Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'klasie' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 17 wyników

  1. Volkswagen Golf najlepszym samochodem flotowym w swojej klasie Poznań, 12 grudnia 2014 r. – Członkowie Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych wytypowali najlepsze samochody przeznaczone dla klientów flotowych w Polsce. Uroczyste ogłoszenie wyników Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS odbyło się w Ołtarzewie k. Warszawy. W segmencie C zwyciężył Volkswagen Golf. Volkswagen Golf w walce o miano Auta Flotowego 2014 pokonał w swojej grupie 8 innych modeli. Golf cieszy się uznaniem nie tylko ekspertów z branży flotowej, ale także klientów indywidualnych, którzy obdarzyli go wielkim zaufaniem w całej Europie, na co jednoznacznie wskazują wyniki sprzedaży. Najbardziej prestiżowy tytuł, jaki może otrzymać samochód w Europie - Car of the Year przyznano w 2013 roku również Golfowi. „Kupujący Volkswagena Golfa mają wybór pomiędzy różnymi rodzajami nadwozia: klasycznym hatchabakiem, kombi (Golf Variant), vanem (Golf Sportsvan) oraz cabrio, które można wyposażyć w różne silniki TSI i TDI o mocy od 85 do 300 KM. Większość z nich można połączyć z napędem na 4 koła lub skrzynią DSG. W teście flotowym oceniany był Golf Variant z silnikiem wysokoprężnym o mocy 105 KM. Klienci którzy zdecydowali się na Golfa, niezależnie od tego czy używają Golfa Varianta w firmie, Sportsvana jako auto rodzinne, czy też GTI lub R jako sportowy samochód, cenią Golfa przede wszystkim za zaawansowane technologie, które przekładają się na niewielkie zużycie paliwa oraz bezpieczeństwo. Nie bez znaczenia są także osiągi, niezawodność, komfort podróży oraz prestiż.” – skomentował Wojciech Tomaszkiewicz, dyrektor marki Volkswagen. Profesjonalny Test Flotowy SKFS składał się z trzech etapów i trwał łącznie 10 miesięcy. Część teoretyczna rozpoczęła się w lutym. W tym roku, po raz pierwszy w historii projektu, auta do testu nominowane były na podstawie zestawienia przygotowanego przez partnera merytorycznego projektu – Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Zestawienie obejmowało po 15 najczęściej kupowanych samochodów przez klientów instytucjonalnych w Polsce w każdym z segmentów. W teście udział brały pojazdy w podobnej wersji wyposażenia. Kapituła PTF, którą tworzy 15 osób z szeregów SKFS, określiła także rodzaj nadwozia oraz napędu pojazdów, jakie mają wziąć udział w teście. Łącznie do drugiego etapu, części praktycznej testu, zakwalifikowało się 49 pojazdów w pięciu segmentach: A, B, C, D oraz małe auta dostawcze. Przez trzy dni ponad 90 managerów flot testujących pojazdy wypełniło ok. 600 arkuszy ocen samochodów na podstawie analiz i własnych doświadczeń z jazdy. „Ocena fleet managerów jest tylko składową, przeliczaną na punkty w procedurze wyłaniania aut szytych na miarę polskich flot. Na wynik końcowy wpływa także koszt zakupu danego modelu, koszty serwisowania pojazdów, wartość rezydualna, zużycie paliwa oraz emisja CO2. Zestawienie wszystkich kryteriów oceny pojazdów, przeliczenie ich na punkty wg. wag określonych w regulaminie projektu jest najbardziej czasochłonnym i wymagającym niezwykłej precyzji etapem PTF SKFS 2014.” - wyjaśnia Halszka Gwiżdż, dyrektor biura SKFS. Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych zostało utworzone w 2005 roku w celu kształtowania i wpływania na branżę flotową poprzez propagowanie wiedzy o zarządzaniu pojazdami. SKFS jest najważniejszym organem zrzeszającym osoby zarządzające flotami samochodowymi w Polsce. Na dzień rejestracji SKFS w KRS członkowie stowarzyszenia zarządzali 8 000 pojazdów. W chwili obecnej liczba pojazdów pod szyldem SKFS sięga już 30 000. Początkowo w stowarzyszeniu zrzeszonych było 16 osób. Obecnie liczba ta wzrosła do prawie 140 osób. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Wysoko oceniana stylistyka firmy Opel wprowadzona w segmencie vanów Świeże wzornictwo, podkreślające jakość, funkcjonalność i walory cenione przez przedsiębiorców Praktyczne rozwiązania w przestrzeni ładunkowej głównym atutem także drugiej generacji modelu Vivaro Zaawansowane silniki wysokoprężne BiTurbo, zapewniające znakomite osiągi przy niskim zużyciu paliwa Rüsselsheim. Nowy Opel Vivaro łączy funkcjonalność lekkiego samochodu dostawczego z komfortem i stylistyką samochodu osobowego. Druga generacja bestsellerowego Opla, która pojawi się na rynku latem bieżącego roku, zachwyci stylistyką łączącą „rzeźbiarski artyzm z niemiecką precyzją”, zastosowaną przez firmę Opel po raz pierwszy także w modelach dostawczych. Nowej, atrakcyjnej estetyce towarzyszą zaawansowane technologie oraz praktyczne, innowacyjne rozwiązania – zarówno pod maską, jak i w kabinie. Dzięki mocnym wysokoprężnym silnikom BiTurbo oraz wyposażeniu wnętrza, Vivaro jest wyjątkowo atrakcyjną propozycją w popularnym segmencie średnich vanów. Roczna sprzedaż 50 000 egzemplarzy tego modelu to ponad 10 procent udziału w europejskim rynku średnich vanów. „Opel Vivaro drugiej generacji wyróżnia się najwyższym poziomem funkcjonalności i jakości. Chcieliśmy, aby po 13 latach udanej obecności na rynku nowy Vivaro był jeszcze atrakcyjniejszy i jeszcze lepiej sprawdzał się w typowych dla siebie zastosowaniach” – mówi Mark Adams, wiceprezes ds. stylistyki w firmie Opel, opisując zadanie postawione zespołowi projektantów. „Opływowe kształty, stylistyczne akcenty, odważne proporcje i wysokiej jakości detale to właśnie połączenie «rzeźbiarskiego artyzmu z niemiecką precyzją» w nowym Vivaro. Ten styl dodaje samochodowi zdecydowanego charakteru i elegancji, czyniąc z niego idealną mobilną wizytówkę przedsiębiorcy”. Jedyny w swoim rodzaju: nowy Opel Vivaro – solidny i elegancki Nadwozie nowego Opla Vivaro prezentuje się teraz jeszcze bardziej elegancko i nowocześnie. Duży, wydatny grill, wyraziste reflektory oraz charakterystyczne przetłoczenie z boku to elementy wielokrotnie nagradzanego stylu Opla, przejętego z osobowych modeli tej marki. Reflektory mają czarne błyszczące oprawy z wbudowanym chromowymi akcentami podkreślającymi efekt klejnotu. Światła do jazdy dziennej z motywem skrzydła to kolejny typowy dla Opla motyw stylistyczny. Technologia LEDowa zapewnia mocne światło i stanowi element nietuzinkowej stylistyki Vivaro. Elegancki, szeroki, prosty i praktyczny tył świadczy o solidności, jakiej oczekują użytkownicy w codziennej eksploatacji samochodu dostawczego. Stylistyka bocznych elementów wprowadza do segmentu vanów „rzeźbiarski artyzm”, tworząc charakterystyczne przetłoczenie biegnące od lusterka aż do tylnego nadkola, podobnie jak w modelach Insignia i Astra GTC. W zależności od przewidywanego sposobu użytkowania – jako solidny furgon, reprezentacyjny samochód dla przedsiębiorcy czy wygodne i pojemne auto rodzinne – klienci mają do wyboru trzy wersje wykończenia nadwozia. Vivaro jest dostępny w 11 standardowych kolorach, z których 5 to lakiery zwykłe, a 6 to powłoki metalizowane. Od chwili wprowadzenia na rynek dostępne będą także kolory niestandardowe, do pojazdów specjalnego przeznaczenia. Wygląd zewnętrzny nowego Vivaro będzie zatem można doskonale dopasować do zróżnicowanych potrzeb biznesowych i komercyjnych. Cztery wymiary funkcjonalności: dwie wersje długości, dwie wersje wysokości i jeszcze więcej przestrzeni Uniwersalny Vivaro spełni niemal wszystkie wymagania każdego klienta. Nowa edycja modelu stanowi kontynuację udanej koncepcji zróżnicowanych odmian i konfiguracji oferowanych w dwóch długościach i dwóch wysokościach, jako furgon, kombi, furgon z podwójną kabiną i mikrobus. Nowy Vivaro odpowiada na potrzeby transportowe jeszcze lepiej niż poprzedni model, ponieważ obydwie jego wersje różniące się długością zyskały dodatkowe centymetry. Wersja podstawowa ma około 5 metrów, a wersja przedłużana mierząca o 40 cm więcej urosła o prawie 22 cm w stosunku do poprzedniego modelu. Wyraźnie większe, a przez to bardziej funkcjonalne, jest też wnętrze pojazdu. Dwa silniki wysokoprężne: najnowsza technologia turbodoładowania w Vivaro Nowy Vivaro to uniwersalny i przystosowany do intensywnej eksploatacji samochód dostawczy, napędzany nowoczesnymi silnikami. Oferta obejmuje zupełnie nowe, turbodoładowane diesle: 1.6 CDTI oraz zaawansowany silnik 1.6 BiTurbo CDTI z sekwencyjnym turbodoładowaniem i dwustopniowym intercoolerem. Dwie współpracujące turbosprężarki zapewniają znakomite osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. W cyklu mieszanym w nowych turbodoładowanych dieslach zostało ono zmniejszone o ponad 1 litr na 100 kilometrów, a w przypadku jednostek BiTurbo nie przekracza nawet 6 litrów (dane wstępne). Z takimi wartościami nowa edycja udanego i uniwersalnego dostawczego Opla plasuje się w ścisłej czołówce swojej klasy. Nowy Opel Vivaro w zróżnicowanych odmianach będzie głównie pochodzić z zakładów w Luton w Wielkiej Brytanii. Różne wersje bestsellerowego lekkiego samochodu dostawczego marki Opel/Vauxhall, zaprojektowanego wspólnie z Renault, są tam produkowane od 2001 roku. Do dziś wyprodukowano prawie 600 000 egzemplarzy tego modelu. W roku 2009 przy fabryce otwarto także centrum konwersji zajmujące się przygotowywaniem specjalistycznych odmian, takich jak furgon z podwójną kabiną czy nadwozie skrzyniowe z opuszczanymi burtami. Wraz z wprowadzeniem Vivaro nowej generacji dział ten zacznie realizować także inne zadania produkcyjne. Umożliwi to fabryczne przygotowywanie nowego Vivaro w różnych wariantach zabudowy nadwozia i poszerzenie oferty o bardzo specjalistyczne odmiany. Oczywiście wszystkie modyfikacje pojazdów są przeprowadzane z zachowaniem rygorystycznych standardów jakości firmy Opel. Wkrótce zostanie podanych więcej informacji o nowoczesnych technologiach zastosowanych w nowym Oplu Vivaro i elastycznych opcjach konfiguracji wnętrza. źródło: General Motors
  3. SKODA Rapid Spaceback gwarantuje najwyższą wartość rezydualną w swojej klasie Według badań firmy EurotaxGlass, ŠKODA Rapid Spaceback utrzymuje najwyższą wartość rezydualną wśród wszystkich samochodów kompaktowych. To kolejny ważny argument przemawiający za jej zakupem. Jak pokazuje przygotowane przez EurotaxGlass porównanie nowej ŠKODY Rapid Spaceback z najpopularniejszymi modelami w klasie kompaktowej, najnowszy hatchback ŠKODY jest liderem pod względem wartości rezydualnej wśród trzyletnich modeli tego segmentu z przebiegiem 60 tys. km. Nowa ŠKODA Rapid Spaceback, która zadebiutowała we wrześniu 2013 roku we Frankfurcie, to nie tylko pierwszy kompaktowy hatchback w historii ŠKODY, ale też jeden z najpopularniejszych modeli w znaczącym segmencie aut kompaktowych, łączący odważny, świeży design z typowymi dla ŠKODY zaletami: atrakcyjną relacją ceny do jakości czy przestrzenią w kabinie i bagażniku. EurotaxGlass to uznany, niezależny ekspert rynku motoryzacyjnego. Dzięki dokładnym badaniom, firma przewiduje stopień utraty wartości nowych aut. Badanie z udziałem ŠKODY Rapid Spaceback przeprowadzone było w Niemczech, Hiszpanii, Francji i Włoszech. W badaniu brano pod uwagę takie czynniki jak zużycie paliwa, emisję CO2, stosunek wartości do ceny, jakość i niezawodność, a także design oraz wizerunek marki. EurotaxGlass porównał ŠKODĘ Rapid Spaceback z najpopularniejszymi modelami w segmencie. W każdym z czterech krajów wyniki pokazują, że ŠKODA Rapid Spaceback będzie miała najwyższą wartość rezydualną po trzech latach użytkowania i przejechaniu 60 tys. km. Wyniesie ona, w zależności od rynku, od 41 do 47% początkowej wartości. To wyjątkowo korzystny współczynnik, który ma szczególne znaczenie dla nabywców z takich krajów jak Polska. „Wyjątkowo dobra wartość rezydualna potwierdza najwyższą jakość i wysoką wartość ŠKODY Rapid Spaceback” - mówi Werner Eichhorn, członek zarządu ŠKODY odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Nasz pierwszy kompaktowy hatchback w historii wprowadza powiew świeżego powietrza w największym segmencie Europy. To doskonały samochód dla młodych ludzi, rodzin i klientów flotowych. Zwycięstwo w badaniu EurotaxGlass to też kolejny powód przemawiający za zakupem tego modelu” - przekonuje Eichhorn. Dzięki elastycznej ofercie ŠKODA Finance, nowa ŠKODA Rapid Spaceback o wartości 43 850 zł brutto jest dostępna już za 559 zł brutto miesięcznie w ŠKODA Kredyt Niskich Rat. Podana wysokość raty obowiązuje dla okresu kredytowania równego 36 m-cy, wkładu własnego w wysokości 30% wartości auta i limitu przebiegu 20 tys. km rocznie. Wartość rezydualna (wartość wykupu) wynosi 41,1%. ŠKODA Kredyt Niskich Rat to innowacyjne rozwiązanie finansowe, które pozwala obniżyć miesięczną ratę za samochód nawet o połowę w porównaniu z klasycznymi kredytami ratalnymi. Kredyt Niskich Rat - reprezentatywny przykład ustalony i przekazywany zgodnie z ustawą o kredycie konsumenckim: cena samochodu: 56 858 zł; wkład własny: 17 057 zł; całkowita kwota kredytu: 39 801 zł; stopa roczna oprocentowania kredytu: 3,99%; całkowity koszt kredytu: 11 055 zł obejmuje: prowizję bankową: 2 171 zł, odsetki: 5 270 zł, składkę ubezpieczenia komunikacyjnego: 1 913 zł, składkę ubezpieczenia spłaty kredytu: 1 702 zł; rzeczywista roczna stopa oprocentowania 9,49%; czas obowiązywania umowy: 48 miesięcy; całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta: 50 856 zł; wysokość raty miesięcznej: 664 zł, wysokość ostatniej raty: 18 991 zł. Oferta na wszystkie modele samochodów ŠKODA przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Najlepsi zawodnicy Dunlopa w klasie MX jadą na Motocross of Nations „Olimpiada Świata MX” odbędzie się w Niemczech Warszawa, 27 września 2013 r. – W nadchodzący weekend w Niemczech odbędą się zawody Motocross of Nations (MXoN), w których wystartują najlepsi zawodnicy MX z całego świata. Ta „Olimpiada Świata MX” organizowana jest na torze Teutschenthal w Niemczech, 180 km na południowy zachód od Berlina. Każdy zespół składa się z trzech zawodników, którzy startują w barwach narodowych. O tytuł MXoN walczyć będą przedstawiciele 41 krajów, a 26 zawodników Dunlopa startować będzie w barwach 16 państw. Ekipy z USA, Łotwy i Kanady startować będą wyłącznie na oponach Dunlop. Team z USA wygrał siedem z ośmiu ostatnich imprez, jedynie w 2012 roku ustępując Niemcom. Zespół w składzie Ryan Dungey, Eli Tomac i Justin Barcia jest faworytem, ponieważ w jego szeregach znajdują się zwycięzcy z pierwszej trójki AMA Motocross w klasie 450 i 250. Kolejnym zwycięzcą AMA MX jest Ken Roczen, który występuje w barwach Niemiec obok Maxa Nagla, startującego na Dunlopach w Mistrzostwach Świata w Motocrossie FIM (MX1). Niemiecka ekipa sięgnęła po zwycięstwo w MXoN w 2012 roku. Kolega Nagla z zespołu Honda MX1 Evgeny Bobryshev reprezentuje Rosję. Z MX1 pochodzi również reprezentujący Francję Gautier Paulin, jeżdżący Kawasaki i startujący w barwach Belgii Jeremy van Horebeek. Tanel Leok będzie ścigał się swoim TM dla Estonii. Hiszpanię reprezentuje aktualny wicemistrz Brytyjskich Mistrzostw w Motocrossie Jonathan Barragan. Tor Teutschenthal jest średnio twardy, dlatego zawodnicy pojadą na oponach MX31 i MX51 przeznaczonych do nawierzchni miękkich/średnich i średnich/twardych. W obrębie zespołów trzej zawodnicy klasyfikowani są jako MX1, MX2 lub klasa Open, a konkurencje rozgrywane są w poszczególnych klasach. Punkty z trzech wyścigów określają łączną klasyfikację dla danego kraju. „Dunlop ma za sobą udany sezon, dlatego cieszymy się z możliwości zobaczenia naszych najlepszych zawodników startujących w jednym miejscu. Ubiegłoroczny piaszczysty tor faworyzował zespół niemiecki, dlatego w tym roku z zainteresowaniem będziemy obserwować zmagania ekip narodowych na twardszej nawierzchni. Szykuje się spektakularna impreza i znakomite wyścigi, w których wystąpi wielu zawodników wysokiej klasy” – zapowiada Eddy Seel, koordynator udziału Dunlop w wyścigach motocrossowych. Wszystkie wyścigi będzie można obejrzeć na żywo na stronie MX-LIFE.TV SOBOTA, 28 WRZEŚNIA 2013 r. 12:00 – transmisja na żywo ze studia 14:20 – NA ŻYWO: runda klasyfikacyjna MXON MX1 15:20 – NA ŻYWO: runda klasyfikacyjny MXON MX2 17:20 – NA ŻYWO: runda klasyfikacyjna MXON Open NIEDZIELA, 29 WRZEŚNIA 2013 10:50 – NA ŻYWO: finał MXON B 13:00 – NA ŻYWO: MXON wyścig 1 14:30 – NA ŻYWO: MXON wyścig 2 16:00 – NA ŻYWO: MXON wyścig 3 (czas CET). Źródło: Goodyear
  5. Maria Herrera pierwszą kobietą, która wygrała w klasie Moto3 Historyczne zwycięstwo na oponach Dunlop Warszawa, 29 maja 2013 r. – Maria Herrera jest pierwszą kobietą, która zwyciężyła w mistrzostwach klasy Moto3, zdobywając w miniony weekend pierwsze miejsce rundy Motorland Aragon mistrzostw CEV (España de Velocidad Championship). Zawodniczka startowała na oponach Dunlop. 16-latka z Toledo zdominowała wyścig, pozostawiając mężczyznom walkę o pozostałe miejsca na podium. Historyczne zwycięstwo oglądało osiem tysięcy kibiców. Maria jeździ w zespole Junior Team Estrella Galicia, a we wcześniejszych wyścigach w Katalonii zajęła miejsca 11 i 13. Obecnie jest trzecia w klasyfikacji generalnej. Dunlop jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Dunlop jest partnerem technicznym Suzuki Endurance Race Team, Honda TT Legends, firm Kawasaki i Honda oraz wyłącznym dostawcą opon do wyścigów Moto2 i Moto3. Bogate doświadczenie Dunlopa w dziedzinie sportów motorowych pozwala na rozwój innowacyjnych technologii wykorzystywanych w produkcji opon do codziennej jazdy. W 2013 r. przypada 125. rocznica powstania firmy Dunlop i przedstawienia przez jej założyciela opony pneumatycznej. Na oponach Dunlop jechał zwycięzca pierwszych mistrzostwach motocykli klasy 500cc w 1949 r. Opony Dunlop dominowały w tej serii zmagań w kolejnych dziesięcioleciach. W 1991 r. motocykl wyposażony w ogumienie Dunlop zdobył pierwszy z trzech kolejnych tytułów w wyścigach World Superbikes, a w 2008 r. Marco Simoncelli sięgnął po 200. mistrzostwo dla Dunlopa w klasie 250cc. W tej serii GP Dunlop ma na koncie 17 Mistrzostw Świata. W 2010 r. Dunlop został wyłącznym dostawcą opon dla Moto2, a dwa lata później - Moto3. Zespoły i zawodnicy Dunlopa dominują w wyścigach endurance – od 2002 r. zdobyli dziewięć z jedenastu Mistrzostw Świata w tej kategorii. Dunlop zdobywał tytuły we wszystkich ważniejszych wyścigach – od Mistrzostw Świata GP, poprzez wyścig TT na Wyspie Man, World Superbike, Supersport i World Endurance. Podobne sukcesy odnosi w motocrossie i innych mistrzostwach off-road. Najnowsze opony drogowe Dunlopa są montowane jako standardowe wyposażenie na motocyklach wiodących producentów, takich jak Honda, Kawasaki, KTM i Suzuki. Źródło: Goodyear
  6. Genewa 2013: Peugeot 2008 - francuski reprezentant w klasie małych crossoverów W pomarańczowym nadwoziu i czarnych felgach prezentuje się niebanalnie
  7. Genewa 2013: Kia ProCee`d GT - koreaski debiut w klasie hot hatch Przód wygląda niesamowicie agresywnie i muszę powiedzieć, że ten styl bardziej mi odpowiada niż konserwatyzm Golfa GTI
  8. „Najlepsze samochody 2013“: Audi A1 zwycięzcą w klasie małych samochodów - Czytelnicy niemieckiego czasopisma „auto motor und sport” uznali Audi A1 za najlepszy model wśród małych samochodów - Drugie miejsca w swoich kategoriach zajęły modele A5 i A6 - W konkursie oceniano 373 modele w dziesięciu segmentach Czytelnicy czasopisma „auto motor und sport“ (ams) wybrali najlepsze samochody 2013 roku. Audi A1 zwyciężyło w kategorii „mały samochód“ i tym samym powtórzyło sukces sprzed roku. Wyróżnienia zostały wręczone 24 stycznia w Stuttgarcie. Najmniejszy z modeli Audi cieszy się ogromnym uznaniem czytelników jednego z największych europejskich magazynów motoryzacyjnych.* Audi A1 wygrało rywalizację w segmencie małych samochodów kompaktowych i tym samym zapewniło marce z czterema ringami kolejne zwycięstwo. Drugie miejsce w kategorii samochodów średnich zajęło Audi A5/A5 Sportback. Audi A6/A6 allroad i A7 Sportback zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce pośród aut klasy wyższej. Na trzeciej pozycji w gronie samochodów sportowych uplasowało się Audi R8, a wśród kompaktów – Audi A3. W grupie samochodów SUV, na analogicznym miejscu czytelnicy umieścili Audi Q5. Dzięki temu sukcesowi Audi kontynuuje swoją wieloletnią dobrą passę w plebiscycie „auto motor und sport”. Konkurs czasopisma odbył się w tym roku już po raz 37. Swój głos oddało w nim 112 877 czytelników, którzy ocenili 373 samochody w dziesięciu segmentach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. więcej -> Hyundai Santa Fe najbezpieczniejszy w swojej klasie według Euro NCAP, centrum badań rynku, testy samochodów osobowych, ranking samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Infiniti Q50 oficjalnie - nowa propozycja w klasie dynamicznych sedanw Wizualnie prezentuje się całkiem nieźle, ciekawe jak z osiągami
  11. [h=3] Nowe standardy w klasie autluksusowych. 25-lecie BMW 750i.[/h] Więcej zdjęć BMW serii 7: 25 lat BMW 12-cylindrowe silniki fot. BMW Group - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic Monachium.To nie było żadne zaskoczenie: gdy w roku 1986 BMW zaprezentowałodrugą generację BMW serii 7, prasa motoryzacyjna jednym głosemzachwycała się dwiema topowymi limuzynami wyposażonymi wimponujące 6-cylindrowe silniki rzędowe. Wiadomo też było, żeBMW miało w swoim flagowym modelu coś jeszcze w zanadrzu: luksusowąlimuzynę z silnikiem dwunastocylindrowym, jakiej nie było wNiemczech od dobrych pięćdziesięciu lat. Oczekiwania były więc ogromne, aniektóre detale techniczne ujawnione przez BMW dodatkowo podgrzewałyatmosferę. „W przyszłości BMW chce korzystać z doświadczeń wbudowie samolotów: dwunastocylindrowy model BMW serii 7, któregodebiut na rynku spodziewany jest w lipcu 1987 r., ma mieć podobniejak w samolotach wiele zdublowanych układów” – donosił pewienmagazyn we wrześniu 1986 r. „Jednostka napędowa wyposażona jestw dwie sondy lambda i nawet przy utracie połowy mocy, tylko nasześciu cylindrach, byłaby w stanie rozwijać prędkość powyżej200 km/h.” W końcu, jak twierdził ówczesny szef działuprojektów w BMW, „daliśmy inżynierom wolną rękę, by mogliwłożyć do tego auta wszystko, co tylko dobre i drogie”. Spekulacjena temat mocy przyszłego topowego silnika mnożyły się bezustanku. Wokół auta krążyło wiele plotek: „BMW kładzie naciskna ekskluzywność i aurę tajemniczości. Firma robi wszystko, abyprzy homologacji nie musieć ujawniać mocy silnika. Tę informacjęchcą zastąpić wskazówką, że silnik jest wystarczający, abyzapewnić odpowiedni napęd dla tego auta.” W lutym 1987 r. BMW zamknęło wszelkieprzypuszczenia i domysły, publikując dane technicznedwunastocylindrowego silnika BMW 750i, którego światowa premieramiała mieć miejsce miesiąc później na Salonie Samochodowym wGenewie. Jednostka zaprojektowana od podstaw na nowo miała moc 300KM i pięć litrów pojemności. Nowe standardy w budowie silnikówwyznaczała nie tylko pod względem kultury pracy i poziomu hałasu,ale też pod względem relacji mocy do zużycia paliwa. Rezultat tenosiągnięto poprzez zastosowanie najnowszych technologii ikonsekwentną realizację innowacyjnych rozwiązań. Krótko mówiąc,dwunastocylindrowy silnik BMW 750i powstał przy założeniustworzenia w klasie samochodów luksusowych napędu o nowatorskim,przyszłościowym charakterze. „Bezsprzecznie najszlachetniejszysilnik”: ponad 3000 zamówień jeszcze przed premierą. Nikt nie miał tu żadnych wątpliwości.To był „bezsprzecznie najszlachetniejszy silnik, jaki kiedykolwiekzostał wyprodukowany przez monachijskich specjalistów” – takprasa specjalistyczna pisała o tej dwunastocylindrowej jednostcezaprezentowanej po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Genewie.Kompaktowy zespół składający się z silnika V12, skrzyni biegówi osi przedniej działał na rzesze zwiedzających jak magnes. Natablicy świetlnej można było przeczytać o zaletach tegomajstersztyku, na przykład „niesamowita moc przy aksamitnejpracy”, co ilustrować miało zdjęcie monety, która postawiona nasztorc na pracującym silniku nie przewraca się. Na taką luksusową limuzynę czekalinie tylko żarliwi zwolennicy marki BMW. Handlowcy przyjęli ponad3000 zamówień jeszcze przed oficjalną premierą BMW 750i. Zaledwiedziesięć miesięcy po wejściu na rynek nowego BMW serii 7 wofercie pojawił się flagowy model z silnikiem dwunastocylindrowym.Obie warianty 750i oraz wersja przedłużona 750iL prezentowały podkażdym względem klasę samą w sobie: całkowicie nowy samochódprzekonujący zarówno w detalach, jak i w całości tworzyłharmonijną jedność z silnikiem o unikalnej mocy i kulturze pracy.BMW 750i nie wypierało się bynajmniej swojego bliskiegopokrewieństwa ze swoimi sześciocylindrowymi odpowiednikami, BMW730i oraz 735i. Ponadczasowa, nowoczesna, elegancko, ale bezudziwnień zaprojektowana limuzyna emanowała dystyngowaną, a przytym sportową elegancją nowej serii 7. Flagowy model wyróżniałyjednak pewne drobne, ale szlachetne szczegóły. Znak rozpoznawczy: szeroka atrapachłodnicy i prostokątne końcówki rur wydechowych. Szczególnie charakterystyczny byłprzód modelu dwunastocylindrowego: atrapa chłodnicy BMW i kopułana masce silnika były znacznie szersze ze względu na większezapotrzebowanie silnika na chłodzenie, co dodatkowo podkreślałodynamiczną elegancję tego auta. Dwunasto- i sześciocylindrowe BMWserii 7 można było też łatwo odróżnić po końcówkach rurwydechowych. W BMW 750i miały one prostokątny kształt inawiązywały do kształtu atrapy chłodnicy. Wytwornie i elegancko prezentowała sięwersja przedłużona 750i. Nie była ona po prostu tylko dłuższa o114 mm; jej karoseria miała ogólnie jeszcze bardziej szlachetnąlinię i – co najważniejsze – umożliwiała jeszcze wygodniejszewsiadanie i wysiadanie oraz jeszcze więcej miejsca na tylnychsiedzeniach. W tym celu karoserię przedłużono w obszarze tylnychdrzwi, pozostawiając przód i tył w niezmienionym stanie. Istotnąkorzyścią tego rozwiązania był niemal niezmieniony rozkład masyna oś przednią i tylną. Wersja przedłużona miała też doskonałewłaściwości jezdne BMW serii 7. Miała ona również wszystkieinne potwierdzone przez znawców materii cechy nowego BMW serii 7:przestronność luksusowej limuzyny połączoną ze zwinnościąsamochodu kompaktowego – radość z jazdy była więc także w tymmodelu na pierwszym planie. BMW 750iL: wersja przedłużona onieprzeciętnym komforcie. Wyposażenie BMW 750i wyznaczałozupełnie nowe standardy. Wiele funkcji bazujących na nowoczesnejelektronice BMW serii 7 miało unikalny charakter. BMW 750iwyposażone było standardowo w czterobiegową skrzynięautomatyczną, na osi tylnej również standardowa regulacja poziomuzawieszenia gwarantowała niezmienny prześwit niezależnie odobciążenia, a nad całym pojazdem czuwał komputer pokładowy.Nowością była też funkcja Servotronic. Najważniejszą zaletątego układu kierowniczego była możliwość dostosowania siływspomagania do prędkości jazdy. W konwencjonalnych układachhydraulicznych wspomaganie zależało od obrotów silnika. Noweelektroniczne sterowanie wspomagania działające wyłącznie wzależności od prędkości jazdy umożliwiało większy zakres siływspomagania. Podczas postoju kierownicę można było obracaćdosłownie jednym palcem, a przy wyższych prędkościach układzapewniał bezpośrednie wyczucie drogi, jakiego można byłodoświadczyć tylko w układach kierowniczych o wybitnie sportowymcharakterze. Listę wyposażenia uzupełniały szczegóły, takie jaknowe wysokociśnieniowe spryskiwacze wszystkich reflektorów, układintensywnego czyszczenia przedniej szyby oraz zamek centralny napodczerwień. Pasażerowie wersji przedłużonejmogli cieszyć się największym komfortem. Unikalnym wyposażeniembyła automatyczna klimatyzacja z oddzielną regulacją temperaturydla obu stron pojazdu oraz programowalna wentylacja postojowa.Klimatyzacja automatyczna umożliwiała ponadto automatycznedostosowanie rozdziału powietrza we wnętrzu za pośrednictwemtrzech programów. Te trzy programy mogły być wybieranieindywidualnie dla kierowcy i pasażera, tak więc w sumie do wyborubyło sześć możliwości. Oprócz tego można było indywidualnieregulować rozdział powietrza z tyłu. Wnętrze wyposażone byłostandardowo w kompletną tapicerkę ze skóry nappa. Oprócz foteli,zagłówków i podłokietnika środkowego z tyłu skórą obite byłyteż boczki drzwi, słupki B, konsola środkowa, tunel skrzynibiegów, dolna część deski rozdzielczej oraz schowek narękawiczki. Tapicerka skórzana oferowana była w siedmiu kolorach,dzięki czemu wyposażenie wnętrza można było dopasować do kolorulakieru. W wyposażeniu dodatkowym oferowana była także pełnatapicerka skórzana ze skóry bawolej. Szczególnie wiele uwagi poświęconokomfortowi na tylnych miejscach w 750iL. Nie tylko fotele przednie,ale też siedziska i oparcia obu indywidualnych foteli tylnych miałyelektryczną regulację w wielu kierunkach. Standardowe zagłówki ztyłu były również regulowane elektrycznie i wysuwały się zpozycji spoczynkowej przy obciążeniu siedziska. Dzięki temuzagłówki nie ograniczały widoczności do tyłu, gdy fotele tylnenie były zajęte. Gdy na fotelu tylnym siadał pasażer, zagłówekwysuwał się automatycznie. Oprócz tego pasażerowie z tyłu mielido dyspozycji lampki do czytania i roletę na tylną szybę. Dwa układy jezdne w jednym:światowa premiera elektronicznego układu kontroli amortyzatorów. Wraz z debiutem 750i rozpoczęła sięw klasie samochodów luksusowych nowa era komfortu jazdy. Światowąpremierę miał elektroniczny układ kontroli amortyzatorów.Dwustopniowa regulacja amortyzatorów miała dać kierowcy możliwośćwyboru komfortowej i miękkiej albo sportowej i sztywnej pracyzawieszenia. W tym celu BMW zastosowało dwustopniowo regulowaneamortyzatory z dwoma pracującymi niezależnie od siebie układamizaworów. Przełączanie następowało za pośrednictwem silniczkaelektrycznego. Każda z tych grup zaworów umożliwiała niespotykanedotąd dostosowanie charakterystyki tłumienia dobicia i odbiciaodpowiednio do ustawienia sportowego i komfortowego. Charakterystykiobu ustawień były ustawione względem siebie w stosunku 1:3;tłumienie przy ustawieniu sportowym było więc trzykrotnie większeniż przy ustawieniu komfortowym. Kierowca wybierał żądaneustawienie amortyzatorów przełącznikiem na konsoli środkowej. Techniczny i wizualny majstersztyk:silnik dwunastocylindrowy. Najważniejszym elementem BMW 750i byłoczywiście silnik dwunastocylindrowy, który po otwarciu maskisilnika robił ogromne wrażenie już samym wyglądem. Powstał onprzy założeniu stworzenia w klasie samochodów luksusowych napęduo nowatorskim, przyszłościowym charakterze. Wykonany ze stopówlekkich silnik V12 o pojemności pięciu litrów ważył w sumie 240kg. Moc 300 KM przy 5200 obr/min, moc właściwa wynosząca 60 KM nalitr pojemności oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 450 Nmprzy 4100 obr/min biły na głowę wszystkie inne jednostki na rynku,również te bez układów obniżających zawartość substancjiszkodliwych w spalinach. Rezultat ten osiągnięto poprzezzastosowanie najnowszych technologii i konsekwentną realizacjęinnowacyjnych rozwiązań. Podstawowym założeniemdwunastocylindrowego silnika BMW było połączenie optymalnychwarunków działania z niską masą. Zastosowanie aluminiowej skrzynikorbowej nasuwało się wręcz samo. Dwa rzędy cylindrów ustawionebyły względem siebie pod kątem 60°, a ich wymiary głównewykazywały podobieństwo z 2,5-litrowym silnikiem w BMW 325i: naprzykład średnica cylindrów wynosiła 84 mm. Kuty wał korbowy z czopamiprzesuniętymi o 120° był podparty w siedmiu miejscach. Główkitłoków miały trapezowe zagłębienia stanowiące część komoryspalania; umieszczone były centralnie przy świecach zapłonowych itworzyły zwartą komorę spalania. Zaletą tego był krótki płomieńi niemal całkowite spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej.Absolutnie identyczne głowice cylindrów z bardzo małymi kątamizaworów i pionowymi kanałami ssącymi zapewniały optymalnewypełnianie komór spalania, a tym samym wysoką sprawnośćwewnętrzną. Nowatorskie było również sterowanienowego silnika dwunastocylindrowego: za regulację wtrysku paliwa izapłon w poszczególnych rzędach cylindrów odpowiadały dwaoddzielne supernowoczesne systemy elektroniczne. Szczególnienowoczesne było powiązanie z innymi systemami, na przykładsterownikiem skrzyni biegów i układami stabilizacji jazdy ASC iMSR. 15 lat przygotowań: prekursorzysilnika V12. Jednostkanapędowa BMW 750i była pierwszym seryjnym silnikiemdwunastocylindrowym wyprodukowanym w Niemczech po II WojnieŚwiatowej, ale nie pierwszym silnikiem dwunastocylindrowym BMW:niedługo po skonstruowaniu legendarnej jednostki sześciocylindrowejBMW w roku 1971 na początku roku 1972 zdecydowano się rozpocząćpracę nad jednostką dwunastocylindrową. Projekt ten nosił nazwęM33. Można powiedzieć, że aż prosiło się, aby połączyć zesobą dwa silniki sześciocylindrowe i stworzyć w ten sposóbjednostkę V12 z dwoma rzędami cylindrów ustawionych względemsiebie pod kątem 60°. Pojemność wynosiła pięć litrów, silnikwyposażony był we wtrysk benzyny, a po zakończeniu prac nad nim wroku 1974 jego moc wynosiła 300 KM. Masa 315 kg była jednak zbyt wysoka.Dlatego BMW zainicjowało kolejny projekt w oparciu o nowsze,mniejsze silniki sześciocylindrowe. Jednostka M66 była równieżsilnikiem V12 z rzędami cylindrów ustawionymi względem siebie podkątem 60° i występowała w dwóch wersjach pojemnościowych: 3,6 i4,5 l. Wersja o większej pojemności miała w roku 1977 moc 275 KM ibyła o 40 kg lżejsza od M33. Ale również ten projekt zostałzarzucony; trudna sytuacja na światowym rynku paliw tworzyła bardzokiepski grunt do wprowadzenia limuzyny z silnikiemdwunastocylindrowym. W roku 1982 sytuacja unormowała się wznacznym stopniu. W listopadzie tego roku konstruktorzy BMWprowadzili już pierwsze konsultacje. I już wkrótce okazało się,że nowy topowy silnik nie powinien powstać tym razem z dwóchistniejących jednostek sześciocylindrowych. Zdecydowano się nacałkowicie nową konstrukcję. Prace nad tą jednostką rozpoczęto1 grudnia, a niespełna rok później, na początku października1983 r. silnik był już na hamowni. Odpowiednia koncepcja w odpowiednimczasie: BMW 750i się sprawdza – do dziś. Nowa luksusowa limuzyna wyposażona wjednostkę V12 znalazła pełne uznanie: „Przyrost mocy odbywa siębez żadnego dramatyzmu, bez cienia agresywności, łagodnie i bezwysiłku, ale energiczne przyspieszenie będące jego rezultatemzasługuje na respekt. Pod względem kultury pracy – tu nie mażadnych wątpliwości – silnik BMW jest w ścisłej czołówce”– entuzjastycznie pisał czołowy magazyn branżowy w Niemczech.„Powyżej 150 km/h jednostki V12 nie słychać już wcale; do uszudociera tylko szum opon i powietrza.” Silnikowi nie brakowało teżtypowej dla BMW dynamiki jazdy. „Wchodzi na obroty tak miękko, takspontanicznie reaguje na pedał gazu, że aż kusi, aby podczas jazdybawić się gazem” – z zachwytem pisał jeden z kierowcówtestowych. „Podczas przyspieszania łagodnie ale zdecydowaniewciska nas w fotel. Ciąg odpuszcza dopiero wtedy, gdy wskazówkaprędkościomierza przekroczy 260 km/h. Nawet przy prędkościmaksymalnej długie V12 pracuje jak zegarek.” W porozumieniu zinnymi producentami samochodów oraz z uwagi na dostępne wówczasopony w roku 1986 ograniczono prędkość maksymalną BMW 750i do 250km/h – możliwa prędkość maksymalna wynosiła 270 km/h. Pierwsze BMW 750i do dziś nie straciłowiele na swojej atrakcyjności. „Wrażenia z jazdy tym dużym BMWsą równie imponujące, co jego sylwetka”, pisze jedno zrenomowanych czasopism poświęconych motoryzacyjnym klasykom.„Silnik przyjemnie mruczy, ma spore możliwości i jest prymusem wdziedzinie harmonii i równowagi. Spuszczony ze smyczy rzuca sięnaprzód jak dzikie zwierzę. Krótki rozstaw osi sprawia, że jestto zakamuflowany samochód sportowy.” Krótko mówiąc: pierwszeBMW 750i było, jest i będzie niezwykle wyważonym autem. Nowa generacja w 1994 r.: 750i jestmocniejsze, bardziej wytworne i oszczędne. W lipcu 1994 r. dobiegła końcabłyskotliwa kariera pierwszego BMW serii 7 z silnikiemdwunastocylindrowym – pojawił się następca BMW 750i. Ponad 50tys. pojazdów, a tym samym niemal co szóste BMW serii 7, kryło podmaską jednostkę V12. Tak więc ambicja uplasowania tak wyjątkowegoauta na szczycie oferty modelowej okazała się pełnym sukcesem.Oczywiste było więc, że trzecia generacja BMW serii 7 powinnarównież mieć w topowej wersji silnik dwunastocylindrowy. Jesienią1994 r. pierwsi klienci mogli już odebrać nowe BMW 750i, w którym„podjęto wszelkie możliwe wysiłki, aby przebić jeszczepoprzedni model”, jak podczas prezentacji prasowej wyraził sięszef działu projektowego. Nowa limuzyna wyróżniała siędoskonałymi właściwościami: przestronnym i komfortowym wnętrzem,doskonałym zawieszeniem i wytłumieniem, wyśmienitym układemjezdnym oraz ergonomicznym i luksusowym wnętrzem. M70 zastąpionezostało M73 o pojemności 5,4 l i mocy 326 KM. Ale to nie przyrostmocy był najważniejszym celem konstruktorów. Nowa jednostkadwunastocylindrowa wyróżniała się niższym o 13 procent zużyciempaliwa, niższą emisją spalin i jeszcze większą wytwornością. Wtym celu konstruktorzy zmniejszyli tarcie w silniku na przykładprzez zastosowanie rolkowych dźwigienek zaworowych i zwiększylisprężanie z 8,8:1 do 10,0:1, co umożliwiło efektywnewykorzystanie bezołowiowej benzyny wysokooktanowej. Napędprzenoszony był przez pięciobiegową skrzynię automatyczną zesterowaniem adaptacyjnym, stabilizację toru jazdy zapewniałzmodernizowany układ DSC, a na życzenie oferowany był po razpierwszy monitor pokładowy zawierający nie tylko funkcje obsługi,ale i nawigację. Trzecia limuzyna BMW z silnikiemV12: 760i z wtryskiem bezpośrednim i aktywnym układem jezdnym. BMW 750i nadal cieszyło się wzięciem.Pierwsze dwie generacje BMW 750i/Li z silnikiem dwunastocylindrowymwyprodukowane zostały dokładnie w 73 776 egzemplarzach, ajesienią 2001 r. zaprezentowane zostało kolejne BMW serii 7. Dziękitypowym zaletom BMW szybko zyskało pozycję trendsettera w klasiesamochodów luksusowych. Nowatorska, intuicyjna koncepcja obsługiiDrive oraz charyzmatyczna stylistyka umocniły pozycję BMW jakolidera w zakresie nowych technologii i innowacji. Pod koniec 2002 r.funkcję flagowego modelu przejęła znów jednostkadwunastocylindrowa: 760i/Li. Silnik V12 miał moc 445 KM i pojemność6,0 l. Bogactwo najbardziej zaawansowanych rozwiązań w układzienapędowym oraz szlachetne wyposażenie plasowały te topowe modele wścisłej czołówce motoryzacji. Najbardziej prominentnym przykłademtego była jednostka dwunastocylindrowa – pierwszy na świeciesilnik V12 z wtryskiem bezpośrednim. Jednostka ta wykonana była wukładzie czterozaworowym i wyposażona była w płynną regulacjęzaworów VALVETRONIC. Żadna inna limuzyna w tej klasie samochodównie dawała klientom takich możliwości indywidualizacji auta. Pełnewyposażenie oferowało silnik dwunastocylindrowy, sześciobiegowąskrzynię automatyczną, aktywny układ jezdny Dynamic Drive,elektroniczną kontrolę amortyzatorów EDC-K i pneumatycznezawieszenie osi tylnej. Nowe BMW 760i/760Li: oczywiście silnik dwunastocylindrowystanowi koronację również aktualnego BMW serii 7. Jednostka owewnętrznym symbolu N74 stworzona została całkowicie od podstaw wroku 2009. Technologia BMW TwinPower Turbo, bezpośredni wtryskbenzyny oraz płynna regulacja wałka rozrządu poprzez układ DoubleVANOS sprawiają, że V12 jest wzorcem nie tylko w zakresie kulturypracy, ale wyróżnia się też wydajnością. Konstruktoromsilnika udało się znaleźć idealną pojemność cylindra wynoszącą497,7 cm3.Średnica 89 mm i skok 80 mm daje stosunek obu parametrów wynoszący0,9. Turbodoładowany silnik (stopień sprężania 10,0:1) czerpie zpojemności 5972 cm3moc 400 kW/544 KM przy 5250 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 750Nm uzyskiwany jest w zakresie od 1500 do 5000 obr/min. Dziękitemu BMW 760i w połączeniu ze standardową 8-stopniową skrzyniąautomatyczną przyspiesza do setki w 4,6 s, a jego prędkośćmaksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Mimo tośrednie zużycie paliwa wynosi tylko 12,8 l na 100 km, co odpowiadaemisji CO2na poziomie 299 g/km. Wszystkie cechy konstrukcyjnealuminiowego kadłuba silnika zaprojektowane zostały pod kątemuzyskania maksymalnej sztywności przy jednoczesnej optymalizacjimasy. Przykład: tzw. konstrukcja „closed deck” polegająca napołączeniu śrubowym głowicy cylindrów aż po spód skrzynikorbowej zapewnia maksymalną stabilność. Pod względem właściwościwibracyjnych silnik V12 z rzędami cylindrów ustawionymi względemsiebie pod kątem 60° jest tak blisko ideału, jak żadna innajednostka napędowa. Słyszalna praca silnika jest dziękitemu wyjątkowym doznaniem. Na biegu jałowym i przy jeździe zestałą prędkością dopiero spojrzenie na prędkościomierz pozwalamieć pewność, że silnik pracuje. Przepustnice spalin umieszczonew pobliżu tłumika regulowane wykresowo przez sterownik silnikaumożliwiają precyzyjna i dostosowana do danej sytuacji modulacjębrzmienia silnika. Dzięki temu wyższych prędkościach odpowiedniebrzmienie silnika daje kierowcy wyczucie przyrostu mocy. Niezwykledynamicznemu przyspieszeniu towarzyszy soczyste brzmienie V12stanowiące autentyczne odwzorowanie dynamicznego charakterudwunastocylindrowego silnika BMW. Zaawansowany układ jezdny,sprawia, że zarówno BMW 760i, jak i BMW 760Li mogą pochwalić sięfascynującą dynamiką i nieprzeciętnym komfortem. W składwyposażenia standardowego obu modeli wchodzi m.in. zintegrowanyaktywny układ kierowniczy, układ dynamicznej kontroli amortyzatorówz przełącznikiem właściwości jezdnych oraz system stabilizacjiprzechyłów bocznych Dynamic Drive. Podobnie jak wszystkie aktualnemodele BMW serii 7 również topowy model wyposażony jest wzawieszenie pneumatyczne osi tylnej z regulacją poziomu. Topowy model różni się odpozostałych wariantów silnikowych BMW 7 emblematami V12, listwamiprogowymi z napisem V12, podwójnymi końcówkami rur wydechowych podwóch stronach pasa tylnego, rozszerzonym zestawem listewdrewnianych i bardzo bogatym wyposażeniem standardowym. Źródło: BMW Group
  12. więcej -> Elektryczny Mercedes w klasie aut kompaktowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. SukcesFiata i technologii MultiAir. Fiat Punto najcichszym autem w swojejklasie według testu tygodnika "Motor". Zdjęcia Fiata Punto: Fiat Punto fot. Fiat Auto Poland - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic Hałasto jeden z najważniejszych czynników wpływających na komfort orazbezpieczeństwo jazdy. Które auto jest najcichszym, a przez tonajwygodniejszym i gwarantującym spokój na drodze? Sprawdzili todziennikarze tygodnika "Motor". Najlepszymwśród samochodów miejskich okazał się Fiat Punto napędzanynowoczesną jednostką 1.4 MultiAir. Dziennikarzetygodnika "Motor" pokusili się o test głośnościsamochodów. Sprawdzili 300 modeli z różnych klas, z silnikamibenzynowymi, wysokoprężnymi, napędem hybrydowym i elektrycznym. Dopomiarów natężenia dźwięku używali sonometru. W każdym badanymaucie zawsze były zamknięte okna, a sprzęt audio i systemwentylacji - wyłączone. W przypadku, kiedy badany samochód byłwyposażony w szyberdach, testujący zasłaniali go roletą. Pomiarugłośności dokonywano na postoju i podczas jazdy z prędkością50, 100 i 130 km/h. Testujący podkreślają, że na głośność wkabinie, a przez to na komfort podróżowania wpływa wiele czynnikówm.in. kształt samochodu, szum opon, wyciszenie wnętrza i oczywiściesilnik (w tym przypadku od obrotów, na jakich pracuje i rodzajuzasilającego paliwa). Wyniki? Wklasie aut miejskich najcichszym samochodem jest Fiat Punto 1.4MultiAir w wersji o mocy 105 KM.Wynik, który dał mu pierwsze miejsce w zestawieniu to 64,7 dB. Dlaporównania najcichszy samochód w klasyfikacji generalnej osiągnął59,6 dB, a najgłośniejszy aż 73,5 dB. Średnia całego porównaniawynosi 66,9 dB. Takznakomity rezultat to w dużej mierze zasługa rewolucyjnejtechnologii MultiAir opracowanej przez inżynierów Fiat PowertrainTechnologies. Przypominamy, że silniki 1.4 Turbo z FPT, dziękiktórym debiutowała rewolucyjna technologia Multiair, zdobyłyprestiżową nagrodę International Engineof the Year 2012 (Międzynarodowy Silnik Roku 2010)w prestiżowej kategorii najlepszegonowego silnika roku. Oferowanam.in. dla Fiata Punto jednostka 1.4 MultiAir dostępna jest wwersjach o mocy: 105 KM, 135 KM, 165 KM i 180 KM (Abarth Punto). Wporównaniu z tradycyjnym silnikiem benzynowym o tej samejpojemności, system MultiAir pozwala znacznie zwiększyć moc imoment obrotowy przy wyraźnie niższym poziomie zużycia paliwa iemisji spalin. SercemMultiAir jest elektro-hydrauliczny układ sterujący zaworów,umożliwiający bezpośrednią regulację ilości powietrzadopływającego przez zawory dolotowe (bez udziału przepustnicy), awięc ograniczenie zużycia paliwa. System MultiAir pozwala obniżyćpoziom zanieczyszczeń w spalinach (ze względu na kontrolę procesuspalania), poprawiając jednocześnie dynamikę osiągów pojazdu. Itak emisja CO2 spada o 10%, o 10% zwiększa się natomiast moc, amoment obrotowy aż o 15%. MultiAir jest technologią uniwersalną,którą łatwo zaadaptować do wszystkich silników benzynowych, apotencjalnie także i do wysokoprężnych. FiatPunto z silnikiem 1.4 MultiAir Turbo o mocy 135 KM zyskuje charakteri osiągi samochodu o zacięciu sportowym - to samochód idealny dlaosób szukających dynamicznego i jednocześnie oszczędnego auta.Prędkość maksymalna Punto z silnikiem 135-konnym wynosi 200 km/h,a przyspieszenie od 0 do 100 km/h - zaledwie 8,5 sekundy. Wysokieosiągi idą w parze ze szczególnie niskim poziomem emisji CO2 - 129 g/km i zużycia paliwa - 5,6 l/100 km w cyklu mieszanym. Dobreosiągi i sportowy charakter są także zaletami silnika 1.4 MultiAiro mocy 105 KM – to samochód idealny codziennego użytkowania.Jednostka ta również spełnia wymogi normy Euro 5 i emituje 133g/km CO2przyzużyciu paliwa w cyklu mieszanym zaledwie 5,7 l/100 km. Napędzanytym silnikiem Punto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 10,8sekundy i osiąga prędkość maksymalną 185 km/h. Silniejszejednostki 1.4 Multiair Turbo, o mocach od 135 KM do 180 KM, montowanesą także w samochodach Alfa Romeo MiTo i Giulietta. Dostępne sąrównież w Fiacie Bravo i Lancii Delta. Także sportowy Abarth Puntozawdzięcza swoje wysokie osiągitechnologiiMultiAir. Źródło: Fiat Auto Poland
  14. zagozd

    Seat Cordoba

    cordoba o ile sie nie myle jeszcze ciepły , dopiero co znaleziony na naszej klasie
  15. Cozal

    Honda CRX FWD TURBO

    A oto Honda CRX , jak widać startuje na 1/4 mili w klasie Turbo Prosze o oceny od 0/10
  16. Facelifting dla Audi A8: silnik w 2,8 FSI będzie najoszczędniejszy w swojej klasie http://www.roadlook.pl/premiery/facelifting-dla-audi-a8-silnik-w-2-8-fsi-bedzie-najoszczedniejszy-w-swojej-klasie.html
×