Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'gaz' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 18 wyników

  1. Witam Planuję kupno auta na gaz z instalacją gazową już założoną do ok 15.000 zł, fajnie, gdyby był w automacie, ale to nie wymóg konieczny. Podobają mi się Mazdy 6 właśnie, ale podobno strasznie rdza je zjada, chociaż znajomy mi mówił że za 300 zł mogę zabezpieczyć auto przed rdzą i warto to zrobić, jeśli wybiorę Mazdę. Mam nie lada dylemat, bo aut dużo, a ja nie chce jednak byle czego tym razem. Teraz chce kupić coś z lekkim prestiżem, fajnie też wyglądające auto, z którego będę również wizualnie zadowolony. Jeśli polecicie mi inne auta prócz Mazdy będę wdzięczny. Co sądzicie? http://olx.pl/oferta/mazda-6-lift-2008r-166km-gaz-maly-przebieg-CID5-IDaDMl7.html#5619bcdadd Mazda 6 seria I 2005r USA --> Bytom Bytom Mazda 3 2.3 166 KM SPORT automat LPG Białystok Białostoczek
  2. Niezwykle się cieszę że przeglądając Internet trafiłem na to forum, przeczytałem już chyba połowę niezwykle ciekawych tematów zakupowych Jest to mój pierwszy post więc witam wszystkich! Dopiero jestem w trakcie robienia prawa jazdy, jednak moja żona już je ma, dlatego chcemy kupić nasz pierwszy wspólny samochód, którym będziemy wspólnie jeździć. Planowany sposób wykorzystania samochodu: 1) W mieście – jazda po zakupy, odwiedzenie znajomych itp. – zakładam przebiegi miesięczne w mieście ok. 90 km / msc 2) W trasy częstsze – dwie osoby pomiędzy Poznaniem a miastem rodzinnym – mniej więcej 1-2 razy w miesiącu, 400 km w dwie strony, 3) W trasy sporadyczne – czyli np. 1-2 razy w roku nad morze lub do teatru w dwie osoby, ok. 600 km w dwie strony. Zależy nam na samochodzie jak najtańszym w miesięcznym użytkowaniu, biorąc pod uwagę sumę kosztów - tankowanie, serwisowanie i ubezpieczenie OC. W związku z tym, że chciałbym samochód jak najmniej awaryjny wykluczam diesele. Zakładam trzy warianty: 1) Samochód benzyna w którym zostanie po zakupie zamontowany LPG – budżet do 13-14 tys. zł, 2) Samochód LPG – budżet do 15-16 tys. zł, 3) Samochód benzyna który mało pali – budżet do 15-16 tys. zł (do tego wariantu jestem najmniej przekonany). Mieszkamy w Poznaniu, czasami bywamy też w Toruniu – szukamy ofert z rejonów Poznań lub Toruń +/- 50 km. Chcemy żeby był to samochód 4/5 drzwiowy, z klimatyzacją, hatchback klasy B lub C. Żona chce jak najmniejszy samochód żeby było łatwo parkować, ja jednak coś bym chciał do bagażnika obok butli z gazem jednak zmieścić (o ile będzie tam butla). Dodatkowo żona chciałaby, żeby samochód „nie wyglądał staro w środku” – chociaż wiem że to może być problem przy naszym budżecie… Proszę o poradę, zwłaszcza w kwestii gaz używany vs nasz budżet. Pozdrawiam tych którzy doczytali do tego momentu!
  3. Witam, Chce kupić samochód do 13000zł Silnik: benzyna lubiąca się z gazem Użytkowanie: Miasto + trasa Wymagania: Bezawaryjny + na trasie chciałbym móc spokojnie jechać 130km/h i przy tym obroty powinny być na tyle niskie by w środku było dość cicho i spalanie przy takiej jeszcze przyzwoitej prędkości nie rosło diametralnie Co mi się podoba: Mazda 6, co będzie lepsze od niej i dlaczego?
  4. GAZ-M1 GAZ-M1 to radziecki samochód osobowy produkowany w latach 1935-1943. Decyzja opracowania nowego samochodu osobowego zapadła w ZSRR w roku 1930. Kilka lat później powstał prototyp, który otrzymał nazwę M1. W samochodzie zastosowano nowy silnik czterosuwowy, zbiornik paliwa musiał mieścić dosyć paliwa, by móc przejechać nim ok. 400 km bez tankowania. Seryjną produkcję rozpoczęto w roku 1935. Auto osiągało prędkość 100 km/h. Jego zaletą był mocny czterosuwowy, czterocylindrowy, 50-konny silnik. Samochód mieścił 4 dorosłe osoby i miał duży bagażnik. Zużycie benzyny wynosiło 14,5 l/100 km. Drzwi otwierały się "pod wiatr" czyli przeciwnie do kierunku jazdy. Samochód produkowany był w nowo zbudowanej fabryce GAZ w mieście Gorki (obecnie Niżny Nowogród). Powstała również wersja taxi oraz wersja wyścigowa ze wzmocnionym silnikiem. W 1939 r. opracowano wersję dla wojska. Wzmocniono tylne zawieszenie i dołączono platformę, w której mieściło się 6 żołnierzy. Powstała również wersja pickup. Produkcję zakończono w 1943 roku, po zaprojektowaniu samochodu GAZ-M20 Pobieda, który wprowadzono do produkcji w 1947.
  5. GAZ-A GAZ-A to samochód osobowy klasy średniej produkowany przez firmę GAZ w latach 1932-1936. Był to pierwszy radziecki samochód osobowy. Samochód był wierną kopią amerykańskiego Forda A. GAZa-A nazywano potocznie Gazikiem. Model ten dostępny był jako 4-drzwiowy faeton. Do napędu użyto napędzanego benzyną dolnozaworowego silnika R4 o pojemności 3,3 litra (3285 cm3). Silnik dysponował mocą 40KM, która przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód wyposażony był w mechaniczne hamulce na obu osiach. Prędkość maksymalna wynosiła 90 km/h. Przez 4 lata produkcji powstało 41 917 egzemplarzy modelu. Następcą został GAZ-M1.
  6. Jest to moj pierwszy post na forum wiec chciałem wszystkich serdecznie powitać Szukam samochodu rodzinnego, do kwoty ok plus minus 20000zł. Średnio rocznie pokonuję ok 10000km, samochód nie będzie służył do codziennego dojeżdzania do pracy, tylko od czasu do czasu jakies zakupy gdzieś dalej, odwiedziny, wypady weekendowe... Szukam auta w miare przestronnego i nowoczesnego (o ile w tej kwocie cos takiego można znaleźć), marka dowolna, nie jestem zdecydowanym przeciwnikiem badź zwolennikiem jakiekolwiek marki... Chciałbym rownież by samochód był ekonomiczny w codziennym użytkowaniu jak i w serwisie (chyba ze polecicie coś czego nie trzeba będzie serwisować). Z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich!!
  7. Witam, zrobiłem analizę spalin z powodu problemów obrotami. Na gazie: CO 0.44% CO2 12.6% HC 215 O2 1.11% Lambda 1.035 Na benzynie (na luzie): CO 0.08% CO2 14.7% HC 110 O2 0.17% Lambda 1.001 Na benzynie przy obrotach 3000 RPM diagnosta powiedział, że węglowodory spadły poniżej 80 i CO albo CO2 (nie pamiętam które, a może obydwie) spadły mocniej. Wiem co jest przekroczone a co nie, moje pytanie brzmi, jaka jest przyczyna takich wyników? Jakiś problem z układam cewka-kable-świece czy coś innego? Lejące wtryskiwacze benzynowe/przepuszczający reduktor? Pozdrawiam
  8. GAZ-13 Czajka - radziecka limuzyna GAZ-13 Czajka to luksusowa limuzyna, produkowana w ZSRR w zakładach GAZ w latach 1959-1981, wyłącznie dla dygnitarzy krajów bloku wschodniego. Czajka wzorowana była częściowo na amerykańskim samochodzie Packard Caribbean z lat 50. Produkcja Czajek rozpoczęła się 16 stycznia 1959 roku. Samochód ten jako jedyny – do rozpoczęcia w końcu lat 70. XX w. produkcji Czajki GAZ 14 – produkowany w krajach socjalistycznych posiadał elektrycznie sterowane szyby, automatyczną skrzynię biegów ze specjalnym biegiem "D" czyli defiladowym i silnik V8, o pojemności 5,5 l i mocy 195 KM Czajkę produkowano w dwóch wersjach nadwoziowych: podstawowy sedan (GAZ 13 1959-1981) i małoseryjny kabriolet (GAZ 13B 1961-1962 – około 20 sztuk). Samochód posiadał trzy rzędy siedzeń i mogło nim podróżować 7 osób. Nieliczna odmiana limuzyny GAZ-13A posiadała oddzielony przegrodą przedział pasażerski. Około 10 samochodów było skarosowanych jako rządowe karetki pogotowia (nadwozie kombi) w zakładach RAF. Z uwagi na w miarę komfortową jazdę, niewielką liczbę samochodów dostosowano dla potrzeb filmu, montując w odkrywanym przedziale pasażerskim podstawę dla kamery. Ogółem wyprodukowano 3179 sztuk. Czajka GAZ 13 to zdecydowanie jeden z najładniejszych i najbardziej luksusowych pojazdów produkowanych w ZSRR – pod koniec produkcji był samochodem już bardzo przestarzałym i staromodnym. Produkowany był dla wyższych władz państwowych (np. ministrowie, pierwsi sekretarze partii poszczególnych republik) i przedstawicieli dyplomatycznych ZSRR oraz innych państw. Najwyższe władze używały limuzyn ZiŁ, władze średniego szczebla – Wołg. Z powodu "oficjalnego" przeznaczenia, większość samochodów wykonana była w kolorze czarnym. Samochody te rozdawane były też przez państwo jako nagrody dla szczególnie zasłużonych, m.in. otrzymali je Jurij Gagarin i Michaił Szołochow. Od lat 70. wysłużone egzemplarze trafiały m.in. do pałaców ślubów, dla przewozu nowożeńców (za opłatą dwa razy wyższą od Wołgi). Nieliczne egzemplarze, jakie dostały się w ręce cywilne i zostały zaadaptowane jako taksówki, często poddane były przez właścicieli pewnym modyfikacjom. Ze względu na duże spalanie rzędu ok. 40 litrów na 100 km zastępowano oryginalne silniki GAZa silnikami Diesla od ciężarówek bądź też od innych luksusowych samochodów z mocnymi silnikami. Pozwalało to zredukować ilość spalanego paliwa nawet do 10 litrów/100km.
  9. Witam Wszystkich Nie wiem czy wybrałem dobry dział, więc jeśli się pomyliłem to proszę o przeniesienie tematu. Temat tyczy się hybrydowego wózka dla osoby niepełnosprawnej (mnie). Niedawno widziałem u pewnej osoby wózek Elektryczno-Benzynową Hybrydę z 4-suwowym silnikiem spalinowym o nazwie SuperFour Otto Bock Tak wygląda a to jego dane techniczne Niestety to cudeńko kosztuje 40 tys euro co jest dla mnie kwotą nie do osiągnięcia. Po chwili namysłu doszedłem do wniosku, że ta terenówka jest bardzo niefunkcjonalna w mieście z racji swojej wielkości i nie widzę jak np. ja miałbym tym jeździć po Katowicach. Tym nie da się wjechać do sklepu, czy kina i dlatego wpadłem na pomysł skonstruowania czegoś podobnego, ale funkcjonalnego, dającego więcej możliwości o przyszłej nazwie Toto Mobile One, tylko na tą chwilę poszukuję ludzi, którzy się znają na konstrukcjach, silnikach itp. oraz miejsca i sponsorów. Rysunek i pomysł jakby to wyglądało dokładnie już mam więc trzeba czekać na zainteresowanie. Chciałem się dowiedzieć tutaj na forum kilku rzeczy np: 1. Czy można by zrobić takie coś na gaz i czy są jakieś małe butle gazowe oraz ile na takim gazie można ujechać? Zależałoby mi na ujechaniu między 100 a 200 km na pełnym zatankowaniu. 2. Jaki silnik można by umieścić w takim czymś? Oczywiście nie duży. Wystarczyłaby prędkość między 15-20 km/h 3. Jakie opony polecicie? Najlepiej jakieś Quad'owe ale jaki kształt, żeby był przyczepny, a nie ślizgał się? 4. Jakie oświetlenie? Ja w swoim wózku mam bardzo słabe, że oświetla na 1,5-2 metry, a tu musiałoby być mocne. Uważam, że cena 40 tys euro to śmiech na sali i można coś takiego zrobić dużo taniej. Jak każdy mężczyzna chciałbym mieć samochód, ale mam już 27 lat i z racji rdzeniowego zaniku mięśni nie będę w stanie kierować zwykłym samochodem, zwłaszcza że choroba postępuje, a mój pomysł jest jedyną możliwością na spełnienie marzenia, a nawet pomocy innym jeśli udałoby się to produkować kiedyś masowo. Będę wdzięczny za każdą poradę czy pomoc. Pozdrawiam Dominik
  10. Audi uruchamia zakład przetwarzający prąd elektryczny w e-gaz -Uroczyste otwarcie wytwórni e-gazu Audi w dolnosaksońskim Werlte -E-gaz wytwarzany z wody, zielonej energii i dwutlenku węgla, jako przyjazny dla środowiska zamiennik gazu ziemnego -Audi A3 Sportback g-tron napędzane e-gazem, neutralne pod względem emisji CO2 Ingolstadt/Wertle, 26 czerwca 2013 r. Audi uruchomiło wytwórnię e-gazu w miejscowości Werlte. Jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej, koncern Audi tworzy w ten sposób łańcuch zrównoważonych nośników energii. Na jego początku znajdują się: ekologicznie pozyskiwana energia elektryczna, woda oraz dwutlenek węgla. Produktami końcowymi łańcucha są wodór i syntetyczny metan, czyli e-gaz Audi. „Audi uczyniło wielki krok w kierunku zrównoważonej mobilności przyszłości” - powiedział w mowie towarzyszącej otwarciu zakładu Heinz Hollerweger, kierownik Działu Pojazdów Kompletnych. „Audi jest jedynym producentem, mającym do zaoferowania tak innowacyjne rozwiązanie techniczne. Badania paliw syntetycznych przyjaznych środowisku są jednym z głównych założeń naszej strategii rozwoju e-paliw.” Reiner Mangold, kierownik Działu Zrównoważonego Rozwoju Produktu dodał: „Wytwórnia w Werlte, w której prąd elektryczny przetwarzany będzie w gaz, ma szansę stać się sztandarowym projektem totalnego przełomu energetycznego, sięgającego daleko poza nasz koncern.” Peter Altmaier, niemiecki Minister Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych, w swoim przemówieniu również poparł środowiskowe zaangażowanie Audi. Wytwarzanie e-gazu opiera się o dwa etapy procesu chemicznego: elektrolizę oraz metanizację. W pierwszym etapie, wytwórnia wykorzystuje ekologiczną, „zieloną” energię elektryczną produkowaną w dużych ilościach, by w trzech elektrolizatorach rozłożyć wodę na tlen i wodór. W przyszłości, pozyskany w ten sposób wodór można będzie stosować jako materiał napędowy w samochodach wyposażonych w ogniwa paliwowe. Obecnie jednak brak odpowiednio rozbudowanej, służącej temu infrastruktury. W związku z tym, bezpośrednio po pierwszym, następuje drugi etap procesu: metanizacja. W wyniku reakcji tlenu z dwutlenkiem węgla, powstaje syntetyczny metan – e-gaz Audi. Jest on niemalże identyczny pod względem struktury chemicznej, z kopalnym gazem ziemnym. Do odpowiednich stacji CNG dostarczany będzie przez istniejącą już infrastrukturę niemieckiej sieci gazu ziemnego. Początek dystrybucji e-gazu Audi do sieci zaplanowano na jesień tego roku. Rocznie, wytwórnia wyprodukuje ok. tysiąca ton e-gazu, przetwarzając ok. 2800 ton CO₂. To mniej więcej taka ilość dwutlenku węgla, jaką las bukowy składający się z ponad 220 000 drzew, wchłania na przestrzeni jednego roku. Produktami ubocznymi procesu są tylko woda i tlen. Wytwórnia e-gazu powstała przy współpracy Audi z przedsiębiorstwem zajmującym się budową instalacji technicznych ETOGAS GmbH (dawniej SolarFuel) oraz partnerem projektu MT-BioMethan GmbH. Całość wybudowano na działce o wielkości 4100 m2, należącej do spółki EWE AG. Kamień węgielny pod budowę położono we wrześniu 2012 r., a ukończono ją w grudniu tego samego roku. Najwyższym priorytetem całego procesu produkcyjnego, jest efektywne wykorzystanie przepływu energii. Ciepło oddawane podczas metanizacji, wykorzystuje się jako energię procesową do zasilania położonej nieopodal biogazowni. W biogazowni z kolei, powstaje wysoko stężony dwutlenek węgla, będący podstawowym budulcem e-gazu. CO₂ służy zatem jako surowiec i nie jest wydalany do atmosfery. Zakłada się, że dzięki e-gazowi z Werlte, rocznie 1500 egzemplarzy nowego Audi A3 Sportback g-tron będzie mogło przejechać 15 tys. kilometrów w sposób neutralny pod względem emisji CO₂. Jednostka napędowa tego pięciodrzwiowego samochodu, silnik 1.4 TFSI, spala zarówno gaz ziemny, jak i biometan oraz e-gaz Audi. Silnik może być napędzany również benzyną, ponieważ skonstruowano go jako jednostkę zasilaną z dwóch źródeł. Dzięki temu, jego zasięg wynosi około 1300 km. Przy zakupie samochodu, klient może od razu zamówić dostawę określonej ilości e-gazu. Decydując się na taki krok, wpisuje się w proces mający na celu wprowadzenie do sieci gazowniczej takiej ilości e-gazu, jaka została zadeklarowana. Ma przy tym pewność, że tankowany gaz pochodzi tylko i wyłącznie z wytwórni e-gazu Audi. Płatności i rozliczenia realizowane są w oparciu o specjalną kartę paliwową. Średnie zużycie paliwa w Audi A3 Sportback g-tron, którego sprzedaż rozpocznie się pod koniec tego roku, to mniej niż 3,5 kg e-gazu na 100 km. Według testów NEDC, emisja CO₂ w tym samochodzie wynosi poniżej 95 g na km. Napędzanie pojazdów e-gazem ma neutralny wpływ na klimat. Emitowany przez auto podczas jazdy dwutlenek węgla, jest tym samym, który wcześniej związano w procesie wytwarzania e-gazu. Nawet w obszernym bilansie Well-to-Wheel, biorącym pod uwagę energię oraz nakłady poczynione w celu budowy i eksploatacji wytwórni e-gazu oraz turbin wiatrowych, emisja dwutlenku węgla pozostaje na niskim poziomie, rzędu 20 gramów na kilometr. Ten pionierski bilans środowiskowy uzyskał ostatnio certyfikację TÜV Nord. Projekt e-gaz koncernu Audi wykracza daleko poza horyzonty branży motoryzacyjnej. Wskazuje jak efektywnie, w dowolnym miejscu, przechowywać duże ilości zielonej energii, a później przekształcić ją w metan i umieścić w największym magazynie energii w Niemczech - w sieci gazu ziemnego. Dzięki projektowi e-gaz, koncern Audi jest częścią oraz siłą napędową rewolucji energetycznej. Również duże niemieckie zakłady energetyczne podjęły temat technologii łączenia prądu i gazu (Power-to-Gas) i podążają za Audi z pierwszymi własnymi badaniami. Projekt e-gazu jest częścią kompleksowej strategii Audi dotyczącej e-paliw. Równolegle do wytwórni e-gazu w Werlte, Audi we współpracy z firmą Joule, w Hobbs, w amerykańskim stanie Nowy Meksyk, prowadzi ośrodek badań nad produkcją e-etanolu oraz e-oleju napędowego. W tamtejszej instalacji, mikroorganizmy z wykorzystaniem wody (słonawej, słonej lub ścieków), światła słonecznego i dwutlenku węgla, wytwarzają paliwa o wysokim stopniu czystości. Strategicznym celem tych projektów jest wykorzystanie CO₂ jako surowca do produkcji paliw i znaczna poprawa całkowitego bilansu energetycznego. Strategia e-paliw to ważny filar inicjatywy zrównoważonego rozwoju Audi. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. Montecarlo Automobile - superauto z silnikiem V12 na gaz Ciekawe, ile pali
  12. GAZ-24 Wołga GAZ 24 Wołga to samochód osobowy produkowany przez fabrykę Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod w Niżnym Nowogrodzie. Produkowany od roku 1956 poprzednik modelu 24, GAZ 21, mimo że w czasie swojego powstawania był konstrukcją nowoczesną, na początku lat 60. okazał się przestarzały, szczególnie w kwestii wyglądu zewnętrznego. W roku 1962 podjęto prace nad następcą Wołgi 21. Nowy samochód projektowano z myślą o wykorzystaniu wielu wersji silnikowych - zmodernizowanego czterocylindrowego silnika z GAZa 21 oraz nowych konstrukcji: sześciocylindrowego rzędowego i ośmiocylindrowego w układzie V. Wkrótce idea silnika sześciocylindrowego jak również automatycznej skrzyni biegów została odrzucona, i GAZ 24 miał być produkowany z silnikami R4 2,5l oraz V8 5.5l W latach 1962 - 1965 zbudowano kilka prototypów istotnie różniących się wyglądem, aż w roku 1965 powstała konstrukcja zbliżona do późniejszej seryjnej. W 1966 powstały pierwsze jeżdżące prototypy, oznaczone M-24 (poprzedni model skonstruowany na bazie GAZa 21 miał oznaczenie M-23). Prototypy wyposażone były również w podwójne reflektory przednie, jednak ta wersja nie weszła do seryjnej produkcji. W 1967 rozpoczęto produkcję samochodu GAZ-24, który posiadał nowoczesną sylwetkę i był lżejszy od poprzednika.Wołga produkowana była w dwóch wersjach GAZ-24-01 (sedan) i GAZ 24-02 (kombi). Wołgi 24 najczęściej można było spotkać w roli taksówek, gdyż posiadały obszerne wnętrze oraz bardzo miękkie piórowe zawieszenie tylne, które zapewniało znaczną wygodę jazdy. Bardziej luksusowe wersje (koniecznie w kolorze czarnym) były zarezerwowane dla dyrektorów fabryk i urzędników państwowych, a także tajnych oddziałów milicji oraz wywiadu. W latach 80. krążyła legenda o wołdze, której załoga porywała dzieci. Więcej o legendzie tu: Czarna wołga
  13. GAZ-M20 Pobieda GAZ-M20 Pobieda był produkowany przez zakłady GAZ w latach 1946-1958. Licencję na produkcję tego samochodu od 1950 roku posiadała warszawska FSO. Kierownikiem projektu Pobiedy był Andriej A. Liphart. Samochód nie bez powodu nazwano Pobieda (po polsku: "zwycięstwo"), gdyż pierwsze testy przechodził w zakładach GAZ w 1943 roku, kiedy Rosjanie zaczęli odnosić zwycięstwa na frontach II wojny światowej. Sama fabryka została mocno zbombardowana, ale prac nie zarzucono. Pierwszy prototyp ujrzał światło dzienne 6 listopada 1944 roku, natomiast pierwszy model seryjny zszedł z taśmy montażowej 21 czerwca 1946 roku, w przeddzień 5 rocznicy wybuchu Wielkiej Wojny Ojczyźnianej. Pobieda eksportowana była poza ZSRR (m.in. w latach 1950-52 do Polski) oraz montowana, a następnie produkowana na licencji w Polsce w zakładach FSO jako Warszawa M-20. Kilka sztuk zmontowano w Pjongjangu w Korei Północnej. Stylistyka Pobiedy odpowiadała ówczesnym trendom w budowie nadwozi (podobny kształt miały nadwozia Fordów amerykańskich czy Volvo PV 544). Nadwozie było samonośne z pomocniczą ramą przednią, do której mocowany był silnik i przednie zawieszenie. M20 był pierwszym radzieckim samochodem wyposażonym w kierunkowskazy, elektryczne wycieraczki samochodowe, ogrzewanie oraz wbudowane radio. Samochód ten stał się symbolem tuż powojennego ZSRR, zaś dziś jest łakomym kąskiem dla kolekcjonerów. Wyprodukowano 235 997 egzemplarzy modelu, z czego 14 220 w wersji kabriolet GAZ-M72 W latach 1955-1958 produkowano terenową odmianę Pobiedy, M72. Podwozie wraz z układem przeniesienia napędu pochodziło od GAZa-69, silnik oraz nadwozie z oryginalnego M20. Prześwit pod osiami wynosił 210 mm. Samochód mógł rozpędzić się do 90 km/h. Średnie zużycie paliwa przy prędkości 30 km/h wynosiło 14 l / 100 km. Wyprodukowano 4677 egzemplarzy modelu.
  14. Witam. Szukam samochodu do kwoty między 3500-4500. 4500 to jest takie max maxów. Dobrze by było gdybym koło 4000 wydał. Samochodem będę co 2 tyg pokonywał trasę 350km (na która będę brał pełny stan osób i bagaże) + inne drobniejsze przejażdżki. Auto musi być: -na gaz -wygodne dla 3 osób siedzących z tyłu -w miarę duży bagażnik -żeby nie dużo paliło -4/5 drzwi Nie wymagane ale miło by było jakby w takiej cenie dało się dostać coś z klimą ale po takich kosztach to chyba nie za bardzo to możliwe. Liczę bardzo na waszą pomoc i z góry dziękuję
  15. więcej -> Szykuje się wzrost akcyzy na gaz do samochodów, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, nowości na rynku samochodowym, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. Cześć, chcę kupić samochód, kryteria mam takie: - gaz; - hatchback; - drzwi 2/3; - do około 9000 zł; - nie zależy mi w ogóle na mocy, prędkości, przyspieszeniu itp.; - nie zależy mi na bajerach typu klimatyzacja, elektrycznie otwierane szyby; - ogólnie zależy mi by się nie psuło, a jak się zepsuje, to żebym mógł tanio naprawić; - w główce mam jakąś niemiecką markę; - podając przykład proszę napisać DLACZEGO taki, a nie inny samochód ktoś poleca. - nie znam się na autach, rozróżniam kolory, podstawowe marki i tyle, dlatego proszę tłumaczyć jak laikowi. Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam!
  17. więcej -> Rosyjski GAZ szykuje nową gamę aut użytkowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. witam forumowicze, przede mną "najpiękniejszy" moment w życiu tj. kupno własnej skarbonki czyt. samochodu:-) Konkrety: Chcę wydać 6 000 zł (wliczając opłaty, rozrząd, olej jak to przy kupnie nowego starego autka +/- 6 000) Autko koniecznie benz. + gaz Wyposażenie: wspomaganie, klima, ewentualnie el. szyby Rok: 1997+ (wiem, że w tych pieniądzach, to większość aut bedzie pewnie 1997, 1998/9 cud jak 2000) Spalanie najlepiej ok. 7-10l gaz/100km Nie chce ani "padaczki", ani kartonu na kółkach, ani auta "dla penera". Chcę po prostu sprawny, nieawaryjny (w zasadzie mniej awaryjny niż inne w tej cenie) samochód, który będzie mi służył chociaż te 2-3 lata. Potrzebuje opinii, rad jakie autko kupić, jakie Waszym zdaniem lub doświadczeniem auto jest świetne w eksploatacji za tę kasę, za te wymagania :-) Ps póki co mój jedyny typ: Opel Vectra B 1.6 B+LPG 1997 rok (cena około 6000zł) Dodam, że autko potrzebuje, żeby dojeżdzać do pracy (około 90km łącznie/dzień), dlatego samochód musi być zawse sprawny i ekonomiczny, ale nie obraże się jak będzie zrywny (90-100 KM) pozdrawiam
×