Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'marki' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 97 wyników

  1. Superciche diesle nowej generacji zachwycają kulturą pracy Maksymalna sprawność jednostki: oszczędna eksploatacja bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy i elastyczności Wzorowa skuteczność oczyszczania spalin, w tym niska emisja tlenków azotu Rüsselsheim/Dublin. Firma Opel realizuje ofensywę produktową, w ramach której w latach 2014–2018 zamierza wprowadzić na rynek 27 nowych modeli i 17 nowych silników. Oznacza to, że silniki wysokoprężne we wszystkich modelach Opla zostaną gruntownie zmodernizowane. Obecnie firma Opel dysponuje portfolio najnowocześniejszych silników diesla w swojej historii. Po wprowadzeniu jednostki 2.0 CDTI w pierwszej połowie 2015 r. superciche diesle nowej generacji będą dostępne od Corsy po Insignię, w trzech klasach pojemności. Wszystkie wspomniane jednostki — mała 1.3, średnia 1.6 i największa 2.0 — zostały opracowane według wspólnej koncepcji: poprawa sprawności i ograniczenie emisji we wszystkich kategoriach zanieczyszczeń, zwiększenie elastyczności i podwyższenie momentu obrotowego w niskim przedziale obrotów, istotna redukcja hałasu i wibracji w celu podniesienia komfortu. 1.3 CDTI — mały, ale zdumiewająco oszczędny silnik o dużych możliwościach Nowy silnik 1.3 CDTI zadebiutował właśnie wraz z nową Corsą, na którą złożono już ponad 120 000 zamówień. Silnik występuje w dwóch wersjach rozwijających identyczny maksymalny moment obrotowy 190 Nm, ale różniących się mocą: 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM. Nowa jednostka jest dużo cichsza od poprzedniczki montowanej w Corsie poprzedniej generacji, a przy tym znacznie elastyczniejsza. Turbosprężarki nowej generacji zapewniają płynną jazdę i przyspieszenie przy niskich obrotach i minimalnym poziomie hałasu. Obie odmiany standardowo wyposażono w zapewniającą oszczędność paliwa technologię Start/Stop. W najoszczędniejszej wysokoprężnej wersji Corsy z silnikiem o mocy 70 kW/95 KM, zautomatyzowaną przekładnią Easytronic 3.0 i systemem odzyskiwania energii hamowania emisja CO2 została zredukowana do 82 g/km, a zużycie paliwa do 3,1 l/100 km w cyklu mieszanym. Te parametry kwalifikują model do niemieckiej klasy efektywności energetycznej A+ (wg rozporządzenia EC nr 715/2007). 1.6 CDTI — supercichy diesel z charakterem Wykonany w całości z aluminium czterocylindrowy silnik wysokoprężny 1.6 nowej generacji jest gwiazdą w klasie kompaktowej. Okrzyknięty przez prasę branżową „supercichym dieslem” zadebiutował w Zafirze Tourer pod koniec 2013 r. w wersji rozwijającej moc 100 kW/136 KM. Wkrótce pojawiła się także wersja o mocy 88 kW/120 KM. 1.6 CDTI jest teraz dostępny także w Merivie (70 kW/95 KM, 81 kW/110 KM i 100 kW/136 KM), Astrze (81 kW/110 KM i 100 kW/136 KM) oraz sportowej Astrze GTC (100 kW/136 KM). Nowy turbodiesel 1.6 CDTI został uznany za najcichszy i najoszczędniejszy silnik w swojej klasie. Jest on oferowany również w modelu Opel Mokka, gdzie imponuje wysoką kulturą pracy, niskim spalaniem (zaledwie 4,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów w cyklu mieszanym przy emisji CO2 na poziomie 109 g/km), a także dynamiką. Mokka 1.6 CDTI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy; tyle samo czasu potrzebuje na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu. 2.0 CDTI — flagowy diesel bez skazy Do oferty diesli firmy Opel dołączyła niedawno flagowa jednostka 2.0 CDTI o wysokiej kulturze pracy. Czterocylindrowy silnik rozwija imponujące 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz moc 125 kW/170 KM dostępną już przy 3750 obr./min. Wyposażona w niego Insignia przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Wiosną bieżącego roku silnik 2.0 CDTI zostanie wprowadzony w Zafirze Tourer (125 kW/170 KM), a później także w innych modelach marki Opel, w tym w kabriolecie Cascada. Podobnie jak pozostałe diesle firmy Opel nowy silnik 2.0 CDTI spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania normy Euro 6 dotyczące emisji spalin. Kierowcy mogą korzystać z osiągów pojazdu bez wyrzutów sumienia, ponieważ diesle nowej generacji w samochodach marki Opel emitują spaliny o czystości porównywalnej z czystością spalin silników benzynowych. Największa słabość diesli — emisja tlenków azotu — to już historia. Insignia jest wyposażona w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) BlueInjection firmy Opel, który służy do usuwania tlenków azotu ze spalin. Minimalne ilości AdBlue® — nieszkodliwego płynu stanowiącego mieszankę mocznika i wody — są wtryskiwane do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR. Roztwór ten natychmiast zamienia się w amoniak (NH3), który zostaje wchłonięty przez katalizator SCR. Następnie, wskutek reakcji chemicznej z amoniakiem, tlenki azotu w spalinach ulegają redukcji do nieszkodliwego azotu i pary wodnej. Informacja dotyczy rynku niemieckiego i jest aktualna na dzień publikacji. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie. źródło: General Motors
  2. Ikony historii marki SKODA na salonie Retromobile Już tradycyjnie marka ŠKODA rozpoczyna sezon wydarzeń, związanych z motoryzacją historyczną, swym udziałem w prestiżowym, paryskim salonie Rétromobile, który to w tym roku odbywa się po raz czterdziesty. Do francuskiej metropolii ŠKODA przywiozła cztery wyjątkowe pojazdy ze zbiorów fabrycznego muzeum, wraz z repliką pierwszego samochodu Laurin & Klement Voiturette A, opracowanego w roku 1905. O wyjątkowym rzemiośle pracowników działu renowacji, przyległego do fabrycznego muzeum marki ŠKODA, goście salonu Rétromobile będą mogli przekonać się oglądając unikatowy egzemplarz ŠKODY Supersport Typ 966 z roku 1950. Wyczynowy pojazd z karoserią typu monopost, który swego czasu z wynikiem 197,7 km/h był najszybszym czechosłowackim pojazdem, od roku 2007 wzbogaca zbiory ŠKODA Muzeum. W sezonie 2014 ukończono jego bardzo złożoną renowację, której to efekty nikomu nie pozwolą przejść obojętnie obok stoiska marki. „Kolejnym filarem tegorocznej ekspozycji marki ŠKODA jest replika najwcześniejszego samochodu Laurin & Klement Voiturette A, opracowanego i wytwarzanego w latach 1905-1907, obecnie otwierającego pierwszy rozdział długiej tradycji produkcji pojazdów w Mladá Boleslav” - mówi Michal Velebny, kierujący działem renowacji fabrycznego muzeum. L&K Voiturette A jest napędzany dwucylindrowym, widlastym silnikiem czterosuwowym o objętości 1 005 ccm, generującym około 7 KM mocy, wystarczającymi do osiągnięcia prędkości maksymalnej około 40 km/h. Także kolejne trzy eksponaty przekonają każdego odwiedzającego do dłuższego zatrzymania się na stoisku marki ŠKODA. Elegancka ŠKODA Popular Monte Carlo z roku 1937 jest ikoną aerodynamicznego designu drugiej połowy lat 30. oraz technicznej doskonałości, potwierdzonej m.in. rezultatami załogi Pohl/Hausmann na trasach Rajdu Monte Carlo w sezonach 1936 oraz 1937. Czarny egzemplarz należy dziś do najcenniejszych klejnotów zbiorów fabrycznego muzeum, zdobywając w przeszłości, za swój stan i prezencję, szereg nagród i wyróżnień. Wśród nich imponuje zwłaszcza zwycięstwo w konkurencji elegancji, w kategorii Rallye, podczas prestiżowej imprezy Schloss Bensberg Classic 2012. Dzieje młodszych pojazdów, z lat 70. XX wieku, reprezentuje w halach wystawowych Porte de Versailles atrakcyjny model ŠKODA 110R. Piękne, sportowe coupe, wywodzące się z modeli ŠKODA 100/110 było produkowane w filii Kvasiny w latach 1970-1980. Od dłuższego czasu jest pojazdem intensywnie poszukiwanym przez kolekcjonerów i miłośników wyjątkowych konstrukcji. Obecność 110R na tak licznie odwiedzanej przez gości z całego świata imprezie jest bezsprzecznie uzasadniona. Prezentacja pojazdów historycznych jest w Paryżu uzupełniona nowoczesnym studium projektowym ŠKODA VisionC, które to z kolei daje odwiedzającym możliwość spojrzenia na aktualny, nowy kierunek designu i filozofii projektowej szacownej marki z Mladá Boleslav. Czterdziesta edycja Rétromobile przebiega w terminie 4-8 lutego na terenie targowym Paris Expo - Porte de Versailles. Szacowana frekwencja odwiedzających to 100 000 osób, swą obecność potwierdziło 450 wystawców prezentujących ponad pół tysiąca pojazdów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Rekordowy 2014 rok: sprzedaż marki Jeep wzrosła w Europie o 70%. Liczba zarejestrowanych w Europie Jeepów rośnie trzeci rok z rzędu, a grudzień 2014 roku był czternastym miesiącem ciągłego wzrostu. Wzrost w 2014 roku wyniósł 70%. W 2014 roku Jeep był marką, której tempo wzrostu na tle całej Europy było najszybsze (źródło ACEA). W grudniu nowy Jeep Renegade odniósł podwójny sukces: otrzymał prestiżowych 5 gwiazdek Euro NCAP oraz pierwsze miejsce we Włoszech wśród najlepiej sprzedających się samochodów w tym segmencie. Z europejskich portów wyruszają pierwsze Jeepy Renegade przeznaczone na rynki pozaeuropejskie, głównie dla Ameryki Północnej. Wśród inicjatyw podjętych przez markę Jeep w 2014 roku, największy sukces związany jest z powstaniem Jeep Owners Group (JOG) oraz przekroczeniem liczby 2 milionów fanów na Facebooku. Rok 2014 był rekordowym dla marki Jeep, zarówno pod względem sprzedaży, jak i inicjatyw oraz wydarzeń towarzyszących wprowadzeniu na rynek nowych modeli, które miały miejsce w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA). Sukces potwierdzony jest również gwałtownie rosnącą liczbą fanów na kanałach społecznościowych marki, biorąc pod uwagę wszystkie oficjalne strony Jeepa na Facebooku w regionie EMEA, liczba ta obecnie wynosi dwa miliony fanów, przy niesamowitych skokach popularności w niektórych krajach (we Włoszech na przykład, w ciągu jednego roku liczba zarejestrowanych użytkowników wzrosła o 600%). Rekordowa liczba zarejestrowanych pojazdów w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA). W 2014 roku liczba zarejestrowanych samochodów Jeep osiągnęła bezprecedensowy jak dotąd poziom, w tym 42% wzrost w regionie EMEA i 70% w samej Europie (EU 28 + EFTA), odnotowując rekordowe wyniki w wielu największych krajach, wśród których na największą uwagę zasługuje Francja ze swoimi 110% wzrostu, Włochy- 95%, po nich Belgia - 87%, UK - 75% i Niemcy - 50% wzrostu. Grudzień był czternastym z rzędu miesiącem wzrostu rok do roku, zarówno na poziomie regionu, jak i w wielu głównych krajach, takich jak na przykład: Rosja, Włochy, Niemcy, Francja, Belgia i Szwajcaria. Na poziomie produktu, na sukces wpłynęły doskonałe wyniki flagowego Grand Cherokee, który przez cały 2014 rok był stale obecny na pierwszych miejscach pod względem sprzedaży, zarówno w klasyfikacji europejskiej, poprawiając swój wynik o 3 pozycje w stosunku do ubiegłego roku, jak i w niektórych głównych krajach europejskich, w tym na przykład w Niemczech. We Włoszech Grand Cherokee zajmował pierwsze miejsce w swoim segmencie przez 5 z 12 miesięcy, w tym w grudniu, zamykając rok na drugim miejscu. Poza tym, Grand Cherokee był drugim najczęściej sprzedawanym samochodem w Szwajcarii i w Polsce w tym segmencie. Trzeba podkreślić, że w 2014 r. w Polsce marka Jeep odnotowała rekordową sprzedaż z wynikiem 1674 sprzedanych samochodów i wzrostem o imponujące 51,4% w stosunku do roku ubiegłego.Pierwszą nowością produktową Jeepa w 2014 roku był nowy Cherokee debiutujący w marcu podczas Salonu Samochodowego w Genewie, który odnotował najwyższą sprzedaż od 2008 roku po dzień dzisiejszy i pozwolił na podwojenie sprzedaży marki w tym segmencie, przekraczając liczbę miesięcznie zarejestrowanych aut poprzedniej generacji w ciągu roku. Nowy Cherokee odebrał wiele nagród, wśród których na szczególną uwagę zasługuje tytuł „Best Small SUV” przyznany w ramach „Car Of The Year Awards 2014” na Bliskim Wschodzie, jak i tytuł „SUV of the Year” nadany przez Association of Scottish Motoring Writers. Nowy Renegade, najmłodsze „dziecko” w rodzinie Jeepa, które naznacza wejście marki do segmentu kompaktowych SUVów, jest sprzedawany we Włoszech od końca września, natomiast od października w pozostałych, głównych krajach europejskich. Plasujący się od razu na liście „top ten" najlepiej sprzedających się we Włoszech aut w swojej kategorii, w grudniu Jeep Renegade zajął pierwsze miejsce w swoim segmencie. Z Salerno do San Diego: pierwsze Jeepy Renegade docierają do Ameryki Północnej. W styczniu rusza wysyłka pierwszych partii Jeepów Renegade przeznaczonych na rynki spoza Europy, w tym głównie do Ameryki Północnej. Najpierw z Southampton i Antwerpii, później z Salerno i Civitavecchia, w różnych kierunkach popłyną statki o zdolności przewozowej od 300 do 500 sztuk w przypadku najmniejszych statków, do prawie 3.000 sztuk w przypadku tych największych, a sama przeprawa potrwa od 2 do 3 tygodni. Pięć gwiazdek Euro NCAP dla nowego Jeepa Renegade.Nowy Jeep Renegade zdobył prestiżowych pięć gwiazdek Euro NCAP, z końcową punktacją 80/100, uzyskaną dzięki uzyskaniu 87% w zakresie ochrony dorosłych, 85% w zakresie ochrony dzieci oraz pozytywne wyniki w głównych testach. Tak wysoki wynik Renegade uzyskał dzięki innowacyjnej „architekturze 4x4 Small Wide” oraz najbardziej nowoczesnym technologiom bezpieczeństwa aktywnego, takim jak dostępny po raz pierwszy w tym segmencie system „Front Collision Warning Plus”. Jeep Owners Group (JOG) dostępny w 9 krajach europejskich.2014 był rokiem, w którym pojawił się również Jeep Owners Group (JOG), jedyny oficjalny klub Jeepa i grupa społecznościowa zarządzana przez markę centralnie, aktywna już w 9 krajach europejskich. JOG jest „miejscem”, w którym marka spotyka się z tzw. „Jeepersami”, posiadaczami samochodów i fanami marki, integrując się z już istniejącymi lokalnymi klubami. Jeep Owners Group obecny jest również w głównych sieciach społecznościowych, za pośrednictwem specjalnych kanałów umożliwiających użytkownikom otrzymywanie informacji i współpracę z członkami społeczności, jako prawdziwymi ambasadorami marki w świecie. Źródło: Fiat Auto Poland
  4. Wzrost sprzedaży marki Volkswagen Samochody Użytkowe w 2014 roku Znaczny wzrost światowej sprzedaży serii modeli T5 i Crafter Rosnąca sprzedaż w Europie Zachodniej Duży wzrost rejestracji samochodów użytkowych Volkswagena w Polsce Poznań, 16 stycznia 2015 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała świetne wyniki w 2014 roku. W Polsce zarejestrowano 5.856 samochodów użytkowych, o 14,7 procent więcej niż w 2013 roku. Na całym świecie marka Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedała w 2014 roku 444.900 pojazdów. Oznacza to wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem o dwa procent. W 2013 roku przekazano klientom 436.000 samochodów. Wyraźny wzrost sprzedaży użytkowych Volkswagenów odnotowany został przede wszystkim w Europie Zachodniej, gdzie nabywców znalazło 292.000 samochodów (+6,5 procent). „To bardzo dobry wynik i doskonałe osiągnięcie załogi” – skomentował dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe. „Bardzo dziękujemy naszym klientom za zaufanie. W nowym roku chcemy kontynuować sukcesy wprowadzając nowe modele”. Volkswagen Transporter znalazł w 2014 roku łącznie 168.600 nabywców (2013: 156.300), zatem sprzedaż tego modelu wzrosła o 7,9 procent. Duży popyt na Transportera wymagał latem 2014 roku wprowadzenia w zakładzie w Hanowerze pracy na dodatkowe zmiany. Volkswagen Caddy z wielkością sprzedaży 148.900 sztuk (2013: 146.600; +1,6 procent) utrzymał swoją dobrą pozycję na rynku. Także Volkswagen Crafter z ilością 49.200 sprzedanych egzemplarzy odnotował znaczny wzrost (+11,6 procent) w stosunku do poprzedniego roku (2013: 44.100). Natomiast sprzedaż Volkswagena Amaroka, przede wszystkim z powodu kryzysu gospodarczego w Ameryce Południowej, spadła o 12,2 procent do 78.100 sztuk (2013: 89.000). Bardzo dobry wynik w Polsce W 2014 roku w Polsce roku zarejestrowano 5.856 użytkowych samochodów Volkswagena, jest to o 14,7 procent więcej niż w roku 2013 (2013: 5,104 szt.). Zwiększył się także udział w rynku, który wyniósł 10,9 procent (2013: 10,8%). „Miniony rok pod względem ilości zarejestrowanych samochodów, był najlepszym od lat dla marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce. Zanotowaliśmy wzrost rejestracji niemal wszystkich modeli. Transporter w swojej klasie jest zdecydowanym liderem, Caddy w swoim segmencie jest w ścisłej czołówce i skraca dystans do lidera, jego sprzedaż wzrosła o 30 procent. Jedyną fabryką produkującą Caddy na świecie jest poznańska fabryka, już niebawem wyłącznie w naszym kraju produkowany będzie także Crafter. Polska staje się coraz ważniejszym rynkiem dla marki, potwierdza to także fakt zorganizowania światowej premiery nowego Caddy w Poznaniu. Jeszcze nigdy, żaden z samochodów należących do grupy Volkswagena nie miał światowej premiery w Polsce” – powiedział Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce. Największą popularnością wśród samochodów użytkowych Volkswagena w naszym kraju w 2014 roku cieszyło się Caddy, którego zarejestrowano 2.892 szt. (2013: 2.228; +29,8 procent). Na kolejnych miejscach znajdują się Transporter z liczbą 1.778 szt. (2013: 1.520; +17,0 procent), Crafter z wynikiem 849 szt. (2013: 786; +8,0 procent) oraz Amarok z 337 szt. (2013: 570; -40,9 procent). Dobre wyniki sprzedaży na największych rynkach „Szczególnie w ważnym i przynoszącym duże dochody regionie Europy Zachodniej udało nam się zwiększyć wielkość sprzedaży” – powiedział Bram Schot, Członek Zarządu ds. sprzedaży i marketingu marki Volkswagen Samochody Użytkowe. „Wyniki te stanowią dobry fundament dla wprowadzenia na rynek nowych modeli. Jesteśmy zatem dobrze przygotowani na wyzwania nadchodzących miesięcy. Możemy bez obaw rozpocząć nowy rok, mimo iż mocna konkurencja i trudna sytuacja gospodarcza w Brazylii, Argentynie i Rosji będą w 2015 roku sporym wyzwaniem”. W Europie Zachodniej Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedał 292.000 lekkich pojazdów użytkowych serii T5, Caddy, Amarok i Crafter (2013: 274.200; +6,5 procent). Do wzrostu sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem przyczyniły się przede wszystkim rynki w Wielkiej Brytanii (+11,8 procent), Francji (+10,3 procent), Holandii (+7,6 procent) i w Niemczech (+4,6 procent) oraz poprawa sytuacji w Hiszpanii (+32,5 procent). W Meksyku na użytkowego Volkswagena zdecydowało się ponad 6.000 klientów, co oznacza wzrost o 39,1 procent. Na ten dobry wynik miał wpływ przede wszystkim Volkswagen Amarok oraz wprowadzenie na rynek Volkswagena Caddy. W Ameryce Południowej sprzedaż pojazdów użytkowych i pickupów marki Volkswagen Samochody Użytkowe spadła o 46,5 procent do 40.900 sztuk (2013: 76.500). Wynika to z zakończenia produkcji T2 w Brazylii, którego w 2014 roku sprzedanych zostało ostatnich 1.700 sztuk (2013: 26.400). W Europie Wschodniej Volkswagen Samochody Użytkowe odnotował spadek sprzedaży o 6,1 procent do 37.700 pojazdów (2013: 40.100). Istotnym czynnikiem powodującym spadek była sytuacja w Rosji, gdzie sprzedaż obniżyła się o 20,8 procent do 12.600 sztuk (2013: 15.900). W Afryce i na Bliskim Wschodzie sprzedaż samochodów utrzymywała się na stabilnym poziomie, odpowiednio 19.800 i 27.400 sztuk (Afryka 2013: 20.100; -1,7 procent/ Bliski Wschód 2013: 26.900; +1,7 procent). W regionie Azji i Pacyfiku wielkość sprzedaży wzrosła do 22.700 pojazdów (2013: 20.200; +12,7 procent). Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Sprzedaż samochodów marki Jeep na świecie przekroczyła 1 000 000 sztuk. Nowy rekord sprzedaży poprawiony trzeci rok z rzędu. Sprzedaż samochodów marki Jeep na świecie wzrosła w 2014 roku o 39%, osiągając najwyższy jak dotąd poziom 1 017 019 sztuk. Łączna ilość sprzedanych w 2014 roku Jeepów przekroczyła rekordowy, zeszłoroczny wynik – 731 565 sztuk . Sprzedaż w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 41%, osiągając łącznie 692 348 sztuk, co również stanowi wynik bezprecedensowy. Sprzedaż samochodów marki Jeep na świecie i w Stanach Zjednoczonych wzrosła już po raz piąty z rzędu. Wszystkie modele marki Jeep zanotowały wzrost sprzedaży zarówno na świecie, jak i w Stanach Zjednoczonych. Jeep Compass, Patriot i Wrangler odnotowały bezprecedensową sprzedaż w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż samochodów marki Jeep na obszarze Azja-Pacyfik wzrosła o 42%, przy 49% wzroście w Chinach. Sprzedaż samochodów marki Jeep w regionie Europa, Bliski Wschód, Afryka wzrosła o 40% i o 65% w Europie. Rekordowa sprzedaż Jeepa w Polsce, wzrost sprzedaży o 51%. W 2014 roku marka Jeep zanotowała sprzedaż ponad 1 000 000 samochodów na świecie, bijąc tym samym, trzeci raz z rzędu, wszystkie swoje dotychczasowe rekordy. Sumą 1 017 019 sprzedanych Jeepów, marka o 39% pobiła swój wcześniejszy rekord wynoszący 731 565 sztuk.“W 2014 roku sprzedaż samochodów Jeep wzrosła po raz piąty z rzędu, zarówno na świecie jak i na rynku północnoamerykańskim”, oświadczył Mike Manley, prezes i CEO marki Jeep. “Oprócz wyjątkowej dumy z sukcesu odniesionego przez nowego Jeepa Cherokee, musimy przyznać, że wszystkie samochody z gamy Jeep odnotowały znaczną sprzedaż na całym świecie”. “Uzyskanie wyniku miliona sprzedanych sztuk w 2014 roku stało się z pewnością kamieniem milowym, a 2015 będzie rokiem wielkich przemian w zakresie procesu globalizacji marki poprzez uruchomienie działalności produkcyjnej w Brazylii i powrót produkcji do Chin, po prawie dziesięciu latach nieobecności”, dodaje Mike Manley. “Dołożymy wszelkich starań aby utrzymać ten pozytywny trend sprzedaży w 2015 roku dzięki kompletnej gamie konkurencyjnych SUV’ów, takich jak najnowszy Jeep Renegade, który zawita w salonach całego świata w 2015 roku”. Oprócz globalnego, 39% wzrostu, w 2014 roku sprzedaż Jeepa zwiększyła się o 41 % w Stanach Zjednoczonych, osiągając rekordowy, bezprecedensowy wynik 692 348 sprzedanych samochodów. Sprzedaż samochodów Jeep w 2014 wzrosła o 40% w regionie Europa, Bliski Wschód, Afryka, o 65% w Europie i o 42% na obszarze Azja-Pacyfik. W Chinach, największym rynku motoryzacyjnym na świecie, sprzedaż wzrosła o 49 %. W Polsce marka Jeep również odnotowała rekordową sprzedaż w 2014 roku z wynikiem 1 674 sprzedanych samochodów i wzrostem o imponujące 51,4% w stosunku do roku ubiegłego. Na czele całościowej sprzedaży samochodów marki Jeep na świecie i w Stanach Zjednoczonych plasuje się Grand Cherokee (łącznie na świecie: 279 567; w USA: 183 786), za nim Cherokee (łącznie na świecie 236 289; w USA: 178 508), Wrangler (łącznie na świecie 234 579; w USA 175 328), Compass (łącznie na świecie 134 629; w USA 61 264) i Patriot (łącznie na świecie 122.387; w USA 93 462).W 2014 roku sprzedaż samochodów marki Jeep wzrosła po raz piąty z rzędu, zarówno na świecie, jak i w Stanach Zjednoczonych. W 2013 roku marka odnotowała 4% wzrost sprzedaży na świecie i 3% w Stanach Zjednoczonych. W trzech poprzednich latach nastąpił wzrost: w 2012 roku o 19% na świecie i o 13% w Stanach Zjednoczonych; w 2011 roku o 41% na świecie i o 44% w Stanach Zjednoczonych; w 2010 roku o 24 % na świecie i 26 % w Stanach Zjednoczonych. Źródło: Fiat Auto Poland
  6. Nowa SKODA Superb rewolucjonizuje dotychczasowy język stylistyczny marki. Nowy szkic ukazuje limuzynę pełną klasy i pasji. Jej wyszukany design łączy w sobie elegancję, dynamizm i dyskrecję. Nowy model flagowy ŠKODY czerpie swoje imponujące, przepełnione ekspresyjnością kształty z pojazdu koncepcyjnego ŠKODA ‘VisionC’ i zamyka je w dynamicznych proporcjach. Od przodu po sam tył, od dużych kół po subtelnie opadający dach, nowy Superb urzeka czystymi, ostro zarysowanymi płaszczyznami, przez które przebijają się eleganckie linie, tworząc wrażenie, jakby cały kształt był wykuty z jednego bloku materiału. Ze swoim emocjonującym wyglądem zewnętrznym, nowy model stojący na szczycie gamy ŠKODY przybrał jeszcze bardziej imponującą posturę, tworząc mocny wizualny efekt, wyróżniający się wśród samochodów klasy średniej. Jego wygląd jest wyrazistszy i muskularny, a jednocześnie bardziej wypełniony emocjami niż kiedykolwiek wcześniej. Zamysł tego pewnego siebie, przykuwającego uwagę designu przenosi się także na projekt wnętrza. Trzecia generacja modelu Superb wznosi go na wyższy poziom samochodowej klasy średniej. Zupełnie nowy model ŠKODY ma za zadanie ściągnąć do marki także nowe grupy odbiorców. Nowa ŠKODA Superb będzie świętować swoją światową premierę w Pradze w połowie lutego 2015 roku. Debiut na targach samochodowych w Genewie nastąpi w marcu. Wprowadzenie modelu na rynek planowane jest na połowę roku 2015. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Wyprzedaż rocznika 2014 w salonach marki FIAT. Rabaty przekraczające 15 tysięcy złotych. Ikona stylu - Fiat 500 - z roku 2014 roku kosztuje od 36 900 zł lub 399 zł miesięcznie*. Rodzinny Fiat 500L w cenie już od 48 900 zł lub w wersji crossover Trekking od 56 400 zł. 7-miejscowy SUV Fiat Freemont teraz do nabycia w cenie od 94 500 zł lub w topowej wersji Black Code w leasingu od 890 zł miesięcznie**. Wyprzedaż rocznika 2014 w salonach marki Fiat trwa. W ofercie wciąż jeszcze są dostępne pojedyncze egzemplarze modeli z gamy Fiata, które teraz kosztują nawet o 15 000 zł mniej niż jeszcze kilka tygodni temu. Na szczególną uwagę zasługują: ikona stylu, Fiat 500, teraz w ofercie od 36 900 zł lub 399 zł* miesięcznie; rodzinny, niezwykle przestronny Fiat 500L do końca grudnia dostępny w cenie od 48 900 zł lub od 56 400 zł w wersji Trekking oraz potężny; 7-miejscowy SUV Fiat Freemont, którego ceny zaczynają się od 94 500 zł za wersję standardową i od 890 zł miesięcznie** w leasingu za topową, budzącą respekt na drodze wersję Black Code. Klienci, którzy do końca tego roku zdecydują się na zakup wybranego samochodu z zaawansowanej technologicznie, niezawodnej i przyciągającej oko gamy modeli marki Fiat z 2014 roku zaoszczędzą od 4000 zł aż do przeszło 15 000 złotych. Stylowy, kuszący Fiat 500, doskonale wpisujący się w oczekiwania młodych mieszkańców miast i miłośników dobrego stylu, w grudniu kosztuje już od 36 900 zł lub na raty od 399 zł miesięcznie*. Dostępna w tej cenie wersja Pop zawiera m.in. komputer pokładowy MyCar, radioodtwarzacz CD/MP3 do słuchania ulubionej muzyki, a także zapewniające wysoki poziom bezpieczeństwa systemy maksymalizujące skuteczne hamowanie ABS+EBD+BAS, stabilizację toru jazdy ESC, sygnalizację nagłego hamowania ESS, aż siedem poduszek powietrznych i elastyczny, ekonomiczny silnik 1.2 o mocy 69 KM. Opcjonalnie, przyszły właściciel lub właścicielka kultowej 500-ki mogą wybierać spośród czterech wersji wyposażenia: wspomnianej Pop lub bogatszych Lounge, Sport oraz Cult, zawierających takie elementy jak np. szklany lub składany dach, 7-calowy ekran TFT z komputerem pokładowym, skórzane tapicerki, opcjonalne światła bi-ksenonowe, a nawet obudowę kluczyka wysadzaną kryształkami Swarovskiego. Zróżnicowane pod względem zawartości i charakteru wersje wyposażenia można zestawić z jednym z 14 kolorów nadwozia i wybranym silnikiem: 1.2 69 KM, jednym z dwóch TwinAir Turbo 0.9 8v o mocach 85 lub 105 KM albo oszczędnym dieslem 1.3 MultiJet II 16v 95KM z systemem Start&Stop. Równie ciekawą propozycją w wyprzedażowej ofercie Fiata jest rodzinny 500L, samochód numer jeden we Włoszech w swojej klasie, do końca roku dostępny już od 48 900 zł. Włosi pokochali 500L za umiejętność połączenia pozornie wykluczających się cech, takich jak kompaktowe wymiary zewnętrzne, ułatwiające manewrowanie w mieście, z przestrzenią wewnątrz, funkcjonalnością i stylem. 500L to auto rodzinne, o największym indeksie pasażerskim w segmencie (3,17 m3), z 400-litrowym bagażnikiem i przeszło 1500 możliwościami konfiguracji wnętrza, adresowane do kierowców, którzy jednocześnie nie chcą rezygnować z oryginalnego stylu i estetyki. Te ostatnie zapewnią im niebanalne linie nadwozia 500L zaprojektowanego przez Centro Stile Fiat w ramach rozwoju koncepcji „500”, podkreślone jednym z 10 kolorów karoserii zestawionych z białym lub czarnym dachem, z opcją szklanego okna dachowego o powierzchni 1,5 m2. Samochód już w standardzie jest wyposażony w 6 poduszek powietrznych, zapobiegający dachowaniu system ERM, system dynamicznej kontroli skrętu DST oraz system „City Brake Control” aktywujący układ hamulcowy w razie braku reakcji kierowcy na przeszkodę. Przyszły właściciel może wybierać spośród trzech bogatych wersji wyposażenia: wygodnej Pop, popularnej Pop Star oraz najwyższej Lounge i czterech jednostek napędowych: benzynowych 1.4 16v 95 KM lub 0.9 TwinAir Turbo 105 KM z funkcją Start&Stop i dwóch diesli: 105 i 120-konnego 1.6 MultiJet II Start&Stop. Za kwotę 48 900 zł Klient może stać się właścicielem 500L w wersji Pop, obejmującej m.in. chromowane klamki, elektrycznie sterowane przednie szyby i centralny zamek, komputer pokładowy MyCar, wskaźnik sugerujący zmianę biegu GSI (Gear Shift Indicator), system tankowania Smart Fuel, napędzaną sprawdzoną jednostką 1.4 16v 95 KM. Jednak teraz wystarczy dołożyć tylko 7500 zł, by standardowego 500L zamienić na modnego, niezawodnego crossovera 500L Trekking z podwyższonym zawieszeniem, przyciągającą wzrok off-roadową stylistyką, wyposażonego w zaawansowany system kontroli trakcji Traction+ a także klimatyzację oraz radio Uconnect z 5” dotykowym ekranem i systemem Bluetooth. Kierowcom poszukującym jeszcze większej przestrzeni Fiat w wyprzedażowej ofercie proponuje 7-miejscowy SUV Freemont z napędem 4x4 i automatyczną, 6-biegową przekładnią. Topowa, zbuntowana wersja Black Code, napędzana dynamicznym silnikiem Diesla 2.0 16v MultiJet II o mocy 170 KM, w leasingu kosztuje tylko 890 zł miesięcznie**. Fiat Freemont to muskularny, charakterny samochód zaprojektowany z myślą o potrzebach aktywnej rodziny. Wszechstronny, niezwykle wygodny w codziennej eksploatacji, prestiżowy i bezpieczny. Auto charakteryzuje aż siedem foteli w trzech rzędach ustawionych w układzie amfiteatralnym i 540-litrowy bagażnik z opcją powiększenia do imponujących rozmiarów 1461 litrów. Freemont to również najlepsza technologia do dyspozycji podróżnych. W zależności od wersji obejmuje ona m.in. dostęp do zbliżeniowego systemu otwierania drzwi, uruchamianie silnika za pomocą przycisku na desce rozdzielczej, czujniki parkowania oraz kamerę cofania. Rozrywkę na pokładzie zapewni zintegrowane radio CD/MP3/DVD z nawigacją i kolorowym ekranem dotykowym o średnicy nawet 8,4”, ze sterowaniem w kierownicy, oraz technologia Bluetooth. Freemont AWD z napędem na cztery koła do funkcjonalności w mieście dokłada pełną mobilność na nawierzchniach o obniżonej przyczepności, takich jak błoto, śnieg czy lód. Bezpieczeństwo Fiata Freemont zostało potwierdzone prestiżową oceną 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. Auto jest dostępne z trzema innowacyjnymi, ekologicznymi jednostkami napędowymi do wyboru: turbodieslem 2.0 MultiJet II 170 KM lub benzynowymi 2.4 170 KM i potężnym Pentastar 3.6 V6 o mocy aż 280 KM, i w czterech w pełni satysfakcjonujących, zróżnicowanych wersjach wyposażenia: Freemont, Urban, Lounge oraz topowej, maksymalnej Black Code. Ta ostatnia budzi respekt na drodze lakierowanymi na czarno grillem i lusterkami, 19-calowymi czarnymi felgami, czarnym wykończeniem przednich świateł i równie ciemnym, lecz wykończonym miękką skórą wnętrzem. Z okazji wyprzedaży rocznika 2014 Black Code AT6 AWD napędzany 170-konnym wysokoprężnym 2.0 16v MultiJet z pakietem Family gratis teraz jest dostępny w leasingu od 890 zł miesięcznie**. Ceny wyprzedażowe obowiązują do końca tego roku, a aut z każdym dniem ubywa. Dlatego warto podjąć szybką decyzję i odwiedzić salon Fiata, i wybrać model najlepiej dostosowany do własnych potrzeb. Szczegółowa oferta dostępna u dealerów. *FIAT 500 POP 1.2 69KM + A/C, cena: 39 900 zł, wpłata własna: 13 640 zł, okres: 96 miesięcy, oprocentowanie 7,69%, opłata przygotowawcza 5%, rata miesięczna 399,03 zł, ubezpieczenie Bezpieczny Kredyt „Promo”, RRSO 10,51%, całkowita kwota kredytu 28 537,78 zł, całkowity koszt kredytu 9 768,81 zł, całkowita kwota do zapłaty 38 306,59 zł. Obowiązkowe dostarczenie Ubezpieczenia AC. Kredytodawca: Fiat Bank Polska S.A. Emisja CO2 od 90 do 119 g/km; zużycie paliwa w cyklu mieszanym od 3,7 do 5,1 l/100 km. ** Leasing Freemont oferowany przez FGA Leasing Polska Sp. z o.o. dla modelu Fiat Freemont Black Code 3.6 V6 280KM. Rata 890,08 zł netto dla warunków: cena samochodu 134370 zł, czynsz inicjalny 47520 zł, liczba miesięcznych czynszów leasingowych: 59, wykup 20%. Oferta skierowana do przedsiębiorców. Szczegóły oferty w salonach Fiata. Źródło: Fiat Auto Poland
  8. Wiodąca w branży sprzedaż marki Hyundai do Klienta indywidualnego i korporacyjnego Koncentracja nad rozwojem jakościowym przyczynia się do umacniania pozycji marki Na osiągnięcie wzrostu wpłynęło także znaczne zainteresowanie Klientów modelem i10 Nowej Generacji Hyundai odnotował wzrost na europejskim rynku motoryzacyjnym w pierwszym kwartale, oraz zrealizował cele jakościowe firmy, ustalone na początku roku. Na pięciu wiodących pod względem sprzedaży rynkach europejskich¹ Hyundai zwiększył sprzedaż do Klienta indywidualnego i flotowego odpowiednio o 16% i 17%, wyprzedzając branżę w obu tych sektorach. ”Mamy bardzo pozytywne sygnały dotyczące organicznego wzrostu branży w pierwszym kwartale i cieszymy się, że Hyundai rozwija swój biznes w dochodowych obszarach.” – powiedział Allan Rushforth, Wiceprezes i COO Hyundai Motor Europe. ”Koncentrujemy się na utrzymywaniu długoterminowego, zrównoważonego wzrostu, który pomoże nam osiągnąć cel, jakim jest 5% udział w rynku w 2020 roku.” – dodał. Wprowadzenie do sprzedaży modelu Hyundai i10 Nowej Generacji znacząco wpłynęło na wzrost w pierwszym kwartale. Firma zebrała 58 000 zamówień na ten model od momentu pojawienia się go na rynku pod koniec 2013 roku. Wyjątkowo mocno doceniony przez rynek i ekspertów reprezentant segmentu A przyczynia się do dobrego wyniku finansowego firmy, dzięki dominującej sprzedaży modelu w wyższej wersji wyposażeniowej (82%). [TABLE=align: left] <tbody>[TR] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Klienci Hyundaia w pierwszym kwartale mogli także skorzystać z atrakcyjnego finansowania oferowanego przez firmę. Finansowa penetracja Hyundaia zwiększyła się o 25% na pięciu wiodących rynkach i aktualnie wynosi 40,5%. ”Nasi Klienci są teraz skłonni zapłacić więcej za model marki Hyundai dzięki rozbudowanemu pakietowi wartości jaki oferujemy w całej Europie.” – powiedział Allan Rushforth. Rejestracja 109 320 samochodów zapewniła marce 3,3% udział w europejskim rynku nowych samochodów w pierwszym kwartale, w oparciu o dane opublikowane przez europejskie stowarzyszenie ACEA. źródło: Hyundai Motor Poland
  9. SKODA VisionC - kolejny etap rozwoju marki W ramach najbardziej kompleksowej kampanii w historii marki, ŠKODA odnawia i rozszerza swoją gamę modeli. Język projektowania dynamicznej i eleganckiej, pięciodrzwiowej ŠKODY VisionC, wprowadza kolejny, ewolucyjny krok: pełen energii, bardziej wyrazisty i nasycony emocjami projekt, będzie stanowił brzask marki. Jednocześnie koncept pięciodrzwiowego coupé demonstruje możliwości w innowacyjnej i emocjonalnej konstrukcji podwozia. Od ponad 100 lat produkcji samochodów, ŠKODA kładzie duży nacisk w zakresie konstrukcji. Marka po raz kolejny podkreśla tradycyjne doświadczenie w projektowaniu i inżynierii poprzez koncepcję ŠKODY VisionC. „Debiut VisionC to kolejny krok w ewolucji designu i rozwoju marki ŠKODA. Nowy model to ucieleśnienie doświadczenia w zakresie projektowania i technologii, podkreślające dynamizm i wysoką wartość jednej z najstarszych firm samochodowych świata” - zauważa Windried Vahland, dyrektor generalny ŠKODY. VisionC to pięciodrzwiowe coupé, które wyróżnia się dynamicznym, pełnym emocji, ekspresyjnym wyglądem. Połączenie delikatnych, płynnych płaszczyzn z wyrazistymi, mocnymi detalami sprawia, że VisionC rzuca się w oczy, a odpowiednio dobrane proporcje jego nadwozia podkreślają zjawiskowy kontrast między światłem i cieniem. Przód nowej ŠKODY emanuje niezachwianą pewnością siebie, podczas gdy tylna część nadwozia jest zaskakująca, wręcz ekstremalna. Nadwozie VisionC, wyraźnie pokazujące ambicje ŠKODY w zakresie stylistyki, to również dopełnienie niesamowitej pomysłowości konstruktorów, dzięki której VisionC łączy w sobie wysokiej klasy design, nowoczesne rozwiązania technologiczne, przestronne wnętrze, funkcjonalność i zmysłowość nadwozia typu coupé, zapewniając przy tym mnóstwo miejsca dla czterech pasażerów oraz ich bagaży. Pojemny bagażnik i wyjątkowe możliwości transportowe stały się już znakiem charakterystycznym ŠKODY i obecne są również w modelu VisionC. Zaawansowana płyta podłogowa MQB i wynikająca z jej zastosowania efektywność produkcji, doskonale współgrają z niską masą pojazdu i dopracowaną aerodynamiką. Pod maską VisionC pracuje turbodoładowany silnik 1.4 TSI o mocy 110 KM, który przystosowany jest do zużycia benzyny oraz gazu CNG. Zużycie gazu to tylko 3,4 kg lub 5,1 m3 na kilometr, co przekłada się na emisję dwutlenku węgla na poziomie 91 g/km. Dzięki takim wynikom ŠKODA udowadnia, że już dziś atrakcyjne modele ze średniej półki cenowej wykorzystujące konwencjonalne źródła napędu mogą spełniać bardzo wymagające normy czystości spalin EU2020 CO2. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. Peugeot 205 GTi Gutmann przywrcony do ycia przez woskie przedstawicielstwo marki Świetnie, że się niektóre przedstawicielstwa decydują na renowacje takich legend. Nie należy o nich zapominać
  11. Nowy rekord sprzedaży na świecie samochodów marki Jeep w 2013 roku. Rekordowa sprzedaż drugi rok z rzędu. Sprzedaż marki Jeep na świecie w 2013 roku wzrosła o 4% i sumą 731.565 samochodów osiągnęła absolutny rekord marki w ilości sprzedanych egzemplarzy w ciągu jednego roku. W 2013 roku poprawiony wynik sprzedaży Jeepa w ilości 701.626 sztuk, osiągnięty w 2012 roku. Czwarty rok z rzędu zanotowano wzrost sprzedaży na świecie i w USA. Wzrost sprzedaży w USA wyniósł 3% w 2013 roku i osiągnął wynik 490.454 sztuk. W 2013 roku wszystkie modele Jeepa na rynku amerykańskim odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Ponad 25.000 egzemplarzy nowego Jeepa Cherokee zostało sprzedanych w pierwszych dwóch miesiącach od „wejścia” do salonów. Amerykańskie Jeepy Compass, Patriot i Wrangler odnotowują lepsze niż dotychczas rezultaty w sprzedaży rocznej zarówno na świecie, jak i na rynku amerykańskim. W regionie Azja-Pacyfik wzrost sprzedaży modeli Jeep wyniósł 26%, a w Chinach 29%. Drugi rok z rzędu marka Jeep ustanowiła swój nowy, bezwzględny rekord sprzedaży na poziomie światowym. Dzięki 731.565 samochodom Jeep sprzedanym na świecie w 2013 roku, marka pokonała wcześniejszy rekord 701.626 sztuk, ustanowiony w 2012 roku. „Sprzedaż samochodów Jeep zwiększyła się kolejny raz z rzędu zarówno na świecie, jak i na rynku amerykańskim, osiągając rekordowe rezultaty"- oświadczył Mike Manley, prezes i dyrektor Jeep Brand, Chrysler Group LLC. „Klienci doceniają nową gamę modeli Jeep, które są w stanie zapewnić oprócz legendarnego napędu na cztery koła, lepszy komfort i dynamikę jazdy szosowej oraz niższe zużycie paliwa". „Jesteśmy wyjątkowo zadowoleni z wyników sprzedaży nowego Jeepa Cherokee, który znalazł 25.000 nabywców w USA od momentu wprowadzenia na rynek w listopadzie 2013 r." dodaje Manley. „Osiągnęliśmy ten ważny rezultat pomimo naszej nieobecności w najliczniejszym segmencie SUV-ów przez 3 kwartały ubiegłego roku. Obecnie dzięki pełnej gamie SUV-ów o niezwykłych możliwościach terenowych przy niskich kosztach eksploatacyjnych oraz pojawieniu się nowego Cherokee w salonach Jeepa na całym świecie, spodziewamy się utrzymania tego wzrostowego trendu w 2014 roku.” W 2013 sprzedaż samochodów Jeep na świecie wzrosła o 4% w stosunku do roku 2012 oraz o 3% w Stanach Zjednoczonych. W zeszłym roku sprzedaż Jeepa w regionie Azja-Pacyfik wzrosła aż o 26%. W Chinach - największym rynku motoryzacyjnym świata - sprzedaż modeli Jeep zwiększyła się o 29%. Jeep Grand Cherokee okazał się najlepiej sprzedawanym modelem z gamy Jeepa na świecie i w USA (255.005 sztuk na świecie; 174.275 w USA), za nim plasuje się Jeep Wrangler (210.715 sztuk na świecie; 155.502 w USA), Jeep Compass (121.626 sztuk na świecie; 52.993 w USA), Jeep Patriot (103.577 sztuk na świecie; 75.797 w USA) i Jeep Cherokee (31.330 sztuk na świecie; 25.786 w USA). Łączna sprzedaż Jeepów Compass, Patriot i Wrangler odnotowała najlepszy jak dotąd wynik zarówno na świecie, jak i w samych USA. 2013 był czwartym z rzędu rokiem wzrostu sprzedaży marki Jeep, zarówno na świecie, jak i w USA. W 2012 roku marka Jeep odnotowała 19% wzrost na świecie i 13% na rynku amerykańskim w porównaniu do roku 2011. Podczas dwóch lat poprzedzających rok 2012 nastąpił 41% wzrost sprzedaży (na świecie i w USA), odpowiednio 24% (świat) i 26 % (USA). Marka Jeep. Dzięki ponad 70-letniej, legendarnej już historii, Jeep jest prawdziwym SUV-em będącym liderem w swojej kategorii, charakteryzującym się wzorcowymi osiągami, wysoką jakością oraz wszechstronnością opracowaną z myślą o tych, którzy oczekują niezwykłych doznań podczas podróżowania. Marka Jeep otwarcie zachęca do pełnego korzystania z życia, oferując pełną gamę samochodów pozwalających na podjęcie każdego wyzwania, jednocześnie zapewniając maksymalne bezpieczeństwo. Gama Jeep obejmuje modele: Compass, Grand Cherokee, Wrangler, Wrangler Unlimited, Patriot oraz Cherokee. Aby spełnić oczekiwania Klientów z całego świata, wszystkie modele Jeepa są dostępne w wersjach z kierownicą z prawej strony i lewej, w połączeniu z silnikami benzynowymi i diesel. Źródło: Fiat Auto Poland
  12. Modele marki Volkswagen Samochody Użytkowe umożliwiające odliczenie całego podatku VAT Poznań, 02 stycznia 2014 r. – Oferta samochodów użytkowych Volkswagena pozwalających na pełne odliczenie podatku VAT została rozszerzona o kolejne modele: Caddy Mixt, T5 Transporter Kombi w wersji Mixt oraz T5 Caravelle w wersji Mixt. Pierwszego stycznia przestała obowiązywać derogacja dotycząca odliczania podatku VAT od samochodów o masie całkowitej do 3,5 tony. Do czasu uchwalenia nowych przepisów przedsiębiorcy będą mogli odliczyć cały VAT od zakupionych samochodów przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej, które uzyskały homologację typu N1. W związku z tym oferta marki Volkswagen Samochody Użytkowe została poszerzona o kolejne modele, które pozwalają uzyskać pełen odpis podatku VAT. Aktualna oferta przedstawia się następująco: Caddy Furgon Caddy Mixt (Kombi, Trendline, Comfortline, Highline) –pięcioosobowe, bez konieczności montażu kraty T5 Transporter Furgon T5 Transporter Skrzyniowy T5 Transporter Kombi Mixt – pięcioosobowe lub sześcioosobowe, bez konieczności montażu kraty T5 Caravelle Mixt (Trendline, Comfortline) – pięcioosobowe lub sześcioosobowe, bez konieczności montażu kraty Crafter Furgon Crafter Skrzyniowy Amarok (pojedyncza i podwójna kabina) Podkreślić należy, że w modelach Caddy Mixt, Transporter Kombi Mixt oraz Caravelle Mixt nie ma konieczności montażu kraty oddzielającej przestrzeń bagażową od pasażerskiej. Krata jest oferowana jako element wyposażenia opcjonalnego. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. Fan marki BMW http://www.youtube.com/watch?v=zdwqlBuk9F4&list=TLreTxnnbahqGua0pcCcqn69zZN9v2T5j2
  14. Zofia Klepacka ambasadorem marki Volkswagen Samochody Użytkowe Poznań, 10 października 2013 r. – Zofia Klepacka, brązowa medalistka olimpijska z Londynu w żeglarskiej klasie RS:X, została ambasadorem marki Volkswagen Samochody Użytkowe, należącej do wiodącego na świecie producenta samochodów. Volkswagen Samochody Użytkowe i najlepsza polska żeglarka wspólnie pokonają drogę do Rio de Janeiro, gdzie w roku 2016 odbędą się Letnie Igrzyska Olimpijskie. Dla Zofii Klepackiej droga po olimpijskie sukcesy wiedzie przez tory regatowe na akwenach całego świata. Niezawodne dotarcie na start, komfort, przyjemność i satysfakcję z samochodowej jazdy zapewni Zofii, skonfigurowany specjalnie dla niej samochód – Volkswagen Caravelle Comfortline. W ramach współpracy z marką Zofia Klepacka będzie miała taki samochód do swojej dyspozycji aż do Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro w 2016 roku. „Volkswagen Samochody Użytkowe to mój wybór. Te samochody zawsze kojarzyły mi się z niezawodnością i wygodą.” – powiedziała Zofia Klepacka. „Dynamika, perfekcja i przyjemność z jazdy – te uczucia od lat towarzyszą mi na windsurfingowej desce, a od teraz będą także za kierownicą. Cieszę się ze współpracy z marką Volkswagen Samochody Użytkowe, bo to dowodzi, że akceptują mnie i to co robię. Razem będzie nam łatwiej dążyć do doskonałości, bo mamy wspólne cele i cenimy te same wartości.” – dodała mistrzyni windsurfingu. „Rozpoczęcie współpracy z Zofią Klepacką – medalistką Igrzysk Olimpijskich i Mistrzostw Świata to przemyślany wybór. Jest nie tylko wspaniałym sportowcem, ale także niezwykłą osobowością polskiego sportu.” – powiedział Michał Jaremczuk, koordynator ds. komunikacji marketingowej marki Volskwagen Samochody Użytkowe. „Zofia Klepacka jest przede wszystkim otwarta na ludzi. Zaspokajając własne ambicje pamięta o potrzebach innych. To filozofia bardzo bliska wszystkim pracownikom koncernu Volkswagen. Cieszę się, że daleką i niełatwą drogę do Rio de Janeiro będziemy pokonywali wspólnie. Jestem pewien, że jesteśmy na właściwym kursie.” – podkreślił Michał Jaremczuk. Zofia Klepacka (ur. 26 kwietnia 1986 r. w Warszawie) – reprezentantka Polski w windsurfingu, brązowa medalistka XXX Letnich Igrzysk Olimpijskich w Londynie (2012), mistrzyni (2007) i dwukrotnie wicemistrzyni świata (2011, 2012) w olimpijskiej klasie RS:X. Reprezentuje klub YKP Warszawa. Startowała na Igrzyskach Olimpijskich - w Atenach (2004) zajęła 12. miejsce w klasie Mistral, w Pekinie (2008) w klasie RS:X wywalczyła 7 miejsce. Czterokrotnie była mistrzynią świata w kategorii juniorek oraz młodzieżowej. Volkswagen Samochody Użytkowe to marka premium w segmencie lekkich samochodów dostawczych, należąca do niemieckiego koncernu Volkswagen AG. Niezmiennie od ponad 60 lat produkty Volkswagen Samochody Użytkowe charakteryzują się niezawodnością, innowacyjnością i najwyższą jakością. W swoim portfolio marka posiada cztery główne modele: Caddy, Transporter, Amarok i Crafter. Niezwykle wytrzymałe, praktyczne, oferujące wyjątkowo dużą liczbę wariantów specjalistycznych zabudów, sprawdzają się praktycznie w każdej branży. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. Gdański żeglarz po raz kolejny zmierzy się z żywiołem oceanu startując w dwudziestej edycji prestiżowych regat Transat Jacques Vabre, transatlantyckich regat załóg dwuosobowych. Na trasie wiodącej z francuskiego Le Havre do brazylijskiego Itajai będzie mu towarzyszył Maciej „Świstak” Marczewski. To pierwsza polska załoga startująca w tej imprezie, od początku jej istnienia. Zbigniew Gutkowski to jeden z najbardziej znanych polskich żeglarzy, który znany jest z regat oceanicznych samotników. W sierpniu ustanowił nowy rekord trasy Baltic Polonez Cup dla jachtu jednokadłubowego, o ponad 20 godzin lepszy od poprzedniego rekordu. Do niego należy również drugi czas na świecie na trasie z USA do Europy (Nowy Jork, Ambrose Light – Kornwalia, Lizard Point) – 8 dni 18 godzin i 50 minut. Tym razem Gutek wystartuje w regatach załóg dwuosobowych. Jego partnerem będzie Maciej Marczewski, z którym przepłynęli już tysiące mil morskich. Polacy pokonają wspólnie szlak, którym w przeszłości żaglowce przywoziły do Europy brazylijską kawę. Na starcie w Hawrze pojawi się rekordowa liczba 44 załóg, a wśród nich prawdziwa elita oceanicznych żeglarzy regatowych startujących m.in. w Vendee Globe. Ekipa Zbigniewa Gutkowskiego intensywnie przygotowuje jednostkę do czekającego ją wyzwania. Wykonany z włókna węglowego jacht przechodzi właśnie serwis w jednej z gdańskich stoczni, gdzie przeglądana jest część podwodna i takielunek. W październiku wraz z załogą wypłynie do Francji, a potem w liczącą 5400 mil trasę do Brazylii. Cieszymy się, że nasz ambasador podejmuje kolejne niesamowite wyzwanie. Szczegóły tych zmagań są trudne do wyobrażenia. Załogi przebywają tysiące kilometrów od brzegu na niewielkiej, sportowej łodzi, na której trwa dramatyczna walka o każdą sekundę. Zawodnicy tracą podczas regat nawet kilkanaście kilogramów – mówi Mariusz Nycz, dyrektor marketingu Volvo Auto Polska. Jacht Zbigniewa Gutkowskiego wykonany jest niemal w całości z włókna węglowego. Jego długość wynosi 60 stóp, czyli 18 metrów. Oczywiście w obliczu ogromu oceanu to niedużo, ale jest to jedna z większych klas oceanicznych. Maszt ma 30 metrów wysokości. Załoga żywi się liofilizowaną żywnością, która jest „zalewana” gotowaną wodą z pokładowej odsalarki. Na pokładzie liczy się każdy gram, stąd liczba podręcznych przedmiotów jest ściśle ograniczona. Najszybsi zawodnicy pokonają trasę w około 16 dni. źródło: Volvo Polska
  16. Adam Roguski dyrektorem ds. rozwoju sieci dealerskiej marki Volkswagen Poznań, 12 sierpnia 2013 r. – Dyrektorem ds. rozwoju sieci dealerskiej marki Volkswagen w Polsce został Adam Roguski, obowiązki pełni od 1 sierpnia. Adam Roguski ma 46 lat i od 16 lat związany jest z branżą motoryzacyjną w Polsce. W swojej zawodowej karierze pełnił funkcję szefa sprzedaży regionu południowo – zachodniego marki Citroen w Polsce, następnie odpowiedzialny był za szkolenia i metody handlowe. W 2004 roku rozpoczął pracę w Toyota Motor Poland początkowo na stanowisku wewnętrznego trenera, następnie objął funkcję eksperta ds. CRM, marketingu bezpośredniego i programów lojalnościowych. Od 1 sierpnia Adam Roguski odpowiedzialny jest za rozwój sieci dealerskiej marki Volkswagen w Polsce, podlega bezpośrednio dyrektorowi marki Volkswagen Wojciechowi Tomaszkiewiczowi. Antoni Chmiel, dotychczasowy dyrektor ds. rozwoju sieci dealerskiej w Dziale Volkswagen Samochody Osobowe, objął stanowisko kierownika regionalnego ds. rozwoju sieci dealerskiej w Wolfsburgu. Swoją karierę w strukturach firmy Antoni Chmiel rozpoczął w 1999 roku jako trener marki VW, podejmując kolejne wyzwania zawodowe, w zeszłym roku został dyrektorem ds. rozwoju sieci dealerskiej w Dziale Volkswagen Samochody Osobowe. Warto podkreślić, że od samego początku swojej kariery Antoni Chmiel był związany z marką Volkswagen. W Wolfsburgu odpowiedzialny będzie za rozwój sieci oraz jakość obsługi na rynkach polskim oraz holenderskim. Źródło: Volkswagen Group Polska
  17. Wzrost sprzedaży samochodów osobowych marki Volkswagen Poznań, 16 sierpnia 2013 – Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała na świecie od stycznia do końca lipca 3,38 mln pojazdów (I - VII 2012: 3,26 mln; +3,7 procent). W pojedynczym miesiącu lipcu marka odnotowała sprzedaż w wysokości 466.100 sztuk (lipiec 2012: 468.200; -0,5 procent). W Polsce w pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku zarejestrowano 15.949 osobowych Volkswagenów (I – VII 2012: 13.342; +19,54%). Udział w rynku w naszym kraju wzrósł do 9,31 procent. „W trudnej sytuacji rynkowej, marka Volkswagen Samochody Osobowe utrzymuje globalną sprzedaż na stałym poziomie. Ponieważ koniunktura pozostanie niepewna także w najbliższych miesiącach, bardzo dokładnie obserwujemy sytuację na światowych rynkach motoryzacyjnych” – wyjaśnił we wtorek w Wolfsburgu Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. W Europie klienci odebrali w pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku 0,98 mln osobowych Volkswagenów (I – VII 2012: 1,05; -6,8 procent). W Europie Zachodniej (bez Niemiec), ze względu na utrzymującą się trudną sytuację rynkową, sprzedaż spadła w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 6,8 procent do 492.400 sztuk (I – VII 2012: 528.200). Na niemieckim rynku sprzedaż spadła o 9,1 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym, wyniosła 328.400 (I – VII 2012: 361.500). W Europie Środkowej i Wschodniej sprzedano 154.900 sztuk (I – VII 2012: 157.100; -1,4 procent), na rynku rosyjskim 90.600 sztuk (I – VII 2012: 95.600; -5,2 procent). Znaczący wzrost sprzedaży marka zanotowała w Polsce, w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku zarejestrowano 15.949 osobowych Volkswagenów, to o 19,54% więcej niż w analogicznym okresie minionego roku (I-VII 2012: 13.342). Udział w rynku wzrósł z 7,94% do 9,31%. W pojedynczym miesiącu – lipcu, zarejestrowano w Polsce 2.318 osobowych Volkswagenów, to o 21,62% więcej nić przed rokiem (VII 2012: 1.906). W regionie Azji i Pacyfiku marka odnotowała w miesiącach styczeń – lipiec wzrost sprzedaży o 17,0 procent, do 1,48 mln samochodów (I – VII 2012: 1,27 mln). Na największym pojedynczym rynku w Chinach (z Hongkongiem) sprzedanych zostało w tym okresie 1,36 mln pojazdów (I – VII 2012: 1,14 mln; +18,9 procent). W Indiach sprzedaż spadła do 36.900 szt. (I – VII 2012: 41.400; -11,1 procent). W regionie Ameryki Północnej nabywców znalazło o 3,6 procent więcej osobowych Volkswagenów – sprzedaż wyniosła 359.300 sztuk (I – VII 2012: 346.700). Z tego 242.600 pojazdów (I – VII 2012: 245.700; -1,3 procent) przypadło na USA. W regionie Ameryki Południowej sprzedaż zmniejszyła się o 11,3 procent do 419.100 pojazdów (I – VII.2012: 472.700). Z tego 314.900 samochodów (I – VII 2012: 360,900; -12,8 procent) odebrali klienci z Brazylii. Źródło: Volkswagen Group Polska
  18. więcej -> Nowości rynkowe marki Peugeot 2013/2014, najnowsze modele samochodów, testy samochodów osobowych, ranking sprzedaży pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. Alians Renault-Nissan oraz Grupa Danone podpisały globalną umowę na dostawę floty samochodów do należących do Grupy spółek Danone, Nutricia, Żywiec Zdrój oraz Nutricia Zakłady Produkcyjne. Dzięki staraniom polskiego oddziału Nissana auta tej właśnie marki zasilą park Grupy Danone w Polsce. Pierwsza transza kontraktu, opiewająca na 156 samochodów, została właśnie dostarczona do klienta. Podczas uroczystego przekazania kluczyków, które miało miejsce w salonie Polskiej Grupy Dealerów w Warszawie, wręczonych zostało 112 szt. modelu Qashqai, 35 szt. - Qashqai+2 oraz po kilka egzemplarzy modeli Note, X-Trail oraz Murano. Grupa Danone wybrała Nissana ze względu na dobrą opinię, jaką marka cieszy się na rynku, oraz konkurencyjną ofertę najmu długoterminowego. 3-letnie kontrakty będą realizowane przez CFM Alphabet Polska Fleet Management oraz ALD Automotive Polska. Kolejne transze zakupów są przedmiotem negocjacji. źródło: NISSAN
  20. Stabilna sprzedaż marki Volkswagen Samochody Użytkowe w pierwszym półroczu 2013 roku Poznań, 16 lipca 2013 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku stabilny poziom sprzedaży. Wiodący europejski producent lekkich samochodów użytkowych sprzedał od stycznia do końca czerwca na świecie 270.700 pojazdów, uzyskując niewielki wzrost wynoszący 0,2 procent (I-VI 2012: 270.100 sztuk). W Polsce, w pierwszej połowie roku zarejestrowano 2.386 użytkowych Volkswagenów (I-VI 2012: 2.773; -13,96 procent). W Europie Zachodniej sprzedaż spadła od stycznia do końca czerwca 2013 roku o 6,6 procent do 135.300 samochodów (I-VI 2012: 144.900 sztuk). W Europie Wschodniej użytkowe Volkswageny zakupiło o 9,6 procent mniej klientów: 19.000 (I-VI 2012: 21.000). W Polsce zarejestrowano w pierwszym półroczu bieżącego roku 2.386 użytkowych Volkswagenów, to o 13,96 procent mniej niż w tym samym okresie w minionym roku (I-VI 2012: 2.773). Udział w rynku wyniósł 10,86 procent (2012: 12,21%). W Ameryce Południowej marka przekazała nabywcom 76.300 aut, czyli o 12,7 procent więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (I-VI 2012: 67.700 sztuk). Także na innych, pozaeuropejskich rynkach odnotowany został dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Spadek popytu na samochody w wielu krajach Europy, wynikający z kryzysu gospodarczego, odbił się także na sprzedaży użytkowych Volkswagenów. Jednak wzrost sprzedaży, szczególnie w Ameryce Południowej, skompensował słabość rynków europejskich. „Modele marki Volkswagen Samochody Użytkowe są doskonałe dopasowane do wszystkich wymagań naszych klientów, co jest istotnym czynnikiem pozwalającym osiągnąć zadawalający poziom sprzedaży w pierwszym półroczu.” – podkreślił Bram Schot, Członek Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe ds. marketingu i sprzedaży. „Zdajemy sobie sprawę, że także druga połowa roku, szczególnie w Europie, będzie stała pod znakiem niepewnej sytuacji gospodarczej, ale jesteśmy przygotowani, by stawić czoła temu wyzwaniu.” Źródło: Volkswagem Group Polska
  21. Wszechstronność: bogata oferta wersji, spełniająca wymagania użytkowników reprezentujących różne branże, zawody i grupy społeczne. Combo: najlepszy samochód dostawczy w swojej klasie, dostępny w 108 fabrycznych wersjach. Vivaro: popularny i uniwersalny; ponad 500 000 egzemplarzy w 42 wersjach sprzedanych w Europie. Movano: mistrz wszechstronności; 188 wariantów dopasowanych do niemal wszystkich możliwych potrzeb. Gwarancja jakości: konwersje z certyfikatem Opla wykonywane przez wyspecjalizowanych partnerów. Rüsselsheim. Obecne generacje modeli Combo, Vivaro i Movano stanowią najbardziej urozmaiconą i wszechstronną ofertę lekkich pojazdów użytkowych w dotychczasowej historii marki Opel. Dzięki ponad 330 wariantom fabrycznym i szerokiemu asortymentowi konwersji wykonywanych przez specjalistyczne firmy rekomendowane przez Opla produkty te mogą spełnić praktycznie wszelkie możliwe wymagania stawiane pojazdom o dopuszczalnej masie całkowitej 4,5 tony. Lekkie pojazdy użytkowe Opel/Vauxhall są sprzedawane w całej Europie Zachodniej i Środkowej. W ubiegłym roku sprzedano ich ponad 88 000 egzemplarzy, co odpowiada udziałowi w rynku wynoszącemu 3,21 procent. W ciągu ostatnich 10 lat (2003–2012) klienci kupili łącznie prawie 1,4 miliona tych pojazdów. Największymi rynkami zbytu dla Opla i Vauxhalla są Niemcy i Wielka Brytania, gdzie łącznie sprzedawanych jest 45 procent tych pojazdów. Kolejne miejsca zajmują Francja, Hiszpania, Holandia, Włochy i Belgia. Najlepiej sprzedającym się modelem jest Vivaro (42 749 sztuk w ubiegłym roku; 9,33% rynku w segmencie D lekkich pojazdów użytkowych), za którym plasują się Combo (21 869; 2,92% segmentu i Movano (13 579; 2,33% segmentu E). Łączna sprzedaż Corsy i Astry w wersji Van wyniosła nieco ponad 9000 egzemplarzy. Vivaro jest produkowany w licznych wersjach w brytyjskich zakładach Vauxhall w Luton w ramach wspólnego przedsięwzięcia z Renault. Ponad 70% produkcji trafia na eksport. W tych samych supernowoczesnych zakładach będzie produkowana także następna generacja Vivaro, której premierę rynkową zaplanowano na 2014 rok. Movano — również w ramach współpracy z Renault — jest produkowany w Batilly (Francja), Combo zaś powstaje w Bursie (Turcja) w kooperacji z Fiatem. Najnowsza oferta lekkich pojazdów użytkowych wyposażonych w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne Wszystkie modele zostały zaprojektowane pod kątem obniżenia kosztów eksploatacji i są wyposażone w najnowocześniejsze zespoły napędowe spełniające normę Euro 5 dla silników Diesla. W modelach Combo i Movano wprowadzono także funkcję Start/Stop zapewniającą oszczędności paliwa. Komfort prowadzenia poprawia dostępna we wszystkich trzech modelach zautomatyzowana przekładnia manualna Easytronic. Systemy audio-informacyjne w modelach Vivaro i Movano są wyposażone w moduły łączności Bluetooth. Można także zamówić do nich system nawigacji najwyższej klasy z mapami na kartach SD. Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa wszystkich modeli zawiera poduszkę powietrzną kierowcy, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami z przodu oraz hamulce z ABS i elektronicznym rozkładem siły hamowania. Elektroniczny program stabilizacji (ESP) jest montowany standardowo w osobowych wersjach Combo, a także w Vivaro Life i Movano z napędem na tylną oś. Combo: najwyższa ładowność w tej klasie pojazdów Dzięki wielu wersjom, nowoczesnej ofercie silników oraz najlepszej w swojej klasie funkcjonalności i użyteczności trzecia generacja Opla Combo wyznacza nowe standardy w europejskim segmencie B lekkich pojazdów użytkowych. Szeroka gama modeli liczy aż 108 wersji zaspokajających najrozmaitsze potrzeby biznesu i rzemiosła. Samochody te sprawdzają się także jako wielofunkcyjne pojazdy rodzinne i rekreacyjne. Combo jest oferowany w dwóch wersjach rozstawu osi, z nadwoziem typu furgon oraz pięcio- lub siedmiomiejscowym nadwoziem osobowym. Wersja o mniejszym rozstawie osi jest dostępna także z wysokim dachem. Combo charakteryzuje się imponującymi parametrami pod względem ładowności (1000 kg wraz z kierowcą), objętości ładunku (maks. 4,6 m3 ), niskiego progu załadunku (545 mm), długości przedziału towarowego (3400 mm przy złożonym przednim fotelu), szerokości między tylnymi nadkolami (1230 mm) oraz wymiarów otworu tylnych drzwi (1455 mm wysokości i 1231 mm szerokości). Innowacyjne tylne zawieszenie Bi‑Link zapewnia optymalny komfort i poprawia właściwości jezdne Combo. Zwarta konstrukcja zawieszenia i jego właściwości kinematyczne zapewniają także dostateczną przestrzeń ładunkową do przewożenia europalet. Różnorodna i konkurencyjna oferta zespołów napędowych montowanych w Oplu Combo obejmuje cztery jednostki wysokoprężne, jedną benzynową i wersję napędzaną gazem CNG. Silniki 1.3 CDTI, 1.6 CDTI (105 KM) i 1.6 CDTI (90 KM) wyposażone w zautomatyzowaną przekładnię manualną Easytronic są również dostępne z przyjazną dla środowiska technologią ecoFLEX zapewniającą duże oszczędności paliwa oraz funkcją Start/Stop. W silnikach wysokoprężnych — 1.3 (66 kW/90 KM), 1.6 (66 kW/90 KM lub 77 kW/105 KM) oraz 2.0 (99 kW/135 KM) — zastosowano najnowszą technologię common rail. Podstawowa jednostka 1.3 CDTI ecoFLEX należy do najbardziej ekonomicznych silników w swojej klasie. Wyposażony w nią samochód zużywa średnio od 4,8 litra do 4,9 litra paliwa na 100 km (w zależności od wersji nadwozia), a jego emisje CO2 kształtują się na poziomie 126–129 g/km. Wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra ma moc 70 kW/95 KM, a jego turbodoładowana wersja CNG — przystosowana do spalania zarówno benzyny, jak i gazu ziemnego — uzyskuje moc 88 kW/120 KM przy imponującym zasięgu 750 km na jednym tankowaniu CNG (z opcjonalnym dodatkowym zbiornikiem). Samochód jest oferowany w trzech wariantach wyposażenia: Essentia, Enjoy i Cosmo. Wyposażenie podstawowej wersji Essentia obejmuje między innymi kolumnę kierownicy o regulowanej wysokości, elektrycznie otwierane szyby boczne z przodu oraz elektroniczny program stabilizacji (ESP) z systemem Hill Holder wspomagającym ruszanie na pochyłościach. Vivaro: popularny i uniwersalny model, dostępny także w wersji Combi Life z możliwością elastycznej aranżacji układu foteli Na rynku oferowana jest obecnie druga generacja Vivaro. To jeden z najpopularniejszych vanów o dopuszczalnej masie całkowitej 3 tony w Europie, o czym świadczy liczba ponad 500 000 sprzedanych egzemplarzy. Podobnie jak jego większy brat Movano, model ten występuje w szerokiej gamie wariantów fabrycznych (łącznie 42), dzięki czemu skutecznie zaspakaja zróżnicowane potrzeby transportowe. Vivaro jest produkowany w dwóch wersjach rozstawu osi i dwóch wersjach wysokości nadwozia. Maksymalna przestrzeń ładunkowa to 8,4 m3 przy maksymalnej ładowności 1207 kg. W ofercie znajdują się furgony z pojedynczą lub podwójną kabiną, platformy umożliwiające dostosowanie do szczególnych potrzeb transportowych oraz wersje osobowe takie jak Kombi,Tour i Life z przeszklonym nadwoziem. Vivaro Kombi to 9-osobowy mikrobus, bardziej komfortowy jest Vivaro Tour, zaś wielofunkcyjny Vivaro Life może być wyposażony w zależności od potrzeb w ławkę z funkcją kuszetki, a także przesuwane niezależne fotele lotnicze. Charakterystycznie wyprofilowany dach „jumbo” nie tylko zwiększa przestronność wnętrza Vivaro, lecz także poprawia widoczność oraz ułatwia wsiadanie i wysiadanie. W innowacyjnie zaprojektowanej kabinie i konsoli centralnej znajduje się aż 12 schowków na niezbędne przedmioty. Wszystkie wersje są napędzane silnikami 2.0 CDTI o mocy 66 kW/90 KM lub 84 kW/114 KM. Oba typy silnika są wyposażone w przyjazną dla środowiska technologię ecoFLEX, a 114-konna jednostka współpracuje ze zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnią manualną Easytronic. Elektroniczny program stabilizacji (ESP) jest standardem w wersji Life, w pozostałych wersjach należy zaś do wyposażenia opcjonalnego. Najnowszym uzupełnieniem oferty są furgony i kombi w eleganckiej edycji Color Line, wyróżniającej się nadwoziem w kolorze srebrnym lub szarym (lakier metalizowany) oraz czarnym lub szarozielonym (lakier perłowy). Pozostałe cechy to przyciemniane szyby boczne i przyciemniane klosze reflektorów oraz czarne i błyszczące 16-calowe obręcze kół z lekkiego stopu. Movano: rynkowy lider elastyczności Movano drugiej generacji to prawdziwy mistrz wszechstronności wśród pojazdów Opla. W przypadku żadnego innego modelu lekkiego pojazdu użytkowego nie oferuje się tak wielu (łącznie 188) wersji fabrycznych, wśród których znajdują się trzy wersje rozstawu osi, pojazdy z napędem na tylną oś z pojedynczymi lub podwójnymi kołami, a także pojazdy z przednim napędem. Kompleksowa oferta Opla w segmencie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 4,5 tony obejmuje furgony (w czterech wersjach długości i trzech wersjach wysokości dachu), kombi, wersje z podwoziem do zabudowy i kabiną załogową (w trzech różnych długościach) oraz platformy z kabiną (w trzech wersjach długości i dwóch wersjach wysokości dachu). Furgon Movano oferuje najlepszy w swojej klasie dostęp do wnętrza oraz największą łatwość załadunku, wysokość wnętrza oraz kubaturę przestrzeni ładunkowej (do 17 m3). We wszystkich wersjach przez standardowe przesuwane drzwi boczne można załadować i wyładować towar na europalecie. Do napędu Movano służą silniki 2.3 CDTI w trzech wersjach różniących się mocą: 74 kW/100 KM, 92 kW/125 KM i 110 kW/150 KM.Standardowo w pojeździe jest montowana sześciobiegowa skrzynia manualna, ale wersje z mocniejszymi silnikami mogą być opcjonalnie wyposażone w zautomatyzowaną przekładnię Easytronic. Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne w furgonach z przednim napędem zwiększa komfort jazdy i łatwość załadunku. Umożliwia ono obniżenie pojazdu o 20 cm lub uniesienie o 7 cm. Elektroniczny program stabilizacji (ESP) to standard we wszystkich modelach z napędem na tylną oś, a w przypadku napędu na przednią oś można go dodatkowo zamówić. Ponadto wersje z napędem na tylną oś opcjonalnie mogą być wyposażone w układ różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Certyfikowane przez Opla konwersje innych producentów: zaspokajanie szczególnych wymagań Konfiguracje lekkich pojazdów użytkowych marki Opel są projektowane pod kątem potrzeb użytkowników reprezentujących różne branże, zawody i grupy społeczne, dla których opracowano liczne warianty konwersji i specjalistycznych adaptacji. Najpopularniejsze z nich są montowane fabrycznie, ale klienci mogą także skorzystać z oferty wyspecjalizowanych firm zewnętrznych, które przygotowują konwersje z certyfikatem Opla dostosowane do indywidualnych potrzeb i wymagań. Obecny program certyfikacji został zainicjowany na początku zeszłego roku, a jego celem jest zapewnienie wysokich standardów jakości Opla. Do chwili obecnej zespół technologiczny ds. konwersji Opla certyfikował około 100 różnych konwersji, które są obecnie oferowane przez około 50 partnerów ds. konwersji w całej Europie. Do końca 2013 r. Opel planuje certyfikować co najmniej 100 kolejnych konwersji. W przypadku wszystkich pojazdów certyfikowane konwersje obejmują montaż stelaży i półek, nadwozi chłodniczych lub izotermicznych do higienicznego transportu artykułów żywnościowych zgodnie z prawodawstwem europejskim oraz konfiguracje specjalistyczne. Istnieją także specjalistyczne adaptacje na potrzeby służb ratunkowych (policja, pogotowie ratunkowe i straż pożarna) oraz do przewozu pasażerów na wózkach inwalidzkich: z rampami, podnośnikami i burtami. Vivaro i Movano w różnych wariantach można również zaadaptować na mobilne sklepy bądź specjalistyczne pojazdy pasażerskie lub wyposażyć w stelaże do przewozu szkła i dużych paneli. Inne dostosowane do potrzeb modyfikacje Movano obejmują specjalistyczne kontenery o wymiarach i specyfikacjach niedostępnych fabrycznie, a także nadwozia podnośnikowe, skrzynie ładunkowe i wywrotki z lekkimi dźwigami oraz rozwiązania do przechowywania specjalistycznych narzędzi i materiałów. Movano można ponadto przekształcić w lawetę do przewozu pojazdów, kontener dla koni, autobus szkolny lub wyposażyć w podnoszoną platformę hydrauliczną. Dostępne jest także zawieszenie hydrauliczne, a jeśli potrzeba dodatkowej przyczepności, można nawet zamontować napęd na cztery koła. Poza wieloma formatami fabrycznymi niestandardowe modyfikacje w przypadku Combo obejmują specjalne niskopodłogowe konwersje do przewozu osób na wózkach inwalidzkich przeznaczone do transportu pasażerów niepełnosprawnych. Podstawowa gwarancja Opla obejmuje także certyfikowane konwersje, a firma, która je montuje, musi oferować również analogiczną gwarancję na przeprowadzone modyfikacje. W procesie certyfikacji inżynierowie Opla zatwierdzają prace adaptacyjne, co zostaje odnotowane w odpowiedniej umowie i certyfikacie potwierdzającym zgodność z wytycznymi Opla w zakresie konwersji i standardami jakości. Pojazdy oraz konwersje wykonywane przez firmy zewnętrzne posiadające certyfikaty Opla można zamawiać i odbierać w placówkach sieci dealerskiej Opel/Vauxhall. źródło: General Motors Poland
  22. Przełomowy samochód koncepcyjny: dr Karl-Thomas Neumann ujawnia pierwsze informacje o studyjnym projekcie przygotowywanym na targi IAA Nowa generacja stylistyki Opla: stylistyczna ewolucja Nowe podejście do sportowej sylwetki: maksymalizacja efektywności konstrukcji, zespołu napędowego i materiałów Nowoczesność: innowacyjne rozwiązania w zakresie łączności zapewniające indywidualną mobilność Pionierski projekt: pierwsza wizjonerska wersja studyjna Opla od momentu zaprezentowania modelu Experimental GT w 1965 r. Rüsselsheim. Po ponad 150 latach historii firmy, która w dorobku ma wiele ważnych innowacji, Opel prezentuje — przynajmniej częściowo — swoje najnowsze dzieło. Światowa premiera przełomowego Opla Monza Concept będzie miała miejsce podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie odbywającego się w dniach 12–22 września (dni prasowe: 10 i 11 września), ale już dziś prezes firmy Opel dr Karl-Thomas Neumann ujawnia pierwsze szczegóły dotyczące tego interesującego modelu studyjnego. „DRIVE!2022 to precyzyjnie sformułowana strategia przyszłości Opla jako firmy i marki” — mówi Neumann. „Uwzględniono w niej cały szereg merytorycznych obszarów i elementów. Jeżeli chodzi o przyszłość naszych modeli, Opel Monza Concept realizuje wszystkie cele, które sobie postawiliśmy. To nasza wizja przyszłości Opla i fundamentalnych wartości marki: niemieckiej myśli technicznej oraz precyzji połączonej z porywającą stylistyką i innowacjami ułatwiającymi codzienne użytkowanie. Monza Concept jest wizjonerskim rozwinięciem tych elementów w przejrzystej i odświeżająco-inspirującej formie. Ten samochód to studium, które będzie miało długotrwały wpływ na kształt kolejnych produktów Opla”. Monza Concept: początek mobilności nowej generacji według Opla Monza Concept jest zapowiedzią tego, czego w przyszłości mogą spodziewać się klienci niemieckiej marki. Efektywność i łączność to dwie szczególnie ważne kwestie, które będą priorytetem dla ponad 6000 inżynierów, techników i projektantów pracujących w Rüsselsheim nad kolejnymi generacjami samochodów marki Opel. Monza Concept charakteryzuje się wyjątkową efektywnością pod względem konstrukcji i wykorzystania materiałów, a także aerodynamiki i przełomowych rozwiązań w układzie napędowym. Ponadto w kwestii łączności samochód oferuje bezprecedensowe możliwości, o wiele bardziej zaawansowane w porównaniu do systemów audio-informacyjnych spotykanych we współczesnych pojazdach. Opel niejednokrotnie wprowadzał odważne zmiany w stylistyce kolejnych generacji danego modelu, jednakże Monza Concept wyróżnia się szczególnie szerokim zakresem stylistycznych nowości. Sylwetka pojazdu wyraźnie odzwierciedla dążenie do zwiększenia efektywności, a jednocześnie kontynuację i ewolucję zasady łączenia artystycznej wrażliwości z niemiecką precyzją. Koncepcyjne nadwozie bardziej kojarzy się z gibkością i sprężystością sportowca niż z mało subtelną siłą mięśni. Dbałość o stylistyczną atrakcyjność widać także z przodu pojazdu. Wyraźnie zarysowana maska przechodząca w nisko opadający zderzak oraz ciekawy kształt reflektorów podkreślają mocny charakter samochodu. Z ogólną estetyką harmonizują typowe dla Opla detale: przetłoczenie na masce — teraz bardziej trójwymiarowe i lepiej widoczne — oraz chromowana listwa z logo marki na osłonie chłodnicy, wygięta w łuk i zakończona zgrubieniami w kształcie skrzydeł. Kolejny element podkreślający sportowy wizerunek to zagłębienia pod reflektorami. Podporządkowana efektywności sylwetka Monzy Concept prezentuje się lekko i sportowo, zapowiadając znakomite wrażenia oraz ogromną przyjemność z jazdy. Sportowa estetyka modeli Opla zawsze nierozłącznie związana była z funkcjonalnością. Monza Concept nie różni się pod tym względem od nowatorskiego w swoich czasach Opla Monza Coupé produkowanego w latach 1978–1986. Również w nim elegancję i dynamikę stylu połączono z przemyślanymi oraz funkcjonalnymi rozwiązaniami dla kierowcy i pasażerów. Podobieństwa między obydwoma pojazdami widać także w takich elementach, jak duże przeszklone powierzchnie i niska dolna krawędź bocznych szyb. Poprzednia Monza była pierwszym samochodem na rynku wyposażonym w cyfrowy zestaw wskaźników. W Monzy Concept również zastosowano to rozwiązanie. Futurystyczne funkcje systemu multimedialnego oraz możliwości w zakresie łączności są zapowiedzią tego, jak kolejne generacje modeli Opla będą zaspokajały potrzeby kierowców, którzy coraz intensywniej korzystają z sieci społecznościowych, umożliwiających stały kontakt z innymi. W przyszłości bowiem indywidualna mobilność nie będzie oznaczała tylko czerpania przyjemności z jazdy. Opel Experimental GT: pierwsza wizjonerska wersja studyjna na targach IAA Wyznaczająca trendy Monza Concept to najnowszy efekt wizjonerskiego projektu przygotowywanego przez firmę Opel na targi IAA. Jednak tradycja ta sięga już 1965 roku i spektakularnego Opla Experimental GT. W tamtym czasie Opel był pierwszym producentem samochodów w Europie, który przygotował koncepcyjną wersję studyjną i zaprezentował ją na targach motoryzacyjnych — z imponującym sukcesem. Experimental GT wywołał entuzjazm wśród dziennikarzy i publiczności oraz zapoczątkował zwyczaj budowania samochodów koncepcyjnych jako sposobu na przedstawienie innowacyjnych pomysłów i przyszłych rozwiązań przygotowywanych na potrzeby seryjnych modeli. Studyjne Ople z lat 60. XX wieku odniosły taki sukces, że wkrótce wszyscy europejscy konkurenci marki zaczęli konstruować i prezentować własne analogiczne projekty. „Dzięki modelowi Opel Monza Concept już dziś mamy bezpośredni kontakt z przyszłością motoryzacji” — mówi prezes firmy Opel i dodaje, wzbudzając jeszcze większe zainteresowanie zbliżającą się światową premierą najnowszej studyjnej propozycji z Rüsselsheim: „Nie mogę jeszcze zdradzić szczegółów wnętrza Monzy Concept, a zwłaszcza wyznaczających trendy technicznych nowości, które odmienią wrażenia związane z prowadzeniem pojazdu. Natomiast gwarantuję, że obok innowacyjnej sylwetki i perfekcyjnych proporcji nadwozia nie będzie można przejść obojętnie. To jednak tylko zewnętrzna powłoka kryjąca dużo więcej wyjątkowych rozwiązań. Zapraszam wszystkich na stoisko Opla na targach IAA, gdzie zaprezentujemy wizję przyszłości marki”. źródło: General Motors Poland
  23. więcej -> Monza Concept czyli nowa wizja marki Opel [VIDEO], badania rynku motoryzacyjnego, baza rejestracji pojazdów, park samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  24. Volvo XC60 z sześcioma kołami, czyli ciekawy pojazd spotkany w siedzibie marki Ciekawy jaki napęd - 6x6?
  25. Porsche Panamera x 100 000 - kolejny rekord marki Zobaczymy z czym jeszcze zaryzykuje Porsche - może jakieś tanie auto sportowe mniejsze od Boxstera?
×