Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'dotyczące' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 9 wyników

  1. Tutaj wpisujemy rady dotyczące lakierowania jak równiez przygotowania powierzchni
  2. Audi z zadowoleniem przyjmuje nowe przepisy dotyczące wydajności bolidów LMP1 · Nowe przepisy LMP1 wyznaczają standard wyścigów · Audi R18 e-tron quattro bardziej wydajne niż kiedykolwiek wcześniej · Przepisy WEC to fundamentalna zmiana myślenia w sportach motorowych Ingolstadt, 17 lutego 2014 r. Zmiany w przepisach technicznych Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA - WEC na sezon 2014, można z dużą dozą słuszności nazwać rewolucyjnymi. Po raz pierwszy moc samochodu wyścigowego nie podlega szczególnym ograniczeniom. Zamiast tego ograniczono zużycie energii, dając tym samym większe pole do popisu inżynierom i konstruktorom. Największą nagrodą dla technicznej kreatywności, będzie z pewnością zwycięstwo najbardziej wydajnego bolidu w rozgrywanym 15 czerwca tego roku słynnym wyścigu Le Mans. „Klasa samochodów sportowych LMP nadaje się idealnie do zademonstrowania najlepszych rozwiązań technicznych Audi, związanych z wydajnością pojazdów wyścigowych” — podkreśla dr Wolfgang Ullrich, szef Audi Motorsport. „Ta kategoria systematycznie, z roku na rok, stała się wiodącą technicznie. To w tej właśnie klasie przygotowywane są najbardziej skomplikowane samochody wyścigowe na świecie. Fakt, że cele związane z wydajnością stawiane bolidom LMP1 w dużej mierze spełniają wymagania stawiane obecnym i przyszłym samochodom osobowym, idealnie wpisuje się w politykę Audi.” Od kiedy w roku 1999 cztery pierścienie pojawiły się w wyścigach LMP1, wydajność sportowych prototypów z Ingolstadt i Neckarsulm stale wzrasta. Najważniejszymi krokami koncernu dotyczącymi mechanizmów napędowych było: wprowadzenie bezpośredniego wtrysku benzyny TFSI (2001), silników wysokoprężnych TDI (2006) oraz wysokoprężnej techniki hybrydowej e-tron (2012). Dodatkowo, w tym samym czasie, pojawiło się wiele szczegółowych optymalizacji na wszystkich innych polach konstrukcyjnych samochodów wyścigowych. „W roku 2014 fundamentalnie zmienia się sposób myślenia w tej kategorii wyścigów” — wyjaśnia dr Martin Mühlmeier, szef Działu Techniki w Audi Sport. „Tradycyjnie, przepisy techniczne w sportach motorowych koncentrowały się na ograniczaniu mocy wyjściowej silnika, na przykład poprzez zmniejszanie pojemności, stosowanie stosunkowo surowych ograniczeń związanych z turbodoładowaniem lub ograniczników dopływu powietrza. Z drugiej jednak strony, nieograniczona była ilość paliwa dostępnego podczas wyścigów. Teraz określono maksymalną ilość energii na jedno okrążenie. I musimy jak najlepiej to wykorzystać. Wykonując taki ruch, FIA, ACO i wszystkie zaangażowane strony przygotowały zestaw przepisów koncentrujących się bezpośrednio na wydajności, a jednocześnie nie pozbawiły publiczności możliwości oglądania pasjonujących zawodów na torze.” Nowe przepisy stawiają uczestnikom wyścigów zadanie jak najlepszego wykorzystania przepisowej ilości paliwa na każdym okrążeniu po to, by przejechać jak najdłuższy dystans w określonym przedziale czasu (np. 24 godziny wyścigu w Le Mans). Ilość energii odpowiadającej każdej koncepcji mechanizmu napędowego przedstawia szczegółowa tabela. Dopuszczalne jest wykorzystanie silników benzynowych i wysokoprężnych. Co więcej, z uwagi na różnych producentów, systemy hybrydowe podzielono na cztery różne klasy wydajności. Dla każdej z tych klas określono maksymalną ilość energii. Ustalenia budują ekscytującą sportową konstelację. „Konkurencyjni będą tylko ci, którzy optymalnie kontrolować będą zużycie paliwa, jak najbardziej zbliżą się do dopuszczalnego limitu energii i będą najszybsi dzięki wydajnemu stylowi jazdy” — wyjaśnia Chris Reinke, szef LMP w Audi Sport. Jeżeli ilość energii dostępnej na dane okrążenie nie zostanie wykorzystana - przepadnie, ponieważ nie można jej „przenieść” na kolejne okrążenie. To zasadnicza różnica w stosunku do poprzednich przepisów, które nie ograniczały zużycia paliwa podczas wyścigu. Od tego roku, inżynierowie będą z pewnością mieli więcej swobody rozwiązań, które mogą stosować, aby osiągnąć cel. Audi nastawia się na całkowicie nowy silnik V6 TDI z układem napędowym e-tron quattro. W trzymającej w napięciu bitwie na koncepcje, marka z Ingolstadt wystawiając model R18 e-tron quattro, ma zamiar po raz trzynasty zwyciężyć w Le Mans. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Efektywność zwycięża! Fakty dotyczące dwunastej wygranej Audi w Le Mans -Audi po raz dwunasty zwycięża w Le Mans, a model R18 po raz czwarty w tym sezonie -245 000 widzów oglądało pasjonujący wyścig -Tom Kristensen poprawia swój rekord odnosząc dziewiąte zwycięstwo Ingolstadt, 1 lipca 2013. Mniejsze zużycie paliwa i większa prędkość – dzięki temu Audi zwyciężyło w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2013. Główne postaci wygranej to oczywiście bolid R18 e-tron quattro i jego kierowcy: Loc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish. Szybciej i wydajniej: Zwycięskie Audi R18 e-tron quattro z numerem „2” prowadzone przez trio kierowców: Loc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, podczas wyścigu w Le Mans 34 razy zaliczyło pit stop, zatrzymując się w nim łącznie na 47 minut i 14,799 sekundy. Przy dozwolonej pojemności zbiornika wynoszącej 58 litrów, pojazd mógł zatem teoretycznie pobrać maksymalnie 1972 litrów oleju napędowego. Toyota z numerem startowym „8”, plasująca się na drugim miejscu, zaliczyła pit stop 30 razy, co zabrało jej 43 minuty i 20,111 sekundy. Z uwagi na pojemność zbiornika wynoszącą 76 litrów, pojazd mógł przyjąć nawet 2280 litrów benzyny. Audi było nie tylko szybsze, ale dzięki napędowi TDI również bardziej wydajne. Najwyższa wydajność: W Le Mans, Audi zwyciężyło nie tylko wyścig, ale miało także najwyższy wskaźnik efektywności. Dotyczący tego czynnika konkurs Michelin Green X Challenge, wygrała ekipa jadąca Audi z numerem startowym „3” w składzie: Marc Gené, Lucas di Grassi, Oliver Jarvis. Za nimi było zwycięskie Audi z numerem „2” oraz Toyota z numerem „7”. Tuzin zwycięstw: Audi zadebiutowało w Le Mans w roku 1999. Swój pierwszy tryumf zespół świętował rok później, a wygrana w sezonie 2013 to już dwunaste zwycięstwo Audi w tym prestiżowym wyścigu. Skoncentrowana moc: Żadna inna marka nie odniosła tylu sukcesów w tak krótkim czasie jak Audi. Na 15 startów, cztery ringi zwyciężały dwanaście razy. Współczynnik wygranych wynosi zatem 80 procent. Wynik siostrzanej marki Porsche to 16 zwycięstw w klasyfikacji łącznej, ale rozłożonych na 28 lat, pomiędzy rokiem 1970 a 1998. Porsche zwyciężyło zatem 16 razy, ale w 63 startach. Mocny akcent: Silniki Audi pochwalić się mogą nawet 86,7 procentami zwycięskich startów, ponieważ silnik V8-Biturbo stworzony przez Audi Sport napędzał również bolid Bentley’a tryumfujący w roku 2003 r. Silny zespół: Dziesięć z dwunastu zwycięstw, Audi osiągnęło z teamem Reinholda Joesta. Zespół z Odenwald święcił sukcesy jeszcze przed pierwszymi startami Audi w Le Mans, a teraz odniósł swoje czternaste zwycięstwo. Co warto podkreślić, Joest Racing był również zaangażowany w wygraną Dauer Racing w roku 1994 oraz w sukces Bentleya w roku 2003. Przewaga ciągle się powiększa: W roku 2005, odnosząc siódme zwycięstwo, Tom Kristensen odebrał palmę pierwszeństwa sześciokrotnemu zwycięzcy Jacky’emu Ickx z Belgii. W tym roku, Duńczyk wygrał po raz dziewiąty. W kręgu kierowców startujących w Le Mans, jego największym rywalem w rankingu zwycięzców jest paradoksalnie kolega z zespołu, Allan McNish, mający na swoim koncie trzy wygrane. Statystycznie rzecz ujmując, rekord należący do Kristensena może zostać poprawiony najwcześniej w roku 2020. By go pobić, McNish musiałby pozostać aktywnym kierowcą do swoich pięćdziesiątych urodzin, wygrywać co roku i nie startować z Tomem Kristensenem.... 13 pucharów: Dziewięć zwycięstw w siedemnastu występach daje Tomowi Kristensenowi 53 procent zwycięskich startów podczas zmagań w Le Mans. Łącznie, Duńczyk stawał do tej pory na podium trzynaście razy. Cztery razy jego samochód nie dojechał do mety. Oprócz tych oczywistych sytuacji, „Mister Le Mans“ nigdy nie dojeżdżał na pozycji gorszej niż trzecia. Wielka widownia: Jubileuszowe, dziewięćdziesiąte urodziny 24-godzinnego wyścigu Le Mans śledziło na miejscu 245 000 widzów. To wynik o 5000 osób lepszy niż rok wcześniej. 9 zwycięża 20 razy: Po tegorocznym sukcesie odniesionym w długodystansowym klasyku, cała dziewiątka obecnych kierowców Audi ma razem na swym koncie 20 zwycięstw. 4 x 30: Po raz trzydziesty niemiecki producent wygrał w Le Mans. Loc Duval jest trzydziestym Francuzem, który tryumfował na ojczystym torze. Dodatkowo, w tym roku swoje trzydzieste zwycięstwo odniosły zarówno samochody wyścigowe z zamkniętym kokpitem, jak i turbodoładowane silniki. 29 pucharów: Od roku 1999, Audi zdobyło dwanaście pierwszych, sześć drugich oraz jedenaście trzecich miejsc. Razem, 29 razy kierowcy Audi stawali na podium. Premiera: Loc Duval zadebiutował na podium. Francuz startował w wyścigu po raz piąty, ale przed rokiem 2013 ani razu nie był w pierwszej trójce. Jego debiut na podium odbył się od razu na najwyższym jego stopniu. Numer startowy „2” numerem „1” na mecie: W tym roku, w Le Mans wygrał numer startowy „2”. W dotychczasowej historii wyścigu, pojazd z numerem „2” okazywał się zwycięzcą sześciokrotnie, z czego dwukrotnie, w latach 2008 i 2011, było to Audi. Drugie zwycięstwo: Bolid Audi R18 e-tron quattro, z numerem podwozia „302” najpierw wygrał 6-godzinny wyścig na torze Silverstone, a teraz 24-godzinny w Le Mans. Trzecie zwycięstwo: W trzech pierwszych wyścigach w sezonie 2013 z serii Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC), które odbyły się na torach Silverstone, Spa i Le Mans, Audi było niepokonane. Czwarte zwycięstwo: Razem z wygraną podczas 12-godzinego wyścigu w Sebring, to już czwarte zwycięstwo Audi R18 w wyścigach długodystansowych w tym sezonie. Ósme zwycięstwo: Bolid napędzany silnikiem wysokoprężnym wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans po raz ósmy z rzędu. Z tego siedem razy zwyciężało Audi: R10 TDI trzy razy; R15 TDI jeden raz; R18 TDI jeden raz; R18 e-tron quattro dwa razy. Dwudzieste drugie zwycięstwo: Firma Michelin, partner ogumienia Audi, po raz dwudziesty drugi świętowała zwycięstwo przed rodzimą publicznością. 64 opony: Zwycięskie Audi R18 e-tron quattro z numerem startowym „2”, pokonało dystans wyścigu zużywając 16 kompletów opon. Każdy z kompletów wytrzymywał nawet do czterech stintów (stint to czas przebywania na torze pomiędzy zjazdami do boksów). Bezapelacyjna dominacja: W ubiegłym roku, mianem choćby chwilowego lidera wyścigu mogło się poszczycić dziewiętnastu zawodników. W tym roku było ich tylko sześciu. Z 348 ukończonych okrążeń, marka z Ingolstadt prowadziła przez 344. Audi numer „2” i jego kierowcy: Loc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, objęło prowadzenie o godz. 21:47, a więc tuż przed rozpoczęciem ósmej godziny wyścigu. Kolejny „wielki szlem” w sportach motorowych: Podobnie jak w latach 2011 i 2012, Audi odnotowało w Le Mans najszybsze okrążenie podczas treningu, najszybszy czas okrążenia w czasie wyścigu i zwycięstwo w klasyfikacji łącznej. Nowe rozwiązania techniczne: Lusterko wsteczne z cyfrowym ekranem AMOLED i reflektory diodowe „Matrix Beam“ ze specjalnym sposobem doświetlenia zakrętów, to dwa pionierskie rozwiązania techniczne w Audi R18 e-tron quattro, mające potencjał by w przyszłości znaleźć się w samochodach produkowanych seryjnie. Dobra passa: Od roku 2010, Audi wygrało Le Mans cztery razy z rzędu. Tylko pomiędzy rokiem 2004 a 2008, nieprzerwane pasmo zwycięstw Audi było jeszcze bardziej udane i wynosiło pięć wygranych z rzędu. Długie fazy Safety Car: W tym roku samochód bezpieczeństwa wjeżdżał na tor aż dwanaście razy. Wyścig został przerwany łącznie na pięć godzin i dwadzieścia siedem minut. Rok wcześniej były to tylko 2 godziny i 22 minuty. Krótki dystans: przerwy oraz złe warunki pogodowe, to główne powody, dla których zwycięzcy pokonali w tym roku zaledwie 348 okrążeń. Razem to dystans 4742,892 kilometrów przejechanych ze średnią prędkością 197,446 km/h. Od początków startów Audi w Le Mans, tylko raz wynik był niższy. Z powodu intensywnych opadów deszczu w roku 2001, dystans pokonany przez zwycięski team w składzie Frank Biela, Tom Kristensen, Emanuele Pirro zasiadający za sterami Audi R8, wyniósł jedynie 4367,2 km. Osiem razy pole position: Po raz ósmy Audi startowało w Le Mans z pole position. Loc Duval wykręcił najszybszy czas treningu, a André Lotterer, już podczas właściwego wyścigu, zaliczył najszybszy czas jednego okrążenia. Dobre wyniki ukończenia wyścigu: Z 56 uczestników biorących udział w zmaganiach w Le Mans, 42 ukończyło wyścig. To 75 procent wszystkich załóg. W ubiegłym roku współczynnik nieukończenia wyścigu był wyższy o 16 punktów i wyniósł 41 procent. Wskaźnik wykluczenia Audi ze zmagań, podobnie jak w zeszłym roku, wyniósł zero. Wszystkie trzy hybrydy z Ingolstadt dotarły na metę. Dobry wybór: Najbardziej obiecujący młodzi francuscy kierowcy nagradzani są w Le Mans nagrodą Prix Jean Rondeau. W roku 2002 wyróżnienie to trafiło do Benoîta Tréluyera, a w roku 2008 do Loca Duvala. Tak się dobrze złożyło, że w późniejszych latach obaj kierowcy, razem z Audi, zostawali zwycięzcami klasyfikacji ogólnej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Lamborghini Sesto Elemento - pierwsze szczegy dotyczce wersji produkcyjnej Piękny. Powinni w podobnym stylu zaprojektować następcę Gallardo, który ma już trochę latek na karku
  5. Proszę o opinie dotyczące tego samochodu, będę wdzięczna za wszelkie rady http://opel.dixi-car.pl/uzywane_info.htm?id=1752
  6. http://www.trans.info/message/view/4868.html
  7. Witam! W tym temacie prowadzone będą rozmowy dotyczące konkursu rysunkowego Summer Time.
  8. Witam Wszystkich na forum.Mam pytanko dotyczące tylnej wycieraczki w MB Vito V230 jak ją uruchomić.
  9. Witam daje wam do ocenki moja pierwsza pracke.Prosze o szczegolowe komentarze dotyczace tego co musze poprawic... Baza: VT:
×