Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'euro' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 89 wyników

  1. Witam i od razu przechodzę do rzeczy Szukam solidnego, autoryzowanego serwisu w Gdańsku dla mojej świeżo zakupionej Foczki. Konkretnie chodzi mi o sprawy mechaniczne. Najbardziej "po drodze" mam Euro-Car, ale chciałbym wiedzieć, czy solidnie tam robią. Macie jakieś doświadczenia?
  2. Pięć gwiazdek Euro NCAP dla nowego Jeepa Renegade. Najmłodsze „dziecko” z rodziny Jeepa uzyskało wynik 85% w zakresie ochrony dorosłych i dzieci oraz 65% w zakresie ochrony pieszych, osiągając pozytywne wyniki we wszystkich głównych testach. Ocena systemów bezpieczeństwa była równia 74%, dzięki opcjonalnemu systemowi automatycznego hamowania oraz dostępności w wyposażeniu standardowym, ogranicznika prędkości. Jest to tym bardziej istotna ocena, zważając na fakt, że w tym roku Euro NCAP zaostrzył progi przyznania 5 gwiazdek w zakresie ochrony dorosłych, dzieci i pieszych. Do uzyskania prestiżowego wyróżnienia przyczyniła się innowacyjna „architektura 4x4 Small Wide” oraz liczne systemy bezpieczeństwa, oferowane w standardzie lub na zamówienie, w tym 6 poduszek powietrznych, montowanych w standardzie. W zeszłym roku 5 gwiazdek Euro NCAP zdobył również nowy Jeep Cherokee. Nowy Jeep Renegade zdobywa pięć prestiżowych gwiazdek Euro NCAP z końcową punktacją 80/100, uzyskaną dzięki zdobyciu 87% w zakresie ochrony dorosłych, 85% w zakresie ochrony dzieci, 65% - pieszych i 74% za systemy bezpieczeństwa samochodu. Tysiące godzin wirtualnych symulacji pozwoliły opracować innowacyjną „architekturę 4x4 Small Wide”. Renegade jest pierwszym samochodem FCA, w którym została ona zastosowana i która oferuje strukturę jednobryłową zrealizowaną dzięki szerokiemu zastosowaniu stali wysokowytrzymałościowej i ultra wysokowytrzymałościowej oraz tej „tłoczonej na gorąco”, czego rezultatem jest doskonała sztywność skrętna. Dzięki strukturze czołowej z trzema liniami obciążenia, przednia cześć odkształca się jednakowo, niezależnie od rodzaju przeszkody czy uderzonego samochodu. Zresztą, pomimo wyraźnego off-roadowego charakteru modelu, który wyraża się również w solidnym i regularnym kształcie przodu, nowy Renegade zapewnia również dobrą ochronę osób pieszych. Jakość wirtualnego projektu została później zweryfikowana fizycznie na samochodach wyprodukowanych w zakładzie SATA w Melfi poprzez przeprowadzenie 300 prób na częściach i podzespołach, ponad 100 symulacji zderzeń i ponad 100 crash testów, z uwzględnieniem różnych typów zderzeń: czołowych, bocznych, dachowania, uderzenia w inny samochód oraz potrącenia pieszego, biorąc pod uwagę różne prędkości, przy jakich może do nich dojść, jak również różne cechy fizyczne pasażerów. Jeśli chodzi o pełną ochronę, nowy Jeep Renegade oferuje w standardzie 6 poduszek powietrznych (czołowe dla pasażerów siedzących z przodu, boczne kurtynowe dla wszystkich rzędów oraz boczne na siedzeniach przednich) oraz ESC (elektroniczną kontrolę stabilności) z ERM (elektronicznym systemem zapobiegającym dachowaniu). Wyposażenie dotyczące bezpieczeństwa, w zależności od rynków i wersji, oferuje w standardzie lub na zamówienie, również inne ważne systemy, takie jak: system monitorowania martwego pola, system detekcji obiektów na drodze cofania, „inteligentny” Cruise Control (dostępny od 2015 roku) i kamerę cofania ParkView z siatką dynamicznych linii. Jednym z najbardziej innowacyjnych systemów nowego Jeepa Renegada jest system ostrzegający przed najechaniem na przeszkodę (Forward Collision Warning-Plus), pierwszy w kategorii pod względem niezawodności i precyzji, który wykorzystuje czujniki radarowe oraz video do oceny czy samochód nie zbliża się zbyt szybko do innego pojazdu czy przeszkody znajdującej się przed samochodem. W takich przypadkach system ostrzega lub pomaga kierowcy ominąć przeszkodę lub zmniejszyć skutki ewentualnego zderzenia. Wreszcie, Jeep Renegade może zostać wyposażony w systemy „Lane Sense Departure Warning-Plus” (system monitorujący i alarmujący opuszczenie pasa ruchu) oraz „Blind-spot Monitoring” (system monitorowania martwego pola). Pierwsze urządzenie wykorzystuje czujnik optyczny kamery do ustalenia pozycji samochodu na drodze w stosunku do sygnalizacji poziomej znajdującej się na jezdni. W przypadku niezamierzonej zmiany pasa ruchu, którą system rozpoznaje po zmianie toru jazdy bez włączenia kierunkowskazu, sygnałowi świetlnemu towarzyszy impuls wysyłany przez elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS). Jeśli kierowca szybko nie zareaguje, system wysyła kolejny alarm świetlny. System „Blind-spot Monitoring” natomiast wykorzystuje czujniki radarowe o ultra szerokim paśmie, które wspomagają kierowcę podczas zmian pasa ruchu, sygnalizując obecność samochodów w martwych polach za pomocą podświetlonych ikon na lusterkach bocznych i włączając wybrany przez kierowcą sygnał dźwiękowy. Źródło: Fiat Auto Poland
  3. Testy zderzeniowe Euro NCAP: Klasa V na „piątkę” Klasa V otrzymała maksymalną, 5-gwiazdkową notę w testach bezpieczeństwa przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP. Największy z osobowych Mercedesów zapewnia nie tylko wzorowy poziom bezpieczeństwa pasywnego podróżujących, ale wyróżnia się również wysokim stopniem ochrony przechodniów i wyposażeniem obejmującym liczne systemy wspomagające kierowcę. Mercedes-Benz Klasy V uzyskał w testach Euro NCAP ocenę, która do niedawna zdawała się poza zasięgiem samochodów typu van – i to zgodnie z zaostrzonymi w ubiegłym roku wymaganiami. Model osiągnął znakomite wyniki we wszystkich czterech kategoriach: ochrony dorosłych podróżujących (93%), ochrony dzieci (87%), ochrony pieszych (67%) oraz systemów bezpieczeństwa (85%). W zderzeniu czołowym zakres ochrony praktycznie wszystkich części ciała kierowcy i pasażera uzyskał maksymalną notę – niezależnie od gabarytów manekinów. To samo dotyczy zderzenia bocznego z udziałem innego samochodu oraz architektury foteli i zapewnianej przez nie ochrony kręgosłupa w razie uderzenia w tył pojazdu. Wzorowo oceniono poziom ochrony dzieci. Co istotne, na życzenie Klasa V jest oferowana z systemem automatycznie odłączającym poduszkę powietrzną pasażera w razie instalacji fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. W przeciwieństwie do konkurencyjnych rozwiązań, zamontowanie nowoczesnych typów fotelików umożliwia odłączenie poduszki powietrznej bez użycia kluczyka. Standardowe wyposażenie modelu obejmuje poduszki czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz kurtyny powietrzne. W opcji dostępne są też poduszki powietrzne nadokienne dla tylnej części kabiny. Mercedes-Benz jest jednak pionierem bezpieczeństwa nie tylko pasywnego, ale również aktywnego oraz prewencyjnego. Najnowsze osiągnięcia w tej dziedzinie reprezentują systemy z grupy „Intelligent Drive”, po raz pierwszy wprowadzone w Klasach S i E, a teraz dostępne w nowej Klasie V. Są wśród nich: montowane seryjnie, występujący jedynie w Mercedesach asystent bocznego wiatru oraz system monitorowania zmęczenia kierowcy Attention Assist, nagrodzony specjalną nagrodą Euro NCAP Advanced, a także układ antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST, aktywny tempomat DISTRONIC PLUS, inteligentny system oświetlenia ILS z całkowicie LED-owymi reflektorami czy asystent parkowania z kamerą 360°. Ten ostatni niemal w pełni automatycznie parkuje zarówno na miejscach prostopadłych, jak i równoległych. Dodatkowo, Klasę V można wyposażyć w układ monitorowania pasa ruchu i martwego pola oraz system PRE-SAFE, który w obliczu zagrożenia zderzeniem przygotowuje mechanizmy chroniące podróżujących. Klasa V reprezentuje nową jakość wśród vanów – to pojemny pojazd oferujący jakość, komfort i właściwości jezdne, porównywalne z tymi spotykanymi wśród limuzyn z Gwiazdą. Model dostępny jest w dwóch liniach wyposażenia oraz z trzema jednostkami napędowymi do wyboru (136-190 KM). Topowa odmiana V 250 BlueTEC występuje również w połączeniu z napędem na obie osie 4MATIC; niebawem będzie on oferowany także dla dwóch pozostałych wariantów. Źródło: Mercedes Benz Polska
  4. Euro NCAP dla Pedestrian Warning & City Braking. Wzorcowe bezpieczeństwo w miejskim ruchu drogowym: wyróżnienie Euro NCAP Advanced Award dla systemu BMW ConnectedDrive. System ostrzegania o pieszym z funkcją city braking. System ten jest częścią opcji BMW ConnectedDrive, dostępną niemal we wszystkich modelach i wersjach samochodów BMW Group. Przez ekspertów od bezpieczeństwa uznany został za przełomową innowację obniżającą ryzyko wypadków w ruchu miejskim. System ostrzegania o pieszym z funkcją hamulca awaryjnego city braking działa w zakresie prędkości od 10 do 60 km/h. W oparciu o dane z kamery umieszczonej na środku górnej części przedniej szyby, system analizuje widok przed samochodem i ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji z pieszym. Kierowca jest ostrzegany migającym symbolem graficznym w desce rozdzielczej, a po chwili – także sygnałem akustycznym, a jednocześnie inicjowany jest manewr wytracania prędkości ze średnią siłą hamowania, co samo w sobie w ogromnym stopniu ogranicza ryzyko kolizji. System był niezwykle dokładnie badany przez ekspertów ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego z organizacji Euro NCAP. W opisie po badaniach podkreślono niezwykle wysoką wydajność i niezawodność systemu. Źródło: BMW Group
  5. Pięć gwiazdek dla nowego Passata w teście Euro NCAP - Passat i Passat Variant otrzymały najwyższe noty - W razie wypadku pasażerowie i piesi są optymalnie chronieni Poznań, 11 grudnia 2014 r. – Niezależna europejska organizacja ochrony konsumentów Euro NCAP wyróżniła nowego Passata najwyższą notą 5 gwiazdek. Jest to dowód, że także ósma generacja tego modelu należy do najbezpieczniejszych samochodów na świecie. Nowy Passat kontynuuje tradycję swojego poprzednika, który w 2010 roku również otrzymał pięć gwiazdek. NCAP (New Car Assessment Program) od 1997 roku jest uznawany za jeden z ważniejszych wyznaczników bezpieczeństwa pojazdów. W tym roku wymagania zostały zaostrzone. Nowy Passat zaliczył serię trudnych testów Euro NCAP z doskonałym wynikiem, między innymi dzięki poprawiającej bezpieczeństwo, zoptymalizowanej strukturze nadwozia, kombinacji pasów bezpieczeństwa, siedzeń i poduszek powietrznych gwarantującej najwyższą skuteczność ochrony oraz innowacyjnym systemom wspomagającym kierowcę. Pięć gwiazdek za bezpieczeństwo ogólne dla nowego Passata jest wynikiem rezultatów uzyskanych w czterech dziedzinach: ochrona dorosłych pasażerów i dzieci w samochodzie, ochrona pieszych oraz wspieranie bezpieczeństwa. Podczas testów w zakresie ochrony dorosłych pasażerów, obejmujących oprócz uderzenia czołowego w aluminiową barierę (z prędkością 64 km/h i 40-procentowym pokryciem) także uderzenie boczne (z prędkością 50 km/h) oraz boczne zderzenie ze słupem (prędkość 29 km/h), Passat otrzymał 85 procent maksymalnej liczby punktów. Także w zakresie ochrony dzieci w samochodzie, dzięki seryjnym mocowaniom ISOFIX i top teather, nowy Passat uzyskał ponad 87 procent możliwych punktów. Przy badaniu bezpieczeństwa pieszych oceniane były detale konstrukcyjne Passata, które redukują niebezpieczeństwo obrażeń pieszych, na przykład ukształtowanie zderzaków i maski silnika. Przy ocenie systemów bezpieczeństwa uwzględnione zostały zagłówki zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa, które w razie uderzenia od tyłu minimalizują ryzyko uszkodzenia kręgosłupa szyjnego oraz czujniki zapięcia pasów na wszystkich miejscach siedzących. Pozytywnie oceniony został także system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, dostępny od wersji wyposażenia Comfortline i zaliczany do systemów zwiększających bezpieczeństwo. Nowy Passat, dostępny na rynku od kilku tygodni, jest wyposażony seryjnie w liczne elementy i rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo. Należą do nich poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (z możliwością dezaktywacji prawej poduszki) oraz system kurtyn powietrznych chroniących głowy wraz z bocznymi poduszkami powietrznymi. Dodatkowo nowy Passat posiada seryjnie takie systemy, jak Electronic Stability Control (ESC) z ABS i asystentem hamowania, system automatycznego hamowania po kolizji, wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy. W ofercie wyposażenia Passata znajdują się także bardzo zaawansowane systemy, które pomagają uniknąć kolizji w wyniku najechania na inny pojazd lub znacznie minimalizują skutki zderzenia. Należą do nich proaktywny system ochrony pasażerów, asystent jazdy w korkach, Emergency Assist oraz Trailer Assist (z funkcją stabilizacji przyczepy). Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. niems

    Euro NCAP dla MINI.

    Euro NCAP dla MINI. Wzorcowe bezpieczeństwo w miejskim ruchu drogowym: wyróżnienie Euro NCAP Advanced Award dla systemu Driving Assistant w nowym MINI. Nowy MINI w segmencie małych samochodów premium jest liderem nie tylko w dziedzinie zapewniania frajdy z jazdy, ale i bezpieczeństwa czynnego. Fakt ten uzyskał właśnie potwierdzenie ze strony niezależnego instytutu badania bezpieczeństwa w ruchu drogowym, Euro NCAP, przede wszystkim ze względu na nowe systemy wsparcia kierowcy. MINI otrzymał wyróżnienie za system ostrzegania o pieszym z funkcją city braking. System ten jest częścią opcji Driving Assistant w nowych modelach MINI 3D i 5D. Przez ekspertów od bezpieczeństwa uznany został za przełomową innowację obniżającą ryzyko wypadków w ruchu miejskim. System ostrzegania o pieszym z funkcją hamulca awaryjnego city braking działa w zakresie prędkości od 10 do 60 km/h. W oparciu o dane z kamery umieszczonej na środku górnej części przedniej szyby, system analizuje widok przed samochodem i ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji z pieszym. Kierowca jest ostrzegany migającym symbolem graficznym w desce rozdzielczej, a po chwili – także sygnałem akustycznym, a jednocześnie inicjowany jest manewr wytracania prędkości ze średnią siłą hamowania, co samo w sobie w ogromnym stopniu ogranicza ryzyko kolizji. Źródło: BMW Group
  7. Pięć gwiazdek dla Audi A3 Sportback e-tron w testach Euro NCAP Najlepsza ocena w kategorii ochrony w przypadku kolizji przedniej, bocznej i tylnej Audi A3 Sportback e-tron zapewnia także najwyższe standardy bezpieczeństwa dzieci Specjalna nagroda za system Audi pre sense basic i za asystenta hamowania zapobiegającego następnej kolizji Ingolstadt, 10 grudnia 2014 r. Konsorcjum Euro NCAP przyznało nowemu Audi A3 Sportback e-tron pięć gwiazdek - najwyższą notę za bezpieczeństwo podczas zderzenia. Oznacza to, że pierwsza seryjna hybryda plug-in marki Audi należy do najbezpieczniejszych samochodów w swej klasie. Audi A3 Sportback e-tron bez trudu wypełniło wysokie wymagania we wszystkich kategoriach. Otrzymało najlepsze noty za ochronę dorosłych pasażerów i dzieci podczas kolizji przedniej, bocznej i tylnej. Również w testach ochrony pieszych samochód wypadł doskonale. W tym roku po raz pierwszy konsorcjum Euro NCAP testowało również systemy wsparcia kierowcy. Audi A3 Sportback e-tron wyposażone w system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front oraz w aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist, przeszło przez wszystkie testy w tej kategorii. Za system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense basic oraz za standardowego asystenta hamowania zapobiegającego następnej kolizji, A3 Sportback e-tron otrzymało nagrodę specjalną „Euro NCAP advanced“. Podczas wypadku, funkcja ta – inicjując automatyczne hamowanie – może pomóc kierowcy w zredukowaniu niebezpieczeństwa poślizgu i dalszych kolizji, będących następstwem danego wypadku. Niezależne konsorcjum Euro NCAP (ang. European New Car Assessment Programme), utworzono w 1997 roku, a w jego skład wchodzą przedstawiciele ministerstw transportu i komunikacji, klubów motoryzacyjnych, ubezpieczycieli i organizacji ochrony praw konsumenta. Gremium to bada zachowanie nowych pojazdów podczas kolizji. Surowe wymogi testów Euro NCAP są znacznie ostrzejsze niż wymogi Unii Europejskiej. Aktualne wyniki testów zostaną opublikowane dziś w Internecie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Pięć gwiazdek dla Golfa Sportsvana w teście Euro NCAP - Doskonały wynik dla nowego, wszechstronnego, kompaktowego vana marki Volkswagen Poznań, 1 lipca 2014 r. – Nowy Golf Sportsvan otrzymał od niezależnej europejskiej organizacji ochrony konsumentów Euro NCAP najwyższą ocenę pięciu gwiazdek. Z bogatym pakietem bezpieczeństwa, składającym się z nadwozia o nowoczesnej strukturze, skutecznych, dopasowanych do siebie systemów pasów bezpieczeństwa, foteli i poduszek powietrznych oraz innowacyjnych systemów wspomagających, Golf Sportsvan należy do najbezpieczniejszych samochodów na świecie. Euro NCAP (New Car Assessment Program = europejski program oceny nowych pojazdów) uznawany jest od lat jako ważny wskaźnik bezpieczeństwa samochodów. Ocena pięciu gwiazdek dla nowego Golfa Sportsvana to wynik rezultatów uzyskanych w czterech kategoriach: ochrona dorosłych pasażerów, ochrona dzieci, ochrona pieszych oraz wspieranie bezpieczeństwa. Przy szeroko zakrojonych badaniach bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, które obok testu zderzenia czołowego z aluminiową barierą przy prędkości 64 km/h (40 procentowe uderzenie przodem w barierę) obejmuje także zderzenie boczne (uderzenie w drzwi kierowcy przy prędkości 50 km/h) oraz uderzenie boczne w słupek (z prędkością 29 km/h), Golf Sportsvan otrzymał 87 procent maksymalnej liczby punktów. Także w testach ochrony dzieci Golf Sportsvan wypadł doskonale i uzyskał 85 procent punktów. Przy ocenie samochodów przez Euro NCAP uwzględniane są także elektroniczne systemy poprawiające bezpieczeństwo i systemy wspomagające, pomagające uniknąć wypadków lub znacznie redukujące ich skutki. Gwarantujący maksimum bezpieczeństwa Golf Sportsvan jest wyposażony seryjnie w Electronic Stability Control (ESC) wraz z ABS z asystentem hamowania, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+, hamulec multikolizyjny, wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach, funkcję stabilizacji przyczepy, uchwyty dla fotelików samochodowych ISOFIX na tylnej kanapie oraz poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasażera z możliwością dezaktywacji prawej poduszki, a także poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy i system kurtyn powietrznych dla pasażerów siedzących z przodu i z tyłu wraz z poduszkami bocznymi. Volkswagen oferuje także liczne systemy wspomagające jako opcję dla Golfa Sportsvana, które dodatkowo poprawiają bezpieczeństwo. Należą do nich automatyczny tempomat ACC, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist, proaktywny system ochrony pasażerów Pre Crash oraz systemy regulacji świateł drogowych Light Assist i Dynamic Light Assist. Zastosowany po raz pierwszy w Golfie Blind Spot Sensor z asystentem wyjazdu z miejsca parkingowego, który ostrzega przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu widzenia względnie – przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego – przed zbliżającymi się z boku innymi uczestnikami ruchu, uzupełnia bogatą ofertę systemów wspomagających Golfa Sportsvana. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Tor Nurburgring kupiony za ponad 100 milionw euro Ja słyszałem, że tor miał kupić ADAC. Czyżby afera z plebiscytem na auto roku wpłynęła na zmianę kupca toru?
  10. Peugeot 508 za 169 000 euro - tak wygląda wolny rynek na Kubie Wydawało się, że ulice na Kubie wreszcie zaczną wyglądać tak, jak powinny wyglądać współczesne ulice. Ale rzeczywistość bywa brutalna...
  11. Audi planuje rekordowe inwestycje w wysokości blisko 22 mld euro do roku 2018 - Największy w historii przedsiębiorstwa program inwestycji, którego głównymi założeniami są wprowadzanie nowych modeli, innowacje i rozbudowa globalnej struktury produkcyjnej - Szef Audi Rupert Stadler mówi: „Osiągnęliśmy nasz cel i w roku 2013 sprzedaliśmy 1,5 mln egzemplarzy naszych samochodów. Teraz konsekwentnie zmierzamy do dwóch milionów sprzedanych aut.” - Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów i organizacji, podkreśla: „Będziemy jeszcze bardziej inwestować w nowe produkty“ Ingolstadt, 30 grudnia 2013 r. Audi uruchamia kompleksowy program inwestycyjny na nadchodzące pięć lat. Od roku 2014 do 2018, na nowe modele, innowacje i stale rozbudowywaną sieć produkcyjną, przeznaczone zostaną 22 mld euro. Siedemdziesiąt procent tej kwoty to inwestycje w rozwój nowych modeli i technologii. Także niemieckie zakłady koncernu odniosą korzyść z największego w historii przedsiębiorstwa programu rozwoju i inwestycji. Na rozbudowę i unowocześnienie fabryk w Ingolstadt i w Neckarsulm przypada ponad połowa planowanej kwoty. Ponadto w roku 2014, Audi planuje stworzenie kolejnych miejsc pracy na całym świecie. Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, w nowym programie inwestycyjnym widzi ważny element strategii wzrostu przedsiębiorstwa: „Wyznaczyliśmy sobie cel 1,5 mln sprzedawanych rocznie aut do roku 2015, ale osiągnęliśmy go bez problemu już w 2013. Teraz konsekwentnie zmierzamy do postawienia kolejnego kamienia milowego – dwóch milionów samochodów wprowadzanych rocznie na rynek. Dlatego przyspieszamy inwestycje i w roku 2014 będziemy zatrudniać nowych pracowników.“ W nadchodzących pięciu latach na inwestycje w nowe modele, innowacje techniczne i sieć produkcyjną, Audi wyda blisko 22 mld euro. Nakłady na zakupy inwestycyjne wyniosą 16 mld euro. Poza tym, nowy plan zakłada wydatki rzędu 6 mld euro na bieżące koszty prac rozwojowych. „Program inwestycyjny to początek kolejnej fazy naszego wzrostu“ – powiedział Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów. „Będziemy prowadzić duże inwestycje w nowe produkty. 70 procent nakładów przewidziano na modernizację i poszerzenie palety modeli oraz na nowe rozwiązania techniczne.“ By osiągnąć cel dwóch milionów sprzedawanych rocznie samochodów, koncern z Ingolstadt chce do roku 2020 poszerzyć paletę produktów z obecnych 49 do 60 różnych modeli. Program inwestycji obok tworzenia nowych aut i alternatywnych koncepcji napędu, obejmuje także skonstruowanie kolejnej generacji oszczędnych silników, dzięki którym Audi chce spełniać zaostrzone na całym świecie rygory w zakresie emisji spalin. Obok innowacyjnych modeli Audi A3 Sportback e-tron i Audi A3 Sportback g-tron, w 2014 producent wprowadzi na rynek trzecią generację ikony stylistyki – Audi TT Coupé. Przed kilkoma tygodniami Audi zapowiedziało także, że od roku 2016 będzie produkować w Ingolstadt nowy model Audi Q1. Równocześnie cztery ringi powiększą swoje struktury produkcyjne na całym świecie. Z tego właśnie powodu, w roku 2014, koncern będzie zatrudniać pracowników w różnych punktach globu. W Ingolstadt i Neckarsulm, 700 młodych ludzi rozpocznie w nowym roku naukę zawodu. Thomas Sigi, członek zarządu Audi AG ds. kadr i spraw socjalnych, chce w nadchodzącym roku zwiększać zatrudnienie we wszystkich działach: „Przyjmując do pracy ekspertów, chcemy wzmocnić przede wszystkim takie pola innowacji jak lekka konstrukcja, usługi online i mobilność elektryczna.“ Struktury Audi rozrastają się także poza granicami Niemiec. Na całym świecie marka uchodzi za atrakcyjnego pracodawcę. W meksykańskiej miejscowości San José Chiapa, Audi buduje swoją pierwszą w Ameryce Północnej fabrykę, w której począwszy od roku 2016, z taśmy zjeżdżać będzie SUV Q5. Do dziś podanie o pracę w Audi w Meksyku złożyło już 26 tysięcy osób. W 2014 zostanie tam zatrudnionych ponad tysiąc pracowników. Ponadto od roku 2015, Audi ponownie podejmie produkcję w Brazylii. W São José dos Pinhais produkowany będzie nowy model A3 Limousine i SUV Audi Q3. Audi nie zaprzestanie także poważnych inwestycji w węgierskim Győr – największych na świecie zakładach wytwarzających silniki, które po zakończeniu rozbudowy stały się fabryką w której produkuje się również całe samochody. Ponadto w chińskiej miejscowości Foshan otwarta zostanie druga w Państwie Środka fabryka Audi. W roku 2013 Audi sprzedało w Chinach ponad 460 tysięcy samochodów, wyraźnie ugruntowując swą czołową pozycję na tym rynku. Ważną pozycją w planach na najbliższe lata – obok rozbudowy międzynarodowych struktur produkcyjnych – są inwestycje w niemieckie zakłady koncernu, na które przypadnie ponad połowa ogólnej kwoty. Jest to jasna deklaracja Audi, że fabryki w Ingolstadt i Neckarsulm odgrywają ogromną rolę w strategii wzrostu koncernu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Fiat inwestuje. 9 mld euro na nowe modele Punto bez następcy?! Czy Fiat na pewno wie, co robi?!
  13. Nowy model to piąta Mazda, która otrzymała najwyższą możliwą ocenę w Europie. Doskonała dynamika jazdy i właściwości jezdne dodatkowo zmniejszają ryzyko wypadku. Kolejny model przełamujący konwencje, kolejna najwyższa ocena: nowa Mazda3 otrzymała od Euro NCAP* pięć gwiazdek, najwyższą ocenę w kategorii bezpieczeństwa. Oznacza to, że jest jak dotąd najbezpieczniejszym z europejskich kompaktów ocenionych przez NCAP w 2013 roku. Najnowsza wersja najpopularniejszego modelu Mazdy otrzymała doskonałe noty we wszystkich czterech kategoriach, uzyskując odpowiednio 93%i 86% w kategorii ochrony dorosłych pasażerów i ochrony dzieci (oba wyniki należą do najwyższych uzyskanych w Europie w tym roku) oraz 65% i 81% w kategorii ochrony pieszych i systemów wspomagania bezpieczeństwa. Wartości te są znacznie wyższe od wartości progowych Euro NCAP wymaganych do uzyskania pięciu gwiazdek**. To pierwsza nota dla nowej Mazdy3 przyznana przez jedną z głównych organizacji zajmujących się oceną bezpieczeństwa. Nowy model, dostępny jako hatchback lub sedan, to już piąta Mazda, która dołączyła do ekskluzywnego grona pojazdów wyróżnionych pięcioma gwiazdkami od 2009 roku, kiedy to agencja Euro NCAP wprowadziła nowy rygorystyczny system oceny (w 2009 roku). Nowa Mazda poszła więc w ślady poprzedniej wersji Mazdy3, wcześniejszej i obecnej Mazdy6 oraz Mazdy CX-5. Podobnie jak dwa pierwsze modele, nowa Mazda3 posiada wyjątkowo lekkie nadwozie SKYACTIV, amortyzujące uderzenia, oraz podwozie SKYACTIV. Około 60% nadwozia wykonano ze stali o dużej i bardzo dużej wytrzymałości na rozciąganie. To o połowę więcej niż w przypadku poprzedniej wersji, co sprawia, że nowa kompaktowa Mazda jest lżejsza, a zarazem o 30% sztywniejsza. To oznacza jeszcze większe bezpieczeństwo bierne uzupełnione przez innowacyjną technologię i-ACTIVSENSE, wspierającą bezpieczeństwo czynne. Od 2014 roku tego rodzaju systemy będą uwzględniane w ocenach dokonywanych przez Euro NCAP. Kolejny ważny element nowej Mazdy3, która trafiła do sprzedaży w Europie w zeszłym miesiącu, to lepsze przyspieszenie oraz udoskonalony układ hamulcowy i kierowniczy. Takie rozwiązania, ułatwiające bezpieczne prowadzenie pojazdu, dodatkowo obniżają ryzyko wypadku, bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy, tak charakterystycznej dla Mazdy. Całkowicie przeprojektowano również wnętrze. Zmiany wprowadzono z myślą o ułatwieniu kierowcy optymalnego wykorzystania wszystkich informacji przekazywanych przez samochód. * European New Car Assessment Programme, niezależna agencja oceniająca bezpieczeństwo pojazdów od 1997 roku. ** Ochrona dorosłych podróżujących pojazdem: 80%; ochrona dzieci podróżujących pojazdem: 60%; ochrona pieszych: 60%; systemy wspomagania bezpieczeństwa: 65%; ocena ogólna: 80%. Punktacje w poszczególnych kategoriach zależą od wyników testów zderzeniowych, takich jak zderzenie czołowe przy prędkości 64 km/h, uderzenie w bok przez inny pojazd z prędkością 50 km/h, uderzenie bokiem w słup przy prędkości 29 km/h oraz uderzenia z udziałem pieszych (dzieci i dorosłych). Euro NCAP poddaje również ocenie elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), który Mazda nazywa systemem dynamicznej kontroli stabilności (DSC). źródło: Mazda Motor Poland
  14. 5 GWIAZDEK MITSUBISHI OUTLANDER PHEV W TESTACH ZDERZENIOWYCH EURO NCAP Mitsubishi Outlander PHEV otrzymało najwyższą, 5-gwiazdkową ocenę podczas testów zderzeniowych niezależnej organizacji Euro NCAP, badającej poziom bezpieczeństwa, jaki zapewniają nowe modele samochodów. Plany Mitsubishi zakładają, iż do 2020 roku pojazdy z napędem elektrycznym(1) (EV oraz PHEV) stanowić będą 20% globalnej produkcji koncernu. W tym celu firma prowadzi zdecydowane działania mające na celu popularyzację modeli elektrycznych w motoryzacyjnym mainstreamie. Między innymi właśnie w tym celu Mitsubishi opracowało elektryczną technologię napędową typu plug-in, która po raz pierwszy znalazła zastosowanie w nowej generacji modelu Outlander PHEV, niosąc za sobą korzyści związane z nowymi możliwościami ładowania i zwiększeniem zasięgu. Wysoki poziom bezpieczeństwa(2) W 2011 roku elektryczne Mitsubishi i-MiEV znakomicie wypadło w testach zderzeniowych Euro NCAP, a dziś 5 gwiazdek otrzymuje Outlander PHEV, który wyróżnia się między innymi perfekcyjnym zabezpieczeniem zespołu akumulatorów, umieszczonego pod podłogą, oraz podzespołów elektrycznego układu napędowego. W testach zderzeniowych, podczas których nie zanotowano uszkodzenia tych elementów, pojazd uzyskał następujące noty: Ochrona dorosłych: 88% Ochrona dzieci: 84% Ochrona pieszych: 64% Systemy wspomagające bezpieczeństwo: 81% Ponadto Outlander PHEV posiada zaawansowany technologicznie system zapobiegania kolizjom czołowym (ang. Front Collision Mitigation), który został ostatnio z powodzeniem przetestowany przez Euro NCAP. W Europie do 18 listopada 2013 roku zebrano 12 tys. zamówień na model Outlander PHEV, który zadebiutuje na rynku holenderskim, gdzie obecnie składane jest 100 zamówień tygodniowo, a liczba ta systematycznie rośnie. Outlander PHEV – przegląd systemów bezpieczeństwa biernego - Wzmocniona konstrukcja podwozia ze wzmocnioną czterema wspornikami ramą zespołu akumulatorów bezpośrednio połączoną z ramą podwozia zwiększa wytrzymałość całego nadwozia i poziom bezpieczeństwa. - Dzięki wodoszczelnej obudowie zespołu akumulatorów możliwe jest bezpieczne użytkowanie SUV-a nawet w skrajnie trudnych warunkach. - Dolną płytę obudowy zespołu akumulatorów, wykonaną z niezwykle sztywnej blachy, przyspawano do solidnej konstrukcji ramowej, co zwiększa trwałość zespołu akumulatorów oraz skutecznie powstrzymuje przepływ fal elektromagnetycznych. - Dolną płytę obudowy zespołu akumulatorów pokryto dodatkową warstwą zabezpieczającą, która chroni zespół akumulatorów przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych (np. odpryskujących kamieni) (1) EV = pojazdy całkowicie elektryczne / PHEV = elektryczne pojazd hybrydowe typu plug-in (2) Naturalnie, mowa tu o dodatkowych zabezpieczeniach, ponad standardowe systemy bezpieczeństwa aktywnego i czynnego. Źródło: MMC Car Poland
  15. więcej -> Bez wpadki w testach Euro NCAP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. więcej -> Mazda6 zdobywa komplet gwiazdek Euro NCAP, nowości na rynku samochodowym, testy samochodów osobowych, rynek nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. więcej -> Wyniki testów Euro NCAP. Mazda6 i Toyota Corolla na 5!, ranking sprzedaży aut, sprzedaż nowych samochodów, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. Skoda Citigo CNG przejechała 2619 km za mniej niż 100 euro Bardziej interesujący byłby test porównawczy wersji na benzynę, diesla, gaz CNG i np. gaz LPG
  19. więcej -> Nagroda Euro NCAP Advanced dla Outlandera, nowe samochody osobowe, nowości na rynku samochodowym, CEP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. Volkswagen e-Up! został wyceniony na 26 900 euro Delikatnie mówiąc, cena nie jest zachęcająca : /
  21. więcej -> Nowy Citroen C4 Picasso zdobywa 5 gwiazdek Euro NCAP, wiadomości ze świata motoryzacji, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, ranking sprzedaży pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  22. więcej -> System Fiata z nagrodą Euro NCAP Advanced, baza rejestracji pojazdów, nowości na rynku samochodowym, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. System aktywnego hamowania dostępny w samochodach FIAT zdobywa nagrodę „Euro NCAP Advanced”. -Nagrodzony aktywny system bezpieczeństwa „City Brake Control”, który automatycznie uruchamia układ hamulcowy, zapobiegając kolizjom. -Przydatna pomoc w ruchu miejskim - system aktywnego hamowania aktywny przy prędkości poniżej 30 km/h. -Dostępny w modelach Fiat Panda i rodzinie 500L. Od 2010 roku organizacja Euro NCAP nagradza producentów, którzy wyposażają swoje samochody w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, które gwarantują realne korzyści dla uczestników ruchu drogowego. Wśród takich nowinek znajduje się nowy system aktywnego hamowania City Brake Control, który otrzymał prestiżowe wyróżnienie „Euro NCAP Advanced 2013”. Oferowany jako opcja w modelach Fiat Panda i rodzinie 500L, innowacyjny system bezpieczeństwa wykrywa obecność innych pojazdów, czy przeszkód umieszczonych przed samochodem i automatycznie uruchamia układ hamulcowy, jeśli kierowca nie podejmuje działań zapobiegających kolizji. System „City Brake Control” został zaprojektowany, aby ułatwić jazdę w ruchu miejskim i działa zawsze, kiedy prędkość jazdy samochodu mieści się w zakresie od 5 do 30 km/h. Aktywny już w momencie uruchomienia samochodu, system może zostać dezaktywowany i ponownie włączony w zależności od woli kierowcy. System aktywnego hamowania wykorzystuje czujnik laserowy LIDAR (Light Detection And Ranging), umieszczony w górnej części przedniej szyby, który współdziała z systemem kontroli trakcji ESC (Electronic Stability Control). W zależności od pewnych parametrów takich jak: stan nawierzchni drogowej, dynamika i tor jazdy pojazdów, położenie przeszkód, system potrafi zapobiegać sytuacjom kolizyjnym w pełni (Collision Avoidance) lub też ograniczać ich skutki do możliwego minimum (Collision Mitigation). To zaawansowane urządzenie integruje działanie trzech układów: automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), Prefill i systemu wspomagającego hamowanie awaryjne (Brake Assist). Pozostawiając kierowcy pełną kontrolę nad pojazdem, układ AEB reaguje na hamowanie awaryjne w obliczu nieuchronnej kolizji, gdy kierowca pozostaje bierny. Funkcja Prefill natomiast, błyskawicznie „dopełnia" ciśnienie w układzie hamulcowym, przyspieszając jego działanie zarówno na sygnał AEB, jak i w wyniku rozpoczęcia hamowania przez kierowcę. Układ Brake Assist z kolei rozpoznaje sytuację awaryjnego hamowania i maksymalnie podnosi ciśnienie, aby maksymalnie zwiększyć skuteczność układu hamulcowego. Źródło: Fiat Auto Poland
  24. Mercedes klasy S Pullman bdzie kosztowa ponad 200 000 euro Pullman zastępuje Maybacha, więc nic dziwnego, że kosztuje fortunę. A jaki dom można byłoby mieć za takie pieniądze...
  25. więcej -> Scania dostarcza pierwsze na świecie ciężarówki Euro 6 zasilane gazem, rynek nowych samochodów, nowe samochody osobowe, ranking sprzedaży motocykli | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×