Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'fiat' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 458 wyników

  1. Fiat Punto Fiat Punto - model samochodu osobowego klasy niższej (segment marki Fiat, produkowany od 1993 roku. Dotychczas wyprodukowano trzy generacje tego popularnego modelu. Samo słowo "Punto" oznacza po włosku "punkt", "kropkę". W 1993 roku pojawiła się pierwsza generacja Fiata Punto, zastępując starzejący się model Uno. Model ten został samochodem roku 1995. Punto był dostępny w 9 wersjach silnikowych (w tym diesle). Nadwozia to 3 i 5-drzwiowy hatchback i dwudrzwiowy kabriolet produkowany na zlecenie w zakładzie firmy stylistycznej Bertone. Dostępny w 14 kolorach i 31 wersjach, w tym GT i kabriolet; otrzymał najnowszej generacji silniki FIRE. Wraz z Lancią Y i Fiatem Barchetta posiadał wspólną płytę podłogową. Bardzo charakterystyczne dla Punto były pionowo umieszczone światła z tyłu pojazdu. Fiata Punto montowano w Tychach w latach 1996-1999. Wersje silnikowe Silniki benzynowe: * Punto 55 - 1108 cm3 Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86Nm - S, SX, ED, EL, 6-speed, Sole, Team * Punto 60 - 1242 cm3 Fire, SPI, 8v - 60 KM, 98Nm - S, SX, Selecta, Sole, Cult, Star, Stile, Cabriolet * Punto 75 - 1242 cm3 Fire, MPI, 8v - 73 KM, 106Nm - S, SX, HSD, ELX * Punto 85 16v - 1242 cm3 Fire, MPI, 16v - 86 KM, 113Nm - SX, ELX, Stile, Sporting, Cabriolet (1997-1999) * Punto 90 - 1582 cm3 SOHC, MPI, 8v - 88 KM, 127Nm - SX, ELX, Sporting, Cabriolet (1993-1997) * Punto GT - 1372 cm3 SOHC, Turbo, SMPI, 8v - 130-136 KM, 204Nm Silniki wysokoprężne: * Punto D - 1698 cm3 diesel - 57 KM, 98 Nm - S, SX, Star * Punto TD 60 - 1698 cm3 turbodiesel - 63 KM, 117Nm - S, SX * Punto TD 70 - 1698 cm3 turbodiesel intercooler - 71 KM (69 z kat.), 134Nm - S, SX, Star, ELX. Druga wersja wyszła na rynek w 1999 roku, jako model na rok 2000, w setną rocznicę istnienia marki Fiat. Zgodnie z zasadą Fiata, przyjętą w latach dziewięćdziesiątych, zwaną 6x2 oznaczającą, że jedna płyta podłogowa i struktura nadwozia ma służyć dwóm modelom pod rząd, produkowanym przez sześć lat każdy, nowe Punto nie było zupełnie nowe. Zmiany ograniczyły się do elementów widocznych na zewnątrz, a więc poszycia nadwozia, czy wystroju wnętrza. Większość mechanizmów i podzespołów pozostała jednak niezmieniona. W 2003 roku model przeszedł drobny facelifting (Punto II FL). Najbardziej widoczne zmiany objęły pas przedni. Wprowadzono także dwa nowe silniki, benzynowśjednostkę 1.4 16V (95 KM) i diesla 1.3MJ (70 KM). Wersja ta była produkowana do końca 2006 roku. Fiat Punto II jest wciąż produkowany i sprzedawany w Europie. Warto odnotować, że od października 2005 rozpoczęła się produkcja tej wersji na zasadach licencji przez serbskie zakłady Zastava w Nowym Sadzie, jako Zastava 10.
  2. Fiat Panda Fiat Panda, został zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro tak, aby produkcja wszystkich jego elementów i podzespołów była jak najtańsza. Proste pudełkowate kształty, tanie plastiki, prostokątne reflektory, czy płaskie szyby włączając w to przednią, wszystko było podporządkowane kosztom. Dzięki temu samochód ten zyskał niemałśpopularność wśród ludzi potrzebujących taniego, uniwersalnego auta miejskiego. Zaprezentowany w 1980 roku nieoficjalnie zastąpił jeden z najmniej znanych i jednocześnie najmniej popularnych modeli Fiata, mianowicie 133-kę (oferowanego na wybranych rynkach), plasując się pomiędzy 126-kśa Uno. Planowano produkcję w Polsce, z planów tych jednak zrezygnowano, z powodu ogłoszenia stanu wojennego w 1981 roku. Sam szef Ferrari nazwał Pandę symbolem Włoch. Miał trzydrzwiowe nadwozie typu hatch-back. Z przodu znajdowały się hamulce tarczowe, z tyłu bębnowe. Auto występowało w kilku wersjach: * Panda 30 - z silnikiem R2, 652 cm3 o mocy 30 KM z Fiata 126, (1980) * Panda 34 - z silnikiem R4, 843 cm3 o mocy 34 KM z Fiata 850 (1980) * Panda 750 - z silnikiem R4, 770 cm3 o mocy 33 KM (1980) * Panda 45 - z silnikiem R4, 903 cm3 o mocy 45 KM z Fiata 127 (1980) * Panda 4x4 - z silnikiem R4, 965 cm3 o mocy 48 KM z Autobianchi A112 (1983) * Panda 1300D - z silnikiem wysokoprężnym R4, 1302 cm3 o mocy 36 KM (1986) * Panda Selecta - z silnikiem R4, 1108 cm3 o mocy 50 KM (1986) Na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1982, Fiat zaprezentował odmiany 34 Super oraz 45 Super. Różniły się od pozostałych niewielkimi zmianami stylistycznymi - między innymi nowśatrapśchłodnicy, z pięcioma srebrnymi ukośnymi liniami, wykonanśz czarnego tworzywa oraz 5 biegowymi skrzyniami biegów. Pozostałe wersje nadal były produkowane jako modele Comfort. W lutym 1983 pojawiła się także wersja 30 Super. W czerwcu 1983 pojawił się typ 4x4 z napędem na cztery koła, zaprojektowany przez firmę Steyr-Puch, która dostarczyła układ przeniesienia napędu . Napędzana była silnikiem R4 o pojemności 965 cm3 o mocy 48 KM, pochodzącym z Autobianchi A112. Był to pierwszy mały samochód z silnikiem umiejscowionym poprzecznie z napędem na cztery koła. W listopadzie 1984 we wszystkich wersjach zastosowano zmiany z modeli Super. Poważniejsze zmiany nastąpiły w lipcu 1986 roku, kiedy pojawiły się silniki z rodziny FIRE. Silnik 652 cm3 został zamieniony na jednostkę o pojemności 769 cm3, a 903 cm3 na 999 cm3. Oba silniki były chłodzone cieczą. Modyfikacji uległa sztywna tylna oś, zmieniona na zawieszenie półzależne. W tym samym roku zadebiutował w tym aucie silnik diesla (1302 cm3, moc 36 KM). Szyby drzwiowe dzielone zostały zastąpione całymi, poprawiono ochronę przeciwkorozyjną, zmienił się wystrój wnętrza pojazdu. Została także wprowadzona wersja Van - była to podstawowa wersja wyposażeniowa Pandy, bez tylnej kanapy. Posiadała zaślepki tylnych okien oraz nadbudówkę z czarnego tworzywa z dwojgiem drzwi zamiast tylnej klapy. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosiła 1000 litrów. W 1991 roku pojawiła się w ofercie Panda Selecta z bezstopniowśskrzyniśbiegów CVT i nowym silnikiem o pojemności 1108 cm3 i mocy 50 KM, który zastosowano także w wersji 4x4 Selecta. Od 1995 roku Pandę oferowano tylko we Włoszech. W 2003 roku zaprzestano produkcji pierwszej generacji, jej następcśjest Panda drugiej generacji. Panda I generacji występowała w serialu "07 zgłoś się", a także w grze Gran Turismo 4. Wersja Panda 30 otrzymała notę 7.4 według brytyjskiego Royal Automobile Club. Projekt początkowo istniał pod nazwśGingo (FIAT 169), jednak po protestach koncernu Renault (nazwa zbyt podobna do modelu Twingo) nazwa została zmieniona. Pierwszśodsłonśdla nowego modelu był salon w Bolonii w 2002 roku. Fiat zaprezentował tam koncepcyjne auto o roboczej nazwie Simba/New Small. Panda drugiej generacji, zwana też Panda Nuova, zadebiutowała w 2003 roku. W listopadzie 2003 roku międzynarodowe jury konkursu "Car of the Year", wybrało Fiata Pandę samochodem roku 2004. Produkowana jest wyłącznie przez spółkę Fiat Auto Poland w Polsce, w fabryce w Tychach. Jest to pięciodrzwiowy mały, miejski samochód osobowy, segmentu A. W palecie Fiata mieści się poniżej modelu Punto. Na niektórych rynkach zastąpił, oprócz Pandy I, również Fiata Seicento. Napędzany jest silnikami benzynowymi, czterocylindrowymi o pojemnościach: 1108 cm3 (54 KM), 1242 cm3 (60 KM), oraz silnikiem diesla o pojemności 1248 cm3 i mocy 70 KM. W 2003 roku na 73. salonie w Genewie zaprezentowano rekreacyjnśwersję - Marrakech. Projektanci stworzyli samochód terenowy typu "dune buggy", a więc otwarte nadwozie, drzwi pozbawione szyb, orurowanie chroniące pasażerów. Jego wymiary zewnętrzne wynoszą: długość 3,57 m, szerokość 1,61 m, wysokość 1,48 m. W pokonywaniu pustynnych wydm pomaga napęd czterech kół ze sprzęgłem wiskotycznym a także 16-calowe koła z ogumieniem w rozmiarze 205/50. W 2004 roku pokazano Pandę 4x4, wersję z napędem na cztery koła. Dostępna jest z mocniejszym silnikiem benzynowym i z dieslem. W dniu 3 września 2004 r. w zakładzie w Tychach, po 16 miesiącach od wprowadzenia na linię montażową, został wyprodukowany 250.000. model Pandy.Auto przyspiesza od 0 do 100km\h w 20s. W 2005 roku pokazano Pandę 4x4 Cross, wersję z napędem na cztery koła oraz blokadśmechanizmu różnicowego. Dostępna jest z silnikiem benzynowym i z dieslem. W 2006 roku rozpoczęła się faza testowa Pandy Hydrogen to prototyp samochodu napędzanego systemem ogniw paliwowych (fuel cells) na paliwo wodorowe. Silnik osiąga maksymalnśmoc 60 kW, dzięki czemu samochód może osiągnąć maksymalnśprędkość ponad 130 km/h przy przyspieszeniu od 0 do 50 km/h w 5 sekund. Pojemność zbiornika wodoru w Pandzie Hydrogen zapewnia przejechanie ponad 200 km w cyklu miejskim. Na IAA we Frankfurcie nad Menem we wrześniu 2007 zaprezentowano ekologicznśwersję pandy, której emisja CO2 została zmniejszona do 69 g/km. 5 września 2007 wyprodukowano milionowśPandę. Wersje samochodu Panda odmiany : * 4 X 4 o Wersja standardowa 4 x 4 o Cross posiada dodatkowo blokadę mechanizmu różnicowego o Monster jest to limitowana i numerowana seria, która obejmuje tylko 695 egzemplarzy. W wersji Monster zastosowano silnik 1,3 16v Multijet. Jednostka osiąga moc maksymalnś70 KM przy 4000 o/m oraz moment obrotowy 145Nm przy 1500 o/m i jest połączona z mechanicznśskrzyniśbiegów o pięciu przełożeniach. Tak wyposażone auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 18 sekund i osiąga maksymalnśprędkość 150 km/h. * specjalne: o Sport 100 HP Podczas 10. Dnia Rodzinnego Fiat Auto Poland miała miejsce krajowa premiera Pandy Sport (100-konnej). W porównaniu ze zwykłśPandśzmieniono zderzaki i atrapę chłodnicy, a w środku znalazły się m.in. sportowe fotele. Auto ma też 6 biegowśskrzynię, zmodyfikowane zawieszenie i hamulce. Pod maskśznalazł się benzynowy silnik o pojemności 1,4 l, który moc maksymalnśosiąga przy 6 tys. obr./min., a maksymalny moment obrotowy 128 Nm uzyskuje przy 4500 obr./min. Auto rozpędzać się ma do 100 km/h w czasie 9,6 s i osiągać prędkość 185 km/h. * o Abarth Rally Dane techniczne samochodów (specyfikacja A-grupowa): * Silnik: benzynowy 1242 cm3 (70,8x78,86) * Stopień sprężania: 12:1 * Moc maksymalna: 130KM przy 7800 obr./min. * Skrzynia biegów: 6+1 * Sprzęgło: metalowe, jednotarczowe * Napęd: przedni + blokada dyferencjału * Hamulce przód/tył: tarcze wentylowane 285mm / tarcze 240mm * Hamulec ręczny: hydrauliczny * Korektor rozdziału siły hamowania * Zawieszenie przednie/tylne: kolumny McPherson, uniballe, amortyzatoy gazowe Ohlins / belka skrętna, amortyzatory gazowe Ohlins * Felgi: 6x15" * Opony: Michelin 18/58-15 N21 e TA01 * Wymiary zwenętrzne: 3538x1628x1490mm
  3. Fiat Multipla - opis

    Fiat Multipla Fiat Multipla to samochód produkowany przez włoskśfirmę Fiat. Obecnie jest to model sześciomiejscowego minivana wzbudzający swoim wyglądem wiele kontrowersji. Został zbudowany na bazie Fiata Bravo/Brava i pojawił się w 1998 roku. Bardzo charakterystyczny jest przód modelu, który można rozpoznać już z daleka po charakterystycznych światłach drogowych. We wnętrzu znajduje się 6 przesuwanych i wyjmowanych foteli umieszczonych w 2 rzędach po 3 fotele. Wszystkie wskaźniki i manipulatory umieszczono nie tuż przed kierowcśale nieco z boku, przed siedzeniem środkowego pasażera. W innym miejscu zamieszczono także dźwignię zmiany biegów.
  4. Fiat Cinquecento Negocjacje licencyjne pomiędzy Fiatem a FSM trwały prawdopodobnie od 1987 roku. W ich trakcie pojawił się pomysł ministra przemysłu Wilczka, by ten model był produkowany zarówno przez FSM, jak i FSO. Fiat udzielił i poręczył FSM duże kredyty na opłaty licencyjne i inwestycje modernizacyjno-wdrożeniowe (przewyższały one łączne koszty budowy podobnej fabryki od nowa). "Fiat Cinquecento" początkowo produkowany był przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w Tychach na licencji Fiata. Po raz pierwszy pojawił się w 1991 roku jako planowany następca wysłużonego modelu Fiat 126p. Jego wejście na rynek spowodowało jednak jedynie zaprzestanie produkcji Fiata 126p Bis, oraz zaprzestanie produkcji Fiata 126p w Tychach i pozostawienie jej wyłącznie w Bielsku-Białej. Musiało to spowodować ograniczenie poziomu produkcji tego ostatniego modelu do 60-70 tys. sztuk rocznie, gdyż taka była maksymalna zdolność produkcyjna tego zakładu. Od 1992 roku, po przejęciu FSM przez Fiata, model "Fiat Cinquecento" był produkowany przez firmę Fiat Auto Poland. Model ten (w Polsce początkowo pod markśFSM), swojśnazwę zawdzięczał modelowi Fiat 500 z roku 1957. W 1998 roku został zastąpiony przez Fiata Seicento, będący jego zmodernizowanśwersjś(pozostała ta sama płyta podłogowa i podobne silniki, zmieniono głównie nadwozie). Samochód do tej pory jest bardzo popularny w Polsce. Oferowane były następujące silniki: * R2 o poj. 704 cm3 * R2 o poj. 704 cm3 young (zubożona wersja, na rynku od 1995 roku) * R4 o poj. 903 cm3 (do 1994) * R4 o poj. 899 cm3 * R4 o poj. 1108 cm3 (od 1994 roku, jedynie w wersji Sporting) Fiat Cinquecento Sporting Prędkość maksymalna: * dla modelu o pojemności silnika 704 cm3 - 127 km/h * dla modelu o pojemności silnika 903 cm3 - 140 km/h * dla modelu o pojemności silnika 1108 cm3 - 150 km/h Przyspieszenie od 0-100km/h * dla modelu o pojemności silnika 704 cm3 - 30 sek * dla modelu o pojemności silnika 903 cm3 - 18 sek * dla modelu o pojemności silnika 1108 cm3 - 13,8 sek ¦rednie zużycie paliwa: * dla modelu o pojemności silnika 903 cm3 - 6,0 dm3/100 km.
  5. Fiat 126p Fiat 126 - samochód osobowy skonstruowany w zakładach Fiat, produkowany we Włoszech od 1972 do 1980, a w Polsce od 6 czerwca 1973 do 22 września 2000 roku (Polski Fiat 126p). Polska wersja licencyjna produkowana była przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych "Polmo" Bielsko-Biała w Bielsku-Białej oraz w Tychach. Jego poprzednikiem był Fiat 500, następcśFiat Cinquecento. Przez wiele lat był jednym z najczęściej spotykanych samochodów na polskich drogach, doczekał się też bardzo wielu nazw potocznych i zwyczajowych, z których najpopularniejsza - maluch, stała się pod koniec produkcji tego modelu (1997 rok) jego oficjalnśnazwą. Łącznie wyprodukowano 4 671 586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1 352 912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3 318 674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej - 1 152 325 szt., a w Tychach - 2 166 349 sztuk. Fiat 126p Bis to najbardziej zmieniona, produkowana seryjnie wersja Malucha. Jesieniś1987 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie odbyła się oficjalna prezentacja samochodu 126 Bis (robocza nazwa: "Fiat 126p restyling"). Zmianami (800) objęto niemal wszystkie zespoły, a ich opracowanie było w dużej mierze dziełem Polaków. Zmienione nadwozie typu hatchback zachowało dotychczasowe wymiary. Trzecie drzwi ułatwiały dostęp do bagażnika za tylnym siedzeniem, wygospodarowanego dzięki poziomemu układowi cylindrów silnika. Tylna szyba o zwiększonej wysokości poprawiała widoczność do tyłu. Powiększono boczne wloty powietrza, wlot powietrza do wnętrza umieszczono pod szybśprzednią. Na koła nałożono nowe duże kołpaki malowane srebrnym lakierem. Fiat 126 Bis miał bagażnik przedni o pojemności 55 dm3 oraz tylny o pojemności 110 dm3, która po wyjęciu półki tylnej i złożeniu oparcia kanapy wzrastała do 480 dm3. Zmniejszenie przedniego bagażnika wynikało z umieszczenia w nim nagrzewnicy, włączonej w obieg cieczy chłodzącej silnik. Bis dostał nowy silnik 126 A2.000. Kadłub silnika, głowica oraz miska olejowa zostały odlane ze stopu lekkiego. W kadłubie osadzono suche tuleje cylindrowe z żeliwa. Tłoki o średnicy zwiększonej do 80 mm wyposażono w stalowe wkładki stabilizujące. Objętość skokowa wzrosła do 703 cm3, a stopień sprężania do 8,6. Skorygowano także wymiary i kształt krzywek wałka rozrządu i zaworów dolotowych. W układzie zasilania zastosowano opadowy gaźnik dwuprzelotowy z mechanicznym otwieraniem przepustnicy drugiego przelotu i pompkśprzyspieszającą. Filtr powietrza został wyposażony w papierowy wkład typu panelowego oraz dwa przewody zasysające; jeden dla powietrza zimnego, drugi dla ciepłego (eksploatacja zimą). Bezrozdzielaczowy aparat zapłonowy otrzymał podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu. W układzie smarowania wprowadzono nowśpompę oleju z kołami zębatymi o wewnętrznym uzębieniu. Silnik chłodzony był cieczą, a chłodnicę wraz z dwubiegowym elektrowentylatorem umieszczono przy lewej ścianie komory silnikowej. Pompa cieczy chłodzącej została zabudowana w misce olejowej, a napędzana była od wałka rozrządu przez wałek pośredni. Zastosowano alternator o zwiększonej mocy z elektronicznym regulatorem. Silnik osiągał moc maksymalna 18,5 kW przy 4600 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosił 47 Nm przy 2500 obr./min. Zmieniona tarcza sprzęgła miała w tej wersji silnika średnicę 160 mm oraz tłumik drgań skrętnych. Zmniejszono przełożenie przekładni głównej na 4,333 (39/9). W zawieszeniu przednich i tylnych kół poprawiono charakterystykę elementów sprężystych i amortyzatorów. Samochód wyposażono w obręcze kół o średnicy 13-cali oraz opony bezdętkowe o wymiarach 135/70 SR 13. W miejsce stosowanej dotychczas ślimakowej przekładni kierowniczej wprowadzono przekładnię zębatkowśz samoczynnśregulacjśluzu międzyzębnego. Modernizacja samochodu spowodowała wzrost jego masy do 645 kg, ale mimo to poprawiła się dynamika i zmniejszyło zużycie paliwa. Prędkość maksymalna 126 Bis wynosiła 110 km/h, a średnie zużycie paliwa (w teście ECE) 5,5 dm3/100 km, o ponad 1 litr mniej niż wersji podstawowej. Samochód 126 Bis produkował zakład FSM w Tychach do 1991 r., do chwili uruchomienia produkcji Cinquecento. W podstawowym modelu 126 FL stosowano okresowo niektóre rozwiązania z modelu Bis, np. zębatkowśprzekładnię kierowniczśi większe koła. Modele prototypowe Do produkcji nie wszedł ani Bombel, ani kombi, ani tym bardziej "maluch" z przednim napędem. W 28-letniej historii Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Samochodów Małolitrażowych w Bielsku było wiele interesujących pomysłów, lecz w większości nie wyszły one poza fazę prototypu. Fiat 126 BOMBEL W 1974 roku w Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych opracowano nadwozie samochodu dostawczego. W tym modelu odcięto część dachu wraz z tylnymi słupkami, a w to miejsce wstawiono bąbelkowatśnadbudówkę. Bombel był samochodem dwuosobowym o ładowności 150 kg. Mimo umieszczenia z tyłu samochodu zespołu napędowego uzyskano przestrzeń ładunkowśo objętości około 1 m3. Miała ona dwa poziomy, górny o płaskiej powierzchni dostępny przez tylne drzwi i dolny, który tworzyła wnęka za przednimi fotelami. Istniała możliwość łatwego zamontowania kanapy tylnej z PF 126p po usunięciu siatki i półki górnego poziomu. Wykonano również wersję tego pojazdu z dodatkowymi oknami bocznymi w laminatowej nadbudowie. Nigdy nie podjęto produkcji seryjnej. Fiat 126 LONG W rok po Bomblu w Ośrodku Badawczo Rozwojowym wykonano "malucha" wydłużonego, czyli Long. Samochód miał o 10 cm większy rozstaw osi, a tym samym i więcej miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie. Był nieco cięższy od zwykłego 126p, więc moc silnika podniesiono do 19 kW. Fiat 126 KOMBI W 1975 roku konstruktorzy z Bielska przystąpili do prac nad "maluchem" kombi. Powiększono rozstaw osi o 10 cm i zwis tylny o 7 cm. Aby uzyskać płaskśpodłogę z tyłu, przebudowie uległ cały przedział silnikowy. Jednostka napędowa o pojemności powiększonej do 652 cm3 została przystosowana do pracy w układzie poziomym, do czego potrzebna była dmuchawa. W efekcie bagażnik miał 1 m3 pojemności pod dach, a tylna kanapa była składana. W Polsce sśjeszcze 3 takie pojazdy "na chodzie". W roku 1975 włoscy konstruktorzy zaprojektowali model 126 w wersji combi, po dwóch latach produkcji modelu podstawowego zdecydowano o próbach wprowadzenia do produkcji dłuższej wersji zwanej "Giardiniera". Miała to być kontynuacja zamysłu realizowanego przez Fiata w modelu 500 Giardiniera (kombi), zaprezentowanego pierwszy raz w roku 1968, sprzedawanego również pod markśAutobianchi. W przypadku modelu 126 Combi zdecydowano o zastosowaniu synchronizacji wszystkich biegów, choć przewidywano pozostawienie silnika o poj. 600 cm3 i mocy 23 KM. Do produkcji seryjnej nie doszło ze względu na wprowadzenie do oferty Fiata modelu 128 Combi. Zdjęcia Fiata 126 Giardiniera można zobaczyć w czasopiśmie QUATTRORUOTE, tam jednak widoczny jest wczesny model, wyposażony w felgi i hamulce starego typu. Fotografie zaprezentowane obok, zostały wykonane w roku 1980, a samochód na nich widoczny posiada już zmodernizowany układ hamulcowy. Fiat 126 "RYJEK" Najpoważniejsze zmiany zaproponowano w projekcie nazwanym, z powodu nieproporcjonalnie wydłużonej maski, "ryjkiem". Do prac przystąpiono w 1977 roku. Powodem było to, że silnik z tyłu utrudniał projektowanie nowych odmian. Maluch z przednim napędem został wydłużony łącznie o 19 cm. Silnik o pojemności 650 cm3 był umieszczony przed przedniśosiśi chłodzony powietrzem, tłoczonym przez osiowśdmuchawę. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny McPherson i pojedyncze wahacze, hamulce były tarczowe. Zbudowano kilka prototypów z silnikiem z przodu. W ostatnim dostęp do bagażnika (ok. 200-litrowego) umożliwiały trzecie drzwi, a dach z tyłu został podniesiony. Fiat 126 LPT Skrót LPT oznaczał "Lekki Pojazd Terenowy". Ta odmiana Malucha powstała do zastosowań wojskowych, istniała też wersja na gąsienicach. Wyprodukowano zaledwie kilkadziesiąt sztuk[potrzebne źródło]. Prototyp powstał w Koszalinie i został sprzedany w roku 1992 do Dretynka koło Miastka woj. pomorskie. Pojazd ten miał elektrycznśblokadę na środkowśi tylnśoś. Wersja "Amfibia" posiadała śrubę do pływania. Napęd na śrubę można było podłączyć tylko poprzez środkowśoś. Nadwozie wykonane było z włókna szklanego. W oplandekowanym dachu znajdowały się szyby z pleksi. Miał trzy wycieraczki. ¦rodkowa oś nie posiadała zawieszenia. Przez to pojazd ten mógł się zawieszać na środkowej osi. Za przeniesienie napędu na osie odpowiadał łańcuch. Pojazd ten posiadał dwie skrzynie biegów, pierwsza jak w oryginale. Druga zaś odwrócona, napędzała dwie osie i poprzez tę redukcję pojazd pokonywał strome wzniesienia. Hamulec ręczny hamował tylko środkowśoś. Był siedmiomiejscowy - kierowca plus dwie poprzeczne ławki po trzy miejsca każda. Fiat 126 DIESEL Najbliższy realizacji był pomysł wstawienia do malucha silnika wysokoprężnego. W tym przypadku prowadzono już nawet analizy technologiczne. Idea zrodziła się w początku lat 80., w epoce kartek na benzynę. W grę wchodziły dwa przemysłowe silniki japońskiej firmy Kubota, chłodzone cieczą: trzy- i czterocylindrowy. Ostatecznie wybrano jednostkę większą. Z pojemności 800 cm3 osiągała ona moc 24 KM. Samochód z niśstał się nie tylko bardziej dynamiczny, ale i bardziej komfortowy ze względu na mniejsze drgania silnika. Mimo zaawansowania prac nie doszło do seryjnej produkcji, ponieważ japoński jen zaczął gwałtownie zwyżkować i całe przedsięwzięcie przestało mieć ekonomiczny sens. Fiat 126 el CABRIO (BOSMAL el Cabrio) Najmłodszym prototypem (który wkrótce po powstaniu przeszedł do historii i stał się muzealnym eksponatem) jest Fiat 126 el w wersji kabriolet. OBR już wcześniej wykonywał auta bez dachu (na bazie wersji FL, produkowany od 1991 do 1995 r., dopuszczony do ruchu, wyprodukowano 500 sztuk), więc gdy Fiat zaczął produkcję modelu el, przygotowano też nowy kabriolet. W Unii Europejskiej zaczęły jednak obowiązywać zaostrzone normy hałasu, których ten samochód nie mógł już spełnić. Fiat 126p NP (Traction Avant) W 1977 roku postanowiono opracować Fiata 126p z przednim napędem przy założeniu maksymalnego wykorzystania elementów dotychczas produkowanego modelu. Przeniesienie do przodu układu napędowego spowodowało konieczność wydłużenia przedniej części pojazdu. W grudniu 1978 roku ukończono budowę pierwszego egzemplarza samochodu PF 126p NP. Silnik umieszczony został wzdłużnie przed osiśkół przednich. Osiągał on moc 19,1 kW (25,5 KM) przy 4800 obr/min. Przednie koła pojazdu zawieszone były niezależnie na zwrotnicach kolumnowych typu MacPherson. W tylnym zawieszeniu zmieniono jedynie charakterystykę sprężyn i amortyzatorów teleskopowych. Zastosowano nowśprzekładnię kierowniczśoraz hamulce tarczowe przy kołach przednich. Pierwszy prototyp miał nadwozie dwudrzwiowe ze zmienionśczęściśprzednią. W tylnej części powstała przestrzeń bagażowa o objętości ok. 200 dm3. Wykonano też prototyp samochodu o nadwoziu trzydrzwiowym i składanej kanapie tylnej. Wyprodukowano zaledwie kilka prototypów, z których każdy różnił się od poprzednika, nie było dwóch identycznych egzemplarzy. Jeden z nich, w idealnym stanie, znajduje się w białostockim Muzeum Motoryzacji i Techniki.
  6. Fiat 125p Polski Fiat 125p - samochód osobowy produkowany w FSO na Żeraniu od 28 listopada 1967 do 29 czerwca 1991 na podstawie umowy licencyjnej z włoską firmąFIAT z 1965 roku. Po wygaśnięciu licencji od 1983 nosił nazwę FSO 1500 lub FSO 125P . Historia Powrót Polskiego Fiata nastąpił po 26 letniej przerwie (po Polskim Fiacie 508). W tym okresie wiele się zmieniło na świecie, zarówno w konstrukcjach samochodów, jak i w metodach ich wytwarzania. Koncerny samochodowe, przeznaczając olbrzymie środki na badania i rozwój konstrukcji, dokonały wielkiego postępu technicznego. Sprzyjała temu koniunktura światowa i ogólny pęd do motoryzacji. Ilustrujśto wyraźnie liczby: podczas gdy w roku 1938 w ośmiu najbardziej zmotoryzowanych krajach świata ( USA, W.Brytania, Francja, Niemcy, Kanada, Włochy, Szwecja i Japonia) liczba zarejestrowanych pojazdów mechanicznych wynosi niewiele ponad 28 milionów, to w roku 1965 wzrasta ona do 145 milionów! Koncepcja rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w Polsce rodziła się nie bez poważnych trudności. Grono ludzi obdarzonych umiejętnościśspojrzenia w przyszłość motoryzacji oraz zdających sobie sprawę, jak istotnśrolę odgrywa ten przemysł w rozwoju wielu dziedzin gospodarki i w kwestii zatrudnienia, musiało pokonać niemałe opory, aby wreszcie uzyskać zrozumienie i poparcie dla inicjatywy zmierzającej do rozwoju przemysłu samochodów osobowych w oparciu o współpracę z którymś z czołowych producentów światowych. W połowie roku 1965 ówczesny dyrektor naczelny Zjednoczenia Przemysłu Motoryzacyjnego, Tadeusz Wrzaszczyk wraz ze swoimi najbliższymi współpracownikami - zastępcśdo spraw technicznych Andrzejem Jedynakiem, zastępcśdo spraw eksportu Andrzejem Góreckim oraz ówczesnym dyrektorem FSO Witoldem Drylem - przystąpili do konkretnych działań mających na celu rozbudowę Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu i uruchomienie w niej produkcji nowoczesnego modelu samochodu. Rozglądając się w poszukiwaniu potencjalnego partnera współpracy, nie przypadkiem skierowano wzrok w stronę Turynu. Fiat dokonał w ciągu ostatniego ćwierćwiecza ogromnego skoku naprzód, stając się jednym z potentatów światowego przemysłu samochodowego. Jest wreszcie istotna sprawa - tradycji współpracy. (...) W dniu 22 grudnia 1965 roku zawarta została między Fiatem a Motoimportem - centralśhandlu zagranicznego reprezentującśwówczas polski przemysł motoryzacyjny (której działalność przejął następnie utworzony w 1968 roku POL-MOT) - umowa licencyjna na uruchomienie w Fabryce Samochodów Osobowych na Żeraniu produkcji nowoczesnego samochodu osobowego. Wybór padł na samochód, którego część mechaniczna wywodzi się z produkowanego w Turynie Fiata 1300/1500, karoseria wzięta została z modelu 125, którego wypuszczenie na rynek nastąpiło w 1967. Nowy samochód więc nie miał odpowiednika wśród produkowanych w Turynie, ułatwiło to uzyskanie ważnych dla strony polskiej uprawnień eksportowych na rynki zachodnie. Termin uruchomienia montażu - rok 1967 - jest tak krótki, że w Turynie są poważne zaniepokojeni. Dodatkową trudnością techniczną jest to, że konstrukcja nadwozia samochodu 125 nie jest jeszcze przez Fiata do końca dopracowana z uwagi na wspomniany termin uruchomienia produkcji. Ale gra warta była świeczki, chodziło bowiem o to, żeby nowy samochód z Żerania został wypuszczony tylko parę miesięcy później od turyńskiego 125. Towarzyszyła temu poważna reorganizacja całego polskiego przemysłu motoryzacyjnego, polegająca głównie na specjalizacji poszczególnych zakładów kooperujących z FSO. W kwietniu 1966 roku rozpoczęło pracę biuro Motoimprotu w Turynie, mające za zadanie koordynację współpracy technicznej i handlowej między zainteresowanymi przedsiębiorstwami polskimi a biurami Fiata. W drugiej połowie 1966 roku rozpoczęła się przeprowadzana na szeroką skalę akcja szkoleniowa polskich techników w zakładach Fiata i jego kooperantów. Kiedy w dniu 28 listopada 1967 roku zeszły z taśmy montażowej na Żeraniu pierwsze Polskie Fiaty 125p, specjaliści włoscy uznali to za rekordowe tempo uruchomienia produkcji samochodu w historii swojej działalności licencyjnej. Tymczasem już w roku 1968 opuściło FSO 7101 Polskich Fiatów, w każdym z następnych 3 lat następowało podwojenie produkcji w stosunku do roku poprzedniego. W ten sposób w roku 1971 produkcja przekroczyła 60.000 sztuk wozów. Ruszył eksport. Najpierw do krajów socjalistycznych, z których 3 - Jugosławia, CSRS i Węgry stały się największymi i regularnymi odbiorcami. Potem także Polskie Fiaty pojawiają się na szosach całej Europy, nie wyłączając Islandii czy Wysp Kanaryjskich. Zwiększa się z czasem udział w eksporcie krajów pozaeuropejskich: duże dostawy kierowane sśdo Iraku, Pakistanu, Egiptu, Libanu i innych krajów Trzeciego świata. Kilka krajów uruchomiło nawet montownie Polskich Fiatów. FSO dostarczała tam tzw. standardy, czyli niezmontowane zespoły samochodowe, przy czym niektóre części nie są objęte dostawą z Polski i pochodzą z produkcji lokalnej kraju przeznaczenia. Tak było w Egipcie i Kolumbii, potem z Indonezją i Tajlandią. A w roku 1975 wszedł w marcu nowy model, nazwany potocznie MR który poprawił wygląd podstarzałego już polskiego fiata 125p. Roczniki 1975 i z początku 1976 charakteryzowały się świetnym tylnym mostem jugosłowiańskim. który w połowie 1976 zastąpiono niedopracowanym mostem FSO-wskim. Po 1977 roku fiaty zaczęły tracić swój dawny urok, a egzemplarze po 1983 roku sąbardzo tandetnie wykonane. W roku 1978 wprowadzono na rynek następcę PF 125p - Poloneza. Duży Fiat miał być wycofany do roku 1982, tak przewidywały plany. Jednak 13 grudnia 1981 wprowadzono w Polsce stan wojenny. Produkcja spadła z 70 000 125p rocznie do 40 000, a i fabryka mocno przy tym ucierpiała. 1 stycznia 1983 roku wygasła umowa licencyjna między Fiatem a FSO w związku z tym musiano zmienić nazwę auta na FSO 125p. Modele Najważniejsze modernizacje w 1973 r.(MR'73) w 1975 (MR'75) i w 1981 (C) wersja zubożona, przeznaczona na rynek krajowy. Podstawowe silniki o pojemności skokowej 1300 (1295 ccm) i 1500 (1481 ccm) pochodziły z włoskiego modelu FIAT-a 1300/1500. Wersje rajdowe Akropolis i Monte Carlo z silnikami 1800 i 1600 ccm pochodzącymi z Fiata 132 oraz wersja z silnikiem diesla 1600 ccm pochodzącym z VW Golf (ok. 100 sztuk). Nadwozia w wersjach sedan, kombi, pick-up, w niewielkich seriach również 6-drzwiowe sedan , kombi i Cabrio. Pracowano również nad prototypem wersji coupé, jednak prace nad nim przerwano. Nie należy utożsamiać go z Fiatem 125, ponieważ technicznie były to dwie różne konstrukcje. Przez 23 lata produkcji fabrykę na Żeraniu opuściło 1 445 699 aut. (Ostatni egzemplarz tego samochodu zjechał z taśmy 29 czerwca 1991 r.). Fiat 125p w wersji CC pobił trzy rekordy prędkości w jeździe długodystansowej na 25.000 km, na 50.000 km i na 25.000 mil. Powstał prototyp o nazwie 125p GTJ przeznaczony do wyścigów. Wyróżniał się monstrualnym spoilerem tylnym, spoilerem przednim, poszerzeniami, wyczynowym zawieszeniem, i silnikiem 2.0 z fiata 132. Nazwy eksportowe * Polski Fiat 125px (Francja) * FSO Polda (Dania) * FSO Montana Break (Francja) * FSO Arizona Pickup (Francja) * FSO Classic/ Classic Estate (Holandia) * FSO 1300/1500 Dane techniczne * Rodzaj silnika czterosuwowy benzynowy * Liczba i układ cyl. 4 w układzie rzędowym * Pojemność silników/moc o 1295 /1300/cm3/65 KM o 1481 /1500/cm3/75 KM o 1481 /1500/cm3/82 KM wersja AB wzmocniona o 1598 /1600/cm3/87 KM wersja CB * Moment obrotowy o 1500AA/75KM/115Nm przy 3200 obr/min o 1500AB/82KM/114Nm przy 3400 obr/min o 1600CB/87KM/132Nm przy 3800 obr/min * Prędkość obrotowa przy maksymalnej mocy o sil.1300 - 5400 obr/min o sil.1500 - 5400 obr/min * Kolejność zapłonu 1 - 3 - 4 - 2 * Liczba biegów 4 + wsteczny , skrzynie 5. biegowe montowano po 1985 r * Przeniesienie napędu na koła tylne * Opony 5,60 SR -13 (dziś 165/80x13) * Ciśnienie w oponach przód 0,17 MPa, tył 0,19 MPa * Masa samochodu got. do jazdy 1040 kg * Masa całkowita 1420 kg * Maksymalna masa przyczepy bez ham. - 500 kg, z ham. - 1000kg * Zdolność pokonywania wzniesień o silnik 1300 bieg I 35% II 20% III 13% IV 6% wsteczny 36% * o silnik 1500 bieg I 41% II 23% III 14% IV 8% wsteczny 42% * Wymiary w mm dł./szer./wys. - 4226/1630/1440 * Rozstaw osi w mm 2506 * Rozstaw kół przód/tył w mm 1298/1275 * Hamulce przód i tył tarczowe * Poj. zbiornika paliwa 45 l * Zużycie paliwa średnie o 1300 - 8,2 l/100 km o 1500 - 8,5 l/100 km * nadwozie samonośne, 5-miejscowe, 4-drzwiowe, metalowe * silnik 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu napędza koła tylne * średnica cylindrów x skok tłoka/poj. skokowa - 72 x 79,5 mm/1295 cm3 oraz 77 x 79,5 mm/1481 * moc maksymalna 65 KM - DIN przy 5600 obr/min * stopień sprężania 8,8:1 * skrzynka przekładniowa 4-biegowa, całkowicie synchronizowana, sterowana dźwigniśumieszczonśw podłodze * zawieszenie przednie; górne i dolne, trójkątne wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator, drążki reakcyjne * zawieszenie tylne; sztywna oś tylna, dwa wzdłużne resory 2-piórowe, amortyzatory teleskopowe, drążki reakcyjne * hamulce dwuobwodowe ze wspomaganiem, tarczowe na 4 koła, korektor siły hamowania przy osi tylnej, hamulec ręczny mechaniczny na koła tylne * ogumienie o wymiarach 165S-13 * masa własna pojazdu - 970 kg * prędkość maksymalna - 155 km/h * przyśpieszenie 0-100 km/h ok. 14 sek. zależne od przełożenia dyferencjału * zużycie paliwa 10 l/100 km przy szybkości 110 km/h
  7. Podczas przejazdzki samochodem pomyślałem "ciekawe jak sie zbiera, czy spali gume". Zatrzymalem samochód, podkrecilem obroty do 4-5 tys (samochod elegancko zagrzany - bylo 90°C) Gwaltownie puscilem sprzeglo i ruszyłem. Wiadomo... Pisk opon oraz niespodziewany huk. Po prostu cos strzeliło. Wydaje mi sie ze poczulem nawet ten strzal na pedale gazu, jednak nie jestem tego pewien z powodu nerwow. Na asfalcie oprocz spalonej gumy byl takze czarny slad, jednak on byl nie więcej niz póltora metra od spalonej gumy i to troche przeczy mojej teorii. Jednak z drugiej strony moglem ujechac jakis kawałek zanim to strzeliło. (Strzelilo podczas krecenia najwiekszych obrotów) Moja teoria i nadzieja jest taka, ze strzelilo z rury wydechowej a czarne pozostalosci to sadza i bardzo chcialbym to potwierdzic. Slad byl bardziej z lewej strony a o ile sie nie myle w puncie 2007r wydech jest z lewej (?) Jak myślicie? Moglo strzelić z rury? Bardzo sie obawiam ze moglo to byc cos powazniejszego. Mowa o Fiat Punto 1.3 multijet
  8. witam jechałem sobie maluchem i odłączała mi się klema :blue: maluch stracił moc i zgasł a potem już nie było iskry jak myślicie co mogło się zepsuć mam miernik tylko nie za bardzo wiem jak sprawdzać rocznik maluch 2000 na module zapłonu przekaźniku nie ma nigdzie przejścia nie wiem czy to może być przez to ??
  9. Fiat Grande Punto 1.2 Benzyna 2005 Witam. Dzisiaj podczas wyprzedzania auto zaczęło tracić moc. Autem zaczęło szarpać, pedał gazu w ogóle nie reagował, obroty spadały i zaświecił się check engine. Kiedyś już miałem taką sytuację, ale była ona jednorazowa. Musiałem zjechać na pobocze bo nie mogłem dalej jechać. Uruchomiłem auto ponownie i jechało już normalnie tylko check nadal się świecił. W domu podłączyłem auto pod elm/obd2 i wykazało błąd "P0657" - Niezgodność napięcia przed/za przekaźnikiem. Ostatnio miałem problem z akumulatorem. Auto rano nie odpalało, w dzień jeździło normalnie. Wymieniłem akumulator, a okazało się, że nawalił kabel od masy. Był urwany i w izolacji więc ktoś już musiał przy tym grzebać. Kupiłem miedzianą złączkę i wszystko połączyłem. Auto odpala bez problemu, tylko pokazywało wtedy jakiś błąd masy. Błędu nie dało się usunąć, ale dzisiaj po podłączeniu błędu już nie było. Wcześniej wymieniany był map sensor spowodowany problemami z odpalaniem oraz czujnik stopu. Chciałem się zapytać w czym może leżeć problem. Jak patrzyłem to rozwiązania co do tego błędu napięcia nie ma i są różne teorie. O spadku mocy wyczytałem, że decydują świece, przewody zapłonowe, ale teraz wyszukałem, że problem może też leżeć w czujniku wału korbowego lub alternatorze. A może to jednak problem z tą masą? Proszę o jakąś poradę co zrobić, a może sami mieliście styczność z taką sytuacją?
  10. Witam, mam problem z autem... mianowicie od jakiegoś czasu gaśnie. Nie ważne czy na postoju, czy w trakcie jazdy na autostradzie, wyskakuje błąd ASR, potem ESP i gaśnie. Miałam regenerowany sterownik komputera, ale mechanik go nie przeniósł i pytanie, czy to może być problem znowu ze sterownikiem? Czy jednak coś innego? wszystkie czujniki itp są ok.
  11. Żona niestety nie chce jeździć autem i postanowiliśmy że jednak lepiej będzie jak nie będzie jeździła... Może i lepiej bo nie ma drygu do jazdy a ja jej nie chce mieć na sumieniu ani nikogo innego i nie będę jej już zmuszał. Dzięki czemu mogę kupić sobie auto do 10 tysi jakie będę chciał Lubię 3 drzwiowe autka i wyglądowo najbardziej podobają mi się Fiat Stilo i Renault Megane II. Silnik oczywiście benzynka + LPG (nie jest to aż tak konieczne ponieważ autko będzie robiło max 10 tys km). Które autko byście polecili? Chyba że macie inne typy to proszę proponować
  12. Fiat 125p Przeróbka !!

    Witam. Mam pytanie ile kosztowała by przeróbka fiata 125p na takie cudeńko... Oczywiście na zdjęciu widnieje Fiat 125p ! Piękny
  13. Kwestia ewolucji motoryzacji jest niepodważalna. Z każdą kolejną generacją producenci zasypują nas informacjami o nowościach podnoszących bezpieczeństwo, opartych w głównej mierze na zaawansowanych systemach elektronicznych. Trochę z tyłu zostają zawsze pojazdy o charakterze bardziej użytkowym, ale z kolei przez ostatnie dziesięciolecie stały się wreszcie pełnoprawnymi autami. Fiat Doblo 2.0 Multijet - pracownik rodziny - auto-strefa.pl
  14. Fiat 1200 Fiat 1200 to samochód kompaktowy produkowany przez włoski koncern motoryzacyjny Fiat w latach 1957-1960. Zadebiutował na Turin Motor Show w listopadzie 1957 roku. Fiat 1200 znany także pod nazwą Granluce Fiat 1200 zastąpić miał model Fiat 1100-103 TV - Turimo Veloce. Nowy model otrzymał czterocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 1221 cm3 osiągający moc 59 koni mechanicznych. Samochód bazuje w dużej części na swoim poprzedniku, modelu 1100, więc zauważalne są pomiędzy nimi podobieństwa. Fiat 1200 Granluce '1957–59: Produkowana również była wersja z nadwoziem typu kabriolet pod nazwą "Trasformabile" jako następca Fiata 1100-103 Trasformabile. 1200 Trasformabile został zaś zastąpiony w roku 1959 przez wersję Fiat Cabriolet 1200 Pininfarina. Łącznie powstało około 400000 egzemplarzy. Fiat 1200 Granluce '1957–59: Fiat 1200 Spyder '1957–59: Fiat 1200 Granluce '1959–61: Fiat 1200 Cabriolet '1959–63:
  15. Witam! Mam pytanie.Jaki jest numer przekaźnika do wiatraków w chłodnicy Fiat Punto 1.8 16V HGT?
  16. Fiat 1100 Fiat 1100 to niewielki model samochodu Fiata klasy niższej średniej, produkowany w kilku seriach od 1939 do 1969 roku. Fiat 1100 D (103G) '1962–66: W 1962 pojawiła się trzecia generacja modelu, oznaczona Fiat 1100D, rozwijająca stylizację 1100 Granluce. Mimo zachowania starej nazwy, pojemność silnika zwiększono w niej do 1221 cm3 (moc 50 KM). Produkowano też wersję kombi. Fiat 1100 D (103G) '1962–66: Na skutek zmian w stylistyce samochodowej, w 1966 pojawiła się ostatnia czwarta seria 1100R, której pudełkowate nadwozie wzorowane było na nowo wprowadzonym Fiacie 124. Model ten produkowano do 1969, jego następcą stał się Fiat 128. Fiat 1100 D Familiare '1962–66: Fiat 1100 R (103P) '1966–69: Fiat 1100 R Familiare (103P) '1966–69:
  17. Fiat 1100 Fiat 1100 to niewielki model samochodu Fiata klasy niższej średniej, produkowany w kilku seriach od 1939 do 1969 roku. Fiat 1100 TV (103) '1953–56: W 1953 zadebiutowała druga seria, oznaczona jako 1100 model 103 (1100/103). W porównaniu z pierwszą, została radykalnie zmodernizowana, wprowadzając 4-drzwiowe samonośne nadwozie sedan, z reflektorami w obrysie nadwozia. Istniały dwie wersje wyposażenia: economica (zubożona) i normale (standardowa). Wprowadzono następnie wersję sportową 1100 TV, wyróżniająca się trzecim środkowym reflektorem z przodu oraz wersję kombi. Fiat 1100 N '1953-56 i Fiat 1100 N Familiare '1954-56 i Fiat 1100 TV 1953-56: Od 1956 do 1960 Fiat 1100 poddawany był małym zmianom wyglądu, m.in. otrzymał nową atrapę chłodnicy, bardziej kanciaste kształty i w końcu niewielkie tylne płetwy ze światłami ze spiczastymi kloszami. W 1959 wprowadzono wersję 1100 Granluce z większymi oknami i płetwami tylnymi, w której dostępny był opcjonalnie silnik 1200 cm3. Fiat 1100 (103E) '1956–57: Fiat 1100 Familiare (103E) '1956–57: Fiat 1100 TV (103E) '1956–57: Fiat 1100 TV Spider '1955–60:
  18. Fiat 1100 Fiat 1100 to niewielki model samochodu Fiata klasy niższej średniej, produkowany w kilku seriach od 1939 do 1969 roku. Fiat 1100 A '1939–48: Samochód powstał jako rozwinięcie modelu Fiat 508. Jego pierwsza seria, wprowadzona w 1939, nosiła w rzeczywistości oznaczenie Fiat 508C, lecz popularnie określana była jako 1100 od pojemności silnika 1100 cm3. Przedwojenna stylizacja samochodu została częściowo zmieniona w modelu 1100B i produkowanej nadal po II wojnie światowej wersji 1100E. Oprócz odmiany osobowej, liczne były odmiany dostawcze samochodu, w której roli dobrze się sprawdzał, popularne były także w roli taksówki. Pierwsza seria produkowana była do 1952. Fiat 1100 B '1948–49: Fiat 1100 B Cabriolet '1948–49: Fiat 1100 B Tetto Apribile '1948–49: Fiat 1100 E '1949–53: Fiat 1100 L Coloniale Camioncino '1940–48: Fiat 1100S MM Berlinetta '1949:
  19. Napisze krótko, Fiat Bravo II czy Mazda 3. Szukam czegoś w rcznikach 2006-2008 i te dwa zostały na mojej liście. Jeżdże nie za dużo coś koło 15tys km rocznie. SIlnik raczej benzyna lecz nie wykluczam diesla.
  20. Fiat Ducato Panorama laureatem plebiscytu Fleet Awards Polska Już po raz 14. najdłużej ukazujący się drukiem w Polsce i największy miesięcznik branżowy „Flota” ogłosił laureatów plebiscytu „Fleet Awards Polska”. Fiat Ducato Panorama zwycięzcą w kategorii „Minibus”. Spośród importerów Grupa Fiat Chrysler Automobiles zdobywa tytuł „Firmy przyjaznej fleet managerowi”. Już po raz 14. najdłużej ukazujący się drukiem w Polsce i największy miesięcznik branżowy „Fleet” ogłosił laureatów plebiscytu „Fleet Awards Polska”. Zwycięzcą w kategorii „Minibus” został samochód Fiat Ducato Panorama, zaś spośród importerów Grupa Fiat Chrysler Automobiles zdobyła tytuł „Firmy przyjaznej fleet managerowi”. „Fleet Awards Polska” to branżowy plebiscyt cieszący się największym uznaniem managerów flot, producentów i importerów samochodów oraz firm usługowych w Polsce. Powstał on z potrzeby zewnętrznej, bezstronnej i kompleksowej oceny rozwiązań dostępnych na polskim rynku flotowym, a jego wyniki stanowią pomoc dla każdego managera floty szukającego najlepszej oferty dla swojej firmy. Przez 14 lat trwania plebiscytu jego formuła ewoluowała, ostatecznie osiągając optymalną formę szanowaną przez juniorów oraz nominowanych. Plebiscyt tradycyjnie składa się z dwóch integralnych części – głosowania internetowego oraz Wielkiego Testu Flotowego. W pierwszym etapie, który w tym roku trwał od 6 marca do 15 kwietnia, na portalu fleet.awards.pl zostało założonych 4310 kont uprawniających do głosowania i oddanych łącznie przeszło 120 000 głosów. W drugiej części – Wielkim Teście Flotowym - zorganizowanym w dniu 15 kwietnia w Warszawie – wzięło udział blisko 400 gości, w tym prawie 220 managerów floty, którzy wystąpili w roli jurorów oceniających 90 udostępnionych do testu samochodów flotowych. Na ocenę końcową złożyły się trzy składowe: głosowanie internetowe (waga: 0,3), dane z pierwszych rejestracji z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców za okres marzec 2014-marzec 2015 (waga: 0,2) oraz średnia ocen danego pojazdu z Wielkiego Testu Flotowego (waga: 0,5). W kategorii „Minibus” najwyższą sumę ocen otrzymał Fiat Ducato Panorama. Fiat Ducato Panorama to przeznaczona do przewozu osób wersja najlepiej sprzedającego się średniej wielkości furgonu w Europie w 2014 roku. Model Ducato, produkowany nieprzerwanie od 1981 roku w fabryce Sevel we włoskiej Val di Sangro, doczekał się pięciu generacji, 5 milionów wyprodukowanych egzemplarzy, pozostając absolutnym liderem w branży i wzorcem w swojej kategorii. Pośród licznych mocnych stron Ducato, na szczególną uwagę zasługują mocne i oszczędne silniki MultiJet II o mocach od 115 do 180 KM oraz całkowicie nowy silnik Natural Power (CNG) o pojemności 3 litrów i mocy 136 KM (euro 6), jak i bogactwo innowacyjnych pod względem technologicznym elementów wyposażenia, takich jak najnowszej generacji systemy bezpieczeństwa i systemy wspomagające jazdę oraz nowy system Infotainment. Ponadto, dzięki kilku specjalnym modernizacjom technicznym, Ducato poprawił swoją i tak już doskonałą wytrzymałość i solidność, co w konsekwencji zwiększyło wartość rezydualną. Wszystko to, w połączeniu z niskimi kosztami obsługi i konkurencyjnymi cenami części zamiennych, pozwala poszczycić się modelowi Ducato najniższymi w swojej kategorii kosztami utrzymania i naprawy, co zasadniczo przekłada się na poprawę „Total Cost of Ownership" (całkowitego kosztu eksploatacji). W porównaniu z wcześniejszą generacją rodzina Ducato powiększa się, dzięki wprowadzeniu nowych wersji Kombi, idealnych do transportu zarówno osób, jak i towarów, oraz wyróżnionej w plebiscycie „Fleet Awards Polska” wersji Panorama. Do nich dołączają wersje do przewozu towarów, w tym furgony, furgony częściowo przeszklone oraz przeszklone i wersje typu kabina do zabudowy. Ducato oferuje obecnie najszerszą na rynku gamę samochodów z napędem na przód: wystarczy pomyśleć, że łącząc różne rozwiązania dotyczące nadwozia, silnika i mechaniki, można uzyskać około 10 tysięcy wariantów samochodów dostawczych: do transportu osób oraz baz pod zabudowy. W obrębie gamy furgonów można wybrać spośród ośmiu różnych ładowności, które zmieniają się od 8 do 17 m³ i mogą poszczycić się najlepszą wydajnością w tej kategorii. Poza tym, Ducato jest dostępny w czterech wariantach długości i trzech wariantach wysokości oraz pięciu wariantach długości zabudów. Nagrodzony Ducato Panorama występuje w wersjach 8- i 9-miejscowej, w dwóch rozstawach osi, w dwóch długościach i wysokościach oraz z obszernym bagażnikiem o pojemności od 1,6 do 2,5 m3. Auto może być wyposażone w nowoczesną deskę rozdzielczą techno, która łączy miękkie w dotyku materiały, czarne, błyszczące powierzchnie oraz chromowania. W tunelu centralnym wbudowany jest ekskluzywny system radiowy UConnect z kolorowym ekranem dotykowym 5", wyposażonym w odtwarzacz CD MP3, Bluetooth, sterowanie na kierownicy oraz kamerę pomocną podczas cofania. Poza tym, komfort wewnątrz jest zapewniony przez szeroki zakres regulacji foteli zarówno kierowcy, jak i pasażerów oraz przez bardzo wydajny układ klimatyzacji zarówno przedniej, jak i tylnej części kabiny. Wreszcie, bezpieczeństwo gwarantują najnowszej generacji elektroniczna kontrola stabilności i poduszka powietrzna „full size" o pojemności 120 litrów, zapewniająca maksymalne bezpieczeństwo pasażerów. Specjalnym wyróżnieniem została również uhonorowana Grupa Fiat Chrysler Automobiles, której uczestnicy plebiscytu „Fleet Awards Polska” przyznali spośród importerów tytuł „Firma przyjazna fleet managerowi” za wprowadzone rozwiązania w zakresie sprzedaży i obsługi flotowej. FCA Poland wraz z autoryzowanymi Dealerami marek Grupy FCA od wielu lat zajmują się obsługą zarówno dużych firm, jak i małych przedsiębiorstw. Zebrane na rynku flotowym doświadczenie sprawia, że FCA w stanie sprostać każdym wymaganiom związanym z mobilnością, a także zapewnić stałą obsługę serwisową na najwyższym poziomie. Programem flotowym objęte są wszystkie marki Fiat Chrysler Automobiles oferowane w Polsce: Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Fiat Professional, Abarth i Jeep. Oparty o jednolite stawki za części i roboczogodziny Serwisowy Program dla Firm, pakiety przeglądów, czy wydłużona gwarancja to przykłady rozwiązań flotowych wspierających codzienną pracę fleet managera. Źródło: Fiat Auto Poland
  21. Fiat 130 Fiat 130 to duży model Fiata, produkowany w latach 1969-1977 z nadwoziami typu sedan i coupé (od 1971). Model 130 zastąpił w ofercie Fiata model 2300. Samochód ten wyróżniał się doskonałą jakością wykonania. W standardowym wyposażeniu posiadał dwupłaszczyznową regulację kierownicy, wysokości fotela, ogrzewaną tylną szybę, cztery tarczowe hamulce, automatyczną skrzynię biegów, halogenowe reflektory i niskoprofilowe, radialne ogumienie na obręczach z lekkiego stopu. Podwozie było całkiem nową konstrukcją, projektu inż. Giacosa. Fiat 130 Berlina: Oferowano wersje z silnikami V6 o pojemnościach 2866 cm3 o mocy 140 KM (potem 160 KM), a od 1971 - 3235 cm3 osiągający 165 KM. Wszystkie wersje wyposażone były w automatyczną skrzynię biegów w standardzie, jednak manualna przekładnia dostępna była w opcji. W 1971 przeprowadzono facelifting wersji sedan. Niewielki popyt sprawił, że ten model nie doczekał się następcy. Poza tym, pod koniec lat 70. XX w. rolę producenta dużych aut przejęła w koncernie Fiata Lancia Gamma. Fiat 130 Coupe '1971–1978: Wiele egzemplarzy trafiło do Watykanu. Wykorzystywano go w ambasadach włoskich na całym świecie oraz w urzędach włoskiej administracji państwowej. Stał się także ulubionym samochodem służb specjalnych i resortów siłowych. Odpowiednio zmodyfikowanym Fiatem 130 podczas swojej wizyty w Polsce podróżował papież Jan Paweł II. Do dziś dokładnie ten egzemplarz samochodu można oglądać w Niepokalanowie.
  22. Fiat 500 Vintage ’57 - powrót legendy. Zdjęcia Fiat 500 Vintage 57 fot. Fiat Auto Poland - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Po światowej premierze na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, nowa 500 Vintage ’57 została „odsłonięta” w Centrum Historycznym Fiata w Turynie, gdzie czuje się ducha tradycji, przekazuje się go z pokolenia na pokolenie i stale odnawia. Od 1963 roku budynki na ulicy Chiabrera goszczą stałą ekspozycję, która obrazuje powstanie oraz rozwój technologiczny, społeczny i ekonomiczny Fabbrica Italiana Automobili Torino (Włoska Fabryka Samochodów w Turynie). Na wystawie można również zobaczyć bogatą kolekcję samochodów, cennych pamiątek, modelików, plakatów reklamowych oraz ogromne archiwum: ponad 5000 metrów bieżących papierowej dokumentacji; 300000 rysunków technicznych; 18000 plakatów; 1300 szkiców; 5000 książek i magazynów związanych z motoryzacją i historią przemysłu; 6 milionów rysunków; 200 godzin filmów historycznych. Najnowsza seria specjalna 500 Vintage ’57 ma wygląd retro, który nawiązuje do samochodu zabytkowego i jest hołdem złożonym temu kultowemu Fiatowi, zaprezentowanemu w Turynie 4 lipca 1957. Jest w niebieskim, pastelowym kolorze nadwozia, połączonym z białym kolorem dachu, spojlera, anteny i lusterek, zestawionym z tapicerką foteli ze skóry Frau w kolorze tabaczkowym. Całości dopełnia historyczne logo Fiata, umieszczone na nadwoziu i kierownicy, biały pas deski rozdzielczej oraz chromowane, 16-calowe felgi, które przypominają opony z dawnych lat. 1957: „mały, wielki samochód”, symbol masowej motoryzacji, sprzedany w prawie 3,9 milionach sztuk, na stałe zagościł w wyobraźni społeczeństwa. 2007: pięćdziesiąt lat później, Fiat rusza w stronę przyszłości nową 500. To kolejny sukces o głębokich korzeniach, nowa odpowiedź na wymagania związane z mobilnością. W Turynie, w sugestywnej scenerii Historycznego Centrum Fiata na ulicy Chiabrera 20, odbyła się prezentacja 500 Vintage ’57, nowej serii specjalnej, która składa hołd włoskiej ikonie z 1957 roku. Po światowej premierze na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, marka wybrała Centrum Historyczne Fiata w Turynie, aby „odsłonić” nową 500 Vintage ’57. Nie można sobie wyobrazić lepszego miejsca na pokaz tego samochodu, ponieważ od 1963 roku, to niesamowite Muzeum gości pod swoim dachem stałą wystawę, która obrazuje powstanie oraz rozwój technologiczny, społeczny i ekonomiczny Fabbrica Italiana Automobili Torino (Włoska Fabryka Samochodów w Turynie), i która pozwala odkryć każdy aspekt technologii Fiata, dzięki ogromnemu archiwum dokumentacji. W Historycznym Centrum Fiata zostały też odtworzone niektóre miejsca, które nierozerwalnie związane są z kultową 500, takie jak linia montażowa Mirafiori w kształcie, w jakim funkcjonowała w latach 50., jak i biuro sławnego Dante Giacosa, który wymyślił 500 Nuova z 1957 roku. Dostępna tylko i wyłącznie w wersji hatchback, nowa seria specjalna Vintage ’57 wyróżnia się wyglądem retro, inspirowanym samochodem zabytkowym. Cechą charakterystyczną jest niebieski, pastelowy kolor nadwozia, połączony z białym kolorem dachu, spojlera, anteny i lusterek, a także tapicerka foteli ze skóry Frau w kolorze tabaczkowym. Całości dopełnia historyczne logo Fiata, umieszczone na nadwoziu i kierownicy, biały pas deski rozdzielczej oraz chromowane, 16” felgi, które przypominają opony z dawnych lat. Dostępna w 12 kolorach nadwozia, nowa 500 Vintage ’57 różni się w zależności od rynku, jeśli chodzi o silniki i wyposażenie zarówno standardowe, jak i na zamówienie, tak by zaspokoić wymagania poszczególnych rynków. Klient może wybrać spośród silników benzynowych 1.2 o mocy 69 KM, 0.9 TwinAir o mocy 65 KM, 0.9 TwinAir o mocy 85 KM i 0.9 TwinAir 105 KM, jak i diesel 1.3 Multijet o mocy 95 KM. Charakteryzująca się kompletnym wyposażeniem standardowym, nowa seria specjalna wzbogaca gamę 2015 Fiata 500, która obecnie obejmuje dwie konfiguracje (hatchback i kabriolet), cztery wersje nadwozia (Pop, Lounge, S i Vintage ’57), dwa rodzaje napędu (manualny lub Dualogic) oraz sześć wersji silnikowych. Dla wersji Vintage ’57 dodatkowo dostępny jest silnik 1.2 69 KM EasyPower zasilany benzyną/LPG. Nowy Fiat 500 Vintage ’57 jest wyrazem uznania dla legendarnego „Cinquino”, który od 1957 do 1975 roku przyczynił się do zmotoryzowania szybko rozwijających się Włoch, stając się kultowym samochodem, sprzedanym w około 3,9 milionach sztuk. Samochód z pewnością prosty, pod wieloma względami, wręcz spartański, ale również pierwszy, dzięki któremu dostępny stał się przywilej poruszania się pojazdem o długości niecałych trzech metrów. 500 z 1957 roku była wyposażona w oszczędny silnik dwucylindrowy o pojemności 479 cm3 i mocy 13 KM, który pozwalał rozwinąć maksymalną prędkość 85km/h - znaczną, jak na tamte czasy. W trakcie osiemnastoletniej produkcji, w 500 stopniowo były wprowadzane małe udoskonalenia, dotyczące techniki i wyposażenia, ale nie straciła ona nigdy swojej osobliwej cechy „międzyklasowego” samochodu. W 1972 roku, równolegle z prezentacją Fiata 126, jej następcy, wprowadzona została ostatnia 500 „R”, która w ciągu trzech lat została wyprodukowana w ilości ponad 340.000 sztuk. Była samochodem odnoszącym sukces, mimo że czasy się zmieniały. W każdym razie, jego historia musiała mieć ciąg dalszy. Po pięćdziesięciu latach od wprowadzenia na rynek pierwszej edycji modelu, w 2007 roku Fiat ruszył w stronę przyszłości, interpretując na nowo sposób postrzegania samochodu: powstał w ten sposób nowy Fiat 500, „manifest nowego Fiata”. A wszystko to w pełnym poszanowaniu dla autentycznej tradycji marki, czyli umożliwienia wszystkim dostępu do technologii i wyposażenia, które nigdy nie były wcześniej oferowane w tym segmencie. Krótko mówiąc, o ile w 1957 roku nowa 500 stworzyła segment, o tyle w 2007 nowa 500 przekształciła go i wzbogaciła o długą listę odnoszonych sukcesów i rekordów. Po raz pierwszy samochód zaproponował gamę wersji silnikowych, która spełniała najbardziej surowe parametry ekologiczne i bezpieczeństwa, zanim jeszcze weszły one z życie. Począwszy od Euro 5, 500 była pierwszym kompaktowym samochodem – o zaledwie 3,5 metra długości – który zdobył pięć gwiazdek EuroNCAP, jak również pierwszym, który zaoferował w standardzie siedem poduszek powietrznych oraz ESP w całej gamie. Solidność konstrukcji, bezpieczeństwo aktywne i pasywne bez wpływu na cenę: bezpieczeństwo za wszelką cenę, stanowcza decyzja Fiata, która potwierdzała chęć kontynuowania strategii dominowania również w zakresie bezpieczeństwa. 500 była i jest małym „laboratorium” odnoszącym ogromne sukcesy na każdym polu: była pierwszym samochodem wyposażonym w dwucylindrowe silniki TwinAir, ale również pierwszym samochodem marki używającym swojej nazwy, jako logo, marką w marce, jak również pierwszym w swojej kategorii, który od samego początku miał bardzo bogate wyposażenie wywodzące się z wyższych segmentów rynku oraz duże możliwości indywidualizacji. Produkowany od 2007 roku w Polsce i od 2010 również w Toluca w Meksyku, dzisiaj Fiat 500 jest sprzedawany w ponad 100 krajach na świecie i naznaczył również powrót marki do Stanów Zjednoczonych. Jest to model światowy, którego produkcja przekroczyła liczbę 1,5 miliona wyprodukowanych egzemplarzy. Sekret jego sukcesu tkwi między innymi w umiejętności ewoluowania i wprowadzania nowych interpretacji, od 500 Abarth (2008) do najnowszej wersji z 2014 roku, ekskluzywnej 500 „Ron Arad Edition", ale również zgłębiania nowych obszarów, które rozszerzają możliwości tworzenia rodziny wyjątkowych i przystępnych samochodów, które zapewniają maksymalną wolność wyboru i swobodę eksploatacji. W ten sposób powstały: 500L (2012), 500L Trekking i 500L Living (2013) oraz nowy crossover 500X (2014). Dzisiaj „pałeczka jest przekazana” serii specjalnej 500 Vintage ’57, która z jednej strony jest wyrazem uznania dla ikony z 1957 roku, a z drugiej potwierdza bezdyskusyjną dominację Fiata w tym segmencie. Seria specjalna Fiat 500 Vintage ’57. Nowa wersja 500 składa hołd włoskiej ikonie z 1957 roku poprzez nowoczesny sposób interpretacji charakterystycznych elementów, dzięki którym samochód ten zyskał tak dużą popularność w latach 60. i 70. ubiegłego wieku. Pośród 12 dostępnych kolorów nadwozia, na pierwszy plan wysuwa się niebieski pastel, który doskonale łączy się z białym kolorem dachu, spojlera, anteny i obudowy lusterek. Białe, chromowane felgi aluminiowe 16” w stylu retro nawiązują zaś jednoznacznie do tych montowanych w zabytkowej 500. Tak samo jak nadwozie, również wnętrze Fiata 500 Vintage ’57 jest owocem współczesnej interpretacji niektórych charakterystycznych elementów jego poprzednika, o czym świadczy środek w kolorze kości słoniowej, biały pas deski rozdzielczej oraz elegancka tapicerka wykonana ze skóry Poltrona Frau w kolorze tabaczkowym w dwóch odcieniach. Uchwycono efekt vintage, ze skórzanymi wstawkami z kolorze kości słoniowej, elementu rozpoznawczego modelu z haftem „500” w kolorze tabaczkowym. „Look vintage” podkreślony jest również przez legendarne logo Fiat umieszczone na zewnątrz na obręczach i na kierownicy. Poza tym, Fiat 500 Vintage ’57 proponuje kompletne, standardowe wyposażenie, o czym świadczy manualna lub automatyczna (w zależności od rynku) klimatyzacja; zestaw głośnomówiący Blue&Me z technologią Bluetooth, rozpoznawanie głosowe i odtwarzacz cyfrowych plików audio z gniazdami USB/AUX, eco:Drive™ Software; radio samochodowe z CD i MP3; ABS z EBD; siedem poduszek powietrznych; system Start&Stop; system ESP wraz z ASR/MSR, HBA i Hill Holder. Poza tym, w zależności od rynku, gama różni się wyposażeniem zarówno standardowym, jak i na zamówienie, tak by zaspokoić wymagania Klientów na poszczególnych rynkach. Nowa 500 Vintage ’57 różni się w zależności od rynku, jeśli chodzi o silniki i wyposażenie, zarówno standardowe jak i na zamówienie. Klient może wybrać spośród silników benzynowych 1.2 o mocy 69 KM, 0.9 TwinAir o mocy 65 KM, 0.9 TwinAir o mocy 85 KM i 0.9 TwinAir 105 KM, jak i diesel 1.3 Multijet o mocy 95 KM. Charakteryzująca się kompletnym wyposażeniem standardowym, nowa seria specjalna wzbogaca gamę 2015 Fiata 500, która obecnie obejmuje dwie konfiguracje (hatchback i kabriolet), cztery wersje nadwozia (Pop, Lounge, S i Vintage ’57), dwa rodzaje napędu (manualny lub Dualogic) oraz sześć wersji silnikowych. Dla wersji Vintage ’57 dodatkowo dostępny jest silnik 1.2 69 KM EasyPower zasilany benzyną/LPG. Tak więc, poprzez serię specjalną Vintage ’57, model 500 nadal „mówi sam za siebie”, udowadniając, że jest ikoną Made in Italy, wczoraj i dziś, mogącą zaspokoić gusta tych, którzy lubią się bawić czy podróżować za kierownicą samochodu pełnego uroku, emocji i historii. Zresztą, niektóre produkty będące dziełem kreatywności włoskiego przemysłu okresu powojennego, takie jak Fiat 500 czy Vespa, nie mogą być oceniane tylko przez pryzmat estetyki, ani nie są tylko dobrym przykładem kunsztu inżynierskiego. Jest to także potężna „alchemia”, rewolucyjna pod względem wzornictwa i koncepcji, która definiuje od nowa powszechnie przyjęte punkty odniesienia i porównania, aby głęboko zakorzenić się w masowej pamięci. Kiedy to następuje, powstają główne arcydzieła historii przemysłu. Fiat 500, ikona Made in Italy na świecie, jest jednym z nich. Historyczne Centrum Fiata, w którym czuje się powiew tradycji, przekazuje się ją z pokolenia na pokolenie i stale odnawia.Budynek Liberty na ulicy Chiabrera 20 w Turynie, gdzie powstał Fiat, był pierwszym elementem rozbudowy warsztatów zlokalizowanych na Corso Dante, dokonanej w 1907 roku. W 1963 roku została tam zainaugurowana wystawa stała, która opowiada o powstaniu i rozwoju technologicznym, społecznym i ekonomicznym Fabbrica Italiana Automobili Torino (Włoska Fabryka Samochodów w Turynie). Miejsce to zostało rozbudowane i wzbogacone przy okazji 150. rocznicy zjednoczenia Włoch i dzisiaj zajmuje powierzchnię 3000 metrów kwadratowych. W Muzeum można poznać doskonałą pod każdym względem technologię Fiata. Można podziwiać pierwszy silnik lotniczy z 1908 roku; produkcję z okresu wojny oraz produkcję rolniczą; Littorinę, bohaterkę transportu kolejowego lat 30. XX w.; wielkie silniki do statków, ale też rowerów; wreszcie urządzenia AGD, które symbolizują powstanie społeczeństwa konsumpcyjnego po drugiej wojnie światowej. Nie brakuje oczywiście samochodów: modeli zabytkowych, powstałych w pierwszej połowie XX wieku, które do tej pory sprawiają wrażenie nowoczesnych. Dzięki bogatej kolekcji samochodów, cennych pamiątek, modelików, plakatów reklamowych oraz ogromnemu archiwum dokumentacji, można prześledzić przełomowe etapy historii firmy. Aktualnie Historyczne Centrum dokumentuje działalność Fiata w XX wieku, w poszczególnych sektorach aktywności firmy i gromadzi ponad 5000 metrów bieżących papierowej dokumentacji; 300000 rysunków technicznych; 18000 plakatów; 1300 szkiców; 5000 książek i magazynów związanych z motoryzacją i historią przemysłu; 6 milionów rysunków; 200 godzin filmów historycznych. Poprzez odtworzenie niektórych, najbardziej symbolicznych miejsc fabryki Fiata, pokazane są zmiany metod produkcyjnych: od początków „rzemieślniczej”, prostej pracy pierwszego warsztatu na Corso Dante, po linię montażową w Mirafiori, w kształcie, w jakim funkcjonowała w latach 50. XX w. oraz biura Dante Giacosa, projektanta Topolino, 600 i 500: samochodów, które zmotoryzowały Włochy. W środku zakład Lingotto, otwarty w 1923 roku, który zyskał sławę dzięki swojej nowoczesności i elegancji zabudowy wzbudzającej podziw Le Corbusier, jednej z najbardziej wpływowych osób w historii architektury. 1957: Fiat Nuova 500, symbol masowej motoryzacji.Są takie samochody, które przechodzą do historii ze względu na innowacyjność technologii czy stylistyki. Są też takie, które zasługują na pamięć dzięki temu, co reprezentują w codziennym życiu całego pokolenia czy całego kraju. Fiat Nuova 500 potrafił połączyć technikę i uczucia i pozostawił niezatarty ślad, stając się ikoną, która przetrwała dziesiątki lat: produkowany w latach 1957- 1975 w prawie 3,9 milionach sztuk, pozostał symbolem masowej motoryzacji. Było to połączenie genialnej intuicji Dante Giacosa z ambitną strategią rozwoju i odnowieniem gamy Fiata, wprowadzonej już podczas II Wojny Światowej. Była to odpowiedź na nowe zapotrzebowanie mobilności społeczeństwa, odpowiedź, która nadeszła we właściwym czasie. Skala zmotoryzowania Włoch zmieniła się z 6 samochodów na 1000 mieszkańców w 1950 roku na 330 samochodów w 1980. A do tego Fiat 500 Nuova potrafił zaspokoić oczekiwania zróżnicowanych grup docelowych. Pierwsza seria prezentowała iście skromne, ale niezwykle praktyczne rozwiązania, nie było w niej miejsca na błahostki. Nie posiadała żadnych chromowań, za wyjątkiem listwy na masce z przodu. Miała stałe szyby boczne oraz szyby uchylne, sterowanie kierunkowskazami znajdowało się na środku prostej deski rozdzielczej, posiadała homologację do przewozu tylko dwóch osób, a obciążenie bagażnika mogło wynosić maksymalnie siedemdziesiąt kilogramów. Pomimo niewielkich rozmiarów, był to jednak samochód z prawdziwego zdarzenia. Długość wraz ze zderzakami nie przekraczała 3 metrów, a szerokość wynosiła nieco ponad 130 centymetrów. Dzięki tym proporcjom połączonym z niewielką masą, 500 zapewniała doskonałe manewrowanie. Karoseria musiała być lekka, ale mocna, prosta i ładna, a jednocześnie ekonomiczna w produkcji. Dante Giacosa potrafił w 500 połączyć różnorakie wymogi, tworząc krągłą i proporcjonalną linię, która przypomina „jajeczko” i od razu wzbudza sympatię, tak samo, jak okrągłe lampy i znaczek Fiat otoczony chromowanymi wąsami. Dzięki temu projektowi, Dante Giacosa otrzymał „Złoty Kompas”, najstarszą i najbardziej znaczącą europejską nagrodę w dziedzinie wzornictwa. Silnik rozwijał moc 13 koni oraz maksymalną prędkość 85 km/h. Cena była umiarkowana: 465.000 lirów. Ze względu na brak możliwości scharakteryzowania użytkowników Fiata 500 według sztywnego schematu, ten mały Fiat stał się od razu samochodem masowym, ale jednocześnie „międzyklasowym”, kojarzonym z szykiem. Widząc jakąś 500 nigdy nie było wiadomo, czy za kierownicą będzie siedział student czy jego profesor; robotnik, czy pracownik umysłowy, który w garażu zostawił dużego sedana, trudniej poruszającego się w miejskim zgiełku. W każdym razie, już w 1958 roku, Fiat postanowił zróżnicować i dodatkowo wzmocnić gamę o wersję „Sport”, która proponowała przykuwający wzrok dwukolorowy lakier i mocny silnik. „Przekrojowość” jest utrzymana również w następnych wersjach: po wersji „Sport”, nadeszła kolej na „Giardinierę”, z rozszerzonym o 10 centymetrów rozstawem osi. „Giardiniera” mogła przewozić dwieście kilogramów i jednego kierowcę lub cztery osoby czterdzieści kilogramów. Wraz z „Giardinierą” pojawiła się wersja „D”, a pięć lat później, wraz z wersją „F”, Fiat zaczął konkretnie myśleć o zróżnicowaniu gamy na poziomie ceny, estetyki i wyposażenia: w Mirafiori powstała koncepcja wersji „bazowej”, która wyszła w 1965 roku i „luksusowej”, która dołączyła do tej pierwszej w 1968 roku. Gusta zaczęły ewoluować, koncepcja marketingu była w powijakach, ale technicy Fiata stworzyli samochód, który stał się małym symbolem statusu. Tymczasem każdy sprzedany egzemplarz pomagał w tworzeniu legendy: wspomnienia każdego Włocha są w jakiś sposób powiązane z 500: od sportowych zwycięstw świętowanych z głową wychyloną przez otwierany dach, poprzez maskę przednią, którą można było całkowicie zdjąć, aż po słynne podwójne sprzęgło, które ułatwiało zmianę biegów, a przede wszystkim reprezentowało charakterystyczny gest, symbol tamtych czasów i tamtych samochodów. Najbardziej popularne były modele „F” i „L”, które pozostały na rynku łącznie przez siedem lat, zanim zwolniły miejsce wersji „R”, odnowionej, z 1972 roku. Kontekst ekonomiczny i społeczny drastycznie się zmienił, a i technologia znacznie ewoluowała. W każdym razie ten mały, wielki samochód zasłużył sobie na zaszczytne miejsce w historii motoryzacji. Elastyczny, ekonomiczny, sympatyczny, potrafił naturalnie i spontanicznie, jak prawdziwa gwiazda, stać się produktem kultowym, zapełniając drogi Włoch i na stałe goszcząc w zbiorowej wyobraźni. W każdym razie, jego historia musiała mieć ciąg dalszy. 2007: nowy Fiat 500, światowy samochód z historią o głębokich korzeniach.Po pięćdziesięciu latach od wprowadzenia na rynek pierwszej edycji modelu, Fiat rusza w stronę przyszłości, interpretując na nowo sposób postrzegania samochodu. Fiat 500 stał się nowoczesną odpowiedzią dla tych, którzy chcieli korzystać z samochodu w poczuciu pełnej swobody, doceniając jego użytkowanie każdego dnia, a jednocześnie nie chcieli zrezygnować z przyjemności prowadzenia wyjątkowego i praktycznego auta, ekologicznego i łatwo dostępnego, ale również sympatycznego i pełnego uroku.To bardzo atrakcyjny samochód, który z jednej strony wpisuje się w silne i zwycięskie tendencje rynku, a z drugiej jest wierny historii i misji Fiata, którą było produkowanie samochodów wyróżniających się oryginalnym stylem, zaawansowaną technologią dostępną dla wszystkich i „inteligentnymi” rozwiązaniami, które upraszczają i usprawniają życie za kierownicą. Fiat 500 nie był oczywiście wyjątkiem. Dokonał ogromnego przeskoku w segmencie, pod względem jakości, komfortu i bezpieczeństwa, technologii i wyposażenia, o czym świadczą liczne nowości wprowadzone po raz pierwszy w tej kategorii. 500 Nuova w 1957 roku „wymyśliła” segment. 500 wzbogaciła go, uczyniła dostępnym i ustanowiła długą listę odnoszonych przez model sukcesów i rekordów. Po raz pierwszy samochód zaproponował gamę silników nowoczesnych, sprawnych, oszczędnych, o wysokich osiągach, spełniających najbardziej surowe parametry ekologiczne i bezpieczeństwa, jeszcze zanim weszły w życie: 500 spełniała już Euro 5 w 2007 roku. Każdy z poszczególnych silników spełniał inne wymagania, ale wszystkie łączyły duża niezawodność i trwałość. 500 była pierwszym kompaktowym samochodem – o zaledwie 3,5 metra długości – który zdobył pięć gwiazdek EuroNCAP, jak również pierwszym, który zaproponował w standardzie siedem poduszek powietrznych oraz ESP w całej gamie. Jeszcze bardziej niż pojedyncze urządzenia, całość zastosowanych rozwiązań wpłynęła na to, że był to jeden z najbezpieczniejszych samochodów w segmencie. Samochód jest przytulny i daje poczucie ochrony, a solidność nie jest tylko estetycznym wrażeniem nadanym przez linię pasów i krótkie zwisy. Solidność konstrukcji, która wraz z cechami bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego oraz wyposażeniem niemającym wpływu na cenę, jest wyrazem stosowania programu zachowania bezpieczeństwa za wszelką cenę, stanowczą decyzją firmy, która potwierdza chęć kontynuowania przez Fiata strategii przewodzenia również w dziedzinie ochrony. Projekt odniósł natychmiastowy sukces ze względu na miękką linię nadwozia, zaokrąglone i harmonijne kształty. Nie chodziło o prosty i sentymentalny zabieg współczesnej interpretacji. Celem Fiata nie było zaprojektowanie samochodu, który przypominałby 500, ale żeby był nową 500. Nieprzypadkowo zresztą, tak jak projektant Dante Giacosa, również Roberto Giolito – „ojciec” nowej 500 – w 2011 roku zdobył „Złoty Kompas ". Nowa 500 zasugerowała i uruchomiła proces unowocześniania wielu obszarów, istotnych dla współczesnych Klientów i jasno wyraziła swojej ambicje związane z pozycją marki w przyszłości. Fiat 500 odzwierciedla oryginalną koncepcję pod względem formy i funkcji, aby przywołać, słusznie zresztą w takich przypadkach, wszystkie te emocje, wspomnienia i wartości, dzięki którym kultowe przedmioty stają się wieczne, wynosząc je poza granice wyznaczające daną kategorię. 500 była i jest małym „laboratorium” odnoszącym ogromne sukcesy na każdym polu: była pierwszym samochodem wyposażonym w dwucylindrowe silniki TwinAir, ale również pierwszym samochodem marki używającym swojej nazwy, jako logo i stale ewoluującą marką w nowych odsłonach, tworzącą samodzielną rodzinę, markę w marce. I po raz pierwszy, choć „mała”, już na samym początku była bogato wyposażona i posiadała szerokie możliwości indywidualizacji zarówno pod względem wyposażenia, jak i sposobów płatności, dzięki czemu, już na samym początku, zyskała miano samochodu z charakterem, lecz uniwersalnego, będącego w stanie zaproponować możliwość indywidualizacji, zachowując swoją tożsamość. Od samego początku samochód był innowacyjny. Wielu pasjonatów rozsianych po całym świecie było zaangażowanych w prace. Za pośrednictwem specjalnej platformy wyrażali oni swoje osobiste życzenia dotyczące tworzonego samochodu. Później sugestie te zostały wysłuchane przez projektantów i inżynierów Fiata w procesie produkcyjnym i zostały przekształcone tak, by efekt końcowy był jak najbardziej zbliżony do oczekiwań potencjalnych Klientów. Krótko mówiąc, „auto stworzone dla ludzi z pomysłów ludzi”, jak mówiła reklama z2 007roku. W tymże roku rozpoczęła się produkcja w Polsce, w zakładzie w Tychach; później, od 2010 roku, auto jest produkowane również w Toluca, w Meksyku. Dzisiaj Fiat 500 jest sprzedawany w ponad 100 krajach na całym świecie i naznaczył również powrót marki do Stanów Zjednoczonych. Jest to model światowy, którego produkcja przekroczyła już liczbę 1,5 miliona wyprodukowanych samochodów. Sekret jego sukcesu tkwi między innymi w umiejętności ewoluowania i wprowadzania nowych interpretacji - od 500 Abarth (2008) do 500 „Ron Arad Edition" (2014), ale również zgłębiania nowych obszarów, które rozszerzają możliwości tworzenia rodziny wyjątkowych i przystępnych samochodów, które zapewniają maksymalną wolność wyboru i swobodę eksploatacji. W ten sposób powstały: 500L (2012), 500L Trekking i 500L Living (2013) oraz nowy crossover 500X (2014). Począwszy od zniewalającej linii, która w pierwszej chwili przywodzi na myśl solidność i wytrzymałość, elegancję i innowacyjność, poprzez określenie nowych parametrów bezpieczeństwa i ekologii, Fiat 500 od razu utrwala swoją pozycję bezdyskusyjnego lidera w segmencie A i potrafi dostosować klasyczny styl do nowoczesnych wymagań. Specjalistyczna wiedza pochodząca z dawnych czasów i wynikająca ze spuścizny technologicznej i projektowej gromadzonej przez lata dała ten niesamowity rezultat. Dzisiaj, Fiat 500 Vintage ’57 chce oddać hołd Fiatowi 500 - swojemu protoplaście, Źródło: Fiat Auto Poland
  23. Debiut samochodu pokazowego Fiat 500X Black Tie Salon Samochodowy w Genewie został wybrany przez Fiata, jako miejsce do zaprezentowania samochodu pokazowego, stworzonego wspólnie przez Fiata i Garage Italia Customs, jako nowy projekt indywidualizacji, którego pomysłodawcą jest Lapo Elkann. Na Salonie Samochodowym w Genewie debiutuje Fiat 500X „Black Tie", niezwykły samochód pokazowy, powstały na bazie nowego crossovera Fiata, który zgłębia nowe pokłady 500-ki, gdzie połączenie kwintesencji włoskiego stylu i uroku tworzy samochód komfortowy i mocny, będący w stałym „kontakcie ze światem”. To właśnie strona X piękna, to właśnie „duch” Fiata 500X.Samochód został zindywidualizowany przez ekspertów z Garage Italia Customs, nowego projektu Lapo Elkanna, dedykowanego miłośnikom samochodów, którzy pragną mieć na własność produkt wyjątkowy i niepowtarzalny. Wszystkich biorących udział w tym projekcie, pochodzących z różnych środowisk twórczych, można określić mianem rzemieślników motoryzacyjnych, którzy wszystkie swoje zabiegi wykonują tylko i wyłącznie ręcznie. U podstaw stworzenia samochodu pokazowego była chęć zaproponowania nieograniczonej ilości rozwiązań stylistycznych i stworzenia produktów „szytych na miarę”, które pozwoliłoby w pełni oddać życzenia oraz osobowość Klienta.Nadwozie Fiata 500X „Black Tie" wykonane jest nowatorską techniką „wrap-paint", która łączy chromowaną powłokę z tradycyjnym lakierem. W efekcie powstaje niezwykle elegancki efekt jodełki, wzbogacony o belki bazowe na dachu i lakierowane klamki wykonane z litego drewna.Ta ekskluzywna obróbka nie ogranicza się tylko do nadwozia, ale jest odwzorowana również wewnątrz w niepowtarzalnych detalach, takim jak podsufitka i górna część słupków wykonanych z czarnego dżinsu, bez przeszyć. Daszki przeciwsłoneczne wykonane są z kaszmiru ze skórzanymi, czarnymi lamówkami, natomiast klamki i lampy sufitowe polakierowano odpowiednio w kolorze matowej czerni. Z czarnej alcantary z ciemnymi przeszyciami wykonane są natomiast dolne części słupków, listwy progowe oraz maty antypoślizgowe w wejściu drzwi przednich i tylnych.Zewnętrzne poszycie tapicerki foteli wykonano z dżinsu, natomiast siedziska z kaszmiru,w angielskim stylu, z lamówką z czarnej skóry i ściegami w kolorze „lodu”. Wzór kaszmiru na fotelach samochodu tworzy efekt jodełki, występujący już na nadwoziu, pojawiając się tym razem wewnątrz, co pozwala wszędzie zachować jednolity styl. Cała deska rozdzielcza, panele oraz tunel środkowy pokryte są czarną alcantarą, natomiast wstawki na panelu pokryte są w połowie kaszmirem, a w połowie dżinsem z kontrastowym ściegiem w kolorze „lodu”. Wewnętrzne listwy drzwi przednich, konsola centralna, niektóre elementy deski rozdzielczej oraz cały panel pokrywy bagażnika zostały wykonane z litego drewna, przenosząc ten sam motyw prezentowany na nadwoziu samochodu. Źródło: Fiat Auto Poland
  24. W Niemczech Fiat Ducato został uznany za „Najlepszą Bazę do Zabudowy Kamperowej 2015”. Szósta generacja Fiata Ducato zdobywa nagrodę przyznawaną przez Czytelników specjalistycznego magazynu „Promobil”. Nowy model marki Fiat Professional zwycięzcą w 8 z 10 kategorii konkursowych. Prestiżowy tytuł potwierdza nie tylko wysoką jakość produktu, ale również rozwiązania i usługi dedykowane Klientom kamperów. Ósmy raz z rzędu, baza do zabudowy kempingowej Fiata Ducato zdobywa prestiżowy tytuł „Najlepszej Bazy do Zabudowy Kamperowe 2015” przyznawany przez Czytelników „Promobil”, niemieckiego magazynu specjalistycznego, który od ponad 25 lat jest swego rodzaju barometrem trendów w sektorze kamperów. Szósta generacja Fiata Ducato dominuje w 8 z 10 kategorii konkursowych przewidzianych dla kamperów niemieckich i importowanych: kamper Van z łazienką (kategoria , z antresolą o wartości do 50.000 € (kategoria C), z antresolą o wartości powyżej 50.000 € (kategoria D), półzintegrowany o wartości do 50.000 € (kategoria E), półzintegrowany o wartości powyżej 50.000 € (kategoria F), zintegrowany o wartości do 70.000 € (kategoria G), zintegrowany o wartości powyżej 70.000 € (kategoria H) oraz najlepsza baza do zabudowy kamperowej 2015 (kategoria K). Uroczystość wręczenia nagród miała miejsce w sobotę 17.01.2015 r. w Stuttgarcie podczas CMT, jednych z największych w Europie targów branży turystycznej. To nowe wyróżnienie wzbogaci kolekcję nagród zdobytych przez Nowego Fiata Ducato, najnowszą odsłonę bestsellera, który przez 34 lata i przez 5 generacji, udowadnia, że jest najlepszym „kompanem" w podróży i „partnerem" w pracy dla ponad 2,6 miliona Klientów, którzy zdecydowali się na jego zakup począwszy od 1981 roku. Nieprzypadkowo, dzisiaj ponad 500.000 rodzin podróżuje kamperem zbudowanym na bazie Fiata Ducato, czerpiąc radość ze swojego urlopu w poczuciu bezpieczeństwa i spokoju.Nowa baza do zabudowy Ducato, sprzedawana od czerwca zeszłego roku wraz z dedykowanymi usługami, przyczyniła się do umocnienia w 2014 roku pozycji Fiat Professional, jako lidera w sektorze samochodów kempingowych zarówno w Niemczech, jak i na pozostałych rynkach europejskich. Zaufanie Klientów świadczy o skuteczności innowacyjnego programu Fiat Professional, oferującego liczne wersje Fiata Ducato zaprojektowane wspólnie z najważniejszymi producentami w celu zoptymalizowania specyficznych aspektów różnych rodzajów kamperów, wraz z szeroką i unikatową gamą usług dedykowanych posiadaczom kamperów, by zagwarantować im zawsze spokojną i bezpieczną podróż. Spośród unikatowych usług oferowanych przez Fiat Professional amatorom kamperów na pierwszy plan wysuwa się nowa strona internetowa w całości poświęcona kamperom zabudowanym na bazie Ducato. Dostępny również na tablecie i smartphonie portal pozwala poznać i zgłębić tematy związane z produktem Ducato, jako bazy pod kampery oraz wszystkimi przeznaczonymi do niego usługami. Poza tym, dostępne są tam również filmy oraz przydatne widżety, które pomagają dobrać idealny silnik do indywidualnych potrzeb czy znaleźć najbliższą stację dealerską. A dla fanów portali społecznościowych strona będzie stale połączona ze specjalną stroną na Facebooku. W zakładce „myDucato" zrealizowanej we współpracy z Mopar, zarejestrowani użytkownicy będą mogli skorzystać ze specjalnych usług, takich jak na przykład wyszukiwanie numeru nadwozia, by zapewnić całkowity spokój jazdy, wyświetlanie planu przeglądów lub dostępu do specjalnych ofert Posprzedaży. Strona dostępna jest w 9 językach i wkrótce ukażą się na niej nowe treści i usługi. Miłośnicy czasu wolnego mogą liczyć na „Fiat Ducato Camper Mobile”, mobilną aplikację oferowaną nieodpłatnie w 17 krajach europejskich i w 5 językach (włoski, angielski, francuski, niemiecki i hiszpański). Aplikacja oferuje liczne funkcje, jak na przykład wyszukanie najbliższego warsztatu, stref postojowych i stacji paliw. A kiedy zaparkujemy już naszego kampera, aplikacja rejestruje dokładną jego lokalizację: a zatem za pomocą funkcji „Znajdź swój kamper” z łatwością go odnajdziesz, podążając trasą wyświetloną na ekranie smartphone’a. Klient Fiata Ducato Kamper ma do dyspozycji również bezpłatną infolinię, gdzie dedykowany zespół oferuje zarówno usługi pomocy drogowej, jak i kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Źródło: Fiat Auto Poland
×