Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'dzięki' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 120 wyników

  1. Nowa 500-ka niepowtarzalna także dzięki firmie Mopar. W tych dniach, w Turynie przedstawiciele międzynarodowej prasy mają okazję uczestniczyć w prezentacji nowej 500-ki, najnowszej wersji ikony marki Fiat, która na stałe zagościła w pamięci Klientów.Na miejsce światowej premiery samochodu zostało wybrane legendarne Lingotto, symboliczne miejsce, które tak samo jak 500-ka, potrafi „iść” z duchem czasu i zmieniać się, pamiętając jednak zawsze o własnej tradycji.W turyńskim wydarzeniu bierze udział również Mopar - marka zajmująca się usługami, Obsługą Klienta, oryginalnymi częściami zamiennymi i akcesoriami dla FCA. Z tej okazji Mopar prezentuje kolekcję gadżetów przeznaczoną do nowej 500-ki, jak i zindywidualizowany egzemplarz modelu z pakietem microcarbon black, obejmującym specjalną okleinę na dach, obudowy lusterek oraz deskę rozdzielczą. Dopełnieniem indywidualizacji przez brand Mopar jest chromowana listwa maski silnika, nakrętki na wentyle z logo Fiat, czarne dywaniki welurowe, dwukolorowe, szaro-czarne felgi aluminiowe, włoska flaga i logo 500 w kolorze kości słoniowej. Ponad 100 specjalnych akcesoriów.Do nowej 500-ki wyprodukowanych zostało ponad 100 specjalnych, wysokiej jakości akcesoriów, które doskonale współgrając z parametrami technicznymi i stylistyką nowego samochodu, umożliwiają równocześnie jego bogatą i kompletną indywidualizację. Na szczególną uwagę zasługują felgi aluminiowe 14", 15" i 16" o różnych wzorach, kolorach i obróbce, chromowane obudowy lusterek w różnych kolorach, wyróżniające się znaczki boczne, chromowana listwa na masce silnika, spojler tylny, naklejki na boki oraz dach. Poza tym, aby zwiększyć funkcjonalność nowego samochodu, wyprodukowano stelaż do umieszczenia na pokrywie bagażnika, z dwoma uchwytami do przewozu sprzętu do sportów zimowych: nart i snowboardu.Oprócz tego, można wybrać jeden z trzech specjalnych pakietów sportowych - Czarny, Czerwony lub Biały. Składają się one z ciągłego kolorowego pasa na wysokości linii pasów bezpieczeństwa, który kończy się szachownicą w okolicy szyby tylnej, lusterek w kolorze nadwozia i kompletu dwóch specjalnych etui na klucze. Są też inne zestawy etui na klucze, które można zakupić oddzielnie, dzięki czemu zawsze można mieć przy sobie mały, wyróżniający nas i nasz samochód element: od mieniących się kryształków Swarovskiego z logo „500” do ekskluzywnej Koralowej Czerwieni, od fantazyjnego wzoru chevron, aż po etui w kolorze włoskiej flagi.Wkrótce dostępne będą również nowe zestawy do indywidualizacji z oryginalnymi okleinami do pokrycia dachu i obudów lusterek - pięć kolorów: microcarbon black, matt silver, matt titanium, military green i jeans. W wersji microcarbon black (czarny microcarbon) i military green (wojskowa zieleń) oferta dotyczy również desek rozdzielczych, nawiązujących do elementów wyróżniających nadwozie.Wnętrze nowego Fiata 500 można natomiast zindywidualizować oryginalnymi akcesoriami, takimi jak wieszak na marynarkę montowany na zagłówku przednim, welurowe dywaniki, zestaw stalowych nakładek progowych oraz zestaw sportowych nakładek na pedały i podnóżek z aluminium. Niezależnie od wyboru Klienta, dzięki produktom Mopar można zmienić tę ikonę samochodowego designu w wyjątkowy egzemplarz. Gadżety.Dla tych, którzy kochają kultowego Fiata i przywiązują wagę do stylowych dodatków, stworzono linię ekskluzywnych produktów łączących innowacyjność i nowoczesne wzornictwo: od bluzy ze słuchawkami, idealnej dla miłośników biegania po głośniki współpracujące ze smartfonami, od eleganckiej torebki wyposażonej w ładowarkę do telefonu po specjalny obiektyw poprawiający jakość zdjęć robionych telefonem.Wszystkie gadżety z kolekcji przeznaczonej do nowej 500-ki wyróżnia troska o detale oraz przyciągająca wzrok grafika, która zapewne przypadnie do gustu także męskiej części Klientów. Przykładem może być kolekcja bluz i koszulek z logo „500” lub ze wstawkami „z oklein”, inspirowanymi naklejkami na samochód oraz licznymi kultowymi elementami nawiązującymi do świata 500-ki.Kolekcja Mopar, przeznaczona do nowego modelu Fiata, będzie dostępna w sprzedaży jesienią. Mopar Vehicle Protection.Klient nowej 500-ki może również liczyć na kontrakty serwisowe „Mopar Vehicle Protection", które jako jedyne posiadają gwarancję Fiat Chrysler Automobiles. Wprowadzony w 2013 roku do regionu EMEA z portfelem ponad 50 produktów i obecny aktualnie w ponad 36 krajach tego regionu, Mopar Vehicle Protection przygotował w konkurencyjnych cenach różne pakiety przeglądów serwisowych, oferujących różne opcje zarówno, co do okresu obowiązywania, jak i przebiegu, pozwalających utrzymać samochód zawsze w doskonałym stanie. Pakiety serwisowe Mopar Vehicle Protection zapewniają Klientowi całkowity spokój, dzięki szerokiemu pokryciu gwarancyjnemu dla części mechanicznych i specjalnym planom przeglądów. Poza tym, wszystkie operacje są przeprowadzane przez wysoko wykwalifikowany personel, który używa tylko i wyłącznie oryginalnych części zamiennych.Do nowej 500-ki dostępne są programy gwarancji rozszerzonej oraz specjalne plany przeglądów: „Maximum Care", pokrycie gwarancyjne na części mechaniczne i elektryczne samochodu, „Powertrain Care", pokrycie gwarancyjne na części mechaniczne wydłużające gwarancję kontraktową samochodu na silnik, skrzynię biegów, napęd i centralkę, „Easy Care", usługi w zakresie przeglądów oraz przeglądy okresowe w konkurencyjnych cenach, „Top Care & Top Care Plus", plan gwarantujący całkowity spokój, który oferuje Klientom kompletne pokrycie gwarancyjne, obejmujące naprawę części mechanicznych i elektrycznych oraz przeglądy okresowe. Dodatkowo, plany „Mopar Vehicle Protection", dzięki usłudze pomocy drogowej, dostępnej na terenie całej Europy, zapewniają komfort podróżowania, a w przypadku sprzedaży samochodu, prawo do wydłużonej gwarancji może zostać przeniesione na nowego właściciela. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Dzięki smartfonom zmienia się sposób, w jaki tankujemy benzynę. Z ostatnich amerykańskich badań* wynika, że przed zatankowaniem 85% z nas sprawdza na aplikacjach mobilnych, gdzie jest najlepsza cena benzyny, i gdzie najtaniej możemy zrobić zakupy. Ten trend powoli zaczynamy obserwować również w Polsce, i tylko kwestią czasu jest, czy firmy paliwowe obrócą go na swoją korzyść – mówi Wojciech Borowski CEO McCANN Worldgroup. Raport zwraca także uwagę na to, że 2/3 osób, które robiły zakupy na stacjach używa swoich smartfonów, jako głównego narzędzia do podejmowania decyzji zakupowych. Co ciekawe - na znalezienie najtańszej stacji jesteśmy skłonni poświęcić więcej czasu (średnio 6 minut), niż na znalezienie sklepu z tańszymi produktami (średnio 4 minuty). Ceny paliw wciąż idą w górę. Nic dziwnego, że dla klientów kilka groszy na litrze ma znaczenie. Dlatego w przypadku tankowania kierowcy chętnie pojadą do stacji benzynowej położonej kilometr, czy dwa kilometry dalej, jeśli tylko dzięki temu zaoszczędzą. Właśnie dlatego aplikacje na smartfony, pozwalające znaleźć najtańsze paliwo w niedalekiej okolicy stają się w krajach wysokorozwiniętych tak popularne – dodaje Borowski. Wystarczy kilka minut, by dowiedzieć się, gdzie zatankujemy po najkorzystniejszej cenie lub jak w łatwy sposób kontrolować średnie spalanie i wydatki na benzynę. Jestem ciekawy, jak do rozwoju tego typu aplikacji podejdą w Polsce takie firmy paliwowe Shell, Statoil, Lukoil, Orlen czy Lotos. I czy znajdą sposób na to by podjąć wyzwanie – i co więcej obrócić tę sytuację na swoją korzyść. *Badanie zostało opublikowane w lipcu 2013 przez firmę Nielsen. Zostało zrobione na reprezentatywnej próbie 2000 Amerykanów korzystających ze smartfonów i tabletów. źródło: McCANN Worldgroup
  3. Maserati sprzedaje si wietnie, dziki nowym modelom Jeszcze SUV do kolekcji i Maserati będzie ustawione
  4. Promile pod kontrolą dzięki darmowej aplikacji Rozpoczyna się okres wakacyjnych podróży. To oznacza, że przez najbliższe dwa miesiące można spodziewać się wzmożonego ruchu na autostradach i drogach ekspresowych oraz w okolicach miejscowości turystycznych. Aby urlop upłynął beztrosko i spokojnie, przed wyjazdem warto odpowiednio się przygotować, m.in. zainstalować w swoim telefonie wirtualny alkomat „Sprawdź promile”. Na wakacjach nad ciepłym morzem, w upale i po całym dniu spędzonym na plaży nic nie gasi pragnienia lepiej niż zimne piwo. Po ten trunek sięgamy w trakcie urlopu szczególnie chętnie. Jednak spożywanie alkoholu podczas wyjazdu wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Przede wszystkim piwa nie wolno pić na plaży, chyba że robi się to na terenie specjalnie wyznaczonych ogródków piwnych. Ale nawet tam wskazany jest umiar, jeśli chcemy jeszcze popływać. Uważać powinni szczególnie żeglarze lub kajakarze, ponieważ prowadzenie sprzętu wodnego pod wpływem alkoholu jest wyjątkowo niebezpieczne i traktowane przez prawo tak samo jak jazda samochodem „na podwójnym gazie”. Dlatego po wychyleniu szklanki jasnego pełnego do obiadu najbezpieczniej będzie poczekać z kąpielą czy sportami wodnymi i w tym czasie skryć się w cieniu parasola. Kalkulator w telefonie policzy promile Jednak po jakim czasie od spożycia alkoholu można spokojnie wejść do morza lub wsiąść za kierownicę? Wysoki poziom promili we krwi może się przecież utrzymywać jeszcze długo po konsumpcji, a czas jego spalania to kwestia indywidualna, zależna m.in. od płci, wagi ciała, a nawet tego, czy w międzyczasie coś jedliśmy. Czy godzinna drzemka pod parasolem pomoże pozbyć się promili z organizmu? Można to ustalić za pomocą prostej w instalacji i obsłudze aplikacji „Sprawdź promile”, którą można pobrać bezpłatnie na większość modeli telefonów. „Sprawdź promile” działa jak alkomat w telefonie: po wprowadzeniu danych takich jak płeć, wiek, waga i ilość wypitego alkoholu aplikacja poda przybliżoną ilość promili w organizmie i wyliczy orientacyjny czas, po którym można bezpiecznie popływać lub usiąść za kierownicą samochodu. Kalkulator promili można pobrać w każdej chwili zupełnie za darmo i ma on dodatkową zaletę: jest praktycznie zawsze pod ręką dzięki temu, że został zainstalowany w telefonie, z którym dzisiaj mało kto rozstaje się na dłużej – nawet w czasie urlopu. – Aplikacja pomoże nie tylko w sytuacji, gdy wahamy się, czy możemy bez problemu popływać albo wrócić z plaży samochodem, ale również w drodze powrotnej z urlopu. Mało kto zdaje sobie sprawę, że aż 78% nietrzeźwych kierowców zatrzymanych przez policję to osoby, które usiadły za kierownicę dopiero następnego dnia po spożyciu napojów wyskokowych. Dlatego jeśli poprzedniego wieczoru spożywaliśmy alkohol, rano warto sprawdzić, czy możemy już bezpiecznie prowadzić – mówi Katarzyna Radecka, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej. Bezpłatna aplikacja „Sprawdź promile” została udostępniona przez Kompanię Piwowarską w ramach programu edukacyjnego, propagującego odpowiedzialną konsumpcję alkoholu i trzeźwość na drodze. Aplikacja jest dostępna na różne modele telefonów, w tym iPhony, Androidy i telefony obsługujące aplikację java. Można ją pobrać poprzez odczytanie QR kodu na stronie www.abcalkoholu.pl lub z AppStore (dotyczy iPhonów) oraz z Google Play (dotyczy Androidów). Z aplikacji można także skorzystać na Facebooku pod adresem http://apps.facebook.com/sprawdzpromile. „Sprawdź promile” to ogólnopolski program społeczny, zainicjowany i realizowany przez Kompanię Piwowarską od 2008 r. Więcej na temat akcji oraz wpływu alkoholu na organizm na stronie www.abcalkoholu.pl. Źródło: Kompania Piwowarska
  5. Przewaga dzięki oświetleniu: nowe reflektory diodowe Audi Matrix -Jeszcze w tym roku nowość trafi na rynek - Osobno sterowane diody dla jak najbardziej precyzyjnego doświetlenia drogi - Dzięki wielu innowacjom, Audi od lat wiedzie prym wśród światowej konkurencji Ingolstadt, 2 lipca 2013. Audi wzmacnia swoją pozycję lidera w dziedzinie technik oświetlenia, przedstawiając nowość na skalę światową. W nowym Audi A8, które pod koniec 2013 pojawi się na rynku, zadebiutują reflektory diodowe Audi Matrix. Dzięki nim, koncern z Ingolstadt zapoczątkuje nowy rozdział historii oświetlenia samochodowego. Diodowa technika Audi Matrix polega na podziale przednich reflektorów samochodu na szereg małych, pojedynczych diod, które współpracują z połączonymi szeregowo soczewkami lub elementami odblaskowymi. Zarządzane szybkim sterownikiem, zależnie od sytuacji na drodze, włączają się i wyłączają lub zmieniają intensywność świecenia. Dzięki temu, zawsze precyzyjnie doświetlają drogę i oświetlają maksymalnie duży obszar, bez potrzeby stosowania mechanizmu regulującego położenie reflektorów. Światła reflektorów nowego Audi A8 składają się z 25 diod, połączonych w zespoły po pięć diod. Kiedy są ustawione w tryb „automatic”, a światła drogowe włączone, to system uaktywnia się powyżej prędkości 30 km/h w terenie niezabudowanym, a w terenie zabudowanym powyżej 60 km/h. Reflektory diodowe Audi Matrix dają światło o niepowtarzalnym, krystalicznym blasku. Dzięki nowej stylistyce, również światła do jazdy w dzień są teraz bardziej atrakcyjne i wyraziste. Gdy podczas jazdy specjalna kamera zainstalowana w Audi A8 zidentyfikuje pojazdy nadjeżdżające z przeciwka, to reflektory Audi Matrix automatycznie dostosują zasięg i moc świateł drogowych, wyłączając odpowiednie zespoły diod. System pracuje tak precyzyjnie, że nadjeżdżające z naprzeciwka lub wyprzedzane pojazdy nie są oślepiane, natomiast przestrzeń pomiędzy samochodami oraz wokół naszego Audi jest nadal doskonale oświetlona. Im bliżej znajduje się nadjeżdżający pojazd, tym więcej diod wyłącza się lub przyciemnia. Po zakończeniu manewru wyprzedzania, światła drogowe świecą znów pełną mocą, na nowo włączając przyciemnione wcześniej sekcje diod. Światło, które widzi kierowca jest zawsze jasne, homogeniczne i o wiele bardziej efektywne niż mechanicznie sterowane reflektory konkurencji. Diodowa technika Audi Matrix oferuje fascynujące możliwości w wielu różnych aspektach, zarówno jeśli chodzi o ilość diod zamontowanych w jednym reflektorze, jak i ich rozmieszczenie, wielkość oraz konstrukcję. Jedną z funkcji wzmacniających bezpieczeństwo w Audi A8 jest tzw. światło rozpoznające. Do jego zadań należy rozpoznawanie idących jezdnią, poboczem lub chodnikiem pieszych. Jeśli w krytycznej odległości przed naszym Audi funkcja rozpozna postać ludzką, to pojedyncze diody na krótko trzykrotnie zabłysną, wyraźnie oddzielając pieszego od otoczenia i ostrzegając zarówno idącego jak i kierowcę. Funkcja ta współpracuje z asystentem jazdy nocą. Ponadto diody reflektorów Audi Matrix doskonale sprawdzają się jako światła doświetlające zakręty. Skręcają wiązkę światła zgodnie z kierunkiem zakrętu. Korzystając z prospektywnych danych o pokonywanej trasie, jakich dostarcza nawigacja MMI Navigation plus, dostosowują się nawet na chwilę przed skrętem kierownicy sygnalizującym wjeżdżanie w zakręt. Kolejną funkcją dostępną w nowym Audi A8 są kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Diody kierunkowskazów zapalają się blokowo w cyklu co 150 milisekund, a sygnał świetlny kierunkowskazu przebiega w kierunku skręcania. Audi to marka wiodąca w dziedzinie samochodowego oświetlenia. Od lat producent nieustanie wprowadza na tym polu coraz nowocześniejsze innowacje. Dla przypomnienia, poniżej kilka rozwiązań Audi, innowacyjnych na skalę światową: · 1994: reflektory ksenonowe drugiej generacji w Audi A8 · 2003: funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów adaptive light w Audi A8 · 2004: diodowe światła do jazdy dziennej w Audi A8 W12 · 2008: w pełni diodowe reflektory w Audi R8 · 2010: zharmonizowanie działania reflektorów z danymi przekazywanymi przez system nawigacji w Audi A8 · 2011: diodowe światła tylne o homogenicznej stylistyce w Audi A6 · 2012: kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania w Audi R8 · 2013: w pełni diodowe reflektory w modelach klasy kompaktowej · 2013: UE potwierdza, że technologia diodowa Audi jest przykładem innowacji w dziedzinie ekologii Innowacje wprowadzane przez Audi oznaczają nie tylko lepsze światło, ale też większe bezpieczeństwo, wysoką aktywność i atrakcyjną stylistykę. Dostępne są tak naprawdę dla każdego klienta. Zamówić je można do każdego modelu, począwszy od kompaktowej serii A3. Również samochody sportowe Audi startujące w Le Mans – np. Audi R 18 e-tron quattro – wyposażane są od lat w reflektory diodowe. Dzięki nim, na prostej oświetlają tor na odcinku ok. jednego kilometra. Audi będzie nadal stopniowo powiększać swoją przewagę w zakresie technik oświetlenia. Reflektory konstruowane przez Audi będą w przyszłości jeszcze precyzyjniej reagować na warunki zewnętrzne i wszechstronnie komunikować się z otoczeniem. Będą w pełni sterowane elektronicznie, a dzięki nowym dynamicznym funkcjom staną się jeszcze bardziej atrakcyjne. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. [h=1]Hyundai utrzymuje udział w rynku dzięki popytowi na samochody o mniejszym zużyciu paliwa[/h] Od początku roku, Hyundai utrzymuje przewidywany udział w rynku europejskim na poziomie 3,5% Mimo gorszej koniunktury rynkowej wzrosła liczba zarejestrowanych nowych samochodów marki Popyt na samochody o zmniejszonym zużyciu paliwa wpływa na wzrost sprzedaży modeli i20, i30 oraz i40 Według danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA, Hyundai utrzymał w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku 2013 udział w rynku wynoszący 3,5%, co oznacza wzrost w stosunku do 3,3% udziału uzyskanego w analogicznym okresie roku ubiegłego. W maju br. zarejestrowano aż 36468 samochodów Hyundai, co oznacza wzrost o 0,4% w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy cały rynek odnotował spadek sprzedaży o 5,9%. „Sytuacja na europejskim rynku motoryzacyjnym jest coraz silniej związana z polityką fiskalneą. W związku ze stawkami podatkowymi, uzależnionymi od poziomu emisji spalin, nabywcy poszukują samochodów o mniejszym zużyciu paliwa. Dzięki temu, firmy takie jak Hyundai sprzedają więcej samochodów, czego potwierdzeniem są wyniki sprzedaży naszych modeli i20, i30 oraz i40.” – mówi Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe. „Konsumenci nabierają coraz większej pewności siebie, jednak utrzymywanie się niestabilnej sytuacji ekonomicznej powoduje, że zakupy samochodów są odkładane na przyszłość. Przewidujemy, że począwszy od czwartego kwartału roku bieżącego na europejskim rynku samochodowym rozpocznie się powolny, organiczny wzrost sprzedaży.”- dodaje Rushforth. Dane publikowane przez firmę analityczną IHS Global Insight potwierdzają stabilny wzrost sprzedaży samochodów Hyundai w kluczowych europejskich segmentach. W pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku udział nowego i20 w segmencie B zwiększył się z 2,2% do 2,7%, natomiast w silnie konkurencyjnym segmencie C1 model i30 nowej generacji odnotował wzrost udziału z 4,5% do 4,8% Firma osiągnęła też sukces w segmencie D1, gdzie udział modelu i40 wzrósł z 4,0% do 6,2%. źródło: Hyundai
  7. Dzięki zwycięstwu w Spa, Audi nadal niekwestionowanym liderem wyścigów WEC -Potrójny tryumf Audi R18 e-tron quattro w drugim w tym sezonie wyścigu serii WEC - Fässler, Lotterer i Tréluyer nowymi liderami tabeli - Test nowego wariantu karoserii przygotowanego na Le Mans Ingolstadt/Spa, 6 maja 2013. Audi świętuje kolejny zwycięski weekend w serii Mistrzostw Świata na Długich Dystansach FIA WEC. W Spa, trzy R18 e-tron quattro wystartowały z trzech pole position, a już po sześciu godzinach trzy teamy kierowców stanęły na podium. W ubiegłym sezonie Audi również wygrało ten wyścig. Trzy sportowe hybrydy Audi, zajmując pierwsze, drugie i trzecie miejsce zarówno na treningu, jak i w głównym wyścigu, osiągnęły najlepsze wyniki. Po raz drugi z rzędu, marka z Ingolstadt zwyciężyła konkurencję –hybrydowe bolidy Toyoty. Cztery ringi odniosły podwójne zwycięstwo także przed trzema tygodniami, podczas inauguracji sezonu w Silverstone. Szczególnie dobrze wypadli mistrzowie świata Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Treluyer. Prowadzony przez nich bolid miał na mecie 1,05 minuty przewagi nad konkurencją, mimo że od początku wyścigu szczęście niezbyt im dopisywało. W drugiej godzinie wyścigu odłamek uszkodził jedną z opon, co zmusiło André Lotterera do wcześniejszego pit stopu. Jego zmiennik, Benoît Tréluyer podjął walkę startując z siódmego miejsca. Już po 74 minutach bolid z numerem jeden objął prowadzenie. Zwycięzcy z Silverstone, Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, zajęli drugie miejsce. W tabeli, francusko-duńsko-szkockie trio ma tylko jeden punkt straty do kolegów z „jedynki”, którzy dodatkowo zdobyli w Belgii punkt za najlepszy czas podczas jazdy treningowej. Świetny wynik na swoim koncie zapisali też Marc Gené, Lucas di Grassi i Oliver Jarvis. Oni zasiadali za sterami sportowej hybrydy z numerem 3, która pod względem aerodynamiki została już dostosowana do zbliżającego się wyścigu w Le Mans. Z tego powodu, pojazd nie był optymalnie dostosowany do zmagań na pętli o długości 7,004 km, jakie przyszło mu pokonać w Ardenach. Niemniej jednak dane o obu typach pojazdów zebrane w Spa, stanowią dla Audi skarbnicę cennej wiedzy. Mniejsza siła docisku nie ułatwiała prowadzenia samochodu podczas szybkiego pokonywania wielu zakrętów na belgijskiej trasie. Mimo to, zespołowi Audi udało się wyprzedzić najlepszy pojazd Toyoty oznaczony numerem osiem. Triumf w Belgii to już czwarte w tym roku zwycięstwo Audi w wyścigach długodystansowych. Po zwycięstwie Audi R8 GRAND-AM w klasie GT podczas 24-godzinnego wyścigu w Daytona i po triumfie Audi R18 e-tron quattro w 12-godzinnym maratonie w Sebring, przyszedł czas na dwa zwycięstwa w wyścigach WEC. Kolejny punkt w terminarzu imprez to Le Mans, gdzie już 9 czerwca Audi Sport Team Joest będzie się przygotowywać do startu w wyścigu 24-godzinnym. Właśnie w Le Mans, 22 i 23 czerwca, Audi ma zamiar już po raz dwunasty zdobyć najwyższe laury. Volkswagen Group Polska
  8. więcej -> Ford Kuga i większa produkcja dzięki dużemu popytowi, ranking sprzedaży motocykli, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, nowe samochody osobowe | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. Dzięki 369 500 dostarczonym samochodom, początek bieżącego roku to najlepszy pierwszy kwartał w historii Audi - W marcu Audi AG sprzedało na całym świecie ok. 147 700 pojazdów. To wzrost o trzy procent - Rekordowa wartość sprzedaży w pierwszym kwartale w USA i w Chinach - Luca de Meo, szef sprzedaży Audi potwierdza: „Doskonały debiut Audi A3 Sportback“ Ingolstadt, 9 kwietnia 2013. Audi AG zanotowało najlepszy pierwszy kwartał w swojej historii. Dzięki 369 500 sprzedanym od stycznia do marca samochodom, koncern o 6,8 procent poprawił wyniki sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Sprzedaż Audi rośnie nieprzerwanie w najważniejszych regionach – w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Tak dobre wyniki to w dużej mierze zasługa sprzedaży w marcu. W tym miesiącu kluczyki do Audi odebrało blisko 147 700 klientów, o trzy procent więcej niż przed rokiem. Dzięki temu, ubiegły miesiąc był dla producenta z Ingolstadt najlepszym sprzedażowo marcem w historii firmy. „Rekord sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 to dobra podstawa do kontynuacji wzrostu w nadchodzących miesiącach“ – powiedział Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. „Planujemy, że Audi A3 Sportback znacznie przyczyni się do osiągnięcia założonego celu. Mimo, że ten samochód na pierwszych rynkach pojawił się zaledwie w lutym, już odniósł duży sukces. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ilości zamówień składanych przez dealerów.“ Według sprzedażowych statystyk, do wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 przyczyniły się szczególnie Audi A1 Sportback, modele z rodziny A4 oraz SUV-y. Globalna sprzedaż kompaktowego SUV-a Q3 w stosunku do roku ubiegłego wzrosła o 58,2 procent i wyniosła 28 550 egzemplarzy. W przypadku modelu Q5, sprzedaż wzrosła o 15,6 procent i osiągnęła liczbę 56 350 dostarczonych klientom samochodów. Te właśnie modele wpłynęły na dobre wyniki Audi na rynku europejskim. Mimo trudnej sytuacji gospodarczej, w porównaniu do pierwszego kwartału 2012 roku, marka z czterema ringami zwiększyła sprzedaż w Europie. Na starym kontynencie sprzedała 187 600 pojazdów, co dało wzrost o 0,7 procenta. W Niemczech wskaźnik marcowej sprzedaży wyniósł minus 1,7 procent (24 701 egzemplarzy) i był nieco niższy niż w ubiegłym roku. Łącznie, Audi w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku sprzedało na niemieckim rynku 59 116 pojazdów, notując tym samym wzrost o 2 procent. Najpopularniejszym modelem było nadal Audi A4 Avant. Kluczyki do tego samochodu klasy średniej, w okresie pomiędzy styczniem i marcem, odebrało 11 077 klientów. W Wielkiej Brytanii, na drugim co do wielkości europejskim rynku, koncern ostatecznie zamknął kwartał również z wynikiem lepszym niż rok wcześniej. Wskaźnik wzrostu sprzedaży wspiął się do wartości 9,7 procent (39 242 sprzedanych aut). Marcowy wynik na tym rynku był także bardzo pozytywny. Audi zwiększyło sprzedaż w stosunku do marca 2012 o 8 procent (24 913 samochodów). Stałą tendencję wzrostową zanotowano w pierwszym kwartale na rynkach Europy Wschodniej (blisko 14 000 egzemplarzy, wzrost o 9,1 procent). Dotyczy to przede wszystkim Rosji – 8 278 sprzedanych aut dało tu skok o 15,4 procent. Największym wzięciem wśród rosyjskich klientów cieszyły się modele Q3 i Q5. Sprzedaż obu SUV-ów stanowiła 48 procent ogólnej sprzedaży Audi w Rosji w pierwszym kwartale. W Polsce na koniec marca zanotowano o 18,55 % większą sprzedaż w pierwszym kwartale (1393 zarejestrowane samochody) niż w analogicznym okresie, i tak bardzo pomyślnego, ubiegłego roku. Dzięki temu Audi utrwaliło w Polsce pozycję marki nr jeden w segmencie premium. Trudna sytuacja panuje nadal w Europie Południowej. We Włoszech Audi zanotowało w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku spadek o 6,4 procent. Klientom przekazano tu 12 096 nowych Audi. We Francji spadek wyniósł 8,4 procent (14 542 sprzedanych aut). W Hiszpanii sprzedaż w stosunku do pierwszego kwartału roku ubiegłego nieznacznie – o 0,6 procenta – wzrosła i wyniosła 10 897 egzemplarzy. Po raz kolejny Audi AG zanotowało rekordową sprzedaż w USA. W marcu nadal utrzymywała się zwyżkowa tendencja z poprzednich miesięcy. Popyt na samochody marki Audi na amerykańskim rynku wzrósł o 14,4 procent. Tylko w tym miesiącu sprzedano 13 253 egzemplarze. Audi w Stanach Zjednoczonych dostarczyło w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku 34 186 samochodów, co zaowocowało wzrostem o 16 procent. Do świetnego wyniku przyłożyła się sprzedaż SUV-ów Q5 i Q7, która wzrosła odpowiednio o 37,3 procent i 48,4 procent. Wyraźnie wzrosła też sprzedaż flagowego modelu Audi, A8, aż o 37,3 w pierwszych trzech miesiącach roku. W kwietniu na amerykańskim rynku pojawi się kolejny wariant tego modelu, wyposażony w silnik diesla. To kolejny etap „wysokoprężnej ofensywy” marki Audi za Oceanem. Obok Audi A8 TDI, w 2013 roku w USA zadebiutują A6, A7 i Q5, wszystkie z silnikami diesla. Dwucyfrowymi wskaźnikami wzrostu Audi może pochwalić się również w innych państwach kontynentu amerykańskiego, na przykład w Meksyku, gdzie sprzedano 2 609 egzemplarzy, o 48,6 procent więcej niż rok wcześniej i w Brazylii o 11,1 procent (1 157 sprzedanych aut) więcej. Na swoim największym rynku zbytu, w Chinach, marka Audi po raz pierwszy od czasu wejścia na ten rynek przed 25 laty, przekroczyła liczbę 100 tys. sprzedanych egzemplarzy już po pierwszych trzech miesiącach roku. W pierwszym kwartale sprzedano tu 102 810 samochodów z czterema ringami w logo, co oznacza wzrost o 14,2 procent. W marcu wskaźnik sprzedaży wzrósł o 10,7 procent (34 864 egzemplarzy). Audi A6 L potwierdziło swoją wiodącą pozycję najlepiej sprzedającej się na chińskim rynku limuzyny biznesowej premium. Kluczyki do tego luksusowego samochodu w okresie pomiędzy styczniem i marcem odebrało 36 489 klientów, o 36,7 procent więcej niż w analogicznym okresie 2012. Przewiduje się, że wprowadzenie na chiński rynek dwóch nowych modeli jeszcze bardziej wzmocni pozytywny trend sprzedażowy. Produkowane w tutejszych zakładach Audi Q3 pojawi się w salonach sprzedaży już w najbliższych dniach, a wkrótce potem zadebiutuje nowa generacja Audi Q5. Znaczny wzrost w pierwszym kwartale marka Audi zanotowała w całym regionie Azji Południowo-Wschodniej. Do rąk tutejszych kierowców oddano blisko 124 200 pojazdów, o 14,9 procent niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. W dużej mierze to zasługa rynku w Korei Południowej, gdzie wzrost wyniósł 31,1 procent. W Japonii sprzedaż w okresie od stycznia do marca wzrosła o 17,4 procent, a w Indiach o 15,3 procent. Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach w marcu łącznie 2013 2012 Wzrost sprzedaży w stosunku do 2012 r. 2013 2012 Wzrost sprzedaży w stosunku do 2012 r. Świat 147 700 143 442 +3,0% 369 500 346 105 +6,8% Europa 82 800 85 532 -3,2% 187 600 186 314 +0,7% - Niemcy 24 701 25 140 -1,7% 59 116 57 976 +2,0% - Wielka Brytania 24 913 23 062 +8,0% 39 242 35 777 +9,7% - Francja 5 163 6 219 -17,0% 14 542 15 882 -8,4% - Włochy 4 707 5 290 -11,0% 12 096 12 918 -6,4% - Hiszpania 4 061 4 341 -6,5% 10 897 10 828 +0,6% - Rosja 3 753 3 404 +10,3% 8 278 7 174 +15,4% - Polska 537 564 -4,79% 1393 1175 +18,55% USA 13 253 11 585 +14,4% 34 186 29 470 +16,0% Meksyk 867 696 +24,6% 2 609 1 756 +48,6% Daleki Wschód 42 800 38 382 +11,6% 124 200 108 075 +14,9% - Chiny (łącznie z Hongkongiem) 34 864 31 505 +10,7% 102 810 90 063 +14,2% - Indie 1 104 1 002 +10,2% 2 616 2 269 +15,3% Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. Rosjanie myśleli, że uda im się wymigać od mandatu dzięki znajomości języka angielskiego.
  11. Dzięki racjonalizatorskim pomysłom pracowników, Audi zaoszczędziło ponad 71 mln euro - Nowy rekord programu racjonalizatorskiego 2012 - Udział w programie bierze blisko połowa pracowników Audi - Thomas Sigi, szef kadr Audi mówi: „Pracownicy wiedzą najlepiej jak zoptymalizować procesy w naszych zakładach“ Program racjonalizatorski Audi, prowadzony po raz kolejny w roku 2012, dał impuls do wprowadzenia licznych rozwiązań usprawniających pracę w fabrykach Audi. W ubiegłym roku, w obu niemieckich zakładach, Ingolstadt i Neckarsulm, koncern wdrożył 16 011 pomysłów zaproponowanych przez pracowników. Dzięki temu, zaoszczędzono 71,1 mln euro. „Tylko zaangażowani pracownicy, gotowi do codziennej, wydajnej pracy i wdrażania swoich pomysłów w praktyce, są gwarancją sukcesu Audi“ powiedział Thomas Sigi, szef kadr i zatrudnienia Audi. „Każdy członek załogi Audi jest ekspertem w swojej dziedzinie i wie najlepiej, jak możemy jeszcze wydajniej optymalizować procesy w naszych zakładach.“ W ubiegłym roku, kreatywne pomysły i propozycje zmian racjonalizatorskich przedstawiło 21 424 pracowników, czyli ponad 45 procent zatrudnionych w fabrykach Audi w Niemczech. Bilans tych propozycji, to 28 271 kreatywnych pomysłów, z których 16 011 zastosowano w praktyce. „Decydujące znaczenie ma nie ilość, ale możliwość realizacji idei“ – podkreśla Wolfgang Andreä, kierownik Działu Zmian i Racjonalizacji. „Nawet pomysły o pozornie niewielkim znaczeniu, mogą stać się impulsem do dużych zmian w całej firmie.“ Sukces racjonalizatorskiego programu Audi znalazł uznanie w całej branży. W roku 2012, Niemiecki Instytut Mikroekonomii, już po raz ósmy, nagrodził go jako najlepszy program racjonalizatorski w niemieckiej branży motoryzacyjnej. Korzyści z przedstawionych pomysłów są bardzo różne. Począwszy od optymalizacji procesów połączonej z redukcją kosztów, poprzez poprawę jakości, aż po udoskonalenie ergonomii pojazdów. Dla przykładu, pomysł Mahmuta Yildiz z Neckarsulm, dotyczący termoizolatorów stosowanych w tunelu wału napędowego Audi A4.* Dotychczas, w pojazdach napędzanych benzyną, producent stosował inne termoizolatory niż w pojazdach napędzanych olejem napędowym.** Yildiz wpadł na pomysł, by termoizolator używany w samochodach z silnikiem Diesla stosować we wszystkich wariantach modelu A4. Jest to nie tylko tańsze, ale też zapewnia lepszą termoizolację.* Redukuje koszty produkcji, a także upraszcza magazynowanie i logistykę. A co najważniejsze, korzysta na tym klient, ponieważ w samochodach benzynowych montuje się teraz lepszy termoizolator. Fakt, że drobne zmiany mogą mieć ogromne znaczenie, potwierdza też pomysł dwójki uczniów z Ingolstadt.* W procesie produkcji generatorów, łożyska pierścieni ślizgowych dopasowywano dotychczas przy pomocy obcinaka bocznego. Z tego powodu, czasami występowały minimalne różnice w wymiarach, co utrudniało końcowy montaż łożyska. Bianca Gressel i Patrick Ferch zaproponowali, by elementy te wycinać przy pomocy praski dźwigniowej. Jest to nie tylko bardziej ergonomiczne, ale też poprawia jakość tak obrabianych elementów. Pomysłowość swoich pracowników Audi nagradza premiami, których wysokość zależy od uzyskanych oszczędności. W roku 2012, na premie wydano łącznie 6,7 mln euro. Najlepsi i najbardziej pomysłowi uczestnicy programu racjonalizatorskiego, 15 kwietnia tego roku, odbiorą w Ingolstadt specjalne odznaczenia. By z sukcesem stosować jakiś pomysł w praktyce, konieczne jest wsparcie przełożonych i ekspertów, którzy są w stanie ocenić proponowane ulepszenia.** Dlatego Audi nagrodzi w tym roku także „Najlepszych rzeczoznawców“, „Najlepszych przełożonych“ i „Najlepszych koordynatorów pomysłów“. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Teraz Warszawa lśni jeszcze jaśniej. Dzięki 60 nowym gwiazdom Mercedes-Benz. Warszawa – Dnia 19 listopada 2012 roku w Warszawie przed budynkiem Ratusza odbyło się symboliczne przekazanie pierwszych z 60 zamówionych sztuk przegubowych autobusów miejskich Mercedes-Benz Conecto G. Uroczystość odbyła się w obecności m.in. zastępcy Prezydenta Warszawy – pana Jacka Wojciechowicza, pana Jana Kuźmińskiego – Prezesa Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie oraz przedstawicieli dostawcy: pana Romana Biondiego – szefa sprzedaży autobusów Mercedes-Benz w EvoBus GmbH oraz Laszlo Rakasza – dyrektora ds. strategii w EvoBus Polska – zwycięskiej firmy w przetargu na dostawę autobusów przegubowych do stolicy. Pojazdy wyprodukowane są w jednej z najnowocześniejszych fabryk w Europie – zakładu w Hosdere, zgodnie z zawartą umową wszystkie staną się własnością MZA najpóźniej do 20 grudnia br. Autobusy są wyposażone w silniki spełniające najwyższe normy spalin EEV oraz całkowicie wydzieloną kabinę kierowcy z oddzielnym wejściem przez pierwsze skrzydło drzwi i oddzielnym przejściem do przedziału pasażerskiego. W pojazdach zamontowana jest klimatyzacja w wersji śródziemnomorskiej. Posiadają najnowocześniejszy system informacji pasażerskiej w postaci adaptacyjnych w zależności od oświetlenia tablic informacyjnych. Nie bez znaczenia dla pasażerów jest również możliwość uruchomienia internetu bezprzewodowego Wi-Fi. Marka Mercedes-Benz wraca znowu do stołecznej komunikacji po raz pierwszy od 1939 roku. „To wielkie wydarzenie nie tylko w Warszawie, ale w całej historii polskiej komunikacji autobusowej” – mówi Laszlo Rakasz – Dyrektor ds. strategii w EvoBus Polska. „Kontrakt ten cieszy nas tym bardziej, iż dostawa autobusów z pod znaku gwiazdy była naszym celem strategicznym, który właśnie zostaje po raz pierwszy osiągnięty’ ” – dodaje. W Polsce autobusy tego typu są już doskonale znane. MB Conecto G jeżdżą już w takich miastach jak Gdańsk, Łódź, Bydgoszcz, Lublin czy Zielona Góra. Źródło: Daimler AG
  13. więcej -> Dzięki promocji Dacia Logan MCV jeszcze tańsza | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. Wysokieosiągi w nadchodzącym sezonie dzięki nowej oponie zimowej Goodyear NowaUltraGrip 8 PERFORMANCE sprawdza się na śniegu, błocie orazlodzie Warszawa,12 października 2012 r. –Goodyearwprowadza na rynek europejski nową, zapewniającą wysokie osiągioponę zimową, przeznaczoną do jazdy w trudnych, śnieżnychwarunkach. UltraGrip 8 PERFORMANCE zaprojektowano tak, aby sprawdzałasię na błocie pośniegowym, śniegu i oblodzonych drogach. Pracenad nią prowadzono w oparciu o szeroko zakrojone badania oczekiwańkonsumentów oraz długofalową analizę zimowych warunkówdrogowych i komunikacyjnych w Europie. Badania pokazały, żeistnieje duże zapotrzebowanie na opony o wysokich parametrachprowadzenia, hamowania i przyczepności. „Kiedyzapytaliśmy konsumentów czego oczekują od opony zimowej,otrzymaliśmy precyzyjne informacje odnośnie przyczepności ihamowania. Wielu ankietowanych jeździ zimą po europejskich drogach,gdy trzeba sobie radzić ze śniegiem, lodem i mrozem.Doświadczenia kierowców są źródłem ich wysokich wymagańwzględem parametrów opony. W odpowiedzi na te potrzebyopracowaliśmy UltraGrip 8 PERFORMANCE” – powiedział FabienDesarcon, Menedżer marketingu opon zimowych Goodyear w Europie, naBliskim Wschodzie iw Afryce. Oponęopracowano tak, by doskonale spełniała swoją funkcję w zmiennychwarunkach zimowych. Bieżnik z mieszanką krzemionkową, wykonaną wnajnowszej technologii mieszania, utrzymuje elastyczność opony wniskich temperaturach, zapewniając jednocześnie właściwąsztywność w szerokim zakresie temperatur. Wprzypadku zaśnieżonej nawierzchni lub opadów śniegu, UltraGrip 8PERFORMANCE z lamelami - wykonanymi z wykorzystaniem trzechtechnologii - zapewnia także sztywność i doskonałeprowadzenie na śniegu. Gęsto ułożone hybrydowe lamele o pełnejgłębokości poprawiają zachowanie na śniegu przez cały okreseksploatacji, a większa liczba krawędzi - wynikająca zbardziej zróżnicowanego rozstawu bloków bieżnika - przyczynia siędo poprawy ogólnego zachowania opony na śniegu. Postęp w precyzjiprowadzenia znalazł również odzwierciedlenie w wynikachniezależnych testów – stwierdzono poprawę prowadzenia na śniegu o średnio 3% w porównaniu z produktami konkurencji1.UltraGrip 8 Performance posiada również specjalnie zaprojektowany,obwodowy rowek o głębokości 6 mm, który – rozdzielając blokibieżnika – poprawia przyczepność boczną. Przyhamowaniu centralne żebro w kształcie piły działa jak pługśnieżny, skracając drogę hamowania na śniegu o 6% w porównaniudo trzech konkurencyjnych opon2,a zmienny kąt nachylenia „zębów” poprawia właściwościtrakcyjne na śniegu. Opadom śniegu zawsze towarzyszy błotopośniegowe, dlatego nowa opona Goodyear ma szersze rowki barkoweumożliwiające skuteczne oczyszczanie bieżnika. Większapowierzchnia styku w strefie środkowej i większa stopka oponypoprawiają też parametry hamowania i dają większą kontrolę nalodzie w porównaniu z oponami poprzedniej generacji. „Włożyliśmysporo pracy w opracowanie opony, która gwarantowałaby wysokieosiągi, a jednocześnie zapewniała bezpieczeństwo podczas podróżypo ośnieżonych czy oblodzonych drogach. Jazda zimą to częstoekstremalne warunki, dlatego pracujemy nad rozwiązywaniem nawetnajdrobniejszych problemów, aby móc oferować bezpieczną,niezawodną i wysokiej jakości oponę” – dodał F. Desarcon. Namokrej nawierzchni kierunkowa konstrukcja bieżnika zhydrodynamicznymi rowkami rozprasza wodę spod czoła opony,umożliwiając skuteczną odporność na aquaplaning,a na suchej nawierzchni obwodowe żebro centralne zwiększa precyzjękierowania i manewrowania. Wyniki niezależnych testów3potwierdziły, że wśród testowanych opon UltraGrip 8 PERFORMANCEwyróżnia się najlepszym prowadzeniem na mokrych drogach, a takżeosiąga jedne z najniższych oporów toczenia. Nowaopona UltraGrip 8 Performance jest dostępna w następującychrozmiarach: [TABLE=width: 557] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 215/60R16 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 95H [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 225/50R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 98H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 215/60R16 [/TD] [TD=width: 134] 99H XL [/TD] [TD=width: 134] 225/50R17 [/TD] [TD=width: 134] 98V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 225/60R16 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 98H [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 235/50R18 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 101V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 235/60R16 [/TD] [TD=width: 134] 100H [/TD] [TD=width: 134] 255/50R19 [/TD] [TD=width: 134] 107V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 215/60R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 96H [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 205/45R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 88V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 195/55R15 [/TD] [TD=width: 134] 85H [/TD] [TD=width: 134] 215/45R17 [/TD] [TD=width: 134] 91V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 205/55R16 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 94V XL [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 225/45R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 91H [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 215/55R16 [/TD] [TD=width: 134] 93H [/TD] [TD=width: 134] 225/45R17 [/TD] [TD=width: 134] 94H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 215/55R16 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 97H XL [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 225/45R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 94V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 225/55R16 [/TD] [TD=width: 134] 99V XL [/TD] [TD=width: 134] 235/45R17 [/TD] [TD=width: 134] 97V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 225/55R16 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 95H [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 245/45R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 99V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 215/55R17 [/TD] [TD=width: 134] 98V XL [/TD] [TD=width: 134] 225/45R18 [/TD] [TD=width: 134] 95V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 225/55R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 97H [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 235/45R18 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 98V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 225/55R17 [/TD] [TD=width: 134] 101V XL [/TD] [TD=width: 134] 225/40R18 [/TD] [TD=width: 134] 92V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 235/55R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 103V XL [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 235/40R18 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 95V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 205/50R17 [/TD] [TD=width: 134] 93H XL [/TD] [TD=width: 134] 245/40R18 [/TD] [TD=width: 134] 97V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 205/50R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 93V XL [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 255/40R19 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 100V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 215/50R17 [/TD] [TD=width: 134] 95V XL [/TD] [TD=width: 134] 255/35R19 [/TD] [TD=width: 134] 96V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 225/50R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 94H [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 235/55R18 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 104V XL - wersja 4x4 [/TD] [/TR] [/TABLE] XL– opona wzmocniona 1 W porównaniu ze średnimi wynikami trzech wiodących konkurentów na śniegu, pomiary zostały wykonane przez TÜV SÜD Automotive w marcu 2012 r.; rozmiar opon: 225/45R17 94V; samochód testowy: Audi A3 1.8 TFSI Sportback; miejsce : Ivalo (Finlandia), Mireval (Francja); raport nr 76248182. 2 TÜV SÜD, raport nr 76248182. 3 TÜV SÜD, raport nr: 76248182. Źródło: Goodyear
  15. Zniżki na AC - czy to możliwe?
  16. Niższykoszt użytkowania ciężarówek dzięki oponom Goodyear Omnitrac MSTII Nowaopona do naczep do transportu mieszanego to lepsze pod każdymwzględem osiągi Warszawa,7sierpnia 2012 r. –Nowa opona donaczep Goodyear – Omnitrac MST II – oferuje konsumentomlepsze osiągi we wszystkich kluczowych obszarach. Testyprzeprowadzone przez operatorów flot wykazały, że opona zapewniaprzebieg nawet do 15% dłuższy w porównaniu z poprzednimmodelem i o 25% dłuższy gdy porównamy nową oponę z konkurencyjną z segmentu premium. Opona MST II, wyposażona wtechnologię Omnitrac Max, uzupełnia ofertę Goodyeara dla segmentutransportu mieszanego, obejmującą oponę MSS II na oś sterującąi MSD II na oś napędową. Naczepystosowane w transporcie mieszanym najczęściej używane są w branżybudowlanej do jazdy po drogach, placach budowy i kamieniołomach.Opony sprawdzające się we wszystkich tych warunkach muszązapewniać dobre parametry jazdy po drogach oraz być odporne nauszkodzenia powstające w trudnych warunkach terenowych, ajednocześnie charakteryzować się wysokimi przebiegami, a tym samymniskim kosztem eksploatacji na kilometr. Opony Goodyear Omnitrac MSTII sprawdzają się we wszystkich tych obszarach. W oponachGoodyear MST II wykorzystano technologię Omnitrac Max, w składktórej wchodzi wykorzystanie najnowszych materiałów i rozwiązańtechnologicznych, w tym elementów konstrukcyjnych takich jak:mieszanki bieżnika odporne na uszkodzenia, solidna konstrukcjaosnowy i zoptymalizowane wzory bieżnika. W ten sposób uzyskanodoskonałe przebiegi na drogach i nawierzchniachnieutwardzonych, jak również świetne parametry trakcyjne. Oponaposiada szeroki i głęboki bieżnik oraz wielokątową budowę dlarównomiernego zużycia i wydłużenia przebiegów. Zygzakowatyrowek centralny i zmienny kształt krawędzi klocków bieżnikapoprawiają trakcję na drogach i poza nimi, a solidne rowkicentralne zwiększają odporność na uszkodzenia. Ochraniaczeprzed kamieniami oraz podwójny kąt rowka zwiększają odpornośćna przebicia i poprawiają właściwości samooczyszczania. Bieżnikma sztywną konstrukcją klocków bez nacięć, aby zwiększaćodporność na uszkodzenia, a także specjalny układ elementów wcelu ograniczania poziom hałasu. TESTY IWYNIKI W ramach testówosiągów nowej opony, Goodyear współpracował w latach 2009-2011 z dwoma operatorami flot: Lava Stolz w Niemczech i SCTRw Belgii. Obie firmy wykorzystują 40-tonowe zestawy w branżybudowlanej z naczepami Kempf i Kaiser. W testach porównanoGoodyear Omnitrac MST II 385/65R22.5 z poprzednim modelemGoodyear Omnitrac MST oraz oponą wiodącego konkurenta z segmentupremium. Przebiegi opon w firmie Lava Stolz wahały się od 115-145tysięcy kilometrów. W zakresie przebiegów, opony MST II okazałysię o 15% lepsze niż MST i o 26% lepsze niż konkurencyjny produkt.Przebiegi opon we flocie SCTR wyniosły 132-170 tysięcy kilometrów,a wyniki u tego operatora wykazały, że MST II uzyskuje o 13%dłuższe przebiegi niż MST i o 25% dłuższe niż produktkonkurencji. W obu testach opony MST II wykazywały równomiernezużycie i nie stwierdzono przypadków zaklinowania się kamieniw bieżniku. „Nowe oponyGoodyear Omnitrac MST II doskonale odpowiadają na nasze potrzeby.Nasze ciężarówki jeżdżązarówno na długich dystansach, jak i po placach budowy.Potrzebujemy oszczędnej i solidnej opony, która poradzi sobie wekstremalnie trudnych warunkach, często występujących na budowach.W MST II udało się osiągnąć doskonałą równowagę pomiędzyww. parametrami, a także sprawuje się ona lepiej niż konkurencyjneopony" –powiedział DieterStolz, Dyrektor zarządzający Lava Stolz. ROZMIARY IKATEGORIE GoodyearOmnitrac MST są dostępne w rozmiarze 385/65R22.5 od sierpnia br.,a rozmiar 445/65R22.5 zostanie wprowadzony na rynek wlistopadzie tego roku. Opony385/65R22.5 otrzymały następujące kategorie zgodnie z nowymunijnym obowiązkiem etykietowania opon: ‘C’ w zakresieefektywności paliwowej, ‘B’ - przyczepności na mokrejnawierzchni oraz dwie fale za wynik na poziomie 72 dBa w zakresiehałasu zewnętrznego. Kategorie te świadczą o doskonałychparametrach opon przeznaczonych do transportu mieszanego. Nowe opony możnapogłębiać i bieżnikować. Oferta GoodyearDunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdówużytkowych, autobusów i autokarów w przeszło 55 rozmiarach. Wieluwiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montujeopony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśród nich: DAF,Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyearjest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentównaczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługiTruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, usługa Mobility, systeminternetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologiaGoodyear Retread, Goodyear może zaproponować najszerszy w branżyzakres usług dedykowanych. Goodyear jestjednym z największych producentów opon na świecie, z centraląw Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumoweoraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swojądziałalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodkiinnowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgurozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczająbranżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyearzatrudnia ok. 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje oponytakich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jesttakże głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. Źródło: GoodyearDunlop Tires Polska
  17. Witam Co sądzicie o tym: http://otomoto.pl/ford-focus-C23059354.html egzemplarzu ? Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam
  18. Niby nic takiego ale dzięki tym felgom auto zyskuje dużo... Więcej ---> http://carsxhype.com/2012/04/20/dusted-kyle-smoots-civic-si/
  19. Dyzio-G60-

    Pomożecie!?

    http://konkursdetailer.skroc.pl Jak możesz kliknij "Lubie to" Z góry dzięki!
  20. http://moto.allegro.pl/item628231445_mercedes_190e_w201_stan_idealny_zobacz.html Możecie podać największe wasze opinie o tym modelu ? z góry dzięki
  21. merco

    Audi

    Poszukuję Audi 80 Igora Z góry dzięki .
  22. Sandersk

    BMW Art

    Nie wiem czy było, ale warto zajrzeć . http://ifitshipitshere.blogspot.com/2010/04/jeff-koons-to-design-17th-art-bmw-and.html Edit: Emotikony nie zastępują znaków interpunkcyjnych. mix P.S: Dzięki .
  23. Chciałbym kupić Audi A6 1.8T 2002r i chciałbym założyć do niej gaz...? Pptrzebuje waszych opinij. Dzięki
  24. paziu777

    Szukam ujec

    Tak jak w temacie. Żeby fele pasowały, spojler itp. Z gory dzieki Przenosze do odpowiedniego dzialu // Marcinek_55
  25. merco

    Audi 80 Avant

    Poszukuje tej bazy. z gory dzieki
×