Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'fabia' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 119 wyników

  1. Chcę kupić Skodę Fabię ale nie jestem do końca przekonany do tego samochodu. Pytam się więc Panów czy ten samochód ma poważne wady? Dlaczego nie kupilibyście tego auta?
  2. Zastanawiam się nad kupnem 6 letniego samochodu. Do wybory mam Skodę Fabię i Audi A2. Który samochód wybrać? Chcę aby samochód był ekonomiczny, a nadwozie i Karoseria długo wytrzymała. Który producent w tej kategorii oferuje więcej? Z góry dziękuję za Państwa zdanie i opinie.
  3. Nowa SKODA Fabia Monte Carlo: świetny wygląd ze sportowym polotem Trzecia generacja modelu Fabia potwierdziła swoją wartość. Bezprecedensowe połączenie funkcjonalności i atrakcyjnej stylistyki już dało jej pozycję jednego z najchętniej wybieranych samochodów w Polsce. Teraz nowa Fabia staje się jeszcze atrakcyjniejsza dzięki specjalnej wersji Monte Carlo. Debiutujący w czerwcu wyjątkowy samochód dostępny w wariantach hatchback i Combi startuje już od 52 330 zł. „Po udanym starcie rynkowym nasz nowy mały samochód stawia teraz emocjonalny wykrzyknik. Nowa ŠKODA Fabia Monte Carlo o atrakcyjnej stylistyce, zindywidualizowanym i bogatym wyposażeniu jest jednym z najciekawszych samochodów w swojej klasie” - mówi dr Frank Welsch, Członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego. Tradycyjnie, rozpoznawalnymi elementami wersji Monte Carlo są czarne dodatki stylistyczne – m.in. atrapa chłodnicy, obudowy lusterek, listwy progowe oraz nakładki przedniego i tylnego zderzaka. Sportowy charakter tej wersji wzmacnia też specjalny spoiler tylny, a idealnym zwieńczeniem całości jest standardowy w tej wersji dach panoramiczny, który zapewnia niezapomniane wrażenia z jazdy i doskonale doświetla atrakcyjne wnętrze. Nieprzeciętność Fabii Monte Carlo jest również budowana przez dopracowane detale w środku. Kontrastowa gra uderzającego połączenia czerni i czerwieni „Cherry-Red” pojawia się na kokpicie, obszytej perforowaną skórą kierownicy, dźwigni zmiany biegów, dywanikach i tapicerce. O wyjątkowości tej wersji przypominają listwy dekoracyjne na progach wejściowych i desce rozdzielczej oraz ozdobne nakładki na pedały. Co ważne, także w przypadku tej wersji polski importer zadbał o bardzo atrakcyjną ofertę. Dla wersji Monte Carlo przewidziano promocyjny pakiet wyposażenia w cenie 2 200 zł. W skład Pakietu KOMFORT wchodzi: radio Swing z Bluetooth, czujniki parkowania z tyłu, czujnik zmierzchu oraz klimatyzacja automatyczna Climatronic. Poza bogatym wyposażeniem możemy też liczyć na niskie koszty eksploatacji. Podobnie jak w przypadku pozostałych wersji nowej Fabii, Klienci mogą otrzymać: - za 1 zł - pakiet przeglądów na 4 lata (lub do 60 000 km) lub alternatywnie - za 1750 zł - instalację LPG firmy Landi Renzo dla silnika 1.0 MPI. Bogate wyposażenie i korzystne warunki zakupu wersji Monte Carlo czynią z niej ciekawą, niebanalną alternatywę dla wersji wyposażenia Style, zachowując niepobity stosunek ceny do korzyści. Oznaczenie Monte Carlo zarezerwowane jest dla wyjątkowych modeli ŠKODY hołdujących 114-letniemu związkowi czeskiego producenta z motorsportem na najwyższym światowym poziomie. Obecnie na rynku ta wyjątkowa, sportowa linia dostępna jest dla aż czterech modeli: Citigo, nowej Fabii, Rapida oraz Yeti. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. SKODA Fabia Combi R5 nad Worthersee Nowa ŠKODA Fabia R5 wywołała niemałą sensację podczas swojego pierwszego w historii rajdu. Zespół ŠKODY przywiózł do domu pewne zwycięstwo z rajdu Šumava Klatovy. Podczas imprezy GTI nad Wörthersee, ŠKODA Fabia R5 zostanie zaprezentowana w wersji kombi. Światowa premiera konceptu odbędzie się na 34. spotkaniu GTI nad Wörthersee w dniach 13-16 maja 2015 roku. ŠKODA zaprezentuje tam Fabię R5, razem z trzema innymi samochodami sportowymi tej marki. Aż dwieście tysięcy miłośników tuningu i sportów motorowych przybędzie na coroczne spotkanie nad Wörthersee, które w tym roku odbędzie się w dniach 13-16 maja, by oddać się swojej pasji do szybkich samochodów. To będzie już szósty raz, gdy ŠKODA zaprezentuje tam swoje sportowe modele – w tym roku aż pięć. Projektanci ŠKODY specjalnie na tę okazję dokonali reinterpretacji Fabii R5. Powstał dzięki temu samochód pokazowy - ŠKODA Fabia R5 Combi. Pomalowana w kolorach zielonym, białym i czarnym ŠKODA Fabia Combi R5 wjedzie na scenę na 18-calowych kołach. Z przodu, jej potężne zderzaki i szeroki wlot powietrza świadczą o ambicjach bojowych samochodu. Szerokie błotniki, olbrzymi tylny zderzak oraz tył zakończony spoilerem dopełniają wrażenia drapieżności. Sportowe nadwozie Fabii R5 Combi skrywa supernowoczesny silnik turbo o pojemności 1,6 litra, napęd na cztery koła oraz sekwencyjną skrzynię biegów o pięciu przełożeniach. Tuż po pierwszym, bardzo udanym rajdzie swojego nowego modelu, ŠKODA zamierza dodatkowo zaprezentować „oryginał” Fabii R5 na GTI nad Wörthersee. Pod koniec kwietnia ŠKODA świętowała światową premierę rajdowej Fabii olśniewającym zwycięstwem podczas otwarcia tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Czech. Samochód, za kierownicą którego siedział mistrz rajdów Azji i Pacyfiku, Jan Kopecký, okazał się zarówno szybki, jak i niezawodny. Fabia R5 technicznie opiera się na nowym modelu ŠKODY Fabia i jest następcą Fabii Super 2000, która jest uznawana za jeden z najbardziej udanych samochodów rajdowych w historii. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. SKODA Fabia R5 zachwyca Kopecky’ego Doświadczony kierowca rajdowy, Jan Kopecký, jest podekscytowany nową ŠKODĄ Fabia R5. Nic dziwnego. Po historycznym podwójnym zwycięstwie w Rajdowych Mistrzostwach Europy FIA i Rajdowych Mistrzostwach Azji i Pacyfiku FIA, dla 33-latka z Czech zaangażowanie w powstanie nowego samochodu rajdowego jest kolejnym wyzwaniem. Jan Kopecký i jego pilot, Pavel Dresler, są ważnymi członkami testowego zespołu ŠKODA Motorsport. „W ŠKODZIE doskonale współpracują ze sobą, tworząc idealny zespół, inżynierowie z wielu krajów. Jestem więc przekonany, że dzięki pracy tego teamu powstanie wysokiej klasy samochód rajdowy. W każdym razie moje doświadczenie za kierownicą nowej Fabii R5 jest jak dotąd bardzo pozytywne” - powiedział Kopecký. Czeski kierowca spędził kilka dni na testowaniu najnowszej rajdowej ŠKODY na wielu różnych nawierzchniach. Kolejne testy za kierownicą nowej Fabii R5 planowane są w całej Europie w nadchodzących dniach i tygodniach. Zgodnie z przepisami FIA, nowy samochód rajdowy wyposażony jest w silnik turbo o pojemności 1,6-litra. Kopecký jest pod wrażeniem napędu na cztery koła oraz rewelacyjnego przyspieszenia. „To wielka radość z jazdy zupełnie nowym samochodem, z tak mocnym silnikiem turbo. Muszę się jeszcze przyzwyczaić do nowej Fabii i dostosować swój styl jazdy do jej możliwości, ponieważ nowa jednostka znacząco różni się od dwulitrowego silnika w Fabii Super 2000.” Fabia S2000 to jak dotąd najbardziej udany i utytułowany samochód rajdowy w 114-letniej historii sportów motorowych ŠKODY. Kopecký triumfował w nim dwukrotnie. Kopecký do trofeum zdobytego w 2013 roku w Europie dorzucił wygrane mistrzostwa kontynentalne w regionie Azji i Pacyfiku w roku następnym. „To były dwa fantastyczne lata. Punktem kulminacyjnym był jednak niewątpliwie rok 2014, w którym udało nam się zdobyć cenne doświadczenie m.in. na żwirowych nawierzchniach Australii i Chin.” Para Kopecký/Dresler, zwycięzcy w sześciu zeszłorocznych rajdach, przyczyniła się również do poprawienia wizerunku ŠKODY na chińskim, kluczowym dla czeskiej marki rynku. Plany Jana Kopecký’ego na pierwsze półrocze 2015 nie wybiegają poza pracę nad udoskonalaniem nowej Fabii R5. Samochód rajdowy, oparty na nowym modelu produkcyjnym Fabii, spotyka się z coraz większym zainteresowaniem potencjalnych Klientów, dlatego homologacja Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA dla ŠKODY Fabia R5 planowana jest na połowę 2015 roku. Kopecký, który zadebiutował w zespole ŠKODA Motorsport ponad dziesięć lat temu, nie może już doczekać się homologowanego samochodu. Nowa Fabia R5 ma wszystko, co potrzebne, by kontynuować historię sukcesu w sportach motorowych ŠKODY. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. SKODA Fabia i Octavia nieustannie na szczycie Samochody ŠKODY od lat cieszą się bardzo dużą popularnością na polskim rynku, zarówno wśród Klientów indywidualnych, jak i flotowych. Największymi hitami sprzedaży nadal pozostają Fabia i Octavia – modele, które są liderami w swoich klasach. W 2014 roku wśród aut segmentu B ponownie najczęściej wybierano ŠKODĘ Fabia. Od stycznia do grudnia w Polsce zarejestrowano aż 9 642 egzemplarze tego modelu, co daje ponad 10-procentowy udział w tym segmencie samochodów. Rok 2015 marka ŠKODA rozpoczęła od premiery trzeciej generacji modelu Fabia. Nowa ŠKODA Fabia, nadal oferowana jako hatchback i Combi, przykuwa wzrok dynamiczną stylistyką nadwozia, które skrywa przestronne wnętrze. Samochód wyróżnia się nowoczesnymi technologiami oraz przemyślaną ofertą handlową. Jeszcze większym zainteresowaniem cieszy się kompaktowa Octavia. W ciągu dwunastu miesięcy ubiegłego roku w Polsce zarejestrowano aż 13 988 egzemplarzy bestselleru ŠKODY. To o 22% lepszy wynik niż w 2013 roku, kiedy w Polsce zarejestrowano 11 463 Octavie. Ten model czeskiej marki w największym i najbardziej konkurencyjnym segmencie samochodów w 2014 roku stanowił aż 8,03% wszystkich nowych rejestracji w Polsce. Najważniejszy model czeskiego producenta ma najatrakcyjniejszą i zróżnicowaną ofertę w swojej historii. Gama trzeciej generacji modelu składa się z następujących wariantów: Octavii Liftback, Combi, Octavii 4x4 (dostępna zarówno w wersji liftback oraz kombi), sportowej wersji RS, odmiany G-TEC zasilanej gazem ziemnym, oszczędnej wersji GreenLine i ekskluzywnej Laurin & Klement. Dzięki tak wielu możliwościom dopasowania do indywidualnych potrzeb, ten funkcjonalny oraz atrakcyjny stylistycznie i cenowo samochód, nieprzerwanie zdobywa zainteresowanie Klientów. ŠKODA już kolejny rok jest niekwestionowanym liderem polskiego rynku na wszystkich frontach: zarówno na rynku flotowym, jak i wśród Klientów indywidualnych. Czeska marka zdystansowała konkurentów, z wynikiem 43 301 zarejestrowanych samochodów: to ponad 18% więcej od wyniku osiągniętego w roku 2013. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. SKODA Fabia dziełem sztuki! Nowa ŠKODA Fabia jest bardziej emocjonująca i ma większe możliwości indywidualizacji niż kiedykolwiek wcześniej. Teraz za sprawą portugalskiego artysty jest także ekspresyjnym dziełem sztuki. Oferując 125 kombinacji kolorystycznych, dynamiczny design i niezliczone opcje indywidualizacji, Fabia potrafi trafić w każde gusta, będąc nowoczesną ozdobą miejskich ulic. ŠKODA wprowadza tę ideę na kolejny poziom, prezentując wyjątkową, kreatywną interpretację swojego bestselleru: Fabię Street Art – pełne emocji, kolorowe i unikalne dzieło sztuki na czterech kołach, znanego portugalskiego artysty graffiti, Armando Gomesa. „Nowa ŠKODA Fabia jest bogatsza w emocje niż kiedykolwiek wcześniej. To idealne auto na wyzwania stawiane przez dzisiejszą mobilność miejską” – mówi Werner Eichhorn, Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu. „Interpretacja samochodu jako dzieła sztuki podkreśla chęć naszej marki do emocjonalnego oddziaływania. Jesteśmy wyjątkowo zadowoleni z możliwości współpracy ze znanym artystą graffiti, Armando Gomesem. Ten świeży, nieprzeciętny projekt dowodzi, że prowadzimy naszą kampanię modelową w nowy, kreatywny sposób” – podsumowuje Eichhorn. Projekt realizowany był pod koniec października podczas międzynarodowej prezentacji ŠKODY Fabia dla mediów. Tworzenie ŠKODY Fabia Street Art było podzielone na kilka etapów. Na początku Armando Gomes położył na nadwoziu podkład w postaci linii i geometrycznych kształtów. Tak powstałe powierzchnie zostały pokryte różnymi kolorami. Na tym etapie artyście towarzyszyli dziennikarze lifestyle’owi z całego świata, którzy także testowali nowy model ŠKODY w ramach prezentacji. Portugalczyk Armando Jorge Aires da Costa Gomes jest uważany za jednego z najważniejszych artystów graffiti na świecie. Ma 31 lat, pracuje i mieszka w Lizbonie, zajmuje się także designem, ilustratorstwem i produkcją filmów. Nowa ŠKODA Fabia to przełom w przeprowadzanej obecnie największej kampanii modelowej w dziejach czeskiej marki. Przed trzecią generacją tego wyjątkowo popularnego modelu stoi zadanie dalszego wzmocnienia pozycji czeskiej marki na międzynarodowym rynku. Zbudowana od podstaw trzecia generacja Fabii wyznacza nowe standardy segmentu: to więcej samochodu pod każdym względem. Już od kilku tygodni model ten w wersji hatchback dostępny jest w polskich salonach sprzedaży, w najbliższym czasie dołączy do niego wariant kombi. Młodsza ŠKODA Fabia jako pierwszy model produkcyjny ukazuje ewolucję języka stylistycznego marki, podążającego w bardziej ekspresyjnym, dyktowanym emocjami kierunku. Bardzo duży nacisk położono na indywidualizację – nowy hatchback dostępny jest w aż piętnastu wersjach kolorystycznych nadwozia. Przemyślany system indywidualizacji pozwala na wybór spośród aż 125 kombinacji kolorystycznych połączenia nadwozia z dachem, słupkami A, obudowami bocznych lusterek i obręczami kół. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Nowa SKODA Fabia wybrana Samochodem Roku 2015 magazynu „What Car?” Nowe modele ŠKODY są bardzo wysoko cenione także w Wielkiej Brytanii: w prestiżowym plebiscycie magazynu „What Car?” nowa Fabia zdobyła tytuły Samochodu Roku oraz Najlepszego Małego Samochodu. Model Octavia został uznany Najlepszym Samochodem Rodzinnym. Nagrody dla ŠKODY zostały wręczone podczas ceremonii w słynnym londyńskim hotelu Grosvenor House. Już po raz drugi czeski hit segmentu B został mianowany przez ekspertów z popularnego w Wielkiej Brytanii pisma „What Car?” najlepszym samochodem roku – sukces ten wcześniej zanotowała także pierwsza generacja Fabii w roku 2000. Nowa ŠKODA Fabia, która została po raz pierwszy oficjalnie pokazana na Salonie Samochodowym w Paryżu w październiku zeszłego roku, a teraz wchodzi do salonów ŠKODY w Wielkiej Brytanii, jest już trzecią generacją tego wyjątkowo popularnego i wielokrotnie nagradzanego modelu marki. Odkąd Fabia pojawiła się na rynku w roku 2000, w Wielkiej Brytanii wybrało ją około ćwierć miliona Klientów, a w skali globalnej sprzedano przez ten czas aż około 3,5 miliona egzemplarzy. Dostępna w formie pięciodrzwiowego hatchbacka i od marca także jako kombi, nowa Fabia wprowadza wcześniej nieobecną w tym segmencie jakość rozwiązań i wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i rozrywki. Wyróżnia się ekspresywnym, dynamicznym nadwoziem cechującym się wyważonymi proporcjami, krystalicznie czystymi kształtami i wyrazistymi, ostro zakończonymi liniami. Trzecia generacja tego jednego z najpopularniejszych modeli w całej historii czeskiej marki jest także bardziej przestronna i wydajniejsza od swojej poprzedniczki dzięki znaczącemu obniżeniu wagi pojazdu i wprowadzeniu nowoczesnych silników spełniających rygorystyczne normy spalin EU6. Konstrukcje te są nawet do 17% oszczędniejsze od stosowanych do tej pory jednostek napędowych. Nagrody zostały odebrane przez Prezesa Zarządu ŠKODY prof. dra h.c. Winfrieda Vahlanda. Odbierając nagrody mówił: „Nowa ŠKODA Fabia to pod każdym względem po prostu więcej samochodu – teraz szczególnie pod względem nowoczesnych technologii i emocji dostarczanych przez projekt nadwozia. To idealne rozwiązanie na dzisiejsze potrzeby transportu miejskiego. Jesteśmy przekonani, że nowa Fabia napisze kolejny wspaniały rozdział w historii wielkich sukcesów tego modelu, przekona do siebie także nowych Klientów i jako ważny element naszej strategii rozwoju, będzie dalej wzmacniać naszą markę”. Redaktor naczelny magazynu „What Car?” Jim Holder powiedział: „Fabia wygrała nie tylko dlatego, że jest doskonałym samochodem, który przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych potrafi być bardzo praktyczny w środku, dobrze wyposażony i tani w utrzymaniu, ale także dlatego, że udało się jej uzyskać tytuł najlepszego samochodu w tak konkurencyjnym segmencie. Biorąc pod uwagę jak wysoko miała zawieszoną poprzeczkę, Fabia po prostu musiała zostać wyróżniona na tle samochodów pozostałych klas i zdobyć tytuł Samochodu Roku”. Dyrektor ŠKODA UK Alasdair Stewart dodał: „Jesteśmy zachwyceni tak wysoką oceną Fabii wystawioną przez ekspertów magazynu „What Car?”. Brytyjscy Klienci ufają temu pismu i kierują się jego opinią przy wyborze nowego samochodu. Zdobycie najważniejszego w plebiscycie tytułu Samochodu Roku stanowi idealny początek kariery Fabii na rynku brytyjskim. Wszyscy jesteśmy podekscytowani rynkową obecnością nowej Fabii. To samochód o kluczowym znaczeniu zarówno dla naszych sprzedawców, jak i Klientów. Nagroda „What Car?” zapowiada bardzo udany dla nas rok. Debiut nowej Fabii to dopiero pierwsze z ważnych rynkowych wydarzeń, które nastąpią w tym roku – Fabia w wersji kombi dołączy do hatchbacka już marcu, tymczasem nowy Superb pojawi się na drogach we wrześniu. W tym roku Klienci ŠKODY doświadczą także jeszcze lepszej jakości obsługi dzięki kompleksowej przebudowie salonów sieci dealerskiej zgodnie z nową identyfikacją wizualną firmy”. ŠKODA zademonstrowała imponującą siłę na rynku brytyjskim, notując przez ostatnie pięć lat rekordowy wzrost sprzedaży, który kulminację osiągnął w zeszłym roku, gdy sprzedano ponad 76 000 samochodów czeskiej marki (ponad dziesięć tysięcy więcej niż w roku 2013). W tym samym czasie na całym świecie sprzedano już ponad milion samochodów ŠKODY. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Nowa SKODA Fabia Combi zjechała z taśmy W fabryce w Mladá Boleslav rozpoczęła się seryjna produkcja nowej ŠKODY Fabia Combi, która pojawi się na pierwszych rynkach w styczniu 2015 roku. Przed nowym modelem stoi duże wyzwanie: zastępuje najlepiej sprzedające się kombi swojego segmentu. Zbudowana zupełnie od nowa trzecia generacja Fabii raz jeszcze wyznacza nowe standardy swojej klasy w zakresie przestronności, funkcjonalności i niskich kosztów eksploatacji. Tym razem jednak jej design jest bardziej ekspresyjny i emocjonujący niż kiedykolwiek wcześniej. Dodatkowo nowy model wyposażony jest w najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinach bezpieczeństwa, komfortu i multimediów, które zarezerwowane były do tej pory dla droższych samochodów wyższych klas. We wnętrzu można np. znaleźć radia z kolorowymi ekranami dotykowymi oraz funkcję MirrorLink™, która obsługuje smartfon poprzez odzwierciedlenie jego ekranu na 6,5-calowym, kolorowym wyświetlaczu. „Rozpoczęcie produkcji nowej ŠKODY Fabia Combi to kluczowy element naszej zakrojonej na szeroką skalę ofensywy modelowej” – tłumaczy Michael Oeljeklaus, członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za produkcję i logistykę. „Jako najlepiej sprzedający się model w swoim segmencie, Fabia Combi to jeden z głównych filarów strategii rozwojowej marki. Ze swoimi nowymi, fenomenalnymi właściwościami model ten ma wszystko, by przekonać do siebie i do naszej marki nowych odbiorców.” Nowa ŠKODA Fabia Combi wchodzi do produkcji zaledwie parę tygodni po debiucie nowej generacji Fabii hatchback. Producent podjął rozbudowane działania adaptacyjne i modernizacyjne swoich zakładów produkcyjnych w Mladá Boleslav, mające na celu przygotowanie do seryjnego wytwarzania nowej odsłony Fabii. Operacja ta objęła wybudowanie nowego, ultranowoczesnego obiektu do konfiguracji systemów wspomagających bezpieczeństwo jazdy oraz odnowienie części wyposażenia lakierni. Pomimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych, nowa ŠKODA Fabia Combi oferuje niezrównaną przestrzeń dla pięciu osób i ich bagażu. Co jest już tradycją dla czeskiej marki, bagażnik oferuje największą pojemność w swojej klasie: wynosi ona 530 litrów (1 395 litrów po złożeniu oparć kanapy). Trzecia generacja Fabii jest bardziej praktyczna niż kiedykolwiek, dysponując aż 17 przemyślanymi rozwiązaniami, spośród których dziesięć jest oferowanych w wersji kombi po raz pierwszy.Stylistyka nowego modelu kompaktowego ŠKODY jest zdecydowanie bardziej emocjonująca. Tak jak i hatchback, nowa ŠKODA Fabia Combi odznacza się nowoczesnym, wyrazistym językiem stylistycznym, dynamicznymi proporcjami i designerskimi detalami zaczerpniętymi z imponującego modelu pokazowego ŠKODA VisionC. Precyzyjne linie i ostre krawędzie podkreślają najwyższą jakość wykonania i dbałość o szczegóły. Krystaliczne formy i zachwycająca gra światła i cienia potwierdzają pewny siebie charakter modelu. Zupełnie nowy wygląd nadano także wnętrzu, które oferuje szeroki wybór możliwości indywidualizacji.Dealerzy w Polsce przyjmują już zamówienia na Nową Fabię w obu wersjach nadwozia. Samochód dostępny jest w atrakcyjnej limitowanej ofercie premierowej - pierwsi Klienci mogą otrzymać za 1 zł:- pakiet przeglądów na 4 lata (do 60 000 km) oraz pakiet pogwarancyjny na 2 lata (do 60 000 km)lub alternatywnie- instalację LPG firmy Landi Renzo dla silnika 1.0 MPI (dostępna od lutego 2015).Od momentu debiutu w roku 2000, ŠKODA Fabia Combi pozostaje ważnym elementem gamy modelowej ŠKODY. Do końca listopada bieżącego roku sprzedano ponad 1,1 miliona egzemplarzy tego modelu na całym świecie, co czyni go najlepiej sprzedającym się kombi tej wielkości. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. SKODA Fabia R 5 dostarczy wielkich emocji na Essen Motor Show Już 29 listopada widzowie targów motoryzacyjnych w Essen będą mogli zobaczyć wersję studyjną nowego modelu rajdowego: ŠKODĘ Fabia R 5. Prócz niej na wypełnionym emocjami stoisku czeskiej marki znajdą się wyjątkowe samochody koncepcyjne oraz szczególne modele seryjne. Gwiazdą okazałej, liczącej ponad 2 000 m2 ekspozycji w hali 3.0, będzie niewątpliwie Fabia R 5 – prototypowa wersja wyczynowej konstrukcji, która już w przyszłym roku wypełni miejsce po Fabii S2000, jednego z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych. Nie będzie ona jednak jedyną atrakcją: po raz pierwszy w Niemczech będzie można zobaczyć także Fabię w wersji kombi, praktyczną wersję czeskiego bestsellera. Na stoisku dostępne będą także Octavia RS – najszybsza seryjna ŠKODA w historii - oraz wersje Monte Carlo modeli Rapid Spaceback, Yeti i Citigo. O wielkie emocje zadbają także niepowtarzalne, efektowne modele koncepcyjne: Yeti Xtreme, CitiJet oraz Rapid Spaceback Red & Grey Collection. Essen Motor Show zyskało popularność jako największe targi tuningu i motorsportu, dziś obejmując już wszystko, co związane ze sportowymi samochodami. 47. już edycja tego wydarzenia będzie miała miejsce w dniach 29 listopada–7 grudnia. „ŠKODA będzie kontynuować swój prężny rozwój w najbliższych latach dzięki nowym modelom. Równolegle z aspektem funkcjonalnym, będziemy także intensywnie pracować nad czynieniem naszych samochodów coraz bardziej emocjonującymi” – mówi dr Frank Welsch, członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego. „Dobór samochodów pokazywanych przez nas w Essen doskonale odzwierciedla tę strategię. Studyjna Fabia R 5 pokazuje, jak będzie wyglądać nasza nowa broń rajdowa. Jej seryjny odpowiednik na zwykłe drogi, zarówno w wersji hatchback jak i kombi, to najbardziej emocjonująca generacja tego modelu w historii, zawierająca wiele genów przejętych z naszej wyczynowej maszyny” – podsumowuje Welsch. „Światowa premiera Fabii R 5 daje wyobrażenie na temat przyszłości rajdowej ŠKODY” – mówi dyrektor ŠKODA Motorsport, Michal Hrabánek. „Gotowa wersja zostanie homologowana do startów do połowy 2015 roku.” Fabia R 5 to nowoczesna maszyna zawodnicza, zawierająca rozwiązania należące do światowej czołówki motoryzacyjnej. Zgodnie z nowymi przepisami FIA, model napędza turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l. Rajdowy samochód wyposażony jest także w sekwencyjną skrzynię o pięciu biegach i zawieszenie z kolumnami McPhersona. By spełnić przepisy, samochód musi ważyć co najmniej 1 230 kilogramów. Do rozwoju nowego modelu rajdowy zespół ŠKODY zaangażował topowych zawodników rajdowych. Nowa konstrukcja rajdowa już cieszy się dużym uznaniem w środowisku motorsportowym – poważne zainteresowanie Fabią R 5 wykazuje już wiele zespołów rajdowych. Nic w tym dziwnego – wykorzystywana do tej pory Fabia S2000 przyniosła zespołom i kierowcom na całym świecie wiele tytułów krajowych i kontynentalnych mistrzów. Tylko w tym, już piątym sezonie startów, rajdowy model ŠKODY zdobył hat-trick tytułów mistrzowskich w Rajdowych Mistrzostw Azji i Pacyfiku, tytuł Rajdowego Mistrza Europy w klasyfikacji kierowców oraz pięć kolejnych tytułów w mistrzostwach krajowych. Wraz z dotychczasowymi, imponującymi osiągnięciami, Fabia S2000 jest najbardziej udanym modelem w całej historii startów ŠKODY, liczącej już 113 lat. Na stoisku ŠKODY w Essen uwagę widzów będzie przykuwać także ŠKODA Fabia w wersji kombi. Zaprezentowany po raz pierwszy dwa miesiące temu na targach motoryzacyjnych w Paryżu, kompaktowy model po raz pierwszy pojawia się w Niemczech w wyjątkowo pojemnej wersji kombi. „Nowa ŠKODA Fabia to po prostu więcej samochodu pod każdym względem – jest w niej i ekspresyjny design, i innowacyjna technologia, i bezkonkurencyjna funkcjonalność” – zwraca uwagę dr Welsch. Stoisko uzupełnią trzy ekscytujące pojazdy koncepcyjne: ŠKODA Yeti Xtreme, ŠKODA CitiJet i Rapid Spaceback, sportowe studium pierwszego hatchbacka marki w segmencie kompaktów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. Nowa SKODA Fabia w atrakcyjnych cenach Został opublikowany pełny cennik ŠKODY Fabia trzeciej generacji. Ceny modelu zaczynają się już od 39 380 zł i dotyczą aut z roku produkcji 2015, które Klienci mogą zamawiać już teraz. ŠKODA Fabia nadal będzie oferowana jako pięciodrzwiowy hatchback lub w jeszcze bardziej praktycznej i rodzinnej odmianie kombi. Samochód występuje w trzech wersjach wyposażenia (Active, Ambition i Style). Na liście wyposażenia najbardziej optymalnej wersji Ambition znajdziemy m.in. 6 poduszek powietrznych, ESP z rozbudowaną blokadą mechanizmu różnicowego i hamulcem antykolizyjnym (Multicollision Brake), a także klimatyzację, radio SWING z kolorowym ekranem dotykowym, przednie reflektory przeciwmgielne, elektrycznie regulowane szyby i lusterka oraz zdalnie sterowany centralny zamek. Wszystko to już od 42 680 zł. Listę wyposażenia ŠKODY Fabia Ambition można łatwo rozbudować, wybierając pakiety promocyjne w specjalnych cenach. Pakiet MIXX (750 zł) obejmuje obręcze kół ze stopów lekkich 15”, czujniki parkowania z tyłu i czujnik zmierzchu. W skład Pakietu AUDIO (1 350 zł) wchodzi natomiast Radio SWING z funkcją Bluetooth, wyświetlacz MAXI-DOT i ŠKODA Surround oraz wielofunkcyjna kierownica. W wersji Style również dostępny jest wyjątkowo atrakcyjny pakiet wyposażenia, a dla podstawowej odmiany Active przewidziano klimatyzację manualną w specjalnej cenie (700 zł). Ponadto z okazji premiery, Nowa Fabia dostępna jest w specjalnej, limitowanej ofercie premierowej - pierwsi Klienci mogą otrzymać za 1 zł: - pakiet przeglądów na 4 lata (do 60 000 km) wraz z pakietem pogwarancyjnym na 2 lata (do 60 000 km) lub alternatywnie - instalację LPG firmy Landi Renzo dla silnika 1.0 MPI (dostępna od lutego 2015). Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Nowa SKODA Fabia R 5 po raz pierwszy w paski! Nowy samochód rajdowy ŠKODY rozbudza emocje publiczności na całym świecie z pomocą mediów społecznościowych. Nagrania i zdjęcia nowej, wyczynowej Fabii R 5 w kamuflażu rozprzestrzeniają się w zawrotnym tempie na Facebooku, Youtubie i Twitterze. Studyjna wersja tego najbardziej zaawansowanego technologicznie modelu, opracowanego w Mladá Boleslav, będzie po raz pierwszy zaprezentowana publiczności podczas targów Essen Motor Show w dniach 29 listopada–7 grudnia. Krótki film ze spektakularnymi ujęciami z podziemnego garażu zapowiada premierę ekstremalnej Fabii R 5 podczas zbliżających się targów motoryzacyjnych w Essen. Samochód w malowaniu w zebrę jest prowadzony przez Jana Kopecký’ego, czeskiego kierowcę rajdowego, zawodnika ŠKODA Motorsport, który ze swoim zespołem zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Azji i Pacyfiku. Jest on jednym z czterech kierowców rozwijających nową, rajdową broń ŠKODY, następczynię utytułowanej na całym świecie Fabii S2000. Grono testerów obejmuje także aktualnego Rajdowego Mistrza Europy, Fina Esapekka Lappi, oraz doświadczonych zawodników: Belga Freddy’ego Loixa i wielokrotnego Mistrza Austrii, Raimunda Baumschlagera. „Rozpoczęty w styczniu 2014 roku projekt rozwoju modelu R 5 idzie zgodnie z planem. Naszym celem jest uzyskanie homologacji rajdowej samochodu najpóźniej do połowy 2015 roku” – mówi dyrektor ŠKODA Motorsport, Michal Hrabánek. Wtedy też spodziewany jest rajdowy debiut Fabii R 5. Poza wyczynowym nadwoziem ta zawodnicza wersja będzie cechować się także najbardziej zaawansowanymi technologiami z dziedziny motorsportu. W odpowiedzi na nowe przepisy organizacji FIA model ten wyposażony jest w silnik 1600 cm3 z turbodoładowaniem – to duża zmiana wobec dotychczas stosowanego w Fabii S2000 dwulitrowego silnika wolnossącego. Jej następczyni wyposażona jest także w pięciobiegową skrzynię sekwencyjną. By spełnić wymogi homologacyjne, waga Fabii R 5 będzie wynosić 1230 kg. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. Bezpieczeństwo na piątkę: najwyższe noty dla SKODY Fabia Emocjonująca i praktyczna, a także – co zostało udowodnione przez niezależną organizację Euro NCAP – wyjątkowo bezpieczna. Nowa ŠKODA Fabia doskonale przeszła testy zderzeniowe, zdobywając najwyższe noty we wszystkich możliwych kategoriach. Nowa ŠKODA Fabia otrzymała maksymalny wynik pięciu gwiazdek w każdej z czterech kategorii: ochrony dorosłego, ochrony dziecka, systemów bezpieczeństwa i ochrony pieszego. Badający wyróżnili wytrzymałość kabiny pasażerskiej, bardzo chwaląc także ochronę najmłodszych pasażerów: Fabia zdobyła bardzo wysokie noty w zakresie ochrony dzieci zarówno w wieku osiemnastu miesięcy, jak i trzech lat. W zakresie bezpieczeństwa model ten nie ma słabych punktów: jego mocną stroną jest zarówno bezpieczeństwo bierne (wysokowytrzymała konstrukcja ze specjalnych stopów metali, dopracowane kontrolowane strefy zgniotu, standardowo aż sześć poduszek powietrznych z kurtynami powietrznymi oraz pięć pasów trzypunktowych), jak i bezpieczeństwo czynne (nowoczesne systemy elektroniczne zarezerwowane do tej pory dla droższych samochodów z wyższych klas). Ten doskonały wynik potwierdza, że wchodzący niebawem do polskich salonów model Fabia wyróżnia nie tylko atrakcyjna stylistyka, wysoka funkcjonalność i przemyślana oferta, ale też najwyższe bezpieczeństwo. ŠKODA Fabia wyposażona jest standardowo w aż sześć poduszek bezpieczeństwa oraz system stabilizacji toru jazdy ESP z rozbudowaną elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS+ i hamulcem antykolizyjnym Multi-Collision Brake. XDS+ wspiera kierowcę podczas pokonywania ostrych zakrętów. Działa on na zasadzie przyhamowywania koła po wewnętrznej stronie zakrętu, by na zewnętrznym pojawił się większy moment obrotowy, idealnie wyrównując napęd dla pewności i precyzji prowadzenia. Nieocenionym rozwiązaniem, mogącym w krytycznych przypadkach nawet uratować życie, jest także funkcja Multi-Collision Brake, która automatycznie hamuje samochód po rozpoznanej kolizji, nawet gdy kierowca nie naciska pedału hamulca. Zapobiega to kolejnemu zderzeniu lub zmniejsza prędkość, z jaką do niego dochodzi. Fabia może być także wyposażona we Front Assistant, który mierzy odstęp od poprzedzającego pojazdu podczas jazdy. W przypadku niebezpiecznego zbliżenia się do niego, ostrzega kierowcę, a w razie zagrożenia – rozpoczyna automatyczne hamowanie. „Możliwość zaoferowania najwyższego poziomu bezpieczeństwa w segmencie małych samochodów to jeden z podstawowych celów, jaki stawialiśmy sobie tworząc nową ŠKODĘ Fabia” - mówi dr Frank Welsch, członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego. „Maksymalny wynik pięciu gwiazdek potwierdzony przez niezależnych ekspertów świadczy o tym, że udało nam się osiągnąć nasz cel. Nowa ŠKODA Fabia jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swoim segmencie” - podsumowuje dr Welsch. Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. Używana Skoda Fabia - jaka i za ile? Raport na podstawie 21 tysięcy ofert i 3 milionów zapytań. Praktyczna, ponadczasowa i za rozsądną cenę. Hit rynkowy koncernu VW wciąż cieszy się sporą popularnością. Od początku tego roku w serwisie otoMoto szukano tego auta ponad 3 miliony razy. W tym czasie pojawiło się 21 000 ogłoszeń sprzedaży Fabii (12 000 modelu pierwszej generacji i 9 000 drugiej). Polacy poszukują samochodów z polskich salonów. Nie inaczej jest w przypadku Skody Fabii. W pierwszym półroczu 2014 roku 98,5% poszukujących w polu "Kraj pochodzenia" zaznaczyło "Polska". Aż 60,5% modeli pierwszej generacji i 78% drugiej generacji tego modelu dostępnych na naszym rynku to egzemplarze krajowe. Odpowiednio 33,5% i 15,5% to auta z Niemiec. Ponad połowa użytkowników (52%) szuka silnika benzynowego, a 26% wysokoprężnego. 22% kupujących szukało egzemplarzy z zamontowaną instalacją gazową. Popyt jest adekwatny do podaży, bowiem 67% Fabii pierwszej generacji to sztuki benzynowe, a 24 % ma silniki diesla. W nowszej wersji jest to odpowiednio 51% i 45%. 16% potencjalnych klientów przeznacza na ten zakup maksymalnie 10 tysięcy złotych. 13% ogranicza swoje wyszukiwania do aut w cenie "do 20 tysięcy". A jak wygląda oferta? W przedziale od 5 do 15 tysięcy złotych wystawianych jest 68% wszystkich sztuk tego modelu I generacji. Za II wersję trzeba zapłacić dużo więcej. 23% z nich oferowanych jest w przedziale od 15 do 20 tysięcy złotych, a 20% w granicach 20-25 tysięcy. 32,5% osób, które szukają Fabii woli te z silnikami o pojemności nie większej niż 1400 cm3, a tylko 16% wybrało opcję "do 1600 cm3". Sprzedawcy oferują właśnie takie motory. Silniki o pojemności 1.2 i 1.4 stanowią 82% (I generacja) i 68% (II generacja) wszystkich ofert. Sprzedawcy deklarują w Fabiach I przebiegi w przedziałach 100-150 tysięcy km (36%) i 150-200 tysięcy (32%). W drugiej generacji to 50-100 tys. km (24,5%) 100-150 tysięcy (21%). Najwyżej 50 tysięcy km przejechało 22% egzemplarzy. 10,5% użytkowników interesuje się Fabią nie starszą niż 2007 rok. Nieco ponad 9% szuka roczników nie starszych niż 2004. Tyle samo ogranicza się do 2010 i 2008. Sprzedawcy natomiast oferują głównie roczniki 2003 (19%), 2001 (15%) i 2002 oraz 2004 (po 14,5%) w przypadku I generacji. W drugiej wersji najpopularniejsze są roczniki 2010 (23%), 2009 (16%) oraz 2008, 2014 i 2011 (po 15%). Źródło: otoMoto
  15. Młodsza SKODA Fabia – nowoczesne auto, przemyślana oferta. Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu, ma miejsce światowa premiera trzeciej generacji ŠKODY Fabia. To bardzo ważny model dla marki oraz polskiego rynku motoryzacyjnego - dlatego już w Paryżu ogłoszone zostały ceny, specyfikacja oraz specjalna oferta premierowa (m.in. pakiet przeglądów w cenie auta). Fabia jest od wielu lat liderem swojego segmentu w Polsce i wszystko wskazuje na to, że dzięki przemyślanej ofercie utrzyma swoją mocną pozycję. W pierwszej kolejności do sprzedaży trafi nowa Fabia w wersji hatchback (możliwość składania zamówień od listopada 2014; pierwsze samochody u dealerów w styczniu 2015). Nowy, miejski samochód z Mlada Boleslav będzie wyróżniać się niezwykle atrakcyjną ofertą. Na początku 2015 roku gamę powiększy nowa Fabia Combi. Dopłata do niej będzie wynosić 2 500 zł. Zupełnie nowa ŠKODA Fabia będzie występować w trzech poziomach wyposażenia (Active, Ambition i Style). Już podstawowa wersja Active zawiera pełen pakiet elementów podnoszących bezpieczeństwo: systemy ABS i ESP z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS i hamulcem antykolizyjnym (Multicollision Brake), poduszki bezpieczeństwa czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne i uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy. Ponadto, bazowy wariant jest wyposażony w fotel kierowcy z regulacją wysokości, centralny zamek oraz elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka boczne. Klimatyzacja manualna oferowana jest w tej wersji w specjalnej cenie 700 zł. Szczególnie atrakcyjna jest optymalnie wyposażona wersja Ambition, która w standardzie oferuje m.in. manualną klimatyzację, komputer pokładowy, zdalnie sterowany centralny zamek, nowoczesne radio SWING z dotykowym, kolorowym ekranem i reflektory przeciwmgielne. Ponadto, dla odmiany Ambition przewidziano aż dwa promocyjne pakiety wyposażenia w bardzo atrakcyjnych cenach. Za jedyne 750 zł wybrać można pakiet MIXX, w którego skład wchodzą: 15-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, tylne czujniki parkowania i czujnik zmierzchu. Dzięki specjalnej cenie zyskać można aż 2650 zł. Dodatkowo w tej wersji oferowany będzie Pakiet AUDIO z dwoma dodatkowymi głośnikami z tyłu (ŠKODA Surround), wyświetlaczem Maxi-Dot, systemem Bluetooth oraz wielofunkcyjną, trójramienną kierownicą skórzaną. Cena Pakietu AUDIO to 1350 zł, a korzyść dla Klienta wynosi 1650 zł. Najwyżej w gamie znajduje się odmiana Style, która standardowo wyposażona jest m.in w skórzaną kierownicę, obręcze ze stopów lekkich w rozmiarze 15 cali, reflektory projektorowe ze światłami do jazdy dziennej LED, system bezkluczykowego uruchamiania i wyłączania silnika EASY START, fotel pasażera z regulacją wysokości, a także czujniki parkowania z tyłu . Także dla Fabii Style przygotowany został specjalny Pakiet KOMFORT, który obejmuje elementy Pakietu AUDIO oraz dodatkowo: podgrzewane fotele przednie, tempomat i automatyczną klimatyzację Climatronic. Tak bogate wyposażenie wyceniono na jedyne 400 zł, co daje 3350 zł zysku dla Klienta. To jednak jeszcze nie koniec korzyści! Z okazji wprowadzenia nowego modelu na rynek, ŠKODA opracowała specjalną ofertę premierową dla Fabii hatchback. Pierwsi Klienci mogą otrzymać w cenie auta: Pakiet przeglądów na 4 lata (do 60 000 km) oraz pakiet pogwarancyjny 2 lata (do 60 000 km), lub alternatywnie instalację LPG firmy Landi Renzo dla silnika 1.0 MPI (dostępna od lutego 2015). Dzięki takiej ofercie, Klient zyskuje przedłużenie okresu gwarancyjnego i nie musi martwić się kosztem podstawowych przeglądów i materiałów eksploatacyjnych przez okres 4 lat lub do przebiegu 60 000 km. Wybierając instalację LPG, można natomiast liczyć na bardzo tanią eksploatację dzięki oszczędności na paliwie. „Niezależnie od tego, na jaką ofertę zdecyduje się Klient, otrzyma bogato wyposażone i nowoczesne auto o dynamicznej stylistyce, funkcjonalnym wnętrzu, oszczędnych silnikach i niskich kosztach eksploatacji. Na tle konkurencji Fabia wyróżnia się również niezwykle rozbudowaną i przemyślaną ofertą w przystępnych cenach. Zdecydowanie warto wziąć pod uwagę ten model podczas wyboru nowego auta.” – mówi Maciej Nowak, product manager ŠKODA Polska. Źródło: Volkswagen Group Polska
  16. Młodsza SKODA Fabia Combi: niezwykle praktyczna Kurtyna w górę - oto nowa Fabia Combi! Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu obok Fabii hatchback swoją światową premierę będzie miała również odmiana kombi. Fabia Combi to najpopularniejszy model w swoim segmencie. Trzecia generacja modelu ustanawia nowe standardy w kategorii ilości miejsca, funkcjonalności oraz użytkowania przyjaznego dla środowiska. Wyróżnia się także nowym, emocjonalnym designem i nowoczesnymi techn ologiami, znanymi z wyższych klas pojazdów. ŠKODA Fabia Combi będzie dostępna w Europie od stycznia 2015 roku, zaledwie kilka tygodni od debiutu wersji hatchback. „Nowa ŠKODA Fabia Combi jest idealnym połączeniem dużej przestrzeni, wysokiej funkcjonalności i emocjonującej stylistyki. W dodatku punktuje nowoczesną technologią” – mówi Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland. „To samochód stworzony według najlepszych wartości marki z najprzestronniejszym wnętrzem w segmencie małych kombi. Ponadto spełnia rosnące wymagania odnośnie systemów łączności i personalizacji” – dodaje Vahland. Fabia Combi od 2000 roku jest integralną częścią gamy modelowej ŠKODY. Do końca sierpnia 2014 roku czeska marka dostarczyła do Klientów ponad 1,1 mln egzemplarzy tego modelu. Z pomocą nowej generacji niewielkiego kombi, ŠKODA zamierza kontynuować sukces rynkowy. Od chwili debiutu auto zaskakuje dużą ilością miejsca w środku przy niewielkich wymiarach zewnętrznych, wieloma praktycznymi rozwiązaniami, niskim zużyciem paliwa, a także świetnym współczynnikiem ceny do jakości. Taka kombinacja może oznaczać tylko jedno – pozycję lidera w segmencie małych kombi. Nowa ŠKODA Fabia powstała z pomocą rozwiązań MQB, jest o 10 mm dłuższa, o 90 mm szersza i o 31 mm niższa od poprzednika. Oferuje komfortową ilość miejsca dla pięciu osób oraz bagażnik o pojemności aż 530 litrów. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń przestrzeń ładunkowa wzrasta do 1 395 litrów. Dodatkowymi atutami auta są regularne kształty bagażnika i niski próg, wynoszący 611 mm, ułatwiający załadunek. Nie zabrakło też typowych dla ŠKODY przemyślanych rozwiązań. Nowa Fabia Combi może otrzymać na życzenie regulowaną podwójną podłogę bagażnika. Jest to dodatkowa płyta podłogi, która dzieli komorę bagażnika na dwa poziomy, umożliwiając lepsze wykorzystanie przestrzeni. Nowy model to również nowoczesne technologie, znane z aut wyższych klas. Trzecia generacja ŠKODY Fabia, w tym wersja kombi, może zostać wyposażona w układy zapewniające najwyższe bezpieczeństwo bierne, jak i czynne, na czele z systemem miejskiego hamowania awaryjnego. ŠKODA Fabia III zapewnia również znacznie większy komfort podróżowania. Na pokładzie może znaleźć się kompletnie nowe urządzenia multimedialno-informacyjne. Jako pierwszy model marki, nowa Fabia jest wyposażona w funkcje MirrorLink™ i SmartGate, umożliwiające połączenie ze smartfonem. Auto może mieć także panoramiczne okno dachowe czy system bezkluczykowy KESSY, a to tylko niewielka część dostępnego wyposażenia modelu. Samochód cechuje się bardziej komfortowo zestrojonym zawieszeniem przy zachowaniu optymalnej stabilności jazdy. Większy jest zarówno rozstaw przednich i tylnych kół, jak i rozstaw osi. Seryjnie Fabia po raz pierwszy otrzymała rozszerzoną funkcję elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS+. Ponadto nowa generacja czeskiego kombi jest znacznie oszczędniejsza niż do tej pory, nawet o 17% w porównaniu z ustępującym modelem. To zasługa nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych, poprawy aerodynamiki pojazdu oraz redukcji jego masy - w zależności od wersji pojazd może być nawet o 55 kg lżejszy od poprzednika. ŠKODA Fabia GreenLine, dostępna od 2015 roku, będzie zużywać zaledwie 3,1 l paliwa na 100 km. Wszystkie jednostki napędowe spełniają normę emisji spalin Euro 6, są wyposażone w system Start-Stop i układ odzysku energii pochodzącej z hamowania. Moc silników benzynowych wynosi od 75 do 110 KM, a diesli od 75 do 105 KM. Mogą one współpracować z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  17. Skoda Fabia (2015)
  18. Skoda Fabia Combi (2015)
  19. Nowa SKODA Fabia i SKODA Fabia Combi debiutują w Paryżu Na Salonie Samochodowym w Paryżu (2-19 października) przebój z Mladá Boleslav będzie świętował swoją podwójną premierę – w wersji hatchback i kombi. Nowy model ŠKODY będzie jedną z głównych gwiazd tegorocznych targów w Paryżu. Trzecia generacja ŠKODY Fabia została wyposażona w innowacyjne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa i komfortu oraz wyposażenie znane do tej pory z samochodów wyższych klas. Jest przyjaźniejsza środowisku niż kiedykolwiek wcześniej. Pojemność bagażnika osiąga imponujące 330 litrów, co czyni go największym w swoim segmencie. Nowa ŠKODA Fabia w wersji hatchback będzie dostępna w Europie już w listopadzie, kombi dołączy do oferty na początku 2015 roku. Podwójny hit czeskiego producenta zapowiada największą kampanię modelową w historii firmy. Po ŠKODZIE Octavia, ŠKODA Fabia jest najlepiej sprzedającym się modelem w historii czeskiej marki, z wynikiem przekraczającym 3,5 miliona sprzedanych egzemplarzy od 1999 roku. Jej wyróżniające właściwości czynią ją jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie. Wraz z nadejściem całkowicie nowej, trzeciej generacji, wyrazisty model ponownie wyznacza standardy. „Nowa ŠKODA Fabia pod każdym względem oferuje więcej niż przeciętny samochód, łącząc innowacyjną technologię i przepełniony emocjami wygląd” - mówi prof. Winfried Vahland, prezes zarządu ŠKODY. „To doskonały samochód zarówno dla serca, jak i rozumu, idealnie odpowiadający na potrzeby współczesnej mobilności miejskiej. Jesteśmy przekonani, że nowa ŠKODA Fabia napisze kolejny rozdział na kartach pełnej sukcesów historii modelu, zdobędzie nowych Klientów i jako filar naszej strategii wzrostu, wzmocni wizerunek marki na międzynarodowych rynkach” - mówi prof. Vahland. Nowa ŠKODA Fabia jest pierwszym modelem ŠKODY prezentującym nową, bardziej ekspresywną, bogatszą w emocje linię stylistyczną marki. Po raz pierwszy w seryjnej produkcji projektanci ŠKODY wykorzystali elementy stylistyczne ze spektakularnego modelu koncepcyjnego ‘VisionC’. Jednocześnie widoczne są też inspiracje dokonaniami utytułowanego zespołu ŠKODA Motorsport. Zdecydowanie bardziej wyrazisty wygląd wersji hatchback i kombi podkreślają ostro zaznaczone kontury, uwydatniające precyzję wykonania i dbałość o szczegóły. Nowa Fabia i Fabia Combi posiadają wyważone, wysmuklone proporcje – są 90 mm szersze i 31 mm niższe od swoich poprzedniczek. Dodatkowo, charakteryzują się imponująco szerokimi możliwościami personalizacji – zarówno nadwozia, jak i wnętrza. Mały samochód – wielkie technologie W modelu Fabia debiutują w ŠKODZIE technologia MirrorLink™ i funkcja SmartGate, pozwalające wyjątkowo łatwo połączyć i obsługiwać smartfony z poziomu samochodu. Dzięki nowym silnikom (cztery silniki benzynowe i trzy diesle), poprawionej aerodynamice i wadze obniżonej do nawet 980 kilogramów, wyniki zużycia paliwa i emisji spalin nowej Fabii są nawet o 17% niższe niż u swojej poprzedniczki. Najbardziej efektywna odsłona nowej ŠKODY zadebiutuje w 2015 roku: wersja GreenLine z silnikiem 1.4 TDI o mocy 75 KM będzie zużywać tylko 3,1 l oleju napędowego na 100 km. Nowa ŠKODA Fabia przybliża również użytkownikom innowacyjne systemy bezpieczeństwa i komfortu, do tej pory znane z samochodów wyższych klas. Pierwszy raz dostępna w Fabii będzie funkcja Front Assistant ze zintegrowanym systemem awaryjnego hamowania w mieście (City Emergency Braking Function) i hamulcem antykolizyjnym (Multi-Collision Brake). Funkcja awaryjnego hamowania Front Assistant wykorzystuje czujnik radarowy do mierzenia odległości od innych użytkowników ruchu w czasie rzeczywistym. W przypadku niebezpieczeństwa asystent ten interweniuje stopniowo, w coraz bardziej zdecydowany sposób, by zapobiec kolizji: od komunikatów wizualnych i dźwiękowych, poprzez szarpnięcie hamulca aż po samoczynne awaryjne zatrzymanie. Nowa Fabia może być również wyposażona w inne systemy bezpieczeństwa: Driver Activity Assistant (monitorujący poziom zmęczenia kierowcy), ogranicznik prędkości, system zapobiegający staczaniu się pojazdu ze wzniesienia Hill-Hold Control oraz elektroniczny monitoring ciśnienia powietrza w oponach. Jeszcze większy komfort zapewniają elementy wyposażenia opcjonalnego: system KESSY (bezkluczykowy dostęp do samochodu), przednie i tylne czujniki parkowania, nowe elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i panoramiczny szklany dach. Jednocześnie, Fabia imponuje swoją przestronnością, jeszcze większą funkcjonalnością i aż dziewiętnastoma przydatnymi, przemyślanymi rozwiązaniami. Źródło: Volkswagen Group Polska
  20. Nowa SKODA Fabia: przemyślany kompakt z dużym wnętrzem Najnowsza generacja Fabii zwraca uwagę nie tylko emocjonującym wyglądem - jest też bardziej praktyczna niż kiedykolwiek wcześniej. Przestronne wnętrze mieści największy bagażnik w klasie i wiele przemyślanych rozwiązań. Nowa ŠKODA Fabia przy kompaktowych wymiarach zewnętrznych posiada bardzo pojemne wnętrze, mieszczące komfortowo pięć osób i ich bagaż. To idealny towarzysz codziennych podróży: praktyczny, nowoczesny i zachwycająco zwinny. Design trzeciej generacji Fabii jest pełen emocji, a jednocześnie funkcjonalny - tak, by była to stuprocentowa ŠKODA, ceniona za swoje przemyślane rozwiązania. „Nowa ŠKODA Fabia to prawdziwy mistrz praktyczności, oferujący szereg możliwości - to idealny środek do nowoczesnego, a przy tym praktycznego poruszania się po mieście, posiadający perfekcyjną kombinację funkcjonalności i ekscytującego wyglądu” - mówi dr Frank Welsch, członek Zarządu ŠKODY ds. rozwoju technicznego. ŠKODA Fabia zapewnia niezrównanie dużo miejsca dla osób w środku i ich bagażu. Wobec poprzednika zwiększono przestronność zarówno wszerz, wzdłuż, jak i wzwyż. Choć nowa generacja czeskiego bestselleru jest o 8 mm krótsza od poprzedniczki, długość wnętrza została powiększona o około 8 mm, do 1 674 mm. Jest także 21 mm więcej miejsca na łokcie z przodu (teraz to razem 1 401 mm) i 2 mm z tyłu (powiększenie do wartości 1 386 mm). Samochody ŠKODA wyróżniają się niezrównaną pojemnością bagażników i nowa Fabia wpisuje się w tę tradycję, mogąc pochwalić się największą pojemnością w klasie: 330 litrów to o 15 litrów więcej niż dotychczas i zdecydowanie więcej niż u któregokolwiek z konkurentów. Po złożeniu tylnych siedzeń zdolności przewozowe rosną do aż 1 150 litrów. Dostęp do tylnej kanapy jest komfortowy dzięki dużemu otworowi o szerokości 1 098 mm, pokrywa bagażnika otwiera się do 1 915 mm, a niska krawędź załadunkowa ułatwia umieszczenie bagażu. Przestrzeń ładunkowa ma aż 960 mm szerokości - to o 20 mm więcej niż miała poprzednia generacja Fabii. ... Kolejną bardzo przydatną funkcją jest system SmartGate, umożliwiający transfer najważniejszych informacji o samochodzie - jego zużycia paliwa, średniej prędkości, kosztów aplikacji - do aplikacji smartfona w celu przechowywania i wykorzystania poza samochodem. Przesył danych jest bezprzewodowy dzięki wykorzystaniu sieci wi-fi. Wprowadzono wiele przemyślanych rozwiązań, ułatwiających codzienną eksploatację: skrobaczkę do szyb schowaną w schowku wlewu do baku, miejsce na urządzenia multimedialne w konsoli środkowej, gdzie można wygodnie odłożyć swój telefon albo odtwarzacz muzyki. W drzwiach kierowcy znajduje się schowek na kamizelkę odblaskową, obowiązkową w wielu krajach. W kabinie znalazł się także pojemnik na odpadki, a na krawędziach siedzeń - siatki do przechowania małych przedmiotów. Nowa Fabia zapewnia też więcej miejsca na butelki. Tylne drzwi pomieszczą półlitrowe butelki, a schowek w desce rozdzielczej pomieści litrową. Razem we wnętrzu jest więc miejsce na aż siedem butelek: po jednej na każde z drzwi, na jedną w schowku deski rozdzielczej i na dwie w tunelu środkowym. Nowa ŠKODA zachowuje także przemyślane rozwiązania sprawdzone i cenione w Fabii drugiej generacji. W samochodzie znajduje się uchwyt na bilet parkingowy w słupku A koło kierowcy, a bagażnik można wyposażyć w dwa haki i dwie siatki ułatwiające utrzymanie porządku i bezpieczne przewiezienie ładunku. Przemyślane rozwiązania poprawiają także bezpieczeństwo: przednie światła przeciwmgielne wyposażono w funkcję doświetlania zakrętów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  21. Nowa SKODA Fabia: praktyczna i pełna emocji Główny projektant ŠKODY Jozef Kabaň mówi o oczekiwaniach wobec formy i funkcji nowej ŠKODY Fabia. Parę miesięcy temu ŠKODA VisionC dała nam pierwsze wskazówki, jak wyobrażać sobie wygląd przyszłych modeli ŠKODY. W jaki sposób nowa ŠKODA Fabia odzwierciedla rozwój stylistyki marki? Jozef Kabaň: Poprzez studium stylistyczne VisionC zademonstrowaliśmy, jak ŠKODA jest w stanie pogodzić doskonałą funkcjonalność z ekspresywnym, emocjonującym i wyraźnie zdefiniowanym designem. Nowy kierunek designu to kolejny krok w rozwoju naszej marki, a nowa ŠKODA Fabia to pierwszy model komunikujący ten język stylistyczny. Inspirowana projektem ŠKODY VisionC, nowa Fabia jest bardziej charyzmatyczna, dynamiczna i sportowa. Czemu zdecydowano się zaszczepić w projekt więcej emocji? Jozef Kabaň: Oczekiwania wobec marki i jej produktów z czasem zmieniają się, rozwijają. W ostatnich latach ŠKODA zapracowała sobie na wizerunek bezkonkurencyjnej w zakresie funkcjonalności i ilości miejsca we wnętrzu - zdecydowanie jest ponadprzeciętna. Jesteśmy przekonani, że teraz jest właściwy moment, by stworzyć silniejszą więź pomiędzy funkcjonalnością naszych samochodów a ekspresywnym, przejmującym wyglądem. Można powiedzieć, że tym sposobem wracamy do naszych korzeni: ŠKODA ma bogate tradycje w tworzeniu efektownych, wywołujących emocje samochodów, takich jak legendarna ŠKODA Popular Monte Carlo z lat trzydziestych. Dziś chcemy powrócić do tamtych sukcesów. Czy większe skupienie się na emocjach przy projektowaniu nowej Fabii odbywało się kosztem ograniczenia praktycznych zalet? Jozef Kabaň: Nie, wręcz przeciwnie! Pomimo tego zupełnie nowego celu - wzbudzania emocji - ŠKODA Fabia pozostaje więcej niż wierna swoim fundamentalnym zasadom: teraz jest przestronniejsza, praktyczniejsza, oszczędniejsza i ma więcej przemyślanych rozwiązań niż kiedykolwiek wcześniej. Przy bardziej dynamicznym designie udało się nam zwiększyć ilość dostępnej przestrzeni w wielu ważnych miejscach. Bagażnik jest jeszcze większy - ma największą pojemność w swojej klasie. Kabina jest i szersza, i dłuższa. W dodatku, oferujemy teraz nawet dziesięć nowych przemyślanych rozwiązań, obejmującej technologię MirrorLink, umożliwiającą połączenie funkcjonalności smartfona i samochodu. Ponadto, ten kompaktowy model jest nawet o 17% ekonomiczniejszy niż poprzednik i został wyposażony w innowacyjne systemy bezpieczeństwa, znane dotychczas tylko z samochodów wyższych klas. Nasza nowa Fabia dowodzi, że emocje i praktyczność doskonale się uzupełniają. Z punktu widzenia designu, co takiego szczególnego ma w sobie nowa ŠKODA Fabia? Jozef Kabaň: Podczas opracowywania trzeciej generacji modelu Fabia chcieliśmy stworzyć bardziej sportowy samochód o wyrazistszym designie. Osiągnęliśmy młodzieńczy, świeży i nowoczesny samochód, który wyznacza nowe standardy w swoim segmencie na wielu polach. Jakie techniki zostały wykorzystane, by osiągnąć tak imponujący efekt? Jozef Kabaň: Po pierwsze, nadaliśmy nadwoziu bardziej zwartych proporcji. Nowa ŠKODA Fabia jest bardziej płaska i szersza niż wcześniej, dzięki czemu na ulicy wygląda dynamiczniej. Zwraca uwagę ostrymi krawędziami, czystymi liniami i krystalicznymi motywami designerskimi. To pozwoliło nam na uzyskanie większych kontrastów i efektownej gry świateł oraz cieni. Wszystko to składa się na bardziej śmiały, prawdziwie unikatowy samochód. Fabia wydaje się dużo bardziej pewna siebie niż do tej pory. Czy to zasługa tylko tych nowych proporcji? Jozef Kabaň: Nie tylko ich. Spójrzmy na przykład na przód: zaprojektowaliśmy przedni wlot powietrza i szerokie, precyzyjnie wycięte światła tak, by ich wygląd niósł silniejszy przekaz. Samochód wygląda przez to na szerszy. Efekt ten umacnia także podkreślająca moc rzeźba maski i towarzyszące głównym reflektorom - jeszcze bardziej wzmacniające optyczny efekt - światła przeciwmgielne. Czysty, oparty na horyzontalnych liniach wygląd tyłu to swoista demonstracja siły tego samochodu. Imponująca linia boczna z ostrym, wysoko poprowadzonym przetłoczeniem wzdłuż całego boku sprawia, że z tej strony Fabia prezentuje się jeszcze dynamiczniej. Coraz więcej Klientów pragnie, by ich samochody były niepowtarzalne. Co nowa ŠKODA Fabia ma im do zaoferowania? Jozef Kabaň: Oferujemy teraz najwięcej możliwości indywidualizacji ŠKODY Fabia w historii tego modelu. Dostępnych jest aż piętnaście kolorów karoserii, które dodatkowo można urozmaicać wybierając niepowtarzalną kombinację kolorystyki dachu, kół i lusterek. Oferujemy trzy linie wyposażenia i niezliczoną ilość opcji wyposażenia wnętrza. Jakie znaczenie mają krystaliczne motywy dla designu nowej Fabii? Jozef Kabaň: ŠKODA jest bardzo dumna ze swojego czeskiego pochodzenia. Ostro wyrysowane linie, czyste kontury i precyzyjnie wycięte światła składają swoją formą hołd czeskim tradycjom sztuki wykonanej ze szkła. Od pierwszego spojrzenia na samochód, wybija się tu bardzo duża precyzja, z jaką został zrobiony, jak i wysoka jakość jego wykończenia. Szczególne wrażenie robią tutaj tylne światła. Źródło: Volkswagen Group Polska
×