Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'ekonomiczny' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 8 wyników

  1. Niezwykle się cieszę że przeglądając Internet trafiłem na to forum, przeczytałem już chyba połowę niezwykle ciekawych tematów zakupowych Jest to mój pierwszy post więc witam wszystkich! Dopiero jestem w trakcie robienia prawa jazdy, jednak moja żona już je ma, dlatego chcemy kupić nasz pierwszy wspólny samochód, którym będziemy wspólnie jeździć. Planowany sposób wykorzystania samochodu: 1) W mieście – jazda po zakupy, odwiedzenie znajomych itp. – zakładam przebiegi miesięczne w mieście ok. 90 km / msc 2) W trasy częstsze – dwie osoby pomiędzy Poznaniem a miastem rodzinnym – mniej więcej 1-2 razy w miesiącu, 400 km w dwie strony, 3) W trasy sporadyczne – czyli np. 1-2 razy w roku nad morze lub do teatru w dwie osoby, ok. 600 km w dwie strony. Zależy nam na samochodzie jak najtańszym w miesięcznym użytkowaniu, biorąc pod uwagę sumę kosztów - tankowanie, serwisowanie i ubezpieczenie OC. W związku z tym, że chciałbym samochód jak najmniej awaryjny wykluczam diesele. Zakładam trzy warianty: 1) Samochód benzyna w którym zostanie po zakupie zamontowany LPG – budżet do 13-14 tys. zł, 2) Samochód LPG – budżet do 15-16 tys. zł, 3) Samochód benzyna który mało pali – budżet do 15-16 tys. zł (do tego wariantu jestem najmniej przekonany). Mieszkamy w Poznaniu, czasami bywamy też w Toruniu – szukamy ofert z rejonów Poznań lub Toruń +/- 50 km. Chcemy żeby był to samochód 4/5 drzwiowy, z klimatyzacją, hatchback klasy B lub C. Żona chce jak najmniejszy samochód żeby było łatwo parkować, ja jednak coś bym chciał do bagażnika obok butli z gazem jednak zmieścić (o ile będzie tam butla). Dodatkowo żona chciałaby, żeby samochód „nie wyglądał staro w środku” – chociaż wiem że to może być problem przy naszym budżecie… Proszę o poradę, zwłaszcza w kwestii gaz używany vs nasz budżet. Pozdrawiam tych którzy doczytali do tego momentu!
  2. Cześć wszystkim Forumowiczom! Jestem na etapie wyboru samochodu do 5 tysięcy, które mało pali, jest dobre dla początkującego kierowcy i ekonomiczny. Przejrzałam strony internetowe i wybrałam na razie 7 aut nad którymi się zastanawiam. Auta: Citroen Saxo 1.1 lub 1.4 (75 KM) Opel Corsa B 1.4 lub 1.6 Fiat Punto II 1.2 (60KM) 8V Volkswagen Polo III 1.0 lub 1.4 (60-75km) Seat Ibiza II 1.4 8V (60KM) Renault Clio II 1.4 (75 KM) Peugeot 206 1.4 (75 KM) Który polecacie, który jest najmniej awaryjny, który odpowiedni na pierwsze auto, do miasta, nie duży i zgrabny, by można było znaleźć miejsce do parkowania
  3. Witam wszystkich, poszukuję porad odnośnie zakupu pierwszego samochodu dla kobiety. Auto co prawda pierwsze, więc przez pierwsze miesiące raczej ograniczę się do jazdy po mieście, ale będzie wykorzystywane do wyjazdów na delegacje na terenie całej Polski (ok. 3-4 miesiące w roku, delegacje tygodniowe, reszta to jazda po mieście), w związku z czym zależy mi, by było w miarę ekonomiczne (żeby przynajmniej do kilometrówki nie dokładać) i mało awaryjne - nie chciałabym utknąć na drugim końcu Polski w środku zimy. Budżet - do 12 tys. Interesują mnie auta niezbyt duże, ale miło by było, gdyby 3 osoby mogły się zmieścić z walizkami bez większych problemów. Do VW mam niewytłumaczalną awersję. Rozważam głównie Forda Focusa, Fiestę, Peugeota 207/307, Citroena C3/C4, Renault Clio, Fiata Punto i Hondę Civic. Czy możecie polecić inne modele, które wg Was się nadają? Jaki silnik? Benzyna, diesel?
  4. Witam wszystkich serdecznie. Szukam dla siebie pierwszego własnego samochodu. Do tej pory pożyczałem od taty Nissan'a Almerę N16 1.5 90KM w benzynie. Nie powiem fajnie się jeździ ale mi się osobiście to auto nie zbyt podoba. Mój budżet to +/- 20 000 zł. auto musi być max 10 letnie, najlepiej młodsze w miarę ekonomiczna (6-7l) nie chcę się ścigać ale, żeby to jakoś fajnie jeździło klima, elektryczne szyby, radio Warszawa i okolice w miarę ładne (wizualnie to podoba mi się np. astra bertone coupe czy audi a3 8l) Myślałem już nad Astrą II 1.4 lub 1.6, co prawda czytałem, że pomiędzy tymi dwoma silnikami nie ma różnicy w spalaniu a 1.8 żwawszy. Co możecie mi jeszcze polecić ? Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi.
  5. Witam, Mam dylemat jaki na jaką markę postawić wybierając pierwszy samochód. Szukam czegoś do 4tys. Sam nie wiem czy ma być to diesel, benzyna czy może lpg. Ogólnie poszukuję taniego, ekonomicznego i bezawaryjnego (wiadomo, że będzie się psuć ale niech to będą jakieś pierdoły) samochodu. Myślę, że wystarczy mi coś z silnikiem 1.6. Poważnie zastanawiam się nad Vectrą B, Ibizą II, Megane II i e36. Odpadają natomiast VW Golf i Daewo - nie mam nic do nich ale jednak nie podobają mi się. Więc pytanie: jaki samochód wybrać, jaki silnik i czy z instalacją lpg. Jestem otwarty na każde opinie, propozycję i liczę na szybkie rozwiązanie mojego dylematu.
  6. Witam wszystkich Potrzebuję pomocy w wyborze samochodu do 7000zł. Zupełnie się na tym nie znam i nie za bardzo mam ekspertów w rodzinie czy wśród przyjaciół, dlatego pomyślałam, żeby poprosić o radę tutaj. Szukam małego samochodu, jestem świeżo upieczonym kierowcą, chciałabym również, aby to było coś ekonomicznego. Samochody, którymi się do tej pory interesowałam, to używane Punto, Corsa, Clio, Lupo i Megane. Poza tym widziałam też w cenie około 7tys Alfa Romeo 147, który wydawał mi się nieco "zbyt tani" i zastanawiam się czy jest jakiś haczyk w związku z tym modelem? Wydaje się (wizualnie) jakoś wybijać spośród samochodów w tej kategorii cenowej, ale może mi się tylko wydaje. Mówiono mi, że utrzymanie/naprawa Punto są bardzo tanie, natomiast nie wiem jak to wygląda w przypadku reszty tych samochodów. Czy w ogóle te modele są warte zainteresowania z założeniem o jak najtańszej eksploatacji i w tym przedziale cenowym? Będę wdzięczna za każdą wskazówkę!
  7. Ekonomiczny,czysty, niezwykle wydajny – idealnie dopasowany układ napędowy wsamochodach ciężarowych, dostawczych i autobusach Pełan gama silników zgodnych z normą emisji spalin Euro 6 Układ wydechowy zgodny z normą Euro 6: nowoczesne laboratorium chemiczne Skrzynia biegów: PowerShift w transporcie dystrybucyjnym i dalekobieżnym Osie: dynamika jazdy i komfort w połączeniu z wydajnością Jednymz niepodważalnych atutów wszystkich samochodów ciężarowych,dostawczych oraz autobusów produkowanych przez koncern Daimler sąstaranniedobrane komponenty układu napędowego o wysokiej wydajności.Zapewniają niskie zużycie paliwa, długą żywotność orazwyjątkowo długie okresy międzyprzeglądowe. Imponujące sąrównież rozwiązania przyjazne dla środowiska. Mercedes-Benz jakopierwszy producent na świecie wprowadza kompletną gamę silnikówzgodnych z normą emisji spalin Euro 6 typu heavy duty i medium duty,a tym samym przyjmuje rolę lidera w tej dziedzinie. Silnikizgodne z normą emisjispalin Euro 6 Kluczowesłowo toBlueEfficiency Power. Mercedes-Benz jako pierwszy producent naświecie oferuje silniki typu turbodiesel zgodne z — mającąobowiązywać w przyszłości — normą emisji spalin Euro 6 wewszystkich powszechnie stosowanych klasach mocy silnika. Jednostkanapędowa, którą zaprojektowano całkowicie na nowo, wyróżnia sięwysoką ekonomicznością, niezwykłą dbałością o środowisko,dynamicznym przyspieszeniem, spokojną pracą i innowacyjnątechnologią. Nowa generacja silników BlueEfficiency Power wyznaczastandardy i odzwierciedla profesjonalizm Mercedes-Benz w zakresiesiników wysokoprężnych. Cechywspólne: ekonomiczne, przyjazne dla środowiska, wytrzymałe Wsegmencie silników typu medium duty i heavy duty do samochodówciężarowych i autobusów Mercedes-Benz oferuje dwazaprojektowane całkowicie od nowa typoszeregi silników. Są tojednostki cztero- i sześciocylindrowe rzędowe o pojemności od5,1 litra do 12,8 litra oraz mocy od 115 kW (156 KM) do 375 kW(510 KM). Zastosowano w nich najnowocześniejszą technologię zczterema zaworami na cylinder, głowicą cylindrów o przepływiepoprzecznym, dwoma górnymi wałkami rozrządu, wtryskiem paliwa wtechnologii common rail, wysokim ciśnieniem przy zapłonie iwtrysku, układem recyrkulacji spalin, technologią SCR z wtryskiemroztworu mocznika AdBlue i filtrem cząstek stałych, a także wieleinnowacji technicznych. Takierozwiązania zapewniająniższe zużycie paliwa, najwyższą trwałość i niezawodność,długie okresy międzyprzeglądowe, łatwość obsługi oraz wysokąkulturę pracy, a także imponujące wartości przyspieszenia orazkomfort prowadzenia pojazdu. Na uwagę zasługuje również trwałośćwspomnianych silników nowej generacji: 90 procent z nich osiągaprzebieg 1,2 miliona (typoszereg OM 47x) lub 750 000 (OM 93x)kilometrów bez naprawy głównej. Nowageneracja silników BlueEfficiencyPower firmy Mercedes-Benz to zatem połączenie oszczędności,dbałości o środowisko, a także osiągów na najwyższym poziomie. OM471: idealnydo ciężkich zadań Pierwszysilnik z tej serii –zaprezentowany przez Mercedes-Benz rok temu – to OM 471. Tajednostka o pojemności 12,8 litra, osiągająca moc od 310 kW(421 KM) do 375 kW (510 KM), spełnia wymagania ciężkich samochodówciężarowych stosowanych w transporcie dalekobieżnym idystrybucyjnym, a także trzyosiowych autobusów turystycznych. Jejniewątpliwe zalety to wytrzymałość i trwałość. Silnik tenwyróżnia się sztywną skrzynią korbową oraz jędnoczęściowymitłokami stalowymi. Niezwykle stabilna głowica cylindrów zostałaskonstruowana z szarego żeliwa z grafitem wermikularnym (CGI). Jednymz najważniejszych elementówOM 471 jest nowy system wtrysku X-PULSE z układem zwiększającymciśnienie na poszczególnych wtryskiwaczach. Ta unikalna technologiaumożliwia dowolne modelowanie wtrysku paliwa. W rezultacie silnikodznacza się wysoką kulturą pracy, działa ciszej i bardziejmiękko, a także oszczędza paliwo i emituje znacznie mniej spalin. Turbosprężarkao stałej geometrii i asymetrycznej obudowie umożliwia spontanicznąreakcję na wciśnięcie pedału gazu. Niezwykłe wrażania zapewniajednocześnie znakomita wydajność turbodoładowanegodekompresyjnego trójstopniowego hamulca silnikowego. JednostkaOM471 jest dostępna w czterech wersjach: [TABLE=width: 499] [TR] [TD=width: 266, bgcolor: #d9d9d9] Moc [/TD] [TD=width: 203, bgcolor: #d9d9d9] Moment obrotowy [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 266] 310 kW (421 KM) przy 1800 obr./min [/TD] [TD=width: 203] 2100 Nm przy 1100 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 266] 330 kW (449 KM) przy 1800 obr./min [/TD] [TD=width: 203] 2200 Nm przy 1100 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 266] 350 kW (476 KM) przy 1800 obr./min [/TD] [TD=width: 203] 2300 Nm przy 1100 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 266] 375 kW (510 KM) przy 1800 obr./min [/TD] [TD=width: 203] 2500 Nm przy 1100 obr./min [/TD] [/TR] [/TABLE] WszechstronnyOM 470: lżejszy, bardziej dynamiczny i wytrzymały Dorodziny silników heavyduty należy również nowa jednostka Mercedes-Benz — OM 470 opojemności skokowej 10,7 litra. Ten zaprezentowany wczesnąwiosną silnik jest obecnie montowany w nowych modelach Antos orazActros, a także w autobusach produkowanych przez Mercedes-Benz orazSetrę. Podczas jego tworzenia wykorzystano rozwiązania znane zsilnika OM 471, niemniej zastosowano również kilka istotnych zmian.Dzięki nim OM 470, ważący zaledwie 990 kg zgodnie z normąDIN 70020-A, idealnie sprawdza się w samochodach ciężarowychi autobusach, gdzie ważny jest każdy kilogram. Zuwagi na typowe zastosowania oraz skrzynię biegów o szerokimzakresie przełożeńnowa jednostka OM 470 zapewnia jeszcze większy komfort prowadzeniapojazdu. Już przy 800 obr./min silnik osiąga 95 procentswojego maksymalnego momentu obrotowego. OM 470 nie ustępuje wniczym swojemu starszemu bratu również pod względem wytrzymałości.Cicha i wydajna przekładnia napędzająca oba wałki rozrządu orazpodzespoły została jednak zaprojektowana na nowo i zoptymalizowanapod względem masy. Wnowymsilniku OM 470 także zastosowano innowacyjny system wtrysku X-PULSEz układem zwiększającym ciśnienie. Dysze wtryskiwaczy dobranoodpowiednio do mechanizmu napędowego. Turbosprężarka oasymetrycznej obudowie, a także energiczny hamulec silnikowydziałają w sposób odpowiadający większym silnikom. Podobnieprezentują się natomiast okresy międzyprzeglądowe wynoszące do150 000 km w transporcie dalekobieżnym w odniesieniu do silnikai 450 000 km w odniesieniu do filtra cząstek stałych. JednostkaOM470 jest dostępna w czterech wersjach: [TABLE=width: 499] [TR] [TD=width: 266, bgcolor: #d9d9d9] Moc [/TD] [TD=width: 203, bgcolor: #d9d9d9] Moment obrotowy [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 266] 240 kW (326 KM) przy 1800 obr./min [/TD] [TD=width: 203] 1700 Nm przy 1100 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 266] 265 kW (360 KM) przy 1800 obr./min [/TD] [TD=width: 203] 1800 Nm przy 1100 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 266] 290 kW (394 KM) przy 1800 obr./min [/TD] [TD=width: 203] 1900 Nm przy 1100 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 266] 315 kW (428 KM) przy 1800 obr./min [/TD] [TD=width: 203] 2100 Nm przy 1100 obr./min [/TD] [/TR] [/TABLE] TyposzeregOM 93x: mocne kompakty dla samochodów ciężarowych i autobusów Nowesilniki cztero-i sześciocylindrowe typoszeregu medium duty również wyznaczająnowe standardy w swojej klasie. Jednostki o pojemności 5,1 litra i7,7 litra oraz z dziewięcioma wariantami mocy od 115 kW (156 KM) do260 kW (354 KM) mają szeroki wachlarz zastosowań: od samochodówciężarowych w transporcie dystrybucyjnym i dalekobieżnym, poautobusy miejskie. Specjalnie na potrzeby autobusów produkowane sąrównież wersje o układzie poziomym (OM 936h). Niskiezużycie paliwa, olej silnikowy oraz AdBlue — to niezaprzeczalnezalety nowego typoszeregu silników medium duty. Możliwośćosiągania dużych przebiegów oraz długie okresy międzyprzeglądowezapewniają wysoką ekonomiczność. Dzięki uzyskiwanej mocywłaściwej, tj. prawie 34 kW (46 KM) na litr pojemności skokowej,silnik ten odpowiada klasie mocy, która dotychczas była osiągalnawyłącznie przy większej pojemności skokowej silnika. Tendownsizing to jeden z warunków niższych wartości emisji spalin,zużycia paliwa oraz stosunku mocy do masy. Opróczdanych nominalnych wrażenierobi również komfort prowadzenia pojazdów z nowymi silnikami. Jużprzy prędkości obrotowej wynoszącej 1600 obr./min silnik osiąga90 procent swojej maksymalnej mocy. Silniki te umożliwiająenergiczne przyspieszenie już przy niskich obrotach, a wysokądynamiką rozwoju mocy odznaczają się nawet poniżej 1000 obr./min,co jest charakterystyczne (podobnie jak w przypadku innychwłaściwości tych silników) dla jednostek o znacznie większejpojemności skokowej. Swojejmocy dowodzi również wielostopniowydekompresyjny hamulec silnikowy, którego maksymalna moc wynosi 170kW w przypadku silników czterocylindrowych oraz 300 kW — wprzypadku silników sześciocylindrowych. Średnicacylindra,skok tłoka oraz odległości między cylindrami w silnikach cztero-i sześciocylindrowych są identyczne. Głowicę cylindrów orazskrzynię korbową wykonano z żeliwa szarego z grafitemwermicularnym. Nowością techniczną jest system VCP (zmiennych fazrozrządu). To regulowany wydechowy wałek rozrządu, pierwszy tegotypu w silniku wysokoprężnym. Lekkie tłoki aluminiowe są bardzowytrzymałe, podobnie jak mechanizm przekładni, a maksymalneciśnienie wtrysku osiąga imponującą wartość 2400 barów. Turbodoładowanienastępuje odpowiednio do klasy mocy oraz typu. Stosowane jestturbodoładowanie jedno- i dwustopniowe oraz turbosprężarka oasymetrycznej obudowie. Przy masie 495 kg (czterocylindrowy) lub 650kg (sześciocylindrowy, zawsze zgodnie z normą DIN 70020-A)stosunek mocy do masy — mimo dużego obciążenia — wypadakorzystnie. Czterocylindrowysilnik Mercedes-BenzOM 934 jest dostępny w czterech wersjach: [TABLE=width: 499] [TR] [TD=width: 247, bgcolor: #d9d9d9] Moc [/TD] [TD=width: 222, bgcolor: #d9d9d9] Moment obrotowy [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 247] 115 kW (156 KM) przy 2200/min [/TD] [TD=width: 222] 650 przy 1200–1600/min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 247] 130 kW (177 KM) przy 2200/min [/TD] [TD=width: 222] 750 przy 1200–1600/min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 247] 155 kW (211 KM) przy 2200/min [/TD] [TD=width: 222] 850 przy 1200–1600/min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 247] 170 kW (231 KM) przy 2200/min [/TD] [TD=width: 222] 950 przy 1200–1600/min [/TD] [/TR] [/TABLE] JednostkaMercedes-Benz OM 936 jest dostępna w pięciu wersjach: [TABLE=width: 499] [TR] [TD=width: 247, bgcolor: #d9d9d9] Moc [/TD] [TD=width: 222, bgcolor: #d9d9d9] Moment obrotowy [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 247] 175 kW (238 KM) przy 2200/min [/TD] [TD=width: 222] 1000 przy 1200–1600/min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 247] 200 kW (272 KM) przy 2200/min [/TD] [TD=width: 222] 1100 przy 1200–1600/min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 247] 220 kW (299 KM) przy 2200/min [/TD] [TD=width: 222] 1200 przy 1200–1600/min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 247] 235 kW (320 KM) przy 2200/min [/TD] [TD=width: 222] 1300 przy 1200–1600/min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 247] 260 kW (354 KM) przy 2200/min [/TD] [TD=width: 222] 1400 przy 1200–1600/min [/TD] [/TR] [/TABLE] Układwydechowy zgodny z normą Euro6: laboratorium specjalistyczne Zajmowaniepozycjilidera w segmencie przyjaznych dla środowiska pojazdów użytkowychto dla Mercedes-Benz już tradycja. Na Międzynarodowych TargachMotoryzacyjnych Pojazdów Użytkowych (IAA) w 2004 r. (IAANutzfahrzeuge 2004) swoją premierę w marce z gwiazdą miałytechnologia BlueTec wraz z technologią SCR i wtryskiem AdBlue orazkatalizatorem utleniającym. W międzyczasie technologie te zaczęliszeroko stosować producenci silników do pojazdów użytkowych zEuropy, Ameryki Północnej i Azji. Powprowadzeniu normy emisji spalin Euro 6 nieodzowny stanie siędodatkowy filtr cząstek stałych, stosowany już wielokrotnie wautobusach miejskich, takich jak Mercedes-Benz Citaro, czysamochodach dostawczych, tj. Sprinter i Vito. W zakresie nowychsilników typu heavy duty i medium duty Mercedes-Benz stawia nakompaktowy system typu one-box dla całego układu wydechowego. Wzależności od silnika będzie on jedno- lub dwustrumieniowy.Zoptymalizowane pod kątem przepływu odprowadzanie spalinzminimalizuje przeciwciśnienie zwiększające zużycie. Skomplikowanakonstrukcjaz katalizatorem utleniającym, filtrem cząstek stałych orazkatalizatorem SCR to swoiste laboratorium na kółkach. Z uwagi naregularny, zachodzący automatycznie proces regeneracyjny za pomocąoddzielnego elementu dozującego HC w układzie spalin konserwacjafiltra cząstek stałych jest ograniczona do minimum. Okresymiędzyprzeglądowe wynoszą od 120 000 km lub raz na dwa lata wprzypadku autobusów miejskich do 450 000 km w transporciedalekobieżnym. Skrzyniabiegów:PowerShift w transporcie dystrybucyjnym i dalekobieżnym Nowejgeneracjisilników towarzyszą również istotnie zmodyfikowane bądźcałkowicie nowe skrzynie biegów. Także i w tej dziedzinieMercedes-Benz pozostaje liderem. Przenoszenie siły napędowejprzejmuje bez wyjątku w pełni zautomatyzowany system Mercedes-BenzPowerShift — w transporcie dystrybucyjnym i transporciedalekobieżnym, w nowym Actrosie i w nowym Antosie, bez względu narodzaj silnika. Zośmioma lub dwunastoma przełożeniami,a w przypadku pojazdów specjalnych nawet z szesnastoma, skrzyniebiegów pracują bardzo precyzyjnie. Bezpośrednie przełożenie wnajwyższym biegu obniża zużycie paliwa. Nowością zaprezentowanąna Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych Pojazdów Użytkowych(IAA) jest skrzynia biegów z biegiem bezpośrednim Mercedes G 140-8dla ciężkiego transportu dystrybucyjnego w nowym Antosie firmyMercedes-Benz. Dziękiczułej sensoryce przełączania biegów wszystkie systemyMercedes-Benz PowerShift reagują szybko i precyzyjnie. W zależnościod rodzaju pojazdu i skrzyni biegów kierowcę wspiera tryb EcoRoll,tryb wybujania oraz Power. Skrzynie biegów nowej generacji posiadająrównież funkcję pełzania, tzn. przy wrzuconym biegu ciężarówkazaczyna bardzo powoli jechać do przodu bez konieczności wciskaniapedału gazu, co jest bardzo pomocne, zwłaszcza podczas manewrowanialub jazdy w korku. Pierwszasiedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów w samochodachdostawczych Nowościąw samochodachMercedes-Benz Sprinter jest automatyczna skrzynia biegów 7G-Tronic,montowana na życzenie. To pierwsza tego typu skrzynia biegów naświecie stosowana w samochodach dostawczych. Sterowana w pełnielektronicznie, została zaprojektowana tak, aby spełniaćspecyficzne wymagania samochodu dostawczego. Zaletąnowej skrzyni biegów jest bez wątpienia krótkie przełożenie wpierwszym biegu, gwarantujące dynamiczny start. Przy dużejprędkości Mercedes-Benz Sprinter zużywa natomiast mało paliwa,emituje niewielkie ilości spalin i pracuje cicho przy niskiejliczbie obrotów. Skrzynia zapewnia jednocześnie odpowiednieprzełożeniem do każdej sytuacji jezdnej, a skoki prędkościobrotowych między biegami są niewielkie. Osie:dynamika jazdy i komfort w połączeniu z wydajnością NowyMercedes-BenzActros w bardzo krótkim czasie zyskał ogromne uznanie dziękidoskonałej dynamice jazdy. Jej podstawą jest układ jezdny orazhipoidalna oś tylna typu Mercedes-Benz HL6. Znawcy zwracają równieżuwagę na geometrię zawieszenia osi: punkt przecięcia liniidziałania leży za osią, co gwarantuje zwiększenie stabilnościjazdy. Wszystkie pojazdy są również wyposażone we wrażliwiereagujące 4-miechowe zawieszenie pneumatyczne z szerokim rozstawem(co warunkuje lekkie pochylenie boczne). System przełożeń bezżadnych przerw gwarantuje najwyższą wydajność we wszystkichwersjach pojazdów, niezależnie od wykonywanych czynności. Wykorbioneosie przednie,wyposażone w zawieszenie pneumatyczne i stalowe, są dostępne dlanowych modeli Actros i Antos o różnych wariantach wagowych.Wspornik resoru przedniego wykonany z aluminium zmniejsza mesęwłasną. Zoptymalizowane pod względem masy własnej samochodyciężarowe otrzymują układ jezdny z 1-piórowym resoremparabolicznym na osi przedniej. Samochóddostawczy Sprinterz przełożeniem osi zmniejszającym zużycie paliwa Jedenzelementów, który w największym stopniu zwiększa wydajnośćsamochodu Mercedes-Benz Sprinter, to nowe dłuższe przełożenie ositylnej. Jest ono dostępne jako opcja w różnych wersjach samochodu.Przełożenie równe i=3,692 obniża liczbę obrotów o około sześćprocent. Rezultatem powyższego jest znacznie niższe zużycie paliwaw cyklu mieszanym od 7,0 l/100 km i odpowiednio niższa emisja CO2. Autobusyturystyczneługie przełożenie zmniejsza zużycie paliwa HO6toskrót od hipoidalnej osi tylnej w autobusach turystycznychMercedes-Benz i Setra. Oś — zaprojektowana specjalnie na potrzebyautobusów — pracuje cicho, oszczędnie i niezawodnie. Dziękiróżnym przełożeniom można ją stosować w różnych pojazdach iróżnych warunkach jezdnych. Alternatywądla standardowegoprzełożenia allround, wynoszącego i=3,909, jest na przykładdostępne obecnie dla Travego Edition 1 dłuższe przełożenie owartości i=3,583. Dzięki niemu prędkość obrotowa spada przyprędkości autostradowej 100 km/h do nieco ponad 1200 obr./min, cojeszcze bardziej obniża zużycie paliwa i poziom emisji spalin. Źródło: Daimler AG
  8. http://www.moto.wp.pl/kat,55194,wid,9681405,wiadomosc.html?rfbawp=1203611101.422
×