Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'generacja' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 27 wyników

  1. Cadillac Series 62 - III generacja Cadillac Series 62 to seria luksusowych samochodów osobowych produkowanych pod marką Cadillac. Cadillac Series 62 Convertible 1949 Trzecia generacja serii 62 trafiła na rynek jako rocznik 1948. Wciąż opierała się na płycie podłogowej GM C-body. Do napędu wciąż służyły silnik V8 5,4 i 5,7 l, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów. Trzecia generacja cechowała się rozstawem osi równym 3200 mm, była to wartość identyczna jak w serii 61. Cadillac Series 62 Coupe de Ville 1949: Wersję Cadillac Series 62 Coupe de Ville wprowadzono pod koniec 1949 roku, była to droższa i bardziej luksusowa wersja standardowego 2-drzwiowego coupé. Był to razem z modelami: Roadmaster Riviera i 98 Holiday pierwszy hardtop coupé pozbawiony środkowych słupków w nadwoziu. Najbardziej luksusową odmianą kabrioletu był produkowany w 1953 roku wariant Eldorado.
  2. Cadillac Series 70 - III generacja Cadillac Series 70 i Series 75 to seria luksusowych samochodów osobowych produkowanych pod marką Cadillac od lat 30. do lat 80. XX wieku. Została wprowadzona w roku 1935 jako następca serii 355E. Cadillac Fleetwood 75 Touring Sedan '1941: Od rocznika 1941 stosowano podwozie ze skróconym do 3454 mm rozstawem osi. Moc silnika V8 5.7 podniesiono do 152 KM (112 kW). Dla rocznika 1942 przygotowano nowy pas przedni z masywniejszym chromowanym grillem. W roku 1949 przedstawiono nowy silnik V8 5.4 o mocy 162 KM (119 kW). W latach 1941-42 powstawała seria 67, cechowała się rozstawem osi 3531 mm i długością nadwozia 5791 mm. Cadillac 75 Fleetwood Limousine '1947: Cadillac 75 Landaulet '1949:
  3. Cadillac Series 70 - II generacja Cadillac Series 70 i Series 75 to seria luksusowych samochodów osobowych produkowanych pod marką Cadillac od lat 30. do lat 80. XX wieku. Została wprowadzona w roku 1935 jako następca serii 355E. 1938 Cadillac Series 75 V8 Convertible Sedan by Fleetwood: Od rocznika 1938 zarzucono produkcję serii 70 oraz karosowanych przez Fishera egzemplarzy serii 75. Pozostałe przy produkcji pojazdy oparte na płycie GM D-body cechowały się rozstawem osi 3600 mm i nadwoziem produkcji Fleetwooda. Cadillac Fleetwood Seventy-Five Convertible Coupe '1938: Cadillac Fleetwood Seventy-Five Convertible Sedan '1939: Do napędu serii 75 służył silnik V8 5.7 Monoblock o stopniu kompresji podniesionym do 6,7:1, moc maksymalna wynosiła 142 KM (104 kW). W roku 1939 zmodernizowano wygląd pasa przedniego nadwozia, rok później zaprezentowano serię 72 z krótszym rozstawem osi (3505 mm). Długość nadwozia w zależności od rocznika i wersji wahała się od 5603 do 6447 mm. W 1940 roku na rynek weszła trzecia generacja modelu. Cadillac Fleetwood Seventy-Five Formal Sedan '1940: Cadillac Fleetwood Seventy-Five Imperial Sedan '1940: Cadillac Fleetwood Seventy-Five Convertible Coupe '1940:
  4. Nowa generacja modeli plug-in hybrid. Prowadząc wielką operację transferu technologii „i” do konwencjonalnych modeli BMW, BMW Group planuje ogromną kampanię ekspansji plug-in. W planach są inwestycje 8-cyfrowe oraz średnioterminowo stworzenie 200 nowych miejsc pracy w dziale electro-mobility. W przyszłości BMW Group planuje wprowadzenie do swej oferty głównej marki BMW modeli wyposażonych w innowacyjne i rewolucyjne technologie stosowane w modelach serii „i” – technologii plug-in hybrid. Właśnie zaprezentowano prototyp BMW serii 3 wyposażony w technologię plug-in hybrid oraz nowej generacji modele hybrydowe. Hybrydowe prototypy zaprezentowane w Centrum Badawczo-Rozwojowym BMW Group w Miramas we Francji są wyposażone w wysokowydajne silniki spalinowe oraz elektryczne jednostki zasilane z akumulatorów doładowywalnych zewnętrznie. W czasie krótkich przejazdów wykorzystują one wyłącznie napęd elektryczny, zaś w trasie – mieszany. W prototypie BMW serii 3 plug-in hybrid zastosowano 4-cylindrowy, benzynowy silnik 2.0 wyposażony w technologię BMW TwinPower Turbo, oraz elektryczny silnik i elektronikę sterującą bazujące bezpośrednio na technologii BMW eDrive, stosowanej w modelach BMW i3 oraz i8. Na doświadczeniach i rozwiązaniach z BMW i opierają się także litowo-jonowe akumulatory nowego prototypu oraz system zarządzania bateriami i wysokowydajny układ chłodzenia. Technologia plug-in hybrid jest tak elastyczna, że można ją zintegrować w szerokiej palecie samochodów, a więc będzie się szybko rozprzestrzeniać w modelach w ofercie głównej marki BMW. Samochody czysto elektryczne, jak BMW i3, przeznaczone są do użytku miejskiego, podczas gdy hybrydowe – także do dłuższych podróży. Ponadto prace trwają i nad opcją elektrycznych napędów opartych na zasilanych wodorem ogniwach paliwowych. Wszystkie najważniejsze technologie związane z programem eDrive opracowano wewnątrzkoncernowo – a niedługo produkcja wszystkich związanych z nimi komponentów będzie się odbywać w BMW. Program przewiduje rozbudowę fabryki w Dingolfing i stworzenie przeszło 200 nowych miejsc pracy w dziedzinie electro-mobility. W program w ciągu najbliższych 5 lat BMW Group zainwestuje wiele dziesiątek milionów euro. Produkcja będzie zorganizowana w system inteligentnego dzielenia komponentów eDrive – co w praktyce oznacza, że na jednej i tej samej linii produkowane będą komponenty dla różnych systemów i różnych modeli. Przyszłość rozwoju technologii eDrive obejmuje między innymi nową generację „wysoko zelektryfikowanych pojazdów” – samochodów Power eDrive, w których montowane będą o wiele potężniejsze silniki elektryczne i akumulatory o pojemności dwukrotnie wyższej od stosowanych obecnie. Pojazdy takie będą rozwijać moce powyżej 500 kW. Również tego rodzaju pojazd zaprezentowano w Miramas. Źródło: BMW Group
  5. Cadillac Series 70 i 75 - I generacja Cadillac Series 70 i Series 75 to seria luksusowych samochodów osobowych produkowanych pod marką Cadillac od lat 30. do lat 80. XX wieku. Została wprowadzona w roku 1935 jako następca serii 355E. Pierwsza generacja serii 70 i 75 została wprowadzona do produkcji jako rocznik 1936. Cadillac V8 Series 70 Touring Sedan '1935–36: Seria 70 opierała się na płycie podłogowej GM C-body, seria 75 zaś na GM D-body. Do napędu służyła jednostka V8 5,7 l Monoblock o mocy 137 KM (101 kW), napęd przenoszony była na oś tylną poprzez 3-biegową manualną skrzynię biegów. Długość nadwozia wynosiła dla rocznika 1936: 5240 mm - seria 70, 5243 mm - seria 75, dla rocznika 1937: 5293 mm - seria 70, 5484 mm - seria 75 oraz 5875 mm dla wersji Commercial. Rozstaw osi to 3327 mm dla serii 70, 3505 mm dla serii 75 oraz 3962 mm dla Commerciala. Samochód występował w kilku wersjach nadwozia: sedan, kabriolet, coupé czy limuzyna, w konfiguracji 2- jak i 4-drzwiowej. Cadillac Series 75 V8 Touring Sedan 1937: Cadillac V8 Series 70 Coupe '1936: 1937 Cadillac Series 70 kabriolet: Cadillac Fleetwood 75 kabriolet:
  6. „Nowa generacja w pracy”: międzynarodowa kampania dedykowana nowemu Ducato. Bohaterowie to profesjonaliści, którzy wnoszą postęp technologiczny do domów w całej Europie. Wraz z nimi najnowsza wersja bestsellera Fiata, która oferuje więcej technologii, większą efektywność i większą wartość. Spot reklamowy jest dostępny na oficjalnym kanale Fiat Professional na youtube’ie.'' Marka Fiat Professional prezentuje na rynku europejskim Nowe Ducato, najnowszą wersję bestsellera Fiata, który wprowadza liczne nowości, by sprostać nowym oczekiwaniom Klientów, oferując im jeszcze więcej technologii, większą efektywność i wartość. Wychodząc od innowacyjnego wyposażenia właśnie, agencja Leo Burnett zrealizowała międzynarodową kampanię emitowaną w telewizji, radiu, internecie i prasie, pod hasłem „Nowa generacja w pracy”. Od kilku dni nadawany jest ciekawy spot reklamowy, poświęcony wszystkim tym którzy, dzięki swojej pracy udostępniają technologie, z których korzystamy na co dzień: na przykład, kładąc przewody umożliwiające komunikowanie się za pośrednictwem e-maili, lub pracując na niesamowitych wysokościach na wiatrakach prądotwórczych, starając się, by wiatr mógł przekształcić się w prąd oświetlający nasze domy. Ludzie ci, dzięki swojemu wysiłkowi i profesjonalizmowi, pracując dla lepszej przyszłości, zasługują na dostęp do coraz nowszych technologii, większą efektywność i większą wartość: to właśnie to, co obiecuje im i czego dotrzymuje Nowy Fiat Ducato. Poruszający różne tematy i nakręcony przez Maki’ego Gherzi dla producenta Bedeschifilm spot reklamowy kończy się hasłem kampanii – „Nowa generacja w pracy” – które rozsławia pracę tych profesjonalistów oraz przeznaczonego dla nich nowego Fiata Ducato. Dzięki innowacyjnemu wyposażeniu oraz licznym rekordom osiągniętym w tym segmencie, nowy model Fiat Professional oferuje dziś: więcej nowinek technologicznych z inteligentnymi rozwiązaniami, aby poprawić pracę i funkcjonowanie wewnątrz samochodu, takich jak: nowe układy wspomagające jazdę, nowe narzędzia łączności oraz nowe urządzenia dla flot; większą efektywność, dzięki większej ładowności i większemu dopuszczalnemu naciskowi na osie, mniejsze zużycie paliwa i najniższą emisję spalin w segmencie, połączone z wysokimi osiągami gamy najnowszej generacji silników Multijet; większą wartość, dzięki projektowi ukierunkowanemu na wymagania Klientów i warsztatów zajmujących się zabudową, poprawę jakości, trwałości i osiągów i w konsekwencji zmniejszenie kosztów utrzymania i napraw oraz niższy spadek wartości. Źródło: Fiat Auto Poland
  7. Pontiac Firebird - I generacja Pontiac Firebird to pony car produkowany przez firmę Pontiac. Pierwsza gneracja Firebirda produkowana była w latach 1967-1969. Pierwsza generacja Firebirda wpisywała się w nurt stylistyczny coke bottle, oparta była na płycie podłogowej GM F-body. Rozstaw osi wynosił 2746 mm, długość nadwozia zaś 4796 mm. Pontiac Firebird 400 '1967: Pontiac Firebird Convertible '1967: Jako bazowe źródło napędu służył silnik R6 3.8 (230) o mocy maksymalnej 178 KM (131 kW), wersja Sprint z 4-gardzielowym gaźnikiem generowała 218 KM (160 kW) i maksymalny moment obrotowy 325 Nm. Oba silniki mogły być zblokowane z 3- lub 4-biegową manualną bądź 2-biegową automatyczną skrzynią biegów. Większy silnik V8 5.3 (326) dostępny był z 2-gardzielowym gaźnikiem - moc 253 KM (186 kW) lub z gaźnikiem 4-gardzielowym (wersja High Output - H.O) 289 KM (213 kW). Najmocniejszym dostępnym motorem dla rocznika 1967 był V8 6.6 (400) przejęty z modelu GTO, generował on 330 KM (242 kW), dostępny był także w wersji Ram Air. Powstało 90 192 egzemplarzy rocznika 1967 w wersji coupé i 9980 w wersji kabriolet. Pontiac Firebird 326 H.O. '1967: Od rocznika 1968 silnik V8 5.3 został zastąpiony przez większy V8 5.7 (350) o mocy 324 KM (239 kW). Jednostka V8 6.6 (400) generowała moc 335 KM (246 kW). Dostępna była później w wariancie Ram Air - moc 340 KM (250 kW) i Ram Air II - 345 KM (254 kW). Jednostka R6 3.8 została zastąpiona przez większą R6 4.1 (250 o mocy) 178/218 KM (131/160 kW). Wyprodukowano 90 152 egzemplarzy rocznika 1968 w wersji coupé oraz 16 960 w wersji kabriolet. Pontiac Firebird 400 '1968: Pontiac Firebird 400 H.O. Convertible '1968: Rocznik 1969 cechował się mocno zmodernizowanym nadwoziem. Moc silników R6 4.1 i V8 5.7 pozostała w stosunku do poprzedniego roku niezmieniona. Jednostka V8 6.6 dostępna była z pakietami Ram Air III i Ram Air IV. W 1970 roku zadebiutowała druga generacja modelu Firebird. Pontiac Firebird '1969:
  8. Cadillac Series 62 - V generacja Cadillac Series 62 to seria luksusowych samochodów osobowych produkowanych pod marką Cadillac. Cadillac Sixty-Two kabriolet '1957: Cadillac Sixty-Two Sedan de Ville '1957: Cadillac Sixty-Two Coupe de Ville '1957: Piąta generacja serii 62 trafiła na rynek jako rocznik 1957. Wciąż opierała się na płycie podłogowej GM C-body. Samochód dostępny był w kilku wersjach nadwoziowych: jako 2- i 4-drzwiowy hardtop oraz 2-drzwiowy kabriolet. Do napędu użyto silnika V8 6.0, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową automatyczną skrzynię biegów Hydramatic. Cadillac Sixty-Two Hardtop Coupe '1957: Cadillac Sixty-Two Hardtop Sedan '1957: Cadillac Sixty-Two Hardtop Coupe '1958:
  9. Polo - nowa generacja Polo debiutuje z nowymi silnikami, nowymi rozwiązaniami technicznymi i nowym wyglądem Nowe silniki spełniające normę EU 6 są dynamiczne i nawet o 21 procent oszczędniejsze Nowe systemy Infotainment i systemy wspomagające Poznań, 29 stycznia 2014 r. – Z prawie 14 milionami wyprodukowanych egzemplarzy Volkswagen Polo jest jednym z najczęściej sprzedawanych małych samochodów na świecie. Jednak oprócz kompaktowych wymiarów, atrakcyjnych cen i niskiego zużycia paliwa, Polo nie ma żadnych innych cech małego auta. Nowa generacja ma tych cech jeszcze mniej, ponadto jest znacznie udoskonalona pod względem technicznym. Ogromny krok na przód zrobiły szczególnie nowe silniki spełniające wymagania normy EU 6 oraz systemy Infotainment i wspomagające kierowcę. Cała paleta jednostek napędowych została odnowiona. Silniki zużywają teraz nawet o 21 procent mniej paliwa. Rekordowymi wartościami może pochwalić się nowe Polo TDI BlueMotion: ze średnim zużyciem paliwa 3,2 l/100 km (82 g/km CO2) - jest to jeden z najoszczędniejszych samochodów na świecie. Po raz pierwszy od jesieni dostępny będzie Volkswagen z silnikiem benzynowym jako samodzielny model BlueMotion – będzie to Polo TSI BlueMotion, zużywające 4,1 l/100 km i emitujące 94 g/km CO2. Komfort i bezpieczeństwo wykraczają poza granice klasy. Polo rocznik 2014 z wyjątkowym w tej klasie spektrum nowych technologii poprawiających komfort i bezpieczeństwo, jeszcze bardziej zwiększy dystans dzielący go od konkurentów. Jako jeden z pierwszych samochodów kompaktowych, od jesieni Polo dostępne będzie z reflektorami LED. Seryjnie model podstawowy, Polo Trendline, będzie wyposażony w reflektory H7. Nowością są oferowane w momencie wprowadzenia na rynek, podwójne okrągłe reflektory w technologii H7 (seryjne od Polo Comfortline). Nowe, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego poprawia zachowanie się pojazdu podczas manewrów. Opcjonalnie Volkswagen będzie oferował Polo z nowym zawieszeniem Sport Select, które dzięki elektronicznie regulowanym amortyzatorom umożliwia kierowcy wybór jednej z dwóch charakterystyk tłumienia. Równocześnie do nowego Polo wprowadzone zostały liczne systemy wspomagające, znane z klasy Golfa. Należy do nich seryjny hamulec multikolizyjny (po kolizji samoczynnie inicjuje hamowanie), system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz automatyczny tempomat ACC. Obserwację przestrzeni za samochodem umożliwia opcjonalna kamera cofania Rear Assist. Nowoczesne systemy Infotainment. Systemy radiowe i nawigacyjne zostały opracowane od nowa, Polo wyposażone jest w drugą generację modułowego systemu Infotainment (MIB). Software i hardware systemów Infotainment nawiązuje do większego Golfa i w zależności od wersji oferuje takie funkcje jak: Audio Streaming z Bluetooth (zależnie od smartfonu, z wyświetlaniem okładek płyt i sterowaniem przy użyciu ekranu dotykowego), czujniki zbliżeniowe (wyświetlanie kolejnych detali menu po zbliżeniu ręki), powiększanie map przy użyciu dwóch palców w trybie nawigacji (jak w smartfonie) oraz podłączenie telefonu komórkowego do anteny zewnętrznej samochodu przez złącze indukcyjne. Wszystkie cztery systemy mogą odbierać radio cyfrowe DAB+. Dzięki MirrorLink™ możliwe będzie korzystanie ze specjalnych aplikacji na smartfona. Start na wiosnę. Nowe Polo można rozpoznać po wyostrzonej stylistyce przodu i tyłu nadwozia. Świeże kolory, nowe materiały we wnętrzu oraz liczne detale wyposażenia uzupełniają całościowy obraz nowego Volkswagena. Najnowsza generacja Polo pojawi się na rynku wiosną. Mimo bogatszego wyposażenia i nowych rozwiązań technicznych, cena będzie porównywalna z ceną poprzednika. Obok wersji podstawowych (Trendline, Comfortline i Highline), Polo będzie oferowane także jako GTI, BlueGT, Cross Polo oraz jako wspomniany już model BlueMotion. Nowe technologie i systemy wspomagające Elektromechaniczny układ kierowniczy. W Polo zadebiutuje nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy o zwartej konstrukcji, wbudowany bezpośrednio w kolumnę kierowniczą. Układ ten charakteryzuje się wyjątkowo precyzyjnymi reakcjami i zwrotnością oraz bardzo dobrym izolowaniem od nierówności podłoża. System pracuje z przekładnią kierowniczą (przekładnia ślimakowa) napędzaną silnikiem elektrycznym. Zawieszenie Sport Select. Volkswagen po raz pierwszy oferuje dla Polo elektronicznie regulowane amortyzatory, stanowiące serce nowego, opcjonalnego zawieszenia Sport Select. Po wciśnięciu przycisku Sport (w górnej części konsoli środkowej) kierowca aktywuje elektromechaniczny zawór w amortyzatorach i zmienia charakterystykę podstawową na bardziej sztywną, typową dla zawieszenia sportowego. [h=1]Automatyczny tempomat ACC. System wykorzystuje czujnik radarowy wbudowany w przód nadwozia. Kierowca może wybrać żądaną prędkość między 30 km/h a 160 km/h. ACC współpracuje zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i DSG. We wszystkich Polo z DSG system ACC w komfortowy sposób utrzymuje zadaną odległość za hamującym samochodem, nawet do całkowitego zatrzymania. ACC utrzymuje wybraną prędkość oraz odległość i automatycznie zwalnia lub przyspiesza. Dynamikę reakcji systemu można wybrać poprzez wybór programu jazdy. W przypadku zamówienia Polo z ACC, do wyposażenia należy także system obserwacji otoczenia Front Assist oraz funkcja awaryjnego hamowania w mieście. Alternatywnie można zamówić moduł z Front Assist i awaryjnym hamowaniem w mieście także oddzielnie, bez ACC. [/h][h=1]System obserwacji otoczenia Front Assist. Front Assist wykorzystuje czujnik radarowy wbudowany w przednią część nadwozia, aby w sposób stały monitorować ruch pojazdów przed Polo. System wspiera kierowcę w krytycznych sytuacjach, przygotowując układ hamulcowy i ostrzegając optycznie i akustycznie. Drugim etapem ostrzeżenia jest krótkie szarpnięcie hamulców, zwracające kierowcy uwagę na konieczność reakcji. Jeżeli kierowca przyhamuje zbyt słabo, system wygeneruje znacznie wyższe ciśnienie hamowania, które jest niezbędne do uniknięcia kolizji. W przypadku, gdy kierowca wcale nie zareaguje, Front Assist automatycznie zainicjuje hamowanie, nawet do zupełnego zatrzymania. Dodatkowo system pomaga kierowcy, zwracając mu uwagę na zbyt małą odległość do jadącego z przodu pojazdu. Częścią Front Assist jest funkcja awaryjnego hamowania w mieście. [/h][h=1]Funkcja awaryjnego hamowania w mieście. Funkcja ta, jako rozszerzenie systemu Front Assist, przy użyciu czujnika radarowego monitoruje przestrzeń przed Polo. System pracuje przy prędkościach poniżej 30 km/h. W przypadku zagrożenia kolizją z jadącym z przodu lub stojącym pojazdem, układ hamulcowy zostaje wstępnie przygotowany, jak przy Front Assist. W razie potrzeby funkcja awaryjnego hamowania w mieście inicjuje automatycznie hamowanie z pełną siłą, aby zminimalizować skutki zderzenia. Ponadto, jeżeli kierowca zbyt słabo wciśnie pedał hamulca, system pomaga mu generując maksymalną siłę hamowania. [/h]Hamulec multikolizyjny. Kolejną nowoczesną technologią nowego Polo jest seryjny hamulec multikolizyjny. W razie wypadku automatycznie przyhamowuje on samochód w celu uniknięcia lub osłabienia kolejnych zderzeń. W przypadku automatycznego hamowania kierowca zachowuje kontrolę nad pojazdem i w każdej chwili może „wyłączyć” hamulec multikolizyjny, na przykład wciskając pedał przyspieszenia. Dezaktywacja hamulca multikolizyjnego nastąpi także w przypadku, gdy kierowca sam zahamuje z pełną siłą, większą niż siła hamowania hamulca multikolizyjnego. [h=1]System rozpoznający zmęczenie kierowcy. System ten rejestruje spadek koncentracji kierowcy i ostrzega przez pięć sekund sygnałem akustycznym oraz odpowiednią ikoną na wyświetlaczu wielofunkcyjnym. Jeżeli w ciągu kolejnych piętnastu minut kierowca nie przerwie jazdy, ostrzeżenie zostanie powtórzone. [/h] Nowe silniki Z nowymi silnikami oszczędniej nawet o 21 procent. Volkswagen przygotował nową ofertę efektywnych silników benzynowych i wysokoprężnych. Najnowsza generacja trzy- i pięciodrzwiowego Polo jest teraz jeszcze oszczędniejsza. Na przykład wariant z silnikiem wysokoprężnym 90 KM z DSG zużywa o 21 procent mniej paliwa. Wszystkie silniki spełniają wymagania normy emisji spalin EU 6. Wszystkie modele są dostępne z systemem Start-Stop i funkcją rekuperacji (seryjne od 66 kW/90 KM). Nowe silniki benzynowe. Wszystkie oferowane w Europie silniki benzynowe są nowymi jednostkami trzy- i czterocylindrowymi. W momencie wprowadzenia na rynek dostępne będą silniki o mocy 44 kW/60 KM (wtrysk pośredni/MPI), 55 kW/75 KM (MPI) oraz 66 kW/90 KM (wtrysk bezpośredni/TSI), a także 81 kW/110 KM (TSI). Zużycie paliwa przez najmniejszy silnik 60 KM zostało zredukowane w wersji z systemem Start-Stop i funkcją rekuperacji z 5,5 l/100 km (128 g/km CO2) do 4,6 l/100 km (106 g/km CO2). Doskonałym przykładem efektywności jest debiutujący w połowie roku silnik nowego Polo 1.0 TSI BlueMotion o mocy 90 KM – pierwszy jednolitrowy, trzycylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem w tej serii modeli. Zużywa on zaledwie 4,1 l/100 km i emituje 94 g/km CO2. Poprzednik z identyczną mocą 90 KM spalał 4,9 l/100 km (113 g/km CO2). Tak jak wcześniej, także w przypadku aktualnego Polo w ciągu roku pojawi się wersja BlueGT z silnikiem benzynowym i funkcją odłączania cylindrów (ACT/system aktywnego zarządzania pracą cylindrów). Silnik będzie rozwijał moc 110 kW/150 KM zamiast 103 kW/140 KM. Zaplanowane jest także nowe Polo GTI, z mocą podwyższoną ze 132 kW/180 KM do 141 kW/192 KM. Nowe silniki wysokoprężne. Również nowością w Polo są trzy trzycylindrowe silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TDI) o pojemności skokowej 1,4 litra (wcześniej 1,2 i 1,6 litra). Spektrum mocy jest identyczne, jak u poprzednika: 55 kW/75 KM, 66 kW/90 KM i 77 kW/105 KM. Wersje z mocą 75 KM i 90 KM będą oferowane w momencie wprowadzenia na rynek, wariant 105 KM pojawi się w terminie późniejszym. Interesujące jest porównanie właściwości nowego 1.4 TDI i silnika 1.2 TDI z poprzedniego Polo. Zwiększenie pojemności do 1,4 litra pozwoliło na uzyskanie znacznie lepszego momentu obrotowego przy ruszaniu oraz bardziej harmonijnego rozwoju momentu obrotowego i mocy. W wersji 75 KM już przy niskiej prędkości obrotowej 1500 obr./min dostępny jest maksymalny moment 210 Nm. Bardzo dobre są także cechy nowych silników trzycylindrowych wpływające na komfort. Volkswagen uzyskał poprawę w tej dziedzinie między innymi dzięki nowym łożyskom agregatów, ponadto silniki posiadają wałek wyrównujący i dwumasowe koło zamachowe, minimalizujące wibracje i odgłosy. Nowa osłona silnika i specjalna osłona miski olejowej przyczyniają się do dalszej redukcji hałasu. Dzięki nowej generacji silników znacznie zmniejszyło się zużycie paliwa. Wzorcowo oszczędne jest Polo TDI BlueMotion o mocy 75 KM: zużycie paliwa udało zmniejszyć się (z i tak już niskiego) poziomu 3,4 l/100 km do 3,2 l/100 km (analogicznie emisja z 88 g/km CO2 do 82 g/km). Szczególnie wyraźny jest postęp w przypadku Polo TDI z DSG i mocą 90 KM: nowy model zużywa 3,4 l/100 km (89 g/km CO2); poprzednik spalał 4,3 l/100 km (112 g/km CO2), zatem redukcja wynosi 21 procent. Nowy wygląd zewnętrzny Polo Bardziej precyzyjny. W momencie wprowadzenia Polo na rynek w 2009 roku, Volkswagen przeniósł do segmentu B, wprowadzone w Scirocco i Golfie, nowe DNA designu. Dzięki zdefiniowanemu przez głównych stylistów – Waltera de Silva (koncern) i Klausa Bischoffa (marka) – językowi formy z wyraźnymi, poziomymi elementami z przodu i z tyłu, czystemu prowadzeniu linii i mocno zaznaczonej linii „barków”, Polo wygląda znacznie doroślej i bardziej sportowo, niż wiele innych modeli z jego klasy. Charakterystyczny design z wyraźnie narysowanymi liniami został teraz doprecyzowany i wyostrzony. Styliści zmodyfikowali szczególnie przód i tył nadwozia. Wyjątkowy charakter nadają nowemu Polo zaprojektowane na nowo reflektory i tylne światła. Nowy Volkswagen ma 3.972 mm długości (+ 2 mm), 1.682 mm szerokości (bez lusterek zewnętrznych) i 1.453 mm wysokości. Przód nadwozia. Przednia część nadwozia, dzięki nowemu kształtowi zderzaka i większemu dolnemu wlotowi powietrza, stała się wyraźnie bardziej trójwymiarowa i sportowa. Nowa chromowana listwa ozdobna łączy oba reflektory przeciwmgielne i optycznie poszerza Polo. Jednocześnie dzięki tej listwie optyczny punkt ciężkości przesunął się ku dołowi. Chromowana linia akcentuje także formalne włączenie osłony chłodnicy w design świateł, łącząc środki reflektorów Polo Comfortline i Highline z horyzontalnym układem osłony chłodnicy. Diodowe reflektory. Wraz z najnowszą generacją Polo, do tej serii modeli wprowadzona została innowacyjna technologia świateł. Najbardziej zaawansowany wariant reflektorów Polo jest w pełni diodowy, co stanowi nowość w tej serii i w całej klasie. Podwójne reflektory LED o awangardowej stylistyce są natychmiast rozpoznawalne, nawet z daleka. Światło emitowane przez diody jest bardziej białe i bardziej zbliżone do światła dziennego, niż światło ksenonowe, również mniej męczy oczy podczas podróży o zmroku i w nocy. Reflektory LED dostępne są dla Polo Comfortline, Highline i GTI. Tył nadwozia. Stylistyczne modyfikacje oraz wyraźny, poziomy podział, a także dłuższe wycięcie na tablicę rejestracyjną w zderzaku podkreśliło szerokość nadwozia. Trapezowy kontur tego obszaru rozciąga się w kierunku tylnych kół. Także tylne światła odblaskowe, przeniesione na zderzak, akcentują szerokość samochodu. Nową formę otrzymały również światła tylne. Sylwetka. Z boku nowe Polo można rozpoznać po sześciu nowych (z łącznie dziesięciu) obręczach ze stopu metali lekkich. Nowością w programie są seryjne, obręcze dla Polo Comfortline (15 cali) oraz Polo Highline (15 cali). Jako opcję można zamówić również nowe obręcze 17-calowe. Do tego dochodzą kolejne nowe felgi ze stopu metali lekkich dla wariantów modelu Polo BlueMotion (15 cali) i CrossPolo (17 cali). Dla wersji Trendline zaprojektowana została nowa osłona na seryjne, 14-calowe obręcze stalowe. Osiem nowych kolorów. Z 15 kolorów lakierów oferowanych dla nowego Polo, osiem jest nowych: biały Pure, szary Urano, niebieski Silk metalik (dotychczas kolor dostępny wyłącznie dla Polo BlueGT), czerwony Sunset metalik, niebieski Cornflower, niebieski Clear Water metalik (specjalny lakier dla Polo BlueMotion) oraz pomarańczowy Honey metalik i beżowy Titanium metalik (kolory dla CrossPolo). Nowe wnętrze Polo Nowy układ wskaźników i konsoli środkowej. We wnętrzu najmłodszego Polo wprowadzono liczne ulepszenia. Obok nowych, trójramiennych kierownic z klasy Golfa, uwagę zwracają nowe zegary w tubach. Wskaźniki utrzymane w charakterystycznej stylistyce Volkswagena są dopracowane w każdym szczególe. Nowy układ obsługi konsoli środkowej jest niezwykle logiczny i przejrzysty. W górnej części, poniżej wlotów wentylacji, znajduje się listwa funkcyjna z dziewięcioma przyciskami (wcześniej siedmioma). Na środku znajduje się przycisk świateł awaryjnych. Nowe systemy radiowe i nawigacyjne. Na kolejnym poziomie płaszczyzny obsługi w konsoli środkowej umieszczony został dobrze widoczny moduł Infotainment. Najnowsze Polo, jako pierwszy Volkswagen, otrzymało drugą generację „modułowych” systemów radiowych i nawigacyjnych (MIB). Do wyboru są cztery urządzenia z ekranem dotykowym. Model Composition Touch wyposażony jest w 5-calowy wyświetlacz monochromatyczny, złącza SD i AUX-IN oraz głośniki z przodu. Bogatszym modelem jest Composition Colour, z 5-calowym, kolorowym wyświetlaczem, dwoma dodatkowymi głośnikami z tyłu, napędem CD (z funkcją MP3/WMA) oraz anteną z dualnym systemem odbioru. Kolejny wariant to Composition Media. Obejmuje on między innym złącze USB i 6,5-calowy, kolorowy wyświetlacz z czujnikami zbliżeniowymi, złącze telefoniczne Bluetooth, JPEG-Viewer do wgrywania obrazów oraz – jako wyposażenie dodatkowe – funkcję obsługi głosowej. Najbardziej zaawansowanym urządzeniem z nowej generacji systemów Infotainment jest Discover Media. Posiada te same funkcje, co Composition Media i dodatkowo system nawigacji. Opcjonalnie można rozszerzyć te systemy o funkcję integracji iPoda (MEDIA-IN) oraz kamerę cofania (od wersji Composition Colour). MirrorLink™ udostępnia aplikacje. Jako nowość w Polo, w połączeniu z systemami Infotainment Composition Media i Discover Media, dostępny będzie jako opcja MirrorLink™. Pozwoli on w przyszłości prezentować i obsługiwać treści ze smartfona także na ekranie dotykowym systemu Infotainment w Polo. Aby uniknąć dekoncentracji kierowcy, podczas jazdy będzie można korzystać wyłącznie ze specjalnie wybranych aplikacji. Volkswagen będzie na przykład oferować aplikacje korzystające nie tylko ze współrzędnych geograficznych z nawigacji, lecz także z danych pojazdu, jak prędkość obrotowa, prędkość jazdy i poziom paliwa w zbiorniku. Możliwe będzie także korzystanie z aplikacji niepowiązanych bezpośrednio z samochodem, jak radio internetowe lub aktualne wiadomości, o ile będą one współpracowały z MirrorLink™. Aby poprawić jakość odbioru, a jednocześnie zredukować promieniowanie elektromagnetyczne wytwarzane przez telefony komórkowe, smartfon może być połączony bezprzewodowo z anteną zewnętrzną Polo (w przypadku złącza do telefonu komórkowego Comfort). Wystarczy wtedy włożyć telefon na półkę na konsoli środkowej. Do ładowania baterii służy wtyczka USB. Nowe sterowanie klimatyzacją i chromowane listwy. Specjaliści od stylistyki wnętrza zoptymalizowali także elementy obsługowe klimatyzacji (manualnej lub automatycznej). Znajdują się one poniżej systemów Infotainment. Natomiast chromowane listwy w poszyciu drzwi, przy wlotach wentylacji i wokół konsoli dźwigni zmiany biegów podkreślają wysoką klasę wnętrza. Wyposażenie Wyposażenie seryjne. Podobnie jak przy dotychczasowym modelu, także Polo z roku 2014 będzie oferowane w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline (kolejne wersje, jak BlueGT, GTI, BlueMotion i Cross pojawią się później). Do wyposażenia seryjnego Polo Trendline należeć będą: ESP, światła do jazdy dziennej, 14-calowe obręcze kół (stalowe), dzielona tylna kanapa, podwójna podłoga w bagażniku, nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy, centralny zamek z pilotem oraz wskaźnik ciśnienia w oponach. Wyposażenie Polo Comfortline będzie obejmować: 15-calowe obręcze stalowe, Pakiet elementy skórzane (kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów obszyte skórą), elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, system Start-Stop (dla silników BMT). Polo Highline będzie wyposażone seryjnie w: 15-calowe obręcze ze stopu metali lekkich, światła przeciwmgielne, podłokietnik, sportowe fotele, kierownicę multifunkcyjną, komputer pokładowy, klimatyzację Climatic, radio Composition Touch oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Jako opcja dostępne będą takie nowe elementy, jak elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, automatycznie włączające się światła oraz kamera cofania. Podobnie jak poprzednik, nowy Polo będzie oferowany także z dużym, panoramicznym otwieranym dachem. Polo – zestawienie faktów Ważne aspekty w kolejności alfabetycznej [TABLE] <tbody>[TR] [TD] Infotainment - radio Composition Touch (5-calowy ekran) - radio Composition Colour (5-calowy ekran) - radio Composition Media (6,5-calowy ekran) - radio Composition Media z funkcją nawigacji Discover Media (6,5-calowy ekran) - MirrorLink™ [/TD] [/TR] [TR] [TD] Linie wyposażenia: - Trendline, Comfortline, Highline [/TD] [/TR] [TR] [TD] Napęd: - napęd na przednią oś [/TD] [/TR] [TR] [TD] Nowe kolory: - biały Pure, szary Urano, niebieski Silk metalik (przedtem tylko dla Polo BlueGT), czerwony Sunset metalik, niebieski Cornflower, niebieski Clear Water metalik (wyłącznie dla Polo BlueMotion), pomarańczowy Honey metalik i beżowy Titanium (dwa ostatnie tylko dla CrossPolo) [/TD] [/TR] [TR] [TD] Seryjna skrzynia biegów - 5- i 6-biegowa manualna [/TD] [/TR] [TR] [TD] Silniki benzynowe (w momencie wprowadzenia na rynek) - 1,0 MPI o mocy 44 kW/60 KM - 1,0 MPI o mocy 55 kW/75 KM - 1,2 TSI o mocy 66 kW/90 KM - 1,2 TSI o mocy 81 kW/110 KM [/TD] [/TR] [TR] [TD] Silniki wysokoprężne (w momencie wprowadzenia na rynek) - 1,4 TDI o mocy 55 kW/75 KM - 1,4 TDI o mocy 66 kW/90 KM - 1,4 TDI o mocy 81 kW/110 KM [/TD] [/TR] [TR] [TD] Systemy świateł H7, podwójne reflektory H7, LED [/TD] [/TR] [TR] [TD] Systemy wspomagające i poprawiające dynamikę jazdy: - automatyczny tempomat ACC - Electronic Stability Control (ESC) z ABS, asystentem hamulców, ASR, MSR, elektronicznym rozdziałem siły hamowania, elektronicznymi blokadami mechanizmu różnicowego (seryjne) - hamulec multikolizyjny (seryjny) - ParkPilot - Rear Assist - system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście - system rozpoznający zmęczenie kierowcy - tempomat (Cruise Control) - zawieszenie Sport Select [/TD] [/TR] [TR] [TD] Wprowadzenie na rynek, Europa - wiosna 2014 [/TD] [/TR] [TR] [TD] Wymiary: - długość – 3.972 mm - szerokość – 1.682 mm bez lusterek - wysokość – 1.453 mm [/TD] [/TR] [TR] [TD] Wyposażenia samodzielnych modeli: BlueMotion, BlueGT, Cross, GTI i model specjalny Fresh [/TD] [/TR] [TR] [TD] Zawieszenie: - z przodu sprężyny śrubowe z gazowymi amortyzatorami teleskopowymi, prowadzenie kół przez amortyzatory teleskopowe i dolne wahacze trójkątne; - z tyłu amortyzatory gazowe z oddzielnymi sprężynami, prowadzenie kół przez oś z wahaczami zespolonymi z wbudowanym stabilizatorem [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. Ford Ranchero - II generacja Ford Ranchero to pojazd typu coupé utility produkowany pod marką Ford w latach 1957–1979. W przeciwieństwie do typowego pojazdu z segmentu pick-up, Ranchero został oparty na płycie podłogowej z 2-drzwiowego kombi z dołączoną kabiną pasażerską i tylną paką. Druga generacja Ranchero zadebiutowała jako rocznik 1960. Konstrukcyjnie opierała się na nowym Falconie, cechowała się mniejszym nadwoziem niż poprzednia, rozstaw osi wynosił 2971 mm, długość nadwozia zaś 4801 mm. Dostępne były jednostki R6 (2.4, 2.8 i 3.3) oraz V8 (4.3 i 4.7), zblokowane mogły zostać z 3- lub 4-biegową skrzynią manualną bądź 3-biegowym automatem. Źródło: Wikipedia
  11. Ford Ranchero - I generacja Ford Ranchero to pojazd typu coupé utility produkowany pod marką Ford w latach 1957–1979. W przeciwieństwie do typowego pojazdu z segmentu pick-up, Ranchero został oparty na płycie podłogowej z 2-drzwiowego kombi z dołączoną kabiną pasażerską i tylną paką. Pierwsza generacja Ranchero została wprowadzona do produkcji w grudniu 1956 roku. Dzieliła ona płytę podłogową przygotowaną dla Forda na rocznik 1957, używały jej także modele: Custom sedan z krótkim rozstawem osi, 2-drzwiowy Ranch Wagon kombi i użytkowy Courier sedan. Rozstaw osi wynosił 2946 mm, długość nadwozia zaś 5131 mm. Jako źródło napędu służył benzynowy silnik V8 o pojemności 4,9 l. Źródło: Wikipedia Ford Ranchero Custom '1957: Ford Ranchero Custom 300 '1957: Ford Ranchero Deluxe '1957: Ford Ranchero '1958:
  12. Cadillac Series 62 - IV generacja Cadillac Series 62 to seria luksusowych samochodów osobowych produkowanych pod marką Cadillac. Czwarta generacja serii 62 trafiła na rynek jako rocznik 1954. Wciąż opierała się na płycie podłogowej GM C-body. Do napędu wciąż służyły silnik V8 5,4 i 6,0 l, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową automatyczną skrzynię biegów Hydramatic. Cadillac Series 62 Coupe '1955: Cadillac Series 62 kabriolet '1954: Dla rocznika 1956 przygotowano nową wersję - Series 62 Sedan de Ville, pierwszy 4-drzwiowy hardtop sedan Cadillaca. Podobnie jak Coupe de Ville, była to droższa i bardziej luksusowa wersja standardowego 4-drzwiowego sedana Series 62. Nowy pojazd sprzedawał się o wiele lepiej niż uboższy 4-drzwiowy odpowiednik. Z tego powodu serie Coupe de Ville i Sedan de Ville od 1959 roku produkowane były jako osobne modele rodziny Series 6300, w 1964 dołączył do niej 2-drzwiowy kabriolet De Ville. Cadillac Series 62 Coupe de Ville '1954: Cadillac Series 62 Coupe de Ville '1955: Cadillac Series 62 Coupe de Ville '1956: Cadillac Series 62 Hardtop Coupe '1956:
  13. Cadillac Series 62 - II generacja Cadillac Series 62 to seria luksusowych samochodów osobowych produkowanych pod marką Cadillac. Druga generacja serii 62 trafiła na rynek jako rocznik 1942. Wciąż opierała się na płycie podłogowej GM C-body którą wykorzystywały także pojazdy: Cadillac Sixty Special, Buick Super i Roadmaster oraz Oldsmobile 98. Do napędu wciąż służył silnik V8 5,7 l, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów. Rozstaw osi wynosił wynosił 3277 mm, długość nadwozia zaś dla roczników 1942-1945 5588 mm, dla 1946-47 - 5568 mm. Z gamy wersji nadwoziowych zniknął 4-drzwiowy kabriolet.
  14. Cadillac Series 62 - I generacja Cadillac Series 62 to seria luksusowych samochodów osobowych produkowanych pod marką Cadillac. Pierwsza generacja serii 62 została wprowadzona do produkcji jako rocznik 1940. Oparto ją na płycie podłogowej GM C-body którą wykorzystywały także pojazdy: Buick Roadmaster i Super, Oldsmobile Series 90 oraz Pontiac Torpedo. Do napędu służyła jednostka V8 5,7 l, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów. Rozstaw osi dla rocznika 1940 wynosił 3277 mm, dla 1941 - 3200 mm, zaś dla wersji Commercial 4140 mm. Długość nadwozia to odpowiednio 5489, 5486 i 6424 mm. Pojazd dostępny był jako: 2-drzwiowe coupé, 4-drzwiowy sedan oraz 2- i 4-drzwiowy kabriolet. Cadillac Series 62 Coupe '1941 Cadillac Series 62 kabriolet '1941
  15. Suzuki pracuje nad nową generacją modelu Cappuccino Suzuki przydałoby się więcej bardziej rentownych modeli, później mogliby zapełniać takie nisze
  16. BMW X6 - jaka bdzie kolejna generacja niemieckiego hitu? Koncept X4 jest naprawdę duży, więc nie ma co się dziwić, że X6 chcą mocno powiększyć. Ciekawe, który model będzie się lepiej sprzedawał
  17. Nowa generacja opon Dunlop do lekkich aut dostawczych Dunlop EconoDrive to obniżenie kosztów transportu Warszawa, 26 czerwca 2012 r. – Marka Dunlop wprowadza nową generację opon – EconoDrive. Innowacyjne rozwiązania w ww. oponach, m.in. 12 zaawansowanych udoskonaleń konstrukcyjnych i nowe technologie, przyczyniają się do redukcji kosztów użytkowania lekkich pojazdów ciężarowych, bowiem te pojazdy dostawcze mogą jeździć dalej, dłużej i taniej. Ulepszenia wydłużają przebiegi i zmniejszają opór toczenia dzięki wdrożeniu nowych elementów konstrukcyjnych: rzeźby bieżnika z czterema żebrami do pracy na mokrej nawierzchni oraz zmienionego składu mieszanki. W najbliższych latach spodziewany jest rozwój rynku lekkich pojazdów ciężarowych, co przełoży się na wzrost zapotrzebowania na elementy eksploatacyjne oraz energooszczędne opony, umożliwiające długie przebiegi*. Duży wzrost kosztów użytkowania, spowodowany rosnącymi cenami paliw sprawia, że efektywność paliwowa jest jednym z najważniejszych czynników branych pod uwagę przez operatorów flot i indywidualnych kierowców w trakcie wyboru ogumienia. „Firma Dunlop zawsze rozumiała cele biznesowe przedsiębiorstw transportowych – wypracowanie zysków. Aby umożliwić im osiągnięcie tych celów wprowadziliśmy na rynek opony następnej generacji, gwarantujące wysoką jakość, długie przebiegi i wygodną jazdę przy znaczącej redukcji spalania, a więc tym samym i kosztów” – powiedział Sanjay Khanna, Dyrektor zarządzający marki Dunlop. Innowacje w oponach EconoDrive obejmują między innymi nową, sztywniejszą mieszankę krzemionkowo-węglową bieżnika (Silica/Carbon Black), która obniża opory toczenia i zwiększa przebiegi. Inne zmiany konstrukcyjne obniżające opór toczenia to zoptymalizowany układ warstw i grubości ścian bocznych, co w połączeniu z wysokim zawinięciem brzegów warstw ogranicza wytwarzanie ciepła. Zoptymalizowane zakończenia poszczególnych pasów dodatkowo zmniejszają wydzielanie ciepła, co przekłada się na lepsze właściwości toczenia. Inżynierowie Dunlop zadbali nie tylko o poprawę efektywności paliwowej, ale też i o komfort jazdy. Zmiany w tym zakresie obejmują zoptymalizowaną strukturę pod bieżnikiem, która zapewnia równomierny rozkład powietrza w oponie (tj. optymalne ciśnienie w oponie) oraz sztywny materiał opasania, który lepiej przenosi siły w układzie poprzecznym i wzdłużnym. Płaska konstrukcja opasania zapewnia bardziej kwadratową stopkę opony, a tym samym lepszą przyczepność barku, co przekłada się na lepsze prowadzenie. Grubsze ściany boczne pomagają chronić ogumienie przed uszkodzeniami podczas najechania na krawężnik. Centralny obwodowy rowek umożliwia skuteczne zbieranie wody na mokrej nawierzchni, a rowki poprzeczne wydajnie usuwają ją na zewnątrz, co zapewnia dobrą przyczepność. „W stworzenie tej opony włożyliśmy wiele wysiłku i to widać na pierwszy rzut oka. Pracując nad nią chcieliśmy sprostać różnorodnym oczekiwaniom, które wskazywali nam kierowcy lekkich pojazdów ciężarowych. Dziś przedstawiamy oponę, która te oczekiwania spełnia” – podsumował S. Khanna. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat. Wielu wiodących światowych producentów samochodów, takich jak Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche stosuje opony Dunlop jako pierwsze wyposażenie. Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. Źródło: Goodyear
  18. Który focus podoba się wam najbardziej. I,II czy III generacja? Mi osobiście najbardziej podoba się druga. A w trzeciej według mnie popsuli cały duch tego auta.
  19. Piękna Honda Prelude (5. generacja) ze Stanów... Więcej ---> http://www.stanceiseverything.com/2011/09/featured-ride-randys-prelude/
  20. Accord (3 generacja) na 13-calowych Enkeiach. Ciekawe zestawienie, nie powiem... Więcej ---> http://www.stanceworks.com/2011/07/damn-honda-kid-period/
  21. Piękna Honda Accord (8 generacja) ze Stanów... Więcej ---> http://www.stancenation.com/2011/08/18/you-wanna-talk-fitment/
  22. Druga generacja luksusowego SUV'a od Porshe.
  23. Pawelas1991

    Kamaz - nowa generacja

    Kamaz zmienia swój image http://etransport.pl/wiadomosc,8909,kamaz_nowa_generacja.html
  24. <table border="0" width="435" id="table29"> <tr> <td rowspan="3" width="122" valign="top"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?803"> </a></td> <td colspan="5"> <span style="font-weight: 700; text-decoration: none"> <font face="Verdana" size="1" color="#1C6CCF"> <span style="text-decoration: none"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?803"><font color="#1C6CCF"> <span style="text-decoration: none">Renault Laguna III 2.0</span></font></a></span></font></span></td> </tr> <tr> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?803"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?803"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?803"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?803"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?803"> </a></td> </tr> <tr> <td height="25" valign="middle" style="padding-left: 2px" colspan="5"> <font face="Verdana" size="1" color="#4F76A6">Przeczytaj artykuł i wyraź swoją opinię...</font></td> </tr> </table>
  25. Tak może wyglądać kolejna generacja Skody Octavii...
×