Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'dobrze' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 68 wyników

  1. Dobrze się prowadzi: tajemnice układów kierowniczych Układy kierownicze stosowane w modelach ŠKODY to zaawansowane zespoły różniące się budową, ale stające przed tymi samymi wyzwaniami: komfortowym i precyzyjnym prowadzeniem, oszczędzaniem paliwa oraz bezpiecznym zachowaniem w czasie zderzenia. Wydawać by się mogło, że układ kierowniczy potrzebny jest tylko do jednego zadania – zmiany skrętu kół przedniej osi zależnie od woli kierowcy. W rzeczywistości musi on jednak spełnić dużo więcej nieoczywistych funkcji. Ze względu na swoją lokalizację naprzeciwko kierowcy ma kluczowe znaczenie dla jego bezpieczeństwa. W nowoczesnych modelach ŠKODY kolumna kierownicza zaprojektowana jest tak, by zapadała się w przypadku zderzenia czołowego, a sam wał układu kierowniczego łamie się, by nie uderzyć w kierowcę. Sama kierownica wykonana jest z odginającego się i niepękającego materiału oraz wyposażona jest w poduszkę bezpieczeństwa. W wielu z obecnych modeli ŠKODY spełnia ona także dodatkowe funkcje sterowania pokładowymi urządzeniami za pomocą zamieszczonych na niej przycisków, dzięki czemu kierowca nie musi odrywać od niej rąk, by zmienić stację radiową lub odebrać połączenie telefoniczne. Podstawę konstrukcji układu kierowniczego stanowią dwa mechanizmy: zwrotniczy, łączący przednie koła z trapezem kierowniczym i przekładnią kierownicy, oraz kierowniczy, łączący przekładnię z kierownicą. Przekładnia kierownicza zmienia ruch obrotowy wału kierownicy na poziomy zwrotnic. ŠKODA stosuje przekładnię z listwą zębatą (przekładnię zębatkową), w serwisach samochodowych potocznie nazywaną też maglownicą. Nowoczesne układy kierownicze ŠKODY są zintegrowane z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa – ABS i ESP – dostarczają im informacji, by razem efektywnie współpracować i skutecznie działać w momencie zagrożenia. Wszystkie z obecnie produkowanych modeli ŠKODY wyposażone są we wspomaganie układu kierowniczego. Może być ono rozwiązane na kilka sposobów: układem hydraulicznym, elektrohydraulicznym lub elektromechanicznym. Obecnie ŠKODA nie korzysta już z układów hydraulicznych, stosując rozwiązania nieustępujące im pod względem precyzji prowadzenia i komfortu, jednak mniej energochłonne, ograniczając przez to zużycie paliwa. Są to układy elektrohydrauliczne i elektromechaniczne. W układach elektrohydraulicznych ciśnienie zwiększa się za pomocą pompy napędzanej elektrycznie. Pracuje ona tylko w momencie skrętu kół, oszczędzając w ten sposób paliwo podczas jazdy na wprost. Rozwiązanie to stosowane jest w modelach Fabia II i Roomster. W samochodach większych – Octavia, Yeti, Superb – stosowany jest elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy. W samochodach mniejszych – Citigo, Rapid Spaceback i Fabia III – montowany jest tzw. kolumnowy elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy (C-EPS). W układzie elektromechanicznym wspomaganie odbywa się z zastosowaniem elektronicznie sterowanego silnika elektrycznego, eliminując obecność pompy płynu hydraulicznego, co zaowocowało mniejszymi wymiarami i mniejszą masą zespołu, przekładając się także na jeszcze większe oszczędności w zużyciu paliwa. W obu rozwiązaniach czujniki określają kąt skrętu kierownicy i przyłożoną na nią siłę, a silnik elektryczny wspomaga wysiłek kierowcy. Układ wspomagania C-EPS, przeznaczony do mniejszych samochodów, charakteryzuje się małą masą i małymi rozmiarami oraz pozwala na jeszcze skuteczniejszą redukcję zużycia paliwa. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego oszczędza paliwo – około 0,5 l/100 km – i powoduje mniejsze straty mocy niż tradycyjny układ hydrauliczny. Jest też od niego mniejszy i prostszy w budowie. Modele ŠKODY wyposażone są w progresywne wspomaganie: manewrowanie przy małych prędkościach jest silnie wspomagane, by nie męczyło kierowcy, natomiast przy szybkiej jeździe siła wspomagania jest zredukowana, by prowadzenie było stabilniejsze i precyzyjniejsze. Zwracając uwagę na układ kierowniczy, trzeba mieć świadomość, że na precyzję prowadzenia i wiążące się z tym bezpieczeństwo jazdy w nie mniejszym stopniu niż ten układ wpływa także właściwe ustawienie geometrii zawieszenia i jego stan techniczny oraz stan kół (ciśnienie i stan opon, głębokość bieżnika). Bardzo ważną kwestią jest odpowiednie trzymanie kierownicy. Poprawnym sposobem jest trzymanie jej w pozycji „za piętnaście trzecia”, czyli z obydwiema dłońmi wspartymi na bocznych ramionach koła kierownicy w stabilnej pozycji. Dłonie powinny obejmować koło kierownicy także podczas skręcania – błędne jest łapanie koła od wewnętrznej strony przy nawracaniu, obracanie go nadgarstkiem bądź luzowanie uchwytu. ŠKODA bierze w Polsce wyjątkowo aktywny udział w propagowaniu właściwego, bezpiecznego sposobu prowadzenia poprzez ogólnokrajowy program ŠKODA AUTOLAB oraz trening kierowców w bardzo popularnym w naszym kraju cyklu szkoleń bezpiecznej jazdy Szkoły Auto ŠKODA, świętującej niedawno dziesiątą rocznicę istnienia. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Jestem ostatnio w ogromnej kropce... Jestem weterynarzem terenowym jeżdżę bardzo dużo bo ok. 80 tys km rocznie. Na chwilę obecną posiadam Fiacika Seicento 1.1 z LPG w wersji Van z 2002 roku... Ogólnie do autka nic nie mam bo jest przede wszystkim bardzo ekonomiczne, nie gnije, jest dość wysokie i szczerze powiedziawszy bezawaryjne (tak tak dobrze napisałem) ... Seicento ma 360 tys km przebiegu przy 300 tys km robiony był remont silnika: wymiana pierścieni, gumek zaworowych, planowanie głowicy, wymiana panewek itp... Z dwa miechy temu doszedł rozrząd i nowe zawieszenie z przodu ... Autko nigdy mnie nie zawiodło ... Mam je od września tamtego roku... Ostatnio po tym jak mój kumpel miał wypadek SC z którego ledwo wyszedł żywy, zacząłem bardzo wątpić w ten wóz w szczególności w kwestii bezpieczeństwa które jak każdy wie w SC jest baaardzo nikłe ... Zastawiam się intensywnie czy nie lepiej przesiąść się na coś innego... W Seicento mam teraz do wymiany sprzęgło i tuleje tylnego zawieszenia, no i powoli się już w nie nie mieszczę... Dodatkowo dodam że mimo że mam fotele od Sportinga komfort jest zerowy w szczególności po dziurach kręgosłup zaczyna boleć .... Interesowało by mnie Clio 2giej generacji z silnikiem 1.2 i raczej lecz nie koniecznie w wersji VAN, podobnie tyczy się to Ibizy II po fl 1.4 ... Ciężarów nie wożę tylko jak wyżej napisałem sporo jeżdżę w szczególności po wiejskich drogach .... Co byście w moim przypadku zrobili? Czy warto pozbywać się pewnego auta ? Główne rzeczy które biorę pod uwagę to: spalanie(seicento pali średnio 6,8l/100km LPG) i większe bezpieczeństwo oraz troszkę komfortu... Chyba że macie inne typy Chciałbym coś z rocznika minimum 2000 ... Kwota ciężko określić wszystko zależy od stanu ... Nie chciałbym też nie wiadomo ile wykładać na autko które jest wołem roboczym ...
  3. Jak dobrze prezentować auto do sprzedaży na wesoło Mercedes E trieda 320 CDI Avantgarde A/T
  4. Świetna na deszczowe lato Dębica Presto wypadła bardzo dobrze w testach na mokrej nawierzchni Dębica, 2 kwietnia 2013 r. – Dębica Presto w teście magazynu „Motor” została oceniona jako jedna z najlepszych opon letnich pod względem zachowania na mokrej nawierzchni, wygrywając z oponami klasy premium. Odporność na aquaplaninig poprzeczny i wzdłużny, krótka droga hamowania, to główne cechy Dębicy. Wysoką ocenę (3. miejsce) Dębica Presto uzyskała także w kategorii ‘Własności jezdne – bezpieczeństwo’ przy jeździe na suchej nawierzchni. Polska opona brała udział w teście opon letnich w rozmiarze 195/65 R15. "Dębica Presto spełnia kluczowe wymagania polskich kierowców, bowiem - jak wynika z badań opinii - oczekują oni od opon przede wszystkim długich przebiegów i bezpieczeństwa podróży, czyli m.in. skróconej drogi hamowania oraz dobrych osiągów na mokrej nawierzchni. Testy potwierdziły, że nowa Dębica Presto spełnia powyższe oczekiwania. Co więcej, kierowcy wybierając nową oponę Dębicy, otrzymają wysoką jakość po przystępnej cenie” – powiedział Konrad Perz, Brand Manager marki Dębica w Grupie Goodyear Polska. Dębica Presto to opona letnia z segmentu HP (ang. High Performance), stworzona z myślą o kierowcach, ceniących samochody o wysokich osiągach. Rozwiązania technologiczne, zastosowane w oponie, pozwalają na pewną jazdę i bardzo dobre kierowanie autem w każdych warunkach. Dzięki licznym nacięciom bloków bieżnika, które skutecznie rozpraszają wodę, a także mieszance gumowej na bazie krzemionki, Dębica Presto zapewnia bardzo dobre kierowanie na mokrej nawierzchni. Opona skutecznie radzi sobie także na suchej nawierzchni, m.in. za sprawą asymetrycznej rzeźby bieżnika oraz wzmocnionej strefy barkowej. Budowa 4-żebrowa, z podwójnym żebrem centralnym, gwarantuje szybką reakcję opony na ruchy kierownicą. Udoskonalony kontur opony odpowiada za optymalny rozkład nacisku na całej powierzchni styku opony z podłożem, zapewniając równomierne zużywanie się bieżnika. Dębica Presto zapewnia dłuższe przebiegi, dzięki zoptymalizowanej konstrukcji bieżnika, która daje szerszy i bardziej kwadratowy odcisk. Większa powierzchnia kontaktu opony z podłożem zapewnia lepsze prowadzenie oraz przyczepność. Dębica Presto (High Performance) dostępna jest w 17 rozmiarach: [TABLE=width: 439] [TR] [TD]ROZMIAR [/TD] [TD]INDEKS [/TD] [TD]Opory toczenia [/TD] [TD]Przyczepność na mokrej nawierzchni [/TD] [TD=colspan: 2]Hałas [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/65R14 [/TD] [TD]86H [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD])) [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/65R15 [/TD] [TD]88H [/TD] [TD]E [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD])) [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]91H [/TD] [TD]E [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]91V [/TD] [TD]E [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R14 [/TD] [TD]82H [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]67 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R15 [/TD] [TD]84H [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]67 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/60R15 [/TD] [TD]88H [/TD] [TD]E [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R15 [/TD] [TD]91H [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R16 [/TD] [TD]92H [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/55R15 [/TD] [TD]82H [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD])) [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R15 [/TD] [TD]85H [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R15 [/TD] [TD]85V [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91H [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]69 [/TD] [TD])) [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91V [/TD] [TD]E [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R16 [/TD] [TD]93H [/TD] [TD]E [/TD] [TD]C [/TD] [TD]69 [/TD] [TD])) [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R16 [/TD] [TD]93V [/TD] [TD]E [/TD] [TD]C [/TD] [TD]70 [/TD] [TD])) [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/50R15 [/TD] [TD]82V [/TD] [TD]E [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [/TABLE] Źródło: Dębica
  5. Polacy nie są dobrze przygotowani do jazdy Świeżo upieczeni kierowcy nie są pewni siebie za kierownicą i często łamią przepisy Warszawa, 11 grudnia 2012 r. – Czy Polacy są dobrze przygotowani do jazdy samochodem? Według tegorocznego badania przeprowadzonego przez Goodyeara, nowi kierowcy nie czują się dość pewnie za kierownicą. Badanie pokazało też, jak ten problem wygląda w innych krajach, a także jakie podejście do poszczególnych zagadnień związanych z bezpieczeństwem mają Polacy na tle swoich rówieśników z zagranicy. Czy jesteśmy gotowi do prowadzenia samochodu? Młodzi kierowcy z Polski krytycznie wypowiadają się o kursie prawa jazdy, twierdząc, że w szkole jazdy nie zostali dostatecznie przygotowani do uczestnictwa w ruchu drogowym. Nie czują się pewnie za kierownicą w różnych warunkach atmosferycznych. Opanowują podstawy prowadzenia auta, ale wciąż mają luki w sztuce prowadzenia auta w specyficznych warunkach – tylko 57% młodych kierowców nauczyło się prowadzenia pojazdu nocą. Dla porównania: zaledwie 6% badanych Duńczyków i 2% Niemców stwierdziło, że nie uczono ich nocnej jazdy. Na przeciwległym biegunie są zaś młodzi kierowcy z Rosji, Czech i Turcji (odpowiednio 76%, 75% i 72% z nich szkoliło ten element). Odsetek kierowców w poszczególnych krajach wskazujących, że podczas nauki jazdy nie byli uczeni prowadzenia auta nocą Opanowanie trudnych elementów ruchu drogowego wpływa na pewność siebie. Świeżo upieczonym polskim kierowcom brakuje pewności siebie (22% respondentów), podobnie jak ich rówieśnikom z Danii, Czech i Austrii (odpowiednio 25%, 23%, 22%). Najpewniejsi są natomiast Brytyjczycy, Włosi, Rosjanie i Hiszpanie (12%, 12%, 10% i 8%). Kierowcy przyznający, że nie czują się pewnie po ukończeniu kursu na prawo jazdy Im cięższe warunki jazdy, tym trudniej o pewność siebie za kierownicą. Dlatego 32% młodych Polaków nie czuje się pewnie podczas jazdy po śniegu, a co czwarty – prowadząc samochód za granicą. "Generalnie kandydaci na kierowców w Polsce przystępujący do egzaminu są przygotowani do wykonywania zadań egzaminacyjnych, nie zaś do bezpiecznej jazdy po drogach. Zdarza się, że po niezaliczonym egzaminie słyszymy, iż egzaminowany nie ćwiczył danego elementu podczas nauki jazdy, czy też że wykonywał część ćwiczeń przy wydatnej pomocy instruktora. Tak nie powinno być. W szkole jazdy często celem kursanta jest uzyskanie dokumentu, który go dopuści do egzaminu, nie zaś faktyczna nauka prowadzenia samochodu. Dlatego proponowałbym likwidację formalnego obowiązku odbywania szkolenia w szkole jazdy. W wielu europejskich krajach tak jest - choćby w Szwecji czy Wielkiej Brytanii. To nie znaczy, że tam przyszli kierowcy nie idą do szkół jazdy - idą, ale właśnie po to, żeby się czegoś nauczyć, nie dlatego, bo muszą uzyskać dokument dopuszczający do egzaminu państwowego" – mówi Tomasz Matuszewski, Pełnomocnik Dyrektora WORD ds. Procesu Egzaminowania. Po kursie jazdy nie mamy wiedzy na temat eksploatacji auta Polscy kierowcy przyznają, że podczas kursu na prawo jazdy nie otrzymali wyczerpujących informacji na temat wyboru opon. Zaledwie 27% z nich dowiedziało się, jakie jest znaczenie właściwych opon dla bezpieczeństwa na drodze, zaś niespełna do piąty – jakie znaczenie ma sprawdzanie ciśnienia powietrza w oponach (19%). Jeszcze mniej uzyskało informacje na temat wymiany opony po złapaniu gumy (14%). Wiedza kierowców na temat eksploatacji auta po kursie na prawo jazdy (proc.) Odpowiedzi na pytanie „Czego się nauczyłeś podczas nauki jazdy?” – porównanie Polska-świat Co drugi Polak rozmawia przez telefon w czasie jazdy Przepisy są po to, by je łamać? Niektórzy tak twierdzą, bo rozmawiają przez telefon nie używając zestawu głośnomówiącego ani słuchawki. Robi tak 44% respondentów. Najmniej zdyscyplinowani są pod tym względem Szwedzi i Rosjanie (70%), a następnie mieszkańcy RPA (61%) i Turcy (60%). Polacy też zawyżają średnią – połowa z nich (52%) przyznała się do rozmowy przez telefon komórkowy w czasie prowadzenia samochodu bez zestawu głośnomówiącego. Jest to praktyka bardziej rozpowszechniona wśród młodych mężczyzn (57%) niż wśród kobiet (46%). Aż 39% respondentów przyznało się, że zdarzyło im się wysyłać SMS-y w czasie prowadzenia auta. Do używania telefonu w samochodzie niezgodnie z przepisami przyznało się natomiast znacznie mniej respondentów z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Holandii (odpowiednio 15%, 26% i 27%). Polacy lubią prędkość Statystyczny polski kierowca ma ciężką nogę – według badania przeprowadzonego przez Goodyeara jeździmy najszybciej ze wszystkich badanych nacji! Przyznaje się do tego 81% badanych rodaków, zaraz za nami są mieszkańcy RPA (79%). Najbardziej odpowiedzialnych młodych kierowców można znaleźć w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, gdzie odsetek wynosi odpowiednio 54% i 40%. Dozwoloną prędkość nieco częściej przekraczają mężczyźni niż kobiety (70% mężczyzn i 62% kobiet). Ponad połowa Polaków przyznaje, że zdarzyło im się błędnie ocenić prędkość lub ruch drogowy (54%). Aż 78% przyśpieszało, zamiast zwolnić na pomarańczowym świetle, a 42% przyznało się do jazdy równie szybkiej na mokrej nawierzchni, co na suchej. 36% polskich kierowców przyznało, że prowadzi samochód w taki sposób, aby poczuć adrenalinę, zaś 40% badanych Polaków próbowało jechać swoim autem z najwyższą możliwą prędkością. Pod tym względem biją nas jednak Niemcy (53%) i Rosjanie (46%) – choć dla Niemców okolicznością łagodzącą jest fakt, że to jeden z nielicznych krajów na świecie bez ograniczeń prędkości na autostradach. Szczególnie często również pokonujemy zakręty ze zbyt dużą prędkością (51% Polaków przy średniej 39% dla całego badania) oraz lekceważymy sygnalizację świetlną (51% do 39%). Łamanie przepisów przez kierowców w poszczególnych krajach (proc.) Czego zaś się najbardziej obawiamy na polskich drogach? Innych, nieodpowiedzialnych kierowców, a także usterek technicznych. Pijanych kierowców boi się 70% respondentów, w tym aż 79% spośród badanych kobiet. Wypadku spowodowanego przez inny samochód boi się 64% Polaków, również w większości kobiet (72% spośród respondentek wskazało ten punkt). Kobiety bardziej od mężczyzn obawiają się także awarii pojazdu w niebezpiecznym miejscu (55% kobiet w porównaniu z 30% mężczyzn), a także usterek technicznych (awaria hamulców: 65% w stosunku do 54% mężczyzn; gwałtowna utrata powietrza w oponie lub jej przebicie na ruchliwej drodze: 59% w stosunku do 45% mężczyzn). Metodologia badania Badanie przeprowadziła agencja IPSOS na zlecenie Goodyeara (Region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki). Cel badania to analiza poziomu wiedzy młodych i początkujących kierowców na temat bezpieczeństwa drogowego, a także ich przekonań oraz praktyk za kierownicą. Łącznie przeprowadzono ankietę wśród 6400 respondentów, po 400 w każdym z następujących krajów: Austria, Belgia, Republika Czeska, Dania, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Polska, Rosja, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Afryka Południowa, Turcja i Wielka Brytania. Ankieta zawierała 20 pytań w pięciu obszarach tematycznych: szkolenie kierowców, zachowanie na drodze, styl życia, zachowania społeczne, czynniki okresowe i przygotowanie do zimy. Wywiady prowadzono między 23 lipca a 17 sierpnia br. za pośrednictwem internetu. Respondenci: posiadający prawo jazdy, mający ukończone 18 lat i aktywnie prowadzący samochód. Badania były prowadzone w językach lokalnych. Europejskie Stowarzyszenie Szkół Jazdy (EFA) EFA reprezentuje interesy 25 stowarzyszeń szkół jazdy z 24 krajów Europy w kontaktach z europejskimi władzami, instytucjami i organizacjami związanymi ze szkoleniem kierowców i instruktorów jazdy, edukacją początkujących kierowców, ekologiczną jazdą i bezpieczeństwem drogowym. Organizacja promuje inicjatywy, które prowadzą do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Główne cele działania EFA to: harmonizacja edukacji i egzaminowania instruktorów jazdy, przygotowanie i harmonizacja programów oraz koncepcji edukacyjnych w szkoleniu kierowców wszystkich kategorii, przygotowanie i harmonizacja programów zaawansowanych szkoleń dla kierowców wszystkich kategorii, harmonizacja standardów organizacji egzaminujących i egzaminatorów. EFA jest stowarzyszeniem branżowym, neutralnym pod względem politycznym i światopoglądowym. Źródło: ​Goodyear
  6. Polecam lekturę całego opisu aukcji: ELDDIS TYPHOON GTX !!! ZAREJESTROWANA !!! (2637281809) - motoAllegro Skopiowany opis jakby aukcja została usunięta ;D Witam.Do sprzedania przyczepa kempingowa ELDDIS TYPHOON GTX z 1991 roku.Przytargana do ojczyzny w 2011 roku na kołach.Kupiliśmy od gościa który ją sprowadził.Koleś powinien grać na frędzlach od tapczanu zamiast handlu.Nawypisywał głupot w ogłoszeniu,ale za długą drogę przebyłem,żeby wracać z niczym.Rejestracja,która miała być przyjemnością okazała się koszmarem bowiem do kupionej przyczepy otrzymałem tylko umowę kupna oraz tymczasowe ubezpieczenie.Przyczepa nie miała tablicy rejetracyjnej,którą sprowadzający wraz z dowodem rejestracyjnym zabrał do okazania królowej angielskiej.I tym sposobem już po przejechaniu 150 km,brałem udział w akcji "Poznaj swojego dzielnicowego".Milicjant był ciekaw dlaczego poruszam się pojazdem niedopuszczonym do ruchu (brak tablic i dowodu rejestracyjnego) i wymierzył mi za ten czyn 2 paki mandatu i 1 punkt karny,który bez powodzenia próbowałem zamienić na pobliskiej stacji Lotos na ręcznik kąpielowy.Po szczęśliwym dotarciu do miejsca zamieszkania i odmówieniu koronki różańcowej w intencji błyskawicznej rejestracji,uderzyłem na stację diagnostyczną w celu wykonania pierwszego przeglądu po sprowadzeniu do RP nr 5.Diagnosta powiedział NIE,co było dla mnie porównywalne z ciosem Artura Szpilki.Niestety bez opini rzeczoznawcy nie ma podstaw do wykonania przeglądu.Wydzwoniłem owego rzeczoznawcę,który zjawił się po 15 minutach,uzbrojony w centymetr krawiecki do pomiarów przyczepy.Za 3 dni i 184 zeta ekspertyza NASA była gotowa.Przyczepa przeszła przegląd a ja już po tygodniu przestałem się jąkać.Wizyta w wydziale komunikacji to już tylko masaż tajski w porównaniu z wcześniejszymi przeżyciami.Jeszcze tylko opłaty za rejestrację,chyba 112 grajcarów i dumny jak Bronek po dyktandzie montowałem tablicę rejestracyjną na przyczepie.Niech to będzie przestrogą dla ludzi,którym handlarzyna wmawia,że rejestracja przyczepy sprowadzonej z wysp jest szybka jak przygotowanie zupy Vifon.To tyle jeżeli chodzi o przeboje związane z rejestracją pojazdu. Przyczepa jest sucha jak żarty Karola z Familiady,nie jest to żaden "HIT POLSATU",ale jak na swoje lata prezentuje się atrakcyjnie.W opisach handlarzy figuruje jako 5-6 osobowa,jednak moim zdaniem 3-4 osoby to max,żeby komfortowo egzystować.Oczywiście pomieściłoby się 46-ciu uchodźców z Libanu,ale przecież nie o to chodzi. WYPOSAŻENIE: *przedsionek (używany 2 sezony) średnia:6,4 promila w wydychanym powietrzu na dobę... *ogrzewanie gazowe (z tego nie korzystałem,bo brakuje iskrownika za 200 dutków,a tyle wykasowała milicja) *lodówka z zamrażalnikiem (po zmrożeniu dębowe smakuje jak guinness.To subiektywna opinia szwagra) *kuchenka z piekarnikiem z której nie korzystałem,bo Magda Gessler nie dojechała... *toaleta chemiczna z kasetą na nieczystości (dodaję dwa płyny do toalety na bazie spirytusu,które w niektórych kręgach uchodzą za wykwintny aperitif oraz 4 listki srajtaśmy Regina o swądzie konwalii) *wbudowane radio Ford z RDS (szwagier twierdzi,że nie kradzione) *duża ilość schowków,luster,lampek,w pomieszczeniu z toaletą spora szafa (schowków jest tak dużo że do dzisiaj nie mogę odnaleźć ćwiartki "Cytrynowej Lubelskiej"... *jebotko na przodzie (bardzo wygodne i sprzyja prokreacji i trafieniu przy okazji tauzena złociszy tytułem "becikowego") przyczepy jest składane i można tam rozstawić stół,który na czas podróży jest przymocowany w TOI-TOJU... Mankamentem jest wyszczerbiona szyba tyłu przyczepy,którą można wypełnić silikonem.Taką szybę znalazłem ongiś na allegro,ale nie miałem monety,bo zainwestowałem i czekam na odsetki z Amber Gold (mają być na dniach). Przyczepa ma przegląd techniczny ważny do 31.08.2013,ubezpieczenie ważne do 31.03.2013. Co ważne,przyczepę można targać mając lejce kategorii B. (waga przyczepy 990 kg,zaś maksymalna masa całkowita to 1240 kg).Ja ciągałem przyczepę Fiatem Bravo ze 100 konnym motorem. Więcej zdjęć przyczepy mogę,wysłać ne e-mail.Przyczepa do oblukania w Zielonej Górze. UWAGA,ACHTUNG,ATTENTION !!! W związku z ogromną liczbą e-maili (na wszystkie dwa odpowiedziałem) informuję że licytacja jest na serio!!!Chciałbym za ten współczesny "wóz Drzymały" otrzymać ze siedem tauzenów,bowiem tyle kosztuje działka Pavulonu.Cena do negocjacji,oczywiście po uprzednim obejrzeniu.Szczegóły pod numerem 693760650. Ze względu na fakt,że córka ma już 15 lat oraz,że nie mieszkam w Sosnowcu,muszę wykluczyć zamianę na śliski kocyk... Przyczepę sprzedaję ze względów zdrowotnych,bowiem na kempingu zostaliśmy ustawieni w pobliżu przyczep górników dołowych KGHM i aby im dorównać wykończyłem wątrobe.Niestety Hepatil oraz nacieranie uszkodzonego organu MOTO DOKTOREM nie pomaga. Dla nabywcy bonus !!!Słoik pulpetów z Łowicza oraz trzy odcinki telepierdoły "M jak majtki" (odc. 20766694 w którym Lucjan M. brutalnie gwałci Hankę kartonem)na pendrive...więc jak to mówi Ferdek do Paździocha:To nie są tanie rzeczy Panie Marianie. Pozdrawiam Krzysztof F. syn Janusza. Oględziny w weekendy,bo w tygodniu jestem kierownikiem TIR-a w firmie "Daremny Trud". Ważna rzecz:przyczepa jest z 1991 roku więc oblicze:2012-1991=21 LAT !!!.Może to dotrze do lamusów,którzy myślą że za siedem kapci nabędą pojazd nieużywany. Przyczepa silikonowana 2 lata temu,bo chyba wcześniej zaczęła się pocić.Chcę uniknąć zarzutów,że przyczepa przecieka,bo mogę lać wode z węża i udowodnie,że nie. Ostatnio przyczepę oglądał taki pierdoła,że chciałem skoczyć na linie bungee,ale przywiązanej do szyi...Nie dość,że zakłócił mi spożywanie niedzielnego bulionu to jeszcze mnie opierd*lił,że nie dałem w łapę rzeczoznawcy za zarejestrowanie pojazdu w kategorii przyczepa lekka...W związku z tym upraszam,aby klienci byli w miarę poczytalni...Z ofertami typu "daje dwa pińcet i biere" proszę nie dzwonić,bo szwagier jest mega agresywny i świeżo wyskoczył na warunkowe z ośrodka wczasowego ZK Wronki...(225,5 km na zachód od Ciechocinka to znaczy 3h52m ekonomicznej jazdy Trabantem z emisją spalin Euro 9).,więc nie chce przed zimą wracać pod cele za wymierzenie klapsa w pysk ...Dla chcących kupić w systemie ratalnym podaje numer do Providenta 600 400 300 (Koszt połączenia z tel. kom. i SMS-a wg taryfy operatora)To tyle na dzisiaj...bajo,lustereczko... Dodano 2012-09-16 16:22 W związku z ogromną liczbą pytań informuję,że w gratisowy papier toaletowy można zawinąć kajzerkę z salcesonem do roboty... Dodano 2012-09-16 18:03 Panie Macierewicz,przestań Pan wydzwaniać bo akurat tobie nie sprzedam... Dodano 2012-09-16 18:15 Przypomniało mi się,że na wyposażeniu jest pompka,którą można napompować materac,ponton i gumową konkubinę jeżeli ktoś lubi... Dodano 2012-09-16 18:19 Jest też parawan,którym można się na plaży odgrodzić od rozwrzeszszanych szczyli z kolonii dzieci wątłych... Dodano 2012-09-16 18:48 Dwa materace ułatwią powrót z Egiptu,gdy klęknie biuro podróży... Dodano 2012-09-16 19:19 Przyczepa jest dość długa,ale na kempingu w Smoleńsku się zmieści... Dodano 2012-09-16 19:49 A teraz "wisienka na torcie".W 1993 roku,bodajże w lutym na licytowany przedmiot spojrzał sam Wayne Rooney,obecny reprezentant Anglii w piłce kopanej... Dodano 2012-09-16 20:05 Barakowóz kempingowy muszę opędzlować do końca września,bo szanowna Małżonka,zagroziła,że odejdzie ode mnie z bułgarskim cyrkowcem... Dodano 2012-09-21 22:21 Poczułem smak popularności.Dzisiaj w krapkowickim dyskoncie spożywczym "Biedronka" ledwo uwolniłem się od napalonych galerianek... Dodano 2012-09-22 06:35 Z laureatem aukcji mogę wypić czeski produkt "Helsinki",bo już chyba wszystko w życiu widziałem... Dodano 2012-09-22 06:41 Do puli dorzucam pilnie strzeżony przepis na szaszłyk z salcesonu oraz recepturę mortadeli w pięciu smakach...I w tej chwili odbieram telefon z Lidla z informacją,że Pascal i Okrasa wylecieli z roboty... Dodano 2012-09-22 07:40 Z nieoficjalnych informacji wynika,że w licytowanej przyczepie książe Karol i księżna Diana w 1992 roku ogłosili oficjalną separację... Dodano 2012-09-22 08:19 Drynknąłem do wróżki Semirandy (4,92 zł z Vat/min.),która strzliła mi z ucha,że po przekroczeniu 6000 wyświetleń aukcji,moje konto na FB zostanie zasypane ofertami matymonialnymi Pań,które już od paru lat szarpią świadczenia z ZUS...ale to pikuś.Moje zdjęcie w pontonie ma ozdobić rozkładówkę pażdziernikowego "Muratora"... Dodano 2012-09-22 08:36 W przyczepie jest także przysznic,z którego jednak ludzie postury Rysia Kalisza oraz jego brata,Henia z Tesco raczej nie skorzystają... Dodano 2012-09-22 09:11 Chciałem do oferty dorzucić prawdziwego "białego kruka" wśród publikacji kulinarnych-książke kucharską pt."Tysiąc dań z kaszanki",ale Żona ostro zaprotestowała i tym samym dzielnicowy zakłada "niebieską kartę"...Teraz rozumiem co Kasia Figura czuła po sparingu z mężem... Dodano 2012-09-22 21:40 W związku z podejrzeniem,że aukcja jest żartem informuję,że opisana historia jest prawdą.Rejestracja tej budy oraz wizyta potencjalnego klienta miała miejsce.To jes mój mały Smoleńsk.Aby to udowodnić,jestem w stanie poddać się badaniu wariografem w obecności detektywa Rutkowskiego.Więcej fotek mogę przesmarować na emila,ale to będzie koniec grzecznej telewizji.Górnicy dołowi KGHM naprawdę są nieobliczalni.Okupują ośrodek wczasowy w woj.Lubuskim,którego 17 m2 widać na zdjęciu nr 8.Adres ośrodka podam kupującemu.Środki uzyskane ze sprzedaży przeznaczę na obiady w barze mlecznym "Piast",mieszczącym się przy al.Wojska Polskiego w Zielonej Górze oraz na pokrycie długów karcianych powstałych na skutek gry w "Makao"...Dotychczasowe 11564 odwiedziny strony spowodował mój szwagier,który stworzył zwarcie w prądnicy rowerowej...pozostałe 3 wyświetlenia to pomyłka... Dodano 2012-09-22 21:53 Kolega,który wraz ze swoją Rodziną odwiedził nas na kempingu też miał alkoholowy sparing z górnikami.Można Go odwiedzić na OIOM-ie w gubińskim szpitalu,bo jeszcze nie odzyskał przytomności.Nonszalancko podnosił musztardówkę razem z górnikami i ujrzał "światełko w tunelu"... Dodano 2012-09-23 01:35 Hallo Andrzej,hallo Andrzej oddaje głos do studia."Serdecznie" pozdrawiam krytyków tej aukcji,którzy z abonamentu są na "nie".Dobrze,że w życiu udaje mi się omijać takich popaprańców,którym,za młodu matka wiązała kiełabasę "podwawelską" do szyi,aby się z nimi chociaż psy bawiły...Dlaczego nam tlen zabieracie... Dodano 2012-09-23 13:25 Ups.Liczba wyświetleń rośnie szybciej niż inflacja w Zimbabwe,a to nie jest pikuś... źródło: allegro
  7. Dobrze zrobiona Hanka, Hanka dobrze zrobiona... Więcej ---> http://www.hondatuningmagazine.com/features/htup_1204_1999_honda_civic_si/viewall.html Fotki, foteczki ---> http://www.hondatuningmagazine.com/features/htup_1204_1999_honda_civic_si/photo_02.html
  8. Siemka, Mam do was pytanie jaki samochód polecacie do złożenia w miarę dobrze odwzrowany ,ale za przystępną cenę.
  9. Bardzo interesujący Golf, który dobrze prezentuje się na tle super samochodów . Materiał i zdjęcia: http://www.canibeat.com/2011/12/sexy-with-a-capital-r-the-eastcoaststeeze-r32/
  10. SR20DET i 500 KM... Dobrze jest. Więcej ---> http://www.superstreetonline.com/featuredvehicles/sstp_1111_1998_nissan_gloria_y34/index.html Zdjęcia ---> http://www.superstreetonline.com/featuredvehicles/sstp_1111_1998_nissan_gloria_y34/photo_01.html
  11. Klasyk dobrze zrobiony... I ten silnik, ehhh... BTW - Zwróćcie uwagę na deskę z VW Polo Mk IV. WIĘCEJ ---> http://euromedian.net/2011/01/17/never-happy-with-perfection/
  12. "Szóstka" na poduchach. Niby dobrze, ale te felgi wydają się być tu nieco za małe... Więcej ---> http://www.klutchrepublik.com/blog/clean-and-shaven
  13. Nie najmądrzejszy sposób wyjeżdżania na drogę rowerem. Dobrze, że skończyło się tak jak się skończyło...
  14. Fantastyczna Supra ze Stanów. Dużo modyfikacji i zrobiona rzeczywiście dobrze... Więcej ---> http://carsxhype.com/2011/08/01/suprafreak/
  15. "Dwójka" z wnętrzem, silnikiem i czym tam jeszcze z "piątki"... Dobrze zrobiona rzecz. Więcej ---> http://www.klutchonline.com/blog/identity-crisis-russtaylor
  16. Nieźlejsze - lekko rzucone na glebę - Audi A4 na stylowym felunku... Jest dobrze! Więcej ---> http://fatlace.com/cars/hellaflush/daily-driven-slammed-audi-a4-on-weds-kranze/
  17. BMW E36 / BBS (US)

    Czarne cudo wieczorem... Wygląda naprawdę dobrze. Więcej ---> http://www.stanceiseverything.com/2011/08/ninteen-plus/
  18. Fiat Panda http://autokult.pl/2011/07/20/wyszpiegowany-fiat-panda Na pierwszy rzut oka widać duże zmiany. I dobrze !
  19. Witam przedstawiam swój pierwszy VT, co o nim sądzicie, co jest źle, co w miarę dobrze, a co fatalnie BAZA: TUN:
  20. saab 95 aero 2.3t

    chce zakupic saaba 95 aero 2.3t w automacie i chodzi mi wlasnie o ten automat czy dobrze sie sprawuje
  21. Scion na tych Workach wygląda naprawde dobrze... Więcej ---> http://www.stancenation.com/2011/05/18/doing-it-like-no-other/
  22. BMW E30 (UKR)

    Co powiecie na takie E30 z Ukrainy? Mi sie podoba. Bardzo dobrze zrobiony wozek! Wiecej ---> http://lowerandwider.com/ein-schone-3er/
  23. BMW E30 M3 (N)

    Norwedzy robia to dobrze... E30 M3 jak marzenie! Wiecej ---> http://www.stancenation.com/2011/01/21/s50-e30-m3/
  24. Tak jak w temacie, gdzie tankujecie i czy Wasze autko dobrze działało po nim w mrozie.
  25. baza: http://a.imageshack.us/img529/7628/audia3baza.jpg vt: http://a.imageshack.us/img205/6407/audia3vt.jpg czekam na komentarze co poprawić a co jest dobrze
×