy w Polsce, centrum badań rynku, testy samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. GoodyearMarathon najlepsze dla Karzol-Trans OponyGoodyeara o średnim przebiegu 400 tys. kilometrów wybrane przezwęgierską firmę przewozową Warszawa,22 stycznia 2013 r. –Opony Goodyear Marathon, które osiągają średni przebieg rzędu400 000 kilometrów (przy zużyciu 25 litrów paliwa na 100 km1)pomagają utrzymać niskie koszty w firmie Karzol-Trans InternationalTransportation Ltd. Węgierskie przedsiębiorstwo transportowe, zsiedzibą w Monor, świadczy usługi przewozów krajowych orazmiędzynarodowych, specjalizując się w transporcie produktówmrożonych i delikatnych. Założona w 1997 roku firma Karzol-Transposiada nowoczesną flotę pojazdów ciężarowych o bardzo wysokimstandardzie wyposażenia. Wskład floty wchodzi 40 ciągników Renault Premium i 47 naczep, zczego 29 marki Kögel i 18 marki Lamberet. Dwu- i trzyletnie ciągnikiposiadają silniki klasy Euro 5 oraz są wyposażone w najnowszesystemy nawigacji i bezpieczeństwa, a do przewozów wykorzystujesię naczepy skrzyniowe, towarowe i chłodnie. FirmaKarzol-Trans dąży do zapewniania doskonałej punktualności, a jejdziałalność jest zgodna z normą jakości ISO 9001. Wszystkiepojazdy wyposażone są w telefony komórkowe i system GPS, któryco pięć minut uaktualnia informacje o położeniu pojazdupodczas podróży. W razie konieczności firma może sprawdzićdokładną lokalizację każdego pojazdu drogą satelitarną. Wramach dodatkowych zabezpieczeń, każdy pojazd posiada czujnikiotwarcia drzwi, czujnik odłączenia naczepy oraz przycisk alarmowy.Na większości kursów jeździ po dwóch kierowców dla ochronytowaru i skrócenia czasu podróży. Bardzo ważna jest równieżkonserwacja, dlatego baza firmy to dobrze wyposażony warsztat, wktórym każdy pojazd przechodzi pełny przegląd techniczny co trzymiesiące. Przytak dobrze zorganizowanej działalności, koszty operacyjne sąbardzo dokładnie analizowane, a wysoka jakość opon jestpriorytetem. Karzol-Trans stosuje głównie opony Goodyeara – 38ciągników i 15 naczep wyposażono w opony na oś sterującąGoodyear Marathon LHS II, opony na oś napędową LHD II i opony naoś wleczoną LHT II. Firma korzysta również z dużej liczby oponbieżnikowanych do naczep. Stosowane przez Karzol-Trans rozmiary to315/70R22.5 dla ciągników i 385/65R22.5 dla naczep. „Jesteśmypod wrażeniem osiągów opon Goodyear Marathon. Przejeżdżają oneśrednio po 400 000 kilometrów. Nie ma wątpliwości, że oponyGoodyeara pomagają nam utrzymać koszt na kilometr na niskimpoziomie” – powiedział Ferenc Kovács, menedżer floty firmyKarzol-Trans. 1 Dane flotowe Karzol-Trans. Źródło: Goodyear
  20. [h=1]Najlepsze racecars / Samochody Rallycross Od SEMA 2012 - Shakedown[/h]
  21. BMW Group odnotowuje najlepsze wyniki sprzedaży we wrześniu w historii We wrześniu sprzedano177 716 samochodów co oznacza wzrost o 11,6 %. Globalna sprzedaż samochodów marki BMW wzrasta o 14,3%. Robertson: „ W 2012 r. jesteśmy na dobrej drodze do pobicia nowego rekordu sprzedaży.“ Monachium. We wrześniu BMW Group odnotowała wzrost sprzedaży w wielu regionach na świecie; był to kolejny rekordowy miesiąc w kwestii sprzedaży. 177 716 sprzedanych samochodów marki BMW, MINI i Rolls-Royce na całym świecie (w roku ubiegłym: 159 223) oznacza wzrost sprzedaży o 11,6% w stosunku do tego samego miesiąca ubiegłego roku. Było to także dla przedsiębiorstwa najlepsze pierwsze dziewięć miesięcy danego roku. Sprzedaż w tym okresie przewyższyła wartości ubiegłoroczne o 8,3%. W okresie tym sprzedano łącznie 1 335 502 samochodów BMW Group (w roku ubiegłym: 1 232 619). Ian Robertson, Członek Zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing BMW, stwierdził: „W zeszłym miesiącu odnotowaliśmy znaczny wzrost na wielu naszych rynkach i ponownie pobiliśmy rekord sprzedaży we wrześniu, pomimo trudnych warunków w niektórych krajach europejskich. Nasze modele nadal dobrze się sprawdzają, dlatego w czwartym kwartale spodziewamy się dalszego solidnego wzrostu globalnej sprzedaży. Jesteśmy na dobrej drodze do pobicia nowego rekordu sprzedaży za cały rok.” Globalna sprzedaż samochodów marki BMW wzrosła o 14,3% do 146 843 egzemplarzy w analizowanym miesiącu (w roku ubiegłym: 128 450). Dużym popytem cieszyło się BMW serii 1: w zeszłym miesiącu sprzedano 23 583 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 51,1% w stosunku do roku ubiegłego (15 606). Od czasu premiery w połowie września ubiegłego roku sprzedano ponad 150 000 egzemplarzy 5-drzwiowego BMW serii 1 drugiej generacji. BMW serii 3 osiągnęło w zeszłym miesiącu 39 302 sprzedanych egzemplarzy (w roku ubiegłym: 35 842 / +9,7%). Sprzedaż BMW serii 5 wzrosła o 7,9% do 29 996 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 27 804). Sprzedaż BMW serii 6 wzrosła niemal trzykrotnie i wyniosła 2426 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 752 / +222,6%). Dobrze radziło sobie także BMW X1: we wrześniu sprzedano 16 661 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 32,9% (w roku ubiegłym 12 536). Sprzedaż BMW X3 wzrosła o 20,0% do 13 616 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 11 346). Od początku roku do końca września sprzedano 1 109 962 samochodów BMW, czyli o 8,6% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (1 021 955). MINI odnotowało najlepsze w historii wyniki sprzedaży za wrzesień: do rąk klientów trafiło 30 562 samochodów (w roku ubiegłym 30 392 / +0,6%). Marka odnotowała także najlepsze w historii pierwsze dziewięć miesięcy roku – od początku roku do końca września na całym świecie sprzedano 223 214 samochodów MINI, czyli o 7,2% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (208 223). W zeszłym miesiącu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu firma przedstawiła MINI Paceman. MINI Paceman to pierwsze na świecie Sports Activity Coupé w segmencie samochodów kompaktowych klasy premium, będące już siódmym modelem w asortymencie MINI. Oczekuje się, że MINI Paceman, które zadebiutuje w pierwszej połowie roku 2013, jeszcze bardziej zwiększy sprzedaż MINI. Popyt na samochody marki Rolls-Royce utrzymuje się przy niewielkim spadku wynoszącym 4,7% od początku roku do końca września w porównaniu z rokiem ubiegłym. Światowy debiut serii Phantom II we wrześniu i potencjalnie duża sprzedaż w czwartym kwartale pozwala spodziewać się kolejnego dobrego wyniku rocznego dla marki Rolls-Royce. Dla marki BMW Motorrad wrzesień był kolejnym rekordowym miesiącem: sprzedano 9215 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 8612 egzemplarzy / +7,0%). Liczba sprzedanych motocykli i maksiskuterów od stycznia do września włącznie wyniosła 85 944 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 86 892 units / -1,1%). Od stycznia do września włącznie firma Husqvarna Motorcycles dostarczyła do sieci dealerskiej Husqvarna łącznie 7355 pojazdów (w roku ubiegłym: 6079 egzemplarzy / +21,0%). Sprzedaż we wrześniu wyniosła 1255 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 1351 egzemplarzy / -7,1%). Rynki: W zeszłym miesiącu BMW Group odnotowała spory wzrost na wielu rynkach i zwiększyła sprzedaż detaliczną na swoich trzech największych rynkach: w Chinach, Stanach Zjednoczonych i Niemczech. W Europie sprzedaż BMW Group w zeszłym miesiącu wzrosła o 4,8% i wyniosła 92 442 samochodów (w roku ubiegłym: 88 243). W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy sprzedaż BMW Group nieznacznie przekroczyła wartości ubiegłoroczne i wyniosła łącznie 639 798 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 635 013 / +0,8%). W Niemczech marki BMW i MINI były jedynymi markami klasy premium, odnotowały wzrost we wrześniu. We wrześniu zarejestrowano łącznie 26 021 nowych samochodów BMW i MINI (w roku ubiegłym: 23 799/ +9,3%). Zarejestrowano 22 009 nowych samochodów BMW (w roku ubiegłym: 20 042 / +9,8%) i 4012 samochodów MINI (w roku ubiegłym: 3757 / +6,8%). Od początku roku do końca września w Niemczech zarejestrowano 211 870 samochodów BMW i MINI (w roku ubiegłym: 220 054 / –3,7%). Sprzedaż BMW Group w Rosji wzrosła w analizowanym miesiącu o 48,5% i wyniosła 3985 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 2683). Od początku roku do końca września w Rosji sprzedano 28 084 samochodów, czyli o 32,9% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (21 133). W Azji sprzedaż skoczyła we wrześniu o 40,0% i wyniosła 45 781 egzemplarzy (w roku ubiegłym 32 708). W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku BMW Group odnotowała w Azji duży wzrost sprzedaży wynoszący 27,2%, osiągając wynik 357 841 samochodów (w roku ubiegłym: 281 223). Firma odnotowała wyjątkowo duży wzrost w Chinach kontynentalnych, gdzie we wrześniu sprzedano 29 631 egzemplarzy, czyli o 59,4% więcej niż w tym samym miesiącu roku ubiegłego (18 588). Od początku roku do końca września w Chinach kontynentalnych sprzedano 237 056 samochodów BMW i MINI (w roku ubiegłym 177 522), co oznacza wzrost o 33,5%. W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku BMW Group odnotowała też duży wzrost na innych rynkach azjatyckich, w tym w Japonii (41 973 / +21,5%) i Korei Południowej (24 541 / +18,5%) W obu Amerykach BMW Group sprzedała we wrześniu 34 050 samochodów (w roku ubiegłym: 32 772 / +3,9%). Od początku roku w obu Amerykach sprzedano 290 888 samochodów, czyli o +6,3% niż w roku ubiegłym (273 564). W Stanach Zjednoczonych sprzedaż BMW Group wyniosła we wrześniu 26 660 samochodów (w roku ubiegłym: 25 749 / +3,5%). Od początku roku do końca września sprzedaż BMW Group wzrosła o 7,1% i wyniosła 234 928 egzemplarzy w stosunku do analogicznego okresu roku 2011 (219 314 egzemplarzy). Sprzedaż BMW Group we wrześniu i do września 2012 r. włącznie. We wrześniu 2012 W stosunku do roku ubiegłego Do września 2012 włącznie W stosunku do roku ubiegłego Samochody BMW Group 177 716 +11,6% 1 335 502 +8,3% BMW 146 843 +14,3% 1 109 962 +8,6% MINI 30 562 +0,6% 223 214 +7,2% Rolls-Royce 2 326 -4,7% BMW Motorrad 9 215 +7,0% 85 944 -1,1% Husqvarna Motorcycles 1 255 -7,1% 7 355 +21,0% Źródło: BMW Group
  22. Audi najlepsze w segmencie premium pod względem bilansu emisj dwutlenku węgla Wynik badania instytutu Center of Automotive Management (CAM): Audi najlepszym w Niemczech producentem branży motoryzacyjnej segmentu premium, pod względem bilansu emisji dwutlenku węgla · Dzięki współczynnikowi GWP (potencjału tworzenia efektu cieplarnianego) o wartości zaledwie 144,5g CO2 na km, nowo dopuszczone do ruchu samochody marki Audi plasują się przed konkurencją · Od 2009 roku, producenci marek premium zredukowali ilość dwutlenku węgla emitowanego przez nowe pojazdy, średnio o prawie dziesięć procent. Wyniki badania przeprowadzonego przez niezależny niemiecki instytut Center of Automotive Management (CAM), zajmujący się badaniami nad samochodami i mobilnością, pokazują jednoznacznie, że Audi dzięki współczynnikowi GWP (potencjału tworzenia efektu cieplarnianego) o wartości 144,5g CO2 na km, jest marką z najlepszym bilansem emisji dwutlenku węgla wśród producentów samochodów segmentu premium. Naukowcy zbadali pod względem emisji tego gazu samochody nowo dopuszczone do ruchu w Niemczech. Z przeprowadzonego badania wynika, że niemieccy producenci samochodów segmentu premium, od 2009 roku do końca pierwszego półrocza 2012 roku, zmniejszyli ilość dwutlenku węgla emitowanego przez nowe pojazdy, średnio o dziesięć procent. Badanie oparto na danych niemieckiego Federalnego Urzędu ds. Pojazdów Mechanicznych (niem. Kraftfahrtbundesamts, KBA) na temat samochodów nowo dopuszczonych do ruchu na niemieckich drogach. Wg tych danych, samochody marki Audi emitują 144,5 g CO2 na km, auta marki BMW (łącznie z Mini) – 145,4 g CO2 na km, a pojazdy marki Mercedes (łącznie ze Smartem) – 150 g CO2 na km. W przypadku dużych producentów popularnych samochodów badanie wykazało, że emisja dwutlenku węgla przez nowo dopuszczone do ruchu pojazdy spadła w badanym okresie czasu, tj. pomiędzy rokiem 2009 a końcem pierwszego półrocza roku 2012, średnio o siedem procent. Źródło: Volkswagen Group Polska
  23. BMW Group odnotowała najlepsze sierpniowe wyniki sprzedaży w swojej historii. Rekordowy sierpień dla BMW Group Polska. W sierpniu sprzedano 121 615 pojazdów, osiągając wzrost o 9,7% Robertson: w kolejnych miesiącach spodziewamy się dalszego wzrostu Monachium. BMW Group osiągnęła swój najlepszy sierpniowy wynik dzięki światowej sprzedaży 121 615 pojazdów marek BMW, MINI i Rolls-Royce (+9,7%, poprzedni rok 110 903 pojazdów). Od początku tego roku BMW Group dostarczyła 1 157 777 pojazdów na całym świecie. Oznacza to wzrost o 7, 9% w porównaniu z pierwszymi ośmioma miesiącami roku poprzedniego (1 073 396). Ian Robertson, członek Zarządu BMW AG, odpowiedzialny za Sales and Marketing BMW: "Po raz kolejny osiągnęliśmy rekordowe wyniki sprzedaży w sierpniu. Takie modele jak BMW serii 1 i BMW serii 3, BMW X1 i X3 oraz BMW serii 6 odnotowały solidny wzrost. Zawdzięczamy im duży wkład w naszych rekordowych wynikach sprzedaży w ubiegłym miesiącu. W kolejnych miesiącach spodziewamy się dalszego wzrostu i w związku z tym jesteśmy na dobrej drodze, żeby osiągnąć rekordową sprzedaż w 2012 roku. Będziemy kontynuować starania, aby zachować globalnie zrównoważoną sprzedaż pomiędzy Europą, Azją i Ameryką zarówno na dojrzałych jak i na wschodzących rynkach.” BMW. Światowe wyniki sprzedaży marki BMW wzrosły o 8,3% w sierpniu, osiągając w sumie 102 730 pojazdów (ub.r. 94 893). Od stycznia do sierpnia dostarczono 963 110 pojazdów tej marki, co stanowi wzrost o 7,8% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego (893 505) . W sierpniu BMW serii 1 było jednym z głównych motorów napędowych. Dzięki 14 565 sprzedanych samochodów uzyskano w sumie 91% wzrostu w porównaniu z rokiem poprzednim (7 627). BMW zawdzięcza solidny wzrost również limuzynie serii 3. W sumie sprzedano 20 951 egzemplarzy tego modelu (ub.r. 18 069/ +15,9%). Sprzedaż BMW serii 5 wzrosła o 3,7% do poziomu 23 337 pojazdów (ub.r. 22 515). Niedawno odświeżone BMW X1 odnotowało pomyślny start w sierpniu, czyli swoim pierwszym pełnym miesiącu sprzedaży. Ogółem dostarczono 11 039 samochodów, co stanowi wzrost o 33,4% w porównaniu z tym samym miesiącem roku ubiegłego (ub.r. 8 274). BMW X3 kontynuuje swoją passę sprzedażową, odnotowując dalszy wzrost o 7,6% i tym samym 9 817 sprzedanych egzemplarzy w sierpniu (ub.r. 9 126). Sprzedaż BMW X6 osiągnęła wzrost o 22% w raportowanym miesiącu. Łącznie dostarczono 3 430 pojazdów tej serii (ub.r. 2 811). BMW serii 6 pozostaje nadal bezspornym liderem w swoim segmencie, dzięki sprzedaży 1 747 samochodów w sierpniu, co stanowi wzrost o 275,5% w stosunku do tego samego miesiąca roku ubiegłego (ub.r. 464). MINI. Sprzedaż marki MINI wzrosła w sierpniu o 18,5% do poziomu 18 671 pojazdów na całym świecie (ub.r. 15 762). Marka MINI odnotowała znakomity miesiąc na wielu dużych rynkach takich jak USA (5 718/ +83%), Wielka Brytania (1 503/ +24,4%) i Chiny (1 877/ +61,5%). Sprzedaż MINI wzrosła o 8,3% do poziomu 192 652 samochodów w pierwszych ośmiu miesiącach 2012 roku (ub.r. 177 831). MINI Countryman pozostaje jednym z czołowych motorów napędowych dzięki sprzedaży 63 817 egzemplarzy od początku roku, co stanowi wzrost o 22,9% w porównaniu do tego samego okresu 2011 roku (51 920). W Europie sprzedaż BMW Group wzrosła w ubiegłym miesiącu o 5,0% do poziomu 49 349 pojazdów (ub.r. 47 021). W pierwszych ośmiu miesiącach sprzedaż BMW Group przekroczyła nieco ubiegłoroczny poziom dzięki łącznej sumie 547 355 dostarczonych pojazdów (ub.r. 546 770/ +0,1%). Oczekuje się, że nowy BMW serii 3 Touring, który stanowi dwie trzecie wszystkich zarejestrowanych BMW serii 3 w Niemczech, przyniesie wraz ze swoją premierą rynkową kolejną kulminację sprzedaży na rynkach europejskich. BMW Motorrad dostarczył najwięcej motocykli w swojej sierpniowej historii dzięki 7 400 egzemplarzom. W sumie przekazano klientom o 11,3% więcej pojazdów niż w sierpniu 2011 (6 564). Od stycznia do sierpnia 2012 włącznie BMW Motorrad sprzedał 76 729 motocykli i maxi scooterów (ub.r. 78 280/ -2,0%). Husquarna Motorcycles dostarczyła w sumie 6 101 pojazdów (ub.r. 4 729 egzemplarzy/ +29%) do Sieci Dealerskiej Husquarna, do sierpnia 2012 włącznie. Dostawy w sierpniu wyniosły w sumie 372 pojazdów (ub.r. 335 egzemplarzy/ +11%). Zestawienie wyników sprzedaży BMW Group w sierpniu 2012 [TABLE=width: 585] [TR] [TD] [/TD] [TD]W sierpniu 2012 [/TD] [TD]Porównanie z ub.r. [/TD] [TD]Od początku roku z sierpniem włącznie [/TD] [TD]Porównanie z ub.r. [/TD] [/TR] [TR] [TD]BMW Group Automobiles [/TD] [TD]121 615 [/TD] [TD]+9,7% [/TD] [TD]1 157 777 [/TD] [TD]+7,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]BMW [/TD] [TD]102 730 [/TD] [TD]+8,3% [/TD] [TD]963 110 [/TD] [TD]+7,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD]MINI [/TD] [TD]18 671 [/TD] [TD]+18,5% [/TD] [TD]192 652 [/TD] [TD]+8,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]BMW Motorrad [/TD] [TD]7 400 [/TD] [TD]+11,3% [/TD] [TD]76 729 [/TD] [TD]-2,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Husqvarna Motorcycles [/TD] [TD]372 [/TD] [TD]+11,0% [/TD] [TD]6 101 [/TD] [TD]+29,0% [/TD] [/TR] [/TABLE] Rekordowe wyniki również dla BMW Group Polska. Sierpień okazał się także rekordowym miesiącem dla BMW na polskim rynku, najlepszym w porównaniu do poprzednich lat. Do rąk klientów trafiły 473 auta BMW oraz 61 MINI. Największe sukcesy wciąż odnosi BMW X3 oraz seria 5, będące liderami w swoich segmentach. Jednak rok 2012 przynosi wyraźne wzrosty także dla wprowadzonej na początku roku nowej generacji serii 3, a także dla serii 1. Zainteresowaniem klientów cieszy się ponadto odświeżone X1, które premierę miało w lipcu. Marka MINI cieszy się zaś w Polsce bardzo wysoką dynamiką wzrostu. W samym sierpniu sprzedaż MINI wyniosła 61 sztuk i wzrosła aż dwukrotnie w porównaniu do tego samego miesiąca 2011. Źródło: BMW Group
  24. więcej -> Renault Warszawa najlepsze w Polsce! | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  25. więcej -> Volkswagen nagradza najlepsze fabryki za BHP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×