Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'motoryzacji' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 32 wyników

  1. Witam, chciałem zaprosić wszystkich fanów motoryzacji na stronę poświęconą klasykom na glebie: http://klasyknaglebie.pl codziennie na stronie pojawiają się nowe zdjęcia klasyków, zachęcamy również was do wrzucania na nią swoich projektów i nie tylko Jeśli nie chcecie stracić żadnych nowości, dodajcie ją do ulubionych i polubcie fanpage: https://www.facebook.com/klasyknaglebie/ Pozdrawiamy i zapraszamy, administracja klasyknaglebie.pl
  2. przewijają się u nas różne kwestie motoryzacyjne to może któryś z Was postanowi powalczyć o taki tytuł przeglądałem internety i natknąłem się na taki komunikat ^^ Team Total Pro - Zostań ekspertem Total -> a tutaj link o tym co poniżej w konkursie chodzi! "Wypełnij formularz zgłoszeniowy i napisz w kilku słowach, dlaczego chcesz zostać ekspertem Totala. Co dalej? · spośród wszystkich zgłoszeń wybierzemy finałową 15, którą poprosimy o napisanie artykułu na zadany przez nas temat, · każdy z finalistów otrzyma od nas personalizowane rękawice robocze, · spośród wszystkich artykułów wybierzemy zwycięską 3 (blacharza, lakiernika oraz elektryka), · zwycięzcy otrzymają strój Total – kombinezon, oraz buty. Co dostajesz w zamian? Każda Twoja aktywność jako eksperta będzie przez nas odpowiednio premiowana. Naszym ekspertom gwarantujemy: · zaproszenia na imprezy motoryzacyjne, · extra punkty w programie lojalnościowym, A dla najlepszego z Was przygotowaliśmy zestaw profesjonalnych narzędzi." może i spróbuję )
  3. MITSUBISHI OUTLANDER PHEV – PRZEŁOM W MOTORYZACJI I WIELKA RADOŚĆ Z JAZDY JUŻ W POLSCE! Do polskich salonów Mitsubishi Motors wjeżdżają właśnie pierwsze egzemplarze innowacyjnego pojazdu Mitsubishi Outlander PHEV (z ang. Plug-in Hybrid Electic Vehicle). Nowy model spod znaku Trzech Diamentów jest pierwszym na świecie hybrydowym SUV-em ze stałym, elektrycznym napędem 4WD i generatorem prądu. Mitsubishi Outlander PHEV oferuje zasięg 824 kilometrów i pali 1,9 litra benzyny na 100 km. Dzięki takim osiągom, taniej eksploatacji i przeglądom, wysokiemu komfortowi i pełnej funkcjonalności SUV-a to pojazd adresowany do większości europejskich i polskich kierowców oraz wolny od największych wad dotychczasowych pojazdów hybrydowych, takich, jak mały zasięg, czy wysokie spalanie. Za sprawą wysokiego momentu obrotowego dostarczanego już od startu przez 2 silniki elektryczne o mocy 82 KM i idące za tym świetne przyspieszenie, jazda nowym modelem Mitsubishi daje ogromną przyjemność. Do napędu pojazdu służy także 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 121 KM. Najnowocześniejsza wersja systemu Super All Wheel Control znanego z kultowego Mitsubishi Lancera Evolution i nisko położony środek ciężkości gwarantują niespotykaną dla SUV-ów przyczepność na zakrętach i doskonałe prowadzenie. Zaawansowany technicznie system napędu 4x4 oferuje 3 tryby jazdy – elektryczny, szeregowy i równoległy. Są one elektronicznie sterowane i automatycznie wybierane, tak, aby samochód przejeżdżał jak największy dystans w trybie elektrycznym. Innowacyjna konstrukcja Outlandera PHEV, od podstaw zaprojektowanego z myślą o napędzie hybrydowym, umożliwia ładowanie akumulatora tego pojazdu na wiele sposobów - w czasie jazdy, przy pomocy generatora prądu, podczas hamowania oraz ze zwykłego gniazdka elektrycznego i z terminala szybkiego ładowania. Mitsubishi Outlander PHEV wyróżnia się bardzo cichym, obszernym i starannie wykonanym wnętrzem, łatwością obsługi i bogatym wyposażeniem. Za wysoki poziom bezpieczeństwa odpowiada innowacyjny układ Super All Wheel Control i wiele zaawansowanych systemów bezpieczeństwa a nad kontrolą całego układu napędowego czuwa supernowoczesny system operacyjny PHEV OS. Mitsubishi Outlander PHEV uczestniczył już w testach zderzeniowych organizowanych przez organizację Euro NCAP oraz JNCAP i w obydwu niezależnych testach otrzymał maksymalną notę 5 gwiazdek. Doskonałość i innowacyjność tej konstrukcji potwierdzają 2 najbardziej prestiżowe nagrody, które otrzymał model Mitsubishi Outlander PHEV w Japonii jeszcze przed europejską premierą - Technologii Roku 2014 i Innowacji Roku w konkursie na Najlepszy Samochód Roku 2013/2014 oraz tytuł Najlepszego Samochodu z Napędem Alternatywnym w 2014 roku, przyznany temu modelowi w Wielkiej Brytanii. Outlander PHEV przeszedł również najcięższą próbę w terenie, bez szwanku osiągając metę azjatyckiego rajdu Asia Cross Country. Niedawno zakończyły się także wyczerpujące, dwumiesięczne testy zimna w temperaturze poniżej minus 30 stopni, przeprowadzone na dystansie 30 000 km w najzimniejszych rejonach Rosji. Mitsubishi Outlander PHEV jest w Polsce oferowany w trzech wersjach wyposażenia: Intense Plus, Instyle Navi i Instyle Navi Plus. Outlander PHEV Intense Plus kosztuje 176 990 zł a kolejne wersje odpowiednio 190 990 zł i 198 990 zł. Historia i koncepcja modelu Outlander PHEV jest najnowszym jak dotychczas samochodem na długiej liście samochodów elektrycznych zbudowanych przez Mitsubishi Motors i naturalnym wynikiem ewolucji 100% elektrycznych rozwiązań zastosowanych w samochodzie i-MiEV. Prace nad rozwojem i produkcją samochodów elektrycznych Mitsubishi rozpoczęły się w 1966 roku a 5 lat później zainaugurowano realizację pierwszego programu budowy samochodów elektrycznych. Następnie wykorzystując te doświadczenia, wcielano z życie kolejne programy, kładąc fundamenty pod budowę dzisiejszych modeli i-MiEV oraz Outlander PHEV. Prowadzone przez 40 lat prace i zebrane w tym czasie doświadczenia zaowocowały w 2006 roku ogłoszeniem programu badawczo-rozwojowego “Mitsubishi i-MiEV” i rynkową premierą tego samochodu w lipcu 2009 roku, poprzedzoną przejechaniem ponad pół miliona testowych kilometrów. Od tej pory inżynierowie i specjaliści rynkowi MMC mogli gromadzić informacje, dane i opinie pochodzące z całego świata od rzeczywistych użytkowników samochodów elektrycznych. Pozwoliło to zrozumieć ich oczekiwania i zaplanować następne kroki oraz wyznaczyć kierunki, w jakich należy podjąć dalsze prace w MMC, celem doprowadzenia do popularyzacji pojazdów elektrycznych (zasięg samochodu itp). Czerpiąc z doświadczeń w rozwijaniu konstrukcji samochodów elektrycznych w modelu i-MiEV z 2009 roku a następnie w małym samochodzie dostawczym segmentu K przeznaczonym na rynek japoński, Mitsubishi Motors koncentruje się teraz na większych samochodach elektrycznych. Konstruowanie bardziej uniwersalnych samochodów skłoniło MMC do zmierzenia się z ograniczeniami, jakie związane są z dostępnymi współcześnie akumulatorami - stąd decyzja o wykorzystaniu systemu napędowego PHEV. Umożliwiła ona powstanie samochodu do długodystansowych podróży z 5 pasażerami i z ich bagażem na pokładzie (stąd wybór nadwozia crossover) w warunkach pełnego bezpieczeństwa, które zapewnia stały dwusilnikowy elektryczny napęd 4WD) i wyjątkową wygodą automatycznego generowania energii elektrycznej w czasie jazdy. Outlander PHEV łączy zatem w sobie to, co najlepsze w rozwiązaniach technicznych opracowanych przez Mitsubishi Motors: - technologię EV z modelu i-MiEV (zerowa emisja CO2) gwarantująca maksimum momentu obrotowego już przy ruszaniu, zapewniająca ciszę w czasie jazdy i inteligentne, automatyczne zarządzanie energią - układ 4WD z modelu Lancer Evolution (perfekcyjne prowadzenie na zakrętach i aktywne bezpieczeństwo przy każdej pogodzie,…). - wygodę samochodu SUV z modelu Pajero (przestrzeń i użyteczność wnętrza, miejsce na bagaże, świetna, „kapitańska” pozycja kierowcy, …) “Podwójna konstrukcja” MMC Mitsubishi Outlander PHEV jest unikatową propozycją rynkową i został okrzyknięty w Japonii Technologią Roku - “2014 RJC Technology of the Year” oraz otrzymał prestiżową nagrodę za innowacyjność konkursie na najlepszy samochód roku - “Innovation Award – 2013/2014 Car of the Year Japan”. Konstruktorzy MMC musieli zmierzyć się od początku programu z inżynierskim wyzwaniem wynikającym z koncepcji „podwójnej konstrukcji”, zgodnie z którą architektura wszystkich nowych samochodów Mitsubishi Motors powinna pomieścić w naturalny sposób silniki spalinowe, jak i alternatywne układy napędowe (EV, HEV i PHEV), a także rozwiązania umożliwiające kilka możliwości ładowania akumulatorów, w tym szybkie ładowanie z zewnętrznego źródła wysokiego napięcia. Pierwszym samochodem zbudowanym według tej koncepcji jest Outlander. Jest to jednocześnie pierwszy ważny model samochodu opracowany przez dużego producenta, który od pierwszej kreski projektowano z myślą o zastosowaniu układu napędowego z silnikiem spalinowym, bądź też układu spalinowo-elektrycznego PHEV. Dzięki temu Outlander PHEV jest niezwykle funkcjonalnym samochodem, pozbawionym wad dotychczasowych aut hybrydowych i elektrycznych, oferując duży zasięg, bardzo niskie spalanie, przestronne wnętrze z dużym bagażnikiem, napęd 4x4 i najwyższy poziom bezpieczeństwa. Wiodący napęd elektryczny i 3 silniki bez skrzyni biegów Outlander PHEV, który – będąc z założenia samochodem elektrycznym – poruszany jest głównie przez dwa silniki elektryczne pracujące w układzie stałego napędu 4WD, podczas gdy silnik spalinowy pełni rolę wspomagającą, albo napędzając generator zasilający akumulator trakcyjny, bądź też napędzając bezpośrednio przednie koła samochodu, ale zawsze przy pracujących silnikach elektrycznych z przodu i z tyłu. Załączanie szeregowego oraz równoległego trybu napędu hybrydowego odbywa się tylko na możliwie krótki czas, by dostosować układ napędowy samochodu do specyficznych warunków drogowych, z układami sterowania dążącymi do przywrócenia napędu całkowicie elektrycznego tak szybko i tak często, jak to będzie możliwe. Dzięki typowej dla silników elektrycznych zdolności dostarczania maksymalnego momentu obrotowego już przy ruszaniu z miejsca, zastosowana konfiguracja układu napędowego pozwala uzyskać lepsze czasy przyspieszania, niż w analogicznym samochodzie z dwulitrowym silnikiem benzynowym, jednocześnie zachowując wyjątkowo korzystne parametry środowiskowe nowego układu. Innowacyjne rozmieszczenie komponentów układu napędowego pozwoliło zrezygnować z konwencjonalnej skrzyni biegów i wału napędowego, a całość jest sterowana elektronicznie przez system operacyjny PHEV (PHEV OS). Eliminacja wału napędowego (oraz jego przegubów) pozwoliła obniżyć straty mechaniczne powstające przy przekazywaniu napędu, poprawiając sprawność całego układu napędowego i ułatwiając kontrolowanie jego działania. Przy przedniej osi znajdziemy zatem silnik elektryczny i inwerter (60 kW/82 KM - 137 Nm), umieszczony w przedziale silnikowym po lewej stronie w miejscu zwykle zajmowanym przez skrzynię biegów zintegrowaną z mechanizmem różnicowym, generator umieszczony obok silnika elektrycznego, silnik benzynowy 2,0 l MIVEC DOHC* (89 kW/121 KM - 190 Nm), umieszczony w przedziale silnikowym po prawej stronie i wielotrybowy moduł Power Drive Unit, zarządzający pracą przedniego silnika elektrycznego i generatora zapewniający optymalne osiągi w trzech trybach pracy z dwoma różnymi źródłami napędu. Między osiami, pod podłogą znajduje się zespół chłodzonego powietrzem litowo-jonowego akumulatora trakcyjnego 12 kWh, 80 ogniw, 300 V oraz 45-litrowy zbiornik paliwa. Z tyłu, pod podłogą bagażnika umieszczono silnik elektryczny i inwerter (60 kW/82 KM - 137 Nm), niewchodzący w przestrzeń bagażnika i Rear Motor Control Unit – moduł zarządzający tylnym silnikiem elektrycznym, pozwalający w pełni wykorzystać charakterystykę silnika elektrycznego do zapewnienia płynności jazdy. Umieszczenie akumulatora trakcyjnego pod podłogą niesie za sobą istotne, dodatkowe korzyści. Jedną z nich jest zwiększenie bezpieczeństwa biernego: podobnie jak w modelu i-MiEV, pasażerowie są dodatkowo chronieni przed uderzeniem w podłogę samochodu. Poprawie ulega także bezpieczeństwo aktywne i prowadzenie na zakrętach, a to dzięki obniżeniu środka ciężkości (o 30 mm w porównaniu z Outlanderem napędzanym silnikiem spalinowym) i przyczynieniu się do doskonałego rozłożenia masy pomiędzy osie pojazdu (przód - 55%, tył - 45%). 3 tryby jazdy – elektryczny, szeregowy, równoległy System operacyjny PHEV OS automatycznie dokonuje wyboru jednego z trzech trybów jazdy, w jakie wyposażono Outlandera PHEV (“EV”, szeregowy i równoległy), co pozwala optymalnie łączyć jak najwyższe osiągi samochodu z jak najniższym zużyciem paliwa, a wszystko bez zaprzątania uwagi kierowcy. Wszystkie trzy tryby jazdy załączane są alternatywnie, a system operacyjny PHEV OS nieustannie przełącza tryby jazdy zależnie od ilości energii dostępnej w akumulatorze oraz od aktualnych warunków drogowych, przy czym preferowanym trybem jest napęd całkowicie elektryczny z zasilaniem z akumulatora. W trybie EV system operacyjny PHEV OS rozpoczyna jazdę w trybie całkowicie elektrycznym. Samochód jest napędzany przez przedni i tylny silnik elektryczny i jest to stały napęd elektryczny 4WD. Źródłem energii jest akumulator a maksymalna prędkość jest ograniczona do 120 km/h. Outlander PHEV zapewnia zasięg wynoszący 52 km w trybie napędu całkowicie elektrycznego EV, czyli więcej, niż przejeżdża dziennie większość europejskich kierowców. Indywidualny styl prowadzenia samochodu ma wpływ na tryby jazdy wybierane automatycznie przez PHEV OS i może zarówno przyczyniać się do skracania, jak i wydłużania zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym. W trybie szeregowym, tak jak poprzednio, samochód jest napędzany przez przedni i tylny silnik elektryczny (stały napęd elektryczny 4WD) z wyłączonym silnikiem spalinowym. Silnik spalinowy jest uruchamiany automatycznie, ale jedynie celem napędzania generatora ładującego akumulator w czasie jazdy. Wyłączanie silnika również jest automatyczne. Sytuacje wymagające nagłego wzrostu mocy (powyżej 60 kW dostępnych z akumulatora), na przykład wyprzedzanie lub podjeżdżanie pod wzniesienie, są interpretowane przez PHEV OS jako wysoki pobór mocy wymagający bieżącego uzupełniania ilości energii w akumulatorze. System operacyjny będzie starał się powracać do jazdy w trybie jazdy całkowicie elektrycznym EV, tak często, jak będzie to możliwe. Silnik spalinowy jest okresowo uruchamiany celem utrzymania katalizatora spalin w pełnej sprawności technicznej. W trybie równoległym silnik spalinowy ze swojej natury jest efektywniejszy od silnika elektrycznego dopiero na wysokich obrotach, przy których przejmuje rolę wiodącej jednostki napędowej, przekazując moc bezpośrednio na przednie koła poprzez Power Drive Unit - wielotrybowy moduł zarządzający pracą przedniego silnika elektrycznego i generatora. Oprócz silnika spalinowego pracują również silniki elektryczne z przodu i z tyłu, wspomagając silnik spalinowy, co odbywa się w sposób niezauważalny dla użytkownika. Zapewnia to samochodowi stały napęd 4WD. Podobnie jak w przypadku poprzednich trybów jazdy, tryb równoległy jest aktywowany automatycznie. Dzieje się tak w przypadku stałego, dużego zapotrzebowania na moc, typowego dla dłuższej jazdy po autostradzie. System operacyjny będzie dążył do przełączenia układu napędowego w tryb hybrydowy szeregowy (lub w tryb całkowicie elektryczny przy prędkości poniżej 120 km/h), jeśli tylko będzie to możliwe. Silnik spalinowy napędza jednocześnie generator, by korzystając z zapasu mocy doładowywać akumulator trakcyjny. System zasilania Outlandera PHEV nigdy nie pracuje z maksymalną mocą rozumianą jako przekazywanie na koła sumy maksymalnych mocy silnika spalinowego i obu silników elektrycznych. Zamiast tego system PHEV OS zawsze poszukuje najlepszej kombinacji trybów jazdy, a więc wykorzystywanych źródeł energii, w zależności od warunków jazdy. W rezultacie, nie występuje tu pojęcie "maksymalnej mocy całkowitej", które spotyka się w opisach innych rozwiązań konstrukcyjnych, ponieważ system PHEV OS dąży do optymalnego pozyskiwania energii zapewniającej dostarczenie potrzebnej mocy, stosując kombinację wykorzystania różnych źródeł energii. Wiele sposobów ładowania i możliwość samodzielnego wytwarzania energii Ważną cechą wyróżniającą rozwiązanie Mitsubishi Motors zastosowane w modelu Outlander PHEV, będącym z założenia samochodem elektrycznym, jest sposób ładowania akumulatora, przebiegający nie tylko w sposób konwencjonalny dla napędów elektrycznych (czyli poprzez odzysk energii przy hamowaniu, ładowanie z zewnętrznego źródła energii elektrycznej w trybie zwykłym lub szybkim), ale także w trybie ciągłym w czasie jazdy „Battery Charge Mode”, redukującym zależność samochodu od zewnętrznych źródeł prądu w tak dużym stopniu, jak to możliwe. Wszystkie funkcje są monitorowane przez działający w samochodzie system operacyjny PHEV OS, którego zadaniem jest zapewnienie czystej, oszczędnej jazdy i maksymalnego zasięgu samochodu, niezależnie od tego, czy po drodze pojawi się możliwość doładowania akumulatora z zewnętrznego źródła, czy też takiej możliwości nie będzie. Oto sposoby ładowania akumulatorów, jakie oferuje Mitsubishi Outlander PHEV: Automatyczne ładowanie w czasie jazdy w trybie szeregowym Silnik spalinowy zostaje uruchomiony automatycznie, wyłącznie celem napędzania generatora prądu i ładowania akumulatora. Silnik spalinowy jest także automatycznie wyłączany. W razie nagłego wzrostu zapotrzebowania na moc (powyżej 60 kW dostępnych z akumulatora), na przykład przy wyprzedzaniu lub podjeżdżaniu pod wzniesienie, zostanie to zinterpretowane przez PHEV OS jako wysoki pobór mocy wymagający bieżącego uzupełniania ilości energii w akumulatorze. System operacyjny będzie starał się powracać do jazdy w trybie całkowicie elektrycznym EV, tak często, jak będzie to możliwe. Automatyczne ładowanie w czasie jazdy w trybie równoległym Silnik spalinowy napędza koła i jednocześnie zasila generator, by korzystając z zapasu mocy doładowywać akumulator trakcyjny. System operacyjny będzie dążył do przełączenia układu napędowego w tryb szeregowy, kontynuując ładowanie akumulatora (lub w tryb całkowicie elektryczny przy prędkości poniżej 120 km/h), jeśli tylko będzie to możliwe. Tryb ładowania akumulatora w trakcie jazdy lub na postoju (przycisk Charge) O włączeniu i wyłączeniu tego trybu decyduje kierowca (za pomocą przełącznika na konsoli centralnej). Po włączeniu przycisku odbywa się autonomiczne ładowanie za pomocą silnika spalinowego. Tryb ten jest bardzo przydatny w razie braku zewnętrznych źródeł energii (na przykład na biwaku) i może działać zarówno podczas jazdy, jak i na postoju. W tym trybie akumulator można naładować do ponad 80% pojemności. Układ ładowania z dwoma gniazdami Zwykłe ładowanie do 100% pojemności akumulatora ze standardowego gniazdka 230V – 10 A trwa 5 godzin. Szybkie ładowanie ze specjalnego terminala do 80% pojemności trwa 30 minut - zostanie ono przerwane po uzyskaniu 80% pojemności akumulatora. Specjalny układ chłodzenia akumulatora połączony z elektryczną klimatyzacją samochodu utrzymuje odpowiednio niską temperaturę akumulatora, nawet gdy silniki nie pracują. System chłodzenia redukuje niepożądane procesy występujące w akumulatorze w trakcie szybkiego ładowania i w innych sytuacjach prowadzących do nadmiernego wzrostu temperatury akumulatora. Podłączenie samochodu do sieci elektrycznej – dla obu sposobów zewnętrznego ładowania – jest bardzo łatwe, jako że gniazda zwykłego i szybkiego ładowania są umieszczone obok siebie pod pokrywą znajdującą się po prawej stronie samochodu. Podświetlenie gniazd włącza się automatycznie po otwarciu pokrywy, co ułatwia podłączenie samochodu w nocy. Wskaźnik ładowania (świetlny wskaźnik zapalony/zgaszony) oraz wskaźnik poziomu naładowania akumulatora pozwalają szybko zorientować się, czy samochód jest ładowany i jaki jest aktualny stan naładowania akumulatora. Hamowanie regeneracyjne (nieaktywne po włączeniu tempomatu adaptacyjnego) jest aktywowane zdjęciem stopy z pedału przyspieszenia lub wciśnięciem pedału hamulca. Siła hamowania regeneracyjnego jest sterowana przez kierowcę. Przełącznik “B” dźwigni jazdy pozwala wybrać pomiędzy dwoma poziomami intensywności hamowania. Sześciostopniowa regulacja intensywności hamowania regeneracyjnego jest możliwa poprzez łopatki umieszczone przy kierownicy. System dostrojono tak, by w maksymalnym stopniu zachować naturalne wyczucie działania hamulców. Samochód oferuje także wiele dodatkowych funkcji takich, jak: - Tryb oszczędzania akumulatora (Battery Save Mode), załączany przez kierowcę i pozwalający zachować maksimum energii w akumulatorze, by skorzystać z niej później, wjeżdżając w obszar o ograniczonej dopuszczalnej emisji CO2 w centrum miasta, w czasie przejazdu przez ciche osiedle lub by tylko delektować się jazdą w idealnej , „elektrycznej” ciszy. - Tryb ECO: rozwiązanie działające podobnie, jak w spalinowym Outlanderze, przełączające klimatyzator w tryb energooszczędny i ograniczające przyspieszenia samochodu, co prowadzi do zmniejszenia zużycia paliwa. - Akustyczny system ostrzegania pieszych (Acoustic Vehicle Alerting System - AVAS) służy informowaniu przechodniów o zbliżaniu się samochodu elektrycznego. Działa przy prędkościach do 35 km/h. Super All Wheel Control z Lancera Evolution - pełna kontrola wszystkich kół System PHEV firmy Mitsubishi Motors wykorzystuje nowo opracowany, elektronicznie sterowany (drive-by-wire) system napędowy z dwoma silnikami elektrycznymi stale napędzającymi wszystkie koła pojazdu połączony z opracowanym także przez Mitsubishi systemem kontroli stabilności jazdy S-AWC (Super All Wheel Control). Oparty na technologii napędu wszystkich kół, którą opracowano i sprawdzono w modelu Lancer Evolution, system S-AWC łączy w sobie systemy 4WD, ASC ABS oraz AYC*. Dodatkowo, współdziałając z systemem PHEV, S-AWC rozdziela moc na koła przednie i tylne, a także indywidualnie na koła lewe i prawe, by poprawić stabilność jazdy i precyzję prowadzenia samochodu. W rezultacie S-AWC ogranicza poślizg przednich kół, przy jednoczesnej optymalizacji rozkładu mocy pomiędzy przednią i tylną oś, zapewniając w ten sposób lepsze przyspieszenia ze startu zatrzymanego. *AYC – aktywna kontrola znoszenia (Active Yaw Control). Ponadto funkcja "4WD LOCK" poprzez odpowiedni rozdział siły napędowej pomiędzy przednią i tylną oś poprawia przyczepność kół i stabilność liniową samochodu po wciśnięciu pedału przyspieszenia w czasie jazdy po śniegu, kamienistej, czy śliskiej nawierzchni. „Mózg” samochodu - system operacyjny PHEV OS System operacyjny otrzymuje informacje i dane od wszystkich ważniejszych komponentów samochodu elektrycznego, co jest niezbędne do zapewnienia zintegrowanego zarządzania parametrami i osiągami całego samochodu. Ten zaawansowany system zarządzania stale monitoruje stan akumulatora i ilość energii odzyskanej z hamowania regeneracyjnego, a dalej reguluje moc przekazywaną na koła, aby zapewnić sprawne i dynamiczne przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Wynikiem takiego działania systemu jest optymalizacja i minimalizacja zużycia energii przy dostarczaniu osiągów najbardziej odpowiednich w danych warunkach drogowych i przy dostępnych w samochodzie zasobach energii. Outlander PHEV otrzymał dalsze ulepszenia systemu PHEV OS w porównaniu z systemem operacyjnym MiEV, w tym dotyczące funkcji ładowania z gniazda zewnętrznego, zarówno w trybie normalnym, jak i poprzez stację szybkiego ładowania akumulatorów. System operacyjny kontroluje nie tylko akumulator i silniki, ale także silnik spalinowy i napędzany przez ten silnik generator prądu. Zawieszenie i własności jezdne Charakterystyka zawieszenia Outlandera PHEV została przestrojona w stosunku do spalinowych wersji modelu Outlander celem podwyższenia komfortu, stabilności jazdy oraz obniżenia poziomu hałasów i drgań. Zastosowano tu dodatkowe sprężyny działające przy dobiciu zawieszenia i zmieniono też charakterystykę innych elementów, redukując przechyły nadwozia, ułatwiając pokonywanie zakrętów i poprawiając komfort oraz stabilność jazdy. W tylnym zawieszeniu wykorzystano dodatkowy stalowo-gumowy element tłumiący drgania oraz nowo zaprojektowaną poprzeczkę zawieszenia redukującą hałasy mechaniczne, szczególnie przenoszone przez koła. Prześwit samochodu (190 mm) jest zbliżony do prześwitu w wersji 2.2 DiD 4WD. Niezwykła płynność jazdy charakteryzująca Outlandera PHEV została wzmocniona gładkością elektronicznie kontrolowanych przyspieszeń i niezauważalnym przełączaniem pomiędzy trybami jazdy (elektrycznym, hybrydowym szeregowym i hybrydowym równoległym), bez jakichkolwiek wstrząsów, czy zmian intensywności przyspieszania wywołanych skokowymi zmianami przełożeń. 5-gwiazdkowe bezpieczeństwo Outlander PHEV otrzymał maksymalną notę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych organizacji Euro NCAP oraz JNCAP. Tak znakomita ocena jest zasługą wszystkich elementów konstrukcji tego pojazdu odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Bezpieczeństwo bierne zapewnia opracowana przez Mitsubishi struktura nadwozia lepiej zabezpieczająca pasażerów w razie zderzenia RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), wzmocniona konstrukcja podłogi (utrzymująca dodatkową masę akumulatora i silników trakcyjnych, zapewniająca wyjątkową ciszę we wnętrzu i szczególnie wysoki komfort, jakiego mają prawo oczekiwać nabywcy samochodów z systemem PHEV) i czteroelementowa rama akumulatora połączona bezpośrednio z podwoziem. Zespół akumulatora jest bezpiecznie umieszczony pod podłogą, pomiędzy osiami samochodu i wyposażony w niezależny układ chłodzenia powietrzem. Wodoszczelną konstrukcję zespołu akumulatora trakcyjnego obudowano sztywną osłoną, składającą się z blach stalowych i solidnej spawanej ramy. Pokrycie ochronne dolnej części osłony akumulatora chroni przed skutkami uderzeń kamieni i innych drobnych przedmiotów. Systemy wspierające aktywne bezpieczeństwo to innowacyjny system kontroli stabilności jazdy S-AWC (Super All Wheel Control) adoptowany z Lancera Evolution, system łagodzenia skutków kolizji czołowych (FCM), system ostrzegania o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu (LDW), tempomat adaptacyjny (ACC) i akustyczny system ostrzegania pieszych (AVAS). Niski koszt eksploatacji Koszt ładowania do pełnej pojemności całkowicie rozładowanego akumulatora wynosi około 6 złotych. Całkowite koszty eksploatacji nowego Outlandera PHEV są dodatkowo obniżone za sprawą braku skrzyni biegów i mniejszym obciążeniom części mechanicznych (szczególnie silnika spalinowego), podczas, gdy części napędu elektrycznego oraz komponenty elektroniczne są niemal bezobsługowe. Zużycie paliwa jest znacznie niższe, niż w porównywalnym samochodzie z klasycznym układem napędowym. Zalety samochodu uzupełnia szeroka gwarancja producenta. Na wszystkie komponenty napędu elektrycznego MMC oferuje gwarancję na 5 lat – do 100.000 km, jako dodatek do standardowej gwarancji na wszystkie elementy, jaką Mitsubishi Motors udziela na swoje samochody. Ciche, komfortowe i funkcjonalne wnętrze Mimo wykorzystania nadwozia już wcześniej dopracowanego w tunelu aerodynamicznym dla potrzeb spalinowego kuzyna, Outlander PHEV swoją ciszą pracy elektrycznego napędu podniósł jeszcze wyżej poprzeczkę wymagań dotyczących szumów powietrza i hałasów przenoszonych z drogi. W tej sytuacji konieczne było wdrożenie kilku modyfikacji konstrukcyjnych, a w tym zastosowanie szyb przednich drzwi o grubości 4.0 mm (zamiast 3.5 mm), użycie szyby przedniej lepiej izolującej od hałasów zewnętrznych, opracowanie skuteczniejszej izolacji akustycznej (wiatr, droga,…), a także dodatkowa warstwa izolacyjna na płycie podłogowej, nowe, płaskie wycieraczki szyby przedniej, wywołujące mniej zakłóceń przepływu powietrza, dodatkowe materiały tłumiące dźwięki w przedziale silnikowym, w nadkolach i innych miejscach przenikania hałasu do wnętrza. We wnętrzu Outlandera PHEV znajdziemy odpowiednik dźwigni zmiany biegów typu joystick (z wykończeniem w kolorach matowym srebrnym i czarnym), unikatową tapicerkę ze skóry w kolorze złamanej bieli, wysmakowane akcenty wykończenia (w tym o wyglądzie włókien krystalicznych), wskaźniki o wysokim kontraście, w tym wskaźnik mocy i wielofunkcyjny wyświetlacz PHEV (wskaźnik ustawień Drive-by-wire, wskaźnik przepływu energii, wskaźnik naładowania akumulatora, wskaźnik zasięgu itp), wielofunkcyjny wyświetlacz Mitsubishi Multi Communication (MMCS) z 7-calowym ekranem WVGA wysokiej rozdzielczości i funkcjami PHEV (monitorowanie energii, wskaźnik przepływu energii, wskaźnik zasięgu, wyświetlanie punktów ładowania akumulatorów itp.) Wprowadzenie wariantu PHEV wymagało nieznacznych, wcześniej już przemyślanych zmian w nadwoziu, co daje minimalne różnice w przestrzeni pasażerskiej i bagażowej w stosunku do Outlandera z napędem spalinowym. Tak małe zmiany wynikają z odpowiedniego cofnięcia zbiornika paliwa i umieszczenia płaskiego modułu akumulatora pod podłogą kabiny. Wynikiem wyposażenia samochodu w system PHEV jest zmniejszenie pojemności bagażnika jedynie o 14 litrów i podwyższenie podłogi bagażnika zaledwie o 19 mm. Tylne siedzenia powędrowały do góry o tylko o 45 mm. Zdalne monitorowanie ze smartfona przez WiFi Kierowca może używać swojego smartfona jako pilota do zdalnego sterowania poprzez dedykowaną aplikację instalowaną na smartfonie (iOS 4.1.0 lub nowszy, Android 2.1.0 lub nowszy / aplikacja dostępna w Europie w App Store, Google Play, lub na stronie internetowej MITSUBISHI Remote Control Website: OUTLANDER PHEV MITSUBISHI REMOTE CONTROL | MITSUBISHI MOTORS JAPAN), by z dowolnej odległości zaprogramować działanie ładowania akumulatora. Planując ładowanie akumulatora w nocy, gdy opłaty są niższe, można zaoszczędzić nieco pieniędzy i ograniczyć zanieczyszczanie powietrza w czasie godzin szczytu komunikacyjnego. Ta sama aplikacja pozwala na monitorowanie stanu akumulatora lub ilości energii pozostałej w akumulatorze, niezależnie od odległości, jaka dzieli kierowcę od samochodu. Brat Outlandera Outlander we flagowej wersji PHEV pozostaje wciąż Outlanderem nieznacznie różniącym się wizualnie od pozostałych członków rodziny. Wprowadzone zmiany zewnętrzne mają podkreślić wysublimowany komfort jazdy. Dla tego pojazdu zarezerwowano więc nowy kolor nadwozia “Technical Silver” (metalizowany srebrzysty błękit), specjalne, 18-calowe aluminiowe obręcze kół, nowe, chromowane wloty powietrza z przodu - górny i centralny, zderzaki i progi w kolorze nadwozia, chromowane klamki drzwiowe, białe klosze tylnych świateł zespolonych wykonanych w technologii LED i oznaczenia PHEV. Outlander PHEV kontra Outlander spalinowy: [TABLE] [TR] [TD=colspan: 2][/TD] [TD=colspan: 2]Outlander PHEV 4WD 5 miejsc[/TD] [TD]Outlander 2.0 CVT 4WD 5 miejsc[/TD] [TD=colspan: 2]Outlander 2.2 DiD A/T 4WD 5 miejsc[/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Masa całkowita**[/TD] [TD=colspan: 2]1810 kg[/TD] [TD]1490 kg[/TD] [TD=colspan: 2]1585 kg[/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Pojemność bagażnika (5 miejsc)**[/TD] [TD=colspan: 2]463 l[/TD] [TD]477 l[/TD] [TD=colspan: 2]477 l[/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Masa przyczepy (hamowanej)**[/TD] [TD=colspan: 2]1500 kg[/TD] [TD]1600 kg[/TD] [TD=colspan: 2]2000 kg[/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc maksymalna**[/TD] [TD=colspan: 2] Silnik spalinowy: 121 KM Przedni silnik elektryczny: 82 KM Tylny silnik elektryczny: 82 KM [/TD] [TD=colspan: 3]150 KM[/TD] [TD]150 KM[/TD] [/TR] [TR] [TD]Moment obrotowy**[/TD] [TD=colspan: 2] Silnik spalinowy: 190 Nm Przedni silnik elektryczny: 137 Nm Tylny silnik elektryczny:195 Nm [/TD] [TD=colspan: 3]195 Nm[/TD] [TD]360 Nm[/TD] [/TR] [TR] [TD]Zasięg*[/TD] [TD=colspan: 2] EV: 52 km Łącznie: 824 km [/TD] [TD=colspan: 3]895 km[/TD] [TD]1035 km[/TD] [/TR] [TR] [TD]Zużycie paliwa (średnie)*[/TD] [TD=colspan: 2]1,9 l/100 km[/TD] [TD=colspan: 3]6,7 l/100 km[/TD] [TD]5,8 l/100 km[/TD] [/TR] [TR] [TD]Emisja CO2 (średnie)*[/TD] [TD=colspan: 2]44 g/km[/TD] [TD=colspan: 3]155 g/km[/TD] [TD]153 g/km[/TD] [/TR] [TR] [TD]Prędkość maksymalna[/TD] [TD=colspan: 2]170 km/h[/TD] [TD=colspan: 3]185 km/h[/TD] [TD]190 km/h[/TD] [/TR] [TR] [TD]Przyspieszenie 0 – 100 km/h**[/TD] [TD=colspan: 2]11,0 s[/TD] [TD=colspan: 3]12,6 s[/TD] [TD]11,7 s[/TD] [/TR] [TR] [TD]Przyspieszenie 120 – 140 km/h [/TD] [TD=colspan: 2]6,5 s[/TD] [TD=colspan: 3]7,2 s[/TD] [TD]7,4 s[/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] * homologacja EU ** pomiary MMC źródło: MMC Car Poland
  4. Intel inwestuje w przyszłość motoryzacji Programy badawcze przyspieszają innowacje 29 maja 2014 - Oczekiwania klientów związane z technologiami motoryzacyjnymi wyprzedzają obecnie to, co oferuje rynek. Internet rzeczy zmienia sposób, w jaki oddziałujemy na obiekty, które nas otaczają, a klienci oczekują, że w samochodach będą mieć takie same możliwości, jak w pracy i w domu. Intel ściśle współpracuje z przemysłem motoryzacyjnym w celu stworzenia nowego rodzaju doświadczeń, które na nowo zdefiniują jazdę samochodem oraz usuną blokady, na które napotykają producenci, stojący naprzeciw coraz szybciej pojawiających się innowacji technologicznych. Badania stymulują rozwój Intel pomaga producentom samochodów poprawić bezpieczeństwo oraz komfort jazdy, a także dostarczyć zaawansowane rozwiązania motoryzacyjne, których oczekują konsumenci. Intel zaprezentował dzisiaj kilka inicjatyw badawczych, w tym: - Projekt Local Experience of Automobility (LEAM), który zawiera w sobie wiele metod badawczych, takich jak pogłębione wywiady etnograficzne, obserwacja uczestników, analiza artefaktów oraz śledzenie zachowania w celu analizy tego, jak posługiwanie samochodem różni się na świecie. Dało to badaczom spojrzenie na różne typy zachowań oraz problemy, na które mogą się natknąć producenci innowacyjnych rozwiązań dla przemysłu motoryzacyjnego. Na podstawie wcześniejszych badań etnograficznych dotyczących korzystania z samochodów w Australii, Chinach, Malezji, Singapurze, Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych, badacze Intela stworzyli badanie pogłębione na dwunastu kierowcach z trzech największych rynków motoryzacyjnych (Brazylii, Chin oraz Niemiec) i używając GPS oraz smartfonów przez miesiąc zbierali informacje na temat ich zwyczajów jazdy. Projekt pokazuje, że wrażenia z jazdy są w znacznym stopniu zależne od lokalizacji, a także infrastruktury i struktury społecznej. To badanie pomoże producentom w zaprojektowaniu rozwiązań, które lepiej spełnią oczekiwania klientów, oferując więcej, niż tylko informację i rozrywkę, wkraczając w przyszłość, w której samochody są częścią inteligentnej struktury transportu, wzbogacającej nasze codzienne doświadczenia. - Projekt Personal Vehicle Experience jest skalowalnym środowiskiem do tworzenia prototypów, które pozwoli błyskawicznie projektować nowe rozwiązania i łączyć je ze sobą za pomocą technologii modularnej – tak jak przy układaniu klocków. To jednocześnie narzędzie demonstracyjne i badawcze, umożliwiające producentom tworzenie jeszcze mocniej spersonalizowanych rozwiązań zwiększających komfort jazdy. -Projekt Secure My Connected Car ma na celu zapewnienie bezpiecznego środowiska, któremu kierowca będzie mógł ufać, korzystając z samochodu podłączonego do sieci. Badacze Intela sprawdzili potencjalne słabe punkty w systemach telemetrycznych samochodów podłączonych do sieci. Badanie ma stworzyć strukturę Trustslets – dobrze zaprojektowanych, bezpiecznych zadań, które zużywają mało zasobów. Dodatkowo tworzony jest lekki system, mający zapewnić bezpieczeństwo głównych komponentów, nawet gdyby inne części systemu zostały zaatakowane. Źródło: Inter
  5. Już w ten weekend Lubelskie Święto Motoryzacji w Targach Lublin! Już 10 i 11 maja odbędzie się druga edycja Lubelskiego Święta Motoryzacji. W tym roku swoje siły połączą dwie największe imprezy motoryzacyjne Lubelszczyzny – targi MotoSession oraz zlot Moto Event East. Ubiegłoroczna edycja MotoSession cieszyła się ogromnym powodzeniem – obydwie hale w ciągu dwóch dni odwiedziło 12 000 zwiedzających. Tegoroczna edycja to dwa dni pełne licznych atrakcji i ekscytujących wydarzeń. MotoSession MotoSession to doskonała okazja do zapoznania się z ofertą najnowszych aut prezentowanych przede wszystkim przez lokalnych dealerów. Na hali o powierzchni 8 tysięcy m2 zaprezentują się auta salonowe, nowinki techniczne oraz stoiska związane z branżą motoryzacyjną. Wśród wielu modeli aut pojawią się takie marki jak m.in. : Audi, Alfa Romeo, Citroen, Dacia, Fiat, Hyundai, Lexus, Mazda, Nissan, Renault, Suzuki, Volkswagen. Moto Event East Moto Event East to zlot, który jednoczy i integruje wszystkie klasy aut o specjalnych, nietuzinkowych walorach. Podczas poprzednich edycji licznie gościły zarówno auta tuningowane jak i klasyki, zabytki, auta amerykańskie oraz auta egzotyczne (ponad 200 aut). Wydarzenia towarzyszące: · Zawody Stunt Cup – organizator: WSCHODNIA.TV Ogólnopolskie zawody w jeździe wyczynowej motocyklistów. Pierwsze w historii, które odbędą się w województwie lubelskim. Rangę zawodów podnosi włączenie ich do Pucharu Polski oraz generalnej klasyfikacji punktowej ligi PSC. Najlepsi zawodnicy z całego kraju będą rywalizować w klasie regulaminowej oraz nieregulaminowej. Oprócz konkurencji technicznych: stoppie na odległość oraz drift challenge. · Tor i pokazy Modeli RC w skali 1:10 Na hali C u boku prawdziwych i lśniących samochodów zaparkują również profesjonalne rajdówki w skali 1:10. Pod ich maską znajdziemy silnik elektryczny, który pozwoli rozpędzić te małe maszyny nawet do 30 km/h. Dodatkowo napęd na cztery koła i niezależne zawieszenie sprawią, że wrażenia z prowadzenia takiego autka będą podobne do emocji panujących na rajdowych oesach. Do Lublina na Moto Event East & Moto Session 2014 przyjedzie zespół Subaru Poland RC Team, który udostępni wszystkim chętnym swoje elektryczne samochody w skali 1:10. Każdy zwiedzający będzie miał okazję zmierzyć się na „odcinku specjalnym” i posmakować jazdy zdalnie sterowaną rajdówką. Podczas dwudniowej zabawy nie zabraknie prezentacji modeli RC, rajdowej szkoły jazdy w małej skali czy pokazów „mistrzów”. · Trial Show – pokazy Przemysława Kaczmarczyka z wykorzystaniem przeszkód , pokazy w trialu rowerowym - Karol Serwin Trial to obok wyścigów najstarsza dyscyplina sportów motocyklowych. Przez ekspertów uważany za prekursora każdego offroadowego jeżdżenia. Jest jedyną dyscypliną sportu motocyklowego, którą można oglądać z niewielkiej odległości, praktycznie dotykając motocykli. Precyzja z jaką poruszają się zawodnicy gwarantuje pełne bezpieczeństwo zgromadzonej widowni. Na MotoSession & Moto Event East niezwykłe emocje, na specjalnie przygotowanym na tę okazje torze z przeszkodami, zagwarantuje Przemek Kaczmarczyk - Mistrz Polski w Trialu Motocyklowym oraz Oskar Kaczmarczyk Mistrz Polski Młodzików w Trialu Motocyklowym. Dodatkowe atrakcje, tylko w niedzielę 11 maja zwiedzającym, zapewni Karol Serwin - 11-krotny Mistrz Polski, 2-krotny Wicemistrz Świata w trialu rowerowym. Aktualnie 9 zawodnik światowego rankingu UCI w kategorii Elite. Pokazy Przemka Kaczmarczyka – sobota godz.: 11:30, 14:30, 16:15 oraz niedziela godz.: 11:30, 14:15 Pokazy Karola Serwina – niedziela godz.: 13:00, 15:15 Dodatkowo: - wystawa aut zabytkowych – Lubelskie Klasyki Nocą - pokazy ratownictwa przy współpracy ze Strażą Pożarną i Policją - wystawa pojazdów policyjnych - strefa piknikowa Targi Lublin SOBOTA 10.05.2014 oraz NIEDZIELA 11.05.2014, godz.: 10:00-19:00 Dworcowa 11, Lublin www.moto.targi.lublin.pl www.motoeast.pl
  6. Witam, otworzyłem firmę, która między innymi ubiera fanów motoryzacji! Zapraszam do zakupów. Oczywiście dla użytkowników FS.com promocja, 75 zł za koszulkę! Zapraszam na s chassis, s13 stickers, drift stickers, drift t-shirts, drift t shirts, hellaflush, stance, jdm, nissan, honda jdm, jdm honda, jdm stickers, jdm sticker, naklejki jdm, jdm store, jdm stickers for cars, funny jdm stickers, jdm sticker shop, domo jdm, Aktualnie dostępne od ręki: Koszulka "EVO" - SidewayNature Store Koszulka SubaruFan "STI" - SidewayNature Store Koszulka "Bunny" - SidewayNature Store Koszulka "Fairlady Z" - SidewayNature Store
  7. Sukces Festiwalu Włoskiej Motoryzacji Forza Italia 2013 - 230 włoskich pojazdow zgromadzonych na Torze Poznań - Liczni przedstawiciele markowych klubów - Fiat Multipla z 1963 roku i Alfa Romeo SZ uhonorowane tytułami "Pojazd Zlotu" - Największa nieoficjalna parada włoskich pojazdów w Polsce Wielkim sukcesem zakończył się Festiwal Włoskiej Motoryzacji zorganizowany w zeszłą sobotę na Torze Poznań przez klub Forza Italia, Fiat Auto Poland i firmę Pol-Car - dealera marek Grupy Fiat-Chrysler. 230 włoskich maszyn, wykłady, konkursy wiedzy, a przede wszystkim jazda po torze wyścigowym - to wszystko czekało na uczestników zlotu ForzaItalia.pl, który odbył się 31 sierpnia na największym torze wyścigowym w Polsce. „Na sam zlot zarejestrowało się około 150 załóg. Przybyło też sporo gości. Szacujemy, że na obiekcie pojawiło się ponad 230 włoskich samochodów i motocykli - powiedział Komandor Zlotu Jakub Strzemżalski. - Licznie stawiły się markowe kluby, z czego bardzo się cieszymy. Widać, że w szeregach miłośników różnych modeli nastąpiła duża mobilizacja, aby ciekawie zaprezentować się na naszym festiwalu" - dodał organizator. Na uczestników Festiwalu Włoskiej Motoryzacji Forza Italia czekało wiele atrakcji. Wykład o najciekawszych prototypach włoskich vanów wygłosił Jakub Ziółkowski, o tajnym prototypie Ferrari F90 opowiedział Mateusz Żuchowski, a Maciej Godula z Klubu Fiat Multipla przedstawił historie „Latających FIAT-ów, czyli włoskich konstrukcji lotniczych z lat 40." oraz „Historie Polaków we włoskich maszynach". Zlotowicze mogli nie tylko pogłębiać swoją wiedzę na wykładach, ale również sprawdzić ją w konkursach. Kilkadziesiąt załóg zmagało się z niełatwymi testami, w których odpowiadali na pytania dotyczące włoskiej motoryzacji, sportów motorowych, a także regionu Toskanii i całej Italii. Nie zapomniano również o dzieciach, które chętnie uczestniczyły w konkursie rysunkowym przygotowanym przez Klub Fiata Multipla. Dużym zainteresowaniem cieszyła się też wystawa włoskich zdjęć Marty Król oraz rysunków samochodów wykonanych przez Piotra Włodarczyka. Prawdziwą ucztę dla oczu stanowiły zgromadzone na torze pojazdy. Szczególną uwagę przykuwały starsze i młodsze klasyki, a wśród nich niezwykle rzadko spotykana Alfa Romeo SZ, Alfa Romeo Spider Touring z 1961 roku, kilka zabytkowych Fiatów 500 i 600, wspaniałe Fiaty Multipla z przełomu lat 50. i 60., liczne Alfy Romeo Spider oraz Giulia (w tym w wersji coupe zaprojektowanej przez studio Bertone), a także legendy rajdowych tras, czyli Lancie Delta Integrale. Samochody te można było podziwiać nie tylko statycznie, ale również podczas przejazdów pokazowych po pętli Toru Poznań. Wrażenie robiły też najnowsze modele z grupy Fiat - Alfa Romeo Giulietta oraz MiTo, Abarth 500 i Punto, nowe Lancie Delta i Thema, a rekordową popularnością cieszyło się Maserati GranTurismo S. Największe atrakcje związane były jednak z samą lokalizacją imprezy, czyli torem wyścigowym, na którym uczestnicy zlotu spotkali się po raz pierwszy. 43 załogi wzięły udział w szkoleniu - poznaniu technik jazdy wyścigowej przeprowadzonym przez doświadczonych instruktorów z Automobilklubu Wielkopolskiego. Trzy godziny cierpliwego szlifowania umiejętności na poszczególnych sekcjach toru zostały nagrodzone trzema sesjami przejazdów z pełnym wykorzystaniem możliwości samochodów i kierowców po pętli toru. Najwytrwalsi „pełnym ogniem" pokonali blisko 100 km. Ci, którzy nie zdecydowali się na uczestnictwo w szkoleniu, mogli "poczuć smak" jazdy sportowej siedząc na prawych fotelach wyścigowego Fiata Panda 100HP należącego do Macieja Garsteckiego czy pucharowej Alfy Romeo 156 Łukasza Kawęckiego. „Taxi-drive'y" cieszyły się ogromnym zainteresowaniem uczestników. Wybrano także "Pojazdy Zlotu" - organizatorzy uhonorowali przepięknie odrestaurowanego Fiata Multipla z 1963 roku, należącego do Zbigniewa Olechnowskiego, zaś uczestnicy we własnym głosowaniu przyznali ten tytuł Alfie Romeo SZ z kolekcji Piotra Nagórskiego. Nagrody otrzymały także najaktywniejsze stowarzyszenia - klubem zlotu został Klub Fiata Multipla, a wyróżnienia otrzymały Lancia Klub Polska, Klub Alfa Romeo Pomorze oraz Squadra Corse Alfa Romeo Bydgoszcz. Posumowaniem zlotu była widowiskowa parada wszystkich uczestników. Nigdy wcześniej Tor Poznań nie gościł naraz tylu włoskich samochodów. Przeszło 140 pojazdów jednocześnie wjechało na tor, zdobywając nieoficjalny tytuł największej parady włoskich pojazdów w Polsce. Partnerem zlotu byli Fiat Auto Poland i firma POL-CAR, dealer marek Grupy Fiat-Chrysler.
  8. Zlot miłośników włoskiej motoryzacji Forza Italia w Poznaniu - Trzecie spotkanie miłośników włoskiej motoryzacyjnej Forza Italia odbędzie się w sobotę 31 sierpnia 2013r. - Pierwsza edycja zorganizowana na największym obiekcie wyścigowym w Polsce - Torze Poznań - Spodziewany udział przeszło dwustu włoskich samochodów, w tym modeli Alfa Romeo SZ, Alfa Romeo Giulia GT, Fiat 124 Berlina, Fiat Multipla z 1957 roku i Fiat 500 z 1968 roku Klub Forza Italia, Fiat Auto Poland oraz firma POL-CAR - dealer marek Grupy Fiat-Chrysler - zapraszają na Festiwal Włoskiej Motoryzacji, który odbędzie się w najbliższą sobotę, 31 sierpnia 2013 roku, na Torze Poznań. To już trzecie ogólnopolskie spotkanie miłośników włoskiej kultury i motoryzacji, i pierwsze organizowane na tym największym obiekcie wyścigowym w Polsce. Pierwsze dwie edycje odbyły się w latach 2011 i 2012 na terenie pałacu w podwarszawskich Oborach (gmina Konstancin-Jeziorna). Nawiązując do wspaniałych sportowych tradycji marek Alfa Romeo, Maserati, Ferrari, Lancia, Abarth i Fiat, uczestnicy zlotu wezmą udział w szkoleniu z techniki jazdy sportowej i przejazdach po dużej pętli toru, zaś osoby, które będą chciały oszczędzić swoje maszyny, zostaną zaproszone do jazd pokazowych za samochodem bezpieczeństwa. Prawdziwe emocje będzie można poczuć podczas taxi-drive'ów, na prawych fotelach pucharowej Alfy Romeo 156 Łukasza Kawęckiego i wyścigowego Fiata Panda 100HP Macieja Garsteckiego. Poza asfaltową nitką toru przewidziane są także inne atrakcje. Uczestnicy spotkania będą mogli skosztować specjałów włoskiej kuchni i wypić aromatyczne espresso, a także nabyć motoryzacyjne gadżety i modeliki słynnych aut. Obecni na padoku doradcy serwisowi i specjaliści od części zamiennych będą służyć radą w zakresie prawidłowej eksploatacji włoskich samochodów i jednośladów. Na przybyłych na tor gości czekają liczne konkursy tematyczne z atrakcyjnymi nagrodami. Ekspozycja klasycznych i współczesnych pojazdów rodem z Półwyspu Apenińskiego z pewnością zadowoli nawet największych znawców tematu. Organizatorzy spodziewają się bowiem przeszło dwustu włoskich pojazdów. Podczas zlotu Forza Italia 2013 zwiedzający będą mogli zobaczyć takie perełki jak Alfa Romeo SZ, Alfa Romeo Giulia GT, Fiat 124 Berlina, Fiat Multipla z 1957 roku czy Fiat 500 z 1968 roku. Wszyscy uwiedzeni pięknem włoskiej stylistyki i techniki będą mieli możliwość wykonania jazd próbnych samochodami testowymi z Grupy Fiat-Chrysler ( Fiat, Alfa Romeo, Lancia i Abarth). Do udziału w zlocie organizatorzy zapraszają właścicieli współczesnych i zabytkowych włoskich pojazdów, klubowiczów licznie zrzeszonych w polskich klubach i na forach oraz wszystkich miłośników włoskiego designu i osiągnięć techniki motoryzacyjnej. Inicjatywa Forza Italia powstała w celu integracji polskiego środowiska sympatyków włoskich pojazdów. Jej założyciele śledzą działania zagranicznych stowarzyszeń, a najciekawsze z nich promują w kraju. Od trzech lat organizują też regularne zloty, które dzięki wzorowej organizacji i unikatowej atmosferze urosły już do rangi prawdziwego święta włoskiej motoryzacji. Zapraszamy na edycję 2013. Zapisy i szczegóły dotyczące uczestnictwa dostępne na stronie ForzaItalia.pl 2013 Partnerem zlotu są Fiat Auto Poland i autoryzowany dealer marek Grupy Fiat-Chrysler, firma POL-CAR.
  9. [h=1]125 LAT MOTORYZACJI Z DUNLOPEM[/h]CZĘŚĆ 1 [h=1]Czy wiesz, że…?[/h] 125 lat historii Dunlopa – ciekawostki § Pierwsza opona pneumatyczna wynaleziona w 1888 r. przez Johna Boyda Dunlopa powstała z kawałka płótna, gumy i smoczka z butelki do karmienia niemowląt i została napompowana przy pomocy pompki do piłki nożnej. § Pierwsza bieżnikowana opona – z bieżnikiem wyrzeźbionym w gumie – została wprowadzona przez Dunlopa w 1906 r. W ten sposób wyeliminowano potrzebę stosowania pasów z kolcami czy pasów skórzanych, mocowanych wcześniej do opony w celu zwiększenia przyczepności. § W 1962 r. dział techniczny Dunlopa przeanalizował niewyjaśnione wcześniej zjawisko dużej utraty przyczepności przy wzroście prędkości na mokrej nawierzchni. W ten sposób zostało odkryte zjawisko aquaplaningu. § Protoplastą opony RunOnFlat, która pozwala przez jakiś czas na jazdę bez powietrza w oponie po jej przebiciu, była w latach 70. XX wieku opona Dunlop Denovo. § Pierwsze opony Dunlopa trafiły do Polski już w pierwszej dekadzie XX wieku, kiedy nad Wisłę zawitała motoryzacja. W maju 1928 roku Dunlop otworzył oficjalne przedstawicielstwo w Polsce. § Pierwsze hasło reklamowe firmy Dunlop w Polsce głosiło: „Dunlop – najlepsze opony świata”. Komplet opon wraz z dętkami kosztował około 400 zł dla pojazdu średniej klasy i ok. 450-500 zł dla większej limuzyny. Była to niebagatelna kwota (przeciętne zarobki robotników zatrudnionych w przemyśle i górnictwie wynosiły wtedy 172 zł miesięcznie). § Własny samochód był w PRL trudnym do spełnienia marzeniem, a zdobycie kompletu nowych opon graniczyło z cudem. Jednak pod koniec lat 50. po polskich drogach jeździło wiele pojazdów na zakupionych za dewizy w Wielkiej Brytanii oponach Dunlopa. Przez cały okres PRL, firma Dunlop – nie posiadająca wówczas oficjalnego przedstawicielstwa w Polsce – była głównym dostawcą opon spoza bloku komunistycznego. § Historia firmy Dunlop w Polsce wiąże się ściśle z symbolem polskiej motoryzacji czasów PRL: Fiatem 125p. Uznawano go za pojazd nowoczesny nie tylko w Polsce, lecz także w krajach Europy Zachodniej. Fiaty 125p eksportowane do Finlandii zostały wyposażone w opony Dunlop. Szacuje się, że do momentu upadku komunizmu z fabryki FSO na Żeraniu co najmniej 50 tys. pojazdów wyjechało na oponach Dunlop. Źródło:Goodyear
  10. Dziś powstała grupa dla wszystkich pasjonatów klasycznej motoryzacji. Lubisz stare samochody? Zapraszam do grupy;)
  11. Moto Session to wielkie święto motoryzacji. Każdy motofan znajdzie coś ciekawego: -Nowości motoryzacyjne (samochody i motocykle) -Wystawa zabytków i klasyków (samochody, motocykle i inne jeżdżące machiny – niektóre pamiętają początek XX wieku) -Strefa techniki warsztatowej, czyli wszystko dla profesjonalistów i domorosłych mechaników -i to nie koniec… Najnowsze modele wielu marek samochodów, miedzy innymi Subaru BRZ, Volvo V40 Cross Country, najnowszy Golf i wiele, wiele innych będą kusić wielbicieli nowinek motoryzacyjnych. Dzięki motocyklom i samochodom zabytkowym - prezentowanym przez Automobilklub Lubelski oraz Stowarzyszenie Miłośników Motocykli Dawnych Lubelska Grupa Weterańska ”Partyzant”-odwiedzający Moto Session 2013, będą mieli niepowtarzalną szansę poczuć klimat czasów swoich dziadków, ojców, a często i swojego dzieciństwa. Pojazdy, które jeszcze nie tak dawno można było spotkać na naszych drogach i te zupełnie archaiczne - widywane tylko na filmach, starych fotografiach, czy w albumach. A spragnieni wiatru we włosach będą mogli wziąć udział w konkursie i wygrać jeden z 2 skuterów. Impreza odbędzie się w dniach 20-21 kwietnia w Centrum Targowo-Wystawienniczym Targów Lublin S.A. (ul. Dworcowa 11, Lublin). Szczegóły na www.moto.targi.lublin.pl
  12. Samochody Giovanniego Agnelli na wystawie w Narodowym Muzeum Motoryzacji w Turynie. Minęło 10 lat od śmierci Giovanniego Agnelli, zwanego przez wszystkich Avvocato (wł. prawnik). Narodowe Muzeum Motoryzacji (Museo Nazionale dell’Automobile), noszące od marca 2011 Jego imię, by upamiętnić dziesiątą rocznicę Jego śmierci, zorganizowało wystawę zatytułowaną „Le Auto dell’Avvocato” („Samochody Avvocato Agnelli”) . Wystawa prezentuje modele samochodów, które - zarówno jeżeli chodzi o styl, jak i funkcjonalność - dostosowane zostały w sposób odpowiadający upodobaniom Avvocato. To swoista „podróż”, prowadząca do istoty włoskiego designu samochodowego XX wieku, do początków nowego podejścia w świecie motoryzacji, charakteryzującego się tworzeniem samochodów „szytych na miarę”. „Wystawa „Le Auto dell’Avvocato” - mówi Benedetto Camerana, Prezes Muzeum Motoryzacji - jest pierwszą wystawą, którą chciałem zorganizować w Muzeum. Tak jak pozostałe wystawy, które organizujemy, również ta posiada trzy cechy szczególne: wyraźnie włoską tematykę, jednakże międzynarodowe znaczenie; jest zorganizowana przy współpracy ważnego partnera; samochody stanowią okazję, by pokusić się o bardziej ogólne refleksje”. Wystawa jest podzielona na trzy odrębne obszary, z których każdy jest wzbogacony o materiał graficzny, fotograficzny, audiowizualny i multimedialny. W pierwszej części, zwiedzający może wspominać poszczególne etapy historii firmy Fiat, zbiegającej się z najważniejszymi chwilami historii Włoch. W drugiej części, poświęconej wyjątkowym samochodom Avvocato Agnelli, wystawione są następujące modele: Lancia Thema S.W. Zagato, Fiat Panda Rock Moretti, Lancia K Limousine, Fiat 130 Shooting Brake Maremma, Fiat 130 Familiare, Fiat Croma, Ferrari 360 Speedway, Lancia Delta Spider Integrale, Fiat Multipla Spider oraz Jego ulubiony, słynny Fiat 125. Wszystkie samochody charakteryzują się zindywidualizowanym stylem i wyróżniają się nietypowymi rozwiązaniami mechanicznymi. „Od czasu do czasu, za pośrednictwem zaufanego kierowcy Avvocato Giovanni Agnelli, byłem zapraszany, aby odwiedzić Go w celu przedyskutowania Jego pomysłów, dotyczących tego lub tamtego modelu” - mówi Dyrektor Narodowego Muzeum Motoryzacji w Turynie, Rodolfo Gaffino Rossi. „Punktem wyjścia dla samochodów Avvocato Agnelli były modele produkowane seryjnie, tak jak wychodziły one z fabryki, następnie wykonywano tuning silnika, indywidualizowano wnętrze oraz kolor nadwozia” - dodaje Gaffino Rossi. Trzecia część wystawy poświęcona jest koncepcji „Tailor Made”, zastosowanej w świecie motoryzacji: temat ten stanowi continuum doświadczeń zdobytych przez Avvocato Agnelli oraz działań prowadzonych w ciągu ostatnich dziesięciu lat przez Grupę Fiat. W tej sali wystawowej prezentowane są najważniejsze projekty samochodów zindywidualizowanych przy współpracy Centrum Stylu Fiat (w szczególności modele Fiat Panda, Fiat 500 i Fiat 500 Large) oraz projekt „Ferrari Tailor Made”, zrealizowany przez Centrum Stylu Ferrari w 2012 roku. „Jestem bardzo szczęśliwy, że wystawa ta pozwala zwiedzającym poznać nie do końca znane aspekty osobowości Avvocato Agnelli, w szczególności Jego kreatywność. Mój Dziadek uwielbiał prowadzić samochody, w szczególności te, które zindywidualizował jeżeli chodzi o styl, o Jego ulubione kolory, połączenia materiałów i wersji silnikowych. Był zafascynowany ideą kontaminacji, czyli połączenia i uwielbiał prędkość”- mówi Lapo Elkann, Prezes i założyciel Italia Independent i Independent Ideas. Finał wystawy stanowi zatem hołd złożony Giovanniemu Agnelli, zarówno jako prekursorowi autentycznego stylu „Made in Italy”, a także „kapitanowi” przemysłu, którego idee i wizje są ciągle obecne w codziennej pracy firmy Fiat. W celu upamiętnienia daty urodzenia Giovanniego Agnelli, wystawa zostanie zainaugurowana 12 marca i będzie trwała do 2 czerwca. Muzeum jest otwarte w poniedziałki w godzinach od 10,00 do 14,00; we wtorki od 14,00 do 19,00; w środy, czwartki i niedziele od 10,00 do 19,00; w piątki i soboty od 10,00 do 21,00. Źródło: Fiat Auto Poland
  13. więcej -> Klasyki motoryzacji w Toyota Carter, centrum badań rynku, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. FiatAuto Poland oraz Klub „Forza Italia” zapraszają na„Ogólnopolskie Spotkanie Miłośników Włoskiej Motoryzacji”. Zdjęcia: Ogolnopolskie Spotkanie Miłosnikow Wloskiej Motoryzacji fot. Fiat Auto Pola - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic Jużpo raz drugi pałac w Oborach (podwarszawski Konstancin-Jeziorna)będziemiejscem dwudniowego spotkania organizowanego przez Klub MiłośnikówWłoskiej Motoryzacji ForzaItalia.pl. Wdrugi weekend września (8-9.09) XVII-wieczny pałac i jegonajbliższa okolica zmieni się w prawdziwe włoskie miasteczko.Organizatorzy spotkania zadbają o atmosferę południowego święta,bowiem rok 2012 obfituje w wiele ważnych rocznic w świecie włoskiejmotoryzacji. Tematamiprzewodnimi będą między innymi: 40-lecie prezentacji Fiatów X1/9,126, 132, Alfy Romeo Alfetta, Alfasud i Lancii Stratos, 50 lat AlfyRomeo Giulia, stulecie firmykaroseryjnej Bertone, 10-lecie najbardziej emocjonującej odmianyAlfy Romeo 156 – modelu GTA, 20 lat Alfy Romeo 155 oraz ćwierćwieku Alfy 164 i najlepszej rajdówki wszech czasów: Lancii DeltyIntegrale. W tym roku przypada również 20-lecie spółki Fiat AutoPoland i 40. rocznica podpisania kontraktu na produkcję w PolsceFiata 126p, którego produkcję uruchomiono 40 lat temu w TerminiImerese na Sycylii. Wśródatrakcji przygotowanych dla uczestników spotkania przewidziany jestrajd turystyczny, liczne wykłady i konkursy, pokaz najciekawszychsamochodów wraz z konkursem elegancji, pokaz pirotechniczny,projekcje włoskich filmów, a także włoskakolacja . Dla najmłodszych przewidziane są zabawy i konkursy. Ooprawę muzyczną zlotu zadba ponownie dziennikarz muzyczny LucaD’Ambrosio. Naterenie pałacu eksponowane będą najciekawsze samochody. Dostępnybędzie również parking dla 250 samochodów. Do dyspozycjiuczestników przygotowanych zostanie około 50 miejsc noclegowych wpałacu. Przez cały czas trwania imprezy czynna będzie restauracjaserwująca smaczne, włoskie posiłki, a także grill i stoiska,które proponować będą degustacje południowych produktów. Spotkanieodbędzie się pod honorowym patronatem Burmistrza GminyKonstancin-Jeziorna, pana Kazimierza Jańczuka. Partneramizlotu są firmy Fiat Auto Poland, Carserwis, Ducati, Valvoline, VespaCafe, Forum Kultury i Języka „Il Ponte”, kawiarnia Dr Kava,włoska księgarnia Libea, Cantina Marsadri, Bella MacchinaAutodetailing, Hotel Orange, Gemini Media oraz autorki książekAleksandra Seghi i Marta Spingardi. Zapraszamyna stronę spotkania: http//2012.forzaitalia.pl Źródło: Fiat Auto Poland
  15. Witam

    Witam wszystkich fanów motoryzacji.
  16. I jeszcze jeden filmik z cyklu "Meble i sprzęt TV dla miłośników motoryzacji".
  17. Witam

    Witam wszystkich fanów wszelkich rodzajów motoryzacji
  18. Legenda japońskiej motoryzacji - piękna klasyczna Nyska!!! Więcej ---> http://www.stancenation.com/2011/06/28/japanese-legend/
  19. Jedna z ikon motoryzacji jeszcze bardziej "zikonizowana". Podziwiajcie i komentujcie! Wiecej (w tym inne zdjecia) ---> http://www.stancenation.com/2010/12/22/boss-s65amg-x-mae/
  20. http://moto.wp.pl/kat,89554,title,W-motoryzacji-coraz-lepiej,wid,11373179,wiadomosc.html Oby było lepiej
  21. XIII TARGI MOTORYZACJI KOSZALIN 2008 Koszalińskie Targi Motoryzacyjne 2008 listopad <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=w4iNBmXT4Ug&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=w4iNBmXT4Ug&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  22. Xiii targi motoryzacji koszalin 2008 http://superdriver.eu/pl/26696/xiii_targi_motoryzacji_koszalin_2008
  23. Fiat + Porshe = To coś

    Heeh... Najkrótsze w historii motoryzacji Porshe <hahaha>
×