Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'moc' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 11 wyników

  1. Fiat Grande Punto 1.2 Benzyna 2005 Witam. Dzisiaj podczas wyprzedzania auto zaczęło tracić moc. Autem zaczęło szarpać, pedał gazu w ogóle nie reagował, obroty spadały i zaświecił się check engine. Kiedyś już miałem taką sytuację, ale była ona jednorazowa. Musiałem zjechać na pobocze bo nie mogłem dalej jechać. Uruchomiłem auto ponownie i jechało już normalnie tylko check nadal się świecił. W domu podłączyłem auto pod elm/obd2 i wykazało błąd "P0657" - Niezgodność napięcia przed/za przekaźnikiem. Ostatnio miałem problem z akumulatorem. Auto rano nie odpalało, w dzień jeździło normalnie. Wymieniłem akumulator, a okazało się, że nawalił kabel od masy. Był urwany i w izolacji więc ktoś już musiał przy tym grzebać. Kupiłem miedzianą złączkę i wszystko połączyłem. Auto odpala bez problemu, tylko pokazywało wtedy jakiś błąd masy. Błędu nie dało się usunąć, ale dzisiaj po podłączeniu błędu już nie było. Wcześniej wymieniany był map sensor spowodowany problemami z odpalaniem oraz czujnik stopu. Chciałem się zapytać w czym może leżeć problem. Jak patrzyłem to rozwiązania co do tego błędu napięcia nie ma i są różne teorie. O spadku mocy wyczytałem, że decydują świece, przewody zapłonowe, ale teraz wyszukałem, że problem może też leżeć w czujniku wału korbowego lub alternatorze. A może to jednak problem z tą masą? Proszę o jakąś poradę co zrobić, a może sami mieliście styczność z taką sytuacją?
  2. Nowe Audi RS 3 Sportback – kompaktowa moc Moc w kompaktowym formacie – nowe Audi RS 3 Sportback http://forumsamochodowe.com/galeria/samochody/p24073-audi-rs-3-sportback-fo.html Zachrypnięty, gardłowy dźwięk, porywająca radość obrotów i ogromna moc – pięciocylindrowe jednostki napędowe Audi to już legenda. 270 kW (367 KM) i moment obrotowy 465 Nm - Audi prezentuje model RS 3 Sportback, najmocniejszy samochód klasy kompaktowej w segmencie premium. Dzięki swemu pięciocylindrowemu, turbodoładowanemu silnikowi, ten pięciodrzwiowy i pięciomiejscowy samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,3 sekundy. Jego prędkość maksymalna może zostać na życzenie podwyższona do 280 km/h. „Pięciocylindrowe jednostki mają u nas długą tradycję” – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „W latach osiemdziesiątych pozwoliły one Audi zmienić się w markę prawdziwie sportową. Nowe Audi RS 3 Sportback wyposażone jest w najnowszą generację pięciocylindrowego silnika o pojemności 2,5 litra. To najmocniejszy jak dotąd motor osadzany na modułowej, poprzecznej płycie podłogowej.“ Wielokrotnie nagradzany silnik 2.5 TFSI ma moc 270 kW (367 KM) i moment obrotowy 465 Nm. Turbodoładowana jednostka napędowa rozpędza to kompaktowe, pięciodrzwiowe auto od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi opcjonalnie 280 km/h. Według testów spalania NEDC, zużywa tylko 8,1 l paliwa na 100 km, emitując 189 g CO2 na km. Siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic, przełączająca biegi jeszcze szybciej niż poprzednik, przesyła moc silnika 2.5 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro. Napęd quattro, wyposażony w specjalne oprogramowanie, współpracuje z selektywnym rozkładem momentów napędowych między kołami i jest konsekwentnie zorientowany na maksymalną przyjemność z jazdy. Nowe Audi RS 3 Sportback precyzyjnie wchodzi w zakręty, a na nawierzchniach o niskim współczynniku tarcia, na życzenie kierowcy, może się poruszać w kontrolowanym poślizgu. Dowodem zaawansowanej myśli technicznej znajdującej swe zastosowanie w Audi RS 3 Sportback, jest jego podwozie. W porównaniu z Audi A3 Sportback, karoseria tego modelu zawieszona jest o 25 mm niżej. Progresywne wspomaganie układu kierowniczego, sportowe podwozie RS i dostępny w opcji adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, są zestrojone w charakterystyczny sposób, właściwy wyłącznie modelom RS. Za 19-calowymi kołami przednimi, Audi na życzenie montuje ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym – to nowość w segmencie kompaktowych samochodów premium. Wyostrzone linie detali na zewnątrz i wewnątrz pojazdu oraz bogate wyposażenie, podkreślają wyjątkowość Audi RS 3 Sportback. Nowy, topowy model rodziny A3 pojawi się w sprzedaży latem roku 2015. Nowe Audi RS 3 Sportback Napęd – Jednostka napędowa 2.5 TFSI o mocy 270 kW (367 KM), moment obrotowy 465 Nm dostępny już przy 1625 obr./min, duża siła ciągu i charakterystyczne brzmienie silnika regulowane w układzie wydechowym RS – Najmocniejszy seryjny motor w rodzinie A3 i w całym segmencie kompaktowym,od roku 2010 pięć razy z rzędu nagrodzony w swojej klasie tytułem silnika roku –„Engine of the year“ – Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 s, prędkość maksymalna 250 km/h, opcjonalnie możliwe jest jej zwiększenie do 280 km/h (po raz pierwszy w klasie kompaktowej) – Siedmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic o jeszcze bardziej skróconym czasie przełączania biegów – Stały napęd na cztery koła quattro, z nowym sprzęgłem wielopłytkowym i podnoszącym dynamikę jazdy zestrojeniem, typowym dla modeli RS Podwozie – Zawieszenia kół z elementami aluminiowymi przy przedniej osi, czterowahaczowa oś tylna – System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select w standardzie, progresywny układ kierowniczy z regulacją typową dla modeli RS – Karoseria zawieszona o 25 mm niżej w porównaniu z Audi A3 Sportback, adaptacyjny, w opcji elektromagnetyczny, system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride – Selektywny rozkład momentów napędowych między kołami, zapewniający jeszcze więcej sportowego ducha i stabilności – W standardzie 19-calowe koła i opony w rozmiarze 235/35, opcjonalnie ogumienie mieszane z oponami w rozmiarze 255/30 z przodu i 235/35 z tyłu – Kompozytowe przednie tarcze hamulcowe w stylistyce wave z ośmiotłoczkowymi zaciskami, na życzenie ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym (po raz pierwszy w tym segmencie) Koncepcja i stylistyka zewnętrzna – Nowy, dynamiczny, pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy topmodel serii A3 z łatwym do aranżacji bagażnikiem, masa własna pojazdu mniejsza o 55 kg w stosunku do modelu poprzedniego – Większy rozstaw kół i szersze błotniki z przodu, charakterystyczne zderzaki i progi, owalne końcówki rur wydechowych, na życzenie pakiety optyczne „Aluminium mat” i „Czerń” – Dwa ekskluzywne kolory lakierów: szary Nardo i czerwony Catalunya (dostępny wyłącznie dla RS3) Wnętrze i wyposażenie – Wiele detali charakterystycznych dla serii RS, np. na kierownicy, na dźwigni zmiany biegów, na listwach progowych i w systemie informacji kierowcy – W standardzie sportowe fotele i obicia ze skóry Feinnappa, na życzenie perforowane siedzenia sportowe S ze stebnowaniem w kształcie rombów lub do wyboru nowe kubełkowe fotele RS ze zintegrowanymi poduszkami bocznymi i konstrukcją z karbonu (siedem kilogramów lżejsze niż standardowe siedzenia sportowe) – Wnętrze pojazdu utrzymane w czerni lub szarości, z kontrastowymi szarymi lub czerwonymi szwami, opcjonalnie pakiet stylistyczny RS 3 z czerwonymi akcentami Moc w kompaktowym formacie – nowe Audi RS 3 Sportback Koncern z Ingolstadt prezentuje najmocniejszy model w kompaktowym segmencie premium. Nowe Audi RS 3 Sportback generuje 270 kW (367 KM) mocy i moment obrotowy 465 Nm. Silnik 2.5 TFSI rozpędza to pięciodrzwiowe auto od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 280 km/h. Silnik Motor 2.5 TFSI montowany w nowym Audi RS 3 Sportback, dzięki olbrzymiej sile ciągu, potężnemu momentowi obrotowemu i charakterystycznemu brzmieniu, gwarantuje wyjątkowe emocje. Charakterystyczne gardłowe odgłosy pracy silnika wynikają z rytmu i kolejności zapłonu poszczególnych cylindrów: 1 - 2 - 4 - 5 - 3. To klasyczna linia melodyczna Audi. Dwie klapy umieszczone w końcówkach rur układu wydechowego, już za tłumikiem, sterują przepływem spalin, i zależnie od obciążenia oraz liczby obrotów gwarantują jeszcze intensywniejsze brzmienie. Kierowca może sam regulować działanie tych klap przez system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Na życzenie, po raz pierwszy w segmencie, cztery pierścienie oferują w tym modelu sportowy układ wydechowy. Mocne, pięciocylindrowe jednostki napędowe mają w Audi długą tradycję. W latach osiemdziesiątych pozwoliły one rajdowym, turystycznym i seryjnym samochodom z Ingolstadt wyraźnie wyprzedzić konkurencję. Pierwszy model RS – RS 2 z roku 1994, również wyposażony był w ten właśnie silnik. W roku 2009 pięciocylindrowiec powrócił w Audi TT RS, w 2011 roku znalazł się w RS 3 Sportback, a dwa lata później w Audi RS Q3. Począwszy od roku 2010, tę 2,5-litrową jednostkę z turboładowaniem pięć razy z rzędu uznano za silnik roku w swojej klasie – „International Engine of the Year”. Moc 270 kW (367 KM) silnik zawdzięcza pojemności skokowej 2480 cm3, co daje imponujące 108,9 kW (148 KM) z litra pojemności. Jego właściwości jezdne są zadziwiające. Maksymalny moment obrotowy 465 Nm jest dostępny już przy 1625 obr./min i pozostaje niezmienny do 5550 obr./min. Prędkość od 60 do 100 km/h na czwartym biegu rozwija w zaledwie 4,1 sekundy, a prędkość od 80 do 120 km/h na biegu piątym, w 5,8 sekundy. Od 0 do 100 km/h nowe Audi RS 3 Sportback z silnikiem 2.5 TFSI przyspiesza w 4,3 sekundy. To najlepszy wynik wśród samochodów tej klasy.Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h, opcjonalnie możliwe jest podniesienie tego limitu do 280 km/h. To rozwiązanie również po raz pierwszy zastosowane w klasie kompaktowych samochodów sportowych. Według testów zużycia paliwa NEDC, model bazowy RS na 100 km spala jedynie 8,1 l benzyny (189g CO2 na km), czyli o dziesięć procent mniej niż jego poprzednik. System rekuperacji, efektywna pompa olejowa i nowo zaprojektowany system Start-Stop dezaktywujący silnik na krótko przed zatrzymaniem, mają w tym swój wydatny udział. Pod względem klasyfikacji spalin, ta jednostka napędowa spełnia wymogi normy Euro 6. Mierzący 49 cm pięciocylindrowy motor jest wyjątkowo krótki i waży jedynie ok. 180 kg. Jego skrzynia korbowa to odlew z żeliwa wermikularnego – lekkiego i bardzo wytrzymałego materiału. Specjalne wzmocnienia zwiększają obciążalność bloku. Silnik 2.5 TFSI montowany jest ręcznie w węgierskich zakładach Audi w Győr, przez niewielki zespół wyszkolonych specjalistów. Turbosprężarka wytwarza ciśnienie ładowania nawet o wartości 1,3 bara. Przy pełnym obciążeniu może przez nią przepłynąć teoretycznie nawet 1100 kg powietrza na godzinę. Temperaturę sprężonego powietrza obniża intercooler. Ścisła współpraca sprężarki z systemem wtrysku bezpośredniego daje wysoki stopień sprężenia wynoszący 10,0:1 i odpowiednio wysoką sprawność. Klapy w kanałach dolotowych wprawiają wpływające powietrze w odpowiednią rotację. Tworzenie mieszanki paliwowo-powietrznej jest optymalizowane przez krzywki układu dolotowego. Siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic Montowana seryjnie siedmiostopniowa przekładnia automatyczna S tronic, przekazuje siły napędowe silnika 2.5 TFSI za pomocą trzech wałków – jednego napędowego i dwóch zdawczych. Jak wszystkie skrzynie dwusprzęgłowe, składa się ona z dwóch przekładni częściowych. Przełączanie biegów odbywa się poprzez równoczesne otwieranie i zamykanie obu sprzęgieł – szybko i bez zauważalnych przerw w sile ciągu. Nowe rozwiązania dotyczące współpracy z silnikiem sprawiają, że zmiana biegów jest jeszcze szybsza. W trybie dynamic systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, każdej zmianie biegu towarzyszy zwiększenie prędkości obrotowej silnika, tzw. double-clutching. Kierowca nowego Audi RS 3 Sportback może wybrać jeden z dwóch automatycznych trybów pracy siedmiobiegowej skrzyni S tronic albo przełączać biegi ręcznie za pomocą dźwigni zmiany biegów lub manetek przy kierownicy. Dzięki funkcji Launch Control, przy szybkim starcie zachowana jest doskonała trakcja i minimalny poślizg opon. Biegi niższe mają krótkie, sportowe przełożenia, a bieg siódmy ma długie przełożenie zmniejszające zużycie paliwa. Stały napęd na cztery koła quattro Stały napęd na cztery koła quattro pewnie przenosi moc silnika 2.5 TFSI na jezdnię. Jego sercem jest elektronicznie sterowane i hydraulicznie załączane sprzęgło wielopłytkowe. By zoptymalizować podział obciążeń między osiami, sprzęgło zamontowano przy tylnej osi. Sprzęgło wielopłytkowe wykorzystuje własne oprogramowanie, opracowane specjalnie dla Audi RS 3 Sportback. Zależnie od potrzeb, błyskawicznie rozdziela ono dostępny moment obrotowy między przednią i tylną osią. Zależnie od stylu jazdy i tarcia, od 50 do 100 procent przekazywanych momentów może zostać przekierowanych na oś tylną. Elektryczna pompa, wytwarzająca konieczne ciśnienie oleju 38 barów, jest bardzo efektywna. Gdy przyczepność nawierzchni maleje lub kiedy kierowca decyduje się na bardziej sportowy styl jazdy, pompa uaktywnia się w ułamkach sekundy. Rezygnacja z ciśnieniowego zbiornika oleju pozwoliła zmniejszyć masę sprzęgła o 1,4 kg w porównaniu do poprzedniego rozwiązania. To kolejny przykład konsekwencji w dziedzinie lekkiej konstrukcji. Sterowanie sprzęgłem wielopłytkowym jest zintegrowane z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Dzięki bardzo sportowemu zestrojeniu, korzysta ono z wszystkich informacji ważnych dla dynamiki jazdy, takich np. jak kąt wejścia w zakręt. By zapewnić jeszcze większą dynamikę jazdy, w trybie dynamic i sport elektronicznego system stabilizacji toru jazdy ESC, siły napędowe są wcześniej i w szerszym zakresie kierowane na oś tylną. Dzięki temu, Audi RS 3 Sportback jest bardzo zwrotne i precyzyjnie wchodzi w zakręty. Na nawierzchni o niskim współczynniku tarcia – jeśli życzy sobie tego kierowca – możliwe jest wprowadzenie samochodu w drifting. Przy wychodzeniu z zakrętu, oś przednia wyprowadza samochód na prostą. Precyzję prowadzenia, Audi RS 3 Sportback zawdzięcza selektywnemu rozkładowi momentów napędowych między kołami. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, system ten delikatnie przyhamowuje odciążone koła po wewnętrznej stronie zakrętu. Oba koła jednej osi mogą dzięki temu przenieść więcej mocy na jezdnię. Nowe Audi RS 3 Sportback wchodzi w zakręt bardzo lekko, ułatwiając kierowcy sportową jazdę. Podwozie Podwozie doskonale współgra z dynamicznym układem napędowym. Precyzyjnie prowadzone przez czuły układ kierowniczy, nowe Audi RS 3 Sportback szybko i stabilnie pokonuje wszelkiego rodzaju zakręty. Jego obszar graniczny jest przesunięty daleko i maksymalnie przewidywalny. Przednie zawieszenie to konstrukcja McPhersona o rozstawie kół 1559 mm. Wyposażono je w specjalnie zaprojektowane, bardzo wytrzymałe, aluminiowe łożyska. Standardowe, progresywne wspomaganie układu kierowniczego ma zmienne przełożenie i zależnie od skrętu kół wynosi od 15,3:1 do 10,9:1. Wydajne, elektromechaniczne wspomaganie pracuje w sposób typowy dla modeli RS. Tylna oś o rozstawie kół 1514 mm, to czterowahaczowa konstrukcja z wahaczami z bardzo wytrzymałej stali, niezależnie od siebie pochłaniającymi siły wzdłużne i poprzeczne. Podobnie jak w przypadku osi przedniej, siły te kierowane są na ramę pomocniczą. Dzięki sztywnemu, sportowemu zawieszeniu RS, karoseria tego modelu jest umieszczona o 25 mm niżej niż karoseria Audi A3 Sportback. Opcjonalnie dostępny jest adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride. Jego sterowniki zintegrowano ze standardowym systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, pracującym w trybach: comfort, auto, dynamic, efficiency lub individual. Nowy, dynamiczny model rodziny A3 ma 19-calowe, odlewane, aluminiowe koła w stylistyce pięcioramiennego rotora. Opony mają rozmiar 235/35. Na życzenie, Audi dostarcza polerowane na wysoki połysk 19-calowe koła w kolorze matowego tytanu lub lśniącej antracytowej czerni. Najbardziej rozbudowana wersja ogumienia to opony w rozmiarze 255/30 z przodu i 235/35 z tyłu. Wentylowane od wewnątrz tarcze z przodu mają średnicę 370 mm, a z tyłu 310 mm. Tarcze przednie wyróżniają się stylistyką wave, która przyczynia się do redukcji ciężaru samochodu. By optymalnie odprowadzać z nich ciepło - są perforowane. Przednie, ośmiotłoczkowe zaciski wykonane z aluminium zostały polakierowane na czarno (opcjonalnie – na czerwono) z emblematami RS. Rozwiązanie techniczne wyróżniające nowe Audi RS 3 Sportback wśród konkurencji to opcjonalne tarcze hamulcowe przy przedniej osi, wykonane z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym. Ich rozmiar to zaledwie 370 mm, a obejmują je szczęki hamulcowe w kolorze szarego antracytu. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC posiada tryb sportowy i można go w razie potrzeby dezaktywować, przytrzymując dłużej odpowiedni przycisk. Karoseria i stylistyka zewnętrzna W przypadku każdego samochodu sportowego, dużą rolę odgrywa stosunek mocy do masy. W nowym Audi RS 3 Sportback, każdy koń mechaniczny musi poruszyć tylko 4,14 kg. Masa własna tego pięciodrzwiowego pojazdu wynosi zaledwie 1520 kg, o 55 kg mniej niż poprzednika. U podstaw tak dobrego wyniku leży koncepcja modułowej, poprzecznej budowy płyty podłogowej (MQB) koncernu Volkswagen, która ściśle przestrzega założeń lekkiej konstrukcji. Wiele elementów przedziału pasażerskiego wykonano z hartowanych stopów stali, a maskę silnika z aluminium. Pozycja montażowa jednostki napędowej, w połączeniu ze sprzęgłem wielopłytkowym i akumulatorem umieszczonymi przed lub ew. za tylną osią, daje bardzo korzystny rozkład obciążenia między osiami. Już na pierwszy rzut oka widać potencjał nowego topmodelu serii A3. W pojedynczo obramowanej osłonie chłodnicy Singleframe, lśniąca czernią kratownica o strukturze plastra miodu otoczona jest ramą o barwie i strukturze matowego aluminium. Przez wlot powietrza poniżej tablicy rejestracyjnej wpływa powietrze niezbędne do pracy turbosprężarki. Duże wloty powietrza o mocno zarysowanych konturach zapewniają dopływ powietrza do chłodnicy silnika i olejowej chłodnicy skrzyni biegów. Przedni spojler typu „blade” ciągnie się przez wloty powietrza ku górze, tworząc w ten sposób ich pionową listwę rozdzielającą. Patrząc na nowe Audi RS 3 Sportback z boku, uwagę przykuwają poszerzone przednie błotniki, kanciaste progi, obudowy lusterek bocznych w kolorze matowego aluminium oraz duży spojler na brzegu dachu. Wyrazisty zderzak, lśniący połyskiem czarny dyfuzor z kratownicą o strukturze plastra miodu z wzmacniającym użebrowaniem oraz dwie duże, owalne końcówki rur wydechowych, nadają charakteru tyłowi pojazdu. Osłonę chłodnicy Singleframe i pokrywę bagażnika zdobią emblematy RS 3. Klienci zainteresowani dalszą indywidualizacją swego Audi mogą zamówić wiele dodatków, w tym maskę z karbonu. Szczególnie atrakcyjne są pakiety optyczne „Aluminium mat” i „Czerń”. Obok detali modyfikujących wygląd zewnętrzny, wyróżniają się one także napisem quattro na kratownicy wlotu powietrza. Wśród ośmiu kolorów lakierów są dwa nowe: szary Nardo i czerwony Catalunya z efektem metalicznym. Ten ostatni zamawiać można wyłącznie dla modelu Audi RS 3 Sportback. Wnętrze i wyposażenie Wnętrze nowego Audi RS 3 Sportback utrzymane jest w sportowej czerni z akcentami w postaci logo RS. Sportowe fotele obito skórą Feinnapa. Zdobią je kontrastowe szwy w kolorze szarej skały. Wielofunkcyjna kierownica sportowa, obita skórą i tkaniną Alcantara, ma spłaszczone u dołu koło. Także dźwignia zmiany biegów ma sportowy kształt. System informacji kierowcy (FIS) zawiera takie elementy jak laptimer do pomiaru średniej prędkości przejazdu, wskaźnik temperatury oleju oraz wskaźnik ciśnienia ładowania. Eleganckie detale składają się na całość atmosfery dynamiki i nienagannej jakości wykończenia. Pedały i podparcie lewej stopy wykonano ze stali szlachetnej, a wstawki w obudowie drzwi z tkaniny Alcantara. Klamki mają typową dla modeli RS formę smukłych, podwójnych elementów, a trójwymiarowe wstawki ozdobne są czarne (opcjonalnie wykonane mogą być z aluminium Race lub karbonu). Tarcze zegarów na tablicy rozdzielczej RS mają kolor szary, ich wskazówki są czerwone, a podziałki białe. Okalają je wysokiej jakości obramowania w kolorze lśniącej czerni antracytowej. Standardowe wyposażenie nowego Audi RS 3 Sportback obejmuje asystenta parkowania plus i radio MMI. Audi oferuje również opcjonalnie sportowe fotele S z obszyciem w kształcie rombów, tłoczonymi emblematami i opcjonalnymi jasnymi obiciami, a także – po raz pierwszy w segmencie kompaktowym – nowo zaprojektowane fotele kubełkowe RS ze zintegrowanymi bocznymi poduszkami i konstrukcją z karbonu. Są one o siedem kilogramów lżejsze niż standardowe siedzenia sportowe. Kolejną atrakcyjną opcją jest pakiet stylistyczny RS 3. We wnętrzu wyposażonego w niego pojazdu boki tunelu środkowego, nawiewy, dywaniki oraz pasy bezpieczeństwa mają czerwone akcenty, a czerwień przebija także przez perforację sportowych foteli S. Topowy model serii A3 może być też wyposażony w wiele systemów infotainment i wsparcia kierowcy, aż po najbardziej rozbudowaną wersję z nawigacją MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Pakiet „Komfort” zapewnia tak komfortowe rozwiązania jak elektrycznie regulowane i ogrzewane fotele przednie, czterowariantowe podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa oraz czujnik świateł i deszczu. Audi RS 3 Sportback trafi na rynek latem 2015 roku. Samochód jest dziełem quattro GmbH, spółki - córki Audi AG, specjalizującej się w tworzeniu samochodów sportowych i wyczynowych. Modele produkowane przez quattro GmbH to absolutny top oferty Audi. Znajdziemy wśród nich aż siedem samochodów typu RS: RS 3 Sportback, RS Q3, RS 4 Avant, RS 5 Coupé, RS 5 Cabriolet, RS 6 Avant i RS 7 Sportback. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Moc z samego wnętrza: Audi prologue na targach wzorniczych Design Miami Marka z Ingolstadt jednym hasłem: „The force within“, opisuje istotę quattro Audi prologue symbolizuje nową ofensywę w stylistyce Pojazd koncepcyjny ucieleśnia wspólnotę techniki i stylistyki Ingolstadt/Miami, 3 grudnia 2014 r. Audi kontynuuje swą ofensywę w stylistyce. Na targach wzorniczych Design Miami, hasłem „The force within“ (moc z wnętrza), opisuje istotę napędu quattro. Ponadto, by uczcić dziesiątą edycję imprezy, która w tym roku odbywa się w dniach 3-7 grudnia, koncern z Ingolstadt prezentuje rewolucyjny pojazd studyjny Audi prologue. To pierwszy projekt, który wyszedł spod palców stylistów Audi pod kierownictwem nowego szefa, Marka Lichte. Targi wzornicze Design Miami, jedno z ważniejszych światowych forów współczesnej stylistyki, świętuje w tym roku jubileusz dziesięciolecia. Audi jest partnerem imprezy od 2006 roku. „Z okazji dziesięciolecia Design Miami, dajemy możliwość wglądu w nowy język stylistyki Audi“ – mówi Andreas Mindt, kierownik ds. stylistyki zewnętrznej w Audi AG. „Inaczej niż w latach poprzednich, nasze tegoroczne hasło przewodnie „The force within“ – moc z wnętrza, poparte jest odpowiednim eksponatem.“ Koncepcyjny pojazd Audi prologue oznacza nowy początek w stylistyce Audi – zarówno w zakresie wyglądu zewnętrznego, jak i wnętrza pojazdu. Stylistyka samochodu podkreśla innowacje techniczne i łączy je w zgodną całość z nowoczesnym wzornictwem. „Targi Design Miami to najlepsze miejsce dla zaprezentowania wyrobionej publiczności naszego nowego języka stylistyki“ – mówi Giovanni Perosino, kierownik komunikacji marketingowej Audi AG. „Wysokiej klasy wzornictwo jest obecne i zauważalne w Miami na każdym kroku. Szybkie tempo rozwoju i miejska różnorodność sprawiają, że to miasto jest doskonałym źródłem inspiracji. Imprezy typu Design Miami to dla nas także świetna okazja do intensyfikacji kontaktów z nieszablonowo myślącymi projektantami.“ Miami to coraz mocniej pulsujące centrum wymiany myśli stylistów i projektantów. W ubiegłych latach powstało tu wiele galerii i studiów stylistyki, a renomowani architekci planują wzniesienie nowych, spektakularnych obiektów. Przedstawiany w stolicy Florydy pojazd koncepcyjny oparty jest na fundamentalnej zasadzie klasycznego Audi z napędem quattro: wszystkie strony są doskonale wyważone, przód ma równe prawa z tyłem. Pełne harmonii proporcje auta widoczne są także w linii okien i muskularnym kształcie boków. Stylistyka konsekwentnie patrzy w przyszłość, ale nie kwestionuje przeszłości. Cytaty z wcześniejszych modeli podkreślają ponadczasowość języka architektury pojazdu. Np. światła tylne studyjnego auta połączone są ze sobą świetlnym pasmem. Ten element nawiązuje do lat osiemdziesiątych i przywołuje początki marki Audi. „Przewaga dzięki technice to podstawowa zasada czterech pierścieni, którą chcemy pokazać także w języku stylistyki“ – mówi Mindt. „Audi to symbol konsekwentnego i zrównoważonego rozwoju wzornictwa. Nasz język stylistyki jest nowoczesny i odpowiada dzisiejszym czasom, ale na pewno nie śledzi ślepo mody.“ Prezentacja studyjnego samochodu na targach Design Miami oznacza, że pojazd ten staje w jednym szeregu z pracami wybitnych stylistów i architektów. Moritz Waldemeyer, Mirko Borsche, Bjarke Ingels, Clemens Weisshaar, Reed Kram, Tim John i Konstantin Grcic, również tworzyli eksponaty wystawowe, które w latach poprzednich pokazywano na stoisku Audi. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Moc i efektywność. Na Wiedeńskim Sympozjum Silnikowym Audi prezentuje nową jednostkę napędową 3.0 TDI · Nowy trzylitrowy silnik V6 - „clean diesel“ klasyfikowany zgodnie z normą Euro 6 · Dwie wersje: o mocy 160 kW (218 KM) i mocy 200 kW (272 KM) · W portfolio Audi znajdziemy teraz 13 modeli ultra o bardzo niskim zużyciu paliwa Ingolstadt/Wiedeń, 9 maja 2014 r. Jeszcze silniejszy, jeszcze bardziej efektywny, jeszcze bardziej ekologiczny. Na odbywającym się w dniach 8 i 9 maja 35. Międzynarodowym Sympozjum Silnikowym w Wiedniu, Audi prezentuje najnowszą wersję jednostki 3.0 TDI. Ten nowy diesel V6 fascynuje wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. Prof. Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, powiedział przy tej okazji: „Silniki TDI są sercem mobilności jutra. Przez kilka dziesiątków lat bezustannie je ulepszaliśmy i uważamy, że kryją w sobie ogromny potencjał efektywności. Także na przyszłość.“ „Nowa jednostka napędowa 3.0 TDI potwierdza naszą czołową pozycję w zakresie konstruowania silników diesla“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Od czasu stworzenia pierwszego silnika TDI przed 25 laty, zdecydowanie prowadzimy w tej dziedzinie i nieustannie, wykorzystując coraz nowsze rozwiązania, powiększamy naszą przewagę nad konkurencją.“ Audi oferuje wyposażony w turbosprężarkę silnik V6 w dwóch wariantach: o mocy 160 kW (218 KM) i o mocy 200 kW (272 KM). Jednostkę charakteryzują rzędy cylindrów ustawione pod kątem 90 stopni i pojemność skokowa 2967 cm3. Moment obrotowy to maksymalnie 600 Nm, zależnie od modelu. Nowy silnik 3.0 TDI znacznie przewyższa swą poprzednią wersję pod względem mocy, równocześnie oferując mniejsze zużycie paliwa, nawet do 13 procent, również w zależności od modelu. Motor jest innowacyjny pod względem ilości zastosowanych w nim rozwiązań technicznych. Pierścienie i sworznie tłokowe zoptymalizowano tak, by tarcie było minimalne. Skrzynia korbowa i nowo zaprojektowane głowice cylindrów mają odrębne obiegi chłodzenia cieczą. Zaawansowane, innowacyjne zarządzanie temperaturą jeszcze bardziej poprawia jego sprawność. Zmodernizowano również turbosprężarkę i dostosowującą się teraz do bieżących potrzeb pompę olejową. Po raz pierwszy w historii branży motoryzacyjnej zastosowany w nim katalizator magazynujący NOx, filtr cząstek stałych oraz wtryski SCR połączono w jeden zespół. Zintegrowanie komponentu oczyszczającego spaliny z podzespołem silnika przyczynia się do spełnienia najsurowszych norm określających dopuszczalny skład spalin samochodowych, w tym normy Euro 6. Ponadto pozwoliło to zredukować ciężar wydzielanego dwutlenku węgla średnio o 15 gramów. Dzięki temu ulepszeniu, silnik 3.0 TDI nosi miano „clean diesel“. Audi oferuje szeroką gamę silników diesla z czterema, sześcioma i ośmioma cylindrami: począwszy od jednostki 1.6 TDI przez 2.0 TDI i 3.0 TDI, aż po silnik 4.2 TDI, dzięki któremu Audi A8 (7,4 l/100 km; 194 g CO2 na km) osiąga moc 283 kW (385 KM) i moment obrotowy 850 Nm. Wszystkie jednostki napędowe łączą w sobie najwyższą moc z niespotykaną wcześniej efektywnością, co jest widoczne najwyraźniej we wszystkich trzynastu modelach gamy „ultra”. Dla przykładu: Audi A3 1.6 TDI ultra zużywa średnio tylko 3,2 litra oleju napędowego na 100 km (85 g CO2 na km), Audi A4 2.0 TDI ultra - 4 litry oleju napędowego na 100 km (104 g CO2 na km), a Audi A6 2.0 TDI ultra z automatyczną skrzynią biegów S tronic – 4,4 litra na 100 km (114 g CO2 na km). Prezentując nowy silnik 3.0 TDI na odbywającym się w dniach 8 i 9 maja 35. Międzynarodowym Sympozjum Silnikowym w Wiedniu, Audi kontynuuje pewną tradycję. W roku 2009 cztery pierścienie pokazały tu swój pięciocylindrowy silnik TFSI, a w roku 2010 nowy wówczas motor 3.0 TDI. W 2011 roku odbyła się tu premiera jednostki 3.0 TDI biturbo i nowego silnika 1.8 TFSI. Z kolei w roku 2012, Audi zaprezentowało na Wiedeńskim Sympozjum jednostkę V6 TDI, zaprojektowaną z myślą o Audi R18 e-tron quattro. „Wiedeńskie Sympozjum Silnikowe to doskonała okazja dla prezentacji naszych rozwiązań“ – mówi dr Stefan Knirsch, kierownik działu badań i rozwoju silników Audi. „Tutaj możemy pokazać nasze innowacyjne rozwiązania specjalistom z całego globu i prowadzić z nimi dyskusje.“ Poza nową jednostką napędową 3.0 TDI, Audi przedstawi w Wiedniu również inną innowację – nową, automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem, napędzającą przednią oś. Nową generację przekładni S tronic można opisać dwoma określeniami: wybitnie sportowa i bardzo komfortowa. Nowo zaprojektowanej skrzyni z podwójnym sprzęgłem warto przyjrzeć się dokładnie, również ze względu na jej wysoką efektywność. Dzięki zastosowanym tu rozwiązaniom technicznym, zredukowano emisję wydzielanego przez silnik dwutlenku węgla aż o dziesięć gramów na kilometr. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. [h=1]Nowa SKODA Octavia RS: większa moc, mniejsze zużycie paliwa[/h] [h=2]› Dwa nowo opracowane silniki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa[/h][h=2]› Silnik benzynowy 2,0 TSI o mocy 162 kW i silnik wysokoprężny 2,0 TDI o mocy 135 kW[/h][h=2]› Zużycie paliwa nowej Octavii RS zmniejszyło się nawet o 19 procent[/h][h=2]› W ofercie jest ręczna skrzynia biegów lub skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem DSG[/h][h=2]› Seryjna funkcja Start-Stop i odzysk energii hamowania[/h][h=2]› Nadwozie i zawieszenie: lżejsze dzięki stalom o wysokiej wytrzymałości i zoptymalizowanym osiom[/h] Mladá Boleslav/Goodwood, lipiec 2013 – większa moc, mniejsze zużycie paliwa – to cechuje nowo opracowane silniki nowej ŠKODY Octavii RS. Nową Octavię RS zarówno w wersji sedan jak i kombi napędza albo dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 162 kW (220 KM), albo dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 135 kW (184 KM). W porównaniu z Octavią RS drugiej generacji zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 19 procent. Oba silniki są turbodoładowane, czterocylindrowe, z czterema zaworami na cylinder. Do wyposażenia seryjnego należą Start-Stop i odzysk energii hamowania. Oba silniki mogą współpracować z ręczną skrzynią biegów lub z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem DSG, każda z nich jest sześciostopniowa. Oszczędny silnik benzynowy 2,0 TSI/162 kW Silnik benzynowy 2,0 TSI nowej Octavii RS i Octavii kombi RS rozwija 162 kW (220 KM), czyli 15 kW więcej niż w poprzednim modelu. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 25 procent, czyli o 70 Nm do 350 Nm w zakresie od 1.500 do 4.400 obr/min. Przebieg krzywej mocy zapewnia znakomitą elastyczność i przyspieszenie: nowa Octavia RS sedan z ręczną skrzynią biegów przyspiesza na piątym biegu w ciągu zaledwie 6,4 sekundy od 80 do 120 km/h, nawet na szóstym biegu samochód potrzebuje tylko 7,9 sekundy, czyli 1,5 sekundy mniej niż dotąd. Przyspieszanie od 0 do 100 km/h trwa 6,8 sekundy, o 0,4 sekundy mniej niż dotąd. Prędkość maksymalna nowej Octavii RS wynosi obecnie 248 km/h dla sedana z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów i jest o 6 km/h większa niż w Octavii RS drugiej generacji. Kombi osiąga prędkość maksymalną 244 km/h. Mimo wyraźnej poprawy parametrów mocy nowy silnik benzynowy jest dużo bardziej oszczędny niż poprzedni model. Silnik ten w Octavii RS z ręczną skrzynią biegów zużywa tylko 6,2 l paliwa na 100 km, to znaczy 17 procent lub 1,3 l mniej. Emisja CO2-zmniejszyła się o 33 g do 142 g/km. Moc diesla z nowym silnikiem wysokoprężnym 2,0 TDI/135 kW Także nowy silnik wysokoprężny 2,0 TDI/135 kW (184 KM) przekonuje mocą i oszczędnością. Dzięki zwiększeniu mocy o 10 kW i wzroście momentu obrotowego o 30 Nm do obecnie 380 Nm w zakresie od 1.750 do 3.000 obr/min nowa Octavia RS sedan z silnikiem wysokoprężnym i ręczną skrzynią biegów przyspiesza w ciągu 8,1 sekundy od 0 do 100 km/h i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h. Silnik 2,0 TDI/135 kW może współpracować także z automatyczną skrzynią biegów DSG z podwójnym sprzęgłem. Silnik wysokoprężny ma także bardzo dobrą elastyczność. Octavia RS przyspiesza na piątym biegu od 80 do 120 km/h w ciągu zaledwie 7,9 sekundy zamiast dotychczasowych 8,1 sekundy. Jednocześnie zużycie paliwa i emisja CO2 znacząco się zmniejszyły w porównaniu z poprzednim modelem. Octavia RS i Octavia kombi RS z silnikiem 2,0 TDI/135 kW potrzebuje tylko 4,6 l oleju napędowego na 100 km, emitując 119 g CO2 na kilometr. oznacza to poprawę o 19 procent w stosunku do montowanego w poprzednim modelu silnika 2,0 TDI o mocy 125 kW. Celowe modyfikacje Mniejsze zużycie paliwa, większa moc – aby to osiągnąć, silniki nowej Octavii RS zoptymalizowano w zakresie wielu szczegółów technicznych. Silnik 2,0 TSI/162 kW bazuje na trzeciej generacji rodziny czterocylindrowych silników benzynowych EA888. Zasadniczej modyfikacji poddano nowo opracowaną głowicę silnika ze zintegrowanym chłodzeniem spalin oraz podwójny układ wtrysku z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Nowy, w pełni elektronicznie sterowany układ chłodzenia umożliwia wyraźnie zoptymalizowaną regulację temperatury. Skutek: skrócona faza rozgrzewania silnika z odpowiednio pozytywnym wpływem na straty tarcia i zużycie paliwa. Aby polepszyć regulację temperatury silnika, inżynierowie opracowali nowego typu moduł z obrotowym zaworem, który w okresie rozgrzewania silnika całkowicie lub tylko częściowo odcina dopływ płynu chłodzącego do silnika. Gdy silnik już się rozgrzeje, temperaturę płynu chłodzącego można szybko regulować do odpowiedniego poziomu zależnie od obciążenia silnika i prędkości obrotowej silnika. Innowacyjne jest także wodne chłodzenie spalin doprowadzanych do turbosprężarki. Chłodnica tych spalin została opracowana całkowicie na nowo i jest zintegrowana z głowicą silnika. Ten sposób chłodzenia spalin zapewnia wyraźne zmniejszenie zużycia paliwa przy pełnym obciążeniu silnika. Nowy silnik wysokoprężny 2,0 TDI/135 kW bazuje na serii produkcyjnej EA288. Także tu nastąpiły odpowiednie modyfikacje. Zostały zmodyfikowane części mające wpływ na skład spalin, takie jak układ wtrysku, układ doładowania powietrza i chłodzenia powietrza doładowania. Elementy poprawy składu spalin, jak katalizator utleniający i filtr cząstek stałych, są obecnie montowane bliżej silnika. Aby zmniejszyć tarcie wewnętrzne silnika, zastosowano pierścienie tłokowe o mniejszym napięciu. Wałek wyrównoważający ma pozytywny wpływ na dźwięk pracy silnika i zapewnia większą równość jego pracy. Także nowe silniki wysokoprężne mają nowoczesną regulację temperatury. Podczas rozgrzewania silnika głowica silnika i skrzynia korbowa są chłodzone w odrębnych obwodach. Dwie zalety: silnik wyraźnie szybciej rozgrzewa się do temperatury pracy a zimą wnętrze szybciej będzie ciepłe. Lekkie i stabilne – nadwozie nowej ŠKODY Octavii RS robi szpagat. Niemal w 70 procentach jest zbudowane ze stali o wysokiej i najwyższej wytrzymałości. Jedna czwarta konstrukcji nadwozia, bez drzwi i pokryw, składa się z obrabianych plastycznie na gorąco stali o najwyższej wytrzymałości. Dla porównania: w Octavii RS drugiej generacji udział części kształtowanych plastycznie na gorąco wynosił 6,3 procent. Dzięki stalom o wysokiej i najwyższej wytrzymałości inżynierowie ŠKODY mogli celowo wykorzystywać materiał i uzyskiwać oszczędności. Zarazem polepszono geometrię struktury nośnej i elementów powierzchniowych. Tu konstruktorom pomogły postępy w wirtualnym procesie projektowania: istniejące przestrzenie do zabudowy można było na komputerze dużo dokładniej wykorzystać. W przypadku elementów powierzchniowych poprawiono obliczenia właściwości akustycznych, dzięki czemu można było oszczędzić na wygłuszeniach a tym samym na masie. Lżejsze zawieszenie dzięki zoptymalizowanym osiom Polepszone zawieszenie nowej Octavii RS pozwoliło zaoszczędzić kilka kilogramów masy. Zastosowana wielowahaczowa oś tylna została specjalnie udoskonalona pod względem kinematyki, akustyki, masy i modułowości. Stale o wysokiej wytrzymałości i poprawa strukturalna wielu części zmniejszyła masę osi z 53 kg do obecnie 49 kg. Także w przypadku przedniej osi z kolumnami MacPhersona z nowo opracowanym dolnym wahaczem trójkątnym konsekwentnie zoptymalizowano funkcję, masę i koszty wszystkich części. Zastosowanie wysokowytrzymałej stali na wahacz poprzeczny i innowacyjny bioniczny kształt zwrotnicy zmniejszyły masę. Dzięki tym zabiegom przednia oś waży o 2,8 kg mniej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Piękno i moc najwyższej klasy - Audi RS 7 Sportback Dynamika w najlepszym wydaniu – Audi RS 7 Sportback, najnowszy model produkcji quattro GmbH, łączy w sobie moc samochodu sportowego z elegancją dużego pięciodrzwiowego coupé. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,9 sekundy, a jego prędkość maksymalną można opcjonalnie zwiększyć do 305 km/h. Mimo ogromnej siły jednostki V8 biturbo, generującej moc 412 kW (560 KM), Audi RS 7 Sportback zużywa średnio tylko 9,8 l paliwa na 100 km. Wysmakowana stylistyka i charakter imponujący sportowym duchem – Audi RS 7 Sportback fascynuje już na pierwszy rzut oka. Długa maska silnika, rozstaw osi 2,92 m i krótkie zwisy formują rzeźbę samochodu o silnych, ale pełnych harmonii proporcjach. Niska, płynna linia dachu długiej (5,01 m) sylwetki Audi RS 7 Sportback jest doskonale widoczna. Charakterystyczne detale nadają wyglądowi pięciodrzwiowego coupé sportowych akcentów. Najbardziej widoczne z nich to: zderzak o wyrazistym konturze, częściowo przyciemnione diodowe reflektory, czarne, polerowane na wysoki połysk kratownice o strukturze plastra miodu, dodatkowe elementy karoserii wykonane z matowego aluminium oraz poszerzone progi. Stromo opadający, wyglądający niczym przycięty tył pojazdu, kończy się wyrazistym spojlerem. To typowa cecha samochodów sportowych. Dzięki dwóm pakietom stylistycznym, Aluminium matt i Carbon, Audi RS 7 Sportback może uzyskać na życzenie klienta jeszcze bardziej indywidualny wygląd. Dzięki technice lekkiej konstrukcji, karoseria pojazdu ze swym niewielkim ciężarem, wyznacza nowe standardy. Stworzona jako hybrydowa konstrukcja aluminiowa, waży ok. 15 procent mniej niż porównywalna konstrukcja ze stali. Ponad 20 procent karoserii wykonano z aluminium. Silnik 4.0 TFSI: moc 412 kW (560 KM) i moment obrotowy 700 Nm Sercem RS 7 Sportback jest silnik 4.0 TFSI, perfekcyjne ucieleśnienie praktykowanej przez Audi strategii downsizingu w jej najbardziej zaawansowanym wydaniu. Jednostka napędowa V8 biturbo, dzięki 3993 cm3 pojemności skokowej, generuje olbrzymią moc. Jej maksymalnych 412 kW (560 KM) generowanych jest w zakresie od 5700 do 6600 obr./min. Pomiędzy 1750 a 5500 obr./min dostępny jest stały moment obrotowy 700 Nm. Wysokoobrotowy silnik wytwarza siłę szybko i spontanicznie. To zasługa konsekwentnego zorientowania jednostki na niewielkie straty towarzyszące wymianie i przepływowi mieszanki paliwowo-powietrznej. Strona ssąca głowic cylindrów znajduje się na zewnątrz, a strona wydechowa – wewnątrz. Obie turbosprężarki typu Twinscroll, wytwarzające do 1,2 bara ciśnienia ładowania, osadzono wraz z ich intercoolerami pomiędzy ułożonymi na kształt litery V rzędami cylindrów. Osiągi Audi RS 7 Sportback mówią same za siebie: Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w czasie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył seryjnie do 250 km/h. Opcjonalny pakiet „dynamic” przesuwa ograniczenie do wartości 280 km/h, a pakiet „dynamic plus” – nawet do 305 km/h. Nowy, topowy model serii A7 zużywa w cyklu NEDC średnio 9,8 litra paliwa na 100 km. Wśród wielu rozwiązań technicznych zapewniających wysoką efektywność Audi RS 7 Sportback, szczególną rolę odgrywa system cylinder on demand (COD). Przy niskich i średnich obciążeniach oraz niskiej liczbie obrotów, system odłącza drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder, zamykając ich zawory i uniemożliwiając tym samym wtrysk paliwa. Dopóki kierowca nie doda energiczniej gazu, silnik 4.0 TFSI pracuje jak jednostka 4-cylindrowa. W aktywnych cylindrach optymalne punkty pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i ich sprawność wzrasta. System COD redukuje zużycie paliwa w cyklu NEDC o ok. 10 procent. Montowaną seryjnie ośmiostopniową skrzynię tiptronic, dostosowano specjalnie do sportowego charakteru Audi RS 7 Sportback. Kierowca może wybrać między trybem jazdy sportowej „S”, a trybem jazdy komfortowej „D”, ale może również przełączać biegi manualnie. W trybie manualnym, sygnał optyczny wyświetlany na monitorze systemu informacji kierowcy (FIS) informuje o osiągnięciu granicznej liczby obrotów i konieczności przełączenia biegu. Podczas gdy niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, bieg ósmy dysponuje długim przełożeniem, które pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa. Stały napęd na cztery koła sprawia, że to pięciodrzwiowe coupé charakteryzuje się wyjątkową trakcją i zapewnia doskonałe bezpieczeństwo jazdy. Centralnym elementem układu napędowego jest zaprojektowany na nowo międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. Mechanizm rozdziela moment obrotowy elastycznie, zależnie od potrzeb. Podczas normalnej jazdy, do 60 procent momentu przekazywanych jest na oś tylną, a 40 procent na oś przednią. Selektywny rozkład napędu między kołami optymalizuje pracę mechanizmu różnicowego w obszarach granicznych. Na życzenie, Audi przy tylnej osi montuje sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy poszczególnymi kołami. Podwozie: zawieszenie pneumatyczne RS-adaptive air suspension RS 7 Sportback to jeden z pierwszych modeli Audi, w którym seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, charakteryzujące się specjalnymi właściwościami. Dynamiczna regulacja zawieszenia pozwoliła na obniżenie karoserii o 20 mm. Zintegrowany z zawieszeniem system kontroli siły amortyzacji dostosowuje się do stanu nawierzchni, stylu jazdy i trybu wybranego przez kierowcę w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. System ten pozwala osobie prowadzącej auto na zdefiniowanie sposobu pracy ważnych elementów samochodu, w tym wspomagania układu kierowniczego, zarządzania pracą silnika, funkcjonowania przekładni tiptronic oraz opcjonalnego sportowego mechanizmu różnicowego. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów: comfort, auto, dynamic i individual. Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego, Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). W tym układzie zastosowano sprężyny stalowe i amortyzatory o trójstopniowym zakresie regulacji, połączone ze sobą przewodami olejowymi i jednym zaworem centralnym. Kolejnym elementem dostępnym opcjonalnie, który można zintegrować z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, jest dynamiczny układ kierowniczy z bezstopniową regulacją przełożenia. Seryjnie, nowe Audi RS 7 Sportback jeździ na 20-calowych kutych kołach aluminiowych z siedmioma podwójnymi ramionami. W opcji można nabyć felgi o średnicy 21 cali, dostępne w trzech liniach stylistycznych. Wentylowane od wewnątrz tarcze hamulcowe o falowym kształcie, przyczyniły się do redukcji ciężaru samochodu o trzy kilogramy. Przednie tarcze mają średnicę 390 mm. Obejmują je 6-tłoczkowe zaciski hamulców. Na życzenie, Audi montuje ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy. Można go również całkowicie dezaktywować. Pełne wyposażenie: wnętrze i innowacyjne rozwiązania Wnętrze Audi RS 7 Sportback cechuje elegancka dynamika. Najbardziej widocznym elementem jest tzw. wrap around – zamaszysty poziomy łuk przebiegający u podstawy przedniej szyby. Kokpit pojazdu dostosowano do potrzeb kierowcy. Środkowa konsola jest lekko pochylona w jego stronę. Okrągłe zegary mają czarne tło, białe skale i czerwone wskazówki. Emblematy RS zdobią kluczyk, wielofunkcyjną kierownicę sportową z trzema ramionami i spłaszczonym u dołu wieńcem, podświetlane listwy progowe, obrotomierz, duży wyświetlacz systemu informacji kierowcy FIS oraz elektrycznie wysuwany monitor nawigacji MMI Navigation plus. Gałkę dźwigni biegów pokryto perforowaną skórą i również ozdobiono emblematem RS. Manetki przy kierownicy utrzymane są w stylistyce aluminium. Elementy ozdobne z aluminium, w kolorze lakieru fortepianowego oraz karbonowe listwy dekoracyjne, to dodatkowe akcenty stylistyczne. Sportowe siedzenia RS z wyraźnie zaakcentowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami, dostępne są w wyposażeniu seryjnym. Ich czarne obicia wykonano z kombinacji Alcantary i skóry, a środkowe części siedzisk ozdobiono stebnówką w kształcie rombów. Alternatywnie, kupujący może zamówić siedzenia wykonane ze szczególnie cennej skóry Valcona w kolorze czarnym lub srebrnym Mond, ozdobione obszyciem w kształcie rombów. Ponadto na życzenie, Audi montuje regulowane elektrycznie siedzenia komfortowe z funkcją zapamiętywania ustawień. Oba siedzenia tylne mają również mocno zarysowane, sportowe kontury. Zależnie od ustawienia ich oparć, bagażnik ma pojemność od 535 do 1390 litrów. Wyposażenie seryjne modelu RS 7 Sportback obejmuje m. in. automatyczną klimatyzację o czterech zakresach, nawigację MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i system nagłaśniający Audi sound system. Oferta opcjonalnego wyposażenia high-end sięga od wyświetlacza na szybę Head-up-display przez system nagłaśniający Bang & Olufsen Advanced Sound System, aż po systemy wsparcia kierowcy, w tym korzystający z radaru tempomat z automatyczną regulacją odległości między pojazdami poruszającymi się jednym pasem ruchu adaptive cruise control z funkcją Stop & Go oraz asystent jazdy nocą z funkcją rozpoznawania pieszych na jezdni lub poboczu. System Audi connect z telefonem pokładowym, umożliwia korzystanie z usług internetowych. Dzięki punktowi dostępu hotspot (WLAN), pasażerowie mogą swobodnie surfować po Internecie. W salonach sprzedaży Audi RS 7 Sportback pojawi się jesienią tego roku. Na pierwszy rzut oka Audi RS 7 Sportback Stylistyka i karoseria – duże pięciodrzwiowe coupé o sportowych i pełnych elegancji proporcjach – wyraziste detale stylistyczne, charakterystyczne dla modeli RS – lekka konstrukcja Audi: hybrydowa karoseria aluminiowa Silnik – 4.0 TFSI, V8 biturbo o pojemności 3993 cm3 – moc 412 kW (560 KM), moment obrotowy 700 Nm dostępny w zakresie od 1750 do 5500 obr./min – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3,9 sekundy, na życzenie prędkość maksymalna 305 km/h – pionierskie rozwiązania efektywnościowe, jak np. system Audi cylinder on demand (COD) – zużycie paliwa wg normy ECE, tylko 9,8 litra na 100 km Przeniesienie napędu – ośmiostopniowa przekładnia tiptronic o dynamicznej charakterystyce – stały napęd na cztery koła quattro, z nowym międzyosiowym mechanizmem różnicowym i selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła, opcjonalnie sportowy mechanizm różnicowy Podwozie – pneumatyczne RS-adaptive air suspension o specjalnych właściwościach – opcjonalnie zawieszenie sportowe RS plus, z układem jezdnym Dynamic Ride Control (DRC) – system regulacji dynamiki jazdy Audi drive select w standardzie, dynamiczny układ kierowniczy jako opcja dodatkowa – seryjne koła w rozmiarze 20 cali, opcjonalnie koła o średnicy 21 cali – tarcze hamulcowe w stylistyce Wave, na życzenie tarcze ceramiczne – system stabilizacji toru jazdy ESC z trybem jazdy sportowej i możliwością wyłączenia systemu Wnętrze – wnętrze utrzymane w czerni, dekoracyjne listwy z CRP, wiele detali w kolorze aluminium – podświetlane listwy progowe, emblematy RS 7 we wnętrzu – siedzenia sportowe RS ze zintegrowanymi zagłówkami w wyposażeniu seryjnym – dwa duże, sportowe siedzenia tylne Wyposażenie – reflektory diodowe i diodowe światła tylne – system informacji kierowcy (FIS) typowy dla modeli RS z optycznym sygnałem informującym o konieczności przełączenia biegu – nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i systemem nagłaśniającym Audi sound system w wyposażeniu seryjnym – liczne systemy wspomagające, dostępne na życzenie – w opcji system Audi connect z telefonem pokładowym umożliwiający dostęp do Internetu Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. BMW M5 moc i prędkość
  8. Nowe Renault Alpine bdzie nawizywa do klasyki. Przewidywana moc - 280 KM A może lepiej, gdyby zrobili auto mniej spektakularne niż prototyp ze zdjęcia, a za to tańsze?
  9. [h=1]Pelna moc mozliwosci : Jacek Walkiewicz at TEDxWSB[/h]
  10. Premiera Audi SQ5 z silnikiem benzynowym: dynamika i moc 354 KM - Model SQ5 z silnikiem 3.0 TFSI debiutuje na salonie motoryzacyjnym Detroit Auto Show - Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy - Prędkość maksymalna 250 km/h Na tegorocznym Detroit Auto Show zadebiutuje nowe Audi SQ5 wyposażone w silnik benzynowy o mocy 260 kW (354 KM), z momentem obrotowym 470 Nm. Nowy, topowy model serii Q, stworzony specjalnie na potrzeby klientów w USA, Kanadzie i Chinach, napędzany jest turboładowanym silnikiem 3.0 TFSI. Wyposażone w taką jednostkę Audi SQ5 osiąga prędkość 100 km w czasie 5,3 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. W nowym modelu SQ5, trzylitrowy, wysokoobrotowy silnik V6 z mechanicznym doładowaniem, czerpie moc z 2995 cm3 pojemności skokowej. Zamontowana w nim sprężarka, napędzana przez wał korbowy za pomocą paska wielorowkowego, umieszczona jest w rozwidleniu rzędów cylindrów. W jej wnętrzu, z prędkością ponad 20 tys. obr/min rotują dwa tłoki obrotowe. Luz między nimi wynosi zaledwie kilka tysięcznych milimetra. Mechaniczna sprężarka, zagęszcza zasysane powietrze do wartości 0,8 bara. Następnie jest ono schładzane przez dwie chłodnice międzystopniowe. Sprężarkę umiejscowiono za przepustnicą. Jej napęd wymaga niewielkiej ilości energii pobieranej z mocy silnika, ponieważ zasysane powietrze przy obciążeniach poniżej momentu doładowania i podczas hamowania silnikiem posiada mniejszą gęstość. Drogi przepływu powietrza za sprężarką są krótkie, dlatego moment obrotowy wytwarzany jest szybko i dynamicznie. Odgłosy pracy sprężarki efektywnie wyciszono. Jednostka napędowa zawdzięcza swą równą pracę wałkowi wyrównoważającemu, zamontowanemu w wykonanej z lekkiego odlewu skrzyni korbowej silnika. Przestawiane krzywki wlotu na wałkach rozrządu i klapy w kanałach dolotowych zapewniają właściwe napełnianie komór spalania. Silnik 3.0 TFSI w zakresie od 6 tys. do 6,5 tys. obr/min generuje moc 260 kW (354 KM), a moment obrotowy 470 Nm osiąga w zakresie od 4 tys. do 4,5 tys. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie zaledwie 5,3 s, co jest doskonałym wynikiem. Najwyższa prędkość, seryjnie, elektronicznie ograniczona przez producenta, wynosi 250 km/h. Według testów zużycia paliwa NEDC, Audi SQ5 potrzebuje średnio 8,5 l paliwa na 100 km. Według tych samych testów NEDC, odpowiada to emisji 199 g dwutlenku węgla na kilometr. Ośmiobiegowa skrzynia tiptronic i stały napęd na cztery koła quattro z selektywnym rozkładem napędu między kołami sprawiają, że moc Audi SQ5 jest w pełni wykorzystywana podczas jazdy. Szybko i delikatnie pracująca automatyczna przekładnia potrafi działać w jednym z dwóch trybów. Kierowca może obsługiwać ją także ręcznie, za pomocą manetek montowanych seryjnie przy kierownicy. Dzięki sportowemu podwoziu, karoserię Audi SQ5 zawieszono o 30 mm niżej niż w standardowym Q5. Zestrojenie sprężyn i amortyzatorów jest twardsze, jak przystało na sportowy samochód. Na 20-calowych kołach zamontowano opony w rozmiarze 255/45. Opcjonalnie dostępne są koła o średnicy 21 cali. Na zaciskach hamulców kół przednich umieszczono emblemat serii SQ5. Duży wpływ na efektywność pojazdu ma elektro*mechaniczne wspomaganie kierownicy, które zapewnia doskonały kontakt z nawierzchnią drogi. Na życzenie, Audi montuje dynamiczny układ kierowniczy z płynną regulacją stopnia przełożenia biegów. Regulacja zintegrowana jest z opcjonalnym systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, za pomocą którego kierowca może na kilka sposobów sterować sposobem działania różnych układów. W stylistyce Audi SQ5 uwagę przykuwa zwłaszcza platynowo srebrne pojedyncze obramowanie osłony chłodnicy Singleframe z poziomymi podwójnymi prętami stylizowanymi na aluminium, wyraziste zderzaki i spojler dachowy. Przednie błotniki zdobią emblematy V6-T. Pakiet „wysoki połysk” ozdabia nie tylko krawędzie okien, ale również lusterka boczne utrzymane w optyce aluminium. Wśród dostępnych kolorów znajdują się ekskluzywne lakiery z efektem kryształowym czarny Panther i niebieski Estoril. Sportową stylistyką odznacza się również wnętrze Audi SQ5. Podziałki wskaźników mają kolor szary, a cyfry są białe. Pedały i drążki lśnią aluminium. Wnętrze w całości utrzymane jest w czerni. Na życzenie, podsufitka dostępna może być w kolorze srebrnym. Seryjnie montowane sportowe fotele posiadają elektryczną regulację. Siedziska i oparcia pokryte są obiciem z kombinacji skóry Perlnappa i tkaniny Alcantara. Opcjonalnie dostępne są też obicia skórzane w czterech kolorach do wyboru. Detale wnętrza zdobią elementy ze szczotkowanego aluminium, na życzenie zastępowane przez obramowania z włókna węglowego Carbon Atlas, obramowania utrzymane w optyce lakieru fortepianowego lub wykonane z nowej kombinacji aluminium/czarne drewno dębowe Beaufort. Audi SQ5 pojawi się w amerykańskich salonach sprzedaży w trzecim kwartale 2013 roku. Model posiada bogate wyposażenie seryjne. Poza wymienionymi elementami, również reflektory ksenonowe Xenon plus z diodowymi światłami do jazdy dziennej, wykonaną ze stali osłonę krawędzi ładunkowej oraz system informacji kierowcy z kolorowym wyświetlaczem. Pojemność bagażnika może wynosić nawet 1560 litrów. Na życzenie, Audi wyposaża dynamicznego SUV-a w innowacyjne systemy wsparcia i systemy infotainment*. System nawigacji MMI Navigation plus i pokładowy telefon online z Bluetooth umożliwiają korzystanie w pojeździe z usług internetowych Audi connect. Audi SQ5 stworzono specjalnie z myślą o klientach w USA, Kanadzie, Rosji, Chinach, Japonii, Singapurze, Korei Południowej, RPA, Meksyku, Brazylii, Argentynie, Chile i Ukrainie. W Niemczech i wielu innych krajach europejskich, dostępny będzie inny sportowy, topowy model serii Q - Audi SQ5 TDI. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. Witam, poszukuję auta dla siebie. Jest to ciężki wybór, może uda Wam się mi pomóc. Do rzeczy. Poszukuje auta w sedanie, głównie do jazdy w trasy około 200km , rzadko po Warszawie. Jeśli chodzi o paliwo - benzyna+gaz, ale może być i ekonomiczny dieselek Auto przede wszystkim nieawaryjne, w miarę tanie w eksploatacji, wygodne i jadące a nie toczące się. Moje typy (proszę o opinie, oraz ewentualne inne pomysły): 1. Alfa Romeo 156 (tutaj boję się o awaryjność - wiadomo, co się mówi o tych samochodach) 2. Audi A4 1.9TDI (problemy z aluminiowymi wahaczami - są dosyć kosztowne) 3. Seat Toledo 1.9TDI (taki troszkę nijaki wewnątrz) 4. Mitsubishi Galant (strasznie kiepska tapicerka, chyba , że trafiłaby się skóra) 5. Volvo S40 6. BMW E39 2.0B (trochę boję się wysokich kosztów eksploatacji) 7. Saab 9-5 (patrz punkt wyżej + spore spalanie) Co szanowna brać sądzi?
×