Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'dunlop' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 33 wyników

  1. Witam na ile barów napompować opony na zimę w peugeot 207 z 2007? Opony Verdestein Snowtrac3 185/55r15 na drzwiach kierowcy jest napisane że 2.8 bara na moją logikę na zimę napompowałem 2,4 żeby guma miała większą powierzchnię styku z podłożem ale może mogę się mylić. Ile polecacie mi je napompować? Z góry dzięki za pomoc.
  2. Do sprzedania opony z auta rocznik 2013.stan jak nowe. CENA 999 ZŁ. ZA KOMPL. Więcej info 660-401-310
  3. Dunlop Sport BluResponse w finale konkursu nagradzającego ekologiczne rozwiązania Opona Dunlop jako jedyna została wyróżniona przez magazyn „AutoBild” Warszawa, 11 października 2013 r. – Opony Dunlop Sport BluResponse znalazły się w finale Zielonej Kierownicy 2013 (Green Steering Wheel 2013), czyli dorocznego konkursu organizowanego w Niemczech przez wiodące czasopismo motoryzacyjne „AutoBild”. Siódma edycja niemieckiego konkursu w dziedzinie ekologii wyróżnia samochody oraz ich komponenty, które przyczyniają się do rozwijania idei zrównoważonego rozwoju. Opony Dunlop Sport BluResponse to jedyne opony wśród 25 produktów, które znalazły się w finale konkursu. Oprócz ogumienia marki Dunlop wyróżnienie otrzymały pojazdy elektryczne i hybrydowe oraz szereg kluczowych innowacji technologicznych związanych z bardziej zrównoważonymi paliwami, materiałami i technologiami. To nie pierwsza nagroda przyznana przez „AutoBild” oponom Dunlop Sport BluResponse. Kilka miesięcy temu produkt zajął pierwsze miejsce w zorganizowanym przez to czasopismo teście opon letnich i efektywnych paliwowo. Warto również pamiętać, że Dunlop Sport BluResponse otrzymała wysoką ocenę BA na unijnej etykiecie. Spośród 25 finalistów konkursu jury złożone z czytelników czasopisma, niemieckiego ministra środowiska praz ekspertów motoryzacyjnych z całej Europy wybierze pięć produktów. Te z kolei zostaną przetestowane przez profesjonalne jury, które na początku listopada wybierze najlepszy. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska
  4. Nowy Opel Monza Concept z oponami Dunlop Zaawansowana technologia na targach we Frankfurcie Warszawa, 12 września 2013 r. – Dunlop, jeden z wiodących światowych producentów opon high performance i ultra high performance, zaprojektował ogumienie do nowego koncepcyjnego Opla Monza. Pojazd zostanie zaprezentowany na rozpoczynających się w tym tygodniu we Frankfurcie 65. Międzynarodowych Targach Motoryzacji. Zaprojektowane wspólnie przez Opla i Dunlopa opony doskonale współgrają z nowym wzornictwem samochodu i uzupełniają jego lekką, atletyczną linię. Prace nad koncepcyjną oponą w rozmiarze 245/35 R 21 rozpoczęły się na początku tego roku oraz przebiegały wieloetapowo, aby konstruktorzy mogli w pełni sprostać wysokim oczekiwaniom i standardom Opla. Stylistyka opiera się na tych samych eleganckich liniach, które można dostrzec w nowym Monza Concept, dlatego opony przyczyniają się do jeszcze atrakcyjniejszego wyglądu samochodu na drodze. „Zespoły projektowe Dunlopa i Opla pracowały nad tym, by wzór bieżnika idealnie pasował do eleganckiej linii pojazdu. Każdy szczegół opony został omówiony, oceniony i zaprojektowany zgodnie z najwyższymi standardami i wymaganiami marki Opel” – wyjaśnia Helmut Fehl z Centrum rozwoju i zaawansowanego wzornictwa Dunlopa w niemieckim Hanau. Mając na uwadze potrzebę zapewniania bardziej zrównoważonej przyszłości, Monza Concept wykorzystuje zwiększoną elektryfikację samochodu w codziennej jeździe – od rozwiązań wydłużających zasięg po technologie stosowane w ogniwach paliwowych. Dążenie do optymalnej efektywności pojazdu uzupełniają lekkie opony, zaprojektowane przez Dunlop, a charakteryzujące się niskim oporem toczenia. Rozwój koncepcyjnej opony do nowego Monza Concept jest częścią działań Dunlopa na rzecz wspierania wiodących producentów samochodów w Europie zarówno w zakresie nowych modeli, jak i prezentacji aut koncepcyjnych. Dzięki temu, że marka Dunlop oferuje wysokiej jakości opony, które zaspokajają zarówno obecną, jak i przyszłą potrzebę wyższej efektywności, jest ona regularnie zapraszana do współpracy przez producentów aut. „Nasze dążenie do uczestniczenia w rozwoju pojazdów nowej generacji znajduje kolejne potwierdzenie w tym projekcie. Zawdzięczamy to nie tylko naszym zaawansowanym możliwościom inżynieryjnym, ale także w dużym stopniu mistrzostwu w projektowaniu wizualnym” – mówi H. Fehl. Źródło: Goodyear
  5. [h=1]Dunlop nie tylko dla samochodów[/h] [h=1]Piłeczki golfowe, tarcze hamulcowe, materace, opony do samolotów, wozów strażackich i myśliwców – Dunlop to nie tylko legenda motoryzacji [/h] [h=1][/h]Dunlop to dziś jeden z wiodących producentów opon klasy high i ultra high performance na świecie. Tę markę zna każdy fan motoryzacji, a zwłaszcza motosportu. Nie każdy jednak wie, że pierwsza opona Dunlopa powstała na potrzeby… trójkołowego rowerka. „Już sam początek historii naszej firmy wskazuje na fakt, że Dunlop to nie tylko ogumienie do samochodów. Opona była przecież montowana w rowerach i motocyklach. Ciekawostką jest, że zanim w 1919 roku Dunlop zaczął produkować ogumienie do samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów rolniczych, dostarczał opony do samolotów. Pierwsze z nich powstały już w 1910 roku. Do dziś funkcjonuje lotniczy dział firmy – Dunlop Aviation” – powiedział Łukasz Tłuchowski, dyrektor marketingu Grupy Goodyear Polska. Z Dunlopem na korcie… Kiedy wiosną 1928 roku powstało oficjalne przedstawicielstwo firmy w Polsce, w ofercie Dunlopa były nie tylko opony i dętki do samochodów osobowych i ciężarowych, ale także do motocykli i autobusów oraz akcesoria dla warsztatów wulkanizacyjnych. Ponadto spółka prowadziła sprzedaż m.in. gumowanego płótna oraz innych wyrobów z gumy i kauczuku naturalnego. Przy siedzibie Dunlopa powstał sklep firmy Macinlop oferujący buty tenisowe, piłki golfowe i tenisowe Fort, a także rakiety do tenisa. … i na froncie Pod koniec lat 30. sytuacja polityczna w Europie stawała się coraz trudniejsza. W 1939 roku, w związku z podjęciem przygotowań do wojny, brytyjska armia zaczęła testować opony Dunlop „Bulletproof” i „Run Flat” z wewnętrznym pierścieniem ochronnym z kauczuku. Ogumienie odporne na uszkodzenia i pociski z broni automatycznej montowano w brytyjskich samochodach pancernych Daimler Mk.I. Opony Dunlop instalowano także w wielu innych pojazdach wojskowych i samolotach. Niedobór kauczuku na ogumienie dla armii spowodował, że Brytyjczycy zorganizowali zbiórkę piłek golfowych, przekazując je firmie Dunlop w ramach wysiłku wojennego. W 1940 roku, podczas Bitwy o Anglię, balony zaporowe Dunlop chroniły Londyn i inne angielskie miasta przed nalotami Luftwaffe. Z kolei 80% myśliwców RAF posiadało opony Dunlop. Brytyjczycy bronili się dzielnie (m.in. przy sporym wsparciu polskich pilotów), a firma Dunlop, za swój niebagatelny wkład w produkcję zbrojeniową, została w 1941 roku odznaczona najważniejszymi brytyjskimi orderami Distinguished Service Order (DSO) oraz Distinguished Conduct Medal (DCM). Odbudowa Polski na oponach Dunlop Wojna wreszcie dobiegła końca. W grudniu 1945 roku do portu w Gdyni zawinął statek z pomocą UNRRA (ang. Administracja Narodów Zjednoczonych do Spraw Pomocy i Odbudowy) dla Polski. Na jego pokładzie znalazł się dar mieszkańców Londynu i Plymouth dla zburzonej Warszawy: 10 piętrowych autobusów. W lutym 1946 roku wyruszyły one na polskie ulice wyposażone w opony Dunlop. W ciągu dwóch kolejnych lat - w ramach pomocy UNRRA - do portu w Gdyni dotarły 152 podwozia angielskich ciężarówek Bedford OLBZ. Na ich bazie powstawały samochody strażackie, które w całej Polsce służyły na oryginalnym ogumieniu Dunlop Trak Grip. Według strażaków, opony te bardzo dobrze sprawdzały się na słabych nawierzchniach dróg i w terenie. Skuteczność hamowania, czyli rewolucyjne rozwiązanie Dunlopa Historia firmy Dunlop nie kręci się wyłącznie wokół opon. Dunlop miał również ogromny wkład w opracowanie tak powszechnych dziś hamulców tarczowych. Eksperymenty z tym rozwiązaniem były przeprowadzane od pierwszych dni rozwoju motoryzacji, ale to Dunlop jest pionierem jeśli chodzi o opracowanie modelu, który mógł być niezawodnie używany w czasie jazdy. W porównaniu z hamulcami bębnowymi, hamulce tarczowe są skuteczniejsze – tarcze łatwiej jest chłodzić, dzięki czemu hamulce tarczowe nie mają problemu z tak dużą utratą skuteczności hamowania. Zaprojektowane przez Dunlopa hamulce zostały zamontowane w samochodzie Jaguar podczas wyścigu na torze Le Mans. Dzięki nowemu rozwiązaniu, Jaguary typu C i D pięciokrotnie wygrywały 24-godzinny wyścig Le Mans (w latach 1951, 1953, 1955-1957). Skuteczniejsze hamowanie oznaczało, że należało zmodernizować opony,aby uniknąć ich blokowania się w czasie silnego hamowania. W tamtym czasie Dunlop wprowadził na rynek nowy wzór bieżnika, zapewniający lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Dunlop… dla wygody Opony do wszystkich chyba typów pojazdów, jakie skonstruowano, to nie wszystko. Systemy hamulcowe, obręcze ze stali i lekkich stopów, piłeczki tenisowe i golfowe, a nawet – podobno bardzo wygodne – materace Dunlopillo. Z tego wynika że Dunlop to legenda… nie tylko światowej motoryzacji. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. W 2013 r. przypada 125. rocznica powstania firmy Dunlop i przedstawienia przez jej założyciela opony pneumatycznej. Źródło: Goodyear
  6. Mercedes-Benz wybiera opony Dunlop Dunlop dostarczy specjalną wersję opon Sport Maxx RT do nowego Mercedesa-Benz A 45 AMG Warszawa, 2 lipca 2013 r. – Dunlop, jeden z wiodących światowych producentów opon high performance i ultra high performance, dostarczy opony Sport Maxx RT do najnowszego modelu Mercedes-Benz A 45 AMG. Firma Mercedes-AMG wyposaży nowy model A 45 AMG w opony Dunlop Sport Maxx RT w rozmiarze 235/35R19 91Y XL. Wybrana opona została zaprojektowana specjalnie dla A 45 AMG. Charakteryzuje się wysokim poziomem przyczepności, znakomitymi parametrami hamowania i jest „skrojona” specjalnie na miarę osiągów kompaktowego samochodu sportowego z napędem na cztery koła. „Ściśle współpracowaliśmy z Mercedesem nad konstrukcją opony Dunlop Sport Maxx RT dla nowego A 45 AMG i wspólnie opracowaliśmy listę wymogów oraz specyfikacji opony. Nowością były dla nas wymagania związane z napędem na cztery koła 4MATIC. Na bazie specyfikacji Sport Maxx RT opracowaliśmy dla A 45 AMG specjalny korpus zawierający wzmocnienie Amarid. Tak zaprojektowana opona zapewnia skrócenie drogi hamowania do minimum, a jednocześnie maksymalizację przyczepności na mokrej i suchej nawierzchni, co z kolei gwarantuje sportowe i zrównoważone prowadzenie” – powiedział dr Bernd Löwenhaupt, dyrektor ds. inżynierii samochodowej w Goodyear Dunlop. Opony przeszły kompleksowe testy Mercedes-AMG na pętli Nordschleife toru wyścigowego Nürburgring w Niemczech. Ich wyniki potwierdziły, że opony spełniają wysokie wymagania AMG pod względem przyczepności, hamowania i sportowego prowadzenia. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Źródło: Goodyear
  7. Jakość opon Dunlop potwierdzona na Le Mans Siedem z ośmiu pierwszych miejsc dla załóg startujących na oponach Dunlop Warszawa, 25 czerwca 2013 r. – Podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2013, wszystkie stopnie podium w klasie LMP2 zajęli kierowcy startujący na oponach Dunlop. Trzy zwycięskie załogi tworzyło dziewięciu kierowców, którzy dali z siebie wszystko podczas 24-godzinnego wyścigu. Startujący z pole position z numerem 24 Morgan-Nissan zespołu Oak Racing był liderem od samego początku. Jednak siostrzane auto z numerem 35, które startowało z dziewiątej pozycji, rywalizowało z nim przez większość wyścigu, a w szesnastej godzinie wyszło na prowadzenie i utrzymało się na nim aż do mety. Podczas 24 godzin prowadzenie zmieniało się kilkukrotnie – liderowali również Zytek-Nissan zespołu Jota Sport i Oreca-Nissan ekipy G-Drive Racing, oba również na oponach Dunlop. Na torze panowała niska temperatura, warunki były bardzo zmienne, z przelotnymi opadami deszczu i długimi okresami, w których tor był częściowo suchy, a częściowo mokry. Opony dostarczone przez Dunlopa doskonale sprawdziły się w tych warunkach, co zaowocowało siedmioma z ośmiu pierwszych miejsc, w tym czterema pierwszymi lokatami na mecie. Mimo ogromnych trudów wyścigu, jakim jest 24-godzinny wyścig Le Mans, w tym roku imprezę ukończyły 42 samochody, w tym 12 na oponach Dunlop. To bardzo dobry wynik w porównaniu do lat ubiegłych – np. w 2010 roku do końca zawodów dotrwało 27 pojazdów, a w 2011 roku – 33. „Zespoły jadące na Dunlopach odniosły sukces, a ich umiejętności w połączeniu z właściwościami opon, które przygotowaliśmy do zmiennych warunków pogodowych stworzyły zwycięską mieszankę. Cieszymy się z tego spektakularnego wyniku” – powiedział Jean-Felix Bazelin, Dyrektor generalny Dunlop Motorsport w Europie. Cieniem na wyścigu Le Mans 2013 kładzie się tragiczny wypadek duńskiego kierowcy Allana Simonsena, który zmarł w wyniku obrażeń odniesionych w wypadku na początku wyścigu. Natomiast w przeddzień zawodów w Le Mans smutne wieści nadeszły z Nürburgringu, gdzie zawodnik VLN, Wolf Sylvester, zmarł na atak serca za kierownicą wyścigowego Opla Astra OPC. „Nasze myśli są z przyjaciółmi i rodzinami dwóch kierowców, którzy od nas odeszli. Społeczność sportów motorowych będzie odczuwać ich ogromny brak” – dodał Jean-Felix Bazelin. Źródło: Dunlop
  8. GreenGT H2 testuje opony Dunlop Dunlop świętuje swoje 125-lecie pracując nad oponami przyszłości Warszawa, 24 czerwca 2013 r. – Rok 2013 jest bardzo ważny dla Dunlopa. Marka obchodzi swoje 125-lecie, wspominając minione zwycięstwa, innowacje i rekordy, a także wpływając na przyszłość motoryzacji. W ramach współpracy z GreenGT, Dunlop projektuje opony dla GreenGT H2 – pierwszego prototypu samochodu wyścigowego napędzanego ogniwami wodorowymi, startującego w Le Mans. GreenGT H2 wyposażony w elektryczny układ przeniesienia napędu przeszedł już wstępne próby na oponach wyścigowych inspirowanych najnowszą konstrukcją Dunlop Sport BluResponse. Podczas tygodnia Le Mans, poprzedzającego legendarny wyścig (22-23 czerwca br.), GreenGT ogłosił plany organizacji światowej trasy promującej projekt. Samochody elektryczne stanowią dziś wyzwanie dla projektantów opon. Ze względu na zwiększoną masę pojazdu ogumienie musi mieć większą nośność. Natomiast dążenie do lepszej wydajności energetycznej oznacza, że opona powinna posiadać dwie cechy zmniejszające opór toczenia: spodnia część mieszanki o niskich parametrach generowania ciepła, która wykazuje wyższą spójność molekularną, co przekłada się na ograniczenie wewnętrznego tarcia, a tym samym mniejsze wydzielanie ciepła, zoptymalizowany kształt i konstrukcja opony zapewniające zwiększoną sztywność wzdłużną oraz ograniczające deformację korpusu, co wpływa na zmniejszenie oporu toczenia. Opony Dunlopa nie tylko poprawiają wydajność i sterowność samochodu z napędem elektrycznym, ale także pozwalają mu dłużej się poruszać. Jest to możliwe dzięki zmniejszeniu zużycia energii przy jednoczesnej maksymalizacji przyczepności i efektywności. Zastosowane w GreenGT H2 opony wyścigowe zostały zainspirowane konstrukcją najnowszych opon Dunlop Sport BluResponse. Opona drogowa Dunlop wyróżnia się wysokimi parametrami, podobnie jak koncepcyjna opona BluResponse AA, która otrzymała klasę A zarówno w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni, jak i efektywności paliwowej. Tak dobre parametry oznaczają zmniejszenie oporu toczenia, co przekłada się na maksymalizację wydajności energetycznej samochodu. Po przeprowadzeniu wstępnych testów powstanie nowa generacja wyścigowych opon Dunlop Sport BluResponse. W ich projektowaniu inżynierowie uwzględnią wymogi technologii zmiennego rozdziału momentu obrotowego (torque vectoring) i skutki zastosowania elektrycznego przeniesienia napędu w takich pojazdach, jak GreenGT H2. „Ogniwa wodorowe mogą być przyszłością sportów motorowych. Dążąc do maksymalizacji przyczepności i wydajności paliwowej samochodu musimy współpracować z projektantami pojazdów, aby stworzyć nową generację wydajnych opon. Opór toczenia, czyli utrata energii spowodowana obracaniem się opony to obszar, w którym jako producent ogumienia możemy mieć istotny wpływ na powodzenie takiego projektu jak GreenGT. Konstruktorzy pojazdu mogą w znacznym stopniu poprawić sprawność podwozia i układu przeniesienia napędu, ale cała energia przekazywana jest przez opony – dlatego tak istotne jest, by również ogumienie było elementem dopracowanym pod względem wydajności energetycznej. Jesteśmy bardzo zadowoleni z możliwości uczestniczenia w projektowaniu opony dla pierwszego prototypu samochodu wyścigowego dla Le Mans zasilanego ogniwami wodorowymi. Ogromne doświadczenie techniczne Dunlopa i 125 lat nieustających sukcesów w sporcie motorowym dostarcząją wiedzy, która jest niezwykle cenna w przedsięwzięciu stworzenia opon przyszłości” – powiedział Jean-Felix Bazelin, dyrektor generalny Dunlop Motorsport. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska
  9. Nowe coupé Renault na oponach Dunlop Dunlop Sport Maxx RT jako pierwsze wyposażenie nowego, ekscytującego Renault Clio RS 200 EDC Warszawa, 3 czerwca 2013 r. – Wprowadzone niedawno na rynek Dunlop Sport Maxx RT zostały wybrane do Renault Clio RS 200 EDC. W nowym coupé będą montowane opony Dunlop w popularnym rozmiarze 205/40R18 86Y XL. Zaprojektowane specjalnie dla entuzjastów jazdy opony Sport Maxx RT zaspokajają potrzeby największych pasjonatów aut – kierowców, którzy uwielbiają poczucie panowania nad pojazdami o dużej mocy i marzą o startach w najbardziej prestiżowych wyścigach świata. Przy projektowaniu opony wykorzystano 125-letnie doświadczenie Dunlopa w dziedzinie technologii wyścigowych. Firma zbierała bezcenne doświadczenia m.in. na najsłynniejszych torach świata, takich jak: Le Mans, Nurburgring czy Silverstone. Wszystkie opony drogowe Dunlop produkowane są w oparciu o technologie wyścigowe, które są stosowane np. jeśli chodzi o skład mieszanki, jak i w rozwiązaniach inżynieryjno-projektowych, wypracowanych w efekcie milionów godzin spędzonych na torach. Oficjalnie zaprezentowane na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu w 2012 r. Renault Clio RS 200 EDC jest napędzane silnikiem 1,6 Turbo (200 KM i 240 Nm momentu obrotowego), sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC sterowaną łopatkami przy kierownicy i zaawansowanymi technologami, zaczerpniętymi z wyścigowego dziedzictwa Renault, takimi jak: zmodyfikowany program zmiany biegów, charakterystyka przepustnicy, ustawienia ESP i układu kierowniczego oraz tryb wyścigowy. Zaprojektowane i zbudowane przez Renault Sport Technologies, nowe Renault Clio RS 200 EDC jest produkowane we Francji. „Dunlop z dumą oferuje jedne z najbardziej zaawansowanych opon na świecie. Nic nie ilustruje lepiej naszych osiągnięć, niż wybór naszych opon przez wiodących producentów samochodów, takich jak właśnie Renault” – powiedział Sanjay Khanna, Dyrektor zarządzający marki Dunlop. Dunlop jest preferowanym partnerem wszystkich krajowych mistrzostw Pucharu Renault Clio. Marka jest wyłącznym dostawcą zaawansowanych opon do tych wyścigów. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska
  10. Porsche wybiera opony Dunlop Dunlop Sport Maxx Race wybrane jako pierwsze wyposażenie do nowego modelu Porsche 911 GT3 Warszawa, 27 maja 2013 r. – Opony wysokich osiągów Dunlop Sport Maxx Race znajdą się w wyposażeniu fabrycznym nowego modelu Porsche 911 GT3. Opony Sport Maxx Race zostały wybrane przez Porsche ze względu na swoje sportowe osiągi przy równoczesnym zachowaniu innych właściwości na wysokim poziomie. Sportowa opona, zaprojektowana w oparciu o doświadczenie Dunlopa w wyścigach, montowana jest w Porsche 911 GT3 w rozmiarze 245/35 ZR20 (91Y) NO na oś przednią i 305/30 ZR20 (103Y) XL NO na oś tylną. Rozmiary i charakterystykę opon dostosowano do nowego Porsche w oparciu o ścisłą współpracę z producentem tego auta. „Byliśmy pewni, że Dunlop Sport Maxx Race sprostają wymaganiom GT3, po pierwsze ze względu na wysokie parametry przyczepności tych opon. Dzięki nim zdołaliśmy poprawić charakterystykę hamowania pojazdu i uzyskać optymalne przenoszenie sił poprzecznych. Kolejnymi czynnikami wyróżniającymi to ogumienie są wysoka pewność kierowania i duża stabilność prowadzenia auta. Przeprowadziliśmy również testy na torze Nürburgring Nordschleife, który charakteryzuje się zróżnicowanymi powierzchniami asfaltu, zmiennymi promieniami zakrętów i stopniami kompresji. Tam potwierdziliśmy możliwości tych opon we współpracy z 911 GT3” – powiedział Andreas Preuninger, Kierownik projektu samochodów GT w Porsche AG. Sport Maxx Race z wyścigowymi genami Dunlop Sport Maxx Race, stworzona w oparciu o 125-letnią tradycję, powstała z komponentów opon wyścigowych konstruowanych przez inżynierów Dunlopa, posiadających ogromne doświadczenie w sportach motorowych i technologiach drogowych. Rezultatem jest odczuwalna i mierzalnie wyższa przyczepność w szerokim zakresie temperatur, dzięki solidnemu, bardzo szerokiemu pasowi barkowemu, który zapewnia znakomitą stabilność w zakrętach. „Już 125-letnia historia Dunlopa dowodzi zdolności do dostarczania najlepszych sportowych technologii najbardziej ekscytującym współczesnym samochodom używanym w ruchu drogowym i tym wyścigowym. Wybór naszych opon przez kultową markę Porsche do wiodącego sportowego modelu 911 GT3 świadczy o ciągłości i trwałości naszych osiągnięć w tym zakresie” – dodał Sanjay Khanna, Dyrektor zarządzający marki Dunlop. Podwójna rocznica Tegoroczna prezentacja nowego Porsche 911 GT3 zbiega się w czasie z 50. rocznicą powstania serii 911. Dunlop również obchodzi w tym roku 125. rocznicę założenia firmy przez Johna Boyda Dunlopa, wynalazcy pierwszej opony pneumatycznej. Opracowana przez niego technologia leży u podstaw wszystkich nowoczesnych opon, a jego dążenie do dostarczania coraz lepszych produktów jest kontynuowane przez markę Dunlop po dziś dzień. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska
  11. Dunlop zwycięża na Nürburgringu Dunlop świętuje 125-lecie zwycięstwem w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring wraz z Mercedesem AMG Warszawa, 22 maja 2013 r. – Czterdziesty pierwszy 24-godzinny wyścig organizowany przez ADAC Zurich na torze Nürburgring był jednym z najbardziej ekscytujących spotkań na klasyku wyścigów długodystansowych. Szaloną rywalizację, w której startowało aż 210 samochodów, oglądało 210 000 widzów. Wyścig na Nürburgringu to jedna z najważniejszych imprez motoryzacyjnych dla producentów samochodów i firm branż oponiarskiej. Marka Dunlop, obchodząca właśnie 125-lecie wynalezienia opony pneumatycznej, w ostatnim czasie skoncentrowała się na rozwoju opon przystosowanych do mokrych nawierzchni, trudnych warunków pogodowych i niskich temperatur, co okazało się szczególnie ważne na Nürburgringu i zaważyło na rezultatach rywalizacji. Pogoda okazała się na tyle zmienna – od słońca po ulewny deszcz w pierwszych godzinach wyścigu – że w pewnym momencie z powodu słabej widoczności konieczne było wstrzymanie imprezy na kilka godzin. Kiedy wyścig rozpoczął się ponownie po intensywnej ulewie, Mercedesy zespołów Black Falcon i ROWE Racing zaczęły wspinać się na szczyt tablicy, co umożliwiła im doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni. W tych trudnych warunkach pogodowych to właśnie przyczepność umożliwiła utrzymanie trakcji i skuteczne hamowanie na liczącym 24,4 kilometra „falującym” okrążeniu w górach Eifel. Po tytanicznej walce i licznych zmianach na prowadzeniu, Mercedes-Benz SLS AMG GT3 zespołu Blach Falcon, jadący na oponach Dunlop i prowadzony przez Bernda Schneidera, Jeroena Bleekemolena, Seana Edwardsa oraz Nicki Thiima, minął linię mety z najlepszym czasem. Tym samym osiągnął pierwsze w historii zwycięstwo dla Mercedesa w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu i powtórzył jednoznaczny sukces zespołu ze styczniowego 24-godzinnego wyścigu w Dubaju. „W mojej karierze zdobyłem niemal wszystko, co chciałem, ale nigdy wcześniej nie ukończyłem tego wyścigu. Opony Dunlop spisały się znakomicie, szczególnie podczas deszczu jechaliśmy jak należy. Osiągałem bardzo szybkie czasy okrążeń, dzięki którym zdobyliśmy przewagę” – powiedział Bernd Schneider, były kierowca F1 i DTM, obecnie podwójny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu w 2013 roku. Zespół Black Falcon pokonał #25 BMW i wygrał, a dwa Mercedesy SLS AMG Rowe Racing walczyły o ostatnie miejsce na podium. Zmagania w obrębie zespołu ostatecznie zwycięsko zakończyli Klaus Graf, Thomas Jäger, Jan Seyffarth i Nico Bastian, wprowadzając na podium dwa Mercedesy z oponami Dunlop. „W ubiegłym roku wykazaliśmy się dobrym tempem i prowadzeniem na mokrej nawierzchni z zespołem ROWE. Zimą kontynuowaliśmy prace nad osiągami na mokrej drodze i w niskich temperaturach, testując nowe mieszanki i konstrukcje. Najszybsze okrążenia w wykonaniu przednionapędowych SLS-ów, często krótsze o 20 sekund od konkurentów na kluczowych etapach wyścigu, to dowód na to, że osiągnęliśmy zamierzone cele, jeżeli chodzi o przyczepność na mokrej nawierzchni i parametry hamowania. To daje kierowcom poczucie pewności, umożliwiające osiąganie jeszcze lepszych wyników” – powiedział Jean-Felix Bazelin, dyrektor generalny Dunlop Motorsport w Europie. Nürburgring to dla Dunlopa ważny wyścig, ponieważ jest to jedna z nielicznych kategorii GT na świecie, w której wszyscy liczący się producenci opon sportowych startują w tym samym wyścigu. „To właśnie zaufanie kierowców do naszych opon pomaga w zmiennych warunkach konsekwentnie osiągać lepsze czasy niż rywale, co jest jednym z największych wyzwań Nürburgringu. Mamy za sobą bardzo owocną współpracę z partnerami w okresie przygotowań do sezonu GT w 2013 roku” – dodał J. Felix Bazelin. Był to trzeci istotny sukces Dunlopa w tym samym tygodniu. W drogowych wyścigach motocyklowych Michael Dunlop (mimo zbieżności nazwisk nie spokrewniony z wynalazcą opony pneumatycznej) wygrał w kategorii Supersport w North West 200, słynnym wyścigu ulicznym w Irlandii Północnej. Motocykle na oponach Dunlop zajęły w tej imprezie pierwsze trzy miejsca. W świecie czterech kół na torze Imola trwały ostatnie przygotowania do 24-godzinnego Le Mans drugiej rundy europejskiej serii tego wyścigu. Na włoskim torze ekipa Thiriet by TDS sięgnęła po drugie w tym roku zwycięstwo dla Dunlopa w klasyfikacji ogólnej. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Źródło: Goodyear
  12. Opony Goodyear i Dunlop wygrywają testy magazynu „Auto Moto” EfficientGrip Performance i Dunlop Sport BluResponse na podium Warszawa, 17 maja 2013 r. – Wyniki najnowszego testu opon letnich magazynu „Auto Moto”(1) są jednoznaczne: opony Goodyear i Dunlop są najlepsze – zajęły one dwa pierwsze miejsca na podium. Zwycięzcą testu jest Dunlop Sport BluResponse, natomiast drugą pozycję w rankingu zajęła opona Goodyear EfficientGrip Performance. Testy ogumienia letniego „Auto Moto” przeprowadzono na mokrej i suchej nawierzchni, badając opony w rozmiarze 215/55R16. Wszystkie opony były testowane w identycznych warunkach. Redakcyjni eksperci sprawdzali m.in. odporność na aquaplaning wzdłużny i poprzeczny, drogę hamowania, komfort jazdy, poziom hałasu oraz zachowanie opon w czasie slalomu. Wyniki testów pokazały, że produkty oferowane przez Grupę Goodyear nie mają sobie równych. Pierwsze miejsce z ogólnym wynikiem 262 punktów zajęła tegoroczna nowość, czyli opona Dunlop Sport BluResponse. Natomiast na drugim miejscu znalazły się nowe opony Goodyear z linii EfficientGrip, czyli EfficientGrip Performance, które uzyskały łącznie 255 punktów w teście. Redakcja magazynu bardzo pozytywnie oceniła opony Dunlop i Goodyear. Dunlop Sport BluResponse zasłużyła na miano fantastycznej, zawsze szybkiej, a do tego bezpiecznej opony. Natomiast Goodyear EfficientGrip Performance - według testujących - charakteryzuje się wysokim poziomem bezpieczeństwa oraz pewnością prowadzenia w wymagających warunkach drogowych. „Tak wysokie oceny naszych nowości dowodzą, że tegoroczna oferta opon letnich Grupy Goodyear to najwyższej jakości ogumienie, którego wysokie osiągi potwierdzają zarówno niezależne testy, jak i doskonałe oceny na etykietach. Jesteśmy dumni, że kierowcy podczas wiosennych oraz letnich podróży mogą korzystać z opon zapewniających prawdziwy komfort i bezpieczeństwo” - powiedział Radosław Bółkowski, Dyrektor Sprzedaży Dywizji opon osobowych dla Polski i Ukrainy Grupy Goodyear. Dunlop Sport BluResponse to nowe opony letnie do samochodów osobowych, które powstały w oparciu o 125-letnią tradycję Dunlopa zwycięstw w wyścigach samochodowych. Zawierają polimery opracowane na potrzeby zmagań sportowych pojazdów. Dzięki nim opona lepiej dostosowuje się do nawierzchni, a co za tym idzie wykazuje zwiększoną przyczepność i udoskonalone parametry hamowania. Dunlop Sport BluResponse osiągają, w ramach europejskiego systemu etykietowania opon, klasę B pod względem efektywności paliwowej oraz klasę A w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni. To jedne z najwyższych parametrów wśród opon obecnie dostępnych na rynku. Opony Dunlop Sport BluResponse zwyciężyły w tym roku również w testach innych magazynów motoryzacyjnych: „Auto Bild” (195/65R15 91V, „Auto Bild“, Numer 9, 1.03.2013 r., oponę określono jako „wzorową”), „ACE Lenkrad/GTU” (195/65R15 91V, Numer 2, 15.02.2013 r., Opona wygrała test, określono ją jako „Bardzo polecaną“) w Niemczech. Dodatkowo opona ta otrzymała wysoką ocenę brytyjskiego „Auto Express”, który określił nowe BluResponse mianem „wartościowego uzupełnienia oferty marki” w związku ze znakomitymi wynikami w porównaniu z najważniejszą konkurencyjną oponą. Goodyear EfficientGrip Performance również osiągają jedne z najwyższych ocen w europejskim systemie etykietowania wśród ogumienia oferowanego obecnie na rynku. EfficientGrip Performance posiadają klasę A w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni i klasę B w kategorii oporu toczenia. Pod względem trzeciego parametru widocznego na etykiecie – hałasu zewnętrznego – opony EfficientGrip Performance uzyskują jedne z najlepszych wyników wśród dostępnych na rynku opon w tym zakresie rozmiarów. Wiodące niemieckie magazyny motoryzacyjne: „Auto Zeitung” (215/65R16 93V, Auto Zeitung Wydanie 6, 27 lutego br., rekomendacja „AZ”) i „ADAC Motorwelt” (185/60R15 84H, ADAC Motorwelt Wydanie 3, 21 lutego br., ocena „dobra”) umieściły w marcu br. oponę Goodyear EfficientGrip Performance na wysokim drugim miejscu, doceniając ogólną wysoką jakość tych opon. „ADAC Motorwelt” wystawił najwyższą ocenę – „dobrą”, a „Auto Zeitung” – „polecaną”, co również stanowi najwyższą ocenę. Testy ACE Lenkrad/GTU potwierdziły dobre wyniki testów opony EfficientGrip Performance, dając jej wysokie trzecie miejsce ze statusem „bardzo polecanej” (195/65R15 91V, ACE Lenkrad, Wydanie 2, 15 lutego br., ocena „bardzo polecane”). (1)„Auto Moto” nr 5/2013, Test opon letnich, 12 modeli w rozmiarze 215/55 R16. Źródło: Goodyear
  13. Dunlop gotowy do 24-godzinnej rywalizacji na torze Nürburgring Ponad 4 tys. opon wyprodukowano do najbardziej wymagającego wyścigu endurance Warszawa, 16 maja 2013 r. – Organizowany przez ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring jest największym i najtrudniejszym wyścigiem na świecie. W tym roku odbędzie się on w czasie zielonoświątkowego weekendu 17-20 maja, na 25-kilometrowym połączeniu toru Grand Prix i słynnej Nordschleife. Wielu wiodących zawodników spośród 180 startujących zespołów będzie polegać na wyczynowych oponach Dunlop. W roku 2012 najwięcej zwycięstw w swojej klasie osiągnęły właśnie zespoły wykorzystujące opony Dunlop. „W ubiegłym roku zajęliśmy najlepszą pozycję startową na oponach Dunlop (w nowym formacie kwalifikacji Top 40), a w tym wyścigu chcemy powtórzyć nasze zwycięstwo w klasyfikacji ogólnej z roku 2010. W 2012 roku nasz partner: ROWE RACING przez dłuższy czas utrzymywał przewagę, zanim nie uległ awarii technicznej. W ostatnich miesiącach z powodzeniem rozwijaliśmy ofertę, dzięki czemu nasze opony będą miały niewątpliwie korzystny wpływ na wyniki współpracujących z nami ekip” – powiedział Alexander Kühn, menedżer Dunlop Motorsport w Niemczech. Wszystkie AMG Gullwing ze znakiem Dunlopa W najmocniejszej klasie SP9 (dla pojazdów GT3) każde z siedmiu aut Mercedes-Benz SLS AMG GT3 będzie ścigało się na oponach Dunlopa. Zespół Black Falcon wystawi na nich trzy samochody, a partner Dunlopa – zespół ROWE RACING – cztery SLS AMG GT3. Jeden z samochodów teamu ROWE w szczególny sposób przyciągnie uwagę, bowiem Dunlop Art Car by ROWE RACING pojedzie z numerem 125 w specjalnych barwach, odwołujących się do 125. rocznicy powstania marki Dunlop. To nie będzie jedyny wyróżniający się pojazd. BMW Z4 GT3 zespołu Walkenhorst Motorsport również pojedzie w specjalnych barwach Dunlopa, wybranych przez pracowników sieci sprzedaży tej marki. Wśród startujących na oponach Dunlopa znajduje się też Ferrari 458 zespołu GT Corse i zespół Subaru GVB, którego celem jest obrona tytułu w klasie SP3T. „Zielone Piekło” największym wyzwaniem dla opon Trasa Nordschleife toru Nürburgring to wyjątkowy odcinek: 33 zakręty w lewo, 40 zakrętów w prawo, długie i szybkie proste, różnice poziomów i kompresje. Kierowcy nazywają ją „Zielonym Piekłem”, bo to najtrudniejszy, najbardziej wymagający i najdłuższy tor wyścigowy na świecie – również z powodu różnych typów asfaltu na poszczególnych odcinkach długiego okrążenia. Ponad 4000 opon na 24-godzinny wyścig Podczas 24-godzinnego wyścigu na Nürburgring Dunlop dostarcza opony zarówno zespołom profesjonalnym, jak i ambitnym kierowcom startującym prywatnie. „Oferta naszych opon jest tak zróżnicowana, jak samochody startujące w wyścigu. Tak zwana Wioska Dunlopa ma w zasobach ponad 4000 opon, a zespoły korzystające z naszych usług mają do wyboru szereg różnych typów i specyfikacji” – powiedział A. Kühn. Wymagania logistyczne są ogromne. Do transportu opon wykorzystano aż 14 pojazdów ciężarowych. Dunlop jest partnerem nie tylko uczestników 24-godzinnego wyścigu, lecz także Pucharu Renault Clio i MINI Trophy. Zespoły jadące na oponach Dunlop w 24-godzinnym wyścigu Nürburgring 2013: 9 Black Falcon Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Klasa SP9 / GT3) Bernd Schneider Szwajcaria Jeroen Bleekemolen Monako Sean Edwards Monako Nicki Thiim Dania 10 Black Falcon Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Klasa SP9 / GT3) Andrii Lebed Ukraina Andreas Simonsen Szwecja Dennis Rostek Porta Wesfalica (Niemcy) Harald Proczyck Szwajcaria 21 ROWE RACING (Niemcy) Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Klasa SP9 / GT3) Marko Hartung Wallroda Kenneth Heyer Wegberg Christian Hohenadel Illingen Roland Rehfeld Blankenfelde 22 ROWE RACING (Niemcy) Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Klasa SP9 / GT3) Klaus Graf Dornhan Thomas Jäger Monachium Jan Seyffarth Querfurt Nico Bastian Frankfurt 23 ROWE Racing (Niemcy) Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Klasa SP9 / GT3) Lance David Arnold Duisburg Alexander Roloff Berlin Jan Seyffarth Querfurt Thomas Jäger Monachium 24 Walkenhorst-Motorsport powered by Dunlop BMW Z4 GT3 (Klasa SP9 /GT3) Henry Walkenhorst Melle Ralf Oeverhaus Osnabrück Maximilian Partl Pyrbaum 57 Bonk Motorsport BMW M3 GT4 (Klasa SP 10 / GT4) Andreas Möntmann Memmingen Adam Christodoulou Großbritannien Jens Moetefindt Buchholz Kiki Sak Nana Tajlandia 58 Bonk Motorsport (Niemcy) BMW M3 GT4 (Klasa SP 10 / GT4) Wolf Silvester Norymberga Emin Akata Friedrichshafen Alexander Mies Heiligenhaus Mario Merten Nürburg 63 Black Falcon Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Klasa SP9 / GT3) Vimal Mehta Wlk. Brytania Khaled al Qubaisi ZEA Daniel Keilwitz Villingen-Szwajcaria Christian Bracke Essen 76 GT Corse Ferrari F 458 (Klasa SP 8) Alexander Mattschull Bad Homburg Maximilian Götz Uffenheim Patrick Kaiser Szwajcaria 111 Raeder Motorsport Audi TT RS 2.0 (Klasa SP3T) Elmar Deegener Stelzenberg Jürgen Wohlfahrt Murrhardt 120 Subaru Tecnica International Subaru GVB (Klasa SP3T) Toshihiro Yoshida Japonia Kota Sasaki Japonia Marcel Lasée Düsseldorf Carlo van Dam Holandia 125 ROWE RACING Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Klasa SP9 / GT3) Michael Zehe Flörsheim Marko Hartung Wallroda Reinhold Renger Rothenburg Mark Bullitt USA 161 Volkswagen Scirocco TDI (Klasa AT) Michael Schmidt Hamburg T. von Löwis of Menar Reutlingen Tim Schrick Monachium Aris Varvaroussis Offenbach 179 Mercedes-Benz SLK 350 (Klasa V6) Sven Hannawald Monachium Thorsten Drewes Bispingen Cyndie Allemann Szwajcaria Bertin Sing Heidenheim 205 Bonk Motosport BMW 320 SI (Klasa V3) Axel Burghardt St. Ingbert Jürgen Meyer Westerkappeln Guy Stewart Nowa Zelandia Toshiya Ito Japonia Źródło: Goodyear
  14. Nowe opony Dunlop na rozpoczęcie sezonu na torze Silverstone Warszawa, 11 kwietnia 2013 r. – Po miesiącach przygotowań i prób rozpoczyna się sezon 2013 mistrzostw świata FIA w wyścigach endurance i europejska seria Le Mans. Z tej okazji partnerzy i klienci firmy Dunlop będą w nadchodzący weekend testować nowe opony wyścigowe na torze Silverstone, na którym odbędą się pierwsze wyścigi sezonu. W Mistrzostwach Świata FIA w jeździe na wytrzymałość (World Endurance Championship - WEC) osiem z dziesięciu zespołów w klasie LMP2 wybrało opony Dunlop, zaś w europejskiej serii Le Mans (ELMS) zdecydowało się na nie dziewięciu z dziesięciu startujących w najbardziej prestiżowej klasie tego wyścigu LMP2 oraz jeden uczestnik klasy LM-GTE. Mistrzostwa Świata FIA endurance, których głównym wydarzeniem jest 24-godzinny wyścig Le Mans, rozpoczynają się sześciogodzinnym wyścigiem w najbliższą niedzielę 14 kwietnia br. Dzień wcześniej, 13 kwietnia, odbędzie się trzygodzinny wyścig otwierający europejską serię Le Mans (ELMS). Popularne wśród najlepszych teamów opony Dunlop zwyciężyły w WEC w 2012 roku, a także w poprzedzającym te zawody Interkontynentalnym Pucharze Le Mans w 2011 roku. Dunlop broni również podwójnej korony w europejskiej serii Le Mans (ELMS) – zwycięstwa w kategorii prototypów, zdobytego w ubiegłym sezonie przez Pierre’a Thrieta z zespołu TDS Racing, a także tytułu w kategorii GT-Pro wywalczonego przez JMW Ferrari. „2013 to ważny rok dla Dunlopa. Obchodzimy 125-lecie firmy, dlatego tym bardziej chcemy wspaniale wypaść na Le Mans i w WEC, a także obronić zwycięski tytuł w ELMS. Włożyliśmy wiele wysiłku w pracę nad nowymi oponami, dzięki czemu charakteryzują się one lepszymi osiągami oraz oferują kierowcom większą pewność prowadzenia. Będziemy w dalszym ciągu mocno wspierać zespoły, aby zapewnić im możliwie najlepsze warunki do odnoszenia zwycięstw” – powiedział Paul Bryant, menedżer ds. wyścigów endurance Dunlopa. Inżynierowie Dunlopa pracowali nad mieszankami, które poprawią charakterystykę nagrzewania opon. Jest to szczególnie istotne dla zespołów ELMS, ponieważ nowe przepisy zabraniają korzystania z podgrzewaczy ogumienia. Na sezon 2013 zaprojektowano również nowy kształt opony o zoptymalizowanej powierzchni stopki. Dzięki temu możliwe jest zastosowanie niższego ciśnienia w oponie, co przekłada się na lepszą przyczepność podczas hamowania i wchodzenia w zakręty oraz udoskonalone, pewniejsze prowadzenie pojazdu przez kierowcę. Podczas testów w Aragon i Walencji zespoły LMP2 przejechały na nowych oponach Dunlop ponad 15 tys. kilometrów. W wyścigach WEC i ELMS na torze Silverstone dostępne będą slicki (opony gładkie) z dwiema z trzech mieszanek pod względem twardości: średnią i twardą. Do dyspozycji zespołów będą również opony do jazdy na mokrej nawierzchni i opony pośrednie (na lekko wilgotny tor). Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących w świecie producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Idąc w ślad za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim typom motocyklistów i kierowców dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko z najnowszych technologii oponiarskich. Źródło: Dunlop
  15. [h=1]Dunlop Tyre Launch | First Rides[/h]
  16. Goodyear Dunlop wśród najlepszych europejskich pracodawców Niezależny Instytut CRF nagrodził zasady i praktyki kadrowe Goodyear Dunlop w całej Europie, przyznając firmie certyfikat „Top Employers Europe 2013” Warszawa, 26 marca 2013 r. – Goodyear Dunlop Tires Europe, jeden z wiodących europejskich producentów opon, otrzymał nagrodę „Top Employers Europe”. Firma została doceniona za doskonałe praktyki zarządzania kadrami w dziesięciu krajach: Belgii, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Luksemburgu, Niemczech, Polsce, Słowenii, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Certyfikat Goodyear Dunlop Tires Europe przyznał niezależny międzynarodowy Instytut CRF w uznaniu doskonałej polityki personalnej na wyżej wymienionych rynkach. „Nagroda za najlepsze zarządzanie zasobami ludzkimi w Europie, przyznana przez ceniony niezależny instytut, jest wielkim osiągnięciem. Doceniono nasze działania na rzecz tworzenia wyjątkowego środowiska pracy w całej organizacji, która przyciąga oraz zatrzymuje silnie zmotywowanych, zaangażowanych i wykwalifikowanych pracowników. W obecnej sytuacji gospodarczej wprowadzanie na rynek innowacji, produkowanie i dostarczanie najlepszych produktów możliwe jest tylko wówczas, kiedy stoją za tym najlepsi pracownicy – tacy, jak osoby zatrudnione w naszej firmie” – powiedziała Rajita D'Souza, wiceprezes Goodyear Dunlop Tires Europe ds. Zarządzania zasobami ludzkimi. Niezależny Instytut CRF został założony w 1991 roku, a przedmiotem jego działalności jest ocena systemów zarządzania zasobami ludzkimi. Instytut ocenia organizacje w całej Europie w oparciu o obiektywne badania i analizę najważniejszych aspektów zarządzania kadrami, takich jak: wynagrodzenia i świadczenia dodatkowe, warunki pracy, szkolenia i rozwój, planowanie kariery oraz kultura korporacyjna. Instytut CRF współpracuje z niezależną firmą księgową i doradczą Grant Thornton, realizując dodatkowe audyty określonych obszarów. Aby uzyskać tytuł „Top Employer Europe”, międzynarodowa organizacja musi wcześniej otrzymać certyfikat Najlepszego Pracodawcy w co najmniej pięciu europejskich krajach. „Wysoko cenione jest nasze obiektywne, niezależne i szczegółowe podejście. Dzięki nim obecni i przyszli pracownicy mogą ufać, że certyfikowane organizacje oferują znakomite warunki pracy i rozwoju” – powiedział David Plink, prezes CRF. Najlepsi Pracodawcy Europy otrzymali certyfikaty podczas ceremonii wręczenia nagród, która odbyła się 21 marca br. w Londynie. Źródło: Goodyear
  17. [h=1]Geneva Motor Show 2013: Dunlop prezentuje Winter Response 2[/h] Nowa opona Dunlopa wyróżnia się znakomitymi osiągami w zimowych warunkach Warszawa, 15 marca 2013 r. – Dunlop prezentuje nowe opony zimowe Winter Response 2, przeznaczone do małych i kompaktowych samochodów. Opona oferuje imponujące parametry hamowania i prowadzenia auta w warunkach zimowych. W ramach europejskiego systemu etykietowania opon, obowiązującego od listopada ubiegłego roku, opony Winter Response 2 – w rozmiarach od 16 do 22 cali – osiągnęły klasę B w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni. Winter Response 2 to następna generacja cieszącej się powodzeniem opony Winter Response i doskonałe uzupełnienie modelu SP Winter Sport 4D, a tym samym całej palety zimowych opon high-performance Dunlop. Winter Response 2 są dostępne w 22 rozmiarach, od 155/65 R14 do 195/65 R 15 i będą sprzedawane w sezonie zimowym 2013 r. Opony Winter Response 2 zaprojektowano z uwzględnieniem ważnych szczególnie zimą parametrów, mających wpływ na bezpieczeństwo, takich jak hamowanie, skręcanie na śniegu i lodzie oraz jazda na mokrej nawierzchni. Dzięki innowacyjnym technologiom osiągi te zostały udoskonalone w stosunku do poprzedniego modelu. Wśród nowych rozwiązań znalazły się elementy barkowe nachylone pod kątem 45 stopni, które zwiększają przyczepność podczas pokonywania zakrętów na śniegu i lodzie. Nowy profil z innowacyjną geometrią bloków bieżnika poprawia trakcję podczas przyspieszania i hamowania na drogach pokrytych śniegiem. Natomiast zagęszczone lamele zwiększają powierzchnię „wgryzania się” opony w nawierzchnię, zapewniają stabilniejszą jazdę na mokrej drodze oraz gwarantują krótszą drogę hamowania i bardziej stabilne pokonywania zakrętów na śniegu. Winter Response 2 wyróżniają się również udoskonaloną efektywnością paliwową. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących w świecie producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Idąc w ślad za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim typom motocyklistów i kierowców dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko z najnowszych technologii oponiarskich. Wskazane parametry są szacunkowe i mogą ulec zmianie. Aktualne oceny parametrów zostaną podane w momencie wprowadzania opony na rynek. Źródło: Goodyear
  18. Dunlop rozszerza linię opon Sport Maxx RT Nowe Maserati Quattroporte na jednych z najdoskonalszych opon Dunlop Warszawa, 4 marca 2013 r. – Dunlop, jeden z wiodących światowych producentów opon high performance i ultra high performance, rozszerzył linię opon Sport Maxx RT (RT – Racing Technology), zaprezentowanych po raz pierwszy w Ascari w Hiszpanii w lutym ubiegłego roku. Linia zostanie wzbogacona o 25 rozmiarów, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na tę wysokiej klasy sportową oponę. Opony Dunlop Sport Maxx RT, zaprojektowane specjalnie z myślą o entuzjastach dynamicznej jazdy, wychodzą naprzeciw potrzebom największych pasjonatów wśród kierowców, którzy uwielbiają poczucie kontroli nad samochodem o potężnej mocy silnika i marzą, by kiedyś znaleźć się na linii startu najbardziej prestiżowych wyścigów świata. „Wprowadzając Sport Maxx RT, chcieliśmy jeszcze bardziej umocnić naszą pozycję lidera w obszarze opon o najwyższych osiągach (UHP). Reakcja konsumentów na te opony była niezwykle pozytywna. Spodziewaliśmy się sukcesu, ale zapotrzebowanie na nowy produkt przekroczyło nasze najśmielsze oczekiwania. Aby sprostać rosnącemu popytowi na Sport Maxx RT do innych modeli samochodów, wprowadzamy 25 nowych rozmiarów” – powiedział Sanjay Khanna, dyrektor zarządzający marki Dunlop. Już teraz opony Sport Maxx RT montowane są w autach o dużej mocy wiodących marek świata, a w 2013 roku dołącza do nich kolejny duży producent w tym segmencie – Maserati. Nowy model: Quattroporte został zaprezentowany na targach Detroit Motor Show 2013 właśnie z oponami Dunlop Sport Maxx RT w rozmiarze 245/45 ZR19 98 Y (na osi przedniej) i 275/40 ZR19 101 Y (na tylnej osi). Stylizacja nowego Maserati pozostała zbieżna z klasyczną linią marki, odwołującą się do wzorców włoskiej elegancji. Równie stylowe jest wnętrze, wykończone wysokiej jakości skórą i drewnem. Opona Dunlop Sport Maxx RT, dostosowana do osiągów Maserati, zapewnia doskonałą przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni, niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję CO2, a także krótszą drogę hamowania i lepszą kontrolę nad pojazdem w zakrętach. Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD potwierdzają solidne właściwości drogowe tych opon Dunlop. Sport Maxx RT deklasują najbliższych konkurentów pod względem parametrów hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, osiągając wyniki lepsze o 7%. Ponadto niezależne testy wykazały wyższość Dunlop Sport Maxx RT pod względem oporu toczenia (o 11%) w stosunku do najważniejszych konkurentów na rynku[1]. Duża stabilność w zakrętach, zwiększona przyczepność i lepsze przystosowywanie się do różnych nawierzchni drogowych zapewniły oponie Dunlop Sport Maxx RT uznanie producentów najmocniejszych samochodów, takich jak: Mercedes SLS i C63 AMG Black Series, Audi TT RS i R8, Porsche 911 GT3 oraz BMW M5. Ten ekskluzywny klub wzbogacił się o nowego, prestiżowego członka: Maserati Quattroporte. „Jesteśmy bardzo dumni z wyboru naszych opon przez Maserati. Quatropporte to znacznie więcej niż samochód – jego elegancja, komfort, osiągi i najwyższa precyzja wykonania stawiają go w gronie najlepszych z najlepszych” – dodał S. Khanna. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących w świecie producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Idąc w ślad za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim typom motocyklistów i kierowców dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko z najnowszych technologii oponiarskich. W 2013 roku mija 125. rocznica powstania firmy Dunlop i wprowadzenia przez jej założyciela opony pneumatycznej. [1] Test przeprowadzony przez TÜV SÜD (2011): opona Dunlop Sport Maxx RT 225/45R17, samochód Volkswagen Golf GTi; porównanie różnych osiągów wielu konkurencyjnych opon. Testy przeprowadzono na torach TÜV SÜD w Niemczech oraz w ruch drogowym. Raport nr 76246818-1. Źódło: Goodyear
  19. Mistrzowskie Opony Dunlop do wyścigów na wytrzymałość Dunlop rozwija opony, aby w 2013 roku obronić mistrzowskie tytuły Warszawa, 7 lutego 2013 r. – Ogłoszenie list startowych wyścigów Le Mans oraz World Endurance Championship (WEC) oznacza dla Dunlopa początek walki o utrzymanie światowych i europejskich tytułów mistrzowskich w wyścigach na wytrzymałość. W wyścigach serii WEC na oponach Dunlopa będzie startować co najmniej ośmiu z dwunastu konkurentów w klasie LMP2, zaś w wyścigu Le Mans – 13 z 22 rywalizujących w tej klasie. Ponadto cztery zespoły rezerwowe w klasie LMP2 również wybrały Dunlopa jako dostawcę opon. Dunlop ma nadzieję zachować zwycięską formę w klasie prototypów. Zwycięstwa samochodów na oponach Dunlopa w klasie LMP2 w wyścigach WEC 2012 oraz w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, we współpracy z zespołem Starworks Motosport, nie były przypadkowe. Rok wcześniej zespół Greaves Motosport, jadący na oponach Dunlop, odniósł potrójne zwycięstwo w klasie LMP2: w Intercontinental Le Mans Cup (poprzedzającym WEC), w europejskiej serii Le Mans oraz w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Opony Dunlop wystąpią również w kategorii GT – pojedzie na nich między innymi zwycięzca ubiegłorocznej europejskiej serii Le Mans w swojej klasie, JMW Ferrari w barwach Dunlopa. W garażu numer 56, przypadającym pojazdom testującym pionierskie technologie, znajdzie się Green GT H2 – pierwszy prototypowy samochód wyścigowy z napędem elektryczno-hybrydowym. Partnerem Green GT jest Dunlop. Poza sezonem wyścigowym inżynierowie Dunlopa pracowali nad udoskonalaniem konstrukcji opon i składu ich mieszanki. W nadchodzących tygodniach odbędą się europejskie testy ww. nowych opon Dunlop . „Mistrzowie w sezonie 2012 wybierali opony Dunlop. Przez całą zimę ciężko pracowaliśmy, aby nasi partnerzy i klienci otrzymali to, co mamy najlepszego do zaoferowania jako pomoc w walce o kolejne tytuły w 2013. roku Pracowaliśmy między innymi nad nową oponą, która rozgrzewa się tak szybko, jak opona miękka, ale wykazuje żywotność opony twardej. Poczyniliśmy duże postępy w zakresie trwałości i wytrzymałości, zachowując jednak spójność parametrów opony. Jest to dla nas kluczowy parametr – chcemy, by każdy kierowca miał poczucie pewności od pierwszego do ostatniego okrążenia. Jesteśmy przekonani, że ulepszenia pomogą zespołom utrzymać tytuły zdobyte na oponach Dunlop w ubiegłym roku” – powiedział James Bailey, dyrektor marketingu i komunikacji Dunlop Motosport w Europie. „Rok 2013 to 125. rocznica powstania firmy Dunlop, dlatego jesteśmy zdeterminowani by było to dwanaście miesięcy największych sukcesów. Nasza historia i kultura innowacji technicznych w sporcie motorowym nie mają sobie równych. Dunlop ma na koncie więcej zwycięstw w Le Mans niż jakikolwiek inny producent opon począwszy od 1924 roku. Wybiegając w przyszłość, rozwijamy opony dla Green GT H2 – samochodu i technologii, które są częścią przyszłości sportu samochodowego i motoryzacji” – dodaje J. Bailey. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących w świecie producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Idąc w ślad za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim typom motocyklistów i kierowców dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko z najnowszych technologii oponiarskich. Źródło: Goodyear
  20. Dunlop – 125 lat innowacji i plany na przyszłość Wiodąca marka opon koncentruje się na efektywności paliwowej i pojazdach zasilanych paliwami alternatywnymi Warszawa, 29 stycznia 2013 r. – Tegoroczna, 125. rocznica powstania marki Dunlop, będzie nie tylko okazją do przypomnienia tradycji firmy związanej ze sportami motorowymi i rozwojem tego jednego z wiodących producentów opon high performance i ultra-high performance. To również czas sprzyjający myśleniu o przyszłości i planach na kolejne 125 lat. Wynalazca opony pneumatycznej i wiodący globalny dostawca opon do sportów motorowych zmienił ostatnio częściowo kierunek swojego rozwoju. Marka skupia się na pracach mających na celu zwiększanie efektywności paliwowej oraz wykorzystanie alternatywnych źródeł energii, zarówno na torze wyścigowym, jak i na drodze. Rozwój w tym kierunku będzie odbywał się bez kompromisów po stronie jakości i osiągów opon, które niezmiennie pozostają najważniejszym obszarem zainteresowania Dunlopa. „Sport motorowy nie stał w miejscu przez ostatnie ponad sto lat i nie zatrzyma się także dziś. Nowe technologie motoryzacyjne, wykorzystywane na torach wyścigowych i na drogach będą ewoluowały. Wśród nich ważnym obecnie dla nas trendem są prace nad efektywnością paliwową oraz alternatywnymi źródłami energii. W miarę wzrostu ilości wyścigów, pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi i inicjatyw w tym zakresie, Dunlop zwiększa swoje zaangażowanie w innowacyjne technologie, które sprostają nowym standardom. Obecnie obchodzimy nasze 125-lecie i już teraz patrzymy w przyszłość, planując kolejne 125 lat” – powiedział Jean-Felix Bazelin, dyrektor generalny Dunlop Motorsport. Dunlop od wielu lat rozwija technologie dla pojazdów hybrydowych, elektrycznych i zasilanych paliwami alternatywnymi. Obecnie dział motosportowy firmy dodatkowo wzmógł aktywność w tym obszarze, podejmując się roli dostawcy opon dla GreenGT H2 - pierwszego startującego w wyścigu Le Mans samochodu zasilanego ogniwami wodorowymi. Dunlop rozpoczyna tym samym specjalny program badawczo-rozwojowy dedykowany przyszłym generacjom pojazdów wyścigowych zasilanych energią elektryczną i wodorem. „Istnieją trzy główne wyzwania, z którymi muszą poradzić sobie projektanci opon do sportów motorowych. W przypadku takich pojazdów, jak GreenGT H2, musimy brać pod uwagę masę pojazdu, inną charakterystykę pracy silnika oraz poprawę efektywności paliwowej. Zmiana masy pojazdu oznacza wzrost sił przenoszonych przez ogumienie, a odmienna charakterystyka momentu obrotowego silnika wymaga od opon większej sztywności wzdłużnej. Natomiast poprawa wydajności paliwowej zostanie osiągnięta poprzez obniżenie oporu toczenia nowo projektowanych opon” – wyjaśnił Sebastien Montet, menedżer ds. rozwoju i projektowania opon wyścigowych Dunlop Motorsport. Auto GreenGT H2, które stanie do walki w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2013 roku, jest pierwszym na świecie samochodem wyścigowym zasilanym wodorem z elektrycznym systemem przeniesienia napędu. Ogniwa wodorowe mają potencjał zastosowania w sporcie motorowym, a opony do takich pojazdów muszą być specjalnie zaprojektowane, aby maksymalizować przyczepność i wydajność energetyczną pojazdu. Wprowadzenie opony drogowej na tory wyścigowe to kolejne przedsięwzięcie, którego nie bał się podjąć Dunlop. „W miarę rozwoju technologii oponiarskich, coraz częściej widzimy stosowanie rozwiązań z tradycyjnych opon w tych wyścigowych. Dzieje się tak, bo w rozwój takich opon wkładany jest często na tyle duży wysiłek badawczo-rozwojowy, że są one wystarczająco wysokiej jakości” – dodał Sanjay Khanna, dyrektor zarządzający marki Dunlop. Wspierając ten kierunek rozwoju, Dunlop poinformował ostatnio o zawarciu umowy z Nissanem i jego zespołem Eco Racing Team w Hiszpanii. Umowa obejmuje dostawę opon BluResponse AA – nowych opon Dunlop klasy AA – do modeli Nissan Juke 1.5 dCi, Nissan Micra 1.2 DIG-S oraz dwóch modeli elektrycznych Nissan LEAF, które wezmą udział w organizowanych w Hiszpanii wyścigach Eco Series. „W takich wyścigach, jak Eco Series, duże znaczenie ma efektywność paliwowa. Paliwo stanowi masę, która pogarsza osiągi. Jednocześnie im bardziej wydajny energetycznie pojazd, tym więcej może wykonać okrążeń bez oznaczającego stratę cennego czasu tankowania. Właśnie w tym aspekcie bardzo ważną rolę odgrywa Dunlop, dostarczając opony o optymalnym oporze toczenia, zrównoważonym z innymi parametrami. Zmniejszenie zapotrzebowania na paliwo pomaga osiągnąć zwycięstwo – to trudne wyzwanie, ale mamy za sobą 125 lat rozwoju wielu generacji technologii” – powiedział S. Khanna. Po raz pierwszy w Europie Dunlop wprowadził 31 maja ubiegłego roku opony klasy AA – BluResponse AA. Oznaczenie AA na oponach świadczy o tym, że model osiąga najwyższą możliwą klasę w zakresie efektywności paliwowej i przyczepności na mokrej nawierzchni, zgodnie z europejską systemem etykietowania opon. „Technologie oponiarskie ewoluują. Przez ostatnie 125 lat rozwijaliśmy się w oparciu o zmiany na rynku samochodów, a auta rozwijały się razem z nami. Wspólnie odgrywaliśmy kluczową rolę w osiąganiu nowych standardów i wyznaczaniu coraz wyższych oczekiwań. Będziemy kontynuować to podejście. Już w tej chwili sięgamy wysoko, uzyskując najwyższe oceny, a chcemy osiągnąć jeszcze więcej. Dlatego naszym hasłem jest: ‘osiągi bez kompromisów’” – dodał S. Khanna. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących w świecie producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Idąc w ślad za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim typom motocyklistów i kierowców dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko z najnowszych technologii oponiarskich. Źródło: Goodyear
  21. Ruszakonkurs artystyczny Dunlop Art Car 2013 Dunlopzaprasza artystów do zaprojektowania wyglądusamochodu startującego w 24-godzinnym wyścigu Le Mans Warszawa,18 stycznia 2013 r.–Dunlop ogłasza konkurs artystyczny na projekt pojazdu, który weźmieudział w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Samochódsponsorowany przez Dunlopa – jednego z wiodących producentów oponHP i UHP – po raz piąty będzie pomalowany według projektuwyłonionego w konkursie. W2012 roku zwycięzcą konkursu był Litwin Egidijus Gužauskas i jegoprojekt „SpeedRhythm”. Inspiracją do zwycięskiego dzieła były opony Dunlopaoraz zawrotna prędkość. Efekt obejrzało ponad 200 tys. widzów natorze i miliony przed telewizorami na całym świecie. „Spełniłosię moje marzenie. Przejazd mojego projektu pod Mostem Dunlopa jestczymś, czego nigdy nie zapomnę” – wspomina Egidijus Gužauskas. Wtym roku fani motoryzacji i wyścigów, a także studenci wszystkichform wzornictwa: artystycznego, przemysłowego, odzieżowego iarchitektonicznego, ponownie zostali zaproszeni do zaprojektowaniawyglądu zewnętrznego pojazdu, który wystartuje w legendarnymwyścigu. Konkurs jest otwarty dla amatorów i profesjonalistów. „Wtym roku chcemy przyciągnąć jeszcze liczniejszą grupę studentówwzornictwa i sztuki, a także rzucić wyzwanie fanom wyścigów,samochodów i opon Dunlopa, aby podeszli do projekty naprawdęniekonwencjonalnie. Projektanci nie powinni ograniczać się do tego,co może być traktowane jako norma. Poszukujemy wyjątkowych,niezwykłych pomysłów” – powiedział Jean-Felix Bazelin,dyrektor generalny Dunlop Motorsport. Modelsponsorowanego przez Dunlopa samochodu oraz nazwa zespołu zostanąogłoszone do końca stycznia br. „Zachęcamykreatywnych twórców, aby już teraz zaczęli poszukiwaćinspiracji” – dodał J-F. Bazelin. Konkursjest otwarty dla uczestników z dwunastukrajów Europy. Uczestnik musi mieć ukończone 16 lat. Pomysłymożna zgłaszać przez stronę internetową http://artcar.dunlop.eu,która umożliwia łatwe umieszczanie projektów: uczestnicynakładają proponowane wzory na model pojazdu. Jurybędzie zwracać uwagę na twórcze i pełne wyobraźni wykorzystaniesamochodowego ‘płótna’. Ale nie tylko – Dunlop zachęcarównież początkujących krytyków sztuki do oceny zgłoszeńkonkursowych na stronie http://artcar.dunlop.eu.Rejestracja nie jest wymagana – wystarczy kliknąć Facebookowe„Lubię to” obok wybranego wzoru. Dwa najczęściej „lubiane”projekty wraz z dwoma wybranymi przez jury z każdego kraju otrzymająnagrody i znajdą się w europejskim finale. Najpopularniejszyprojekt automatycznie otrzyma miejsce w finałowej czwórce. Spośród48 finalistów zostanie wyłonionych czterech międzynarodowychzwycięzców. Jeden z nich to najpopularniejszy projekt, trzechpozostałych wyłoni europejskie jury. Pierwsząnagrodą w konkursie będzie prezentacja samochodu podczas testu natorze Le Mans 9 czerwca br., który będzie poprzedzał wyścig.Zwycięzca zostanie również zaproszony na oficjalną kolację,weźmie udział w testowej jeździe na torze Le Mans, otrzyma dwabilety na wyścig na Le Mans oraz 1000 euro. Trzej pozostalizwycięzcy otrzymają reprodukcję na płótnie swoich projektów,podpisaną przez kierowców zespołu. „Tegorocznaedycja 24-godzinnego wyścigu Le Mans będzie szczególna. W tym rokuodbędzie się 90. wyścig serii, zaś Dunlop obchodzi właśnie 125.urodziny. Czekamy na następców Egidijusa Gužauskasa i jegoprojektu 'Speed Rhythm’” – podsumował J-F. Bazelin. Dunlop,marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jestjednym zwiodących w świecie producentów opon klasy high performance,odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Bogatedoświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się naciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcjiopon do codziennej jazdy. Idąc w ślad za nieustającym pragnieniempodnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim typommotocyklistów i kierowców dynamikę oraz wytrzymałość, jakiedaje się uzyskać tylko z najnowszych technologii oponiarskich. Źródło: Goodyear
  22. Obrona trofeum w wyścigu Dunlop 24H DUBAI Zespół Abu Dhabi by Black Falcon zgarnął drugie z kolei zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju Warszawa, 16 stycznia 2013 r. – Zespół Abu Dhabi by Black Falcon powtórzył swój ubiegłoroczny sukces, zwyciężając w pierwszym tegorocznym międzynarodowym wyścigu na wytrzymałość dla samochodów klasy GT, Touring i 24H Special. Po raz drugi zespół pędził po zwycięstwo za kierownicą auta Mercedes-Benz SLS AMG GT3. Po 24 godzinach pochodzący z Abu Dhabi kierowca Khalid Al Qubaisi minął linię mety jako zwycięzca, prowadząc Mercedesa z numerem 1. Al Qubaisi i koledzy z zespołu: Sean Edwards z Wielkiej Brytanii, Holender Jeroen Bleekemolen oraz pięciokrotny mistrz DTM Bernd Schneider z Niemiec przejechali 600 okrążeń na liczącym 5,39 km torze Dubai Autodrome, pokonując łącznie 3234 km. Ferrari 458 Italia włoskiego zespołu AF Corse, kierowane przez Włochów Lorenzo Carvalho, Lorenzo Case i Marco Cioci’ego oraz byłego fińskiego kierowcę Formuły 1 Mikę Salo, zajęło drugie miejsce. Na trzecim zaś znalazł się Aston Martin Vantage GT3 zespołu Craft Racing AMR, kierowany przez Franka Yu, Tomonobu Fuijiię, Darrena Turnera, Darryla O’Younga i Stefana Mücke. Czwarte miejsce w klasyfikacji ogólnej i zwycięstwo w klasie amatorskiej A6 przypadło w udziale Porsche 997 GT3 R zespołu Fach Auto, prowadzonego przez Niemców Germansa Otto Klohsa i Jensa Richtera, Austriaka Martina Raggingera i Szwajcara Carlo Lussera. Ósmy wyścig Dunlop 24H DUBAI był emocjonującym wydarzeniem dla członków zespołu Abu Dhabi by Black Falcon. W środę, podczas jazd próbnych, jeden z ich dwóch Mercedesów-Benz SLS AMG uległ wypadkowi i został uszkodzony w stopniu uniemożliwiającym naprawę. Zespół odkupił samochód zapasowy od brytyjskiego zespołu Preci Spark i przystosował go do wymogów wyścigu na wytrzymałość, a więc mechanicy zespołu musieli pracować przez dwie noce jeszcze przed rozpoczęciem zawodów. Podczas samej rywalizacji auto znajdowało się w pierwszej piątce przez niemal całe 24 godziny, podczas gdy inni konkurenci tracili czas lub odpadali z powodu licznych awarii i wypadków. SLS AMG stopniowo wychodził na prowadzenie i ostatecznie zwyciężył. „To niesamowite uczucie” – powiedział Khaled Al Qubaisi, któremu przypadł w udziale zaszczyt pojechania na podium zwycięzców na grzbiecie wielbłąda, zgodnie z tradycją 24-godzinnego wyścigu Dunlop w Dubaju. Al Qubaisi, Bleekemolen i Edwards mają teraz na koncie dwa zwycięstwa w wyścigu Dunlop 24H DUBAI, a Bernd Schneider dodał do listy swoich imponujących osiągnięć pierwsze zwycięstwo w wyścigu na wytrzymałość. Po uwzględnieniu drugiego miejsca w 2008 roku, Bleekemolen został najbardziej utytułowanym kierowcą w ośmioletniej historii wyścigu Dunlop 24H DUBAI. W tym roku wyjątkowo wiele aut nie ukończyło wyścigu. Wśród nich znalazły się dwa BMW zespołu Saudi Falcons, prowadzone przez niemiecką stajnię Schubert Motorsport, zwycięzców klasyfikacji generalnej w 2011 roku. Włoski zespół AF Corse stracił dwa Ferrari już na początku wyścigu, ale jego trzeci samochód zajął 2. miejsce w klasyfikacji generalnej. Zażarta walka o trzecie miejsce toczyła się między Porsche zespołu Fach Auto Tech a Astonem Martinem teamu Craft Racing AMR. Ostatecznie zwyciężył Aston Martin. Oba samochody Fach Auto Tech ukończyły wyścig na miejscu czwartym i szóstym w klasyfikacji generalnej oraz pierwszym i trzecim w klasie amatorskiej A6. Piąte miejsce w klasyfikacji generalnej i drugie w klasie A6 zdobył brytyjski zespół Preci Spark z Mercedesem-Benz SLS AMG, prowadzonym przez spokrewnionych ze sobą Davida, Godfreya, Morgana, Philipa i Garetha Jonesów. Francuscy kierowcy Francois Glenmor, Sébastien Crubilé, ‘Mr. John of B.’ i Soheil Ayari wygrali klasę Porsche 997 Cup, zdobywając 16. miejsce w klasyfikacji generalnej. Zwycięstwo w klasie SP2 przypadło w udziale Lucowi Braamsowi, Duncanowi Huismanowi, Oliverowi Freymuthowi, Maxowi Braamsowi i J.J. Verheulowi w Renault Mégane Trophy zespołu Dutch Equipe Verschuur. W kategorii SP3-GT4 zwycięzcą był prowadzący Lotusa Evorę GT4 zespół Cor Euser Racing w składzie: Vic Rice, Shane Lewis, Henk Thijssen i Trevor Knight. Brytyjski zespół RJN Motosport - z dwoma Nissanami 370Z prowadzonymi przez zwycięzców zawodów Nissan PlayStation GT Academy - miał problemy, ale ostatecznie zajął miejsca drugie (kierowcy: Lucas Ordonez, Wolfgang Reip, Mark Schulzhitskiy, Steve Doherty i Roman Rusinov) oraz dziewiąte (Sabine Schmitz, Peter Pyzera, Mark Schulzhitskiy, Steve Doherty, Alex Buncombe) w swojej klasie. Najlepszym samochodem w klasie A5 okazał się BMW E46 GTR zespołu JR Motosport w składzie Pieter van Soelen, Harry Hilders, Koen Bogaerts i Bas Schouten, który prowadził w swojej klasie przez większość wyścigu. Niemiecki zespół Kuepperracing z BMW E46 Coupé (Bernd Kuepper, Michael Kroll, Martin Kroll, Chantal Kroll, Roland Eggimann) wygrał w klasie A4, a w klasie A3T zwyciężyło BMW 320D, kierowane przez żeński zespół Racing Divas Schubert z Holandii w składzie Liesette Braams, Sheila Verschuur, Gaby Uljee, Paulien Zwart i Sandra van der Slot. Pochodzący ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich zespół LAP57 Racing zwyciężył w klasie A2 dwudrzwiową Hondą Saloon w składzie Mohammed Al Owais, Umair Khan, Omran Al Owais, Rupesh Chanake i Saeed Al Mehairi. W klasie D1 zwycięzcą okazał się inny zespół z ZEA – SVDP Racing, prowadzący BMW 120D (kierowcy: Jonathan Mullan, Spencer van der Pal, Wubbe Herlaar, Jason O’Keefe, Kris Budnik). Kolejny, dziewiąty wyścig serii Dunlop 24H DUBAI, odbędzie się od 9 do 11 stycznia 2014 roku. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących w świecie producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Idąc w ślad za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim typom motocyklistów i kierowców dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko z najnowszych technologii oponiarskich. Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska
  23. [h=2]Produktybieżnikowane Goodyear Dunlop [/h]Innowacyjnaoferta produktów bieżnikowanych Goodyear Dunlop obejmuje trzyprogramy bieżnikowania na gorąco i trzy programy bieżnikowania nazimno, umożliwiające najlepsze wykorzystanie zewnętrznejpowłoki opony. Produktybieżnikowane na gorąco wchodzą w skład linii TreadMax, MultiTreadi NextTread. Opony TreadMax i Multitread wykorzystują wyłącznienajnowsze karkasy Goodyear Dunlop oraz te same mieszanki i wzorybieżnika, co nowe opony marek Goodyear i Dunlop. Ogumienie NextTreadto wysokiej jakości opony bieżnikowane na gorąco z szerokimzakresem sprawdzonych wzorów bieżnika Goodyear i Dunlop, któremożna wykorzystywać w oparciu o dowolny karkas. Produktybieżnikowane na zimno Goodyear Dunlop dostępne są również wramach programu NextTread i obejmują wysokiej jakości bieżnikowanieopon dowolnego producenta. W skład tej oferty wchodzą produktyUniCircle, UniWing i UniTac – trzy różne typy rozwiązań wzakresie bieżnikowania na zimno. UniCircleto rezultat zastosowania najnowszej technologii bieżnikowania nazimo. Taśmy bieżnika typu pierścieniowego są zaprojektowane tak,by idealnie pasowały do szorstkowanych powłok, a montażrealizowany jest z zastosowaniem specjalnych maszyn. Zapewnia todoskonałe spasowanie powłok i bieżnika, niski poziom wibracji idługą żywotność opony. W skład oferty wchodzi 28 różnychwzorów bieżnika Goodyear oraz Dunlop, obejmujących wszystkiezastosowania, w tym przewozy długodystansowe i regionalne, mieszane,terenowe, transport miejski oraz bieżniki zimowe – łącznie wokoło 60 rozmiarach. Oponybieżnikowane UniWing powstają poprzez zastosowanie zaawansowanejtechnologii bieżnikowania na zimno. Dla lepszego dopasowania dopowłoki, w tej technologii wykorzystuje się konturowane pasybieżnika, co zapewnia dobre spasowanie i długą żywotność.Opony bieżnikowane UniWing obejmują 27 wzorów bieżnika Goodyear iDunlop w około 70 rozmiarach. Oponybieżnikowane UniTac posiadają płaski pas bieżnika. Dostępny jestszeroki zakres wzorów i rozmiarów, a produkty te oferują wysokąwartość w stosunku do ceny. UniTac to 22 wzory bieżnika, w tymGoodyear i Dunlop, łącznie w około 60 rozmiarach. [h=2]Koncepcjabieżnikowania i zwielokrotniania żywotności opon Goodyear Dunlop[/h]Programwydłużania żywotności opon, promowany przez firmę GoodyearDunlop, zapewnia nie tylko maksymalną eksploatację nowych opon,lecz także utrzymanie wysokich osiągów i dbałość o środowiskonaturalne. Zalety to między innymi zmniejszone oddziaływanie naśrodowisko poprzez ograniczanie zużycia surowców i mniejsząilość odpadów. Realizacja tej koncepcji wymaga przemyślanegozarządzania oponami,by nie ulegały uszkodzeniu wskutek złegowykorzystywania lub nieprawidłowego ciśnienia powietrza. Bieżnikjest profesjonalnie pogłębiany, a następnie – po ponownymosiągnięciu danego poziomu – bieżnikowany. Bieżnikowaną oponęmożna ponownie pogłębiać, a przy odpowiednim zarządzaniu ikonserwacji możliwe jest jeszcze nawet kolejne bieżnikowanie. Bieżnikowaneopony i nowe wzory bieżnika Goodyear Dunlop są tworzone przez tesame zespoły, które projektują nowe opony. Bieżnikowanie pomagaflotom maksymalizować potencjał opon w ramach koncepcjizwielokrotniania ich żywotności. Sieć certyfikowanych partnerówGoodyeara w całej Europie zapewnia dostępność szerokiegoasortymentu opon bieżnikowanych i pasów bieżnika, odpowiadającychna wszystkie współczesne potrzeby transportowe. Programbieżnikowania opon Goodyear Dunlop jest częścią kompleksowejoferty programu Fleet First. Program ten uzupełniają:ServiceLine24h – działający w całej Europie serwis pomocyawaryjnej, FleetOnlineSolutions – nowoczesne oprogramowanie dozarządzana oponami oraz TruckForce – paneuropejska sieć z 2000serwisów dla pojazdów ciężarowych. Źródło: Goodyear
  24. GoodyearDunlop PrecurePro– rozwinięcie programu bieżnikowania Kompleksowaoferta rozwiązań w zakresie bieżnikowania na zimno obniża kosztyeksploatacji pojazdu oraz wspiera partnerów Goodyear Dunlop Warszawa,18grudnia 2012 r. –Goodyear Dunlop wprowadza PrecurePro – rozwinięcie programubieżnikowania na zimno opon do pojazdów użytkowych, obejmującywszystkie elementy procesu bieżnikowania ogumienia na zimno. Dziękitemu oferuje on wsparcie zarówno partnerom firmy w zakresiebieżnikowania, jak i flotom, korzystającym z oferty GoodyearDunlop. Korzyścidla partnerów w procesiebieżnikowania ProgramPrecurePro to pełny, profesjonalny pakiet wsparcia dla partnerówGoodyear Dunlop, którzy zajmują się bieżnikowaniem opon. Obejmujeon narzędzia marketingowe,doradztwo techniczne, assistance oraz rekomendacje co do sprzętuoraz pakiet szkoleń. Eksperci Goodyear Dunlop oferują partneromspecjalistyczną wiedzę i porady w zakresie procesów, wyposażenia,kryteriów jakości i najnowszych technologii w dziedzinie pojazdówciężarowych. Pełnyzestaw bieżników oraz akcesoriów do bieżnikowania na zimnoopracowały te same zespoły, które projektują nowe opony GoodyearDunlop do pojazdów użytkowych. Gwarantuje to jedynie minimalneróżnice jakości pomiędzy oponami nowymi a bieżnikowanymi. Korzyścidla flot Bieżnikowaniena zimno jest ważnym elementem czteroetapowego procesu podnoszeniażywotności opony (cztery kolejne „życia” opony: opona nowa,pogłębianie, bieżnikowanie i ponowne pogłębianie). Dlategoprogram PrecurePro to dla użytkowników możliwość obniżeniakosztów eksploatacji ogumienia oraz wydłużenia żywotności opony,co przekłada się przede wszystkim na wymierne korzyści finansowedla flot oraz pomaga chronić środowisko naturalne. Nowy programumożliwia optymalizację inwestycji w opony, jest częściąkompletnej oferty produktów i usług Goodyear Dunlop. Rozbudowanasieć certyfikowanych partnerów GoodyearDunlop posiada szerokąsieć certyfikowanych partnerów w procesie bieżnikowania. Siećobejmuje całą Europę, gwarantując dostępność produktów napoziomie lokalnym. Partnerzy są starannie wybierani, aby wysokiejjakości bieżniki i akcesoria PrecurePro były obsługiwaneprzez najlepszych profesjonalistów na rynku, zachowując najwyższystandard usług. Partnerzy PrecurePro mają dostęp do szerokiejoferty najnowocześniejszych bieżników do bieżnikowania na zimno,które spełniają zróżnicowane oczekiwania klientów flotkomercyjnych. W skład oferty wchodzą wzory wykorzystywane wnajnowszych oponach Goodyear Dunlop do pojazdów użytkowych. ProgramPrecurePro uzupełnia ofertę opon nowych i bieżnikowanych nagorąco. Goodyear Dunlop oferuje teraz profesjonalne rozwiązaniaobejmujące praktycznie wszystkie zastosowania w pojazdachużytkowych, dzięki czemu operatorzy tych pojazdów mogąmaksymalnie wydłużać żywotność bieżnika i zmniejszać koszt na kilometr, równocześnie dbając o środowisko naturalne. OfertaGoodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon dopojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach.Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowychmontuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśródnich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo.Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największychproducentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład którejwchodzą usługi TruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, systeminternetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologiaGoodyear Retread, Goodyear może zaproponować najszerszy w branżyzakres usług dedykowanych. Źródło: Goodyear
  25. Dunlop dostawcą opon klasy AA dla Nissana podczas hiszpańskiej Eco Series Opony Sport BluResponse AA wyposażeniem samochodów wyścigowych marki Nissan Warszawa, 11 września 2012 r. – Dunlop zawarł umowę z marką Nissan i jej nowym zespołem wyścigowym Eco Racing Team na dostawę opon Sport BluResponse AA. Opony te oznaczone klasą AA będą montowane w pojazdach Nissan Juke 1,5 dCi, Nissan Micra 1,2 DIG-S oraz dwóch modelach Nissan LEAF z napędem elektrycznym, które wezmą udział w organizowanych w Hiszpanii wyścigach Eco Series. Pierwsze opony klasy AA marki Dunlop (BluResponse AA) zaprezentowano w Europie 31 maja br. Oznaczenie AA na oponach oznacza, że uzyskały one najlepszą możliwą ocenę w zakresie efektywności paliwowej i przyczepności na mokrej nawierzchni, zgodnie z nową europejską regulacją dotyczącą etykietowania opon. Wyścigi Eco Series 2012 to pierwsze europejskie mistrzostwa na stałych torach, których celem jest wydajna jazda, oszczędność energii i wykorzystanie alternatywnych źródeł energii. Łącznie w Hiszpanii odbywa się pięć wyścigów w ciągu roku. Obecnie uczestniczy w nich kilka uznanych marek samochodowych – Nissan, BMW, MINI, Ford i Mercedes – które wystawiają do wyścigów swoje najbardziej ekologiczne auta. W drugim wyścigu Eco Series, który odbył się w lipcu br. na torze Calafat Circuit niedaleko Ametlla de Mar, zespół Nissan EcoTeam startował już na oponach Dunlop Sport BluResponse AA. Były one jednym z czynników, który przyczynił się do zwycięstwa zespołu Nissana w tej rundzie zawodów. „Wyścigi Eco Series to doskonała okazja do pokazania zarówno sportowego dziedzictwa marki Dunlop, jak i jej osiągnięć w pracy na rzecz wzrostu efektywności paliwowej. Dunlop po raz kolejny udowodnił, że właściwie dobrane opony są jednym z elementów decydujących o sukcesie samochodów w wyścigach. Dostarczenie opon do aut startujących w Eco Series to kontynuacja naszej udanej współpracy sportowej z Nissanem” – powiedział Carlos Manuel García, menedżer marki Dunlop na Półwyspie Iberyjskim. Zespół Nissan Eco Team wspierany jest przez Europejskie Centrum Techniczne Nissan mieszczące się w Barcelonie i realizuje program Nissana pod nazwą Performance Innovation, którego celem jest ulepszanie produktów. Idea Nissan Eco Team powstała w związku z chęcią udoskonalenia wydajności i sprawności aut, wykorzystania wiedzy pozyskanej w wyścigach, oraz jako pole rozwoju nowych technologii, których celem jest redukcja emisji spalin. Zespół Nissan Eco Team to 65 pracowników Nissana z różnych obszarów i specjalizacji, którzy dobrowolnie poświęcają czas na przygotowanie pojazdu i organizację wyścigów. Członkowie zespołu są również kierowcami i przed każdym wyścigiem przechodzą szkolenia z technik efektywnej jazdy. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat. Wielu wiodących światowych producentów samochodów, takich jak Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche stosuje opony Dunlop jako pierwsze wyposażenie. Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. Źródło: Goodyear
×