Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'efektywności' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 3 wyniki

  1. W pełni aluminiowa konstrukcja: czterocylindrowy silnik benzynowy najnowszej generacji Błyskawiczna reakcja na otwarcie przepustnicy: dynamika i znakomite osiągi Zaawansowana technika: bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie zapewniają najwyższą sprawność Kamień milowy: ośmiomilionowy silnik z Szentgotthárd to 1.4 Turbo Rüsselsheim. 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo — tak brzmi pełna nazwa nowego silnika firmy Opel, którego światowa premiera w nowym Oplu Astra będzie miała miejsce na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie (IAA) we wrześniu. Czterocylindrowa turbodoładowana jednostka z centralnym bezpośrednim wtryskiem paliwa będzie dostępna w dwóch wersjach o mocy 92 kW/125 KM i 107 kW/150 KM. Nowa, w całości aluminiowa konstrukcja jest spokrewniona z montowanym od niedawna w modelach ADAM i Corsa silnikiem 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Debiutujący czterocylindrowy silnik 1.4 to właściwie większy brat trzycylindrowej jednostki 1.0, chwalonej przez branżową prasę od czasu jej pojawienia się w ADAMie ROCKS i Corsie nowej generacji. Obydwa silniki należą do rodziny tzw. małych silników benzynowych, czyli grupy zaawansowanych technologicznie trzy- lub czterocylindrowych jednostek o pojemności nieprzekraczającej 1.6 litra. Odgrywają one ważną rolę w największej ofensywie silnikowej w historii firmy Opel, w ramach której w latach 2014–2018 na rynek trafi 17 nowych silników. Najlepszy w swojej klasie: łagodny pomruk nowego czterocylindrowego silnika firmy Opel W trakcie prac nad turbodoładowaną jednostką 1.4 wiele uwagi poświęcono dynamice i elastyczności oraz wysokim osiągom przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy do 245 Nm już przy bardzo niskich obrotach. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w niezwykle szerokim przedziale prędkości obrotowej od 2000 do 3500 obr./min. Taka charakterystyka świadczy o wysokiej sprawności silnika, a jednocześnie gwarantuje mnóstwo przyjemności z jazdy. Według danych wstępnych ten potężny turbodoładowany silnik z funkcją Start/Stop zużywa zaledwie 4,9 litra benzyny na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (emisja CO2: 114 g/km). Silnik 1.4 Turbo będzie mógł zatem zastąpić nawet dwulitrowe jednostki benzynowe, oferując jeszcze lepsze osiągi pod każdym względem. Podobnie jak w przypadku trzycylindrowej jednostki o pojemności jednego litra inżynierowie pracujący nad turbodoładowanym silnikiem 1.4 zwracali szczególną uwagę na poziom hałasu i wibracji. Konstrukcja bloku ogranicza rezonans, miska olejowa została podzielona na dwie części, zintegrowany z głowicą kolektor wydechowy generuje mniejszy hałas, odizolowano również wysokociśnieniowe wtryskiwacze, a rozrząd napędzany łańcuchem o specjalnym profilu jest osłonięty dźwiękochłonną pokrywą. „Nowy turbodoładowany czterocylindrowy silnik 1.4 z centralnym bezpośrednim wtryskiem paliwa należy do rodziny nowo zaprojektowanych małych silników benzynowych i ma wszystkie jej atuty: wysoką moc, sprawność oraz kulturę pracy. Wykonana w całości z aluminium jednostka jest nie tylko przyjazna dla środowiska, ale także wyznacza nowe standardy komfortu jazdy” — powiedział Christian Müller, wiceprezes ds. konstrukcji zespołów napędowych w europejskim oddziale General Motors. Lekkość bytu: nowy wymiar sprawności silnika Konstrukcja silnika 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo przyczynia się do zmniejszenia masy całego samochodu. Sam aluminiowy blok silnika jest o 10 kilogramów lżejszy od żeliwnego bloku obecnego silnika 1.4 Turbo, więc idealnie pasuje do nowego, wydajnego i oszczędnego Opla Astry. O przewadze nowego silnika 1.4 z turbodoładowaniem pod względem sprawności i oszczędności zadecydowały zaawansowane rozwiązania techniczne: drążony wał korbowy obniżający masę silnika oraz pompa oleju z napędem o obniżonym tarciu, która w zależności od potrzeb tłoczy olej pod mniejszym lub większym ciśnieniem. Cały silnik został zaprojektowany do eksploatacji z obniżającym tarcie olejem o klasie lepkości 5W‑30. Te zabiegi skutecznie przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa. O ile trzycylindrowe silniki Opla to typowi przedstawiciele trendu zwanego „downsizingiem” (mniejsze i lżejsze, ale bardziej wydajne silniki), o tyle w przypadku nowego czterocylindrowego silnika 1.4 inżynierowie Opla mówią o „rightsizingu”, czyli optymalizacji sprawności między niskim a wysokim obciążeniem jednostki. Jubileuszowy silnik z Szentgotthárd Silnik 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo jest produkowany w fabryce Opel Flex w Szentgotthárd. Został on już nowym kamieniem milowym w historii tego węgierskiego zakładu. Dzisiaj z linii produkcyjnej w Szentgotthárd zjechał jubileuszowy ośmiomilionowy czterocylindrowy silnik w całości wykonany z aluminium, który zadebiutuje w nowym Oplu Astra we wrześniu. „Wysoce elastyczna fabryka Opla na Węgrzech odgrywa kluczową rolę w naszej strategii produkcyjnej. Gratulacje i ogromne podziękowania dla całego zespołu z Szentgotthárd — osiem milionów silników to powód do dumy. Jestem pewien, że będziemy tu świętować jeszcze niejedno osiągnięcie w niedalekiej przyszłości” — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej Grupy Opel, któremu w świętowaniu sukcesu towarzyszyli Marc Schiff, dyrektor wykonawczy ds. produkcji Opel/Vauxhall w Europie, członkowie węgierskiego rządu oraz lokalni urzędnicy. źródło: General Motors
  2. Tryumf efektywności System COD dostępny już w trzech silnikach Audi -Technika odłączania cylindrów powoduje obniżenie zużycia paliwa nawet o 20 procent -Zastosowanie w jednostkach 1.4 TFSI COD, 4.0 TFSI COD i W12 COD -Audi RS 6 Avant rozwija moc 412 kW (560 KM), spalając przy tym zaledwie 9,8 l. na 100 km Ingolstadt, 13 listopada 2013 r. Redukcja zużycia paliwa nawet o 20 procent – technika cylinder on demand (COD) to dowód na najwyższe kompetencje Audi w dziedzinie konstrukcji jednostek napędowych. Innowacyjny system odłączania cylindrów znalazł już zastosowanie w silnikach benzynowych 1.4 TFSI COD i 4.0 TFSI COD, a teraz także w jednostce W12 COD nowego Audi A8 L. Technika cylinder on demand (COD) jest bardzo uniwersalna. Zastosować można ją zarówno w silnikach czterocylindrowych z wtryskiem bezpośrednim, w jednostce V8 TFSI a także w dwunastocylindrowym silniku wolnossącym. W każdym z nich, na wyższych biegach, od niskich do średnich obciążeń oraz niewielkiej i średniej prędkości, system automatycznie odłącza połowę cylindrów do momentu, dopóki kierowca nie doda więcej gazu. W aktywnych cylindrach sprawność wzrasta, ponieważ optymalne punkty ich pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń. Proces przechodzenia w różne tryby pracy przebiega tak delikatnie, że jest ledwo wyczuwalny. W modelach ośmiocylindrowych aktywne łożyska silnika w dużym stopniu kompensują wibracje, a system redukcji hałasu Audi Noise Cancellation (ANC) redukuje niepożądane odgłosy wytwarzając w fazie odłączonych cylindrów odpowiednie przeciwdźwięki. Zależnie od modelu, stosuje się albo jedno albo oba z tych rozwiązań. W jednostce 1.4 TFSI COD system odłącza drugi i trzeci cylinder, w przypadku silnika 4.0 TFSI – drugi, trzeci, piaty i ósmy cylinder. Odłączenie powoduje dezaktywację wtrysku i zapłonu. Tzw. elementy krzywkowe, przesuwane przez napędzane elektromagnetycznie trzpienie na wałku rozrządu, zamykają zawory. Wcześniej komory spalania napełnianie są jednak ponownie czystym powietrzem, by zmniejszyć ciśnienie w cylindrach. W jednostce W12 o mocy 368 kW (500 KM), zastosowano specjalny wariant techniki COD. Tutaj zawory pozostają otwarte. System najpierw dezaktywuje wtrysk i zapłon we wszystkich zaworach lewego rzędu, tak że silnik pracuje jako sześciocylindrowiec. Zanim temperatura w katalizatorze obniży się, cylindry lewego rzędu są znowu aktywowane, a prawego – dezaktywowane. W dłuższym cyklu, oba rzędy cylindrów są na przemian aktywne i nieaktywne. Wymiernym wynikiem zastosowania techniki COD jest znaczna redukcja zużycia paliwa. Według testów NEDC, w modelach RS 6 Avant i RS 7 Sportback o około pięć procent. Zamontowany w nich silnik 4.0 TFSI COD o mocy aż 412 kW (560 KM), zadowala się zaledwie 9,8 l. benzyny na 100 km. Natomiast jednostka napędowa 1.4 TFSI COD o mocy 103 kW (140 KM) zużywa średnio tylko 4,7 l. paliwa na 100 km. W testach NEDC odłączenie cylindrów daje oszczędność ok. 0,4 l. na 100 km, a przy umiarkowanej prędkości nawet o 20 procent. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Oponyciężarowe Goodyear – kategoria „A” pod względem efektywnościpaliwowej Parametryna etykietach na oponach potwierdzają wieloletnie zaangażowaniemarki Goodyear w stałe podnoszenie osiągów swoich produktów Warszawa,16 sierpnia 2012 r. –Wprowadzenieobowiązku etykietowania opon w UE zainicjowało nową metodologiębadania parametrów opon, ale również umożliwia pokazaniedługoletniej tradycji tworzenia najwyższej jakości produktówprzez Goodyeara. Wprowadzenie w maju br. możliwościdobrowolnego etykietowania opon (obowiązek etykietowania wejdzie wżycie w Unii Europejskiej 1 listopada br.) pokazało, że opony dopojazdów ciężarowych Goodyear już teraz mogą sprostać wysokimwymogom UE pod względem efektywności paliwowej. Najlepszym tegoprzykładem są opony do naczep Goodyear LHT II, które otrzymałyunijną kategorię „A” właśnie pod względem wydajnościpaliwowej. Kategoria ta dotyczy dwóch rozmiarów1,które są dostępne na rynku od 2010 roku. W nowej, unijnejklasyfikacji doskonałe wyniki osiągnęły również nowe oponyMarathon LHS II + na oś sterującąi Regional RHT II do naczep, które otrzymały kategorię „B”ze względu na efektywność paliwową i przyczepność namokrej nawierzchni, w wielu rozmiarach2.Dobre osiągi mają również opony na oś sterującą Regional RHSII, które w jednym rozmiarze otrzymały kategorię „C” podwzględem efektywności paliwowej i „A” z uwagi na drogęhamowania na mokrej nawierzchni, a w drugim rozmiarze odpowiedniokategorie „B/B”3.Około połowy oferowanych obecnie opon Goodyear i Dunlop do pojazdówciężarowych uzyskuje według klasyfikacji kategorie „C/C” lubwyższe. Organizacja branżowa niemieckiego przemysłu gumowegoopisuje opony, które otrzymały kategorię „C/C” lub wyższąjako ‘bardzo dobre’, a opony z oznaczeniem „A/C” –„A/A” i „C/A” – „A/A” jako ‘wyjątkowo dobre’. „Oceny jakieuzyskały nasze produkty w ramach wprowadzonej przez UE klasyfikacjiopon świadczą o tym, że Goodyear od wielu lat dostarcza klientomprodukty o najwyższych parametrach – szczególnie w zakresiewydajności paliwowej. Jesteśmy dumni z ocen uzyskanych przez naszeopony. To, że w niektórych przypadkach oferowaliśmy ten poziomjakości już od 2010 roku dowodzi raz jeszcze, iż dbamy o potrzebyklientów, dostarczając opony, które zmniejszają zużycie paliwa imają doskonałe parametry hamowania na mokrej drodze. Istnieje takżewiele innych kryteriów, dzięki którym nasze opony charakteryzują się znakomitą relacją jakości do ceny – w tym przebiegi,możliwość pogłębiania i bieżnikowania oraz trwałość”– powiedział BorisStevanovic, Dyrektor marketingu opon do pojazdów ciężarowychGoodyear Dunlop w Europie, naBliskim Wschodzie i w Afryce. Oferta GoodyearDunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdówużytkowych, autobusów i autokarów w przeszło 55 rozmiarach. Wieluwiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montujeopony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśród nich: DAF,Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyearjest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentównaczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługiTruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, usługa Mobility, systeminternetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologiaGoodyear Retread, Goodyear może zaproponować najszerszy w branżyzakres usług dedykowanych. Goodyear jestjednym z największych producentów opon na świecie, z centraląw Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumoweoraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swojądziałalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodkiinnowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgurozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczająbranżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyearzatrudnia ok. 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje oponytakich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jesttakże głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. 1 LHT II w rozmiarze 385/55R22.5 i 435/50R19.5 2 LHS II + w rozmiarze: 295/80R22.5 HL, 315/70R22.5 HL i 315/80R22.5 HL; RHT II w rozmiarze: 385/65R22.5, 385/55R22.5, 425/65R22.5, 445/65R22.5, 285/70R19.5 3 RHS II z B/B: 385/65R22.5 HL; RHS II z C/A: 315/80R22.5 Źródło: GoodyearDunlop Tires Polska
×