Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'mocy' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 26 wyników

  1. Witam, jeśli zły dział bardzo proszę o przeniesienie. Więc tak zaczne od tego że zanim samochód dałem do mechanika znajomego to bardzo mocno kopciło, lało olejem turbina się nie włączała prawie za każdym razem. jeśli mu depłem mocniej to zostawiał taką chmurę że nie jeden pas mógł oślepić to samo było jak z niskich obrotów dodawałem gazu. byłem 100% pewny że TURBINA do regeneracji. dałem mechanikowi żeby wyciągnął i sprawdził i dał do regeneracji. Mechanik wykręcił i powiedział że turbina jest dobra bo nie ma żadnych luzów.... zobaczył na katalizator i okazało się że jest tak zapchany że jak przyświecił światłem to nie przeszło na wylot więc przeczyścił i co się okazało. auto już odżyło ciągnie fajnie, lepiej na obroty wchodzi. lecz kopci mocno jak z niskich obrotów dodam gazu (1400-1700) i turbina się od czasu do czasu zawiesi po chwili dopiero zacznie chodzić. (jak turbina się zawiesi to tak kopci że szok...) co to może być panowie ? czy turbina do regeneracji jednak ? czy może wystarczyło by ją przeczyścić ??
  2. Witam Posiadam somochód Nissan Primera 1.9dci F9Q diesel 120KM 2004r. Kombi. Jest z nim taki problem, że często traci moc. Dzieje się to tak: kiedy ruszam (np ze świateł,), obroty rosną BARDZO powoli. na biegu jałowym są prawidłowe - ok 800obr/min. Mam włączony bieg "1", często gaz wdepnięty do dechy, a samochód ledwo się rozkręca (jakbym w ogóle nie dodawał gazu). Często jest tak, że przy większym obciążeniu (np. górka) obroty wręcz maleją i jeśli nie "uratuję go" sprzęgłem - gaśnie. Dopiero kiedy obroty uzyskają 2 - 3 tys/min (różnie) auto nagle zbiera się z niezłym kopytem. Ale nierzadko kiedy wrzucę po chwili "2" - sytuacja analogicznie się powtarza, tzn kiedy wrzucę wyższy bieg (obroty prawidłowo spadają) nie chcą się rozkręcić. Dzieje się to na wszystkich biegach, podczas ruszania jest to najbardziej odczuwalne. Co już zrobił mechanik / zostało zrobione: - silnik jest wyremontowany (z innych powodów - pierścienie na tłokach zajechane, dymił strasznie, żarł 2l oleju na 1000km); - wtryski były sprawdzane - są sprawne, jedynie czyszczone w roztworze w ultradźwiękach (były bardzo zabrudzone podobno); - egr wymieniony, kolektor wyczyszczony - przepływka dla sprawdzenia wymieniona na inną, markową - brak różnicy - sprawna - wymieniony filtr powietrza, paliwa - olej + filtr wymiennione 3 tys temu; - do paliwa dolałem swego czasu liqui molly do układu paliwowego diesla Może jeszcze coś, czego nie pamiętam. Co wyklucza mechanik? Układ wydechowy - gdyby był zapchany, nie działo by się to wybiórczo, a cały czas Ciśnie paliwa na listwie sprawdzone komputerem turbina - wizualnie (bez pomiarów w urządzeniu) jest sprawna, zostałą wyczyszczona - wg. mnie nie ma ona wpływu na pracę poniżej 2tys obrotów - nie może być przyczyną. Proszę o pomoc, mechanik po mału rozkłada ręce, mówi, że wszystko jest posprawdzane i sprawne. Zaczynamy podejrzewać sterownik/komputer samochodu. Dodam, że sam NIE JESTEM mechanikiem. Dzięki za podpowiedzi co jeszcze można sprawdzić.
  3. Witam, prosze o pomoc bo wszyscy mechanicy rozkładają ręce z moim problemem. Świeci się kontrolka check, auto ma słabą moc, co jest bardzo niebezpieczne zwłaszcza przy wyprzedaniu. Podłączenie do komputera wykazało następujące problemy: P1122: czujnik położenia pedału przyśpieszenia 2 - niskie napiecie, P1550: elektroniczne sterowanie przepustnicą tryb awaryjny - ograniczone osiągi, P0400: zawór recyrkulacji spalin (egr), sygnal poza prawidlowym zakresem (zamkniety zawór), P1120: czujnik położenia pedału przyspieszenia, korelacja 1-2 Wymieniłem pedał gazu, zawor egr i przepustnicę i nadal nic. co jeszcze można zrobić?
  4. Witam zakupiłem samochodzik w komisie opel corsa b 1,4 16 v i zauważyłem , że w dowodzie rejestracyjnym nie ma informacji o mocy samochodu, znaczy pole które powinno zawierać wpis jest puste czy może mi to sprawić problemy przy kontroli policji czy rejestracji na siebie ?
  5. Witam , posiadam Honde Civic 1.4 90KM 2004 LPG, wczoraj podczas jazdy usłyszałem stukanie z okolic silnika , dziś rano samochód odpalil z problemami , ale wogóle nie ma mocy spada z obrotów , na biegu jałowym gośnie , nierówna praca silnika i stukanie z okolicy zaworów, rano jak auto było zimne to jeszcze odpaliło , ale podczas 2 próby już nie ,, tak jaby coś blokowało rozruch (troszke ruszy i blokuje) , check engine wcześniej świecił , ale mechanik powiedział, że jeśli jest gaz to normalne , teraz check engine zaczął migać , poczytałem w internecie i wygląda mi to na przeskoczenie ząbka na rozrządzie , czy to może być ta przyczyna ? Jutro wybieram się do mechanika , żeby to sprawdził , czy jeśli przeskoczył ząbek to czy konieczna jest wymiana rozrządu , czy wystarczy go tylko ustawić ? Ile może kosztować mniej więcej ustawienie tego rozrządu (jeśli faktycznie przeskoczyl) . Z góry dzieki za odpowiedzi !
  6. VOLVO POKAZAŁO KONCEPCYJNY DWULITROWY SILNIK O MOCY 450 KM Volvo postanowiło przesunąć granice możliwości znanych nam dotąd silników. Tym razem szwedzka marka zaprezentowała koncepcyjną jednostkę napędową z rodziny Drive-E. Czterocylindrowy silnik benzynowy ma dwa litry pojemności i osiąga moc 450 KM. Jest to możliwe dzięki potrójnemu turbodoładowaniu. Wiele osób uważa, że z silników o stosunkowo niedużej pojemności nie da się osiągnąć znacznie więcej mocy niż obecnie. Najmocniejsze dwulitrowe jednostki benzynowe na rynku osiągają moc na poziomie 360 KM. To parametry, które jeszcze niedawno były zarezerwowane wyłącznie dla silników aut wyczynowych wymagających naprawy głównej co kilka godzin pracy. Czy można wygenerować jeszcze większą moc z takich silników i podnieść ich kulturę pracy? Volvo postanowiło udowodnić, że jest to możliwe. W ubiegłym roku Volvo wprowadziło na rynek bardzo udaną generację dwulitrowych silników turbodoładowanych Drive-E osiągających moc od 181 do 306 KM. Teraz nadszedł czas na otwarcie kolejnego rozdziału tej historii. Nowy silnik koncepcyjny Volvo emituje niewiele spalin, ma ogromną moc, jest lekki, a do tego wyeliminowano w nim niemal do zera efekt tzw. turbodziury. Jest to możliwe dzięki potrójnemu doładowaniu silnika. Tego rodzaju technologia jeszcze nigdy nie występowała w takiej konfiguracji. Nowa jednostka o mocy 450 KM została wyposażona w elektryczny turbokompresor, który przekazuje sprężone powietrze nie do komór spalania, lecz do dwóch, pracujących równolegle sprężarek. Duże ciśnienie doładowania wymagało zastosowania wydajnej, podwójnej pompy paliwowej. Paliwo jest tłoczone pod ciśnieniem 250 bar, co jest dużą wartością, jak na jednostkę benzynową. Stałe doładowanie wspomagane napędem elektrycznym sprawia, że silnik reaguje natychmiast na zmianę obciążenia bez żadnej zwłoki, która jest bolączką silników z jedną turbosprężarką. – Na rynku mamy już do czynienia z rozwiązaniami, które łączą mały rozmiar silnika z dużą mocą. Posiadają one jednak pojedyncze turbo, które wytwarzając dużą moc nie jest w stanie zapewnić pełnego komfortu prowadzenia pojazdu ze względu na powolną reakcję silnika. My wiedzieliśmy, że jesteśmy w stanie poradzić sobie z tym problem. Stoi za na nami historia i lata doświadczenia. Już w 1981 r. byliśmy jednym z pierwszych koncernów, który oferował szeroki wybór technologii turbo – powiedział Michael Fleiss, wiceprezes ds. silników w Volvo Car Group. Prace nad konceptem 450-konnego silnika z rodziny Drive-E już we wczesnym stadium przyciągnęły uwagę i zachęciły do współpracy dostawców Volvo – AVL, Denso oraz Volvo Polestar Racing. Dzięki temu w procesie powstawania konceptu wykorzystane zostały technologie i zastosowania znane ze sportowych modeli wyścigowych. Pionierskie połączenie technologii pozwoliło stworzyć unikalny silnik o dużej mocy i szybkim momencie reagowania. Jego niewielki rozmiar poprawia rozkład mas pomiędzy przednią i tylną osią oraz obniża środek ciężkości. Te dwa czynniki mają istotny wpływ na właściwości jezdne, zarówno w samochodach sportowych, jak i miejskich. Specjaliści rozwijający silniki Volvo przypominają, że w latach 80-tych silniki Formuły 1 osiągały moc ok. 1200 KM z pojemności 1,5 l. Twierdzą, że obecnie największym zadaniem inżynieryjnym jest sprawienie, by jak najwięcej powietrza przepływało przez silnik i by było optymalnie spożytkowane. Nowoczesne układy turbodoładowania są niezbędnym elementem do osiągnięcia tego zadania. Źródło: Volvo
  7. Amarok w wersji Power-DJ z nagłośnieniem o mocy 5.000 Wat Więcej zdjęć: Amarok w wersji Power-DJ fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Poznań, 5 czerwca 2014 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentowała nad Wörthersee Amaroka „Power” i nowe rozwiązanie dla mobilnego nagłośnienia imprez. Na przestronnej skrzyni mierzącego 5,25 m długości pickupa zmieści się cały sprzęt, jaki jest potrzebny do nagłośnienia takich imprez, jak na przykład zlot fanów GTI. DJ może wygodnie przewieźć głośniki, miksery i inne urządzenia. Pięć tysięcy watów mocy całkowitej z pewnością rozrusza nie tylko zlot GTI. Ten wyjątkowy Amarok ma także swój własny „rytm” dzięki urozmaiconej grze metalicznych, błyszczących i matowych powierzchni: ciemnopopielaty, metaliczny lakier Dynamic grey podkreśla techniczny aspekt stylistyki, a zastosowanie mikroskopijnych płatków szkła, tak zwanych glas flakes wprowadza dodatkowe refleksy światła. Obudowy lusterek i potężne, 22-calowe obręcze kół (opony 295/35) są utrzymane w kolorze Gunmetal. Czarne i pomarańczowe folie na drzwiach i progach oraz pomarańczowe zaciski hamulców wprowadzają kolejne interesujące akcenty. Wzrok przyciągają także bi-ksenonowe reflektory z chromowanymi aplikacjami oraz chromowane podwójne końcówki rur wydechowych Amaroka „Power”. Również we wnętrzu można znaleźć wysokiej jakości elementy o technicznej stylistyce: skórę Nappa w kolorze czarnym i orange power i czarną Alcantarę na kierownicy, fotelach kubełkowych i w poszyciu drzwi oraz skórę Carbon na desce rozdzielczej. Na fotelach widać typowe dla Volkswagena zamiłowanie do detali: w perforacji tapicerki powtórzony został motyw rombów z osłony chłodnicy, a pod zagłówkiem wyrysowana jest sylwetka Amaroka. Zainstalowany sprzęt nagłaśniający jest wysokiej klasy. Jego sercem jest mixer Allen & Heath Xone:92. Jako auxiliary device zastosowano wieloformatowe odtwarzacze plików cyfrowych Pioneer CDJ900NXS. Za nagłośnienie odpowiedzialne są dwie kolumny VOID ACOUSTICS Impulse 3t o specjalnej, opracowanej dla Volkswagena stylistyce. Z dopasowanym do nich subwooferem VOID ACOUSTICS Stasys Xair Amarok „Power” jest optymalnie przygotowany do odtwarzania także niskich częstotliwości. Głośniki VOID ACOUSTICS mycro 6 zostały wbudowane we własne korpusy, zasilane są wzmacniaczami MC2. Wszystkie poszczególne elementy zostały tak zaprojektowane, aby po złożeniu wypełniały całe 3,5 m2 powierzchni skrzyni ładunkowej Amaroka. Można więc zorganizować bez problemu spotkanie pod gołym niebem, a Amarok „Power” zadba o odpowiednią muzykę. Nazwa: Amarok „Power” Charakter: Mobilne stanowisko didżejskie Światowa premiera: 29 maja 2014, Reifnitz/ Wörthersee Wymiary: długość 5.254 mm; szerokość 2.228 mm; wysokość 1.740 mm Silnik/moc/przekładnia: V6 TDI (Common Rail), pojemność 2.952 cm3, moc maksymalna 200 kW, maks. moment obrotowy 600 Nm przy 3000 obr./min, przeniesienie siły: 8-biegowa przekładnia automatyczna Osiągi[1]: V/max 210 km/h, 0-100 km/h 7,9 sek. [1] Wszystkie osiągi podane w tej informacji prasowej są wartościami prognozowanymi. Stan: maj 2014 Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Nissan stworzył imponujący silnik: 40 kg wagi i 400 KM mocy Rozsądne traktowanie kwestii zmniejszania masy aut jest ok, ale przecież są jakieś granice. Zaraz układ turbo będzie ważyć więcej niż silnik...
  9. BMW M8 zadebiutuje w 2016 roku. Pod mask trafi silnik o mocy 600 KM A może zamiast 600-konnej benzyny wsadzą hybrydę? Chodzą przecież słuchy o superaucie BMW i Toyoty.
  10. Audi RS Q3 - kompaktowy SUV dużej mocy Pierwszy RS serii modelowej Q - Audi RS Q3 Audi RS Q3 to pierwszy samochód typu RS w doskonale przyjętej serii Q. Łączy w sobie świetne walory użytkowe z dynamicznymi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna – ograniczona elektronicznie – to 250 km/h. Pięciocylindrowy silnik turbo o pojemności 2,5 l. generuje moc 228 kW (310 KM) i zużywa przy tym średnio tylko 8,8 l. paliwa na 100 km. Model RS Q3 jest dowodem na to, że filozofię dużej efektywności samochodów Audi można przenieść na grunt segmentu kompaktowych SUV-ów, a tym samym stworzyć pojazd zupełnie nowej klasy. Ten wysokiej mocy kompaktowy SUV zjeżdża z taśmy produkcyjnej w hiszpańskim Martorell. To czwarty już model RS, który quattro GmbH, spółka córka koncernu Audi AG wyspecjalizowana w samochodach sportowych i wyczynowych, zamierza wprowadzić na rynek w tym roku. Każdy detal RS Q3 emanuje sportowym duchem filozofii RS. Pod maską znajdziemy wielokrotnie nagradzany, efektywny silnik 2.5 TFSI. Na przestrzeni ostatnich czterech lat, ta pięciocylindrowa jednostka co roku nagradzana była przez międzynarodowe jury ekspertów tytułem „International Engine of the Year“ w swojej klasie. Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem ma pojemność skokową 2480 cm3, dzięki której osiąga moc 228 kW (310 KM), a jego maksymalny moment obrotowy 420 Nm dostępny jest w przedziale od 1500 do 5200 obr./min. Obie te wartości sprawiają, że Audi RS Q3 nie ma sobie równych w swojej klasie. Od 0 do 100 km/h, Audi RS Q3 przyspiesza w czasie 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Efektywnościowe rozwiązania: system Start-Stop, w który auto jest wyposażone seryjnie i regulowana pompa olejowa, przyczyniają się do wyjątkowej ekonomiki pojazdu. RS Q3 zadowala się średnio zaledwie 8,8 litrami paliwa na 100 km (206 g CO2 na km). Za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który pracuje w trzech trybach, steruje się działaniem pedału gazu i układu kierowniczego. Modyfikacji – w zależności od trybu – podlega też dźwięk silnika. Za przeniesienie napędu odpowiada kompaktowa, siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic. Kierowca może określać charakterystykę i sposób pracy wyposażonej w dwa sprzęgła przekładni, wybierając pomiędzy trybem D i S lub samodzielnie przełączać biegi za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów, utrzymanej w typowej stylistyce RS. Sercem stałego napędu na cztery koła quattro jest poruszane hydraulicznie i sterowane elektronicznie sprzęgło wielopłytkowe. Podczas zwykłej jazdy sprzęgło kieruje siły napędowe przede wszystkim na koła osi przedniej. W razie potrzeby może je jednak błyskawicznie przekierować, częściowo lub w całości, na koła osi tylnej. Audi RS Q3 charakteryzuje się nie tylko wysoką dynamiką i stabilnością manewrów, ale również zapewnia doskonały komfort jazdy. Osadzone na zębatce elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zapewnia dużą sprężystość i precyzję manewrów. Samochód wyposażono również w elektromechaniczny hamulec postojowy. Na tylnej osi zamontowano osiem wahaczy: po cztery na koło. Sportowe zawieszenie RS sprawia, że karoseria osadzona jest o 25 mm niżej. Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 365 mm wykonano w falowej stylistyce Wave, co wpłynęło pozytywnie na zmniejszenie ich ciężaru. Obejmują je szczęki lakierowanych na czarno, ośmiotłoczkowych zacisków ozdobionych emblematem RS. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC ma tryb sportowy, można go też całkowicie wyłączyć. Wyraziste detale stylistyczne Widoczne na pierwszy rzut oka akcenty stylistyczne podkreślają wyjątkowy status Audi RS Q3. Najbardziej wyraziste są zderzaki RS, napis quattro na środkowym wlocie powietrza, aluminiowe relingi, spojler zamontowany na tylnej krawędzi dachu, dyfuzor i duża, eliptyczna końcówka rury wydechowej. Przy pomocy dwóch pakietów stylistycznych można nadać temu kompaktowemu SUV-owi jeszcze bardziej zindywidualizowanego wyglądu. Dynamiczna forma pojazdu jest stylistycznie kontynuowana w jego wnętrzu. Sportowe fotele z wytłoczonymi emblematami RS Q3 obciągnięto czarną tkaniną Alcantara i skórą. Wskaźniki na tablicy rozdzielczej mają szare tarcze z białymi cyframi i czerwonymi wskazówkami. Wielofunkcyjną kierownicę spłaszczono u dołu, nadając jej typowo sportowego wyglądu. Wyświetlacz kolorowego systemu informacji kierowcy FIS, w specjalnym menu RS, pokazuje ciśnienie ładowania, temperaturę oleju oraz wyświetla laptimer do pomiaru średniej prędkości przejazdu. Pedały i miejsce na lewą stopę wyglądają jak zrobione z aluminium, a dekoracyjne listwy mają kolor czarnego lakieru fortepianowego. Elementem seryjnym jest czarna podsufitka. Inne elementy wyposażenia seryjnego Audi RS Q3 to system wsparcia parkowania plus, sprzęt nagłaśniający Audi sound system, a także reflektory ksenonowe Xenon plus i diodowe światła tylne. Na życzenie, Audi dostarcza najnowocześniejsze systemy wsparcia i infotainment - np. nawigację MMI Navigation plus, system Audi connect z telefonem pokładowym i Bose Surround Sound System. Na pierwszy rzut oka Audi RS Q3 Silnik - pięciocylindrowa jednostka napędowa TFSI o pojemności skokowej 2480 cm3, ciśnienie ładowania do 1 bara - maksymalna moc 228 kW (310 KM) w zakresie 5200 – 6700 obr./min, maksymalny moment obrotowy 420 Nm w zakresie 1500 do 5200 obr./min - od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy, prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h - zużycie palia wg testów NEDC, tylko 8,8 litra/100 km (206 g CO2 na km) - system Start Stop i regulowana pompa olejowa jako elementy standardowe - pełne brzmienie, układ wydechowy RS ze sterowanymi klapami różnicującymi Układ przeniesienia napędu - siedmiostopniowa przekładnia S tronic z łopatkami przy kierownicy, długie przełożenie siódmego biegu - układ przeniesienia napędu quattro z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym Podwozie - system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select w wyposażeniu seryjnym - wydajny układ hamulcowy: z przodu tarcze w stylistyce Wave i ośmiotłoczkowe zaciski - elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC z trybem jazdy sportowej i możliwością dezaktywacji - podwozie RS z zawieszoną o 25 mm niżej karoserią - Seryjnie 19-calowe koła, 20-calowe obręcze w opcji (dotyczy rynku niemieckiego) Stylistyka - dynamiczne detale stylistyczne: zderzaki RS, spojler na brzegu dachu i dyfuzor - na życzenie dostępne pakiety stylistyczne „Aluminium matt” i „czerń” Wnętrze i wyposażenie - ekskluzywne wnętrze, czarna podsufitka i czarne obicia - sportowe fotele z wytłaczanym emblematem RS, koło kierownicy spłaszczone u dołu - niecodzienny wygląd zegarów, laptimer i wskaźnik ładowania w systemie informacji kierowcy FIS - opcjonalnie dostępne m. in. nawigacja MMI Navigation plus, system Audi connect z telefonem pokładowym i sprzęt Bose Surround Sound System Pełna wersja tekstu Pierwszy RS serii modelowej Q - Audi RS Q3 Doskonały w codziennej eksploatacji i dynamiczny niczym samochód sportowy. Kompaktowe Audi RS Q3 łączy w sobie oba te atuty i stanowi zaczątek nowej klasy w segmencie SUV-ów. Dzięki mocy 228 kW (310 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy i to przy średnim zużyciu paliwa zaledwie 8,8 litra na 100 km. Ten nowy samochód, to przeniesienie filozofii RS na grunt segmentu kompaktowych, wysoce efektywnych SUV-ów. Audi RS Q3 powstaje w hiszpańskim Martorell. To czwarty już model RS, który quattro GmbH, spółka córka koncernu Audi AG, wyspecjalizowana w samochodach sportowych i wyczynowych, zamierza wprowadzić w bieżącym roku na rynek. Dzięki temu, rodzina RS rozrasta się do ośmiu modeli. Silnik Silniki benzynowe z turbodoładowaniem już od ponad 30 lat są znakiem rozpoznawczym Audi. Wysokiej mocy jednostka napędowa w modelu RS Q3, stworzona przez quattro GmbH, kontynuuje tą tradycję. Dzięki pojemności 2480 cm3 silnik o wyjątkowo długim skoku tłoka (średnica cylindra x skok tłoka 82,5 x 92,8 mm) generuje moc 228 kW (310 KM). Moc dostępna jest w zakresie od 5200 do 6700 obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy 420 Nm jest stały w przedziale od 1500 do 5200 obr./min. Obie te wartości sprawiają, że Audi RS Q3 nie ma sobie równych w swojej klasie. Międzynarodowe jury ekspertów, już cztery razy z rzędu, uznało ten pięciocylindrowy silnik, który znajdziemy także w Audi TT RS i Audi RS 3 Sportback, za silnik roku w swojej klasie w konkursie „International Engine of the Year“. Kąt zapłonu ma 144 stopnie. Kolejność zapłonu: 1-2-4-5-3. Oznacza to, że zapłon mieszanki następuje zarówno w bezpośrednio sąsiadujących ze sobą, jak i w znacznie oddalonych od siebie cylindrach. Efektem tego jest szczególny rytm pracy i sportowy dźwięk, który uzyskuje się również za pomocą układu ssącego i wydechowego. Specjalnie zaprojektowany tłumik drgań skrętnych na przednim końcu wału korbowego kompensuje drgania silnika. Odległość cylindrów w jednostce 2.5 TFSI wynosi 88 mm, a zewnętrze łożyska główne przesunięto ku wnętrzu. Dzięki 494 mm długości, silnik ten nadaje się do poprzecznego montażu w modelu RS Q3. Jego ciężar, zaledwie 183 kg, ma pozytywny wpływ na rozkład obciążenia między osiami: 58 procent z przodu i 42 procent z tyłu. Skrzynia korbowa to odlew z szarego żeliwa wermikularnego – podobnie jak w przypadku dużych silników TDI . Łączy ono najwyższą twardość z niewielkim ciężarem. Audi jest pierwszym w branży producentem, który zastosował ten materiał w silnikach benzynowych. Specjalne wzmocnienia w gnieździe i w pokrywie łożyska głównego zwiększają nośność bloku. Tłoki to z kolei odlew aluminiowy. Każdy z nich, wraz z pierścieniami i sworzniami, waży tylko 492 g. Do dużych obciążeń przystosowano także kute korbowody. Przemyślane, minimalne asymetrie i lekko ukośne ścianki zwiększają ich twardość. W głowicach tłoków, odlanych z odpornego na wysokie temperatury stopu aluminium, zamontowano zawory wylotowe chłodzone sodem, a pierścienie dodatkowo wzmocniono. Możliwa jest zmiana położenia obu połączonych za pomocą przekładni łańcuchowej krzywek wlotu na wałku rozrządu, o 42 stopni kąta obrotu wału korbowego. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym odpowiada za pomiar obciążenia i przekazuje go do sterownika układu wtryskowego. To wyjątkowo dokładna metoda pomiaru. Pneumatycznie poruszane klapy wprawiają wpływające powietrze w odpowiednią rotację. Do powstałego w ten sposób wiru powietrza, system Common Rail wtryskuje benzynę. W komorze spalania benzyna i powietrze mieszają się intensywnie, chłodząc jednocześnie ściany tłoków. Wtrysk bezpośredni zmniejsza więc ryzyko „stuków” podczas spalania. Dzięki temu, możliwe jest też wysokie zagęszczenie, w stosunku 10:1 i odpowiednio wysoka sprawność. Turbodoładowanie: 335 litrów powietrza na sekundę Audi RS Q3 wyposażono w dużą turbosprężarkę. Jej koło kompresji ma 64 mm średnicy. Przy pełnym obciążeniu może teoretycznie sprężyć 335 litrów powietrza, a względne ciśnienie ładowania wynosi do 1 bara. Obudowa ma osobne zasilanie olejowe i chłodzenie własną pompą wodną. Intercooler obniżający temperaturę sprężonego powietrza osiąga sprawność ponad osiemdziesięciu procent. Odcinek ssący i wydechowy precyzyjnie spasowano. W układzie wydechowym, pomiędzy końcowym tłumikiem i wylotem, przez dużą eliptyczną osłonę przebiegają dwie osobne rury. Podczas normalnej jazdy powietrze przepływa tylko przez jedną z nich. Jeśli jednak kierowca w systemie Audi drive select wybierze tryb dynamic lub dźwignię biegów automatycznej przekładni S tronic ustawi w pozycji S, elektronicznie sterowana klapa włączy do pracy obie rury. Wtedy dźwięk naszego sportowego, kompaktowego auta będzie pełniejszy. Dzięki swemu niewielkiemu ciężarowi własnemu 1655 kg (bez kierowcy), Audi RS Q3 może pochwalić się naprawdę imponującymi osiągami. Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna, którą elektronicznie ograniczono, wynosi 250 km/h. Równocześnie, ten wysokiej mocy kompaktowy SUV zadziwia niskim zużyciem paliwa. Według testów zużycia paliwa NEDC, potrzebuje jedynie 8,8 litrów benzyny na 100 km. Dodatkowo zastosowano w nim szereg rozwiązań technicznych zwiększających efektywność. Najważniejsze z nich to regulowana pompa olejowa, która zużywa tyle oleju, ile akurat potrzeba i montowany seryjnie system Start-Stop. Układ przeniesienia napędu Audi RS Q3 zjeżdża z taśmy produkcyjnej wyposażone seryjnie w siedmiostopniową automatyczną skrzynię biegów S tronic. Ta dwusprzęgłowa przekładnia, której konstrukcję oparto o kompaktową koncepcję trzech wałków, charakteryzuje się wyjątkową sprawnością i szeroką rozpiętością przełożeń. Biegi niższe mają krótkie przełożenia, a bieg siódmy ma przełożenie długie, zmniejszające zużycie paliwa. Podobnie jak silnik, przekładnia S tronic chłodzona jest dodatkową, umieszczoną z przodu chłodnicą. Kierowca zarządza jej pracą operując dźwignią zmiany biegów, zaprojektowaną specjalnie dla modeli RS lub łopatkami przy kierownicy. Obok trybu manualnego, skrzynia ma tryby automatyczne D i S. Funkcja Launch Control umożliwia maksymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego z podwyższoną liczbą obrotów i minimalnym poślizgiem opon. Przełożenia biegów odbywają się z wykorzystaniem dwóch sprzęgieł wielopłytkowych. Duże, położone na zewnątrz sprzęgło K1, za pośrednictwem wałka pełnego przesyła moment obrotowy na koła zębate biegów 1, 3, 5 i 7. Wokół wałka pełnego rotuje wałek drążony. Jest on połączony z mniejszym sprzęgłem K2, umieszczonym we wnętrzu jego dużego odpowiednika. Oddziałuje ono na koła zębate biegów 2, 4 i 6 oraz na bieg wsteczny. Obie cząstkowe przekładnie są zawsze aktywne, ale tylko jedna z nich jest połączona w danej chwili z silnikiem. Jeśli kierowca przyspiesza na trzecim biegu, to w drugiej przekładni zostaje już włączony czwarty bieg. Przełączanie biegów odbywa się poprzez zmianę sprzęgieł – sprzęgło K1 otwiera się, sprzęgło K2 się zamyka. Ich przełączanie następuje w ciągu kilku setnych sekundy tak szybko i płynnie, że nieodczuwalna jest przerwa w sile ciągu. Jak każdy model RS, Audi RS Q3 wyposażone jest w stały napęd na cztery koła quattro. Sercem napędu quattro jest sprzęgło wielopłytkowe, elektrycznie regulowane i uruchamiane hydraulicznie. By jeszcze bardziej poprawić i tak już optymalny wpływ na rozkład obciążenia między osiami, umieszczono je przy tylnej osi. Z tego samego powodu akumulator umieszczono pod podłogą bagażnika. We wnętrzu centralnego sprzęgła umieszczono zespół płytek, który porusza się zanurzony w oleju. Zespół ten można bezstopniowo ściskać przy pomocy regulowanego hydraulicznie ciśnienia. Specjalny sterownik bez przerwy analizuje warunki jazdy. Podczas jazdy normalnej, większa część momentu obrotowego kierowana jest na koła osi przedniej. Gdy jednak koła przednie zbliżają się do granicznej wartości przyczepności, to pierścieniowa pompa tłokowa wytwarza odpowiednie ciśnienie oleju, które powoduje, że jeszcze zanim dojdzie do poślizgu, sprzęgło częściowo lub całkowicie kieruje siły napędowe na koła tylne. Przekierowanie momentu odbywa się bezstopniowo i trwa kilka milisekund. We wszystkich samochodach Audi, również w modelu RS Q3, stały napęd na cztery koła quattro charakteryzuje się unikalnymi właściwościami: doskonałą trakcją, energicznym przyspieszeniem, dynamiką i bezpieczeństwem jazdy oraz łatwym utrzymywaniem kierunku. Wysokiej mocy kompaktowy SUV, niezależnie od trybu jazdy i warunków atmosferycznych, zachowuje się jak samochód sportowy, a równocześnie jest bezpieczny i stabilny. Podwozie Dowodem złożonej koncepcji technicznej Audi RS Q3 jest także jego podwozie. Rozstaw kół osi przedniej wynosi 1571 mm. Zastosowano tu konstrukcję McPhersona z trójkątnymi wahaczami z kutego aluminium. Z tego samego materiału wykonano ramę pomocniczą zawieszenia, którą przykręcono na sztywno do karoserii. Efektywne, osadzone na zębatce elektromechaniczne wspomaganie kierownicy wymaga nakładów energii jedynie podczas pokonywania zakrętów. Jego przełożenie o wartości 16,4 działa bezpośrednio. Wraz z wzrastającą prędkością siła wspomagania układu kierowniczego maleje. Kierowca, za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, może samodzielnie określić charakterystykę pracy wspomagania, wybierając tryb comfort, auto lub dynamic. Wspomaganie współpracuje z opcjonalnym, aktywnym asystentem toru jazdy Audi active lane assist. Czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej o rozstawie kół 1577 mm, może przejmować siły wzdłużne i poprzeczne niezależnie od siebie. Wahacze wzdłużne tłumią siły napędowe i siły hamowania. Stosunkowo miękka charakterystyka ich łożysk poprawia komfort toczenia się kół. By zwiększyć dynamikę, trzy przypadające na każde koło wahacze poprzeczne przymocowano na sztywno do stalowych wsporników osi. Ich elastokinematykę dopasowano do sportowego charakteru Audi RS Q3. Wszystkie wahacze wykonano z najtwardszej stali. Zarówno na przedniej, jak i na tylnej osi zamontowano stabilizatory. Amortyzatory i kompaktowe sprężyny tylnej osi RS Q3 pracują niezależnie od siebie. Zastosowane tu sztywniejsze zawieszenie sportowe RS sprawia, że karoseria osadzona jest o 25 mm niżej. W szczegółowych testach, w tym podczas szybkich okrążeń na Pętli Północnej toru Nürburgring, konstruktorzy wyregulowali zachowanie pojazdu do perfekcji. 19-calowe koła - montowane seryjnie na niemieckim rynku Audi RS Q3 seryjnie wyposażone jest w duże, odlewane felgi aluminiowe. Na niemieckim rynku mają one wymiary 8,5 na 19 cali, a opony 255/40. Opcjonalnie dostępne są również koła 19-calowe z dziesięcioma ramionami. Koła wytwarzane są z zastosowaniem złożonej techniki tłoczenia kształtowego. Ważą niewiele, zaledwie 12,1 kg każde. Ponadto, dostępne są też odlewane felgi aluminiowe o średnicy 20 cali i kształcie pięcioramiennego rotora – w kolorze matowego tytanu lub matowej czerni. Klient może też zdecydować się na ekskluzywną wersję 20-calowych kół RS z pięcioma podwójnymi ramionami ułożonymi na kształt litery V, w kolorze matowego tytanu. Felgi zimowe mają średnicę 18 lub 19 cali. Za dużymi kołami znajdują się mocne hamulce. Wszystkie cztery tarcze hamulcowe są wentylowane od środka. Tylne mają średnicę 310 mm, a przednie 365 mm. By zoptymalizować odprowadzanie ciepła, tarcze są perforowane. Stylistyka Wave, dzięki falistym konturom, redukuje ich ciężar o 0,5 kg. Stalowe trzpienie łączą stalowe pierścienie z aluminiowym siłownikiem tarczy hamulcowych. Lakierowane na czarno (opcjonalnie na czerwono) ośmiotłoczkowe zaciski z aluminium, ozdobione emblematem RS, obejmują przednie tarcze. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC ma tryb sportowy. System stabilizacji można całkowicie wyłączyć. Elektromechaniczny hamulec postojowy i asystent podjazdu, to elementy wyposażenia seryjnego Audi RS Q3. Natomiast asystent zjazdu ze wzniesienia jest elementem wyposażenia opcjonalnego. Karoseria i stylistyka zewnętrzna Karoseria Audi RS Q3 to punkt wyjściowy dużej precyzji wykończenia, sportowego manewrowania, komfortu akustycznego wnętrza i bezpieczeństwa. Wiele stref przedziału pasażerskiego wykonano z hartowanych stopów stali, które cechuje wysoka twardość. Zapewniają one dużą sztywność statyczną i dynamiczną. Wytrzymały, mocny i sportowy – kompaktowy, wyczynowy SUV ma długość 4410 mm i szerokość 1841 mm. Jego wysokość wynosi jednak tylko 1580 mm (bez anteny na dachu). Rozstaw osi to 2603 mm. Linia dachu, przypominająca linię dachu w coupé i mocno pochylone słupki D nadaję sylwetce dynamiki. Maskę silnika i dużą pokrywę bagażnika podkreślającą szerokość samochodu, wykonano z lekkiego aluminium. Sportowy wygląd to zasługa wyrazistych akcentów stylistycznych. Sześciokątną osłonę chłodnicy singleframe z pojedynczym obramowaniem koloru matowego aluminium i duże wloty powietrza mają czarne kratownice, których oczka wyglądają niczym plaster pszczelego miodu. Tylny zderzak RS ma wyraziste kontury. Środkowy, dolny wlot powietrza zdobi czarny napis quattro. Wewnątrz zespołu przednich świateł w kształcie klina znajdziemy reflektory ksenonowe Xenon plus otoczone jednolitymi klamrami świateł do jazdy dziennej. Uwagę obserwatora spoglądającego na Audi RS Q3 z boku przyciągają potężne koła i duży spojler RS na tylnym brzegu dachu. Obudowa lusterek zewnętrznych seryjnie ma kolor matowego aluminium. Na życzenie może przybrać kolor lakieru pojazdu. Obramowania drzwi i wnęk kół polakierowane są zawsze na taki kolor, jaki ma cały pojazd. Relingi są również matowo aluminiowe lub – opcjonalnie –polakierowane na czarno. Wyglądający niczym wyrzeźbiony tył samochodu, zdominowany jest przez ciemnoczerwone światła, dużą końcówkę rury wydechowej i kanciasty zderzak, w którym umieszczono dyfuzor z sześcioma podłużnymi żebrami. Zarówno z przodu, na osłonie singleframe, jaki i z tyłu pojazdu, widnieje logo RS. Trzy pakiety stylistyczne mogą nadać naszemu Audi jeszcze bardziej indywidualnego wyglądu. W pakiecie „Aluminium matt”, noski przy spoilerze na dachu, górna krawędź dyfuzora, obramowanie centralnego wlotu powietrza i tunele zewnętrznych wlotów powietrza zaopatrujących chłodnicę silnika i przekładni biegów w powietrze, zdobią aluminiowe akcenty. W przypadku poszerzonego pakietu „Aluminium matt”, aluminiowy jest też napis quattro. Nowe Audi RS Q3 dostępne będzie w ośmiu kolorach, w tym również w ekskluzywnym kolorze niebieski Sepang z efektem perłowym, zarezerwowanym wyłącznie dla rodziny modeli Q. W pakiecie optycznym „czerń” oferowanym w ramach programu Audi exclusive, obramowanie i kratownica osłony chłodnicy polakierowane są na kolor błyszczącej czerni. Reling na dachu ma tu barwę matowej czerni. Wnętrze U podstawy przedniej szyby, ponad deską rozdzielczą, przebiega długi łuk – tzw. wrap around – analogicznie, jak w luksusowych modeli marki Audi. Szeroka konsola środkowa ma formę asymetryczną i pochyla się ku kierowcy. W przestronnym wnętrzu Audi RS Q3 kontynuowana jest sportowa stylistyka pojazdu. Tarcze przyrządów mają kolor szary, ich wskazówki są czerwone, a podziałki białe. Kontrastowe szwy w kolorze „grey stone” zdobią trójramienną, spłaszczoną u dołu, wielofunkcyjną, sportową kierownicę. Dźwignię zmiany biegów okala czerwona obwódka. Na wyświetlaczach nawigacji MMI i systemu informacji kierowcy FIS, na powitanie pojawia się logo RS Q3. Przy pomocy specjalnego menu RS w systemie informacji kierowcy FIS, można odczytać ciśnienie ładowania, temperaturę oleju oraz włączyć laptimer do pomiaru średniej prędkości przejazdu. Audi RS Q3 seryjnie jest wyposażone w podgrzewane sportowe fotele z czteromiejscowym podparciem części lędźwiowej i środkowym podłokietnikiem. Ich obicia wykonano z kombinacji czarnej tkaniny Alcantara i skóry. Na życzenie dostępne są obicia ze skóry Feinnappa w kolorze srebrnym Mond lub czarnym, ozdobione kontrastowymi szwami barwy „grey stone”. Czarne fotele na życzenie można ozdobić stebnowaniem stylizowanym na romby, które ma wyjątkowo sportowy charakter. Emblematy RS znajdziemy na obrotomierzu, kierownicy, na dźwigni zmiany biegów, na oparciach siedzeń i na listwach progowych z aluminiowymi wstawkami. Dekoracyjne listwy mają kolor czarnego lakieru fortepianowego (opcjonalnie Aluminium Race lub Carbon), pedały i podparcie stopy – kolor aluminium. Elementem seryjnym jest czarna podsufitka, na życzenie, bez dopłaty, może mieć ona kolor srebrny Mond. Dodatkowo, Program Audi exclusive oferuje wiele innych możliwości indywidualizacji wnętrza Audi RS Q3. Pojemność bardzo przestrzennego bagażnika może wynosić nawet 356 litrów. Po złożeniu dzielonego oparcia tylnego siedzenia, zwiększa się do 1261 litrów. Wykonana ze stali osłona krawędzi ładunkowej i dwustronna wykładzina bagażnika, to elementy wyposażenia seryjnego. Na życzenie, Audi dostarcza oparcie siedzenia tylnego z tunelem, pakiet wyposażenia bagażnika, pokrowiec do nart i deski snowboardowej, dwustronną matę i element do montażu przyczepy. Wyposażenie Inne elementy wyposażenia seryjnego nowego SUV-a to wsparcie parkowania plus z wyświetlaczem, radio concert, system nagłaśniający Audi sound system z dziesięcioma głośnikami, reflektory ksenonowe Xenon plus i diodowe światła tylne. Dźwiękoszczelna przednia szyba, dwustrefowa komfortowa klimatyzacja automatyczna, wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach i funkcja rekomendacji przerw podczas jazdy w systemie informacji kierowcy FIS, dopełniają całości wyposażenia. Pakiet ochrony bezpieczeństwa pasażerów obejmuje m. in. sześć poduszek powietrznych i zintegrowane zagłówki. Do licznych elementów wyposażenia opcjonalnego Audi RS Q3 należą: funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów adaptive light, asystent świateł drogowych, diodowy pakiet „Oświetlenie wnętrza”, panoramiczny szklany dach, komfortowy kluczyk, przyciemniona szyba tylna zapewniająca odpowiednią dyskrecję, przednie siedzenia regulowane elektrycznie, pakiet schowków i tylne poduszki powietrzne. Szczególnie atrakcyjne są także opcjonalne systemy wsparcia kierowcy. Asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist przy pomocy radaru czuwa nad bezpieczną zmianą pasa ruchu, aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist ułatwia kierowcy, w razie potrzeby delikatnie ingerując w ruchy kierownicy, utrzymanie obranego pasa ruchu, a asystent parkowania z kamerą monitorującą jazdę do tyłu ułatwia manewrowanie. Infotainment i Audi connect Bogata jest także oferta w zakresie infotainment. Od pakietu Connectivity, przez pakiet Nawigacja, aż po umieszczoną na twardym dysku nawigację MMI Navigation plus. Duże centrum multimedialne składa się z 7-calowego monitora o wysokiej rozdzielczości, napędu DVD, funkcji obsługi głosowej za pomocą całych wyrazów, dwóch czytników kart SDHC, interfejsu Audi music interface umożliwiającego podłączenie przenośnych odtwarzaczy oraz adaptera Bluetooth do przesyłania danych z telefonu i danych audio. Tempomat ograniczający prędkość rozpoznaje ważne znaki drogowe i kontroluje je porównując obrazy z danymi systemu nawigacji. Jako uzupełnienie nawigacji MMI Navigation plus można nabyć system Audi connect z telefonem pokładowym i dostępem do internetu. Pasażerowie, dzięki zintegrowanemu punktowi dostępu Hotspot (WLAN), mogą do woli surfować i mailować, wykorzystując swoje przenośne urządzenia. Kierowca z kolei ma możliwość korzystania w pojeździe z dopasowanych do jego potrzeb usług online z pakietu Audi connect. Należą do nich informacje o ruchu drogowym online, nawigacja z wykorzystaniem map Google Earth i Google Street View, internetowe radio Audi music stream oraz serwis podający aktualne ceny paliwa i informacje o dostępności miejsc parkingowych. Zwieńczenie palety elementów dostępnych opcjonalnie stanowią inne składowe pakietu infotainment. Dla przykładu: dla miłośników HiFi przygotowano system dźwięku przestrzennego Surround Sound System marki Bose. Zawiaduje on 14 głośnikami o maksymalnej mocy 465 W. W połączeniu z nawigacją MMI Navigation plus, system może odtwarzać dźwięk w formacie 5.1 Surround. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. Nowy turbodoładowany silnik 1.6 z bezpośrednim wtryskiem, o wysokiej wydajności i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. Czysta przyjemność z jazdy kabrioletem i prędkość maksymalna 235 km/h. Doskonała kultura pracy i umiarkowane zużycie paliwa. Premiera we wrześniu we Frankfurcie, początek sprzedaży: jesień 2013 r. Rüsselsheim. Moc 147 kW/200 KM, maksymalny moment obrotowy: 300 Nm, prędkość maksymalna: 235 km/h — wyjątkowo mocna wersja turbodoładowanego silnika Opla nowej generacji 1.6 SIDI będzie miała światową premierę w modelu Cascada podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie (IAA) w dniach 12–22 września. Opel po raz pierwszy zaprezentuje nową wersję kabrioletu średniej wielkości z najmocniejszą obecnie jednostką benzynową dostępną w modelu Cascada, łatwo rozpoznawalnym dzięki dwóm rurom wydechowym. Silnik to jedna z zaprojektowanych od nowa czterocylindrowych jednostek Opla z bezpośrednim wtryskiem (SIDI = Spark Ignition Direct Injection — zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim). Ten drugi w kolejności nowy wariant jest najmocniejszym z silników Opla o pojemności 1,6 litra. Dołączy on do turbodoładowanego silnika 1.6 SIDI o mocy 125 kW/170 KM, który został zaprezentowany przy okazji wprowadzenia Cascady na rynek wiosną tego roku. W przypadku obu nowych silników można bez ograniczeń korzystać ze zwykłej benzyny oraz paliwa super. „Dzięki całkowicie nowemu, jeszcze mocniejszemu turbodoładowanemu silnikowi 1.6 SIDI o mocy 200 KM, który zadebiutuje podczas IAA, nasza Cascada stanie się niezwykle atrakcyjnym wyborem dla klientów rozważających zakup kabrioletu. Nowy, najmocniejszy silnik benzynowy oznacza rozszerzenie oferty jednostek napędowych dostępnych w modelu Cascada o prawdziwego rekordzistę pod względem mocy i momentu obrotowego. W ten sposób w ofercie silników benzynowych i wysokoprężnych Opla znalazły się dwie niezwykle mocne jednostki — turbodoładowany silnik SIDI o mocy 200 KM i momencie obrotowym 300 Nm oraz BiTurbo CDTI o mocy 195 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Cascada może więc zaoferować rzadkie połączenie wysokiej mocy i przyjemności płynącej z jazdy z otwartym dachem” — przekonuje Martin Vögler, główny konstruktor silników benzynowych średniej wielkości. Znakomite parametry: najwyższy moment obrotowy, moc i kultura pracy Nowy turbodoładowany silnik 1.6 SIDI o mocy 147 kW/200 KM to nie tylko moc większa o 11%, lecz także maksymalny moment obrotowy 300 Nm z funkcją overboost — o 70 Nm więcej, niż oferowały starsze, porównywalne turbodoładowane silniki o pojemności 1,6 litra, co oznacza wzrost o nie mniej niż 30%. Moc 125 KM z litra pojemności to zarazem najlepszy wynik wśród silników o zbliżonych parametrach. Dzięki tej jednostce napędowej Cascada osiąga prędkość maksymalną 235 km/h. Mimo tak imponujących osiągów Cascada spala zaledwie 6,7 litra paliwa na 100 km, a ich ilość emitowanego CO2 wynosi 158 g/km (dane wstępne zgodnie z rozporządzeniem WE nr 715/2007). Sercem nowej turbodoładowanej jednostki SIDI Turbo jest nowy blok silnika, który jest w stanie wytrzymać maksymalne ciśnienie spalania w cylindrze o wartości do 130 bar. Blok wykonano z żeliwa szarego z aluminiową płytą dolną. W porównaniu z wersją o mocy 170 KM w modelu o mocy 200 KM zastosowano inny typ tłoka, a stopień sprężania zmniejszono z 10,5 do 9,5 : 1. Konstruktorzy Opla chcieli również połączyć wysoką moc i doskonałą kulturę pracy z myślą o uzyskaniu wyjątkowego komfortu jazdy. W tym celu wprowadzili wiele poprawek optymalizujących układ dolotowy i wydechowy. Kierowca i pasażerowie z pewnością docenią to, że silnik pracuje cicho i płynnie na wolnych obrotach, a przy wyższej prędkości i pod większym obciążeniem, jakość dźwięków jest wciąż przyjemna dla ucha. Zaawansowane zawieszenie przednie z kolumnami HiPerStrut (High Performance Strut) dodatkowo poprawia doskonałe właściwości jezdne. Nowy turbodoładowany silnik 1.6 SIDI o mocy 147 kW/200 KM jest najmocniejszy spośród jednostek instalowanych w Cascadzie, dostępnej obecnie z czterema rożnymi silnikami benzynowymi. Pozostałe trzy silniki to turbodoładowana jednostka 1.4 o mocy 88 kW/120 KM oraz 103 kW/140 KM, a także silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 125 kW/170 KM z wtryskiem bezpośrednim. Dostępne silniki wysokoprężne to dwulitrowa jednostka o mocy 121 kW/165 KM oraz silnik 2.0 BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM. Oba zużywają jedynie 5,2l paliwa na 100 km przy emisji CO2 138 g/km, co odpowiada klasie A europejskiej etykiety energetycznej. Jednostka benzynowa o mocy 200 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest jednym z elementów ofensywy modelowej i silnikowej Opla. W ciągu pięciu lat producent wprowadzi na rynek 23 nowe modele. Do roku 2016 firma Opel wprowadzi również trzy całkowicie nowe rodziny silników oraz 13 nowych jednostek napędowych, dzięki czemu odnowi 80% całej oferty jednostek napędowych. Nowe turbodoładowane silniki 1.6 SIDI zaprojektowane zgodnie z ideą downsizingu wyróżnia doskonały stosunek mocy do pojemności, a także znakomita kultura pracy połączona z ograniczonym zużyciem paliwa oraz niską emisją CO2. Jednocześnie wprowadzanych jest wiele ultranowoczesnych skrzyń biegów — manualnych i automatycznych. Zamówienia na Cascadę z turbodoładowanym silnikiem 1.6 SIDI o mocy 147 kW/200 KM i sześciobiegową przekładnią będzie można składać już jesienią. Silnik zadebiutuje podczas salonu IAA w Cascadzie i będzie stopniowo wprowadzany również w innych modelach Opla. źródło: General Motors
  12. więcej -> Opel Cascada o mocy 200 KM, sprzedaż nowych samochodów, badania rynku motoryzacyjnego, baza rejestracji pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. więcej -> CENY | Toyota Land Cruiser z dieslem 3.0 o mocy 225 KM, ranking sprzedaży aut, wiadomości ze świata motoryzacji, baza rejestracji pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. Volkswagen ma problem z nagłą utratą mocy w modelach na rynek australijski Przyznam, że nie chciałbym być w skórze właścicieli felernych Golfów - gdybym rozpoczął wyprzedzanie, a chwilę później wtryskiwacze odmówiłyby posłuszeństwa, mogłoby być niebezpiecznie...
  15. Volkswagen Amarok na 2013 rok - wicej mocy Widziałem kilka razy Amaroka na drodze - gigant, a masywne kształty tylko podkreślają gabaryty
  16. Wolnossącysilnik V8 o mocy zwiększonej do 373 kW (507 KM) Jeszczewięcej mocy - C 63 AMG "Edition 507" Dorodziny modeli C 63 AMG dołączają ekskluzywne wersje "Edition507" z jeszcze potężniejszym, 6,2-litrowym silnikiem AMG V8.Dodatkowe 37 kW (50 KM) windujejego moc do 373 kW (507 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 610Nm. To rezultat transferu technologii wprost z modelu SLS AMG -wolnossąca V-ósemka otrzymała kute tłoki, nowe korbowody i lekkiwał korbowy. Za wytracanie prędkości C 63 AMG "Edition 507"standardowo odpowiada kompozytowy układ hamulcowy. C63 AMG "Edition 507" o mocy 373 kW (507 KM) przyspiesza od0 do 100 km/h w ciągu 4,2 s (limuzyna i Coupé) lub w 4,3 s (kombi).To o 0,2 s mniej od standardowych wersji o mocy 336 kW (457 KM) io 0,1 s mniej od wariantów z pakietem AMG Performance, podkręconychdo 358 kW (487 KM). Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna"Edition 507" wzrosła do 280 km/h - model jest bowiemseryjnie uzbrojony w pakiet AMG Driver, który obejmuje takżezaproszenie do udziału w sesji treningowej w Akademii Jazdy AMG.-C 63 AMG z klasycznym, wysokoobrotowym silnikiem AMG V8 o pojemności6,2 litra to jeden z najpopularniejszych modeli AMG na świecie. Nowawersja "Edition 507" oferuje naszym lojalnym klientomjeszczelepsze osiągi i emocjonujący wygląd - mówi Ola Källenius, szefMercedes-AMG GmbH. Przeglądmodeli: [TABLE=width: 491] <colgroup><col width="150"> <col width="103"> <col width="103"> <col width="102"> </colgroup><tbody>[TR] [TD=width: 150] [/TD] [TD=width: 103] C 63 AMG "Edition 507" Coupé [/TD] [TD=width: 103] C 63 AMG "Edition 507" Limuzyna [/TD] [TD=width: 102] C 63 AMG "Edition 507" Kombi [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 150] Pojemność [/TD] [TD=width: 103] 6208 ccm [/TD] [TD=width: 103] 6208 ccm [/TD] [TD=width: 102] 6208 ccm [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 150] Moc maks. [/TD] [TD=width: 103] 373 kW (507 KM) przy 6800 obr./min [/TD] [TD=width: 103] 373 kW (507 KM) przy 6800 obr./min [/TD] [TD=width: 102] 373 kW (507 KM) przy 6800 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 150] Maks. moment [/TD] [TD=width: 103] 610 Nm przy 5200 obr./min [/TD] [TD=width: 103] 610 Nm przy 5200 obr./min [/TD] [TD=width: 102] 610 Nm przy 5200 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 150] Średnie zużycie paliwa (NEDC) [/TD] [TD=width: 103] 12,0 l/100 km [/TD] [TD=width: 103] 12,0 l/100 km [/TD] [TD=width: 102] 12,2 l/100 km [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 150] Emisja CO2 [/TD] [TD=width: 103] 280 g/km [/TD] [TD=width: 103] 280 g/km [/TD] [TD=width: 102] 285 g/km [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 150] Klasa wydajności [/TD] [TD=width: 103] G [/TD] [TD=width: 103] G [/TD] [TD=width: 102] G [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 150] Przyspieszenie 0-100 km/h [/TD] [TD=width: 103] 4,2 s [/TD] [TD=width: 103] 4,2 s [/TD] [TD=width: 102] 4,3 s [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 150] Prędkość maks. [/TD] [TD=width: 103] 280 km/h* [/TD] [TD=width: 103] 280 km/h* [/TD] [TD=width: 102] 280 km/h* [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] *ograniczona elektronicznie Transfertechnologii z SLS AMG Moczwiększona do 373 kW(507 KM) przy 6800 obr./min to efekt zmian w 6,2-litrowej V-ósemceAMG (oznaczenie M156): kute tłoki, nowe korbowody i lekki wałkorbowy pochodzą z modelu SLS AMG. Ich zastosowanie pozwoliłoograniczyć masę silnika o 3 kg i dodatkowo wyostrzyć jegocharakterystykę. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 600 do 610 Nmprzy 5200 obr./min. Listę modyfikacji zamyka nowy system sterowaniaoraz kolektor dolotowy w kolorze grafitowym - wizytówka wzmocnionejjednostki. Zzewnątrz C 63 AMG "Edition 507" zdradza szeregekskluzywnych detali. Najbardziej widoczna jest aluminiowa maska zdodatkowymi wlotami powietrza, znanymi C 63 AMG Coupé BlackSeries.Pomagają one uwolnić nadmiar ciepła z komory silnikowej. "Edition507" porusza się na nowych, kutych obręczach AMG z podwójnymiramionami i ogumieniem w rozmiarze 235/35 R 19 (z przodu) oraz 255/30R 19 (z tyłu). Oferowane są one w dwóch kolorach: matowej czerni,wzbogaconej o polerowany rant, lub grafitowym, z lśniącymwykończeniem. Nad listwami progowymi biegną szare pasy AMG, aspojler tylnej klapy (tylko limuzyna i Coupé), obudowy bocznychlusterek i osłonę chłodnicy pokrywa czarny lakier - to kolejneznaki rozpoznawcze nowego modelu. Jego sportową naturę podkreślająprzyciemniane klosze przednich lamp. OpcjonalnieC 63 AMG "Edition 507" dostępny jest z matowym lakieremdesigno magno platinum. Wysokowydajny,kompozytowy układ hamulcowy AMG Standardowewyposażenie C 63 AMG "Edition 507" obejmuje jeszczebardziej wydajny układ hamulcowy AMG z wykorzystaniem materiałówkompozytowych. Wykonane z nich przednie tarcze o wymiarach 360 x 36mm są nie tylko bardziej odporne na temperaturę i zniekształcenia,ale i lżejsze od konwencjonalnych. Niższa masa nieresorowanaprzekłada się na lepszą charakterystykę tłumienia elementówresorujących. Wszystkietarcze są wentylowane i perforowane. Przednie współpracują z 6-,a tylne - z 4-tłoczkowymi aluminiowymi zaciskami w kolorzeczerwonym. Wnętrze:jeszcze bardziej dynamiczne i ekskluzywne Sportowai funkcjonalna jednocześnie - kabina C 63 AMG "Edition 507"dostępna jest z trzema zestawami wykończenia: porcelanową skórądesigno/DINAMICA, czarną skórą designo/DINAMICA oraz czarną skórądesigno. Indywidualny charakter modelu pieczętują czerwone akcentyna tablicy zegarów, obszyta Alcantarą kierownica AMG Performancez pierścieniem na godzinie 12 i kontrastującymi przeszyciami orazemblemat AMG na dźwigni zmiany biegów 7-stopniowej przekładni AMGSPEEDSHIFT MCT. Listaopcjonalnych dodatków AMG Performance Studio obejmuje: listwy progowe AMG z białym podświetleniem LED dywaniki AMG blokadę tylnego mechanizmu różnicowego 5-ramienne obręcze AMG w kolorze grafitowym z ogumieniem w rozmiarze 235/40 R 18 (przód) i 255/35 R 18 (tył) zawieszenie AMG Performance AMG Performance Media elementy kokpitu z włókna węglowego dodatkowe wykończenie skórzane designo górnej części deski rozdzielczej i drzwi osobisty odbiór samochodu w AMG Customer Center w Affalterbach PremieraC 63 AMG "Edition 507" odbędzie się 5 marca podczassalonu samochodowego w Genewie. Sprzedaż modelu rozpocznie się wmaju, a jego rynkowy debiut w Polsce nastąpi w czerwcu br.. Źródło: Mercedes-BenzPolska
  17. [h=2]Skoda Octavia 1.6 98 rok problem z spalaniem 40/100 brak mocy[/h] Witam wszystkich mam problem ,z moim autem. Jadąc wczoraj zauważyłem że auto dziwnie jeździ.( brak mocy szczególnie na lpg, komputer pokazuje ok 40 litrów na 100km co jest masakryczne, a i czuć niedopalone paliwo) Auto zostało podłączone do komputera, okazało się, że to sonda lambda, kupiłem nową i nic... to samo . może ktoś miał taki przypadek i co padło ? proszę o pomoc.
  18. [h=1]Nowe Porsche 911 Carrera 4 - dostarczanie mocy do drogi skutecznie[/h]
  19. Witam, skuter kolegi zrobił mi dziś niezbyt miła niespodziankę... Nie chce jechać. Skuter ma problemy z wkręcaniem się na obroty - tj gry przekręcimy manetkę delikatnie, skuter jakby chciał ruszyć i wkręca się na obroty(niskie, ale jednak). Gdy jednak przekręcimy manetkę mocniej lub do końca skuter zaczyna przerywać, szarpać i gasnąć. Przypadłość ta jest zauważalna gdy skuter jest pod obciążeniem (tj, ruszanie, jazda po prostej drodze, jazda pod górkę), gdy jest "pusty" też się nie wkręca i powyżej prędkości 5km/h traci moc, ale przynajmniej się rusza... Problemu nie ma z górki, jedzie normalnie, wchodzi na obroty normalnie. Zatankowałem do pełna zwykłej 95, ale to nie pomogło. Co to może być? Skuter to Longija z silnikiem lj50qt - z wszystkimi blokadami, przebieg 3260km
  20. matecki77

    Audi S4 B5 '600 KM' (US)

    Audi S4 o mocy ponad 600 KM - ostry sedan
  21. Jaguar XFR o mocy 510 KM zasilił szeregi rumuńskiej policji Szkoda tylko trochę auta w zderzeniu z na przykład krową których na ulicach Rumunii nie brakuje
  22. Witam. Mam problem z silnikiem 2.2 cdi, skrzynia automat, rocznik 06. Brakuje mu mocy, silnik nie chce wejść na max obroty (maxymalnie obrotomierz wskazuje około 3800, gdy powinien przekroczyć 4000[sprawdzone na drugim identycznym sprawnym sprinterze]). Sprinter był podłączony do KTS-a który cały czas wykazuje błąd 0014. Na chwilę obecną jest jeszcze gorzej bo auto już ledwo co jeździ. O co może tu chodzić? Dodam że wykluczyliśmy złej jakości paliwo, bo okazało się że klient tankował na stacji z najgorszym paliwem w okolicy(nie chce tu nikogo oczerniać więc nie podaje szczegółów), a pomimo wlania około 30 litrów najlepszego paliwa nic się nie poprawiło. Z poważaniem i prośbą o pomoc, Łukasz.
  23. Nowe Audi SQ5 TDI: Silnik V6-Diesel Biturbo o mocy 313 KM Audi SQ5 TDI jest pierwszym modelem S tej marki wyposażonym w silnik Diesla Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,1 s., zużycie paliwa - średnio tylko 7,2 l na 100 km Audi pokaże najnowszy model na torze wyścigowym Le Mans Przy okazji dwudziestoczterogodzinnego wyścigu Le Mans, Audi zaprezentuje najnowszy model serii Q5 - Audi SQ5 TDI. Montowany w nim silnik 3.0 TDI z podwójnym turbodoładowaniem generuje olbrzymią moc 230 kW (313 KM), a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm i jest dostępny od 1450 do 2800 obr/min. Audi SQ5 TDI trafi do salonów sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 roku. W historii Audi jest to pierwszy model S z silnikiem Diesla. Nowe Audi SQ5 TDI: Silnik V6-Diesel Biturbo o mocy 313 KM fot. Volkswagen - Album - FORUM samochodowe - opinie o samochodach Potężny silnik TDI o pojemności skokowej 2967 cm3 został zaprojektowany jako jednostka Biturbo, w której zawór łączy szeregowo dwie oddzielne turbosprężarki. Chłodzenie głowic cylindrów, sterowanie ilością spalin przepływających przez turbinę i krzywki wałków rozrządu, tłoki, układ wtryskowy oraz sworznie tłokowe skonstruowane są w taki sposób, żeby zapewniały najwyższą moc. System wtrysku paliwa Common Rail wytwarza ciśnienie do 2000 barów i wtryskuje aż osiem dawek paliwa do cylindrów podczas każdego suwu silnika. Jednostka 3.0 TDI Biturbo doskonale brzmi. Jej brzmienie jest dodatkowo modulowane przez oscylator dźwiękowy, tj. głośnik umieszczony w krótkim, dodatkowym kanale układu wydechowego. Audi SQ5 TDI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 s. i rozwija maksymalną prędkość 250 km/h. Zużycie paliwa wynosi średnio 7,2 l na 100 km. Tak doskonały wynik jest efektem m. in. innowacyjnego systemu sterowania temperaturą, systemu Start-Stop i regulowanej pompy olejowej. Szybko i delikatnie przełączająca się ośmiobiegowa skrzynia tiptronic i stały napęd na cztery koła quattro z selektywnym rozdziałem napędu na poszczególne koła sprawiają, że moc potężnego silnika V6-Diesel jest w pełni wykorzystywana podczas jazdy. Kierownica Audi SQ5 TDI ma elektromechaniczne wspomaganie, delikatnie się porusza i doskonale reaguje. Dzięki sportowemu podwoziu, karoseria osadzona jest o 30 mm niżej. Montowane seryjnie pięcioramienne, dwudziestocalowe aluminiowe felgi wyposażono w opony 255/45. Na życzenie dostępne są koła 21-calowe. Na czarnych zaciskach hamulców przednich kół umieszczono emblemat "S". Dostępny opcjonalnie system Audi Drive Select może - na życzenie - zostać poszerzony o dynamiczny układ kierowniczy z funkcją bezstopniowej zmiany przełożenia. W stylistyce auta największą uwagę przykuwają platynowo-szara osłona chłodnicy Singleframe z galwanizowanymi podwójnymi listwami kratownicy o wyglądzie aluminium, spojler na dachu i zmodyfikowane zderzaki z przodu i z tyłu. Okolice szyb wyróżniają się elementami o wysokim połysku oraz lusterkami zewnętrznymi utrzymanymi w stylistyce aluminium. Karoserię nowego ekskluzywnego modelu Audi pokrywa lakier kryształowy - niebieski Estoril i czarny Panther. Karoseria wykonana jest w dużej mierze z ultra twardych stopów stali, co sprawia, że jest ona bardzo lekka, bezpieczna i mocna. Wnętrze utrzymane w czerni, charakteryzuje się sportową elegancją, typową dla modeli S marki Audi. Podsufitka jest opcjonalnie dostępna w srebrnym kolorze Lunar. Elektrycznie regulowane sportowe fotele w standardzie pokryto tapicerką Pearl Nappa i Alcantarą. Na życzenie dostępne są pokrycia skórzane w czterech kolorach. Wnętrze zdobią elementy dekoracyjne ze szczotkowanego aluminium. Opcjonalnie dostępne są także elementy z włókna węglowego Carbon Atlas, lakieru fortepianowego lub z nowej kombinacji materiałów: aluminium/czarne drewno Beaufort. Zegary na tablicy rozdzielczej mają kolor szary i widnieje na nich trójwymiarowy emblemat "S". Ich wskazówki są białe, a pedały i dźwignie przy kierownicy lśnią aluminium. Stylistykę wnętrza podkreślają również: dźwignia zmiany biegów z emblematem "S", emblematy "S" na progach, zapłon uruchamiany przyciskiem, kierownica o charakterystycznym kształcie, ekran powitalny wyświetlający znak "S", a także oświetlenie wnętrza. Bagażnik posiada pojemność do 1560 l. Audi SQ5 TDI jest idealnym autem dla osób uprawiających sport, a że dopuszczalna masa holowanej przyczepy w jego przypadku może wynosić aż 2,4 tony, jest także silnym pojazdem pociągowym. Źródło: Volkswagen Group Polska
  24. http://www.v10.pl/Mini,Cooper,S,JCW,GP,jeszcze,wiecej,mocy,77760.html
  25. Ta moc http://www.tuning.v10.pl/Audi,S4,B5,o,mocy,700,KM,stare,ale,69839.html
×