Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'kierowcy' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 87 wyników

  1. Szanowni Państwo, Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie poszukuje uczestników do projektu UDRIVE (Home - UDRIVE). Jest to pierwsze na dużą skalę Europejskie Badanie Kierowców w Warunkach Rzeczywistych. Analiza danych zebranych w 7 krajach UE umożliwi zbadanie wpływu stylu jazdy kierowcy na bezpieczeństwo ruchu drogowego i stan środowiska. Do udziału w badaniu poszukiwani są kierowcy, którzy dysponują samochodem Renault Clio III, Renault Clio IV lub Renault Megane III. UWAGA: Wynagrodzenie za udział w badaniu wynosi 800 EUR! Opis badania: Na okres 18 m-cy zostaną zainstalowane w samochodach kamery zewnętrzne i wewnętrzne oraz czujniki pracy silnika. Do obowiązków badanego należy stawienie się na montaż i demontaż urządzeń, oraz udostępnienie samochodu do wymiany kart pamięci (co ~3 miesiące, możliwy dojazd do badanego lub indywidualne spotkanie w warsztacie samochodowym). Wszystkie terminy spotkań będą dopasowywane do uczestników badań. Poszukujemy kierowców z Warszawy i okolic: - Renault Clio III - Renault Clio IV - Renault Megane III Gdyby byli Państwo zainteresowany udziałem - proszę o mail na adres kgoch@ibdim.edu.pl. Pozdrawiam, Katarzyna Goch +48 22 390 02 33 kgoch@ibdim.edu.pl Instytut Badawczy Dróg i Mostów
  2. Witam, Po długim czasie nieobecności, wróciłem w "miejsce" gdzie niegdyś spędzałem wiele czasu ... z pytaniem. Otóż siostra zamierza się z zakupem samochodu, mieszkamy blisko siebie, więc może być tak, że raz na ruski rok będę tym samochodem kierował. Z racji tego, że nikt z bliskiej rodziny nie ma zniżek, pojawiają się schody odnośnie ceny. I tu się zaczyna problem. Czy skoro nie będę kierowcą regularnym to musimy zaznaczyć opcję z kierowcą do 26 roku życia? Co jeżeli nie zaznaczymy i spowoduję wypadek- bo tu mam parę wersji: 1. Z czeluści "internetów", że w takim momencie dopłaca się różnice w składce, która jest bez, a która byłaby z takim kierowcą. 2. Od początkującego agenta, że tę opcję zaznacza się tylko wtedy jak młoda osoba jest współwłaścicielem. 3. Od paru znajomych, że może być tak, że ubezpieczyciel będzie domagać się zwrotu kosztów poniesionych przy likwidacji szkody. Powiem szczerze, że nic ciekawego na ten temat nie znalazłem, a w ubezpieczeniach jestem zielony. Ktoś coś wie na ten temat i podzieli się tą wiedzą?
  3. Witam wszystkich serdecznie. Szukam dla siebie pierwszego własnego samochodu. Do tej pory pożyczałem od taty Nissan'a Almerę N16 1.5 90KM w benzynie. Nie powiem fajnie się jeździ ale mi się osobiście to auto nie zbyt podoba. Mój budżet to +/- 20 000 zł. auto musi być max 10 letnie, najlepiej młodsze w miarę ekonomiczna (6-7l) nie chcę się ścigać ale, żeby to jakoś fajnie jeździło klima, elektryczne szyby, radio Warszawa i okolice w miarę ładne (wizualnie to podoba mi się np. astra bertone coupe czy audi a3 8l) Myślałem już nad Astrą II 1.4 lub 1.6, co prawda czytałem, że pomiędzy tymi dwoma silnikami nie ma różnicy w spalaniu a 1.8 żwawszy. Co możecie mi jeszcze polecić ? Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi.
  4. Zimna krew kierowcy autobusu SINDBAD- trasa Ostróda-Olsztyn.
  5. Uważni kierowcy, bezpieczni rowerzyści Rower staje się coraz bardziej popularnym środkiem transportu, a rowerowe wycieczki ulubioną formą spędzania wolnego czasu. Nie brakuje również ludzi, którzy na rowerze realizują swoją sportową pasję. Tymczasem zainteresowanie tą formą spędzania czasu wyprzedza o wiele lat infrastrukturę, która zapewniłaby jego bezpieczne realizowanie. Również użytkownicy rowerów mają sporo do nadrobienia. Statystyki pokazują jak niebezpieczne są wypadki z udziałem rowerzystów. W 2012 roku brali oni udział w 4665 wypadkach, w których zginęło 317 osób, w tym aż 300 rowerzystów. Podobnie jak piesi, nie są oni chronieni żadnymi strefami zgniotu i poduszkami bezpieczeństwa. Konsekwencje nawet drobnych zdarzeń mogą być poważne. O swoje bezpieczeństwo rowerzyści na drodze mogą i powinni dbać na wiele sposobów. Przede wszystkim należy zadbać o swoją widoczność. Z punktu widzenia bezpieczeństwa jest ona kluczowa. Rowerzysta powinien wyposażyć rower w oświetlenie, obowiązkowo jeśli porusza się w nocy. Dodatkowo warto zamontować na rowerze elementy odblaskowe, a do garderoby włączyć nalepki lub opaski odblaskowe, które założone na nogi i ręce poprawią ich widoczność. Wsiadając na rower, automatycznie powinniśmy uruchomić naszą wyobraźnię. Musimy myśleć nie tylko o tym, co sami robimy, ale także uważnie obserwować to co się dzieje dookoła nas. Niestety fakt, że jedziemy zgodnie z prawem, nie chroni nas od zagrożeń. Według statystyk najczęstsze kolizje samochodu z rowerem to zderzenia boczne. Jest to wynik łączenia się ruchu rowerowego i samochodowego. Do zdarzeń tych dochodzi, ponieważ kierowcy nie mają nawyku obserwacji drogi rowerowej przed dojazdem do skrzyżowania. Wystarczy na 100-150 metrów przed skrętem obserwować drogę, by bezpiecznie przepuścić jadący na ścieżce rowerowej jednoślad. Przepisy w tej sytuacji jednoznacznie chronią rowerzystów. Użytkownicy rowerów powinni mieć również świadomość, że i oni mogą być zagrożeniem dla innych uczestników ruchu. Poruszają się 4 razy szybciej niż piesi. Dlatego po chodniku można się poruszać tylko w określonych okolicznościach, zawsze biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pieszych. Podobnie jest z przejeżdżaniem na rowerach przez pasy. Kierujący samochodem może nie być w stanie zareagować, gdy rozpędzony rower pojawi się na przejściu. „Na drodze widoczność to dużo, ale nie wszystko. Nasze zachowanie, sposób jazdy, wykonywanie manewrów powinny być przewidywalne i łatwe do zauważenia przez innych uczestników ruchu. Stąd jak ognia powinniśmy unikać nagłych, zaskakujących manewrów. Mogą one wprowadzić w błąd innych uczestników ruchu. Na przykład odpowiednio wcześnie powinniśmy w widoczny sposób sygnalizować zamiar skrętu, poprzez wyciągnięcie ręki” - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. Poruszając się po jezdni pamiętajmy o zajęciu odpowiedniego miejsca. Zgodnie przepisami rowerzyści powinni jechać przy prawej krawędzi jezdni. Dla bezpieczeństwa warto jednak zachować odstęp 1 m od jej skraju. Dzięki temu kierowcy pojazdów jadący za nami będą musieli zwolnić i poczekać na odpowiedni moment, żeby nas wyprzedzić. Wyprzedzając jednoślad, kierowcy powinni zachować bezpieczny odstęp – 1,5 m. Zwiększająca się liczba rowerzystów ma dużo plusów: zdrowy styl życia, ekologiczny transport i szansa dla zakorkowanych miast. Jeśli tylko uczestnicy ruchu drogowego będą wzajemnie szanować swoje prawa, poprawiając tym samym poziom bezpieczeństwa, rower może stać się bezpieczniejszym środkiem codziennego transportu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Kierowcy Audi z wizytą u partnerskiej firmy Oris - producenta zegarków · Kierowcy wyścigowi gośćmi oficjalnego partnera Audi Sport · Możliwość spojrzenia za kulisy i rozdawanie autografów pracownikom firmy Oris · Zachwycony wizytą Mike Rockenfeller mówi: „Jestem pod wrażeniem precyzji i jakości“ Ingolstadt, 11 kwietnia 2014 r. Kierowcy wyścigowi Audi w roli zegarmistrzów: na jeden dzień Marcel Fässler, Nico Müller i Mike Rockenfeller zatopili się w świat firmy Oris. To szwajcarskie przedsiębiorstwo z siedzibą w Hölstein, od początku tego sezonu nosi miano „Official Watch Partner“ Audi Sport. Jego logo widnieje m. in. na lusterkach wszystkich Audi RS 5 DTM i Audi R18 e-tron quattro. Wizyta w firmie Oris była miłym urozmaiceniem między świetnie zakończonymi jazdami testowymi w Budapeszcie, a finałowymi testami DTM w Hockenheim, które rozpoczną się już w poniedziałek. „To bardzo interesująca możliwość ujrzenia i dotknięcia najnowszych rozwiązań technicznych w dziedzinie budowy zegarków“ – powiedział Mike Rockenfeller. Obecny mistrz DTM, dwukrotny zwycięzca z Le Mans Marcel Fässler oraz debiutujący w DTM Nico Müller, mieli niepowtarzalną okazję spojrzenia za kulisy produkcji zegarków. „Szczególne wrażenie wywarła na mnie wysoka jakość i precyzja z jaką się tu pracuje. Odnajduję w tej pracy wiele wspólnych ze sportami motorowymi cech“ – powiedział „Rocky“. Po zwiedzaniu firmy, podczas którego kierowcy mogli swych spróbować sił jako zegarmistrze, ponad 60 pracowników zakładu miało okazję dostać od gości pamiątkowy autograf. Oris od 110 lat produkuje w Szwajcarii zegarki i jest jedną z niewielu niezależnych szwajcarskich firm w tej branży, cały czas zarządzanych przez swoich pierwotnych właścicieli. Przedsiębiorstwo produkuje wyłącznie zegarki mechaniczne, z charakterystycznym dla marki znaczkiem. „Wizyta kierowców wyścigowych Audi u nas w Hölstein sprawiła nam ogromną radość. Marcel Fässler i Mike Rockenfeller mogą pochwalić się wspaniałymi zwycięstwami, a Nico Müller to obiecujący młody kierowca. Wszyscy trzej mają silną wolę zwycięstwa i wręcz emanują fascynacją sportami motorowymi, która cechuje także firmę Oris. Życzymy im wielu sukcesów w tegorocznym sezonie“ – powiedział Ulrich W. Herzog, prezes zarządu Oris. Teraz kierowcy Audi wracają na tor wyścigowy. Mike Rockenfeller i Nico Müller wezmą udział w odbywających się od poniedziałku do czwartku w Hockenheim ostatnich jazdach testowych przed rozpoczęciem, 4 maja, sezonu DTM. Dla Marcela Fässlera sezon zacznie się już w wielkanocny weekend, gdy w Silverstone wystartuje w pierwszym wyścigu serii Długodystansowych Mistrzostw Świata (FIA - WEC). Będzie to jednocześnie debiut nowego Audi R18 e-tron quattro. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Samochód dla niepełnosprawnego kierowcy Odsetek osób niepełnosprawnych w Polsce wynosi ponad 12% (2011) mieszkańców, czyli 3,1 mln obywateli. Podobnie sytuacja kształtuje się w całej Europie. Najczęstszą przyczynę niepełnosprawności stanowią schorzenia układu krążenia, narządów ruchu oraz schorzenia neurologiczne. Relatywnie niższy jest udział procentowy osób z uszkodzeniami narządu wzroku i słuchu, z chorobą psychiczną i upośledzeniem umysłowym. Chociaż niektóre schorzenia wykluczają takie osoby z możliwości posiadania prawa jazdy, to jednak w wielu przypadkach takiej bariery nie ma. Często wystarczy odpowiednio dostosować samochód do potrzeb osoby niepełnosprawnej, wyposażając go w specjalnie dobrany system wspomagający czynności takiej osoby, właściwy dla jej schorzenia. Wśród systemów wspomagających zmotoryzowanych niepełnosprawnych wyróżniamy: - systemy pomagające przy wsiadaniu, - mechanizmy sterujące, pozwalające kierowcy w pełni kontrolować samochód niezależnie od jego dysfunkcji. Do najpopularniejszych mechanizmów sterujących należą ręczny gaz i hamulec, często połączone z automatyczną lub manualną bezsprzęgłową skrzynią biegów, - systemy do mocowania i przewozu wózków inwalidzkich, - pozostałe urządzenia wspomagające, takie jak sterowanie regulacją foteli, klimatyzacji, szyb, lusterek itp. zwiększające ergonomię użytkowania pojazdu przez osobę niepełnosprawną. Jaki samochód dla niepełnosprawnego z najwyższą grupą inwalidzką? „Przede wszystkim powinien być to samochód z automatyczną skrzynią biegów. Auto takie najłatwiej przystosować do potrzeb osoby niepełnosprawnej, a jego prowadzenie daje największy komfort kierowcy. Samochód powinien być też maksymalnie zelektryfikowany: elektryczne regulacje szyb, fotela i lusterek bardzo poprawią ergonomię i ułatwią wprowadzanie modyfikacji, takich jak np. przenoszenie przycisków sterowania na kierownicę. Warto zwrócić uwagę na to, aby bagażnik był na tyle pojemny, żeby zmieścić wózek inwalidzki bez konieczności jego składania - często może to bardzo ułatwić przygotowanie do podróży” - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. Samochód niepełnosprawnego kierowcy powinien być również odpowiednio oznaczony. Ułatwi to korzystanie z miejsc parkingowych przeznaczonych dla niepełnosprawnych. Wymagana do tego jest karta parkingowa, którą należy wyrobić w starostwie powiatowym lub urzędzie miasta. Karta parkingowa niepełnosprawnego zawiera jego zdjęcie oraz imię i nazwisko. Na jej podstawie może on korzystać z miejsc parkingowych przeznaczonych wyłącznie dla osób niepełnosprawnych w Polsce i krajach Unii Europejskiej oraz ma możliwość niestosowania się do niektórych znaków drogowych. Karta ta powinna być umieszczona za przednią szybą samochodu tak, aby było możliwe jej odczytanie. Szkoła Auto ŠKODA prowadzi szkolenia dla osób niepełnosprawnych, posiadających prawo jazdy, które pozwalają podnieść umiejętności w zakresie prowadzenia auta. W ciągu dwóch dni szkolenia uczestnicy nabywają wiedzę z zakresu bezpiecznej i ekologicznej jazdy i zasad udzielania pierwszej pomocy. W projekcie tym mogą wziąć udział niepełnosprawni pracownicy mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, w tym osoby samozatrudnione z województwa wielkopolskiego. Dzięki dofinansowaniu z Europejskiego Funduszu Społecznego szkolenie jest całkowicie bezpłatne. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Witam wszystkich . Interesuje mnie kupno samochodu do 4 tys zł. Zastanawiam się nad Oplem Corsą B oraz VW Golfem III. Nie musi samochód mieć jakichś bajerów, ważne aby był mało awaryjny, niedużo spalał oraz był ogólnie tani w utrzymaniu . Chętnie rozważę wszelkie propozycje. Pozdrawiam . Jeżeli ktoś ma więcej do powiedzenia na ten temat, z chęcią porozmawiam na pw.
  9. Witam, tak jak w temacie, poszukuję samochodu dla siebie (zdałem niedawno prawo jazdy, i będzie to mój pierwszy samochód). Dodam, że szybciej nie miałem styczności z jazdą samochodem. Dopiero od kursu prawa jazdy. Mój budżet zamyka się w 6500 tys. Mój pierwszy wybór to Audi A4 b5. Ale może polecicie jeszcze jakieś inne autka, i ogolnie powiecie coś tez na temat tego Audi. Moje podstawowe wymagania to: Klimatyzacja (obowiązkowo) El.szyby, lusterka 5 drzwiowe (podoba mi się też A3, ale cięzko znależc, żeby w takiej cenie było 5d i z klimatyzacją Auto na Gazie lub w Dieslu. Słyszałem, że silniki Audi 1.9tdi są bardzo dobre z niskim spalaniem. Tak czy siak, co możecie jeszcze polecić dla nowego kierowcy ? Nie lubię kombi, nie lubie tez dużych, ale także i małych aut. Takie właśnie średnie. Pozdrawiam
  10. radość kierowcy e36 ze śniegu na zakręcie
  11. Niemieccy kierowcy najbardziej ufają Audi -Pozycja lidera w rankingu zaufania w branży motoryzacyjnej -Szef Audi Rupert Stadler cieszy się z wyróżnienia: „Ważny dowód uznania dla pracy całej drużyny Audi“ -Branża motoryzacyjna według badania firmy Emnid cieszy się największą estymą spośród wszystkich zbadanych gałęzi gospodarki Ingolstadt, 12 listopada 2013 r. Audi to ulubiona i ciesząca się największym zaufaniem marka wśród niemieckich kierowców. To wniosek wypływający z reprezentatywnego badania ankietowego firmy demoskopowej TNS Emnid przeprowadzonego dla stowarzyszenia czołowych niemieckich agencji marketingowych (GPRA). Wskaźnik ten odzwierciedla nastawienie konsumentów do przedsiębiorstw ośmiu wiodących gałęzi gospodarki Niemiec. W branży motoryzacyjnej, 85 procent ankietowanych wyraziło swoje nieograniczone zaufanie do Audi. „Zaufanie jest dla marki najtwardszą walutą i podstawą sukcesu“ – stwierdził Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. „Dlatego taki dowód zaufania konsumentów postrzegamy jako potwierdzenie słuszności kierunku naszej strategii i uznanie dla codziennego trudu całej drużyny Audi.“ Badania dotyczące wskaźnika zaufania GPRA przeprowadzane są przez TNS Emnid dwa razy w roku, już od 2009. W ostatnim badaniu, instytut badał zaufanie klientów do marek i produktów w pięciu różnych kategoriach – począwszy od jakości produktu, przez podejście do klienta aż po świadomość odpowiedzialności społecznej danego przedsiębiorstwa. Z różnych gałęzi gospodarki, branża motoryzacyjna tradycyjnie cieszy się największym zaufaniem Niemców. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. NISSAN LEAF Z ZAAWANSOWANYM SYSTEMEM WSPOMAGANIA KIEROWCY DOPUSZCZONY DO TESTÓW NA DROGACH PUBLICZNYCH W JAPONII Po raz pierwszy na japońskich drogach publicznych testowany będzie pojazd z zaawansowanym systemem wspomagania kierowcy Kluczowe znaczenie testów przeprowadzanych w realnym świecie dla dalszego rozwoju rewolucyjnego systemu autonomicznej jazdy i zaplanowanej na 2020 rok realizacji wizji Nissana Prezes i dyrektor generalny firmy Nissan, Carlos Ghosn, odebrał pierwszą japońską tablicę rejestracyjną do samochodu z wysoce zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy. Umożliwi to przeprowadzenie po raz pierwszy na drogach publicznych w Japonii testów specjalnego egzemplarza modelu LEAF wyposażonego w tę technologię. Program badawczy przyspieszy rozwój rozwiązań istotnych dla funkcjonowania układu jazdy autonomicznej. Systemy zaprojektowano w taki sposób, aby kierowca mógł w każdej chwili przejąć kontrolę nad pojazdem. Widniejący na tablicy rejestracyjnej numer 2020 ma znaczenie symboliczne - to oznaczenie roku, do którego Nissan zamierza przygotować komercyjną ofertę pojazdów z systemem autonomicznej jazdy. „To zwykła tablica rejestracyjna do niezwykłego pojazdu" powiedział Carlos Ghosn. „Miesiąc temu poinformowaliśmy świat o naszych planach związanych z systemem autonomicznej jazdy do 2020 roku. Testy drogowe technologii składających się na ten system mają kluczowe znaczenie dla utrzymania przez Nissana pozycji lidera. Jesteśmy wdzięczni japońskim władzom za wsparcie w tym zakresie". Przygotowany do testów Nissan LEAF prezentuje następujące funkcjonalności: Utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, Automatyczny zjazd z autostrady, Automatyczna zmiana pasa ruchu, Automatyczne omijanie stojących lub wyprzedzanie wolniejszych pojazdów, Automatyczne zwalnianie przed zatorem na autostradzie, Automatyczne zatrzymanie na czerwonym świetle. Nissan rozwija układ autonomicznej jazdy w ramach prac, których celem jest ograniczenie wypadków śmiertelnych z udziałem pojazdów tego producenta niemal do zera. Obok technologii bezemisyjnych to jeden z głównych filarów prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez markę. Autonomous Drive jest rozszerzeniem systemu Nissan Safety Shield, który monitoruje strefę w promieniu 360 stopni wokół pojazdu pod kątem ewentualnych zagrożeń i ostrzega kierowcę w razie potrzeby. Na terenie zakładów Nissana w Oppama w Japonii trwa jednocześnie budowa specjalnego poligonu doświadczalnego do testowania systemu autonomicznej jazdy. Wiceprezes zarządu ds. badań i rozwoju w firmie Nissan, Mitsuhiko Yamashita, powiedział: „Stworzenie systemu autonomicznej jazdy jest jednym z naszych najważniejszych osiągnięć, ponieważ zerowa śmiertelność obok zerowej emisji to główne cele pionu badawczo-rozwojowego Nissana. Testy na drogach publicznych umożliwią nam dalsze rozwijanie naszej technologii pod kątem bezpieczeństwa, wydajności i niezawodności". O Nissan Motor Co. Nissan Motor Co. Ltd., druga co do wielkości firma motoryzacyjna w Japonii, ma główną siedzibę w Jokohamie i należy do koncernu Renault-Nissan. Nissan zatrudnia na całym świecie około 236 000 pracowników, a w roku obrachunkowym 2012 sprzedał ponad 4,9 miliona pojazdów, generując przychód w kwocie 9,6 biliona jenów (116,16 mld dolarów amerykańskich). Nissan posiada w swojej kompleksowej ofercie ponad 60 modeli dostępnych pod markami Nissan oraz Infiniti. W 2010 roku Nissan wprowadził do oferty model LEAF i pozostaje liderem w segmencie pojazdów bezemisyjnych. LEAF jest pierwszym masowo produkowanym w pełni elektrycznym samochodem oferowanym na całym świecie, a obecnie jest także najlepiej sprzedającym się samochodem z napędem elektrycznym w historii. źródło: NISSAN
  13. Poślizg tirem oczami kierowcy
  14. Kierowcy wyrażą swoją opinię na temat fotoradarów Dość dziwny pomysł...
  15. Jeden dzień z życia Ruskiego kierowcy
  16. [h=1]Subaru WRX Review (AWD Wydajność Pt.2) - Codziennie kierowcy[/h]
  17. Najgorsi kierowcy w Europie to... Łuhu brązowy medal nie ma to tamto... Ja się pytam gdzie na tej liście są Rumuni?? Przecież oni używają tylko klaksonu a świateł zero...
  18. Kierowcyzabiorą głos Wramach konkursu na ‘Kierowcę Roku 2012’ zaproponują zmiany wkursach na prawo jazdy lub przepisach ruchu drogowego Warszawa,1 sierpnia 2012 r. –Rozpoczął się pierwszy etap konkursu na ‘Kierowcę Roku 2012’programu „defensywnikierowcy.pl– Bezpieczne Auto Firmowe”. W ramachpiątej, jubileuszowej edycji uczestnicy będą mieli okazjępodzielić się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi jakościkształcenia kierowców oraz zaproponować zmiany w przepisachruchu drogowego, które pomogłyby zwiększyć bezpieczeństwo napolskich drogach. Na przesyłanie zgłoszeń jest czas do 31października br. Konkurs jest jednym z elementów tegorocznej edycjiprogramu "defensywnikierowcy.pl – Bezpieczne Auto Firmowe",którego partnerem strategicznym a jest Goodyear. Zmaganiao tytuł Kierowcy Roku jak zawsze przebiegać będą dwuetapowo.Najpierw uczestnicy uzyskują certyfikat defensywnego kierowcy dziękiukończeniu szkolenia e-learningowego dostępnego na stroniewww.defensywnikierowcy.pl.Aby to zrobić,trzeba znać zasady jazdy defensywnej – czyli m.in. być uważnymna drodze, stosować zasadę ograniczonego zaufania, zapinać pasyczy prowadzić auto wyłącznie a nie zmęczonym czy zdenerwowanym.Kierowcy, którzy uzyskają certyfikat, mogą rozwiązać zadaniekonkursowe. W tym roku polega ono na zaproponowaniu przez kierowcówzmian w przebiegu kursu na prawo jazdy lub przepisach ruchudrogowego, które zwiększyłyby bezpieczeństwo na naszychdrogach, co jest główną ideą całego programu. Nazakończenie tegorocznej edycji konkursu powstanie dokument „Jakichzmian oczekują polscy kierowcy”. Przygotowany on zostanie woparciu o analizę wszystkich odpowiedzi zasugerowanych przezkierowców. Dziesięciu autorów najciekawszych propozycjidotyczących kodeksu lub kursu weźmie udział w drugim, finałowymetapie rywalizacji o tytuł ‘Kierowcy Roku 2012’. Finalistów,czeka w tym roku niespodzianka. Lekkiej modyfikacji ulegnie nie tylkosposób ich wyboru (pięciu z nich zostanie wybranych przez redakcjęserwisu www.defensywnikierowcy.pl,kolejnych pięciu – przez redakcję magazynu „Flota” –honorowego partnera konkursu i partnera merytorycznego), ale równieżcharakter ich walki o tytuł najlepszego kierowcy. Pod okieminstruktorów z Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara będą poraz pierwszy rywalizować zarówno indywidualnie, jak i grupowo. „Goodyearjako partner strategiczny wspiera program od samego początku jegoistnienia. Chcielibyśmy żeby kierowcy posiadali rzetelną wiedzę,ale również umiejętności praktyczne, które pozwolą im nabezpieczną jazdę po polskich drogach – stąd właśnie taka, anie inna formuła konkursu. Cieszy nas to, że już od pięciu latpomagamy edukować kierowców, a konkurs - mimo wysokich wymagań -cieszy się popularnością” – powiedziała Marta Konopacka,Dyrektor Komunikacji GrupyGoodyear Polska. Tegorocznymipartnerami merytorycznymi są magazyny „Flota”, „Auto Firmowe”oraz serwisy internetowe flota.com.pl i autofirmowe.pl, a takżeAkademia Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara. Partnerami strategicznymisą Goodyear i BP, a wspierającym Auto Gaz Śląsk. Funkcjępartnerów medialnych w ramach tegorocznej edycji pełnią:Moto24.tv, „Polski Traker”, autoefl.pl i tankuj.pl. Organizatorzyprogramu „defensywnikierowcy.pl – Bezpieczne Auto Firmowe” będą też współpracować z fachowcami z następujących organizacji:Europejska Karta Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, InstytutBezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Stowarzyszenie na Rzecz PoprawyBezpieczeństwa Drogowego „Droga i Bezpieczeństwo”. Kimjest kierowca defensywny? Kierowcadefensywny jest przede wszystkim odpowiedzialny. Realistycznie oceniawłasne możliwości. Kontroluje swoje emocje i jest tolerancyjnywobec innych kierowców, a także pieszych. Dostosowuje prędkośćdo warunków na drodze i do stanu swojego organizmu. Nie prowadzi podwpływem alkoholu, leków czy narkotyków. Zapina pasy. Zachowujebezpieczną odległość od pojazdu poprzedzającego. Jest uważny iprzewidujący. Jeździ tak, aby chronić własne życie i niebyć zagrożeniem dla innych. Goodyearjest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyrobygumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach.Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata.Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg wLuksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, którewyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii iparametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polscefirma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Savai Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy OponiarskiejDębica S.A. Źródło: GoodyearDunlop Tires Polska
  19. Jaki polecacie samochód dla początkującego kierowcy do 10 tysięcy PLN. Samochód na benzynę. Jakiś z rodziny mniejszych samochodów. Może być 3 lub 5 drzwiowy. Mam wujka który mieszka w Niemczech, znalazł mi już jeden model Volkswagen Fox (co myślicie o nim...?, 6 letni), powiedział, że poszuka jeszcze innych modeli.
  20. [h=1]Najgłupsi kierowcy na A2[/h]
  21. Jak pomóc pijanemu kierowcy? <object width="600" height="338" classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" id="SFID1341824791327"><param name="movie" value="http://www.streetfire.net/flash/SPlayer.swf" type="application/x-shockwave-flash" /><param name="allowScriptAccess" value="always" /><param name="wmode" value="transparent" /><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="FlashVars" value="&video=184d8029-048b-4cfd-a042-a084015353e6&servicecfg=386" /><embed src="http://www.streetfire.net/flash/SPlayer.swf" flashvars="video=184d8029-048b-4cfd-a042-a084015353e6&servicecfg=386" allowfullscreen="true" wmode="transparent" width="600" height="338" allowscriptaccess="always" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" /><br/><a href="http://www.streetfire.net/video/how-to-help-a-drunk-driver_2389702.htm">How to Help a Drunk Driver</a></object>
  22. Ile kosztują nas kierowcy bez ubezpieczenia OC?
  23. KierowcyBMW Tomczyk i Spengler na podium w wyścigu na torze Norisring –warunki atmosferyczne dodały emocji piątej rundzie wyścigów DTM. Więcej zdjęć DTM BMW: DTM fot. BMW Group - Album - FORUM samochodowe - opinie o samochodach Norisring,1 lipca 2012. Martin Tomczyk (DE) i Bruno Spengler (CA) ukończyliemocjonujący wyścig rundy DTM na torze Norisring w Niemczech przedlicznie zgromadzoną publicznością (135 000 osób w ciągucałego weekendu), zdobywając dla BMW dwa miejsca na podium.Tomczyk, zasiadający za kierownicą BMW M Performance Parts M3 DTM,przekroczył linię mety po 78 okrążeniach i maksymalnym czasiewyścigu wynoszącym 75 minut zaledwie 0,678 sekundy za zwycięzcązmagań – kierowcą Mercedesa Jamie Greenem (GB). Spengler jadącyBMW Bank M3 DTM był trzeci. Już po raz drugi w tym sezonie dwóchkierowców BMW staje na podium. Podobna sytuacja miała wcześniejmiejsce podczas wyścigu na Lausitzring w Niemczech. Tomczykpowtórzył swój doskonały rezultat z austriackiego Spielberg,gdzie cztery tygodnie temu przekroczył linię mety na drugiejpozycji. Tużprzed rozpoczęciem wyścigu zaczął padać ulewny deszcz.Nawierzchnia zdążyła na chwilę przeschnąć, jednak opady znówją zmoczyły w połowie wyścigu. Tomczyk prowadził w piątymwyścigu sezonu na mokrym torze aż do ostatniego okrążenia.Aktualny mistrz DTM nie zdołał jednak odeprzeć ataków Greena,który przedostał się na drugie miejsce po wyprzedzeniu Spenglerana siedemdziesiątym szóstym okrążeniu. Green przypuściłdecydujący atak na Tomczyka w zakręcie Dutzendteich nasiedemdziesiątym ósmym okrążeniu, zapewniając sobie zwycięstwozaledwie kilka metrów przed linią mety. Mimo, że kierowcom BMWzabrakło bardzo niewiele do drugiego triumfu BMW w tym roku, zdołalizwiększyć liczbę wywalczonych dla BMW miejsc na podium do sześciu. AndyPriaulx (GB, Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM) oraz Dirk Werner (DE,EPOSTBRIEF BMW M3 DTM) również zaliczyli dobry wyścig pomimotrudnych warunków na słynnym torze w Norymberdze: Priaulx ukończyłwyścig na siódmym miejscu, zdobywając pierwsze punkty odotwierającego sezon wyścigu na niemieckim torze Hockenheim. Wernertakże cieszył się ze zdobycia pierwszego punktu w wyścigach DTM,przyznanego za dziesiątą pozycję w stawce. Łącznie, czterechkierowców BMW ukończyło zmagania na punktowanych miejscach po razpierwszy od czasu powrotu niemieckiego producenta do serii DTM. JoeyHand (US, SAMSUNG BMW M3 DTM) ukończył zmagania na czternastymmiejscu w pierwszym od 20 lat wyścigu BMW na torze Norisring.Augusto Farfus (BR), który rozpoczął wyścig z trzeciego miejscastartowego w swoim Castrol EDGE BMW M3 DTM, musiał zrezygnować zwalki po zaledwie piętnastu okrążeniach ze względu na kolizję,do której doszło tuż po starcie. JensMarquardt (dyrektor BMW Motorsport): „Jestembardzo zadowolony z naszego pierwszego od 20 lat wyścigu naNorisring. Pomimo bardzo trudnych warunków na torze, tym razem dwóchnaszych kierowców ukończyło wyścig na podium, a cztery samochodyprzekroczyły linię mety na punktowanych pozycjach. Oczywiściechcielibyśmy świętować nasze drugie zwycięstwo w tym roku –szczególnie w tak wspaniałej atmosferze – ale tak właśnie bywaw sportach motorowych. Jamie Green był szybszy na ostatnichokrążeniach. Tak czy inaczej, drugie i trzecie miejsce dla Martinai Bruno to doskonały rezultat. Jestem również zadowolony z postawykierowców Andy’ego Priaulx i Dirka Wernera: Andy odbył kilkatrudnych wyścigów, ale powrócił do punktowanej pozycji tutaj wNorymberdze. Dirk przełamał złą passę i zdobył swoje pierwszepunkty w piątym wyścigu serii DTM. Ta runda pokazała, że mamybardzo dobrych kierowców. Z niecierpliwością czekamy teraz na naszdomowy wyścig na Stadionie Olimpijskim w Monachium.” Kalendarz2012: 29kwietnia – Hockenheim (DE), 6 maja – Lausitzring (DE), 20 maja–Brands Hatch (GB), 3czerwca – Spielberg (AT), 1 lipca– Norisring (DE), 15 lipca–Monachium (DE), 19 sierpnia– Nürburgring (DE), 26 sierpnia – Zandvoort (NL), 16 września – Oschersleben(DE), 30 września – Walencja (ES), 21 października – Hockenheim(DE). Źródło: BMW Group
  24. ABC walki kierowcy z zimą: Przygotowanie do jazdy http://www.youtube.com/watch?v=9Ja9vPQ_Qto&feature=related
  25. Nie wiem jak wy ale ja wiele razy zastanawiałem się jak wygląda jazda bolidem oczami kierowcy. I wygląda całkiem całkiem, tylko ten hałas... http://www.mototube.pl/film/9255/niepowtarzalny-onboard-z-kamery-w-kasku-di-grassiego/
×