Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'koła' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 13 wyników

  1. Witam na ile barów napompować opony na zimę w peugeot 207 z 2007? Opony Verdestein Snowtrac3 185/55r15 na drzwiach kierowcy jest napisane że 2.8 bara na moją logikę na zimę napompowałem 2,4 żeby guma miała większą powierzchnię styku z podłożem ale może mogę się mylić. Ile polecacie mi je napompować? Z góry dzięki za pomoc.
  2. PartnerBielsko

    koła 17" zimowe z felgami

    do sprzedania koła zimowe z felgami aluminiowymi 17 cali, opony GOOD YEAR ULTRA GRIP PERFORMANCE. STAN BDB. CENA:1499 ZŁ. ZA KMPL INFO: 660-401-310
  3. Golf R Variant Najwyższy model serii z mocą 300 KM i napędem na wszystkie koła Więcej zdjęć: http://forumsamochodowe.com/galeria/samochody/p23872-golf-r-variant-fot-vo.html Volkswagen prezentuje kultowy samochód sportowy jako kombi: Golf R Variant o mocy 300 KM i napędem na wszystkie koła debiutuje w Los Angeles Nowy Golf R Variant przyspiesza do 100 km/h w 5,1 sek.* Ekskluzywny Golf R Variant seryjnie z napędem na wszystkie koła 4MOTION i skrzynią DSG Dziesięć ważnych faktów dotyczących światowej premiery Golfa R Variant: 1. Volkswagen po raz pierwszy prezentuje Golfa R w wersji Variant. 2. Golf R Variant to sportowy samochód wśród kompaktowych kombi. 3. Miejsce dla pięciu osób i 605 litrów bagażu. 4. Silnik z turbodoładowaniem rozwija moc 221 kW/300 KM. 5. Maksymalny moment obrotowy 380 Nm już od 1.800 obr./min. 6. Stały napęd na wszystkie koła 4MOTION jako wyposażenie seryjne. 7. Golf R Variant przyspiesza do 100 km/h w 5,1 sek.* 8. Rozwijający prędkość 250 km/h Golf zużywa tylko 7 l/100 km*. 9. Golf R Variant seryjnie z automatyczną, 6-biegową DSG. 10. Początek sprzedaży w Europie - wiosna 2015 roku. Poznań, listopad 2014 r. – Volkswagen prezentuje podczas Los Angeles Autoshow (18-30 listopada), jako światową premierę, najbardziej sportową wersję wszechstronnego kompaktowego samochodu: nowego Golfa R Variant. Po raz pierwszy od czasu istnienia tej serii Golf R, ikona napędzanych na wszystkie koła sportowych samochodów kompaktowych, będzie oferowany w wersji kombi. Ten wyjątkowy model ma moc 221 kW/300 KM, a silnik z turbodoładowaniem przenosi aż 380 Nm momentu obrotowego przez seryjną, 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG, stałym napędem na wszystkie koła 4MOITON. Rozdział sił napędowych na wszystkie cztery koła gwarantuje maksymalną trakcję, wysokie osiągi i najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego. O dynamikę dba także sportowe zawieszenie obniżone o 20 mm, innowacyjny progresywny układ kierowniczy oraz system ESC Sport z możliwością wyłączenia (np. na torze wyścigowym). Do atrakcyjnych elementów wyposażenia opcjonalnego należy najnowsza generacja adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC oraz funkcja wyboru profilu jazdy z trybem Race. 5,1 sekundy i 7,0 litra. Golf R Variant przyspiesza od zera do 80 km/h w zaledwie 3,8* sekundy, a po 5,1* sekundy osiąga prędkość 100 km/h. Jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. O efektywności pracy czterocylindrowego silnika z turbodoładowaniem w Golfie R Variant świadczą wartości zużycia paliwa i emisji spalin: w nowym europejskim cyklu jazdy (NEFZ) ten najbardziej sportowy Golf Variant w historii zadawala się zaledwie 7,0* litra paliwa na 100 km; wartość ta odpowiada emisji CO2 na poziomie 163* g/km. Golf R Variant jest jednym z niewielu samochodów sportowych, który spełni oczekiwania zarówno miłośników sportów wymagających przewożenia ze sobą sprzętu sportowego, jak i osób podróżujących często z rodziną. Z przestrzenią bagażową o pojemności 605 litrów (do wysokości oparcia tylnej kanapy) nawet z pięcioma osobami na pokładzie Golf R Variant oferuje wystarczająco dużo miejsca na bagaż. W przypadku załadunku do oparć przednich foteli i pod dach, pojemność wynosi aż 1.620 litrów. Wygląd zewnętrzny Charakterystyczny tył nadwozia. Na zewnątrz Golf R Variant aż do słupków B wygląda tak samo, jak wersja hatchback. Począwszy od tylnych drzwi, odpowiednie modyfikacje tworzą kształty charakterystyczne tylko dla Golfa R Variant. Z tyłu różni się on od pozostałych Variantów nowym zderzakiem w stylistyce R, czarnym i błyszczącym dyfuzorem, czterema chromowanymi końcówkami układu wydechowego, tak zwanymi „aeroflaps” w słupkach D, ciemnoczerwonymi światłami tylnymi i diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej. Przód nadwozia. Z przodu Golfa R Variant można poznać po specjalnym zderzaku w stylu R z wyjątkowo dużymi wlotami powietrza, charakterystycznej osłonie chłodnicy (z logo R) oraz bi-ksenonowych reflektorach ze zintegrowanymi światłami dziennymi. Diodowe światła dzienne umieszczone poniżej podwójnych reflektorów tworzą kształt podwójnego „U”. Sylwetka. Cechami charakterystycznymi Golfa R Variant widocznymi z boku są osłony progów w kolorze nadwozia w stylistyce R, logo R na przednich błotnikach oraz obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze matowego chromu. Z połyskiem elementów przedniej i tylnej części nadwozia doskonale korespondują czarne listwy otaczające okna. 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Cadiz (opony 225/40) zostały zaprojektowane specjalnie dla modeli R. Zza obręczy widać czarne zaciski hamulców z logo R. Opcjonalnie nowego Golfa R Variant można zamówić z 19-calowymi obręczami ze stopu metali lekkich. Wnętrze Ekskluzywne fotele. We wnętrzu na pasażerów nowego Golfa R Variant czeka najwyższa wersja sportowych foteli obszyta tkaniną i Alcantarą (tapicerka Race, wewnętrzne części boków siedzeń z Alcantary, szwy ozdobne w kolorze szarym Kristal, logo R na oparciu), błękitne oświetlenie Ambient, automatyczna klimatyzacja i radio z odtwarzaczem CD (Composition Touch). Jako opcję Volkswagen oferuje dla Golfa R Variant pakiet „Skóra Nappa Carbon”. Zewnętrzne powierzchnie, wewnętrzne części boków siedzeń i zagłówki są w tym przypadku obszyte ciemną skórą Nappa Carbon; środkowe części siedzeń mogą być pokryte ciemną lub jasną skórą Nappa (Antrazit lub Modern Grey); szwy mają kolor szary Kristal. Również trójramienna kierownica sportowa w stylistyce R obszyta jest skórą, a jej dolne ramię zdobi logo R. Wszystkie elementy skórzane wykończone są kontrastowymi, szarymi szwami. Wymiary bagażnika. Tylne siedzenia zostały dopasowane optycznie do wyglądu sportowych przednich foteli. Jak już wspomniano, Golf R Variant dysponuje bagażnikiem o pojemności 605 litrów (przy załadunku do oparć tylnej kanapy). Jeżeli bagażnik o szerokości w najwęższym miejscu 1.003 mm i minimalnej wysokości 936 mm zostanie wypełniony aż po oparcia przednich foteli i pod dach, jego pojemność wyniesie 1.620 litrów. Długość bagażnika do tylnej kanapy to 1.055 mm; do oparć przednich siedzeń – 1.831 mm. Rozwiązania zastosowane w bagażniku. Podłogę bagażnika można ustawić na różnych wysokościach lub z łatwością wyjąć całkowicie. Do wyposażenia seryjnego należy roleta przesłaniająca bagażnik. Jeżeli nie jest potrzebna, może być schowana pod podłogą, podobnie jak siatka oddzielająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej. Praktyczna jest funkcja zdalnego odblokowywania oparcia kanapy, dzielonego w stosunku 60:40, i jego składania. Aby zwolnić blokadę oparcia, wystarczy użyć dźwigni w bocznych ściankach bagażnika. Po zwolnieniu blokady oparcie przechyla się automatycznie do przodu i tworzy prawie płaską powierzchnię z podłogą bagażnika. Elementy wyposażenia wnętrza. Deskę rozdzielczą i poszycie w drzwiach zdobią aplikacje dekoracyjne Carbon Race, aplikacje w drzwiach mają seryjnie wbudowane elementy oświetlenia Ambient, podświetlone są również listwy progowe (błękitnym światłem). Pedały i podparcie lewej stopy posiadają seryjnie nakładki w kolorze stali nierdzewnej. Modyfikacje wprowadzono także do wskaźników i menu startowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej: podświetlone na niebiesko wskazówki obrotomierza i prędkościomierza po włączeniu zapłonu przesuwają się całkowicie w prawo – w przypadku prędkościomierza aż do oznaczenia 320 km/h. Ponadto wskazówki zegarów zostają podświetlone na niebiesko już w momencie otwierania drzwi kierowcy. Na ekranie dotykowym systemu Infotaiment jako ekran startowy wyświetla się animowane logo R. Silnik TSI Silnik hightech z turbodoładowaniem. Nowy Golf R Variant, podobnie jak trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback, jest napędzany udoskonalonym silnikiem czterocylindrowym serii EA888. Rozwija on moc aż 221 kW/300 KM (przy 5.500 do 6.200 obr./min) i jest jednym z najmocniejszych aktualnie oferowanych silników czterocylindrowych. Maksymalny moment obrotowy 380 Nm jest dostępny w wyjątkowo szerokim zakresie – od 1.800 do 5.500 obr./min. Innowacyjne rozwiązania. Silnik benzynowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem serii EA888 charakteryzują takie innowacyjne rozwiązania, jak wbudowany w głowicę cylindrów, chłodzony cieczą przewód doprowadzający spaliny do turbosprężarki (w celu efektywnego obniżenia zużycia paliwa przy pełnym obciążeniu) i podwójny system wtrysku bezpośredniego. Dzięki nowemu, całkowicie elektronicznemu systemowi regulacji cieczy chłodzącej, silnik TSI Golfa R Variant znacznie szybciej osiąga optymalną temperaturę pracy, co redukuje straty spowodowane tarciem i obniża zużycie paliwa. Ponadto TSI dysponuje zmiennym sterowaniem zaworów z podwójną regulacją wałka rozrządu. Dodatkowo skok zaworów po stronie wylotowej posiada dwustopniową regulację. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest optymalne pod względem osiągów, zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji sterowanie wymianą ładunku. Stały napęd na wszystkie koła Seryjny 4MOTION. Typowy dla Golfa R był zawsze stały napęd na wszystkie koła 4MOTION. To samo dotyczy także nowego Golfa R Variant. Napęd na wszystkie koła najnowszej generacji jest w przypadku Varianta połączony seryjnie z automatyczną, 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG, w której alternatywnie można zmieniać biegi także manualnie. System 4MOTION wyposażony w sprzęgło Haldex 5, aktywuje się, zanim jeszcze wystąpi poślizg. Pozwala to na prawie całkowite wyeliminowanie utraty trakcji. Przy niewielkim obciążeniu lub toczeniu się, napędzana jest przednia oś, a tylna oś jest rozłączona. Takie podstawowe ustawienie pozwala obniżyć zużycie paliwa. W razie potrzeby tylna oś Golfa R zostaje natychmiast płynnie dołączona przez sprzęgło Haldex, uruchamiane elektrohydrauliczną pompą olejową. W zależności od potrzeb, na tylną oś może być przekazywane prawie 100 procent momentu napędowego. Układy zawieszenia i napędu EDS na cztery koła jako blokada poprzeczna i XDS+. Równolegle do sprzęgła Haldex działającego jako blokada podłużna, elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego (EDS) wbudowane w program kontroli stabilności jazdy (ESC) funkcjonują jako blokady poprzeczne. W Golfie R Variant zastosowane zostały na obu osiach elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego jako tak zwane EDS na cztery koła. Ponadto Golf R Variant posiada na przedniej i tylnej osi system XDS+, który przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła i optymalizuje w ten sposób stabilność jazdy oraz redukuje podsterowność. Pod względem technicznym XDS+ jest rozszerzeniem funkcji elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego. ESC Sport. Nowy Golf R Variant, podobnie jak Golf R Hatchback, jest wyposażony seryjnie w funkcję ESC Sport. System aktywowany jest dwustopniowym przełącznikiem na konsoli środkowej. Po jednorazowym, krótkim wciśnięciu przycisku przez kierowcę, Electronic Stability Control (ESC) przełącza się w tryb ESC Sport. Przy bardzo szybkich i następujących jeden po drugim zakrętach ESC reaguje później i pozwala na jeszcze dynamiczniejsze ich pokonywanie. Jeżeli przycisk ESC zostanie wciśnięty na dłużej, niż trzy sekundy, system zostanie całkowicie dezaktywowany, na przykład na potrzeby jazdy na torze. Progresywny układ kierowniczy. Golf R Variant jest wyposażony seryjnie w progresywny układ kierowniczy. Dzięki niemu kierowca nie musi wykonywać szerokich ruchów kierownicą, aby uzyskać żądany promień skrętu, zatem rzadziej przekłada ręce na kierownicy na ciasnych łukach. Od prawego do lewego końcowego skrętu kierownicy w przypadku progresywnego układu kierowniczego jest to tylko 2,1 obrotu, w standardowych układach kierowniczych trzeba wykonać 2,75 obrotu. Wynika to z faktu, że tradycyjne układy pracują ze stałym stosunkiem przełożenia. Natomiast nowy układ Golfa R ma progresywny stosunek przełożenia, który przy manewrowaniu i parkowaniu znacznie ogranicza ilość obrotów kierownicy, a na krętych drogach i na przykład przy skręcaniu w boczną drogę kierowca odczuje dodatkową dynamikę. DCC. Opcjonalnie w Golfie R Variant może pracować druga generacja adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC. System ten dysponuje trzema trybami jazdy: Comfort, Normal i Sport, wybieranymi przy użyciu funkcji „Wybór profilu jazdy” na ekranie dotykowym konsoli środkowej. W trybie Sport Golf R Variant zachowuje się wyjątkowo dynamicznie. Funkcja wyboru profilu jazdy z trybem Race. Kolejnym elementem wyposażenia charakterystycznym dla Golfa R Variant jest funkcja wyboru profilu jazdy, seryjna w połączeniu z DCC, w innych przypadkach opcjonalna. Do wyboru są cztery tryby jazdy, a w połączeniu z DCC – pięć trybów: Eco, Normal, Individual oraz tryb Race, ustawiony specjalnie do potrzeb modeli R. W wersjach z DCC dostępny jest dodatkowy tryb Comfort. Wszystkie tryby zostały dopasowane do wymagań Golfa R Variant. W trybie Race podwyższone jest między innymi tłumienie drgań (a tym samym zredukowane ruchy nadwozia), a reakcja silnika i punkty zmiany przełożenia DSG zostały ustawione bardziej dynamiczne. Przeciwieństwem trybu Race jest tryb Eco: silnik, klimatyzacja i inne urządzenia pomocnicze pracują w sposób zoptymalizowany pod kątem zużycia paliwa. Ponadto w trybie Eco dostępna jest funkcja żeglowania: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, na przykład podjeżdżając do czerwonego światła lub zjeżdżając ze wzniesienia, DSG wysprzęgla się i silnik pracuje na biegu jałowym. Pozwala to na optymalne wykorzystanie energii kinetycznej Golfa R Variant. * Wszystkie wartości podane w tej informacji prasowej są wartościami prognozowanymi. Stan: listopad 2014. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. SKODA Octavia liftback dostępna również w wersji z napędem na cztery koła Nowa ŠKODA Octavia 4×4 w wersji liftback łączy praktyczność pojazdu z napędem na cztery koła ze sprawdzonymi zaletami modelu ŠKODA Octavia. Model ten dostępny jest w wersji z silnikiem benzynowym lub diesla. Obecnie linia Octavia to 7 różnych wariantów, z których trzy posiadają napęd na cztery koła. Oznacza to również, iż ŠKODA rozszerza swą atrakcyjną ofertę pojazdów z napędem na cztery koła do siedmiu aut. „Wprowadzając model ŠKODA Octavia 4×4, poszerzamy swą ofertę najważniejszych modeli o atrakcyjną wersję modelu Octavia oraz, po raz kolejny, dowodzimy naszych wysokich kompetencji w segmencie samochodów z napędem na cztery koła” – mówi Werner Eichhorn, Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu. Nowa ŠKODA Octavia 4x4 to auto, które prowadzi się znakomicie, zarówno na asfalcie, drogach o różnym nachyleniu, w wymagającym terenie oraz trudnych sytuacjach. Wszystko to dzięki technice napędu na cztery koła wykorzystującej sprzęgło Haldex piątej generacji oraz potężnym silnikom i podwoziu, które dostosowano w sposób zapewniający wysoki komfort. ŠKODA Octavia 4x4 została standardowo wyposażona w system elektronicznego sterowania blokady mechanizmu różnicowego EDS. Od 45 tygodnia br. każda ŠKODA Octavia jest wyposażona w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS. Dzięki XDS samochód jeszcze dynamiczniej może pokonywać zakręty - funkcja ta zapewnia optymalne przekazywanie momentu napędowego na nawierzchnię, zmniejszając tendencję do podsterowności. W konstrukcji tylnej osi zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, które obejmuje jeden wahacz wzdłużny oraz trzy wahacze poprzeczne dla każdego koła, jak również stabilizator. Zastosowane rozwiązania zapewniają idealne prowadzenie samochodu, świetne ruszanie oraz bardzo dobre przyspieszenie i maksymalny uciąg. Z drugiej strony, najnowszy członek rodziny Octavia posiada te same fantastyczne cechy, które oferuje ŠKODA Octavia z napędem na przednią oś: jest królewsko przestronny i wysoce funkcjonalny, wyposażony w rozwiązania „Simply Clever”, innowacyjne systemy bezpieczeństwa i komfortu oraz cechuje się niskim zużyciem paliwa i dynamicznym, eleganckim wyglądem. System napędowy modelu ŠKODA Octavia 4×4 to jedna z najnowocześniejszych i najbardziej wydajnych technologii napędów na cztery koła. Za pomocą jednostki sterowania sprzęgła Haldex 5, system napędu na cztery koła programowany jest w taki sposób, by w normalnych warunkach oraz przy lekkim obciążeniu pojazdu moment obrotowy przeniesiony był zasadniczo na przednią oś. W razie konieczności, w ciągu ułamka sekundy aktywowane są tylne koła. Aktywacja następuje z prędkością uniemożliwiającą utratę trakcji. Nowa ŠKODA Octavia 4x4 wyróżnia się również wysokim uciągiem maksymalnym. Pojazd jest w stanie uciągnąć ładunek o masie do dwóch ton (2.0 TDI o mocy 150 KM). W wersjach liftback oraz Combi dostępne są cztery rodzaje silników: trzy silniki turbo diesel oraz jeden silnik benzynowy w wersji turbo. Pojawienie się nowej Octavii 4x4 w wersji liftback oznacza, iż ŠKODA rozszerza swoją ofertę 4x4 do 7 modeli: ŠKODA Octavia 4×4, ŠKODA Octavia Combi 4×4, ŠKODA Octavia Scout, ŠKODA Yeti 4×4 oraz ŠKODA Yeti Outdoor 4×4, a ponadto ŠKODA Superb 4×4 i ŠKODA Superb Combi 4×4. ŠKODA może się pochwalić w tym momencie najświeższą i najszerszą ofertą samochodów kompaktowych oraz średniej klasy z napędem na cztery koła w Europie. Na polskim rynku model będzie dostępny w ofercie od stycznia 2015 roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Witam wszystkich. Jestem mało obeznany w tym temacie. 1)Czy w peugeocie 207 1.6HDI 2008r. można wyregulować ustawienie koła z przodu obecnie jest ujemne ? (dół jest wysunięty na zewnątrz, a góra się kładzie na auto ). Druga strona auta jest w porządku (P), tylko z jednej strony ( L ) jest coś nie tak. Właścicielem jestem od niedawna i dlaczego tak jest nie wiem. 2) Czy można to wyregulować czy trzeba będzie coś wymienić?
  6. Nowa Mazda 3 MPS otrzyma napd na cztery koa Niegłupi pomysł. Łatwiej wykorzystać parametry silnika przy napędzie na 4 koła
  7. BMW z serii M bd wyposaone w napd na cztery koa? Jeśli będą oferować taki napęd w opcji, jestem za, ale jeśli nie będzie można zamówić wersji z napędem tylnym, jestem przeciwko!
  8. Alfa Romeo 4C w wersji na dwa koła Rower drogi, ale to nie dziwi. Za to Alfa mogłaby być trochę tańsza...
  9. [h=1]Ford Focus RS by Racing Wolfa - koła i 440 KM - Przetestuj[/h]
  10. Salon Volvo 100 km od koła podbiegunowego Samochody Volvo od ponad 85 lat powstają w Szwecji, kojarzącej się zsurowym, polarnym mrozem i śniegiem. Najdalszy salon tej markiznajduje się w miasteczku Gällivare. Miejscowi twierdzą, że to tylko 4godziny drogi samochodem do bazy św. Mikołaja w Laponii. Gällivare to jedno z najbardziej wysuniętych na Północ miast Szwecji.Znajduje się tylko 100 km od koła podbiegunowego. W gminie Gällivaremieszka prawie 20 tys. ludzi. Na każdy kilometr kwadratowy tegoobszaru przypada średnio jedna osoba. Gęstość zaludnienia jest niemalsto razy niższa niż w Polsce. Miasto Gällivare liczy około 8,5 tys.mieszkańców i leży na złożach żelaza, które służy do produkcji słynnejze swej jakości szwedzkiej stali. To właśnie w tym miasteczku mieścisię najdalej wysunięty na Północ punkt dealerski marki Volvo. W ciągu roku miejscowy dealer Eriksson Bil AB sprzedaje około 120nowych aut szwedzkiej marki. To niewiele w skali 500 tys. samochodówosobowych sprzedawanych na całym świecie przez Volvo Car Corporation.Biorąc jednak pod uwagę wielkość miasteczka to doskonały wynik. Gdybyzachować te same proporcje sprzedaży do liczby mieszkańców, wWarszawie sprzedawałoby się ponad 24 tys. aut marki Volvo rocznie. Dlaporównania w całej Polsce rocznie znajduje nabywców mniej niż 300 tys.aut i to wszystkich marek.Samochody Volvo opuszczające salon Eriksson Bil muszą stawić czołaniełatwym warunkom klimatycznym. Mróz sięga -30 a nawet -40 stopniCelsjusza. W tym roku Święta Bożego Narodzenia upłyną mieszkańcom wdość ciepłej jak na lokalne warunki atmosferze. Spodziewany mrózosiągnie ledwie -15 do -20 stopni. Arktyczne warunki wcale nieodstraszają zwolenników silników Diesla. Mieszkańcy, którzy nie mająogrzewanych garaży także mogą się zdecydować na motor wysokoprężny.Przy domach instalowane są gniazdka elektryczne, a samochodywyposażone są w niewielkie elektryczne grzałki, które przez całą nocogrzewają jednostkę napędową. Podgrzewane fotele i kierownica,elektrycznie podgrzewana szyba czołowa oraz ogrzewanie postojowe tokolejne elementy, na które chętnie decydują się miejscowi klienci.Także Polscy nabywcy coraz chętniej zamawiają te udogodnienia, którepodnoszą komfort kierowcy zwłaszcza podczas siarczystych mrozów.Gdy spojrzymy na klimat Północnej Szwecji okaże się, że nasza zimawcale nie jest taka zła. Ponieważ Szwedzi wiedzą o mrozie naprawdęwiele, może dlatego tak łatwo przychodzi im konstruowanie samochodów,w których wnętrza są ciepłe już kilkanaście sekund po uruchomieniusilnika. Źródło: Volvo
  11. więcej -> Nowe Porsche Carrera z napędem na wszystkie koła | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. Jaguar XJ i XF od teraz dostpne take z napdem na cztery koa
  13. Pełnapaleta samochodów użytkowych Volkswagena z napędem na cztery koła Volkswageny z napędem na 4 koła - 4x4 fot. Volkswagen Group Polska - Album - FORUM samochodowe - opinie o samochodach MarkaVolkswagen Samochody Użytkoweod wielu lat oferuje wybrane modele z napędem na cztery koła, odtego roku w salonach dostępna jest pełna paleta produktów z4MOTION. Najdłuższej z napędem na cztery koła sprzedawany jestTransporter, który w serii T3 w 1985 roku został wyposażony wnapęd Syncro. W 2009 roku paletę wzbogacił produkowany w PoznaniuCaddy 4MOTION, a od 2010 roku dostępny jest pickup Amarok. W tymroku we współpracy z austriacką firmą Achleitner Volkswagenwprowadził do sprzedaży Craftera 4MOTION. Tego rodzaju samochodamizainteresowane są przede wszystkim firmy, których siedziby mieszcząsię w trudno dostępnych regionach np. obszary górzyste,przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją energii ze źródełalternatywnych, firmy budowlane oraz służby ratunkowe. W Europieudział samochodów z napędem na cztery koła w całej sprzedażymarki Volkswagen Samochody Użytkowe wynosi około 20%. Crafter4MOTION z napędemfirmy Achleitner VolkswagenSamochody Użytkowe wyposażył w tym roku swój największy model wnapęd na wszystkie koła. Duża masa Craftera z ładunkiem wymagałazastosowania specjalnej konstrukcji napędu. Skorzystano z systemufirmy Achleitner z przełożeniem terenowym (2,5:1). System tenrozdziela siły w sposób stały między obie osie w stosunku 50:50 iposiada seryjną blokadę mechanizmu różnicowego w przekładnirozdzielczej i na tylnej osi. Jako opcję można zamówić takżeblokadę przedniej osi. Z takim wyposażeniem granice możliwościCraftera 4MOTION wyznaczają tylko prawa fizyki, bowiem gdy włączonesą wszystkie blokady, każde z kół może przenosić samodzielniedo 100 procent momentu napędowego. Poślizg występuje tylko wnajsłabszym miejscu: między bieżnikiem opony a podłożem. FirmaAchleitner wprowadziła wiele zmian do przedniej osi z niezależnymzawieszeniem kół i sztywnej osi tylnej. Wzmocnione zostałysprężyny z większą drogą ugięcia, amortyzatory z progresywnącharakterystyką są bardziej twarde, zmodyfikowane zostały takżestabilizatory. Zmiany te spowodowały podwyższenie nadwozia o okołodziesięć centymetrów, w zależności od rodzaju opon (terenowe lubdrogowe). Crafter4MOTION jest napędzany wyłącznie najmocniejszym silnikiem bi-turboo mocy 120 kW (164 KM). Znana również z Amaroka i Transportera2-litrowa jednostka (odpowiednio zmodyfikowana na potrzeby potężnegoCraftera) rozwija maksymalny moment obrotowy 400 Nm już przy 1800obr./min. To wystarczająca siła, aby w razie potrzeby po wciśnięciuprzycisku na zredukowanym pierwszym biegu pokonać najtrudniejszyteren z pełnym obciążeniem 3,5 lub 5 ton. Podstawęoferty Craftera tworzy kilka wersji nadwozia. Do wyboru jest Crafterw wersji kombi z maksymalnie dziewięcioma miejscami siedzącymi,Crafter furgon i skrzyniowy oraz samo podwozie z pojedynczą lubpodwójną kabiną, przeznaczone do zabudowy specjalnej. Do tegodochodzą trzy rozstawy osi od 3250 mm (krótki rozstaw) przez 3665mm (średni rozstaw) do 4325 mm (długi rozstaw). W zależności odzabudowy i rozstawu osi dopuszczalna masa całkowita Craftera 4MOTIONwynosi od 3500 kg (Crafter 35) do 5000 kg (Crafter 50). T5 4MOTION Napędzanena wszystkie koła Volkswageny T5 - Transporter, Caravelle, Multivani California cieszą się coraz większą popularnością. Dla4MOTION z 6-biegową przekładnią manualną do wyboru są silnikiTDI o mocy 103 kW/140 KM i 132 kW/180 KM oraz silnik TSI o mocy 150kW/204 KM. W połączeniu z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnymi silnikiem benzynowym dostępna jest również kombinacja napędu nawszystkie koła i 7 stopniowej automatycznej skrzyni biegów DSG. Najnowszageneracja sprzęgławielotarczowego zoptymalizowanego pod kątem tarcia wyznaczastandardy pod względem trakcji, bezpieczeństwa, komfortu ioszczędności. W odróżnieniu od stosowanego wcześniej,regulowanego mechanicznie modułu Haldex2, nowe sprzęgło sterowanejest elektronicznie. Dlatego ciśnienie oleju wewnątrz sprzęgławielotarczowego, potrzebne do rozdziału momentów obrotowych natylne koła, nie jest już generowane przez różnicę prędkościobrotowych między przednią a tylną osią, lecz przez pompęelektryczną. Jednocześnie zbiornik ciśnieniowy pozwala natymczasowe odłączenie pompy elektrycznej i w ten sposób zmniejszazużycie paliwa. Dzięki sterowanemu elektronicznie zaworowiciśnienie ze zbiornika może być przekazywane na tarcze sprzęgła,a wysokość ciśnienia reguluje w sposób płynny przepływ sił natylne koła. W ekstremalnym przypadku możliwe jest nawet przekazanie100 procent momentu obrotowego na tylną oś. Sprzęgło Haldexnapędzane jest przez wał Kardana. Najmłodszymczłonkiem rodziny Transporterów z 4MOTION jest Rockton. To typowoterenowy Transporter przeznaczony do dowożenia ludzi i sprzętu dotrudno dostępnych miejsc. Firmy budowlane, przedsiębiorstwaukładające tory, ratownicy górscy, leśnicy i wiele innych grupzawodowych potrzebuje samochodu, który może elastycznie dostosowaćsię do ich potrzeb, a do tego poradzi sobie w każdej sytuacji. Rocktonbazuje na Transporterze Kombi, lecz dzięki seryjnemu napędowi nawszystkie koła dysponuje o wiele lepszą przyczepnością nanieutwardzonych drogach. Stały napęd na wszystkie koła 4MOTION zesprzęgłem Haldex IV generacji, seryjna blokada mechanizmuróżnicowego tylnej osi, podwyższone o 30 mm zawieszenie orazmocniejsze amortyzatory (DMC 3,2 t) pozwalają niezawodnie dowieźćnie tylko załogę, lecz także ładunek w miejsca, do których nieprowadzi utwardzona droga. Amarok Amarokjest najmłodszym modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Jegoprodukcja rozpoczęła się w 2010 roku w Argentynie, od maja 2012roku samochód powstaje także w fabryce w Hanowerze. DlaAmaroka przygotowano trzy różne układy przenoszenia napędu: stałynapęd na wszystkie koła (4Motion), załączany napęd na wszystkiekoła (4Motion) i napęd na tylne koła (4x2). Ten ostatniprzeznaczony jest dla podstawowej wersji i skierowany do klientów,którzy zainteresowani są przede wszystkim specjalnymiwłaściwościami nadwozia typu pickup i szerokim spektrum jegozastosowania. Wszystkie warianty z napędem na cztery koła doskonaleczują się poza utwardzonymi drogami. Dopracy w każdym rodzaju terenu idealnym rozwiązaniem jest Amarok4Motion z załączanym napędem na wszystkie koła i czerwoną „4”w napisie. Wykorzystuje on sprawdzone w pickupach sprzęgło kłowe wskrzyni rozdzielczej. Po naciśnięciu przycisku załącza się stałeprzenoszenie siły na obie osie w stosunku 50:50. Do najtrudniejszychzadań przekładnia ma dodatkowo przełożenie redukcyjne. Pozwala tona pokonywanie wyjątkowo trudnych odcinków, 100-procentowewzniesienia nie stanowią żadnej przeszkody nawet przy pełnymobciążeniu. Ponadto pakiet resorów Heavy Duty z trzema głównymii dwoma dodatkowymi piórami gwarantuje dużą odporność naprzeciążenia i jednakowy komfort niezależnie od stopniazaładowania. Napędzanyw sposób stały na wszystkie koła Amarok 4Motion z czarną „4”jest bardziej komfortowy. Pozwala on poczuć zalety napędu nawszystkie koła także na utwardzonych drogach. Mechanizm różnicowytypu Torsen jest nowością w tej klasie. Rozdziela on siły napędowew sposób zmienny między przednią a tylną oś; w podstawowymustawieniu siły są rozdzielane w stosunku 40:60. Dzięki temumożliwe jest uzyskanie doskonałej dynamiki jazdy połączonej zdobrą trakcją. Wszystkiewarianty napędu posiadają ponadto elektroniczną blokadęmechanizmu różnicowego, która dzięki automatycznym ingerencjom wukład hamulcowy poprawia trakcję na wszystkich rodzajach podłoża.Dla Amaroków, które będą musiały wykonywać wyjątkowo trudnezadania, jako opcja oferowana jest mechaniczna blokada mechanizmuróżnicowego tylnej osi. Caddy 4MOTION VolkswagenCaddy z napędem na cztery koła oferowany jest od 2009 roku. W 2010roku marka zaprezentowała nową wersję tego najbardziej popularnegosamochodu dostawczego Volkswagena w Polsce. Samochód zostałudoskonalony pod każdym względem. Całkowicie nowa konfiguracjaserii wyposażenia, design w stylu nowego Amaroka oraz jeszcze niższekoszty utrzymania czynią nowe Caddy jednym z najbardziejinnowacyjnych miejskich samochodów dostawczych i kompaktowych vanówna świecie. Caddyoferowany jest w dwóch wersjach nadwoziowych: w wersji Furgon(dwuosobowej) oraz w wersji Kombi (pięcio lub siedmioosobowej). Dlawymagających klientów przygotowano cztery wersje stylistyczneStartline, Trendline, Comfortline i Highline różniące się międzysobą standardem wyposażenia.Ponadto w ofercie znajduje się wariant dla aktywnych turystów –wersja Tramper. Wszystkie wymienione wersje dostępne są z napędem4MOTION, zarówno z krótkim, jak i długim rozstawem osi (CaddyMaxi). Każde z tych wszechstronnych aut dysponuje seryjnie nowągeneracją ESP. Caddymożebyć napędzane jednym z ośmiu silników. W ofercie są dwa silnikiTSI doładowywane turbosprężarką, a paliwo jest wtryskiwanebezpośrednio do komór spalania czterech cylindrów. Z pojemnościskokowej 1,2 litra rozwijają one moc 63 kW/85 KM i 77 kW/104 KM.Silniki wysokoprężne dysponują mocą 55 kW/75 KM, 75 kW/102 KM, 81kW/110 KM i 103 kW/140 KM. Każda z tych czterocylindrowych jednostekpracuje z wyjątkowo cichym bezpośrednim wtryskiem Common Rail.Seryjnie wszystkie TDI są połączone z filtrem cząstek stałych.TDI o mocy 102 KM może być połączony z 7-biegową DSG. Dlamocniejszego, 140-konnego TDI do dyspozycji jest 6-biegowa DSG. Wofercie są także silniki zasilane gazem: ziemnym – EcoFuel o mocy109 KM oraz LPG – BiFuel o mocy 102 KM. Źródło: Volkswagen Group Polska
×