Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'model' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 252 wyników

  1. Witam, zastanawiam się nad kupnem auta do 10 tyś. Myślę o Fordzie Mondeo mk3, audi a4, mazdzie 6 albo vectra C. Chce by było wygodne, mało awaryjne(wiem ze każe auto ma swoje mankamenty ale chce by była mniej kosztowne) , wyciszone, szukam sedana/limuzyne ew. hatchback jak chodzi o mondeo mk3. Które byście wybrali , albo polecili inne? Liczę na pomoc i z góry dziękuje.
  2. Ford Model A Pickup

    Oto mój rysunek przygotowany na konkurs. Miałem go wcześniej wrzucić (od przedostatniego konkursu można), ale jakoś zapomniałem. Jest to Ford Model A Pickup. Rysunek wykonany kredkami akwarelowymi koh-i-noor mondeluz. Format A3. Kolor nie wyszedł mi tak jak chciałem, ale ten rysunek był pierwszą próbą z tymi kredkami. Po za tym chyba niepotrzebnie próbowałem nimi rysować na mokro.
  3. Packard Model F Packard Model F to model samochodu amerykańskiej marki Packard produkowany w latach 1902 - 1903. Był to następca modelu C. Model F był jednym z pierwszych pojazdów marki Packard, w którym zrezygnowano z nadwozia w formie bryczki i wprowadzono kierownicę zamiast drążka. Do oświetlenia używano - co było typowe w tamtych czasach - lamp acetylenowych. W roczniku 1903 ulepszono komfort użytkowania i wygląd nadwozia. Budowano go w wersji Roadster (2 osobowej) i Tonneau (4 - 5 osobowej). Do napędu służył 1 cylindrowy silnik o mocy 12 KM. Packard Model F powstał w łącznej liczbie 179 sztuk.
  4. Sto lat Bulli! Kultowy model Volkswagena ma 65 lat - Od roboczego auta do motoryzacyjnej legendy - Szkice na kartce z notatnika początkiem wielkiego sukcesu - 11 milionów Transporterów sprzedanych na świecie do dziś Poznań, 11 marca 2015 r. – Inni w wieku 65 lat szykują się do emerytury, on jest właśnie w apogeum swojego życia! Popularny Bulli okazuje się po prostu nieśmiertelny - produkcję pierwszego Transportera Volkswagen rozpoczął 65 lat temu. Początkowo auto powstawało w Wolfsburgu, a od 1956 roku w Hanowerze. Historia sukcesu trwa nieprzerwanie od 65 lat. Do dziś Volkswagena Transportera pożądają i młodzi-niepokorni, i małe firmy, a model ten zyskał status kultowego. Wszystko zaczęło się w1947 roku od szkicu ołówkiem – Ben Pon, zajmujący się importem samochodów do Holandii, zobaczył w zakładach Volkswagena prostą platformę na kołach. Potraktował ją jako punkt wyjścia do większego projektu – na kartce z notatnika Pon naszkicował z grubsza projekt Transportera, wykorzystującego m.in. podzespoły Garbusa. Dwa lata później dyrektor fabryki Volkswagena Heinrich Nordhoff zaprezentował cztery prototypy: dwa furgony, kombi i minibusa. Nordhoff zapewniał, że Transporter będzie równie solidny i trwały jak Garbus: „Do tego auta nie trzeba podchodzić w eleganckich rękawiczkach, za to będzie mu można dać solidnie w kość”. Konstruktorzy wykorzystali silnik i osie Garbusa. Zamiast w centralną ramę rurową, busa wyposażono w nadwozie samonośne. Pojemność silnika wynosiła 1131 cm3, a jego moc 18 kW przy 3300 obr/min. Bus mógł przewieźć osiem osób. Kilka ruchów wystarczało, by wymontować siedzenia z dwóch tylnych rzędów i stworzyć przestrzeń do przewozu ładunku o masie 750 kg. „Dzięki temu – zachwalał Alfred Haesner, w latach 1948-1952 szef działu rozwoju technicznego w Zakładach Volkswagen GmbH – ten dostawczo-osobowy pojazd mogą wykorzystywać firmy z różnych branż, np. do szybkich dostaw towarów, lub jako mały autobus. Może on być także pojazdem specjalnym, pocztowym czy karetką”. Produkcja seryjna ruszyła 8 marca w hali nr 1 zakładów Volkswagena w Wolfsburgu i wynosiła 10 pojazdów dziennie. Do końca 1950 roku wyprodukowano 8001 Transporterów. Popyt był ogromny, bo przy cenie wynoszącej 5850 marek mogli sobie na niego pozwolić drobni rzemieślnicy czy sprzedawcy. Niezwykłe auto szybko stało się hitem eksportowym. Transportery Volkswagena przewoziły wszystko: złom i gruz, zaprawę murarską i cegły, bułki i pastę do podłóg, papierosy i gazety – po prostu wszystko czego potrzebowali Niemcy czasów cudu gospodarczego. Już w 1951 roku na wystawie samochodowej w Berlinie pokazano Volkswagena Transportera w wersji kampingowej. Dostawcze auto z umieszczonym z tyłu silnikiem awansowało w ten sposób do roli środka transportu zupełnie innego rodzaju. Najpierw w tę i z powrotem pokonywał Alpy, potem, gdy odkryli go hipisi, wyruszył do Indii. Cztery lata po rozpoczęciu produkcji z taśm fabryki w Wolfsburgu zjechał 100-tysięczny Volkswagen Transporter, a do wyboru było już 30 wersji tego modelu. Dziennie produkowało się 80 egzemplarzy - więcej się nie dało, bo zakłady były obciążone do granic możliwości produkcją Garbusów. Coraz wyraźniej widać, że Transporter potrzebował osobnej fabryki. W marcu 1955 r. w Hanowerze rozpoczęła się budowa nowych zakładów, w których zaledwie po roku została uruchomiona produkcja Transportera. Pierwsze auta zjeżdżały z taśmy w marcu 1956 roku i z czasem stały się symbolem niemieckiego cudu gospodarczego. Do dzisiaj wyprodukowano na świecie prawie 11 milionów Volkswagenów serii T, należących do pięciu generacji. Dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe: „Początek produkcji T1 oznacza początek sukcesu, który trwa do dziś. I wtedy, i dzisiaj rynek potrzebuje pojazdów absolutnie niezawodnych, wszechstronnych i dopasowanych do indywidualnych potrzeb. Właśnie takie auta dostarczamy naszym klientom. Dodatkowo są one najwyższej jakości i skonfigurowane na różne potrzeby – czy to dla rzemieślników różnych branż, dla handlowców, do spełniania wszelkich zadań w usługach, a także na potrzeby rodziny czy do rekreacji”. Początek produkcji modelu szóstej generacji, T6, nastąpi w tym roku. W zakładach w Hanowerze, oprócz Transportera będzie powstawał także pickup Amarok oraz wytwarzane będą i lakierowane nadwozia Panamery, z kolei w pobliskich zakładach w Limmer - turystyczna California. W zakładach w Hanowerze Volkswagen zatrudnia 12.200 pracowników. Fabryka w Poznaniu (zatrudniająca 5700 pracowników) wytwarza Transportera i Caddy, a produkcja Craftera zostanie z kolei uruchomiona w powstającej właśnie kolejnej fabryce – we Wrześni. Łącznie marka Volkswagen Samochody Użytkowe zatrudnia dzisiaj 19.500 pracowników. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Bliski produkcji model pokazowy G 500 4x4 Klasa G do kwadratu Stuttgart. Od Klasy G lepsza może być tylko... Klasa G. Ta maksyma najpierw przyświecała projektantom pikapa G 63 AMG 6x6, a teraz również nowego wariantu G 500 4x4˛. Wykorzystuje on znakomity układ napędu na obie osie z osiami portalowymi z modelu 6x6 (bez jednej osi) i łączy go z nowo opracowaną konstrukcją podwozia z aktywnym tłumieniem oraz seryjnym nadwoziem Gelendy. Dodajmy do tego widlastą „ósemkę” o mocy 310 kW (422 KM), zestaw 22-calowych obręczy z ogumieniem 325/55, elementy karoserii z włókien węglowych, wykończenie kabiny z gamy designo Exclusive i już – pięciogwiazdkowe menu dla wszystkich entuzjastów jazdy w terenie gotowe. Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 zyskał rodzeństwo. Zbliżony do produkcji seryjnej, pokazowy wariant G 500 4x4˛ to najnowszy odcinek bogatej historii Klasy G. Seryjne, oparte na ramie drabinkowej nadwozie Gelendy bez trudu – i bez potrzeby montażu dodatkowych wzmocnień - radzi sobie ze znacznym wzrostem wydajności G 500 4x4˛. Z G 63 AMG 6x6 pochodzi zmodyfikowana wersja wytrzymałego napędu na wszystkie koła z osiami portalowymi. W komorze silnikowej zamontowano zupełnie nową jednostkę V8 o pojemności 4 litrów, zaopatrzoną w bezpośredni wtrysk benzyny oraz podwójne turbodoładowanie. Nowe jest także podwozie z podwójnymi sprężynami i amortyzatorami oraz aktywnym tłumieniem. I wreszcie wnętrze – podróżujący G 500 4x4˛ mogą cieszyć się komfortem godnym luksusowej limuzyny. Nowy silnik V8 biturbo 4-litrowa jednostka V8 biturbo pod maską G 500 4x4˛ wyróżnia się znakomitą siłą uciągu, lekką konstrukcją i wysoką wydajnością. Zamontowanie turbosprężarek między głowicami owocuje ich lepszą reakcją, a przy tym pozwala na uzyskanie kompaktowych wymiarów jednostki i ograniczenie zużycia paliwa. Za dostarczanie mieszanki odpowiadają piezoelektryczne wtryskiwacze, wykorzystywane wyłącznie przez Mercedes-Benz. Aby spełnić przyszłe normy emisji spalin, w trzeciej generacji strumieniowego układu wtryskowego dodatkowo udoskonalono proces spalania. W przypadku produkcji seryjnej 4-litrowy silnik V8 spełniałby normę Euro 6, w tym limit emisji cząstek stałych obowiązujący od 2016 roku. Do produkcji skrzyni korbowej wykorzystuje się stop aluminiowy, zapewniający maksymalną wytrzymałość przy zachowaniu najniższej możliwej masy. Ścianki cylindrów wykonane w technologii NANOSLIDE są dwukrotnie twardsze od konwencjonalnych tulei cylindrowych z żeliwa – w ten sposób zminimalizowano tarcie wewnętrzne, w dalszym stopniu obniżono zapotrzebowanie na paliwo i wydłużono żywotność. Prace nad technologią NANOSLIDE w koncernie Daimler rozpoczęły się w 2000 roku. Od 2006 roku wyposażono w nią ponad 200 tysięcy silników. Wyprowadzone po bokach końcówki wydechu generują repertuar typowy dla aut sportowych – od łagodnego pochrapywania przy częściowym obciążeniu aż do donośnego, gardłowego mruczenia przy gwałtownym przyspieszaniu. Efekt uboczny: zastosowanie takiego wydechu przydaje się w terenie, z tyłu nie ma bowiem typowego tłumika, ograniczającego kąt zejścia. Więcej możliwości na drodze i w terenie Analiza podstawowych danych podwozia i układu napędowego modelu G 500 4x4˛ podpowiada, że „teren” zaczyna się dla niego tam, gdzie inne auta musiałyby skapitulować. Ale co bardziej interesujące, nowa Gelenda bardzo dobrze prowadzi się również na asfalcie. Ze względu na znacznie szerszy rozstaw kół w porównaniu z odmianą seryjną (+299 mm), duże, 22-calowe obręcze z ogumieniem 325/55 oraz aktywne amortyzatory z trybem Sport, dynamiką jazdy w niczym nie przypomina samochodu terenowego. Odnosi się to także do nieutwardzonych lub zaśnieżonych dróg, na których zachowuje się jak mocne auto rajdowe. Każdemu, kto zechce użytkować G 500 4x4˛ w terenie, polecane są opcjonalne opony MT o wymiarach 37 x 12,5 x 18 cali. Stały napęd na obie osie, reduktor, osie portalowe z trzema blokowanymi podczas jazdy dyferencjałami to elementy niespotykane w konwencjonalnych pojazdach terenowych. W rezultacie model legitymuje się wyśmienitymi walorami trakcyjnymi w każdych warunkach. Opracowane pod kątem wszechstronnych zastosowań osie portalowe uzupełniają terenową ofertę Mercedes-Benz i stanowią techniczny wyróżnik G 500 4x4˛. W przeciwieństwie do tradycyjnych, sztywnych osi, koła nie znajdują się tu na wysokości dyferencjału, ale znacznie poniżej – dzięki mostom portalowym na zwolnicach. W rezultacie głębokość brodzenia – a raczej pływania – wzrosła z 450 do 1000 mm. Oto kluczowe parametry terenowe modelu i jego seryjnego G 500: Ale osie portalowe mają dodatkowe zalety, dzięki którym niepotrzebne są skomplikowane modyfikacje – z uwagi na niezmienioną pozycję sztywnych osi względem podwozia, bez zmian pozostają punkty mocowania zawieszenia, połączenia układu kierowniczego i położenie przegubów Cardana. Ponadto, przełożenie mostów portalowych pozwala zbalansować duże obwody toczenia terenowego i drogowego ogumienia. Tym samym długość przełożeń, napęd prędkościomierza oraz kalibracja ABS-u nie wymagały modyfikacji. Ponieważ redukcja przełożenia przekładni następuje bezpośrednio przy kołach, mniejsze jest też obciążenie wałów napędowych. Podwozie: mobilna deklaracja niepodległości Podwozie G 500 4x4˛ w dużej mierze bazuje na podwoziu seryjnej Klasie G. To doskonałe połączenie dynamiki i komfortu, zarówno na asfalcie, jak i w terenie. Decydujący wpływ ma tu nowa konfiguracja amortyzatorów, zapożyczona z samochodów rajdowych - przy każdym kole pracuje zamontowany równolegle system podwójnych sprężyn i amortyzatorów. Jedna kolumna ma konwencjonalne ustawienie, a w drugiej siła tłumienia jest sterowana elektronicznie i dostosowana do aktualnej sytuacji na drodze. Taka konstrukcja umożliwia znaczne pochylenie sworznia zwrotnicy w trybach Sport i Comfort, uruchamianych za naciśnięciem przycisku. Zmiana programu trwa rekordowo szybko, bo zaledwie 15 ms. Sztywniejsze ustawienia trybu Sport pozwalają szybciej pokonywać ciasne zakręty, a tryb Comfort ukierunkowany jest na harmonijne tłumienie wszelkich nierówności i sprawdza się w terenie, gdzie zapewnia lepszy kontakt kół z nawierzchnią. W sytuacjach podbramkowych, takich jak nagłe manewry, system automatycznie przełącza się na program sportowy w celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa prowadzenia. Spółka z nieograniczoną odpowiedzialnością: felgi typu beadlock G 500 4x4˛ dostępny jest z ogumieniem terenowym MT w rozmiarze 37 x 12,5 x 18 cali i specjalnymi felgami typu beadlock. Tradycyjne koła nie pozwalają na dalszą poprawę trakcji przez radykalne obniżenie ciśnienia – poniżej 1 bara istnieje ryzyko „zdjęcia” opony lub dostania się piasku pod felgę. Ale nie w przypadku 18-calowych felg typu beadlock – tu opona jest przykręcana do obręczy za pomocą dodatkowego pierścienia, nie ma więc ryzyka ześlizgnięcia się z niej nawet w przypadku całkowitej utraty powietrza. Na wypadek ostrego kontaktu z podłożem, projektanci zaopatrzyli G 500 4x4˛ w wytrzymałą, dwuczęściową osłonę podwozia ze stali nierdzewnej. Oznacza to, że najważniejsze podzespoły w przedniej i tylnej części samochodu są skutecznie chronione przed uderzeniami. Terenowy luksus do kwadratu Ogromne koła, niemal 225 cm wysokości, 210 cm szerokości i niepowtarzalny design nie pozostawiają wątpliwości co do ekskluzywnego charakteru G 500 4x4˛. Osłony nadkoli i wyposażony w LED-owe oświetlenie panel nad przednią szybą wykonano z włókien węglowych, a przedni zderzak pochodzi z modeli G 63 AMG oraz G 65 AMG. Luksusową atmosferę w kabinie podkreślają dodatki z oferty designo Exclusive. Boczki foteli, zagłówki, deskę rozdzielczą i podłokietniki pokrywa czarna skóra designo obszyta białą nicią, a centralne elementy siedzeń – mikrofibra DINAMICA z diamentowymi przeszyciami. Mirkofibra posłużyła również do wykończenia podsufitki oraz słupków. Centrum świata „G” w austriackim Graz Za rozwój kolejnych odmian Klasy G odpowiada ośrodek w Graz. Tam są też produkowane cywilne i użytkowe odmiany modelu od chwili jego premiery w 1979 roku. Seryjna produkcja Mercedesa G 500 4x4˛ uzależniona jest od reakcji, jakie wywoła prezentacja wersji pokazowej. Źródło: Mercedes
  6. Hyundai zaprezentował całkowicie nowy model Tucson Hyundai po raz pierwszy pokazał nowy model Tucson, którego oficjalna premiera odbędzie się 3 marca podczas tragów motoryzacyjnych w Genewie. Hyundai Tucson, reprezentujący segment C-SUV, będzie znaczącym krokiem dla pozycji Hyundaia w Europie i umocni obecność marki na stale rosnącym rynku modeli typu SUV. “Marka Hyundai ma duże aspiracje na rynku europejskim, a nowy, wyróżniający się Tucson jest naszym prawdziwym ambasadorem odzwierciedlającym w pełni slogan marki: New Thinking. New Possibilities. (Nowe Myślenie. Nowe możliwości.) - powiedział Jochen Sengpiehl, Wice Prezes ds. Marketingu w Hyundai Motor Europe. Nad imponującym wyglądem Tucsona pracowały trzy centra projektowe Hyundaia: w Korei, USA i Niemczech – pod nadzorem Petera Schreyera, szefa designu Hyundai Motor Group. Elementami zwracającymi uwagę są płynne przejścia, wyraziste linie i charakterystyczny dla marki sześciokątny grill, podkreślający mocny, sportowy wygląd samochodu. Nowy Tucson został bogato wyposażony w elementy zwiększające komfort pasażerów oraz systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego – m.in. system automatycznego hamowania działający w trzech trybach, system utrzymywania toru jazdy, system ostrzegania o ruchu poprzecznym przy jeździe tyłem. Szeroka gama dostępnych w samochodzie silników obejmuje nowoczesne i ekonomiczne jednostki: 1.6 GDI 136KM i 176KM oraz Diesel 1.7 115KM, 2.0 136KM i 2.0 184KM. Nowy, turbodoładowany silnik 1.6 T-GDI o mocy 176KM dostępny będzie z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią (DCT) oraz sześciobiegową skrzynią manualną. Wszystkie silniki spełniają normę emisji CO2 Euro6. Całkowicie nowy Hyundai Tucson produkowany będzie w europejskiej fabryce Hyundaia w czeskich Nošovicach. Uruchomienie produkcji planowane jest w lipcu, a do sprzedaży samochód trafi po wakacjach. Źródło: Hyundai
  7. To mój pierwszy wpis na forum, więc witam wszystkich! Poszukuję metalowego modelu, ale po pierwsze, dysponuję zdjęciami trzech detali i chciałbym się upewnić czy to na pewno Chevrolet Bel Air z 1957 roku, czy nie jest błędem mówienie na niego "malibu" no i przede wszystkim, czy jest gdzieś dostępny model tego samochodu, metalowy i do składania. Z góry dzięki za pomoc!
  8. Ford Model A Ford Model A to samochód osobowy wyprodukowany przez amerykańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Ford Motor Company w roku 1903. Model ten występował w wersji Runabout, Tonneau oraz jako Roadster. Ford Model A był napędzany silnikiem V2 o pojemności 1668 cm3 i mocy 8 KM (5,9 kW). Pozwalał on na rozpędzenie się do prawie 50 km/h. Ford Model A Runabout '1903–04: Pierwszy model tego pojazdu został sprzedany 20 lipca 1903 roku, a jego nabywcą był doktor Ernst Pfenning z Chicago. Samochód ten kosztował 750 dolarów (484 funty). W latach 1903-1904 firma sprzedała 1750 egzemplarzy tego pojazdu, zarabiając w ciągu trzech pierwszych miesięcy 39 000 dolarów (25 150 funtów). W latach 1927-1931 Ford znowu użył nazwy Model A, dla następcy Forda Model T. Ford Model A Tonneau '1903–04: Ford Model A Roadster '1904:
  9. Mam letnie w rozmiarze 195/65R15 - jaki rodzaj opon zimowych kupić na tegoroczną zimę?
  10. Golf R Variant Najwyższy model serii z mocą 300 KM i napędem na wszystkie koła Więcej zdjęć: http://forumsamochodowe.com/galeria/samochody/p23872-golf-r-variant-fot-vo.html Volkswagen prezentuje kultowy samochód sportowy jako kombi: Golf R Variant o mocy 300 KM i napędem na wszystkie koła debiutuje w Los Angeles Nowy Golf R Variant przyspiesza do 100 km/h w 5,1 sek.* Ekskluzywny Golf R Variant seryjnie z napędem na wszystkie koła 4MOTION i skrzynią DSG Dziesięć ważnych faktów dotyczących światowej premiery Golfa R Variant: 1. Volkswagen po raz pierwszy prezentuje Golfa R w wersji Variant. 2. Golf R Variant to sportowy samochód wśród kompaktowych kombi. 3. Miejsce dla pięciu osób i 605 litrów bagażu. 4. Silnik z turbodoładowaniem rozwija moc 221 kW/300 KM. 5. Maksymalny moment obrotowy 380 Nm już od 1.800 obr./min. 6. Stały napęd na wszystkie koła 4MOTION jako wyposażenie seryjne. 7. Golf R Variant przyspiesza do 100 km/h w 5,1 sek.* 8. Rozwijający prędkość 250 km/h Golf zużywa tylko 7 l/100 km*. 9. Golf R Variant seryjnie z automatyczną, 6-biegową DSG. 10. Początek sprzedaży w Europie - wiosna 2015 roku. Poznań, listopad 2014 r. – Volkswagen prezentuje podczas Los Angeles Autoshow (18-30 listopada), jako światową premierę, najbardziej sportową wersję wszechstronnego kompaktowego samochodu: nowego Golfa R Variant. Po raz pierwszy od czasu istnienia tej serii Golf R, ikona napędzanych na wszystkie koła sportowych samochodów kompaktowych, będzie oferowany w wersji kombi. Ten wyjątkowy model ma moc 221 kW/300 KM, a silnik z turbodoładowaniem przenosi aż 380 Nm momentu obrotowego przez seryjną, 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG, stałym napędem na wszystkie koła 4MOITON. Rozdział sił napędowych na wszystkie cztery koła gwarantuje maksymalną trakcję, wysokie osiągi i najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego. O dynamikę dba także sportowe zawieszenie obniżone o 20 mm, innowacyjny progresywny układ kierowniczy oraz system ESC Sport z możliwością wyłączenia (np. na torze wyścigowym). Do atrakcyjnych elementów wyposażenia opcjonalnego należy najnowsza generacja adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC oraz funkcja wyboru profilu jazdy z trybem Race. 5,1 sekundy i 7,0 litra. Golf R Variant przyspiesza od zera do 80 km/h w zaledwie 3,8* sekundy, a po 5,1* sekundy osiąga prędkość 100 km/h. Jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. O efektywności pracy czterocylindrowego silnika z turbodoładowaniem w Golfie R Variant świadczą wartości zużycia paliwa i emisji spalin: w nowym europejskim cyklu jazdy (NEFZ) ten najbardziej sportowy Golf Variant w historii zadawala się zaledwie 7,0* litra paliwa na 100 km; wartość ta odpowiada emisji CO2 na poziomie 163* g/km. Golf R Variant jest jednym z niewielu samochodów sportowych, który spełni oczekiwania zarówno miłośników sportów wymagających przewożenia ze sobą sprzętu sportowego, jak i osób podróżujących często z rodziną. Z przestrzenią bagażową o pojemności 605 litrów (do wysokości oparcia tylnej kanapy) nawet z pięcioma osobami na pokładzie Golf R Variant oferuje wystarczająco dużo miejsca na bagaż. W przypadku załadunku do oparć przednich foteli i pod dach, pojemność wynosi aż 1.620 litrów. Wygląd zewnętrzny Charakterystyczny tył nadwozia. Na zewnątrz Golf R Variant aż do słupków B wygląda tak samo, jak wersja hatchback. Począwszy od tylnych drzwi, odpowiednie modyfikacje tworzą kształty charakterystyczne tylko dla Golfa R Variant. Z tyłu różni się on od pozostałych Variantów nowym zderzakiem w stylistyce R, czarnym i błyszczącym dyfuzorem, czterema chromowanymi końcówkami układu wydechowego, tak zwanymi „aeroflaps” w słupkach D, ciemnoczerwonymi światłami tylnymi i diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej. Przód nadwozia. Z przodu Golfa R Variant można poznać po specjalnym zderzaku w stylu R z wyjątkowo dużymi wlotami powietrza, charakterystycznej osłonie chłodnicy (z logo R) oraz bi-ksenonowych reflektorach ze zintegrowanymi światłami dziennymi. Diodowe światła dzienne umieszczone poniżej podwójnych reflektorów tworzą kształt podwójnego „U”. Sylwetka. Cechami charakterystycznymi Golfa R Variant widocznymi z boku są osłony progów w kolorze nadwozia w stylistyce R, logo R na przednich błotnikach oraz obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze matowego chromu. Z połyskiem elementów przedniej i tylnej części nadwozia doskonale korespondują czarne listwy otaczające okna. 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Cadiz (opony 225/40) zostały zaprojektowane specjalnie dla modeli R. Zza obręczy widać czarne zaciski hamulców z logo R. Opcjonalnie nowego Golfa R Variant można zamówić z 19-calowymi obręczami ze stopu metali lekkich. Wnętrze Ekskluzywne fotele. We wnętrzu na pasażerów nowego Golfa R Variant czeka najwyższa wersja sportowych foteli obszyta tkaniną i Alcantarą (tapicerka Race, wewnętrzne części boków siedzeń z Alcantary, szwy ozdobne w kolorze szarym Kristal, logo R na oparciu), błękitne oświetlenie Ambient, automatyczna klimatyzacja i radio z odtwarzaczem CD (Composition Touch). Jako opcję Volkswagen oferuje dla Golfa R Variant pakiet „Skóra Nappa Carbon”. Zewnętrzne powierzchnie, wewnętrzne części boków siedzeń i zagłówki są w tym przypadku obszyte ciemną skórą Nappa Carbon; środkowe części siedzeń mogą być pokryte ciemną lub jasną skórą Nappa (Antrazit lub Modern Grey); szwy mają kolor szary Kristal. Również trójramienna kierownica sportowa w stylistyce R obszyta jest skórą, a jej dolne ramię zdobi logo R. Wszystkie elementy skórzane wykończone są kontrastowymi, szarymi szwami. Wymiary bagażnika. Tylne siedzenia zostały dopasowane optycznie do wyglądu sportowych przednich foteli. Jak już wspomniano, Golf R Variant dysponuje bagażnikiem o pojemności 605 litrów (przy załadunku do oparć tylnej kanapy). Jeżeli bagażnik o szerokości w najwęższym miejscu 1.003 mm i minimalnej wysokości 936 mm zostanie wypełniony aż po oparcia przednich foteli i pod dach, jego pojemność wyniesie 1.620 litrów. Długość bagażnika do tylnej kanapy to 1.055 mm; do oparć przednich siedzeń – 1.831 mm. Rozwiązania zastosowane w bagażniku. Podłogę bagażnika można ustawić na różnych wysokościach lub z łatwością wyjąć całkowicie. Do wyposażenia seryjnego należy roleta przesłaniająca bagażnik. Jeżeli nie jest potrzebna, może być schowana pod podłogą, podobnie jak siatka oddzielająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej. Praktyczna jest funkcja zdalnego odblokowywania oparcia kanapy, dzielonego w stosunku 60:40, i jego składania. Aby zwolnić blokadę oparcia, wystarczy użyć dźwigni w bocznych ściankach bagażnika. Po zwolnieniu blokady oparcie przechyla się automatycznie do przodu i tworzy prawie płaską powierzchnię z podłogą bagażnika. Elementy wyposażenia wnętrza. Deskę rozdzielczą i poszycie w drzwiach zdobią aplikacje dekoracyjne Carbon Race, aplikacje w drzwiach mają seryjnie wbudowane elementy oświetlenia Ambient, podświetlone są również listwy progowe (błękitnym światłem). Pedały i podparcie lewej stopy posiadają seryjnie nakładki w kolorze stali nierdzewnej. Modyfikacje wprowadzono także do wskaźników i menu startowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej: podświetlone na niebiesko wskazówki obrotomierza i prędkościomierza po włączeniu zapłonu przesuwają się całkowicie w prawo – w przypadku prędkościomierza aż do oznaczenia 320 km/h. Ponadto wskazówki zegarów zostają podświetlone na niebiesko już w momencie otwierania drzwi kierowcy. Na ekranie dotykowym systemu Infotaiment jako ekran startowy wyświetla się animowane logo R. Silnik TSI Silnik hightech z turbodoładowaniem. Nowy Golf R Variant, podobnie jak trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback, jest napędzany udoskonalonym silnikiem czterocylindrowym serii EA888. Rozwija on moc aż 221 kW/300 KM (przy 5.500 do 6.200 obr./min) i jest jednym z najmocniejszych aktualnie oferowanych silników czterocylindrowych. Maksymalny moment obrotowy 380 Nm jest dostępny w wyjątkowo szerokim zakresie – od 1.800 do 5.500 obr./min. Innowacyjne rozwiązania. Silnik benzynowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem serii EA888 charakteryzują takie innowacyjne rozwiązania, jak wbudowany w głowicę cylindrów, chłodzony cieczą przewód doprowadzający spaliny do turbosprężarki (w celu efektywnego obniżenia zużycia paliwa przy pełnym obciążeniu) i podwójny system wtrysku bezpośredniego. Dzięki nowemu, całkowicie elektronicznemu systemowi regulacji cieczy chłodzącej, silnik TSI Golfa R Variant znacznie szybciej osiąga optymalną temperaturę pracy, co redukuje straty spowodowane tarciem i obniża zużycie paliwa. Ponadto TSI dysponuje zmiennym sterowaniem zaworów z podwójną regulacją wałka rozrządu. Dodatkowo skok zaworów po stronie wylotowej posiada dwustopniową regulację. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest optymalne pod względem osiągów, zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji sterowanie wymianą ładunku. Stały napęd na wszystkie koła Seryjny 4MOTION. Typowy dla Golfa R był zawsze stały napęd na wszystkie koła 4MOTION. To samo dotyczy także nowego Golfa R Variant. Napęd na wszystkie koła najnowszej generacji jest w przypadku Varianta połączony seryjnie z automatyczną, 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG, w której alternatywnie można zmieniać biegi także manualnie. System 4MOTION wyposażony w sprzęgło Haldex 5, aktywuje się, zanim jeszcze wystąpi poślizg. Pozwala to na prawie całkowite wyeliminowanie utraty trakcji. Przy niewielkim obciążeniu lub toczeniu się, napędzana jest przednia oś, a tylna oś jest rozłączona. Takie podstawowe ustawienie pozwala obniżyć zużycie paliwa. W razie potrzeby tylna oś Golfa R zostaje natychmiast płynnie dołączona przez sprzęgło Haldex, uruchamiane elektrohydrauliczną pompą olejową. W zależności od potrzeb, na tylną oś może być przekazywane prawie 100 procent momentu napędowego. Układy zawieszenia i napędu EDS na cztery koła jako blokada poprzeczna i XDS+. Równolegle do sprzęgła Haldex działającego jako blokada podłużna, elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego (EDS) wbudowane w program kontroli stabilności jazdy (ESC) funkcjonują jako blokady poprzeczne. W Golfie R Variant zastosowane zostały na obu osiach elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego jako tak zwane EDS na cztery koła. Ponadto Golf R Variant posiada na przedniej i tylnej osi system XDS+, który przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła i optymalizuje w ten sposób stabilność jazdy oraz redukuje podsterowność. Pod względem technicznym XDS+ jest rozszerzeniem funkcji elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego. ESC Sport. Nowy Golf R Variant, podobnie jak Golf R Hatchback, jest wyposażony seryjnie w funkcję ESC Sport. System aktywowany jest dwustopniowym przełącznikiem na konsoli środkowej. Po jednorazowym, krótkim wciśnięciu przycisku przez kierowcę, Electronic Stability Control (ESC) przełącza się w tryb ESC Sport. Przy bardzo szybkich i następujących jeden po drugim zakrętach ESC reaguje później i pozwala na jeszcze dynamiczniejsze ich pokonywanie. Jeżeli przycisk ESC zostanie wciśnięty na dłużej, niż trzy sekundy, system zostanie całkowicie dezaktywowany, na przykład na potrzeby jazdy na torze. Progresywny układ kierowniczy. Golf R Variant jest wyposażony seryjnie w progresywny układ kierowniczy. Dzięki niemu kierowca nie musi wykonywać szerokich ruchów kierownicą, aby uzyskać żądany promień skrętu, zatem rzadziej przekłada ręce na kierownicy na ciasnych łukach. Od prawego do lewego końcowego skrętu kierownicy w przypadku progresywnego układu kierowniczego jest to tylko 2,1 obrotu, w standardowych układach kierowniczych trzeba wykonać 2,75 obrotu. Wynika to z faktu, że tradycyjne układy pracują ze stałym stosunkiem przełożenia. Natomiast nowy układ Golfa R ma progresywny stosunek przełożenia, który przy manewrowaniu i parkowaniu znacznie ogranicza ilość obrotów kierownicy, a na krętych drogach i na przykład przy skręcaniu w boczną drogę kierowca odczuje dodatkową dynamikę. DCC. Opcjonalnie w Golfie R Variant może pracować druga generacja adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC. System ten dysponuje trzema trybami jazdy: Comfort, Normal i Sport, wybieranymi przy użyciu funkcji „Wybór profilu jazdy” na ekranie dotykowym konsoli środkowej. W trybie Sport Golf R Variant zachowuje się wyjątkowo dynamicznie. Funkcja wyboru profilu jazdy z trybem Race. Kolejnym elementem wyposażenia charakterystycznym dla Golfa R Variant jest funkcja wyboru profilu jazdy, seryjna w połączeniu z DCC, w innych przypadkach opcjonalna. Do wyboru są cztery tryby jazdy, a w połączeniu z DCC – pięć trybów: Eco, Normal, Individual oraz tryb Race, ustawiony specjalnie do potrzeb modeli R. W wersjach z DCC dostępny jest dodatkowy tryb Comfort. Wszystkie tryby zostały dopasowane do wymagań Golfa R Variant. W trybie Race podwyższone jest między innymi tłumienie drgań (a tym samym zredukowane ruchy nadwozia), a reakcja silnika i punkty zmiany przełożenia DSG zostały ustawione bardziej dynamiczne. Przeciwieństwem trybu Race jest tryb Eco: silnik, klimatyzacja i inne urządzenia pomocnicze pracują w sposób zoptymalizowany pod kątem zużycia paliwa. Ponadto w trybie Eco dostępna jest funkcja żeglowania: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, na przykład podjeżdżając do czerwonego światła lub zjeżdżając ze wzniesienia, DSG wysprzęgla się i silnik pracuje na biegu jałowym. Pozwala to na optymalne wykorzystanie energii kinetycznej Golfa R Variant. * Wszystkie wartości podane w tej informacji prasowej są wartościami prognozowanymi. Stan: listopad 2014. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. Przebojowy model teraz jeszcze doskonalszy - nowe Audi Q3 · Nawet aż o 17 procent mniejsze spalanie, a moc większa o 10 KM · Pięciocylindrowa jednostka napędzająca nowe RS Q3 ma 340 KM – o 30 KM więcej niż poprzednik Ingolstadt, 12 listopada 2014 r. Od momentu wprowadzenia serii modelowej Q3 na rynek jesienią 2011 roku, stała się ona jedną z lokomotyw sprzedażowych czterech pierścieni. Audi jednak ciągle ulepsza nawet te najlepsze i odnotowujące największe sukcesy modele. Odświeżono nie tylko stylistykę Audi Q3 i RS Q3, ale wprowadzono w nich również szereg technicznych nowości. Zdjęcia: Audi Q3 fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Silnik Trzy czterocylindrowe silniki TFSI i trzy takie same jednostki TDI clean diesel mają zwiększoną moc, a jednocześnie spalają mniej paliwa i emitują nawet o 17 procent mniej dwutlenku węgla. Ich pojemność to 1,4 i 2 litry, a moc sięga od 88 kW (120 KM) do 162 kW (220 KM). Wszystkie jednostki napędowe to silniki z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem, spełniające europejski standard emisji spalin Euro 6. Redukcja zużycia paliwa i emisji CO2 to m. in. efekt zastosowania techniki cylindrów odłączanych na żądanie - cylinder on demand. Jednostki 1.4 TFSI COD i 2.0 TDI, za sprawą swej wysokiej efektywności noszą miano „Audi ultra“. Podwozie Podwozie nowego Audi Q3 łączy zwrotność manewrowania z najwyższym bezpieczeństwem, a komfort jazdy, dzięki precyzyjnemu zestrojeniu, jest teraz jeszcze wyższy. Za pośrednictwem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może dopasować ustawienie ważnych systemów, w tym opcjonalnych, adaptacyjnych amortyzatorów, do swoich osobistych potrzeb. Średnica kół sięga od 16 do 20 cali. Regulacja podwozia gwarantuje wysoki komfort toczenia kół. Na życzenie dostępny jest asystent zjazdu ze wzniesienia. Stylistyka Już sam wygląd wyraźnie wskazuje, że Audi Q3 to samochód z półki premium. Projektanci Audi wyostrzyli w nim podobny do samochodów coupé przebieg linii oraz detale charakterystycznej pokrywy bagażnika. Dominujące linie poziome podkreślają szerokość modelu Q3 z przodu i z tyłu, czyniąc samochód jeszcze bardziej wyrazistym stylistycznie. Przestrzenna osłona chłodnicy Singleframe to najbardziej rzucający się w oczy element przodu pojazdu. Zwieńczeniem dwóch nowych linii wyposażeniowych są ekskluzywne pakiety: sportowy S line, zewnętrzny S line, Audi exclusive design i zewnętrzny Audi exclusive design. Na nowo zaprojektowane reflektory przednie standardowo wyposażone są w światła Xenon plus oraz w diodowe światła do jazdy w dzień. Na życzenie, Audi GmbH dostarcza bardzo mocne i energooszczędne reflektory diodowe. W połączeniu z nimi, w zaprojektowanych również na nowo diodowych światłach tylnych, dostępne są kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. W tym rozwiązaniu, system sygnalizowania załącza poszczególne diody w interwałach dwóch dziesiątych sekundy, zapalając je po kolei, w kierunku skręcania, od wewnątrz do zewnątrz. Ciężar własny nowego Audi Q3 w wersji podstawowej to 1385 kg. Wymiary kompaktowego SUV-a prawie się nie zmieniły. Ma on 4,39 m długości, 1,83 m szerokości i 1,59 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,60 m. Wszechstronność Wszystkich pięć miejsc w Audi Q3 jest bardzo przestronnych. Jego przejrzysta ergonomia i świetna jakość wykończenia podkreślają przynależność samochodu do klasy premium. Bagażnik Audi Q3, który ma pojemność 460 l, można powiększyć po złożeniu dzielonych oparć tylnych siedzeń aż do 1365 l. Wiele praktycznych, opcjonalnych udogodnień czynią tego SUV-a jest jeszcze bardziej uniwersalnym i łatwiejszym w obsłudze. Są wśród nich m.in. pakiet „wyposażenie bagażnika”, tunel w oparciu tylnego siedzenia i pokrywa bagażnika z napędem elektrycznym. Relingi na dachu i nowa, wysuwana roleta osłaniająca wnętrze bagażnika to elementy wyposażenia seryjnego. Wyposażenie Nowe Audi Q3 Avant może pochwalić się naprawdę bogatym wyposażeniem seryjnym. Dodatkowo dostępne są rozwiązania, które zaimplementowano bezpośrednio z klasy luksusowych limuzyn. Są to na przykład: diodowy pakiet „oświetlenie wnętrza” i elektrycznie regulowane fotele przednie. Wśród systemów wsparcia kierowcy elementem wyposażenia seryjnego jest asystent hamowania zapobiegający następnej kolizji. Opcjonalnie klienci mogą zakupić również inne systemy wsparcia. Asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist sprawia, że gdy inny pojazd znajduje się w tzw. martwym punkcie lub gdy zbliża się z dużą prędkością do tyłu naszego Audi, w obudowie lusterka bocznego zapala się żółta dioda. Aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist wykorzystuje kamery wideo rozpoznające linie rozgraniczające poszczególne pasy ruchu. Dzięki jego ingerencjom w pracę układu kierowniczego, samochód wraca na obrany tor jazdy, jeśli bez włączenia kierunkowskazu zbytnio zbliży się do linii. Działająca w oparciu o obrazy rejestrowane przez kamerę wideo funkcja rozpoznawania znaków drogowych, za pomocą grafik na wyświetlaczu systemu informacji kierowcy FIS wskazuje znaki ograniczenia prędkości oraz – co jest nowością – zakazu wyprzedzania. Nawigacja MMI Navigation plus to najwyższy stopień rozbudowy systemów infotainment, w który może być wyposażone nowe Audi Q3. Idealnym uzupełnieniem nawigacji MMI Navigation plus jest dający dostęp do interenetu system Audi connect z telefonem pokładowym. Dzięki zintegrowanemu punktowi dostępu Hotspot (WLAN), pasażerowie mogą do woli surfować i mailować, wykorzystując swoje aparaty komórkowe i tablety. Kierowca z kolei, może korzystać w pojeździe z dopasowanych specjalnie do jego potrzeb usług online z pakietu Audi connect. Obejmują one m. in. radio internetowe Audi music stream, informacje o ruchu drogowym online oraz nawigację z dostępem do zdjęć i map Google Earth czy Google Street View. Nowe Audi Q3 produkowane w hiszpańskich zakładach Martorell pod Barceloną, pojawi się na rynku w pierwszym kwartale 2015. 4,8 sekundy od 0 do 100 km/h: Audi RS Q3 Wraz z Audi Q3 odświeżono także Audi RS Q3. Ten kompaktowy, wyczynowy SUV jest teraz jeszcze bardziej drapieżny i jeszcze bardziej dynamiczny. Jego pięciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra generuje obecnie moc 250 kW (340 KM) i moment obrotowy 450 Nm. Jednostka spełnia normę emisji spalin Euro 6. Wyposażony w ten silnik topowy model Audi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. Układ wydechowy RS z ruchomą klapą nadaje charakterystycznemu dźwiękowi pięciocylindrowego silnika jeszcze więcej głębi. Siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic, przekazującą moc za pomocą nowego, hydraulicznego sprzęgła płytkowego piątej generacji do systemu napędu na cztery koła quattro, została zestrojona na nowo. Dzięki temu, przełączanie biegów odbywa się jeszcze szybciej. Biegi niższe mają krótkie, sportowe przełożenia, a bieg siódmy ma długie przełożenie zmniejszające zużycie paliwa. Dowodem zaawansowanej myśli technicznej znajdującej swe zastosowanie w Audi RS Q3 jest także jego podwozie. Seryjnie pojazd wyposażono w 19-calowe felgi, a koła 20-calowe dostępne są w opcji. Duże tarcze hamulcowe kół przednich, utrzymane w stylistyce Wave, są o kilogram lżejsze od wcześniejszych. Obejmują je ośmiotłoczkowe zaciski. Na życzenie, montowane seryjnie podwozie sportowe RS dostępne jest także z adaptacyjnymi amortyzatorami. Układ kierowniczy zestrojono na sportowy sposób. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select to element wyposażenia seryjnego. Wiele detali stylistycznych podkreśla wyjątkowy status tego dynamicznego samochodu. Największą uwagę w wyglądzie zewnętrznym Audi RS Q3 przykuwają wyraźnie zarysowane zderzaki. We wnętrzu dominuje czerń. Sportowe fotele opcjonalnie mogą być obite skórą Feinnappa ze stebnowaniem w kształcie rombów. Wskazówki zegarów w tablicy rozdzielczej są czerwone, a tarcze – szare. System informacji kierowcy posiada specjalne menu RS z laptimerem do pomiaru średniej prędkości przejazdu oraz wskaźnik temperatury oleju i ciśnienia ładowania. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Hyundai prezentuje model H350 - Hyundai zaprezentował model H350 wielozadaniowy, lekki pojazd użytkowy przeznaczony na rynek europejski - Trzy wersje modelu H350: furgon, minibus i podwozie - Ergonomiczny design i konkurencyjne koszty użytkowania modelu Hyundai H350 Podczas tegorocznych targów pojazdów użytkowych w Hanowerze, Hyundai zaprezentował nowy model H350 i H350 minibus, swój pierwszy pojazd użytkowy typu LCV (Light Commercial Vehicle) zaprojektowany specjalnie na rynek europejski. Wydajny i bezpieczny H350 jest wszechstronną, praktyczną i zapewniającą wygodę użytkowania ofertą dla kierowców lekkich samochodów dostawczych. Dzięki łatwej w adaptacji platformie H350 może być oferowany w trzech wersjach: furgon, minibus i podwozie - poszerzając tym samym gamę europejskich modeli Hyundaia i umożliwiając marce dotarcie do nowej grupy nabywców. Inżynierowie Hyundaia pracujący nad H350 skoncentrowali się na 6 kluczowych obszarach: wydajność, wartość, pojemność przestrzeni ładunkowej, bezpieczeństwo, niezawodność oraz osiągi. H350 zachowuje estetykę charakterystyczną dla osobowych modeli Hyundaia, odzwierciedloną w wyróżniającym, aerodynamicznym designie. Dopełnieniem komfortowej jazdy i doskonałego prowadzenia jest intuicyjna obsługa samochodu i wysoki poziom wyposażenia. Hyundai przeniósł technologie znajdujące zastosowanie w samochodach osobowych, do samochodu komercyjnego dla zapewnienia najwyższego poziomu komfortu i wygody użytkowania. Model H350 ma być solidnym i niezawodnym narzędziem pracy. Jednocześnie uniwersalność i przemyślane cechy użytkowe sprawiają, że ten stylowo zaprojektowany i szczegółowo dopracowany samochód jest także komfortowym środkiem transportu osobowego. Mocne i wydajne silniki turbo Diesel (2.5l o mocy 149 i 170 KM), zestawione z 6-stopniową skrzynią manualną, zapewniają szeroki zakres dostępnego momentu obrotowego, dzięki czemu H350 może przewieźć ładunek do 1.4 tony w przestrzeni ładunkowej (3780 x 1795 x 1955 mm), zachowując dodatkowo możliwość ciągnięcia przyczepy o masie do 2.5 tony. Podstawowe dane: Waga: 3.5 tony (furgon / 2-3 miejsca siedzące) Waga: 4.0 tony (minibus / 14-15 miejsc siedzących) Nowoczesny design utrzymany w estetyce Hyundaia Wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości Wielofunkcyjność i wygoda użytkowania Przestronne i ergonomiczne wnętrze Możliwość transportu 5 standardowych Euro Palet: 1200 mm x 800 mm x 900 mm Przestrzeń ładunkowa do 12.9 ㎥ Dostęp do tylnej przestrzeni ładunkowej 180 i 270 stopni Wiodące w klasie osiągi Niskie zużycie paliwa Źródło: Hyundai Motor Company
  13. Nissan zwiększa dawkę emocji gruntownie modernizując model 370Z NISMO - Szereg zmian stylistycznych i konstrukcyjnych w nowym Nissanie 370Z NISMO - Nowe rozwiązania opracowane specjalnie do flagowego modelu GT-R NISMO - Wyższy komfort jazdy, lepsza pozycja za kierownicą oraz bogatsze wyposażenie seryjne we wszystkich wersjach 370Z - Sprzedaż w Europie od września 2014 r. Prezentując gruntownie zmodernizowany model 370Z NISMO, Nissan uatrakcyjnił gamę wyczynowych pojazdów NISMO przeznaczonych do jazdy po drogach publicznych. Podążając śladem flagowego Nissana GT-R NISMO, nowy 370Z oferuje liczne udoskonalenia stylistyczne i techniczne, mając przy tym zdecydowanie największe sportowe zacięcie spośród wszystkich pojazdów noszących do tej pory oznaczenie 370Z. Podobnie jak wersje NISMO innych modeli Nissana, 370Z NISMO ucieleśnia to, co w wyczynowej jeździe jest najważniejsze, zapewniając kierowcy prawdziwie sportowe doznania. Czerpiąc z 30 lat doświadczeń i osiągnięć myśli technicznej NISMO, inżynierowie poddali nowego 370Z NISMO gruntownej modernizacji, dzięki czemu jazda nim jest źródłem jeszcze mocniejszych wrażeń. Zmiany stylistyczne i nowy pakiet aerodynamiczny 370Z NISMO zawsze zwracał na siebie uwagę. Teraz, dzięki nowej, śmielszej i zdradzającej jeszcze większą moc sylwetce, naprawdę trudno się oprzeć jego urokowi. Przedni zderzak został całkowicie przeprojektowany – zastosowano w nim większą atrapę chłodnicy, dodatkowe wloty powietrza przed przednimi nadkolami oraz nowe światła do jazdy dziennej w technologii LED. Pozostałe modyfikacje obejmują czarne obwódki przednich reflektorów, stosowaną wyłącznie w modelach NISMO czerwoną listwę u podstawy zderzaka, zaprojektowane na nowo nakładki progów bocznych oraz specjalny znaczek NISMO na obudowie bocznych lusterek. Zmodernizowany 370Z NISMO jest wyposażony w 19-calowe, czarno-srebrne aluminiowe felgi Rays o nowym wzorze. W tylnej części samochodu przeprojektowano zderzak oraz spojler, nadając obydwu elementom kształt charakterystyczny dla sportowej stylistyki marki. Gruntowna modernizacja pakietu aerodynamicznego modelu 370Z NISMO obejmuje zastosowanie mniejszego tylnego spojlera, który współpracuje z nowym, przednim zderzakiem, zapewniając zdecydowanie większą siłę docisku podczas jazdy z dużymi prędkościami. Ponadto, siła ta jest teraz bardziej równomiernie rozłożona pomiędzy przednią i tylną osią, dzięki czemu samochód zachowuje się na drodze w bardziej przewidywalny sposób. Obliczenia inżynierów Nissana potwierdzają, że nowe rozwiązania aerodynamiczne zastosowane w modelu 370Z NISMO wytwarzają siłę docisku o wartościach zdecydowanie wyższych w porównaniu z parametrami konkurencyjnych modeli. Wnętrze inspirowane klimatem wyścigów Nissan wie, że właściciele modeli NISMO są fanami wyczynowej jazdy. Aby zaspokoić oczekiwania tych klientów, którzy pragną wykorzystać pełnię możliwości oferowanych przez układ napędowy i zawieszenie 370Z, w nowym modelu zastosowano fotele Recaro zapewniające wyższy komfort i lepsze podparcie w czasie jazdy. Nowe fotele bazują na uznanej konstrukcji Recaro Sportster, dostosowanej specjalnie do potrzeb modelu 370Z NISMO. Dzięki udoskonaleniu licznych detali, maksymalnie skutecznie podtrzymują one ciało kierowcy i pasażera. Każdy szczegół budowy fotela oraz jego umiejscowienie w pojeździe poddano analizie pod kątem zapewnienia idealnej pozycji za kierownicą. Zastąpienie tradycyjnego stelaża rurowego nową konstrukcją skorupową pozwoliło inżynierom Nissana zwiększyć sztywność fotela, przy jednoczesnym obniżeniu jego masy. Dopełnieniem zmian wprowadzonych we wnętrzu jest wykonana z czerwono-czarnej skóry oraz Alcantary tapicerka siedzeń oraz podobne obszycie kierownicy. Doskonałe osiągi i udoskonalone podwozie Nowy 370Z NISMO jest napędzany 344-konnym, sześciocylindrowym silnikiem 3.7, który gwarantuje niezapomniane wrażenia z jazdy. Dzięki niezwykle wysokiemu momentowi obrotowemu osiąganemu przy niskich obrotach oraz bardzo dobrej elastyczności, model 370Z NISMO osiąga 100 km/h już po 5,2 sekundy. Podwójny układ wydechowy zapewnia z kolei typowo sportowe wrażenia akustyczne. Nowy model 370Z NISMO jest dostępny wyłącznie w wersji coupé z ręczną, sześciobiegową skrzynią biegów. W ramach modernizacji wprowadzonych dla roku modelowego 2015, zastosowano w nim również liczne modernizacje układu zawieszenia (szczegóły przedstawiono poniżej). Komfort jazdy uległ poprawie dzięki zmienionej charakterystyce pracy tylnych sprężyn i amortyzatorów. Grubsza wykładzina wnętrza oraz specjalna wyściółka tylnych nadkoli dodatkowo obniżają poziom odczuwanego w kabinie hałasu. Modernizacja całej gamy modeli 370Z Oprócz gruntownej modernizacji flagowego 370Z NISMO, Nissan wprowadził również liczne modyfikacje w pozostałych wersjach 370Z, zapewniając większą przyjemność z jazdy i oferując klientom produkt o lepszym stosunku jakości do ceny. Do wielu drobnych zmian wprowadzonych w roku modelowym 2015 należą 18-calowe felgi w kolorze Gun Metallic. Są one oferowane jako standardowe wyposażenie modelu podstawowego oraz wersji Pack. Dzięki nim 370Z nabiera jeszcze bardziej sportowego, wyróżniającego do spośród innych pojazdów wyglądu. Kolejną ważną zmianą jest zastosowanie nowych foteli. Skorupowa konstrukcja nowych foteli Spinal sprawia, że są one sztywniejsze, dzięki czemu lepiej podtrzymują ciała podróżujących podczas dynamicznej jazdy. Są one również lżejsze od poprzednich foteli z tradycyjnym stelażem rurowym. Nowe siedzenia umożliwiają kierowcy przyjęcie bardziej ergonomicznej pozycji, są bardziej komfortowe w szybko pokonywanych zakrętach, a co równie ważne - sprawiają, że wnętrze auta ma bardziej sportowy sznyt. Dopełnieniem szerokiej gamy modyfikacji modelu 370Z jest inaczej zestrojone zawieszenie, które poprawia komfort jazdy i obniża poziom słyszalnego we wnętrzu hałasu. We wszystkich wersjach modelu (w tym NISMO) zastosowano tylne sprężyny oraz amortyzatory o zmienionej charakterystyce pracy oraz lepiej tłumiącą hałas wykładzinę i wyściółkę tylnych nadkoli. Wszystkie te modyfikacje pozwalają kierowcy 370Z czerpać bezkompromisową radość z jazdy. Nowy model 370Z zachował oczywiście wszystkie te cechy, dzięki którym stał się jednym z najbardziej uznanych pojazdów swojego segmentu. Moc zapewnia 328-konny silnik 3.7 V6, który napędza tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej lub skrzyni automatycznej o siedmiu przełożeniach. 370Z nadal jest jedynym samochodem w swojej klasie, w którym dostępny jest układ Syncro Rev Control - pierwszy na świecie system optymalnie synchronizujący poziom obrotów silnika podczas zmiany biegów, zarówno w górę jak i w dół. Ceny oraz specyfikacje obowiązujące na poszczególnych rynkach zostaną przedstawione w późniejszym terminie, przed premierą modelu. Źródło: Nissan
  14. FIAT 500 partnerem programu „Top Model”. Fiat 500 będzie partnerem IV edycji programu reality show „Top Model” realizowanego przez telewizję TVN. Samochód będzie obecny w 9 emitowanych odcinkach, w których będzie towarzyszył uczestnikom programu podczas zmagań o zwycięski tytuł „Top Model”. Kultowy Fiat 500, najchętniej wybierane auto w 10 krajach Europy w zeszłym roku, jest dostępny w cenie już od 37 900 zł lub od 399 zł miesięcznie*. Fiat 500, włoska ikona motoryzacji, w zeszłym roku najchętniej wybierane auto w swojej klasie aż w 10 krajach Europy, oraz kilkanaście dziewczyn i chłopców wyłonionych spośród tysięcy chętnych – wszyscy nieprzeciętni, intrygujący, inspirujący. Tej jesieni zobaczymy ich razem w słynnym reality show „Top Model” realizowanym przez telewizję TVN. W najnowszej edycji programu stylowy Fiat 500 będzie towarzyszył przyszłym modelkom i modelom w 9 odcinkach podczas nieraz trudnych i zaskakujących zmagań o zwycięski tytuł „Top Model”. Emisja IV edycji rozpocznie się w poniedziałek, 1 września o godz. 21.30. Na ławie jury ponownie zasiądą: przewodnicząca Joanna Krupa, a także Katarzyna Sokołowska, Marcin Tyszka i Dawid Woliński, którzy będą bacznie obserwować i oceniać efekty pracy uczestników. Wsparcia przyszłym modelom i modelkom będzie udzielał niezastąpiony Michał Piróg. Uczestnicy IV edycji zamieszkają w Domu Modeli, skąd za kierownicami stylowych Fiatów 500 będą wyruszali na pełne wyzwań zadania sprawdzające ich predyspozycje do zawodu modela – sesje zdjęciowe w ekstremalnych warunkach, z trudnymi rekwizytami, wymagające dużego zaangażowania, pokazy w dziwnych kostiumach czy zaskakujących lokalizacjach. W tej scenerii pojawi się modny Fiat 500, a od inwencji uczestników programu będzie zależało, jak auto zostanie zaaranżowane podczas sesji zdjęciowych. Przyszli modele będą mogli zabawić się aż 14 dostępnymi wersjami kolorystycznymi nadwozia „Pięćsetki”, do których w tym roku dołączyły: pastelowa zieleń Lattementa, elegancka Biała Perła i soczysta Niebieska Italia, i czterema komfortowymi wersjami wyposażenia. Pierwszą z nich tworzy POP z komputerem pokładowym z systemem MyCar, radioodtwarzaczem CD+MP3, systemami maksymalizującymi skuteczne hamowanie ABS+EBD, systemem stabilizującym tor jazdy ESP oraz aż siedmioma poduszkami powietrznymi, dostępna z silnikiem 1.2 69 KM w cenie już od 37 900 PLN lub od 399 zł miesięcznie*. Wersję LOUNGE wyróżnia aż o 38% procent bogatsze wyposażenie, które oprócz wszystkich elementów wyposażenia wersji POP dodatkowo obejmuje m.in. panoramiczny, szklany dach, 15-calowe felgi ze stopów lekkich i pakiet chromowych dodatków stylistycznych, a także klimatyzację manualną, system głośnomówiący Blue&Me z modułem Bluetooth ze sterowaniem w skórzanej kierownicy. Auto może napędzać jedna z trzech jednostek benzynowych: 1.2 69 KM i 0.9 8v TwinAir Turbo o mocach 85 lub 105 KM albo ekonomiczny diesel 1.3 MultiJet II 16v 95KM z systemem Start&Stop. Fiat 500 w wersji SPORT dodatkowo posiada spojlery boczne i tylny, sportowe zderzaki z przodu i z tyłu, przyciemniane tylne szyby, 16-calowe felgi z aluminium malowane na czarny mat, sportowe fotele z logo 500S oraz niezwykle praktyczny wyświetlacz 7-calowy TFT. Wersja SPORT występuje z trzema jednostkami napędowymi do wyboru: 1.2 69 KM lub jednym z dwóch TwinAir Turbo. Topową wersję Fiata 500 CULT, dostępną z 69-konnym silnikiem 1.2 lub 105-konnym 0.9 TwinAir Turbo, rozpoznamy po części dachu lakierowanej na błyszczący czarny kolor i dedykowanych 16-calowych felgach. Modny właściciel lub właścicielka wersji CULT mają do dyspozycji automatyczną klimatyzację i siedziska obite skórzaną tapicerką FRAU, a codzienną jazdę ułatwią im czujniki parkowania z tyłu oraz zwiększające bezpieczeństwo w trudnych warunkach atmosferycznych światła przeciwmgielne. Nową gamę Fiata 500 MY2014 uzupełnia model 500C w wersji LOUNGE, dostępny z silnikiem 1.2 69KM lub 0.9 TwinAir Turbo 105KM, a także możliwość zamówienia Fiata 500/500C z automatyczną skrzynią biegów Dualogic. Kultowy Fiat 500, produkowany w Fiat Auto Poland w Tychach, wyróżnionej tytułem „Gold Level WCM” (World Class Manufacturing), od dnia premiery w 2007 roku sprzedał się w liczbie przeszło 1200 000 egzemplarzy, osiągając rekordowy udział w rynku. „Pięćsetkę" chętniej niż auta innych, w tym rodzimych marek wybierali mieszkańcy aż 10 krajów Unii Europejskiej, m.in. Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Szwajcarii i Austrii, a szczególnie osoby młode, znawcy trendów i fashioniści, wyrażający za pomocą „Pięćsetki” swój niebanalny styl. * - Parametry przyjęte do kalkulacji reprezentatywnego przykładu: FIAT 500 POP 1.2 69KM + klimatyzacja, cena: 39 900 zł, wpłata własna: 13 640 zł, okres: 96 miesięcy, oprocentowanie 7,69%, opłata przygotowawcza 5%, rata miesięczna 399,03 zł, ubezpieczenie Bezpieczny Kredyt „Promo", RRSO 10,51%, całkowita kwota kredytu 28 537,78 zł, całkowity koszt kredytu 9 768,81 zł, całkowita kwota do zapłaty 38 306,59 zł. Obowiązkowe dostarczenie Ubezpieczenia AC. Kredytodawca: Fiat Bank Polska S.A. Źródło: Fiat Auto Poland
  15. The first BMW 6 Series model. E24 history.
  16. Porsche Cayman S 2014 model review
  17. ODŚWIEŻONE MITSUBISHI OUTLANDER - MODEL ROKU 2014 JUŻ W SALONACH! Zdjęcia MITSUBISHI OUTLANDER fot. MMC Car Poland - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody W polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutował właśnie model Mitsubishi Outlander z roku modelowego 2014 po faceliftingu. Zmiany objęły nadwozie i wnętrze pojazdu, które zyskało na wyglądzie i jakości. Ulepszono także nastawy układu zawieszenia oraz przekładnię CVT. Modyfikacji poddano pas przedni – grill oraz przednie i tylne zderzaki, w których dodano chromowane osłony (wersje 4WD) a także przednie światła przeciwmgielne z chromowanymi ramkami. Gama Outlandera MY2014 z wyjątkiem wersji Invite Plus jest wyposażona w światła do jazdy dziennej w technologii LED oraz przednie reflektory przeciwmgielne LED. W wersjach 4WD nadkola wyróżniają się teraz czarnymi, ozdobnymi listwami i nowymi, 18-calowymi aluminiowymi obręczami kół (od specyfikacji Intense Plus). Wszystkie Outlandery MY2014 4WD są także wyposażone w tylne lampy LED. Outlander MY 2014 jest dostępny w nowym, atrakcyjnym, czerwonym kolorze nadwozia a standardem we wszystkich wersjach są srebrne relingi dachowe. Wewnątrz, oprócz skórzanej tapicerki, zastosowano nowe wzory tapicerki z materiału z jasnym przeszyciem oraz nowe propozycje nowoczesnego połączenia skóry i materiału. Jednocześnie ceny Mitsubishi Outlandera 2014 są nadal bardzo atrakcyjne– najtańsza wersja tego pojazdu kosztuje 88 990 zł a w polskiej ofercie klienci znajdą 10 wersji nowego pojazdu. W gamie Outlandera pojawiła się teraz bogato wyposażona wersja 2.0 Intense Plus 5MT 2WD w atrakcyjnej cenie 99 990 zł. Słynące z niezawodności Mitsubishi Outlander jest w Polsce oferowane z 4-letnią gwarancją do 300 000 km i możliwością przedłużenia jej do 5 lat. Dwa lata po rynkowym debiucie, SUV Mitsubishi z segmentu D przechodzi dyskretny face-lifting obejmujący wersje benzynowe i wysokoprężne. Produkowane w Japonii, innowacyjne Mitsubishi Outlander jest cenione przez klientów za przestronne, dopracowane wnętrze zdolne pomieścić aż 7 osób, znakomite osiągi i własności jezdne, niskie spalanie oraz najwyższy poziom bezpieczeństwa. Opracowany przez firmę Mitsubishi, będącą ekspertem w zakresie pojazdów typu SUV i 4x4, zaawansowany technicznie system napędu na 4 koła “Multi-Select” pozytywnie przeszedł testy w najcięższych terenowych rajdach. Dobre osiągi gwarantują Outlanderowi 2 silniki spalinowe - 2-litrowa benzynowa jednostka o mocy 150 KM, współpracująca z 5-biegową przekładnią manualną i automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów CVT oraz oszczędny, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM, który jest dostępny z automatyczną przekładnią oraz 6-biegową manualną skrzynią biegów. Niska masa pojazdu i współczynnik oporu powietrza oraz tryb pracy układu napędu na 4 koła zwany ECO 4WD sprawiają, że użytkowanie nowego Outlandera wiąże się z wyjątkowo małym spalaniem i zredukowanymi kosztami. Outlander trzeciej generacji to nowy standard w zakresie bezpieczeństwa w tej klasie samochodów. Oferuje 7 poduszek bezpieczeństwa, wzmocnioną konstrukcję nadwozia RISE i najnowocześniejsze rozwiązania dotąd stosowane w samochodach wyższej klasy: system zapobiegania kolizjom czołowym, adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz system ostrzegania przed opuszczaniem pasa ruchu. Najwyższy poziom bezpieczeństwa potwierdzają liczne nagrody, takie, jak Top Safety Pick + - najwyższe wyróżnienie przyznawane przez renomowany amerykański instytut IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) pojazdom, które oferują szczególnie wysoki poziom bezpieczeństwa. Fakt, iż Outlandera uhonorowano tym tytułem oznacza, że model ten zapewnia poziom bezpieczeństwa wyższy, niż obecnie zakładane standardy tej niezależnej organizacji badawczo-testowej. Jedynie 3 z 15 nowych pojazdów przetestowanych w tej kategorii otrzymały to wyróżnienie. Konstrukcja „Dual Architecture” Debiutująca jesienią 2012 roku w Europie, trzecia generacja modelu Outlander bazowała na sukcesie swych poprzedników (lata produkcji: 2001-2007 oraz 2007-2012), jednocześnie stanowiąc nowoczesną ofertę dostosowaną do aktualnych wymogów rynku w zakresie zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, ogólnego, wysokiego poziomu jakości i ochrony środowiska naturalnego. Najnowsza generacja modelu Outlander zapoczątkowała również nową erę w historii MMC, bowiem jako pierwsza bazuje na uniwersalnej konstrukcji „Dual Architecture”, przystosowanej do montażu napędu tradycyjnego (benzyna lub diesel) oraz alternatywnego PHEV (ang. plug-in hybrid electric), czyli elektrycznego, hybrydowego układu napędowego typu plug-in. Polscy przedstawiciele zbierają już zamówienia klientów na model Mitsubishi Outlander PHEV a pierwsze dostawy zaplanowano na początek czerwca. Wyrazista stylistyka Nieprzypadkowo nowy Outlander 2014 zadebiutuje z czerwonym lakierem „Orient Red”. Odcień ten ma bowiem podkreślać zamysł stylistów firmy MMC, których celem było nadanie nadwoziu bardziej wyrazistego i odważnego wyglądu. Kolejnym odważnym elementem stylistycznym jest nowy, wyrazisty przedni grill, który w górnej części tworzą dwie trójwymiarowe chromowane listwy poprowadzone niemal na całej szerokości nadwozia. Nowością jest również poprzeczny łącznik między dwoma dolnymi częściami atrapy chłodnicy, który pokryto połyskującym, czarnym lakierem. Zabieg ten optycznie zwiększa przedni wlot powietrza, który od dołu wieńczy typowa dla modelu klasy SUV osłona podwozia w kolorze srebrnym*. Uwagę zwracają również lampy przeciwmgłowe w atłasowo-czarnych obudowach z ozdobnymi, chromowanymi pierścieniami. Podobną stylistykę utrzymano w tylnej części nadwozia, gdzie również odnajdziemy srebrną osłonę podwozia* (w miejscu zwykłej dolnej listwy zderzaka w kolorze czarnym) oraz zespół tylnych lamp wykonanych w technologii diodowej*. Kolejną modyfikacją są relingi dachowe w kolorze srebrnym (poprzednio: odcień czerni), które czynią sylwetkę pojazdu bardziej smukłą. Jednocześnie pozostaje ona zwarta i masywna dzięki czarnym listwom ochronnym rantów nadkoli* oraz nowym, dwukolorowym, 18-calowym obręczom kół ze stopu metali lekkich*. Modyfikacje te nie dotyczą debiutujących ostatnio wersji Mitsubishi Outlander PHEV, które ze względu na unikatowy układ napędowy posiadają osobne pakiety elementów stylizacyjnych. *wyposażenie dostępne zależnie od wersji modelu Bezpieczny wybór Stworzony z myślą o dalekich, rodzinnych wyjazdach, Mitsubishi Outlander 2014 zachowuje wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu, oraz wyróżnia się zmodyfikowanymi nastawami układu zawieszenia oraz ulepszoną wersją przekładni CVT. Zgodnie z wymogami Unii Europejskiej nowe Mitsubishi Outlander 2014 od produkcji kwietniowej zostanie również wyposażone w układ monitorujący ciśnienie w oponach TPMS* (ang. Tire Pressure Monitoring System) oraz – od produkcji majowej – w system wspomagania zmiany przełożeń GSI (ang. Gear Shift Indicator**), który wskazuje kierowcy optymalny moment zmiany biegu w celu ograniczenia spalania oraz emisji CO2. Nowa wersja 2.0 Intense Plus 2WD 5MT – bardzo bogate wyposażenie w atrakcyjnej cenie W specyfikacji pojawiła się także nowa wersja Outlandera MY2014 o nazwie 2.0 Intense Plus 2WD 5MT. Bogato wyposażony samochód oferuje między innymi kamerę cofania, zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem w kierownicy, światła do jazdy dziennej oraz przednie reflektory przeciwmgielne w technologii LED i przednie reflektory ksenonowe z szerokim kątem oświetlania i funkcją samopoziomowania oraz spryskiwaczami z chromowaną ramką, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat ze sterowaniem w kierownicy, system dostępu bezkluczykowego KOS, system Premium Audio Rockford Fosgate 710 W z odtwarzaczami CD i MP3 oraz 9 głośnikami a także 18-calowe, aluminiowe obręcze kół. Za bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów odpowiada 7 poduszek bezpieczeństwa wraz poduszką kolanową kierowcy, systemy stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, układ wspomagania hamowania, ABS z elektronicznym rozkładem siły hamowania EBD, systemy wspomagania ruszania pod górę i priorytetu hamulca. Cena Mitsubishi Outlandera MY2014 2.0 Intense Plus 2WD 5MT wynosi 99 990 zł. Źródło: MMC Car Poland
  18. Audi prezentuje nowy model R18 e-tron quattro · Spektakularny przejazd ulicami Le Mans · Nowe malowanie i większa pojemność silnika · Premierę poprzedziły szczegółowe testy Ingolstadt, 26 marca 2014 r. Tegoroczny sezon wyścigów WEC Audi zapoczątkowało spektakularnym wydarzeniem. Nowe Audi R18 e-tron quattro swoje pierwsze kilometry w Le Mans przejechało nie na legendarnym torze, lecz po drogach publicznych. Tom Kristensen, dziewięciokrotny zwycięzca - rekordzista słynnego wyścigu, hybrydowym bolidem z silnikiem diesla przejechał spod katedry Saint-Julien du Mans w centrum miasta, na słynny tor wyścigowy. W towarzystwie kamer telewizyjnych i fotografów, co zapewniło transmisję na żywo w Internecie, nowy wyścigowy bolid LMP1 marki Audi pokonał około dziesięciokilometrową trasę wiodącą przez śródmieście, zrobił rundę na Circuit Bugatti i przy aplauzie dziennikarzy i gości z całego świata podjechał przed nowoczesne Welcome Center przy torze wyścigowym. „W wyścigach w Le Mans startuję od roku 1997, ale to była dla mnie absolutnie nowe i ekscytujące przeżycie“ – powiedział Tom Kristensen, który w 2006 przejechał przez ulice Paryża rewolucyjnym wówczas Audi R10 TDI, w dniu jego światowej premiery. Poza niecodziennym przejazdem przez miasto, przywodzącym na myśl dawne czasy Le Mans, kiedy to kierowcy osobiście przyjeżdżali tu samochodami biorącymi później udział w wyścigu, Audi zaskoczyło widzów nową stylistyką pojazdu. Podczas światowej premiery tego hybrydowego samochodu sportowego, w grudniu 2013, jego karoseria była jeszcze czarna, wzbogacona o czerwone elementy. Teraz dominują kolory biały, srebrny i czarny, co daje wrażenie lekkości i świeżości. „Kolory mają znaczenie symboliczne“ – wyjaśnia Dirk van Braeckel, manager ds. stylistyki sportu motorowego i projektów specjalnych w Audi. „Srebrny podkreśla sukcesy w wyścigach lat poprzednich. Jako kolor bardzo spokojny, jest bazą naszej stylistyki. Biały, jako drugi kolor, dobrze harmonizuje ze srebrnym i podkreśla lekkość. Symbolizuje napęd hybrydowy. Biel zastosowaliśmy asymetrycznie, by oddać kompleksowość takiego napędu.“ Jest jeszcze kolor czarny, pokrywający przód i tył bolidu oraz ostro zarysowane partie błotników i boków. „Zdecydowaliśmy się na matową czerń, ponieważ doskonale kontrastuje z błyszczącą bielą“ – mówi van Braeckel. Czerń symbolizuje lekką konstrukcję. Wygląd pokrywy silnika przypomina szkielet“. Specjalna czerwień – kolor symbolizujący moc marki Audi – dopełnia całości. Charakterystyczne, odbijające światło powierzchnie, umieszczone wyłącznie tam napisy i emblematy Audi oraz koncepcja stylistyczna zakładająca optyczne wydłużenie pojazdu właśnie przy pomocy barw, to elementy, dzięki którym bolidu R18 e-tron quattro nie sposób pomylić z żadnym innym. „Stylistyka oparta na refleksach świetlnych sprawdza się zwłaszcza w nocnej jeździe i zapewnia widzom dodatkowe wrażenia” – wyjaśnia van Braeckel. „Podłużne malowanie bolidu i tak samo zorientowane grafiki podkreślają prędkość, która jest tak typowa dla Le Mans. Nawet na felgach znajdziemy czerwony element. Dzięki rotacji, daje on bardzo dynamiczny efekt.“ Większa pojemność daje lepszą efektywność Nie tylko stylistyka Audi R18 e-tron quattro zrobiła furorę podczas przejazdu przez Le Mans. Koncern z Ingolstadt, u progu nowej zupełnie nowej ery technologicznej, upublicznił dane techniczne napędu tego wyścigowego samochodu. Pojemność silnika V6 TDI zwiększono z 3,7 do 4 litrów, optymalizując w ten sposób osiągi i tak już bardzo efektywnej jednostki napędowej. Po przetestowaniu różnych systemów pozwalających na odzyskiwanie energii, Audi zdecydowało się stanąć podczas wyścigu w Le Mans w szranki w klasie do dwóch megadżuli energii z rekuperacji. Energia przepływa wyłącznie przez jednostkę napędową składającą się z silnika i generatora (MGU), zamontowaną przy przedniej osi i jest magazynowana w akumulatorze kinetycznym. „Po wielu dokładnych testach zdecydowaliśmy się na zastosowanie tej właśnie koncepcji“ – mówi szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Według nas, zapewnia ona optymalny stosunek efektywności energetycznej, rozmiaru, ciężaru, sprawności, reakcji i właściwości jezdnych oraz korzystnej strategii działania, i to przy dużej żywotności, co jest podstawowym warunkiem sukcesu w Le Mans.“ 28 i 29 marca, Audi R18 e-tron quattro weźmie udział w oficjalnych jazdach testowych Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) rozgrywanych pod egidą Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), które odbędą się w Le Castellet (Francja). Krótko potem, 20 kwietnia, w brytyjskim Silverstone cztery pierścienie rozpoczną tegoroczną walkę o obronę mistrzowskiego tytułu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  19. Goggomobil Model T Goggomobil to nazwa mikrosamochodów produkowanych przez bawarskie przedsiębiorstwo Glas w miejscowości Dingolfing. Goggomobil Model T produkowany był w latach 1954-1969. Model T to czteroosobowy sedan, z dwucylindrowym, dwusuwowym silnikiem zaprojektowanym przez Feliksa Dozekala, chłodzony powietrzem przy użyciu dmuchawy. Istniały dwie wersje silnikowe, T250 i T300, różniące się pojemnością jednostek. Silnik znajdował się z tyłu, za tylną osią. Samochód posiadał zawieszenie niezależne, z przodu oś wahliwą, z tyłu łamany most napędowy ze sprężynami śrubowymi i teleskopowymi amortyzatorami olejowymi. Produkcja zakończyła się 30 czerwca 1969 roku. Powstało 214313 egzemplarzy auta.
  20. więcej -> Wielkie otwarcie i premierowy model | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  21. Oferta Audi poszerzona o nowy model - S8 · Audi S8 – nowość w polskich salonach czterech pierścieni · Sportowy duch połączony z najwyższej klasy elegancją · Bogate wyposażenie standardowe Poznań, 31 stycznia 2014 r. Oferta modelowa Audi wzbogaciła się o nowy, dostępny już w polskich salonach model – Audi S8. S8 to najbardziej usportowiona wersja nowej serii A8. Silnik 4.0 TFSI generuje moc 382 kW (520 KM) i maksymalny moment obrotowy 650 Nm, dostępny w zakresie od 1700 do 5500 obr./min. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,1 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Na pierwszy rzut oka Audi S8 nie różni się od modelu A8. Jego sportowy charakter podkreślają jednak dyskretne detale. Osłona chłodnicy Singleframe ma platynowo szary kolor, a jej poziome, podwójne pręty wzmacniające są chromowane. Duże wloty powietrza z przodu pojazdu mają kratownice stylizowane na plastry miodu, a masywne, również chromowane pręty poprzeczne podkreślają ich strukturę. U dołu wyraźnie widać wysunięty brzeg spojlera. Po bokach, uwagę zwracają listwy progowe w kolorze pojazdu oraz aluminiowe obudowy lusterek. Dyfuzor z tyłu pojazdu jest platynowo szary, z aluminiową powierzchnią, w której zamontowano dwie podwójne rury wydechowe. Z przodu, z tyłu i po bokach umieszczono emblematy S8 lub V8 T. Wyłącznie dla tego sportowego auta stworzono nowy kolor lakieru - szary Daytona z efektem perłowym. Najbardziej usportowiony model rodziny A8 standardowo wyposażono w wiele ekskluzywnych i zaawansowanych technicznie elementów. Są to m.in. przednie reflektory diodowe i również diodowe światła tylne, szereg systemów wspomagających bezpieczeństwo, np. Audi pre sense basic, stylowe oświetlenie wnętrza Ambiente, czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, system nagłaśniający Bose Surround Soundsystem czy nawigacja MMI Navigation plus z charakterystycznym dla modelu S8 ekranem powitalnym. Za napęd odpowiedzialny jest mocny silnik 4.0 TFSI i ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic. Elementem charakterystycznym dla wnętrza modeli S są analogowe, okrągłe wskaźniki z białymi wskazówkami i szarymi tarczami. Specjalnie dla tego modelu Audi oferuje szereg unikalnych kolorystycznie obić elementów wnętrza, różne rodzaje siedzeń (sportowe lub komfortowe), a także wyszukaną linię wzorniczą Audi design selection. W polskich salonach marki z Ingolstadt, bogato wyposażone Audi S8 z napędem na cztery koła quattro kosztuje 552 540 PLN. Źródło: Volkswagen Group Polska
  22. Land Rover zastrzegł nazwę Landy - czyżby szykował się nowy model? Technika dla crossoverów jest, moda na małe crossovery jest, więc stworzenie takiego auta przez koncern jest raczej tylko kwestią czasu
  23. VOLVO PRZEDSTAWIA MODEL CONCEPT XC COUPE Kilka tygodni temu firma Volvo pokazała światu pierwsze zdjęcia koncepcyjnego, dwudzwiowego SUV-a. Teraz ten model został zaprezentowany w pełnej krasie. Jest stylowy, a przy tym funkcjonalny i bezpieczny. Kształt wielu detali auta nawiązuje do… sprzętu sportowego. Nowy SUV to już drugi samochód koncepcyjny, który powstał na bazie nowej platformy podwoziowej – SPA. Pierwszym z nich był zaprezentowany jesienią 2013 roku Concept Coupe. Samochód pokazywał też w jakim kierunku zmierza design szwedzkiego producenta. Teraz możemy zobaczyć kolejne auto zaprojektowane pod kierunkiem Thomasa Ingenlatha odpowiedzialnego za design Volvo. Ingenlath zaprojektował także nowy model XC90, który zadebiutuje jeszcze w tym roku. Concept XC powstał z myślą o miłośnikach rozmaitych sportowych wyzwań. Podniesione zawieszenie pozwala zjechać z utwardzonej drogi, a boks dachowy umożliwia zapakowanie sprzętu sportowego, który bywa nieforemny i nieporęczny. Z tyłu karoseria auta jest chroniona dodatkową powierzchnią gumowaną dopasowaną kolorystycznie do lakieru. Mogą się przydać podczas trudnych manewrów z dala od asfaltu. Uwagę zwracają duże 21-calowe koła i opony z pomarańczowymi wstawkami. Pomarańczowych detali znajdziemy w tym projekcie znacznie więcej. Są to mi.in. elementy dekoracyjne felg, nakładki na zderzaki, czy pasy bezpieczeństwa. Czteroosobowa kabina została zaprojektowana tak, by tunel środkowy mógł służyć np. do przewozu nart. Tym samym firma dyskretnie nawiązała do pierwszej generacji XC90. Zanim pokazano go światu, kilka miesięcy wcześniej zaprezentowano koncepcyjnego SUV-a, który także miał tylko cztery miejsca. Tylne siedzenia i wewnętrzna pokrywa bagażnika pozwala bezpiecznie transportować takie przedmioty jak narty, deska snowboardowa, ochraniacze, kaski, etc. Dodatkowo zamocowano specjalne pasy mocujące przewożony sprzęt. To praktyczne i bardzo bezpieczne rozwiązanie. Więcej emocji Najbardziej charakterystycznym elementem są przednie światła do jazdy dziennej w kształcie położonej litery T. W samochodach seryjnych zobaczymy podobną atrapę chłodnicy oraz charakterystyczne proporcje karoserii z odstępem między przednim nadkolem a dolnym mocowaniem słupka A. Concept XC, jak każdy samochód koncepcyjny, jednym spodoba się bardziej, innym mniej. Jednak jak zapowiadają jego twórcy, odtąd samochody Volvo mają budzić znacznie więcej emocji niż dotąd. Źródło: Volvo
  24. Volvo stopniuje napięcie przed długo oczekiwanym modelem XC90, który ujrzymy jesienią przyszłego roku. Najpierw we Frankfurcie pokazany został Concept Coupe, wytyczający nowy kierunek designu marki. Teraz czas na koncepcyjny model SUV. Przy okazji Szwedzi pokazują, co łączy to auto z przyszłymi autami produkcyjnymi. Najnowszy Concept XC zostanie pokazany podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2014 roku. W swoim najnowszym projekcie, Szwedzi pomieszali śmiałe wizje, które nie mają szansy wejść do produkcji, z detalami, które niebawem zobaczymy w seryjnych modelach Volvo. Istotne detale Z przodu Concept XC jest bardzo podobny do Concept Coupe. Charakterystycznym motywem są światła do jazdy dziennej w kształcie położonej litery T. Warto zwrócić też uwagę na mierzony poziomo odstęp pomiędzy nadkolem, a dolnym mocowaniem słupka A. Te elementy zobaczymy w produkcyjnym modelu XC90. Ciekawą formę mają tylne, pionowe lampy. Ich wzór też będzie cieszył przyszłych nabywców flagowego, szwedzkiego SUV-a. Koncepcyjny XC ma pojedynczą klapę bagażnika, w odróżnieniu od starego XC90, który wzorem aut amerykańskich miał klapę dwudzielną: jej mniejsza część otwierała się w dół, a dłuższa – przeszklona – w górę. Ten klimatyczny, ale nieco surowy detal, odejdzie do historii wraz z obecną generacją XC. Rury wydechowe będą wkomponowane w powierzchnię tylnego zderzaka. Na tylnej klapie pozostanie charakterystyczny, chromowany napis Volvo. Patrząc z góry na Concept XC można odnieść wrażenie, że jego tył przypomina nieco model C30. Jednak tył przyszłego XC90 nie będzie wywoływał takich skojarzeń. Do zobaczenia w Detroit Concept XC bazuje na nowej, skalowalnej platformie podłogowej SPA, która znajdzie się w przyszłych modelach Volvo, począwszy od XC90. Pod maską znajdą się silniki dwulitrowe: benzynowe i Diesla. Topowa jednostka benzynowa będzie miała ponad 300 KM i będzie wsparta silnikiem elektrycznym o mocy 70 KM. Najmocniejszy Diesel będzie miał moc ponad 220 KM. Przyszły model będzie zaprezentowany podczas styczniowych targów motoryzacyjnych w Detroit, a potem także w marcu – w Genewie. Tam ujrzymy obok niego również Concept Estate (shooting brake). Źródło: Volvo
×