Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'classic' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 98 wyników

  1. Witam, mam do zaoferowania samochód Renault Megane Classic z silnikiem 1.4 o mocy 95KM W samochodzie wszystko na bieżąco było serwisowane. Auto posiada przejechane 189201km Posiadam rachunki oraz wszystkie dokumenty od pierwszego właściciela Samochód jest wyposażony w radio Sony CDX-GT450U z wejściem USB oraz AUX. Spalanie samochodu w stylu mieszanym to około 7L/100KM Przegląd ważny jest do lipca 2016, a ubezpieczenie do grudnia 2016. W samochodzie niedawno zostały wymienione filtry oraz nabita i odgrzybiona klimatyzacja. Wcześniej zostało wymieniona sprzęgło, zregenerowany alternator oraz wymieniony czujnik temperatury płynu chłodzącego Samochód prezentuje się bardzo ładnie, jest w bardzo dobrym stanie technicznym. Środek samochodu bardzo czysty i zadbany, lakier i tapicerka nie mają zastrzeżeń. Silnik pracuje ładnie i cicho. Założona jest blokada skrzyni biegów Multi Lock na co posiadam wszystkie dokumenty Posiadam komplet kluczyków Link do aukcij http://olx.pl/oferta/renault-megane-classic-lift-1-4-16v-krajowy-klimatyzacja-aso-CID5-IDfkka5.html
  2. Volkswagen Classic świętuje 40 lat Polo - Najciekawsze modele z 40 lat historii zebrane na targach w Essen Poznań, 16 kwietnia 2015 r. – Podczas największych na świecie targów samochodów klasycznych, Techno Classica (od 15 do 19 kwietnia 2015 r.) Volkswagen Classic świętuje szczególny jubileusz: 40-lecie Polo. Ten mały samochód jest oczywiście ozdobą targowej ekspozycji Volkswagena. Pod hasłem „40 lat Polo” można podziwiać w Essen wybrane egzemplarze tego popularnego auta. Volkswagen Classic prezentuje w Essen siedem egzemplarzy Polo - przedstawicieli pięciu generacji. Są to starannie wybrane auta, świadkowie kolejnych epok w historii tego modelu. Najstarsze jest jedno z pierwszych Polo z 1975 roku, które zapoczątkowało trwającą od czterech dziesięcioleci historię sukcesu tego modelu. Pozostałe eksponaty to: jedyny zachowany egzemplarz prototypowego auta ze sprężarką typu G z 1985 roku, jego późniejszy seryjny odpowiednik Polo Coupe G40, fascynujący model studyjny „Eko Polo”, zużywający dwa litry oleju napędowego na 100 km, cieszące się wielkim powodzeniem Polo III Open Air z dużym rozsuwanym dachem oraz studyjny kabriolet przygotowany przez firmę Karmann, który nigdy nie wszedł do produkcji seryjnej. Oczywiście, wśród historycznych egzemplarzy znajduje się również model współczesny (generacji 6R). On także jest niezwykły – chociaż nowy, już zapisał się w historii. W 300-konnym Polo R WRC Sebastien Ogier i Volkswagen Motorsport zdobyli w roku 2013 i 2014 Rajdowe Mistrzostwo Świata. Prezentacje prowadzone przez ekspertów, akcja fotograficzna, oraz specjalna strona internetowa Żeby osobiście i wyczerpująco zapoznać zwiedzających z historią Polo, Volkswagen Classic, we współpracy z „VW Polo IG Deutschland”, zaangażował przewodników, którzy oprowadzają gości po ekspozycji. W wydzielonej, specjalnej strefie prowadzone są z kolei krótkie prezentacje. Ich tematyka obejmuje zarówno historię Polo, jak i udział tego modelu w sportach motorowych czy prezentacje najważniejszych osiągnięć technicznych, jak sprężarka typu G czy udział w Formule E. Także w bieżącym roku Volkswagen Classic organizuje akcję fotograficzną, która obrosła już pewną tradycją. Osobom, które pragną zabrać z sobą do domu pamiątkę z Techno Classica 2015 Volkswagen oferuje bezpłatne zdjęcie z wybranym przez nich egzemplarzem Polo. Przy odrobinie szczęścia wizyta na ekspozycji Volkswagena podczas Techno Classica może opłacić się podwójnie – dla tych, którzy podczas specjalnego konkursu wykażą się wiedzą o prezentowanych klasycznych egzemplarzach Polo przygotowano wyjątkowe nagrody – np. karty VIP na Classic Days w zamku Dyck oraz piękne modele limitowanych serii aut Volkswagena. Wystawowe Polo Polo I L, rok produkcji 1975, silnik: czterocylindrowy, benzynowy, pojemność 0,9 l, moc 29 kW (40 KM) Najstarszy spośród prezentowanych na targach modeli ma lakier w kolorze „Ozeanblue” dostępny tylko w chwili rozpoczęcia sprzedaży. Auto przykuwa wzrok bogatym wyposażeniem – Polo w wersji L wyróżnia się z zewnątrz chromowanymi zderzakami (w modelu podstawowym w kolorze matowego srebra) oraz delikatną, również chromowaną, listwą z boku nadwozia. Cechą szczególną wnętrza są m.in. fotele pokryte specjalną tapicerką. Polo II hatchback, model „Eko”, rok produkcji 1988, silnik: dwucylindrowy, diesel, pojemność 0,9 l, moc 29 kW (40 KM) Polo drugiej generacji jest reprezentowane przez model studyjny, skonstruowany pod kątem jak największej wydajności, zawierający wiele nowatorskich rozwiązań technicznych: silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, system recyrkulacji spalin, automatyczne sprzęgło wraz z systemem start-stop, sprężarkę typu G zapewniającą maksymalną efektywność pracy i półautomatyczną 5-biegową skrzynię biegów. Polo II G40 „Rekord Świata”, rok produkcji 1985, silnik: czterocylindrowy, benzynowy, pojemność 1,3 l, moc 95 kW (129 KM) Egzemplarz udostępniony przez fundację AutoMuseum Volkswagen również należy do drugiej generacji modeli Polo. Jest jedynym zachowanym egzemplarzem, w którym w 1985 roku zaprezentowano po raz pierwszy sprężarkę typu G, podczas spektakularnej 24-godzinnej próby na fabrycznym torze Volkswagena w Ehra-Lessin. Polo G40 osiągnęło wtedy prędkość 208 km/h, z nawiązką bijąc ówczesny rekord dla aut klasy 1300 cm3 wynoszący 168,6 km/h. Polo II G40, rok produkcji 1992, silnik: czterocylindrowy, benzynowy, pojemność 1,3 l, moc 83 kW (113 KM) To Polo Coupe także ma pod maską silnik wyposażony w sprężarkę o spiralnym przekroju przypominającym kształt litery G, od którego wzięło swą nazwę. Auto pochodzi z drugiej, nielimitowanej serii modeli. Można ją rozpoznać m.in. po czworokątnych reflektorach i większych lampach z tyłu Polo III Open Air, rok produkcji 1998, silnik: czterocylindrowy, benzynowy, pojemność 1,4 l, moc 44 kW (60 KM) Jeden z modeli trzeciej generacji, także wypożyczony przez fundację AutoMuseum Volkswagen. Był to model specjalny, produkowany na rynek europejski; miał przesuwany elektrycznie dach, tak duży, że patrzeć w niebo mogli przez niego także pasażerowie siedzący na kanapie z tyłu. Polo IV GTI Cabriolet, rok produkcji 2007, silnik: czterocylindrowy, benzynowy, pojemność 1,8 l, moc 110 kW (150 KM) Kolejne auto istniejące w jednym egzemplarzu, przedstawiciel modeli czwartej generacji. Firma Karmann z Osnabrück prezentując ten studyjny model na Wystawie Samochodowej we Frankfurcie w 2007 roku udowodniła swoją kompetencję w konstruowaniu kabrioletów, a także w dziedzinie ich designu i jakości. Opadająca linia dachu (gdy jest on rozpostarty ponad autem) sprawia, że model ten przypomina coupe. Dach ten składa się w bardzo widowiskowy sposób, całkowicie znikając pod specjalną pokrywą. Szklana szyba z tyłu elektrycznie unosi się ku górze, aby zapewnić dostęp do bagażnika. Polo V R WRC, rok produkcji 2013, silnik: czterocylindrowy, benzynowy, pojemność 1,6 l, moc około 220 kW (300 KM) Samochód mistrzów świata – pierwszy rok startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 2013 r. Volkswagen rozpoczął od wygrania pierwszego odcinka specjalnego w Rajdzie Monte Carlo. Za kierownicą debiutującego wówczas Polo R WRC siedział Sebastien Ogier, pilotem był Julien Ingrassia. Jaki początek, taki cały sezon - zakończony zdobyciem tytułów mistrzowskich w klasyfikacji producentów, kierowców i pilotów. Prezentowany w Essen Polo R WRC pod względem technicznym i stylistycznym odpowiada zwycięskiemu egzemplarzowi. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Porsche Classic is celebrating 40 years of 911 Turbo at the Oldtimer Grand Prix 2014
  4. Już za tydzień trzecia edycja Classic Moto Show Kraków 2014. Wystawa odbędzie się w dniach 5-7 września 2014 roku, na terenie Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie, ul. św. Wawrzyńca 15. Kto się wybiera?
  5. Osiem skarbów ŠKODY na starcie Sachsen Classic W prestiżowym rajdzie samochodów klasycznych Sachsen Classic czeska marka wystawia silną reprezentację: osiem wyjątkowych okazów ze swojej bogatej, 119-letniej historii. Podczas trwającej w dniach 21-23 sierpnia imprezy widzowie będą mieli okazję zobaczyć cały przekrój modeli tej czeskiej marki: od modelu Laurin & Klement 110 z 1925 roku po legendarną ŠKODĘ 110 R sports coupé z 1978 roku. Trasa dwunastej edycji Sachsen Classic w tym roku znów wiedzie przez Czechy. Na tę okoliczność, w miejscowości Karlowe Wary jednym z elementów rajdu będzie prezentacja kolejnych czterech, unikalnych modeli marki pochodzących z muzeum ŠKODY. Wśród nich znajdzie się wierna reprodukcja pierwszego pojazdu czeskiej marki - słynnego Voiturette A. „Ze wspaniałą historią motoryzacji Saksonii i tysiącami podekscytowanych widzów, Sachsen Classic jest jednym z najważniejszych wydarzeń każdego sezonu klasycznej motoryzacji” - mówi Frank Welsch, członek Zarządu ŠKODY ds. rozwoju technicznego. „Wydarzenie to ma szczególne znaczenie dla ŠKODY w tym roku, jako że jednodniowy przejazd przez Republikę Czeską sprawia, że przez część trasy będziemy się czuć niemal jak gospodarze. To daje nam powód, by wysłać na ten szczególny rajd jeszcze więcej zabytkowych samochodów naszej marki, niż kiedykolwiek wcześniej” - dodaje Frank Welsch. Jednym z najstarszych samochodów na linii startowej rajdu będzie dostarczony przez ŠKODĘ okaz Laurin & Klement 110 z 1925 roku. Samochód ten reprezentuje kamień milowy w historii czeskiego producenta: jego produkcja rozpoczęła się w roku połączenia firmy założonej przez Václava Laurina i Václava Klementa ze specjalizującą się do tej pory w innych gałęziach przemysłu firmą ŠKODA. Pomiędzy rokiem 1925 a 1929 zbudowano około trzech tysięcy takich samochodów. Egzemplarz uczestniczący w Sachsen Classic pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej, dlatego znaleźć na nim można wyłącznie logo L&K. Późniejsze egzemplarze nosiły już oznaczenia obydwu firm. Elegancka ŠKODA 645 prezentuje z kolei samochodowy luksus lat trzydziestych. Tylko 758 pojazdów tego typu zostało wybudowanych w latach 1929-1934. W Saksonii poprowadzi ją siedmiokrotny rajdowy Mistrz Niemiec, Matthias Kahle. ŠKODY 1101 Tudor oraz 440 z roku 1957 po niedawno zakończonym procesie restauracji będą kolejnymi ważnymi uczestnikami rajdu. Druga z nich, popularnie nazywana „Spartak”, była w tamtym czasie odpowiedzią producenta na wzrastające zapotrzebowanie na rozsądnie wyceniony, przyziemny, ale jednocześnie nowoczesny samochód. Tę popularną w przeszłości ŠKODĘ poprowadzi kierowca rajdowy Sepp Wiegand. Młody niemiecki zawodnik jeździ na co dzień ŠKODĄ Fabią Super 2000 i utrzymuje rewelacyjną drugą pozycję w Rajdowych Mistrzostwach Europy, ale już nie może się doczekać rajdu Sachsen Classic: „To doskonała okazja do połączenia motorsportu z cenioną motoryzacją klasyczną. Niezwykle cieszę się z możliwości bycia częścią tego wspaniałego wydarzenia wraz ze ŠKODĄ 440 Spartak w mojej ojczyźnie. To mocne zderzenie z historią: ten samochód jest prawie trzy razy starszy ode mnie!”. Następny start zawodnika ŠKODY w Rajdowych Mistrzostwach Świata będzie miał miejsce także w Czechach: na Barum Rally w dniach 29-31 sierpnia. ŠKODA Popular Monte Carlo z 1937 roku nazwą nawiązuje do już wtedy bogatej, pełnej sukcesów historii startów ŠKODY w motorsporcie. W 1936 roku ŠKODA Popular osiągnęła imponujące drugie miejsce w legendarnym Rajdzie Monte Carlo. Aby uczcić to osiągnięcie, producent zaprezentował wyjątkową serię siedemdziesięciu egzemplarzy ŠKODY Popular nazwanych tak, jak rajd: Monte Carlo. Jeden z nich może być podziwiany już od startu rajdu w Saksonii, tak samo jak rewelacyjnie utrzymany egzemplarz wyścigowej konstrukcji ŠKODA 110 R sports coupé z 1978 roku. Uczestnictwo czeskiej marki w Sachsen Classic wieńczy obecność modelu ŠKODA 1200 Sedan z roku 1955. W piątek 22 sierpnia startujący w saksońskim rajdzie dotrą do Karlowych Warów, gdzie ŠKODA przygotuje ekskluzywny pokaz kolejnych czterech historycznych modeli marki. Uczestnicy i widzowie będą mogli zachwycić się wiernie odtworzonym egzemplarzem Voiturette Type A. W 1905 roku był to pierwszy samochód stworzony przez założycieli marki Laurin & Klement. Uwagę będzie na siebie zwracać niewątpliwie także Laurin & Klement Type S. Egzemplarz ten pochodzi z 1911 roku, lecz dzięki dużemu zainteresowaniu i licznym unowocześnieniom utrzymywał się w produkcji seryjnej aż do 1924 roku. Samochód ten, pochodzący z pierwszej serii produkcyjnej Typu S, wyposażony jest w silnik o pojemności 1771 centymetrów sześciennych i mocy 14 KM. Kolekcję tę uzupełni okazała ŠKODA 645 i odtworzona wnikliwie, z wielką dbałością o szczegóły ŠKODA 966 Supersport. Sachsen Classic to jedno z najpopularniejszych wydarzeń motoryzacji klasycznej w Europie, cieszące się z roku na rok coraz większym zainteresowaniem właścicieli i miłośników zabytkowych samochodów. Rajd rozpocznie się w czwartek 21 sierpnia dokładnie o godzinie 12:01 na głównym rynku Zwickau. Drugiego dnia z Zwickau dotrze przez niemiecko-czeską granicę do Karlowych Warów. Trzeci i ostatni etap odbywający się 23 sierpnia będzie prowadził przez aż 258 kilometrów malowniczych dróg, ponownie z rynku Zwickau ku Augustusplatz w Lipsku. Samochody zaczną docierać tam od godziny 15:30. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Fiat Chrysler Automobiles gwiazdą wystawy Classic Days w Niemczech. Konkurs elegancji, pokazy i rywalizacja na drogach zamkniętych dla ruchu: to bogaty program wystawy zarezerwowanej dla zabytkowych samochodów, odbywającej się w średniowiecznym zamku Dyck. Alfa Romeo uczestniczy w wydarzeniu wystawiając cztery drogocenne egzemplarze: prototyp 750 Competizione (1955), 8C 2900 Le Mans (1938), Giuliettę SZ (1960) oraz 1900 Sport Spider (1954). Centrum uwagi skierowane na Lancię 037 Rally (1984 - grupa oraz samochód z Formuły 1 Lancia D50 (1955). Marka Abarth zaznacza swoją obecność modelem 1000 Monomille (1960), a markę Fiat reprezentują trzy modele: 8V (1954), 600 Multipla (1959) i Dino Spider (1969). Zabytkowym samochodom towarzyszą aktualnie produkowane modele: wielokrotnie nagradzana Alfa Romeo 4C, „City Lounge” Fiata 500L oraz nowy Abarth 695 biposto – pierwszy pokaz tego wyjątkowego modelu na niemieckich drogach. Od 1 do 3 sierpnia w Niemczech odbędą się coroczne Classic Days, poświęcone samochodom przeszłości, a goszczące w średniowiecznym zamku Dyck, niedaleko Düsseldorfu. Podczas tego prestiżowego wydarzenia wokół malowniczego zamku na wodzie nie może oczywiście zabraknąć samochodów Grupy Fiat Chrysler Automobiles, która zaoferuje zwiedzającym możliwość poznania z bliska cennych, zabytkowych egzemplarzy marek Alfa Romeo, Abarth, Fiat i Lancia, biorących udział w zawodach „Racing Legend". Z kolekcji Muzeum Alfy Romeo przyjadą cztery egzemplarze - prototyp 750 Competizione (1955), model 8C 2900 Le Mans (1938), Giulietta SZ (1960) oraz 1900 Sport Spider (1954) – natomiast z kolekcji Lancia pojawią się dwa niesamowite samochody wyczynowe: Lancia 037 Rally (1984 - grupa oraz samochód Formuły 1- Lancia D50 (1955). Będą również trzy samochody Fiata - 8V (1954), 600 Multipla (1959) oraz Dino Spider (1969), a także Abarth 1000 Monomille (1960). Poza tym, jako potwierdzenie nierozerwalnej więzi łączącej samochody przeszłości z tymi z aktualnej produkcji, na niemieckiej wystawie obecna będzie również fascynująca Alfa Romeo 4C, wersja „City Lounge” Fiata 500L oraz nowy Abarth 695 biposto – „najbardziej „abarthowy” z wszystkich Abarthów", który po raz pierwszy będzie mógł być podziwiany na niemieckich drogach. Alfa Romeo: coupé Zagato na 60. urodziny Giulietty. Podczas specjalnych zawodów zaplanowanych na sobotę i niedzielę, swój blask ukażą cztery „klejnoty” marki Alfa Romeo, począwszy od 750 Competizione, wyścigowej „barchetty", która została wyprodukowana w 1955 roku do ewentualnego udziału w zawodach w kategorii Sport, klasa 1,5 litra. Silnik samochodu jest taki, jak w modelu Giulietta, ale o pojemności 1488 cm3 i mocy 145 KM, który rozpędza tego wyścigowego spidera do 220 km/h, również dzięki masie własnej pojazdu gotowego do jazdy, równej ledwo 670 kg. Projekt nadwozia, nad realizacją którego czuwał Boano, odcina się wyraźnie od stylu innych, współczesnych Alf Romeo. Samochód pozostał na etapie prototypu laboratoryjnego: w 1955 roku w Portello musiano bowiem skoncentrować się nad produkcją Giulietty. Z Muzeum Alfy Romeo pochodzi również Giulietta Sprint Zagato, wyścigowa wersja zbudowana na bazie seryjnego samochodu, który w tym roku kończy 60 lat. Z połączenia krótszej ramy, niż Giulietta Spider, seryjnie montowanego silnika 100 KM o pojemności 1,3 z Giulietty Sprint Veloce oraz aluminiowej karoserii Zagato, powstało wyścigowe auto, które w swojej klasie pojemności praktycznie nie miało sobie równych. Podczas imprezy na zamku Dyck można będzie podziwiać niezwykle rzadki egzemplarz z aerodynamicznie udoskonalonym, ściętym tyłem. Wreszcie, trzeci samochód z kolekcji Alfy Romeo to 1900 Sport Spider, wyścigowe auto wyprodukowane w 1954 roku w jednym jedynym egzemplarzu, zbudowane na bazie modelu 1900, z „otwartą” karoserią dzieła Bertone, o wyjątkowo agresywnej i opływowej linii, którego osiągi i prowadzenie dorównują aktualnym samochodom. Dopełnieniem całości oficjalnych samochodów Alfy Romeo jest bezcenny model 8C 2900 Le Mans, który zostanie wystawiony w średniowiecznym zamku Dyck. Jest to niezwykły eksponat, którego aluminiowa karoseria autorstwa Touring zapiera dech w piersiach i który przez długi okres brał udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Pod maską znajduje się legendarny, ośmiocylindrowy silnik pochodzący ze zwycięskich aut Formuły 1 Alfy Romeo, który w tym egzemplarzu pojawił się w wersji 2,9 litra z dwoma sprężarkami Roots. Lancia: gość honorowy imprezy, D50, auto z Formuły 1 z 1955 roku. Lancia wybrała z kolei do zawodów wokół zamku Dyck samochód wyścigowy z własnej kolekcji: bolid Formuły 1 D50 z 1955 roku. Jest to jeden z ośmiu jednoosobowych samochodów skonstruowanych na Mistrzostwa Świata w 1954 roku - w zawodach uczestniczy samochód Luigiego Villoresi – później przekazanych Ferrari, które w 1955 roku zdobyło mistrzostwo z Fangio, co było dowodem na to, że zespół wyścigowy Lancii był na właściwej drodze. Naprawdę innowacyjny jak na swoje czasy samochód z F1, D50 jest wyposażony w ośmiocylindrowy, 2,5 litrowy silnik umieszczony poprzecznie tak, aby umożliwić poprowadzenie wału napędowego obok fotela kierowcy, a nie pod nim. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu udało się obniżyć środek ciężkości samochodu i w efekcie poprawiono właściwości jezdne bolidu. Umieszczona z tyłu skrzynia biegów zamontowana jest poprzecznie, natomiast charakterystyczne zbiorniki boczne poprawiają aerodynamikę i pozwalają utrzymać stałe rozłożenie masy od startu do mety wyścigu. W 1955 roku za kierownicą tego egzemplarza Lancii D50 zasiadał zarówno Villoresi podczas Grand Prix Valentino, (Turyn) jak i Louis Chiron przy okazji Grand Prix Monako. Trzy dekady później Lancia zdominowała rajdowe mistrzostwa świata dzięki Tipo 037 Rally, który publiczność Classic Days będzie mogła podziwiać z bliska. Ten samochód rajdowy grupy B z dwulitrowym silnikiem i kompresorem wygrał w sumie sześć rajdów cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata, zdobywając w 1983 roku dla Lancii mistrzowski tytuł w kategorii konstruktorów, jako ostatni samochód z napędem na tył. Walter Röhrl został w tamtym roku Wicemistrzem Świata, prowadząc Lancię 037 Rally. Udoskonalona wersja pochodząca z kolekcji Lancii jest ostatnią z ponad 250 egzemplarzy skonstruowanych łącznie, zarówno do użytku drogowego, jak i do rajdów. Fiat: niezwykłe, ośmiocylindrowe coupé z karoserią z włókna szklanego. Centrum uwagi skierowane jest na jedyny w swoim rodzaju samochód, który otwiera prezentację Fiata podczas Classic Days. Ten zrealizowany na bazie Fiata 8V mały, sportowy sedan produkowany był w latach od 1952 do 1954, a model wystawowy (z 1954 roku) jest wyjątkowy ze względu na karoserię wykonaną z włókna szklanego, co pozwala na maksymalne zredukowanie wagi. Napędzany jest dwulitrowym silnikiem V8 o mocy 115 KM, co pozwala mu osiągnąć 200 km/h. Obok tej z prawdziwej perełki motoryzacyjnej pojawia się Fiat 600 Multipla (1959), powstały na bazie Tipo 600, prekursor kompaktowego minivana. Mocną stroną tego modelu jest organizacja wewnętrznej przestrzeni, która pokazuje - pomimo długości zaledwie 354 centymetrów - że projektant Dante Giacosa kierował się znacznie bardziej względami praktycznymi, niż estetycznymi. Na dowód legendarnej już wszechstronności modelu, wystawiany w Niemczech Fiat 600 Multipla wyposażony jest w przyczepkę z motorem marki Moto Guzzi Cardellino i Dingo 49 cm3. Dopełnieniem „drużyny” Fiata podczas niemieckiego spotkania jest Fiat Dino Spider z 1969 roku, luksusowy kabriolet wyposażony w silnik V6, oryginalnie wyprodukowany przez Ferrari (ten sam zespół napędowy był montowany w modelu 246 GT z logo czarnego rumaka). Abarth: samochód marzeń lat 60. z aluminiową karoserią. Publiczność Classic Days może też podziwiać rzadkiego Abartha 1000 Monomille (1960), nazwanego tak ze względu na silnik 1.000 centymetrów sześciennych z tylko jednym wałkiem rozrządu, który wytwarzał moc około 60 KM przy 6.000 obrotach/min. Maksymalna szybkość wynosiła 180 km/h. Coupé o wyraźnym zacięciu sportowym z karoserią podobną do Fiata Abarth 1000 Bialbero, ale specjalnie zwężona, wykonana jest z aluminium, bez zderzaków, o wadze całkowitej zaledwie 560 kg. Jego cena, zdecydowanie wyższa od Porsche 365, uczyniła z Abartha 1000 Monomille na początku lat 60. samochód marzeń. Źródło: Fiat Auto Poland
  7. Podczas rajdu Donau Classic Audi zaprezentuje się w swoim ojczystym regionie · Dziewięć zabytkowych samochodów dostarczonych przez głównego sponsora, Audi Tradition · Wanderer Stromlinie Spezial z Dindo Capello za kierownicą · W sobotę, w rajdzie wystartują trzej członkowie zarządu Audi Ingolstadt, 23 czerwca 2014 r. Podczas odbywającego się w dniach 26-28 czerwca dziewiątego rajdu Donau Classic, Audi Tradition zaprezentuje się przed rodzimą publicznością. W trakcie trzech dni, niemieckie regiony Donaumoos, Altmühltal i Hallertau gościć będą na swych drogach aż dziewięć oldtimerów z czterema pierścieniami na masce. W zabytkowych pojazdach zasiądą znamienici goście. Trzykrotny mistrz z Le Mans Dindo Capello pojedzie samochodem Wanderer Stromlinie Spezial. W jednym z etapów wystartują także trzej członkowie zarządu koncernu z Ingolstadt. Audi jest głównym sponsorem imprezy już po raz ósmy. Do rajdu zgłoszono prawie 240 old i youngtimerów. Uczestnicy przyjadą z całych Niemiec, ale także z innych krajów Europy. Szczególną gratką imprezy jest Wanderer Stromlinie Spezial, sportowy roadster, zrekonstruowany przez Audi Tradition w 2003 roku. Dzięki trzem takim samochodom, Auto Union AG przed 75 laty zdobyło renomowany puchar konstruktorów „Coupe des Constructeurs“ w rajdzie Liege – Rzym – Liege, w którym kierowcy musieli pokonać aż 4530 kilometrów. Rajd był bardzo intensywny, szybki i wyczerpujący. Samochody mogły zatrzymywać się tylko i wyłącznie po to, by napełnić zbiorniki paliwa. Za kierownicą tego unikatowego auta zasiądzie trzykrotny mistrz z Le Mans, Dindo Capello. Główny sponsor będzie świętować jeszcze inny jubileusz. Latem 1974 roku zadebiutowało Audi 50. Ten kompaktowy samochód, oszczędny w utrzymaniu i korzystny w zakupie, w czasie kryzysu energetycznego był idealnym poszerzeniem oferty modelowej Audi. Wyprodukowano ponad 180 tys. jego egzemplarzy. Podczas Donau Classic, podobnie jak będące rzadkością Audi 80 Variant rocznik 1967, Audi 100 Coupé S rocznik 1972, NSU Ro 80 rocznik 1976, czy Audi 920 szklany kabriolet rocznik 1939, Audi 50 znajdzie się we flocie historycznych pojazdów z czterema pierścieniami na masce. Najstarszym autem jakie pokaże Audi Tradition jest Wanderer W 25 Cabriolet z karoserią Baura z 1936 roku. Za kierownicą tego rarytasu podczas trzeciego etapu rajdu zasiądzie Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów i organizacji. Dr Hubert Waltl, członek zarządu ds. produkcji, wystartuje z kolei w sobotę w DKW F 93, dwuosobowym kabriolecie z roku 1956. Karmann wyprodukował jedynie 205 egzemplarzy tego pojazdu. Tego samego dnia na trasę wyjedzie także DKW Monza. To dwuosobowe coupé, które dzięki swej karoserii z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym wyprzedzało swoje czasy, zrobiło w 1956 roku furorę podczas długodystansowej jazdy na czas. Poprowadzi je prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. Uczestnicy wystartują w czwartek o godzinie 13.30 sprzed parku Westpark w Ingolstadt. Po około trzygodzinnej podróży wiodącej przez tereny Donaumoos, zabytki motoryzacji powrócą do Ingolstadt, przejadą przez plac przed ratuszemi zakończą pierwszy etap pod budynkiem Continental. Tutaj, następnego dnia punktualnie o godzinie 9.00, padnie startowy strzał do rajdu przez tereny Jury Frankońskiej nad rzeką Altmühl oraz dalej przez miasta Rennertshofen, Solnhofen, Eichstätt, Berching i Beilngries. Pierwsze oldtimery powinny dotrzeć do mety przed Audi driving experience Center w Neuburgu nad Dunajem ok. godz. 16.30. Sobotni, trzeci etap powiedzie przez największy na świecie region uprawy chmielu Hallertau. Miejscem zarówno startu jak i mety będzie Audi museum mobile przy Forum Ingolstadt. O godzinie 8.40 entuzjaści zabytkowych pojazdów wyruszą na trasę etapu nazwanego „Zielone Złoto“ – „Grünes Gold“ i przejeżdżając przez Kelheim, Bad Gögging, Pfaffenhofen i Vohburg, ok. godziny 16.00 powrócą do Ingolstadt. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Diamond in the Rough: Restoring a Classic American Luxury Car ( Episode 4 )
  9. więcej -> Suzuki SX4 Classic za 48 000 złotych, najnowsze modele samochodów, rynek nowych samochodów, sprzedaż nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Jetta MK.IV (w Europie Bora) - niby nic takiego ale ogólnie nieźle... Więcej: 2004 Volkswagen Jetta 2.0 - Eurotuner Magazine
  11. Diamond in the Rough: Restoring a Classic American Luxury Car
  12. [h=1]Classic California Highway Patrol Cars - Jay Leno's Garage[/h]
  13. więcej -> CENY | Suzuki SX4 Classic nadal w ofercie, nowości na rynku samochodowym, rynek nowych samochodów, CEP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. [h=1]Barn Find: Classic Porsche 912 Restoration -- /DRIVE CLEAN[/h]
  15. Classic Moto Show Kraków 2013 Classic Moto Show Kraków 2013 odbędzie się 5-8 września 2013 roku na terenie Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Wybiera sie ktoś?
  16. [h=1]Spa Classic Jubilee onboard Porsche 911 RSR Rain Laps[/h]
  17. Mercedes-Benz Classic Aukcja unikatowego bolidu Mercedesa podczas Festiwalu Prędkości Goodwood 2013 -Mercedes-Benz Classic przypomni w Goodwood najbardziej wzniosłe chwile w historii motorsportu -20. rocznica Festiwalu Prędkości Goodwood -Aukcja jedynej powojennej Srebrnej Strzały znajdującej się w prywatnych rękach jedną z największych atrakcji imprezy Stuttgart – Mercedes-Benz Classic wraz z angielskim oddziałem Mercedes-Benz zaprezentuje podczas tegorocznego Festiwalu Prędkości Goodwood (11-14 lipca) ekskluzywne modele ze sportowej historii marki, w tym przed- i powojenne Srebrne Strzały oraz oryginalnego Benza "Prinz-Heinrich-Wagen" z 1910 roku. Jedną z największych atrakcji imprezy będzie aukcja bolidu Mercedes-Benz W 196 R. W 1954 roku Juan Manuel Fangio poprowadził Srebrną Strzałę - bolid Mercedes-Benz W 196 R z podwoziem nr 006/54 - do triumfu w Grand Prix Niemiec i Szwajcarii. Zwycięstwa te doprowadziły kierowcę do zdobycia pierwszego w karierze tytułu Mistrza Świata F1, a W 196 R stał się symbolem powojennego powrotu trójramiennej gwiazdy do świata Formuły 1. 12 lipca, podczas tegorocznego Festiwalu Prędkości Goodwood, brytyjski dom aukcyjny Bonhams wystawi ten unikatowy bolid na sprzedaż. Aktualnie to jedyna powojenna Srebrna Strzała znajdująca się w prywatnych rękach. Przed aukcją eksperci z Mercedes-Benz Classic przeprowadzili wnikliwą inspekcję samochodu. W 1973 roku ówczesny koncern Daimler-Benz AG przekazał go na rzecz Narodowego Muzeum Motoryzacji w Beaulieu (Anglia), skąd siedem lat później pojazd trafił do prywatnej kolekcji. Bazując na wynikach kontroli i dokumentacji historycznej, historycy Mercedes-Benz opracowali szczegółowy raport potwierdzający jego oryginalność. Mercedes-Benz Classic wspomina najwspanialsze momenty w historii motorsportu Podczas tegorocznego festiwalu Mercedes-Benz Classic przypomni też najbardziej wzniosłe sukcesy Srebrnych Strzał z lat 1954 i 1955. Obok W 196 R z własnej kolekcji (obecnie istnieje tylko 10 z 14 egzemplarzy bolidu) pojawi się replika transportera "Blue Wonder" z 1955 roku oraz oryginalny 300 SLR Coupé, zbudowany z myślą o wyczerpujących rajdach długodystansowych. I chociaż ten ostatni nigdy nie startował w zawodach sportowych, znany jest jako pojazd testowy projektanta Mercedes-Benz, Rudolfa Uhlenhauta. Na stoisku Mercedes-Benz wystąpi także przedwojenny bolid W 154 - taki sam, jak ten, za którego kierownicą Rudolf Caracciola zdobył w 1938 roku swój trzeci tytuł Mistrza Europy. Z jeszcze bardziej odległych czasów, bo z 1910 roku, pochodzi Benz "Prinz-Heinrich-Wagen", pieczołowicie odnowiony przez ekspertów ze Stuttgartu, a niegdyś startujący w rajdzie Księcia Henryka. O dacie narodzin automobilizmu przypomni z kolei trójkołowiec z roku 1886. Liczne samochody sportowe zaprezentowane przez Mercedes-Benz Classic wystartują w tradycyjnym przejeździe demonstracyjnym na dystansie 1,86 km. Jak zwykle poprowadzą je znani kierowcy wyścigowi, a wśród nich: Lewis Hamilton, Hans Herrmann, Jochen Mass, Stirling Moss, Nico Rosberg i Jackie Stewart. W tym roku Festiwal Prędkości Goodwood, organizowany w hrabstwie West Sussex w Anglii, świętuje swoje 20. urodziny. Tradycja imprezy sięga lat 30. ubiegłego stulecia, gdy Freddie March - ówczesny hrabia Marchii i książę Richmond oraz pasjonat wyścigów samochodowych - zorganizował rajd górski w swojej posiadłości w Goodwood. Niespełna 50 lat później jego wnuk postanowił wskrzesić tę tradycję. Dziś festiwal należy do obowiązkowych pozycji w kalendarzu miłośnika motoryzacji. W ciągu trzech dni pojawi się tu cała śmietanka ze świata sportowych aut, w tym najnowsze bolidy F1, i ponad 150 tys. gości. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  18. [h=1]Corvette Stingray - Lime Rock Green Debuts at Lone Star Corvette Classic[/h]
  19. Dziś powstała grupa dla wszystkich pasjonatów klasycznej motoryzacji. Lubisz stare samochody? Zapraszam do grupy;)
  20. [h=1]Three of a kind. BMW Classic short film.[/h]
  21. Pomijając wszystko kolor ma ciekawy, prawda? Więcej: The Boogie Monster // Boogie Santos’ Incredible 3-Series. | Stance:Nation - Form > Function
  22. [h=1]Three of a kind. BMW Classic short film.[/h]
  23. Witam,dzisiaj Toyota opublikowała cennik Aurisa Classic : Toyota; Toyota Auris Classic w promocji - Aktualności Auto Świat Cenniki Aurisa Classic: http://www.toyota.pl/images/wyprzedaz_auris_2012.pdf , http://www.toyota.pl/images/spec_auris_classic.pdf ] Auris Classic
  24. Witam,dzisiaj Toyota opublikowała cennik Aurisa Classic : Toyota; Toyota Auris Classic w promocji - Aktualności Auto Świat Cenniki Aurisa Classic: http://www.toyota.pl/images/wyprzedaz_auris_2012.pdf , http://www.toyota.pl/images/spec_auris_classic.pdf Auris Classic
×