Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'kierowca' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 104 wyników

  1. Cześć, planuję zakup swojego pierwszego samochodu i chciałbym zasięgnąć informacji u osób, które ogarniają temat. Chciałbym autko do 6000zł, według mnie dobrze byłoby w LPG, z racji tego, że będę jeździł na studia i z powrotem oraz na chwilę obecną na weekendy do dziewczyny, więc dystans w obie strony to też około 250 km. Gaz to w takim razie dobra opcja, zgadza się? Kompletnie nie mam pojęcia o samochodach, nie mam też w pobliżu żadnego znajomego, który mógłby mi doradzić przy zakupie, dlatego pytam tutaj. Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek poradę, lub propozycję. Z tego, co ja "wybrałem", mogę wymienić: Fiat Punto 1.2, 2006 Fiat Panda 1.1, 2005 Kia Picanto 1.0, 2004 Nissan Micra 1.2, 2005 Audi A3 1.6, 1996 Nie jestem pewien czy mogę (może ktoś wie?) wrzucić linki do ogłoszeń, gdzie znalazłem samochody, jeśli to pomoże przy doradzeniu to też mógłbym je dorzucić. Co myślicie? Będę wdzięczny za każdą pomoc!
  2. Witam , jestem świeżo po zdaniu prawka , kompletnie nie znam się na autach i nie mam zadnego doświadczenia , dlatego szukam rady jaki samochod wybrac . Czego szukam: Male auto Cena najlepiej do 5k Malo pali w miescie Benzyna (ogolnie dalbym rade uzbierac nawet do auta do 10k ale jako 1 auto uwazam ze na 2-3 lata lepiej wziąć cos taniego i nauczyc się jeździć ) Przegladajac fora zrobiłem sobie liste polecanych samochodow , prezentuje się następująco ( posortowałem tak ze od gory SA te które mi najbardziej odpowiadaja: ibiza Clio Daewoo Lanos Mazda 323F lupo Megane Corsa peugeot 206 punto saxo Fiat Siena Brava toledo nissan primere Peugeot 406 ford Mondeo MK2 Daweoo Nubira Twingo Suzuki Swift Celica Jak widac lista jest dosc dluga także chciałbym na tym etapie usłyszeć opinie które auta mogę usunąć z listy patrzac na moje wcześniejsze wymagania , a także których modeli brakuje
  3. Jakie uprawnienia trzeba zdobyć, testy, kursy aby zdobyć uprawnienia do kierowania ciężarówką?
  4. Pijany Kierowca - Pościg,zgłoszenie i Zatrzymanie Warszawa
  5. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Niemiec Rajdowym Mistrzem Świata 2014 będzie kierowca Volkswagena – przedwczesne rozstrzygnięcie mimo rozczarowania w Niemczech Poznań, 25 sierpnia 2014 r. – Przedwczesne rozstrzygnięcie w Rajdowych MŚ – po Rajdzie Niemiec jest pewne, że Rajdowym Mistrzem Świata 2014 zostanie kierowca Volkswagena. Tylko Sébastien Ogier (F), Jari-Matti Latvala (FIN) lub Andreas Mikkelsen (N) mają jeszcze szanse na tytuł mistrzowski. Jednak zespół fabryczny z Wolfsburga spotkał podczas rajdu na ojczystej ziemi niemały zawód. Wprawdzie Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) po raz pierwszy zdobyli miejsce na podium dla Volkswagena w Rajdzie Niemiec, to cały zespół dosłownie w ostatniej chwili utracił szansę na zwycięstwo. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), prowadząc stawkę, na zaledwie 70 kilometrów przed metą wypadli z trasy i ich nadzieja na pierwsze miejsce legła w gruzach. Rajd Niemiec pozostaje więc jedynym rajdem w kalendarzu MŚ, którego Volkswagen jeszcze nie wygrał. Tym samym skończyła się także rekordowa seria dwunastu wygranych pod rząd rajdów. Mimo to zespół cieszył się wraz z Andreasem Mikkelsenem/Ola Fløene, którzy w ekstremalnie ciężkich warunkach wywalczyli trzecie miejsce. Doskonała jazda bez szczęśliwego zakończenia: Latvala zdominował przeciwników, lecz nie ukończył rajdu Na piętnastym z łącznie 18 odcinków specjalnych, zwanym Dhrontal, wypadnięcie z trasy pogrzebało marzenie Jari-Matti Latvali/Miikka Anttili o zwycięstwie. Na trudnym, miejscami wyjątkowo śliskim podłożu Finowie na długim lewym zakręcie wypadli z asfaltu i zjechali do winnicy. Przy próbie powrotu na trasę natrafili na barierkę. To był koniec. Przedtem fiński duet zdominował rajd – jak w ubiegłych latach pokazał swoje umiejętności jazdy na asfalcie i wywalczył prawie minutę przewagi; na pierwszych 14 odcinkach specjalnych Latvala/Anttila zawsze byli w pierwszej piątce, w tym osiem razy mieli najlepsze czasy. Mikkelsen na miejscu trzecim Pierwsze podium dla Andreasa Mikkelsena/Ola Fløene na asfalcie, pierwsze dla Volkswagena w Rajdzie Niemiec – trzecie miejsce norweskiego duetu było podwójną premierą. Mikkelsen i Fløene po raz trzeci stanęli w Rajdowych MŚ na podium, było to jednocześnie 33 podium dla Volkswagena w 22 rajdach od pierwszego startu Polo R WRC w Rajdzie Monte Carlo 2013. Wczesny koniec rajdu dla mistrzów: dwa wypadnięcia z trasy Ogiera/Ingrassii Także Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) musieli wcześniej pożegnać się z Rajdem Niemiec. Liderzy tabeli, prowadząc w pierwszym dniu rajdu, na ostatnim odcinku specjalnym w piątek wypadli z trasy i przesunęli się na daleką pozycję. W sobotę kolejny poślizg ostateczne zakończył ich udział w rywalizacji. Uszkodzonej klatki bezpieczeństwa nie udało się naprawić w wyznaczonym czasie. To będzie jeden z nas: przedwczesne rozstrzygnięcie kategorii kierowców Po Rajdzie Niemiec jest pewne: o tytuł mistrzów świata będą rywalizować ze sobą kierowcy Volkswagena – Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen. Przed czterema ostatnimi rajdami w sezonie: w Australii, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii można zdobyć jeszcze 112 punktów. Przewaga Sébastiena Ogiera nad czwartym w tabeli kierowcą Citroëna Madsem Østbergiem (N) wynosi 113 punktów. O tytuł mistrza świata pilotów będą walczyć między sobą piloci Ogiera i Latvali, Julien Ingrassia i Miikka Anttila, ponieważ Ola Fløene zajął miejsce obok Andreasa Mikkelsena w trakcie trwania sezonu. Mimo iż w Niemczech nie została jeszcze rozstrzygnięta walka o tytuł mistrza świata konstruktorów, przed Rajdem Australii Volkswagen ma wielkie szanse na mistrzostwo. Jeżeli obroniłby 129 punktów z przewagi wynoszącej obecnie 167 punktów, drugie zwycięstwo w MŚ byłoby pewne. Aby to osiągnąć, wystarczy na przykład siódme miejsce Ogiera lub Latvali nawet w przypadku podwójnego zwycięstwa głównego rywala Citroëna. Trzy dni, trzy oblicza, trzy wyzwania w okolicach Trewiru Wielki spektakl dla prawie 200 tysięcy widzów: Rajd Niemiec każdego dnia stawiał przed uczestnikami odmienne wyzwania. Na początku były odcinki specjalne w pobliżu granicy niemiecko-belgijskiej, sobota stała pod znakiem czterech oesów na legendarnej Panzerplatte – betonowej płycie na poligonie Baumholder. Trzeciego dnia na kierowców czekały dwa klasyczne odcinki specjalne Rajdu Niemiec: Dhrontal i Grafschaft. Zmienne warunki pogodowe – słońce i deszcz oraz dużo błota, które samochody rajdowe naniosły na asfalt przy ścinaniu zakrętów, zmieniały odcinki specjalne miejscami w prawdziwe ślizgawki. Wypowiedzi po zakończeniu Rajdu Niemiec Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Ten weekend chcielibyśmy zapomnieć jak najszybciej. To była prawie dokładna powtórka z ubiegłego roku i całą odpowiedzialność ponosimy my, kierowcy. Dla Jari-Matti Latvali i Miikka Anttili rozczarowanie jest z pewnością podwójne i po moim wypadnięciu z rajdu poprzedniego dnia mogę sobie wyobrazić, jak oni się czują. Nie powinniśmy jednak zapominać, że jako zespół zaliczyliśmy z Volkswagenem fantastyczną serię dwunastu zwycięstw z rzędu i z tego możemy wszyscy być dumni. Dla mnie liczy się teraz tylko przyszłość. W Rajdzie Australii mamy ponownie szansę, aby zapewnić Volkswagenowi tytuł mistrza świata konstruktorów i powiększyć przewagę w kategorii kierowców. Na antypodach udowodnimy, że potrafimy walczyć.” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „Zwycięstwo było w zasięgu ręki, niezmiernie mi przykro, że rajd skończył się dla nas tak nieszczęśliwie. Szczególnie żal mi zespołu. Chętnie podarowałbym im mój sukces, ale niestety popełniłem fatalny w skutkach błąd. Warunki dzisiaj były ekstremalnie trudne, raz suche, raz śliskie odcinki. W długim lewym zakręcie, na którym nawierzchnia wydawała się być sucha, było bardziej ślisko, niż myślałem. Na wyjściu z zakrętu auto ustawiło się w poprzek i wpadliśmy do winnicy. Ponieważ nie mogliśmy wrócić z powrotem na górę, próbowałem zjechać w dół i dotrzeć do drogi. Niestety natrafiliśmy na masywną barierkę i musieliśmy się poddać. W tabeli oznacza to, że dystans do Sébastiena pozostał bez zmian. Nie pozostaje mi nic innego, niż w następnym rajdzie znów spróbować go dogonić, a jednocześnie przyczynić się do tego, aby Volkswagen w Australii zapewnił sobie tytuł mistrzowski jeszcze przed zakończeniem sezonu. Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „Warunki w Rajdzie Niemiec były niezwykle trudne. We wszystkie trzy dni rządziła pogoda i już wczoraj zgotowała nam śliskie nawierzchnie. W niedzielę było nawet jeszcze trudniej i każdy z kierowców na pierwszym odcinku specjalnym tego dnia przeżywał trudne momenty. Niestety dla mojego kolegi z zespołu Jari-Matti Latvali jeden z takich momentów zakończył się źle. Szkoda, bo zespół bez wątpienia zasłużył na to, aby wygrać w swojej ojczyźnie i jak zwykle zrobił wszystko, by wypaść jak najlepiej. Mam nadzieję, że moje trzecie miejsce było przynajmniej jakimś małym pocieszeniem. Cieszę się z mojego pierwszego miejsca na podium w rajdzie WRC na asfalcie.” Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport „Naturalnie, że jesteśmy rozczarowani. Zwycięstwo w Niemczech było tak blisko, ale mały błąd kosztował bardzo dużo. Niestety Jari-Matti Latvali nie udało się zamienić swojej doskonałej jazdy na zwycięstwo. Ale wypadnięcia z trasy zdarzają się w sporcie rajdowym i są jego nieodłączną częścią. Po rekordowej serii dwunastu zwycięstw z rzędu może zdarzyć się, że kolejny rajd się nie uda. Wygląda na to, że w Niemczech nie dopisuje nam szczęście. Jako zespół wygrywamy, i przegrywamy też jako zespół. Dzisiaj razem z Jari-Matti Latvalą straciliśmy szansę na zwycięstwo. Ale z Andreasem Mikkelsenem wywalczyliśmy miejsce na podium. Gratuluję Thierry Neuville i Hyundaiowi pierwszego zwycięstwa w Rajdowych MŚ!” Co się jeszcze wydarzyło … … specjalne gratulacje. Mechanicy Volkswagena pogratulowali Hyundaiowi pierwszego zwycięstwa w Rajdowych MŚ od momentu pierwszego startu w Rajdzie Monte Carlo 2014 roku i utworzyli szpaler dla zwycięskiego zespołu Rajdu Niemiec. Naturalnie nie zabrakło konfetti. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Niemiec – zestawienie wyników [TABLE=width: 648] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Piątek, 22 sierpnia 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 01 [/TD] [TD]Sauertal 1 [/TD] [TD]14,14 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+0,4 s) [/TD] [TD]P05 (+5,7 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 02 [/TD] [TD]Waxweiler 1 [/TD] [TD]16,40 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+1,7 s) [/TD] [TD]P05 (+11,6 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 03 [/TD] [TD]Moselland 1 [/TD] [TD]21,02 km [/TD] [TD]P02 (+0,2 s) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P08 (+14,3 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 04 [/TD] [TD]Sauertal 2 [/TD] [TD]14,14 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+3,8 s) [/TD] [TD]P04 (+5,8 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 05 [/TD] [TD]Waxweiler 2 [/TD] [TD]16,20 km [/TD] [TD]P02 (+0,1 s) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+8,2 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 06 [/TD] [TD]Moselland 2 [/TD] [TD]21,02 km [/TD] [TD]P82 (+10.00,0 min) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+5,9 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna [/TD] [TD]103,12 km [/TD] [TD]P35 (+9.54,5 min) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+45,6 s) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 648] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Sobota, 22 sierpnia 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 07 [/TD] [TD]Stein & Wein 1 [/TD] [TD]17,53 km [/TD] [TD]P04 (+3,0 s) [/TD] [TD]P03 (+2,6 s) [/TD] [TD]P08 (+9,0 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 08 [/TD] [TD]Peterberg 1 [/TD] [TD](11,08 km) [/TD] [TD]nie ukończył [/TD] [TD]OS odwołany [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 09 [/TD] [TD]Arena Panzerplatte 1 [/TD] [TD]03,03 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+0,5 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 10 [/TD] [TD]Panzerplatte Lang 1 [/TD] [TD]42,51 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P05 (+13,6 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 11 [/TD] [TD]Stein & Wein 2 [/TD] [TD]17,53 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P06 (+7,8 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 12 [/TD] [TD]Peterberg 2 [/TD] [TD]11,08 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]P04 (+10,0 s) [/TD] [TD]P09 (+15,7 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 13 [/TD] [TD]Arena Panzerplatte 2 [/TD] [TD]03,03 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P05 (+1,4 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 14 [/TD] [TD]Panzerplatte Lang 2 [/TD] [TD]42,51 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P07 (+16,0 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna [/TD] [TD]137,22 km [/TD] [TD]nie ukończył [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P05 (+1.37,0 min) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 648] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Niedziela, 23 sierpnia 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 15 [/TD] [TD]Dhrontal 1 [/TD] [TD]18,03 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]nie ukończył [/TD] [TD]P06 (+13,8 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 16 [/TD] [TD]Grafschaft 1 [/TD] [TD]19,27 km [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]P05 (+10,3 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 17 [/TD] [TD]Dhrontal 2 [/TD] [TD]18,03 km [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]P02 (+3,3 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 18P [/TD] [TD]Grafschaft 2 [/TD] [TD]19,27 km [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]P05 (+4,3 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna [/TD] [TD]74,60 km [/TD] [TD]nie ukończył [/TD] [TD]nie ukończył [/TD] [TD]P03 (+58,0 s) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Niemiec – wyniki końcowe 01. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai 3:07.20,2 godz. 02. Dani Sordo/Marc Marti (E/E), Hyundai + 40,7 s 03. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 58,0 s 04. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 1.03,6 min 05. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 1.10,5 min 06. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 1.22,7 min 07. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 4.52,8 min 08. Dennis Kuipers/Robin Buysmans (NL/B), Ford + 9.18,1 min 09. Pontus Tidemand/Emil Axelsson (S/S), Ford + 11.35,4 min 10. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 11.37,2 min Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Niemiec – wyniki Power Stage 01. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford 11.45,7 min 02. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 0,9 s 03. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 2,0 s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja* Kategoria kierowców 01. Sébastien Ogier, 187 punktów; 02. Jari-Matti Latvala, 143; 03. Andreas Mikkelsen, 110; 04. Mads Østberg, 74; 05. Mikko Hirvonen, 73; 06. Thierry Neuville, 73; 07. Elfyn Evans, 57; 08. Kris Meeke, 54; 09. Martin Prokop, 37; 10. Henning Solberg, 26; 11. Juho Hänninen, 20; 12. Bryan Bouffier, 18; 13. Dani Sordo, 18; 14. Robert Kubica, 12; 15. Ott Tänak, 11; 16. Benito Guerra, 8; 17. Hayden Paddon, 8; 18. Chris Atkinson, 6; 19. Pontus Tidemand, 6; 20. Jaroslav Melichárek, 4; 21. Dennis Kuipers, 4; 22. Nasser Al-Attiyah, 3; 23. Lorenzo Bertelli, 2; 24. Matteo Gamba, 2; 25. Craig Breen, 2; 26. Yuriy Protasov, 2; 27. Jari Ketomaa, 1; 28. Karl Kruuda, 1; 29. Khalid Al-Qassimi, 1; 30. Julien Maurin, 0 Kategoria konstruktorów 1. Volkswagen Motorsport; 305 punktów; 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 138; 3. Hyundai Motorsport, 131; 4. M-Sport, 128; 5. Volkswagen Motorsport II, 109; 6. Jipocar Czech National Team, 40; 7. RK M-Sport WRT, 21; 8. Hyundai Motorsport N, 12 *wymaga zatwierdzenia Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Szalony kierowca autobusu prawie wypada z drogi / Bez Trzymanki
  7. Szalony kierowca autobusu prawie wypada z drogi / Bez Trzymanki
  8. Kierowca otwiera drzwi - było blisko
  9. Juho Hanninen kolejnym kierowcą w zespole Hyundai Motorsport - Juho Hänninen został kierowcą drugiego Hyundaia i20 WRC w 2014 roku - Fin zaimponował w roli kierowcy testowego dzięki czemu weźmie udział w wybranych rajdach w 2014 roku Hyundai Motorsport ujawnił, że aktualny kierowca testowy Juho Hänninen pojedzie drugim samochodem i20 WRC w wybranych rajdach w 2014 roku, obok przedstawionego niedawno głównego kierowcy zespołu, którym jest Thierry Neuville. 32-letni Hänninen wyjątkowo dobrze poznał już Hyundai Motorsport, podczas testów samochodu w 2013 r które ukończył z imponującym wynikiem 3 500 km. Fin odegrał ważną rolę w przygotowaniach zespołu do debiutanckiego sezonu WRC i będzie kolejnym atutem Hyundai Motorsport w 2014r. “Jestem bardzo zadowolony, że będziemy mogli kontynuować naszą współpracę z Juho” - skomentował szef zespołu Hyundai Motorsport, Michel Nandan. ”Był on pierwszym kierowcą w Hyundai Motorsport, który zasiadł za kierownicą i wykonał pierwsze jazdy modelem i20 WRC. Wykazał się ogromną lojalnością wobec zespołu i będzie reprezentował nas w wybranych rajdach, podczas naszego pierwszego sezonu WRC.” “Juho wykonał znakomitą pracę testując i20 WRC w tym roku. Jest świetnym kierowcą, który idealnie łączy prędkość z umiejętnościami technicznymi. Okazał się również prawdziwym specjalistą, przekazując cenne informacje naszym inżynierom z zespołu.” - dodał Nandan. Hänninen będzie współpracował ze swoim pilotem Tomi Tuominen’em, a w Hyundaiu zadebiutuje podczas lutowego Rajdu Szwecji, który już bardzo dobrze zna. To właśnie tam miał miejsce jego debiutancki start w WRC w 2006 roku – wygrał w klasie Group N, a w tegorocznej edycji, zajął szóste miejsce. Podczas swojej kariery Hänninen odnosił sukcesy w wielu różnych rajdach samochodowych - w IRC (Intercontinental Rally Challenge), FIA ERC (FIA European Rally Championship) i FIA Super 2000 WRC. “Jestem naprawdę zaszczycony, że zostałem wybrany przez Hyundaia i mogę być jednym z kierowców i20 WRC w 2014 roku, w tym w Rajdzie Szwecji, który jest jednym z moich ulubionych.” Powiedział Hänninen. ”Pracowałem z zespołem od maja i fantastycznie było uczestniczyć w tym projekcie. Cały Team jest bardzo sympatyczny, atmosfera przyjazna, a wszyscy angażują się na 100%. Praca przy testowaniu samochodu była dla mnie prawdziwą przyjemnością i cieszę się, że będę kierowcą w tym zespole.” Oprócz okazjonalnych startów w drugim samochodzie Hyundai i20 WRC w przyszłym roku, Hänninen będzie nadal odgrywał ważną rolę w testach przygotowujących zespół do sezonu w 2015 roku. Hyundai podał również, że kilku innych kierowców będzie na przemian prowadziło drugi i20 WRC w 2014 roku. Informacja o tym, kto zostanie kolegą w zespole Thierry Neuville w Rajdzie Monte Carlo, ukaże się w odpowiednim czasie. Źródło: Hyundai Motor Poland
  10. [h=1]Polski Kierowca Ciężarówki za Granicą część 62 - Kierowca miastowy też ma obowiązki[/h]
  11. Hänninen pierwszym kierowcą teamu testującego WRC Hyundaia Fiński kierowca, Juho Hänninen w zespole testującym model i20 WRC Hyundaia Hyundai Motorsport ogłosił, że jednym z kierowców testowych modelu i20 WRC został Fin, Juho Hänninen. Rozbudowa zespołu testującego jest kluczowym elementem przygotowań firmy do startu w rajdach w 2014, wpływającym na stworzenie konkurencyjnego i niezawodnego samochodu rajdowego. Aktualnie model i20 WRC przechodzi serię intensywnych testów i prób w zróżnicowanych warunkach terenowych Europy. Hänninen jest jednym z najbardziej doświadczonych kierowców na europejskim rynku rajdowym. Ma na koncie sukcesy w Rajdowych Mistrzostwach Europy w latach 2011 i 2012, w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata Super 2000 oraz podium w serii Intercontinental Rally Challenge w 2010 r. Jego obecność w teamie testującym Hyundaia jest nieocenionym wkładem w przygotowania firmy do powrotu do WRC. - Jestem zaszczycony, że mogłem powitać Juho na pokładzie programu testowego Hyundai Motorsport, prowadzonego w sezonie 2013 i jestem pewien, że jego ogromne doświadczenie będzie bardzo pomocne w dalszym rozwoju naszego projektu. Współpraca z kierowcami testującymi dostarczy nam informacji bezcennych w kontekście wyzwań, które czekają nas w przyszłorocznym sezonie rajdowym. - powiedział Michel Nandan, szef zespołu rajdowego Hyundaia. Hyundai ogłosi niedługo także drugiego kierowcę testującego, aby ostatecznie, pod koniec bieżącego roku, zaprezentować kierowców, którzy zajmą fotel i20 WRC podczas rajdów w 2014 roku. - Cieszę się, że jestem częścią programu testowego WRC Hyundaia. To wspaniałe móc pracować tak blisko z producentem samochodu rajdowego i tym samym mieć wkład w to wielkie przedsięwzięcie. Pierwszy test i20 WRC był bardzo pozytywny. Jestem pod wrażeniem ogromu pracy, jaki zespół Hyundaia wkłada w przygotowania, szczególnie, że wszystko dzieje się bardzo szybko. Współpraca przebiega komfortowo i z niecierpliwością czekam na wspólne wyzwania drugiego półrocza 2013 r. - skomentował Juho Hänninen. Źródło: Hyundai Motor Poland
  12. [h=1]Super idioci kierowca[/h]
  13. Fabryczny kierowca Volkswagena - Sébastien Ogier wystartował w Porsche Supercup w Monako Poznań, 27 maja 2013 r. – Szybki nie tylko na szutrowych drogach, lecz także na torze wyścigowym: rajdowy kierowca Volkswagena Sébastien Ogier podczas gościnnego startu w Porsche Mobil 1 Supercup w Monako pokazał, co potrafi. W swoim debiucie na torze podczas weekendu Formuły 1, Francuz, lider Rajdowych Mistrzostw Świata, zajął dobre 13. miejsce pośród 26 startujących zawodników, wyścig wygrał Sean Edwards. W wyścigu wziął udział także wielokrotny rajdowy mistrz świata Sébastien Loeb, który linię mety minął jako szesnasty. „To wspaniałe uczucie wystartować tutaj w Monako w Porsche Supercup! Jestem bardzo wdzięczny, że dzięki wsparciu Porsche, TAG Heuer i Volkswagena mogłem spełnić swoje marzenie. Dla mnie było to wyjątkowe doświadczenie, przeżyć Monako z innej perspektywy, niż rajd” – powiedział szczęśliwy Ogier. „Gratulacje dla Seana Edwardsa, który pokazał sensacyjną formę, a przed startem udzielił mi cennych wskazówek. Mój wyścig przebiegał dobrze, krótko po starcie przesunąłem się do przodu o jedno miejsce. A moje najlepsze czasy okrążeń niewiele różniły się od czasów Seana. To nieźle, biorąc pod uwagę, że miałem tylko pół dnia na trening w Porsche. Próbowałem przebić się jeszcze bardziej do przodu, ale w Monako wyprzedzanie prawie nie jest możliwe. Teraz jestem po prostu szczęśliwy i już cieszę się na start w Rajdzie Grecji.” Także dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito był pod wrażeniem osiągnięć swojego rajdowego asa: „Sébastien pojechał znakomicie, szczególnie, gdy weźmie się pod uwagę jego niewielkie doświadczenie na torze. To świadczy o jego klasie jako kierowcy. Jestem pełen uznania.” Ogier pokazał się z najlepszej strony już podczas treningu, gdy przez długi okres notował jedne z najlepszych czasów. Wyścig rozpoczął z bardzo dobrej 14-tej pozycji i mógł pokazać tylne światła nie tylko Sébastienowi Loebowi, lecz także znanym kierowcom torowym, jak Alain Menu czy Sebastian Bleekemolen. Zeszłoroczny zwycięzca Sean Edwards udzielił Ogierowi przed startem kilku cennych wskazówek odnośnie rywalizacji w Monte Carlo. Z pewnością przydały się też rady, których Ogierowi udzielił Sebastian Vettel. Trzykrotny mistrz świata Formuły 1, wielki fan rajdów, pokazał Ogierowi swój bolid i zaprosił do zajęcia miejsca za kierownicą. Kolejną atrakcją dla Ogiera w Monako było spotkanie z amerykańską aktorką Cameron Diaz w ramach Porsche Mobil 1 Supercup. Dziś Ogier zamieni asfalt na szuter, Porsche 911 GT3 na Volkswagena Polo R WRC: zespół Volkswagen WRC wyjechał do Grecji i rozpoczął przygotowania do Rajdu Akropolu (31.05 – 2.06.). Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. [h=1]Niedzielny kierowca wypadek samochodowy[/h]
  15. [h=1]Kierowca Lamborghini potrącił rowerzystę i rozbił się na słupie[/h]
  16. Rosyjski kierowca autobusu miejskiego
  17. [h=1]Daytona 24h: Porsche prace kierowca[/h]
  18. Jari-MattiLatvala kierowcązespołu Volkswagena w Rajdowych Mistrzostwach Świata Więcej zdjęć: Volkswagen w Rajdowych Mistrzostwach Świata fot. Volkswagen Group Polska - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic Poznań,17października 2012 r.: Do rajdowego zespołu Volkswagena dołączyłkolejny znakomity kierowca - Jari-Matti Latvala. Razem z pilotemMiikka Anttila, począwszy od Rajdu Monte Carlo (15-20 stycznia 2013r.) będzie zasiadał za kierownicą Polo R WRC. Latvala uznawanyjest za jednego z najszybszych i najbardziej doświadczonychrajdowych kierowców na świecie. 27-letni Fin wygrał dotychczassiedem rund MŚ, w sezonie 2010 był wicemistrzem świata, od swojegopierwszego sukcesu rajdowego w 2008 roku posiada tytuł najmłodszegozwycięzcy rajdu WRC w historii. „Jesteśmydumni i niezwykle zadowoleni, że udało nam się pozyskaćJari-Matti Latvala do naszego projektu, czyli udziału w RajdowychMistrzostwach Świata. Jest on jednym z najlepszych kierowców WRC,ma doświadczenie, wolę walki i jest bardzo szybki. Znam Jari-Mattiod jego pierwszych startów w Rajdowych MŚ i obserwowałem z bliskajego rozwój. To prawdziwe wzmocnienie dla naszego zespołu” –powiedział dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Fakt, żekolejny doskonały kierowca wierzy w nasz sukces i przechodzi do nas,stanowi dodatkowy zastrzyk motywacji dla każdego pracownika znaszego teamu. Z Sébastienem Ogierem i Jari-Matti Latvala mamywyśmienitych kierowców dla debiutu Polo R WRC w RajdowychMistrzostwach Świata 2013.” Latvalaprzechodzi do Volkswagena po pięciu latach w zespole fabrycznymForda. „Jestem bardzo zadowolony, że będę startował w Polo RWRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Zdecydowany sposób podejściazespołu Volkswagena przekonał mnie do podjęcia tego nowegowyzwania” – powiedział Latvala. „Czas w Fordzie był dla mniebardzo cenny i chciałbym podziękować wszystkim, którzy wminionych latach mnie tam wspierali. Rozstanie nie było łatwe.Jednocześnie uważam przejście do Volkswagena jako mój osobistynowy początek. Podjąłem tę decyzję, by zbliżyć się o krok domojego wielkiego celu: zdobycia tytułu mistrza świata zVolkswagenem” Pierwszyrajd MŚ w wieku 17 lat, pierwsze zwycięstwo – w wieku 22 lat,tytuł wicemistrza świata w wieku 25 lat. Latvalama do czynienia z rajdami niejako od kołyski. Jego ojciec Jaristartował w rajdach w Finlandii i bardzo wcześnie zaczął wspieraćtalent syna. Już jako ośmiolatek Jari-Matti siedział za kierownicąsamochodu, niewiele później ćwiczył pierwsze dryfty nazamarzniętym jeziorze. W 2002 roku, mając 17 lat, po raz pierwszywziął udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata podczas RajduWielkiej Brytanii. Do momentu dołączenia do zespołu fabrycznegoForda w 2008 roku,pochodzący z Töysä w zachodniej Finlandii, Latvala startował w 52rundach MŚ w samochodach różnych marek i mocy. W Rajdzie Szwecji w2008 roku, na śniegu i lodzie, odniósł swoje pierwsze zwycięstwow rundzie zaliczanej do MŚ. Następnie wygrywał jeszcze sześćrazy, w tym w Rajdzie Finlandii (2010) i Wielkiej Brytanii(2011/2012). W sezonie 2010 zajął drugą pozycję w końcowymrankingu, w 2011 roku wygrał więcej odcinków specjalnych, niżjakikolwiek inny kierowca i uplasował się na czwartej pozycji w MŚ.Łącznie Latvala uczestniczył dotychczas w 115 rundach w ramachmistrzostw świata, 31 razy znalazł się na podium i zdobył 612punktów MŚ. Od 2003 roku pilotem Jari-Matti jest jego 40-letnirodak Miikka Anttila. Źródło: Volkswagen GroupPolska
  19. Polski kierowca na MINI Rush Hour. MINI w swoim naturalnym środowisku. Już 15 września na torze Vallelunga pod Rzymem podczas kolejnego wyścigu z cyklu MINI Rush Hour Tomasz Sawicki zademonstruje, co naprawdę oznacza gokartowa radość z jazdy pod znakiem MINI. Warszawa/Rzym. 15 września na torze Vallelunga pod Rzymem trener „MINI Drive”, kierowca rajdowy i wyścigowy, Tomasz Sawicki zmierzy się z najlepszymi włoskimi kierowcami. Wyścig ten kończy tegoroczną edycję cyklu MINI Rush Hour. „Szok, radość i wdzięczność. Start we Włoszech to dla mnie jak wczesny prezent urodzinowy. W życiu się nie spodziewałem, że może mnie spotkać coś takiego. Jestem pod dużym wrażeniem, że MINI wybrało właśnie mnie na swojego reprezentanta. Jestem dobrej myśli. Chociaż to moja jednorazowa przygoda, mam nadzieję, że pokażę się z jak najlepszej strony.”, mówi Tomasz Sawicki. Mimo, że w przeszłości kierowca był związany z rajdami, specyfika wyścigów torowych nie jest mu całkowicie obca. W ostatnim czasie doświadczenie zdobywał jako trener „MINI Drive”. Ten cykl imprez, odbywający się na terenie całego kraju, ma za zadanie zademonstrowanie unikatowych właściwości jezdnych oraz niepowtarzalnego charakteru kultowych samochodów MINI. Znajomość specyfiki samochodu będzie miała kluczowe znaczenie w trakcie zawodów. Auta z rodziny John Cooper Works zostały stworzone z myślą o dostarczaniu kierowcy jak największej radości z jazdy. Dodatkowo, dzięki zaprezentowanej w lipcu nowej gamie silników, auta w fantastyczny sposób łączą sportowe właściwości jezdne z niezwykłą, jak na swoje osiągi, oszczędnością paliwa. MINI Rush Hour 2012 jest cyklem sześciu sportowych wyścigów, w którym MINI w swoim naturalnym środowisku może zademonstrować prawdziwą, gokartową radość z jazdy. Zwycięzca całego cyklu w nagrodę otrzyma wyjątkowe MINI John Cooper Works Coupe Special Edition. Źródło: BMWGroup
  20. StowarzyszenieKierowca.plrekomenduje nawigacje TomTom Warszawa,03.09.2012r.- Firma TomTom, jako jedyny producent rozwiązań nawigacyjnych,uzyskała rekomendację Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kierowca.pl.Rekomendację otrzymały wszystkie nawigacje samochodowe oferowane napolskim rynku z serii XL, XXL, Start, Via oraz Go Live. „Otrzymanietakiej rekomendacji to dla nas wielki zaszczyt” - mówi MagdalenaMarciniszyn, marketing manager w TomTom Polska. - „Bardzo sięcieszymy, że nasze urządzenia spełniają oczekiwania nawetnajbardziej wymagających użytkowników. Stale dokładamy starań,by nasze nawigacje były prostą odpowiedzią na potrzeby rynku”. Wszystkieurządzenia nawigacyjne zostały dokładnie przetestowane przezzespół rekomendacyjny Stowarzyszenia, w skład którego weszlim.in. Jakub Bielak oraz Włodzimierz Zientarski. Nawigacje seriiXL, XXL oraz Start zostały wyróżnione za solidnośćwykonania, a jednocześnie prostotę, intuicyjność obsługi iklarowność menu, co ułatwia korzystanie z nawigacji nawetpoczątkującym użytkownikom. Urządzenia serii Viaotrzymały wyróżnienie m.in. za nowoczesny interfejs, wbudowanysystem głośnomówiący Bluetooth, funkcję wymawianych nazw ulic,asystenta pasu ruchu oraz zastosowanej technologii planowania tras IQRoutes. Nawigacjeserii Go Live zasłużyły natomiast na rekomendację dziękioferowanemu w tych urządzeniach pakietowi usług Live. W składpakietu wchodzi m.in. wyjątkowa usługa HD Traffic, która nabieżąco informuje kierowcę o sytuacji na drodze, pomagającuniknąć korków i szybciej dotrzeć do celu. Usługi Live to takżeaktualne informacje o pogodzie oraz obszerna baza fotoradarówznajdujących się na trasie. „Bardzo wysokaużyteczność produktów, przydatność funkcji, rzetelnośćinformacji przydatnych dla kierowcy oraz dbałość o bezpieczeństwoużytkownika – to tylko kilka powodów, dla których możemyrekomendować nawigacje TomTom” – powiedział Jakub Bielak,instruktor bezpiecznej jazdy, Akademia Bezpiecznej Jazdy. StowarzyszenieKierowca.pl jest organizacją skupiającą profesjonalnych kierowcóworaz pasjonatów motoryzacji. Celem Stowarzyszenia jest działalnośćna rzecz mądrej, bezpiecznej i przyjaznej wszystkim ludziom orazśrodowisku naturalnemu motoryzacji. Swoje cele organizacja realizujem.in. szkoląc kierowców na wszystkich etapach motoryzacyjnejedukacji. Prezesem zarządu jest Włodzimierz Zientarski, znanydziennikarz motoryzacyjny oraz jeden z założycieli AkademiiBezpiecznej Jazdy w Polsce. Źródło: TomTom
  21. Pagani Zonda zostało rozbite w Anglii. Kierowca zmarł w szpitalu Dlatego boję się takich potwornie wielkich i mocnych silników...
  22. [h=1]Kierowca skutera - cudem uniknął wypadku[/h] http://www.youtube.com/watch?v=X0Jei5WjeZ4&feature=g-ent
  23. Uczynny kierowca - super http://www.youtube.com/watch?v=JlzQv6O7fho&feature=player_embedded
  24. http://www.v10.pl/Audi,Q5,na,kolejnych,zdjeciach,szpiegowskich,niezadowolony,kierowca,testowy,77541.html
  25. Albo kierowca miał farta albo to auto naprawdę jest mocne... http://www.youtube.com/watch?v=H9RAAlMb0Uw&feature=endscreen&NR=1
×