Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'cup' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 66 wyników

  1. Sven Hannawald zachwycony Audi Sport TT Cup Były skoczek narciarski testuje wyścigowe auto i startuje w nowym pucharze Audi Podczas pierwszego wyścigu Audi Sport TT Cup na torze wyścigowym Hockenheim, Hannawald pojedzie z dziką kartą Ingolstadt/Neuburg an der Donau, 20 kwietnia 2015 r. Sven Hannawald nie może się już doczekać kolejnego wyzwania. Były, światowej sławy skoczek narciarski, zaliczył w ostatni weekend na torze testowym Audi w Neuburgu wszystkie próby dopuszczające go do startu w serii wyścigów Audi Sport TT Cup. W pierwszy weekend maja, podczas wyścigu inaugurującego serię Audi Sport TT Cup na torze Hockenheim, ten czterdziestoletni zawodnik wystartuje gościnnie z tzw. dziką kartą. Gdy Sven Hannawald w piątek rano dotarł do Neuburga an der Donau, spojrzenie w niebo nie wróżyło nic dobrego. Kiedy rozpoczął przygotowania do swej kolejnej przygody, lało już jak z cebra. Jednak gdy Sepp Haider, kierownik sportowy Audi race experience, dawał Hannawaldowi pierwsze instrukcje i pokazywał temu osiemnastokrotnemu zdobywcy Pucharu Świata w skokach narciarskich zasady działania nowego Audi TT jeżdżącego w serii Audi Sport TT Cup, stopniowo zaczęło się przejaśniać. „Na początku podchodziłem do tego ostrożnie, to leży w mojej naturze” - mówi Hannawald, który mimo trudnych warunków atmosferycznych dobrze wyczuł wyścigowy pojazd. „Auto informuje cię, kiedy coś robisz źle i wtedy błyskawicznie możesz to skorygować.” Sven Hannawald przygotowywał się do premiery Audi Sport TT Cup zaplanowanej na pierwszy weekend maja na torze wyścigowym Hockenheim. Tam właśnie wystartuje jako jeden z sześciu gości. „Każde okrążenie toru w aucie wyścigowym to spełnienie marzenia z dzieciństwa” - mówi Hannawald, który przed dziesięcioma laty po raz pierwszy wziął udział w wyścigu i od tamtej pory nie opuszcza żadnej okazji, by się zmierzyć z innymi na torze. „Kupiłem sobie nawet gokarta, by trenować” - dodaje. Gdy skoczek opuścił kokpit wyścigowego Audi typu GT, na jego twarzy malowała się ogromna radość. „Najchętniej wyłączyłbym radio i pojechał dalej, dopóki starczyło by mi paliwa” - mówił z szerokim uśmiechem. „Auto daje wiele radości. Jestem przekonany, że Audi Sport TT Cup to idealna seria dla takich nowicjuszy i amatorów jak ja.” Hannawald nie wyznacza sobie jakichś specjalnych celów związanych ze startem w Audi Sport TT Cup. „Znam wprawdzie każdy kąt i zakręt toru Hockenheim, ale to tylko drobne ułatwienie. Nie zakładam przejechania mety na jakiejś z góry ustalonej pozycji. Jestem wprawdzie perfekcjonistą, ale w sportach motorowych liczy się u mnie myśl olimpijska: «udział jest wszystkim».” Ma jednak jedno, skryte życzenie związane z wyścigiem: „sucha trasa”. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Nowy sezon Volkswagen Golf Cup - 6 rund na europejskich torach, 2 nowe obiekty w kalendarzu - 24 kierowców z dziesięciu krajów - Inauguracja 3. sezonu markowego pucharu Volkswagena już w kwietniu Poznań, 27 marca 2015 r. Kolejny sezon innowacyjnego pucharu wyścigowego Volkswagen Golf Cup rozpocznie się 24 kwietnia na niemieckim torze Oschersleben. Sezon będzie składał się z 6 rund, podczas których rozegranych zostanie 12 punktowanych wyścigów. Za kierownicą wyścigowych Golfów GTI rywalizować będzie 24 kierowców z aż 10 krajów. Wśród nich drugi pełny sezon w roli kierowcy wyścigowego rozpocznie jeden z najbardziej utytułowanych polskich piłkarzy – Jerzy Dudek. Większość rund będzie transmitowana na żywo w Internecie. Kolejna odsłona innowacyjnych wyścigów Markowy puchar Volkswagena jest przygotowany w oparciu o motto – „Wyścigi to nasze życie”. Głównymi zasadami cyklu są czysta, sportowa rywalizacja na torze i rozwój młodych talentów. Dzięki temu Volkswagen Golf Cup jest przepustką do dalszej kariery dla wielu zawodników, którzy stawiają pierwsze kroki w sporcie samochodowym. Volkswagen Golf Cup to doskonałe miejsce na szlifowanie wyścigowych umiejętności. Dzięki innowacyjnemu systemowi szkoleń oraz szczegółowej analizie telemetrii zawodnicy z rundy na rundę, a nawet z wyścigu na wyścig mogą poprawiać technikę jazdy. Analiza danych z systemu telemetrycznego zamontowanego w każdym aucie, dzięki programowi komputerowemu, pozwala zawodnikom porównywać swoje przejazdy z przejazdem najlepszego zawodnika i dowiedzieć się, w którym momencie okrążenia tracą cenne ułamki sekund. System ten jest bardzo dokładny i potrafi pokazać, że przed danym zakrętem zawodnik rozpoczął hamowanie np. o 0,5 sekundy wcześniej. Jeśli prędkość wyścigowego Golfa GTI wynosi w danym momencie np. 200 km/h (a taka jest osiągana na końcu prostej startowej na Torze Poznań) to strata wynikająca ze zbyt wczesnego hamowania wynosi aż 28 metrów. Analiza takich danych pozwala zawodnikom na poprawę techniki jazdy, co przekłada się na jeszcze bardziej zaciętą walkę podczas wyścigów. Kolejnym elementem Volkswagen Golf Cup, który wyróżnia go pośród innych serii wyścigowych w Polsce jest przygotowanie aut. Cała logistyka, opieka i serwis samochodów – zarówno podczas rund, jak i w czasie między nimi – należą do organizatora. Zawodnik, przyjeżdża na rundę jedynie z osobistą odzieżą (bielizna, kombinezon, obuwie, kask itp.) oraz z licencją wyścigową i nie musi przejmować się przygotowaniem samochodu. Dzięki temu zawodnicy mogą skupić się wyłącznie na sportowej rywalizacji. Kierowcy, którzy będą rywalizować w pucharze mają za sobą pierwsze oficjalne dni testowe, które organizowane są przed sezonem. W dniach 23-24 marca, na jednym z najnowocześniejszych obiektów wyścigowych w Europie, znajdującym się pod Bratysławą torze Slovakiaring, zawodnicy przeszli 2-dniową sesję treningową, a debiutanci szkolenia z zakresu techniki jazdy, odczytu danych telemetrii czy zachowania się na torze. Na zakończenie sesji treningowej początkujący kierowcy zasiedli za kierownicą wyścigowych Golfów i przejechali pierwsze pomiarowe okrążenia po torze wyścigowym. Zmagania zawodników podczas większości rund będzie można śledzić na żywo w Internecie. Sprawdzona formuła i cenne nagrody Formuła rozgrywania poszczególnych rund jest identyczna, jak w minionym sezonie – z tą różnicą, że cykl będzie składać się z 6 zamiast z 7 rund. 3-dniowy program każdej z nich będzie obejmował dwa treningi (każdy po 30 minut), sesję kwalifikacyjną (30 minut) oraz dwa wyścigi główne (każdy potrwa co najmniej 25 minut, podczas których najszybsi zawodnicy muszą pokonać dystans minimum 50 km). O kolejności ustawienia zawodników na starcie obydwu wyścigów zdecydują najlepsze czasy okrążeń uzyskanych podczas sesji kwalifikacyjnej. Najlepszy czas zdecyduje o tym, na którym polu startowym zawodnik stanie na starcie do pierwszego wyścigu, natomiast drugi – zdecyduje o tym, z którego pola startowego wystartuje do drugiego wyścigu. W każdym wyścigu punktowanych będzie dwadzieścia miejsc, przy czym za pierwszą rundę punkty będą o połowę mniejsze. Podczas weekendu wyścigowego zawodnik wraz ze swoim inżynierem mogą zmieniać i regulować parametry samochodu. Zmiany są jednak ograniczone tylko i wyłącznie do ingerencji w ciśnienie opon oraz ustawienie twardości przedniego stabilizatora. Dzięki temu na torze liczą się umiejętności kierowcy i sportowa rywalizacja. Dodatkowego smaku rywalizacji dodaje fakt, że w ciągu wyścigu zawodnicy kilkanaście razy mogą użyć systemu Push-to-Pass, który jest aktywowany naciśnięciem przycisku na kierownicy. System ten na 10 sekund zwiększa moc silnika z 260 KM do 310 KM. Odpowiednia taktyka wykorzystywania dodatkowych „zastrzyków” mocy może zdecydować o końcowym wyniku. „Jest to system, który nie tylko ułatwia wyprzedzanie, lecz także ubarwia rywalizację dodając do niej element taktyczny. Umiejętne wykorzystanie tego systemu często decyduje o wynikach wyścigu. Push-to-Pass uczy zawodników sprytu na torze, trenuje zmysł taktyczny i umiejętność zachowania zimnej krwi. O tym, ile razy kierowca może jeszcze użyć tego „dopalacza”, informuje liczba widoczna za bocznymi szybami wyścigowego Golfa GTI. Oprócz tego za przednią szybą samochodu znajduje się niebieska lampka. Jej zapalenie sygnalizuje, że system Push-to-Pass jest aktywny” – wyjaśnia Adam Gładysz, koordynator sportowy pucharu. Jak zwykle, na najlepszych zawodników sezonu czekają cenne nagrody. Podczas każdej z rund do zdobycia jest 8000 euro, do podziału dla najlepszej ósemki w poszczególnych wyścigach. Jeszcze cenniejsze nagrody czekają na zwycięzcę pucharu. Otrzyma on czek na 30.000 euro oraz nowego Volkswagena Golfa. Zdobywca drugiego miejsca wzbogaci się o 20.000 euro, a drugi wicemistrz – o 10.000 euro. Pieniądze te zawodnicy muszą zainwestować w rozwój dalszej kariery sportowej. Międzynarodowa stawka W kolejnym sezonie Volkswagen Golf Cup za kierownicą wyścigowych Golfów zmagania rozpocznie 24 kierowców z 10 krajów i z aż 4 kontynentów. Wśród nich są zarówno zawodnicy, którzy ścigali się w poprzednich edycjach cyklu, jak i nowe twarze. O międzynarodowym charakterze cyklu świadczy fakt, że w gronie zawodników znalazło się aż 14 spoza granic naszego kraju. Są to reprezentanci Gwatemali, Kazachstanu, Rosji, Niemiec, Szwecji, Austrii, Finlandii, Luxemburga i Republiki Południowej Afryki. W stawce zobaczymy również jedną kobietę – Gosię Rdest. Zawodniczka z Żyrardowa z powodzeniem startowała za kierownicą wyścigowego Golfa w zeszłym sezonie, kończąc zmagania na 14. miejscu w klasyfikacji generalnej. W tym sezonie popularna „Gola” będzie starała się pogodzić starty w dwóch markowych pucharach – Golfa i Audi Sport TT Cup. W tym drugim startować będzie razem z Janem Kisielem - II wicemistrzem ubiegłego sezonu Volkswagen Golf Cup. W cyklu pojawią się także doświadczeni już Marcus Fluch i Jeffrey Kruger (4. i 2. zawodnik minionego sezonu) oraz Michał Gadomski i Dylan Pereira (regularnie zajmujący miejsca w pierwszej dziesiątce). Z pewnością, o najwyższe lokaty powalczą też Manuel Fahnauer, Andre Gies, Pascal Hoffman oraz Simon Larsson, którzy w ubiegłym sezonie z powodzeniem rywalizowali w pucharze Scirocco R-Cup. Doświadczeni zawodnicy będą jednak musieli liczyć się także z młodymi kierowcami, debiutującymi w markowym pucharze Volkswagena – Sebastianem Arriolą (wicemistrzem meksykańskiej Formuły Latam) oraz z 16-letnim Piotrem Parysem (aktualnym mistrzem serii Kia Lotos Race). Wśród zawodników znajdzie się także Rallycrossowy mistrz Rosji. Pełna lista kierowców Volkswagen Golf Cup 2015 przedstawia się następująco: Arriola Sebastian, Gwatemala Artemyev Aleksandr, Kazachstan Dudek Jerzy, Polska Egorov Artur, Rosja Fahnauer Manuel, Niemcy Fluch Marcus, Szwecja Gadomski Michał, Polska Gies Andre, Niemcy Hoffman Pascal, Niemcy Ibragimov IIshat, Rosja Jaros Marcin, Polska Kotarba-Majkutewicz Dominik, Polska Kramer Alfred, Austria Kruger Jeffrey, RPA Larsson Simon, Szwecja Metzner Kevin, Niemcy Muhonen Simo, Finlandia Palusko Bartosz, Polska Parys Piotr, Polska Pereira Dylan, Luxemburg Rdest Gosia, Polska Rzepecki Adam, Polska Strzesak Patryk, Polska Szcześniak Jędrzej, Polska Kolejny sezon Dudka Jeden z najbardziej utytułowanych polskich piłkarzy, wielokrotny reprezentant Polski i zdobywca pucharu Ligi Mistrzów z FC Liverpool z 2005 roku, ponownie zasiądzie za kierownicą wyścigowego Golfa i będzie rywalizował jako pełnoprawny uczestnik cyklu. Przypomnijmy, że przygoda Jerzego Dudka z wyścigami rozpoczęła się już w pierwszym sezonie markowego pucharu Volkswagena, w którym Dudek miał okazję rywalizować w wyścigowym Golfie jako kierowca VIP, podczas rund rozgrywanych na torze w Poznaniu. Rywalizacja ta na tyle spodobała się byłemu zawodnikowi Realu Madryt, że w minionym sezonie postanowił dołączyć na stałe do grona kierowców walczących o tytuł mistrza Volkswagen Castrol Cup. Jego najlepszym wynikiem w zeszłym sezonie było 11. miejsce, które zajął podczas pierwszego wyścigu 3 rundy rozgrywanej w Poznaniu. Sezon 2014 Jerzy Dudek ukończył na 18. Miejscu w klasyfikacji generalnej. Jerzy Dudek: „Bardzo się cieszę, że w tym roku również będę mógł rywalizować w pucharze Volkswagen Golf Cup. Długo trwały moje przymiarki do nowego sezonu, ale dzięki firmom Volkswagen Racing Polska i STS Logistic w końcu udało się zapiąć wszystko na ostatni guzik. Mam nadzieję, że będzie to jeszcze lepszy sezon niż poprzedni, kiedy to jako debiutant miałem szansę na zebranie wielu potrzebnych doświadczeń, które zaprocentują w 2015 roku. Wiem, że łatwo nie będzie, ponieważ w pucharze startuje kilku nowych, dobrych zawodników mających za sobą starty choćby w Scirocco R-Cup. Miałem okazję zmierzyć się z nimi w ubiegłym roku podczas wizyty na torze w Moskwie. Nie mogę się doczekać pierwszej rundy Volkswagen Golf Cup i wszystkim życzę samych pozytywnych emocji.” Legenda GTI na torze: 2 sezony i tysiące kilometrów sportowej rywalizacji Zawodnicy już trzeci sezon będą rywalizować w wyścigowych Golfach GTI. Samochody te zostały zbudowane w Tarnowie, w siedzibie Volkswagen Racing Polska. Ich specyfikację opracowano we współpracy z Volkswagen Motorsport. Auta są wyposażone w silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 260 KM współpracujący z dwusprzęgłową przekładnią DSG. Elementy, które dostosowują samochody do ekstremalnej jazdy po torze wyścigowym to m.in. system Push-to-Pass (dodatkowo zwiększa moc auta do 310 KM na krótki okres), telemetria (umożliwia odczyt danych z poszczególnych przejazdów), mechanizm różnicowy z mechaniczną blokadą oraz wyczynowe zawieszenie typu Uni-balls. Na 18-calowe obręcze kół wyścigowych Golfów są nałożone wyczynowe opony typu slick firmy Hankook (lub „wet” na mokry tor). Samochody biorą udział w markowym pucharze już trzeci sezon. Podczas dwóch poprzednich przejechały tysiące kilometrów w wyścigowym tempie i nie zaliczyły żadnej poważnej awarii. Dodatkowo, w zimowej przerwie między sezonami brały także udział w długodystansowych wyścigach na torach w Dubaju (wyścig 24-godzinny) oraz Mugello (wyścig 12-godzinny), kończąc zmagania bez usterek. Nowe tory w kalendarzu W tym sezonie Volkswagen Golf Cup, podczas sześciu rund pucharu, kierowcy będą musieli dowieść swoich umiejętności na torach w Niemczech, Czechach, na Słowacji oraz w Polsce. Wyczynowe Golfy po raz pierwszy pojawią się na wyścigowych arenach w Oschersleben oraz na Sachsenring. Sezon rozpocznie się na niemieckim Oschersleben, które przez wiele lat gościło najważniejsze światowe serie wyścigowe. Tor, zlokalizowany w mieście o tej samej nazwie, powstał w 1997 roku i gościł Mistrzostwa Europy Samochodów Turystycznych, które później przeistoczyły się w mistrzostwa świata oraz Formułę 3, wyścigi samochodów FIA GT czy też – bardzo popularny szczególnie w Niemczech – DTM. Następnie kierowcy przeniosą się na jeden z najnowocześniejszych europejskich torów –Slovakiaring. Obiekt pod Bratysławą już po raz trzeci będzie gościł wyścigowe Golfy. Kolejne rundy zostaną rozegrane ponownie w Niemczech – najpierw zawodnicy zawitają na Lausitzring, położony nieopodal granicy z Polską, a po wakacyjnej przerwie wrócą do rywalizacji na torze Sachsenring. Tor niedaleko Drezna ma długość niespełna czterech kilometrów. Bardzo szybkie zakręty połączone z dużymi różnicami wzniesień sprawiają, że kierowcy nazywają go „kolejką górską”. Przedostatnia runda zostanie rozegrana na torze w Brnie, doskonale znanym z poprzednich sezonów. Wielki finał Volkswagen Golf Cup 2015 będzie miał miejsce na torze w Poznaniu. Kalendarz sześciu rund pucharu jest następujący: 24-26 kwietnia – Niemcy, Oschersleben 19-21 czerwca – Słowacja, Slovakiaring 03-05 lipca – Niemcy, Lausitzring 28-30 sierpnia – Niemcy, Sachsenring 18-20 września – Czechy, Automotodrom Brno 02-03 października – Polska, Tor Poznań Volkswagen wspiera najlepszych W ramach wspierania młodych talentów Volkswagen już od wielu lat pomaga kierowcom w rozwoju kariery sportowej. Markowy puchar Golfa jest jedynym, z tych, w których młodzi kierowcy mogą stawiać pierwsze kroki za kierownicą wyścigowych aut ze stajni Volkswagena. Dzięki temu obiecujący zawodnicy z poszczególnych pucharów mogą brać udział w programie wymiany kierowców między wyścigowymi seriami Volkswagena na całym świecie. W 2013 roku Jan Kisiel, ówczesny wicemistrz Volkswagen Castrol Cup, wziął udział w wyścigach meksykańskiej Formuły Latam. Rok później, podczas wielkiego finału Volkswagen Castrol Cup na torze w Poznaniu, za kierownicą Golfa zacięcie rywalizował Jordan Lee Pepper – mistrz serii Scirocco R Cup, a Gosia Rdest i Dylan Pereira z powodzeniem reprezentowali puchar Golfa podczas rywalizacji w indyjskim Polo R Cup na torze w New Delhi. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Lista zawodników startujących w Audi Sport TT Cup ustalona Osiemnaścioro młodych zawodniczek i zawodników trzynastu narodowości z trzech kontynentów Dwoje zawodników z Polski Audi wspiera młodych. Przeciętny wiek startującego: 20 lat Ingolstadt, 23 stycznia 2014 r. W pucharze Audi Sport TT Cup zapadły pierwsze decyzje – ustalono listę zawodników na cały sezon. Jury, w którego składzie znaleźli się m. in. trener Audi Sport TT Cup Markus Winkelhock, zwycięzca z Le Mans Marco Werner i były kierowca rajdowy Sepp Haider, wybrało osiemnaścioro młodych kierowców z całego świata - piętnastu mężczyzn i trzy kobiety. Zawodnicy startujący w Audi Sport TT Cup 2015 reprezentują trzynaście nacji 
z trzech kontynentów. Do finałowej osiemnastki zakwalifikowała się dwójka polskich zawodników – Gosia Rdest i Jan Kisiel. Poza nimi w pucharze wystartują kierowcy 
z dziesięciu innych krajów europejskich oraz z USA i z Hongkongu. Najmłodszy zawodnik to 16-letni Fin Joonas Lappalainen. Josh Caygill z Wielkiej Brytanii ukończył właśnie 25 lat i jest najstarszy. Średni wiek zawodników wynosi 20 lat. Organizując pucharowe zawody w wyścigach samochodowych, Audi urzeczywistniło swe ambicje umożliwienia młodym kierowcom z całego świata debiutu w sportach motorowych. „Mieliśmy 165 zgłoszeń zawodników 30 narodowości” – mówi Rolf Michl, kierownik tego projektu. „Dokładnie przeanalizowaliśmy każde zgłoszenie i w kilkuetapowym postępowaniu klasyfikacyjnym wybraliśmy osiemnaścioro kierowców – mężczyzn
i kobiet - którzy otrzymają teraz szansę sprawdzenia się w pucharze Audi Sport TT Cup. Naszym celem był wybór składu startowego o możliwie międzynarodowym składzie, i to osiągnęliśmy. Wybranych zawodników poznamy bliżej na początku marca, podczas zgrupowania i pierwszych jazd testowych.“ W sezonie 2015, podczas każdego z sześciu wyścigów serii DTM zaplanowano po dwa wyścigi Audi Sport TT Cup. Obok osiemnaściorga stałych zawodników, 
w pucharze wystartuje sześciu kierowców - gości. Wszystkie 24 wystawione na start samochody zostały przygotowane przez quattro GmbH. Lista zawodników Audi Sport TT Cup na sezon 2015

Mikaela Åhlin-Kottulinsky, Szwecja (ur. 13 listopada 1992)
Levin Amweg, Szwajcaria (ur. 11 września 1994)
Josh Caygill, Wielka Brytania (ur. 22 czerwca 1989)
Marc Coleselli, Austria (ur. 27 sierpnia 1993)
Lucile Cypriano, Francja (ur. 2 września 1996)
Loris Hezemans, Holandia (ur. 26 maja 1997)
Christoph Hofbauer, Niemcy (ur. 15 lipca 1991)
Jan Kisiel, Polska (ur. 14 lipca 1994)
Sebastian Landy, USA (ur. 14 grudnia 1995)
Joonas Lappalainen, Finlandia (ur. 1 marca 1998)
Emil Lindholm, Finlandia (ur. 19 lipca 1996)
Anton Marklund, Szwecja (ur. 9 grudnia 1992)
Dennis Marschall, Niemcy (ur. 15 sierpnia 1996)
Nicolaj Møller Madsen, Dania (ur. 10 marca 1993)
Kaan Önder, Turcja (ur. 10 stycznia 1997)
Dominik Peitz, Niemcy (ur. 20 listopada 1991)
Gosia Rdest, Polska (ur. 14 stycznia 1993)
Shaun Thong, Hongkong (ur. 1 listopada 1995) Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Porsche GT3 Cup Challenge Middle East Season 6 - Preview
  5. AutomWielki piknik rodzinny z wyścigami wraków oraz motocrossem! Wyścigi samochodowych wraków tym razem w Cieszynie – Boguszowicach! Ekipa SUMMER CARS PARTY zaprasza na kolejną edycję Wrak Race Cup, który rozpocznie się już 8 listopada na torze motocrossowym mieszczącym sie w Cieszynie – Boguszowicach. Zawody otwierają cykl eliminacji do wielkiego finału, który odbędzie się podczas SUMMER CARS PARTY 2015. Gwiazdą eliminacji będzie Rafał Sonik, pierwszy Polak na podium legendarnego rajdu Dakar, dwukrotny zdobywca Pucharu Świata FIM, pięciokrotny mistrz Polski w rajdach enduro. Jego ostatnie osiągnięcie to I miejsce w Rajdzie Faraonów 2014. Rafał Sonik weźmie udział w wyścigach wraz ze swoją ekipa. Poza tym w eliminacjach wystartują ekipy: Summer Cars Party, 90’ Festival oraz ekipa Radia Bielsko. Każdy może wziąć udział w zawodach. Wystarczy samochód osobowy nie przekraczający swoją wartością 1000 zł. Uczestnicy mają do przejechania 30 minut po torze. Zwycięzcą zawodów zostaje ten uczestnik, któremu w tym czasie uda się pokonać, jak największą liczbę okrążeń w najkrótszym czasie. W każdym z pięciu biegów startuje 10 samochodów, z czego dwa pierwsze miejsca pozwalają na udział w biegu finałowym. Dla zwycięzców czekają nagrody rzeczowe oraz zaproszenia na SUMMER CARS PARTY 2015. Widowiskowe wyścigi oraz pokazy Motocrossowe są dostępne dla każdego. Nie startujesz w wyścigach? Przyjdź i zobacz jak robią to inni. Specjalnie dla Ciebie uruchomiliśmy atrakcje dodatkowe w tym: - Pokazy Motocrossowe - Pokazy Freestyle na rowerach - Pokazy ratownictwa drogowego - Dmuchańce dla najmłodszych - Piknik rodzinny z strefą cateringu dla wszystkich Nazwa: Wrak Race Cup Data: 8 listopada 2014r. Ramy czasowe : 8:00 - 16:00 Lokalizacja: Tor motocrossowy w Cieszynie – Boguszowicach Liczba uczestników: 50 kierowców + piloci Liczba rajdów: 5 eliminacji + 1 finał Czas eliminacji: 30 min Cel wyścigu: Przejechanie największej ilości okrążeń w ciągu 30 min Wstęp: 5zł /dzieci: za darmo
  6. Lotus Elise S Cup (2015)
  7. Nicola Larini zwycięża w wyścigu Scirocco R-Cup w Moskwie - 9. miejsce jednego z najlepszych polskich piłkarzy - Jerzego Dudka - Emocjonujące pojedynki: legendy motorsportu kontra młodzi rosyjscy kierowcy Poznań, 14 lipca 2014 - Spektakularne pojedynki, gwiazdy sportu motorowego Formuły 1, DTM i Le Mans i piękne kobiety. Wyścig w Moskwie, jak każdy z wyścigów pucharu Scirocco R zapewnił rosyjskim kibicom rozrywkę na najwyższym poziomie. Zaproszenie na sponsorowany przez partnera Volkswagena, koncern Gazprom wyścig w rosyjskiej stolicy przyjęło 15 kierowców. Po 13 okrążeniach liczącego 3,91 km długości toru Moscow Raceway, jako pierwszy linię mety w 235-konnym, napędzanym gazem ziemnym Scirocco minął Nicola Larini (I), legenda serii DTM, za nim do mety dojechał były kierowca Formuły 1 Jan Lammers (NL) oraz rosyjski kierowca WTCC Michaił Kozłowskij. Oprócz Lammersa i Lariniego, na starcie stanęli także tacy znani kierowcy, jak legenda rajdów Markku Alén (FIN), mistrz Le Mans i DTM Manuel Reuter (D) a także gwiazdy innych sportów - mistrz olimpijski w skokach narciarskich Sven Hannawald (D) i zdobywca Ligi Mistrzów Jerzy Dudek (PL). Na starcie nie zabrakło także gwiazd rosyjskiego sportu motorowego, w tym zwycięzcy Dakaru Andrieja Karginowa, mistrza Rosji Andrieja Sewastianowa i Michaiła Lepokowa z Pucharu Volkswagen Polo. Ruszający z Pole Position Lammers nie zaliczył dobrego startu i na pierwszym zakręcie musiał oddać prowadzenie Lariniemu. Holender nie oddał jednak za wygraną i toczył zaciętą walkę o miejsce na podium z Larinim, Kozłowskim i Reuterem. Na czwartym okrążeniu, po kolizji Svena Hannawalda z Inessą Tuszkanową (RUS) na tor wyjechał safety car. Hannawald musiał wycofać się z wyścigu. Ten sam los spotkał na dwa okrążenia przed metą także Manuela Reutera, który po zderzeniu z młodym Rosjaninem Wiktorem Szajtarem musiał zjechać do boksu. Dobrze zaprezentowała się fotomodelka oraz tegoroczna uczestniczka Scirocco R-Cup - Doreen Seidel (D), która wystartowała z ostatniej pozycji i przedarła się ostatecznie na ósme miejsce. Swoją pozycję z kwalifikacji obronił także jeden z najlepszych polskich piłkarzy Jerzy Dudek, który linię mety minął na 9 pozycji. Były reprezentant Polski wykorzystał doświadczenie zdobyte w cyklu Volkswagen Castrol Cup i kilkukrotnie stoczył zaciętą walkę z bardziej doświadczonymi kierowcami. Wypowiedzi po wyścigu Scirocco R-Cup w Moskwie Nicola Larini (1. miejsce): „Moje drugie zwycięstwo w Pucharze Scirocco R. Mój syn ucieszy się na puchar! To był piękny wyścig, w czołówce wiele się działo.” Jan Lammers (2. miejsce): „Niestety zupełnie przespałem start, ale udało mi się później jeszcze zawalczyć. Na koniec Nicola był po prostu za dobry. Jak zawsze spotkanie ze starymi kolegami sprawiło mi przyjemność. Jestem szczęśliwy, że zająłem drugie miejsce.” Michaił Kozłowskij (3. miejsce): „Dla mnie był to powrót w znane miejsce, bo nie dalej, jak przed kilkoma tygodniami byliśmy w Moskwie z WTCC. Naturalnie chciałem tu wygrać, ale stanąć jako trzeci na podium za byłymi kierowcami Formuły 1, jak Nicola Larini czy Jan Lammers, to żaden wstyd.” Manuel Reuter (nie ukończył): „Chętnie znalazłbym się na podium, ale niestety młody kolega mi to uniemożliwił. Ale w końcu widzowie nie lubią nudnych wyścigów i myślę, że kibice w Moskwie mogli być w pełni zadowoleni.” Jerzy Dudek (9. miejsce): „Weekend w Moskwie był wspaniały. Ściganie się z legendami, Janem Lammersem, Nicolą Larinim czy Markku Alénem poza polskim Volkswagen Castrol C to znakomite doświadczenie.” Andriej Karginow (10. miejsce): „Dla mnie była to absolutna premiera na torze wyścigowym. Normalnie jeżdżę ciężkim Kamazem w Rajdzie Dakar. Trzeba się mocno przestawić, aby nagle znaleźć idealną linię z oponami typu slick i niewielką masą samochodu. Ale walczyłem nieźle, sprawiło mi to wielką przyjemność.” Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Jerzy Dudek jedną z gwiazd wyścigu Scirocco R Cup w Moskwie - Gwiazda piłki nożnej i zawodnik Volkswagen Castrol Cup Jerzy Dudek w pojedynku z mistrzem olimpijskim w skokach narciarskich Svenem Hannawaldem - Legendy torów wyścigowych przeciw asom rajdowym Poznań, 09 lipca 2014 - Legendy sportów motorowych, sławni sportowcy i modelki Playboya zadbają o atrakcje w pokazowym wyścigu Pucharu Scirocco R w Moskwie. W ramach wyścigowego weekendu DTM na Moscow Raceway, w dniach 11 i 12 lipca ekologiczny puchar marki Volkswagen z samochodami napędzanymi gazem ziemnym zawita do Rosji. Premierę umożliwił partner Volkswagena Gazprom, który od ubiegłego sezonu jest wyłącznym dostawcą paliwa dla wyścigowych Scirocco. Na starcie kierowcy z Formuły 1, DTM, Le Mans, WRC, Dakaru i WTCC Pokazowy wyścig zapowiada doskonałą rozrywkę, bowiem weźmie w nim udział 16 kierowców sześciu narodowości i różnych profesji. Mika Salo (FIN), Jan Lammers (NL) i Nicola Larini (I) są znani ze swoich występów w królewskiej klasie sportu motorowego – Formule 1. Larini, mistrz DTM z 1993 roku, jest z pewnością faworytem pokazowego wyścigu. Już w 2013 roku, jako występujący gościnnie zawodnik, wygrał wyścig Pucharu Scirocco R na Hockenheim. W Formule 1 sprawdził się także najbardziej chyba znany rosyjski kierowca wyścigowy i kierowca Audi w długodystansowych Mistrzostwach Świata WEC Roman Rusinov (RUS), który na koncie ma także zwycięstwo w swojej klasie w wyścigu na 1000 km w Le Mans oraz sukcesy w klasie GT. Kandydatem do zwycięstwa w Moskwie jest również legenda samochodów turystycznych Manuel Reuter (D), który w 1996 roku wygrał International Touring Car Championship (ICT), serię która zastąpiła DTM. Oprócz tego Reuter odniósł dwa zwycięstwa w klasyfikacji ogólnej 24-godzinnego wyścigu na torze Le Mans. Od tego sezonu jest on mentorem w Pucharze Volkswagen Scirocco R i doskonale zna 285-konne samochody wyścigowe. Na liście gwiazd sportów motorowych jest także legenda rajdów Markku Alén (FIN), dwukrotny rajdowy mistrz Rosji Andriej Sewastianow (RUS) i Andriej Karginow (RUS). Karginow triumfował w tym roku w Rajdzie Dakar w kategorii samochodów ciężarowych z rosyjskim zespołem Kamaza. Kolejną wielką nadzieją gospodarzy jest Michaił Kozłowskij (RUS), startujący od 2013 roku w Lukoil Racing w mistrzostwach świata samochodów turystycznych (WTCC). Na starcie pojawi się także kierowca Formuły 3 Nikita Zlobin (RUS) i kierowca WEC Wiktor Szajtar (RUS) z rosyjskiego zespołu SMP. Za kierownicą pucharowego Scirocco zasiądą także gwiazdy innych sportów. Jedną z nich będzie Jerzy Dudek (PL). 60 – krotny reprezentant Polski w piłce nożnej, bramkarz takich klubów jak Real Madryt czy Liverpool FC, obecnie z powodzeniem ściga się w serii wyścigów Volkswagen Castrol Cup na europejskich torach. Dudek z pewnością wykorzysta doświadczenie w jeździe sportowym, 310 konnym Golfem GTI podczas walki z wymienionymi zawodnikami, a także mistrzem olimpijskim w skokach narciarskich z 2002 roku – Svenem Hannawaldem (D). Rajdowe doświadczenia w mistrzostwach Europy ma za sobą również Inessa Tuszkanowa (RUS), znana modelka Playboya. Kolejną uczestniczką jest Doreen Seidel (D), playmate Playboya z 2008 roku. Piękna Niemka jest jedyną stałą zawodniczką Pucharu Scirocco R, która pojawi się w Moskwie. W tym roku zdobyła już dziesięć punktów, a w ostatni weekend czerwca rywalizowała na Norisring. Od czasu swojego debiutu w 2010 roku, Puchar Volkswagen Scirocco R stał się prawdziwym magnesem dla publiczności podczas wyścigowych weekendów DTM. Pucharowe samochody o takiej samej konstrukcji są wspólnie serwisowane i przygotowywane do startów i mogą różnić się jedynie ciśnieniem w oponach i pozycją fotela kierowcy oraz kierownicy. Stawka składająca się z młodych, utalentowanych zawodników, doświadczonych kierowców i sławnych gości podnosi atrakcyjność i gwarantuje emocjonujący przebieg wyścigów. W 2014 roku w programie Pucharu Scirocco jest dziesięć wyścigów na pięciu torach podczas sześciu imprez. Do tego dochodzi pokazowy wyścig w Moskwie. Sylwetki legend sportów motorowych w Pucharze Scirocco R w Moskwie w skrócie Nicola Larini (50): Włoch w latach 1987 – 1997 brał udział w 75 wyścigach F1, raz stanął na podium. W 1993 roku zdobył mistrzostwo serii DTM, a w latach 2005 do 2009 startował w mistrzostwach świata samochodów turystycznych (WTCC). W 2013 roku Larini wygrał pierwszy wyścig w sezonie Pucharu Scirocco R na Hockenheim. Jan Lammers (58): Po zdobyciu tytułu mistrza Europy Formuły 3 Holender przeszedł do Formuły 1, gdzie w latach 1979 – 1992 uczestniczył w 41 Grand Prix. Kolejnymi szczytowymi osiągnięciami w jego karierze sportowej były zwycięstwa w 24-godzinnych wyścigach na torach Le Mans i Daytona. Manuel Reuter (52): Z 203 startami w wyścigach DTM, Niemiec należy już do legend sportu motorowego. W 1996 zdobył mistrzostwo w International Touring Car Championship (ICT) i po raz drugi po 1989 roku wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans, a w 2003 roku - 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring. Od tego roku Reuter jest mentorem młodych kierowców Pucharu Volkswagen Scirocco R. Markku Alén (63): Fin należy do najbardziej utytułowanych kierowców rajdowych w historii. W 1978 roku został nieoficjalnym mistrzem świata i z 801 wygranymi odcinkami specjalnymi długo pozostawał rekordzistą. Alén startował także w Rajdzie Dakar oraz w serii DTM i International Touring Car Championship. Wyścigi w Live Stream Fani motrosportu będą mieli także możliwość obejrzenia wyścigów z Moskwy dzięki technologii Live Stream. Harmonogram, Scirocco R Cup showrace, Moskwa Piątek, 11 lipca 2014 godz. 14:25–14:50 Puchar Volkswagen Scirocco R, 1. trening wolny (25 minut) godz. 17:25–17:50 Puchar Volkswagen Scirocco R, 2. trening wolny (25 minut) Sobota, 12 lipca 2014 godz. 12:15–12:45 Puchar Volkswagen Scirocco R, trening czasowy (30 minut) godz. 16:55–17:25 Puchar Volkswagen Scirocco R, wyścig pokazowy (30 minut) Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. SEAT Leon Cup Racer wystartuje w piątek na torze Nürburgring! 21 kierowców, którzy zdecydowali się wziąć udział w wyścigach, już otrzymało do testowania swoje samochody. W pucharze SEAT Leon Cup Racer wystartuje w sumie 21 kierowców z 11 różnych krajów. Przed rozpoczęciem wyścigów każdy z nich zjawił się na torze Barcelona-Catalunya w Hiszpanii i otrzymał swój samochód. Dzięki wcześniejszemu spotkaniu, kierowcy mogli przetestować SEAT-a Leon Cup Racer i poznać jego sportowe możliwości. Podczas oficjalnego dnia testu na torze Barcelona-Catalunya, każdy kierowca został odpowiednio przygotowany i przeszkolony, by móc stawić czoła mocnym samochodom i pozostałym, bardzo wymagającym torom wyścigowym: Nürburgring w Niemczech, Salzburgring w Austrii, Silverstone w Wielkiej Brytanii, Spa-Francorchamps w Belgii i Monza we Włoszech. „To wyjątkowy dzień dla SEAT-a. Jesteśmy bardzo podekscytowani nadchodzącym sezonem. Świetnie jest widzieć wszystkie zespoły, które wkrótce razem wystartują w pucharze SEAT Leon Cup Racer” – powiedział Jürgen Stackmann, prezes marki SEAT. Podczas spotkania obecni byli również Wiceprezes Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA - Carlos Gracia oraz Prezes toru Barcelona-Catalunya - Vicenç Aguilera, okazując swoje wsparcie dla pucharu SEAT Leon Cup Racer. Kalendarz startów SEAT Leon Eurocup 2014 - Nürburgring, Niemcy: 2-4 maja - Salzburgring, Austria: 23-25 maja - Silverstone, Wielkia Brytania: 18-20 lipca - Spa-Francorchamps, Belgia: 5-7 września - Monza, Włochy: 26-28 września - Barcelona-Catalunya, Hiszpania: 17-19 października Źródło: VGP
  10. Zapraszamy na pierwszy Półfinał Miesiąca w ramach Pucharu "Pole-Position Cup by Karolina Pilarczyk Polish Drift Girl ", który odbędzie się w niedzielę 23.03.2014 w godz. 12:00-16:00. Spróbuj swoich sił w Półfinałach, które co miesiąc będą odbywały się na naszym torze w Jankach. Trzech najszybszych Zawodników każdego miesiąca weźmie udział w Finale Roku i będzie miało szansę na wygranie wspaniałych nagród. Może to Ty zdobędziesz tytuł „Best of the Best Toru Pole-Position Janki” i będziesz mógł na żywo kibicować Karolinie Pilarczyk na arenie międzynarodowej. Zgłoszenia przyjmowane są drogą mailową na adres: biuro@pole-position.pl . W tytule maila prosimy wpisać: „Pole-Position Cup by Karolina Pilarczyk”, natomiast w treści: imię, nazwisko oraz dane kontaktowe (nr telefonu oraz e-mail.). Wpisowe do pojedynczego Półfinału Miesięcznego wynosi 130zł. Więcej informacji na naszej stronie Janki > Pole-Position tor kartingowy Janki - ulica Graniczna 15 | 800 m. od CH Janki Oczywiście patronatem imprezy jest Sideway Nature! https://www.facebook.com/SidewayNature
  11. Porsche GT3 Cup Challenge Middle East - Race 2 at the Losail International Circuit, Q
  12. Porsche GT3 Cup Challenge Round 2 - Race 2 at the Dubai Autodrome
  13. Porsche 911 GT3 and 911 GT3 Cup at Autosport International Show 2014
  14. Lotus Elise S Cup R (2014)
  15. Już 5 Stycznia 2014r. wraca rajd Królewski! Więcej informacji: AK Królewski - Nowy cykl - Królewski Winter Cup oraz https://www.facebook.com/events/1404034473174018/?ref_dashboard_filter=upcoming . Ja będę na miejscu. Trzymam kciuki za znajomego Przemka Smolińskiego, który startuje Citroenem C2. Ktoś jeszcze się pojawi ?
  16. SSS Gecko Cup VW Scirocco (Sianecki) vs BMW M3
  17. Lekko zmodyfikowany Exige... Niby nic a jednak coś... Mają łeb w tej Australii... więcej: FEATURE: STREET & TRACK LOTUS EXIGE S – THE-LOWDOWN
  18. Poznań, 5 października 2013 r. – W dniach 4 i 5 października na torze w Poznaniu odbyła się 7., finałowa runda pucharu Volkswagen Castrol Cup. W zawodach wzięło udział 25 kierowców z dziewięciu krajów. Mistrzowski tytuł, dzięki wygranej w pierwszym wyścigu zapewnił sobie Mateusz Lisowski, który wykorzystał start z pole position. W zawodach gościnnie wziął udział jeden z najlepszych i najbardziej utytułowanych polskich piłkarzy – Jerzy Dudek. Finałowa runda pucharu Volkswagen Castrol Cup odbyła się na Torze Poznań, torze na którym wyścigowe Golfy gościły już dwukrotnie w tym sezonie. Obiekt ten otwarto w 1977 roku. Długość jednego okrążenia wynosi 4083m. Na torze znajduje się 14 zakrętów – 5 lewych i 9 prawych, a jego najdłuższa prosta ma długość 560m. Rekord okrążenia należy do czeskiego kierowcy Thomasa Kostki, który w 2011 roku w samochodzie Mercedes C-klasse DTM uzyskał rezultat 1:24,01 min. Przed finałową rundą na Torze Poznań, liderem w klasyfikacji generalnej był Mateusz Lisowski, który miał na swoim koncie 450 punktów. Nie mógł być on jednak pewien mistrzowskiego tytuły, gdyż realne szanse na niego mieli kolejni zawodnicy w stawce. Drugi ze stratą 47 punktów do lidera był Jan Kisiel, a tuż za Kisielem z 398 punktami na mistrzostwo po cichu liczył także kolejny Polak Jakub Litwin. Matematyczne szanse na znalezienie się na najwyższym stopniu podium mieli jeszcze kolejni zawodnicy. Na czwartym miejscu z 375 punktami znajdował się najlepszy z zagranicznych kierowców, Szwed Rasmus Marthen, a za nim Maciej Steinhof (348 pkt), Robertas Kupcikas (338 pkt) i Marcus Fluch (337 pkt). W siódmej, finałowej rundzie wystartowało 25 kierowców. W tej stawce znalało się czterech gości: Jerzy Dudek, Jacek Jurecki, Sebastian Arriola i Dominik Kotarba – Majkutewicz. Dla Dudka, jednego z najbardziej utytułowanych polskich piłkarzy, Członka Klubu Wybitnego Reprezentanta Polski oraz byłego zawodnika takich klubów jak Feyenoord Rotterdam, Liverpool FC czy real Madryt był to już trzeci występ w wyścigowym Golfie w tym sezonie. Pochodzący z Gwatemali Sebastian Arriola na co dzień startuje w meksykańskiej Formule Latam. Miał on okazję dzięki wymianie zawodników startujących w wyścigowych seriach Volkswagena spróbowania sił ze stawką uczestników pucharu Volkswagen Castrol Cup. Taką samą okazję, jednak na meksykańskiej ziemi będzie miał już w listopadzie tego roku przedstawiciel polskiego markowego pucharu – Jan Kisiel. Kwalifikacje Kwalifikacje do finałowej rundy pucharu Volkswagen Castrol Cup rozpoczęły się w piątek 4 października o godzinie 16.20. Ze względów organizacyjnych zostały one jednak powtórzone w sobotę 5 października o 10:15 rano. Temperatura powietrza wynosiła jedynie 5 stopni, ale na niebie świeciło słońce. Ze względu na skrócony czas kwalifikacji, wszyscy zawodnicy wyjechali na tor od razu po zapaleniu zielonych świateł. Tłok na torze spowodował, że nie wszystkim udało się jednak przejechać „czystego okrążenia”. Najlepiej w tych warunkach poradził sobie Mateusz Lisowski, który wykręcając czas 1:45,037 i wywalczył pole position. Drugi wynik kwalifikacji należał do najmłodszego w stawce Pawła Krężeloka, który stracił do Lisowskiego 0.369 s. Na kolejnych miejscach znaleźli się Robertas Kupcikas, Maciej Steinhof i najlepsza z kobiet Małgorzata Rdest. Dopiero 10 miejsce zajął walczący o zwycięstwo w pucharze Jan Kisiel, a kolejny kandydat do tego tytułu Jakub Litwin był trzynasty. Gościnnie startujący kierowcy VIP wykręcili odpowiednio 20 (Jacek Jurecki) i 21 wynik (Jerzy Dudek). Pierwszy wyścig Wyścig numer 13 pucharu Volkswagen Castrol Cup rozpoczął się dziś o godzinie 12:15. Zgodnie z przewidywaniami, startujący z pole position Mateusz Lisowski uciekł na starcie reszcie stawki i zaczął budować swoją przewagę. Kolejny w stawce Paweł Krężelok nie dał rady odpierać ataków Robertasa Kupcikasa, który szybko wyprzedził młodego Szczecinianina i ruszył w pogoń za Lisowskim. O trzecie miejsce zacięcie walczyli młody Krężelok i Maciej Steinhof. Na trzecim okrążeniu po wypadnięciu Martina Wirkijowskiego, na tor wyjechał Safety Car. Po zjeździe samochodu bezpieczeństwa walkę o trzecie miejsce wygrał Steinhof. Zawodnicy nie zmienili już kolejności i w ten sposób mijając linię mety na pierwszym miejscu Mateusz Lisowski zapewnił sobie tytuł mistrzowski Volkswagen Castrol Cup 2013. Kolejni zawodnicy na mecie, Robertas Kupcikas i trzeci Maciej Steinhof pozostali w grze o miejsca na podium sezonu. Ósmy w wyścigu (po nałożeniu kary na Adama Rzepeckiego) był Jakub Litwin, co spowodowało, że Szczecinianin do drugiego wyścigu startował z pole position. Dobrze w wyścigu spisał się Jan Kisiel, który startując z 10 pola ukończył wyścig na 5 pozycji. Najlepszy wynik wśród kobiet osiągnęła Małgorzata Rdest, która była trzynasta. Kierowcy VIP dojechali odpowiednio na pozycjach siedemnastej – Jacek Jurecki i dwudziestej – Jerzy Dudek. Wypowiedzi po wyścigu 1: Mateusz Lisowski: kwalifikacje poz. 1, wyścig poz. 1 „Ten wyścig ułożył się dla mnie perfekcyjnie. Skupiałem się na utrzymaniu równego, pewnego tempa. Nie miałem żadnych problemów z samochodem. To już trzeci puchar, który zdobyłem w swojej karierze, więc jestem niesamowicie zadowolony i szczęśliwy!” Robertas Kupcikas: kwalifikacje poz. 3, wyścig poz. 2 „Wszyscy chcą wygrać, jest wielu kandydatów do podium, więc nie będzie łatwo, zwłaszcza że w drugim wyścigu pojadę z 7. miejsca.” Maciej Steinhof: kwalifikacje poz. 4, wyścig poz. 3 „Już w kwalifikacjach było dobrze. Wyścig pojechałem czysto, szybko i bez większych błędów. Bardzo mnie to cieszy, bo to oznacza, że powracam do formy sprzed dwóch lat. Dziękuję rywalom, bo ścigaliśmy się na centymetry przy wysokich prędkościach, a mimo tego na aucie nie mam nawet jednej rysy. Cieszę się z podium i koncentruję na tym, żeby drugi wyścig pojechać jeszcze szybciej.” Drugi wyścig Drugi wyścig, finałowej rundy odbył się o godzinie 15:15. Pogoda nie utrudniała walki kierowcom, mimo niskiej temperatury powietrza, było słonecznie. Podczas tego biegu zdecydować się miały losy tytułu wicemistrzowskiego, na który szanse miało wciąż pięciu zawodników. Jeszcze przed startem, podczas okrążenia formującego wielki pech spotkał największego faworyta do zajęcia drugiego miejsca Jana Kisiela. Warszawianin złapał niestety „gumę” i musiał zjechać do pit lane, co sprawiło że zamiast z 4 miejsca, startował on do wyścigu z końca stawki. W tym momencie „wirtualnym” wicemistrzem był startujący z pole position Jakub Litwin. Szczecinianin wziął przykład z nowego mistrza Volkswagen Castrol Cup i już po starcie zaczął uciekać rywalom. W pogoń za Polakiem ruszyli Szwed Marcus Fluch i Maciej Steinhof. W tym momencie przesądzone były losy tytułu wicemistrzowskiego, jednak układ wyścigu sprawiał, że po pechu Kisiela, na trzecie miejsce miało jeszcze szansę kilku zawodników. Walka trwała na końcu stawki, gdzie w ekspresowym tempie swoje pozycje odrabiał właśnie Jan Kisiel. Zawodnik z Warszawy w ciągu zaledwie pięciu okrążeń, wykorzystując prawie wszystkie możliwości użycia systemu Push – to – Pass, odrobił aż dziesięć pozycji. Mimo wielu ataków i walki, końcówka wyścigu nie przyniosła zmian w jego klasyfikacji. Linię mety jako pierwszy, po raz pierwszy w sezonie minął Jakub Litwin. Ta pozycja dała mu awans i drugie miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu. Kolejni linię mety minęli Szwed Marcus Fluch i Maciej Steinhof, dla którego było to drugie podium podczas finałowej rundy. Tuż za nimi na metę wpadli Robertas Kupcikas, Sebastian Arriola, Rasmus Marthen i ponownie najlepsza z kobiet Małgosia Rdest. Szalona pogoń i walka przyniosła tytuł drugiego wicemistrza Jankowi Kisielowi, który mijając linię mety na jedenastej pozycji zebrał wystarczającą ilość punktów, aby zająć trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Najlepszym z VIPów okazał się tym razem Jerzy Dudek, który zajął 18 pozycję. Najszybszym czasem okrążenia podczas rundy na torze w Poznaniu pochwalić się mógł Mateusz Lisowski, który podczas pierwszego sobotniego wyścigu pokonał jedno okrążenie toru w czasie 1:45,085 min. Dzięki temu, Lisowski otrzymał także specjalną nagrodę za największą ilość najszybszych okrążeni podczas całego sezonu, fundowaną przez otomoto.pl. Klasyfikacja sezonu Po zaciętej walce i dramatycznych wyścigach numer trzynaście i czternaście pucharu Volkswagen Castrol Cup mistrzem serii został Mateusz Lisowski. Tytuł wicemistrza padł łupem Jakuba Litwina, a najniższy stopień podium uzupełnił kolejny Polak Jan Kisiel. Kolejne miejsca w klasyfikacji generalnej sezonu zajęli najlepszy z zawodników zagranicznych Rasmus Marthen, następnie Maciej Steinhof i Robertas Kupcikas. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili jeszcze Marcus Fluch ze Szwecji, Krystian Korzeniowski, Martin Wirkijowski i Sebastian Ramirez. Zwycięzca Mateusz Lisowski odebrał z rąk Prezesa Volkswagen Group Polska Ralfa Berckhana, kluczyki do Samochodu Roku Volkswagena Golfa 7 oraz czek na 30.000 EUR. Jakub Litwin otrzymał czek na 20.000, a trzeci Jan Kisiel 10.000 EUR. Warto też wspomnieć o nagrodzie fair play ufundowanej przez sponsora, firmę Castrol. Z rąk dyrektora marki Sławomira Radonia, kluczyki do nowego Volkswagena up! odebrał Maciej Steinhof. Wypowiedzi po drugim wyścigu: Jakub Litwin: pozycja startowa 1, wyścig poz. 1 „Po kwalifikacjach byłem zdruzgotany, czasy były fatalne, jazda nienajlepsza, ale wszystko świetnie się dla mnie skończyło. W poprzednim wyścigu walczyłem jak mogłem o to ósme miejsce, żeby w drugim wystartować z pole position i powalczyć o 60 punktów za zwycięstwo. Jestem przeszczęśliwy. Nie miałem kłopotów z oponami, choć Marcus Fluch mocno mnie naciskał. Jestem dumny, a zwycięstwo dedykuje moim rodzicom i Zbyszkowi Szwagierczakowi.” Marcus Fluch: pozycja startowa 3, wyścig poz. 2 „Na początku myślałem o tym, żeby gonić Kubę, ale potem pomyślałem, że dla mnie będzie lepiej bezpiecznie dojechać do mety na drugim miejscu. Poza tym nie miałem pewnej, czystej okazji do wyprzedzenia Kuby, więc nie chciałem ryzykować” Jan Kisiel: pozycja startowa pit lane, wyścig poz. 11 „Oczywiście, że miałem chrapkę na drugą pozycję w całym sezonie, ale los pozbawił mnie szans na walkę. Na okrążeniu rozgrzewkowym złapałem kapcia, więc musiałem startować z pit-lane. Mimo tego udało mi się przebić z ostatniego miejsca na 11.” Relacje w telewizji Relację z finałowej rundy Volkswagen Castrol Cup będzie można oglądać na antenach kanałów TVP Sport, TVP Info oraz TVN Turbo. TVP Sport – „Wyścigi samochodowe – Volkswagen Castrol Cup” wtorek, 8 października – 20:30 środa, 9 października - 17:45 piątek, 10 października – 10:10 niedziela, 13 października – 17:15 TVN Turbo – Auto Sport czwartek, 10 października – 19:45 sobota, 12 października – 9:45 poniedziałek, 14 października - 13:45 wtorek, 15 października - 17:15 TVP Info (pasma regionalne) TVP Wrocław, niedziela, 13 października – 17:00 TVP Katowice, sobota, 12 października – 15:00 TVP Poznań, sobota, 12 października – 15:00 TVP Kielce, 12 października – 15:15 TVP Lublin, 12 października – 20:30 TVP Szczecin, niedziela, 13 października – 15:55 TVP Kraków, niedziela, 13 października – 17:55 TVP Łódź, sobota, 12 października – 15:30 www.volkswagencastrolcup.pl – najświeższe informacje źródło: Volkswagen Group Polska
  19. Wielki finał Volkswagen Castrol Cup na Torze Poznań Poznań, 30 września 2013 r. – W dniach 4 – 5 października na Torze Poznań zostanie rozegrana siódma, finałowa runda pucharu Volkswagen Castrol Cup. To podczas zawodów w Poznaniu rozstrzygną się losy tytułu mistrzowskiego, na który matematyczne szanse ma jeszcze aż siedmiu zawodników. Na starcie stanie 25 kierowców z 9 krajów. W stawce tej znajdą się kierowcy VIP, a wśród nich Jerzy Dudek oraz Jacek Jurecki. Dla tego pierwszego, jednego z najbardziej utytułowanych polskich piłkarzy ostatnich lat będzie to już trzecia okazja, aby sprawdzić swoje umiejętności w gronie profesjonalnych zawodników. Dudek miał już okazję startować za kierownicą pucharowego Golfa podczas poprzednich rund w Poznaniu, gdzie ukończył jeden z wyścigów na wysokiej, trzynastej pozycji. Dodatkowo gościnnie wystartują Sebastian Arriola oraz Dominik Kotarba-Majkutewicz. Tor Poznań areną finałowych zmagań Ostatnie dwa wyścigi w sezonie 2013 pucharu Volkswagen Castrol Cup rozegrane zostaną na torze w podpoznańskim Przeźmierowie. Po zmaganiach na słynnych zagranicznych torach w Austrii (Red Bull Ring) i na Węgrzech (Hungaroring) kierowcy startujący w markowym pucharze Volkswagena powrócą na finałową rywalizację do Polski. Tor Poznań został oficjalnie otwarty w 1977 roku. Długość jednego okrążenia wynosi 4083m. Tor ma 14 zakrętów – 5 lewych i 9 prawych, a jego najdłuższa prosta ma długość 560m. Rekord okrążenia należy do czeskiego kierowcy Thomasa Kostki, który w 2011 roku w samochodzie Mercedes C-klasse DTM potrzebował na to 1:24,01 min. Kwalifikacje Kwalifikacje do pierwszego wyścigu siódmej rundy Volkswagen Castrol Cup na Torze Poznań odbędą się w piątek 4 października. Wyniki „czasówki”, która rozpocznie się o godzinie 16:20 i potrwa trzydzieści minut, ustalą kolejność, w jakiej na starcie do pierwszego sobotniego wyścigu (5 października) ustawią się zawodnicy. Wyścig ten rozpocznie się o godzinie 10:30. Drugi, popołudniowy wyścig pucharu Volkswagen Castrol Cup rozpocznie się tego samego dnia o godzinie 14:35. Zawodnicy podczas obu wyścigów pokonają 14 okrążeń toru. VIP Drivers z doświadczeniem Podczas finałowych wyścigów na Torze Poznań wśród stałych uczestników cyklu w pucharowych Golfach zasiądzie dwóch kierowców VIP – Jerzy Dudek oraz Jacek Jurecki. Obaj kierowcy mieli już okazję ścigać się podczas poprzednich rund na tym obiekcie. Jerzy Dudek, ma już za sobą pierwsze starty za kierownicą wyścigowego Golfa. Ten jeden z najbardziej utytułowanych polskich piłkarzy (występy w takich klubach jak Feyenoord Rotterdam, Liverpool FC czy Real Madryt), który niedawno zaliczył sześćdziesiąty występ w reprezentacji Polski i dołączył do Klubu Wybitnego Reprezentanta, wziął udział w poprzednich eliminacjach na Torze Poznań, gdzie podczas jednego z wyścigów zajął bardzo dobre 13. miejsce. W drugim aucie pojedzie Jacek Jurecki. Dziennikarz, dyrektor serwisu motoryzacja.interia.pl, który także wystąpił podczas rund na poznańskim torze. Dodatkowo stawkę zawodników uzupełnią gościnnie startujący Sebastian Arriola, gwatemalczyk który wystąpi w pucharze dzięki programowi wymiany młodych talentów Volkswagena oraz Dominik Kotarba-Majkutewicz. Push – to – Pass Podczas finałowej rundy na torze Poznań zawodnicy będą mogli skorzystać z systemu Push – to – Pass, który zwiększy moc wyścigowego Golfa o dodatkowe 50 KM (do 310 KM). Każdy z zawodników będzie mógł użyć systemu 19 razy podczas jednego wyścigu. Poprzednie rundy pokazały, jak istotny wpływ na rywalizację oraz kolejność na mecie ma ten element. Za każdym razem zwiększy on moc wyścigowego Golfa na 10 sekund, z tym, że kolejny „strzał” zawodnik będzie mógł wykonać dopiero po 10 sekundach. Decydujące rozstrzygnięcia i cenne nagrody Przed finałową rundą matematyczne szanse na zwycięstwo w pucharze Volkswagen Castrol Cup ma aż siedmiu zawodników. Aktualnym liderem cyklu z dorobkiem 450 punktów jest Mateusz Lisowski. Drugi w klasyfikacji generalnej jest Jan Kisiel, który dobrymi występami podczas ostatniej rundy na torze Hungaroring zapewnił sobie drugie miejsce w aktualnej klasyfikacji (403 pkt). Tuż za Kisielem, na zwycięstwo w pucharze ma szansę kolejny Polak Jakub Litwin (398 pkt). W walce o końcowe zwycięstwo będzie się także liczył, najlepszy do tej pory zawodnik zagraniczny, czyli Szwed Rasmus Marthen, który do trzeciego Kuby Litwina traci obecnie 23 punkty. Sytuacja w tabeli jest także dobra dla kolejnych zawodników w stawce – Macieja Steinhofa (348 pkt), Robertasa Kupcikasa (338 pkt) i Marcusa Flucha (337 pkt), którzy jeśli nie powalczą o zwycięstwo, to na pewno o miejsce na podium pucharu. Dodatkową motywacją dla zawodników oprócz samego tytułu będą z pewnością nagrody – zwycięzca pucharu otrzyma nowego Volkswagena Golfa 7 oraz czek na 30.000 EUR, drugi zawodnik klasyfikacji otrzyma czek na 20.000, a trzeci na 10.000 EUR. Pieniądze te będą przeznaczone na dalszy rozwój kariery zawodników. Wypowiedzi przed rundą w Poznaniu Mateusz Lisowski, 1. miejsce w klasyfikacji generalnej „Jestem bardzo pozytywnie nastawiony przed nadchodzącym weekendem. Oczywiście moim celem jest wyjechanie z Poznania z mistrzowskim tytułem i za wszelką cenę będę do niego dążył. Wspólnie z zespołem bacznie przyglądaliśmy się punktacji i wynika z niej, że już po pierwszym sobotnim wyścigu mogę zostać triumfatorem tegorocznej edycji Volkswagen Castrol Cup. Zrobię co w mojej mocy, aby po raz kolejny wygrać kwalifikacje, jak i pierwszy bieg. Jeżeli mi się to uda i przy okazji mój największy konkurent Janek Kisiel nie uplasuje się na drugiej pozycji, tytuł będzie już mój. Do tego jednak bardzo daleka droga, a jak wiemy sporty motorowe są nieprzewidywalne i wszystko może się zdarzyć. Mam jednak nadzieję, że tym razem fortuna będzie po mojej stronie.” Jan Kisiel, 2. miejsce w klasyfikacji generalnej „Za nami już prawie cały sezon, a ostatnia gorąca runda w Poznaniu za niecałe kilka dni. Emocje są wielkie, lecz ja myślę tylko o jak najszybszej, bezbłędnej i perfekcyjnej jeździe, a nie o wyniku. Ten przyjdzie sam. Głównym konkurentem dla mnie w tej chwili jest Jakub Litwin – traci do mnie zaledwie kilka punktów w „generalce”, więc trzeba będzie mu mocno uciekać i utrzymać moje dobre drugie miejsce w pucharze. Oczywiście jest też duży apetyt na zwycięstwo, ale nic na silę. Nastawienie po rundzie na Hungaroringu jest świetne – aby do przodu w Poznaniu!" Jakub Litwin, 3. miejsce w klasyfikacji generalnej „Przed nami ostatnia runda Volkswagen Castrol Cup. Na zakończenie sezonu przyjdzie nam ścigać się w Poznaniu, który jest dla mnie bardzo szczęśliwy. To właśnie tam w czterech wyścigach w tym sezonie trzy razy stałem na podium i dwukrotnie obejmowałem pozycję lidera w klasyfikacji generalnej. Liczę, że nie inaczej będzie tym razem. Walczę o mistrzostwo, dodatkowo jestem podbudowany po ostatniej eliminacji na Węgrzech, gdzie dwa razy stałem na podium. Chcę pokazać się z jak najlepszej strony i liczę na świetny wynik. Jestem optymistą i dam z siebie wszystko. Dodatkowo mobilizuje mnie fakt, że na te zawody wybiera się bardzo wielu ważnych dla mnie gości. Zrobię wszystko, żeby ich usatysfakcjonować. Trzymajcie za mnie kciuki!" Marcus Fluch, 7. miejsce w klasyfikacji generalnej „Przed nami kolejny wyścigowy weekend w Poznaniu. Ostatnią rundę na tym torze wspominam bardzo pozytywnie – udało mi się zająć pole position dzięki wygranym kwalifikacjom, a następnie dowieźć ten wynik do mety pierwszego wyścigu. Bardzo lubię konfigurację tego toru, odpowiada ona mojemu stylowi jazdy. Jest dużo ciasnych zakrętów co sprawi, że walka na torze będzie bardzo ciekawa. Oczekiwania wobec rundy są jasne – zająć dobre miejsce w kwalifikacjach no i ukończyć wyścigi na podium! Muszę jednak pamiętać, że wciąż mam szansę aby znaleźć się na podium klasyfikacji generalnej sezonu, dlatego z tyłu głowy będę miał myśli, aby dowieźć do mety dobrze punktowaną pozycję. Nie mogę się już doczekać nadchodzącej rundy. Liczę na ciekawe zawody zarówno dla zawodników jak i kibiców.” Źródło: Volkswagen Group Polska
  20. Porsche 964 3.8 Cup car drifting and near crash
  21. Zwycięstwa Polaków podczas 6. rundy Volkswagen Castrol Cup na Hungaroring Budapeszt, 21 września 2013 r. – W dniach 20 i 21 września na torze Hungaroring pod Budapesztem odbyła się 6. runda pucharu Volkswagen Castrol Cup. W zawodach wzięło udział 21 kierowców z ośmiu krajów. Gościnnie w wyścigach wystartowali kierowcy VIP – Andreas Mikkelsen, aktualnie reprezentujący barwy Volkswagen Motorsport za kierownicą Polo R WRC w cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata WRC oraz Jimmy Johansson, triumfator min. serii ADAC Volkswagen Polo Cup. Wygrana w pierwszym wyścigu padła łupem Mateusza Lisowskiego, który wykorzystał start z pole position, pozostałe miejsca na podium uzupełnili także Polacy – Jakub Litwin i Paweł Krężelok. W drugim wyścigu po zaciętej walce wygrał Jan Kisiel, który na metę wjechał tuż przed Szwedem Marcusem Fluchem oraz kolejnym Polakiem Kubą Litiwinem. Po rundzie na Węgrzech w klasyfikacji generalnej pucharu Volkswagen Castrol Cup prowadzi Mateusz Lisowski, jednak bezpośredni rywale zmniejszyli różnicę punktową i walka o zwycięstwo w Pucharze rozstrzygnie się podczas finałowej rundy w Poznaniu – 5. października. Po rywalizacji w Austrii na torze Red Bull Ring, zawodnicy przenieśli się na Węgry. Areną zmagań, był leżący niedaleko węgierskiej stolicy, legendarny tor Hungaroring. Obiekt ten wybudowano w 1986 roku i od tego momentu gości bolidy rywalizujące w Formule 1, GP2 czy też samochody serii WTCC. Tor ma długość 4381m, posiada aż 16 zakrętów, a jego najdłuższa prosta wynosi ponad 700 m. Rekord, należy do Brazylijczyka Rubensa Barrichello, który swoim bolidem Ferrari F1 (model 2004) w roku 2004 przejechał jedno okrążenie w czasie 1:18,434 min. W klasyfikacji generalnej liderem przed 6. rundą był Mateusz Lisowski, który miał na swoim koncie 374 punkty. Za nim z bardzo małą różnicą punktową między sobą znajdowali się kolejni zawodnicy – Rasmus Marthen (Szwecja) z 315 punktami, Jan Kisiel mający 311 punktów i o jedno oczko mniej od Kisiela Jakub Litwin. Z walki o podium nie rezygnowali też zawodnicy, który dobrze wspominać mogli ostatnią, deszczową rundę na Red Bull Ring – Maciej Steinhof i Robertas Kupcikas. Do startu w szóstej rundzie stanęło 21 kierowców. W tej stawce znaleźli się dwaj gościnnie startujący kierowcy VIP: Andreas Mikkelsen i Jimmy Johansson. Pierwszy z nich na Węgry przyleciał prosto z gorącej Australii, gdzie jeszcze w ubiegły weekend za kierownicą rajdowego Polo R WRC startował w eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata WRC, kończąc ją na doskonałej szóstej pozycji. Drugi z VIPów, Szwed Johansson to były triumfator serii ADAC Volkswagen Polo Cup, a także zwycięzca wyścigu 24h Nurburgring, za kierownicą Volkswagena Scirocco R. Kwalifikacje Kwalifikacje szóstej rundy pucharu Volkswagen Castrol Cup rozpoczęły się w piątek 20 września o godzinie 16.00. Temperatura powietrza wynosiła 15 stopni, a na niebie świeciło słońce. W pierwszej części na suchy tym razem tor zdecydowało się wyjechać kilkunastu zawodników. Wśród nich najlepszym czasem mógł popisać się Szwed Marcus Fluch (2:03,549 min). Cała czołówka czekała jednak w boksach na rozwój sytuacji, wśród tych kierowców byli min. Mateusz Lisowski, Jakub Litwin i Robertas Kupcikas. Walka o najlepszy czas zaczęła się, gdy do końca pozostało już tylko 10 minut. W tym momencie swoje jedyne okrążenie skończył Lisowski. Kierowca z Wieliczki uzyskał czas 2:03,475 min, co jak się później okazało wystarczyło na zdobycie czwartego w tym sezonie pole position. Tuż za Lisowskim do pierwszego sobotniego wyścigu ustawili się na polach Marcus Fluch oraz Jakub Litwin. Z bardzo dobrej strony pokazał się w kwalifikacjach 16 – letni Szczecinianin Paweł Krężelok. Zawodnik, który dopiero po raz drugi zasiadł za kierownicą wyścigowego Golfa uzyskał w nich czwarty czas, tracąc do Lisowskiego 0,339 s. Z piątego pola do sobotniego wyścigu startował Krystian Korzeniowski. Reprezentujący barwy Volkswagen Motorsport, kierowca VIP Andreas Mikkelsen zanotował siódmy czas kwalifikacji, a drugi z VIPów Jimmy Johansson kwalifikacje ukończył z ósmym rezultatem. Najszybszą z kobiet okazała się Małgorzata Rdest, która zaprezentowała się tym razem ciut gorzej niż podczas rundy na Red Bull Ring i uzyskała czternasty czas. Pierwszy wyścig Wyścig numer 11 pucharu Volkswagen Castrol Cup rozpoczął się w sobotę 21 września o godzinie 11:00. Zgodnie z przewidywaniami, startujący z pole position Mateusz Lisowski odskoczył na starcie reszcie stawki. Znakomity start zaliczył także Jakub Litwin, który od razu przebił się na drugie miejsce. Za plecami tej dwójki zawodników toczyła się walka o kolejne pozycje. Jej bohaterami byli Marcus Fluch, Paweł Krężelok i Jan Kisiel. Zawodnicy, dzięki systemowi Push – to – Pass, który zwiększał moc wyścigowego Golfa o dodatkowe 50 KM stoczyli zaciętą walkę, z której zwycięsko wyszedł najmłodszy z nich, zaledwie 16 letni Paweł Krężelok. To właśnie on przejechał linię mety jako trzeci, za zwycięzcą Mateuszem Lisowskim i drugim Jakubem Litwinem, uzupełniając podium trzecim polskim nazwiskiem. Kolejne miejsca zajęli kolejno Marcus Fluch, Jan Kisiel i Maciej Steinhof. Znakomity wynik, a za razem najlepszy w tym sezonie Volkswagen Castrol Cup wśród VIPów osiągnął Andreas Mikkelsen, który dojechał ósmy. Pozycja ta dawała mu dodatkowo pierwsze pole startowe do drugiego sobotniego wyścigu. Najlepszą kobietą podczas pierwszego wyścigu była Małgorzata Rdest, która linię mety minęła na 17. Miejscu. Wypowiedzi po wyścigu 1: Mateusz Lisowski: kwalifikacje poz. 1, wyścig poz. 1 „Uwielbiam kontrolować wyścig. Wszystko było dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z moim inżynierem udało nam się ustawić idealne cieśnina w oponach. Z samochodem nie było żadnych problemów. Spisywał się perfekcyjnie.” Paweł Krężelok: kwalifikacje poz. 4, wyścig poz. 3 „Ten wyścig mogę zaliczyć do bardzo udanych. Podium zdobyte już w drugim starcie w Volkswagen Castrol Cup naprawdę wiele dla mnie znaczy. Bardzo lubię ten tor i zawsze przyjeżdżam do Węgier z dobrym nastawieniem. Myślę, że to mi pomaga.” Andreas Mikkelsen: kwalifikacje poz. 7, wyścig poz. 8 „To była fajna zabawa. Miałem bardzo kiepski start i później starałem się awansować w klasyfikacji, co mi się udało. Bardzo podobało mi się używanie systemu Push – to – Pass.” Drugi wyścig Start do drugiego, popołudniowego wyścigu odbył się o godzinie 15:30. Pogoda nadal nie utrudniała walki kierowcom – było słonecznie. Kolejność na starcie ustaliły wyniki przedpołudniowego wyścigu. Z pole position, po raz pierwszy w historii pucharu startował VIP – Andreas Mikkelsen. Tuż za nim, na kolejnych polach startowych ustawili się Robertas Kupcikas, Maciej Steinhof i Jan Kisiel. Zwycięzca pierwszego wyścigu Mateusz Lisowski ruszał z ósmego pola. Pucharowe doświadczenie stałych uczestników dało znać o sobie od razu po zgaśnięciu czerwonych świateł. Doskonały start z wykorzystaniem systemu Push – to – Pass zaprezentowali Robertas Kupcikas, Jan Kisiel oraz Jakub Litwin i to oni znaleźli się na pierwszych trzech miejscach po pierwszym okrążeniu. Na kolejnym „kapcia” złapał Maciej Steinhof, oznaczało to, że zawodnik ten odpadł z rywalizacji o czołowe lokaty drugiego wyścigu. Dramatyczne chwile miały miejsce podczas czwartego okrążenia, z toru wypadł Herman Berger uszkadzając poważnie swoje auto. Na tor wyjechał Safety Car, który prowadził zawodników przez kolejne dwa okrążenia. Po wznowieniu zacięta walka o zwycięstwo w wyścigu toczyła się między Janem Kisielem i Marcusem Fluchem. Tuż za ich plecami o kolejne pozycje walczyli Jakub Litwin, przebijający się coraz to skuteczniej do przodu Mateusz Lisowski oraz Rasmus Marthen i Andreas Mikkelsen. Najważniejsze dla wyników wyścigu było 10. okrążenie. W trakcie walki o pozycje Mateusz Lisowski uderzył w auto Robertasa Kupcikasa. Oba auta zostały uszkodzone, a zawodnicy stracili swoje dobre pozycje. Na ich nieszczęściu skorzystali inni – prowadzący Jan Kisiel, Marcus Fluch i Jakub Litwin, którzy dokładnie w takiej kolejności minęli linię mety drugiego wyścigu 6. rundy pucharu Volkswagen Castrol Cup. Kolejne miejsca zajęli Szwed Rasmus Marthen, Jimmy Johansson, Andreas Mikkelsen i Paweł Krężelok. Z bardzo dobrej strony pokazała się w tym wyścigu najlepsza za razem kobieta Małgorzata Rdest, która do mety dojechała dziewiąta. Zwycięzca pierwszego sobotniego wyścigu Mateusz Lisowski po kolizji z Robertasem Kupcikasem do mety dojechał na szesnastej pozycji. Najszybszym czasem okrążenia podczas rundy na torze Hungaroring pochwalić się mógł Mateusz Lisowski, który podczas drugiego sobotniego wyścigu pokonał jedno okrążenie toru w czasie 2:03,067 min. Wyniki drugiego wyścigu szóstej rundy pucharu Volkswagen Castrol Cup sprawiły, że w walce o tytuł Mistrza liczy się wciąż kilku zawodników. Na prowadzeniu klasyfikacji znajduje się z dorobkiem 450 punktów Mateusz Lisowski. W walce o zwycięstwo wciąż liczą się także kolejni Polacy – wicelider Jan Kisiel, który na swoim koncie zgromadził 403 punkty, a także trzeci obecnie Jakub Litwin (398 punktów). Najlepszy z zagranicznych zawodników Szwed Rasmus Marthen spadł po tej rundzie na czwarte miejsce, gromadząc na swoim koncie 375 punktów. To pomiędzy tymi zawodnikami, podczas ostatniej rundy na torze Poznań (5 października) rozstrzygnie się walka o zwycięstwo w pucharze Volkswagen Castrol Cup. Wypowiedzi po drugim wyścigu: Jan Kisiel: pozycja startowa 4, wyścig poz. 1 „Emocje były niezwykłe. Nie sądziłem, że uda mi się wygrać drugi wyścig. Przed ostatnim okrążeniem nie miałem już do dyspozycji Push – to – Passów, podczas gdy jadący za mną Marcus Fluch miał jeszcze trzy „strzały”. Na ostatnim kółku postanowiłem nieco zmienić technikę i jak widać udało się.” Robertas Kupcikas: pozycja startowa 2, wyścig poz. 8 „Nie jestem zbytnio zadowolony z przebiegu weekendu. Początkowo miałem problemy z hamulcami. Mechanicy na szczęście pomogli mi wychwycić usterkę. Podczas drugiego wyścigu Mateusz Lisowski wjechał w tył mojego samochodu i obróciłem się. To był koniec szans na dobry rezultat.” Mateusz Lisowski: pozycja startowa 8, wyścig poz. 16 „Weekend ułożył się naprawdę dobrze. Kwalifikacje były dobre, było pole position. Udało się wygrać pierwszy wyścig, a w drugim miałem kontakt z Robertasem Kupcikasem. Sędziowie nałożyli na mnie karę, z którą trzeba się zgodzić. No cóż – wszystko rozstrzygnie się w Poznaniu.” Relacje w telewizji Relację z węgierskiej rundy Volkswagen Castrol Cup będzie można oglądać na antenach kanałów TVP Sport, TVP Info oraz TVN Turbo. TVP Sport – „Wyścigi samochodowe – Volkswagen Castrol Cup” Środa, 25 września – 20:45 Czwartek, 26 września – 14:00 Sobota, 28 września – 15:30 Niedziela, 29 września – 20:30 TVN Turbo – Auto Sport czwartek, 26 września – 19:40 sobota, 28 września – 9:45 poniedziałek, 30 września – 13:45 wtorek, 1 października – 17:15 TVP Info (pasma regionalne) TVP Wrocław, sobota, 28 września – 17:55 TVP Katowice, sobota, 28 września – 19:25 TVP Poznań, sobota, 28 września – 20:20 TVP Kielce, sobota, 28 września – 20:30 TVP Lublin, sobota, 28 września – 20:30 TVP Szczecin, niedziela, 29 września – 17:55 TVP Kraków, niedziela, 29 września – 20:05 TVP Łódź, niedziela, 29 września – 20:15 Źródło: Volkswagen Group Polska
  22. Porsche Cup Winner - Ashley Freiberg - /SHAKEDOWN Interview
×