Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'czyli' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 153 wyników

  1. Witajcie, moje poprzednie auto czyli Galaxy Ghia 1.9 TDI rozebrałem na części a reszta udała się w drogę bez powrotu, więc aby było czym się odpychać w moje ręce wpadł mały ekonomiczny francuz Peugeot 106 ph 2 1.5D czyli zabójcze 58 koni ze spalaniem 3,8/4,7 Trasa/Miasto Autko od strony technicznej trafiło się bardzo zadbane, wymieniony rozrząd, płyny, fltry, opony, aku, czyli praktycznie cały serwis z głowy. Plus z ciekawostek ktoś zamontował hak. Co do planów to od nowego roku chcę skompletować pakiet optyczny Rallye, oraz dopasować do tego ładne alufelgi, myślę że będzie oryginalne i ekonomicznie Drugi pacjent, który pojawił się krótko po 106stce, to Mitsubishi Colt V Sport Edition, czyli Lancer w Hathbacku, co tu dużo mówić pokochałem od pierwszego wejrzenia :heart: Silnik 1.6 16V 90 HP, daje radę w tej budzie i lubi wysokie obroty Przede mną cały serwis do zrobienia czyli rozrząd, paski, płyny, filtry. Zamówiłem już olej Valvoline Maxlife 5w40, w tygodniu kupię resztę gratów i zabieram się za wymianę. Z ciekawostek to te silniki nie posiadają hydraulicznych kasowników luzu zaworowego więc czeka mnie ich ustawienie. Plany? Hmm póki co doprowadzić oryginał do ładnego stanu, serwis, wygłuszenie wnętrza pod audio, może jakieś inne felgi. Wyposażenie zadowalające pełna elektryka z klimatyzacją, grzanymi i elektrycznymi lustrami, abs, 4 poduszki powietrzne, halogeny, centralny itd. Obydwa autka z 98 roku, będzie mi trochę brakować ładowności i praktyczności Vana, ale wszystko kwestią przyzwyczajenia Chyba to tyle, temat będzie na bieżąco aktualizowany
  2. Chciałbym polecić wszystkim kierowcom lubiącym jeździć na imprezy własnym samochodem BMW , usługę odprowadzania samochodu w Warszawie i okolicach świadczoną przez firmy typu : Odprowadzanie Aut Warszawa - Wynajem Prywatnych Kierowców Odprowadzanie samochodu Warszawa - Twój osobisty kierowca Odprowadzanie samochodów Warszawa - Twój prywatny szofer Dzięki nim przestałem korzystać z usług taxi , zawsze jeżdżę swoim autem i wracam bezpiecznie z szoferem . Polecam !
  3. Tuning ABT z gwarancją, czyli nowe Audi RS6 Avant ABT AEC Z prawdziwą przyjemnością przedstawiamy Audi RS6 Avant w wersji po faceliftingu, które zostało zmodyfikowane w Pachura Moto Center. Jesteśmy pierwszą firmą na polskim rynku, która podjęła się modyfikacji tego modelu. Auto to nie zadomowiło się jeszcze dobrze w naszym kraju, a my zdążyliśmy już zdobyć spore doświadczenie w dostarczaniu większej ilości mocy dla tego potężnego kombi. Jednostka napędowa 4.0 TFSI V8 w samej wersji fabrycznej dysponuje niebagatelną mocą 560 KM i momentem obrotowym 700 Nm. Największy tuner samochodów z grupy VAG - firma ABT Sportsline opracowała dwa poziomy modyfikacji dostosowane również do tego modelu Audi: - ABT Power - zwiększenie mocy odbywa się przy użyciu zewnętrznego komputera sterującego ABT Engine Control. Pozwala to podnieść moc maksymalną do 666 KM, a moment obrotowy do 830 Nm. Przyspieszenie wynosi 0-100 km/h w 3,6 s, a prędkość maksymalna 305 km/h. - ABT Power S - oprócz zewnętrznego komputera dodatkowo zastosowano sportowy układ wydechowy ABT. Umożliwia to osiągnięcie mocy maksymalnej w wysokości 700 KM oraz momentu obrotowego 880 Nm. Przyspieszenie wynosi 0-100 km/h w 3,4 s, a prędkość maksymalna 320 km/h. Z całą pewnością możemy stwierdzić, że niemieccy inżynierowie z firmy ABT Sportsline po raz kolejny wykazali się ponadprzeciętną wiedzą i kunsztem technicznym czyniąc silnik 4.0 TFSI V8 jeszcze lepszym i jeszcze potężniejszym. Dzięki komputerowi sterującemu ABT Engine Control to pierwsze zmodyfikowane w Polsce Audi RS6 po faceliftingu uzyskało moc równą 661 KM i moment obrotowy w wysokości 815 Nm. Kolejnym pokazem możliwości firmy ABT Sportsline jest model ABT RS6-R, bazujący na Audi RS6. Zakres zmian jest naprawdę imponujący – obejmuje silnik, układ wydechowy, wnętrze oraz zewnętrzny pakiet stylistyczny. Egzemplarz zaprezentowany podczas Geneva Motor Show legitymował się mocą 730 KM i momentem obrotowym 920 Nm, co pozwala wygenerować prędkość 320 km/h, a osiągnięcie pierwszej setki zajmuje 3,3 s. Tym wspaniałym osiągom dorównuje też gruntownie odmieniony wygląd tego auta, zawierający pakiet aerodynamiczny z karbonowymi elementami i obręczami ABT FR w rozmiarze 22''. Ekskluzywność tej wersji zauważyć można również we wnętrzu, które wzbogacone zostało o wizualne akcenty zawierające logo RS6-R oraz tabliczkę z numerem egzemplarza tej limitowanej do 25 sztuk wersji. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że w naszej ofercie pojawiła się gwarancja fabryczna, oznaczająca, że przez okres dwóch lat od daty pierwszej rejestracji samochód z tuningiem silnika ABT Power i Power S objęty jest ochroną na warunkach identycznych z gwarancją producenta. Źródło: Pachura
  4. Witam wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie Nie chciałam zaczynać kolejnego tego samego wątku, ale po przeanalizowaniu 70 podstron w tej kategorii mam mętlik w głowie. Proszę o profesjonalną pomoc i radę Szukam auta do max 10 tys. 60% miasta i 40% trasa. Rocznie robię max 15 tys. (ostatni rok zamknął się w 13 tys. nawet, ale sporo jeździłem służbowym). Raczej zdecydowany jestem na benzynę. Liczy się dla mnie ekonomia w spalaniu ale też nieskomplikowane i niskobudżetowe naprawy. Nie mam jakiś wygórowanych wymagań (obecnie od 2 lat śmigam Saxo 1.2), chciałbym, żeby nowe auto miało te min. 70KM, klimatyzację, 4-drzwi + inne podstawowe wyposażenie. Budżet jak w temacie: max 10k, ale fajnie jakby po targowaniu zamknąć się w 9k. Po przeanalizowaniu Waszej aktywności na forum skłaniam się do następujących marek: - Opel Astra G - 1.6 8V 75 KM lub 80KM, myślę też o 1.4 16V 90KM - pojawia się opcja LPG - Skoda Fabia kombi w benzynce 1.4 - jeździłem 1.9 SDI po mieście i dawał radę, ale trasa słabo - Toyota Corolla E11 1.4 benzyna - strasznie trudno znaleźć dobry egzemplarz, mało tych aut - Peugeot 406 1.6 / 1.8 benzyna - j.w., chociaż trochę więcej niż Toyoty - Mazda 323F z 2.0 diesel lub benzyna 1.6 16 V - tutaj stan karoserii i rdza mnie przeraża - VW Golf IV 1.9 TDI / Skoda Octawia I TDI - bez znaczenia jakiej mocy silnik (to tak dosłownie na koniec, gdybym się zdecydował na diesla) Na koniec dodam, że mieszkam w Poznaniu, więc szukałbym czegoś max w promieniu 50 km. Z góry będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki i sugestię. Opel jest fajnym autem, ale czegoś mi w nim brakuje... Znając siebie wygra zdrowy rozsądek więc padnie na niego Może to dziwne, ale bardziej podoba mi się np. Octawia czy Peugeot 406, Golf IV też jest spoko, ale znalezienie czegoś sensowego w tym budżecie może graniczyć z cudem . Wykluczyłem też Focusa mk1, chociaż początkowo mi się podobał. Na taką decyzję wpłynęły problemy z rdzą, delikatne tylne zawieszenie (torowiska tramwajowe) i spotykane wycieki silników... Z góry dziękuję za pomoc! Może coś doradzicie "z innej beczki"! Pozdrowienia, Jacek.
  5. Szrot w Niemczech czyli wszystko to co polak nie zdążył wykupić https://www.youtube.com/watch?v=gxapp0LJ44M
  6. Świeć przykładem, czyli o prawidłowym używaniu świateł! Bez względu na porę roku, sprawne światła w samochodzie są najlepszym przyjacielem kierowcy. Prawidłowe z nich korzystanie uczyni nas widocznymi dla innych, a nam pozwoli widzieć wszystko to, co dzieje się na drodze i ma wpływ na bezpieczeństwo. Od 2007 roku kierowcy w Polsce mają obowiązek jazdy na światłach przez cały rok. Kierowcy, którzy nie stosują się do tych przepisów narażeni są na konsekwencje karne. I tak, jazda w dzień bez włączanych świateł mijania lub dziennych naraża nas na mandat w wysokości 100 zł oraz 2 punkty karne. Taki sam mandat otrzymamy, jeśli niewłaściwie będziemy używać świateł przeciwmgłowych lub drogowych. Kierowcy, którzy zlekceważą obowiązek jazdy na światłach od zmierzchu do świtu, jeszcze boleśniej to odczują – 200 zł i 4 punkty karne. „Kraje europejskie w znacznej części stosują podobne albo takie same wymagania wobec kierowców. Zauważono korelację miedzy używaniem świateł do jazdy dziennej a spadkiem wypadkowości. W związku tym została wydana 7 lutego 2011 roku dyrektywa Komisji, która nakłada obowiązek wyposażenia wszystkich nowych modeli pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony w tego typu światła. Światła do jazdy miejskiej dzięki swojej konstrukcji mają być tańsze w eksploatacji i bardziej ekologiczne, ze względu na mniejsze zapotrzebowanie na energię i związane z nim mniejsze zużycie paliwa niż w przypadku klasycznych świateł mijania.” - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. Jak ważne jest oświetlenie można dostrzec w działaniach producentów samochodów. Montowane dodatkowe systemy koncentrują się na zwiększeniu efektywności oświetlenia i optymalizacji jego użycia. Pośród szeregu rozwiązań warto zwrócić uwagę na system stosowany w Octavi III generacji - Intelligent Light Assistant. System ten automatycznie przełącza światła mijania na drogowe, zależnie od warunków oświetlenia i sytuacji drogowej. Przydatnym rozwiązaniem jest też funkcja doświetlania zakrętów. Światła te pozwalają lepiej zobaczyć drogę, zabezpieczą również pieszych, którzy poruszają się poboczem. Rozwój oświetlenia można dostrzec po rodzajach stosowanych w samochodach reflektorów. Stosowane jakiś czas temu halogeny, wypierane są przez reflektory ksenonowe, a już coraz więcej samochodów korzysta z najnowszego typu oświetlenia reflektorów ledowych. Krok po kroku osiągana jest coraz wyższa jasność światła, a co za tym idzie jego efektywność, przy jednoczesnym minimalizowaniu ilość energii potrzebnej na ich działanie. Oświetlenie zewnętrzne samochodu składa się z kilku rodzaju świateł: światła mijania, do jazdy dziennej, drogowe, przeciwmgłowe, stopu, cofania, kierunkowskazy i oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej. Poniżej najważniejsze cechy wybranych: - światła mijania – ich zadaniem jest oświetlenie drogi przed pojazdem. Prawidłowo ustawione nie powinny oślepiać ani powodować dyskomfortu kierowców jadących z naprzeciwka i przed nami. - światła do jazdy dziennej – zgodnie z definicją zawartą w Regulaminie nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej zostały opisane jako światła skierowane do przodu, służące poprawie widoczności pojazdu podczas jazdy w dzień. - światła drogowe – używamy ich od zmierzchu do świtu. Ze względu na moc określane są jako światła długie. Kierowca używający świateł drogowych zobowiązany jest do ich wyłączenia, jeżeli istnieje ryzyko oślepienia innych kierowców lub pieszych. - światła przeciwmgłowe – służą do oświetlanie drogi w warunkach ograniczonej przejrzystości powietrza. Przednie stosujemy, gdy mamy do czynienia z trudnymi warunkami pogodowymi, lub gdy zezwalają na to znaki, gdy poruszamy się po krętej drodze. Tylne światło przeciwmgłowe możemy użyć tylko w przypadku, gdy widoczność spadnie poniżej 50 m. Używając świateł powinniśmy zwrócić uwagę nie tylko na to, by je właściwie włączyć, ale musimy również zadbać o ich odpowiednie ustawienie. Według badań przeprowadzonych w 2013 roku przez Instytut Transportu Samochodowego tylko 1 % zdiagnozowanych samochodów miało oba światła ustawione zgodnie z wymogami określonymi w przepisach. 10% badanych samochodów miało światła dyskwalifikujące je z użytku drogowego. Dbałość o oświetlenie samochodu to dbanie o bezpieczeństwo własne i innych uczestników ruchu drogowego. Pamiętajmy o tym, używajmy wyobraźni i... świateł. Szerokiej drogi. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Finał Ligi Mistrzów już za kilkanaście dni Nie wiem jak wy - ale ja już nie mogę się tego doczekać Jakie są wasze typy ? Ja nie mam wątpliwości, że górą będzie Atletico Madryt... To co zrobili z Chelsea Londyn w półfinale zasługuje na mistrzostwo świata Ehh... Fajnie byłoby byłoby być w tym dniu w Lizbonie Ehh ale to raczej niemożliwe Ceny biletów są zaporowe.
  8. BMW X2, czyli kolejny SUV-Coupe zadebiutuje w 2017 roku Jestem ciekaw, kto zmieści się na tylnej kanapie w takim samochodzie. Przecież miejsca nad głową byłoby/będzie w takim X2 chyba jedynie dla dzieci.
  9. „Jakie będzie jutro?” czyli raport roczny Audi 2013 · Innowacje w Audi: sekcja raportu koncentrująca się na przyszłości. · Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów, mówi: „Nasz nowy raport roczny pokazuje, co tak naprawdę interesuje nasze społeczeństwo, jakie pomysły chcemy wykorzystać do kształtowania jutra oraz to, co sprawia nam przyjemność.” · Multimedialne wydawnictwo z zastosowaniem rozszerzonej rzeczywistości Ingolstadt, 11 marca 2014 r. Noszący tytuł „Jakie będzie jutro?” raport roczny Audi za rok 2013 koncentruje się na przyszłości, ale ujawnia również czym cztery pierścienie interesują się dziś. Jeden z rozdziałów umożliwia interesujące spojrzenie na świat Audi, a nowo zaprojektowana sekcja finansowa dokumentuje gospodarczy rozwój Grupy Audi w ostatnim roku. „Nasz nowy raport roczny pokazuje to, co interesuje nasze społeczeństwo, jakie pomysły chcemy wykorzystać do kształtowania jutra i jakie rzeczy sprawiają nam przyjemność.” – wyjaśnił Axel Strotbek, członek zarządu ds. finansów i organizacji Audi AG. „W trzech rozdziałach („myśl”, „działaj” i „graj”) przyglądamy się tym ekscytującym kwestiom z bardzo rożnych perspektyw.” W rozmowie z trenerem FC Bayern, Pep’em Guardiolą, Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, omawia przemyślenia związane ze zwycięstwami i porażkami, odwagą i motywacją w sporcie i w biznesie. Z kolei pilot Nicole Zdebel, siada do wygodnego, testowego Audi A6 Avant i pozwala, by system zdalnego prowadzenia zajął się przejazdem z lotniska w Monachium do centrum miasta. To jeden z innowacyjnych kroków w przyszłość, opisany w artykule dotyczącym inicjatywy Audi Urban Future i przenoszący czytelników w rok 2030. Dzięki technice rozszerzonej rzeczywistości, czytelnicy mogą bezpośrednio z wersji drukowanej raportu przejść do wersji multimedialnej na smartfony lub tablety. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. Zimowa wyprawa, czyli jak przewozić narty? Zanim zaczniemy szaleć na stokach, nierzadko musimy pokonać setki kilometrów drogi na narciarskie szlaki. Sprzęt narciarski ze względu na swoje rozmiary jest trudny do przewożenia. Bezpieczne przewożenie nart powinno odbywać się z zastosowaniem dostępnych na rynku, zewnętrznych rozwiązań. Zimowa wyprawa, czyli jak przewozić narty 1. Uchwyty narciarskie, mocowane do relingów dachowych pozwalają na przewożenie od 4 do 6 par nart lub desek snowboardowych. Rozwiązanie to lepiej sprawdza się na krótkich trasach, ze względu na możliwość zabrudzenia sprzętu solą, piaskiem czy błotem śniegowy znajdującym się na drodze. Dodatkową ochronę nart mogą zapewnić specjalne pokrowce. „Jeśli przewozimy sprzęt narciarski na zewnątrz samochodu, pamiętajmy o jego prawidłowym zamocowaniu. Narty powinny być zamontowane tyłem do kierunku jazdy, dzięki czemu opory aerodynamiczne będą mniejsze, zniwelowane zostanie również powstawanie wibracji, które mogą spowodować rozluźnienie uchwytów mocujących narty” - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. 2. Bagażnik magnetyczny to rozwiązanie dla właścicieli samochodów, które nie posiadają relingów dachowych. Bardzo prosty montaż i demontaż polega na przyssaniu, a przy zdejmowaniu – na odessaniu płyty magnetycznej od dachu. Należy pamiętać, aby przy montażu dokładnie wyczyścić przestrzeń pod płytą magnetyczną, tak by zapewnić maksymalną przyczepność i nie porysować dachu. 3. Box dachowy, który jest zdecydowanie najlepszym i najbezpieczniejszym sposobem przewożenia sprzętu narciarskiego pozwala na zapakowanie dużo więcej, niż tylko deski snowboardowej czy nart. Zmieści się tam także pozostały sprzęt i odzież narciarska. Poza tym box daje nam gwarancję, że umieszczony w nim bagaż dowieziemy suchy. Korzystanie z tego rozwiązania to również lepszy komfort jazdy. Aerodynamiczny kształt powoduje, że w kabinie nie ma takiego hałasu jak przy stosowaniu uchwytu narciarskiego. Cześć wielbicieli białego szaleństwa przewozi sprzęt narciarski wewnątrz samochodu. Decydując się na takie rozwiązanie tracimy cześć powierzchni bagażowej. Przy korzystaniu z tego rozwiązania najważniejszym zadaniem jest odpowiednie zabezpieczenie nart. W przypadku podróżowania poza krajem np. w Austrii za przewożenie nart w kabinie pasażerskiej możemy otrzymać mandat. Pakowanie bagażu i sprzętu jest kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa. Pamiętajmy, aby sprzęt nie miał możliwości swobodnego przemieszczania się. Musi być odpowiednio zabezpieczony siatkami, czy pasami mocującymi. Źle zamocowany sprzęt w przypadku nagłego hamowania, czy zderzenia będzie się zachowywał jak pędzący pocisk, który może zrobić krzywdę wszystkim na jego linii przemieszczania się. Inwestycja w specjalistyczne rozwiązania do przewozu nart na pewno poprawi nasz komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Pamiętajmy, nasze bezpieczeństwo to nie tylko zapięte pasy, ale również odpowiednio zamocowany bagaż. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. Alpha One Concept, czyli Porsche Cayman w arabskim wydaniu Z tyłu przypomina mi 918 Spyder
  12. więcej -> A:Wind czyli nowy maluch Suzuki | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. Fiat Ottimo, czyli Dodge Dart Hatchback we włoskim wydaniu Jeśli tak ma wyglądać następca Bravo, to nie dziękuję! Ale na bazie Darta zrobili jeszcze Viaggio, które wygląda wg mnie duuużo lepiej:
  14. więcej -> CENY | Peugeot 3008 i 5008 czyli dwie nowości w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. Skoda Yeti RS, czyli co by było gdyby... Z Fabii RS Skoda rezygnuje, więc nie sądzę, żeby chciała spróbować z kolejnym modelem serii RS
  16. Volkswagen Twin-Up, czyli nowy, hybrydowy koncept z szansami na produkcj Hybryda wielkości Pandy? Ciekawe, co na to Toyota
  17. Skoda Rapid na Nurburgringu, czyli nietypowy test czeskich dziennikarzy Ładny wynik jak na 105-konne auto, aż trudno uwierzyć...
  18. więcej -> Nowy pomysł Volvo czyli zmierzch tradycyjnych baterii? | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. więcej -> Infiniti Performance Days, czyli zabawki Vettela w Warszawie, rynek nowych samochodów, badania rynku motoryzacyjnego, CEPIK | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. prosto,z alu i mała gleba
  21. Wygodnie i bezpiecznie, czyli jak podróżować z przyczepą? Czas urlopów i wakacyjnych przygód powoli się kończy, ale dla wszystkich tych, którzy planują jeszcze wrześniowy odpoczynek – mamy kilka porad, dotyczących podróżowania z przyczepą. Aby poczuć smak takich wycieczek, należy się do nich dobrze przygotować. Po pierwsze uprawnienia „Należy pamiętać, że nie wystarczy być posiadaczem prawa jazdy kategorii B, by holować każdą przyczepę. Kierowca z kategorią B może podróżować z przyczepą o masie całkowitej przekraczającej 750 kg, jeżeli masa całkowita przyczepy nie przekracza masy pojazdu i jednocześnie masa całkowita samochodu i przyczepy nie przekracza 3,5 tony.” – mówi Radosław Jaskulski ze Szkoły Auto ŠKODA. Po drugie przyczepa Przygotowując przyczepę kempingową powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na stan ogumienia oraz odpowiednie ułożenie bagaży. Opony muszą posiadać odpowiedni stan bieżnika, nie mogą być popękane ani nie powinny mieć wybrzuszeń. Powinny też być odpowiednie do masy maksymalnej przyczepy. Pakując bagaże starajmy się układać je tak, by najcięższe bagaże znajdowały się najniżej. W miarę możliwość rozłóżmy je w przyczepie równomiernie, aby zapewnić odpowiedni nacisk dyszla na hak. Nierównomierne rozłożenie bagażu może powodować wychylanie się przyczepy na boki, a w konsekwencji trudności w prowadzeniu. Po trzecie odpowiednie przygotowanie samochodu Elementem, który łączy samochód z przyczepą kampingową jest hak. Jego montaż powinniśmy zlecić sprawdzonemu serwisowi. Wyposażmy nasz samochód w dodatkowe lusterka zewnętrzne na specjalnych wysięgnikach, które szczególnie przydadzą się przy pokonywaniu zakrętów i manewru wyprzedzania. Warto mieć dodatkowe kliny zabezpieczające, które wykorzystamy, gdy będziemy zmuszeni do zatrzymania się z przyczepą na stromym podjeździe. Po czwarte technika i taktyka jazdy Jazda z przyczepą wymaga wyobraźni i umiejętności. - Pokonywanie zakrętów: Odpowiednio szerokie pokonywanie zakrętu z rozsądną prędkością, da nam gwarancje bezpiecznego wykonania manewru. Zbyt duża prędkość podczas manewru może spowodować przewrócenie przyczepy, a zbyt mały kąt, spowoduje ścięcie zakrętu przez przyczepę i w konsekwencji np. uderzenie w wysoki krawężnik. - Hamowanie i przyspieszanie: Unikajmy gwałtownych hamowań i przyśpieszeń. Podczas tych manewrów istnieje ryzyko niestabilnego toru jazdy przyczepy. Należy pamiętać, że samochód z przyczepą ma wydłużoną drogę hamowania, nawet o 70%. - Silne podmuchy wiatru: W takich warunkach, przyczepa może zacząć się kołysać. Podobnie może się zachowywać, gdy bagaż, który przewozimy będzie rozłożony nierównomiernie oraz gdy będziemy jechać zbyt szybko. W takiej sytuacji najlepiej jest zahamować zdecydowanie i długo, by w ten sposób doprowadzić do stabilizacji toru jazdy samochodu z przyczepą. - Wyprzedzanie: Manewr wyprzedzania wymaga miejsca i czasu. Możemy się na niego zdecydować tylko wtedy, gdy mamy ich wystarczającą ilość. - Pamiętajmy o bezwzględnym zakazie przewożenia osób w przyczepie podczas jazdy! Źródło: Volkswagen Group Polska
  22. wicej -> Volkswagen Golf R czyli nowy okręt flagowy, park samochodów, centrum badań rynku, rynek nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. Nissan Terrano, czyli Dacia Duster w przebraniu Terrano ładniejsze, jeśli nie będzie dużo droższe od Dustera, może odnieść niemały sukces
  24. BMW Z2, czyli nowy roadster z przednim napdem. Debiut w 2016 roku BMW ma jeszcze Mini, więc tam powinno lokować takie modele...
×