Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'fiat' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 452 wyników

  1. Podczas przejazdzki samochodem pomyślałem "ciekawe jak sie zbiera, czy spali gume". Zatrzymalem samochód, podkrecilem obroty do 4-5 tys (samochod elegancko zagrzany - bylo 90°C) Gwaltownie puscilem sprzeglo i ruszyłem. Wiadomo... Pisk opon oraz niespodziewany huk. Po prostu cos strzeliło. Wydaje mi sie ze poczulem nawet ten strzal na pedale gazu, jednak nie jestem tego pewien z powodu nerwow. Na asfalcie oprocz spalonej gumy byl takze czarny slad, jednak on byl nie więcej niz póltora metra od spalonej gumy i to troche przeczy mojej teorii. Jednak z drugiej strony moglem ujechac jakis kawałek zanim to strzeliło. (Strzelilo podczas krecenia najwiekszych obrotów) Moja teoria i nadzieja jest taka, ze strzelilo z rury wydechowej a czarne pozostalosci to sadza i bardzo chcialbym to potwierdzic. Slad byl bardziej z lewej strony a o ile sie nie myle w puncie 2007r wydech jest z lewej (?) Jak myślicie? Moglo strzelić z rury? Bardzo sie obawiam ze moglo to byc cos powazniejszego. Mowa o Fiat Punto 1.3 multijet
  2. witam jechałem sobie maluchem i odłączała mi się klema :blue: maluch stracił moc i zgasł a potem już nie było iskry jak myślicie co mogło się zepsuć mam miernik tylko nie za bardzo wiem jak sprawdzać rocznik maluch 2000 na module zapłonu przekaźniku nie ma nigdzie przejścia nie wiem czy to może być przez to ??
  3. Fiat Grande Punto 1.2 Benzyna 2005 Witam. Dzisiaj podczas wyprzedzania auto zaczęło tracić moc. Autem zaczęło szarpać, pedał gazu w ogóle nie reagował, obroty spadały i zaświecił się check engine. Kiedyś już miałem taką sytuację, ale była ona jednorazowa. Musiałem zjechać na pobocze bo nie mogłem dalej jechać. Uruchomiłem auto ponownie i jechało już normalnie tylko check nadal się świecił. W domu podłączyłem auto pod elm/obd2 i wykazało błąd "P0657" - Niezgodność napięcia przed/za przekaźnikiem. Ostatnio miałem problem z akumulatorem. Auto rano nie odpalało, w dzień jeździło normalnie. Wymieniłem akumulator, a okazało się, że nawalił kabel od masy. Był urwany i w izolacji więc ktoś już musiał przy tym grzebać. Kupiłem miedzianą złączkę i wszystko połączyłem. Auto odpala bez problemu, tylko pokazywało wtedy jakiś błąd masy. Błędu nie dało się usunąć, ale dzisiaj po podłączeniu błędu już nie było. Wcześniej wymieniany był map sensor spowodowany problemami z odpalaniem oraz czujnik stopu. Chciałem się zapytać w czym może leżeć problem. Jak patrzyłem to rozwiązania co do tego błędu napięcia nie ma i są różne teorie. O spadku mocy wyczytałem, że decydują świece, przewody zapłonowe, ale teraz wyszukałem, że problem może też leżeć w czujniku wału korbowego lub alternatorze. A może to jednak problem z tą masą? Proszę o jakąś poradę co zrobić, a może sami mieliście styczność z taką sytuacją?
  4. Witam, mam problem z autem... mianowicie od jakiegoś czasu gaśnie. Nie ważne czy na postoju, czy w trakcie jazdy na autostradzie, wyskakuje błąd ASR, potem ESP i gaśnie. Miałam regenerowany sterownik komputera, ale mechanik go nie przeniósł i pytanie, czy to może być problem znowu ze sterownikiem? Czy jednak coś innego? wszystkie czujniki itp są ok.
  5. Żona niestety nie chce jeździć autem i postanowiliśmy że jednak lepiej będzie jak nie będzie jeździła... Może i lepiej bo nie ma drygu do jazdy a ja jej nie chce mieć na sumieniu ani nikogo innego i nie będę jej już zmuszał. Dzięki czemu mogę kupić sobie auto do 10 tysi jakie będę chciał Lubię 3 drzwiowe autka i wyglądowo najbardziej podobają mi się Fiat Stilo i Renault Megane II. Silnik oczywiście benzynka + LPG (nie jest to aż tak konieczne ponieważ autko będzie robiło max 10 tys km). Które autko byście polecili? Chyba że macie inne typy to proszę proponować
  6. Fiat 125p Przeróbka !!

    Witam. Mam pytanie ile kosztowała by przeróbka fiata 125p na takie cudeńko... Oczywiście na zdjęciu widnieje Fiat 125p ! Piękny
  7. Kwestia ewolucji motoryzacji jest niepodważalna. Z każdą kolejną generacją producenci zasypują nas informacjami o nowościach podnoszących bezpieczeństwo, opartych w głównej mierze na zaawansowanych systemach elektronicznych. Trochę z tyłu zostają zawsze pojazdy o charakterze bardziej użytkowym, ale z kolei przez ostatnie dziesięciolecie stały się wreszcie pełnoprawnymi autami. Fiat Doblo 2.0 Multijet - pracownik rodziny - auto-strefa.pl
  8. Fiat 1200 Fiat 1200 to samochód kompaktowy produkowany przez włoski koncern motoryzacyjny Fiat w latach 1957-1960. Zadebiutował na Turin Motor Show w listopadzie 1957 roku. Fiat 1200 znany także pod nazwą Granluce Fiat 1200 zastąpić miał model Fiat 1100-103 TV - Turimo Veloce. Nowy model otrzymał czterocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 1221 cm3 osiągający moc 59 koni mechanicznych. Samochód bazuje w dużej części na swoim poprzedniku, modelu 1100, więc zauważalne są pomiędzy nimi podobieństwa. Fiat 1200 Granluce '1957–59: Produkowana również była wersja z nadwoziem typu kabriolet pod nazwą "Trasformabile" jako następca Fiata 1100-103 Trasformabile. 1200 Trasformabile został zaś zastąpiony w roku 1959 przez wersję Fiat Cabriolet 1200 Pininfarina. Łącznie powstało około 400000 egzemplarzy. Fiat 1200 Granluce '1957–59: Fiat 1200 Spyder '1957–59: Fiat 1200 Granluce '1959–61: Fiat 1200 Cabriolet '1959–63:
  9. Witam! Mam pytanie.Jaki jest numer przekaźnika do wiatraków w chłodnicy Fiat Punto 1.8 16V HGT?
  10. Fiat 1100 Fiat 1100 to niewielki model samochodu Fiata klasy niższej średniej, produkowany w kilku seriach od 1939 do 1969 roku. Fiat 1100 D (103G) '1962–66: W 1962 pojawiła się trzecia generacja modelu, oznaczona Fiat 1100D, rozwijająca stylizację 1100 Granluce. Mimo zachowania starej nazwy, pojemność silnika zwiększono w niej do 1221 cm3 (moc 50 KM). Produkowano też wersję kombi. Fiat 1100 D (103G) '1962–66: Na skutek zmian w stylistyce samochodowej, w 1966 pojawiła się ostatnia czwarta seria 1100R, której pudełkowate nadwozie wzorowane było na nowo wprowadzonym Fiacie 124. Model ten produkowano do 1969, jego następcą stał się Fiat 128. Fiat 1100 D Familiare '1962–66: Fiat 1100 R (103P) '1966–69: Fiat 1100 R Familiare (103P) '1966–69:
  11. Fiat 1100 Fiat 1100 to niewielki model samochodu Fiata klasy niższej średniej, produkowany w kilku seriach od 1939 do 1969 roku. Fiat 1100 TV (103) '1953–56: W 1953 zadebiutowała druga seria, oznaczona jako 1100 model 103 (1100/103). W porównaniu z pierwszą, została radykalnie zmodernizowana, wprowadzając 4-drzwiowe samonośne nadwozie sedan, z reflektorami w obrysie nadwozia. Istniały dwie wersje wyposażenia: economica (zubożona) i normale (standardowa). Wprowadzono następnie wersję sportową 1100 TV, wyróżniająca się trzecim środkowym reflektorem z przodu oraz wersję kombi. Fiat 1100 N '1953-56 i Fiat 1100 N Familiare '1954-56 i Fiat 1100 TV 1953-56: Od 1956 do 1960 Fiat 1100 poddawany był małym zmianom wyglądu, m.in. otrzymał nową atrapę chłodnicy, bardziej kanciaste kształty i w końcu niewielkie tylne płetwy ze światłami ze spiczastymi kloszami. W 1959 wprowadzono wersję 1100 Granluce z większymi oknami i płetwami tylnymi, w której dostępny był opcjonalnie silnik 1200 cm3. Fiat 1100 (103E) '1956–57: Fiat 1100 Familiare (103E) '1956–57: Fiat 1100 TV (103E) '1956–57: Fiat 1100 TV Spider '1955–60:
  12. Fiat 1100 Fiat 1100 to niewielki model samochodu Fiata klasy niższej średniej, produkowany w kilku seriach od 1939 do 1969 roku. Fiat 1100 A '1939–48: Samochód powstał jako rozwinięcie modelu Fiat 508. Jego pierwsza seria, wprowadzona w 1939, nosiła w rzeczywistości oznaczenie Fiat 508C, lecz popularnie określana była jako 1100 od pojemności silnika 1100 cm3. Przedwojenna stylizacja samochodu została częściowo zmieniona w modelu 1100B i produkowanej nadal po II wojnie światowej wersji 1100E. Oprócz odmiany osobowej, liczne były odmiany dostawcze samochodu, w której roli dobrze się sprawdzał, popularne były także w roli taksówki. Pierwsza seria produkowana była do 1952. Fiat 1100 B '1948–49: Fiat 1100 B Cabriolet '1948–49: Fiat 1100 B Tetto Apribile '1948–49: Fiat 1100 E '1949–53: Fiat 1100 L Coloniale Camioncino '1940–48: Fiat 1100S MM Berlinetta '1949:
  13. Napisze krótko, Fiat Bravo II czy Mazda 3. Szukam czegoś w rcznikach 2006-2008 i te dwa zostały na mojej liście. Jeżdże nie za dużo coś koło 15tys km rocznie. SIlnik raczej benzyna lecz nie wykluczam diesla.
  14. Fiat Ducato Panorama laureatem plebiscytu Fleet Awards Polska Już po raz 14. najdłużej ukazujący się drukiem w Polsce i największy miesięcznik branżowy „Flota” ogłosił laureatów plebiscytu „Fleet Awards Polska”. Fiat Ducato Panorama zwycięzcą w kategorii „Minibus”. Spośród importerów Grupa Fiat Chrysler Automobiles zdobywa tytuł „Firmy przyjaznej fleet managerowi”. Już po raz 14. najdłużej ukazujący się drukiem w Polsce i największy miesięcznik branżowy „Fleet” ogłosił laureatów plebiscytu „Fleet Awards Polska”. Zwycięzcą w kategorii „Minibus” został samochód Fiat Ducato Panorama, zaś spośród importerów Grupa Fiat Chrysler Automobiles zdobyła tytuł „Firmy przyjaznej fleet managerowi”. „Fleet Awards Polska” to branżowy plebiscyt cieszący się największym uznaniem managerów flot, producentów i importerów samochodów oraz firm usługowych w Polsce. Powstał on z potrzeby zewnętrznej, bezstronnej i kompleksowej oceny rozwiązań dostępnych na polskim rynku flotowym, a jego wyniki stanowią pomoc dla każdego managera floty szukającego najlepszej oferty dla swojej firmy. Przez 14 lat trwania plebiscytu jego formuła ewoluowała, ostatecznie osiągając optymalną formę szanowaną przez juniorów oraz nominowanych. Plebiscyt tradycyjnie składa się z dwóch integralnych części – głosowania internetowego oraz Wielkiego Testu Flotowego. W pierwszym etapie, który w tym roku trwał od 6 marca do 15 kwietnia, na portalu fleet.awards.pl zostało założonych 4310 kont uprawniających do głosowania i oddanych łącznie przeszło 120 000 głosów. W drugiej części – Wielkim Teście Flotowym - zorganizowanym w dniu 15 kwietnia w Warszawie – wzięło udział blisko 400 gości, w tym prawie 220 managerów floty, którzy wystąpili w roli jurorów oceniających 90 udostępnionych do testu samochodów flotowych. Na ocenę końcową złożyły się trzy składowe: głosowanie internetowe (waga: 0,3), dane z pierwszych rejestracji z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców za okres marzec 2014-marzec 2015 (waga: 0,2) oraz średnia ocen danego pojazdu z Wielkiego Testu Flotowego (waga: 0,5). W kategorii „Minibus” najwyższą sumę ocen otrzymał Fiat Ducato Panorama. Fiat Ducato Panorama to przeznaczona do przewozu osób wersja najlepiej sprzedającego się średniej wielkości furgonu w Europie w 2014 roku. Model Ducato, produkowany nieprzerwanie od 1981 roku w fabryce Sevel we włoskiej Val di Sangro, doczekał się pięciu generacji, 5 milionów wyprodukowanych egzemplarzy, pozostając absolutnym liderem w branży i wzorcem w swojej kategorii. Pośród licznych mocnych stron Ducato, na szczególną uwagę zasługują mocne i oszczędne silniki MultiJet II o mocach od 115 do 180 KM oraz całkowicie nowy silnik Natural Power (CNG) o pojemności 3 litrów i mocy 136 KM (euro 6), jak i bogactwo innowacyjnych pod względem technologicznym elementów wyposażenia, takich jak najnowszej generacji systemy bezpieczeństwa i systemy wspomagające jazdę oraz nowy system Infotainment. Ponadto, dzięki kilku specjalnym modernizacjom technicznym, Ducato poprawił swoją i tak już doskonałą wytrzymałość i solidność, co w konsekwencji zwiększyło wartość rezydualną. Wszystko to, w połączeniu z niskimi kosztami obsługi i konkurencyjnymi cenami części zamiennych, pozwala poszczycić się modelowi Ducato najniższymi w swojej kategorii kosztami utrzymania i naprawy, co zasadniczo przekłada się na poprawę „Total Cost of Ownership" (całkowitego kosztu eksploatacji). W porównaniu z wcześniejszą generacją rodzina Ducato powiększa się, dzięki wprowadzeniu nowych wersji Kombi, idealnych do transportu zarówno osób, jak i towarów, oraz wyróżnionej w plebiscycie „Fleet Awards Polska” wersji Panorama. Do nich dołączają wersje do przewozu towarów, w tym furgony, furgony częściowo przeszklone oraz przeszklone i wersje typu kabina do zabudowy. Ducato oferuje obecnie najszerszą na rynku gamę samochodów z napędem na przód: wystarczy pomyśleć, że łącząc różne rozwiązania dotyczące nadwozia, silnika i mechaniki, można uzyskać około 10 tysięcy wariantów samochodów dostawczych: do transportu osób oraz baz pod zabudowy. W obrębie gamy furgonów można wybrać spośród ośmiu różnych ładowności, które zmieniają się od 8 do 17 m³ i mogą poszczycić się najlepszą wydajnością w tej kategorii. Poza tym, Ducato jest dostępny w czterech wariantach długości i trzech wariantach wysokości oraz pięciu wariantach długości zabudów. Nagrodzony Ducato Panorama występuje w wersjach 8- i 9-miejscowej, w dwóch rozstawach osi, w dwóch długościach i wysokościach oraz z obszernym bagażnikiem o pojemności od 1,6 do 2,5 m3. Auto może być wyposażone w nowoczesną deskę rozdzielczą techno, która łączy miękkie w dotyku materiały, czarne, błyszczące powierzchnie oraz chromowania. W tunelu centralnym wbudowany jest ekskluzywny system radiowy UConnect z kolorowym ekranem dotykowym 5", wyposażonym w odtwarzacz CD MP3, Bluetooth, sterowanie na kierownicy oraz kamerę pomocną podczas cofania. Poza tym, komfort wewnątrz jest zapewniony przez szeroki zakres regulacji foteli zarówno kierowcy, jak i pasażerów oraz przez bardzo wydajny układ klimatyzacji zarówno przedniej, jak i tylnej części kabiny. Wreszcie, bezpieczeństwo gwarantują najnowszej generacji elektroniczna kontrola stabilności i poduszka powietrzna „full size" o pojemności 120 litrów, zapewniająca maksymalne bezpieczeństwo pasażerów. Specjalnym wyróżnieniem została również uhonorowana Grupa Fiat Chrysler Automobiles, której uczestnicy plebiscytu „Fleet Awards Polska” przyznali spośród importerów tytuł „Firma przyjazna fleet managerowi” za wprowadzone rozwiązania w zakresie sprzedaży i obsługi flotowej. FCA Poland wraz z autoryzowanymi Dealerami marek Grupy FCA od wielu lat zajmują się obsługą zarówno dużych firm, jak i małych przedsiębiorstw. Zebrane na rynku flotowym doświadczenie sprawia, że FCA w stanie sprostać każdym wymaganiom związanym z mobilnością, a także zapewnić stałą obsługę serwisową na najwyższym poziomie. Programem flotowym objęte są wszystkie marki Fiat Chrysler Automobiles oferowane w Polsce: Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Fiat Professional, Abarth i Jeep. Oparty o jednolite stawki za części i roboczogodziny Serwisowy Program dla Firm, pakiety przeglądów, czy wydłużona gwarancja to przykłady rozwiązań flotowych wspierających codzienną pracę fleet managera. Źródło: Fiat Auto Poland
  15. Fiat 130 Fiat 130 to duży model Fiata, produkowany w latach 1969-1977 z nadwoziami typu sedan i coupé (od 1971). Model 130 zastąpił w ofercie Fiata model 2300. Samochód ten wyróżniał się doskonałą jakością wykonania. W standardowym wyposażeniu posiadał dwupłaszczyznową regulację kierownicy, wysokości fotela, ogrzewaną tylną szybę, cztery tarczowe hamulce, automatyczną skrzynię biegów, halogenowe reflektory i niskoprofilowe, radialne ogumienie na obręczach z lekkiego stopu. Podwozie było całkiem nową konstrukcją, projektu inż. Giacosa. Fiat 130 Berlina: Oferowano wersje z silnikami V6 o pojemnościach 2866 cm3 o mocy 140 KM (potem 160 KM), a od 1971 - 3235 cm3 osiągający 165 KM. Wszystkie wersje wyposażone były w automatyczną skrzynię biegów w standardzie, jednak manualna przekładnia dostępna była w opcji. W 1971 przeprowadzono facelifting wersji sedan. Niewielki popyt sprawił, że ten model nie doczekał się następcy. Poza tym, pod koniec lat 70. XX w. rolę producenta dużych aut przejęła w koncernie Fiata Lancia Gamma. Fiat 130 Coupe '1971–1978: Wiele egzemplarzy trafiło do Watykanu. Wykorzystywano go w ambasadach włoskich na całym świecie oraz w urzędach włoskiej administracji państwowej. Stał się także ulubionym samochodem służb specjalnych i resortów siłowych. Odpowiednio zmodyfikowanym Fiatem 130 podczas swojej wizyty w Polsce podróżował papież Jan Paweł II. Do dziś dokładnie ten egzemplarz samochodu można oglądać w Niepokalanowie.
  16. Fiat 500 Vintage ’57 - powrót legendy. Zdjęcia Fiat 500 Vintage 57 fot. Fiat Auto Poland - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Po światowej premierze na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, nowa 500 Vintage ’57 została „odsłonięta” w Centrum Historycznym Fiata w Turynie, gdzie czuje się ducha tradycji, przekazuje się go z pokolenia na pokolenie i stale odnawia. Od 1963 roku budynki na ulicy Chiabrera goszczą stałą ekspozycję, która obrazuje powstanie oraz rozwój technologiczny, społeczny i ekonomiczny Fabbrica Italiana Automobili Torino (Włoska Fabryka Samochodów w Turynie). Na wystawie można również zobaczyć bogatą kolekcję samochodów, cennych pamiątek, modelików, plakatów reklamowych oraz ogromne archiwum: ponad 5000 metrów bieżących papierowej dokumentacji; 300000 rysunków technicznych; 18000 plakatów; 1300 szkiców; 5000 książek i magazynów związanych z motoryzacją i historią przemysłu; 6 milionów rysunków; 200 godzin filmów historycznych. Najnowsza seria specjalna 500 Vintage ’57 ma wygląd retro, który nawiązuje do samochodu zabytkowego i jest hołdem złożonym temu kultowemu Fiatowi, zaprezentowanemu w Turynie 4 lipca 1957. Jest w niebieskim, pastelowym kolorze nadwozia, połączonym z białym kolorem dachu, spojlera, anteny i lusterek, zestawionym z tapicerką foteli ze skóry Frau w kolorze tabaczkowym. Całości dopełnia historyczne logo Fiata, umieszczone na nadwoziu i kierownicy, biały pas deski rozdzielczej oraz chromowane, 16-calowe felgi, które przypominają opony z dawnych lat. 1957: „mały, wielki samochód”, symbol masowej motoryzacji, sprzedany w prawie 3,9 milionach sztuk, na stałe zagościł w wyobraźni społeczeństwa. 2007: pięćdziesiąt lat później, Fiat rusza w stronę przyszłości nową 500. To kolejny sukces o głębokich korzeniach, nowa odpowiedź na wymagania związane z mobilnością. W Turynie, w sugestywnej scenerii Historycznego Centrum Fiata na ulicy Chiabrera 20, odbyła się prezentacja 500 Vintage ’57, nowej serii specjalnej, która składa hołd włoskiej ikonie z 1957 roku. Po światowej premierze na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, marka wybrała Centrum Historyczne Fiata w Turynie, aby „odsłonić” nową 500 Vintage ’57. Nie można sobie wyobrazić lepszego miejsca na pokaz tego samochodu, ponieważ od 1963 roku, to niesamowite Muzeum gości pod swoim dachem stałą wystawę, która obrazuje powstanie oraz rozwój technologiczny, społeczny i ekonomiczny Fabbrica Italiana Automobili Torino (Włoska Fabryka Samochodów w Turynie), i która pozwala odkryć każdy aspekt technologii Fiata, dzięki ogromnemu archiwum dokumentacji. W Historycznym Centrum Fiata zostały też odtworzone niektóre miejsca, które nierozerwalnie związane są z kultową 500, takie jak linia montażowa Mirafiori w kształcie, w jakim funkcjonowała w latach 50., jak i biuro sławnego Dante Giacosa, który wymyślił 500 Nuova z 1957 roku. Dostępna tylko i wyłącznie w wersji hatchback, nowa seria specjalna Vintage ’57 wyróżnia się wyglądem retro, inspirowanym samochodem zabytkowym. Cechą charakterystyczną jest niebieski, pastelowy kolor nadwozia, połączony z białym kolorem dachu, spojlera, anteny i lusterek, a także tapicerka foteli ze skóry Frau w kolorze tabaczkowym. Całości dopełnia historyczne logo Fiata, umieszczone na nadwoziu i kierownicy, biały pas deski rozdzielczej oraz chromowane, 16” felgi, które przypominają opony z dawnych lat. Dostępna w 12 kolorach nadwozia, nowa 500 Vintage ’57 różni się w zależności od rynku, jeśli chodzi o silniki i wyposażenie zarówno standardowe, jak i na zamówienie, tak by zaspokoić wymagania poszczególnych rynków. Klient może wybrać spośród silników benzynowych 1.2 o mocy 69 KM, 0.9 TwinAir o mocy 65 KM, 0.9 TwinAir o mocy 85 KM i 0.9 TwinAir 105 KM, jak i diesel 1.3 Multijet o mocy 95 KM. Charakteryzująca się kompletnym wyposażeniem standardowym, nowa seria specjalna wzbogaca gamę 2015 Fiata 500, która obecnie obejmuje dwie konfiguracje (hatchback i kabriolet), cztery wersje nadwozia (Pop, Lounge, S i Vintage ’57), dwa rodzaje napędu (manualny lub Dualogic) oraz sześć wersji silnikowych. Dla wersji Vintage ’57 dodatkowo dostępny jest silnik 1.2 69 KM EasyPower zasilany benzyną/LPG. Nowy Fiat 500 Vintage ’57 jest wyrazem uznania dla legendarnego „Cinquino”, który od 1957 do 1975 roku przyczynił się do zmotoryzowania szybko rozwijających się Włoch, stając się kultowym samochodem, sprzedanym w około 3,9 milionach sztuk. Samochód z pewnością prosty, pod wieloma względami, wręcz spartański, ale również pierwszy, dzięki któremu dostępny stał się przywilej poruszania się pojazdem o długości niecałych trzech metrów. 500 z 1957 roku była wyposażona w oszczędny silnik dwucylindrowy o pojemności 479 cm3 i mocy 13 KM, który pozwalał rozwinąć maksymalną prędkość 85km/h - znaczną, jak na tamte czasy. W trakcie osiemnastoletniej produkcji, w 500 stopniowo były wprowadzane małe udoskonalenia, dotyczące techniki i wyposażenia, ale nie straciła ona nigdy swojej osobliwej cechy „międzyklasowego” samochodu. W 1972 roku, równolegle z prezentacją Fiata 126, jej następcy, wprowadzona została ostatnia 500 „R”, która w ciągu trzech lat została wyprodukowana w ilości ponad 340.000 sztuk. Była samochodem odnoszącym sukces, mimo że czasy się zmieniały. W każdym razie, jego historia musiała mieć ciąg dalszy. Po pięćdziesięciu latach od wprowadzenia na rynek pierwszej edycji modelu, w 2007 roku Fiat ruszył w stronę przyszłości, interpretując na nowo sposób postrzegania samochodu: powstał w ten sposób nowy Fiat 500, „manifest nowego Fiata”. A wszystko to w pełnym poszanowaniu dla autentycznej tradycji marki, czyli umożliwienia wszystkim dostępu do technologii i wyposażenia, które nigdy nie były wcześniej oferowane w tym segmencie. Krótko mówiąc, o ile w 1957 roku nowa 500 stworzyła segment, o tyle w 2007 nowa 500 przekształciła go i wzbogaciła o długą listę odnoszonych sukcesów i rekordów. Po raz pierwszy samochód zaproponował gamę wersji silnikowych, która spełniała najbardziej surowe parametry ekologiczne i bezpieczeństwa, zanim jeszcze weszły one z życie. Począwszy od Euro 5, 500 była pierwszym kompaktowym samochodem – o zaledwie 3,5 metra długości – który zdobył pięć gwiazdek EuroNCAP, jak również pierwszym, który zaoferował w standardzie siedem poduszek powietrznych oraz ESP w całej gamie. Solidność konstrukcji, bezpieczeństwo aktywne i pasywne bez wpływu na cenę: bezpieczeństwo za wszelką cenę, stanowcza decyzja Fiata, która potwierdzała chęć kontynuowania strategii dominowania również w zakresie bezpieczeństwa. 500 była i jest małym „laboratorium” odnoszącym ogromne sukcesy na każdym polu: była pierwszym samochodem wyposażonym w dwucylindrowe silniki TwinAir, ale również pierwszym samochodem marki używającym swojej nazwy, jako logo, marką w marce, jak również pierwszym w swojej kategorii, który od samego początku miał bardzo bogate wyposażenie wywodzące się z wyższych segmentów rynku oraz duże możliwości indywidualizacji. Produkowany od 2007 roku w Polsce i od 2010 również w Toluca w Meksyku, dzisiaj Fiat 500 jest sprzedawany w ponad 100 krajach na świecie i naznaczył również powrót marki do Stanów Zjednoczonych. Jest to model światowy, którego produkcja przekroczyła liczbę 1,5 miliona wyprodukowanych egzemplarzy. Sekret jego sukcesu tkwi między innymi w umiejętności ewoluowania i wprowadzania nowych interpretacji, od 500 Abarth (2008) do najnowszej wersji z 2014 roku, ekskluzywnej 500 „Ron Arad Edition", ale również zgłębiania nowych obszarów, które rozszerzają możliwości tworzenia rodziny wyjątkowych i przystępnych samochodów, które zapewniają maksymalną wolność wyboru i swobodę eksploatacji. W ten sposób powstały: 500L (2012), 500L Trekking i 500L Living (2013) oraz nowy crossover 500X (2014). Dzisiaj „pałeczka jest przekazana” serii specjalnej 500 Vintage ’57, która z jednej strony jest wyrazem uznania dla ikony z 1957 roku, a z drugiej potwierdza bezdyskusyjną dominację Fiata w tym segmencie. Seria specjalna Fiat 500 Vintage ’57. Nowa wersja 500 składa hołd włoskiej ikonie z 1957 roku poprzez nowoczesny sposób interpretacji charakterystycznych elementów, dzięki którym samochód ten zyskał tak dużą popularność w latach 60. i 70. ubiegłego wieku. Pośród 12 dostępnych kolorów nadwozia, na pierwszy plan wysuwa się niebieski pastel, który doskonale łączy się z białym kolorem dachu, spojlera, anteny i obudowy lusterek. Białe, chromowane felgi aluminiowe 16” w stylu retro nawiązują zaś jednoznacznie do tych montowanych w zabytkowej 500. Tak samo jak nadwozie, również wnętrze Fiata 500 Vintage ’57 jest owocem współczesnej interpretacji niektórych charakterystycznych elementów jego poprzednika, o czym świadczy środek w kolorze kości słoniowej, biały pas deski rozdzielczej oraz elegancka tapicerka wykonana ze skóry Poltrona Frau w kolorze tabaczkowym w dwóch odcieniach. Uchwycono efekt vintage, ze skórzanymi wstawkami z kolorze kości słoniowej, elementu rozpoznawczego modelu z haftem „500” w kolorze tabaczkowym. „Look vintage” podkreślony jest również przez legendarne logo Fiat umieszczone na zewnątrz na obręczach i na kierownicy. Poza tym, Fiat 500 Vintage ’57 proponuje kompletne, standardowe wyposażenie, o czym świadczy manualna lub automatyczna (w zależności od rynku) klimatyzacja; zestaw głośnomówiący Blue&Me z technologią Bluetooth, rozpoznawanie głosowe i odtwarzacz cyfrowych plików audio z gniazdami USB/AUX, eco:Drive™ Software; radio samochodowe z CD i MP3; ABS z EBD; siedem poduszek powietrznych; system Start&Stop; system ESP wraz z ASR/MSR, HBA i Hill Holder. Poza tym, w zależności od rynku, gama różni się wyposażeniem zarówno standardowym, jak i na zamówienie, tak by zaspokoić wymagania Klientów na poszczególnych rynkach. Nowa 500 Vintage ’57 różni się w zależności od rynku, jeśli chodzi o silniki i wyposażenie, zarówno standardowe jak i na zamówienie. Klient może wybrać spośród silników benzynowych 1.2 o mocy 69 KM, 0.9 TwinAir o mocy 65 KM, 0.9 TwinAir o mocy 85 KM i 0.9 TwinAir 105 KM, jak i diesel 1.3 Multijet o mocy 95 KM. Charakteryzująca się kompletnym wyposażeniem standardowym, nowa seria specjalna wzbogaca gamę 2015 Fiata 500, która obecnie obejmuje dwie konfiguracje (hatchback i kabriolet), cztery wersje nadwozia (Pop, Lounge, S i Vintage ’57), dwa rodzaje napędu (manualny lub Dualogic) oraz sześć wersji silnikowych. Dla wersji Vintage ’57 dodatkowo dostępny jest silnik 1.2 69 KM EasyPower zasilany benzyną/LPG. Tak więc, poprzez serię specjalną Vintage ’57, model 500 nadal „mówi sam za siebie”, udowadniając, że jest ikoną Made in Italy, wczoraj i dziś, mogącą zaspokoić gusta tych, którzy lubią się bawić czy podróżować za kierownicą samochodu pełnego uroku, emocji i historii. Zresztą, niektóre produkty będące dziełem kreatywności włoskiego przemysłu okresu powojennego, takie jak Fiat 500 czy Vespa, nie mogą być oceniane tylko przez pryzmat estetyki, ani nie są tylko dobrym przykładem kunsztu inżynierskiego. Jest to także potężna „alchemia”, rewolucyjna pod względem wzornictwa i koncepcji, która definiuje od nowa powszechnie przyjęte punkty odniesienia i porównania, aby głęboko zakorzenić się w masowej pamięci. Kiedy to następuje, powstają główne arcydzieła historii przemysłu. Fiat 500, ikona Made in Italy na świecie, jest jednym z nich. Historyczne Centrum Fiata, w którym czuje się powiew tradycji, przekazuje się ją z pokolenia na pokolenie i stale odnawia.Budynek Liberty na ulicy Chiabrera 20 w Turynie, gdzie powstał Fiat, był pierwszym elementem rozbudowy warsztatów zlokalizowanych na Corso Dante, dokonanej w 1907 roku. W 1963 roku została tam zainaugurowana wystawa stała, która opowiada o powstaniu i rozwoju technologicznym, społecznym i ekonomicznym Fabbrica Italiana Automobili Torino (Włoska Fabryka Samochodów w Turynie). Miejsce to zostało rozbudowane i wzbogacone przy okazji 150. rocznicy zjednoczenia Włoch i dzisiaj zajmuje powierzchnię 3000 metrów kwadratowych. W Muzeum można poznać doskonałą pod każdym względem technologię Fiata. Można podziwiać pierwszy silnik lotniczy z 1908 roku; produkcję z okresu wojny oraz produkcję rolniczą; Littorinę, bohaterkę transportu kolejowego lat 30. XX w.; wielkie silniki do statków, ale też rowerów; wreszcie urządzenia AGD, które symbolizują powstanie społeczeństwa konsumpcyjnego po drugiej wojnie światowej. Nie brakuje oczywiście samochodów: modeli zabytkowych, powstałych w pierwszej połowie XX wieku, które do tej pory sprawiają wrażenie nowoczesnych. Dzięki bogatej kolekcji samochodów, cennych pamiątek, modelików, plakatów reklamowych oraz ogromnemu archiwum dokumentacji, można prześledzić przełomowe etapy historii firmy. Aktualnie Historyczne Centrum dokumentuje działalność Fiata w XX wieku, w poszczególnych sektorach aktywności firmy i gromadzi ponad 5000 metrów bieżących papierowej dokumentacji; 300000 rysunków technicznych; 18000 plakatów; 1300 szkiców; 5000 książek i magazynów związanych z motoryzacją i historią przemysłu; 6 milionów rysunków; 200 godzin filmów historycznych. Poprzez odtworzenie niektórych, najbardziej symbolicznych miejsc fabryki Fiata, pokazane są zmiany metod produkcyjnych: od początków „rzemieślniczej”, prostej pracy pierwszego warsztatu na Corso Dante, po linię montażową w Mirafiori, w kształcie, w jakim funkcjonowała w latach 50. XX w. oraz biura Dante Giacosa, projektanta Topolino, 600 i 500: samochodów, które zmotoryzowały Włochy. W środku zakład Lingotto, otwarty w 1923 roku, który zyskał sławę dzięki swojej nowoczesności i elegancji zabudowy wzbudzającej podziw Le Corbusier, jednej z najbardziej wpływowych osób w historii architektury. 1957: Fiat Nuova 500, symbol masowej motoryzacji.Są takie samochody, które przechodzą do historii ze względu na innowacyjność technologii czy stylistyki. Są też takie, które zasługują na pamięć dzięki temu, co reprezentują w codziennym życiu całego pokolenia czy całego kraju. Fiat Nuova 500 potrafił połączyć technikę i uczucia i pozostawił niezatarty ślad, stając się ikoną, która przetrwała dziesiątki lat: produkowany w latach 1957- 1975 w prawie 3,9 milionach sztuk, pozostał symbolem masowej motoryzacji. Było to połączenie genialnej intuicji Dante Giacosa z ambitną strategią rozwoju i odnowieniem gamy Fiata, wprowadzonej już podczas II Wojny Światowej. Była to odpowiedź na nowe zapotrzebowanie mobilności społeczeństwa, odpowiedź, która nadeszła we właściwym czasie. Skala zmotoryzowania Włoch zmieniła się z 6 samochodów na 1000 mieszkańców w 1950 roku na 330 samochodów w 1980. A do tego Fiat 500 Nuova potrafił zaspokoić oczekiwania zróżnicowanych grup docelowych. Pierwsza seria prezentowała iście skromne, ale niezwykle praktyczne rozwiązania, nie było w niej miejsca na błahostki. Nie posiadała żadnych chromowań, za wyjątkiem listwy na masce z przodu. Miała stałe szyby boczne oraz szyby uchylne, sterowanie kierunkowskazami znajdowało się na środku prostej deski rozdzielczej, posiadała homologację do przewozu tylko dwóch osób, a obciążenie bagażnika mogło wynosić maksymalnie siedemdziesiąt kilogramów. Pomimo niewielkich rozmiarów, był to jednak samochód z prawdziwego zdarzenia. Długość wraz ze zderzakami nie przekraczała 3 metrów, a szerokość wynosiła nieco ponad 130 centymetrów. Dzięki tym proporcjom połączonym z niewielką masą, 500 zapewniała doskonałe manewrowanie. Karoseria musiała być lekka, ale mocna, prosta i ładna, a jednocześnie ekonomiczna w produkcji. Dante Giacosa potrafił w 500 połączyć różnorakie wymogi, tworząc krągłą i proporcjonalną linię, która przypomina „jajeczko” i od razu wzbudza sympatię, tak samo, jak okrągłe lampy i znaczek Fiat otoczony chromowanymi wąsami. Dzięki temu projektowi, Dante Giacosa otrzymał „Złoty Kompas”, najstarszą i najbardziej znaczącą europejską nagrodę w dziedzinie wzornictwa. Silnik rozwijał moc 13 koni oraz maksymalną prędkość 85 km/h. Cena była umiarkowana: 465.000 lirów. Ze względu na brak możliwości scharakteryzowania użytkowników Fiata 500 według sztywnego schematu, ten mały Fiat stał się od razu samochodem masowym, ale jednocześnie „międzyklasowym”, kojarzonym z szykiem. Widząc jakąś 500 nigdy nie było wiadomo, czy za kierownicą będzie siedział student czy jego profesor; robotnik, czy pracownik umysłowy, który w garażu zostawił dużego sedana, trudniej poruszającego się w miejskim zgiełku. W każdym razie, już w 1958 roku, Fiat postanowił zróżnicować i dodatkowo wzmocnić gamę o wersję „Sport”, która proponowała przykuwający wzrok dwukolorowy lakier i mocny silnik. „Przekrojowość” jest utrzymana również w następnych wersjach: po wersji „Sport”, nadeszła kolej na „Giardinierę”, z rozszerzonym o 10 centymetrów rozstawem osi. „Giardiniera” mogła przewozić dwieście kilogramów i jednego kierowcę lub cztery osoby czterdzieści kilogramów. Wraz z „Giardinierą” pojawiła się wersja „D”, a pięć lat później, wraz z wersją „F”, Fiat zaczął konkretnie myśleć o zróżnicowaniu gamy na poziomie ceny, estetyki i wyposażenia: w Mirafiori powstała koncepcja wersji „bazowej”, która wyszła w 1965 roku i „luksusowej”, która dołączyła do tej pierwszej w 1968 roku. Gusta zaczęły ewoluować, koncepcja marketingu była w powijakach, ale technicy Fiata stworzyli samochód, który stał się małym symbolem statusu. Tymczasem każdy sprzedany egzemplarz pomagał w tworzeniu legendy: wspomnienia każdego Włocha są w jakiś sposób powiązane z 500: od sportowych zwycięstw świętowanych z głową wychyloną przez otwierany dach, poprzez maskę przednią, którą można było całkowicie zdjąć, aż po słynne podwójne sprzęgło, które ułatwiało zmianę biegów, a przede wszystkim reprezentowało charakterystyczny gest, symbol tamtych czasów i tamtych samochodów. Najbardziej popularne były modele „F” i „L”, które pozostały na rynku łącznie przez siedem lat, zanim zwolniły miejsce wersji „R”, odnowionej, z 1972 roku. Kontekst ekonomiczny i społeczny drastycznie się zmienił, a i technologia znacznie ewoluowała. W każdym razie ten mały, wielki samochód zasłużył sobie na zaszczytne miejsce w historii motoryzacji. Elastyczny, ekonomiczny, sympatyczny, potrafił naturalnie i spontanicznie, jak prawdziwa gwiazda, stać się produktem kultowym, zapełniając drogi Włoch i na stałe goszcząc w zbiorowej wyobraźni. W każdym razie, jego historia musiała mieć ciąg dalszy. 2007: nowy Fiat 500, światowy samochód z historią o głębokich korzeniach.Po pięćdziesięciu latach od wprowadzenia na rynek pierwszej edycji modelu, Fiat rusza w stronę przyszłości, interpretując na nowo sposób postrzegania samochodu. Fiat 500 stał się nowoczesną odpowiedzią dla tych, którzy chcieli korzystać z samochodu w poczuciu pełnej swobody, doceniając jego użytkowanie każdego dnia, a jednocześnie nie chcieli zrezygnować z przyjemności prowadzenia wyjątkowego i praktycznego auta, ekologicznego i łatwo dostępnego, ale również sympatycznego i pełnego uroku.To bardzo atrakcyjny samochód, który z jednej strony wpisuje się w silne i zwycięskie tendencje rynku, a z drugiej jest wierny historii i misji Fiata, którą było produkowanie samochodów wyróżniających się oryginalnym stylem, zaawansowaną technologią dostępną dla wszystkich i „inteligentnymi” rozwiązaniami, które upraszczają i usprawniają życie za kierownicą. Fiat 500 nie był oczywiście wyjątkiem. Dokonał ogromnego przeskoku w segmencie, pod względem jakości, komfortu i bezpieczeństwa, technologii i wyposażenia, o czym świadczą liczne nowości wprowadzone po raz pierwszy w tej kategorii. 500 Nuova w 1957 roku „wymyśliła” segment. 500 wzbogaciła go, uczyniła dostępnym i ustanowiła długą listę odnoszonych przez model sukcesów i rekordów. Po raz pierwszy samochód zaproponował gamę silników nowoczesnych, sprawnych, oszczędnych, o wysokich osiągach, spełniających najbardziej surowe parametry ekologiczne i bezpieczeństwa, jeszcze zanim weszły w życie: 500 spełniała już Euro 5 w 2007 roku. Każdy z poszczególnych silników spełniał inne wymagania, ale wszystkie łączyły duża niezawodność i trwałość. 500 była pierwszym kompaktowym samochodem – o zaledwie 3,5 metra długości – który zdobył pięć gwiazdek EuroNCAP, jak również pierwszym, który zaproponował w standardzie siedem poduszek powietrznych oraz ESP w całej gamie. Jeszcze bardziej niż pojedyncze urządzenia, całość zastosowanych rozwiązań wpłynęła na to, że był to jeden z najbezpieczniejszych samochodów w segmencie. Samochód jest przytulny i daje poczucie ochrony, a solidność nie jest tylko estetycznym wrażeniem nadanym przez linię pasów i krótkie zwisy. Solidność konstrukcji, która wraz z cechami bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego oraz wyposażeniem niemającym wpływu na cenę, jest wyrazem stosowania programu zachowania bezpieczeństwa za wszelką cenę, stanowczą decyzją firmy, która potwierdza chęć kontynuowania przez Fiata strategii przewodzenia również w dziedzinie ochrony. Projekt odniósł natychmiastowy sukces ze względu na miękką linię nadwozia, zaokrąglone i harmonijne kształty. Nie chodziło o prosty i sentymentalny zabieg współczesnej interpretacji. Celem Fiata nie było zaprojektowanie samochodu, który przypominałby 500, ale żeby był nową 500. Nieprzypadkowo zresztą, tak jak projektant Dante Giacosa, również Roberto Giolito – „ojciec” nowej 500 – w 2011 roku zdobył „Złoty Kompas ". Nowa 500 zasugerowała i uruchomiła proces unowocześniania wielu obszarów, istotnych dla współczesnych Klientów i jasno wyraziła swojej ambicje związane z pozycją marki w przyszłości. Fiat 500 odzwierciedla oryginalną koncepcję pod względem formy i funkcji, aby przywołać, słusznie zresztą w takich przypadkach, wszystkie te emocje, wspomnienia i wartości, dzięki którym kultowe przedmioty stają się wieczne, wynosząc je poza granice wyznaczające daną kategorię. 500 była i jest małym „laboratorium” odnoszącym ogromne sukcesy na każdym polu: była pierwszym samochodem wyposażonym w dwucylindrowe silniki TwinAir, ale również pierwszym samochodem marki używającym swojej nazwy, jako logo i stale ewoluującą marką w nowych odsłonach, tworzącą samodzielną rodzinę, markę w marce. I po raz pierwszy, choć „mała”, już na samym początku była bogato wyposażona i posiadała szerokie możliwości indywidualizacji zarówno pod względem wyposażenia, jak i sposobów płatności, dzięki czemu, już na samym początku, zyskała miano samochodu z charakterem, lecz uniwersalnego, będącego w stanie zaproponować możliwość indywidualizacji, zachowując swoją tożsamość. Od samego początku samochód był innowacyjny. Wielu pasjonatów rozsianych po całym świecie było zaangażowanych w prace. Za pośrednictwem specjalnej platformy wyrażali oni swoje osobiste życzenia dotyczące tworzonego samochodu. Później sugestie te zostały wysłuchane przez projektantów i inżynierów Fiata w procesie produkcyjnym i zostały przekształcone tak, by efekt końcowy był jak najbardziej zbliżony do oczekiwań potencjalnych Klientów. Krótko mówiąc, „auto stworzone dla ludzi z pomysłów ludzi”, jak mówiła reklama z2 007roku. W tymże roku rozpoczęła się produkcja w Polsce, w zakładzie w Tychach; później, od 2010 roku, auto jest produkowane również w Toluca, w Meksyku. Dzisiaj Fiat 500 jest sprzedawany w ponad 100 krajach na całym świecie i naznaczył również powrót marki do Stanów Zjednoczonych. Jest to model światowy, którego produkcja przekroczyła już liczbę 1,5 miliona wyprodukowanych samochodów. Sekret jego sukcesu tkwi między innymi w umiejętności ewoluowania i wprowadzania nowych interpretacji - od 500 Abarth (2008) do 500 „Ron Arad Edition" (2014), ale również zgłębiania nowych obszarów, które rozszerzają możliwości tworzenia rodziny wyjątkowych i przystępnych samochodów, które zapewniają maksymalną wolność wyboru i swobodę eksploatacji. W ten sposób powstały: 500L (2012), 500L Trekking i 500L Living (2013) oraz nowy crossover 500X (2014). Począwszy od zniewalającej linii, która w pierwszej chwili przywodzi na myśl solidność i wytrzymałość, elegancję i innowacyjność, poprzez określenie nowych parametrów bezpieczeństwa i ekologii, Fiat 500 od razu utrwala swoją pozycję bezdyskusyjnego lidera w segmencie A i potrafi dostosować klasyczny styl do nowoczesnych wymagań. Specjalistyczna wiedza pochodząca z dawnych czasów i wynikająca ze spuścizny technologicznej i projektowej gromadzonej przez lata dała ten niesamowity rezultat. Dzisiaj, Fiat 500 Vintage ’57 chce oddać hołd Fiatowi 500 - swojemu protoplaście, Źródło: Fiat Auto Poland
  17. Debiut samochodu pokazowego Fiat 500X Black Tie Salon Samochodowy w Genewie został wybrany przez Fiata, jako miejsce do zaprezentowania samochodu pokazowego, stworzonego wspólnie przez Fiata i Garage Italia Customs, jako nowy projekt indywidualizacji, którego pomysłodawcą jest Lapo Elkann. Na Salonie Samochodowym w Genewie debiutuje Fiat 500X „Black Tie", niezwykły samochód pokazowy, powstały na bazie nowego crossovera Fiata, który zgłębia nowe pokłady 500-ki, gdzie połączenie kwintesencji włoskiego stylu i uroku tworzy samochód komfortowy i mocny, będący w stałym „kontakcie ze światem”. To właśnie strona X piękna, to właśnie „duch” Fiata 500X.Samochód został zindywidualizowany przez ekspertów z Garage Italia Customs, nowego projektu Lapo Elkanna, dedykowanego miłośnikom samochodów, którzy pragną mieć na własność produkt wyjątkowy i niepowtarzalny. Wszystkich biorących udział w tym projekcie, pochodzących z różnych środowisk twórczych, można określić mianem rzemieślników motoryzacyjnych, którzy wszystkie swoje zabiegi wykonują tylko i wyłącznie ręcznie. U podstaw stworzenia samochodu pokazowego była chęć zaproponowania nieograniczonej ilości rozwiązań stylistycznych i stworzenia produktów „szytych na miarę”, które pozwoliłoby w pełni oddać życzenia oraz osobowość Klienta.Nadwozie Fiata 500X „Black Tie" wykonane jest nowatorską techniką „wrap-paint", która łączy chromowaną powłokę z tradycyjnym lakierem. W efekcie powstaje niezwykle elegancki efekt jodełki, wzbogacony o belki bazowe na dachu i lakierowane klamki wykonane z litego drewna.Ta ekskluzywna obróbka nie ogranicza się tylko do nadwozia, ale jest odwzorowana również wewnątrz w niepowtarzalnych detalach, takim jak podsufitka i górna część słupków wykonanych z czarnego dżinsu, bez przeszyć. Daszki przeciwsłoneczne wykonane są z kaszmiru ze skórzanymi, czarnymi lamówkami, natomiast klamki i lampy sufitowe polakierowano odpowiednio w kolorze matowej czerni. Z czarnej alcantary z ciemnymi przeszyciami wykonane są natomiast dolne części słupków, listwy progowe oraz maty antypoślizgowe w wejściu drzwi przednich i tylnych.Zewnętrzne poszycie tapicerki foteli wykonano z dżinsu, natomiast siedziska z kaszmiru,w angielskim stylu, z lamówką z czarnej skóry i ściegami w kolorze „lodu”. Wzór kaszmiru na fotelach samochodu tworzy efekt jodełki, występujący już na nadwoziu, pojawiając się tym razem wewnątrz, co pozwala wszędzie zachować jednolity styl. Cała deska rozdzielcza, panele oraz tunel środkowy pokryte są czarną alcantarą, natomiast wstawki na panelu pokryte są w połowie kaszmirem, a w połowie dżinsem z kontrastowym ściegiem w kolorze „lodu”. Wewnętrzne listwy drzwi przednich, konsola centralna, niektóre elementy deski rozdzielczej oraz cały panel pokrywy bagażnika zostały wykonane z litego drewna, przenosząc ten sam motyw prezentowany na nadwoziu samochodu. Źródło: Fiat Auto Poland
  18. W Niemczech Fiat Ducato został uznany za „Najlepszą Bazę do Zabudowy Kamperowej 2015”. Szósta generacja Fiata Ducato zdobywa nagrodę przyznawaną przez Czytelników specjalistycznego magazynu „Promobil”. Nowy model marki Fiat Professional zwycięzcą w 8 z 10 kategorii konkursowych. Prestiżowy tytuł potwierdza nie tylko wysoką jakość produktu, ale również rozwiązania i usługi dedykowane Klientom kamperów. Ósmy raz z rzędu, baza do zabudowy kempingowej Fiata Ducato zdobywa prestiżowy tytuł „Najlepszej Bazy do Zabudowy Kamperowe 2015” przyznawany przez Czytelników „Promobil”, niemieckiego magazynu specjalistycznego, który od ponad 25 lat jest swego rodzaju barometrem trendów w sektorze kamperów. Szósta generacja Fiata Ducato dominuje w 8 z 10 kategorii konkursowych przewidzianych dla kamperów niemieckich i importowanych: kamper Van z łazienką (kategoria , z antresolą o wartości do 50.000 € (kategoria C), z antresolą o wartości powyżej 50.000 € (kategoria D), półzintegrowany o wartości do 50.000 € (kategoria E), półzintegrowany o wartości powyżej 50.000 € (kategoria F), zintegrowany o wartości do 70.000 € (kategoria G), zintegrowany o wartości powyżej 70.000 € (kategoria H) oraz najlepsza baza do zabudowy kamperowej 2015 (kategoria K). Uroczystość wręczenia nagród miała miejsce w sobotę 17.01.2015 r. w Stuttgarcie podczas CMT, jednych z największych w Europie targów branży turystycznej. To nowe wyróżnienie wzbogaci kolekcję nagród zdobytych przez Nowego Fiata Ducato, najnowszą odsłonę bestsellera, który przez 34 lata i przez 5 generacji, udowadnia, że jest najlepszym „kompanem" w podróży i „partnerem" w pracy dla ponad 2,6 miliona Klientów, którzy zdecydowali się na jego zakup począwszy od 1981 roku. Nieprzypadkowo, dzisiaj ponad 500.000 rodzin podróżuje kamperem zbudowanym na bazie Fiata Ducato, czerpiąc radość ze swojego urlopu w poczuciu bezpieczeństwa i spokoju.Nowa baza do zabudowy Ducato, sprzedawana od czerwca zeszłego roku wraz z dedykowanymi usługami, przyczyniła się do umocnienia w 2014 roku pozycji Fiat Professional, jako lidera w sektorze samochodów kempingowych zarówno w Niemczech, jak i na pozostałych rynkach europejskich. Zaufanie Klientów świadczy o skuteczności innowacyjnego programu Fiat Professional, oferującego liczne wersje Fiata Ducato zaprojektowane wspólnie z najważniejszymi producentami w celu zoptymalizowania specyficznych aspektów różnych rodzajów kamperów, wraz z szeroką i unikatową gamą usług dedykowanych posiadaczom kamperów, by zagwarantować im zawsze spokojną i bezpieczną podróż. Spośród unikatowych usług oferowanych przez Fiat Professional amatorom kamperów na pierwszy plan wysuwa się nowa strona internetowa w całości poświęcona kamperom zabudowanym na bazie Ducato. Dostępny również na tablecie i smartphonie portal pozwala poznać i zgłębić tematy związane z produktem Ducato, jako bazy pod kampery oraz wszystkimi przeznaczonymi do niego usługami. Poza tym, dostępne są tam również filmy oraz przydatne widżety, które pomagają dobrać idealny silnik do indywidualnych potrzeb czy znaleźć najbliższą stację dealerską. A dla fanów portali społecznościowych strona będzie stale połączona ze specjalną stroną na Facebooku. W zakładce „myDucato" zrealizowanej we współpracy z Mopar, zarejestrowani użytkownicy będą mogli skorzystać ze specjalnych usług, takich jak na przykład wyszukiwanie numeru nadwozia, by zapewnić całkowity spokój jazdy, wyświetlanie planu przeglądów lub dostępu do specjalnych ofert Posprzedaży. Strona dostępna jest w 9 językach i wkrótce ukażą się na niej nowe treści i usługi. Miłośnicy czasu wolnego mogą liczyć na „Fiat Ducato Camper Mobile”, mobilną aplikację oferowaną nieodpłatnie w 17 krajach europejskich i w 5 językach (włoski, angielski, francuski, niemiecki i hiszpański). Aplikacja oferuje liczne funkcje, jak na przykład wyszukanie najbliższego warsztatu, stref postojowych i stacji paliw. A kiedy zaparkujemy już naszego kampera, aplikacja rejestruje dokładną jego lokalizację: a zatem za pomocą funkcji „Znajdź swój kamper” z łatwością go odnajdziesz, podążając trasą wyświetloną na ekranie smartphone’a. Klient Fiata Ducato Kamper ma do dyspozycji również bezpłatną infolinię, gdzie dedykowany zespół oferuje zarówno usługi pomocy drogowej, jak i kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Źródło: Fiat Auto Poland
  19. Polski Fiat 1100 Coupé Polski Fiat 1100 Coupé to prototyp polskiego samochodu sportowego produkcji FSO, skonstruowany w 1970 roku, a zaprezentowany w 1975 roku. Nazywany "polskim Lotusem Espritem". Model skonstruowano w oparciu o Polskiego Fiata 125p, jednak do jego produkcji wykorzystano wiele podzespołów Fiata 128 (między innymi silnik, tylne zawieszenie i elementy wykończenia). Kierownica pochodziła z Fiata X1/9, klamki z Fiata 132, a akumulator, przednie zawieszenie, hamulce i koła z Polskiego Fiata 125p. Nadwozie, zaprojektowane przez Zbigniewa Wattsona, miało modny ówcześnie kształt klina. Zostało ono wzmocnione dwiema belkami. Deska rozdzielcza, wykonana z tworzywa sztucznego, była bogato wyposażona. Z przodu znajdowały się dwa fotele kubełkowe, a z tyłu niewielka kanapa. Do wad samochodu należały nadsterowność, mały bagażnik oraz słabe osiągi – silnik, umieszczony poprzecznie z tyłu, dysponował mocą 55 KM, przez co zapewniał maksymalną prędkość 140 km/h. Z tego powodu samochód nigdy nie wszedł do seryjnej produkcji. Źródło: Wikipedia
  20. Witam , mam dylemat nad zakupem samochodu, wlasciwie pomiedzy dwoma . Honda civic VII generacji 1.7ctdi 100Km a Fiatem Stilo 1.9jtd 115km .Obe te auta sa podobne i oba w podobnej cenie . Ktos mial z nimi doczynienia ? Prosze o podpowiedz !
  21. Polski Fiat 125p Coupé Polski Fiat 125p Coupé to prototyp polskiego samochodu sportowego opracowany w warszawskiej Fabryce Samochodów Osobowych w roku 1971. Nadwozie typu coupé zostało opracowane przez Zdzisława Wattsona. Kabina pasażerska zapewniała miejsce na podróż dla czterech pasażerów, przy czym na tylnej kanapie było ono dość ograniczone. Ponieważ samochód wyposażony był w dwudrzwiowe nadwozie, dostęp do tylnej kanapy możliwy był po odchyleniu foteli kierowcy lub pasażera do przodu. Wnętrze zostało zaprojektowane w sposób zapewniający stosunkowo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Polski Fiat 125p Coupé charakteryzował się dość pojemnym jak na swoją klasę bagażnikiem. Znaną wadą prototypu były tylne resory piórowe wystające poza obrys nadwozia. W stosunku do Fiata 125p na którym przy konstrukcji prototypu się opierano, zmniejszono koło kierownicy, zwiększono szerokość ogumienia oraz zamontowano mocniejszy silnik. Silnik o pojemności 1500 cm3 osiągał moc 90 KM przy 6500 obr/min. Moc była przenoszona na tylne koła za pomocą czterobiegowej, manualnej skrzyni biegów. Prędkość maksymalna wynosiła ponad 170 km/h.
  22. Fiat Punto II 3D

    Fiat Punto II 3D autor: mati220 Punciak rysowany na "zamówienie". Rysowane jak zwykle na A4, ołówki 2h-8b. Czas jakieś 7-8 h chociaż nie mierzyłem. Już z góry dodaję że litery na tablicy koślawe Reszta do waszej oceny. http://images70.fotosik.pl/492/09d48137dc12736a.jpg
  23. Nowy Fiat 500X gwiazdą Targów Mody HUSH WARSAW. Już w najbliższy weekend polska publiczność pozna nowego Fiata 500X. Doskonale przyjęty przez międzynarodową prasę crossover 500X uświetni prestiżowe Targi Mody HUSH WARSAW organizowane w dniach 13-14 grudnia 2014 na Stadionie Narodowym w Warszawie. Atrakcją specjalną prezentacji nowego Fiata 500X będą okulary „Oculus Rift”, które przeniosą gości do świata rozszerzonej rzeczywistości z udziałem światowej sławy iluzjonisty Stevena „Dynamo” Frayne’a, umożliwiającej poznanie samochodu z bliska, zanim w przyszłym roku pojawi się on w salonach w całej Europie. To będzie wyjątkowy weekend! Już w najbliższą sobotę i niedzielę, 13 i 14 grudnia, polska publiczność pozna długo oczekiwanego, nowego Fiata 500X! Ten doskonale przyjęty przez międzynarodową prasę crossover uświetni prestiżowe Targi Mody HUSH WARSAW, które odbędą się na Stadionie Narodowym w Warszawie. Prezentacji nowego Fiata będzie towarzyszyć niezwykła atrakcja „Oculus Rift”. Fiat Chrysler Automobiles zaprasza na pierwszy w Polsce publiczny pokaz crossovera Fiata 500X. Polska prapremiera tego nowego Fiata odbędzie się podczas największych i najbardziej prestiżowych w kraju Targów Mody HUSH WARSAW, które rozpoczną się już w najbliższą sobotę o godz. 11.00 na stołecznym Stadionie Narodowym. W wydarzeniu weźmie udział 150 wyselekcjonowanych wystawców, którzy pokażą zarówno ciekawe, niestandardowe projekty młodego pokolenia, jak i klasyczne, ponadczasowe kolekcje najbardziej znanych nazwisk w świecie mody. W takim otoczeniu zostanie przedstawiony nowy Fiat 500X – nowoczesny crossover o niebanalnej, śmiałej stylistyce, świetnie wpisujący się w charakter wystawy. Sama prezentacja samochodu też będzie niezwykła, bowiem odwiedzający stoisko goście zostaną zaproszeni do założenia „magicznych” okularów „Oculus Rift”, które przeniosą ich do świata rozszerzonej rzeczywistości. Na widocznym w okularach niesamowitym filmie 3D wraz z nowym Fiatem 500X występuje światowej sławy iluzjonista Steven „Dynamo” Frayne. Angielski artysta towarzyszy nowemu crossoverowi Fiata w wirtualnej podróży, która pozwoli szerszej publiczności z bliska poznać nowego 500X, zanim w przyszłym roku pojawi się on w sprzedaży w całej Europie. Klienci na stoisku, a następnie w salonach będą mogli założyć okulary „Oculus Rift” i obejrzeć niezwykły, dwuminutowy film zrealizowany przez zdobywcę dwóch Oskarów, specjalistę od efektów specjalnych, producenta Framestore. Zaprojektowany przez Centrum Stylistyczne Fiata, nowy 500X reprezentuje nowy wymiar niepowtarzalnej „500”, w którym kultowy styl spotyka się z nowoczesną koncepcją crossovera i dodatkowo z właściwościami terenowymi, zapewnionymi przez wersję najlepiej nadającą się do poruszania w terenie. Styl i wymiary.Niezaprzeczalnie „Made in Fiat", nowy 500X charakteryzuje się elastycznością, wyrazistym charakterem i jakością wkomponowaną w jej kompaktowe rozmiary, przestronną kabiną pasażerską i wyborem materiałów i tkanin premium, jak też wyszukaną technologią, zapewniającą bezpieczeństwo, komfort i dobre samopoczucie wewnątrz samochodu. Nowy Fiat 500X to samochód, w który można się „ubierać" każdego dnia śmiało i z przyjemnością, to oryginalny strój o miękkich kształtach, dający maksymalną swobodę ruchu, a dzięki niezliczonym możliwościom indywidualizacji, odzwierciedla osobowość kierowcy. Solidny i mocny wygląd samochodu znajduje swoją doskonałą równowagę stylistyczną w harmonijnej linii, która wyraża się w rozmiarach idealnych dla klientów, którzy poszukują komfortu, przestrzeni oraz wyposażenia typowego dla kompaktowych sedanów. Jednocześnie, nowy 500X robi ukłon w stronę tych, którzy codziennie muszą zmagać się z ruchem miejskim, dzięki swoim ograniczonym rozmiarom: jej długość to 4 metry i 25 centymetrów, szerokość 180 centymetrów i wysokość 160 centymetrów (w przypadku występowania relingów dachowych lub napędu 4x4, wymiary to odpowiednio 161 i 162 cm). Nowy Fiat 500X jest kompaktowy na zewnątrz, przytulny wewnątrz: dowodzi tego przestronne i bezpieczne wnętrze, wykorzystujące na szeroką skalę szlachetne materiały, wysokiej jakości wykończenia i przydatne schowki na drobne przedmioty. Komfortowa kabina pasażerska o wyraźnym, włoskim stylu, oferuje siedem kombinacji wnętrz, łączących różne rodzaje tkaniny, skóry, wykończenia i kolorów. Całość zyskuje jeszcze bardziej na praktyczności, dzięki niezliczonym regulacjom foteli oraz pojemnemu bagażnikowi (350 litrów). Wreszcie, klient może wybrać spośród 12 różnych kolorów nadwozia, które wydobywają zmysłowe kształty nowego Fiata 500X, podkreślone dodatkowo 8 różnymi wzorami aluminiowych felg 16, 17 i 18-calowych. Wersje silnikowe.W zależności od rynku nowy Fiat 500X oferuje różnorodne połączenia silników, skrzyń biegów i napędów, aby zaspokoić wszelakie potrzeby związane z przeznaczeniem auta, zawsze z poszanowaniem środowiska naturalnego i przy maksymalnej efektywności pod względem osiągów, spalania i emisji spalin. Podczas wprowadzenia na rynek dostępny będzie silnik 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 140 KM (z napędem na przód i manualną sześciostopniową skrzynią biegów), 1.6 MultiJet II o mocy 120 KM (z napędem na przód i z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów) oraz 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i z napędem 4x4). W późniejszym czasie gama zostanie uzupełniona o silniki benzynowe 1.6 „E-torQ" o mocy 110 KM (z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów i napędem na przód), 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 170 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4) oraz mocny Tigershark MultiAir2 o pojemności 2,4 litra i 187 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4). Jednostka napędowa 1.4 Turbo MultiAir II o mocy 140 KM będzie również dostępna z napędem na przód i z automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. Innowacyjny, automatyczny i sekwencyjny napęd z podwójnym sprzęgłem zapewnia komfort jazdy oraz sportowe emocje, dzięki szybkości zmiany biegów, oferując dużą efektywność oraz optymalizację spalania. Składa się z dwóch równoległych napędów, które umożliwiają zmianę biegów w niezwykle krótkim czasie, równolegle odłączając jedno sprzęgło i włączając drugie. Do dyspozycji będą również silniki turbodiesel 1.3 MultiJet II o mocy 95 KM (z manualną, pięciostopniową skrzynią biegów i napędem na przód) oraz silnik 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM (z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów i napędem 4x4). Dziewięciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów.Crossover 500X to pierwszy samochód Fiata, który oferuje automatyczny, dziewięciostopniowy napęd. Ta skrzynia biegów w połączeniu z silnikiem benzynowym 1.4 Turbo MultiAir II o mocy 170 KM oraz turbodieselem 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM, oferuje liczne korzyści, takie jak świetne przyspieszenie oraz płynne dostarczanie mocy. Kontrolowany elektronicznie, nowy dziewięciostopniowy, automatyczny napęd posiada możliwość przejścia do trybu manualno- sekwencyjnego. Napęd 4x4 oraz system odłączania osi tylnej.Nowy Fiat 500X jest dostępny zarówno w konfiguracji z napędem na dwa, jak i na cztery koła. Cechą szczególną napędu 4x4 nowego crossovera Fiata jest zastosowanie systemu odłączania osi tylnej, który umożliwia zredukowanie strat energii, kiedy nie jest konieczne wykorzystanie trybu 4x4, gwarantując w ten sposób większą oszczędność spalania. Jest to jedyny samochód z tego segmentu (oprócz Jeepa Renegade), który oferuje odłączanie osi tylnej, pozwalając płynnie przejść z napędu na dwa koła na napęd na cztery koła i zapewnić prawidłowe zarządzanie momentem pomiędzy osiami, bez jakiejkolwiek interwencji ze strony kierowcy. “Mood Selector” oraz system “Traction Plus”.Nowy 500X oferuje selektor jazdy „Mood Selector", który reaguje na silnik, hamulce, układ kierowniczy oraz skrzynię biegów (w przypadku automatycznego napędu), udostępniając trzy różne tryby, w zależności od sposobu jazdy - najbardziej odpowiedni do sytuacji czy warunków nawierzchni drogowej: Auto (najlepszy tryb pod względem komfortu, spalania i emisji CO2), Sport (w przypadku jazdy, która stawia na pierwszym miejscu osiągi) i All weather (maksymalne bezpieczeństwo, nawet w warunkach niskiej przyczepności). W poziomach wyposażenia 500X Cross, najbardziej odpowiednich do spędzania wolnego czasu, tryb All weather jest zastąpiony funkcją „Traction", która w przypadku wersji 4x4 przyspiesza przekazywanie momentu obrotowego na oś tylną. Natomiast w wersjach z napędem na przód, uruchamia system kontroli „Traction Plus", który z jednej strony poprawia własności jezdne na podłożu o niskiej przyczepności, a z drugiej strony jest bardziej ekonomicznym i ekologicznym rozwiązaniem niż tradycyjne 4x4, zwiększając efektywność podczas codziennej, umiarkowanej eksploatacji terenowej samochodu. Obsługa i bezpieczeństwo.Wyposażony we wszystkich wersjach w niezależne tylne zawieszenie typu MacPherson, nowy Fiat 500X zapewnia doskonałą równowagę pomiędzy obsługą, a komfortem samochodu. Poza tym, gwarantując ochronę pasażerów, nowy crossover Fiata łączy nadwozie o doskonałych właściwościach zaprojektowane według najnowocześniejszych kryteriów z uwzględnieniem wymogów z zakresu bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. W całej gamie w standardzie montowane są tak istotne elementy wyposażenia, jak: 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtyny), reflektory przednie z funkcją świateł dziennych (Daytime Running Lights) oraz światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, jak również system ESC (Electronic Stability Control). Ponadto, w zależności od wersji i rynku, w standardzie lub na zamówienie montowane są nowoczesne urządzenia Lane Assist (system ostrzegania przed zjazdem z pasa ruchu) oraz Blind Spot Assist (monitoring „martwego pola" lusterek bocznych). Ponadto, na zamówienie można wyposażyć swoją 500X w nową kamerę cofania ParkView oraz system „Brake Control" (system wspomagania hamowania). Systemy Multimedialne UconnectTM.Pod względem komfortu i udogodnień, nowy Fiat 500X jest liderem w swojej kategorii, dzięki wyszukanym systemom Uconnect z ekranami dotykowymi 5 i 6.5 cala, które umożliwiają obsługę radia, mediów, telefonu i usług UconnectTM LIVE. W obydwóch wersjach jest przewidziany interfejs Bluetooth, gniazdo Aux-in, wejście USB i sterowanie głosowe. Dodatkowo, urządzenie Uconnect Radio Nav 5'' oferuje nawigację TomTom 2.5D, natomiast Uconnect Radio Nav 6.5" jest wyposażony w nawigację satelitarną z mapami 3D ze wskazówkami na temat trasy oraz funkcję „One Shot Voice Destination Entry" do wprowadzania adresu poprzez polecenia głosowe. Z kolorowego ekranu dotykowego, kierowca może uzyskać dostęp do wszystkich głównych funkcji: od radia analogowego i cyfrowego (DAB) aż po wszelkie, najważniejsze nośniki multimedialne (mediaplayer, iPod, iPhone, smartphone), które można podłączyć za pośrednictwem wejścia USB i gniazda Aux-in lub poprzez streaming audio Bluetooth. Całość jest obsługiwana za pośrednictwem przycisków na kierownicy tak, aby kierowca nie musiał odrywać wzroku od jezdni, a rąk od kierownicy. Poza tym, nowy system Uconnect LIVE pozwala klientowi - dzięki integracji z osobistym smartphonem - korzystać z licznych aplikacji systemu i być w stałym kontakcie ze znajomymi na Facebooku i Twitterze; słuchać milionów utworów muzycznych przez Deezer i ponad 100 tysięcy internetowych stacji radiowych poprzez TuneIn; otrzymywać na bieżąco informacje Reuters i uzyskiwać informacje na temat ruchu drogowego, kamer pomiaru prędkości, punktów pomiaru prędkości autovelox i prognozy pogody, dzięki usługom Live TomTom. Wreszcie, nowy Fiat 500X oferuje eco:DriveTM, który pozwala zaoszczędzić nawet do 16% paliwa i zredukować emisję CO2, jak również usługę my:CarTM, która ułatwia utrzymanie samochodu i radzenie sobie w awaryjnych sytuacjach, dzięki interaktywnej instrukcji użytkownika. Na życzenie dostępna jest również ekskluzywna instalacja Hi-Fi Beats Audio - opracowana we współpracy z Beats by Dr. Dre i po raz pierwszy wykorzystana w modelu 500L, która rewolucjonizuje sposób, w jaki muzyczne doznania mogą być przeżywane w nowym Fiacie 500X. Gama (EMEA).W czasie wprowadzenia na rynek dostępne są 2 wersje (jedna bardziej „miejska", druga bardziej off-roadowa), 5 wersji wyposażenia (Pop, Popstar, Lounge, Cross i Cross Plus), 3 wersje silnikowe (1.4 Turbo MultiAir II o mocy 140 KM, 1.6 MultiJet II o mocy 120 KM i 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM), 3 rodzaje napędu (na przód, na przód z systemem „Traction Plus" i 4x4), 2 skrzynie biegów (sześciostopniowa manualna i dziewięciostopniowa automatyczna), 12 kolorów nadwozia, 8 różnych wzorów felg aluminiowych (16", 17 "i 18") oraz 7 różnych konfiguracji wyposażenia wnętrza. W zależności od rynku, na którym jest sprzedawany, gama Fiata 500X posiada zróżnicowane wyposażenie (standardowe lub na zamówienie) tak, aby jak najlepiej zaspokoić specyficzne potrzeby poszczególnych krajów. Aby poznać konkretną ofertę przeznaczoną na rynek polski. Nowy Fiat 500X zostanie pokazany już w ten weekend na Targach Mody HUSH WARSAW, które odbędą się na Stadionie Narodowym przy Al. Księcia J. Poniatowskiego 1 w Warszawie. Godziny otwarcia targów: 13 grudnia, sobota: 11.00 - 19.00 14 grudnia, niedziela: 11.00 - 18.00. Do zobaczenia na stoisku Fiata! Źródło: Fiat Auto Poland
  24. Fiat Fiorino wśród najlepszych aut flotowych. Fiat Fiorino zdobywa kolejne wyróżnienie na polskim rynku w kategorii „Auta Małe Dostawcze”. Członkowie Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych wytypowali auta „szyte” na miarę potrzeb polskich flot. Lekkie samochody dostawcze Fiat Professional niezmiennie najchętniej wybierane przez polskich przedsiębiorców. Fiat Fiorino uplasował się na drugim stopniu podium w Profesjonalnym Teście Flotowym organizowanym przez Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych. To już kolejne wyróżnienie, które w tym roku otrzymał Fiat Fiorino od polskich ekspertów rynku flotowego. W kwietniu br. najstarszy magazyn branżowy „Flota" ogłosił wyniki plebiscytu „Fleet Awards Polska, 2014” w którym Fiat Fiorino zwyciężył w kategorii „Mały samochód dostawczy". Doskonałe wyniki modeli Fiat Professional w konkursach flotowych są odzwierciedleniem pozycji marki na polskim rynku samochodów dostawczych. Po 11 miesiącach 2014 r. marka Fiat Professional zajmuje niezmiennie 1 miejsce z imponującym udziałem w sprzedaży równym 23%, przy jednoczesnym wzroście sprzedaży w stosunku do 2013 r. o solidne 6%. Wyróżniony Fiat Fiorino to najmniejszy samochód dostawczy Fiat Professional, stworzony do codziennej pracy w zatłoczonym mieście i w dalszej trasie. Łatwy w prowadzeniu i parkowaniu jak typowe auto miejskie jest jednocześnie niezwykle ładowny i do tego oszczędny w eksploatacji. Wyposażony w masywny przód i wygodne, przesuwane drzwi boczne o wysokości 1041 mm i szerokości maksymalnej 644 mm, pomieści ładunek o pojemności aż 2,5 m3. Kabina jest przytulna i bezpieczna, dodatkowo wyposażona w zintegrowany system informacyjno-rozrywkowy Blue&Me TOM TOM z funkcją ecoDrive:info, która pomaga jeździć w sposób bardziej ekonomiczny i ekologiczny. Fiat Fiorino występuje w trzech wersjach wyposażenia: Standard, Elegant i Adventure, z czterema jednostkami napędowymi do wyboru. Wśród nich znajdziemy 73-konny silnik 1.4 8v o mocy 73 KM, dwa MultiJet 1.3 16v o mocach 75 i 95 KM, oba wyposażone w sterowane elektronicznie bezpośrednie wtryski „Common Rail" z turbosprężarką i intercoolerem, oraz zasilany metanem i benzyną 1.4 Natural Power generujący moc odpowiednio 70 i 77 KM. Cena tego małego furgonu zaczyna się od 49 323 zł brutto. Dealerzy Fiat Professional dysponują jednak samochodami Fiorino z wyprzedaży rocznika w cenach od 37 000 zł brutto - lista samochodów dostępna jest na stronie Fiat Professional - Samochody dostępne u dealerów O PTF SKFS 2014 Profesjonalny Test Flotowy SKFS składa się trzech etapów i trwa łącznie 10 miesięcy. Część teoretyczna PTF SKFS rozpoczęła się w lutym b.r. W tym roku, po raz pierwszy w historii projektu, auta do testu nominowane były na podstawie zestawienia przygotowanego przez Partnera Merytorycznego projektu – SAMAR Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego. Zestawienie obejmowało po 15 samochodów na każdy segment najczęściej kupowanych przez Klientów instytucjonalnych w Polsce. W teście udział brały pojazdy w analogicznej wersji wyposażenia. Kapituła PTF SKFS, którą tworzy aż 15 osób z szeregów SKFS, określiła także rodzaj nadwozia oraz napędu pojazdów, jakie mają wziąć udział w teście. Wartości rezydualne pojazdów biorących udział w PTF SKFS 2014 przygotował Partner Merytoryczny projektu – firma EurotaxGlass's.Łącznie do drugiego etapu, części praktycznej testu, zakwalifikowało się 49 pojazdów w pięciu segmentach: A, B, C, D, auta małe dostawcze. Przez trzy dni ponad 90 managerów flot testujących pojazdy wypełniło ponad 600 arkuszy ocen samochodów. Każdego dnia testowane były pojazdy wg segmentów, aby nie zakłócać obiektywnej oceny fleet managerów (16 września – segment A i B, 17 września – segment C i D, 18 września – segment auta małe dostawcze). Kapituła PTF SKFS zdecydowała się na wprowadzenie innowacji w formule projektu i każdy pojazd został wyposażony w GPS, co pozwoliło na precyzyjne określenie zużycia paliwa. Rozwiązanie umożliwiło także pozycjonowanie pojazdów oraz wyznaczenie prędkości poruszania pojazdów. Partnerem Technologicznym, który zapewnił GPS, była firma Finder. Trasa testu obejmowała 35 km w okolicach Serocka i obejmowała zarówno odcinki miejskie, jak i podmiejskie. - Ocena fleet managerów jest tylko składową, przeliczaną na punkty w procedurze wyłaniania aut szytych na miarę polskich flot. Na wynik końcowy wpływa także koszt zakupu danego modelu, koszty serwisowania pojazdów, wartość rezydualna, zużycie paliwa oraz emisja CO2. . Zestawienie wszystkich kryteriów oceny pojazdów, przeliczenie ich na punktu wg wag określonych w regulaminie projektu jest najbardziej czasochłonnym i wymagającym niezwykłej precyzji etapem PTF SKFS 2014. - wyjaśnia Halszka Gwiżdż, dyrektor biura SKFS. Partnerami Merytorycznymi PTF SKFS byli: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, firma EurotaxGlass's, Polska Izba Paliw Płynnych oraz Polska Izba Motoryzacji. Patronat medialny nad testem objęły również czasopisma branżowe: Biznes Car, Euroflota, Flota, Paliwa Płynne oraz portal Lokalizacja.info, a także Fleetmanager.pl. O SKFS Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych zostało utworzone w 2005 roku w celu kształtowania i wpływania na branżę flotową poprzez propagowanie wiedzy o zarządzaniu pojazdami. SKFS jest najważniejszym organem zrzeszającym osoby zarządzające flotami samochodowymi w Polsce. Na dzień rejestracji SKFS w KRS członkowie stowarzyszenia zarządzali 8 000 pojazdów. W chwili obecnej liczba pojazdów pod szyldem SKFS sięga już 30 000. Początkowo w stowarzyszeniu zrzeszonych było 16 osób. Obecnie liczba ta wzrosła do prawie 140 osób. Źródło: Fiat Auto Poland
×