Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'mercedes' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 1453 wyników

  1. autostrefa

    Mercedes B220 4Matic

    Mercedes Klasy B nigdy nie był liderem i flagowym produktem firmy ze Stuttgartu. W związku ze słabo popularnym segmentem mikrovanów nie święcił szczytów sprzedaży. Nie oznacza to jednak, że to auto jest pozbawione sensu, zwłaszcza teraz, gdy wyrósł mu rywal z Bawarii. Cena 170 tys. Silnik 2.0 benzyna moc 184 KM
  2. Mercedes-Benz W140 Mercedes W140 - samochód produkowany w latach 1991-1998 przez koncern Daimler-Benz (obecnie DaimlerChrysler). Następca modelu Mercedes-Benz W126. Dostępny jako luksusowa limuzyna klasy S (SE/SEL/SEC) lub w wersji wydłużonej o 10cm oraz w wersji coupé. Następcą W140 był Mercedes-Benz W220. Wersję coupé C140 zastąpiono w 2000 roku modelem Mercedes-Benz C215. Modele 1992–1993 300SE (231KM) 1992–1993 400SE/400SEL (286KM) 1991–1993 500SEL/500SEC (326KM) 1992–1993 600SEL/600SEC (408KM) 1994–1999 S320 (231KM) 1994–1999 S350 Turbo-Diesel (150KM) 1993–1999 S420 (279KM) 1994–1999 S500 (320KM) 1994–1999 S600 (394KM) 1998–1999 S300 Turbo-Diesel 1992–1993 CL500 (326KM) 1992–1993 CL600 (408KM) 1993–2000 CL500 (320KM) 1993–2000 CL600 (394KM) 1996–2000 CL420 (279KM) Historia Produkcję Mercedesa S-klasy oznaczonego modelem fabrycznym W140 zaczęto wytwarzać w 1991 roku. Na początku nowa S-klasa wywołała niemały zamęt w czasie recesji swoimi rozmiarami, wagśi silnikami. Mercedes w tym modelu znowu wypuszcza serię 600 z 12-cylindrowym motorem o mocy ponad 400KM. Produkcję limuzyny zakończono w 1998 roku. Do dziś jest to nadal jedno z aut o najlepiej wyciszonym, wygłuszonym wnętrzu i o bardzo dobrym komforcie jazdy. Porównując W140 nawet z nowymi autami tej klasy nie wypada do nich najgorzej pod względem technicznym. Wiele ciekawostek technicznych zastosowano właśnie w tym modelu. Jego boczne szyby maja po 10mm grubości, klapa bagażnika i wszystkie drzwi same się domykają, po 160km/h utwardza się zawieszenie i mniej reaguje układ wspomagania kierownicy. W końcu 1992 roku w modelach z silnikami 400 SE/SEL, 500SE/SEL i 600SE/SEL zastosowano inne katalizatory co zaowocowało zmniejszoną mocąi niestety przez to gorszymi osiągami. Zmniejszyło się za to zużycie paliwa w modelach V8 i V12 w stosunku do starszych silników (286KM), (326KM) i (408KM). W 1998 roku model W140 nie spełniał już wymagań rynku swoimi dużymi rozmiarami, ciężką sylwetką, sporym zużyciem paliwa. Zastąpił go model W220. Zmniejszono w nim rozmiary, zastosowano lżejsze nadwozie dzięki aluminium. Wygospodarowano także więcej miejsca dla pasażerów. Mercedes W140 do dzisiaj odznacza się bardzo przestronnym wnętrzem, doskonałą jakością wykonania zarówno nadwozia jak i wnętrza, bogatym wyposażeniem, wspaniałym komfortem jazdy i niezłymi osiągami. Bezpośrednią konkurencją dla Mercedesa W140 był BMW serii "7" (E32) / (E38) z podobną paletą silników a także Lexus LS 400, i Audi V8.Model Specyfikacja Kod silnika Moc (kW/KM) Moment obr. (Nm) 0-100 km/h Prędkość max.Produkcja 300 SE 2.8 2,8 l R6 M104E28 142 kW/193 KM 270 Nm 10,8 sekundy 215km/h 1992–1993 S 280 2,8 l R6 M104-E28 142 kW/193 KM 270 Nm 10,9 sekundy 215km/h 1993–1998 300 SE 3,2 l R6 M104-E32 170 kW/231 KM 310 Nm 8,9 sekundy 230km/h 1991–1993 S 320 3,2 l R6 M104-E32 170 kW/231 KM 310 Nm 8,9 sekundy 225km/h 1993–1998 400 SE 4,2 l V8 M119-E42 210 kW/286 KM 410 Nm 7,6 sekundy 245km/h 1991–1993 S 420 4,2 l V8 M119-E42 205 kW/279 KM 400 Nm 8,3 sekundy 245km/h 1993–1998 500 SE 5,0 l V8 M119-E50 240 kW/326 KM 480 Nm 6,7 sekundy 250km/h (ogr.) 1991–1993 S 500 5,0 l V8 M119-E50 235 kW/320 KM 470 Nm 7,3 sekundy 250km/h (ogr.) 1993–1998 600 SE 6,0 l V12 M120-E60 300 kW/408 KM 580 Nm 6,0 sekundy 250km/h (ogr.) 1991–1993 S 600 6,0 l V12 M120-E60 290 kW/394 KM 570 Nm 6,6 sekundy 250km/h (ogr.) 1993–1998 300 SD Turbo 3,5 l R6 OM603D35 110 kW/150 KM 310 Nm 12,3 sekundy 187km/h 1992–1993 S 350 Turbodiesel 3,5 l R6 OM603D35 110 kW/150 KM 310 Nm 12,9 sekundy 185km/h 1993–1995 S 300 Turbodiesel 3,0 l R6 OM606D30 130 kW/177 KM 330 Nm 11,5 sekundy 209km/h 1996–1998 Modele Specjalne Specyfikacja Kod silnika Moc (kW/KM) Moment obr. (Nm) 0-100 km/h Prędkość max. Produkcja ///AMG 7.0 SEL 7,0 L V12 M120-E60 374 kW/496 KM 310 Nm 5,1 sekundy 250-296km/h 1995–1999 Brabus 6.9 SEL 6,9 l V12 M120-E60 385 kW/508 KM 310 Nm 4,9 sekundy 300km/h 1993–1995 Brabus 7.3 SEL 7,3 l V12 M120-E60 397 kW/530 KM 310 Nm 4,7 sekundy 300km/h 1995–1998 Brabus 7.3S SEL 7,3 l V12 M120-E60 442 kW/582 KM 772 Nm 4,5 sekundy 315km/h 1996–1998 * Modele 1992-1993 C140 (Coupe) Mercedes-Benz W140 - 1993 600 SEC Mercedes CL420 - coupe Mercedes CL500 - coupe Model Jednostka Moc (kW/KM) Osiągi Uwagi 500 SEC 4.973 cm³ (V8-B) 240 kW/326 KM 6.5s - 100km/h, *250km/h *elektr. ogranicznik 600 SEC 5.987 cm³ (V12-B) 300 kW/408 KM 6.0s - 100km/h, *250km/h *elektr. ogranicznik * Modele 1993-2000 C140 (Coupe) Model Jednostka Moc (kW/KM) Osiągi Uwagi CL 420 4.196 cm³ (V8-B) 205 kW/279 KM 8.3s - 100km/h, 245km/h CL 500 4.973 cm³ (V8-B) 235 kW/320 KM 7.5s - 100km/h, *250km/h *elektr. ogranicznik CL 600 5.987 cm³ (V12-B) 290 kW/394 KM 6.6s - 100km/h, *250km/h *elektr. ogranicznik Wymiary Mercedesa W140 - wszystkie wymiary tyczśsię modeli topowych (600SE/600SEL/600CL)Model SE SEL CL Wymiary (mm) 5113 mm 5213 mm 5060 mm Cięzar całkowity (kg) 2180 kg 2250 kg 2140 kg Zbiornik paliwa (l) 100l 100l 102l Objęt. bagażnika (dm³) 525 dm³ 525 dm³ 500 dm³
  3. Mercedes-Benz W126 We wrześniu 1979 roku zaprezentowano nowśrodzinę samochodów S-Klasse, oznaczono jśsymbolem Mercedes W126. Model ten znacznie różnił się od swojego poprzednika W116. Miał linię bocznśna wysokości górnej krawędzi błotnika, z boku nadwozia, przy progach, znajdowały się szerokie listwy z tworzywa sztucznego, górne krawędzie listew bocznych, wykonanych również z plastiku, były na tej samej wysokości co zderzak przedni i tylny, przednia ściana samochodu została nieznacznie pochylona do tyłu, nadając pojazdowi bardziej aerodynamiczna sylwetkę, wycieraczki przedniej szyby chowane były pod maskśwozu, to m.in. przyczyniało się do korzystniejszego współczynnika oporu powietrza, wynoszącego w tym modelu Cx=0,37. Nadwozie to opracowywano, aż 8 lat. Mercedes W126 560 SE Samochody klasy S miały bardzo skuteczne hamulce, przednie tarcze hamulcowe były wentylowane i we wszystkich modelach seryjnie stosowany był system antyblokujący ABS. Samochody o większych pojemnościach wyposażone były w zawieszenie hydropneumatyczne (Nivo). Budowane były także samochody o wydłużonym nadwoziu i wydłużonym o 14 cm rozstawie kół, pojazdy te oznaczano dodatkowśliterś- L. Produkowano także modele coupé, wtedy na końcu dodawano literę - C. Były to samochody należące do najwyższej światowej klasy. Jego luksusowy charakter podkreślało wyposażenie nadwozia. Należały do nich m.in. deska rozdzielcza wyłożona wysokiej jakości materiałami, w tym również skórą, barwione szyby okien, zabezpieczające przed nadmiernym nagrzewaniem się wnętrza, elektrycznie opuszczane szyby, centralnie- z miejsca kierowcy blokowane drzwi, pokrywa bagażnika, klapka wlewu paliwa, elektrycznie ogrzewana szyba tylna i inne. Dodatkowym wyposażeniem mogły być reflektory zaopatrzone w wycieraczki ze spryskiwaczami i elektrycznie ogrzewane fotele. Za dopłatśmożna było otrzymać klimatyzację oraz poduszkę powietrznśmontowanśw piaście kierownicy. Nadwozie pojazdów Modele silników W126 Modele do 1985 - limuzyna Model limuzyna (SE) i przedłużona wersja (SEL).model silnik pojemność moc uwagi 280 S rzędowy, 6 cylindrów 2746 cm3 115 kW/156 KM oprócz modelu SEL 280 SE / 280 SEL 136 kW/185 KM 380 SE / 380 SEL widlasty, 8 cylindrów 3818 cm³ 150 kW/204 KM, 160 kW/218 KM 500 SE / 500 SEL 4973 cm³ 170 kW/231 KM, 177 kW/240 KM Modele od 1985 - limuzynamodel silnik pojemność moc uwagi 260 SE rzędowy- sześć- cylindrów 2599 cm³ 122 kW/166 KM oprócz modelu SEL; 118 kW/160 KM z katalizatorem 300 SE / 300 SEL 2962 cm³ 138 kW/188 KM 132 kW/180 KM z katalizatorem 420 SE / 420 SEL 8-cylindrów widlasty 4196 cm³ 165 kW/224 KM, 160 kW/218 KM 150 kW/204 KM z katalizatorem 500 SE / 500 SEL 4973 cm³ 185 kW/252 KM, 180 kW/245 KM 164 kW/223 KM z katalizatorem 560 SE / 560 SEL 5547 cm³ 220 kW/300 KM (ECE), 205 kW/279 KM (RUF) 178 kW/242 KM z katalizatorem Modele do 1985 - coupemodel silnik pojemność moc uwagi 380 SEC 8 cylindrów widlasty 3818 cm³ 150 kW/204 KM, 160 kW/218 KM 500 SEC 4973 cm³ 170 kW/231 KM, 177 kW/240 KM Modele od 1985 - coupemodel silnik pojemność moc uwagi 420 SEC 8 cylindrów widlasty 4196 cm³ 165 kW/224 KM, 160 kW/218 KM 150 kW/204 KM z katalizatorem 500 SEC 4973 cm³ 185 kW/252 KM, 180 kW/245 KM 164 kW/223 KM z katalizatorem 560 SEC 5547 cm³ 220 kW/300 KM (ECE), 205 kW/279 KM (RUF) 178 kW/242 KM z katalizatorem Dane techniczne Mercedes Benz 380SE (450SEL6,9) Zestawienie obejmuje dwa modele 380SE produkowany od 1979 r. i model 450SEL6,9 produkowany w latach 1975-79 Nadwozie samonośne, 4-drzwiowe, 5-miejscowe Silnik 4-suwowy, 8-cylindrowy widlasty, umieszczony z przodu z napędem na tylnśoś Pojemność skokowa - 3839 cm³ ( 6834 cm³) Moc maksymalna - 150 kW(204 KM) (210 kW(286 KM)) przy 4250 obr./min Stopień sprężania - 9,4:1 (8,8:1) Skrzynia przekładniowa 4 lub 5-biegowa mechaniczna lub automatyczna (tylko automatyczna) Hamulce dwuobwodowe ze wspomaganiem przednie i tylne tarczowe Ogumienie o wymiarach 205/70VR14 (215/70VR14) Długość/szerokość/wysokość - 449,5/182/143,5 cm (506/187/144 cm) Rozstaw osi - 293,5 cm (296 cm) Masa własna pojazdu - 1595 kg (1935 kg) Prędkość maksymalna - 210 km/h (225 km/h) Zużycie paliwa przy V=120 km/h - 10,8 (16) l/100 km
  4. Mercedes-Benz 300 SL Mercedes-Benz 300 SL (Gullwing)/W198 to model samochodu marki Mercedes noszący wewnętrzne oznaczenie W198, który miał swoją premierę w lutym 1954 roku podczas salonu motoryzacyjnego "International Motor Sports Show" w Nowym Jorku. Wyprodukowano 3258 egzemplarzy. Mercedes-Benz 300SL Transaxle 1953, prototyp: Pierwowzorem 300 SL był wprowadzony 2 lata wcześniej sportowy wóz 300S, z którego przejęto nowoczesny silnik wyposażony we wtrysk paliwa oraz przestrzenną ramę o skomplikowanej konstrukcji, którą spawano z rurek o niewielkiej średnicy. Mimo nie najlepszej sytuacji finansowej w 1954 roku Mercedes postanowił wprowadzić do produkcji seryjną wersję tego samochodu. Mercedes-Benz 300 SL początkowo był uznawany za auto sportowe. Brał udział w wyścigach na torze w Le Mans, Norymberdze i Carrera Panamericana Mexico. Mercedes-Benz W198 był pierwszym generacją Mercedesa-Benza klasy SL Mercedes-Benz 300 SL (W198) '1954–57: Samochód wyposażony jest w podnoszone do góry drzwi oraz płaską karoserię z podkreślonymi wcięciami. Niezwykłej w latach 50. konstrukcji drzwi, otwierające się do góry razem z fragmentami dachu, kształtem przypominające nieco skrzydło, zapewniły mu po angielsku potoczną nazwę Gullwing ("skrzydło mewy"), która przylgnęła historycznie do tego modelu. Powodem zastosowania takiego rozwiązania nie były wcale względy natury estetycznej, choć bez wątpienia nadały samochodowi w tym zakresie niepowtarzalny i do dziś ciekawy charakter. Aby zapewnić odpowiednią sztywność nadwozia, samochód miał bardzo wysokie progi i zastosowanie klasycznie otwieranych drzwi - przestało wchodzić w rachubę, konstruktorzy zdecydowali się zatem na drzwi otwierane do góry. Z tego powodu wsiadanie do Mercedesa wymagało pewnej dozy zręczności. Inną ciekawostkę konstrukcyjną może stanowić również fakt zastosowania specjalnie "łamanej" kierownicy - odchylanej do góry przy wsiadaniu. Ze względu na niezwykle ciasną, sportową kabinę, była ona niezbędna, by kierowca mógł zająć swoje miejsce. Nadwozie było wykonane z blach stalowych, poza aluminiowymi: drzwiami, maską i pokrywą bagażnika. Bardzo korzystne ze względów aerodynamicznych niskie poprowadzenie maski wymagało pochylenie silnika pod kątem 45 stopni, co z kolei wymusiło zastosowanie tzw. suchej miski olejowej (dość często zresztą używanej w autach sportowych ze względu na lepsze smarowanie silnika podczas dynamicznej jazdy na zakrętach). W czasach swojej świetności nowy "Gullwing" kosztował 29 000 marek niemieckich, co już wtedy było kwotą zawrotną, szczególnie, gdy porównać ją z niemałą wcale ceną 7 900 marek za współczesny mu model Mercedes-Benz 170 Vb. Ze względu na swoją unikatowość, zachowane egzemplarze samochodu osiągają współcześnie na rynku kolekcjonerskim ogromne ceny, przekraczające nierzadko 1 milion USD. Źródło: Wikipedia Mercedes-Benz 300 SL (W198 II) '1957–63:
  5. Witam. Przeprowadzam sie do wiekszego miasta i zastanawiam sie czy jest sens sprzedazy mojego mercedesa kombi z 2009r klasa C 200. Ogolnie auto jest bardzo zadbane i jezdzi bez zarzutu jednak jest tuz przed przekroczeniem 200.000km i mechanik zauwazyl luzy na lancuchu rozrzadu... nie orietuje sie jaka to jest kwota wymiany ale slyszalem ze po 200.000km moga byc problemy z kompressorem tez. Nie mam pojecia jakie mniejsze auto powinienem kupic ktore satysfakcjonowaloby jakoscia prowadzenia i materialow tak jak mercedes.. Podoba mi sie Mini Cooper ale jeszcze tam maluchem nie jezdzielm...co sadziecie jaka alternatywa ewentualnie wchodzilaby w gre?? Czy powinienem sprzedac szybko mojego merca? Budzet to okolo 42000pln, Wymagania auto powinno miec wyjatkowa prezencje oraz zalezy mi na automacie bo juz ciezko byloby mi sie przyzwyczaic do manuala.
  6. IgnacyHoracy

    Mercedes atego 1222 - opinie

    Dobry Wieczór, Witam wszystkich na forum. Chciałbym troszkę się dowiedzieć o mercedsie atego 1222. Rocznik :2011 -2013 silnik : 4785, 4 cylindrowy Co możecie o tym modelu powiedzieć? Jakie jest spalanie w trasie ? Jak sie wlasnie sprawuje ten silnik i ogolnie autko.
  7. Witajcie. Oto mój najnowszy rysunek. Mercedes-Benz 540K i największy sterowiec w historii - Hindenburg. Rysunek został narysowany ołówkami. Format A3. Jak oceniacie? Podoba się Wam?
  8. Witam, wiem, że nie ma się czym chwalić, bo wg mnie model wyszedł tragicznie skala ogromna 1:14
  9. Brabus CLA... Szybko... Więcej: 2014 Mercedes CLA Class by Brabus - Top Speed
  10. mati220

    Mercedes Benz Atego 2014

    Mercedes Benz Atego 2014 Autor: mati220 Witam (można tak powiedzieć) po długiej przerwie. Skończyły się wakacje, praca i (jak na razie) obowiązki. Znalazł się za to czas i dokończyłem rysunek który zacząłem chyba jeszcze w czerwcu A tak do rzeczy to format A4, ołówki hb-8b + automatyczny. Rysowane (samo rysowanie) jakieś 8-9 h. Wyszło jak wyszło http://images66.fotosik.pl/1216/f231c92d1e26885d.jpg
  11. Witam , jestem blisko pozyskania samochodu , prosze o doradzenie ktora z tych ofert jest najlepsza/najkorzystniejsza Dziekuje i Pozdrawiam ps : jakies sugestie? smiało Mercedes-Benz CLA Klasa Bezwypadkowy! Fa VAT 23%! Serwis! - OTOMOTO Mercedes-Benz CLA Klasa Cla 250cgi, Automat ,Urban, Mb motors Poznań - OTOMOTO Mercedes-Benz CLA Klasa - OTOMOTO
  12. Najmocniejszy w Polsce Mercedes E63 AMG z kompresorem <o:p></o:p>Kolejny, niesamowity projekt, jaki przygotowaliśmy to mocarne kombi Mercedes E63 AMG, w którym pod maską zagościł zestaw kompresora. Auto wcześniej zostało poddane tuningowi firmy Brabus obejmującemu układ wydechowy cat-back i aluminiowe felgi. My jednak skupiliśmy się na potężnym silniku V8 oraz układzie napędowym.<o:p></o:p>Wspaniała V-ósemka AMG ma w sobie ogromny potencjał, a żeby w pełni go wydobyć zastosowaliśmy kompresor Kleemann. Zestaw ten jest dedykowany dla silników M156, każda część od najmniejszej śruby aż do komory kompresora została specjalnie zaprojektowana i wykonana na maszynach CNC. Sprężarka w zestawie Kleemann to Magnuson TVS2300 charakteryzująca się liniowym przebiegiem sprawności, niskimi stratami oraz relatywnie niską temperaturą pracy. Kompresor jest chłodzony cieczą z osobnego układu wyposażonego także w intercooler. Aby wydobyć maksymalne możliwości tego kompresora musieliśmy wprowadzić zmiany w układzie wydechowym. Fabryczne kolektory wydechowe AMG zastąpiliśmy kolektorami Kleemann, które na obydwu rzędach cylindrów łączą się bezpośrednio 4 w 1. Pierwsze odpalenie tej bestii było niczym próba atomowa na pustyniach stanu Nevada. Ryk, który wydobywa się z układu wydechowego przy rozruchu silnika bardziej przypomina samochody wyścigowe DTM niż auto drogowe. Dźwięk tego silnika pod pełnym obciążeniem wzbudza grozę, przekonaliśmy się o tym dobitnie podczas pomiarów na hamowni. Okiełznanie tego potwora na hamowni było nie lada wyzwaniem, napęd na tylną oś i ogromna moc to połączenie, które wcale nie ułatwia pracy. Kiedy jednak udało się dokonać właściwego pomiaru, wyniki przyjęliśmy z ogromną satysfakcją: moc maksymalna 705 KM i moment obrotowy 880 Nm to wartości, które rzucają na kolana. Dla poprawy możliwości przeniesienia tej potężnej mocy na drogę fabryczny mechanizm różnicowy zastąpiliśmy szperą Kleemann zaprojektowaną specjalnie dla E63 AMG. To potężne kombi przy włączonych elektronicznych asystentach jazdy potrafi być ułożone i przyjazne, jednak po wyłączeniu tych systemów zmienia się nie do poznania. Każdy nacisk na pedał gazu powoduje natychmiastowy uślizg tylnych kół, a siedząc za kierownicą takiej bestii trzeba mieć się na baczności.<o:p></o:p>Źródło: Pachura
  13. Skori

    Mercedes 190E W201

    Witajcie. Różne samochody już rysowałem. Tym razem narysowałem swojego Baby Benza, w oparciu o zdjęcie, które sam zrobiłem. Do wykonania rysunku użyłem kredek Mondeluz. To trzeci rysunek, który robiłem tymi kredkami. Format A3. Co o nim myślicie? Podoba się Wam? https://www.facebook.com/drawingsbyskori
  14. Mercedes-Benz GLC od 173 500 zł - ceny w Polsce Warszawa. W salonach Mercedes-Benz można już zamawiać nowego SUV-a klasy średniej - GLC, który zastępuje model GLK. Bazowa odmiana 220 d 4MATIC z wysokoprężnym silnikiem o mocy 170 KM, 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC i stałym napędem na obie osie kosztuje 173 500 zł. Nieznacznie droższy jest benzynowy wariant 250 4MATIC, zasilany benzynową jednostką turbo o mocy 211 KM (175 000 zł). Dla jego nabywców przygotowano promocyjny pakiet wyposażenia, obejmujący system PARKTRONIC z aktywnym asystentem parkowania oraz inteligentne reflektory LED-owe w cenie 4899 zł - o 7408 zł taniej niż gdyby elementy te zamawiać osobno. W porównaniu z poprzednikiem Mercedes-Benz GLC reprezentuje znaczący postęp pod każdym względem. Model wyróżnia się wzorową dynamiką (Cd = 0,31), jego masa własna spadła o 80 kg, a zużycie paliwa - nawet o 19%. Zaprojektowana w duchu zmysłowej przejrzystości karoseria kryje przestronniejszą kabinę i większy bagażnik - przykładowo, szerokość wnętrza na wysokości bioder z przodu wzrosła o prawie 6 cm, z tyłu o około 3,5 cm, ilość miejsca na nogi z tyłu o blisko 6 cm, a objętość przestrzeni bagażowej w standardowym ustawieniu foteli z 470 do 550 l. Wyposażenie GLC obejmuje program trybów jazdy DYNAMIC SELECT, zmieniający charakter pracy poszczególnych podzespołów samochodu - od komfortowego przez terenowy do sportowego, oraz zaawansowane systemy wspomagające, w tym układ antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS oraz PRE-SAFE Brake, który wykrywa przechodniów i pojazdy stacjonarne i może wyhamować samochód z prędkości 50 km/h. Na życzenie dostępne jest m.in. inteligentne oświetlenie LED-owe, rozpylacz zapachów z jonizatorem powietrza AIR BALANCE, wyświetlacz typu head-up czy pierwsze w klasie zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL z funkcją obniżenia tylnej części auta w celu ułatwienia załadunku lub rozładunku. Mercedes-Benz GLC będzie oferowany z kilkoma pakietami stylizacji nadwozia i wnętrza, w tym eleganckim EXCLUSIVE, sportowym AMG oraz uterenowionym OFF-ROAD. Ten ostatni wyróżnia się zwiększonym o 20 mm prześwitem oraz specjalnie wyprofilowanymi zderzakami, poprawiającymi własności terenowe pojazdu. W chwili premiery GLC będzie dostępny w trzech wersjach napędowych: dwóch wysokoprężnych i jednej benzynowej. Każda z nich jest seryjnie wyposażona w permanentny napęd na cztery koła 4MATIC, który bazowo rozdziela moment obrotowy w stosunku 45:55, oraz 9-stopniową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC. Oto cennik modelu w skrócie: GLC 250 4MATIC (2.0 turbobenz., 211 KM, 350 Nm): 175 000 zł GLC 220 d 4MATIC (2.1 biturbodiesel, 170 KM, 400 Nm): 173 500 zł GLC 250 d 4MATIC (2.1 biturbodiesel, 204 KM, 500 Nm): 208 500 zł Pierwsze egzemplarze GLC dotrą do dealerów Mercedes-Benz we wrześniu br. Źródło: Mercedes Benz Polska
  15. Mercedes-Benz liderem segmentu aut premium w Polsce W maju zarejestrowano w Polsce 772 nowe osobowe Mercedesy (+24,3%), od stycznia - 3652 (+27,2%), co daje producentowi tytuł najsilniejszej marki samochodów premium na rynku Na świecie Mercedes-Benz dostarczył w maju 151 135 aut (+12,8%) Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Mercedes-Benz, zapowiada premierę kolejnego nowego modelu - GLC Silne wzrosty w regionie NAFTA (USA: +11,1%) i w Azji (Chiny: +19,8%), rekordowa sprzedaż w Europie (+10,5%) Rekordowe wyniki modeli kompaktowych (+22,3%) i SUV-ów (+18,7%), imponujący wzrost sprzedaży Klasy C (+59,5%) Po pierwszych 5 miesiącach br. Mercedes-Benz pozostaje najchętniej wybieraną marką samochodów premium w Polsce. Nie inaczej było w samym maju - Polacy zarejestrowali wówczas 772 nowe osobowe Mercedesy, o ponad 24% więcej niż w analogicznym miesiącu ub.r. W ujęciu globalnym auta spod znaku trójramiennej gwiazdy po raz kolejny zanotowały dwucyfrowy wzrost popularności. W maju dostarczono łącznie 151 135 sztuk (+12,8%), a od stycznia - 728 809 (+13,6%). Ofensywa modelowa Mercedes-Benz przynosi rezultaty na całym świecie, również w Polsce. W okresie od stycznia do maja producent ze Stuttgartu był najchętniej wybieraną marką samochodów premium w naszym kraju, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Od początku roku dostarczył polskim klientom 3652 aut osobowych, o 27,2% więcej niż przed rokiem, i jako jedyna wiodąca marka premium odnotował wzrost liczby rejestracji. Tylko w maju zarejestrowano w Polsce 772 nowe Mercedesy, o 24,1% więcej niż w analogicznym miesiącu 2014 roku. Samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy pozostają liderami sprzedaży w kluczowych segmentach rynku - dotyczy to między innymi Klasy B, Klasy C, CLA, CLS-a oraz Klasy S. Podobnie jak na całym świecie, najpopularniejszym modelem Mercedesa w Polsce jest Klasa C, która od początku roku znalazła 449 nabywców (120 w maju). Niezmiennie doskonałe wyniki notuje Klasa S: od stycznia wybrało ją 310 klientów (79 w maju), ponad pięciokrotnie więcej niż dwóch jej głównych rywali razem wziętych. Dynamicznie rośnie sprzedaż kompaktowego SUV-a GLA. Od stycznia na polskie drogie wyjechało 417 egzemplarzy modelu, z czego 90 przypada na maj - to rekordowy wynik w segmencie. Na uznanie zasługuje również wysoka popularność Klasy V (189 aut od początku roku, 42 w maju). W Europie Mercedes-Benz od stycznia do maja sprzedał więcej samochodów niż kiedykolwiek w porównywalnym okresie (316 324 szt., +10,%). Także wyniki majowe przekroczyły zeszłoroczne wyniki (65 056 egz.). Producent zanotował wzrosty liczby dostaw m.in. w Wielkiej Brytanii (+11,6%), Szwecji (+15,7%) i Portugalii (+30,9%), a także w Niemczech, gdzie wydano 65 056 samochodów (+2,1%). Tradycyjnie, Mercedes-Benz uzyskał na rodzimym rynku tytuł najchętniej wybieranej marki premium. W USA sprzedaż aut spod znaku trójramiennej gwiazdy zwiększyła się w maju o 11,1%, do 34 488 szt. Jeszcze większy wzrost liczby dostaw zaobserwowano w Chinach (+19,8%, 27 562 egz.) oraz w Japonii (+40,6%, 4300 pojazdów). Nieprzerwanie rośnie popyt na kompaktowe Mercedesy - w ubiegłym miesiącu dostarczono je w rekordowej liczbie 46 363 szt.(+22,3%). Zarówno modele CLA, jak i GLE osiągnęły najwyższe wyniki w historii. Światowa sprzedaż Klasy C w wersjach sedan i kombi wzrosła w maju o 59,5%, do 33 016 aut. W ciągu minionych 5 miesięcy klienci nabyli już 178 875 egzemplarzy modelu (+57,3%). Tym samym, licząc od 1982 roku, przekroczono już poziom 8 mln dostarczonych samochodów z rodziny 190 oraz Klasy C sedan i kombi (typoszereg W 201-205). Klasa S jest niezmiennie najbardziej cenioną luksusową limuzyną na świecie. W maju na jej zakup zdecydowało się 8550 nabywców - najwięcej z Chin oraz USA. Wzrasta także sprzedaż SUV-ów z gwiazdą - w maju o 18,7%, do 41 210 szt. W czerwcu zadebiutuje następca modelu GLK, zgodnie z nową nomenklaturą nazwany GLC. Mimo to GLK nadal cieszy się dużym wzięciem - w okresie od stycznia do maja br. zanotował rekordową popularność na rynkach niemieckim i chińskim. "Chcemy, aby model GLC - który zaprezentujemy w Niemczech już za kilka dni - kontynuował historię naszego sukcesu" - mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing osobowych Mercedesów. "Jego poprzednik, GLK, to dziś nasz najpopularniejszy SUV". Zdecydowanie przybywa nabywców nowych smartów: fortwo i forfour. W maju sprzedaż obu modeli zwiększyła się o 45,5%, a na kluczowych rynkach - w Niemczech i we Włoszech - o ponad 50%. Źródło: Mercedes Benz Polska
  16. Mercedes-Benz najsilniejszą marką premium w Polsce Warszawa. Od początku br. zarejestrowano w Polsce 2880 nowych osobowych Mercedesów, o 27,9% więcej niż przed rokiem. Producent spod znaku trójramiennej gwiazdy był w tym okresie najchętniej wybieraną marką aut premium w naszym kraju. Także na rynku światowym Mercedes-Benz bije rekordy sprzedaży: w kwietniu dostarczył 148 072 samochody (+11,3%). Ofensywa modelowa Mercedes-Benz przynosi wymierne efekty. W ciągu minionych czterech miesięcy marka miała 2,4-proc. udział w polskim rynku (I-IV 2014 r.: 1,79%), a liczba jej rejestracji wzrosła o 27,9%, do 2880 sztuk. Mercedesy były w tym okresie najchętniej wybieranymi samochodami premium zarówno wśród firm, jak i klientów indywidualnych (źródło: PZPM). „Drugi kwartał zaczęliśmy od dwucyfrowego wzrostu” – skomentował światowe wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów. „W dalszej części roku zamierzamy utrzymać wysokie tempo i wprowadzić na rynek szereg nowości, w tym cztery nowe lub odnowione SUV-y. Ich gama będzie się zresztą sukcesywnie powiększać. Niedawno zaprezentowaliśmy w Szanghaju koncepcyjny model GLC Coupe – jego produkcyjna wersja trafi do sprzedaży w przyszłym roku”. W Europie od początku roku przekazano klientom 251 268 aut (+12,0%), w tym 83 339 w Niemczech (+3,6%). Wyraźne wzrosty liczby dostaw odnotowano m.in. w Wielkiej Brytanii (+19,1%), Hiszpanii (+33,4%), Portugalii (+32,5%) i Szwecji (+19,7%). W regionie NAFTA Mercedes-Benz po raz kolejny odnotował rekordowe wyniki sprzedaży. W USA pozostaje najchętniej wybieraną marką aut premium – w kwietniu dostarczono tam 29 188 nowych samochodów (+12,8%). Sprzedaż w Azji wzrosła w ubiegłym miesiącu o 23,3%, do rekordowych 45 034 sztuk – z czego 27 069 przypada na Chiny (+20,6%), gdzie właśnie uruchomiono produkcję modelu GLA. W Japonii (+37,5%) i Australii (+16,2%) Mercedes-Benz pozostaje liderem sprzedaży wśród producentów samochodów premium. Istotny wkład w sukces trójramiennej gwiazdy mają modele kompaktowe – w kwietniu wybrało je łącznie 45 016 klientów (+22,9%). Najnowszy z nich, CLA Shooting Brake, w pierwszym miesiącu od debiutu zanotował doskonałe wyniki. Niesłabnącą popularnością cieszy się Klasa C: liczba dostaw sedana i kombi wzrosła o 53,8%, do 32 809 egzemplarzy. To obecnie najpopularniejszy model w gamie Mercedes-Benz. Najczęściej wybierana luksusowa limuzyna na świecie – Klasa S – w kwietniu pobiła kolejny rekord sprzedaży (8736 sztuk, +6,4%). Od początku roku model znalazł już 34 585 nabywców. Na całym świecie trwa boom na SUV-y spod znaku trójramiennej gwiazdy – od stycznia do kwietnia w ręce klientów przekazano 147 708 takich aut, o blisko jedną trzecią więcej niż przed rokiem (+29,4%). Nowe rekordy pobiły Klasa G oraz GLK. Nowe smarty przypadły do gustu szczególnie nabywcom z Niemiec i Włoch, gdzie sprzedaż obu modeli wzrosła w kwietniu o ponad 50% (na całym świecie: +30,5%). Źródło: Mercedes Benz Polska
  17. Mercedes-Benz Klasy G Przemiana ikony off-roadu Stuttgart. Najnowsze odmiany Klasy G oferują nawet o 16% wyższą moc i niższe zużycie paliwa. W gamie debiutuje model G 500 z nowym, mocnym silnikiem 4.0 V8 biturbo. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro 6. Za sprawą nowego zestrojenia zawieszenia oraz zmodyfikowanych ustawień układu ESP wzrosła stabilność prowadzenia, bezpieczeństwo i komfort jazdy. Zmieniły się także wygląd zewnętrzny i wewnętrzny, a ofertę uzupełniła ekskluzywna, specjalna edycja AMG. Klasyczna terenówka Mercedes-Benz rozpoczyna nowy rozdział w swojej długiej, pełnej sukcesów historii, liczącej już ponad 35 lat. Stale doskonalona technologia i ekskluzywne wyposażenie pozwalają spełniać jej najwyższej oczekiwania fanów off-roadu. Teraz pod maskę kultowej Klasy G trafia nowa jednostka 4.0 V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny, zaprezentowana niedawno w prototypie G 500 4x4². 8-cylindrowy silnik wywodzi się z nowej generacji V-ósemek Mercedes-AMG, stosowanych już w modelach GT oraz C 63. Na użytek Klasy G został zmodyfikowany – w wersji G 500 dostarcza moc 310 kW (422 KM) oraz 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jego atuty – spontaniczna odpowiedź na wciśnięcie pedału gazu, imponująca siła uciągu i wysoka wydajność – to między innymi zasługa dwóch turbosprężarek, które zamontowano nietypowo, bo między głowicami. Taka konfiguracja pozwala zachować kompaktowe wymiary jednostki, a jednocześnie uzyskać optymalną reakcję na zmianę obciążenia i ograniczyć zużycie paliwa. Motor zaopatrzono w efektywny, strumieniowy wtrysk paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Do jego niskiej masy przyczynia się zastosowanie aluminiowej skrzyni korbowej. Z myślą o minimalizacji tarcia wewnętrznego i zapotrzebowania na paliwo wnętrza cylindrów wykonano w wielokrotnie nagradzanej technologii NANOSLIDE, dwukrotnie twardszej od tradycyjnych gładzi żeliwnych. Więcej mocy, niższe zużycie paliwa Również silniki pozostałych odmian Klasy G zostały udoskonalone pod kątem uzyskania wyższej siły napędowej i optymalizacji zużycia paliwa: G 350 d osiąga moc 180 kW (245 KM) i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (wcześniej, odpowiednio, 155 kW/211 KM oraz 540 Nm); AMG G 63 dysponuje mocą 420 kW (571 KM), czyli o 20 kW (27 KM) wyższą niż dotychczas, oraz maksymalnym momentem obrotowym o wartości 760 Nm; 12-cylindrowy silnik modelu AMG G 65 generuje teraz 463 kW (630 KM) zamiast 450 kW (612 KM) oraz 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Modele G 350 d, G 500 oraz AMG G 63 są standardowo wyposażone w funkcję ECO start/stop, unieruchamiającą jednostkę napędową na postoju w celu minimalizacji zużycia paliwa. Odnowiona Klasa G zachowała swoją tradycyjną, solidną konstrukcję z ramą drabinkową, która mimo zwiększenia mocy nadal ma wysokie rezerwy wytrzymałości. Model niezmiennie legitymuje się też bezkonkurencyjnymi walorami terenowymi – wyposażono go w stały napęd 4x4, reduktor i trzy blokady dyferencjałów, włączane lub wyłączane na postoju lub podczas jazdy. Dzięki zastosowaniu zmodyfikowanych amortyzatorów ograniczono niepożądane ruchy nadwozia. Jednocześnie Klasa G zapewnia jeszcze lepszy komfort jazdy na utwardzonych drogach. System ESP został na nowo zestrojony pod kątem zwiększonej dynamiki jazdy oraz bezpieczeństwa prowadzenia. Optymalizacja działania układów ABS i ASR zaowocowała poprawą trakcji, a przy okazji pozwoliła skrócić drogę hamowania. Dodatkowo, model G 500 może być opcjonalnie wyposażony w nowe zawieszenie o zmiennym stopniu tłumienia z dwoma trybami pracy: Comfort i Sport. W programie Sport zmniejsza ono typowe dla aut terenowych przechyły w zakrętach i łączy znacznie większą zwinność na asfalcie ze znakomitymi własnościami terenowymi. Udoskonalona na zewnątrz i w środku Z wyglądu nowe modele G 350 d oraz G 500 łatwo rozpoznać przede wszystkim dzięki przeprojektowanym zderzakom oraz lakierowanym osłonom nadkoli AMG, które dołączyły do wyposażenia seryjnego. G 350 d jest teraz standardowo zaopatrzony w 18-calowe obręcze z pięcioma podwójnymi ramionami. W kabinie uwagę zwracają umieszczone w tubach wskaźniki z nowymi oznaczeniami. Rozdziela je wielofunkcyjny wyświetlacz o przekątnej 11,4 cm. Nowa gama kolorystyczna Dla nabywców Klasy G sygnowanej przez Mercedes-AMG, którzy oczekują większych możliwości personalizacji, zarezerwowano pakiet Colour z ekskluzywnymi odcieniami karoserii: solar beam, tomato red, alien green, sunset beam oraz galactic beam. Elementy takie jak lusterka boczne, zderzaki, poszerzenia nadkoli, obudowa koła zapasowego czy dach są tu lakierowane na czerń obsidian black. We wnętrzu do koloru nadwozia nawiązują ozdobne przeszycia tapicerki. Specjalny model AMG EDITION 463 Szczególnie dynamiczną stylizację ma nowy, specjalny model EDITION 463, dostępny w wersjach Mercedes-AMG. Specyfikacja wyposażenia kabiny obejmuje dwukolorową deskę rozdzielczą, fotele obszyte dwukolorową tapicerką skórzaną designo z diamentowymi przeszyciami z kontrastującą nicią i podparciem bocznym pokrytym skórą imitującą włókno węglowe, okładziny z włókien węglowych oraz klamki drzwi obite skórą nappa. Z zewnątrz specjalną edycję wyróżnia osłona ze stali nierdzewnej, pasy AMG po bokach, aluminiowa listwa ochronna w kolorze czarnym oraz kute obręcze o średnicy 21 cali, podkreślające ekskluzywne i sportowe walory modelu. EDITION 463 jest oferowany dla wariantów Mercedes-AMG G 63 oraz Mercedes-AMG G 65. * dane wstępne Zamówienia na zmodernizowaną Klasę G będzie można składać od połowy roku. Źródło: Mercedes Benz Polska
  18. Mercedes-Benz Concept GLC Coupe Kolejne mistrzowskie posunięcie Stuttgart/Szanghaj. Mercedes-Benz szykuje kolejny zamach na klasę SUV-ów: Concept GLC Coupé to bliska produkcji zapowiedź modelu, który udaną formułę GLE Coupé przenosi do bardziej kompaktowego segmentu. Dynamiczne, pełne ekspresji linie prototypu łączą typowe dla coupé cechy ze zmysłową stylizacją kolejnych generacji SUV-ów spod znaku trójramiennej gwiazdy. Tej zjawiskowej fuzji towarzyszy szereg sportowych akcentów kontrastujących z harmonijnie nakreślonym nadwoziem: osłona chłodnicy przedzielona podwójnym ostrzem, wybrzuszenia na masce i cztery końcówki wydechu. Concept GLC Coupé wciąż jest jednak SUV-em, który nie boi się zjechać z asfaltu: ma 21-calowe obręcze, osłony podwozia, stopnie boczne oraz zwiększony prześwit. Tak Gorden Wagener, szef designu Daimler AG, w skrócie mówi o nowym prototypie: „Nowoczesny, zmysłowy design Concept GLC Coupé zapowiada, jak w przyszłości będą wyglądać SUV-y Mercedesa. Jednocześnie reprezentuje tradycyjne wartości typowe dla coupe ze Stuttgartu”. Kompaktowa interpretacja coupé w ciele SUV-a Concept GLC Coupé odtwarza udane połączenie wszechstronności SUV-a z emocjonującym wyglądem coupé, które charakteryzuje już model GLE Coupé. Bliski produkcji prototyp ma jednak bardziej kompaktowe wymiary: mierzy 473 cm długości, niespełna 160 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 283 cm. Proporcje te, w połączeniu z muskularną sylwetką, opadającą linią dachu i masywnymi, 21-calowymi obręczami, stanowią idealny przykład młodzieńczego, dynamicznego coupé uzupełnionego terenowymi akcentami. Krótki przedni zwis z szeroką, przedzieloną podwójnym ostrzem osłoną chłodnicy – tak charakterystyczny dla sportowych Mercedesów – zdradza idee projektantów Concept GLC Coupé. Hasło „Stworzony, by ścigać się na każdej nawierzchni” potwierdzają wybrzuszenia na masce, płynne linie przedniego spojlera, imponujące wloty powietrza oraz matowe osłony w kolorze grafitowym, kontrastujące z żółtym odcieniem lakieru. Wyraziste oblicze Concept GLC Coupé to również zasługa LED-owych przednich lamp. Wszystkie funkcje świetlne zintegrowano tu w jednej obudowie. Światła dzienne i kierunkowskazy korzystają z diodowego pasa w górnej części klosza, dającego efekt tzw. brwi. Niżej zainstalowano trzy obrotowe soczewki, których położenie dostosowuje się do sytuacji na drodze lub w terenie. Reflektory same chronią przed oślepianiem innych kierowców poprzez maskowanie ich w stożku światła i mają funkcję doświetlania zakrętów. Concept GLC Coupé harmonijnie spaja sprzeczne z pozoru światy SUV-ów i coupé. Jego zwinny profil wyróżnia się wydłużoną linią dachu, zintegrowanymi relingami dachowymi i klamkami oraz pozbawionymi obramowania bocznymi szybami. Silnie zaakcentowane przetłoczenia między nadkolami tylko podkreślają dynamiczne proporcje prototypu, podobnie jak wgłębienie między górnym a dolnym konturem drzwi. Typowe dla nowych coupé Mercedesa wyprofilowanie tylnej szyby i subtelny spojler pokrywy bagażnika oraz nietypowo umieszczone rury wydechowe tylko dopełniają sportowy wizerunek modelu. Wprowadzone po raz pierwszy w Klasie S Coupé podłużne lampy przedzielone trójramienną gwiazdą za dnia poszerzają optycznie karoserię, a nocą pozostawiają niezapomniane wrażenie – wyposażono je w dynamiczne kierunkowskazy, których diody gasną jedna po drugiej, a także w dodatkowe światła hamowania dla jeszcze lepszej widoczności. Bezkompromisowe rozwiązania techniczne Wizualna atrakcyjność Concept GLC Coupé ma odzwierciedlenie w wyrafinowanej technologii jego produkcji. Wystarczy wspomnieć o dwuczęściowych obręczach kół ze stopów lekkich, opływowych lusterkach zewnętrznych czy wspomnianym już układzie końcówek wydechu. To samo dotyczy rozbudowanych osłon podwozia z kanałami chłodzącymi oraz nowoczesnych modułów oświetlenia. Do napędu prototypu służy benzynowy silnik V6 biturbo o mocy 270 kW (367 KM) i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Znana z modeli AMG Sport jednostka współpracuje z 9-biegową przekładnią automatyczną oraz stałym, inteligentnym napędem na obie osie 4MATIC – w rezultacie Concept GLC Coupé łączy sprinterskie osiągi z niezawodną trakcją. Zależnie od wybranego trybu jazdy, przyspieszaniu towarzyszy dyskretny pomruk lub przeszywający dźwięk znany z rasowych aut sportowych. Poszerzenie gamy SUV-ów Mercedes-Benz W świecie SUV-ów Mercedesa nie brakuje miejsca na kolejne nowości – takie jak produkcyjna wersja Concept GLC Coupé. Gama tego typu pojazdów wzrosłaby wówczas do siedmiu modeli, dopasowanych do indywidualnych preferencji nabywców. Równocześnie portfolio marki wzbogaciłoby się o kolejną nowoczesną interpretację czterodrzwiowego coupé, podążającą śladem modeli takich jak CLS Shooting Brake oraz CLA Shooting Brake – modeli, które nie tylko dały początek nowym segmentom, ale zainspirowały też innych producentów i odniosły niekwestionowany sukces sprzedażowy. Źródło: Mercedes Benz Polska
  19. Mercedes-Benz GLE od 274 500 zł Warszawa. W salonach Mercedes-Benz rusza sprzedaż nowej Klasy GLE – czyli gruntownie zmodernizowanego ML-a. Wszechstronny SUV będzie dostępny w cenie od 274 500 zł za wersję 250 d z oszczędnym, 2,1-litrowym turbodieslem o mocy 204 KM oraz 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC. Mercedes-Benz GLE (typoszereg W 166) kontynuuje sukces trzech generacji ML-a – modelu, który w 1997 roku dał początek segmentowi SUV-om premium, a do dzisiaj znalazł ponad 1,6 mln nabywców. Wraz z nową nazwą GLE zyskał jeszcze bardziej dynamiczne rysy, większe możliwości personalizacji karoserii i wnętrza, oszczędniejsze zespoły napędowe (średnio zużycie paliwa spadło o 17%), a także znane z Klasy S innowacyjne elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Ponadto, po raz pierwszy model występuje jako hybryda plug-in – w wersji 500 e, która osiągi widlastej „ósemki” łączy z zapotrzebowaniem na benzynę samochodu miejskiego (średnio zaledwie 3,3 l/100 km). Standardowe wyposażenie Klasy GLE obejmuje m.in. system COMAND z nawigacją i funkcją informowania o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (wyposażenie standardowe tylko na rynku polskim!), asystenta bocznego wiatru Crosswind Assist oraz system antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Seryjny układ dynamicznej kontroli prowadzenia DYNAMIC SELECT oferuje do sześciu trybów jazdy, w tym terenowy program OFFROAD. W połączeniu z opcjonalnym, pneumatycznym zawieszeniem AIRMATIC prześwit GLE można zwiększyć nawet do 285 mm, a jego głębokość brodzenia sięga 600 mm. Na życzenie dostępne są też m.in. całkowicie LED-owe oświetlenie, aktywny tempomat z półautonomicznymi funkcjami jazdy w korku, automatyczne domykanie drzwi, najwyższej klasy nagłośnienie firmy Bang & Olufsen, system automatycznego parkowania Active Park Assist czy kamera 360°. Mercedes-Benz GLE jest dostępny w ośmiu wersjach silnikowych – w tym m.in. z nowym, benzynowym motorem 3.0 V6 biturbo o mocy 333 KM (GLE 350) oraz w sportowych odmianach AMG. Najszybsza z nich, GLE 63 S, rozwija moc 585 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 4,2 s, a jej prędkość maksymalną na życzenie można podnieść do 280 km/h. Wszystkie jednostki współpracują z 7- lub 9-biegową przekładnią automatyczną. Poza bazową, tylnonapędową odmianą GLE 250 d, wyróżniającą się najniższym w segmencie zużyciem paliwa (średnio 5,4 l/100 km w cyklu NEDC), każda wersja dysponuje inteligentnym, stałym napędem na obie 4MATIC. Oto gama silnikowa i polski cennik modelu GLE w skrócie: GLE 250 d (turbodiesel 2.1 R4, 204 KM i 500 Nm, 9G-TRONIC): od 274 500 zł GLE 250 d 4MATIC (turbodiesel 2.1 R4, 204 KM i 500 Nm, 9G-TRONIC): od 279 500 zł GLE 350 d 4MATIC (turbodiesel 3.5 V6, 258 KM i 620 Nm, 9G-TRONIC): od 291 500 zł GLE 400 4MATIC (benz. biturbo 3.0 V6, 333 KM i 480 Nm, 7G-TRONIC PLUS): od 299 000 zł GLE 500 4MATIC (benz. biturbo 4.7 V8, 435 KM i 700 Nm, 7G-RONIC PLUS): od 366 500 zł GLE 500 e 4MATIC (benz. biturbo 3.0 V6 + silnik elektryczny, 442 KM i 650 Nm, 7G-TRONIC PLUS): od 354 000 zł GLE 63 4MATIC (benz. biturbo 5.5 V8, 557 KM i 700 Nm, 7G-TRONIC PLUS): od 547 000 zł GLE 63 S 4MATIC (benz. biturbo 5.5 V8, 585 KM i 760 Nm, 7G-TRONIC PLUS): od 593 500 zł Pierwsze egzemplarze nowego GLE zostaną przekazane klientom w sierpniu br. Źródło: Mercedes Benz Polska
  20. Mercedes-Benz: najwyższa sprzedaż w historii W marcu Mercedes-Benz dostarczył na świecie 183 467 aut (+15,7%) – więcej niż kiedykolwiek w ciągu jednego miesiąca W Polsce w ubiegłym miesiącu zarejestrowano 991 nowych Mercedesów, ponad dwukrotnie więcej niż przed rokiem Klasa B, Klasa C, Klasa S, CLA, GLA oraz Klasa G i Klasa V liderami polskiego rynku w swoich segmentach Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars: „Mercedes-Benz ma za sobą najlepszy miesiąc i najlepszy kwartał w historii firmy” W pierwszym kwartale odnotowano rekordową sprzedaż Klasy C Sedan i Kombi (+57,8%), SUV-ów (+31,9%), modeli kompaktowych (+25,3%) oraz Klasy S (+7,1%) Warszawa/Stuttgart. Mercedes-Benz osiąga kolejne rekordy sprzedaży i dalej wzmacnia się na pozycji najsilniejszej marki samochodów premium na polskim rynku. W marcu zarejestrowano w Polsce 991 nowych aut osobowych spod znaku trójramiennej gwiazdy, ponad dwukrotnie więcej niż przed rokiem. Na uwagę zasługują między innymi znakomite wyniki Klasy S, która uzyskała na naszym rynku ponad 70-proc. udział w segmencie luksusowych limuzyn. Na całym świecie dostarczono w tym czasie 183 467 samochodów (+15,7%). Nigdy wcześniej nie uzyskano tak wysokiej sprzedaży w ciągu jednego miesiąca. Kolejny miesiąc z rzędu Mercedes-Benz jest najchętniej wybieraną marką samochodów premium w Polsce – i jako jedyny spośród największych producentów aut tego segmentu notuje tu wzrosty sprzedaży. W marcu nad Wisłą zarejestrowano 991 nowych osobowych Mercedesów (+109,5%), a od początku roku już 2179 (+66,3%; źródło: PZPM). Jednocześnie marka ze Stuttgartu pozostaje liderem wśród nabywców indywidualnych. Znakomite wyniki uzyskały m.in.: Klasa C (137 egz.), CLA (153 egz.) i GLA (112 egz.). Wysoką popularnością cieszą się również: Klasa G (23 sztuki), Klasa V (56 aut) oraz Klasa S (66 aut), która niezmiennie dystansuje rywali – w marcu uzyskała ponad 70-proc. udział w sprzedaży luksusowych limuzyn. Wszystkie wspomniane modele, podobnie jak Klasa B (66 egz.), zajmują pozycję liderów w odpowiadających im segmentach rynku – zarówno w marcu, jak i w pierwszym kwartale 2015 r. Także na świecie Mercedes-Benz kontynuuje wysoką formę. W marcu producent dostarczył rekordową w ciągu jednego miesiąca liczbę 183 467 samochodów (+15,7%). Rekordowy był zresztą cały miniony kwartał (429 602 auta, +14,8%). „Mercedes-Benz ma za sobą najlepszy miesiąc i najlepszy kwartał w historii firmy” – powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż w oddziale aut osobowych Mercedes-Benz Cars. „Te sukcesy są w dużej mierze efektem naszej ofensywy modelowej, którą kontynuowaliśmy w marcu. Teraz naszą rodzinę aut kompaktowy uzupełnia zjawiskowy CLA Shooting Brake”. W ubiegłym miesiącu Mercedes-Benz pobił kolejny rekord sprzedaży w Europie (89 041 sztuk, +16,3%). Również w USA nowego Mercedesa odebrała rekordowa liczba klientów – w marcu przekazano tam 29 921 pojazdów (+9,2%). Analogiczne wyniki osiągnięto w Azji (52 206 aut, +18,0%). W Chinach sprzedaż wzrosła o 20,8%, do rekordowych 30 124 egzemplarzy. Gama kompaktowych modeli wzbogaciła się w marcu o piątego członka: CLA Shooting Brake. Od chwili premiery pierwszego kompaktowego Mercedesa w 1997 roku na zakup Klasy A, B, CLA lub GLA zdecydowało się już ponad 4 miliony klientów. Dziś ich popularność jest większa niż kiedykolwiek – tylko w pierwszym kwartale liczba dostaw wspominanych modeli wzrosła o 25,3%, ustanawiając nowy rekord. Nieustannie wzrasta sprzedaż Klasy C Sedan i Kombi – od stycznia do marca osiągnęła poziom 109 050 sztuk, o 57,8% wyższy niż w analogicznym okresie roku 2014. Najczęściej wybierana luksusowa limuzyna na świecie – Klasa S – w ciągu minionych trzech miesięcy trafiła do 25 849 odbiorców (+7,1%). Nigdy wcześniej nie dostarczono tylu egzemplarzy modelu w ciągu jednego kwartału. Sprzedaż SUV-ów od początku roku wzrosła o 31,9%, do rekordowego poziomu 107 323 aut. Na uwagę zasługuje marcowy skok popularności Klasy G (+24,2%), która tym samym pobiła kolejny rekord popularności. Również nowe odsłony smarta cieszą się coraz większym wzięciem – w marcu modele fortwo i forfour padły wyborem 11 984 klientów (+25,4%). Po udanym debiucie w Europie dwuosobowe auto miejskie zadebiutowało w USA, podczas zakończonego niedawno salonu samochodowego w Nowym Jorku. Pierwsze egzemplarze smarta fortwo trafią na tamtejszy rynek jesienią br. Źródło: Mercedes Benz Polska
  21. Parada nowości Mercedes-Benz na targach Poznań Motor Show 2015 Poznań. Esencja samochodu sportowego – Mercedes-AMG GT, wzorzec luksusowej limuzyny – Mercedes-Maybach Klasy S, a także SUV w stylu coupe – Mercedes GLE Coupe – to tylko niektóre nowości, które będzie można zobaczyć na stoisku Mercedes-Benz podczas tegorocznego salonu samochodowego w Poznaniu, od 9 do 12 kwietnia. Mercedes-Benz prowadzi właśnie największą ofensywę produktową w swojej historii – do 2020 roku na rynek trafi ponad 30 nowych modeli, spośród których 11 nie ma swojego odpowiednika w dotychczasowej ofercie. Na targach w Poznaniu pojawi się kilkanaście samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy, a wśród nich cztery zjawiskowe nowości. Pierwsza z nich – sportowy Mercedes-AMG GT – to rasowe coupe zbudowane w oparciu o bogate doświadczenia inżynierów AMG w sportach motorowych. Model, dostępny z silnikiem 4.0 V8 biturbo w dwóch wersjach mocy (475 lub 510 KM), w unikalny sposób łączy bezkompromisowe osiągi i dynamikę jazdy z użytecznością na co dzień. Zupełnie inne emocje towarzyszą topowej limuzynie ze Stuttgartu, która również zostanie pokazana w Poznaniu. Mercedes-Maybach na tle pozostałych wersji Klasy S wyróżnia się wyrafinowaną stylizacją, dodatkowo przedłużonym nadwoziem i jeszcze bardziej luksusowym wyposażeniem. Komfort podróżujących potęguje dopracowana akustyka – w drugim rzędzie siedzeń Mercedes-Maybach jest najcichszym samochodem świata. Na targach pojawi się też GLE Coupe – najnowszy SUV spod znaku trójramiennej gwiazdy, zamknięty w dynamicznie stylizowanej karoserii wzorowanej na autach coupe. Do coupe blisko mu również pod względem osiągów i prowadzenia – lista wyposażenia modelu obejmuje system trybów jazdy DYNAMIC SELECT, który pozwala jednym ruchem dłoni zmieniać charakter samochodu, od komfortowego przez off-roadowy aż po zdecydowanie sportowy. Obok wystąpi kolejny członek rodziny kompaktowych Mercedesów – CLA Shooting Brake. Funkcjonalność kombi spotyka się tu z awangardową linią coupe, nawiązującą do większego CLS-a Shooting Brake. Bagażnik nowego modelu mieści od 495 do 1354 l. Dzięki pionowemu ustawieniu tylnych oparć jego pojemność wzrasta do 595 l, a w kabinie nadal może podróżować 5 osób. Mercedes-Benz przygotował także atrakcję dla miłośników królowej sportów motorowych – to replika bolidu W05 Hybrid, który zwyciężył w 13 z 16 ubiegłorocznych wyścigach Formuły 1. „Srebrna Strzała” W05 doprowadziła Lewisa Hamiltona do tytułu mistrza świata F1, Nico Rosbergowi zapewniła drugie miejsce w klasyfikacji kierowców, a Mercedesowi dała mistrzostwo konstruktorów. Poznań Motor Show to największe targi motoryzacyjne w Polsce. Kolejna edycja imprezy odbędzie się w dniach 9-12 kwietnia 2015 roku (czwartek-niedziela) na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, przy ul. Głogowskiej 14. Tradycyjnie, czwartek jest dniem prasowym, zarezerwowanym dla przedstawicieli branży motoryzacyjnej, a dla zwiedzających hale będą otwarte od piątku do niedzieli, w godz. 10-18. Stoisko Mercedes-Benz zostanie zlokalizowane w pawilonie numer 5. Źródło: Mercedes Benz Polska
  22. Mercedes-Benz Vans zapowiada premierę średniej wielkości pick-upa Poszerzenie oferty modelowej elementem globalnej strategii wzrostu Mercedes-Benz Vans Rynek średniej wielkości pick-upów gotowy na debiut pierwszego modelu premium Główne rynki zbytu: Ameryka Łacińska, RPA, Australia, Europa Stuttgart. Przed końcem dekady Mercedes-Benz zadebiutuje w kolejnym perspektywicznym segmencie rynku i poszerzy ofertę swoich modeli o pierwszego na świecie pick-upa premium. Tego typu pojazdy charakteryzują się wszechstronnością, całoroczną użytecznością oraz ładownością przekraczającą z reguły 1000 kg. To wszystko sprawia, że pick-upy cieszą się popularnością na całym świecie i stanowią rynek o dużym potencjale rozwojowym. „Pick-up Mercedes-Benz w istotny sposób przyczyni się do realizacji celów naszego globalnego rozwoju” – mówi dr Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimler AG i szef działu Mercedes-Benz Cars. „Zadebiutujemy w segmencie pick-upów z modelem o typowym dla naszej marki charakterze, ze wszystkimi typowymi dla niej atrybutami - takimi jak bezpieczeństwo, komfort, wydajność i jakość”. Volker Mornhinweg, szef działu Mercedes-Benz Vans, dodaje: „Nowy model typu pick-up będzie idealnym uzupełnieniem naszej gamy produktowej w ramach międzynarodowej strategii wzrostu »Mercedes-Benz Vans goes global«”. Perspektywiczny segment o globalnym zasięgu Na całym świecie segment średniej wielkości pick-upów przechodzi obecnie transformację. Coraz więcej takich pojazdów jest wykorzystywanych nie tylko do pracy, ale także do celów prywatnych. Ich użytkownicy – zarówno firmy, jak i nabywcy indywidualni – oczekują modeli o kojarzących się z samochodami osobowymi. Mercedes-Benz jako pierwszy producent samochodów premium odpowiada na potrzeby rynku i projektuje pick-upa. „Gwiazda” ma już doświadczenie w podobnych pionierskich zachowaniach. Podobnym przypadkiem była udana premiera Klasy M (znanej również jako ML) blisko 20 lat temu. Był to pierwszy SUV segmentu premium i zmienił oblicze pojazdów rekreacyjnych. Nowy pick-up Mercedes-Benz będzie początkowo oferowany na rynkach Ameryki Łacińskiej, RPA, Australii i Europy, gdzie w segmencie tym odnotowuje się stałe wzrosty. Mercedes-Benz Vans: centrum kompetencji aut użytkowych Za opracowanie nowego modelu odpowiada dział Mercedes-Benz Vans, odpowiednio przygotowany do wdrożenia pierwszego pick-upa w historii firmy. Stoi za nim wiele lat doświadczenia w projektowaniu, produkcji i sprzedaży samochodów użytkowych. Debiutujące w zeszłym roku modele, Klasa V i Vito, udowadniają, że Mercedes-Benz Vans potrafi spełnić zróżnicowane oczekiwania klientów. Jest to szczególnie ważne w segmencie, w którym samochody służą zarówno celom służbowym, jak i prywatnym. „Możemy z powodzeniem zaspokoić potrzeby klientów szukających samochodu, który poza wszechstronnością oferuje komfort, bezpieczeństwo i design znany z osobowych Mercedesów” – mówi Mornhinweg. „Zgodnie z tą sprawdzoną, udaną formułą zaprojektujemy pierwszego pick-upa naszej marki”. Źródło: Mercedes Benz Polska
  23. Kolekcja Mercedes-Benz przedstawia: Mercedes-AMG GT w miniaturze Samochód wielkich marzeń w małej skali Stuttgart. Premiera nowego Mercedesa-AMG GT budzi mnóstwo emocji. Jego technologia ucieleśnia dążenie do perfekcji osiągów i prowadzenia. Teraz w Kolekcji Mercedes-Benz debiutują dwie wiernie odwzorowane miniatury nowego coupe w skali 1:43 oraz 1:18. Szczegółowo odzwierciedlają one design oryginalnego GT i są już dostępne u najbliższych dealerów Mercedes-Benz. Ponadto, na początku kwietnia do sprzedaży trafi model w ekskluzywnej, limitowanej edycji w skali 1:12. Dwa mniejsze modele powstały we współpracy z firmą Norev. Do ich zaprojektowania wykorzystano te same dane CAD, które posłużyły do produkcji samochodu w skali 1:1. Modele mają lakiery zgodne z oryginalną paletą oraz wnętrza wyposażone według specyfikacji Mercedesa-AMG GT S. Ofertę miniatur Norev uzupełnia model w skali 1:12, zaprojektowany we współpracy z firmą Premium ClassiXXs. Powstanie on w limitowanej serii, liczącej jedynie 1000 egzemplarzy. Karoseria w kolorze diamentowej bieli designo kryje wnętrze wykończone skórą nappa utrzymaną w biało-czarnej tonacji. Model wykonano z żywicy. Szczegółowe dane dotyczące modeli 1:43: materiał: cynk odlewany ciśnieniowo z elementami z tworzyw sztucznych długość: ok. 10,5 cm ręcznie zmontowany z 42 pojedynczych części wyposażony w czarny optyczny pakiet Mercedes-AMG zamocowany na podstawce z napisem i dostarczony w ozdobnym pudełku Modele 1:43 oferowane są w autentycznych zestawieniach kolorystycznych, dostępnych dla nabywców „prawdziwego” GT S: czerwony lakier designo cardinal, czarna tapicerka, kute obręcze AMG z podwójnymi ramionami w kolorze tytanowym czarny lakier magnetite, biało-czarna tapicerka, lekkie, 10-ramienne obręcze AMG w kolorze czarnym i srebrnym karoseria w kolorze diamentowej bieli designo, pakiet optyczny AMG Night, czarna tapicerka nappa, lekkie, 10-ramienne obręcze AMG w kolorze szarym Szczegółowe dane dotyczące modeli 1:18: materiał: cynk odlewany ciśnieniowo z elementami z tworzyw sztucznych długość: ok. 25,5 cm ręcznie zmontowany z 101 pojedynczych części otwierane drzwi, pokrywa silnika i bagażnika wkrętak służący do odkręcenia modelu od podstawki dostępny z rękawicą do oglądania (pozwala uniknąć odcisków palców) Tak jak model 1:43, wariant 1:18 bazuje na oryginalnym Mercedesie-AMG GT S z fotelami AMG Performance. Jego karoseria i wnętrze są utrzymane w oryginalnych zestawieniach kolorystycznych: żółty lakier AMG Solarbeam, pakiet optyczny AMG Night, czarna tapicerka, kute obręcze AMG z podwójnymi ramionami, z czarnym, matowym wykończeniem oraz srebrnymi rantami srebrny lakier, czerwono-czarna tapicerka nappa, lekkie, 10-ramienne obręcze AMG w kolorze czarnym i srebrnym szary lakier designo magno z pakietem optycznym Silver Chrome, srebrno-czarna tapicerka, 10-ramienne obręcze AMG w kolorze czarnym i srebrnym Źródło: Mercedes Benz Polska
×