Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'debiutu' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 3 wyniki

  1. 30 lat od sportowego debiutu SKODY MTX 160RS Kilkukrotnie przedłużana homologacja legendarnego modelu 130RS wygasła ostatecznie w sezonie 1983, zamykając dotąd najpiękniejszy rozdział w sportowej historii marki ŠKODA. Szereg splotów okoliczności oraz zmiany przepisów FISA (obecnie FIA) sprawiły, że bezpośredni następca nie był gotowy. Przerwane fabryczne programy Typ 739 (rajdy) oraz Typ 738 (wyścigi torowe), planowane wstępnie na sezon 1981, zostały doraźnie zastąpione adaptacją modelu 120L dla wymogów znacznie mniej widowiskowej grupy A5. Zaledwie 82-konną 120L A5 i jej mocniejsze konfiguracje (późniejsza 130LR) traktowano jako rozwiązania przejściowe, do czasu prezentacji wyczynowej odmiany całkowicie nowego, przednionapędowego modelu marki, poddawanego w tym czasie pierwszym testom. Warto przypomnieć, że premierę ŠKODY o całkowicie odmiennej koncepcji, znanej dziś powszechnie jako model Favorit, planowano wstępnie na szczeblu centralnym na czerwiec roku 1985. Tym większym zaskoczeniem było pojawienie się na trasie rajdu Valašska Zima 1984 atrakcyjnego coupe, nazwanego ŠKODA MTX 160RS i startującego w barwach Agroteamu. Prowadzona przez Václava Blahnę 160-tka nie pozostawiła na konkurentach suchej nitki, w tym i na kierowcach czterodrzwiowych 130LR, przygotowanych przez fabrykę. Naturalnie zarówno 160RS, jak i 130LR, startowały w klasie prototypów, poza oficjalną klasyfikacją. Dobrą passę debiutu przerwało dopiero wypadnięcie z trasy Blahny i związana z nim potężna strata czasowa. Mimo to wszyscy pamiętali, że różnice w czasie przejazdów dłuższych odcinków dochodziły do minuty na korzyść 160RS. Niespodzianka okazała się połączeniem karoserii coupe modelu Garde z dysponującą największym potencjałem modyfikacji jednostką napędową bloku wschodniego – silnikiem VAZ 1600. Co najciekawsze jednak, projekt kierowany przez inż. Václava Pauera był równoległy i konkurencyjny w stosunku do prac fabrycznego oddziału motosportu i celował w grupę B5. 160RS narodziło się w praskim przedsiębiorstwie Metalex, wchodzącym w struktury Svazarmu na zlecenie jednego z upaństwowionych gospodarstw rolnych (JZD Slušovice), posiadającego nie tylko własny team rajdowy, ale i finansującego tak pozornie odległe aktywności jak rozwój pojazdów wyczynowych czy maszyn obliczeniowych. Karoseria modelu Garde została istotnie odchudzona i wzmocniona zintegrowaną klatką bezpieczeństwa. Sportowe fotele i koło kierownicy pochodziły z własnego asortymentu przedsiębiorstwa Metalex. Wyposażenie to wzbogacono o czteropunktowe pasy bezpieczeństwa Moravan, drogomierz Halda i lampkę Flexi dla pilota. Silnik VAZ-1600, w modyfikacji MTX A2, dysponował mocą 160 KM i ze względu na większą masę wspierał się na ramie pomocniczej. Dla lepszego rozłożenia nacisków, oś tylną przesunięto, względem modelu seryjnego o 100 mm do tyłu. Przednie zawieszenie stanowiło modyfikację układu stosowanego w modelu 130RS. Planowaną skrzynię z Tatry T603, ostatecznie zastąpił także podzespół sprawdzony w 130RS. W kolejnej ewolucji zamierzano zwiększyć objętość jednostki do 1800 ccm i moc do 175-180 KM. W przedniej części nadwozia zmieszczono potężną chłodnicę wody, zbiornik paliwa, akumulator i dwie, pięciokilogramowe gaśnice z rozprowadzeniem środka do krytycznych, pod względem ryzyka pożaru, miejsc konstrukcji. Pierwszy egzemplarz MTX 160RS powstał po niespełna sześciu miesiącach intensywnych prac i był gotowy 1 grudnia 1983 roku. Ostatecznie powstały trzy prototypy MTX 160RS, biorące udział w kilku imprezach sezonu 1984, poprzedzających Rajd Barum. Dwa z nich wykorzystywały lokalnie wzmocnioną radziecką jednostkę napędową, trzeci – poddawany badaniom, turbodoładowany silnik, wywodzący się z rodzimej konstrukcji 1.3 OHV. Na drodze do dalszego rozwoju i uczestnictwa w zawodach stanęły wymogi homologacyjne. Konieczność zbudowania serii liczącej dwieście egzemplarzy w terminie dwunastu kolejnych miesięcy, przerastała możliwości Metalexu, jak i marzącego o konkurencyjnym wobec fabrycznego teamie, ambitnego JZD Slušovice. Nie pomogły nawet wstawiennictwo i realne wsparcie techniczne bratysławskiej filii fabryki. Rozwój programu 130LR wykorzystującego własne podzespoły, przebiegał w najlepsze i jak się wkrótce okazało – ze świetnym rezultatem. Agroteam JZD Slušovice, jeszcze w sezonie 1984, tuż przed prestiżowym Rajdem Barum, został rozwiązany. ŠKODA MTX 160RS została tym samym ostatnim wyczynowym pojazdem marki z nadwoziem typu coupe. Drugi z prototypów, napędzany silnikiem 1600 i wykorzystywany w sezonie 1984 przez załogę Kašpárek-Kunovský został poddany niedawno pieczołowitej restauracji. Można ponownie podziwiać go przy rożnych okazjach, którym towarzyszą wyczynowe pojazdy historyczne. Dane techniczne prototypu ŠKODA MTX 160RS (w wersji ze zmodyfikowanym silnikiem VAZ-1600), 1984 - silnik: rzędowy, czterocylindrowy, rozrząd OHC, chłodzony cieczą, chłodnica naporowa z przodu pojazdu, umieszczony w dodatkowej ramie pomocniczej z tyłu, napęd kół tylnych - średnica cylindra: 79 mm, skok tłoka: 80 mm, objętość skokowa: 1568 ccm - zasilanie: dwa podwójne, poziome gaźniki Weber 45 DCOE - stopień sprężania: 12:1 - moc maksymalna: 160 KM przy 8000 obr./min, wobec 76 KM jednostki wyjściowej, w trakcie sezonu 1984 zwiększona do 170 KM - maksymalny moment obrotowy: 180 Nm przy 6200 obr./min - instalacja elektryczna: o napięciu 12V - układ smarowania: ciśnieniowy z chłodnicą oleju - skrzynia przekładniowa: czterostopniowa, manualna Škoda, w późniejszym okresie także pięciostopniowa, manualna MTX - układ kierowniczy: konstrukcji MTX z przełożeniem 1:14 - układ hamulcowy: na wszystkich kołach hamulce tarczowe, wentylowane, hydrauliczne, zaciski czterotłoczkowe, wspomaganie podciśnieniowe, sterowany z miejsca kierowcy ogranicznik wydajności hamulców kół tylnych - ciekawostka: ze względu na wytrzymałość wykorzystano półosie napędowe, wraz z przegubami, z NRD-owskiej ciężarówki Robur - nadwozie: stalowe, samonośne, pochodzące z modelu 120 Garde/Rapid 1983, dwumiejscowe, wzmocnione zintegrowaną klatką bezpieczeństwa, poszerzenia nadkoli, progów, pokrywa bagażnika i silnika ze zintegrowanym spojlerem wykonane z laminatu - masa własna: ok. 1000 kg, w stanie gotowym do jazdy - zawieszenie przednie: pochodne od modeli 130RS i Škoda 742 M2, amortyzatory o regulowanej twardości, tylne – półosie pędne wahliwe, jeden resor - zawieszenie tylne: konstrukcji MTX, skośne wahacze wleczone, oś obrotu 12°, amortyzatory o regulowanej twardości - koła: obręcze MTX, dzielone, ze stopów lekkich, ogumienie 185/60 R13 - rozstaw osi: powiększony z bazowych 2400 mm do niemal 2500 mm - prędkość maksymalna: w zależności od zastosowanych przełożeń, maksymalnie 205 km/h - ilość zbudowanych egzemplarzy: 3 prototypy, dwa z silnikami VAZ 1.6 OHC i jeden z doładowaną wersją rodzimego silnika Škoda 1.3 OHV Autor: Tomasz Orlik, Listopad 2014 Fotografie: archiwum ŠKODY Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Ekskluzywna wersja Cult ukoronowaniem debiutu Fiata 500 z roku modelowego 2014 w Genewie. Zdjęcia: Fiat 500 Cult fot. Fiat Auto Poland - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody · Gwiazda 84. szwajcarskiego Salonu Motoryzacyjnego — kultowy Fiat 500 z roku modelowego 2014 — z nowymi rozwiązaniami stylistycznymi i technicznymi. · Trzy świeże kolory nadwozia — zielony Lattementa, trójwarstwowy biały i włoski błękit, dostępne z wersją wyposażenia S; trzy nowe wzory obręczy kół z lekkich stopów — standardowo w rozmiarze 15” lub 16” w zależności od wersji wyposażenia. · Nowe tekstylne i skórzane tapicerki, dopasowane do poszczególnych wersji wyposażenia. · Premiera innowacyjnego zestawu wskaźników z 7‑calowym wyświetlaczem TFT, opracowanego przez Magneti Marelli. · Pięć wersji silnikowych: 0.9 TwinAir Turbo 105 KM, 1.3 MultiJet II 95 KM oraz 1.2 69 KM i TwinAir Turbo 85 KM (obydwie dostępne ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic), a także 1.2 69 KM w wersji dwupaliwowej (benzyna/LPG). · Nowy silnik 0.9 TwinAir Turbo 105 KM najlepiej dopasowany do wielkomiejskiego stylu samochodu: prędkość maksymalna 188 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10 s, przy niskim zużyciu paliwa (4,2 l/100 km) i niskiej emisji CO2 (99 g/km) w cyklu mieszanym. · Jedną z innowacji na rok modelowy 2014 jest najbogatsza wersja Cult w odmianach z nadwoziem zamkniętym i otwartym (Cabrio), oferująca ekskluzywny poziom pod względem stylu, rozwiązań technicznych i osiągów. · Nowe kolory nadwozia: zieleń Lattementa oraz trójwarstwowa biel (tylko w wersji Cabrio). · Dodatkowe chromowane wykończenie przednich „wąsów”, uchwytu otwierania bagażnika i lusterek bocznych. · Nowe 16‑calowe obręcze kół z lekkich stopów i świeża skórzana tapicerka foteli. · Ekskluzywne akcesoria Mopar oraz wysokiej jakości usługi w zakresie Assistance, napraw gwarancyjnych i przeglądów świadczone w ramach programu „Mopar Vehicle Protection”. · Nowa wersja Fiata 500 Cult z roku modelowego 2014 trafi do salonów sprzedaży w drugim kwartale 2014 r. · Innowacyjne rozwiązania zastosowane w pojazdach z roku modelowego 2014 umocnią sukces Fiata 500: od 2007 r. sprzedano już ponad 1 200 000 egzemplarzy tego samochodu, z czego 75% zarejestrowano poza Włochami; w 2013 r. model utrzymywał się w czołówce europejskich rankingów sprzedaży. Podczas Salonu Motoryzacyjnego Genewa 2014 debiutuje nowy Fiat 500 z roku modelowego 2014, w którym wprowadzono szereg pionierskich rozwiązań stylistycznych i technicznych. Przygotowano między innymi trzy świeże kolory nadwozia — zielony Lattementa, trójwarstwowy biały i włoski błękit, dostępne z wersją wyposażenia S — oraz trzy kolejne wzory obręczy kół z lekkich stopów, standardowo w rozmiarze 15” lub 16” w zależności od wersji wyposażenia. Wraz z odnowieniem oferty zadebiutują także nowe tekstylne i skórzane tapicerki, dopasowane do poszczególnych wersji wyposażenia. Zmodyfikowano także wyposażenie przedziału pasażerskiego, wprowadzając innowacyjny zestaw wskaźników z 7‑calowym wyświetlaczem TFT, opracowanym przez Magneti Marelli — międzynarodową grupę działającą w sferze projektowania i produkcji zaawansowanych technicznie systemów i podzespołów samochodowych. Urządzenie to dostarcza kierowcy wszystkie niezbędne informacje, a przy tym po raz kolejny dowodzi, że wyznaczający trendy kultowy model jest zawsze o krok przed konkurencją. Jedną z wielu nowości w ofercie na rok modelowy 2014 jest prekursorska wersja kolekcjonerska Fiat 500 Cult, wyposażona w najciekawsze rozwiązania wprowadzone w 2014 r. Oprócz ekskluzywnego stylu oferuje ona także między innymi system głośnomówiący Blue&Me z Bluetooth oraz automatyczną klimatyzację w standardzie, jak również osiągi, które sprostają oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów. Kultowe Fiaty 500 z roku modelowego 2014 z pewnością odegrają ważną rolę w umacnianiu globalnego sukcesu tego modelu włoskiej marki. Zaobserwowano „efekt 500”, który opanował nie tylko sektor motoryzacyjny, ale także stał się źródłem inspiracji w innych obszarach: od kina do sztuki i od mody do wzornictwa. Fiat 500 wszedł do zbiorowej wyobraźni jako mocny i jednoznaczny symbol nie tylko środka transportu, lecz także swoistego nośnika autentycznych emocji i wyjątkowych doświadczeń. Do tego stopnia, że w niektórych miejscach Fiat 500 stał się niemal kultowym obiektem dla kolekcjonerów i entuzjastów modelu. Od Fiata zależy, czy będzie podsycał to szaleństwo na punkcie „pięćsetki” kolejnymi produktami, coraz bardziej aktualnymi i współczesnymi — takimi jak wersja Cult, która pełni ważną rolę w manifestowaniu owej manii. Fiat 500 jest również symbolem włoskiego przemysłu produkcyjnego, który wypracował sobie światową renomę stylem, ciągłą innowacyjnością, szanowaniem środowiska i wysoką jakością. Fakty mówią same za siebie: to najlepiej sprzedający się poza Włochami model Fiata — od 2007 r. sprzedano już ponad 1 200 000 egzemplarzy, z czego 75% zostało zarejestrowanych za granicą Włoch. Fiat 500, produkowany od 2007 r. w Tychach, a od 2010 r. także w Toluca (Meksyk), jest oferowany w ponad 100 krajach świata. Modelem tym marka Fiat powróciła na rynek USA. To model globalny, który w 2013 r. powtórzył rekordowy wynik udziału w rynku europejskim (13,9%) z 2008 r., czyli pierwszego pełnego roku sprzedaży. A to nie wszystko. Po raz pierwszy w historii w ubiegłym miesiącu odnotowano, że Fiat 500 był najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie A w Europie. W 2013 r. w całym regionie EMEA zarejestrowano łącznie prawie 163 000 „pięćsetek”, co stanowi wzrost o około 9% w porównaniu z 2012 r. Jedną z tajemnic globalnego sukcesu jest bez wątpienia zdolność do ewolucji i ciągłego proponowania nowych wersji — od 500 Abarth (2008 r.) po niedawno wprowadzoną 500 GQ (2013 r.) — a także do zdobywania kolejnych terytoriów i tworzenia rodziny wzbudzających sympatię i dostępnych samochodów w zróżnicowanych i uniwersalnych odmianach: 500L (2012 r.), 500L Trekking i 500L Living (2013 r.). Fiat 500 z roku modelowego 2014 W Fiatach 500 z roku modelowego 2014, które trafią do europejskich salonów sprzedaży w drugim kwartale bieżącego roku, pojawią się ważne nowości stylistyczne i techniczne. Przygotowano między innymi trzy świeże kolory nadwozia — zielony Lattementa, trójwarstwowy biały i włoski błękit, dostępne tylko z wersją wyposażenia S – oraz trzy kolejne wzory obręczy kół z lekkich stopów, standardowo w rozmiarze 15” lub 16” w zależności od wersji wyposażenia. W 2014 r. zadebiutują także nowe tekstylne i skórzane tapicerki, dopasowane do poszczególnych wersji wyposażenia. Jedną z najważniejszych nowości w Fiacie 500 z roku modelowego 2014 jest jednak bez wątpienia innowacyjny cyfrowy zestaw wskaźników opracowany przez firmę Magneti Marelli. Nowy 7‑calowy wyświetlacz TFT Po raz pierwszy w segmencie Fiat 500 z roku modelowego 2014 oferuje 7‑calowy ekran TFT, na którym wyświetlane są wszystkie informacje potrzebne do prowadzenia samochodu i sterowania jego funkcjami. Nowy zestaw wskaźników, będący idealnym połączeniem estetyki retro z postępem technologicznym, jest montowany standardowo w wersjach wyposażenia S i Cult oraz na życzenie w wersji Lounge. Kierowca może przez cały czas obserwować wskazania prędkościomierza, obrotomierza i komputera pokładowego — widoczne od razu i jednocześnie. Ponadto w centralnej części wyświetlacza, na tle grafiki przedstawiającej samochód, prowadzący auto może według własnego uznania skonfigurować zakres informacji podawanych przez komputer pokładowy, takich jak pokonany dystans, chwilowe zużycie paliwa, zasięg itp. Interesującą funkcją jest integracja ze sprawdzonym i z wypróbowanym systemem nawigacji Blue&Me TomTom 2 LIVE. Dzięki niej na tym samym 7‑calowym wyświetlaczu TFT Fiata 500 Cult można przeglądać informacje z systemu nawigacji oraz sterować odtwarzaczem mediów, funkcjami telefonu oraz funkcjami komputera pokładowego. Informacje o ruchu drogowym, odbierane w czasie rzeczywistym, oraz ostrzeżenia o fotoradarach przyspieszają podróż i zwiększają jej bezpieczeństwo. Doskonale czytelne są też komunikaty ostrzegawcze, takie jak informacje o otwartych drzwiach, temperaturze itp., a także wskazania systemu „GSI”, który za pomocą odpowiednich symboli podpowiada kierowcy wybór optymalnego biegu. Wreszcie w pojazdach wyposażonych w nawigację satelitarną TomTom na 7‑calowym wyświetlaczu podawane są wskazówki dotyczące nawigacji. W pojazdach z silnikiem 0.9 TwinAir Turbo 105 KM odpowiedni komunikat na ekranie informuje o aktywacji przycisku Sport. Wersje silnikowe Fiat 500 z roku modelowego 2014 jest także indywidualistą, potrafiącym dostarczyć przyjemność płynącą z jazdy, którą gwarantuje szeroka gama silników, takich jak jednostki benzynowe 1.2 69 KM i 85 KM TwinAir Turbo (obydwie dostępne także ze zautomatyzowaną skrzynią Dualogic) czy nowy silnik 0.9 TwinAir Turbo o mocy 105 KM. W ofercie znajduje się też znakomity turbodiesel 1.3 MultiJet II 95 KM oraz 69‑konna wersja silnika 1.2 w odmianie dwupaliwowej (LPG/benzyna). Jednostką, która najlepiej odpowiada „wielkomiejskiemu” charakterowi auta, jest bez wątpienia nowy silnik 0.9 TwinAir 105 KM. W tej konstrukcji z rodziny TwinAir połączono koncepcję downsizingu, czyli redukcji pojemności i masy, z wyrafinowanymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak doładowanie i wysokowydajna turbosprężarka, integracja kolektora wydechowego z głowicą cylindrów oraz innowacyjny system sterowania zaworami dolotowymi MultiAir 2. Współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną nowy silnik 0.9 TwinAir wytwarza 105 KM mocy przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 2000 obr./min. Fiat 500 z tym silnikiem rozwija prędkość maksymalną 188 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 10 s. Mimo to zużycie paliwa i emisja spalin należą do najniższych w segmencie: w trakcie testów homologacyjnych zanotowano następujące wartości w cyklu mieszanym: 4,2 litra benzyny na 100 kilometrów oraz 99 gramów CO2 na kilometr. Podobnie jak we wcześniejszych modelach z silnikami Turbo TwinAir w nowym Fiacie 500 dostępna jest również opcja ruszania w trybie ECO. Maksymalny moment obrotowy przekazywany w takiej sytuacji jest ograniczony do 120 Nm, a moc nie przekracza 98 KM. Dzięki temu silnik pracuje w przedziale, w którym osiąga najwyższą sprawność, co odpowiada najniższemu zużyciu paliwa. Samochód jest też standardowo wyposażony w system Start&Stop. Warto również zaznaczyć, że silnik TwinAir błyskawicznie zyskał uznanie opinii publicznej, a co ważniejsze — także międzynarodowego jury. Wystarczy przypomnieć, że już w roku debiutu triumfował on w konkursie o tytuł „Międzynarodowego Silnika roku 2011” oraz zdobył nagrody w 4 kategoriach: za pojemność (poniżej 1000 cm3), jako „Najlepszy Nowy Silnik roku 2011”, „Najlepszy Ekologiczny Silnik roku 2011” oraz najważniejszą z nich: tytuł „Międzynarodowego Silnika roku 2011”. W ubiegłym roku w dorobku nagród pojawił się też tytuł „Najlepszy Silnik Ekologiczny 2013 roku”, przyznany za dwupaliwową wersję silnika 0.9 TwinAir Turbo przystosowaną do spalania metanu. Trzeba także wspomnieć ubiegłoroczny sukces Fiata 500 z 85‑konnym silnikiem TwinAir, systemem Start&Stop oraz ze skrzynią biegów Dualogic, jakim było uznanie go za samochód z silnikiem benzynowym o najniższej emisji dwutlenku węgla: tylko 90 g/km (źródło: „Guida al Risparmio di carburante 2013” [Przewodnik: jak oszczędzać paliwo] wydany przez Ministerstwa Środowiska, Infrastruktury i Transportu oraz Rozwoju Gospodarczego Włoch). Fiat 500 Cult — nowa, flagowa wersja. Fiat 500 Cult jest nową, flagową wersją modelu, oferującą wysoki poziom stylu i rozwiązań technicznych oraz osiągów, które sprostają oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów i największych entuzjastów kultowego Fiata. Świeży, ekskluzywny poziom wyposażenia, dostępny zarówno z nadwoziem zamkniętym, jak i Cabrio, jest doskonałą syntezą wyrazistej estetyki i innowacji, które po raz kolejny potwierdzają pozycję Fiata 500 jako wyznacznika trendów. Fiat 500 Cult będzie dostępny w różnych kolorach nadwozia, w tym w nowej zieleni Lattementa, z dopasowanym eleganckim dachem, którego jedna część to zamontowany na stałe szklany panel, a druga jest pokryta błyszczącym, czarnym lakierem. Tak stylowe zestawienie barw po raz kolejny potwierdza, że dla kultowego Fiata odcień to nie tylko kwestia estetyki, ale także integralna część filozofii produktu obejmującej jego charakter, styl i maksymalny zakres personalizacji. W wersji Cabrio dostępny będzie także nowy trójwarstwowy biały lakier. Dla klientów przygotowano chromowane lub błyszczące czarne nakładki na lusterka. Niezależnie od dokonanego wyboru efektem jest zawsze nowoczesne i modne połączenie z kolorem nadwozia. Eleganckie chromowane dodatki, takie jak przednie „wąsy” i uchwyt klapy bagażnika, będą kontrastować z błyszczącymi czarnymi oprawami tylnych świateł oraz harmonizować z nowymi 16‑calowymi obręczami kół z lekkich stopów. Ten sam styl da się zauważyć we wnętrzu, gdzie uwagę zwracają nowe skórzane fotele. Do wyboru są skóra czarna (ze wstawkami w kolorze kości słoniowej lub czerwonym), tabaczkowa lub czerwona (w obydwu przypadkach ze wstawkami o barwie kości słoniowej). Odcień skóry jest zawsze dobrany do deski rozdzielczej, której elementy są polakierowane w tym samym kolorze, co nadwozie. Nową tapicerkę zaprojektowano pod kątem zaoferowania jak najlepszej ergonomii, komfortu i wyrazistego charakteru w ramach jednego rozwiązania. Fiat 500 Cult będzie oferowany z następującymi silnikami: turbodiesel 1.3 MultiJet II 95 KM oraz jednostki benzynowe 1.2 69 KM i 85 KM TwinAir Turbo (obydwie dostępne także ze zautomatyzowaną skrzynią Dualogic) i nowy 0.9 TwinAir Turbo o mocy 105 KM. Fiat 500 Cult to wersja z bogatym wyposażeniem standardowym, które obejmuje między innymi: zestaw wskaźników z 7‑calowym wyświetlaczem TFT, automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu, stały szklany dach z roletą przeciwsłoneczną, skórzane fotele, kierownicę pokrytą skórą z przyciskami Blue&Me™ oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego Dualdrive. Standardem są również tylna kanapa dzielona w układzie 50/50 z zagłówkami z regulowaną wysokością, radioodtwarzacz CD/MP3 oraz system głośnomówiący Blue&MeTM z modułem Bluetooth (rozpoznawanie mowy, przyciski sterujące na kierownicy, port USB umożliwiający podłączenie odtwarzacza cyfrowych plików dźwiękowych). Fiat 500 Cult nie ustępuje rywalom także pod względem bezpieczeństwa. Zapewniają je systemy ABS+ESD, dwufazowe czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, poduszki kurtynowe, poduszki chroniące kolana, zaczepy Isofix, światła do jazdy dziennej (DRL) oraz ESP z ASR/MSR, HBA i układem ułatwiającym ruszanie pod górę. Ponadto klienci mogą liczyć na bogatą kolekcję ekskluzywnych akcesoriów przygotowanych przez Mopar — Dział Obsługi Posprzedażnej, odpowiedzialny za części zamienne, serwis i obsługę klienta w regionie EMEA. Są wśród nich także produkty zaprojektowane specjalnie do nowego Fiata 500 Cult, takie jak elegancki Pakiet chrom, obejmujący elementy dekoracyjne maski silnika z motywem kropli, listwę ozdobną na przedni zderzak, stalowe nakładki na progi, nakładki na lusterka boczne oraz osłony wentyli opon. Dodatkowo dla całej rodziny modeli dostępny jest program „Mopar Vehicle Protection”. Jest to ekskluzywna oferta usług w zakresie opieki nad pojazdem przez cały okres jego eksploatacji, z gwarancją wykonania wszystkich czynności przeglądowych w autoryzowanych stacjach obsługi i warsztatach w całej Europie przez wysoko wykwalifikowany i specjalistyczny personel, z wykorzystaniem oryginalnych części. Źródło: Fiat Auto Poland
  3. Nismo otwiera nowy rozdział swojej historii: Nissan GT-R Nismo przygotowuje się do europejskiego debiutu Inspirowana wyścigami, ekscytująca wersja legendarnego Nissana GT-R zadebiutuje w Europie podczas tegorocznego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie Kompleksowe prace rozwojowe nad GT-R Nismo prowadzone były w Europie 600 KM (441 kW) z zaawansowanego silnika V6 3.8 z podwójną turbosprężarką Więcej zdjęć: Nissan GT-R Nismo fot. NISSAN - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Nowoczesne rozwiązania aerodynamiczne generujące przy 300 km/h dodatkowe 100 kg[1] siły dociskającej, zapewniającej doskonałe trzymanie się drogi Nissan GT-R Nismo, skonstruowany, dopracowany i udoskonalany w czasie kompleksowych testów w Europie, zadebiutuje na Starym Kontynencie 4 marca podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Flagowy GT-R, spadkobierca tradycji legendarnego zespołu wyścigowego Nismo, to zaprojektowany z myślą o ściganiu się supersamochód po fabrycznym tuningu, z rewolucyjnie udoskonaloną aerodynamiką, wyróżniający się niezwykłą precyzją układu jezdnego. Już standardowy Nissan GT-R cieszy się opinią supersamochodu, którego osiągi plasują go w gronie najlepszych. Teraz, korzystając z kilkudziesięcioletniego doświadczenia firmowych specjalistów w dziedzinie sportu samochodowego z Nismo, Nissan opracował ekstremalną odmianę modelu GT-R. Nissan GT-R Nismo wyróżnia się ekskluzywną stylistyką zgodną z tradycyjną w przypadku samochodów wyścigowych zasadą nadrzędności funkcji nad formą. W modelu wykorzystano szereg technologii inspirowanych sportem samochodowym, które przyczyniają się do poprawy osiągów auta dzięki optymalizacji jego własności aerodynamicznych, zawieszenia i zespołu napędowego. Równowaga tych wszystkich elementów sprawia, że samochód doskonale radzi sobie zarówno na zwykłej drodze, jak i na torze wyścigowym. Nissan GT-R Nismo jest już dostępny w Japonii, a w Europie jego sprzedaż rozpocznie się we wrześniu. Zakorzeniony w tradycji japońskich wyścigów, nowy flagowy GT-R ma też silne związki z Europą, gdzie był udoskonalany i testowany na słynnej Północnej Pętli toru Nürburgring w Niemczech, powszechnie uważanego za jeden z najtrudniejszych obiektów tego typu na świecie. Zdaniem Carlosa Ghosna, dyrektora generalnego Nissana, jest to najszybszy GT-R w historii marki. „Uzyskawszy czas okrążenia 7:08,679, możemy z pełnym przekonaniem stwierdzić, że na Północnej Pętli toru Nürburgring, na której przyjęło się mierzyć osiągi wyczynowych samochodów, Nissan GT-R Nismo[2] ustanowił rekord w kategorii samochodów seryjnych". Nissan GT-R Nismo - flagowy model w ofercie Nismo - ogólne informacje 1. Rozwiązania mechaniczne Nissan GT-R Nismo to innowacje, bezkompromisowe rozwiązania konstrukcyjne oraz technologie inspirowane sportem samochodowym - wszystko po to, aby jeszcze bardziej zwiększyć moc i prędkość maksymalną oraz poprawić właściwości jezdne. Silnik W silniku 3.8 V6 VR38DETT wykorzystano know-how zdobyte przez Nismo dzięki uczestnictwu w takich imprezach sportowych, jak znany na całym świecie 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring. Moc silnika zwiększono do 600 KM (441 kW) przy maksymalnym momencie obrotowym 652 Nm. Nowe turbosprężarki o dużej przepustowości - takie same, jak w samochodach startujących w wyścigach klasy GT3 - doprowadzają zwiększoną ilość powietrza do układu dolotowego, a zoptymalizowane indywidualne sterowanie fazami zapłonu w poszczególnych cylindrach i zmodernizowana pompa paliwa zapewniają lepsze spalanie. Zawieszenie i podwozie Sprężyny oraz skonstruowane specjalnie do tego modelu amortyzatory Bilstein DampTronic w przednim i tylnym zawieszeniu dostrojono tak, aby zapewnić wyjątkową przyczepność oraz progresywne reakcje w ekstremalnie dynamicznych sytuacjach. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy zawieszenia: Comfort, Normal i R - do jazdy torowej. Specjalne ogumienie Nismo - dostarczone przez firmę Dunlop - zapewnia wyjątkowo dobrą przyczepność i znakomite właściwości jezdne. Opony przednie: 255/40 ZRF20, opony tylne: 285/35 ZRF20. Specjalnie skonstruowane drążki przymocowane do dwuwahaczowego zawieszenia przedniego zwiększają kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w celu optymalizacji pozycji koła przy dużych przeciążeniach bocznych oraz poprawy stabilności podczas jazdy na wprost i w zakrętach. Ponadto duże i mocne śruby zwiększają sztywność w strefie mocowania koła do piasty. W celu ograniczenia przechyłów nadwozia w zakrętach i przy zmianie kierunku jazdy, w tylnym zawieszeniu Nissana GT-R Nismo zastosowano bardzo sztywny, ale lekki, bo pusty w środku, stabilizator poprzeczny o średnicy 17,3 mm. Konstrukcja nadwozia Zwiększoną sztywność nadwozia uzyskano dzięki zastosowaniu połączeń klejonych oprócz tradycyjnych zgrzewów. Rozwiązanie to, będące elementem „fabrycznego tuningu" Nismo, zapewnia precyzyjne reakcje zawieszenia przy ekstremalnych obciążeniach. 2. Nadwozie - ekskluzywny styl i udoskonalone parametry aerodynamiczne Stosując najnowsze techniki symulacji z wykorzystaniem obliczeniowej dynamiki płynów do analizy przepływu powietrza, inżynierowie Nismo opracowali pakiet aerodynamiczny, który poprawia trzymanie się drogi i ogranicza negatywny wpływ oporu powietrza, a przy tym nadaje pojazdowi budzący respekt, muskularny wygląd. Przedni zderzak, dolna osłona komory silnika oraz tylny spojler z włókna węglowego obniżają środek ciężkości i zwiększają siłę dociskającą o 100 kg1 (przy 300 km/h) w porównaniu ze zmodernizowanym niedawno GT-R z roku modelowego 2014. Aerodynamikę samochodu dopracowano pod kątem równomiernego rozłożenia siły dociskającej między przodem a tyłem przy każdej prędkości, w celu uzyskania progresywnej charakterystyki właściwości jezdnych. Poszerzony przedni zderzak oraz wydłużony i zwężający się tylny zderzak zapewniły utrzymanie współczynnika oporu czołowego na takim samym poziomie, jak w standardowym Nissanie GT-R, czyli 0,26. Nissan GT-R Nismo będzie dostępny w pięciu kolorach nadwozia: białym perłowym (Brilliant White Pearl), czarnym perłowym (Meteor Flake Pearl Black), srebrnym metalizowanym (Ultimate Metallic Silver) i jaskrawoczerwonym (Vibrant Red). Doskonałym podkreśleniem imponującej, muskularnej estetyki nadwozia jest unikatowy dla modelu GT-R Nismo ciemnoszary matowy lakier Dark Matte Grey[3]. Wzór czarnych 6‑ramiennych obręczy kół GT-R Nismo stanowi nawiązanie do wyścigowego Nissana GT-R startującego w klasie GT500 serii SUPER GT. 3. Wnętrze Kokpit Nissana GT-R Nismo wzbudza u kierowcy zaufanie do pojazdu zarówno poprzez wysoką jakość wykonania, jak i pozycję w fotelu. Ergonomicznie wyprofilowane fotele RECARO z regulowanym oparciem z włókna węglowego zapewniają mocne, a jednocześnie komfortowe podparcie kierowcy i siedzącemu obok pasażerowi. Trójramienna kierownica zaprojektowana z uwzględnieniem sugestii zawodników zespołu Nismo jest pokryta tworzywem Alcantara z czerwonymi szwami. Kierownica, na której umieszczono także czerwone oznaczenie wskazujące ustawienie kół do jazdy na wprost, dobrze leży w dłoniach, jest komfortowa i precyzyjnie przekazuje informacje zwrotne z układu kierowniczego. Tarcza prędkościomierza wykonana jest z tworzywa imitującego włókno węglowe, z kolei tarcza obrotomierza zwraca uwagę intensywnym, czerwonym kolorem. Daszek nad zestawem wskaźników obszyty jest tworzywem Alcantara. Wnętrze ozdabiają dyskretne czerwone przeszycia na fotelach, konsoli centralnej, panelach drzwi oraz na kierownicy. [1] W porównaniu z Nissanem GT-R z roku modelowego 2014 [2] Nissan GT-R Nismo z wyposażeniem dodatkowym do jazdy torowej [3] Lakier Dark Matte Grey będzie dostępny od lata 2014 r. Źródło: Nissan
×