Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'kierowców' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 61 wyników

  1. Co łączy kierowców i narciarzy? Na powyższe pytanie pewnie większość osób mogłoby odpowiedzieć, iż łączy ich samochód, którym narciarze najczęściej docierają pod stok narciarski. Jednak obie te grupy mają ze sobą znacznie więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. ŠKODA wspólnie z ratownikami Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego tłumaczy, jakie są ich wspólne cechy. 1. Dopasowanie prędkości do warunków. Zarówno na jezdni, jak i na narciarskim stoku, nasza prędkość będzie zależała od wielu różnych czynników: natężenia ruchu, warunków atmosferycznych, naszych umiejętności, stanu nawierzchni. Zawsze musimy kierować się zdrowym rozsądkiem tak, by maksymalizować bezpieczeństwo nasze, jak i innych uczestników ruchu. 2. Zachowanie bezpieczeństwa podczas manewrów. Kierowcom nie trzeba uświadamiać, że podczas takich manewrów jak: skręcanie, wyprzedzanie czy zawracanie, należy zachować szczególną ostrożność. Narciarzy również obowiązuje ta zasada, przy czym w ich przypadku manewry na stoku przebiegają nieco inaczej niż na drodze. Na skrzyżowaniu torów jazdy pierwszeństwo ma osoba jadąca wolniej lub znajdująca się niżej. Podczas wyprzedzania należy zachować bezpieczną odległość. W momencie, w którym upadniemy, musimy jak najszybciej (o ile to możliwe) zejść na bok stoku, by nie stanowić zagrożenia dla innych narciarzy oraz nie narażać siebie na dodatkowe urazy. Nie należy również poruszać się zbyt blisko wyciągów orczykowych oraz przecinać jego toru jazdy, chyba, że dopuszcza to regulamin ośrodka. 3. Przestrzeganie znaków. O ile kierowcom nie trzeba przypominać o zwracaniu uwagi i przestrzeganiu znaków drogowych, o tyle narciarze czasami traktują znaki umieszczone na stokach, jako pewien mało istotny element. Mogą one ustrzec ich przed wjechaniem na trasę, która może być dla nich za trudna lub ostrzec przed ostrym zakrętem. Wniosek jest z tego taki, że zarówno na stoku, jak i drodze, znaki powinny być dla nas tak samo istotne. 4. Używanie bezpiecznego, sprawdzonego sprzętu. Nasze auta muszą przechodzić cykliczne przeglądy, które pozwalają na ich bezpieczne eksploatowanie oraz zmniejszają ryzyko nagłej usterki. Podobnie amatorzy sportów zimowych powinni przed każdym sezonem sprawdzać stan ich sprzętu narciarskiego/snowboardowego. Tak jak kierowcy używają pasów bezpieczeństwa, tak narciarze powinni używać kasków. Mimo prawnego obowiązku posiadania kasków jedynie przez dzieci do szesnastego roku życia, warto niezależnie od wieku zaopatrzyć się w kask, który może uratować nam zdrowie lub życie. 5. Udzielanie pierwszej pomocy w razie wypadku. Nigdy, w żadnym wypadku nie jesteśmy zwolnieni z udzielenia pierwszej pomocy, do której zaliczają się nie tylko bezpośrednie działania, lecz również pośrednie, czyli wezwanie odpowiednich służb. W naszych telefonach powinny znaleźć się następujące numery alarmowe: pogotowie 999, straż pożarna 998, policja 997, europejski numer alarmowy 112, TOPR 600 100 300. 6. Zakaz jazdy pod wpływem alkoholu. Czy prowadzimy samochód, czy jedziemy na nartach – zawsze obowiązuje nas absolutny zakaz spożycia alkoholu. Dla narciarzy był i nadal jest to zaskakujący zapis prawny, ponieważ wielu z nich „rozgrzewało” się na stoku grzanym winem czy herbatą z rumem. W momencie, w którym narciarz lub snowboardzista zostanie przyłapany przez zarządcę ośrodka na tym, że jest pod wpływem alkoholu, może zostać ukarany grzywną, a także może otrzymać zakaz przebywania na terenie ośrodka lub nakaz jego opuszczenia. Czy oprócz wyżej wymienionych zasad coś jeszcze łączy kierowców i narciarzy? Naczelnik TOPR - Jan Krzysztof - jako wytrawny narciarz i doświadczony kierowca dodaje: „Zarówno kierowcy, jak i narciarze pozostają pod dużym wpływem tych samych warunków atmosferycznych, determinujących ich komfort jazdy. Mgła, duże opady śniegu, silny wiatr czy oblodzenia mogą być kłopotliwe na drodze oraz narciarskim stoku. W każdym przypadku należy dostosować prędkość do zastanych warunków tak, by zminimalizować prawdopodobieństwo wypadku czy zderzenia z innym użytkownikiem ruchu lub przeszkodą. Co więcej, warto pamiętać, że zimą pogoda potrafi bardzo szybko się zmieniać, dlatego należy być przygotowanym na różne ewentualności. W przypadku amatorów sportów zimowych, chodzi głównie o dobrze przygotowany sprzęt i odpowiednie ubrania. Natomiast kierowcy muszą zadbać o właściwe zaopatrzenie auta oraz sprawdzenie sprawności pojazdu przed wyruszeniem w trasę”. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Witam wszystkich! Zawitałem na Waszym forum ponieważ jak są auta to i są ubezpieczenia (a przynajmniej powinny być ), a jak są ubezpieczenia to i są problemy W związku z tym znajdziecie mnie głównie w działach zajmujących się OC/AC i innymi ubezpieczeniami komunikacyjnymi oraz sprawami z nimi związanymi, gdzie postaram się pomóc (nie, nie tylko przez spamowanie "kup u mnie ubezpieczenie, bo mam najlepsze" ). Szerokości!
  3. SEAT Leon Cup Racer wystartuje w piątek na torze Nürburgring! 21 kierowców, którzy zdecydowali się wziąć udział w wyścigach, już otrzymało do testowania swoje samochody. W pucharze SEAT Leon Cup Racer wystartuje w sumie 21 kierowców z 11 różnych krajów. Przed rozpoczęciem wyścigów każdy z nich zjawił się na torze Barcelona-Catalunya w Hiszpanii i otrzymał swój samochód. Dzięki wcześniejszemu spotkaniu, kierowcy mogli przetestować SEAT-a Leon Cup Racer i poznać jego sportowe możliwości. Podczas oficjalnego dnia testu na torze Barcelona-Catalunya, każdy kierowca został odpowiednio przygotowany i przeszkolony, by móc stawić czoła mocnym samochodom i pozostałym, bardzo wymagającym torom wyścigowym: Nürburgring w Niemczech, Salzburgring w Austrii, Silverstone w Wielkiej Brytanii, Spa-Francorchamps w Belgii i Monza we Włoszech. „To wyjątkowy dzień dla SEAT-a. Jesteśmy bardzo podekscytowani nadchodzącym sezonem. Świetnie jest widzieć wszystkie zespoły, które wkrótce razem wystartują w pucharze SEAT Leon Cup Racer” – powiedział Jürgen Stackmann, prezes marki SEAT. Podczas spotkania obecni byli również Wiceprezes Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA - Carlos Gracia oraz Prezes toru Barcelona-Catalunya - Vicenç Aguilera, okazując swoje wsparcie dla pucharu SEAT Leon Cup Racer. Kalendarz startów SEAT Leon Eurocup 2014 - Nürburgring, Niemcy: 2-4 maja - Salzburgring, Austria: 23-25 maja - Silverstone, Wielkia Brytania: 18-20 lipca - Spa-Francorchamps, Belgia: 5-7 września - Monza, Włochy: 26-28 września - Barcelona-Catalunya, Hiszpania: 17-19 października Źródło: VGP
  4. Dziś kolejny raz spotkałem się z brakiem kultury na drodze... Oczywiście marka samochodu BMW. Jadę sobie VW Transporterem po krajówce z 4 innymi pasażerami. Z małej wioski,która posiada drogę dojazdową polną wyjeżdża czarne BMW wymuszając mi pierwszeństwo,bo byłem już na tyle blisko,że jego nagły wyjazd zmusił mnie do znacznego zwolnienia. Nie chciałem już zagłębiać się w to co zrobił,myśle ok wymine go i po sprawie. Haaa przy wyprzedzaniu zaczął przyśpieszać,gdy byłem równo z nim nie odpuścił,dal po gazie i z komina siwo. Zdenerwował mnie trochę,bo stwarzał zagrożenie dla mnie i moich pasażerów,ale machnąłem ręką... Jade dalej wjeżdzamy do wioski i zwolnił do 40,a ja jego tempem. Wyjechał z wioski 60-70 km/h. Wyprzedzę go,bo nie chcę mi się za nim ciągnąć. Przystępuje do wyprzedzania,równam się z nim,a on oczywiście co robi?? Przyśpiesza. Schowałem sie za nim i znowu zwalnia,chciałem jeszcze raz przystąpić,ale już nie było warunków. Zbliżaliśmy się do drugiej wioski i chcialem jeszcze raz spróbować,ale gość był jakimś idiotą i za kazdym razem przyśpieszał,ale redukcja i już nie odpuściłem. Gościu się cieszył i miał radoche z tego,a mnie parę razy doprowadził do niebezpiecznych sytuacji. Nie rozumiem takiego zachowania Już mnie tak nerwica wzięła,ze chciałem się zatrzymać i go wyciągnąć za auta,ale gdy go wyprzedziłem to między nami było jeszcze renualt. Ja nie wiem czy chciał pokazać jaki ma samochód czy co,ale tego jego diesela zmiażdżyłbym preludą i na pewno bym z nim pogadał. To już nie pierwszy raz kiedy właściciele tych aut pokazują jakimi są kozakami. Ktoś powie,że kozacy jeżdżą róznymi autami... Być moze,ale dlaczego za każdym razem trafiam na chama w BMW?? Nie chciałem urazić właścicieli tej marki,ale jacyś kretyni taką,a nie inną renomę wam tworzą
  5. Trofeum i gromkie brawa dla kierowców SKODY na gali FIA w Paryżu Wręczenie tytułów mistrzowskich oraz pełen uznania aplauz dla kierowców ŠKODY podczas gali Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA to doskonałe zakończenie udanego sezonu rajdowego. „Pięć lat po rozpoczęciu sportowej kariery ŠKODY Fabii S2000 nasi kierowcy po raz kolejny udowodnili, że Fabia wciąż jest jednym z najlepszych modeli w tej klasie” - mówi Michal Hrabánek, dyrektor ŠKODA Motorsport. „Tytuły mistrzowskie ERC i APRC, a także tytuł mistrzowski Ameryki Południowej to tylko niektóre z wielu osiągnięć. Liczne sukcesy naszych zespołów na trasach międzynarodowych również są dla nas źródłem satysfakcji.” Zdobyte w 2013 roku zwycięstwa i tytuły sprawiają, że ten rok zapisze się w historii, jako jeden z najważniejszych w 112-letniej, sportowej historii ŠKODY. Na gali w Paryżu ŠKODA odebrała trofeum za zdobycie tytułu Mistrza Konstruktorów w rajdach FIA Asia-Pacific Rally Championship (APRC), jak również sześć trofeów dla załóg za wygrane w rajdach w Europie, Południowej Ameryce oraz na terenie Azji i Pacyfiku. Czeski duet Jan Kopecký/Pavel Dresler wygrał w mistrzostwach FIA ERC za kierownicą Fabii S2000, podczas gdy Gaurav Gill z Glennem Macneallem (IND/NZ) triumfowali w rajdach z serii APRC. Dla kierowcy ŠKODY Jana Kopecký’ego tytuł mistrza Europy to ukoronowanie jego kariery, która rozpoczęła się w 2008 roku od testu Fabii Super 2000. Dwukrotny mistrz rajdowy Czech czterokrotnie był wicemistrzem IRC w latach 2009-2012. 31-letni kierowca był u szczytu formy w 2013 roku, kiedy wygrał sześć rajdów i jeszcze dwukrotnie stanął na podium w Rajdowych Mistrzostwach Europy. „W pewnym sensie Fabia Super 2000 to moje „dziecko”. Jakby nie patrzeć, uczestniczyłem w opracowaniu tego modelu od samego początku. Niesamowity sukces związany z wygranymi w setkach rajdów na całym świecie w 2013 roku to doskonały przykład na technologiczne zaawansowanie, jakim może się pochwalić 270-konna Fabia Super 2000 z napędem na cztery koła.” Kopecký dodaje: „Czuję się dumny, widząc ten model, jak wygrywa i zdobywa tytuły na całym świecie. Czekam teraz niecierpliwie na kolejne, nowe wyzwania”. W 2014 roku ŠKODA ponownie wystartuje w rajdach z serii ERC oraz APRC Fabią S2000. Co więcej, model doczeka się swojego godnego następcy w klasie R5 – prace nad nim rozpoczną się w przyszłym roku w Mladá Boleslav. Zgodnie z regulacjami FIA, samochód rajdowy klasy R5 wyposażony będzie w silnik 1.6 litra turbo. „Start w klasie R5 to logiczny krok dla ŠKODY. Wierzymy, że nowe auto uzyska homologację w pierwszej połowie 2015 roku” - dodaje Hrabánek. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Znajoma chciała się zapisać w http://www.pulsmed.com.pl na badania dla kandydatów na kierowców. Chodzi o badanie na kierowców amatorów. Okazało się, że w tej przychodni badanie dla kierowców obejmuje okulistę, internistę i (o dziwo) cukier, a dla osób powyżej 50 roku życia obowiązkowe jest EKG. Czy to są normalne zestawy badań ?
  7. Kopecky: „Polska to raj dla kierowców rajdowych” Załoga ŠKODA Motorsport w składzie Kopecký/Dresler zdominowała tegoroczne Rajdowe Mistrzostwa Europy. Już od najbliższego piątku na Rajdzie Polski czeka na nich jednak szczególne wyzwanie. Rajd Polski to jeden z najstarszych rajdów świata. Znany jest ze swojej wyjątkowej trudności. W tym roku rozgrywany jest już po raz siedemdziesiąty – jubileusz tak prestiżowego wydarzenia przyciągnął szczególnie okazałą listę zawodników. Do imprezy rozgrywanej jako runda Mistrzostw Europy, Mistrzostw Polski i Mistrzostw Litwy napłynęła rekordowa liczba 85 zgłoszeń – najwięcej spośród wszystkich rajdów, w których brała w tym sezonie udział załoga ŠKODY. W tym roku czeski duet pokazuje w Mistrzostwach Europy wprost perfekcyjną formę: modelem ŠKODA Fabia S2000 w sześciu startach, zanotował pięć wygranych i jedną drugą lokatę. Podczas Rajdu Polski będzie musiał jednak zmierzyć się ze szczególnie mocną konkurencją: wśród zawodników z aż dziewiętnastu krajów silną obsadą dysponują gospodarze – rywalizacja Kopecký’ego z dobrze znającymi tutejsze trasy Krzysztofem Hołowczycem i Michałem Kościuszko oraz Robertem Kubicą będzie stanowić jedną z największych atrakcji dla jak zawsze licznie przybywających na to wydarzenie kibiców. „Jeśli chodzi o liczbę widzów, Polska jest rajem dla rajdowców – dokładnie tak jak Czechy. Tu wiele ludzi naprawdę kocha ten sport. Szuter tu jest podchwytliwy, ale pokazaliśmy już na Azorach i w Rumunii, że mamy wszystko, czego potrzeba, by odnieść sukces” – mówi kierowca ŠKODA Motorsport, Jan Kopecký. Mimo silnej konkurencji załoga jest pewna swego i ma ku temu powody. Obecnie w klasyfikacji Mistrzostw Europy prowadzi z ogromną przewagą aż 109 punktów przed najbliższymi konkurentami. Jak sam kierowca przyznaje, dodatkowej pewności siebie dodała mu jego ostatnia wygrana w swojej ojczyźnie – w wielkim stylu tryumfował w Barum Czech Rally Zlín. 31-latek myślami jest już jednak na mazurskich oesach: już w dniach 13-15 września w wyjątkowo urodziwej scenerii 230 kilometrów dróg wokół Mikołajek, zostanie rozegranych trzynaście odcinków specjalnych. Mająca aż 112 lat doświadczenia w motorsporcie ŠKODA w Rajdzie Polski odnosiła już wiele sukcesów – nie dalej jak rok temu tryumfowała tu właśnie załoga czeskiego producenta Esapekka Lappi/Janne Ferm. Na mazurskich trasach zapowiada się więc wyjątkowo zaciekła i widowiskowa rywalizacja. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. więcej -> Opel Meriva doceniony przez kierowców, nowości na rynku samochodowym, CEP, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. START PROGRAMU GLOBALNEJ WYMIANY KIEROWCÓW NISMO Lucas Ordoñez wystartuje w SUPER GT w ramach Programu globalnej wymiany kierowców Kierowcy japońskiego SUPER GT będą ścigać się poza Japonią, aby zyskać nowe doświadczenia Nowy zespół Nismo Athlete Global Team weźmie udział w 12-godzinnych wyścigach na torach Sepang i Bathurst Gwiazda australijskich wyścigów serii V8 Supercar, Rick Kelly, będzie pierwszym kierowcą zespołu podczas 12-godzinnego wyścigu w Bathurst 17 lipca w Jokohamie przedstawiciele Nissana i Nismo zaprezentowali nową, szeroko zakrojoną inicjatywę - Program globalnej wymiany kierowców Nismo - który otworzy uczestniczącym w nim zawodnikom drzwi samochodów wyścigowych na całym świecie. Pierwszym kierowcą Nismo, który skorzysta z tego programu, będzie Lucas Ordoñez (Hiszpania). Większość kierowców wyścigowych z radością przyjęłaby wieść o możliwości wzięcia udziału w wyścigu z serii SUPER GT. Dla Lucasa, który swoją przygodę z wyścigami zaczął od gry komputerowej, jest to spełnienie marzeń po długim „ściganiu się" samochodami tej klasy w świecie wirtualnym. Teraz, dzięki Programowi globalnej wymiany kierowców, Lucas usiądzie za kierownicą prawdziwego Nissana GT-R klasy SUPER GT. Życiorys zwycięzcy jednej z edycji GT Academy już teraz jest godny pozazdroszczenia. Trzykrotny udział w wyścigu Le Mans, jazda za kierownicą Nissana DeltaWing w wyścigu Petit Le Mans, zwycięstwo w Pucharze Interkontynentalnym Le Mans oraz doskonałe wyniki w Nissanie GT-R Nismo w klasie GT3 potwierdziły talent zawodnika odkrytego przez Nissana zaledwie kilka lat temu. Lucas w tym miesiącu wyjechał do Japonii, gdzie wziął udział w oficjalnym teście SUPER GT na torze Suzuka w dniach 19-20 lipca. Następnie ścigać się będzie w barwach zespołu NDDP Racing Nissan GT-R, obok Kazuki Hoshino (Japonia) i Daiki Sasaki (Japonia), w klasie GT300 w 1 000-kilometrowym wyścigu na torze Suzuka w dniach 17-18 sierpnia. Podczas indywidualnych zawodów kierowcy Programu globalnej wymiany kierowców Nismo będą startować w barwach nowego zespołu Nismo z siedzibą w japońskiej Jokohamie. Będzie się on nazywał „Nismo Athlete Global Team" i po raz pierwszy wystąpi z końcem sierpnia, kiedy to Wolfgang Reip (Belgia) i Mark Shulzhitskiy (Rosja) z GT Academy dołączą do Katsumasa Chiyo (Japonia) w 12-godzinnym wyścigu na torze Sepang. „To dopiero początek" - powiedział Shoichi Miyatani, prezes Nismo. „Chcemy wysyłać naszych młodych, utalentowanych kierowców na wyścigi na całym świecie, aby mogli zdobyć jak największe doświadczenie. Z wielką przyjemnością zapraszamy europejskich kierowców do udziału w wyścigach w Japonii i wysyłamy japońskich kierowców na zawody organizowane w Europie. Cieszymy się, że możemy dać taką możliwość naszym zawodnikom." „Stworzyliśmy ten program, aby umożliwić wszystkim kierowcom Nismo zdobycie nowych doświadczeń" - powiedział dyrektor ds. sportów samochodowych Nissana, Darren Cox. „To kolejny krok do prawdziwie globalnego podejścia do naszej działalności w zakresie sportów samochodowych. Nie jest łatwo przenosić się z jednych mistrzostw na kolejne, ale nikt nie powiedział, że nasz program rozwoju kierowców będzie łatwy. Najlepsi zawsze potrafią udowodnić swoją klasę. Pokazaliśmy, że nasi kierowcy potrafią przesiadać się z samochodu do samochodu i czerpać ze wszystkich zdobytych doświadczeń. Dobrym przykładem jest Jann Mardenborough, który zamienił Nissana GT-R Nismo GT3 na bolid Formuły 3 i osiągał fenomenalne czasy okrążeń w samochodzie klasy LM P2 z silnikiem Nissana na torze Le Mans." Nie wszystkie wymiany mają kierunek wschodni. We wrześniu Kazuki Hoshino (Japonia) będzie ścigać się w Nissanie GT-R Nismo GT3 w wyścigu 1 000 km na torze Nürburgring. Kierowca ten pomyślnie odbył jazdy testowe w Portugalii w pierwszej połowie tego roku. Lucas Ordoñez i Steve Doherty (USA) również wyjadą na zachód, aby ścigać się dla Nissan North America. Obaj zasiądą za kierownicą Nissanów 370Z w ramach GTS World Challenge na torze Mid-Ohio (2-3 sierpnia) i Sonoma w Kalifornii (23-24 sierpnia). Ekipa Nismo Athlete Global Team została również zgłoszona do udziału w 12-godzinnym wyścigu na torze Barthurst w lutym 2014 roku. Kierowca australijskiej serii V8 Supercar, Rick Kelly, z tamtejszej ekipy Nissan Motorsport został zgłoszony jako pierwszy kierowca zespołu. Jego koledzy zostaną wyłonieni z globalnej puli kierowców Nismo w nadchodzących miesiącach. W najbliższym czasie ogłoszone zostaną kolejne komunikaty dotyczące Programu globalnej wymiany kierowców Nismo, w ramach którego kierowcy ośmiu narodowości będą ścigać się w pięciu krajach. Plany na najbliższą przyszłość przedstawia Darren Cox: „Wysłanie pierwszego zwycięzcy GT Academy do Japonii jest kolejnym logicznym krokiem w procesie, który rozpoczął się, gdy Satoshi Motoyama i Michael Krumm ścigali się w naszych barwach podczas zeszłorocznego wyścigu na torze Le Mans. Praca na prawdziwie światowym poziomie i stwarzanie nowych możliwości naszym kierowcom w celu maksymalizacji ich umiejętności daje niezwykłą satysfakcję. Wszyscy jesteśmy bardzo ciekawi, jakie będą wyniki tej inicjatywy." źródło: NISSAN
  10. Castrol i TomTom zbadają zachowania kierowców Warszawa, 22 lipca 2013 – TomTom zawarł partnerstwo z firmą Castrol, jednym z czołowych światowych producentów olejów silnikowych, w celu zbadania wzorców zachowań kierowców w zakresie „zatrzymanie – ruszanie”. Raport pokazujący konsekwencje jazdy typu „zatrzymanie – ruszanie” w 50 miastach i regionach świata zostanie opublikowany przez Castrol i TomTom we wrześniu 2013r. Z dotychczasowych badań firmy Castrol wynika, że kierowcy każdego roku mogą zatrzymywać się i ruszać ponownie nawet 18000 razy. Zaawansowane informacje firmy TomTom o ruchu drogowym pozwolą przeanalizować zachowania kierowców w tym zakresie. „Ruch typu >>zatrzymanie – ruszanie<< jest globalnym problemem, który nie tylko wpływa na czas podróży, ale również powoduje mikroskopijne uszkodzenia silników” – powiedział Gareth Bracchi, starszy technolog w firmie Castrol. – „Dzięki partnerstwu z firmą TomTom będziemy mogli dokładnie zmierzyć średnią liczbę zatrzymań na kilometr drogi w zdefiniowanych granicach miast, ustalić, gdzie panuje największy ruch i pokazać, w jakich miastach kierowcy są najbardziej narażeni na uszkodzenia silników spowodowane jazdą >>zatrzymanie – ruszanie<<”. „Jest to logiczne partnerstwo, ponieważ zarówno TomTom, jak i Castrol starają się maksymalnie ułatwić życie klientom, zarówno w kwestii codziennych dojazdów do pracy, jak i zawożenia dzieci do szkoły czy też weekendowych wycieczek” – uzupełnia Ralf-Peter Schäfer, dyrektor ds. ruchu drogowego w firmie TomTom. – „Jesteśmy bardzo podekscytowani współpracą z firmą Castrol i niecierpliwie czekamy, aż będziemy mogli opublikować wyniki badań”. Badania pozwolą ustalić warunki drogowe w 50 kluczowych miastach i regionach świata, m.in. w Ameryce Północnej (Nowy Jork), Australii (Sydney), Azji (Pekin, Bangkok, Dżakarta, Kuala Lumpur, Hongkong), Ameryce Południowej (Rio de Janeiro) i Europie (Londyn, Stambuł, Moskwa). Źródło: TomTom
  11. Nie tylko twarda nawierzchnia Lista porad dla kierowców SUV-ów i aut terenowych od Goodyeara Warszawa, 11 lipca 2013 r. – Według prognoz, w 2014 roku europejski rynek pojazdów SUV/4x4 będzie liczył kilka milionów aut. Większa niż kiedykolwiek grupa kierowców będzie korzystać z możliwości samochodów z napędem na cztery koła. W sytuacji, w której doświadczenie niektórych użytkowników tych aut nie wykracza poza okazjonalną jazdę drogą gruntową, ryzyko uszkodzenia pojazdu, a nawet utknięcia w terenie, jest duże. Aby zmniejszyć prawdopodobieństwo problemów, eksperci Goodyeara przygotowali listę porad dla kierowców pojazdów SUV/4x4 wybierających się w trudny teren: Dobrze poznaj możliwości i ograniczenia twojego pojazdu. Przeczytaj instrukcję i zasięgnij informacji o jego faktycznych możliwościach off-road’owych. Nie wszystkie samochody SUV/4x4 są właściwie wyposażone do ciężkiej jazdy terenowej – mogą nie mieć na przykład odpowiednich opon. Jazda off-road jest często wolna – nie ulegaj pokusie mocnego wciskania gazu w terenie. Przyśpieszaj łagodnie aż do uzyskania trakcji – w ten sposób nigdzie nie utkniesz. Podobnie jak w przypadku każdego innego pojazdu poruszającego się po błotnistym terenie, zmiana na niższy bieg może poprawić kontrolę nad autem, ponieważ moc będzie przenoszona na opony w sposób bardziej łagodny i równomierny. O ile to możliwe, unikaj hamowania na bardzo luźnym, błotnistym terenie. Nagłe zablokowanie kół może spowodować utknięcie albo też poślizg. Licz się z przeszkodami – nawet pozornie niewielkie z nich mogą zatrzymać najlepszy samochód terenowy. Pamiętaj, że terenówki różnią się prześwitem. Wysiądź i zbadaj przeszkodę, zanim po niej przejedziesz. Jeżeli utkniesz na kamieniu czy pniu, najpierw spokojnie oceń sytuację. W ten sposób zminimalizujesz ryzyko uszkodzenia pojazdu. Przez niewielkie żleby, rowy czy pnie przejeżdżaj pod kątem, aby trzy koła pomagały przejechać czwartemu. Regularnie sprawdzaj bieżnik – jeżeli jest zabłocony, tracisz przyczepność. Wjeżdżając na strome zbocze, atakuj je prostopadle – utrzymanie wszystkich czterech kół w kierunku nachylenia zapewnia maksymalizację mocy i przyczepności. Przed powrotem na drogę asfaltową oczyść opony z ziemi i innych zanieczyszczeń, a potem sprawdź ciśnienie powietrza w ogumieniu. Przed dalszą jazdą sprawdź również, czy opony nie uległy uszkodzeniu. Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska
  12. [h=1]Sposób na złośliwych kierowców(Rosja)/Guy on the mask[/h] https://www.youtube.com/watch?v=f7FMWBn3gjQ
  13. Koniec z oślepianiem kierowców – nowy system Volvo Active High Beam Control Volvo zaprezentowało kolejny system poprawiający bezpieczeństwo kierowców i niechronionych uczestników ruchu. Active High Beam Control to nowy system inteligentnego sterowania wiązką świateł drogowych. Specjalne przysłony dbają o to, by nie oślepiać kierowców pojazdów zarejestrowanych przez kamerę naszego pojazdu. Jednocześnie pozostały obszar, w tym pobocze, jest intensywnie doświetlony. Nowe rozwiązanie doskonale wpisuje się w filozofię marki Volvo, dla której bezpieczeństwo jest jedną z najważniejszych wartości. Samochody szwedzkiego producenta mają być bezpieczne nie tylko dla kierowcy, ale też dla pozostałych uczestników ruchu, w tym pieszych, czy rowerzystów. Active High Beam Control pozwala oświetlić przestrzeń przed samochodem za pomocą tzw. świateł długich także wtedy, gdy przed nami jedzie inny pojazd lub gdy inne pojazdy nadjeżdżają z naprzeciwka. Kierowca znacznie lepiej widzi także pobocze, czy chodniki, gdzie poruszają się niechronieni uczestnicy drogi. Nowy system nie tylko zmniejsza ryzyko potrącenia tych osób, ale także sprawia, że jazda nocą jest mniej męcząca dla kierowcy. Jak to działa? Kluczowym elementem systemu jest kamera, zamocowana od wewnętrznej strony szyby czołowej, w okolicach mocowania lusterka wstecznego. To ta sama kamera która służy do aktywowania automatycznego hamowania awaryjnego w przypadku wykrycia nieuniknionej kolizji. Wykrywa światła pojazdów mechanicznych – zarówno przednie, jak i czerwone – tylne. Zastosowane oprogramowanie bezbłędnie odróżnia światła np. samochodu, czy motocykla, od blasku latarni, reklam, neonów, czy czerwonych świateł przy przejazdach kolejowych. Jest to możliwe dzięki rozróżnianiu częstotliwości światła. Określanie położenia obiektów, także tych w ruchu, odbywa się z dużą precyzją – błąd nie przekracza 1,5 stopnia. Sygnał z kamery pozwala sterować cylindrycznymi przysłonami zintegrowanymi z reflektorami ksenonowymi. System dokładnie „wycina” ten fragment wiązki, który mógłby oślepiać innych kierowców. Rozwiązanie to dobrze się sprawdza, nawet gdy w polu widzenia kamery znajduje się kilka pojazdów i każdy porusza się w innym kierunku. Warto wspomnieć o czułości rejestratorów światła. Pojazdy do których dojeżdżamy są wykrywane do 300 m wcześniej, a te nadjeżdżające z naprzeciwka – nawet z 700 m. System działa przy prędkościach powyżej 15 km/h. W jakich modelach i od kiedy? System Active High Beam Control będzie standardem w nowych modelach XC60, V60 i S60 wyposażonych w reflektory ksenonowe. Ich sprzedaż w Polsce ruszy w czerwcu br. To kolejny krok Volvo Car Group do zrealizowania planu 2020. Od tego roku samochody tej marki mają osiągnąć taki poziom bezpieczeństwa, że nie będą w nich ginąć ludzie. Źródło: Volvo
  14. Nowy Grand Santa Fe - rozwiązanie dla europejskich kierowców szukających samochodów segmentu SUV Premium Europejski debiut nowego siedmioosobowego SUV-a Hyundai Grand Santa Fe Więcej miejsca wewnątrz i przestrzeni bagażowej niż w standardowym modelu Zaprojektowany zgodnie z filozofią Storm Edge Europejska premiera Nowego Grand Santa Fe, SUV-a klasy E, odbyła się podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Ten model został opracowany specjalnie dla europejskich kierowców, aby spełnić ich wymagania związane z dłuższym rozstawem osi. Stworzony dla Europy Nowy Grand Santa został po raz pierwszy zaprezentowany podczas New York International Show w 2012 roku. W europejskim modelu wykorzystano wiele udoskonaleń z amerykańskiej wersji. Są to m.in. przednie światła adaptacyjne, dopasowujące się do drogi i prędkości jazdy, system rozpoznawania pasa ruchu oraz wspomagania parkowania. Dodatkowo, charakterystyka prowadzenia samochodu została specjalnie dopasowana do europejskiego klienta. Wprowadzone rozwiązania umożliwiają szybką reakcję pojazdu i większą kontrolę. Kontynuacja stylistyki zgodnej z filozofią “Storm Edge” Nowy Grand Santa Fe został zaprojektowany zgodnie z filozofią “Storm Edge”, którą zastosowano po raz pierwszy w Santa Fe Nowej Generacji. Nowa stylistyka jest oparta na idei ”płynnej rzeźby”. Nowy Grand Santa Fe został stworzony w oparciu o swojego mniejszego poprzednika. Dzięki temu powstał samochód, który stylem nawiązuje do tradycji firmy Hyundai. Pomimo tego, pomiędzy modelami są widoczne różnice. Z przodu Nowego Grand Santa Fe wyraźnie zarysowuje się nowy kształt grilla, lamp przeciwmgielnych i agresywny zderzak. Tylne, boczne drzwi są dłuższe, dzięki czemu obejmują trzeci rząd siedzeń. Pojemność samochodu podkreśla panel dachowy. W rezultacie tylna część bocznej szyby jest bardziej zbliżona do słupków C. Na nowo zaprojektowano także lampy LED, a podwójny wydech zastąpiono dwiema oddzielnymi rurami wydechowymi. Grand Santa Fe występuje w dwóch wersjach z 18- lub 19-calowymi aluminiowymi felgami. Dzięki zwiększeniu rozstawu osi (+100 mm) Nowy Grand Santa Fe jest dłuższy (+10 mm), wyższy (+5 mm) oraz szerszy (+225 mm). Pomimo to udało się zachować dynamiczną i wyrafinowaną stylistykę znaną z Santa Fe Nowej Generacji. Więcej miejsca Większy rozstaw osi zapewnia więcej miejsca do siedzenia w drugim i trzecim rzędzie niż w przypadku standardowego modelu. Dzięki temu, nawet, jeżeli razem podróżuje 7 osób, wciąż mogą się czuć komfortowo. W drugim i trzecim rzędzie zwiększono także ilość miejsca nad głową i na nogi. W drugim rzędzie odpowiednio o 10 mm i 50 mm, a w trzecim o 33 mm i 35 mm. Po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń samochód zyskuje największą w swojej klasie pojemność bagażnika: 634 litrów. Oprócz 631 litrów w bagażniku, dodatkowe 3-litry mieści pojemnik na bagaż umieszczony pomiędzy nadkolami. Łącznie samochód jest bardziej pojemny od Santa Fe Nowej Generacji o 49 litrów. Starannie dopasowany układ napędowy Nowy Grand Santa Fe będzie dostępny dla europejskich klientów w jednej wersji układu napędowego. Pod maską znajdzie się potężny 2,2 litrowy silnik ‘R’ VGT Diesla zgodny z normą Euro 5. W połączeniu z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów Grand Santa Fe osiąga moc maksymalną 197 KM. Kierowcy będą także mogli skorzystać z systemu Active Eco zwiększającego ekonomiczność samochodu - Nowy Grand Santa Fe ogranicza zużycie dwutlenku węgla do 192g/km. Udoskonalona kabina W standardowym wyposażeniu Nowego Grand Santa Fe znajdzie się system FLEX STEER pozwalający wybrać jeden z trzech trybów prowadzenia: Normal, Sport, Comfort, który prezentowany jest na 4,3 calowym wyświetlaczu TFT LCD komputera pokładowego. Nowy Grand Santa Fe ma także rozciągający się na całą długość samochodu panoramiczny dach. Poprzez wyeliminowanie środkowej belki kabina jest bardziej doświetlona. Specjalnie dla pasażerów tylnych siedzeń zamontowano wewnętrzne zasłony chroniące przed słońcem. Nowy Grand Santa FE jest dostępny w konfiguracji sześcio- lub siedmioosobowej i zapewnia odpowiednią przestrzeń do przewozu pasażerów lub bagażu. W konfiguracji siedmioosobowej siedzenia są podzielone w systemie 2:3:2, a sześcioosobowej 2:2:2. Drugi rząd siedzeń można swobodnie przesuwać i składać, natomiast trzeci rząd składa się na płasko. Załadunek do bagażnika ułatwia duża, tylna klapa. ”Nowy Grand Santa Fe zachowuje wszystkie kluczowe cechy Santa Fe Nowej Generacji, takie jak: wyjątkowa stylistyka, wysoki komfort i jakość, a jednocześnie zapewnia większą przestrzeń. Wierzymy, że jest to dobra oferta i przyciągnie do naszej firmy dotychczasowych klientów marek postrzeganych w kategoriach Premium” - powiedział Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe. Nowy Grand Santa Fe będzie produkowany od kwietnia 2013 roku w Ulsan (Korea). [TABLE] <tbody>[TR] [TD=colspan: 5]Wymiary zewnętrzne (mm) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 3]Długość [/TD] [TD=colspan: 2]4915 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 3]Szerokość [/TD] [TD=colspan: 2]1885 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 3]Wysokość [/TD] [TD=colspan: 2]1690 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 3]Rozstaw osi [/TD] [TD=colspan: 2]2800 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 3]Zwis przedni [/TD] [TD=colspan: 2]955 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 3]Zwis tylny [/TD] [TD=colspan: 2]1150 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 5]Wymiary wewnętrzne (mm) [/TD] [/TR] [TR] [TD]Nad głową [/TD] [TD=colspan: 3]Pierwszy rząd [/TD] [TD]1006 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 3]Drugi rząd [/TD] [TD]1002 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 3]Trzeci rząd [/TD] [TD]908 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Miejsce na nogi [/TD] [TD=colspan: 3]Pierwszy rząd [/TD] [TD]1120 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 3]Drugi rząd [/TD] [TD]1050 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 3]Trzeci rząd [/TD] [TD]800 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 4]Całkowita pojemność bagażnika [/TD] [TD]634 lity [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 5]Układ napędowy i wydajność [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]2,2-litrowy ‘R’ VGT [/TD] [TD=colspan: 2]Pojemność [/TD] [TD]2199 cc [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Moc maksymalna [/TD] [TD]197 KM przy 3800 obr./min. [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Maksymalny moment obrotowy [/TD] [TD]436 Nm przy 1800–2500 obr./min. [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 4]Prędkość maksymalna [/TD] [TD]200 km/h [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 4]Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h [/TD] [TD]10,3 sekundy [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 4]CO2 (cykl mieszany) [/TD] [TD]192 g/km [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 5]Waga (kg) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 4]Masa własna (sześć lub siedem siedzeń) [/TD] [TD]1902 / 1916 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 4]Masa całkowita (sześć lub siedem siedzeń) [/TD] [TD]2600 / 2630 [/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Hyundai
  15. Kadra kierowców Audi startujących w sezonie 2013 serii DTM skompletowana -Atutem jest doświadczenie: ośmiu kierowców Audi ma na swoim koncie łącznie 34 zwycięstwa -„Król Norisringu“, genialny Jamie Green, nowym nabytkiem Audi -Rahel Frey opuszcza DTM, Miguel Molina nadal w reprezentacji Kadra Audi w sezonie 2013 serii wyścigów DTM, to mieszanka doświadczenia i młodości. Ośmiu kierowców Audi ma na swoim koncie cztery tytuły, udział w 478 wyścigach, 39 zdobytych pole positions i aż 34 zwycięstwa, co plasuje ich w czołówce DTM. W porównaniu do ubiegłorocznego składu zaszła jedna zmiana. Rahel Frey będzie nadal startować dla Audi, ale w klasie GT. Jej miejsce w kokpicie zajmie – Jamie Green. „Jestem pewien, że sezon 2013 dzięki tak doborowej kadrze przyniesienie nam wiele sukcesów. Być może jest to nawet najlepszy skład, odkąd Audi bierze udział w wyścigach serii DTM“ powiedział dr Wolfgang Ullrich, szef Audi Motorsport. Rahel Frey opuszcza co prawda DTM i będzie kontynuować karierę jako kierowca w klasie GT, ale za to Miguel Molina zasiądzie za sterami Audi już po raz czwarty. Od bieżącego sezonu, w DTM obowiązują nowe zasady. Każda z imprez serii została skrócona do dwóch dni, zatem kierowcy będą mieć mniej czasu na przygotowanie się do kwalifikacji i wyścigu. „Wszystko zależeć będzie od dogrania szczegółów w możliwie najkrótszym czasie. Tutaj nieocenione jest doświadczenie“ – podkreślił Wolfgang Ullrich. „Dlatego zdecydowaliśmy by zrezygnować z nowych kierowców i pozostać przy sprawdzonym składzie. Chciałbym serdecznie podziękować Rahel za jej wyniki i zaangażowanie w DTM. Jej osiągnięcia stanowiły duży wkład w nasz udział w tych wyścigach. Mam nadzieję, że podobnie będzie w przypadku jej przyszłych startów w barwach Audi.“ Mimo doskonałych wyników i wielu odniesionych zwycięstw, średnia wieku kierowców Audi w serii DTM wynosi tylko 28 lat. Za „stare wygi“ uważa się dwukrotnych mistrzów DTM Mattiasa Ekströma i Tima Scheidera. Debiutantem w zespole Audi jest Jamie Green. 21-letni Adrien Tambay i 23-letni Miguel Molina wciąż uważani są za młodzież. W skład kadry wchodzą jednak również doświadczeni kierowcy: zwycięzca z Le Mans Mike Rockenfeller, tryumfator wyścigu Race of Champions Filipe Albuquerque oraz dwukrotny najlepszy kierowca sezonu Edoardo Mortara. Nowy sezon rozpocznie się 5 maja w Hockenheim. Zaplanowano dziewięć wyścigów, w tym premierę DTM w Moskwie. Finałowe w tym roku zawody odbędą się 20 października. Źródło: Volkswagen Group Polska
  16. Nowa akcja GITD: ciśnienie kierowców do kontroli Jeśli będą sprawdzać ciśnienie przy okazji wystawiania mandatów, to prawie wszystkim zalecą kontakt z lekarzem z powodu podwyższonego ciśnienia
  17. Obowiązkowe kursy i egzaminy dla kierowców aut uprzywilejowanych
  18. więcej -> W Krakowie ruszy system ulg dla kierowców hybryd | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. Dla kierowcow bywajacych w okolicach Sulechowa ---> http://www.smog.pl/wideo/39870/radarowe_oszustwo_w_gminie_sulechow_skandal/
  20. http://infobus.pl/text.php?from=main&id=34064
  21. http://infobus.pl/text.php?id=32752&from=main
  22. http://infobus.pl/text.php?from=main&id=32818
  23. http://infobus.pl/text.php?from=main&id=31435
  24. http://trans.info/message/view/6580.html Moim zdaniem bardzo mądre posunięcie (szczególnie jak na ten kraj)
×