Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'który' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 93 wyników

  1. Witam. Chcę kupić samochód do ok. 5000zł i zastanawiam się nad trzema opcjami, mianowicie Opel Vectra B, Honda Civic VI i Ford Focus I. Który samochód byłby najlepszym wyborem? Chyba, że macie jakieś jeszcze lepsze propozycje Z góry dzięki za odpowiedzi.
  2. Witam, zastanawiam się nad kupnem auta do 10 tyś. Myślę o Fordzie Mondeo mk3, audi a4, mazdzie 6 albo vectra C. Chce by było wygodne, mało awaryjne(wiem ze każe auto ma swoje mankamenty ale chce by była mniej kosztowne) , wyciszone, szukam sedana/limuzyne ew. hatchback jak chodzi o mondeo mk3. Które byście wybrali , albo polecili inne? Liczę na pomoc i z góry dziękuje.
  3. Serwis JCB - który wybrać?

    Hej wszystkim Czy możecie mi polecić jakiś sprawdzony serwis JCB? Tutaj jest np. jakiś JCB serwis. Co o nim myślicie? Czy jest on wart uwagi?
  4. Witam, Zastanawiam się nad kupnem tych samochodów: http://allegro.pl/exclusive-1-6-16v-climatr-serwis-mega-stan-i5286045562.html Ogłoszenie: 1.6 B 101 km szwajcar cabrio - 14 900 PLN Ogłoszenie: Salon Polska/ Stan Bardzo Dobry/ FL - 13 900 PLN Radom Bardzo proszę o opinię. Dziękuję i pozdrawiam
  5. Volvo prezentuje kask, który uchroni rowerzystę przed wypadkiem Bezkompromisowa dbałość marki Volvo o bezpieczeństwo nikogo już dzisiaj nie dziwi. Tym razem marka Volvo we współpracy z firmami POC i Ericsson opracowała pierwszy na świecie system detekcji rowerzystów, składający się m.in. z kasku wyposażonego w nadajnik. Samochód automatycznie zahamuje, jeśli jego system wykryje ryzyko potrącenia rowerzysty. W krajach skandynawskich, ale także w Niemczech czy Holandii, rowery używane są nie tylko rekreacyjnie, ale jako zwykły, bardzo popularny środek transportu. Mimo, że w Polsce ten sposób komunikacji jest mniej popularny, w 2013 r. na naszych drogach zginęło 317 osób. Volvo chcąc zmienić te niepokojące statystyki stworzyło specjalny system bezpieczeństwa, angażując w ten projekt producenta kasków POC i koncern telekomunikacyjny Ericsson. Szwedzka marka opracowała technologię, dzięki której samochód będzie komunikował się z systemem zamontowanym w specjalnym kasku rowerowym. Pozwoli to na wzajemne wczesne wykrywanie niebezpiecznych sytuacji drogowych. Już wcześniej samochody z systemem City Safety zostały wyposażone w funkcję CDS (Cyclist Detection System), która dzięki zamontowanym czujnikom może wykrywać rowerzystów. Aby technologia zadziałała poprawnie, rower musi być wyposażony w czerwone światło odblaskowe, a różnica prędkości między samochodem i rowerem nie może przekroczyć wartości krytycznej. Różne pojazdy, jedna komunikacja Aby korzystać z nowej technologii rowerzysta oprócz posiadania specjalnego kasku musi jedynie zainstalować w smartfonie jedną z aplikacji treningowych, np. Strava, która będzie określać jego lokalizację. Z kolei położenie samochodu Volvo będzie zapisywane w internetowej chmurze, stworzonej przez firmę Ericsson. Stąd też Volvo będzie czerpać informacje o zbliżającym się rowerzyście. Jeśli system wykryje ryzyko kolizji, obaj użytkownicy zostaną o tym zaalarmowani. Kierowcy samochodu wyświetli się ostrzeżenie na wyświetlaczu HUD na przedniej szybie. Rowerzysta zostanie natomiast zaalarmowany za pomocą sygnałów świetlnych emitowanych przez urządzenie umieszczone w kasku. Nowy system bezpieczeństwa zostanie zaprezentowany publicznie po raz pierwszy w trakcie targów Consumer Electronics Show 2015, które odbędą się 6 – 9 stycznia 2015 r. w Las Vegas. Źródło: Volvo
  6. Witam, Przymierzam się do kupna auta po nowym roku. Na oku mam kilka modeli ale, że jestem zielony, bardzo prosiłbym was, bardziej doświadczonych użytkowników polskich dróg o jakieś informacje, opinie. Chciałbym kupić auto w granicy 7-9 tyś. Nie mam bladego pojęcia jaki silnik wybrać do jakiego auta. Chciałbym byście mi coś doradzili. W grę wchodzi diesel jak i benzyna ale chciałbym usłyszeć wszystkie za i przeciw. Jeszcze jedna prośba, auto ma palić w granicach rozsądku (nie musi być super ekonomiczne) ale też by dało się tym jeździć. Myślę że ok. 100KM mi wystarczy. Dodaj jeszcze że na co dzień nie będę pokonywał dużych dystansów, raczej będę jeździć po mieście. Może kilka razy w roku wyjedzie się w dalszą podróż (200-300km). Zastanawiam się nad: 1. Opel Astra II (rok +2002) Warto iść w to auto? Podobno ma tanie części zamienne. Benzyna czy diesel? Jaki silnik polecacie? Jakieś za i przeciw? 2. Seat Ibiza III Jest mase modeli z silnikami 68-75KM, ma to sens? Autko wizualnie bardzo ładne. 3. Seat Cordoba II/III Miałem przyjemność jeździć. Nie wiem czy znajdę za te pieniądze coś sensownego. Autko jak wyżej, bardzo ładne. 4. Ford Focus Nie bardzo jestem przekonany do tego autka ale może odmienicie moje zdanie. 5. Alfa Romeo 147 Podoba mi się ale ma niezaciekawe opinie. Co o tym autku mi powiecie? Podoba mi się jego wnętrze, jest takie bogate. W grę wchodzi tylko diesel? czy może lepiej odpuścić sobie to auto? Dużo osób mówi, że to auto jest dobre dla miłośników. Dla normalnego €użytkownika się nie nadaje. 6. Alfa Romeo 156 Jak wyżej. Chciałbym sobie jakoś podsumować te autka i dowiedzieć się czego szukać, a co omijać szerokim łukiem. Pomożecie?
  7. Cześć, chciałabym kupić tacie nawigację GPS, jednak zupełnie nie wiem, którą wybrać. Naczytałam się tylu opinii w Internecie, że całkiem się pogubiłam. W nawigacji ważne są dla mnie tylko i wyłącznie mapy, to żeby się za mocno nie zacinała, nie psuła, nie gubiła sygnału, za szybko nie rozładowywała i żeby nawet w słońcu była czytelna. Nie potrzebuję jakichś ekstra funkcji, bo wiem, że tata będzie korzystał tylko z map, ale nie chcę też jakiegoś staroctwa Potrzebne mapy nie tylko Polski, ale też niektórych krajów Europy. Jeśli chodzi o wyświetlacz, to myślę, że 4-5 cali byłoby idealne. Cenowo w granicach 200zł. Pomożecie?
  8. Witam, chcę kupić smartfona z nawigacją. Znajomy poradził mi kilka i nie wiem w sumie, na który się zdecydować. Możecie coś doradzić. Ktoś z Was ma doświadczenie z tymi modelami: Sony Xperia Z2 - SKAPIEC.pl HTC Sensation XL - SKAPIEC.pl
  9. Cześć, zamierzam kupić samochód, gdyż mój aktualny ma 10 lat. Chciałbym się spytać o najlepszy samochód nowy do 50 tyś. zł., a kupię używany, gdyż będzie tańszy.
  10. Witam, przymierzam się do zmiany samochodu i nie wiem na który się zdecydować. Czego oczekuję od samochodu ? Oczywiście: -małej awaryjności -nie zbyt dużego spalania diesel max-7 l benzyna max-10 l -bardzo dobrego prowadzenia w każdych warunkach (ślisko gołoledź itp.) oraz aby pokonywanie zakrętów z większą prędkością nie sprawiało dużych problemów -solidnego wykonania -komfortu jazdy -aby samochód w razie jakiejś awarii można było samemu naprawić (aby każda usterka nie musiała się kończyć na serwisie ) Co jeśli chodzi o silnik ? Nie mam z tym większego problemu ponieważ może być i diesel i benzyna do której włożę gaz. Największy dylemat mam z napędem ponieważ nie wiem czy wybrać 4x4 czy tylni napęd bmw. Niby odpowiedź wydaje się prosta i powinienem wybrać napęd na obie osie ale jednak chcę posłuchać opinii osób bardziej doświadczonych ponieważ bmw też mi się podoba. Moje typy to 1. Subaru impreza, może być hatchback oraz sedan/limuzyna powiedzmy od 2002r. 2.Audi A4 B6 quattro sedan/liuzyna 3.BMW serii 1 Kombi odpadają. Rozważę również jakieś inne propozycje ale myślę że w tym przedziale cenowym to chyba najlepsze typy. Z góry dziękuję za pomoc.
  11. Nissan Kaze Concept - roadster, ktry robi wraenie Zasadniczo równie dobrze mogłoby być to auto innej marki
  12. [h=1]Samochód który myslał że jest motocyklem[/h]
  13. Mercedes Car-to-X - nowy system, ktry pozwoli na komunikacj midzy autami Ciekawe rozwiązanie, ale muszą to naprawdę dopracować, żeby zacząć montować w seryjnych modelach
  14. Witam Szukam samochodu za około 7 tyś. Na oku mam kilka propozycji. Skoda octavia I, ford mondeo mk2, opel vectra B, byle było na gaz. To są samochody, które najbardziej spełniają moje oczekiwania, tylko nie wiem, na które się zdecydować i które za te pieniądze może być w najleprzym stanie technicznym. Chyba, że wy macie jakieś jeszcze inne propozycje.
  15. Mercedes X-Class, czyli rywal Mini, ktry zadebiutuje w 2018 roku Audi ma już A1, więc czemu nie
  16. [h=2]Chevrolet jednym z pierwszych producentów samochodów, który będzie oferował użytkownikom iPhone'ów integrację z funkcją Siri Eyes Free[/h] Od marca tego roku modele Aveo i Cruze z technologią Chevrolet MyLink zostaną wyposażone w funkcję Siri, czyli inteligentnego asystenta, który wykonuje polecenia głosowe wydane przez użytkownika. Nowy niewielki SUV Trax, który zadebiutuje wiosną tego roku, również będzie oferowany z radiem MyLink oraz funkcją Siri. „Cieszymy się, że Chevrolet będzie jednym z pierwszych producentów samochodów, który będzie oferował użytkownikom iPhone'ów integrację z funkcją Siri Eyes Free”, powiedziała Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet i Cadillac Europe. „Nasi klienci cenią bezpieczne, łatwe w obsłudze i niezawodne funkcje przyłączeniowe, a Siri uzupełnia możliwości systemu MyLink, oferując niezapomniane wrażenia z jazdy”. Użytkownicy korzystający z kompatybilnego iPhone’a* z systemem operacyjnym iOS6 mogą zlecić funkcji Siri wykonanie wielu różnych zadań. W tym czasie kierowca może bezpiecznie skupić się na obserwacji drogi i nie musi odrywać rąk od kierownicy. W celu maksymalnego ograniczenia czynników rozpraszających uwagę kierującego, Siri za pośrednictwem trybu Eyes Free umożliwia interakcję użytkownika z jego iPhonem wyłącznie za pośrednictwem komend głosowych i bez podświetlania ekranu urządzenia. Użytkownik musi jedynie połączyć iPhone’a z MyLinkiem za pośrednictwem technologii Bluetooth oraz skorzystać z przycisku zlokalizowanego na kole kierownicy w celu rozpoczęcia i zakończenia sesji z Siri w trybie Eyes Free. W modelach Aveo i Cruze można wykorzystywać funkcję Siri w trybie Eyes Free w następujący sposób: Dzwonić do osób z listy kontaktów zapisanej w telefonie, wykorzystując funkcję połączenia aktywowanego głosowo Odtwarzać utwory muzyczne z biblioteki iTunes, a także automatycznie przełączać źródło muzyki z radia AM/FM na iPod Odsłuchiwać, tworzyć i wysyłać wiadomości typu iMessage lub wiadomości tekstowe na jakikolwiek numer telefonu lub do osoby zapisanej na liście kontaktów Dodawać wpisy w kalendarzu Ograniczać czynniki wpływające na rozproszenie uwagi kierującego poprzez niepodświetlanie wyświetlacza telefonu nawet wówczas, gdy Siri odpowiada na proste pytania. Klienci, którzy już kupili modele Aveo i Cruze z radiem Chevrolet MyLink mogą w najbliższych miesiącach zaktualizować swoje systemy multimedialne, aby współpracowały z funkcją Siri. * Funkcja Siri jest dostępna wyłącznie w wersji Beta na urządzeniach iPhone 4S, iPhone 5, iPad (trzeciej i czwartej generacji), iPad mini i iPod touch (piątej generacji) oraz wymaga dostępu do Internetu. Siri może nie być dostępna we wszystkich językach lub na wszystkich obszarach, a jej funkcjonalność może różnić się w zależności od obszaru. Mogą obowiązywać opłaty związane z korzystaniem z tej funkcji poprzez sieć komórkową. źródło: General Motors
  17. Stworzyli pamiętną Syrenkę teraz mają ambitny pomysł stworzenia luksusowej i nie ustępującej w niczym Warszawy. Czy się uda - oby. Ludzie mają głos Ty decydujesz jak będzie wyglądała nowa Warszawa! Dla mnie projekt zasługujący na realizację to ten z numerkiem 3. Najbardziej chyba nawiązuje do starej Warszawy, reszta to już jakby inna bajka. Co sądzicie?
  18. Nieprzerwanierozwijany i z sukcesem wprowadzony we wszystkich modelach 10lat PRE-SAFE:system, który wyprzedza zderzenie Mija10 lat od wprowadzenia w Klasie S (W 220) przewidującego systemuochrony PRE-SAFE, łączącego elementy aktywnego i pasywnegobezpieczeństwa.Dzisiaj jest on dostępny w 14 modelach Mercedes-Benz - od Klasy A doS, a zakres jego działania obejmuje nawet 11 niebezpiecznychscenariuszy. Niemal 60 proc. sprzedanych w 2012 roku Mercedesówwyposażono w system PRE-SAFE. Wraz z premierą najnowszej Klasy Sotrzyma on kolejne nowe funkcje. Niema statystyk, które dokumentują, ile ludzkich istnień pomógłdotychczas ochronić system PRE-SAFE, jakich obrażeń pomógłuniknąć i w jakim stopniu ograniczył ich skutki. Badaniaprzeprowadzone przez Mercedes-Benzwskazują jednak, że ponad dwie trzecie wszystkich wypadkówkomunikacyjnych poprzedzają sytuacje krytyczne, które pozwalają naocenę ryzyka kolizji. PRE-SAFE jest więc istotnym elementemintegralnej koncepcji bezpieczeństwa Mercedes-Benz, znanej podhasłem "Real Life Safety". Analizytestów zderzeniowych pokazują, jak skuteczna może byćzapobiegawcza ochrona kierowcy i pasażerów. W przypadku napięciapasów, na przykład, wcześnie podjęte działania pozwalająutrzymać kierowcę i pasażera przedniegofotela w optymalnej pozycji - tak, by ich ciała nie przesunęłysię niebezpiecznie do przodu pod wpływem zderzenia lub awaryjnegohamowania. Badania inżynierów Mercedes-Benz wykazały, żeprzeciążenia wywierane na głowę manekinów zostają wówczasograniczone o 30 proc., a te, na które narażone są okolice karku -o około 40 proc. -Zasadniczą cechą systemu PRE-SAFE jest sposób, w jaki łączy onfazę przed wypadkiem z fazą samego wypadku - wyjaśnia prof. drRodolfo Schöneburg, szef oddziału pasywnego bezpieczeństwai funkcji pojazdów Mercedes-Benz Cars. - W przeszłości systemypasywnego bezpieczeństwa, takie jak poduszki powietrzne i napinaczepasów, nie były uruchamiane aż do chwili zderzenia. Wcześniejfunkcje ochronne realizowane były przez układy bezpieczeństwaaktywnego, takie jak Brake Assist i ESP. Wraz z PRE-SAFE po razpierwszy użyliśmy systemów aktywnego bezpieczeństwa dowarunkowania działania układów bezpieczeństwa pasywnego. Dzisiaj,10 lat po premierze systemu PRE-SAFE jesienią 2002 roku, jest ondostępny w 14 modelach Mercedes-Benz, a w ubiegłym roku trafił dowyposażenia niemal 60 proc. sprzedanych przez firmęaut.Jego błyskawiczną popularność, podobnie jak radarowych systemówwspomagania kierowcy, odzwierciadla liczba instalowanych czujników,która tylko w samochodach dostarczonych w październiku 2012 rokuwyniosła około 50 tys. Przed wprowadzeniem systemu COLLISIONPREVENTION ASSIST jako standardowego wyposażenia nowej Klasy A i Bstosowano ich zdecydowanie mniej - wartość 10 tys. sztukprzekroczono po raz pierwszy w kwietniu 2011 roku. Łącznie,samochody Mercedes-Benz uzbrojono już w ponad 756 tys. sensorówradarowych. Aktywacjazapobiegawczych środków bezpieczeństwa w ciągu milisekund - jakto działa? SystemPRE-SAFE uruchamia prewencyjneśrodki ochrony kierowcy i pasażerów samochodu. Jego celem jestprzygotowanie ich do zderzenia w taki sposób, aby pasybezpieczeństwa i poduszki powietrzne mogły w pełni spełnić swojefunkcje. Co więcej, ingerencja środków ochronnych PRE-SAFE jestodwracalna: jeśli wypadku uda się uniknąć, działanie napinaczypasów zostaje automatycznie cofnięte, a pasażerowie mogą ustawićfotele i szyberdach w poprzedniej pozycji. System PRE-SAFE jestznów gotów do akcji. PRE-SAFEaktywowany jest na przykład, gdy dochodzi do awaryjnego hamowania,poważnej pod- lub nadsterowności, krytycznych manewrów lubpoważnej ingerencji adaptacyjnego układu Brake Assist. Wczesnewykrycie ryzyka wypadku umożliwia połączenie PRE-SAFE zsystemami ESP oraz Brake Assist. Ich czujniki monitują potencjalnesytuacje krytyczne podczas jazdy i w ciągu milisekund wysyłająodpowiednie informacje do elektronicznych jednostek sterujących. PRE-SAFEuruchamia następujące środki zapobiegawcze: [TABLE=width: 501] [TR] [TD=width: 262] W sytuacjach krytycznych przyspieszeń wzdłużnych [/TD] [TD=width: 229] W sytuacjach krytycznych przyspieszeń poprzecznych** [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 262] Uruchomienie napinaczy pasów fotela kierowcy i pasażera z przodu. [/TD] [TD=width: 229] Boczne okna zostają domknięte (z pozostawieniem jedynie niewielkich szczelin). [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 262] Wzdłużne położenie fotela pasażera, jego wysokość oraz kąt oparcia i siedziska* są dostosowane w celu osiągnięcia optymalnej pozycji na czas wypadku. [/TD] [TD=width: 229] Okno dachowe* zostaje domknięte (z pozostawieniem jedynie niewielkiej szczeliny). [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 262] Poduszki w oparciach i siedziskach multikonturowych foteli przednich* zostają napompowane. [/TD] [TD=width: 229] [/TD] [/TR] [/TABLE] *zależyod wyposażenia danego egzemplarza ** jako uzupełnienie systemówwspomagania hamowania SystemPRE-SAFE - w połączeniu z układem DISTRONIC PLUS - korzysta zinformacji dostarczanych przez czujniki radarowe krótkiego zasięgu,umieszczone w przednim zderzaku. Dane te służą do aktywacjinapinaczy przednich pasów w ostatnim momencie przed nieuniknionymwypadkiem. Pozwala to ograniczyć siły wywierane na kierowcę ipasażera przedniego fotela podczas zderzenia. Aktywacja systemuPRE-SAFE to dosłownie "ultima ratio" (łac. ostatecznyśrodek) w zakresie prewencyjnej ochrony pasażerów - do wypadkudochodzi około 150 milisekund później. Naśladowaniezachowania zwierząt:rozwój Skądinspiracja dla systemu PRE-SAFE? Karl-Heinz Baumann, inżynierMercedes-Benz,wpadł na pomysł opracowania przewidującego systemu ochronypasażerów, obserwującswoją córkę podczas zabawy z kotem. Zwierzę odwraca się irozciąga przed upadkiem, by upewnić się, że znajduje się wnajlepszej pozycji do lądowania. W1999 roku Mercedes-Benz powołał komitet wykonawczy PRE-SAFE,złożony z pracowników z działów bezpieczeństwa aktywnego - tzn.unikania wypadków - i pasywnego. -Spotykaliśmy się regularnie i projektowaliśmy system czujnikóworaz algorytmów, a jednocześnie pracowaliśmy nad elementamisterującymi w samochodzie, na przykład odpowiadającymi zaodwracalne napięcie pasów - wspomina prof. Schöneburg. - -Nazwa PRE-SAFE pochodzi od "preventive occupant protection"(ang. prewencyjna ochrona pasażerów) lub "preventive safety"(ang. prewencyjne bezpieczeństwo) - wyjaśnia Karl-Heinz Baumann. -To było sedno pomysłu: wykorzystanie czasu tuż przed wypadkiem napodjęcie prewencyjnych działań, które byłyby skuteczne, alejeśli nie dojdzie do wypadku - w pełni odwracalne. PRE-SAFEzostał gruntownie przetestowany w samochodach Mercedes-Benz zgodniez istotną zasadą: nowe systemy nie mogły ograniczać swobodykierowcy co do podejmowania decyzji, ani ingerować we właściwościjezdne auta. Próby na symulatorze i na drogach wykazały, że systemPRE-SAFE wydaje się zwiększać subiektywne poczuciebezpieczeństwa pasażerów ze względu na utrzymywanie właściwejpozycji w samochodzie. Dodatkowo, badani kierowcy szybciej reagowaliw sytuacjach zagrożenia. Mercedes-Benzwprowadził pierwszą generację systemu PRE-SAFE jako wyposażeniestandardowe Klasy S (W 220) w październiku 2002 roku. Wówczaszakres jego działania był następujący: jeśli samochód wykryłsytuację krytyczną z pomocą czujników układu ESP, jako środekostrożności aktywowane były napinacze pasów przednich foteli, aelektrycznie sterowany fotel pasażera z przodu (opcja) przesuwałsię do pozycji optymalnej w chwili zderzenia. System automatyczniedomykał również okno dachowe. W2005 roku Mercedes-Benz połączył PRE-SAFE z Brake Assist PLUS:jeśli stopień ingerencji systemu Brake Assist przekroczy ustalonypoziom, PRE-SAFE wkracza do akcji. Dodatkowo, rozszerzone zostałyjego funkcje: po raz pierwszy Mercedes-Benz wprowadził automatycznedomykanie okien w przypadku ryzyka zderzenia. Jeśli auto wyposażonejest w opcjonalne fotele multikonturowe, a jednostka sterującasystemem PRE-SAFE wykryje sytuację krytyczną, natychmiastnapomopowane zostają poduszki w oparciach i siedziskach. Zapewniająone dodatkowe podparcie kierowcy oraz pasażerowi z przodu w chwiliwypadku i minimalizują ruchy kręgów szyjnych, do których częstodochodzi w wyniku obrotupojazdu. Kolejnyistotny krok Mercedes-Benz w dziedzinie samochodowego bezpieczeństwato premiera systemu PRE-SAFE Brake w 2006 roku, umożliwiającegoautonomiczne hamowanie samochodu w sytuacji zbliżającego sięuderzenia w tył poprzedzającego pojazdu. Trzylata później zaprezentowano kolejne wcielenie systemu PRE-SAFE (wzależności od modelu). Od tej pory, jeśli kierowca nie zareagowałnawet po częściowym automatycznym hamowaniu, wykorzystujący radarPRE-SAFE Brake uruchamiał maksymalne ciśnienie w układziehamulcowym na około 0,6 s przed sytuacją, która rozpoznana zostałajako nieunikniona kolizja. Awaryjne hamowanie w znacznym stopniu możeograniczyć skutki zderzenia. Wrazz premierą nowej Klasy B w 2011 roku PRE-SAFE po raz pierwszytrafił na listę wyposażenia samochodu kompaktowego. Terazz funkcją wykrywania przechodniów: nowe możliwości Wnowej generacji Klasy S Mercedes-Benz wzbogaci system PRE-SAFE okolejne funkcje. Mogą one pomóc uniknąć potrącenia pieszego iuderzenia przodem samochodu w inny pojazd w ruchu miejskim,ograniczyć skutki uderzenia w tył auta i zwiększyć ochronęzapewnianą przez pasy bezpieczeństwa. Przeglądnowych funkcji systemu PRE-SAFE: BASPLUS oraz PRE-SAFE Brakeobejmują wykrywanie pieszych oraz rozszerzoną funkcjęautonomicznego hamowania w razie wykrycia innego pojazdu z przodu.Optyczne i akustyczne sygnały ostrzegają kierowcę przedniebezpieczeństwem. Jeśli wciśnie on pedał hamulca, system BASPLUS zwiększy siłę hamowania (w razie potrzeby nawet do 100proc.), a jeśli nie zareaguje, PRE-SAFE Brake uruchomi funkcjęautonomicznego hamowania. Układ PRE-SAFE Brake z funkcjąwykrywania pieszych pozostaje aktywny do prędkości około 72 km/h,jest w stanie autonomicznie zapobiec potrąceniu pieszego podczasjazdy z prędkością początkową do 50 km/h i uniknąć kolizjipolegających na najechaniu na tył poprzedzającego auta przyprędkości 50 km/h. PRE-SAFEPLUSrozszerza zakres ochrony kierowcy i pasażerów o sytuacje, w którychzagrożenie powodują pojazdy znajdujące się z tyłu samochodu.Czujnik radarowy w tylnym zderzaku monitoruje ruch za autem i w razieryzyka uderzenia aktywuje w celach ostrzegawczych tylne światłaawaryjne ze zwiększoną częstotliwością migania. Ponadto, systemPRE-SAFE może uruchomić dodatkowe środki ochrony, takie jaknapinacze pasów bezpieczeństwa. Jeśli samochód pozostajenieruchomy, PRE-SAFE PLUS zwiększy siłę hamowania, aby pouderzeniu w tylną część nadwozia nie doszło do wtórnej kolizjiz poprzedzającym autem. Pasażerowie są w ten sposób dodatkowochronieni przed ewentualnymi urazami kręgosłupa. PRE-SAFEImpulse:we wczesnej fazie wypadku kierowca i pasażer z przodu są za pomocąpasów bezpieczeństwa przyciągani do foteli w kierunku przeciwnymdo kierunku uderzenia. Gdy przeciążenia osiągną fazę szczytową,ten dodatkowy dystans może służyć do kontrolowanego rozproszeniaenergii. Efekt? Mniejsze ryzyko i zakres obrażeń odniesionych wprzypadku zderzenia czołowego. PRE-SAFE Impulse przy użyciuładunku pirotechnicznego pozwala cofnąć pas o trzy punktymocowania i zwolnić go ponownie. Zasadnicza różnica w porównaniudo tradycyjnych napinaczy polega na tym, że siła zastosowana donapięcia taśmy utrzymuje się znacznie dłużej, a jej wartośćjest dostosowana do siły zderzenia. PRE-SAFERear:aktywna klamra pasa bezpieczeństwa wyposażona jest w silnikelektryczny, który wysuwa ją lub chowa automatycznie i niedopuszcza w ten sposób do luzu w rejonie miednicy i tułowia. Wrezultacie pasażerowie są skuteczniej chronieni zarówno w kierunkupoprzecznym, jak i wzdłużnym. Zapinanie pasów na tylnychsiedzeniach jest znacznie prostsze - klamra wysuwa się z tapicerki ipodświetla po otwarciu drzwi. Stanowi ona element integralnejkoncepcji bezpieczeństwa Mercedes-Benz i spełnia swoją funkcję wczterech dziedzinach: bezpiecznej jazdy (łatwiejsze zapinanie), wobliczu zagrożenia (redukcja luzu po zapięciu pasa), podczaswypadku (napinacze pasów PRE-SAFE) oraz po wypadku (klamra wysuwasię automatycznie po wypadku, ułatwiając dostęp do niej służbomratowniczym). Najważniejszenagrody Zaaktywny system ochrony PRE-SAFE Mercedes-Benz otrzymał wielenagród i wyróżnień na całym świecie. Oto najważniejsze z nich: luty2003: nagroda "Paul Pietsch Prize" od redakcji "automotor und sport" (Stuttgart) marzec2003: nagroda za innowacje "Europa Auto 1", przyznana przezredakcję "AutoBild" (salon samochodowy w Genewie) kwiecień2003: nagroda za innowacje "Auto der Vernunft" przyznanaprzez magazyn konsumencki "Guter Rat" (salon samochodowy wLipsku) kwiecień2003: nagroda Traffic Safety Achievement Award w kategoriiproducentów, przyznana podczas światowego sympozjum na tematbezpieczeństwa drogowego World Traffic Safety Symposium (salonsamochodowy w Nowym Jorku) maj2003: nagroda Safety Engineering Excellence przyznana przez rząd USAinżynierowi Karlowi-Heinzowi Baumannowi, "duchowemu ojcu"systemu PRE-SAFE wrzesień2003: nagroda "Auto & Electronics" przyznana podczasmiędzynarodowych targów pojazdów użytkowych we Frankfurcie listopad2003: nominacja do przyznawanej przez prezydenta Niemiec nagrody"Future Prize" (Berlin) grudzień2004: nagroda International Road Safety im. Księcia Michaela z Kentu(Londyn) październik2010: nagroda Euro NCAP Advanced dla systemu PRE-SAFE orazPRE-SAFE Brake w Klasie E listopad2011: nagroda Euro NCAP Advanced dla systemu PRE-SAFE orazPRE-SAFE Brake w Klasie B, C, M i GLK Źródło: Mercedes-BenzPolska
  19. Allen Swift - człowiek, który jeździł swoim Rolls Roycem przez 77 lat A niektórzy zmieniają auta co dwa lata...
  20. [h=1]Mercedes Benz B Class, który został zaprezentowany w Bombaju w dniu 20 lipca 2012: OnCars[/h]
  21. „Dzień, który zmienił ichżycie” totytuł najnowszej publikacji AgnieszkiZydroń, ambasadorki Autofederacji Autorkaw swojej najnowszej książce zebrała,w formie wywiadów, historie ofiar wypadków którym w jednejsekundzie zawalił się świat – zginęli najbliżsi, stracilizdrowie czy pozycję zawodową. Poruszające rozmowy pokazują jaknadzieja i wiara we własne siły wyciągają z najgorszych tragediiżyciowych. Dzięki własnej sile i wsparciu bliskich ludzie Ciznaleźli motywacje i powody do walki o własne życie. „Iletrzeba przeżyć, jak wiele zobaczyć, by historie bohaterów tejksiążki nie wycisnęły nam łez z oczu? Nie ma takiej miary.Pomimo dystansu wynikającego z moich własnych doświadczeń, nieumiem nie płakać z żalu, bezsilności, ze złości...Chcękrzyczeć "ludzie, opamiętajcie się!” – mówi MonikaKuszyńska, była wokalistka Varius Manx, ofiara wypadku drogowego.„Co zrobić, by ludzie wsiadający za kierownicę samochoduzrozumieli, że stają się odpowiedzialni za ludzkie życie? Iwreszcie, jak sprawić by Polska stała się krajem bezpiecznychdróg, wolnym od koszmarnych statystyk? Marzę o kraju, w którymprawo będzie chroniło niewinnych obywateli, a społeczna świadomośćnie będzie dawała przyzwolenia na jazdę pod wpływem alkoholu. Mamnadzieję, że książka ta trafi do ludzi, którzy nie tylkozrozumieją, że Polska potrzebuje zmian w prawie drogowym, ale teżmają realny wpływ na te zmiany. Bo łzy wzruszenia to za mało,trzeba działać!” – dodaje Monika Kuszyńska Autofederacja(AF), pierwsza w Polsce opiniotwórcza i oparta na idei afiliacjiorganizacja zrzeszająca polskich kierowców, została partneremmerytorycznym książkiAgnieszki Zydroń „Dzień który zmienił ich”. Propagowanie ideibezpieczeństwa na polskich drogach to wspólny cel organizacji iautorki publikacji. „Potrzebawalki z pijanymi kierowcami oraz pragnienie bezwzględnegozwiększenia bezpieczeństwa i jakości podróżowania nas wszystkichzaowocowała moją współpracą z Autofederacją już ponad roktemu, gdy zostałam Ambasadorką Autofederacji” – mówi AgnieszkaZydroń. „Wspólnie z Autofederacją propagujemy ideębezpieczeństwa na drodze między innymi przez spotkania prewencyjnew całej Polsce a teraz również poprzez książkę „Dzień, któryzmienił ich życie". Wierzę, że wraz z Autofederacjązdziałamy wiele dobrego, a nasze działania przełożą się nawiększą świadomość kierowców w sprawie zagrożenia i efektówspowodowanych prowadzeniem pojazdu pod wpływem alkoholu. Razembędzie nam łatwiej walczyć o bezpieczeństwo na polskich drogach”– dodaje Zydroń. AgnieszkaZydrońbyła jeszcze nastolatką gdy w ciągu zaledwie kilku sekund jejżycie rozpadło się na drobne kawałki. W wypadku spowodowanymprzez pijanego kierowcę, w którym uczestniczyła zginęły 4 osoby.Przeżyła. Z urazem głowy, pękniętym kręgosłupem iwstrząśnieniem mózgu. Wtedy zaczęła się walka o powrót donormalnego życia, przy wsparciu rodziny i przyjaciół. „Mimowszystko czułam się zagubiona. Brakowało mi organizacji, którawsparłaby mnie w walce o powrót do zdrowia, pomogła dochodzićswoich praw” – mówi Agnieszka Zydroń. „Dlatego cieszę się,żew końcu jest w Polsce taka organizacja, która oferuje opiekę nadkierowcą. Autofederacja zapewnia nam cały pakiet ochrony ibezpieczeństwa - pomocowy, odszkodowawczy, prawny, medyczny ikonsumencki, to daje duże poczucie bezpieczeństwa”– dodaje Zydroń. Patronamimedialnymi książki są: AutoCentrum.pl,Cozadzien.pl, Defensywnikierowcy.pl, Express Wieczorny, GazetaKrakowska, Gazeta Siedlecka,KobietaiAuto.pl,NGOpole.pl, Pomerania.tv, Przystanekkultura.eu, Radio Kolor, TVRadom, TVP Kielce, TVP Szczecin, TVS Katowice, Tygodnik Sztafeta.Patronem została również Krajowa Rada Bezpieczeństwa RuchuDrogowego. Źródło: Autofederacja
  22. jak w temacie który z tych silników jest mniej awaryjny jakie sa ich plusy i minusy ?
  23. http://autokult.pl/2012/06/05/skoda-yeti-jako-pick-up-czyli-bt-etape Tuningowy koncept, który ma sens i nawet mi się podoba
  24. Który focus podoba się wam najbardziej. I,II czy III generacja? Mi osobiście najbardziej podoba się druga. A w trzeciej według mnie popsuli cały duch tego auta.
  25. Carroll Shelby umarł w wieku 89 lat (1923-2012). Człowiek, który skonstrułował Shelby Cobre. więcej info: http://www.wykop.pl/ramka/1134735/carroll-shelby-nie-zyje/
×