Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'jako' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 30 wyników

  1. Hej, Muszę sobie wybrać temat pracy dyplomowej i przejściowej (jedno łączy się z drugim) ale nie do końca mam pomysł co dokładnie. Studiuję na wydziale samochodowym i chciałbym zrobić coś z siecią CAN w samochodach. Samo wpięcie się w CAN i odczyt danych za pomocą LabView nie jest niczym odkrywczym i muszę sobie wymyślić jakiś temat z tym związany. Całość programowałbym w LabView. Macie jakieś pomysły?
  2. Witam, Czy znacie jakiś dobry programik do rejestracji jazdy, który nie przeciąży telefonu z Androidem na którym jest odpalona Automapa?
  3. Pieszy, jako uczestnik ruchu drogowego Piesi to najsłabiej chroniona grupa uczestników ruchu drogowego. Dosadnie pokazują to statystyki wypadków. W Europie 22% wszystkich ofiar wypadków to piesi, w Polsce te statystyki wyglądają jeszcze gorzej, bo stanowią oni 35% wszystkich ofiar wypadków. Niepokojące jest również to, że w zakresie ograniczenia ofiar wśród pieszych nie osiągnięto znaczących postępów. Od 2010 do 2013 liczba zabitych pieszych w Europie spadła tylko o 11%, w Polsce porównując rok 2014 do 2013 liczba ofiar spadła o 2%. Zarówno europejskie jak i polskie statystyki pokazują, że najwięcej ofiar jest wśród osób w wieku 65 lat i starszych. Dzieci i młodzież do 17 roku życia to 8% zabitych. Wbrew powszechnej opinii piesi nie giną na obszarach niezabudowanych, ale właśnie na terenach miejskich. Według badań zachowań transportowych w polskich miastach, ruch pieszych stanowi 20-25% ogółu całego ruchu, dla porównania w Paryżu - 36%. Najczęstszą przyczyną wypadków z udziałem pieszych w Polsce w 2014 roku było nieostrożne wejście na jezdnię – 300 zabitych, następną w kolejności przyczyną było stanie lub leżenie na jezdni – 119 zabitych, trzecią najtragiczniejszą przyczyną stanowiło chodzenie nieprawidłową stroną jezdni – 60 zabitych. „Patrząc na statystyki widać, jak wiele jest do zrobienia w temacie poprawy bezpieczeństwa pieszych. Piesi nie mają żadnej ochrony w przypadku zderzenia z pojazdem, dlatego tak ważne jest podkreślanie konieczności przestrzegania limitów prędkości. Już prędkość 50 km/h dopuszczalna w mieście powoduje, że w przypadku zderzenia samochodu z pieszym, większość pieszych nie przeżyje– szanse szacuje się na około 60%. Przekroczenia limitu prędkości jeszcze bardziej ograniczają szanse pieszego na przeżycie – zderzenie z prędkością powyżej 70 km/h to brak szans na przeżycie takiego wypadku. Największe szanse na przeżycie pieszy ma w przypadku zdarzeń przy prędkościach do 30 km/h – blisko 90%.” - tłumaczy Radosław Jaskulski, instruktor ŠKODA Auto Szkoła. Warto o tym pamiętać, mając świadomość, że to kierujący samochodami osobowymi powodują najwięcej wypadków z pieszymi. Przyczynę tego stanu rzeczy jest nieudzielanie pierwszeństwa na przejściach dla pieszych, nieprawidłowe manewry i zbyt duże prędkości z którymi przemieszczają się pojazdy. Lista przewinień nie ogranicza się tylko do kierowców. Niebezpiecznie zachowują się również piesi. Kierowcy nie ustępują pierwszeństwa pieszym, a piesi wymuszają pierwszeństwo w momencie zbliżania się pojazdu. Kierowcy nie przestrzegają limitów prędkości, a piesi przechodzą przez jezdnię w miejscach niezabezpieczonych. Zarówno piesi jak i kierowcy wkraczają na skrzyżowanie na czerwonym świetle. I kierowcy i piesi bywają rozproszeni, zmęczeni, zasłuchani w muzyce. Dodatkowo, jeśli do wyżej wymienionych czynników dołożymy błędy infrastruktury drogowej dochodzi do kumulacji negatywnych czynników i ryzyko wypadków gwałtownie wzrasta. Wzajemny szacunek i świadomość ograniczeń związanych ze sposobem poruszania się tylko podniosą bezpieczeństwo. Jeśli do tego dodamy uprzejmość, a drogi będą budowane w duchu podniesienia bezpieczeństwa pieszych, wskaźniki wypadkowości będą się poprawiać. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Mercedes-Benz Zetros jako mobilny dom klasy biznes Ekstremalna terenówka jako luksusowy apartament: Mercedes-Benz Zetros z kempingowym nadwoziem - Zetros: terenowe zdolności Unimoga w połączeniu z przestrzenią ładunkową ciężarówki - Nadwozie: wysuwana komora zapewnia dodatkową przestrzeń - Strefa mieszkalna: podłogi z kamienia, drewniane meble, prysznic ze szklaną kabiną - Wyposażenie: duże zbiorniki paliwa, dwa zespoły grzewcze, klimatyzacja Stuttgart. Mercedes-Benz Zetros słynie z niezawodnej trakcji i wytrzymałości, nadwozia Hartmann Spezialkarosserien znane są z wysokiej klasy technologii, a firma Hünerkopf to synonim luksusowego wyposażenia i wykończenia kabiny. Dzięki połączeniu tych talentów powstał fascynujący, mobilny dom klasy biznes. W pełnej specyfikacji zadebiutuje on podczas zbliżających się targów pojazdów użytkowych w Hanowerze (od 25 września do 2 października br.). Zetros: terenowe zdolności Unimoga w połączeniu z przestrzenią ładunkową ciężarówki Platformą dla mobilnego domu jest Mercedes-Benz Zetros - pojazd, który łączy terenowe zdolności Unimoga z możliwościami przewozowymi ciężarówki wagi ciężkiej. Jego wizytówką jest umieszczona za silnikiem kabina, zapewniająca łatwe wsiadanie i wysiadanie, wyjątkową przestronność oraz - za sprawą fotela zamontowanego między osiami - wysoki komfort jazdy w terenie. Sprawdzona, terenowa koncepcja wykorzystuje napęd na wszystkie koła, wysoki prześwit, pojedyncze ogumienie i nawet trzy blokady dyferencjałów wraz z dwustopniową skrzynią rozdzielczą. By zobrazować możliwości Zetrosa, wystarczy kilka liczb: maksymalna artykulacja osi wynosi 2 x 500 mm, głębokość brodzenia sięga 1190 mm, a zdolność pokonywania wzgórz to 80 proc. W przeciwieństwie do wielu mobilnych domów, dwuosiowy Zetros 1833 o dopuszczalnej masie całkowitej 18 ton nie ma żadnych problemów z udźwignięciem dodatkowego wyposażenia. Napędza go rzędowy, 6-cylindrowy silnik o pojemności 7,2 litra i mocy 240 kW (326 KM) z technologią BlueTec, współpracujący z 6-biegową przekładnią automatyczną. Polakierowany na elegancki, srebrny kolor egzemplarz przemieszcza się na kołach z imponującym, terenowym ogumieniem 16.00 R 20. Nadwozie: wysuwana komora zapewnia dodatkową przestrzeń Nadwozie Zetrosa - połączone z kabiną specjalnym przejściem - wyprodukowała firma Hartmann Spezialkarosserien z Alsfeld w Hesji. Mierzy ono 5,6 m długości oraz 2,4 m szerokości. Ściany, dach i podłogę wykonano z pojedynczych, ocynkowanych i powlekanych tworzywem sztucznym paneli. Taka konstrukcja charakteryzuje się wysoką stabilnością oraz doskonałą izolacją - maksymalna grubość ścian wynosi 10 cm. Kolejną wyjątkową cechą Zetrosa jest elektrycznie wysuwana komora z lewej strony, zaopatrzona w obudowę z włókien węglowych oraz pneumatyczne uszczelnienie. Elementy grzewcze chronią przed gromadzeniem się na niej śniegu lub lodu. Po wysunięciu komory szerokość przestrzeni mieszkalnej wzrasta do 2,5 m. Zamontowany z tyłu uchwyt z podnośnikiem hydraulicznym może z powodzeniem służyć do przewożenia motocykla. Przestrzeń mieszkalna: podłogi z kamienia, drewniane meble, prysznic ze szklaną kabiną Za wysokiej jakości wyposażenie i wykończenie kabiny odpowiada Hünerkopf, dostawca specjalistycznego sprzętu z Neukirchen nieopodal Kassel. Rozkład wnętrza Zetrosa został przemyślany pod kątem dalekich wojaży w komfortowych warunkach - narożną sofę, sekcję kuchenną i duże, podwójne łóżko uzupełnia tu łazienka z umywalką, toaletą oraz osobnym prysznicem. Ściany tego ostatniego wykonano z ozdobionego specjalnym wzorem szkła i wyposażono w nastrojowe podświetlenie. Wnętrze urządzono meblami ze szlachetną okleiną z prawdziwego drewna klonowego "ptasie oko". Pięciokrotnie lakierowana i polerowana powierzchnia odznacza się wyjątkowo wysokim połyskiem. Podłogę oraz blat kuchenny wykonano z lekkiego kamienia naturalnego, a sofę w wysuwanej części pokrywa oddychająca, prawdziwa skóra. Wiele atencji projektanci poświęcili detalom, takim jak oświetlenie kabiny. Zetros to pierwszy mobilny dom, którego wnętrze rozświetlają organiczne diody elektroluminescencyjne (OLED-y), generujące wyjątkowo ciepły odcień światła z możliwością płynnego przyciemniania, a przy okazji zużywające niewielką ilość energii. Na pokładzie Zetrosa znalazło się również nowoczesne wyposażenie: automatyczna antena satelitarna, połączenie z internetem, LED-owe ekrany w sekcji dziennej i sypialnej oraz nagłośnienie Bose. Wyposażenie: duże zbiorniki paliwa, dwa zespoły grzewcze, klimatyzacja Niezależność w trakcie długich podróży zapewnia 300-litrowy zbiornik świeżej wody oraz 600-litrowy zbiornik oleju napędowego, a także litowo-jonowe akumulatory z systemem zasilania energią słoneczną. W razie potrzeby podróżujący mają do dyspozycji agregat prądotwórczy. Wyposażenia obejmuje też klimatyzację oraz dwa sterowane osobno podgrzewacze wody na olej napędowy. Ekstremalny, terenowo-luksusowy kamper będzie prezentowany podczas zbliżających się targów aut użytkowych w Hanowerze, trwających od 25 września do 2 października, w hali 14/15 na stoisku Mercedes-Benz Trucks. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  5. Audi jako pierwszy producent samochodów na świecie testuje systemy zdalnej jazdy · Jazda po drogach publicznych potwierdza techniczną dojrzałość systemu zdalnej jazdy · Odciążenie kierowcy przy wolnej jeździe - do 60 km/h w ruchu ulicznym · Prof. dr Ulrich Hackenberg podkreśla: „To ważny element większego systemu bezpieczeństwa“ Ingolstadt, 13 sierpnia 2014 r. Audi prowadzi szeroko zakrojone prace nad systemami zdalnej jazdy. Jako pierwszy producent samochodów w skali całego świata, prowadzi obecnie testy na publicznej drodze ekspresowej na Florydzie. „Audi już teraz oferuje wiele efektywnych systemów wsparcia kierowcy“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Niedługo przedstawimy nowe rozwiązania, bliżej odpowiadające pojęciu ‚zdalnej jazdy’. Wspierają one kierowcę gdy nie jest on w stanie poprawnie zareagować na wydarzenia na drodze lub w sytuacji długiej jednostajnej podróży, która może stanowić trudność ze względu na swą monotonię. Nowe systemy zdalnej jazdy znacznie poprawiają wtedy bezpieczeństwo w ruchu drogowym i komfort prowadzenia.“ Jednym z takich systemów wsparcia kierowcy, które już w niedalekiej przyszłości będą montowane seryjnie, jest pilot jazdy w korkach. Przy prędkościach poniżej 60 km/h, uwalnia on kierowcę od większości wykonywanych zwyczajowo czynności, ponieważ samoczynne przyspiesza, zwalnia i kieruje pojazdem. Reaguje równocześnie na zachowania innych pojazdów. Gdy korek się rozładowuje lub gdy pojazd dociera do końca drogi szybkiego ruchu, kierowca otrzymuje komunikat, że powinien z powrotem przejąć kontrolę nad autem. Jeśli tego nie uczyni, system bezpiecznie zatrzyma samochód. Testy odbyły się już na drodze publicznej. Cztery pierścienie właśnie zaprezentowały ten system na jednym z odcinków drogi ekspresowej Lee Roy Selmon w pobliżu miejscowości Tampa na Florydzie. W ten sposób, Audi zostało pierwszym motoryzacyjnym producentem na świecie, który wprowadził do publicznego ruchu zdalnie sterowany samochód. O technicznej dojrzałości tego rozwiązania mogli przekonać się przybyli na miejsce dziennikarze i politycy. W testowym pojeździe, modelu Audi A7 Sportback, zamontowano 22 czujniki, w tym najnowszy skaner laserowy. Zebrane przy ich pomocy dane przetwarza centralna jednostka sterująca systemu wsparcia kierowcy (zFAS). Tam, na podstawie danych z czujników, powstaje ciągle przetwarzany, pełen obraz otoczenia pojazdu. Jednostka sterująca zFAS, ze względu na swoja moc i swoje niewielkie, porównywalne z tabletem wymiary, stanowi ważny krok na drodze ku wprowadzeniu pilota jazdy w korkach do produkcji seryjnej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. [h=2]Oryginał z 1077 części: klasyczne Mini jako zestaw LEGO.[/h] [h=2] Duński producent zabawek poszerzył swą serię LEGO Creator Expert o Mini Coopera – dokładną replikę z nadwoziem w kolorze British Racing Green, z białym dachem i pasami wyścigowymi na masce silnika, poprzecznie zamontowanym 4-cylindrowym silnikiem i koszem piknikowym w bagażniku – ekskluzywna sprzedaż online w shop.LEGO.com rozpoczyna się 1 sierpnia 2014.[/h] LEGO Group rozbudowuje swą flotę produktową serii Creator Expert o oryginał z Wielkiej Brytanii. Od 1 sierpnia 2014 r. klasyczne, legendarne Mini będzie dostępne jako 1007-elementowy zestaw LEGO, zapewniając fanom popularnych klocków autentyczne doznania konstrukcyjne. Projektanci LEGO oparli swój model na ostatniej generacji klasycznego Mini Coopera, produkowanego aż do 2000 r., odtwarzając jego niepodrabialną charyzmę w kolorowym świecie swych modeli z niesamowitą dbałością o detale. Po kompletnym zbudowaniu, model ma 25 cm długości, 14 szerokości i 11 wysokości, a więc idealnie zachowuje charakterystyczne proporcje. Nadwozie modelu jest w kolorze British Racing Green, podczas gdy jego dach, lusterka boczne i wyścigowe pasy na masce silnika – białe. Beżową tapicerkę foteli zdobią symbole wyścigowe – flagi w szachownice – podobnie jak pokrowce na dodatkowych lampach dalekosiężnych, zamocowanie – jak w oryginale – bezpośrednio na sześciokątnym grillu wlotu powietrza do chłodnicy. Dokładnym odzwierciedleniem oryginału są także koła, zderzaki, zawiasy drzwi, lampy główne i tylne. Z tyłu nadwozia znalazły się emblematy wskazujące, iż ta replika LEGO bazuje na Mini Cooperze produkowanym od sierpnia 1997 do lipca 1998 dla uczczenia 40. urodzin klasycznego Mini. Drzwi, maska i klapa bagażnika modelu są otwierane, umożliwiając wgląd w „życie „wewnętrzne” modelu i jego precyzyjnie odtworzone szczegóły. 4-cylindrowy silnik jest oczywiście zamontowany poprzecznie, a kierownica, lewarek biegów, oparcia foteli i ich zagłówki są ruchome – a w bagażniku znajduje się w pełni zapakowany koszyk piknikowy, z obrusem (oczywiście w szachownicę…). Istotne dla autentyzmu są detale, a tu nikt nie może zarzucić LEGO pójście na łatwiznę. Nawet jako modeli z klocków, Mini jest oryginalnym autem brytyjskim, z kierownicą po prawej stronie i żółtą tablicą rejestracyjną z tyłu. W zestawie jest także koło zapasowe, umieszczone w dolnej części bagażnika. Jak w przypadku większości produktów serii Creator Expert, rekomendowanym wiekiem dla użytkownika zestawu jest „16+” – jednak niezależnie od tego, czy model składać będą młodsi, czy starsi, każdy będzie zachwycony możliwością zbudowania własnego klasyka. Źródło: BMW Polska
  7. Nowe Subaru WRX jako hatchback? Zobacz wizualizacj Precz z hatchbackiem! Mogą zrobić takie auto w formie konkurencji dla zwykłych kompaktów, ale nie z WRX-a.
  8. Dacia Duster jako radiowz, wz bojowy i stra poarna Dacia z działem na dachu... Chciałbym to zobaczyć na żywo
  9. Nowa Mazda 2 bdzie dostpna take jako Crossover Obecna dwójka bardzo mi się podoba, ale biorąc pod uwagę to, jak wyglądają nowe Mazdy 3 i 6, szykuje się jeszcze ładniejsze autko
  10. Witajcie, jestem tutaj całkowicie nowa i postanowiłam napisać, bo się z rodziną zastanawiamy jaki prezent zrobić mojemu tacie. Ponieważ jest maniakiem swojej Audi A5 wpadł nam pomysł, by sprezentować mu taki pakiet auto detailing, bo jednak auto ma już kilka lat i z takie odnowy by się na pewno cieszył. Koszta podzielimy na kilka osób, więc też tak źle nie będzie. Jak Wam się wydaje, to ciekawy pomysł? Pytam się właśnie takich fanów motoryzacji :-) I może znacie jakieś salony auto detailingu na Śląsku? My aktualnie rozmawialiśmy z DetailKing z Katowic i jak się zdecydujemy, to by nam taki ładny Voycher przygotowali. Wolę jednak się też dopytać, bo jednak do świąt trochę jeszcze czasu.
  11. Fiat Viaggio bdzie dostpny take jako hatchback - zdjcia szpiegowskie Następca Bravo? Nareszcie!
  12. Mazda 3 jako kombi? Zobacz nieoficjalną wizualizację Wg mnie tył wygląda trochę zbyt masywnie - przydałyby się lżejsze linie
  13. Audi jako pierwsze zastosuje w samochodach nowy standard LTE - Premiera w nowym Audi S3 Sportback - LTE w Audi to możliwość korzystania z Hotspotu (WLAN) i zindywidualizowanych usług Audi connect Ingolstadt, 1 sierpnia 2013. Audi jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej zastosuje w samochodach szybki standard transmisji danych LTE (Long Term Evolution). Opcja ta na życzenie klienta dostępna jest już od lipca w Audi S3 Sportback, a z początkiem listopada również we wszystkich innych modelach rodziny A3. Standard LTE ma niezwykłe znaczenie dla Audi connect oraz swobody komunikacji kierowcy z pojazdem, Internetem i otoczeniem. Standard LTE oferuje dostęp do Internetu w nowym wymiarze zarówno dla kierowcy jak i pasażerów. Pozwala on na transmisję dużych ilości danych przez Internet, w tym muzyki oraz filmów w jakości HD. Komercyjne sieci LTE istnieją już w wielu krajach Europy oraz w USA. W Niemczech szybka transmisja danych dostępna jest już w kilku wielkich miastach. Przede wszystkim można jednak z niego korzystać na terenach wiejskich. Do korzystania z LTE w Audi S3 Sportback, wystarczy jedynie specjalna karta SIM, umożliwiająca dostęp do Internetu. Po umieszczeniu jej w odpowiednim gnieździe nawigacji MMI Navigation plus, pasażerowie będą mogli niezależnie od siebie surfować w Internecie. Podłączając swoje przenośne urządzenia do hotspotu (WLAN) w pojeździe, jeden z pasażerów może na przykład uczestniczyć w konferencji wideo, a inny równocześnie oglądać film online. Nawigacja MMI Navigation plus dzięki LTE umożliwia kierowcy korzystanie w pojeździe z dopasowanych do jego potrzeb usług online z pakietu Audi connect. Pomocne okazać się mogą rozwiązania począwszy od nawigacji przy pomocy map Google Earth i Google Street poprzez radio internetowe Audi music stream, aż po informacje online dotyczące korków i sytuacji na drogach. W sposób przyjazny kierowcy, zintegrowano również usługi oferowane przez portale społecznościowe takie jak Facebook czy Twitter. Możemy korzystać z nich przy pomocy funkcji lektora oraz wykorzystując gotowe elementy tekstowe. Dodatkowo dostępnych jest ponad dwanaście usług Audi connect, w tym funkcja lektora odczytującego e-maile i funkcja dyktowania wiadomości tekstowych (SMS). Jednak zakres usług w szybkim tempie jest rozbudowywany. Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. Mazda 3 jako Coupe, czyli kolejne dzieło niezależnego stylisty W coupe dałbym subtelniejszy przód, ten jest zbyt masywny
  15. więcej -> Ople Ampery jako wozy reporterskie w Polsacie, ranking samochodów osobowych, ranking sprzedaży aut, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. Inicjatywa Audi Urban Future: przestrzeń miejska jako laboratorium testowania mobilności jutra -Extreme Cities Project 2050: postrzeganie miasta jako szansy dla mobilności -W Bostonie Audi konkretyzuje wizję laureatów nagrody z roku 2012 -Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi potwierdza: „Takie inicjatywy, to ważne impulsy dla naszej strategii innowacyjności wiodące ku zrównoważonej mobilności miejskiej.“ Nowy Jork /Ingolstadt, 7 maja 2013. W roku 2050 w miastach mieszkać będzie siedem miliardów ludzi. W jaki sposób mieszkańcy będą się po nich poruszać? Jak różne formy mobilności będą ze sobą współgrać? Te i inne pytania postawiła sobie inicjatywa Audi Urban Future współpracująca w ramach projektu „Extreme Cities Project“ z renomowanym amerykańskim Uniwersytetem Columbia. W toku wspólnej pracy, obie instytucje opublikowały pięć hipotez dotyczących megametropolii przyszłości. Dodatkowo Audi, tworząc raport dotyczący metropolii Boston, bada możliwość stworzenia konkretnego projektu mobilności intermodalnej. Marka z czterema ringami zaprezentowała oba przedsięwzięcia podczas tegorocznego festiwalu „Ideas City Festival“, zorganizowanego przez New Museum w Nowym Jorku. W centrum zainteresowania projektu „Extreme Cities Project“, będącego elementem inicjatywy Audi Urban Future, znajdują się wizje metropolii roku 2050, kiedy to, jak się przewiduje, ludność miast będzie tak liczna niczym obecne narody. Projekt badawczy ukazuje pewne szanse i wskazuje, by przyszłość pojmować jako potencjał. To, w czym konkretnie tkwi innowacyjny potencjał urbanizacji przyszłości, ukazuje pięć hipotez, które Uniwersytet Columbia sformułował we współpracy z Audi. To, co szczególnego przebija się w tej współpracy to fakt, że koncern motoryzacyjny o mocnej światowej pozycji, wspólnie ze światowej sławy kuźnią idei, która wydała ponad siedemdziesięciu laureatów nagrody Nobla, udziela odpowiedzi na najbardziej palące pytania przyszłości. Zasadniczym celem postawionych hipotez jest wyobrażenie sobie warunków życia w mieście w skrajnej postaci, przełamując w ten sposób panujące ogólnie wzorce myślowe i behawioralne. „Zidentyfikowaliśmy pięć kluczowych czynników charakterystycznych dla miast, które analizujemy i nadaliśmy im skrajną postać. Są to najbardziej typowe zasady zagęszczenia miejskiego, katalizatory, dzięki którym miasta powstają i się rozwijają“ – podkreśla Mark Wigley, dziekan wydziału architektury Uniwersytetu Columbia i kierownik „Extreme Cities Project“. „Wspólnie wyjaśniamy, dlaczego miasto jest tak godnym podziwu ludzkim wynalazkiem.“Pięć postawionych hipotez to „Demografia“, „Asymetryczna mobilność“, „Kompleksowość“, „Migracja“ i „Tolerancja“. Po raz pierwszy opinii publicznej przedstawił je Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. „Projekt ten to dla nas swego rodzaju radar wyłapujący sygnały z przyszłości. Sformułowane hipotezy pokazują nam siły napędowe w miastach. Audi czerpie z nich impulsy do tworzenia produktów jutra i rozwijania nowych usług“ – podkreśla Luca de Meo. „Współpraca z Uniwersytetem Columbia to ważny etap na naszej drodze ku zrównoważonej mobilności.“ Obok strategicznego spojrzenia na megametropolie jutra, marka z Ingolstadt kładzie nacisk na stworzenie konkretnej perspektywy dla zrównoważonych koncepcji mobilności w miastach, tak by nadać kształt nagrodzie Audi Future Award 2012, którą już po raz drugi przyznano w roku ubiegłym. W tym celu, Audi zaprosiło do dyskusji przy jednym stole jej laureata, biuro architektoniczne Höweler + Yoon Architecture, decyzyjnych przedstawicieli regionu Boston/Washington oraz ekspertów z firmy. Wspólnie omówiono aktualny stan raportu „City Dossier Boston“ – opracowania będącego analizą miasta i regionu Boston pod względem społecznym, przestrzennym i technicznym, ze szczególnym naciskiem na mobilność. Wnioski płynące z dyskusji z pewnością legną u podstaw planowanego laboratorium testującego mobilność. Eksperci Audi z różnych działów, m. in. z Działu Rozwoju Technicznego i Działu Strategii Produkcji, analizują, które innowacje i jaka wiedza producenta mogą zostać uwzględnione w koncepcji mobilności przyszłości w Bostonie. „Sprawdzamy, gdzie można znaleźć konkretne punkty zaczepienia, umożliwiające wypełnienie luk w łańcuchu komunikacyjnym“ wyjaśnia Luca de Meo. Oba spotkania towarzyszą festiwalowi „Ideas City Festival“, zorganizowanemu przez New Museum w Nowym Jorku, którego głównym sponsorem od 2011 roku jest Audi. Interesujące debaty przedstawicieli świata sztuki, kultury, edukacji, urbanistyki i architektury mają inspirować pracę urbanistów i architektów oraz posuwać naprzód publiczną dyskusje na ten temat. The Extreme Cities Project Pięć hipotez dla miast Anno Domini 2050 1. ASYMETRYCZNA MOBILNOŚĆ Dawniej „przebyć drogę od A do B“ oznaczało podjęcie jednoznacznej decyzji. Należało wybrać, czy sensowniej jest przyjechać na umówione spotkanie samochodem czy pociągiem, albo czy może lepiej odwołać spotkanie i spędzić wieczór w zaciszu domowym, ponieważ wyprawa do centrum miasta po prostu pochłaniała zbyt dużo czasu. Dziś można zauważyć, że asymetryczny wzorzec mobilności ciągle się powiększa i podejmowanie stosownej decyzji trwa jeszcze dłużej. By się przemieszczać i dodatkowo załatwiać sprawy związane z codziennym życiem, ludzie wykorzystują różne środki transportu. Podróżując pociągiem, za pomocą smartphone'a sprawdzają skrzynkę mailową, a korzystając ze słuchawek i kamery, uczestniczą w wideokonferencji, która odbywa się na drugim końcu świata. Hipoteza „Asymetryczna mobilność“ podkreśla, że mobilność w roku 2050 będzie jeszcze bardziej elastyczna. Przesiadanie się z jednego środka lokomocji do drugiego będzie w przyszłości najprawdopodobniej o wiele prostsze, bardziej efektywne i pasjonujące. 2. KOMPLEKSOWOŚĆ Miasta to miejsca, w których spotykają się różne klasy społeczne, grupy etniczne i multikulturowe idee. Miasto, wykorzystując wspólną infrastrukturę i technikę łączy te czynniki. Hipoteza „Kompleksowość“ wypływa z założenia, że pociąga to za sobą olbrzymią koncentrację wiedzy w miejskim otoczeniu. Gdyby doprowadzić do wymiany idei i danych, które w godzinach szczytu docierają do centrów wielkich miast, efektem byłby wysoki poziom kreatywności. W megametropoliach jutra, na niewielkim obszarze skupi się więcej ludzi niż kiedykolwiek wcześniej. Naturalnym tego efektem będzie większa wymiana myśli i wyższy potencjał w zakresie innowacji. 3. MIGRACJA Miasta powstają wskutek migracji. Ich tożsamość jest nieustannie na nowo formowana w wyniku dopływu nowych mieszkańców. Za 40 lat migracja nie będzie jednorazowym wydarzeniem w życiu człowieka, lecz normą. W przyszłości ludzie będą często przeprowadzać się z jednej światowej metropolii do innej. Na przykład dziś mieszkamy w Berlinie i pracujemy dla firmy z siedzibą w USA. W 2015 roku otrzymamy ofertę pracy w Nowym Jorku, w 2020 roku w Londynie, w 2030 roku nasze dzieci wyjadą do Azji, a my przeprowadzimy się za nimi. Jasna granica między domem, a drogą ulegnie zatarciu. Migracja między miastami i migracja wewnątrz miast przyjmie podobną, kompleksową formę. 4. TOLERANCJA Efektywność i produktywność wielkich miast bazuje m. in. na ich „tolerancji“. Przestrzeń miejska wspiera współpracę między ludźmi. Łatwo tu wejść w kontakt z innymi i korzystać spontanicznie z różnych ofert. To może z kolei korzystnie wpłynąć na poprawę warunków życia w mieście. Przypadkowość międzyludzkich kontaktów jest źródłem nowych impulsów i nowych idei. „Ekstremalne miasta“ zyskują na tolerancji poprzez wpieranie nowych form współżycia ludzkiego. Gdzie dziś w ramach „Community Garten“ małe wspólnoty zakładają ogrody, może jutro powstać inicjatywa, dzięki której sąsiedztwo będzie zaopatrywane w zebrane plony. 5. DEMOGRAFIA Postęp medycyny i opieka zdrowotna przyczyniły się do tego, że średnia długość życia mieszkańców Ziemi wzrosła. W roku 2050, na całym świecie dwa miliardy mieszkańców miast będzie miało ponad 60 lat. Stworzy to niewyobrażalne możliwości. Już dziś stałym elementem wizerunku miasta jest aktywne uczestnictwo ludzi starszych w jego życiu. Dzięki elastycznym strukturom społecznym i technicznym, jak np. nieograniczony dostęp do opieki zdrowotnej, sieci instytucji kultury oraz dzięki transferowi wiedzy między pokoleniami, wzrasta jakość życia. Miasto jako przestrzeń życiowa i mieszkalna ulega wzmocnieniu. W miastach otwiera się dostęp do najróżniejszych inicjatyw: edukacji, systemu opieki zdrowotnej, instytucji kultury i nowych pól działalności. Życie w mieście ma coś do zaoferowania ludziom w każdym wieku. Wyzwala to kreatywną energię i popycha naprzód innowacje. Volkswagen Group Polska
  17. G-DRIVE RACING PRZEDSTAWIONY JAKO OFICJALNY ZESPÓŁ PARTNERSKINISSANA Dwa samochody G-Drive Racing Oreca klasy LMP2 zsilnikami Nissan Nismo będą ścigać się w barwach Delta-ADR Ekipa G-Drive Racing została przedstawiona jako Oficjalny PartnerNissana podczas wyścigów FIA World Endurance Championship w 2013 roku. Zespół Delta-ADR będzie reprezentowany przez dwa rosyjskie samochody Oreca LMP2oznaczone symbolem G-Drive, z silnikiem Nissan Nismo, przez cały sezon WEC orazw słynnym 24-godzinnym wyścigu na torze Le Mans, który odbędzie się w czerwcu. Nikogo chyba nie trzeba przekonywać o kwalifikacjachDelta-ADR. Po wielokrotnym zdobyciu pole position i wielu wygranychwyścigach z serii FIA World Endurance Championship 2012 ten pochodzący zSilverstone zespół zakończył rywalizację w klasie LMP2 na drugim miejscu. W tymroku, przy wsparciu ze strony G-Drive i Nissana, zaatakują pierwszą pozycję. Dyrektor Nissana ds. sportów motorowych, Darren Cox, powiedział:„Jesteśmy zaszczyceni, mogąc korzystać z paliwa G-Drive dostarczanego przezGazprom Neft w wyścigowej rodzinie Nissana. Obie firmy dążą do sukcesu natorze i czynią, co w ich mocy, aby ich działania poza torem były równie imponującejak wyścigowe osiągnięcia, jakich oczekujemy w tym roku od zespołu G-DriveRacing. Program „Powered by Nismo" jest dla nas niezwykle ważny i jesteśmydumni, że będzie on reprezentowany przez G-Drive Racing na najwyższympoziomie". Menedżer zespołu Delta-ADR, Simon Dowson, powiedział: „Naszpierwszy rok był dobry, jednak ważne jest, abyśmy wykonali kolejny krok,ścigając się dwoma samochodami o zwycięstwo. Konkurencja jest mocna, alejesteśmy przekonani, że dzięki wsparciu ze strony G-Drive Racing i Nissanaosiągniemy swoje cele". Współpraca Nissan-Gazprom wykracza poza serię FIA WorldEndurance Championship, jako że marka G-Drive będzie widoczna również nasamochodzie Nissan GT-R Nismo GT3, prowadzonym przez zwycięzcę GT Academy,Marka Shulzhitskiy w wyścigach Blancpain Endurance Series w sezonie 2013,odzwierciedlając wsparcie obu firm dla wschodzących rosyjskich gwiazd wyścigówsamochodowych. Nazwiska kierowców, którzy dołączą do Romana Rusinova w zespoleG-Drive Racing, zostaną podane podczas konferencji prasowej, która odbędzie sięprzed pierwszą rundą mistrzostw na torze Silverstone. Źródło: Nissan
  18. Ferrari jako pomoc drogowa, czyli nowy sposb na zaoszczdzenie VAT-u i uniknicie akcyzy Z cyklu "Polak potrafi"
  19. Renault Twizy także jako auto dostawcze? Z Twizy mają zrobić małego dostawczaka - pewnie będzie wyglądać jeszcze dziwaczniej niż obecna wersja
  20. Renault Clio III pozostanie w ofercie jako Clio Collection
  21. No to się chyba nazywa kamuflaż idealny Seat Leon 3D jako Opel Astra, czyli hiszpaskie mistrzostwo kamuflau
  22. HD Traffic jako usługa w nawigacjach samochodowych Warszawa, 27 września 2012 - Firma TomTom poinformowała, że dostępna jest nowa technologia, która pozwala na dalszą integrację usługi TomTom HD Traffic z samochodowymi rozwiązaniami nawigacyjnymi. Firma TomTom rozwija usługę TPEG[1] (standard branżowy rozwijany przez TISA[2]) bazującą na protokole IP, aby dostarczać informacje HD Traffic do preinstalowanych w samochodach nawigacji innych producentów. Nowa technologia zwiększy liczbę urządzeń zgodnych z TomTom HD Traffic i w rezultacie jeszcze bardziej powiększy społeczność użytkowników. „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy zwiększyć dostępność usługi TomTom HD Traffic dzięki standardom otwartym, takim jak TPEG i OpenLR, aby zapewnić szczegółowe informacje o ruchu na całej sieci drogowej” – powiedział Ralf-Peter Schäfer, dyrektor działu ruchu drogowego w firmie TomTom. TPEG upowszechnia się w branży samochodowej jako sposób dostarczania informacji o ruchu drogowym, zarówno poprzez transmisje radiowe, jak i protokół IP w przypadku urządzeń podłączonych do sieci (np. GPRS, 3G, LTE). TomTom dostarcza TPEG przez IP, wykorzystując dwukierunkowy kanał komunikacyjny IP, aby zapewnić usługi dostosowane do lokalizacji urządzenia. Ponadto TISA zaaprobowała wykorzystanie technologii opisu lokalizacji OpenLR[3] w usłudze TPEG. Gwarantuje to, że szczegółowe informacje o drogach dostępne w urządzeniach TomTom mogą być również udostępnione użytkownikom urządzeń firm trzecich. OpenLR pozwala przekazywać informacje o ruchu nie tylko na głównych drogach, które znajdują się w standardowych tabelach TMC, ale również na drogach niższej klasy. Rozwiązanie OpenLR ma otwarty kod źródłowy i nie wymaga opłat licencyjnych. Specyfikacja TPEG2-OLR jest obecnie dostępna w witrynie TISA. TomTom już teraz współpracuje z kilkoma dużymi producentami samochodów, aby zintegrować usługę TomTom HD z ich urządzeniami. Więcej informacji zostanie podanych w niedalekiej przyszłości. Aby dowiedzieć się więcej o usługach TPEG i TomTom HD Traffic, można odwiedzić stoisko nr 240 w holu 3 na targach Paris Motor Show. TomTom HD Traffic — informacje TomTom HD Traffic to jedna z najlepszych na świecie usług informacji o ruchu drogowym. Cechuje się wysoką dokładnością i dostarcza precyzyjne lokalizacje zdarzeń drogowych oraz prognozy opóźnień — raportuje rzeczywiste zdarzenia częściej, a pozorne korki rzadziej, niż konkurencyjne rozwiązania. TomTom HD Traffic raportuje korki na autostradach nawet 15 razy bardziej precyzyjnie, niż standardowa technologia Traffic Message Channel (TMC). W przeciwieństwie do konkurencyjnych usług uwzględnia też zdarzenia na wszystkich drogach. Jest aktualizowana w serwerze przynajmniej co minutę i zwykle dostarczana do urządzeń nawigacyjnych co dwie minuty. Społeczność użytkowników TomTom automatycznie wykrywa zamknięte drogi i sieci dróg nawet wtedy, gdy nie są one raportowane w oficjalnych źródłach. Testy wskazują, że TomTom HD Traffic identyfikuje nawet 65 proc. więcej zamkniętych dróg, a 90 proc. raportów rządowych i prasowych o sieci drogowej jest obecnie poprawianych automatycznie przez zaktualizowaną usługę TomTom. TomTom obecnie oferuje usługę HD Traffic w 23 krajach świata. [1] TPEG: Transport Protocol Experts Group, część TISA [2] TISA: Traveler Information Services Association, stowarzyszenie branżowe, które skupia się na rozwijaniu usług informacji podróżnych na całym świecie. Więcej informacji można znaleźć pod adresem TISA - Traveller Information Services Association [3] OpenLR: otwarta metoda dynamicznego opisywania lokalizacji. Rozwiązanie OpenLR jest niezależne od mapy i nie wymaga użycia wstępnie zakodowanych lokalizacji. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.openlr.org. Źródło: TomTom
  23. Wygląda nieźle Ciekawie jak się pracuje w takim miejscu Co z wygodą i praktycznością Mercedes SL jako kącik do pracy
  24. Toyota MR2 jako Lamborghini

    Kolejna replika... Czy udana? Lamborghini Murcielago? Nie. To Toyota MR2 - zaskakująco udana replika
  25. Lexus GS350 F-Sport jako Safety Car
×