Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'kierownicą' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 61 wyników

  1. Witam ! Zapewne każdy z Państwa marzyl choć raz w swoim życiu aby zasiaść za kierownice ekskluzywnego sportowego auta i poczuc dreszczyk adrenaliny gdy wciśnięcie pedału gazu wzbudza ogluszający ryk potężnego silnika a przeciążenie przy przyśpieszeniu wciska nam serce do gardła... ! Wychodzimy panśtwu na przeciw oferując przejazdy sportowymi samochodami wiodących marek po torach wyścigowych w całej Polsce! Ceny zaczynają się już od 79zł ! W naszej ofercie znajdują sie między innymi takie pojazdy jak: -KTM X-BOW ( daa.pl/ktm-x ) -Porsche 911 Carrera ( daa.pl/porshe911 ) -Porshe GT3 ( daa.pl/porshegt3 ) -Lamborghini Gallardo ( daa.pl/lambo ) -Ferrari F430 ( daa.pl/f430 ) -oraz wiele innych. Z przejazdów można skorzystać osobiście, bądż podarować komus voucher na przejazd jako prezent! Kupując komuś prezent nie musisz podawać terminu realizacji przejazdu. Osoba obdarowana sama może go ustalić przez logowanie do panelu. Voucher jest ważny do września 2015! Voucher otrzymasz w minutę po złożeniu zamówienia. Możesz go wydrukować i od razu wręczyć bliskiej Ci osobie. Imienny Voucher może zawierać zdjęcie oraz życzenia. Nie przejmuj się płatnością, możemy poczekać do 5 dni. Zapraszamy do sprawdzenia oferty i do korzystania z naszych usług. Gaz do dechy ! Szczegółową i pełną oferte znajdą Państwo na naszej stronie daa.pl/devil-cars.
  2. Maciej Dreszer za kierownicą wyścigowego BMW M235i Racing. W 2015 roku polski kierowca wyścigowy Maciej Dreszer będzie ścigał się wyścigową wersją BMW M235i. Samochód z sześciocylindrowym turbodoładowanym silnikiem w układzie rzędowym o pojemności 3 litrów i mocy 333 koni mechanicznych oferuje znakomite warunki do ścigania. Auto posiada bardzo szybką skrzynię biegów, płytkowy dyferencjał o ograniczonym poślizgu, ogromne hamulce i doskonałą aerodynamikę. Niezawodność potwierdziły starty pierwszych modeli M235i na Nürburgringu i torze w Dubaju. Samochód, którym w tym sezonie będzie pojedzie Dreszer to jedna z zaledwie 20 wyścigówek zbudowanych do dzisiaj na bazie modelu M235i. Poza nowym samochodem w tym sezonie, nowe będą też tory wyścigowe - Maciej będzie ścigał się na słynnych obiektach w Belgii i Holandii - Spa, Zolder i Zandvoort w pucharze BMW Clubsport Trophy. Pierwszy wyścig już 4 kwietnia na torze w Spa. Cały sezon startów na torach Beneluxu (łącznie siedem wyścigów) uzupełnią starty na Nürburgringu w wyścigowej serii VLN, do której Maciej wraca jako mistrz i nadal najmłodszy zawodnik, który wygrał zawody na tym torze. Ale to nie koniec - w planach na ten rok są też starty w prestiżowych wyścigach długodystansowych. W styczniu 2015 roku Maciej Dreszer wystartował w bliskowschodnim klasyku - 24-godzinnym wyścigu na torze Dubai Autodrome w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Kolejną próbą zmierzenia się z długim dystansem będzie start już w ten weekend w 12-godzinnym wyścigu na należącym do Scuderia Ferrari torze w Mugello pod Florencją. Maciej wystartuje w barwach znanego niemieckiego teamu Securtal Sorg Rennsport, który od lat związany jest z marką BMW. Start w Mugello będzie świętną okazją do poznania nowego samochodu ale nie tylko - team Sorg Rennsport jadzie do Włoch walczyć o zwycięstwo i Maciej ma w tym pomóc. Sportowy cel to przede wszystkim poznanie możliwości nowego auta, wykorzystanie wszystkich jego możliwości podczas treningów i kwalifikacji, a potem realizacja zadań zespołu z marzeniami o podium. 19-letni Maciej Dreszer to jeden z najbardziej utalentowanych młodych kierowców wyścigowych w Europie. W 2014 roku Tarnowianin zwyciężył w cyklu zawodów długodystansowych GT86 Cup na niemieckim Nürburgringu, startując w barwach utytułowanego niemieckiego zespołu Doerr Motorsport, którego barwy reprezentuje m.in. Kevin Estre, fabryczny kierowca McLarena. Maciej został także, indywidualnie, wicemistrzem Europy wyścigów górskich FIA CEZ Hill Climb Trophy (grupa N+2000). W 2014 roku jako kierowca wyścigowy przeszedł do historii - został najmłodszym zawodnikiem w historii toru Nürburgring, najmłodszym który wygrał wyscig na tym torze oraz najmłodszym uczestnikiem 24-godzinnego wyścigu ADAC Zurich 24 Rennen na Nürburgringu. Źródło: BMW Group
  3. BMW i8 oraz BMW serii 4 Gran Coupe laureatami plebiscytu “Złota kierownica” magazynu Auto Świat. Nowe BMW serii 4 Gran Coupe okazało się najlepsze w segmencie samochodów klasy średniej i wyższej, zaś rewolucyjne BMW i8 zostało laureatem w kategorii aut sportowych. Warszawa. Po raz drugi z rzędu dwa modele BMW zdobyły największe uznanie w ramach plebiscytu organizowanego od sześciu lat przez tygodnik motoryzacyjny „Auto Świat”. Czytelnicy magazynu docenili auta reprezentujące różne segmenty rynku, które łączy charakterystyczna dla BMW radość z jazdy. BMW i8 to wizjonerski samochód sportowy przygotowany w myśl zasad zrównoważonego rozwoju. Ta pierwsza w ofercie BMW hybryda plug-in charakteryzuje się inspirującym designem, niezwykle niskim zużyciem paliwa, a przy tym oferuje emocje i osiągi zarezerwowane do tej pory wyłącznie dla rasowych aut wyczynowych. Podobnie jak w przypadku w pełni elektrycznego BMW i3, wytwarzanie włókien węglowych wykorzystanych w modelu oraz montaż pojazdu odbywają się przy całkowitym wykorzystaniu energii pochodzącej z odnawialnych źródeł. Jednocześnie najnowszy przedstawiciel rodziny serii 4 – wersja Gran Coupe – łączy elegancki i dynamiczny design pojazdu typu coupe z funkcjonalnością czterodrzwiowego samochodu. „Kolejne laury dla modeli BMW pokazują, że obrana przez nas droga rozwoju spotyka się z pozytywnym przyjęciem ze strony kierowców. Coraz większa oferta modelowa sprawia, że spełniamy wymagania nawet najbardziej wymagających Klientów i nie ważne jest, czy poszukują progresywnego auta sportowego takiego jak BMW i8, czy funkcjonalnego, ale również niezwykle dynamicznego oraz eleganckiego czterodrzwiowego coupe” – powiedział Paul de Courtois, General Manager BMW Group Polska. W ramach międzynarodowej wersji konkursu organizowanego od 1976 roku przez niemiecki magazyn motoryzacyjny „Auto Bild” i niedzielne wydanie gazety Bild - „Bild am Sonntag”, samochody BMW zostały nagrodzone już ponad 20 razy. Źródło: BMW Group
  4. Alfa Romeo 4C Spider otrzymuje prestiżową nagrodę Złota Kierownica 2014 · W konkursie „Złota Kierownica”, fascynująca Alfa 4C Spider wygrała w kategorii „Kabriolety". · Na Alfę 4C Spider swoje głosy oddali Czytelnicy tygodnika „Auto Świat”, Niedawno na francuskim „wybiegu” podczas Salonu Samochodowego w Paryżu mogliśmy podziwiać nową Alfę 4C Spider – kabriolet będący wersją wielokrotnie nagradzanego coupe’ 4C, obecnego na rynku od zeszłego roku. Fascynujący kabriolet Alfa 4C Spider został uznany przez Czytelników w konkursie zorganizowanym przez magazyn „Auto Świat” najlepszym kabrioletem roku i otrzymał nagrodę: „ZŁOTA KIEROWNICA 2014” wręczoną wczoraj podczas uroczystej Gali w Warszawie. W konkursie tygodnika „Auto Świat” oddano drogą elektroniczną (SMS; internet ) ponad 50 tys. głosów na 44 samochody w 6 kategoriach. Alfa 4C Spider w swojej kategorii pokonała 5 innych konkurentów, wyprzedzając: Porsche 911 Targa, Ford Mustang Cabrio, Audi A3 Cabrio, BMW serii 4 Cabrio, Chevrolette Corvette Cabrio, Plebiscyt „Złota Kierownica” to jeden z najbardziej prestiżowych europejskich plebiscytów motoryzacyjnych. Jego historia sięga 1976 roku, a przyznawane są w nim wyróżnienia najlepszym autom prezentowanym w danym roku. Czytelnicy z Polski, uczestniczyli w plebiscycie „Złota Kierownica” już po raz szósty. Nowa Alfa Romeo 4C Spider. Wersje Spider zawsze zajmowały szczególne miejsce w ofercie marki Alfa Romeo, ponieważ najpełniej wyrażają swobodę i emocje, jakie może zapewnić jazda samochodem. W tym samym duchu utrzymano najnowszy model Alfa Romeo 4C Spider, będący naturalną kontynuacją linii Spider, nieodmiennie budzącej silne emocje, zapewniającej wyjątkową przyjemność z jazdy oraz wyróżniającej się efektowną stylistyką i mocnymi, elastycznymi silnikami. Wersja Spider odziedziczyła wszystkie atuty modelu Alfa Romeo 4C coupé, który jako współczesny symbol marki reprezentuje sportowy styl zakodowany w „DNA” Alfy Romeo, wyrażający się w takich aspektach jak doskonałe osiągi, włoskie wzornictwo i techniczna doskonałość pozwalająca na czerpanie maksymalnej przyjemności z jazdy w poczuciu pełnego bezpieczeństwa. Styl nadwozia. Zaprojektowany przez Centrum Stylistyczne Alfy Romeo nowy model w wersji dwumiejscowej z napędem na tylną oś stanowi potwierdzenie doskonałości marki w tym sektorze, stając w jednym szeregu z dawnymi słynnymi modelami Spider będącymi najpiękniejszymi samochodami w historii motoryzacji, takimi jak Giulietta Spider z lat 50. ubiegłego wieku, mityczny Duetto, którym jeździł bohater filmu „Absolwent" (1967), czy urzekająca Alfa Romeo 8C Spider. Teraz nadszedł czas, by na scenie zadebiutował model Alfa Romeo 4C Spider, dzięki któremu wartości technologiczne i emocjonalne, będące częścią dziedzictwa marki Alfa Romeo staną się bliskie kolejnemu pokoleniu. Wyrazistą cechą nowego modelu jest ekskluzywny trójwarstwowy, błyszczący biały lakier, który dzięki swojej głębi nadaje kształt nadwoziu, podkreślając wypukłości i misternie wymodelowane opływowe powierzchnie. Nad pełną typowo włoskiej elegancji bryłą zamontowano efektowny płócienny, miękki dach w charakterystycznym włoskim stylu oraz karbonową ramę przedniej szyby, która odgrywa podwójną rolę - zapewnia sztywność konstrukcji i poprawia właściwości aerodynamiczne, stanowiąc typową dla pojazdów Alfy Romeo syntezę piękna i funkcjonalności. Poszukiwanie nowych rozwiązań stylistycznych widać również w innowacyjnych reflektorach w obudowie z włókna węglowego, charakterystycznych obręczach kół ze stopów lekkich o zróżnicowanych wymiarach (18" przód i 19" tył), wykonanych z jednolitego bloku aluminium oraz dużych, niestandardowych oponach Pirelli. Projekt wnętrza. Wyjątkowy projekt i najwyższej jakości materiały wyróżniają również wnętrze samochodu, zaprojektowane i zbudowane z myślą o maksymalnej przyjemności płynącej z jazdy. Uwagę zwraca włókno węglowe wykorzystane do wykonania kabiny kierowcy i pasażera, które podkreśla zaawansowaną technologię smaochodu, nadając wnętrzu unikalny i lekki charakter. Ponadto, aby dodatkowo podkreślić wyjątkowość wersji Spider, projektanci Alfy Romeo starannie dobrali skórzaną tapicerkę, która jest przykładem włoskiego kunsztu rzemieślniczego. Wymiary i właściwości aerodynamiczne. Nowy model Alfa Romeo 4C Spider ma długość około 4 m i rozstaw osi nieprzekraczający 2,4 m. Wymiary te podkreślają kompaktowy charakter samochodu, akcentując zarazem jego „elastyczność”. Dzięki wysiłkom projektantów auto osiąga maksymalny poziom efektywności aerodynamicznej, odnotowując ujemny Cz (współczynnik siły nośnej), który przyczynia się do zwiększenia stabilności przy większych prędkościach. Co więcej, dzięki zaawansowanym badaniom właściwości aerodynamicznych udało się ograniczyć zawirowania powietrza w przedziale pasażerskim przy otwartym miękkim dachu, co przekłada się na wysoki komfort jazdy nawet przy dużych prędkościach. Ograniczony wzrost masy wersji Spider dzięki materiałom wysokiej jakości zastosowanym także w coupé. Dzięki wysokiej jakości konstrukcji 4C coupé oraz karbonowemu podwoziu również wersja 4C Spider charakteryzuje się najlepszym w swojej kategorii stosunkiem mocy do masy i znakomitymi osiągami. Samochód bez płynów eksploatacyjnych waży niespełna 1000 kilogramów. Szklaną tylną szybę zastąpiono przedłużeniem nadwozia wykonanym z kompozytu (SMC), w którym zamontowano zagłówki i pałąki. Należy podkreślić, że kompozyt SMC o niskiej gęstości (jedynie 1,5 g/cm³) jest znacznie lżejszy od stali (~7,8 g/cm³) i aluminium (~2,7 g/cm³), a przy tym jest również bardziej plastyczny. Ponadto, w odróżnieniu od aluminium nie ulega odkształceniom podczas drobnych stłuczek i jest niezwykle odporny na działanie czynników chemicznych i atmosferycznych. Skutecznie rozprasza również dźwięk, poprawiając komfort akustyczny. Nowy tytanowy i karbonowy układ wydechowy. W wersji Alfa Romeo 4C Spider, która został przedstawiona podczas pokazu przedpremierowego, zastosowano nowy dwustopniowy centralny układ wydechowy z rurą wydechową wykończoną tytanem i włóknem węglowym firmy Akrapovic, która zajmuje się produkcją sportowych układów wydechowych dla Moto GP, Superbike, Supersport, Motocross i Enduro. Do najbardziej charakterystycznych elementów należy zawór sterowany elektrycznie za pomocą technologii bezprzewodowej: wystarczy nacisnąć dedykowany przycisk na desce rozdzielczej, by całkowicie otworzyć zawór wydechowy, poprawiając osiągi i nadając silnikowi drapieżne, niepowtarzalne brzmienie. Doskonałe osiągi dzięki nowemu czterocylindrowemu turbodoładowanemu silnikowi benzynowemu Alfa TCT o pojemności 1750 cm³. Jednostka napędowa wersji coupé została już potwierdzona: nowy czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1750 cm³, w którym zastosowano innowacyjny aluminiowy blok zmniejszający masę pojazdu o 22 kg oraz niestandardowe układy dolotowy i wydechowy, które zoptymalizowano w celu nadania pojazdowi jeszcze bardziej sportowego charakteru. Ponadto nowa wersja może się poszczycić najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi, takimi jak bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny ciągły rozdzielacz faz rozrządu, turbosprężarka oraz system kontroli Scavenging, który redukuje efekt tzw. turbodziury. Turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1750 cm³ dostępna będzie wraz z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem, która wyznacza nowy standard w swoim segmencie ze względu na niższą wagę i niezwykłą szybkość działania. Biegi można również zmieniać w trybie sekwencyjnym, korzystając ze specjalnych łopatek umieszczonych za kierownicą. Przedpremierowa Alfa Romeo 4C Spider w takiej konfiguracji gwarantuje nawet najbardziej doświadczonemu kierowcy nadzwyczajne osiągi i wrażenia, które podobnie jak w przypadku wersji coupé plasują ten model w czołówce kategorii zarówno, jeżeli chodzi o obiektywne możliwości samochodu wyrażone w liczbach, jak i o właściwości jezdne i przyjemność z jazdy. Podobnie jak wszystkie samochody Alfa Romeo najnowszej wersję modelu Alfa Romeo 4C Spider wyposażono w system Alfa DNA. Urządzenie to pozwala kierowcy na zmianę dynamiki pojazdu w celu jego dostosowania do panujących warunków drogowych. Do trzech dostępnych do tej pory ustawień (Dynamic, Natural oraz All Weather) w urządzeniu zaprojektowanym dla supersamochodu Alfa Romeo dodano czwarty tryb: Race. Opracowano go, aby jeszcze bardziej wzmocnić doznania płynące z jazdy po torze wyścigowym. Prowadzenie. Tym, co przesądza o wyjątkowym charakterze modelu Alfa Romeo 4C Spider jest stabilność jazdy. Można czerpać przyjemność płynącą z jazdy w każdej sytuacji, nawet w ekstremalnych warunkach na torze wyścigowym, dzięki maksymalnemu komfortowi jazdy. Dla kabrioletu Alfa Romeo 4C opracowano specjalny system kontroli wraz ze sportowym zawieszeniem, gwarantujący tę samą przyjemność jazdy, co za kierownicą 4C Coupé. Źródło: Fiat Auto Poland
  5. Witam posiadam mercedesa A1 silnik 1,7 TDI i od wczoraj zaczeła strasznie ciezko chodzic kierownica praktycznie brak wspomagania ? w czym moze byc problem licze na fajną i szybką odpowiedz
  6. Kobiety i mężczyźni za kierownicą Z roku na rok na polskich drogach jest coraz więcej kobiet za kierownicą. W 2006 roku, co 3 dorosła kobieta posiadała prawo jazdy kategorii B. Obecnie, według CEPiK ( Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców) na 20 mln kierowców, 44% tj. około 8,8 mln stanowią kobiety, a 56% - 11,2 mln to mężczyźni. Najwięcej kierowców posiada uprawnienia na kategorię B. Kategoria ta pozwala prowadzić samochody o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony, z wyjątkiem motocykli i autobusów. Na popularne auto osobowe uprawnienia ma 17,6 mln kierowców, z czego 40 % to kobiety. Policyjne statystyki wskazują odpowiedź na pytanie, która z płci jeździ bezpieczniej? Sprawcami wypadków w zdecydowanej większości byli panowie, doprowadzając do 74,1% z nich. Panie były odpowiedzialne za co 5 wypadek. Co ciekawe, również wśród pieszych sprawców wypadków zdecydowany prym wiodą mężczyźni, przyczynili się oni do powstania 67,3% wypadków, a kobiety spowodowały ich 31,4%. Bardzo ciekawe są dane Policji, które pokazują konsekwencje wypadków spowodowanych przez mężczyzn i kobiety. Statystyki pokazują, że w ogólnej liczbie wypadków spowodowanych przez kobiety, w co 25 wypadku mieliśmy do czynienia z ofiarą śmiertelną, u mężczyzn statystyki były zdecydowanie wyższe, w co 11 wypadku ginęła 1 osoba. Jeżeli spojrzymy na europejskie statystyki pokazujące ofiary wypadków, tam również można zauważyć, że większość osób które zginęły w pojazdach to mężczyźni, wśród nich 56% to kierowcy, a 17% to pasażerowie. Kobiety za kierownicą stanowiły 13% ofiar wypadków, a pasażerki 14%. Światło na ten obraz statystyk rzucają badania przeprowadzone przez panią Annę Zielińską z Instytutu Transportu samochodowego, które pokazują, że aż 45% kobiet martwi się kiedy ich bliscy podróżują samochodem. Pozytywny obraz statystyk może być spowodowany większą empatią kobiet i ich zrozumieniem dla ryzyka, jakie wiąże się z podróżowaniem. Żeby ten obraz był obiektywny warto zaprezentować zdanie Policji. Zauważa ona błędy, które popełniają panie i zalicza do nich głównie: zbyt wolną jazdę, późne sygnalizowanie chęci zmiany pasa ruchu lub skrętu, asekuracyjne i zbyt wolne wykonywanie manewrów, potrzebę zaparkowania za wszelką cenę, Panowie natomiast mają największy problem z brawurą i prędkością. „Warto również zauważyć, co mówią badania na temat respektowania przepisów dotyczących przestrzegania limitów prędkości. TNS Pentor przeprowadził ankietę na temat prędkości na drodze i skojarzeń z nią. Porównując opisy można dostrzec zdecydowaną różnicę w podejście, pań i panów, o dziwo szczególnie u starszych respondentów. Dla pań prędkość to brawura, tragedia i nieodpowiedzialność, jeśli są pozytywne skojarzenia to dotyczą one odpoczynku. Panom prędkość kojarzy się zdecydowanie z męskością i siłą. Co mówią statystyki? Mężczyźni zdecydowanie częściej łamią ograniczenia i limity, tylko 17 % je zawsze respektuje. U kobiet te statystyki wyglądają lepiej, u 27% prędkość wynikająca z przepisów jest prędkością, z którą się poruszają po drodze.” mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. Różnic między mężczyznami i kobietami występuje jeszcze więcej. Kobiety czują większą odpowiedzialność za osoby, które znajdują się w samochodzie. Sam fakt obecności pasażerów w samochodzie powoduje, że jadą spokojniej i wolniej. Na mężczyzn już to tak nie działa. Badania TNS Pentor pokazują również, że podczas spotkań z Policją można określić z dużym prawdopodobieństwem jak będą się zachowywać przedstawiciele płci. Mężczyźni będę bagatelizować przewinienie i odwoływać się do braku zagrożenia, kobiety natomiast ciężar tłumaczenia przeniosą na niewiedzę i roztrzepanie. Na drodze nie ma wojny płci. W swoich pojazdach wszyscy jesteśmy równi i wszystkim nam przyświeca ten sam cel. Chcielibyśmy bezpiecznie wyjeżdżać i wracać do domu. Większa obecność kobiet w ruchu drogowym powinna tą poprzeczkę bezpieczeństwa stale podnosić. Ich poczucie odpowiedzialności, empatia i uśmiech może nie rozładują korków, ale ograniczą agresję i napięcia. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Podczas uroczystej gali, która odbyła się 4 grudnia br. w Warszawie, redakcja magazynu Auto Świat ogłosiła wyniki 5. edycji plebiscytu Złota Kierownica. Zwyciężyło w nim sześć samochodów, premierowo zaprezentowanych w tym roku, które zebrały w swoich kategoriach najwięcej głosów czytelników. Mazda zdobyła aż dwie nagrody: najnowszy model w gamie Mazdy, Mazda3, zwyciężyła w kategorii „auta małe i kompaktowe”, a Mazda6 w kategorii „klasa średnia”. Statuetki z rąk Stanisława Sewastianowicza, redaktora naczelnego tygodnika Auto Świat, odebrała dyrektor PR Mazda Motor Poland – Magdalena Węglewska. W tegorocznej edycji plebiscytu o nagrodę walczyło 49 samochodów w 6 kategoriach – auta małe i kompaktowe, klasa średnia, klasa wyższa i luksusowa, przestronne vany, SUV-y nie tylko terenowe, kabriolety i coupé. O wynikach plebiscytu zadecydowali czytelnicy tygodnika „Auto Świat”, oddając głosy na swoich faworytów. W sumie spłynęło prawie 50 tysięcy głosów. To dla nas ogromne wyróżnienie – dwie nagrody dla najnowszych modeli Mazdy, które od niedawna są na naszym rynku, a jak widać już zdobyły uznanie czytelników magazynu Auto Świat. Mazda przełamuje konwencje i zgodnie z tą strategią innowacyjne technologie SKYACTIV i stylizacja KODO pokazują nową drogę w motoryzacji. Cieszymy się, że czytelnicy doceniają to podejście – podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland. ZŁOTA KIEROWNICA to jeden z najbardziej prestiżowych europejskich plebiscytów motoryzacyjnych. Jego historia sięga 1976 roku. Przyznawane są w nim wyróżnienia dla najlepszych modeli, które zdobyły uznanie czytelników i jury, złożonego z ekspertów motoryzacyjnych. W Polsce plebiscyt organizowany jest od 2009 roku przez tygodnik Auto Świat. źródło: Mazda Motor Poland
  8. BMW i3 oraz BMW serii 4 laureatami plebiscytu Złota kierownica magazynu Auto Świat. Nowe BMW serii 4 Coupe okazało się najlepsze w segmencie kabrioletów i Coupe, zaś rewolucyjne elektryczne BMW i3 zostało laureatem europejskiej Zielonej Kierownicy przyznawanej autom wyjątkowym pod względem parametrów środowiskowych. Warszawa. Po raz pierwszy jednocześnie dwa modele BMW zdobyły największe uznanie w ramach plebiscytu organizowanego od pięciu lat przez tygodnik motoryzacyjny „Auto Świat”. Czytelnicy magazynu docenili modele reprezentujące różne segmenty rynku, które łączy charakterystyczna dla BMW radość z jazdy. BMW i3 zwiastuje początek nowej ery w miejskiej mobilności. Jest to pierwszy na świecie samochód segmentu premium zaprojektowany od podstaw z myślą o współpracy z elektrycznym układem napędowym. Rezultatem tego podejścia jest typowa dla BMW przyjemność z jazdy w najczystszej postaci, osiągana przy zerowej emisji spalin podczas jazdy i wyzwalająca niezrównane emocje, jakich nie sposób doświadczyć w żadnym innym samochodzie elektrycznym. Natomiast BMW serii 4 Coupe uosabia esencję piękna oraz dynamiki, a jego stylistyka stanowi zapowiedź sportowych osiągów na drodze oraz niezapomnianej radości z jazdy. „Zwycięstwo w plebiscycie „Złota kierownica” podkreśla pozycję BMW jako prekursora trendów w motoryzacji oraz lidera segmentu premium w Polsce i na świecie. Nagrodzone model są doskonałymi przykładami nowych kierunków rozwoju wyznaczanych przez koncern. Szczególnie dumni jesteśmy z wyróżnienia dla BMW i3, które mimo, że dopiero rozpoczyna elektryczną rewolucję w Polsce, już zdobyło uznanie czytelników magazynu „Auto Świat”.” – powiedział Paul de Courtois, General Manager BMW Group Polska. BMW i3 wspólnie z BMW X5 okazało się najlepsze również w międzynarodowej edycji plebiscytu „Złota kierownica”. Najnowsza generacja prekursora segmentu Sports Activity Vehicle zwyciężyła w kategorii SUV, natomiast pierwszy elektryczny samochód klasy premium zdobył prestiżową nagrodę „Zielonej kierownicy”. To już drugie wyróżnienie w tej kategorii dla bawarskiego koncernu. W 2007 roku nagrodzony został przełomowy pakiet technologiczny EfficientDynamics. Łącznie, w ramach konkursu organizowanego od 1976 roku przez niemiecki magazyn motoryzacyjny „Auto Bild” i niedzielne wydanie gazety Bild - „Bild am Sonntag”, samochody BMW zostały nagrodzone już ponad 20 razy. Źródło: BMW Group
  9. Wściekła laska za kierownicą
  10. więcej -> Złota Kierownica dla Audi A3 Limousine | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. Złota Kierownica dla Audi A3 Limousine -Zwycięstwo w kategorii „klasa średnia“ -To już dwudziesta trzecia „Złota Kierownica“ zdobyta przez Audi w czasie 38 lat Ingolstadt, 13 listopada 2013 r. Kolejne złoto dla Audi: Nowe Audi A3 Limousine zdobyło jedną z cenniejszych nagród branży motoryzacyjnej – Złotą Kierownicę 2013. W tym roku walczyło o nią aż 49 kandydatów. O tym kto zwycięży decydują wspólnie czytelnicy niemieckich magazynów „Auto Bild“ i „Bild am Sonntag“ oraz jury złożone z ekspertów. Audi A3 Limousine znalazło się na najwyższym podium kategorii „klasa średnia“. Pełna sukcesów historia czterech ringów wzbogaciła się o kolejne trofeum. To już dwudziesta trzecia Złota Kierownica dla marki z Ingolstadt, wręczona w trzydziestej ósmej edycji konkursu. Żadna inna marka samochodowa nie ma na swym koncie tak wielu zwycięstw w tym prestiżowym plebiscycie. Nowe A3 Limousine to pierwszy sedan Audi w segmencie samochodów kompaktowych premium. Technika, doskonałe właściwości użytkowe i komfort to najważniejsze cechy tego modelu, które zdobyły uznanie czytelników. Nagrodę odebrał wczoraj wieczorem w Berlinie prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. Na uroczystość odbywającą się w siedzibie wydawnictwa Axel Springer zaproszono przedstawicieli świata gospodarki, polityki i mediów. „Auto Bild“ i „Bild am Sonntag“ od 1976 roku wręczają Złotą Kierownicę za najważniejsze nowości motoryzacyjne roku. Wyróżnienia przyznawane są w sześciu kategoriach: samochód mały i kompaktowy, samochód klasy średniej, coupé/kabriolet, van, SUV i luksusowa limuzyna. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Harrison Ford za kierownicą futurystycznego Audi - Premiera filmu „Gra Endera“ w Los Angeles - Wśród gości odtwórcy głównych ról: Harrison Ford i Asa Butterfield - Futurystyczne Audi fleet shuttle quattro na czerwonym dywanie Ingolstadt, 29 października 2013 r. Już w najbliższych dniach, do kin wchodzi film „Gra Endera“, w którym można podziwiać futurystyczne Audi fleet shuttle quattro. Pomniejszony model samochodu pojawił się na premierze filmu w Chinese Theatre w Los Angeles. Błyszczał na czerwonym dywanie, obok odtwórców głównych ról: Harrisona Forda, Asy Butterfielda, Hailee Steinfeld, Bena Kingsleya, Violi Davis i Abigail Breslin. Specjalnie na premierę filmu, zespół konstruktorów Audi przygotował podświetlany model w skali 1:4. Samochód, którym jeździ w filmie Harrison Ford alias Hyrum Graff, to tylko pojazd wirtualny – wykreowany w komputerze. Na potrzeby wchodzącej właśnie do kin hollywoodzkiej produkcji, projektanci Audi stworzyli samochód istniejący wyłącznie w świecie wirtualnym. Pracowali bez korzystania z modelu rzeczywistego i zaprojektowali pojazd korzystając jedynie z komputera. Podczas kręcenia filmu, aktorzy na planie jeździli Audi A7 Sportback. W postprodukcji, Digital Domain, firma odpowiedzialna ze efekty specjalne, korzystając z techniki Computer Generated Imagery, czyli obrazów generowanych wyłącznie w komputerze, zastąpiła model A7 cyfrowym obrazem Audi fleet shuttle quattro. „To był dla mnie wyjątkowy moment, gdy na kinowym ekranie nareszcie ujrzałem nasze futurystyczne Audi“ – powiedział Björn Wehrli, jeden z projektantów, których do stworzenia tego pojazdu przyszłości zainspirował filmowy świat science fiction, wykreowany przez reżysera Gavina Hooda. „Stworzyliśmy samochód dla świata, jaki będziemy mieć za około 75 lat, samochód, który doskonale się wpasował w bardzo „techniczną” atmosferę tego filmu.“ Waybe A. Kennedy, Asset Supervisor w firmie Digital Domain chwali doskonale układającą się współpracę z projektantami Audi: „Chcemy pracować z ekspertami, którzy rozumieją, jak mogłaby wyglądać stylistyka przyszłości. Dokładnie taką wizję uosabia projekt Audi fleet shuttle quattro.“ Model pojazdu, w skali 1:4, po krótkim występie w świetle ramp, zajmie honorowe miejsce na ekspozycji w Audi Design Studio. Natomiast wersję wirtualną, fani science fiction będą mogli podziwiać w kinach. Polska premiera filmu już 31 października. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. Sobiesław Zasada za kierownicą A 45 AMG na 47 Międzynarodowym Rajdzie Żubrów Małopolska. Podczas organizowanego w dniach 25-26 października „47 Międzynarodowego Rajdu Żubrów” zobaczymy wyjątkowy model A 45 AMG, a za jego sterami znakomitego kierowcę rajdowego – Sobiesława Zasadę. Sylwetka legendarnego polskiego rajdowca jest z pewnością znana wszystkim miłośnikom sportów motorowych. To zwycięzca około 150 rajdów samochodowych, potrójny triumfator Mistrzostw Europy (1966, 1967, 1971), potrójny wicemistrz Europy (1968, 1969, 1972) oraz jedenastokrotny rajdowy mistrz Polski. W tegorocznej edycji „Rajdu Żubrów” postanowił wypróbować na wymagającej trasie 220km, nowość ze stajni AMG – model A 45 AMG 4MATIC. To nie przypadek, że wyjątkowy A 45 AMG został wybrany do tej próby.To najmocniejsza 4-cylindrowa jednostka na świecie, pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności - 133 kW (181 KM) - deklasująca nawet najmocniejsze auta sportowe. Do jego napędu służy 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 265 kW (360 KM) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. „Rajd Żubrów” jest jedną z najstarszych imprez samochodowych w Polsce. Tradycja zawodów sięga listopada 1966 roku, gdy rozegrano je z inicjatywy Sobiesława Zasady. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  14. Mistrz DTM sezonu 2013 zdobywa swój tytuł za kierownicą Audi -Mike Rockenfeller, wygrywając wyścig w Zandvoort, zdobył tytuł mistrzowski szybciej, niż można było się spodziewać -Piąte zwycięstwo dla Audi na przestrzeni siedmiu lat -Prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler mówi: „To najlepszy dowód mocy i wysokiej sprawności naszych modeli RS“ Ingolstadt/Stuttgart, 30 września 2013 r. Już podczas przedostatniego wyścigu w tym sezonie, Mike Rockenfeller, jadąc Schaeffler Audi RS 5 DTM, na oczach zgromadzonych w ostatni weekend w Zandvoort 41 tysięcy widzów, wywalczył tytuł mistrza prestiżowej serii wyścigów samochodów turystycznych DTM. Nastąpiło to szybciej niż można było się spodziewać. W ten sposób Audi i team Audi Sport Team Phoenix objęły prowadzenie w klasyfikacji producentów i zespołów. „To już dziewiąte zwycięstwo Audi w serii DTM i zarazem piąte z rzędu w ciągu ostatnich siedmiu lat. To kolejny tryumf ‚przewagi dzięki technice’ i naszych modeli RS“ – oświadczył Rupert Stadler, prezes Audi AG, który razem ze swoim kolegą z zarządu doktorem Ulrichem Hackenbergiem trzymał kciuki za Mike'a Rockenfellera. Przyglądał się bacznie zmaganiom sportowców, a na koniec świętował z nimi zwycięstwo w boksie serwisowym. „W DTM walczymy z naszymi dwoma największymi konkurentami. Tym cenniejsze jest więc zwycięstwo, z którego dumne są wszystkie osoby związane z marką Audi” – dodał Rupert Stadler. Przed finałem na torze Hockenheim, Rockenfeller ma aż 26 punktów przewagi i jego pozycja lidera klasyfikacji jest praktycznie niezagrożona. Decydujące znaczenie w Zandvoort miało pierwsze okrążenie, podczas którego Rockenfeller wyprzedził startujące z pole position BMW z Markiem Wittmannem za kierownicą. Dzięki temu przesunął się na drugie miejsce, które ze spokojem wystarczyło do zdobycia tytułu jeszcze przed ostatnim wyścigiem serii. Następnie zaatakował prowadzące BMW swojego rywala Augusto Farfusa, a potem – po zmianie opon na twardsze – skoncentrował się na tym, by zachować drugą pozycję już do końca wyścigu. Udało się mu to także dzięki pomocy kolegi ze stajni Audi Timo Scheidera, który przepuścił Rockenfellera po jego drugim pit stopie, a potem osłaniał mu tyły. Rockenfeller doskonale wykorzystał sytuację, która powstała po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa na krótko przed końcem zmagań – po wznowieniu wyścigu ponownie świetnie wystartował. „Zdobycie tytułu mistrza DTM jeszcze przed końcem sezonu to wspaniałe osiągniecie. Myślę, że jeszcze to trochę potrwa, zanim dotrze do mnie, czego tak naprawdę tu dokonaliśmy“ – powiedział po zakończeniu zmagań nowy mistrz DTM. „Dziękuję bardzo Audi, całemu zespołowi Audi Sport Team Phoenix oraz Timo Scheiderowi, który dziś tak mi pomógł. Na oponach opcjonalnych, na początku wyścigu byłem bardzo szybki, ale po pierwszym pit stopie Augusta już nie tak szybki jak było potrzebne. Po zmianie opon na startowe nie szło mi już tak dobrze, mimo to finiszowałem świetnie. Jestem bardzo dumny z Audi i z całego zespołu. Po trudnym ostatnim sezonie, zimą ciężko pracowaliśmy i poprawialiśmy nasz samochód. Bycie szybkim i zdobywanie punktów – to był klucz do sukcesu.“ Z kolei Timo Scheider reprezentujący Audi Sport Team Abt Sportsline i prowadząc AUTO TEST Audi RS 5 DTM, na swoim ulubionym torze zdobył po raz pierwszy w tym sezonie trzecie miejsce. Dwukrotny mistrz DTM szybko zmienił ogumienie standardowe na opcjonalne i dzięki tej strategii przesunął się przed Rockenfellera i Wittmanna. Po ustąpieniu pierwszeństwa swemu koledze z Audi, skoncentrował się na tym, by osłaniać Rockenfellera z tyłu. Świetny start ma za sobą także Mattias Ekström w Red Bull Audi RS 5 DTM, który zachował miękkie opony opcjonalne na końcowy atak i systematycznie wyprzedzając rywali, przebijał się do przodu. W samym tylko ostatnim okrążeniu przesunął się o trzy miejsca, zapewniając sobie tym samym czwartą lokatę. Adrien Tambay (Audi ultra RS 5 DTM), Filipe Albuquerque (Audi Financial Services RS 5 DTM/Audi Sport Team Rosberg) i Miguel Molina (Audi RS 5 DTM), zdobywając miejsca szóste, ósme i dziesiąte, mieli również ogromny wkład w zdobycie przez Audi w Zandvoort 325 punktów i objęcie tym samym prowadzenia w klasyfikacji producentów. Cztery ringi wyprzedziły BMW (317 punktów) i Mercedesa-Benza (239 punktów). W klasyfikacji zespołowej, Audi Sport Team Phoenix ma przed finałem trzy punkty przewagi nad BMW Team RBM. „Gratulacje i serdeczne podziękowania dla Mike'a Rockenfellera, zespołu Audi Sport Team Phoenix i wszystkich teamów Audi!“ - to słowa Dietera Gassa od początku sezonu 2013 odpowiedzialnego w Audi Sport za wyścigi DTM. „Mike zapewnił sobie tytuł mistrza już teraz, a my prowadzimy w klasyfikacji producentów i kierowców. Więcej nie można sobie wymarzyć. Mike jest godzien zdobytego tytułu. Nawet dziś, pod tak dużą presją, nie popełnił żadnego błędu. Timo Scheider osłaniał mu plecy i w pełni zasłużył sobie na swoje pierwsze w tym sezonie trzecie miejsce na podium. Sensacją była też pogoń za czasem Mattiasa Ekströma. Mamy wiele powodów, by dziś wieczorem urządzić prawdziwa fetę – i na pewno to zrobimy. Podziękowania kieruję też do wszystkich w Ingolstadt i Neckarsulm, do zespołów i kooperantów, którzy przyczynili się do zdobycia przez Audi mistrzowskiego tytułu w DTM.“ Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. więcej -> Prawie 3 miliony mil za kierownicą Volvo P1800, ranking sprzedaży pojazdów, rynek nowych samochodów, sprzedaż nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. więcej -> 3,26 l/100 km za kierownicą Skody Octavii 1.2 TSI, statystyki sprzedaży, ranking sprzedaży motocykli, badania rynku motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. więcej -> Robert Kubica za kierownicą wyścigowego Mercedesa AMG, CEP, ranking samochodów osobowych, park samochodowy w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. RobertKubica przetestuje wyścigowysamochód Mercedes-Benz serii DTM w Walencji RobertKubica za kierownicąwyścigowegoMercedesa AMG C-Coupé DTM Jużjutro, 24 stycznia Robert Kubica po raz pierwszy przetestujeMercedesa AMG C-Coupé DTM na torze Ricardo Tormonieopodal Walencji. Podczas pierwszych jazd polski kierowca przekonasię, jak radzi sobie w kokpicie samochodu wyścigowegopo długiej, spowodowanej obrażeniami przerwie. 6lutego 2011 roku Kubica miał wypadek podczas rajdu i doznał wieluobrażeń.Odtej pory brał udział w wielu krajowych rajdach, przygotowującsiędo ewentualnego powrotu do wyścigówsamochodowych. Jazdytestowe z Mercedes-Benz w najpopularniejszej na świecieserii wyścigówsamochodów turystycznych to pierwsza okazja do sprawdzenia aktualnejformykierowcy na torze od czasów jego występów w Formule 1.Kubicabył członkiem sportowej rodziny Mercedes-Benz od samego początkukariery. Wsezonie 2004 polski kierowca startował bolidem Dallara-Mercedes wFormule 3 Euroseries w zespole Mücke Motorsport. Trzykrotnie stanąłwówczas na podium, zdobywając53 punkty. W tym samym roku zająłdrugie miejsce w prestiżowymwyściguGrand Prix Makau. Przedwypadkiem Kubica wziąłudział w 76 wyścigachFormuły 1. Swojepierwsze zwycięstwo- Grand Prix Kanady 2008 - wywalczył w Montrealu. -Jestem bardzo zadowolony, żeMercedes-Benz daje mi okazjędo przetestowania samochodu serii DTM. Zniecierpliwościączekam, by znów zasiąśćza kierownicąauta wyścigowego.Odbędziesięto w odpowiednich warunkach, na zamkniętymtorze - to ważne,ponieważDTM Mercedes AMG C-Coupé legitymuje siędobrym poziomem siły docisku. Wciążjeszcze za wcześniena jakiekolwiek oświadczeniana temat mojej przyszłościz powodu tego jednego testu. Czekampo prostu na jutrzejszy dzień.Zobaczymy, co stanie siępóźniej– mówi Robert Kubica. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  19. Oplowski „salon na kółkach” to ulubieniec czytelników w popularnym segmencie vanów. Rüsselsheim/Berlin. Opel Zafira Tourer został uhonorowany nagrodą Golden Steering Wheel („Złota Kierownica”), o którą w tym roku ubiegało się sześć modeli samochodów typu van. Ten prestiżowy europejski tytuł jest kolejnym sukcesem producenta samochodów z Rüsselsheim: obaj poprzednicy modelu zdobyli nagrodę Złotej Kierownicy po raz pierwszy w roku 1999, a następnie w roku 2005. W tym roku konkurs Golden Steering Wheel odbył się po raz trzydziesty siódmy. Do tej pory Opel wygrał go piętnaście razy. Jednocześnie Zafira Tourer zamyka długą listę nagród zdobytych przez markę w 2012 roku, na której znajduje się m.in. tytuł „Samochód Roku” przyznany elektrycznie napędzanemu modelowi Ampera. Organizatorami corocznego konkursu są niemieckie magazyny „Auto Bild” i „Bild am Sonntag” oraz dwadzieścia sześć partnerujących im europejskich czasopism. W tym roku w sześciu kategoriach rywalizowały ze sobą czterdzieści cztery różne modele pojazdów. To czytelnicy, a nie eksperci decydują, które vany i kabriolety/coupe wygrają, dlatego nagroda Golden Steering Wheel jest tym bardziej wyrazem uznania klientów dla monocaba Opla. „Nagroda otrzymana w tej kategorii niezwykle nas ucieszyła. Dowodzi ona, że Zafira Tourer przypadła do gustu czytelnikom, a więc i naszym klientom” – powiedział Steve Girsky, przewodniczący rady nadzorczej Opla i wiceprezes GM, który przemawiał w środę podczas uroczystości rozdania nagród Golden Steering Wheel w Berlinie. „Nasz model jest popularny, gdyż stanowi połączenie »salonu na kółkach« i funkcjonalnego pojazdu sprawdzającego się, na co dzień. Tegoroczne zwycięstwo to kolejny dowód atrakcyjności naszej oferty dla rodzin po tym jak w 2010 r. tytuł Golden Steering Wheel przyznano modelowi Meriva.” Opel Zafira Tourer to idealne połączenie wszechstronności, komfortu i wysokiej jakości. Całkowicie odnowiony układ siedzeń Flex7 wyznacza nowe standardy funkcjonalności i atmosfery wnętrza. Jazda samochodem staje się łatwiejsza i bezpieczniejsza dzięki supernowoczesnym układom wspomagania, m.in. kamerze przedniej Opel Eye drugiej generacji, systemowi zachowania bezpiecznego dystansu między poruszającymi się pojazdami (Adaptive Cruise Control) z możliwością automatycznego hamowania (Collision Imminent Braking), funkcji pomiaru odległości od poprzedzającego pojazdu (Following Distance Indication) oraz ostrzeżeniu o zagrożeniu kolizją czołową (Forward Collision Alert). Zafira Tourer dostępna jest z silnikami napędzanymi benzyną, Dieslem, CNG i LPG. źródło: General Motors
  20. BMW serii 3 laureatem plebiscytu “Złota Kierownica”. BMW serii 3 zostało tegorocznym laureatem polskiej edycji plebiscytu „Złota Kierownica” w kategorii samochodów z klasy średniej i wyższej. Trójka okazała się również zwycięzcą międzynarodowej edycji konkursu. Warszawa/Monachium. BMW serii 3 zwyciężyło w polskiej edycji prestiżowego plebiscytu motoryzacyjnego „Złota Kierownica” w kategorii samochodów klasy średniej i wyższej. To pierwsze wyróżnienie dla tego modelu BMW przyznane w ramach konkursu organizowanego od czterech lat przez tygodnik motoryzacyjny „Auto Świat”. Czytelnicy magazynu docenili doskonałe osiągi i właściwości jezdne samochodu połączone z niebywale niskim zużyciem paliwa oraz niepowtarzalnym komfortem podróżowania. „Jesteśmy niezmiernie dumni z powodu wyróżnienia. Nagroda pokazuje, że klienci doceniają prawdziwą radość z jazdy, którą zapewniają samochody BMW. Zwycięstwo w plebiscycie „Złota Kierownica” dodatkowo podkreśla pozycję BMW Group jako lidera segmentu premium w Polsce” – powiedział Andreas Biehler, General Manager BMW Group Polska. BMW serii 3 okazało się również najlepsze w międzynarodowej edycji plebiscytu „Złota Kierownica”. To już piąte wyróżnienie w historii dla modelu serii 3 przyznane w ramach konkursu organizowanego od 1976 roku przez niemiecki magazyn motoryzacyjny „Auto Bild” i niedzielne wydania gazety Bild - „Bild am Sonntag”. Wcześniej zdobywał nagrody w 1978, 1991, 1994 i 1998 roku. Wygrana w kategorii samochodów z klasy średniej i wyższej nie była jedynym wyróżnieniem, jakie BMW Group otrzymało w ramach tegorocznej, międzynarodowej edycji plebiscytu. BMW serii 6 Gran Coupe zajęło trzecie miejsce w segmencie kabriolety i coupé, natomiast kampania marketingowa systemu xDrive została laureatem w kategorii „Golden Advertising Steering Wheel”. W rezultacie BMW Group było najczęściej nagradzaną firmą motoryzacyjną w tegorocznej edycji plebiscytu. Źródło: BMW Group
  21. więcej -> Złota Kierownica dla Audi A3 | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  22. więcej -> Złota Kierownica 2012 dla Opla Zafiry Tourer | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. [h=1]Kobieta za kierownicą -wjazd pod prąd na skrzyżowaniu[/h]
  24. Mega, trochę kierownica nie halo, ale tak to niezły kox :> More: Klik
  25. E36 po kanadyjsku. Co prawda na poduchach ale i tak fajna rzecz. Ta kierownica to odjazd! Więcej ---> http://www.stancenation.com/2011/11/04/dropped-german/
×