Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'czego' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 57 wyników

  1. Cichy bohater samochodu: czego nie wiesz o zawieszeniu? Oceniając podzespoły samochodu, najczęściej zwraca się uwagę na silnik, układ kierowniczy czy hamulce. Tymczasem jednym z największych wyzwań dla producentów samochodów i elementem, mającym duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy, jest zawieszenie. Choć zawieszenie może wydawać się stosunkowo prostym podzespołem, którego stadium ma za sobą długą drogę, nadal na tym polu prowadzone są intensywne prace rozwojowe i wprowadzane cenne innowacje. Zawieszenie stanowi jedno z największych wyzwań dla konstruktorów, ponieważ musi spełniać wiele funkcji często sprzecznych z sobą. To jedna z kluczowych części składowych samochodu, mająca decydujący wpływ na komfort jazdy i prowadzenie, ale także na bezpieczeństwo – jego ustawienie i stan techniczny decydują o długości drogi hamowania, skuteczności skręcania i poprawności pracy elektronicznych systemów wspomagających jazdę. Podstawowym zadaniem zawieszenia jest zapewnienie właściwego kontaktu kół samochodu z podłożem. Rozumie się przez to zarówno skuteczne tłumienie nierówności, jak i najlepszą przyczepność do podłoża – wyeliminowanie momentów oderwania się kół wskutek uskoków lub przechyłów. Jednocześnie zawieszenie musi zapewniać odpowiednie ustawienie kół i panować nad kinetyką całego samochodu, eliminując czynniki mające wpływ na zaburzenie stabilności: ograniczać przechyły podczas skręcania, gwałtownego hamowania czy też dynamicznego przyspieszania. ŠKODA zawsze przodowała w rozwiniętych konstrukcjach zawieszenia – dowodem na to jest model Superb z 1934 roku z podwójnymi wahaczami trójkątnymi z przodu oraz półosiami wahliwymi i dwoma resorami z tyłu, czy też wyczynowa ŠKODA 992 Junior z niezależnym zawieszeniem wszystkich kół. Z wszystkimi tymi zadaniami musi sobie radzić w możliwie identyczny sposób w bardzo zróżnicowanych warunkach obciążenia, prędkości jazdy, temperatury i przyczepności podłoża. Dlatego też największym wyzwaniem, z którym nieustannie mierzą się konstruktorzy, jest właściwie ustawienie zawieszenia: konflikt pomiędzy skutecznością radzenia sobie z wyżej wymienionymi czynnikami a komfortem podróży oznacza, że wypadkowa jest zawsze do pewnego stopnia kompromisem. Aby poradzić sobie z tym problemem, zawieszenie zbudowane jest z szeregu podzespołów, spełniających różne funkcje. Układ zawieszenia obejmuje elementy prowadzące koło, czyli określające geometrię podwozia (wahacze lub drążki), elementy resorujące, obecnie najczęściej stosowane są sprężyny śrubowe lub, w samochodach dostawczych, resory piórowe, a w końcu elementy tłumiące (amortyzatory) i stabilizujące (stabilizatory). Amortyzator już sam w sobie jest złożonym mechanizmem, którego zadaniem jest – jak sama nazwa wskazuje – amortyzowanie ruchów zawieszenia, czyli rozproszenie energii towarzyszącej jego pracy. To pośrednik pomiędzy podwoziem, na którym wspiera się samochód, a wahaczem, który trzyma koło. Wyróżnia się szereg typów amortyzatorów ze względu na substancję tłumiącą ruch. Samochody marki ŠKODA korzystają z nowoczesnych amortyzatorów hydropneumatycznych, czyli gazowo-olejowych. Zapewniają one optymalne połączenie skuteczności i precyzji pracy niezależnie od obciążenia i temperatury, przy zapewnieniu długotrwałej, bezproblemowej eksploatacji. Korzystając z bardzo bogatego doświadczenia w konstruowaniu samochodów oraz wsparcia jednych z najlepszych ekspertów w tej dziedzinie na świecie, ŠKODA wypracowała sprawdzoną gamę konstrukcji, stosowanych na przestrzeni palety modelowej marki. W części modeli producent stosuje na tylnej osi system współzależny w postaci belki skrętnej z wahaczami wleczonymi. Stosowana w modelach ŠKODY belka skrętna to nowoczesny, nieustannie rozwijany element. W samochodach o mniejszym obciążeniu tylnej osi to wystarczające rozwiązanie, zapewniające dobry komfort i stabilność jazdy przy jednoczesnym zachowaniu bardzo przystępnej ceny zakupu samochodu i niskich kosztów późniejszej eksploatacji – to stosunkowo prosty pod względem mechanicznym zespół. Belka skrętna tylnej osi montowana jest w modelach Citigo, Fabia, Rapid, Roomster i części wersji silnikowych modelu Octavia. Pozostałe modele marki ze względu na swoje bardziej specjalistyczne przeznaczenie (jazda terenowa czy jazda sportowa) lub większą masę, korzystają z bardziej zaawansowanego układu wielowahaczowego. To doskonalsze zawieszenie niezależne gwarantuje bardzo wysoki komfort, większe bezpieczeństwo przy zwiększonym obciążeniu oraz niezaburzoną dynamikę jazdy dzięki kombinacji wahaczy wzdłużnych i poprzecznych. ŠKODA stosuje wysokiej jakości, nowoczesny układ wielowahaczowy w tylnej osi modeli Superb, Yeti oraz wybranych wersjach modelu Octavia (np. wersji RS). Wszystkie modele ŠKODY na osi przedniej korzystają obecnie z najpopularniejszego typu zawieszenia niezależnego, jakim są kolumny MacPhersona z dolnymi wahaczami trójkątnymi, co stanowi optymalny wybór z powodów konstrukcyjnych: kolumny te zajmują stosunkowo mało miejsca, zostawiając więcej przestrzeni na resztę podzespołów samochodu zlokalizowanych pod maską. Największą korzyścią jest tu możliwość obniżenia pozycji silnika, co przekłada się na niższy środek ciężkości całego samochodu. ZAWIESZENIE NA MIARĘ – DOPASOWANE DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB Z premierą każdego samochodu ŠKODA modernizuje układ zawieszenia tak, by jak najbardziej dopasować naturę jego pracy do charakterystyki samochodu i oczekiwań Klientów. Czeski producent indywidualizuje ustawienia na tyle precyzyjnie, że mogą się one różnić nawet pomiędzy określonymi wersjami silnikowymi jednego modelu, determinującymi osiągi samochodu. Dla specjalnych linii modelowych marki opracowano różne odmiany zawieszeń. Na szczególne rozwiązania mogą liczyć wersje przygotowane na bezdroża: Fabia Scout, Octavia Scout, Roomster Scout, Yeti oraz Superb Outdoor. Stosowany jest w nich często prześwit zwiększony o 15–20 milimetrów. W takim zawieszeniu występują inne amortyzatory i sprężyny śrubowe oraz dodatkowe osłony chroniące przewody i cięgna hamulcowe, wahacze tylne, spód silnika i skrzyni biegów. Odmiany modeli ŠKODY o charakterze sportowym (Citigo Monte Carlo, Fabia Monte Carlo, Fabia RS, Rapid Monte Carlo, Octavia RS, Yeti Monte Carlo) są z kolei wzbogacone o zawieszenie o bardziej dynamicznej naturze: skalibrowane na twardsze tłumienie, mające bardziej dynamiczne właściwości jezdne oraz obniżające prześwit o 10–15 milimetrów, jeszcze bardziej zbliżając środek ciężkości samochodu ku drodze. Bardzo daleko idące zmiany modeli GreenLine obejmują w niektórych przypadkach nawet zawieszenie. Ma to miejsce w modelu Superb GreenLine – dowiedz się o nim więcej z zestawu prasowego. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Witam Ostatnio dowiedziałem się że na kat. b+e moge jeździć ciągnikiem rolniczym z dwoma przyczepami. Chciał bym się dowiedzieć czy to prawda? Ostatnio miałem takie wydarzenie. Jechałem ciągnikiem bez przyczepy i posadam kat B i zatrzymała mnie policja, pan policjant powiedzaił że moge jeździć samym ciągnikiem ale wypytałem się czy jak bede miał B+E to mnie upoważnia do prowadzenia ciągnika z dwoma przyczepami. Policjant powiedział że bez rzadnych problemów moge jeździć. Lecz dzisiaj zadzwoniłem do WORD-u i powiedzieli że nie moge bo zestaw przekracza 3.5 tony, dodam że ciągnik który prowadziłem waży 7 ton. Chciał bym sie wkońcu dowiedzieć jak to jest z tymi kategoriami
  3. Mam w domu wtryskiwacze po regeneracji. Wiem, że są od Subaru ( chyba forestera ale nie jestem pewien). Jak dowiedzieć się od jakiego modelu są? Z chęcią bym je sprzedał Mam protokół z badania no i 4 wtryski. Na pewno są to : Denso GX Sample Proszę o pomoc
  4. Renault zdradza plany na przyszłość. Czego się spodziewać? Najbardziej ciekawi mnie nowa Laguna - będzie bliższa Passatowi czy zrobią z niej coś na kształt crossovera?
  5. -TuningMaster-

    Od czego zacząć?

    Witajcie po obejrzeniu kilku ciekawych prac takich jak np. mańka954, skoriego (dużo by wymieniać) postanowiłem spróbować swoich sił w rysowaniu (samochodów oczywiście- przyda mi się to szczególnie do samochodówki). Tylko teraz takie pytanie do speców od czego zacząć, jakich rysunków, której części samochodu (tył,przód,bok)? Jakieś techniki jak byście mogli- takie małe porady dla takiego początkującego jak ja. Z góry dzięki. Pozdrawiam $TuningMaster$
  6. Czego nie robić w hotelu http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UCzejSt8s7I
  7. [h=1]Przeklęty Draniu czemu ? nieeeeeeeeusiąde ! policja zatrzymuje niezłą laskę, czego się[/h]
  8. Mam skan instrukcji czy ktoś może mi ktoś dokładanie powiedzieć jak do czego i co?
  9. Czego to ludzie nie wymyślą... http://www.youtube.com/watch?v=pwgiQnbGL3w
  10. Pawle, życzę ci zdrowia, szczęścia i czego sobie zapragniesz
  11. A4 na ogromniastych felgach od BMW X5. Czego to ludzie nie wymyślą... Więcej ---> http://www.klutchonline.com/blog/bagged6
  12. Klatka, kubły, mocny silnik - czego więcej chcieć... <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Ford&m=2012-Focus_ST-R"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Ford&m=2012-Focus_ST-R" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
  13. Bardzo ciekawa Silvia. Oczywiście auto do driftu (a do czego może być Silvia ). http://www.stanceiseverything.com/2011/08/knoops/
  14. Wszystkiego najlepszego, zdrowia, szczęścia, pieniędzy i czego sobie życzysz :urodziny: :urodziny:
  15. Wszystkiego najlepszego, zdrowia, szczescia i czego sobie zyczysz
  16. Miekki

    Już tylko 8 dni...

    Do czego? do końca świata internetu Za 8 dni wyczerpie się pula adresów IPv4. Więcej =http://www.chip.pl/news/internet-i-sieci/dyski-internetowe-i-serwery/2011/01/za-tydzien-popsuje-sie-internet
  17. Najlepszego, zdrowia szczęścia i czego sobie życzysz
  18. http://extrapolska.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=6186:zobacz-gdzie-stoi-najwicej-fotoradarow&catid=428:extra-wiadomoci&Itemid=344 W razie czego lepiej przestrzec
  19. Atmosfera bardzo fajna, pogoda dopisała czego chcieć więcej?
  20. Czego nie robić, jak jesteś nauczycielem W-F ? <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/embed_video.js?key=av3jZPPV4tN&login=mega.kot&width=450&height=387&bg=ffffff"></script>
  21. http://trans.info/message/view/6352.html Czego to ludzie nie wymyślą
  22. http://lubartow24.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=672&p=13353#p13353 nie no masakra...
  23. http://www.sfora.pl/Kobieta-za-kierownica-Jest-sie-czego-bac-a13047 Jakie jest twoje zdanie [you:e2b54a6318] Warto też przeczytać: http://www.sfora.pl/Kobiety-nie-potrafia-parkowac-a12703
×