Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'iii' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 56 wyników

  1. Witacje, W końcu chwila czasu nastała. W sierpniu kupiliśmy Renault Megane III Limited, 1.6i. Fajne autko miejskie. Klima dwustrefowa, parktronik z tyłu, światła led dzienne, karta zamiast kluczyka. Demon prędkości to nie jest ale fajnie się nim jeździ. Kilka zdjęć reszta jak umyję, bo nie ma kiedy się zabrać w ciągu dnia do focenia:) przebieg ponad 6tys km i na razie super się spisuje.
  2. Który samochód wybrać zastanawiam się nad Citroen C2 1.4 VTR i Seat Ibiza III 1.4 silniki benzynowe. Prosiłbym o opinie na temat tych samochodów. Z tego co patrzę na olx.pl oraz otomoto.pl to prędzej znajdę Seata choć nie ukrywam że trochę bardziej podoba mi się Citroen.
  3. Szanowni Państwo, Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie poszukuje uczestników do projektu UDRIVE (Home - UDRIVE). Jest to pierwsze na dużą skalę Europejskie Badanie Kierowców w Warunkach Rzeczywistych. Analiza danych zebranych w 7 krajach UE umożliwi zbadanie wpływu stylu jazdy kierowcy na bezpieczeństwo ruchu drogowego i stan środowiska. Do udziału w badaniu poszukiwani są kierowcy, którzy dysponują samochodem Renault Clio III, Renault Clio IV lub Renault Megane III. UWAGA: Wynagrodzenie za udział w badaniu wynosi 800 EUR! Opis badania: Na okres 18 m-cy zostaną zainstalowane w samochodach kamery zewnętrzne i wewnętrzne oraz czujniki pracy silnika. Do obowiązków badanego należy stawienie się na montaż i demontaż urządzeń, oraz udostępnienie samochodu do wymiany kart pamięci (co ~3 miesiące, możliwy dojazd do badanego lub indywidualne spotkanie w warsztacie samochodowym). Wszystkie terminy spotkań będą dopasowywane do uczestników badań. Poszukujemy kierowców z Warszawy i okolic: - Renault Clio III - Renault Clio IV - Renault Megane III Gdyby byli Państwo zainteresowany udziałem - proszę o mail na adres kgoch@ibdim.edu.pl. Pozdrawiam, Katarzyna Goch +48 22 390 02 33 kgoch@ibdim.edu.pl Instytut Badawczy Dróg i Mostów
  4. Cadillac Series 62 - III generacja Cadillac Series 62 to seria luksusowych samochodów osobowych produkowanych pod marką Cadillac. Cadillac Series 62 Convertible 1949 Trzecia generacja serii 62 trafiła na rynek jako rocznik 1948. Wciąż opierała się na płycie podłogowej GM C-body. Do napędu wciąż służyły silnik V8 5,4 i 5,7 l, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów. Trzecia generacja cechowała się rozstawem osi równym 3200 mm, była to wartość identyczna jak w serii 61. Cadillac Series 62 Coupe de Ville 1949: Wersję Cadillac Series 62 Coupe de Ville wprowadzono pod koniec 1949 roku, była to droższa i bardziej luksusowa wersja standardowego 2-drzwiowego coupé. Był to razem z modelami: Roadmaster Riviera i 98 Holiday pierwszy hardtop coupé pozbawiony środkowych słupków w nadwoziu. Najbardziej luksusową odmianą kabrioletu był produkowany w 1953 roku wariant Eldorado.
  5. Dodge Charger III Dodge Charger był odpowiedzią Dodge’a na nową modę samochodów typu muscle car zapoczątkowaną przez Pontiaca GTO. Bazą dla Chargera był średniej wielkości Dodge Coronet oparty na płycie podłogowej Chrysler B-body. Pierwszy model zjechał z taśm produkcyjnych w 1966 roku, cechował się 2-drzwiowym nadwoziem typu fastback. Produkcję Chargera zakończono w 1978, powstały cztery generacje modelu. Ostatnia z nich oparta została na Chryslerze Cordoba. Dodge Charger '1971: III generacja: Trzecia generacja Chargera zadebiutowała jako rocznik 1971. Dodge Charger R/T '1971: Cechowała się zupełnie nowym nadwoziem z dwuczęściową atrapą chłodnicy. Chowane reflektory przednie zniknęły z listy wyposażenia standardowego, wciąż były jednak dostępne jako opcja. W tym samym roku nastąpiło scalenie linii Chargera i Coronet. Wszystkie 4-drzwiowe pojazdy Dodge'a oparte na płycie podłogowej B-body otrzymały nazwę Coronet, 2-drzwiowe zaś Charger. Dodge Charger R/T Hemi 1971: Był to ostatni rocznik z silnikiem 426 HEMI. Rozstaw osi wynosił 2921 mm, długość nadwozia zaś 5217 mm. Z powodu gwałtownego wzrostu cen paliw i taryf ubezpieczeniowych rozpoczęło się sukcesywne zmniejszanie mocy jednostek napędowych. Moc silnika 5.2 318 zmalała do 157 KM (118 kW), moment obrotowy do 352 Nm. Wersja 6.3 383 z gaźnikiem 4-gardzielowym generowała 253 KM (186 kW) i 440 Nm, z gaźnikiem 2-gardzielowym zaś 193 KM (142 kW) i 414 Nm. Najsłabszy wariant R6 3.7 225 osiągał 112 KM (82 kW) i 251 Nm, wersja 426 HEMI produkowała 335 KM (246 kW) i 529 Nm, 7.2 440 zaś 309 KM (227 kW) i 542 Nm. Pojazd corocznie poddawany był drobnym zmianom, w 1972 wersję R/T zastąpiono przez pakiet "Rallye". Źródło: Wikipedia Dodge Charger Super Bee 440 Six-Pack 1971: Dodge Charger '1972: Dodge Charger Rallye 340 Magnum '1972: Dodge Charger SE '1973: Dodge Charger SE '1974:
  6. radek123987

    VW Golf III

    Witam! Ostatnio przez przypadek natknąłem się na fajne zdjęcie Golfa i postanowiłem sprawdzić jak mi idzie rysowanie bez kratek i czy nadal mi to jakoś wychodzi. Zrobiłem więc zarys, wszystkie istotne detale i myślałem, że na tym skończę i rysunek pójdzie do kosza... Ale tak jakoś wziąłem się za felgi, jakieś tam tuningowe dodatki, cieniowanie, kolorowanie (już bez bazy przed oczami) i taki efekt mi wyszedł. Ogólnie cały rysunek zajął mi jakieś 2 godziny, a może nawet mniej. Nie liczę na super oceny, bo nie starałem się zbytnio, ale i tak nie pogardzę komentarzami https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10432980_762899543803825_6796599270581095562_n.jpg?oh=03eadfedf5537be06c60333dee585331&oe=5567765B&__gda__=1431895267_348a041b7c07e8e7091a68c81ec69211
  7. Cadillac Series 70 - III generacja Cadillac Series 70 i Series 75 to seria luksusowych samochodów osobowych produkowanych pod marką Cadillac od lat 30. do lat 80. XX wieku. Została wprowadzona w roku 1935 jako następca serii 355E. Cadillac Fleetwood 75 Touring Sedan '1941: Od rocznika 1941 stosowano podwozie ze skróconym do 3454 mm rozstawem osi. Moc silnika V8 5.7 podniesiono do 152 KM (112 kW). Dla rocznika 1942 przygotowano nowy pas przedni z masywniejszym chromowanym grillem. W roku 1949 przedstawiono nowy silnik V8 5.4 o mocy 162 KM (119 kW). W latach 1941-42 powstawała seria 67, cechowała się rozstawem osi 3531 mm i długością nadwozia 5791 mm. Cadillac 75 Fleetwood Limousine '1947: Cadillac 75 Landaulet '1949:
  8. Witam wszystkich jestem nowy na forum mysle w najblizszej przyszlosci kupic autko w gre wchodza dwa samochody golf v 1.4 lub 1.6 benzyna albo astra III 1.6 benzyna rok produkcji 2004 2006 co byscie proponowali z gory dziekuje
  9. Snow Party Camp 2015 !!! Orcieres, Korenhov-Prichovice, Livigno, Passo Tonale Organizatorzy największych wyjazdów studenckich w Polsce zapraszają do zapoznania się z tegoroczną ofertą wyjazdów na narty Snow Party Camp 2015! Szczegółowych informacji szukaj na stronie: Studenckie wyjazdy zimowe 2015 – Snow Party Camp ! Terminy Wyjazdów: Orcieres 1850 już od 849zł! (Snow Party Camp Festival 2015 razem z Grubsonem!) 20.03.2015 - 29.03.2015 (10 dni / 9 nocy) Korenhov-Prichovice już od 549zł! 1.02.2015 - 7.02.2015 (7 dni / 6 nocy) Passo Tonale już od 1790zł! 23.01.2015 - 31.01.2015 (9 dni / 8 nocy) Livigno - 1590zł! 10.04.2015 - 18.04.2015 (9 dni / 8 nocy) Studenckie wyjazdy zimowe 2015 – Snow Party Camp PARTY CAMP TO RÓWNIEŻ: > Tysiące młodych ludzi na wyjazdach tylko z Party Camp! > Zniżki studenckie! > Najlepsi polscy i światowi Dj'e! > Całodobowa integracja podczas wyjazdów! > Zapraszamy studentów z całej Polski! UWAGA! Nie musisz być studentem aby uczestniczyć w wyjeździe - warunkiem koniecznym jest ukończone 18 lat. ______________________________________________________ ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY STUDENTÓW Z CAŁEJ POLSKI: Jeżeli masz ciekawe pomysły na współpracę lub jeżeli chciałbyś zostać koordynatorem naszego wyjazdu, uczestniczyć w specjalnym programie partnerskim, promować wydarzenie wśród swoich znajomych i na uczelni, to nie zwlekaj i skontaktuj się z koordynatorem promocji: przemek@partycamp.pl -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Nie możesz przegapić tej imprezy, zapisz się na Snow Party Camp już dziś! Jedź ze mną na największy wyjazd narciarsko-imprezowy Snow Party Camp 2015! Studenckie wyjazdy zimowe 2015 – Snow Party Camp
  10. Kwiat

    VW Golf III

    Golf inaczej niż zawsze More: Mongrel Attack: A War Ready Boosted Golf - Speedhunters
  11. MG Magnette Mark III Model Mark III zaprezentowany w 1959 roku zebrał mieszane recenzje. Czasopisma amerykańskie entuzjastycznie ogłosiły jego wejście na rynek, podczas gdy w brytyjskich odpowiednikach spotkał się z chłodnym przyjęciem. Mark III był niemal identyczny z modelem 4/68 Riley Motor, a wyglądem przypominał inne sedany zaprojektowane przez Battistę Pininfarinę. Wszystkie wersje (w tym Austin A55 Cambridge, Morris Oxford V oraz Wolseley 15/60) były produkowane przez British Motor Corporation. Samochód wyposażono w silnik serii B o pojemności 1489 cm3, jednak wersja Magnette III (oraz jej odpowiednik Rileya) wyposażone były w podwójne gaźniki SU H.D.4, co poprawiało osiągi. Wnętrze wykończone było orzechową okleiną i skórzaną tapicerką; dodatkowo panele szyb wykonane były ze szkła samochodowego. Mark III został przetestowany przez "The Motor" w 1959 roku. Maksymalna prędkość wyniosła 137,6 km/h, przyspieszenie od 0-100 km/h 19,7 s, a średnie zużycie paliwa 9 l/100 km. Samochód kosztował wówczas po wliczeniu podatku 1012 funtów. Łącznie wyprodukowano 16676 sztuk sztuk.
  12. 2015 Series III Mopar Challenger Drag Pak - Test Car 1 https://www.youtube.com/watch?v=oEVlYISatgU&list=FLSXk90dGoNNA8hA6888-xIw
  13. maciek15

    Volkswagen Golf III variant

    Witam. Nowy rysunek - Golf 3 w kombiku. Rysunek powstał w 9 godzin na kartce A4. Ołówki Kooh i Noora 8b-2h.
  14. klejberowskim82

    Seat Ibiza III 1.4 opinie

    Obecnie posiadam Seata Ibizę III 1.4 z samochodu jestem bardzo zadowolony. Oprócz kilku technicznych wymian typu klocki sprzęgiełko do alternatora i czujnika ABS w lewym kole obyło się bez poważniejszych napraw. Na Autostradzie na petardzie wyciągnął 165km w trasie do 110 pali 4,3-5,2 l/100 powyżej 120 5,3-5.8 więc jak na dzisiejsze czasy a na rocznik produkcji to zacne autko. Oświetlenie standardowe h7 +30% Philipsa. Wymiana żarówek w lampach odbywa się raczej bez problemu więc można wymieniać samemu. Zimą do -23 odpalał bez problemu. W jeździe w pojedynkę zbiera się całkiem nieźle jak na ten silnik. Piszcie jeśli mieliście takie auto chętnie popatrzę na inne opinie
  15. Rafał Ginalski - Fiat 126p - III Dębicka Motoorkiestra
  16. VW Golf III VR6 2.9 oversized (over 210hp)
  17. Opel Kapitän III Opel Kapitän to samochód osobowy produkowany przez niemiecką firmę Opel. Trzecia generacja Kapitäna została wprowadzona do produkcji w marcu 1951. W porównaniu do starszego modelu zmieniono nieco wygląd nadwozia. Pod względem technicznym samochód nie doczekał się większych zmian. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 2,5 l. 3-biegowa manualnaStopień sprężania silnika wzrósł z 6,0:1 do 6,25:1 co zaowocowało nieznacznym wzrostem mocy (z 55 do 58 koni mechanicznych). Od marca 1951 do lipca 1953 Opel wyprodukował 48 562 egzemplarze trzeciej generacji. Opel Kapitän '1951–53: Opel Kapitän Cabriolet '1951–53:
  18. GM Firebird III General Motors Firebird to trzy prototypy zaprojektowane przez Harley'a Earl'a i skonstruowane przez General Motors. Żaden z projektów nie był przeznaczony do produkcji seryjnej. Były one stworzone po to, aby zaprezentować możliwości technologii oraz projektowania jakie GM mógł osiągnąć. Samochody zostały umieszczone na wystawie w Muzeum Henry Forda w Dearborn, Michigan. Trzeci projekt, Firebird III, został zbudowany w 1958 roku i po raz pierwszy pokazany na wystawie General Motors Motorama w 1959 roku. Jest to kolejny ekstrawagancki koncept z karoserią wykonaną z tytanu, która była wyposażona w siedem skrzydeł w tym pionową płetwę z tyłu, które były testowane w tunelu aerodynamicznym. Długość Firebird'a III wynosiła 6304 mm, a rozstaw osi 3023 mm. Firebird'em III mogły podróżować dwie osoby. Firebird II wyposażony był w silnik turbinowy, którego moc wynosiła 225 KM (168 kW), oraz dwucylindrowy silnik benzynowy o mocy 10 KM (7,5 kW) który używany był, aby uruchomić wszystkie akcesoria. Prototyp wyposażony był między innymi w tempomat, system ABS i klimatyzację.
  19. Witam! Mam zamiar kupić mały samochód i wytypowałem 2 modele na temat, których potrzebuję informacji. Budżet to 8000-9000 tys. zł. Autem nie zrobię więcej niż 15 tys. km rocznie. Do pracy raz, dwa razy w tygodniu. Raz na miesiąc dłuższa trasa 200-400 km (jednodniowe wycieczki ze znajomymi). Diesle sobie odpuściłem i zdecydowałem, że na pewno będzie to benzyna. Autka które mam na oku to: Opel Corsa C 1.4 90 KM oraz VW Polo III 1.4 60 KM albo IV 1.4 75 KM. Czy za takie pieniądze da radę kupić auto z rocznika 2001/2002, w przyzwoitym stanie? Będę też wdzięczny za informacje o komisach w okolicach Rzeszowa/Kolbuszowej, które warto odwiedzić.
  20. [h=1]dB Evening/VIP Edition 2013 - III runda dBSB @ Lizawka[/h]
  21. Witam. Nie wiem czy to odpowiedni dział, jeśli nie, proszę o przeniesienie. Posiadam Golfa III 1,9 TDI 90KM z którego jestem bardzo zadowolony i który nigdy mnie nie zawiódł. Przez 2 lata jedyne części jaki wymieniałem to czysto eksploatacyjne (wahacze, tuleje, pasek alternatora). Samochodzik na trasie pali 4,5, jest dynamiczny, zadbany, rocznik 97', oryginalny przebieg 267, samochód kupiony przez mojego ojca od podstarzałego Niemca, także nic tylko jeździć, gdyby nie skaza która dotyczy tych samochodów Po długiej zimie 2012/13 na nadkolach pojawiły się spore ogniska rdzy, a progi tak zgniły, że nie mieli mi za co samochodu podnieść przy wymianie opon. Zacząłem szukać blacharza który by się tego podjął (progi i nadkola) jednak potencjalne kosztorysy mnie przeraziły. Wymiany podjął się jednak mój wujek który w 1000 zł wyciął z blachy nowego progi, poprawił nadkola, progi dał w kolor nadwozia i wszystko zabezpieczył a przy okazji kompletnie wymienił rozrząd. Teraz samochód wygląda jak złotko, jednak wujek powiedział mi wprost - następnym razem jak znów ci zgniją progi, nie będzie ich nawet do czego przyspawać, podłoga jest cała zgniła, wszystko się sypie. Błotniki też do wymiany. Ocenił że daje mi góra 2 lata, wtedy remont blach wyjdzie mnie u niego około 2 tys. (więc zakładam że u obcego blacharza pewnie i z 3 tys.) Teraz po tej w miarę długiej historii, ale chyba koniecznej żeby w miarę naświetlić sytuację, mam do was, kolegów z na pewno dużo większym doświadczeniem, pytanie - czy warto trzymać tego golfa i ryzykować że za 2 lata nada się tylko na złom? czy opłacałoby się dać te 2 tys. biorąc pod uwagę że to rzeczywiście samochód na medal, który znam, w którym wiem co było robione? Czy może lepiej sprzedać go póki jakoś wygląda i coś za niego dostanę i kupić coś innego? Dodam, że w tej cenie (mógłbym dołożyć z 2 tys.) dostałbym pewnie co najwyżej maree albo 406, co mi się nie uśmiecha, bo choć jeżdżę dopiero 3 lata, to już jestem zwolennikiem "niemców". Z góry dzięki za odpowiedź.
  22. Brązowy medal dla Warszawy III miejsce w rankingu najbardziej zakorkowanych miast Europy Warszawa, 04 kwietnia 2013 – Firma TomTom opublikowała dziś wyniki rocznego raportu Congestion Index 2012, który precyzyjnie mierzy poziom zatłoczenia dróg w 161 miastach na pięciu kontynentach i porównuje te wyniki z 2011 rokiem. Z raportu wynika, że Warszawa jest trzecim najbardziej zakorkowanym miastem w Europie. W raporcie zostały uwzględnione najważniejsze europejskie metropolie powyżej 800 000 mieszkańców. Z europejskiej części globalnego raportu wynika, że średni poziom zatłoczenia w Warszawie w 2012 roku wyniósł 42 proc. Oznacza to, że średni czas podróży w stolicy Polski był dłuższy o 42 proc., niż wtedy, gdy ruch przepływał swobodnie. W szczytach porannym i wieczornym poziom zakorkowania wynosił 84 proc. i 88 proc odpowiednio. Takie wyniki uplasowały Warszawę na trzecim miejscu spośród 59 europejskich miast, objętych raportem. Największe spowolnienie ruchu przypadało na poniedziałkowe poranne godziny szczytu oraz wieczorne godziny szczytu w piątki. Najbardziej zakorkowanym dniem w Warszawie był 18 grudnia 2012r., było to związane ze znacznymi opadami śniegu (w nocy z poniedziałku na wtorek), które znacznie spowolniły ruch w mieście. Co pocieszające ogólny poziom zakorkowania w 2012 roku w Warszawie spadł o 5 proc. w porównaniu do 2011 roku. Oznacza to, że jeśli w 2012 codziennie podróżowaliśmy pół godziny to w korkach spędziliśmy 105 godzin zamiast 110, które staliśmy w 2011 roku. Najbardziej zakorkowanym miastem w Europie w 2012 była Moskwa. Średni czas podróży w stolicy Rosji był dłuższy o 66 proc. w porównaniu z okresem, gdy ruch przepływał swobodnie, i o 106 proc. dłuższy podczas porannych godzin szczytu. Wieczorem czas podróży wydłużał się o 138 proc. Na drugim miejscu uplasował się Stambuł. Średni czas podróży w tureckiej stolicy był dłuższy o 55 proc. w porównaniu z okresem, gdy ruch przepływał swobodnie, oraz o 80 proc. podczas porannych godzin szczytu. W szczycie wieczornym czas spędzony za kierownicą wydłużał się o 125 proc. Kolejne miejsca zajęły Marsylia, Palermo, Stuttgart, Paryż, Rzym, Hamburg oraz Bruksela. TomTom Congestion Index to najdokładniejszy na świecie barometr zatorów drogowych w obszarach miejskich. Indeks opiera się na rzeczywistych danych na temat czasu podróży, gromadzonych przez pojazdy z nawigacjami, które poruszają się po całej sieci drogowej. Baza danych ruchu drogowego firmy TomTom zawiera ponad sześć bilionów pomiarów i rośnie o pięć miliardów pomiarów dziennie. „Roczny raport Congestion Index przygotowany przez firmę TomTom dostarcza dokładne dane o najbardziej zakorkowanych miastach na świecie” — powiedział Andrzej Kasprzyk, Senior Vice President CEE & Russia w firmie TomTom. - „Ta szczegółowa wiedza o sieci drogowej może pomóc firmom, przedstawicielom sektora przemysłowego i administracji państwowej w rozładowaniu korków i uniknięciu ich w przyszłości. Informacja dostarczana za pośrednictwem TomTom HD Traffic pomaga kierowcom szybciej dotrzeć do celu.” „Poruszając się po stolicy w czasie godziny szczytu tracimy prawie dwa razy więcej czasu, niż normalnie” – mówi Jan Jakiel, prezes SISKOM. – „Warto zauważyć, iż po otwarciu autostrady A2 i drogi ekspresowej S8 Konotopa-Powązkowska nastąpił w 3. kwartale 2012 r. widoczny spadek zatłoczenia, a następnie na skutek wzbudzenia ruchu zatłoczenie powróciło do pierwotnego poziomu. Po odsunięciu w czasie budowy systemów ITS w polskich miastach, m.in. zaniechaniu przez władze Warszawy rozbudowy Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem, kierowcy biorą sprawy w swoje ręce”. „W badanym okresie nie pojawiły się nowe znaczące utrudnienia, dojeżdżający do pracy nabrali nawyków ułatwiających szybsze przemieszczanie się” – komentuje wyniki raportu dr hab. Adam Tarnowski, psycholog transportu, Uniwersytet Warszawski. – „Można spodziewać się, że dalsze ułatwienia ruchu (włączanie zamkniętych obecnie odcinków ulic, budowa kolejnych fragmentów obwodnicy, polepszenie komunikacji miejskiej) nie tylko bezpośrednio rozładują korki, ale poprawią także społeczny klimat wśród warszawskich użytkowników dróg. Tak więc najbliższych kilka lat może zmienić Warszawę w miasto przyjazne kierowcom, o ile nie wystąpią kolejne utrudnienia lub znaczące spowolnienie inwestycji”. TomTom Congestion Index — informacje W celu stworzenia indeksu porównano czasy podróży w porach swobodnego przepływu ruchu oraz w godzinach szczytu. Różnica wyraża się jako procentowe wydłużenie czasu podróży. Indeks uwzględnia drogi lokalne, drogi przelotowe i autostrady. Wszystkie dane pochodzą z rzeczywistych pomiarów GPS. Raport nie tylko klasyfikuje ogólny poziom zatorów w ponad 161 miastach na całym świecie, ale również analizuje poziom zatorów w różnych porach dnia i dniach tygodnia. Firma TomTom przeanalizowała stolice oraz miasta o populacji przekraczającej 800000 mieszkańców. Ponadto uwzględniono wybrane mniejsze miasta ze względu na ich znaczenie dla regionalnej sieci transportowej. Dodano je po to, aby uzyskać pełniejszy obraz poziomu zatorów drogowych w poszczególnych krajach. Raporty dla poszczególnych miast zawierają bardziej szczegółowe dane: dzień największych korków, średnia prędkość swobodnego przepływu, opóźnienia dojazdu do pracy w skali roku oraz poziomy zatłoczenia na drogach głównych i pobocznych. Źródło: TomTom
  23. Witam Mam 5 -letnią Astrę III TDI 1.3 ecoteck ( przebieg 52 tyś ) i następujący problem.. W czasie jazdy samochód na 6 biegu jedzie maksymalnie 120 km/h. ( gdzie w pierwszym roku jechał spokojnie 180 km/h ) . W momencie kiedy zmieniam bieg z 6 na 5 to nawet kiedy mam wciśnięty gaz, samochód samodzielnie zwalnia do 100 km/h ... Wyprzedzanie innych samochodów jest nie możliwy, no chyba że ktoś jest zmęczony życiem. Krótko mówiąc jazda tirem jest przyjemniejsza. Aha i przy rozpoczęciu jazdy , jadac na biegu 4 rozpędzając się do 80km/h samochód zachowuje się jakby sie zmęczył wówczas włącza się przez pare sekund światełko z ustreką i po zmianie biegu na 5 rozpedza się żółwim tempem do 100 km/h..... Problem w tym że byłam już 3 razy w salonie OPLA ! i zapłaciłam 3000 pln no i nic .... ten sam problem komputer, jak twerdzą nic nie wykazuje.... jeszcze jedno tachometr nigdy nie przekracza powyżej 3 x1000 .... Nie znam się na samochodach ..... bardzo bardzo bardzo bardzo proszę o pomoc ....
  24. Witam serdecznie, stałem się szczęśliwym posiadaczem golfa mk 3 1.4 benzyna z oryginalnym przebiegiem 100 000 tyś. samochód jest bliski nowości, po prostu trafiła mi sie okazja i zakupiłem za śmieszną cenę. Moje pytanie nasuwa się jaki olej wlać do Gofra, czy wystarczy już pół syntetyk? Olej wraz z płynami był prawdopodobnie wymieniany przy 88 000 tyś. Pozdrawiam
  25. Jest nieźle... Więcej: Official: G-Power BMW M6 Bi-Tronik III
×