Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'mercedesa' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

  • Blog
  • Blog Mateusz vBService
  • Blog ForumSamochodowe.com
  • Wielka Demotyracja
  • BMW Klub Szczecin
  • Firestone's blog
  • Abime's blog
  • Cozalinho's blog
  • Wujas_Ghostas Blog ;)
  • przemo80b4's blog
  • Eddy's blog
  • bmwgrudziadz's blog
  • rosman's blog
  • mixery's blog
  • ...
  • Audire's Blog
  • Welcome to my locker.
  • Tor Poznań
  • Blog trakera.
  • Tuning Modeli
  • Blog izabela
  • kruszyna's blog
  • merco's blog
  • brayan-12's blog
  • jim's blog
  • Virtual Tuning
  • Blog Arbuzek
  • Lambo's blog
  • Blog Fresh'a
  • svenik05's blog
  • Puma1995's blog
  • dawidpolakowski's blog
  • zenonxp's blog
  • Blog gobus1
  • Radykalny blog o niczym konkretnym
  • marcin121's blog
  • Andrzej K.'s blog
  • micar's blog
  • Isipep's blog
  • wts3's blog
  • brajan127's blog
  • SamuraY
  • ...
  • sero's blog
  • 22lorak's blog
  • gryzu46's blog
  • www.moto-kondzio.pl
  • Yankess's blog
  • Kacpero99's blog
  • pawel11's blog
  • Blog anka-2012
  • FORUM MECHANIKÓW - internetowy warsztat
  • hurtopony1's blog
  • Blog Patryk007
  • Blog countryman21
  • Blog Warsztat24
  • Vw sharan 2001 rok nie pali kontrolka ładowania
  • Blog TOKA
  • Blog Motointegrator
  • Blog Emil Adamiak
  • patrykxxx
  • Blog kuba12345
  • Blog kjaro000
  • Blog iParts
  • AutoRide
  • Blog Expenndable
  • Blog TonyViet
  • Blog csokafay
  • Blog TainaHerbert12
  • Blog gamegautruc
  • Blog IzolaGotter
  • Blog gamegautrucdo
  • Stałe wyjazdy polska-dania-polska oraz wynajem busów
  • Blog marekd3
  • Blog TOMALO1979
  • Blog vseo
  • Podłogi drewniane blog
  • Mój osobisty blog
  • Blog Tim
  • Blog pablito91
  • Blog GrzybiarzDawid
  • Blog hapa07
  • Blog Rafał Niedolistek
  • Blog pancelofan
  • Blog Paronomasia
  • Blog Finansolog
  • Ubezpieczenia samochodowe Blog
  • Sklep z kosmetykami
  • Blog amfibia
  • Blog Karolina Kowalczyk
  • Blog bolek123
  • Blog dominik3435
  • Blog gandi
  • Blog cheapnikeme
  • Blog grochol156
  • Blog Adam K.
  • Blog StepniakK
  • Blog Eugeniusz Zak
  • Blog Autonagar
  • Blog xyufudshss
  • Blog zjhujdffs
  • Blog Antek Woźniak
  • Listwy mdf
  • Blog suchy basen
  • Blog schody drewnianie śląsk
  • Blog noclegi sudety
  • Blog panele 3d
  • Blog markizy
  • Blog aminokwasy
  • Blog drzwi zewnętrzne
  • Blog gzymsy styropianowe
  • Blog tarasy drewniane
  • Blog kreatyna
  • Blog rolety rzymskie
  • Blog roman blinds
  • Blog sztukateria
  • Blog boniowanie
  • Blog listwy przysufitowe
  • Blog makijaż ślubny łódź
  • naprawa automatycznych skrzyń biegów
  • Blog drzwi drewniane
  • Blog drzwi wewnetrzne
  • Blog sztukateria wewnetrzna
  • Blog wooden blinds
  • Blog sztukateria poliuretanowa
  • Blog producent drzwi
  • Blog patio awnings
  • Blog rolety zewnetrzne
  • Blog drzewko cytrusowe
  • Blog okna drewniane
  • Blog zuzelek
  • Blog Tomek224
  • Blog Kasta
  • Blog delhiangels

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników


Znaleziono 81 wyników

  1. 25 lat Mercedesa 190 E 2.5-16 Evolution II – „Baby-Benz” jako samochód sportowy Stuttgart. Model 190 E 2.5-16 Evolution II zapoczątkował historię sportowych Mercedesów klasy średniej. Gdy debiutował 25 lat temu podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, zachwycił zarówno profesjonalistów, jak i publiczność. Zbudowany na jego bazie turystyczny samochód wyścigowy Grupy A zyskał status legendy – w mistrzostwach DTM w 1992 roku Mercedes-Benz zajął nim trzy pierwsze miejsca. Dziś „Evo II” to fascynująca maszyna biorąca udział w wyścigach aut historycznych z ramienia oddziału Mercedes-Benz Classic. Kompaktowy, mocny i muskularny – w chwili premiery, 25 lat temu w Genewie, Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II emanował pewnością siebie. Nie bez powodu – na jego bazie zbudowano turystyczny samochód wyścigowy nowej Grupy A mistrzostw DTM. Równocześnie Evo II był bohaterem ówczesnej ofensywy modelowej Mercedesa. To od niego zaczęła się historia sportowych sedanów klasy średniej, które dzisiaj reprezentuje Mercedes-AMG C 63 z silnikiem o mocy 475 lub 510 KM (typoszereg 205). Evo II stanowił dalszy etap rozwoju modelu 190 E 2.5-16 Evolution (typoszereg 201), wprowadzonego w 1989 roku. Na potrzeby nowej wersji 16-zaworowa jednostka została wzmocniona ze 143 kW (195 KM) do 173 kW (235 KM), co pozwalało na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 7,1 s i uzyskanie prędkości maksymalnej równej 250 km/h. Przy okazji przeprowadzono dalsze modyfikacje nadwozia i podwozia. Na potrzeby startów w wyścigach wariant Evo II otrzymał na przykład 17-calowe obręcze zamiast stosowanych wcześniej felg 16-calowych. Wyróżnikiem modelu był też pakiet aerodynamiczny z nowymi zderzakami ze zintegrowanymi spojlerami, poszerzeniami nadkoli oraz masywnym tylnym skrzydłem. Mercedes-Benz zbudował 502 sztuki Evo II – wszystkie w metalicznym, niebiesko-czarnym kolorze. W chwili premiery model wyceniono na 115 259,70 marek niemieckich (119 717,10 marek niemieckich w przypadku wersji z klimatyzacją). Dzisiaj ta fascynująca maszyna reprezentuje oddział Mercedes-Benz Classic w wyścigach aut historycznych z serii Youngtimer Trophy. Odejście od doktryny umiaru i powściągliwości W 1982 roku Mercedes-Benz zaprezentował zupełnie nową serię 201 – trzecią linię pojazdów osobowych. Znany jako „190” model ustanowił nowe standardy wydajności, prowadzenia, bezpieczeństwa i designu, a przy okazji otworzył markę ze Stuttgartu na młodszą klientelę. Początkowo „Baby-Benz”, jak szybko ochrzcili go dziennikarze i nabywcy, był oferowany z jednostkami benzynowymi o mocy 66 kW (90 KM; model 190) i 90 kW (122 KM; model 190 E) oraz wprowadzonym w 1983 roku silnikiem Diesla o mocy 53 kW (72 KM; model 190 D). Rok 1984 przyniósł zmianę wizerunku – w ofercie zadebiutowała żywiołowa odmiana 190 E 2.3-16 (136 kW/185 KM). W ten sposób Mercedes-Benz zaczął odchodzić od doktryny umiaru i powściągliwości. Kariera 190 E 2.3-16 rozpoczęła się w pięknym stylu – mało znany wówczas brazylijski kierowca Ayrton Senna wygrał za jego kierownicą inauguracyjny wyścig na nowym torze Nürburgring w 1984 roku. Cztery lata później Mercedes-Benz przystąpił do rywalizacji w mistrzostwach aut turystycznych (DTM) z samochodem opracowanym na bazie wersji seryjnej „190”. Roland Asch zdobył w tamtym sezonie tytuł wicemistrza, a inżynierowie ze Stuttgartu rozwijali już kolejny wariant modelu – 190 E 2.5-16 Evolution. Zgodnie z wymogami Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA – organizatora wyścigów, zbudowano go w liczbie 502 sztuk. Rywalizacja w sporcie motorowym nierozerwalnie wiąże się z innowacjami. Latem 1989 roku, gdy wyścigowy 190 E 2.5-16 Evolution z silnikiem o mocy 245 kW (333 KM) odnosił pierwsze sukcesy, na dobre rozpoczęły się prace nad jego następnym wcieleniem. Ostatni z 502 egzemplarzy Evo II zbudowano w Bremen w maju 1990 roku. Później przygotowaniem aut do udziału w wyścigach zajęła się firma AMG. W tym przypadku silnik wzmocniono do 274 kW (373 KM), a wybrane elementy karoserii wykonano z lekkich i wytrzymałych tworzyw sztucznych (pokrywa silnika i bagażnika oraz spojler). Torowy debiut Evo II nastąpił na Północnej Pętli toru Nürburgring, w wyścigu DTM zorganizowanym 16 czerwca 1990 roku. W finałowym starciu tej serii na torze Hockenheimring, 15 października, wszystkie trzy wspierane przez Mercedesa zespoły startowały już na nowej maszynie, a w ostatecznej klasyfikacji Kurt Thiim zajął nią trzecie miejsce. W 1991 roku Klaus Ludwig zdobył tytuł wicemistrza DTM, a rok później wywalczył mistrzostwo przed Kurtem Thiimem i Berndem Schneiderem – wszyscy za kierownicą 190 E 2.5-16 Evolution II. W sezonie 1993 tytuł wicemistrza w następcy Evo II firmowanym przez AMG zdobył Roland Asch przed kolegą z zespołu, Berndem Schneiderem. Źródło: Mercedes Benz Polska
  2. W 1955 roku zadebiutował Mercedes-Benz 190 SL Spełnione marzenie: 60 lat Mercedesa 190 SL Stuttgart. Radość życia, wdzięk i podróże w nieznane – 60 lat temu, w marcu 1955 roku, zadebiutował Mercedes-Benz 190 SL (W 121). Niecierpliwie wyczekiwany dwuosobowy kabriolet, technicznie spokrewniony z modelami klasy wyższej średniej, nadał koloryt rzeczywistości powojennego cudu gospodarczego. Na arenie międzynarodowej stał się symbolem sportowej elegancji i wygodnej podróży z nutą wolności. Wspólnie ze „starszym rodzeństwem” – modelem 300 SL, utorował drogę kolejnym pokoleniom Mercedesa SL, włącznie z obecnym typoszeregiem R 231. Dzisiaj W 121 jest cenionym pojazdem klasycznym, a jego notowania nieprzerwanie rosną. Miłośnicy motoryzacji i eksperci marzyli o nim od wielu miesięcy – a dokładnie od lutego 1954 roku, gdy Mercedes-Benz zaprezentował prototyp modelu podczas targów aut sportowych w Nowym Jorku. Gotowy do produkcji 190 SL zadebiutował w marcu 1955 roku, na 25. salonie samochodowym w Genewie, gdzie wzbudził natychmiastową sensację. Dziennikarze niemieckiego tygodnika „Die Zeit” nie kryli zachwytu, pisząc o jego „nieodparcie pięknych liniach”. Roadstera zbudowano za radą Maximiliana Hoffmana, głównego importera Mercedes-Benz za oceanem. Hoffman słynął zresztą z motoryzacyjnego instynktu – to za jego namową opracowano produkcyjną odmianę modelu 300 SL, czyli supersportowego Gullwinga (W 198). Do 300 SL nawiązywała szykowna stylizacja 190 SL, dzieło Karla Wilferta i Waltera Häckera. O ile jednak Gullwing bazował na skomplikowanej ramie przestrzennej, o tyle jego mniejszy brat korzystał ze skróconej płyty podłogowej limuzyny 180 (W 120) z samonośnym nadwoziem. Produkcja dwuosobowego roadstera ruszyła w maju 1955 roku. Do napędu auta posłużył nowo opracowany silnik M 121 z wałkiem rozrządu w głowicy. Z pojemności 1,9 litra generował on moc 77 kW (105 KM). Mercedes-Benz 190 SL w zjawiskowy sposób odzwierciedlał atmosferę lat 50., ówczesną radość życia i pogodę ducha – również dzięki występom na srebrnym ekranie. Przede wszystkim stał się jednak marzeniem swoich czasów, czasów powojennego rozwoju gospodarczego i rosnącej popularności samochodu jako indywidualnego środka transportu. Nigdy wcześniej tylu ludzi nie mogło pozwolić sobie na zakup własnego auta. Również w tym względzie debiut 190 SL nastąpił we właściwym czasie. Dwuosobowy roadster ustanowił nowe standardy komfortowego podróżowania z domieszką sportowego sznytu i odświeżył ideę „gran turismo” – wielkiej turystyki. Właśnie tak zaczęła się znamienita tradycja Mercedesów z serii SL, łączących przyjemność z jazdy pod gołym niebem, osiągi, najwyższą jakość oraz codzienną praktyczność. Dziś te wartości reprezentuje aktualny SL, oznaczony jako R 231. I chociaż 190 SL nie bazował na technologii używanej w wyścigach, tak jak jest „starszy brat” 300 SL, sport nie był mu obcy. Odnosiło się to zwłaszcza do krótko oferowanej wersji wyścigowej z pozbawionymi okien aluminiowymi drzwiami, niższą przednią szybą i innymi modyfikacjami. Na czas wyścigów można było zdemontować także zderzaki i miękki dach samochodu. Wśród jego znaczących sukcesów należy wymienić klasowe zwycięstwo Douglasa Steane'a w Grand Prix Makau w 1956 roku. Liczne atuty 190 SL sprawiły, że w latach 50. model został ambasadorem marki Mercedes-Benz w wielu zakątkach świata. Blisko 80% produkcji (25 881 sztuk w latach 1955-1963) trafiło na eksport – najwięcej, bo blisko 40% egzemplarzy sprzedano w USA. Dziś ta motoryzacyjna ikona powojennego cudu gospodarczego należy do najbardziej wartościowych pojazdów klasycznych. Według danych gromadzonych przez organizację Historic Automobile Group International (HAGI) zajmującą się rynkiem aut zabytkowych, wartość 190 SL od 1980 roku wzrastała średnio o 10% rocznie, a od 2004 roku – nawet o 11%. Roadster zajmuje również pozycję lidera w statystyce HAGI dla klasycznych Mercedesów (indeks MBCI – Mercedes-Benz Classic Index). Uznanie kolekcjonerów z całego świata jest kolejnym dowodem na niesłabnący urok 190 SL – samochodu marzeń sprzed 60 lat. Źródło: Mercedes Benz Polska
  3. więcej -> Opony godne flagowego Mercedesa | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  4. więcej -> Lakiery BASF do produkcji Mercedesa Sprintera w Rosji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  5. więcej -> Węgierska fabryka Mercedesa pracuje pełną parą | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  6. Wrzesie rekordowym miesicem dla Mercedesa Nie dziwię się, że klasa A i CLA zwiększyły sprzedaż - przyniosły Mercedesowi dużo świeżości
  7. więcej -> Sportowe nowości w gamie Mercedesa CLA, badania rynku motoryzacyjnego, sprzedaż nowych samochodów, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. więcej -> Sportowa twarz Mercedesa Klasy S, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, rynek nowych samochodów, park samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. Co kryje serce Mercedesa? Wczoraj na warszawskim Powiślu fani motoryzacji mieli okazję przekonać się, co kryją sportowe samochody SLS AMG, A 45 AMG, zapoznać się z historią sukcesu firmy AMG oraz obejrzeć prezentacje silnika tego modelu. Pod hasłem A 45 AMG – jak bije serce tego Mercedesa? Upłynął poniedziałek 26 sierpnia w Stacji Mercedes. AMG to firma należąca w do grupy Daimler AG, zajmuje się fabrycznym tuningiem samochodów osobowych Mercedes-Benz. Goście spotkania zapoznali się z historią sportowych modeli Mercedesa aż po współczesne AMG. Specjalista Grzegorz Gos zaprezentował budowę silnika A 45 AMG na eksponacie pokazowym, a instruktor Janusz Dudek opowiedział o cyklu tegorocznych szkoleń AMG Driving Academy, które zorganizowane będą po raz pierwszy w Polsce, na torach w Kielcach i Poznaniu. Treningi te przemieniające zwykłego kierowcę w prawdziwego mistrza kierownicy, przeprowadzą wykwalifikowani instruktorzy – m. in. Wacław Kostecki, Janusz Dudek oraz Mirek Gumula. Stacja Mercedes codziennie przez całe lato (do połowy października) oferuje solidną porcję kultury i sztuki – oprócz wystaw prac renomowanych artystów zaplanowane zostały ciekawe dyskusje dotyczące kultury współczesnej, warsztaty twórcze dla dzieci oraz koncerty – zarówno muzyki klasycznej, jak i wszelkich gatunków współczesnych. Inicjatorem i sponsorem projektu Stacja Mercedes, który od 20 lipca wzbogacił ofertę kulturalną Powiśla, jest Mercedes-Benz przy współpracy z Fundacją Bęc Zmiana, Grupą Warszawa oraz warszawską pracownią projektową WWAA. Program Stacji opracowany został przez Mercedes-Benz, Grupę Warszawa wspólnie z Fundacją Bęc Zmiana. Źródło: Liverbrand
  10. więcej -> Rekordowy wynik Mercedesa, nowości na rynku samochodowym, centrum badań rynku, najnowsze modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. Wszystkie gwiazdy Mercedesa W drugim tygodniu czerwca w podpoznańskich Bednarach odbyła się jedna z największych i najbardziej wyjątkowych imprez Mercedesa w Polsce. Przez cztery dni kilkuset gości mogło przetestować wszystkie samochody użytkowe z gwiazdą na maskach. W ciągu czterech dni przez teren dawnego lotniska wojskowego w Bednarach przewinęło się kilkuset gości. Stworzone tam Sobiesław Zasada Centrum to jedno z najnowocześniejszych centrów szkolenia kierowców w Europie. Na gości czekało kilkadziesiąt samochodów użytkowych koncernu Daimler, od niewielkiego Citana po off-roadowe Unimogi i od nowego ciągnika siodłowego Actros po samochody elektryczne i hybrydowe. – Chodziło nam o to, by było mało statycznych prezentacji, a dużo jeżdżenia. Goście cały dzień spędzali za kółkiem i pod okiem doświadczonych instruktorów sami mogli sprawdzić działanie wszystkich systemów i udogodnień w naszych samochodach. A te występują w takiej ofercie, która nie ma na rynku konkurencji. Wiele rozwiązań oferowanych u nas w standardzie, w ogóle nie występuje w ofercie innych marek – mówi Piotr Wójcik, kierownik marketingu i zarządzania produktami w Mercedes-Benz Vans. Off-road Na specjalnej trasie terenowej można było przejechać się komfortowym Mercedesem Viano. Silnik o pojemności 2,2 litra, 163 konie mechaniczne pod maską, skórzana tapicerka, szyberdach, wygodne fotele. A do tego napęd na cztery koła ze stałym ustawieniem 35 proc. mocy na przednią oś, dzięki czemu radzi sobie równie dobrze na drodze, co poza nią. W ślad za nim jadą seryjny Mercedes-Benz Sprinter 516 z zabudową brygadową dla sześciu pasażerów z prostą wywrotką, Sprinter 316 z seryjnym 163-konnym silnikiem 2,2 litra wyposażony w napęd na cztery koła firmy Oberaigner i kolejna trzystaszesnastka z zabudową warsztatową. Chwilę wcześniej prowadzili je instruktorzy z Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara, teraz za kierownicami siedzą goście imprezy: klienci punktów dealerskich Mercedes-Benz. Pierwszego dnia imprezy (11 czerwca) byli to właściciele samochodów dostawczych, drugiego klienci flotowi. Po nich nastał dzień przedstawicieli firm transportowych wykorzystujących w pracy samochody ciężarowe, a w piątek 14 czerwca przyszedł czas na dziennikarzy. Ciekawostką był wyjątkowy Sprinter z napędem 6x6 firmy Oberaigner, którego polska premiera odbyła się właśnie na imprezie w Bednarach. Z pozoru zwykłe podwozie Mercedesa: seryjna kabina, seryjnie produkowana rama, 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów i dwulitrowy 190-konny silnik V6. Tyle, że wyposażony w stały napęd 6x6 z możliwością blokady mechanizmu różnicowego osi tylnej i środkowej, a za dopłatą nawet przedniej. Z jeszcze trudniejszą trasą po sąsiedzku mierzyli się kierowcy samochodów specjalnie zaprojektowanych do pracy w najgorszych warunkach: Unimogi U5000 i U20. Samochody dostawcze Osobny tor testowy przygotowano dla samochodów dostawczych. Najpierw łagodne wzniesienie, na którym można było przetestować nowe systemy wspomagające ruszanie pod górę. Zaraz za nimi skrzyżowanie, czyli idealne warunki do sprawdzenia funkcji Eco Start-Stop. – Po zatrzymaniu wystarczy wrzucić na luz i puścić sprzęgło, a silnik samoczynnie gaśnie. Naciskamy sprzęgło znowu – i silnik od razu rusza. W ten sposób na światłach czy w korku można oszczędzać i paliwo, i środowisko – tłumaczy działanie systemu instruktor Przemysław Bosek. Chwilę później rozpędza samochód i wjeżdża na sporych rozmiarów sztuczne wzniesienie. Na jego szczycie zaczyna się płyta poślizgowa, czyli długi asfaltowy zjazd stale polewany wodą. Tuż za szczytem potężna siła wyrzuca tylne koła w bok, a przed maską wyrastają nagle trzy rzędy kurtyn wodnych. To tzw. szarpak, symulator poślizgu nadsterownego, czyli sytuacji, w której tylne koła na śliskiej nawierzchni próbują wyprzedzić przednie. Z kolei kurtyny to symulacja typowych nieprzewidzianych sytuacji na drodze: samochodu wyjeżdżającego z podporządkowanej drogi czy pieszego, który nagle wyskakuje na jezdnię. Potężne szarpnięcie, ale Vito pewnie trzyma się drogi i już po chwili jedzie dalej.– Sprzęgło, hamulec do dechy, noga musi być jak zabetonowana i kontrujemy kierownicą. To doskonały test dla systemów ESP i ABS. Viano i Vito świetnie sobie tu radzą, choć trzeba uważać i nie kontrować za mocno bo fizyka jest nieubłagana – opowiada Przemysław Bosek. – Nowe samochody Mercedesa posiadają najbardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa na rynku. Doskonały ABS, układ ESP najnowszej generacji, a do tego system BAS pozwalający na uzyskanie maksymalnego ciśnienia w układzie hamulcowym w ułamku sekundy – wyjaśnia. Dla gości, którzy zechcieli przetestować także najmłodsze dziecko w rodzinie Mercedesa, niewielkiego i zwrotnego Citana, czekał także wyjątkowo ciasny slalom. Kilkaset metrów od szarpaka po specjalnej okrągłej płycie poślizgowej niemal bez przerwy kręciły się też dwa Sprintery: jeden pusty, drugi obciążony 1,2 tony betonu. Oba radziły sobie z ekstremalnie trudnymi warunkami równie dobrze. Samochody ciężarowe Nieco dalej swoje stanowisko ustawili eksperci od cięższych samochodów ciężarowych. Po specjalnym torze z płytą poślizgową, przeszkodami i ostrymi zakrętami mknęły dwa seryjne ciągniki Actros, najnowsza wersja serii samochodów ciężarowych zdobywających rynek na całym świecie. Na osobnym pasie Marek Wawer, trener Mercedes-Benz Trucker Academy, pokazywał chętnym działanie systemu ABA. – Active Brake Assistance za pomocą radaru monitoruje do 200 metrów drogi przed pojazdem. Jeśli wykryje nieruchomą przeszkodę lub pojazd jadący tym samym pasem ruchu, a kierowca nie będzie reagował, wyświetli w kabinie sygnał ostrzegawczy. Jeśli i to nie pomoże, ściszy muzykę i wyciszy zestaw głośnomówiący. Jeśli kierowca nadal będzie rozkojarzony, system automatycznie odłączy pedał gazu, a w końcu uruchomi hamulce, najpierw na 50, potem na 100 procent mocy – opowiada Marek Wawer. Rozpędza obciążonego ponad 20 tonami betonu Actrosa z naczepą do 50 kilometrów na godzinę i kieruje go wprost na pozostawiony na poboczu ciągnik, nowego Arocsa 1840LS. ABA uruchamia wszystkie alarmy, jednak przeszkoda zbliża się coraz bardziej. Nim w ostatniej chwili kierowca omija zawalidrogę, z ust pasażerów mimowolnie wyrywa się okrzyk przerażenia. Gdyby nie wyjątkowo dobrze zaprojektowany system ESP, taki manewr mógłby spowodować wywrócenie lub złamanie zestawu. AMG i samochody elektryczne Na głównym pasie dawnego lotniska także nie mogło zabraknąć atrakcji. Tam trenerzy z AMG Driving Academy zabierali gości w przejażdżkę supersamochodami AMG Black Series. W całej Polsce jest takich maszyn ledwie kilka. Kilkaset koni mechanicznych pod maską i potężny moment obrotowy to dość, by dziennie zużyć sześć opon. Obok stajni AMG czają się równie ciekawe auta. – Wygląda jak smart, prawda? Ale nietypowy, bo to samochód czysto elektryczny. Takich aut jeszcze nie ma w sprzedaży, to najnowocześniejsza technologia. Na jednym ładowaniu przejedzie do 140 kilometrów. To dobry wynik, ale największa zaleta w tym, że ładowanie trwa zaledwie godzinę, a nie całą noc. Poza tym ma wszystkie zalety zwykłego smarta – opowiada Jarosław Wołukanis z Mercedes-Benz Polska. Równie nowoczesny jest jeżdżący po sąsiedzku Fuso Canter w wersji EcoHybrid – z napędem hybrydowym. Posiada normalną automatyczną skrzynię biegów, jest równie zwrotny co jego klasyczny kuzyn z silnikiem spalinowym, sporą ładowność i nośność niemal 5 ton. Choć przez cztery dni kilkuset kierowców robiło wszystko, co w ich mocy, by pokonać Mercedesy, te wyszły z prób obronną ręką. – To było wielkie przedsięwzięcie. Nad samochodami stale czuwała ekipa serwisowa od naszego autoryzowanego dealera, firmy Auto-Partner Garcarek, ale obyło się bez poważniejszych incydentów. Nie każdy samochód przetrwałby takie próby – mówi Piotr Wójcik. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  12. Podświetlana gwiazda - poznaj akcesoria dla Mercedesa klasy E Podświetlane logo - hit czy kit?
  13. Witam wszystkich po długim czasie i kilku niepowodzeniach udało mi sie wreszcie skończyć model tego Mercedesa 560 SEC z firmy Revell Fotki na moim prawdziwym Mercedesie: A tu już fotki normalne: Komentarze mile widziane
  14. więcej -> Robert Kubica za kierownicą wyścigowego Mercedesa AMG, CEP, ranking samochodów osobowych, park samochodowy w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. RobertKubica przetestuje wyścigowysamochód Mercedes-Benz serii DTM w Walencji RobertKubica za kierownicąwyścigowegoMercedesa AMG C-Coupé DTM Jużjutro, 24 stycznia Robert Kubica po raz pierwszy przetestujeMercedesa AMG C-Coupé DTM na torze Ricardo Tormonieopodal Walencji. Podczas pierwszych jazd polski kierowca przekonasię, jak radzi sobie w kokpicie samochodu wyścigowegopo długiej, spowodowanej obrażeniami przerwie. 6lutego 2011 roku Kubica miał wypadek podczas rajdu i doznał wieluobrażeń.Odtej pory brał udział w wielu krajowych rajdach, przygotowującsiędo ewentualnego powrotu do wyścigówsamochodowych. Jazdytestowe z Mercedes-Benz w najpopularniejszej na świecieserii wyścigówsamochodów turystycznych to pierwsza okazja do sprawdzenia aktualnejformykierowcy na torze od czasów jego występów w Formule 1.Kubicabył członkiem sportowej rodziny Mercedes-Benz od samego początkukariery. Wsezonie 2004 polski kierowca startował bolidem Dallara-Mercedes wFormule 3 Euroseries w zespole Mücke Motorsport. Trzykrotnie stanąłwówczas na podium, zdobywając53 punkty. W tym samym roku zająłdrugie miejsce w prestiżowymwyściguGrand Prix Makau. Przedwypadkiem Kubica wziąłudział w 76 wyścigachFormuły 1. Swojepierwsze zwycięstwo- Grand Prix Kanady 2008 - wywalczył w Montrealu. -Jestem bardzo zadowolony, żeMercedes-Benz daje mi okazjędo przetestowania samochodu serii DTM. Zniecierpliwościączekam, by znów zasiąśćza kierownicąauta wyścigowego.Odbędziesięto w odpowiednich warunkach, na zamkniętymtorze - to ważne,ponieważDTM Mercedes AMG C-Coupé legitymuje siędobrym poziomem siły docisku. Wciążjeszcze za wcześniena jakiekolwiek oświadczeniana temat mojej przyszłościz powodu tego jednego testu. Czekampo prostu na jutrzejszy dzień.Zobaczymy, co stanie siępóźniej– mówi Robert Kubica. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  16. Wybierz reklamę Mercedesa Odpoczątku listopada rusza wtelewizji kampania promocyjna „MacGyver i nowy Citan”.Mercedes-Benz Polska pozostawia Internautom wybór wersji dźwiękowejspotu. Każdy może wybrać swojego faworyta głosując na Facebooku. Ikonalat80-tych, MacGyver, stał się twarzą nowej kampanii promocyjnejnowego, miejskiego samochodu dostawczego Mercedes-Benz Citan. Wpierwszych dniach listopada, reklama Citana z MacGyverem pojawi sięrównież w polskiej telewizji. W związku z tym, przygotowano dwiewersje spotu telewizyjnego i to internauci zdecydują, który z nichbędzie emitowany. Choćobie reklamy są do siebie podobne, różnią się ścieżkądźwiękową. W pierwszej wersji pojawiają się polskie napisy wformie kinowej. W drugiej aktor jest dublowany przez lektora,Mirosława Uttę, tego samego, który w minionych dekadach pojawiałsię w polskiej wersji serialu. Internaucimogą oddawać głosy na swój ulubiony spot na stronie Mercedes-BenzPolska na Facebooku w poniedziałek, 30.10.2012, od godz. 12.00 dokońca dnia. Mercedes-Benz Polska | Facebook Źródło: Mercedes-BenzPolska
  17. więcej -> Polska prezentacja Mercedesa Citan | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. Witam wszystkich bardzo serdecznie. Czy ktoś z Państwa mógłby mi podać dokładny adres, głównych siedzib producenta samochodów marki Volkswagen, Mercedes i Audi??? Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję.
  19. Kia chce stworzy rywala dla Mercedesa CLS? Kijanko zadziwiasz mnie...
  20. Wielkimistrz zasiądzie za sterami Mercedesa na Verva Street Racing Już15 września w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Verva StreetRacing.Jedną z atrakcji imprezy będzie wizyta słynnego kierowcy MikiHakkinena, który otworzy imprezę za kierownicą Mercedesa SLS AMG. Jużniedługo odbędzie się 3. edycjacieszącej się wielką popularnością imprezy – Verva StreetRacing. Jak co roku Mercedes-Benz jest partnerem tego wydarzenia.Oprócz wyjątkowych samochodów, na VSR spotkać można wiele gwiazdze świata motoryzacji i nie tylko. Niewątpliwym bohaterem, zarazemgłównym punktem programu tegorocznej edycji, będzie Mika Hakkinen,który od wielu lat związany jest z marką Mercedes-Benz. „Towielkie motoryzacyjne show w Warszawie, w dodatku w centrum miasta,przy udziale 100 000 widzów. Jest mi bardzo miło, że otrzymałemzaproszenie na tę imprezę i szczerze mówiąc już nie mogę siędoczekać, kiedy przyjadę do Polski” - powiedział Mika Hakkinen Obecnośćtak wielkiegokierowcy gwarantuje nielada emocje. Poza występem Miki Hakkinena,Mercedes-Benz zaprezentuje całą gamę pojazdów AMG, na codzieńbiorących udział w Mercedes-Benz Driving Events. Oprócz sportowychemocji podczas Verva Street Racing zadebiutuje Nowa Klasa A.Możliwości najnowszego kompaktu Mercedesa sprawdzi sam MikaHakkinen. Początkikariery wielkiego mistrza MikaHakkinenurodził się w 1968 roku. Od dziecka jego pasją była motoryzacja.Pierwsze kroki w sporcie motorowym stawiał w wieku 5 lat startującw wyścigach gokartowych. Po zdobyciu mistrzostwa świata w Formule3 Hakkinen dołączył do elitarnego grona Formuły 1 startując wbarwach teamu Lotus. Od 1993 roku losy wielkiego kierowcy wiązałysię z marką Mercedes-Benz. - Mika rozpoczął współpracę zteamem McLaren stając się kierowcą testowym. Seriazwycięstw wielkiego mistrza W1997 roku Mikaodniósł pierwszy sukces zdobywając zwycięstwo w F1 w Grand PrixEuropy. Rok później zdobył pierwszy mistrzowski tytuł wygrywającosiem z szesnastu wyścigów. W 1999 roku powtórzył swojeosiągnięcie kolejny raz sięgając po tytuł Mistrza ŚwiataKierowców Formuły 1. W 2005 roku Mika Hakkinen zdecydował się nastart w serii DTM za kierownicą samochodów ze stajni Mercedes-Benz.W 2011 roku Hakkinen zadebiutował w wyścigu International Le MansCup w Teamie AMG China, prowadząc Mercedesa SLS AMG GT3. To autobędzie można zobaczyć podczas Verva Street Racing w Warszawie. Źródło: Daimler Media Polska
  21. Witam To moj pierwszy temat, zakladam go poniewaz szukam jakiegos samochodu i wczoraj zostal mi zaprezentowany mercedes c klasa c220 z 94 roku. (diesel 2.2 litra). Powiem szczerze ze zawsze szukalem mniejszego auta. Ale jak sie przejechalem tym meśkiem to sie mocno zauroczylem. (nie ma porownania z jazda np golfem czy choc by mercedesem a klasa) Auto wczoraj dosłownie "płynęło", dziorawa droga ale dzior nie czuc xD cos pieknego. No ale do rzeczy. Opisywany egzemplarz jest z roku 94 a ma elektryczne szyby, tapicerke wykonczona drewnem, el. szyberdach rachunki na naprawy zawieszenia (na okolo 3tys zl) i co dziwne przebieg (okolo) 230 000 km, wydal mi sie troche naciagany. Zapytalem wprost czy byly cos krecone to wlasciciel powiedzial ze napewno nie za jego kadencji (a pare lat juz jezdzi tym autem), podobna odpowiedz byla przy pytaniu czy byl gdzies bity. Blacharka wydaje sie wpozo bez korozji. Na allegro widzialem egzemplarze z 94 roku i co dziwne zaden nie mial el szyb ani wykonczenia tapicerki drewnem, dlaczego ? AA i najwazniejsze zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Przy jezdzie probnej, na 5 biegu auto osiaga 2500 obrotow przy predkosci okolo 100km/h (niby najbardziej ekonomiczne dla diesla) to normalne ? Bo jezdze tez a klasa (co prawda z 2003 roku) ale tam przy silniku 1.7 cdi takie obroty (2500) te auto osiaga przy biednym 120km/h i przy jezdzie autostrada jest naprawde lipa bo jadac choc by 140km/h to spalanie mooocno rosnie. Wiec podsumowujac chodzi mi o to czy w tej c klasie, na autostradzie bede musial meczyc te 100km/h zeby wyszlo najtaniej ? Wiem ze ciezko ocenic co kolwiek tylko po opisie (zwlaszcza samochod) ale jesli mozecie to odpowiedzcie mi na moje pytania i napiszcie cos od siebie na temat tego auta, spalania, ceny czesci itp). Cena to 5500zl (za 5000 moze pojdzie). z gory dzieki pozdrawiam
  22. A4 na felgach Mercedesa. Fajny efekt... Więcej ---> http://euromedian.net/2011/04/11/benz-there-that/
  23. Piątka ze Stanów na poduchach i felgach Mercedesa.... Więcej ---> http://www.klutchonline.com/blog/ondrej-basti
  24. Piękna sztuka. Podobają mi się te felgi mercedesa i to jak nisko wisi. http://staystetti.com/slammin-mk5-2/
×