Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'dtm' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 21 wyników

  1. Witam widzę, że forum umarło ale może zacznę coś z wami sklejać, fakt dzisiaj już jest za późno, ale jutro zaczynam w dziale Modele metalowe WIP też zagoszczę chciałem na bazie M3 Coupe z mondo motors zrobić M3 DTM... ale jak zobaczyłem ile trzeba się natrudzić zamówiłem z allegro model i zobaczymy co z tego wyjdzie a, ze mam dużo czasu na zrobienie go to możliwe, ze pokusze się o elementy fototrawione z zagranicy Trudno w pl Dostać zwykły Carbon, a co dopiero blaszki...
  2. BMW M4 DTM kończy testy otwierające sezon – pierwsze spotkanie z rywalami w Portimao. Rozpoczęła się najważniejsza faza przygotowań do sezonu 2015 DTM – dwa BMW M4 DTM zaliczyły swe pierwsze testowe kilometry w idealnych warunkach pięknej wiosny w portugalskim Portimao. Łącznie oba samochody przejechały ponad 3000 km. Aż sześciu z ośmiu kierowców, którzy będą w sezonie 2015 walczyć dla BMW Motorsport w serii DTM miało sposobność pokonać próbne okrążenia w Portimao. Przez trzy testowe dni na torze „Autodromo Internacional de Algarve” za kierownicą zasiedli Bruno Spengler (CA), António Félix da Costa (PT), Timo Glock (DE), Tom Blomqvist (GB), Maxime Martin (BE) and Martin Tomczyk (DE). Dla Blomquista było to pierwsze oficjalne wystąpienie w roli fabrycznego kierowcy BMW Motorsport DTM. Inżynierowie skupili się w Portugalii przede wszystkim na set-upie BMW M4 DTM. Testy pozwoliły także na wprowadzenie usprawnień w zakresie niepodlegającym homologacji. Kierowcy zaś mieli za zadanie spędzić jak najwięcej czasu za kierownicą, by w pełni wczuć się w samochody po zimowej przerwie. Portimao było dwa wszystkich trzech producentów biorących udział w DTM pierwszą okazją do spotkania w tym roku – następne dwie to testy w portugalskim Estoril (25-27 marca) oraz w Oschersleben – od 14 do 16 kwietnia. Sezon wyścigowy rozpocznie się od wyścigu na torze Hockenheim w Niemczech 2 maja. Źródło: BMW Group
  3. Mistrz DTM w fabryce BMW w Monachium oraz w Centrum Badawczo-Rozwojowym BMW. Wkrótce po odebraniu nagrody za zwycięstwo w tegorocznej serii DTM, młody niemiecki mistrz DTM i fabryczny kierowca BMW Marco Wittmann odwiedził centralę BMW Group w Monachium i spotkał się z pracownikami Centrum Badawczo-Rozwojowego FIZ. Podczas wycieczki po fabryce Wittmann zwiedził nadwoziownię, lakiernię, montownię silników i montownię samochodów, dopytując się o procesy i procedury produkcyjne dla modelu BMW M4 Coupe, w tym kwestii montażu karbonowego dachu. Ten model jest bazą dla Ice-Watch BMW M4 DTM, w którym w sezonie 2014 Marco odniósł 4 zwycięstwa w serii DTM. Wittmann skorzystał także z możliwości przejażdżki BMW po torze testowym w M4 Coupe, które właśnie zeszło z linii produkcyjnej. Przetestował także kilka innych modeli BMW, w tym kolejne BMW M4 Coupe na stanowisku badawczym, gdzie rozpędzał auta do 150 km/h, nie ruszając się z miejsca. W tej samej fabryce produkowany jest także specjalny model BMW M4 Coupe DTM Champion Edition. Marco wyruszył na tor testowy w dziewiczą podróż za kierownicą jednego z takich wyjątkowych aut. Główna fabryka BMW Group mieści się na północy stolicy Bawarii, zaraz obok budynku centrali BMW – „Największego czterocylindrowca świata”. Samochody i silniki powstają tu już od 1922 r. Dziś fabryka zatrudnia 7250 pracowników, a codziennie z taśmy montażowej zjeżdża tu ok. 950 aut, w tym BMW serii 3 limuzyna, BMW serii 3 Touring, BMW serii 4 Coupe oraz BMW M4 Coupe. W roku 2013 fabryka wyprodukowała łącznie 247 330 samochodów, więcej niż kiedykolwiek w historii. Poza samochodami, fabryka zajmuje się produkcją silników. W 2013 r. wytworzyła ich 464 968, ok. 2000 dziennie. Źródło: BMW Group
  4. Alfa Romeo 155 V6 Ti DTM gwiazdą toru Zandvoort. 23 i 24 sierpnia w Zandvoort w Holandii odbędzie się pokaz pod nazwą „Spettacolo Sportivo", największy zlot samochodów Alfa Romeo w Europie. Królową imprezy będzie model 155 V6 Ti z kolekcji Alfy Romeo, zwyciężczyni Mistrzostw DTM z 1993 roku z Alessandro Nanninim i Nicolą Larinim za kierownicą. Ten ostatni również zwyciężył w klasyfikacji generalnej kierowców z 10 zwycięstwami na koncie w 20 rozegranych wyścigach. W zlocie uczestniczyć będą również dwa rzadkie egzemplarze Giulietty Spider: „prototyp Ameryka” oraz „Bertone”, który składa hołd kultowemu modelowi kończącemu w tym roku 60 lat. Jako dowód na istnienie ogromnych więzi łączących zabytkowe samochody z tymi aktualnie produkowanymi, w imprezie uczestniczyć będzie również wielokrotnie nagradzana, fascynująca Alfa Romeo 4C. Od 23 do 24 sierpnia w Holandii odbywać się będzie pokaz pod nazwą „Spettacolo Sportivo", największy w Europie zlot samochodów Alfa Romeo. Zorganizowany tradycyjnie już przez holenderski klub SCARB (Stichting Club Alfa Romeo Bezitters) gościć będzie na torze samochodowym Zandvoort, który znajduje się w pobliżu miejscowości o tej samej nazwie, na holenderskim wybrzeżu Morza Północnego. Impreza ta to całkowite „zanurzenie się” w autentyczne wartości Alfy Romeo, włoskiej marki samochodów znanych na świecie ze względu na charakterystyczny styl, nowoczesną technologię, doskonałą przyczepność do drogi i przyjemność jazdy. Wszystko wzbogacone ponad stuletnią historią, wyjątkowym osiągnięciem, jakim może poszczycić się bardzo mała ilość producentów samochodowych na świecie oraz sukcesami handlowymi i legendarnymi zwycięstwami sportowymi. Takimi właśnie, jak te zdobyte przez Alfę Romeo 155 "DTM", obecną na holenderskim pokazie, która wyjedzie na tor, ożywiając „Spettacolo Sportivo" swoim wyglądem, osiągami i dźwiękiem silnika V6. Należący do kolekcji Muzeum Alfy Romeo egzemplarz brał udział na początku lat 90. w Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (DTM), które w owych czasach były najbardziej prestiżowymi Mistrzostwami Samochodów Turystycznych. W pierwszych latach lista uczestników składała się tylko z producentów niemieckich. Trwało to do 1993 roku, kiedy to Alfa Romeo zdecydowała o oficjalnym uczestnictwie modelu 155 V6 Ti prowadzonej przez kierowców Alessandro Nanniniego i Nicolę Lariniego oraz innych samochodów powierzonych półamatorskim zespołom. Początki były niesamowite: podczas pierwszego spotkania w Zolder w Belgii, 155 V6 Ti odniosła zwycięstwo w obydwu wyścigach. W całym sezonie, na 20 wyścigów, Larini wygrał 10, które dodane do 2 zwycięstw Nanniniego i w połączeniu z licznymi miejscami na podium oraz wysokimi lokatami tych dwóch włoskich kierowców, dało tytuł wśród Konstruktorów Alfie Romeo, a Lariniemu tytuł mistrzowski serii DTM. Było to prawdziwym szokiem dla niemieckiej konkurencji, która musiała pogodzić się ze zdobyciem miana Mistrza DTM 1993 przez włoską markę, debiutującą w tych wysokiej rangi zawodach. 23 i 24 sierpnia publiczność w Zandvoort będzie mogła z bliska zobaczyć ten legendarny samochód wyścigowy, który znacznie różni się pod względem budowy od wersji produkcyjnej. Pod maską „bije" serce - zespół napędowy skonstruowany specjalnie do wyścigów: korpus jest taki, jak w silniku V6 o pojemności 2,5 litra i osiąga moc 420 KM przy 12.000 obrotach/min. Samochód posiada wyszukaną aerodynamikę, która skutecznie wykorzystuje standardowe rozwiązania, natomiast aby poprawić rozkład obciążeń, fotel kierowcy jest cofnięty o 15 centymetrów. To nie wszystko - po raz pierwszy w mistrzostwach DTM, Alfa Romeo 155 V6 Ti posiadała napęd na cztery koła. Holenderskie spotkanie jest również idealną okazją, aby z bliska zobaczyć niektóre cenne samochody sportowe Alfy Romeo, należące do osób prywatnych lub do Muzeum Alfy Romeo. Spośród nich na pierwszy plan wysuwają się liczne Giulietty, które składają hołd kultowemu modelowi marki, obchodzącemu w tym roku 60. rocznicę „urodzin”. W Zandvoort odwiedzający będą więc mogli zobaczyć dwa egzemplarze specjalne - jeden prototyp Ameryka, drugi firmowany przez Bertone - Giuliettę Spider (1954), czule nazywaną przez Giovanniego Battistę „Pinin" Farinę, który zaprojektował jej zgrabne linie, „signoriną". Giulietta Spider powstała na podwoziu Giulietty Sprint, ale ze zmniejszonym rozstawem kół i odniosła natychmiastowy międzynarodowy sukces. Na przykład, w Stanach Zjednoczonych została tak entuzjastycznie przyjęta, że branżowa prasa okrzyknęła ją: „doskonałą kontynuacją włoskiej tradycji, która dzięki swojemu dobremu gustowi pozwala odnaleźć od razu Alfę Romeo pośród tysiąca innych”. W Zandvoort obecna będzie właśnie Giulietta Spider, prototyp Ameryka (1955) z Muzeum Alfy Romeo, jeden z najpiękniejszych samochodów w historii oraz symbol lat 50., który może pochwalić się takimi samymi osiągami, jak Sprint oraz takim samym, doskonałym poziomem technicznym, który od razu wypiera „spidery” konkurencji. Taki sam urok wywiera też druga Giulietta Spider – niezwykle rzadki egzemplarz firmowany przez Bertone, należący do prywatnego kolekcjonera. Obok tych doskonałych samochodów przeszłości, w Zandvoort pojawi się również wielokrotnie nagradzana Alfa Romeo 4C, nowoczesna ikona marki, która stanowi kwintesencję sportowego charakteru wpisanego w „DNA Alfy Romeo”: to osiągi i doskonałość techniczna ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. W tym tkwi sekret zarówno ciągłego zdobywania licznych, międzynarodowych nagród, jak i objęcia funkcji oficjalnego samochodu bezpieczeństwa podczas Mistrzostw Świata SBK Superbike 2014 oraz w World Touring Car Championship 2014 (WTCC). Alfa Romeo 4C to z prawdziwego zdarzenia „driving machine”, która bez żadnych kompromisów na torze daje z siebie wszystko. Na torze, na którym prędkość, krótsza droga hamowania oraz przyspieszenie poprzeczne są niezbędne do uzyskania pierwszorzędnych czasów przejazdu, a Alfa 4C może zaoferować przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, 258 km/h maksymalnej prędkości oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2 g oraz przyspieszenia bocznego powyżej 1,1 g. Wszystko to uzyskuje się dzięki zrównoważonemu rozłożeniu masy 40% na oś przednią, 60% na tylną, stosunkowi masy do mocy poniżej 4 kg/KM oraz masie całkowitej wynoszącej zaledwie 895 kg, na którą składają się w głównej mierze aluminium, stal, kompozyt SMC oraz włókno węglowe. Doskonałe osiągi uzyskiwane są również dzięki połączeniu nowego silnika 1750 turbo benzyna o mocy 240 KM ze skrzynią biegów najnowszej generacji, z podwójnym sprzęgłem Alfa TCT i nowoczesnym selektorem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race." Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem 200 bar oraz korpusem silnika wykonanym z aluminium uzyskuje doskonałe osiągi: wartości momentu obrotowego i mocy plasują go u szczytu swojej kategorii, dzięki wartościom odpowiednio ponad 200Nm/l oraz 137KM/l, natomiast maksymalna moc wynosi 240 KM (176 kW) przy 6000 obrotów. Źródło: Fiat Auto Poland
  5. Driving the 2013 BMW M3 DTM - /CHRIS HARRIS ON CARS
  6. Audi wystawiło najlepszą drużynę DTM w sezonie 2013 -Audi Sport Team Phoenix wygrało klasyfikację drużynową serii wyścigów DTM -Emocjonujący finał w Hockenheim, na oczach 122 tysięcy widzów -Gdyby nie kolizja, Mattias Ekström stanąłby na podium Ingolstadt / Hockenheim, 22 października 2013 r. Audi zdobywa w jednym dniu aż trzy mistrzowskie tytuły. Po wcześniejszym niż się spodziewano triumfie w klasyfikacji marek i kierowców Mistrzostw Świata w Wyścigach Długodystansowych (FIA - WEC), drużyna czterech ringów zdobyła także zespołowe zwycięstwo w serii wyścigów DTM. Podczas emocjonującego finału na torze Hockenheim, Audi Sport Team Phoenix, po ubiegłotygodniowym zdobyciu tytułu dla najlepszego kierowcy, zapewnił sobie mistrzostwo zespołowe. W klasyfikacji marek, Audi zajęło drugie miejsce - z niewielką różnicą do zwycięzcy. 122 tysiące widzów podziwiało w ostatni weekend nadzwyczaj pasjonujący finał, rozegrany na zmoczonej deszczem nawierzchni. Zdominowały go dwa pojedynki, brawurowe manewry wyprzedzania i nieoczekiwane zderzenia. Jednym z głównych aktorów wyścigu był Mattias Ekström, który za kierownicą Red Bull Audi RS 5 DTM w barwach Audi Sport Team Abt Sportsline, wystartował z siódmej pozycji i rozgrzał publiczność swą fantastyczną jazdą. Szwed wyraźnie zmierzał ku podium, od późniejszego zwycięzcy Tima Glocka dzieliło go zaledwie kilka długości samochodu, gdy na 28. z 41 okrążeń, po ostrym manewrze Daniela Juncadelli (Mercedes-Benz), jego samochód obrócił się dookoła własnej osi. Mimo szaleńczej pogoni, Ekström nie dojechał na podium, tracąc 1,245 sekundy i zajmując ostatecznie czwartą lokatę. Miguel Molina, plasując się w Hockenheim na piątym miejscu, zapewnił Audi Sport Team Phoenix decydujące punkty w walce o miejsce w klasyfikacji zespołowej. Niestety jego kolega z teamu, Mike Rockenfeller, w swoim Schaeffler Audi RS 5 DTM, miał trudny finał i po raz pierwszy w tym roku nie zdobył żadnych punktów. Mistrz serii DTM, w końcowej fazie wyścigu postawił wszystko na jedną kartę i jako jeden z niewielu kierowców zmienił ogumienie na opony slick. „Tor był jednak zbyt mokry“ – powiedział potem. „Recz jasna, inaczej wyobrażałem sobie finał. Nie zmienia to jednak faktu, że nasz zespół, Audi Sport Team Phoenix, ma za sobą fantastyczny sezon.“ Ekström i Molina to jedyni kierowcy Audi, którzy podczas finału w Hockenheim zdołali zdobyć punkty. Ich koledzy z drużyny niektóre fragmenty mokrego toru przejeżdżali bardzo szybko, ale mimo walecznej postawy nie zostali nagrodzeni po zakończeniu wyścigu. Jamie Green (Red Bull Audi RS 5 DTM), Timo Scheider (AUTO TEST Audi RS 5 DTM), Adrien Tambay (Audi ultra RS 5 DTM), Edoardo Mortara (Playboy Audi RS 5 DTM) i Mike Rockenfeller (Schaeffler Audi RS 5 DTM), zajęli miejsca od dwunastego do szesnastego. Filipe Albuquerque (Audi Financial Services RS 5 DTM) po kolizji już podczas pierwszego okrążenia, musiał przedwcześnie zakończyć wyścig. „To dopiero był finał“ – podsumował Dieter Gass, kierownik sekcji DTM w Audi Sport. „Doskonała reklama dla DTM, pomimo złej aury. Po zdobyciu tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji kierowców, wywalczyliśmy także zwycięstwo w klasyfikacji zespołowej. Gratulacje dla Ernsta Mosera i jego drużyny! Zdobycie dwóch z trzech możliwych tytułów robi wrażenie. Gratulacje także dla Tima Glocka i dla BMW. Mercedes-Benz również pokazał się z jak najlepszej strony – rozbudza nasz apetyt na rywalizację w sezonie 2014. Szkoda, że Mattiasa Ekströma na krótko przed końcem wyścigu obróciło i przez to stracił zasłużone miejsce na podium. Mimo to, będziemy dziś wieczorem świętować – zasłużył sobie na to cały team.“ Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Mistrz DTM sezonu 2013 zdobywa swój tytuł za kierownicą Audi -Mike Rockenfeller, wygrywając wyścig w Zandvoort, zdobył tytuł mistrzowski szybciej, niż można było się spodziewać -Piąte zwycięstwo dla Audi na przestrzeni siedmiu lat -Prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler mówi: „To najlepszy dowód mocy i wysokiej sprawności naszych modeli RS“ Ingolstadt/Stuttgart, 30 września 2013 r. Już podczas przedostatniego wyścigu w tym sezonie, Mike Rockenfeller, jadąc Schaeffler Audi RS 5 DTM, na oczach zgromadzonych w ostatni weekend w Zandvoort 41 tysięcy widzów, wywalczył tytuł mistrza prestiżowej serii wyścigów samochodów turystycznych DTM. Nastąpiło to szybciej niż można było się spodziewać. W ten sposób Audi i team Audi Sport Team Phoenix objęły prowadzenie w klasyfikacji producentów i zespołów. „To już dziewiąte zwycięstwo Audi w serii DTM i zarazem piąte z rzędu w ciągu ostatnich siedmiu lat. To kolejny tryumf ‚przewagi dzięki technice’ i naszych modeli RS“ – oświadczył Rupert Stadler, prezes Audi AG, który razem ze swoim kolegą z zarządu doktorem Ulrichem Hackenbergiem trzymał kciuki za Mike'a Rockenfellera. Przyglądał się bacznie zmaganiom sportowców, a na koniec świętował z nimi zwycięstwo w boksie serwisowym. „W DTM walczymy z naszymi dwoma największymi konkurentami. Tym cenniejsze jest więc zwycięstwo, z którego dumne są wszystkie osoby związane z marką Audi” – dodał Rupert Stadler. Przed finałem na torze Hockenheim, Rockenfeller ma aż 26 punktów przewagi i jego pozycja lidera klasyfikacji jest praktycznie niezagrożona. Decydujące znaczenie w Zandvoort miało pierwsze okrążenie, podczas którego Rockenfeller wyprzedził startujące z pole position BMW z Markiem Wittmannem za kierownicą. Dzięki temu przesunął się na drugie miejsce, które ze spokojem wystarczyło do zdobycia tytułu jeszcze przed ostatnim wyścigiem serii. Następnie zaatakował prowadzące BMW swojego rywala Augusto Farfusa, a potem – po zmianie opon na twardsze – skoncentrował się na tym, by zachować drugą pozycję już do końca wyścigu. Udało się mu to także dzięki pomocy kolegi ze stajni Audi Timo Scheidera, który przepuścił Rockenfellera po jego drugim pit stopie, a potem osłaniał mu tyły. Rockenfeller doskonale wykorzystał sytuację, która powstała po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa na krótko przed końcem zmagań – po wznowieniu wyścigu ponownie świetnie wystartował. „Zdobycie tytułu mistrza DTM jeszcze przed końcem sezonu to wspaniałe osiągniecie. Myślę, że jeszcze to trochę potrwa, zanim dotrze do mnie, czego tak naprawdę tu dokonaliśmy“ – powiedział po zakończeniu zmagań nowy mistrz DTM. „Dziękuję bardzo Audi, całemu zespołowi Audi Sport Team Phoenix oraz Timo Scheiderowi, który dziś tak mi pomógł. Na oponach opcjonalnych, na początku wyścigu byłem bardzo szybki, ale po pierwszym pit stopie Augusta już nie tak szybki jak było potrzebne. Po zmianie opon na startowe nie szło mi już tak dobrze, mimo to finiszowałem świetnie. Jestem bardzo dumny z Audi i z całego zespołu. Po trudnym ostatnim sezonie, zimą ciężko pracowaliśmy i poprawialiśmy nasz samochód. Bycie szybkim i zdobywanie punktów – to był klucz do sukcesu.“ Z kolei Timo Scheider reprezentujący Audi Sport Team Abt Sportsline i prowadząc AUTO TEST Audi RS 5 DTM, na swoim ulubionym torze zdobył po raz pierwszy w tym sezonie trzecie miejsce. Dwukrotny mistrz DTM szybko zmienił ogumienie standardowe na opcjonalne i dzięki tej strategii przesunął się przed Rockenfellera i Wittmanna. Po ustąpieniu pierwszeństwa swemu koledze z Audi, skoncentrował się na tym, by osłaniać Rockenfellera z tyłu. Świetny start ma za sobą także Mattias Ekström w Red Bull Audi RS 5 DTM, który zachował miękkie opony opcjonalne na końcowy atak i systematycznie wyprzedzając rywali, przebijał się do przodu. W samym tylko ostatnim okrążeniu przesunął się o trzy miejsca, zapewniając sobie tym samym czwartą lokatę. Adrien Tambay (Audi ultra RS 5 DTM), Filipe Albuquerque (Audi Financial Services RS 5 DTM/Audi Sport Team Rosberg) i Miguel Molina (Audi RS 5 DTM), zdobywając miejsca szóste, ósme i dziesiąte, mieli również ogromny wkład w zdobycie przez Audi w Zandvoort 325 punktów i objęcie tym samym prowadzenia w klasyfikacji producentów. Cztery ringi wyprzedziły BMW (317 punktów) i Mercedesa-Benza (239 punktów). W klasyfikacji zespołowej, Audi Sport Team Phoenix ma przed finałem trzy punkty przewagi nad BMW Team RBM. „Gratulacje i serdeczne podziękowania dla Mike'a Rockenfellera, zespołu Audi Sport Team Phoenix i wszystkich teamów Audi!“ - to słowa Dietera Gassa od początku sezonu 2013 odpowiedzialnego w Audi Sport za wyścigi DTM. „Mike zapewnił sobie tytuł mistrza już teraz, a my prowadzimy w klasyfikacji producentów i kierowców. Więcej nie można sobie wymarzyć. Mike jest godzien zdobytego tytułu. Nawet dziś, pod tak dużą presją, nie popełnił żadnego błędu. Timo Scheider osłaniał mu plecy i w pełni zasłużył sobie na swoje pierwsze w tym sezonie trzecie miejsce na podium. Sensacją była też pogoń za czasem Mattiasa Ekströma. Mamy wiele powodów, by dziś wieczorem urządzić prawdziwa fetę – i na pewno to zrobimy. Podziękowania kieruję też do wszystkich w Ingolstadt i Neckarsulm, do zespołów i kooperantów, którzy przyczynili się do zdobycia przez Audi mistrzowskiego tytułu w DTM.“ Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. DTM Top 10 wypadków
  9. [h=1]Champion's Seat Swap - Bruno Spengler in BMW M3 DTM E30 and Roberto Ravaglia in BMW M3 DTM E92[/h]
  10. [h=1]Mercedes-Benz TV: Torie visits the DTM tests in Hockenheim[/h]
  11. Audi z zadowoleniem przyjęło inicjatywę zorganizowania amerykańskiej serii DTM - Plany zorganizowania w USA serii wyścigów DTM - Nowe możliwości startów dla Audi RS 5 DTM - Wolfgang Dürheimer, odpowiedzialny w Audi za rozwój techniczny potwierdza: „Dla Audi to bardzo interesująca inicjatywa“ Dla Audi otwiera się w sporcie motorowym nowa, wielce obiecująca perspektywa. Wczoraj na konferencji prasowej w Nowym Jorku podano do wiadomości, że Narodowa Organizacja Wyścigów Samochodów Seryjnych (NASCAR) i automobilklub GRAND-AM, planują zorganizowanie amerykańskiej serii wyścigów długodystansowych DTM, w której mogłyby startować Audi RS 5 DTM. Najpóźniej do roku 2016, widzowie w USA będą mieli możliwość podziwiania wyścigowych bolidów DTM. Osoby w ITR odpowiedzialne za ten projekt, nawiązały współpracę z partnerami ze Stanów Zjednoczonych. Umowa jest uzupełnieniem podobnego, istniejącego już porozumienia z organizatorami japońskich mistrzostw Super GT. „Dzięki umowie pojawiły się realne możliwości, by Audi RS 5 DTM startowało w wyścigach premium nie tylko w Europie, ale też w Azji i Ameryce Północnej“ – powiedział Wolfgang Dürheimer, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Dla Audi jako przedsiębiorstwa działającego globalnie, to bardzo interesująca perspektywa.“ Scott Keogh, prezes Audi of America, potwierdził fakt nawiązania współpracy z amerykańskimi partnerami: „Historia startów Audi w amerykańskim sporcie motorowym jest bogata. Niemniej jednak szukaliśmy możliwości, by marka była jeszcze bardziej widoczna na torach wyścigowych w USA. Fakt, że wkrótce organizowana będzie amerykańska seria DTM to wspaniała wiadomość. Modele Audi RS są bardzo popularne w Stanach Zjednoczonych. Jestem przekonany, że nasi klienci już się cieszą na możliwość podziwiania Audi RS 5 DTM w akcji.“ Marka z Ingolstadt jest aktywna w sporcie motorowym od ponad trzydziestu lat i w tym czasie odniosła wiele sukcesów w USA. W latach osiemdziesiątych, cztery razy z rzędu tryumfowała w górskim wyścigu Pikes Peak w Kolorado. W roku 1988, Audi zwyciężyło w serii Trans-Am, a w 1989, Audi 90 quattro było najlepszym pojazdem biorącym udział w serii MSA GTO. W latach 2000 – 2008 Audi dziewięciokrotnie, rok po roku, zdobywało tytuł mistrzowski w American Le Mans Series (ALMS). W styczniu 2013, Audi R8 GRAND-AM zwyciężyło w 24-godzinnym wyścigu serii GT w Daytona na Florydzie. Natomiast niecałe dwa tygodnie temu, model R18 e-tron quattro wywalczył jedenastą z kolei wygraną dla marki z czterema ringami w dwunastogodzinnym wyścigu w Sebring. Kierowcy Audi ośmiokrotnie zdobywali mistrzostwo w wyścigach serii DTM. W 1990 i 1991 roku w Audi V8 quattro, w 2002 roku za kierownicą Coupé stworzonego na bazie Audi TT, a w latach 2004, 2007, 2008, 2009 oraz 2011 w Audi A4 DTM. Biorąc pod uwagę nowe, wprowadzone w ubiegłym roku regulacje regulaminowe dotyczące serii DTM, Audi Sport wystawiło zupełnie nowy samochód - Audi RS 5 DTM. W bieżącym sezonie za kierownicą tego bolidu zasiądą trzy drużyny, łącznie ośmiu kierowców. Nowy sezon DTM rozpocznie się 5 maja wyścigiem Grand Prix na torze Hockenheimring. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Audi RS 5 DTM - światowa premiera na targach w Genewie - Audi Sport zaprezentowało samochód, który w sezonie 2013 wystartuje w serii długodystansowych wyścigów DTM - Bezpośrednie nawiązanie do najbardziej sportowych, seryjnych modeli Audi - Jamie Green nowym, obok Mattiasa Ekströma, członkiem teamu Audi Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, Wolfgang Dürheimer, członek Zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego i dr Wolfgang Ullrich, szef Audi-Motorsport, przedstawili publiczności Audi RS 5 DTM. To samochód, który będzie reprezentował koncern w wyścigach DTM 2013. Znane są też składy załóg Audi, które wystartują w nowym sezonie DTM. „Sport motorowy jest integralnym elementem DNA Audi i nie jest dla nas celem samym w sobie“ powiedział Wolfgang Dürheimer. „Korzyści z sukcesów na torze wyścigowym czerpią nasi klienci, ponieważ duże znaczenie ma dla nas transfer technologii pomiędzy sportem motorowym a produkcją seryjną. Nasz nowy model RS 6 Avant, który prezentujemy w Genewie, jest tego najlepszym przykładem. Łączy w sobie downsizing silnika i znacznie zredukowany ciężar własny. A jak można się tego nauczyć? Biorąc udział w wyścigach samochodowych.“ Parametry techniczne samochodów wyścigowych DTM wraz z końcem sezonu 2012 "zamrożono" odgórnie na mocy nowych przepisów. Ich dalsze udoskonalanie było możliwe tylko w ograniczonym zakresie. Dlatego Audi Sport skoncentrowało się zimą na sprawdzeniu ponad 4 tysięcy części, składających się na każde z aut, które startowały w DTM w sezonie 2012, szukając nowych rozwiązań. „Nasi technicy sprawdzali możliwość wprowadzenia najdrobniejszych nawet udoskonaleń“ – opisał ten proces dr Wolfgang Ullrich. Audi RS 5 DTM to również nazwa nowego typu samochodu. Audi chce w ten sposób nawiązać w wyścigach DTM bezpośrednio do modeli produkcji seryjnej, które odniosły największy sukces rynkowy. „Skrót RS oznacza najbardziej sportowe Audi“ dodał dr Ullrich. „Osiągi aktualnego modelu Audi RS 5 i Audi RS 5 DTM są bardzo podobne. Dlatego uważamy, że oba doskonale do siebie pasują.“ W sezonie 2013, wystartuje osiem RS 5 DTM. Prowadzić je będą trzy sprawdzone teamy: Audi Sport Teams Abt Sportsline, Phoenix i Rosberg. Ich składy zostały wzmocnione, a dodatkowo nastąpiły przetasowania w zespołach kierowców. Nowym kolegą dwukrotnego mistrza DTM Szweda Mattiasa Ekströma w Audi Sport Team Abt Sportsline jest nowy nabytek - Brytyjczyk Jamie Green. Ten trzydziestolatek uchodzi za jednego z najszybszych i najlepszych kierowców DTM. Podczas prezentacji w Genewie, to właśnie on wprowadził Audi RS 5 DTM na scenę. „Już teraz czuję się doskonale w reprezentacji Audi i nie mogę się doczekać występu w jego barwach w pierwszym wyścigu DTM“ oświadczył Brytyjczyk. Mając na swym koncie łącznie 25 zwycięstw i dwa tytuły mistrzowskie, Ekström i Green stanowią najbardziej utytułowany duet w sezonie 2013 DTM. Dziewięć zwycięstw w DTM, to łączny dorobek pozostałych zespołów Audi, których skład od sezonu 2012 prawie się nie zmienił. Dwukrotni mistrzowie DTM Timo Scheider i Adrien Tambay startują dla Audi Sport Team Abt, Miguel Molina i Mike Rockenfeller dla Audi Sport Team Phoenix, a Filipe Albuquerque i Edoardo Mortara reprezentują Audi Sport Team Rosberg. Nowy sezon DTM rozpocznie się 5 maja na torze Hockenheim. W programie znajduje się dziesięć imprez, z których sześć rozegranych będzie w Niemczech. Do tego dochodzą gościnne wyścigi w Austrii, Wielkiej Brytanii, Holandii oraz premiera w Rosji – 4 sierpnia na torze Moscow Raceway. Audi RS 5 DTM po raz pierwszy pojawi się na torze wyścigowym podczas jazd testowych od 26 do 29 marca w Barcelonie i od 9 do 12 kwietnia w Hockenheim. Tutaj, w pierwszym dniu, jedna z trybun będzie otwarta dla publiczności. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. Kadra kierowców Audi startujących w sezonie 2013 serii DTM skompletowana -Atutem jest doświadczenie: ośmiu kierowców Audi ma na swoim koncie łącznie 34 zwycięstwa -„Król Norisringu“, genialny Jamie Green, nowym nabytkiem Audi -Rahel Frey opuszcza DTM, Miguel Molina nadal w reprezentacji Kadra Audi w sezonie 2013 serii wyścigów DTM, to mieszanka doświadczenia i młodości. Ośmiu kierowców Audi ma na swoim koncie cztery tytuły, udział w 478 wyścigach, 39 zdobytych pole positions i aż 34 zwycięstwa, co plasuje ich w czołówce DTM. W porównaniu do ubiegłorocznego składu zaszła jedna zmiana. Rahel Frey będzie nadal startować dla Audi, ale w klasie GT. Jej miejsce w kokpicie zajmie – Jamie Green. „Jestem pewien, że sezon 2013 dzięki tak doborowej kadrze przyniesienie nam wiele sukcesów. Być może jest to nawet najlepszy skład, odkąd Audi bierze udział w wyścigach serii DTM“ powiedział dr Wolfgang Ullrich, szef Audi Motorsport. Rahel Frey opuszcza co prawda DTM i będzie kontynuować karierę jako kierowca w klasie GT, ale za to Miguel Molina zasiądzie za sterami Audi już po raz czwarty. Od bieżącego sezonu, w DTM obowiązują nowe zasady. Każda z imprez serii została skrócona do dwóch dni, zatem kierowcy będą mieć mniej czasu na przygotowanie się do kwalifikacji i wyścigu. „Wszystko zależeć będzie od dogrania szczegółów w możliwie najkrótszym czasie. Tutaj nieocenione jest doświadczenie“ – podkreślił Wolfgang Ullrich. „Dlatego zdecydowaliśmy by zrezygnować z nowych kierowców i pozostać przy sprawdzonym składzie. Chciałbym serdecznie podziękować Rahel za jej wyniki i zaangażowanie w DTM. Jej osiągnięcia stanowiły duży wkład w nasz udział w tych wyścigach. Mam nadzieję, że podobnie będzie w przypadku jej przyszłych startów w barwach Audi.“ Mimo doskonałych wyników i wielu odniesionych zwycięstw, średnia wieku kierowców Audi w serii DTM wynosi tylko 28 lat. Za „stare wygi“ uważa się dwukrotnych mistrzów DTM Mattiasa Ekströma i Tima Scheidera. Debiutantem w zespole Audi jest Jamie Green. 21-letni Adrien Tambay i 23-letni Miguel Molina wciąż uważani są za młodzież. W skład kadry wchodzą jednak również doświadczeni kierowcy: zwycięzca z Le Mans Mike Rockenfeller, tryumfator wyścigu Race of Champions Filipe Albuquerque oraz dwukrotny najlepszy kierowca sezonu Edoardo Mortara. Nowy sezon rozpocznie się 5 maja w Hockenheim. Zaplanowano dziewięć wyścigów, w tym premierę DTM w Moskwie. Finałowe w tym roku zawody odbędą się 20 października. Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. TestyDTM w Walencji Kubica:„W Mercedesie AMG C-Coupé DTM czujęsięjak w domu” RobertKubica ma za sobąpierwsze testy Mercedesa AMG C-Coupé DTM natorze Ricardo Tormo nieopodal Walencji. Polski kierowca musiałoswoićsięz obcąmu charakterystykąprowadzenia samochodu wyścigowegoDTM- najpopularniejszej na świecieserii zmagańaut turystycznych. Wczasie sesji Robert Kubica pokonał 114 okrążeń,czyli456,57 km - w porównaniu do 4005 km, które przejechał wprzeszłościza kierownicąbolidu Formuły 1. -Mój pierwszy dzieńtestów samochodu DTM był świetnązabawą.Wielesiędowiedziałem o serii i o MercedesieAMG C-Coupé DTM. Okrążenieinstalacyjne przejechałem po suchym torze, a późniejzaczęłomocno padaći musieliśmyodczekać,ażtor wyschnie. Wsumie było to dobre doświadczenie,pozwalającemi zapoznaćsięz autem w różnychwarunkach pogodowych. WMercedesie AMG C-Coupé DTM czułem siębardzo komfortowo pomimo długiej przerwy, która oznaczałakoniecznośćdostosowania siędo dużejsiły docisku, generowanej przez samochód wyścigowyDTM. Jestembardzo zadowolony ze swojego występupodczas pierwszego dniatestów DTM. Niemiałem z autem żadnychproblemów - mówi Robert Kubica. Źródło: Mercedes-BenzPolska
  15. RobertKubica przetestuje wyścigowysamochód Mercedes-Benz serii DTM w Walencji RobertKubica za kierownicąwyścigowegoMercedesa AMG C-Coupé DTM Jużjutro, 24 stycznia Robert Kubica po raz pierwszy przetestujeMercedesa AMG C-Coupé DTM na torze Ricardo Tormonieopodal Walencji. Podczas pierwszych jazd polski kierowca przekonasię, jak radzi sobie w kokpicie samochodu wyścigowegopo długiej, spowodowanej obrażeniami przerwie. 6lutego 2011 roku Kubica miał wypadek podczas rajdu i doznał wieluobrażeń.Odtej pory brał udział w wielu krajowych rajdach, przygotowującsiędo ewentualnego powrotu do wyścigówsamochodowych. Jazdytestowe z Mercedes-Benz w najpopularniejszej na świecieserii wyścigówsamochodów turystycznych to pierwsza okazja do sprawdzenia aktualnejformykierowcy na torze od czasów jego występów w Formule 1.Kubicabył członkiem sportowej rodziny Mercedes-Benz od samego początkukariery. Wsezonie 2004 polski kierowca startował bolidem Dallara-Mercedes wFormule 3 Euroseries w zespole Mücke Motorsport. Trzykrotnie stanąłwówczas na podium, zdobywając53 punkty. W tym samym roku zająłdrugie miejsce w prestiżowymwyściguGrand Prix Makau. Przedwypadkiem Kubica wziąłudział w 76 wyścigachFormuły 1. Swojepierwsze zwycięstwo- Grand Prix Kanady 2008 - wywalczył w Montrealu. -Jestem bardzo zadowolony, żeMercedes-Benz daje mi okazjędo przetestowania samochodu serii DTM. Zniecierpliwościączekam, by znów zasiąśćza kierownicąauta wyścigowego.Odbędziesięto w odpowiednich warunkach, na zamkniętymtorze - to ważne,ponieważDTM Mercedes AMG C-Coupé legitymuje siędobrym poziomem siły docisku. Wciążjeszcze za wcześniena jakiekolwiek oświadczeniana temat mojej przyszłościz powodu tego jednego testu. Czekampo prostu na jutrzejszy dzień.Zobaczymy, co stanie siępóźniej– mówi Robert Kubica. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  16. [h=1]Phoenix Racing und der Audi A4 DTM[/h][h=1] [/h]
  17. BMWzalicza powrót marzeń odnosząc potrójne zwycięstwo: Spenglerzdobywa tytuł najlepszego kierowcy DTM, BMW Team Schnitzer nagrodędla najlepszego zespołu, a BMW pierwsze miejsce w klasyfikacjiproducentów. Hockenheim (Niemcy),21.10.2012. Marzenia stają się rzeczywistością: Dzięki czwartemutriumfowi w sezonie za sterami BMW Bank M3 DTM w dziesiątym,ostatnim tegorocznym wyścigu serii DTM Bruno Spengler (Kanada)zdobywa tytuł najlepszego kierowcy, wieńcząc tym samym niezwykleudany powrót BMW Motorsport do wyścigów DTM. Firma BMW zdobywarównież pierwsze miejsce wśród producentów, a po dramatycznymfinale na szczycie podium znajduje się również zespół BMW TeamSchnitzer. Augusto Farfus(Brazylia), który startował z pole position, dotarł na metę jakotrzeci kończąc sezon na podium, a Gary Paffett (Wielka Brytania,Mercedes), który przed rozpoczęciem ostatniego wyścigu przewodziłstawce na mecie zameldował się jako drugi. Poza Spenglerembarwy BMW reprezentował Dirk Werner (Niemcy, E-POSTBRIEF BMW M3DTM), który zajmując piątą lokatę zdobył kolejne dziesięćcennych punktów dla kierownika zespołu Charly Lamma (Niemcy). AndyPriaulx (Wielka Brytania, Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM) oraz JoeyHand (USA, SAMSUNG BMW M3 DTM) również punktowali zajmującodpowiednio siódmą i ósmą pozycję, dzięki czemu firma wskoczyłaz trzeciego na pierwsze miejsce w rankingi producentów. Pouszkodzeniu samochodu już na początku wyścigu, Martin Tomczyk(Niemcy, BMW M Performance Parts M3 DTM)pojawił się na mecie jakoczternasty. Podczas niezwykleekscytującej walki finałowej Spengler zdołał wyprzedzić Paffettaw klasyfikacji generalnej. Kanadyjczyk świetnie wszedł w wyścig,na pierwszym okrążeniu objął prowadzenie i zaczął uciekaćreszcie zawodników, również dzięki świetnie zorganizowanymwizytom w pit stopie, w czym oczywiście zasługa zespołu BMW TeamSchnitzer. Paffett konsekwentnie zmniejszał przewagę Spenglera podrugim pit stopie, ale nie udało mu się już wyprzedzić mistrza,który w najbardziej dramatycznej końcówce sezonu pokazał, że manerwy ze stali. Spengler uzbierał w tym roku 149 punktów, czyli ocztery więcej od Paffetta. Spengler to czwartykierowca, który wywalczył tytuł DTM dla BMW. Zawodnicy, którym tasztuka udała się wcześniej to Volker Strycek (Niemcy, 1984), Ericvan de Poele (Belgia, 1987) oraz Roberto Ravaglia (Włochy, 1989).Zwycięski zespół BMW Team Schnitzer zgromadził w całym sezonie178 punktów. Odnosząc zwycięstwowśród producentów, wracająca do serii DTM firma BMW otrzymałałącznie 346 punktów. Spengler, Farfus, Werner, Priaulx oraz Handukończyli wyścig w Hockenheim na premiowanych punktami miejscach.Ponadto pierwszy raz w historii pięciu kierowców reprezentującychBMW ukończyło zmagania w pierwszej dziesiątce. Zdobyli oni razem60 punktów, co pozwoliło zgarnąć tytuł dla najlepszegoproducenta, mimo iż BMW wystawiło tylko sześciu zawodników, adwaj rywale po ośmiu w każdym wyścigu. Podsumowująctegoroczny sezon, BMW Motorsport musi uznać, iż trzy zespoły isześciu zgłoszonych kierowców w BMW M3 DTM z nawiązką spełniłowszystkie przedsezonowe założenia. Poza Spenglerem, którywcześniej triumfował w Lausitzring (Niemcy), Nürburgring (Niemcy)oraz Oschersleben (Niemcy), zwycięstwo w Walencji zanotował równieżFarfus. Ponadto firma BMW siedmiokrotnie stawała na podium,pięciokrotnie startowała z pole position oraz dwukrotnie zanotowałanajszybsze czasy okrążeń. Każdy z sześciu wystawionych przez BMWkierowców punktował przynajmniej dwukrotnie w sezonie, a wszystkietrzy zespoły kończyły zmagania na podium – zespół BMW TeamSchnitzer sześciokrotnie, a BMW Team RMG oraz BMW Team RBM potrzykroć. Spengler zostałnajskuteczniejszym kierowcą sezonu, średnio gromadząc 18,6 punktuna wyścig. Zdobywając łącznie 57,7 punktu na wyścig, sześciukierowców BMW gromadziło średnio o szesnaście punktów więcej odośmiu zawodników wystawionych przez Mercedesa oraz ośmiu kierowcówAudi. Zdobywając tytuł w2012 roku, BMW M3 po raz kolejny udowodniło, że jest stworzone dozmagań w serii DTM. Do dziś ten najbardziej utytułowany pojazd wDTM posiada 46 indywidualnych zwycięstw. Podobnie jak Spengler w tymsezonie, van de Poele w 1987 oraz Ravaglia w 1989 roku równieżzdobywali tytuł za kierownicą tego modelu. Jens Marquardt(dyrektor BMW Motorsport): „To wspaniałe.Niewiarygodne. Niesamowite. Nadal trudno mi uwierzyć w to, co sięwłaśnie stało. Gratulacje dla Bruno Spenglera oraz zespołu BMW zanajwyższe miejsca na podium. To wielki dzień dla całego BMWMotorsport. Po blisko 20 latach przerwy powróciliśmy do wyścigówDTM i od razu chcieliśmy pokazać się z jak najlepszej strony. Ateraz stoję tu w Hockenheim i komentuję nasze potrójne zwycięstwo.Dziś BMW Motorsport pisze kolejny rozdział historii sportówmotorowych. Jestem niezwykle dumny ze swojego zespołu. To będziedługa noc.” Źródło: BMW Group
  18. Mercedes-Benz C-Class DTM AMG (2007) http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2007-c-class_dtm_amg/
  19. Projekt BMW M3 DTM

    M3 DTM http://www.s14.net/forums/showthread.php?t=9104&page=3&highlight=project
  20. <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/wrzuta_embed.js?wrzuta_key=yQeRQVzf8W&wrzuta_flv=http://dzordz.wrzuta.pl/vid/file/yQeRQVzf8W/dtm_power_s_bmw_x5_tuning_hamann&wrzuta_mini=http://c.wrzuta.pl/wm2162/49d6c396002cface45e746d2/DTM%20Power%27s%20BMW%20X5%20Tuning%20Hamann&wrzuta_name=DTM%20Power%27s%20BMW%20X5%20Tuning%20Hamann&wrzuta_width=450&wrzuta_height=416"></script>
  21. <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=PURNl7vSVxo"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=PURNl7vSVxo" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
×