Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'lpg' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

  • Blog
  • Blog Mateusz vBService
  • Blog ForumSamochodowe.com
  • Wielka Demotyracja
  • BMW Klub Szczecin
  • Firestone's blog
  • Abime's blog
  • Cozalinho's blog
  • Wujas_Ghostas Blog ;)
  • przemo80b4's blog
  • Eddy's blog
  • bmwgrudziadz's blog
  • rosman's blog
  • mixery's blog
  • ...
  • Audire's Blog
  • Welcome to my locker.
  • Tor Poznań
  • Blog trakera.
  • Tuning Modeli
  • Blog izabela
  • kruszyna's blog
  • merco's blog
  • brayan-12's blog
  • jim's blog
  • Virtual Tuning
  • Blog Arbuzek
  • Lambo's blog
  • Blog Fresh'a
  • svenik05's blog
  • Puma1995's blog
  • dawidpolakowski's blog
  • zenonxp's blog
  • Blog gobus1
  • Radykalny blog o niczym konkretnym
  • marcin121's blog
  • Andrzej K.'s blog
  • micar's blog
  • Isipep's blog
  • wts3's blog
  • brajan127's blog
  • SamuraY
  • ...
  • sero's blog
  • 22lorak's blog
  • gryzu46's blog
  • www.moto-kondzio.pl
  • Yankess's blog
  • Kacpero99's blog
  • pawel11's blog
  • Blog anka-2012
  • FORUM MECHANIKÓW - internetowy warsztat
  • hurtopony1's blog
  • Blog Patryk007
  • Blog countryman21
  • Blog Warsztat24
  • Vw sharan 2001 rok nie pali kontrolka ładowania
  • Blog TOKA
  • Blog Motointegrator
  • Blog Emil Adamiak
  • patrykxxx
  • Blog kuba12345
  • Blog kjaro000
  • Blog iParts
  • AutoRide
  • Blog Expenndable
  • Blog TonyViet
  • Blog csokafay
  • Blog TainaHerbert12
  • Blog gamegautruc
  • Blog IzolaGotter
  • Blog gamegautrucdo
  • Stałe wyjazdy polska-dania-polska oraz wynajem busów
  • Blog marekd3
  • Blog TOMALO1979
  • Blog vseo
  • Podłogi drewniane blog
  • Mój osobisty blog
  • Blog Tim
  • Blog pablito91
  • Blog GrzybiarzDawid
  • Blog hapa07
  • Blog Rafał Niedolistek
  • Blog pancelofan
  • Blog Paronomasia
  • Blog Finansolog
  • Ubezpieczenia samochodowe Blog
  • Sklep z kosmetykami
  • Blog amfibia
  • Blog Karolina Kowalczyk
  • Blog bolek123
  • Blog dominik3435
  • Blog gandi
  • Blog cheapnikeme
  • Blog grochol156
  • Blog Adam K.
  • Blog StepniakK
  • Blog Eugeniusz Zak
  • Blog Autonagar
  • Blog xyufudshss
  • Blog zjhujdffs
  • Blog Antek Woźniak
  • Listwy mdf
  • Blog suchy basen
  • Blog schody drewnianie śląsk
  • Blog noclegi sudety
  • Blog panele 3d
  • Blog markizy
  • Blog aminokwasy
  • Blog drzwi zewnętrzne
  • Blog gzymsy styropianowe
  • Blog tarasy drewniane
  • Blog kreatyna
  • Blog rolety rzymskie
  • Blog roman blinds
  • Blog sztukateria
  • Blog boniowanie
  • Blog listwy przysufitowe
  • Blog makijaż ślubny łódź
  • naprawa automatycznych skrzyń biegów
  • Blog drzwi drewniane
  • Blog drzwi wewnetrzne
  • Blog sztukateria wewnetrzna
  • Blog wooden blinds
  • Blog sztukateria poliuretanowa
  • Blog producent drzwi
  • Blog patio awnings
  • Blog rolety zewnetrzne
  • Blog drzewko cytrusowe
  • Blog okna drewniane
  • Blog zuzelek
  • Blog Tomek224
  • Blog Kasta
  • Blog delhiangels

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników


Znaleziono 53 wyników

  1. Cześć, planuję zakup swojego pierwszego samochodu i chciałbym zasięgnąć informacji u osób, które ogarniają temat. Chciałbym autko do 6000zł, według mnie dobrze byłoby w LPG, z racji tego, że będę jeździł na studia i z powrotem oraz na chwilę obecną na weekendy do dziewczyny, więc dystans w obie strony to też około 250 km. Gaz to w takim razie dobra opcja, zgadza się? Kompletnie nie mam pojęcia o samochodach, nie mam też w pobliżu żadnego znajomego, który mógłby mi doradzić przy zakupie, dlatego pytam tutaj. Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek poradę, lub propozycję. Z tego, co ja "wybrałem", mogę wymienić: Fiat Punto 1.2, 2006 Fiat Panda 1.1, 2005 Kia Picanto 1.0, 2004 Nissan Micra 1.2, 2005 Audi A3 1.6, 1996 Nie jestem pewien czy mogę (może ktoś wie?) wrzucić linki do ogłoszeń, gdzie znalazłem samochody, jeśli to pomoże przy doradzeniu to też mógłbym je dorzucić. Co myślicie? Będę wdzięczny za każdą pomoc!
  2. Witam, Mam pytanie dotyczące wykonania "diagnozy wstępnej" Mazdy z LPG. Samochód to Mazda 626 IV z 1996r. - 1.8 Benzyna+LPG 105KM/77kW. Jest to mój pierwszy zakupiony samochód. Wymieniłem w nim butlę ponieważ poprzednia właśnie wyszła oraz zmieniłem olej silnikowy wraz z filtrem. Dodam jeszcze, że poprzedni właściciel nie zmieniał rozrządu. Samochód zapala się z lekkim opóźnieniem tak przy trzecim, czwartym "skoku silnika?", nie wiem jak to nazwać, pierwsze przekręcenie kluczyka ale nie na raz. Biegi dość ciężko się zmieniają, najciężej wrzucić jedynkę. Sprzęgło łapie dość wysoko od podłogi, niemalże przy końcówce. Hamulec ręczny trzeba wysoko zaciągnąć żeby trzymał. Na co powinienem teraz zwrócić szczególną uwagę? Co należałoby skontrolować w pierwszej kolejności? Co wymienić żeby samochód służył jeszcze najbliższych parę lat? I co zrobić żeby utrzymać go w dobrej kondycji? Z góry bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam, Kuba.
  3. Witam Chcę założyć gaz do Peugeot II 307 SW 1.6 16v . Czy posiada ktoś takie auto i czy gaz mu służy? Czy silnik pracuje równo? Czy nie jest awaryjny? Pozdrawiam
  4. orientujecie się czy w Fusionie 2006 można zainstalować instalację gazową?
  5. Najpopularniejsze używane auta z LPG Biorąc pod uwagę wszystkie samochody z instalacją LPG oferowane w serwisie otoMoto, 45,05% z nich ma za sobą niemiecką przeszłość. Niewiele mniej, bo 39,87% pochodzi z polskiego salonu. Instalację gazową zakładamy również w pojazdach pochodzących z USA (4,27%) i Holandii (3,18%). Najczęściej montuje się ją w silnikach o pojemności 1.6 (20,34%), 2.0 (16.47%) i 1.8 (14.84%). Najpopularniejszą ceną jest 3 tysiące złotych (11,12%), 4 tysiące (10,76%) i 5 tysięcy (7,26%). Zazwyczaj samochody z LPG mają nadwozie hatchback (35,2%), sedan (27,05%) i kombi (16,25%). Najczęściej oferowanym na sprzedaż samochodem z instalacją gazową jest Opel Vectra wersji B (2,65% ofert). Najwięcej sztuk pochodzi z 1996 roku. Średnio trzeba za nie zapłacić około 4 tysiące złotych. Koszt tego modelu bez instalacji jest o tysiąc złotych niższy. Chociaż nietrudno jest o silnik o pojemności 1.8, to zazwyczaj oferowane są 1.6. Tyle samo ile za Vectrę bez LPG trzeba zapłacić za Astry F (2,62%), wśród których najłatwiej o silnik 1.4 litra. Najwięcej z nich pochodzi z 1999 roku. Ten sam rocznik cieszy się szczególną popularnością wśród Daewoo Lanosa (2,42%), a o instalację gazową najłatwiej w sztukach z silnikiem o pojemności 1,5. Trzeba za nie zapłacić średnio 3 tysiące złotych. Tyle samo kosztuje przeciętny Volkswagen Golf III z rocznika 1994 (2,17%). Jego najpopularniejszym silnikiem jest motor o pojemności 1.8. W zestawieniu pojawia się jeszcze jeden Opel. Jest to Astra II generacji. Oferuje ją 1.93% sprzedawców samochodów z LPG. Kosztują one średnio 7 tysięcy złotych. Najwięcej z nich posiada silniki 1.6 i pochodzi z 1999 roku. Za model bez LPG trzeba zapłacić średnio tysiąc złotych mniej. Znacznie tańszą alternatywą będzie zakup Fiata Seicento (1,56%). Kosztują one przeciętnie 3 tysiące złotych. Co ciekawe, najłatwiej o jego zakup z silnikiem 1.1. Większość sztuk podobnie jak w przypadku Astry pochodzi z 1999 roku. Niemal tyle samo ofert dotyczy Audi A4 w wersji B5 (1,39%). Najczęściej są one jednak starsze od Seicento o 4 lata. Kosztują również dwa razy drożej. Różnicę z pewnością zrekompensuje silnik, bowiem najłatwiej o zakup motoru o pojemności 1,8 litra. To samo serce napędza bliźniaczy dla A4 model – Volkswagena Passata B5 (1,34%), jednak sprzedawcy oferują najczęściej egzemplarze z rocznika 1998. Co za tym idzie, kosztuje on więcej o średnio dwa tysiące złotych. Tę samą pojemność silnika najłatwiej spotkać w Renault Lagunie I, za którą trzeba zapłacić przeciętnie 3 tysiące złotych. Łącznie ten samochód to 1,21% wśród wszystkich ogłoszeń sprzedaży samochodów z instalacją LPG. Najwięcej sztuk pochodzi z 1997 roku. TOP10 zamyka Skoda Fabia I (1,16%). Najczęściej oferowanym silnikiem jest 1.4. Są to jednak najmłodsze samochody z zestawienia, ponieważ zazwyczaj pochodzą one z 2001 roku. Trzeba za nie jednak zapłacić średnio 7 tysięcy złotych. Jak wygląda sytuacja po stronie popytu? Najczęściej poszukiwaną przez Polaków marką samochodów z instalacją LPG jest Opel. Wybiera go 13,53% procent użytkowników. Niewiele mniej, bo 10,11% osiągnął Volkswagen. Ostatnie miejsce na podium przypada Audi (8,70%). Sporą popularnością cieszą się również Fiaty (6,65%), którym deptają po piętach BMW (6,47%) i Renault (6,09%). Nieco mniej jest Fordów (5,65%), Skoda osiągnęła wynik 4,22%, a Mercedes 3,32. Top10 zamyka Honda – 3,30%. Wśród najpopularniejszych modeli prym wiedzie Opel Astra (5,81%). 4,14% użytkowników poszukuje VW Golfa z LPG, a 3,70% Opla Vectrę. W czołówce znajduje się jeszcze jeden Volkswagen – Passat. Brązowy medalista Internetowego Samochodu Roku 2013 w tym zestawieniu uplasował się na czwartej pozycji z wynikiem 3,46%. Zaraz za nim znalazły się dwa Audi: A4 (3,31%) i A6 (2,50%). Tylko 2,14% użytkowników tego zestawienia chciałoby kupić zeszłorocznego lidera sprzedaży nowych samochodów, czyli Skodę Octavię. Jeszcze mniej wybiera Forda Mondeo (1,95%), Opla Corsę (1,94%) i Renault Scenica (1,76%) Polacy niezmiennie najchętniej kupiliby samochód pochodzący z krajowego salonu (90,5%). Tylko 5,5% zaznacza w wyszukiwarce jako kraj pochodzenia Niemcy. 23% użytkowników poszukuje hatchbacków z instalacją LPG. Tylko procent mniej wybiera kombi, a 21,5% sedany. Dla 16% maksymalny budżet to 10 tysięcy złotych. Zaledwie procent mniej może sobie pozwolić już tylko na samochód za 5 tysięcy złotych, a 9,5% - 15 tysięcy złotych. Dla 1/5 użytkowników poszukiwany pojazd nie powinien być starszy niż z rocznika 2000. Dla 7,5% jest to rok 2004. Tyle samo wskazało na 2002 rok – informuje Marcin Szturma, Dyrektor Działu Handlowego otoMoto. Źródło: otoMoto
  6. Potencjał silników MPI z fabryczną instalacją LPG W bogatej ofercie silników, obok TSI i silników zasilanych olejem napędowym, dostępne są również silniki MPI, gwarantujące niskie zużycie paliwa. Jeszcze większą oszczędność gwarantuje ich połączenie z instalacją LPG. ŠKODA nieustannie pracuje nad rozwojem jednostek napędowych. Jednym z głównych celów prac jest obniżenie kosztów eksploatacji samochodu, także poprzez efektywną integrację silników benzynowych z instalacjami LPG. Instalacje LPG firmy Landi Renzo, przeznaczone dla samochodów marki ŠKODA doskonale wykorzystują potencjał nowoczesnych silników MPI, które ze względu na swoją niską wagę, osiąganą przez wykorzystanie aluminium do budowy głowicy i kadłuba, doskonale nadają się do mniejszych modeli marki. Jednostki MPI to nowoczesne trzy- i czterocylindrowe silniki z pośrednim wtryskiem wielopunktowym, umieszczonym w kolektorach dolotowych. Wtrysk wielopunktowy bardzo efektywnie wykorzystuje paliwo, przyczyniając się też do obniżenia emisji dwutlenku węgla: obecnie stosowane silniki MPI z mechanizmem przestawiania rozrządu spełniają najwyższą obowiązującą normę czystości spalin EU6 (na przykład 1.0 MPI w nowej generacji ŠKODY Fabia). Już od siedmiu lat korzyści wynikające z tego rozwiązania mogą zostać dodatkowo wzmocnione dzięki fabrycznej konwersji samochodu na zasilanie gazem LPG. W 2007 roku czeska marka była jednym z pierwszych producentów na świecie, który zdecydował się na pionierski krok wprowadzenia do swojej regularnej oferty instalacji LPG zasilających silnik samochodu propan butanem. Mówiąc o korzyściach zasilania silnika LPG wymienia się niższe koszty eksploatacji, zapominając o drugiej ważnej zalecie: przyjazności środowisku. Rozwiązanie to jest bardziej ekologiczne zarówno od benzyny bezołowiowej, jak i oleju napędowego. Konstrukcje przeznaczone do silników marki ŠKODA powstają w wyniku współpracy z długoletnim partnerem: włoskim specjalistą o światowej renomie, firmą Landi Renzo. Instalacje ŠKODY wykorzystują potencjał nowoczesnych jednostek dzięki zastosowaniu wielopunktowego systemu wtrysku sekwencyjnego LPG w fazie lotnej – OMEGAS. Opracowane przez firmę Landi Renzo zaawansowane rozwiązanie składa się z dwustopniowego reduktora-parownika, precyzyjnych wtryskiwaczy oraz jednostki sterującej, która na bieżąco w optymalny sposób decyduje o składzie mieszanki posyłanej do komór spalania. We wrześniu ŠKODA zorganizowała pierwszy w Polsce Rajd LPG z udziałem pasażerów serwisu BlaBlaCar, prowadzący publicznymi drogami przez cały kraj. Za kierownicą usiedli najlepsi instruktorzy Szkoły Auto ŠKODA, którzy potrafili osiągnąć wyniki zużycia na poziomie 1,89 l paliwa na 100 km. Innowacyjne rozwiązania pozwoliły na adaptację instalacji gazowej do innych technologii silników ŠKODY, takich jak do wtrysku bezpośredniego przy turbodoładowaniu TSI. ŠKODA jest pionierem instalacji LPG dla tego typu jednostek. Technologia ta wymaga zastosowania innego sterownika gazowego, podłączonego do wewnętrznego systemu diagnostyki samochodu. To pozwala na bieżąco kontrolować jakość paliwa, korygując skład mieszanki dla utrzymania wysokich osiągów i przyjazności środowisku. Montaż systemu LPG w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa wiąże się z wyzwaniem schłodzenia znajdujących się bezpośrednio przy komorze spalania, nieużywanych wtryskiwaczy benzyny. Instalacja ŠKODY rozwiązuje ten problem, przemywając przez cały czas wtryski niewielką ilością benzyny dostarczanej do cylindrów. Strategia ta pozwala utrzymać niską temperaturę paliwa i długą, bezawaryjną pracę wtryskiwaczy, zużywając przy tym tylko minimalne ilości paliwa. W czasie najmniejszego obciążenia silnika, jak podczas pracy na biegu jałowym, oraz w momentach największego obciążenia, stosowane jest tak jak w systemie instalowanym przy silnikach MPI przejście na całkowite zasilanie benzyną bezołowiową w sposób zupełnie nieodczuwalny dla kierowcy. Jak dowodzą niezależne testy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych, koszt paliwa potrzebnego na przejechanie stu kilometrów ŠKODĄ z instalacją LPG może wynosić już od 12 zł. Dziś ŠKODA może oferować jedną z najbardziej rozbudowanych ofert instalacji LPG wśród wszystkich producentów samochodów, dokładnie odpowiadając na potrzeby wszystkich Klientów. Dedykowane konstrukcje przygotowano dla silników 1.0 MPI (dla modelu Citigo), 1.2 MPI oraz 1.4 16V w modelach Roomster i Praktik. Technologia instalacji LPG w silniku TSI wykorzystywana jest w modelu Rapid 1.2 TSI. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Rajd LPG: ekonomicznie i szybko do celu! We wrześniu ŠKODA zorganizowała pierwszy w Polsce Rajd LPG z udziałem pasażerów serwisu BlaBlaCar. Za kierownicą usiedli najlepsi instruktorzy Szkoły Auto ŠKODA, prawdziwi mistrzowie ekonomicznej jazdy, którzy potrafią zużyć jedynie 1,89 l paliwa na 100 km. Udział w Rajdzie LPG wzięło 9 wybranych osób z serwisu blablacar.pl, a za kierownicą usiedli doświadczeni kierowcy ze Szkoły Auto ŠKODA, którzy podczas podróży tłumaczyli pasażerom jak jeździć oszczędnie, odpowiadali na ich pytania i udowodnili, że ekojazda generuje konkretne oszczędności na inne przyjemności. Komfort podczas podróży zapewniło pasażerom przestronne wnętrze ŠKODY Rapid Spaceback, a gwarancją ekonomicznej jazdy była instalacja LPG, zaprojektowana dla tego modelu ŠKODY. „Poprzez zorganizowanie Rajdu LPG chcieliśmy pokazać, jak w praktyce można osiągnąć niskie zużycie paliwa w różnych warunkach oraz jak sprawnie i bezpiecznie przemieszczać się w trasie - a wszystko to z pasażerami na tylnej kanapie, pełnym bagażnikiem i poczuciem komfortu” - mówi Piotr Maj, główny specjalista ds. komunikacji marki ŠKODA. Rajd LPG został podzielony na trzy odcinki, zawsze ze startem w ŠKODA Auto Lab w Poznaniu: - I Gazem do stolicy (10.09, Warszawa), - II Droga pod górę (12.09, Zakopane), - III Kurs nad morze (14.09, Gdańsk). Kierowcy Szkoły Auto wybrali eco-driving, ponieważ ten styl jazdy sprawdza się w różnych warunkach i na różnych drogach oraz pozwala na optymalizację zarówno czasu przejazdu, jak i zużycia paliwa. Ponadto, podnosi bezpieczeństwo podróżujących i zmniejsza zmęczenie kierowcy. Wbrew pozorom, nie musi oznaczać wydłużenia czasu przejazdu. Wszystkie modele marki ŠKODA, wyposażone w instalację LPG, poruszając się po mieście oszczędzają zużywając gaz, a od pewnego poziomu prędkości obrotowej silnika do zasilania LPG dodawana jest niewielka porcja benzyny. Przy bardzo dużej prędkości obrotowej i pełnym obciążeniu silnika następuje całkowite przejście na zasilanie go benzyną - gwarantując dynamikę jazdy. Mitem, który przewija się w dyskusjach o motoryzacji, jest szkodliwość LPG dla silników spalinowych. Nic bardziej mylnego! Prawidłowo zainstalowana i skalibrowana instalacja nie wpływa na obniżenie trwałości silnika, należy tylko dbać o jej regularne przeglądy i rzetelne serwisowanie auta. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Nowa instalacja LPG do silnika TSI w SKODZIE Oferta oryginalnej instalacji LPG do ŠKODY Rapid została wzbogacona o silnik w technice TSI: 1.2 o mocy 85 KM. To w tej chwili najmocniejsza i najbardziej zaawansowana jednostka napędowa w modelu ŠKODA Rapid, do której można zamontować specjalnie dostosowaną instalację LPG. Kombinacja ta debiutuje w modelu Rapid w obydwu wariantach nadwoziowych - Spaceback i limuzyna - będąc drugą opcją obok wersji z silnikiem 1.2 MPI o mocy 75 KM, która zdążyła już zaskarbić sobie zaufanie wielu polskich Klientów. Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (technologia TSI) wyróżnia się ponadprzeciętną dynamiką i elastycznością przy zachowaniu niewielkiej pojemności skokowej, co przekłada się na ograniczone zużycie paliwa. Specjalnie opracowana instalacja gazowa pozwala maksymalnie wykorzystać zalety tej nowoczesnej technologii, jednocześnie nie wpływając negatywnie na jej bezawaryjność i wysokie parametry. Patrząc z zewnątrz, nowa instalacja nie różni się niczym od już stosowanych rozwiązań, lecz technologia TSI wymaga zastosowania innego sterownika gazowego, podłączonego do wewnętrznego systemu diagnostyki (samodiagnozy) samochodu. To pozwala na bieżąco kontrolować ilość wtryskiwanego paliwa i korygować skład mieszanki dla utrzymania wysokich osiągów i przyjazności środowisku. Montaż systemu LPG w samochodach z silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa wiąże się między innymi z problemem nagrzewania się paliwa wewnątrz wtryskiwaczy benzynowych, które działają w bardzo ograniczonym wymiarze podczas pracy silnika zasilanego LPG. Instalacja Landi Renzo opracowana dla ŠKODY rozwiązuje ten problem, przemywając przez cały czas wtryski benzynowe niewielką ilością benzyny dostarczanej do cylindrów. Strategia ta pozwala skrócić czas przebywania benzyny w podwyższonej temperaturze. Aby zapobiec procesom wewnętrznego zanieczyszczania się wtryskiwaczy benzynowych osadami przegrzanego paliwa, nowa strategia zakłada okresowe dolewanie specjalnego stabilizatora do benzyny i oleju silnikowego. W czasie najmniejszego zapotrzebowania na paliwo, podczas pracy na biegu jałowym oraz w momentach największego obciążenia silnika, stosowane jest przejście na całkowite zasilanie benzyną, w dalszym stopniu przyczyniając się do długotrwałej, bezproblemowej pracy układu napędowego. By zapobiegać potencjalnemu powstawaniu zanieczyszczeń układu paliwowego, ŠKODA po raz pierwszy oferuje nowatorskie rozwiązanie profilaktyczne polegające na dodaniu specjalnego preparatu (stabilizatora) do benzyny i oleju. Dodatkowy środek jest prosty w obsłudze - dolewa się go do zbiornika paliwa co 5 000 km. Instalacje LPG do ŠKODY dostarcza renomowany specjalista, włoska firma Landi Renzo Polska. To optymalny wybór przy zakupie samochodu z takim rozwiązaniem: gwarantuje najlepiej przygotowaną instalację LPG do samochodu marki ŠKODA. Przy zdecydowanie niższych kosztach jazdy zachowywane są wszystkie przywileje zakupu ŠKODY w salonie. Korzyści następują od momentu transakcji po długie lata eksploatacji: zapewniana jest cała szeroka gama aktualnie oferowanych rabatów i promocyjnych form finansowania zakupu oraz gwarancja, realizowana w Autoryzowanych Serwisach ŠKODY na terenie całej Polski w 90 serwisach uprawnionych do montażu i obsługi samochodów doposażonych w instalacje LPG. Także tutaj widoczna jest typowa dla ŠKODY, wyjątkowo korzystna relacja ceny do oferowanej jakości. Nowa instalacja LPG dla modelu Rapid 1.2 TSI/85KM od momentu debiutu na rynku objęta jest promocją, obniżającą jej cenę aż do 3 499 zł. Równolegle, promocyjnymi zniżkami cen objęty został także drugi wariant modelu Rapid z instalacją LPG - z silnikiem 1.2 MPI o mocy 75 KM - oraz Citigo, wyposażony w silnik 1.0 MPI o mocy 60 KM. Instalacja gazowa w modelu Rapid 1.2 MPI dostępna jest za cenę zaledwie 3 499 zł (o 851 zł taniej, niż dotychczas), w Citigo 1.0 MPI - tylko 2 499 zł (obniżka o 1 151 zł). ŠKODA kompletuje jedną z najbardziej rozbudowanych i najatrakcyjniejszych finansowo ofert montażu specjalnie dostosowanych instalacji LPG do kilku modeli, co wyróżnia markę na polskim rynku, potwierdzając chęć i zdolność dostarczania Klientom najbardziej korzystnych i nowoczesnych rozwiązań. Do dyspozycji Klientów, którzy zdecydują się na montaż instalacji LPG, jest 90 serwisów specjalnie przeszkolonych w zakresie obsługi serwisowej samochodów z instalacją LPG. Ośmioletnia współpraca z firmą Landi Renzo w zakresie montażu i obsługi instalacji LPG z siecią serwisową marki ŠKODA jest najdłużej działającym programem na rynku polskim pomiędzy importerem samochodów a producentem instalacji LPG. Doświadczenie i wiedza zdobyta w tym czasie z pewnością wpływają na jakość montażu instalacji LPG oraz sprawność techniczną serwisów, obsługujących samochody z zasilaniem LPG. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Gdzie montowaliście swoje LPG? Wie ktoś coś o Energy Gaz Polska? Warto skorzystać?
  10. Dlaczego ŠKODA promuje swoje modele w wersjach z LPG? ŠKODA rozpoczęła kampanię promocyjną swoich modeli z instalacjami LPG zaprojektowanymi specjalnie do danego silnika. Instalacje LPG od wielu lat są chętnie wybierane przez osoby szukające oszczędności w użytkowaniu samochodu. Wychodząc naprzeciw potrzebom kierowców, ŠKODA oferuje rozwiązanie dające największe poczucie pewności: instalacje LPG dopasowane do specyfiki poszczególnych silników i wielokrotnie na nich przetestowane. Instalacje objęte są dwuletnią gwarancją mechaniczną, a ich producentem jest renomowana firma Landi Renzo. ŠKODA włączyła do swojej oferty instalacje LPG już w 2007 roku, jako jeden z pierwszych producentów, i od tego czasu stale je rozwija. Nowoczesna i zgodna ze standardami producenta samochodu konstrukcja to atrakcyjny cenowo i skuteczny sposób na znaczące obniżenie kosztów eksploatacji samochodu. Dopasowane do silników ŠKODY instalacje LPG montowane są u wybranych Autoryzowanych Partnerów Serwisowych ŠKODY na terenie całego kraju. W praktyce oznacza to takie przewagi nad instalacjami nieautoryzowanymi, jak zachowanie gwarancji na cały samochód i niższe koszty obsługi serwisowej. Największym zyskiem pozostaje oszczędność na paliwie. Samochody ŠKODA z instalacją LPG nie tylko korzystają z tańszego paliwa, pozwalając kierowcy na duże oszczędności na każdym przejechanym kilometrze, ale i zużywają tego paliwa mniej. Zachowują również dynamikę jazdy, płynnie i niezauważalnie przechodząc na zasilanie benzyną na najwyższych obrotach np. podczas wyprzedzania. W efekcie kierowca ma zapewniony komfort jazdy, oszczędność i bezproblemową eksploatację z maksymalną żywotnością całej konstrukcji. Promowana oferta dotyczy modeli Citigo, Rapid i Rapid Spaceback, choć nie są to jedyne modele dostępne z instalacjami LPG. Więcej informacji o modelach ŠKODY z LPG dostępnych jest na stronie z ofertą marki oraz w sieci salonów ŠKODA. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. Cześć! Pilnie potrzebuję znaleźć auto. Wymagania następujące: - do ok. 15 tys. - ekonomiczne (części, przeglądy itp.) - możliwie mało awaryjny model - preferowane LPG (2 - 2,5 tys. km miesięcznie) - silnik możliwie mocny - głównie trasy po 40 km - spalanie optymalne ok. 8 litrów LPG W miarę wyglądające Proszę o pomoc
  12. Witam! Mam zamiar kupić samochód do 15 tys Benz+LPG. Mam na oku Peugeot 307, 307sw, 407 Citroen C4 (2/3 drzwi) Renault Scenic albo czekam na propozycje Też żeby opłaty przeglądy itp nie były aż takie straszne
  13. więcej -> Rodzinna Kia do miasta z LPG | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. więcej -> Kompaktowy "koreańczyk" na LPG | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. więcej -> Francuskie kompakty z instalacją LPG | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. Główne grzechy przy montażu LPG
  17. więcej -> Opel Mokka na LPG? Proszę bardzo! | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. więcej -> CENY | Rapid Spaceback z instalacją LPG | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. Witam, poszukuję taniego w utrzymaniu auta do 15 tys. z instalacja lpg. Poruszam sie glownie w trasie, rzadziej w miescie. W ciagu roku robie 30 tys. kilometrow. Nie mam pojecia na co mam sie zdecydowac - Golf IV 1,8 czy może Audi A3? Z góry dziękuję za pomoc.
  20. więcej -> Lotos z samodzielnym tankowaniem LPG | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  21. więcej -> CENY | Hyundai i30 z instalacją LPG, nowe samochody osobowe, nowości na rynku samochodowym, najnowsze modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  22. Witam. Moje auto to Opel Tigra 1,4. 96r. z instalacją gazową starą (nie sekwencja). Mój problem polega na tym, że gdy jeżdżę tylko na benzynie wszystko jest ok. Ale gdy jeżdżę na lpg to aby zapalić auto muszę dodać gazu, czasem nie raz muszę kilka razy przy gazować auto jak już się udało zapalić aby nie zgasło. Tak się dzieje tylko gdy jeżdżę na lpg, gdy przykładowo na kolejny dzień jeżdżę na samej benzynie to nie ma problemów z zapalaniem, zapala na dotyk. Ale gdy tylko przełączę na lpg i trochę pojeżdżę to już nie chce zapalić bez dodania pedału gazu, a rano na kolejny dzień muszę bardzo przy gazować aby autko nie zgasło. Co może być problemem? Pytam, choć pewnie i tak będę musiał się udać do gazownika, chociaż może myślę, że da się coś przeczyścić czy coś w tym rodzaju. Innych problemów z lpg nie ma. Pozdrawiam.
  23. więcej -> CENY | Opel Adam w wersji na LPG, ranking samochodów osobowych, park samochodowy w Polsce, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  24. Wczoraj przeglądając forum Onetu trafiłem na komentarz którego autor stwierdził, że podobno coraz częściej instalacje gazowe montuje się także do samochodów ciężarowych. Szczerze mówiąc pierwsze słyszę, ale po sprawdzeniu tego okazał się, że rzeczywiście można taką instalację założyć. Zastanawiam się tylko na ile jest to prawdziwa, a na ile pozorna oszczędność, bo w przypadku osobówek sporo się słyszy o awariach spowodowanych instalacjami gazowymi. Czy ktoś ma na ten temat większą wiedzę? Do komentarza dołączony był film, na którym zaprezentowano takie rozwiązanie:
  25. Witam, póki co zastanawiam się, gdzie w aucie z silnikiem umieszczonym centralnie powinna być butla ? Niby najlepsze miejsce to tylny bagażnik ale będzie wtedy butla zaraz koło silnika, ale można by było tez umieścić ją z przodu w bagażniku gdzie nic jej nie grozi. Pytania: 1. Czy montaż z przodu jest dozwolony skoro konstrukcja nie umożliwia montażu z tyłu ? 2. Czy zbiornik toroidalny może być umieszczony pod kątem 45* ? 3. Czy po montażu pod kątem, czujnik poziomu będzie źle wskazywał albo coś i jak to ewentualnie obejść ? Kurczę, wyszły trzy pytania Ale nurtują mnie od kilku tygodni
×